Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 24 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:41

skoozie

SCSI

EgMaf schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:52:
Bedenkt je wel dat de line-in op een Sonos vertraging geeft. Iets wat je met een TV waarschijnljk niet gaat willen...
Met een Play:5 heb ik bij YouTube op een ipad geen vertraging opgemerkt. daar hoeft een analoog stereo signaal enkel doorgestuurd te worden, heeft het niet enkel te maken met de playbar die lastigere signalen afspeelt via optical?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
skoozie schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:57:
[...]

Met een Play:5 heb ik bij YouTube op een ipad geen vertraging opgemerkt. daar hoeft een analoog stereo signaal enkel doorgestuurd te worden, heeft het niet enkel te maken met de playbar die lastigere signalen afspeelt via optical?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik herhaal alleen wat ik opgevangen heb. Optical zou juist goed moeten gaan, analoog (line-in) versturen naar andere draadloze speakers zou vertraging hebben.

Bij jouw iPad test, speelde de audio alleen op de Play5 waar je hem analoog op aangesloten had, of ook op andere Sosnos speakers (via WiFi)? Misschien dat die vertraging alleen optreedt als line-in naar andere speakers gestreamd wordt.

• skoozie

skoozie

SCSI

EgMaf schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:02:
[...]

Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik herhaal alleen wat ik opgevangen heb. Optical zou juist goed moeten gaan, analoog (line-in) versturen naar andere draadloze speakers zou vertraging hebben.

Bij jouw iPad test, speelde de audio alleen op de Play5 waar je hem analoog op aangesloten had, of ook op andere Sosnos speakers (via WiFi)? Misschien dat die vertraging alleen optreedt als line-in naar andere speakers gestreamd wordt.
Het was in ieder geval spelend over de Play:5 waar hij op aangesloten was, ik dacht dat ik het later ook doorstuurde naar de rest, als ik er vanavond tijd voor heb test ik het even!

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• nvanthoff
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2022
Oké, dus als ik het zo hoor moet ik toch een playbar kopen en daar eventueel de play:3's op aansluiten voor een dolby ervaring. Maar goed, zoals gezegd trekt mijn vriendin de playbar slecht vanwege de doofheid aan één oor. Misschien dat ik de playbar wel stiller kan afstellen en de Play:3's harder zodat ze daar geen last van heeft. In ieder geval goed te weten dat alleen de Play:3's geen oplossing zijn. En 2 Play:5's vind ik een beetje te hardcore (>_<') En met hardcore bedoel ik duur (^_^').

Ik had stiekem gehoopt, doordat die moderne Sony tv's allemaal wifi hebben, zij wel de Pay:3's konden aansturen als ze op hetzelfde netwerk zitten. Maar helaas...

• EgMaf
Als je een PlayBar en 2 Play3 speakers hebt, doen de Play3 speakers alleen het surround / achter geluid. Zachter zetten van de PlayBar heeft dus geen zin...

• skoozie

skoozie

SCSI

Zojuist mijn laptop (met Kodi, direct sound) aangesloten op de 3.5mm jack naar de Play:5, geluid was in sync met het beeld, vervolgens de badkamer en slaapkamer erbij geschakeld en het geluid bleef in sync.
Ik maak gebruik van sonosnet, 1 play:1 bedraad aangesloten op router.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Verwijderd

Heeft er al iemand ervaring met Deezer Elite?
deze zou gisteren (19-03) gelanceerd zijn.

• EgMaf
skoozie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:37:
Zojuist mijn laptop (met Kodi, direct sound) aangesloten op de 3.5mm jack naar de Play:5, geluid was in sync met het beeld, vervolgens de badkamer en slaapkamer erbij geschakeld en het geluid bleef in sync.
Ik maak gebruik van sonosnet, 1 play:1 bedraad aangesloten op router.
Bedankt voor de update!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Heren,

Gisteren is mijn vriendin de SONOS Playbar gaan halen bij de Mediamarkt. Het aansluiten ging belachelijk eenvoudig. Binnen 5 minuten was alles geregeld. Helder en duidelijke instructies die je eigenlijk niet hoeft te lezen.

Ik was aan het kijken of ik hem wit kon spuiten en kwam op onderstaande link uit. Misschien leuk voor de liefhebbers, SONOS Playbar in veel verschillende kleuren:

http://www.coloryoursound.com/speakers/playbar-speakers.html

[ Voor 17% gewijzigd door iNickx op 22-03-2015 10:14 ]

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 18:53
Gisteren was een leuke SONOS dag ;-)

stap 1: Sonos Play 3 (2,5 jaar oud) op Marktplaats gezet, verkocht voor € 217,50
stap 2: via een webshop een offerte aanvraag gedaan voor twee Play:1's, kreeg € 20,- korting
stap 3: toch even bij de lokale MM kijken of ik daar dezelfde korting kon krijgen "geen probleem"
stap 4: 2x play 1 toevoegen als surround bij de sinds kort aanwezige Playbar
stap 5: Dire Straits (tja,...deze stap zal niet iedereen snappen) aanzetten toen eenmaal iedereen in bed lag en genieten terwijl je ondergedompeld wordt in een heerlijk geluid....

Buiten het feit dat ik bovenstaande graag met jullie wilde delen, heb ik ook nog een tweetal vragen....

1: Ik heb de Play:1's nu dus als surround ingesteld en blijkbaar kun je via de app aangeven hoe ze zich dienen te gedragen "sfeer" of "volledig". Draaien de speakers bij enkel muziek nog steeds mee als surround, of gedragen ze zich bij beide, of bijvoorbeeld "volledig", als zijnde stereo speakers??

2: is er een eenvoudige methode om een speaker weg te pakken en bijvoorbeeld tijdens het koken in de keuken te zetten? Zoals ik het nu zie moet ik eerst de surround ontkoppelen en dan de speaker aanmelden als zijnde stand-alone of stereo...klopt dat?

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Beste allemaal,

Al een zeer geruim aantal jaren ben ik enorm tevreden gebruiker van allerlei Sonos opstellingen.
Nu ben na een maand of twee ook met Homewizzard bezig en ben bijna op een tevreden punt aangekomen. Ik wil echter graag verder onderzoeken hoe ik mijn Sonos Systeem verder in beperkte mate kan aansturen middels ipschakelaars. Iemand hier ervaring mee al dan niet middels HomeWizzard?

Dank alvast voor enige ervaringen.

Mvg

Peter

• Criminelis
  • Laatst online: 19-01 14:42
Yamahaa schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 00:03:
Al een zeer geruim aantal jaren ben ik enorm tevreden gebruiker van allerlei Sonos opstellingen.
Nu ben na een maand of twee ook met Homewizzard bezig en ben bijna op een tevreden punt aangekomen. Ik wil echter graag verder onderzoeken hoe ik mijn Sonos Systeem verder in beperkte mate kan aansturen middels ipschakelaars. Iemand hier ervaring mee al dan niet middels HomeWizzard?
Peter
Ik weet dat je Sonos met HTTP calls kan aansturen, hoe dit precies ging weet ik niet meer. Enige wat ik nog weet is dat je behoorlijk wat info krijgt over je Sonos device via de volgende url.

code:
1
http://<sonos_ip>:1400/status

Hoe je dit dan weer koppeld aan je HomeWizzard weet ik niet, maar volgens mij heb ik in het Domotica topic hier ook al het een en ander voorbij zien komen. Misschien daar even zoeken of anders je vraag daar nog eens stellen.

• Yamahaa
  • Nu online
Criminelis schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:32:
[...]

Ik weet dat je Sonos met HTTP calls kan aansturen, hoe dit precies ging weet ik niet meer. Enige wat ik nog weet is dat je behoorlijk wat info krijgt over je Sonos device via de volgende url.

code:
1
http://<sonos_ip>:1400/status

Hoe je dit dan weer koppeld aan je HomeWizzard weet ik niet, maar volgens mij heb ik in het Domotica topic hier ook al het een en ander voorbij zien komen. Misschien daar even zoeken of anders je vraag daar nog eens stellen.
Super ik speur verder dank je wel!!

Verwijderd

smoken schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:53:
Gisteren was een leuke SONOS dag ;-)

1: Ik heb de Play:1's nu dus als surround ingesteld en blijkbaar kun je via de app aangeven hoe ze zich dienen te gedragen "sfeer" of "volledig". Draaien de speakers bij enkel muziek nog steeds mee als surround, of gedragen ze zich bij beide, of bijvoorbeeld "volledig", als zijnde stereo speakers??
Ik kwam dit tegen op het forum;

Je kunt wel bij instellingen surround de achtspeakers op volledig zetten.
Ze schakelen dan in audio modes op volledig en in TV modes op surround.

• smoken
  • Laatst online: 18-01 18:53
Dank je voor bovenstaande!
Hieruit begrijp ik dat "volledig" gelijk staat aan "stereo" ?

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-01 16:26

LDVC

Let's get it over with

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar sinds enkele dagen is ook 22tracks beschikbaar via Sonos. Hiervoor is geen account benodigd

http://22tracks.com/pages/sonos.html

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-01 10:56
Ik heb lang getwijfeld maar ben ook om. Vorige week 2 Play 5 speakers, Bridge en een Playbar opgehaald en de Bose 3-2-1 eruit getrapt. Installatie was super makkelijk en het geluid is dik in orde (nu nog wat finetunen)
Voor radio gebruik ik nu mijn Samsung TV (Smart Hub) en de MP3 collectie streamen we vanaf een Synology DS 414.
De Sonos app is zo simpel dat mijn dochter van 5 na 1 x uitleggen feilloos haar K3 op de Nas kan vinden.

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:06
Sinds kort is er weer een leuke nieuwe service beschikbaar op Sonos: 22tracks

edit: whoops ben behoorlijke spuit 11 zie ik nu :z

[ Voor 17% gewijzigd door wmn79 op 27-03-2015 13:26 ]

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
LDVC schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:26:
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar sinds enkele dagen is ook 22tracks beschikbaar via Sonos. Hiervoor is geen account benodigd

http://22tracks.com/pages/sonos.html
wmn79 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:59:
Sinds kort is er weer een leuke nieuwe service beschikbaar op Sonos: 22tracks
Hier ben ik wel blij mee! :) luister vaak op de app op mijn telefoon, leuk om nieuwe tracks/artiesten te leren kennen.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 17:10
e.looijenga schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:43:
Voor radio gebruik ik nu mijn Samsung TV (Smart Hub) en de MP3 collectie streamen we vanaf een Synology DS 414.
Waarom gebruik je de tv voor radio? Ik heb het idee dat de kwaliteit via de sonos app (middels een gratis accountje bij Tune-in) beter en makkelijker is.
De Sonos app is zo simpel dat mijn dochter van 5 na 1 x uitleggen feilloos haar K3 op de Nas kan vinden.
Tjah, dat is je eigen schuld :+

• e.looijenga
yorroy schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:32:
[...]

Waarom gebruik je de tv voor radio? Ik heb het idee dat de kwaliteit via de sonos app (middels een gratis accountje bij Tune-in) beter en makkelijker is.

[...]

Tjah, dat is je eigen schuld :+
Ik zal me een verdiepen in Tune-in. Bedankt voor de tip, die ken ik niet.

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-01 14:31

Malarky

Wils voor wat ieder

Heb hier thuis een Play:5 naast een Philips 46PFL4908H/12 tv. De Sonos aangesloten op de ministereoaansluiting van 3,5 mm van de tv werkt, maar het geluid is zo beroerd.

Er zit ook een CVBS/Y, Pb, Pr, Audio L/R: composietvideo en -audio (lijkt me allemaal standaard?) aansluiting op de TV. Dus een 2 RCA male L/R kabel > stereo jack aangesloten op TV en Sonos, maar geluid blijft uit de TV speakers komen. Bij handmatig omzetten van 'tv speaker' naar 'externe versterker' in de Philips instellingen de melding 'geen externe versterker' gevonden.

Uiteraard staat de Sonos al op lijningang en dat werkt, gezien de jack-to-jack combinatie.

Iemand een idee?

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:54
e.looijenga schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:45:
[...]

Ik zal me een verdiepen in Tune-in. Bedankt voor de tip, die ken ik niet.
Verdiepen? De radio functionaliteit zit standaard in de Sonos app zelfs. Fluitje van een cent. Geen TV nodig, alleen de Sonos app.

• e.looijenga
remzor schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 18:45:
[...]

Verdiepen? De radio functionaliteit zit standaard in de Sonos app zelfs. Fluitje van een cent. Geen TV nodig, alleen de Sonos app.
Perfect. Scheelt weer betalen voor Spotify en geklungel met de tv.

• Yamahaa
  • Nu online
Lekker rustig hier. Alles gaat op rolletjes denk ik ;-)
Ik heb trek in een play 1 met Accu met een 50% volume tijd van minimaal 6 uur..
Voor in de WC een uitkomst op feestjes.....

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik heb net mijn eerste Sonos - een Play 1 - in gebruik. Erg mooi en ook het geluid is fijn, ondanks dat het mono is.

Wel ben ik nog een leek met de Android app. Weet iemand waar ik wat uitleg kan vinden rond eigen muziek? Ik heb een aantal mapjes met mp3 op mijn telefoon staan. Elk mapje is een muziekcategorie. Ik zou dit graag ook op deze wijze willen afspelen. Kan dit alleen via playlists en hoe maak ik die makkelijk aan? Ik vermoed dat ik alle liedjes gewoon in de map Music moet droppen en vervolgens playlists aanmaak?

• HenkBr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2025
Yamahaa schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:11:
Lijkt me geen probleem: YouTube: Sonos Play:1 hack to Portable device (battery powered) en YouTube: Sonos PLAY:1 USB powered, how-to!! #HTNblog #3c

• Yamahaa
  • Nu online
Grappig dank je wel is haalbaar en relatief eenvoudig. Ik ga nog even verder denken om de en / en versie te maken. dus ook de 230 aansluiting behouden. TOP dank je wel!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als ik moet kiezen heb ik liever sonos zonder wifi dan sonos zonder 230v :)

Dus eigenlijk een peer-to-peer sonos,

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 08-04-2015 14:48 ]

• ppeter85
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-08-2025
Sonos is nieuw voor mij en ik ben nu bezig aan het orienteren voor in de woonkamer+keuken (ik denk aan 2x sonos play 3). Maar één ding kan ik na heel wat zoekwerk nog niet duidelijk vinden. Vandaar mijn vraag:

Kan je makkelijk de audio van een laptop naar de boxen sturen? En dan niet voor muziekbestanden maar voor film kijken op de laptop (van een dvd, de laptop schijf of via xbmc) met geluid over de Sonos speakers.
En is dit goed synchroon te krijgen met het beeld?
Voor mij wel belangrijk, omdat ik regelmatig een filmpje vanaf de laptop kijk.

• Krolls
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-01 15:03
Hoi Ppeter,

Om antwoord te geven op je vraag:
Nee dit is niet mogelijk met alleen de Play 3 of Play 1.

Met een play 5 kan het wel, maar dan is er wel sprake van out of sync geluid en valt het draadloze aspect weg.
Als je filmgeluid wilt streamen heb je echt een playbar nodig icm met een televisie.
Sonos biedt in zijn app geen mogelijkheid tot videostreamen.

• skoozie

skoozie

SCSI

Krolls schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:09:
Hoi Ppeter,

Om antwoord te geven op je vraag:
Nee dit is niet mogelijk met alleen de Play 3 of Play 1.

Met een play 5 kan het wel, maar dan is er wel sprake van out of sync geluid en valt het draadloze aspect weg.
Als je filmgeluid wilt streamen heb je echt een playbar nodig icm met een televisie.
Sonos biedt in zijn app geen mogelijkheid tot videostreamen.
tijdens mijn testen:

Een Play:5 aangesloten via 3.5mm jack plug is niet out of sync. Ook niet als je het daarna doorstuurt naar andere boxen, in mijn geval Play:1.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Verwijderd

Ik overweeg ook Sonos aan te schaffen: een playbar en twee play1 speakers. Deze twee speakers wil ik gebruiken in twee slaapkamers. Wanneer ik een keer film wil kijken, zou ik de twee speakers van de slaapkamers willen halen en willen koppelen als 5.1 opstelling met de playbar. Is het wisselen tussen beide opstellingen makkelijk te doen, of moet ik elke keer bij wisselen alles opnieuw configureren?

• zwjma
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:52
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:46:
Ik overweeg ook Sonos aan te schaffen: een playbar en twee play1 speakers. Deze twee speakers wil ik gebruiken in twee slaapkamers. Wanneer ik een keer film wil kijken, zou ik de twee speakers van de slaapkamers willen halen en willen koppelen als 5.1 opstelling met de playbar. Is het wisselen tussen beide opstellingen makkelijk te doen, of moet ik elke keer bij wisselen alles opnieuw configureren?
Bij het wisselen van de opstelling moet inderdaad het hele configuratieproces doorlopen moeten worden. Dit is echter niet veel werk want het herkennen van de speakers duurt niet langer dan een minuut. Na deze stap kunnen de drie speakers in 5.0 opstelling gegroepeerd worden waarbij alleen aangegeven moet worden op welke afstand en plek (L/R) de play 1 speakers staan.

• ppeter85
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-08-2025
Bedankt voor de antwoorden. Jammer dat dat niet kan.
Ik las hier: https://ask.sonos.com/son...hat_computer_is_streaming nog wat over een workaround van een programma StreamWhatYouHear dat van je PC-audio een stream beschikbaar maakt voor de sonos app. Iemand ervaringen mee of (en hoe goed) dit werkt?
grt, Peter

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-10-2025
Ben op zoek naar een Sonos voor mijn schoonouders, ze hebben nu een oude(8jr)Jvc 5.1 set. Ze willen eigenlijk zoiets als ik heb(2x play:1 + playbar) vooral icm een deezer account lijkt vooral een goed idee. Ze kijken haast nooit series/films. Nu dacht ik aan een play:5 hun huiskamer is ongeveer 60m2 L-vorm, komt eruit een play:5 genoeg volume om het goed te laten klinken? Ze zijn totaal geen audiofielen, hun gaat het om het gebruikers gemak.
Of is dan bv 2x play:1 genoeg? Ik vind als ik mijn play1's loskoppel er te weinig lage tonen inzitten.

[ Voor 10% gewijzigd door U2psv op 13-04-2015 12:57 ]

• EgMaf
Ik zou eerder voor 2x Play:1 gaan: Play:5 klinkt goed, maar is erg richtingsgevoelig (geluid klinkt anders als je er niet recht voor zit).

Met de Play:1 is het geluid meer rondom, en helemaal als je ze ver uit elkaar zet, erg mooi kamervullend.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
EgMaf schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:16:
Ik zou eerder voor 2x Play:1 gaan: Play:5 klinkt goed, maar is erg richtingsgevoelig (geluid klinkt anders als je er niet recht voor zit).

Met de Play:1 is het geluid meer rondom, en helemaal als je ze ver uit elkaar zet, erg mooi kamervullend.
Ze mogen van mij dan ook wel een keer de Play:3 en Play:5 updaten.... die dingen zijn al vet oud.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 08:29
Momenteel ben ik in het bezit van een playbar. Ben er erg tevreden over, maar ik zit eraan te denken de sonos set uit te gaan breiden. Uiteindelijk zou het natuurlijk prachtig zijn om een sub en 2x play 1 of 3 te hebben staan, naast de playbar. Ik weet niet of er hier mensen zijn die het helemaal compleet hebben staan en wat die adviseren: eerst sub of eerst play: 1 of 3. Moet er wel bij vermelden dat ik ook nog regelmatig muziek luister.

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-10-2025
Ok ga denk ik eerst eens voor de optie 2 play 1's
CrimpyRex schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:57:
Momenteel ben ik in het bezit van een playbar. Ben er erg tevreden over, maar ik zit eraan te denken de sonos set uit te gaan breiden. Uiteindelijk zou het natuurlijk prachtig zijn om een sub en 2x play 1 of 3 te hebben staan, naast de playbar. Ik weet niet of er hier mensen zijn die het helemaal compleet hebben staan en wat die adviseren: eerst sub of eerst play: 1 of 3. Moet er wel bij vermelden dat ik ook nog regelmatig muziek luister.
Heb zelf de playbar met play1's vind dat meer waarde hebben dan de sub, je kan ze dan al in surround instellen. Maar sub er nog eens bij is natuurlijk beter!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-01 20:52

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb lang getwijfeld maar ben ook om. Vorige week 2 Play 5 speakers, Bridge en een Playbar opgehaald en de Bose 3-2-1 eruit getrapt. Installatie was super makkelijk en het geluid is dik in orde (nu nog wat finetunen)
Wat is middels je ervaring qua verschil met je Bose? Ik heb nu een paar keer in de winkel naar een Sonos setup geluisterd, maar was helaas niet echt onder de indruk. Mn vrouw heb ik al helemaal niet meer mee gekregen en ik had er nog zo over op zitten scheppen. Daarin tegen vonden we het geluid bij de Bose opstelling een stuk toffer. Het is maar lastig, het op waarde bepalen in een winkel :'(

Mijn portfolio op Instagram

• zwjma
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:52
CrimpyRex schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:57:
Ik denk dat de muziek genres die je luistert een grote rol moet laten spelen, alsmede de hoeveelheid (en welk genre) films je kijkt. Ik heb de 5.1 set met play 1 en naar mijn mening voegt de sub het meeste toe aan de playbar. De playbar klinkt zuiverder en met name actiefilms komen veel beter tot hun recht. Qua muziek is het verschil voornamelijk te merken met bass heavy genres zoals EDM. De surround modus bij muziek biedt daarentegen wel degelijk een verbetering (ruimtelijkheid) ten opzichte van een playbar alleen. Als laatste zou ik nog willen opmerken dat je bronbestanden wel van dusdanige kwaliteit moeten zijn voordat de speakers optimaal benut worden. Met name bij films met stereo audio heeft een sub weinig toegevoegde waarde.

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 08:29
zwjma schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:20:
[...]

Ik denk dat de muziek genres die je luistert een grote rol moet laten spelen, alsmede de hoeveelheid (en welk genre) films je kijkt. Ik heb de 5.1 set met play 1 en naar mijn mening voegt de sub het meeste toe aan de playbar. De playbar klinkt zuiverder en met name actiefilms komen veel beter tot hun recht. Qua muziek is het verschil voornamelijk te merken met bass heavy genres zoals EDM. De surround modus bij muziek biedt daarentegen wel degelijk een verbetering (ruimtelijkheid) ten opzichte van een playbar alleen. Als laatste zou ik nog willen opmerken dat je bronbestanden wel van dusdanige kwaliteit moeten zijn voordat de speakers optimaal benut worden. Met name bij films met stereo audio heeft een sub weinig toegevoegde waarde.
Muziek dat ik luister is vrij breed. Dat gaat van EDM naar Indiepop en van Hiphop naar Pop. Ik neem overigens aan dat de muziek alleen beter klinkt met de Play1's als je er daadwerkelijk goed voor zit? Want dat is niet altijd het geval. En over bronbestanden gesproken. Het gaat voornamelijk om 720p series en films. Daarnaast bekijk ik nogal eens iets via Netflix.

Edit: je zegt dat een sub weinig doet bij stereo audio, maar bedoel je daar niet de play 1's mee?

[ Voor 3% gewijzigd door jaihel op 14-04-2015 12:18 ]

• EgMaf
CrimpyRex schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:57:
[...]
Ik neem overigens aan dat de muziek alleen beter klinkt met de Play1's als je er daadwerkelijk goed voor zit? Want dat is niet altijd het geval.
Foute aanname: Just de Play:1 geeft zijn geluid radiaal / rondom af. Bij de Play:3 en Play:5 maakt het een groot verschil of je er recht voor zit of niet. Vooral vertikaal (boven / onder) maakt een enorm verschil.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:34

servies

Veni Vidi Servici

RoyK schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:56:
[...]

Wat is middels je ervaring qua verschil met je Bose? Ik heb nu een paar keer in de winkel naar een Sonos setup geluisterd, maar was helaas niet echt onder de indruk. Mn vrouw heb ik al helemaal niet meer mee gekregen en ik had er nog zo over op zitten scheppen. Daarin tegen vonden we het geluid bij de Bose opstelling een stuk toffer. Het is maar lastig, het op waarde bepalen in een winkel :'(
Was dat zo'n specifieke opstelling van Bose zelf?

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-01 20:52

RoyK

Hobby tekenaar

servies schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:25:
[...]

Was dat zo'n specifieke opstelling van Bose zelf?
Ja, met van die kleine speakertjes!

Mijn portfolio op Instagram

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-01 15:11
EgMaf schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:20:
[...]
Foute aanname: Just de Play:1 geeft zijn geluid radiaal / rondom af. Bij de Play:3 en Play:5 maakt het een groot verschil of je er recht voor zit of niet. Vooral vertikaal (boven / onder) maakt een enorm verschil.
Dat zou je niet zeggen als je een exploded view van de Play1 bekijkt...... Voorbeeld
Het feit dat er rondom gaatjes zitten, wil niet zeggen dat in iedere richting het geluid hetzelfde is, toch?

• EgMaf
Jab65 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:37:
[...]
Dat zou je niet zeggen als je een exploded view van de Play1 bekijkt...... Voorbeeld
Het feit dat er rondom gaatjes zitten, wil niet zeggen dat in iedere richting het geluid hetzelfde is, toch?
Geen idee, het is hoe ik het in de praktijk ervaar (ik ben alle 3 modellen thuis)

• e.looijenga
RoyK schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:56:
[...]

Het grote verschil is het gemis van de sub. Ik heb wat zitten klooien met de instellingen en er komt nu wat 'zwaarder' geluid uit de Sonos opstelling en ik mis deze nu niet meer. Verwacht dat je op bijzonder hoog volume het verschil wel kunt horen, maar dat gebruik ik toch niet. En anders kun je nog een sub van Sonos aanschaffen. Maar dat lijkt me zonde.
Het geluid zelf, zeker bij hoge kwaliteit te streamen, vind ik zelf fijner dan bij de Bose set. Maar dat is erg persoonlijk.

Verwijderd

Ik heb een probleem met de Sonso bibliotheek. Elders in dit topic heb ik gelezen dat de bibliotheek "maar" 65000 tracks mag bevatten en wellicht heeft dit met mijn probleem te maken. Mijn probleem is dat niet alles wat op mijn NAS staat zichtbaar is op de Sonos. Ik heb de muziek in de NAS geordend in mappen "A", "B" "Top40" enz en verder heb ik mappen met "1966" t/m "2014". Het probleem is nu dat niet alle mappen zichtbaar zijn en het lijkt voor mij random welke wel en welke niet zichtbaar zijn. Zo kunnen 1970 t/m 1975 wel zichtbaar zijn 1976 weer niet maar 1977 t/m 1981 weer wel.

Wat zou hiervaan de oorzaak kunnen zijn en hoe los ik het op.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:53
Yamahaa schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:11:
Lijkt mij ook top. Denon heeft het begrepen die hebben voor de komende heos 1 een accupakket ontwikkeld.
Denon heos ontpopt zich als sonos 2.0

• Yamahaa
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:02:
Ik heb een probleem met de Sonso bibliotheek. Elders in dit topic heb ik gelezen dat de bibliotheek "maar" 65000 tracks mag bevatten en wellicht heeft dit met mijn probleem te maken. Mijn probleem is dat niet alles wat op mijn NAS staat zichtbaar is op de Sonos. Ik heb de muziek in de NAS geordend in mappen "A", "B" "Top40" enz en verder heb ik mappen met "1966" t/m "2014". Het probleem is nu dat niet alle mappen zichtbaar zijn en het lijkt voor mij random welke wel en welke niet zichtbaar zijn. Zo kunnen 1970 t/m 1975 wel zichtbaar zijn 1976 weer niet maar 1977 t/m 1981 weer wel.

Wat zou hiervaan de oorzaak kunnen zijn en hoe los ik het op.
Heeft het voorheen wel goed gewerkt? (wat is er anders dan voorheen)
Zijn het altijd dezelfde mappen die wel en niet zichtbaar zijn? (is alles wel bereikbaar en in de "dezelfde aangemelde" directory'(s)?)
Indien de gemiste -folders- in een andere ,maar ook aangemelde directory, staan tov de folders die je wel ziet, is het dan misschien een rechten kwestie op de betreffende NAS?
Zijn er totaal meer dan 65000 opgeslagen tracks? (al dan niet dubbel) dat kan dit of een combinatie van bovenstaande de redenen zijn.

Verwijderd

Yamahaa schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:27:
[...]

Heeft het voorheen wel goed gewerkt? (wat is er anders dan voorheen)
Zijn het altijd dezelfde mappen die wel en niet zichtbaar zijn? (is alles wel bereikbaar en in de "dezelfde aangemelde" directory'(s)?)
Indien de gemiste -folders- in een andere ,maar ook aangemelde directory, staan tov de folders die je wel ziet, is het dan misschien een rechten kwestie op de betreffende NAS?
Zijn er totaal meer dan 65000 opgeslagen tracks? (al dan niet dubbel) dat kan dit of een combinatie van bovenstaande de redenen zijn.
Nee, het heeft nog nooit goed gewerkt. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals mappen samenvoegen, minder submappen enz. Steeds mis ik mappen en ik kan echt niet achterhalen waarom.

• Peter Vinke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:01:
[...]

Nee, het heeft nog nooit goed gewerkt. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals mappen samenvoegen, minder submappen enz. Steeds mis ik mappen en ik kan echt niet achterhalen waarom.
Weet niet merk Nas je hebt, maar je zou eens Subsonic op je Nas kunnen installeren. Daarna zou je Subsonic toe kunnen voegen aan je Sonos, is sinds kort ondersteund. Weg limiet van 65.000 bestanden omdat de database van Subsonic gebruikt wordt.
Werkt op mijn QNAP uitstekend!

Let op: voor Subsonic icm Sonos heb je wel Subsonic Premium nodig. Kosten $1 per maand. Ik heb echter 4 jaar geleden een donatie gedaan om Subsonic Premium te krijgen. De Premium van toen kun je echter nog steeds gebruiken....

[ Voor 16% gewijzigd door Peter Vinke op 28-04-2015 23:19 ]

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

• Yamahaa
  • Nu online
[...]

Toch zou het daadwerkelijk beantwoorden -inhoudelijk gezien dan- van mijn vragen een koers kunnen duiden. Een oplossing vraagt eerst om een analyse ..lees oorzaak vinden...van het probleem. Dan kan je pas een passende oplossing zoeken......

• skoozie

skoozie

SCSI

[...]

Komt door hoe sonos hun indexering heeft gebouwd, je kan ongeveer 65k files indexeren (afhankelijk van lengte van artiest/albuym/track namen lees hier

een eventuele workaround is om je collectie om te zetten naar m3u files en deze te laten indexeren waardoor je 10 a 15 keer zoveel kan inladen zie hier

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Yamahaa
  • Nu online
skoozie schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:49:
[...]

Komt door hoe sonos hun indexering heeft gebouwd, je kan ongeveer 65k files indexeren (afhankelijk van lengte van artiest/albuym/track namen lees hier

een eventuele workaround is om je collectie om te zetten naar m3u files en deze te laten indexeren waardoor je 10 a 15 keer zoveel kan inladen zie hier
Goed punt INDIEN dát de reden is...Ik ben ook tegengekomen bij anderen dat files in een niet geindexeerde folder (structuur) stonden. Ik ben ook tegen gekomen dat er diverse rechten op folders stonden waardoor de Sonos server er niet (meer) bij kon...kortom ik pleit voor het vinden van de oorzaak. ...Indien de collectie de 65K ruim NIET zou halen weet je dat dat dus de reden niet zou kunnen zijn...vandaar zie ik toch relevantie in de vragen en het antwoord daarop.
Trouwens goed gevonden..heb jij kennis of wat de gevolgen mbt de compressie als je het zo opslaat als aangegeven in je links?

• skoozie

skoozie

SCSI

Yamahaa schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:16:
[...]

Goed punt INDIEN dat de reden is...Ik ben ook tegengekomen bij anderen dat files in een niet geindexeerde folder (structuur) stonden. Ik ben ook tegen gekomen dat er diverse rechten op folders stonden waardoor de sonos server er niet (meer) bij kon...kortom ik pleit voor het vinden van de oorzaak. ...als de collectie de 65K ruim NIET zou halen weet je dat dat dus de reden niet zou kunnen zijn...vandaar zie ik toch relevantie in de vragen en het anwoord daarop.
Trouwens goed gevonden..heb jij kennis of wat de gevolgen mbt de compressie als je het zo opslaat als aangegevn in je liks?
Ik dacht dat ik er wel overheen zat maar had nog niet gezien dat ik files miste, bij controle zie ik dat Ikzelf momenteel op de 22.500 files (122GB) zit. en heb dus nog wel even te gaan voor ik aan de 65k files kom, ik zelf niet geprobeerd met die m3u files. Je hebt ook helemaal gelijk over de rechten, in de 2e link zie je het daar ook vaak over gaan, dus dat zou ook uitgesloten moeten worden.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Yamahaa
  • Nu online
skoozie schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:27:
[...]

dus dat zou ook uitgesloten moeten worden.
_/-\o_ en mooie ruime verzameling heb je!

[ Voor 9% gewijzigd door Yamahaa op 29-04-2015 12:56 ]

• b_oldie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
skoozie schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:27:
[...]

Ik dacht dat ik er wel overheen zat maar had nog niet gezien dat ik files miste, bij controle zie ik dat Ikzelf momenteel op de 22.500 files (122GB) zit. en heb dus nog wel even te gaan voor ik aan de 65k files kom, ik zelf niet geprobeerd met die m3u files. Je hebt ook helemaal gelijk over de rechten, in de 2e link zie je het daar ook vaak over gaan, dus dat zou ook uitgesloten moeten worden.
Weet je zeker dat al je mp3's goed getagged zijn?. mp3's die niet (goed) getagged zijn, verschijnen ook niet in sonos, zelfs niet als je bladert via mappen in de sonos app.

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Vraagje; ik maak nu gebruik van een PLAYBAR die bedraad is gekoppeld aan mijn netwerk.
Nu overweeg ik de aanschaf van 2 stuks PLAY:1 speakers die draadloos verbinding zullen gaan maken met mijn interne WiFi netwerk.

Wanneer ik deze instel als surround met de PLAYBAR, kan ik dan vanaf mijn iPhone of iPad (later) de keuze maken dat ik muziek toch over 1 van de 2 PLAY:1 laat afspelen?

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Die twee Play:1's zullen met je Playbar in het SonosNet verbonden worden, dus niet met je eigen WiFi.
Als je ze als Surround speakers koppelt aan de Playbar zul je ze niet meer los kunnen aansturen, omdat het geheel zich als een 5.0 systeem zal gedragen, je zult ze dan eerst weer uit de surround-setting moeten halen.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik wil graag Sonos speakers gaan kopen voor mijn woonkamer. De woonkamer is ~60 m2 en L-vormig en ik zit te twijfelen tussen 2x Play:1 of 2x Play:3 die ik tegenover elkaar in de kamer zou zetten om goed kamervullend geluid te krijgen. Ik wil de speakers tegenover elkaar zetten omdat in de hoek van de L mijn bureau staat en ik niet op 80 cm van een speaker wil zitten terwijl de andere speaker 7 meter weg is.

Ook wil ik graag op een makkelijke manier mijn linux PC koppelen aan Sonos om muziek via de PC te streamen. Ik zit hiervoor te denken aan een Connect. Een alternatief kan 2x een Play:5 zijn en dan de line-in gebruiken, maar dan heb ik weer de speaker op 80 cm.

Denken jullie dat de Play:1's voldoende zijn of zal ik voor de Play:3 gaan. Ik ben geen audiofiel, ik wil wel graag evenredig geluid in de woonkamer en eventueel voldoende power voor een klein feestje van ~20 man.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• EgMaf
Ik heb 2x Play:1 op een L (eigenlijk Z) vormige kamer van ongeveer 6x6, en het houdt niet over als het harder mag... 20 man levert zelf al flink wat geluid op, dus ik denk dat de Play:1 daar niet (prettig) overheen gaat komen. Dus ik zou in ieder geval voor de 3, en waarschijnlijk zelfs voor de 5 gaan.

• Britske
  • Laatst online: 15-01 22:39
De laatste tijd heb ik regelmatig dat een van de twee speakers ineens niet meer er bij staat in de controller. Soms valt hij zelfs tijdens het spelen ineens weg. Verder heb ik ook vaker dat hij ineens geen verbinding met de diensten kan maken zoals met soundcloud of deezer. Voorheen nooit problemen mee gehad. Zijn er meer mensen met dergelijke problemen?

Verwijderd

Britske schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:26:
De laatste tijd heb ik regelmatig dat een van de twee speakers ineens niet meer er bij staat in de controller. Soms valt hij zelfs tijdens het spelen ineens weg. Verder heb ik ook vaker dat hij ineens geen verbinding met de diensten kan maken zoals met soundcloud of deezer. Voorheen nooit problemen mee gehad. Zijn er meer mensen met dergelijke problemen?
Heb dit gehad omdat ik te weinig dekking had in mijn huis. Na een extra boost is het helemaal top

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Britske schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:26:
Ja. Heel veel. Dacht het met Boost vrij goed opgelost te hebben, maar laatste tijd is het weer k met peren aan het worden.

Woon je in de stad met veel netwerken om je heen?

Je zou kunnen proberen van kanaal te wisselen (hoewel Sonos vanzelf al minst drukke kanaal zou moeten kiezen).

Als problemen aanhouden, dan kun je ook nog Boost proberen. Dat werkt bij mij nu wel beter (wel gek dat de speaker die dichtste bij Boost staat, nog geen 2 meter er vandaan, bij mij het vaakst wegvalt. )

• Damon
Je kunt Sonos instellen op WiFi kanaal 1, 6 of 11, maar Sonos kiest niet zelf het beste kanaal, dit kan alleen handmatig.

Als je speler die het dichtst bij de Boost staat het meeste last van uitval heeft (als die ook draadloos is), dan staat de storingsbron daar waarschijnlijk het dichtst bij in de buurt.

• Britske
  • Laatst online: 15-01 22:39
Ik woon in een dorp met niet al te veel netwerken om me heen. Het heeft meer dan een jaar prima gewerkt.

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01 20:59
Ik overweeg om een playbar te kopen, alleen heb ik op mijn apple airport extreme geen lan poort meer vrij.. Toch zou ik graag gebruik willen maken dat mijn media speler muziek kan afspelen via de playbar... Welke (goedkope maar goede) oplossing is hier voor te krijgen?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Een kleine switch?

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05-2025
Vraagje... Ondertussen heb ik al een aantal jaren een Play 3 in gebruik, gans de audio verzameling destijds omgezet naar mp3's... vermoedelijk 128k. alles geimporteerd met een itunes versie...
Nu enkele jaren laten, een grotere nas gekocht zodat er voldoende ruimte is voor al die cd's.

Nu kom ik op 2 vraagjes....
- Alles opnieuw rippen ? ( en in welk formaat)
- Hoe de media beheren ( in een netwerk map of via de "itunes server" functie van mijn synology nas)

Vraag 1: alles opnieuw rippen:
Ik heb destijds het meeste naar standaard mp3's geript... misschien enkele naar mp3 192 ?

Als ik nu de warboel van mappen & bestanden nog eens volledig opnieuw wil opkuisen
Welk formaat zouden jullie dan aanbevelen rekening houden met volgende hardware
( Mac Mini / Ipad / iPod / Synology DS415play / ATV2 / & af en toe een USB -stick voor in de auto)

2: Welk type library ???
Momenteel gebruik ik een simpele netwerk share op mijn NAS die geïndexeerd is door sonos
Na al die jaren is de mappen folder wel wat door elkaar gerommeld ( dat heb je met de auto functie van iTunes)....
Nu heb ik gezien dat op de synology nas ook de functie "iTunes server" bestaat.

Welke manier zouden jullie aanbevelen voor het "beheer" van de muziek bibliotheek ?

Ondertussen heb ik de voorbije jaren al een aantal playlists aangemaakt in mijn sonos systeem, natuurlijk zou ik deze graag behouden... maar heeft dit invloed op mijn bibliotheek als ik deze opkuis ?

• robbydw
  • Laatst online: 07-01 09:30

robbydw

live your life

Ik sta op het punt om een Sonos Playbar aan te schaffen ter vervanging (begin) van mijn defecte Logitech Z680 surround set. Nu heb ik een top TV Philips 47PFL9703 met als enige minpunt het ontbreken van een optical uitgang.

Doel is om de playbar direct te koppelen aan mijn Apple TV 3. Oftewel beeld via HDMI naar TV en geluid direct naar Sonos. Ik heb hier nog niet kunnen ontdekken of dit echt gaat werken, vandaar dus deze vraag voordat ik een hoop geld ga uitgeven voor iets wat op een teleurstelling uit gaat lopen.

Geen commentaar

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:19
robbydw schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 00:53:
Ik sta op het punt om een Sonos Playbar aan te schaffen ter vervanging (begin) van mijn defecte Logitech Z680 surround set. Nu heb ik een top TV Philips 47PFL9703 met als enige minpunt het ontbreken van een optical uitgang.

Doel is om de playbar direct te koppelen aan mijn Apple TV 3. Oftewel beeld via HDMI naar TV en geluid direct naar Sonos. Ik heb hier nog niet kunnen ontdekken of dit echt gaat werken, vandaar dus deze vraag voordat ik een hoop geld ga uitgeven voor iets wat op een teleurstelling uit gaat lopen.
Apple TV heeft een HDMI en een optische audio poort. Dus dat kan prima, HDMI naar TV en optisch naar de PlayBar.

Verwijderd

Hallo,

Wij zitten er aan te denken om eventueel een Sonos set aan te schaffen ter vervanging van ons oude systeem. (Harman Kardon avr-132 en 5.1 set Jamo S426HCS 3) Nu is dit niet echt een super set dus willen we wel een stap vooruit.

Nu zou het ons gaan om de Playbar / Sub en 2x Play 1. We hebben bij meerdere winkels geluisterd maar helaas is nergens echt goed te luisteren naar de kwaliteit.

Het gaat ons voornamelijk om tv kijken (nieuws enz) muziek luisteren (spotify) en af en toe een film kijken.
Nu zijn we beide niet echt audiofielen maar willen wel voor het bedrag wat we uitgeven een goede set waar we weer even mee vooruit kunnen.

Dat Sonos draadloos is, is mooi mee genomen. Maar is niet een must. Is dus de bovengenoemde set een goede koop of is het verstandiger om te kijken naar iets anders ?

Edit: spelen ook veel op een playstation 4 mocht dat nog uitmaken

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2015 14:11 ]

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Damon schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:09:
Je kunt Sonos instellen op WiFi kanaal 1, 6 of 11, maar Sonos kiest niet zelf het beste kanaal, dit kan alleen handmatig.
Dat is wél wat Sonos er zelf over zegt. Alleen als je er verder induikt, dan blijkt dat Sonos dat enkel doet bij de installatie. Daarna blijft het kanaal onveranderd.
Als je speler die het dichtst bij de Boost staat het meeste last van uitval heeft (als die ook draadloos is), dan staat de storingsbron daar waarschijnlijk het dichtst bij in de buurt.
Heb het nu gewoon maar bedraad aangesloten.

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:39
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:15:

Wij zitten er aan te denken om eventueel een Sonos set aan te schaffen ter vervanging van ons oude systeem. (Harman Kardon avr-132 en 5.1 set Jamo S426HCS 3) Nu is dit niet echt een super set dus willen we wel een stap vooruit.
Ik denk dat je er met een Playbar eerder op achteruit gaat qua geluidskwaliteit.

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
X2X2X schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:46:
[...]

Ik denk dat je er met een Playbar eerder op achteruit gaat qua geluidskwaliteit.
+1

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
X2X2X schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:46:
[...]

Ik heb zelf ook de sonos combinatie. Als bedrading geen probleem is zou ik ook eerder naar een volwaardige upgrade op zoek gaan. De sonos is qua geluid 'aardig' maar niet 'wow'.

• robbydw
  • Laatst online: 07-01 09:30

robbydw

live your life

Jopth schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:05:
[...]

Apple TV heeft een HDMI en een optische audio poort. Dus dat kan prima, HDMI naar TV en optisch naar de PlayBar.
Playbar inmiddels in huis en via optische uitgang aangesloten op de Playbar. Werkt perfect! Tnx nog voor het antwoord.

Geen commentaar

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 17:10
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:15:
Hallo,

Nu zou het ons gaan om de Playbar / Sub en 2x Play 1. We hebben bij meerdere winkels geluisterd maar helaas is nergens echt goed te luisteren naar de kwaliteit.

Het gaat ons voornamelijk om tv kijken (nieuws enz) muziek luisteren (spotify) en af en toe een film kijken.
Nu zijn we beide niet echt audiofielen maar willen wel voor het bedrag wat we uitgeven een goede set waar we weer even mee vooruit kunnen.

Dat Sonos draadloos is, is mooi mee genomen. Maar is niet een must. Is dus de bovengenoemde set een goede koop of is het verstandiger om te kijken naar iets anders ?

Edit: spelen ook veel op een playstation 4 mocht dat nog uitmaken
Ik heb zelf ook een AVR 132 gehad. Op zich een leuke receiver maar mist natuurlijk de HDMI aansluitingen.
Nadat ik een Play 3 had gekocht voor in de gang heb ik een Sonos set overwogen om het geheel (receiver en speakers) te vervangen, het geluid kwam echter echt maar net iets boven mijn huidige set uit. Daarnaast viel de Playbar mij ontzettend tegen op het gebied van aansluitingen. Je Playbar komt pas echt tot recht als je televisie vanuit alle (HDMI)bronnen volledig 5.1 kan doorsturen. De meeste tv's hebben die mogelijkheid niet..
Ik heb begin van het jaar mijn receiver dan ook vervangen voor een Pioneer van 300 euro en mijn relatief simpele JBL speakers laten hangen. Dit gaf al een lichte upgrade en meer mogelijkheden dan een Sonos set.

Zoals hierboven al is gezegd moet je geen wonderen verwachten van Sonos, voor de helft van het geld heb je echt een betere geluidsset.

Overigens is Sonos wel een uitermate fijn systeem en ben ik, en mijn vrouw, ook super blij met de Play 3 die op de overloop hangt en zodoende door het hele huis leuk geluid geeft. Maar kijk wel goed wat je van plan bent en welke apparaten je allemaal wil aansluiten, oftewel wat geeft je televisie voor signaal door via de optische kabel..

• bernie2009
  • Laatst online: 06-01 21:45
Momenteel heb ik een Yamaha versterker met een Böse surroundsysteem en tig kabels. Van deze kabels willen wij vanaf en hebben het oog laten vallen op de Sonos Playbar.

Op de versterker zijn momenteel de volgende componenten aangesloten:

Philips 42 inch, 3 jaar oud.
Ps3
Pc
Humax 5050c

Al deze apparaten geven het geluid weer via de 5 Böse speakers en de subwoofer.

Als wij de Yamaha versterker en Böse systeem opruimen kunnen wij dan
alle bovengenoemde componenten aansluiten op de Sonos playbar zodat het geluid wordt weergegeven op de Sonos playbar?

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
De playbar heeft 1 optische ingang. Je zult alle apparaten via HDMI op je tv moeten aansluiten en vervolgens een optische kabel vanuit de out van je tv naar de in van de playbar plaatsen. Dan speelt de playbar af wat je tv ook afspeelt.

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
*meldt zich ook in dit topic als nieuwkomer :)

Vanmiddag (eindelijk) een Connect en 2x een Play:1 aangeschaft. Opstellen en installeren gingen natuurlijk erg makkelijk, maar loop nu toch tegen 1 klein probleem aan.

Ik heb de Connect via optic aangesloten op een Samsung 5.1 surround set, maar als ik deze in 1 groep zet met de Play:1, krijg ik een kleine vertraging in het geluid. Is het mogelijk om het geluid van de Play:1 met een paar milliseconden te vertragen? (nu is het geluid alsof je in een groot stadion staat, leuk als je daar ook echt woont maar is nu niet wenselijk :P ) Bij de instellingen op de mobiele app en in de desktop applicatie kan ik niets vinden over het instellen hiervan.

[ Voor 0% gewijzigd door Magic6399 op 16-05-2015 18:02 . Reden: typo ]

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:46
Zou je dat niet in moeten stellen in de Samsung set?

• Foelie
  • Laatst online: 18:14
Robberto schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:16:
Zou je dat niet in moeten stellen in de Samsung set?
Het lijkt erop dat de DAC van de Samsung langzamer is dan die van de Sonos. Kan je dat versnellen dan?
Zou beteken dat de stream eerder aangeleverd moet worden bij de Samsung??

Of je sluit hem analoog aan. Ik denk niet dat de DAC van de Samsung beter is.

• Magic6399
  • Niet online
Analoog aansluiten geeft een zelfde vertraging. De Play:1's zijn nèt een fractie eerder met het geluid, dus deze zou ik iets moeten vertragen. In de Samsung set heb ik bij de Digitale ingang geen opties (het is ook al een oud beestje van 'al' 8 jaar oud).

• Foelie
Magic6399 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:31:
Analoog aansluiten geeft een zelfde vertraging. De Play:1's zijn nèt een fractie eerder met het geluid, dus deze zou ik iets moeten vertragen. In de Samsung set heb ik bij de Digitale ingang geen opties (het is ook al een oud beestje van 'al' 8 jaar oud).
Vreemd hier lopen de connect en de play1 synchroon. Heb je nog iets van een direct modus op de samgsung? Het lijkt erop dat die zelfs het analoge signaal nog bewerkt.

• Magic6399
  • Niet online
Ik denk dat het toch echt aan de surround set ligt. Zelfs radio via de ether is vertraagd. Heb net getest met een simpele radio op batterijen en ook dan is de Samsung iets later...
Moet dus toch op 1 of andere manier de Play's vertragen (of het vakantiegeld besteden aan een nieuwe ontvanger/receiver/versterker)

• Foelie
Net in de gebruiksaanwijzing gekeken. Heb je virtueel geluid ook uit staan?

• Vitruvius
In de Sonos zelf kan je niet veel veranderen, maar ik bedoel in de Samsung Receiver kan je misschien wat aan de instellingen doen waardoor de kanalen naar Sonos vertraagd worden. De speakers van Samsung reageren nog steeds normaal en dus zit je op 1 lijn. Of zeg ik dan iets geks?

[ Voor 2% gewijzigd door Vitruvius op 18-05-2015 08:05 . Reden: Onlogische zinsopbouw verbeterd. ]

• Vitruvius
- Dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door Vitruvius op 18-05-2015 08:04 ]

• Magic6399
  • Niet online
Foelie schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:07:
Net in de gebruiksaanwijzing gekeken. Heb je virtueel geluid ook uit staan?
Robberto schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:26:
In de Sonos zelf kan je niet veel veranderen, maar ik bedoel in de Samsung Receiver kan je misschien wat aan de instellingen doen waardoor de kanalen naar Sonos moet vertraagd worden. De speakers van Samsung normaal reageren nog steeds normaal en dus zit je op 1 lijn. Of zeg ik dan iets geks?
Heb het uiteindelijk gevonden! Er stond in de surround-set blijkbaar een vertraging ingesteld van 50ms. Dank voor het meedenken en de tips! :>

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-01 22:37

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weet iemand hoe het werkt met de playbar en afspelen van muziek en tv? Schakelt de playbar automatisch de muziek uit als de tv aangaat? Of moet je iedere keer via de app aangeven dat je tv wilt kijken, dus de optische ingang wilt gebruiken?

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Erhnam schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:55:
Weet iemand hoe het werkt met de playbar en afspelen van muziek en tv? Schakelt de playbar automatisch de muziek uit als de tv aangaat? Of moet je iedere keer via de app aangeven dat je tv wilt kijken, dus de optische ingang wilt gebruiken?
Je kan instellen dat hij automatisch over gaat naar je TV

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Na een update van mijn synology naar DSM 5.2 kreeg ik het volgende probleem.

Sonos met een gast-account kon de gedeelde map "Music" niet meer indexeren/lezen?
Om dit terug werkend te krijgen moest ik de rechten voor de gebruiker "gast" van lezen naar "lezen en schrijven" omzetten, zodat ik weer muziek kon afspelen.

Sonos heeft bij mijn weten nooit eerder schrijfrechten nodig gehad en vind het zeer vreemd waarom nu deze map opeens wel schrijfrechten dient te hebben :?
Een gast-account als Sonos hoort voor me geen schrijfrechten te hebben.

• Damon
Sonos heeft ook geen schrijfrechten nodig, je hebt de Synology geupdate dus daar zal het probleem ergens zitten.

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Damon schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:05:
Sonos heeft ook geen schrijfrechten nodig, je hebt de Synology geupdate dus daar zal het probleem ergens zitten.
Vreemd, want zonder Sonos schrijrechten te geven wil de bibliotheek van Sonos gewoon niet werken 8)7

• Yamahaa
  • Nu online
Moris schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:06:
[...]

Vreemd, want zonder Sonos schrijrechten te geven wil de bibliotheek van Sonos gewoon niet werken 8)7
Ik zal vanavond even kijken. Zit ook op 5.2 en heb eigenlijk vlak daarvoor een nieuwe import gedaan. Ik heb hem natuurlijk ook op alleen leesrechten staan. Ik laat het weten.

Greetz

Peter
Pagina: 1 ... 24 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.