Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 23 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-01 21:14
Niks in het bijzonder. Toch weegt het kastje behoorlijk wat, vermoedelijk een degelijke voeding?
Wat ik zeg, ben gewoon nieuwsgierig. Zie het als een autoliefhebber die graag onder de motorkap kijkt. Is tenslotte ook maar gewoon een motor ;)

Verwijderd

Nog niet gezien. Wel dat hier een Play 3 wordt leeggetrokken. Denk de speaker dus maar even weg.
Ziet er trouwens erg degelijk uit.

https://www.ifixit.com/Te...s+Play%3A3+Teardown/12475

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2j63g2s.jpg

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor de mensen die de sonos weleens meenemen op vakantie; welke optie gebruiken jullie?

Heb gisteren thuis m'n SSID veranderd, en daarmee sloeg het hele systeem op hol.
De sonossen waren niet meer te vinden. Ergens wel logisch natuurlijk, maar hoe fix je dat?

Nieuwe installatie had iig tot gevolg dat ook al mijn services opnieuw ingesteld moesten worden. Das niet echt praktisch natuurlijk!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik neem maar een deel van mijn systeem mee. Op locatie maak ik dan een nieuwe setup met het bestaande netwerk. Dit houdt inderdaad in dat je een aantal zaken op nieuw moet configureren, maar meestal is dat toch alleen sonos en spotify. Voordeel hiervan is dat als je thuis komt je de apparaten weer in je thuisnetwerk kunt hangen en daar hoef je niets meer te herconfigureren.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat moet toch handiger kunnen?

Ga maar eens contact opnemen met Sonos :)

• Gonadan

Gonadan

Och, de opstelling wil ik over het algemeen toch anders hebben dan thuis, dus dat moet ik sowieso configureren. Dat ik dan opnieuw moet inloggen op Spotify kom ik wel overheen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, Spotify, maar ook Deezer Play Music, Last.fm, Lokale bronnen etc.

Niet zo handig als je het mij vraagt.

• Gonadan

Gonadan

Lokale bronnen op vakantie? :D

Maar inderdaad, als je echt alles weer wilt koppelen kan dat veel werk zijn. Ik heb mij op vakantie beperkt tot Spotify, andere bronnen of zaken als Last.fm kan ik dan wel een weekje missen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, zelfs op vakantie ja. Ik heb een NAS draaien waar al m'n gegevens op staan.
Maar in dit geval ging het met een veranderd SSID zelfs nog een stuk verder natuurlijk.

Onzinnig dat je dan alles opnieuw moet instellen.

• Gonadan

Gonadan

Dat is wel vervelend inderdaad, heb ik zelf gelukkig nog niet mee gemaakt. Maar ik draai dan ook op Sonosnet dus kon mijn router gemakkelijk vervangen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Ik zou graag mijn TV: Philips 40PUK6809 aan mijn sonos play 5 koppelen.
Dit doe ik nu met een tulp kabel, maar hij speelt het geluid nog steeds door de boxen van mijn tv.
Moet het kabeltje in de koptelefooningang van de play 5 of in de andere 3,5mm ingang?
Moet ik ergens iets instellen, veranderen in de app? Ik vind de oplossing niet.
Kan iemand mij helpen?

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:01
Ik ben deezer kwijt in de Sonos app 5.2. Laatst nog gezien dat de omgeving van deezer er in de Sonos er anders uit zag.

Vandaag staat ie er niet meer bij en kan het ook niet toevoegen. Staat niet in de lijst. Zie ik iets over het hoofd?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• daanNL
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:16:
Nog niet gezien. Wel dat hier een Play 3 wordt leeggetrokken. Denk de speaker dus maar even weg.
Ziet er trouwens erg degelijk uit.

https://www.ifixit.com/Te...s+Play%3A3+Teardown/12475

[afbeelding]
Bedankt! Leuk om te zien!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-01 22:08
DeTjuk schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:59:
Ik ben deezer kwijt in de Sonos app 5.2. Laatst nog gezien dat de omgeving van deezer er in de Sonos er anders uit zag.

Vandaag staat ie er niet meer bij en kan het ook niet toevoegen. Staat niet in de lijst. Zie ik iets over het hoofd?
Bij mij doet Deezer het ook niet meer. Schijnbaar meer mensen last van:
http://forums.sonos.com/showthread.php?p=247299#post247299

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij mij doet ie het net weer.
maar werkt blijkbaar niet zonder Premium.

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-01 22:08
Bij mij ook, heb via de app fabrieksinstellingen geselecteerd en nou staat deezer er weer tussen gelukkig

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:01
Deepeej schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:33:
Bij mij ook, heb via de app fabrieksinstellingen geselecteerd en nou staat deezer er weer tussen gelukkig
Top. Bedankt voor de info. Weet ik dat het niet bij mij ligt.

Update: Deezer app staat er weer tussen.

[ Voor 7% gewijzigd door DeTjuk op 18-02-2015 23:42 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-01 14:55

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

sweetdude schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:43:
dat klinkt meer als een wifi probleem. is alles netjes op hetzelfde netwerk aangesloten met een goed bereik?
Beneden ligt een KPN experiabox, en boven staat een accespoint dat hetzelfde SSID uit straalt.
Wifi dekking is meer dan goed.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
frankwopereis schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:02:
[...]

Beneden ligt een KPN experiabox, en boven staat een accespoint dat hetzelfde SSID uit straalt.
Wifi dekking is meer dan goed.
Sonos werkt vaak niet goed over accespoints (multicast probleem), hierin zal het probleem liggen.
Zorg dat het accespoint alle instellingen van de ExperiaBox overneemt (SSID, WPA, kanaal etc.) en geen eigen DHCP-server heeft, dan wil het soms wel goed werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Damon op 18-02-2015 12:50 ]

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:57

spaceboy

Op grote hoogte

Onze Sonos Controller (CR200) heeft het na ruim 3 jaar opgegeven: er zit een "dead spot" op de touch screen. Via de winkel waar hij is gekocht EN via de RMA procedure die je via sonos.nl kunt opstarten blijkt dat je hem kan laten vervangen voor 100 euro.

Zijn er hier mensen met dezelfde ervaring? Ik vind het nogal veel geld voor een reparatie. En ik weet ook niet of je "een nieuwe" krijgt, of eenzelfde ding met het risico op hetzelfde euvel over een jaar. En ja, ik WEET dat zo'n ding takkeduur is/was en dat je 10x makkelijker een tablet of telefoon kunt gebruiken, maar DIE discussie hoef ik niet. ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-01 23:31
spaceboy schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:01:
Zijn er hier mensen met dezelfde ervaring? Ik vind het nogal veel geld voor een reparatie. En ik weet ook niet of je "een nieuwe" krijgt, of eenzelfde ding met het risico op hetzelfde euvel over een jaar. En ja, ik WEET dat zo'n ding takkeduur is/was en dat je 10x makkelijker een tablet of telefoon kunt gebruiken, maar DIE discussie hoef ik niet. ;)
Wat bedoel je precies met 'een nieuwe'? Ze worden niet meer geproduceerd voor zover ik weet dus een nieuw model wordt het sowieso niet.

En tsja, 100 euro voor zo'n controller. Ik zou het er zelf nooit voor over hebben en ik denk velen met mij. Sinds de smartphones en tablets is dat ding totaal overbodig en onhandig geworden imho. Wil er verder geen discussie over hoor, maar denk dat weinig mensen hier die controller hebben en dan ook nog hetzelfde euvel. Controller wordt al niet of nauwelijks meer verkocht sinds een jaar of 4/5.

• Gonadan

Gonadan

Toch niet kunnen laten om je mening te geven, ga je stiekem toch de discussie aan. ;)

Het kan best dat Sonos zelf wel nog nieuwe op de plank heeft, of voldoende onderdelen om hem als nieuw terug te leveren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

skoozie

SCSI

remzor schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:29:
[...]

Wat bedoel je precies met 'een nieuwe'? Ze worden niet meer geproduceerd voor zover ik weet dus een nieuw model wordt het sowieso niet.

En tsja, 100 euro voor zo'n controller. Ik zou het er zelf nooit voor over hebben en ik denk velen met mij. Sinds de smartphones en tablets is dat ding totaal overbodig en onhandig geworden imho. Wil er verder geen discussie over hoor, maar denk dat weinig mensen hier die controller hebben en dan ook nog hetzelfde euvel. Controller wordt al niet of nauwelijks meer verkocht sinds een jaar of 4/5.
om de discussie dan ontopic te trekken, als hij niet zo handig is heeft misschien iemand een controller over om spaceboy blij te maken?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou anders graag een waterdichte controller zien voor onder de douche.

Maar wellicht is dat een kwestie van een waterdichte smartphone kopen :P

• Damon
MikeyMan schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:15:

Die was er, de CR100:

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetspeak.com/content/images/sonos-cr100.jpg

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Damnit, dat wordt zoeken! :)

Vraag is alleen hoe lang dat technisch nog ondersteund wordt.

[ Voor 53% gewijzigd door MikeyMan op 19-02-2015 10:20 ]

• Damon
Op marktplaats nog wel te vinden, let op dat hij alleen met SonosNet werkt (dus met Bridge/Boost of een bekabelde speler).

• frankwopereis
  • Laatst online: 20-01 14:55

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Damon schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:48:
[...]

Sonos werkt vaak niet goed over accespoints (multicast probleem), hierin zal het probleem liggen.
Zorg dat het accespoint alle instellingen van de ExperiaBox overneemt (SSID, WPA, kanaal etc.) en geen eigen DHCP-server heeft, dan wil het soms wel goed werken.
Dank! Ik ga eens kijken wat ik aan die accesspoint kan knutselen:)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ai, dus niet met de huidige setup met alleen play 3's?

• Damon
frankwopereis schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:22:
[...]

Dank! Ik ga eens kijken wat ik aan die accesspoint kan knutselen:)
Succes!
MikeyMan schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:22:
Ai, dus niet met de huidige setup met alleen play 3's?
Niet in de volledig draadloze setup (dus via je eigen WiFi).

• skoozie
  • Nu online

skoozie

SCSI

MikeyMan schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:15:

Mijn galaxy S5 gebruik ik vanuit bad, ook goed voor XBMC of uitzending gemist :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• remzor
Gonadan schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:32:
Toch niet kunnen laten om je mening te geven, ga je stiekem toch de discussie aan. ;)

Het kan best dat Sonos zelf wel nog nieuwe op de plank heeft, of voldoende onderdelen om hem als nieuw terug te leveren.
Nee, excuses niet helemaal inderdaad. Dat spul bijna 4 jaar lang verkocht en wat waren wij blij dat de apps er kwamen.. Vervelende controllers 😛

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:33
Ik zal er een schepje bovenop doen. Dit huis maakt dankbaar gebruik zowel binnen als buiten van Sonos al dan niet gekoppeld aan bestaande versterkers. Naast het feit dat we allemaal zowel kinderen als wijzelf op de telefoons en i pads en pods de app hebben heb ik GELUKKIG ook 2 CR200 die we ook dankbaar gebruiken. Bv in de badkamer staat er 1 en beneden op tafel. Handig niks opstarten altijd ready. En makkelijk de tuin in. Niet in plaats van, maar naast de reguliere apps. Sonos contacten en vragen wat je krijgt voor die 100 euro..maar ik zou er zo weer 1 kopen.....

Verwijderd

Ik koppelde mijn play 5 aan mijn tv via een tulp kabel. Maar mijn TV blijft het geluid afspelen door de boxen van de TV. Ik heb een philips tv van de 6800 serie (ultra hd). Ik heb mij al kapot gezocht bij de instellingen maar vind nergens hoe ik het geluid naar de play 5 kan verzenden. Kan iemand helpen?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:20

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Je tv detecteert niet dat er via tulp iets is aangesloten. Daarom schakelt hij zijn interne speakers ook niet uit.
Je enige echte oplossing (niet zo'n fijne overigens) is om gebruik te maken van je koptelefoon aansluiting van je tv. Zodra je daar een stekkertje in plug, worden je tv-speakers wel gemute. Zet eerst het tv volume laag voor je zoiets doet, er komt een krachtiger signaal over die uitgang.

Hier staat tekst

• remzor
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:58:
Ik koppelde mijn play 5 aan mijn tv via een tulp kabel. Maar mijn TV blijft het geluid afspelen door de boxen van de TV. Ik heb een philips tv van de 6800 serie (ultra hd). Ik heb mij al kapot gezocht bij de instellingen maar vind nergens hoe ik het geluid naar de play 5 kan verzenden. Kan iemand helpen?
In de Sonos app heb je wel de tulp stekker optie geselecteerd? Ik kan me herinneren dat je daarvoor in de app iets moet selecteren..
De geluidsinstellingen van je tv heb je al goed bekeken zeg je dus dan zou ik het verder ook niet durven zeggen.
Edit: hier boven genoemd, via de koptelefoon aansluiting zou het moeten werken ja.

[ Voor 5% gewijzigd door remzor op 20-02-2015 22:40 ]

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-01 16:26

LDVC

Let's get it over with

Wellicht een open deur, maar toch: TV heeft waarschijnlijk een tulp ingang en een tulp uitgang. Weet je zeker dat je de kabels wel op de uitgang hebt aangesloten? En dus niet stiekem op de ingang.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anders via een scartblokje...

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Scart is (bijna) altijd ingang signaal, hij moet juist een uitgangs poort hebben.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Scart is per definitie twee-weg.
Met zo'n blokje kun je omschakelen tussen in en uit.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 22-02-2015 09:43 ]

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:43
voor de mensen die nog op zoek zijn naar een playbar deze staat alleen vandaag met een flinke korting te koop als dag aanbieding bij de hifi corner voor € 579,-

Edit: realiseer me net dat dit ook onder reclame zou kunnen vallen dus mocht dit ongepast zijn haal deze post dan maar weg.

[ Voor 28% gewijzigd door sweetdude op 22-02-2015 12:00 ]

• daanNL
Ik heb een Sonos Connect en een Sonos 1 welke ik vaak in een groep gebruik om radio af te spelen. Nu valt me op dat als ik de UTP stekker uit mijn Sonos 1 trek dat de radio gewoon doorspeelt, terwijl deze niet via WIFI geconfigureerd is.

Wordt er ook een draadloze verbinding opgebouwd tussen de connect en de 1?

Verwijderd

daanNL schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:47:
Ik heb een Sonos Connect en een Sonos 1 welke ik vaak in een groep gebruik om radio af te spelen. Nu valt me op dat als ik de UTP stekker uit mijn Sonos 1 trek dat de radio gewoon doorspeelt, terwijl deze niet via WIFI geconfigureerd is.

Wordt er ook een draadloze verbinding opgebouwd tussen de connect en de 1?
Ja. Dat is sonosnet

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Yamahaa schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:35:
[...]

Ok dank je wel. Fijne vakantie en we horen later meer!
Met de Boost werkt het systeem een stuk beter (groeperen gaat direct, bediening reageert snel), maar de problemen zijn helaas niet helemaal verholpen. Net gingen de speakers die het dichtst in de buurt van de boost zelf staan (dan hebben we het over 2 en 3 meter afstand in dezelfde kamer) meerdere keren haperen... :/

Het gebeurt alleen niet zo vaak als eerst en het haperen houdt ook wel weer op. Dat scheelt dus wel een stuk, maar het blijft jammer dat het niet vlekkeloos speelt.

Ook trouwens nog steeds vreemd dat het "pad" allemaal via de boost loopt, terwijl die twee woonkamer speakers bijvoorbeeld dichter bij elkaar staan, dan bij de boost. Voor mij toch een teken dat de kwaliteit van de WiFi-module in de Sonos-speakers zelf toch echt van matige kwaliteit is. Daar hadden ze bij Sonos wat mij betreft toch wel wat meer in mogen investeren.

• Yamahaa
Oscar Mopperkont schreef op zondag 22 februari 2015 @ 15:24:
[...]

Met de Boost werkt het systeem een stuk beter (groeperen gaat direct, bediening reageert snel), maar de problemen zijn helaas niet helemaal verholpen. Net gingen de speakers die het dichtst in de buurt van de boost zelf staan (dan hebben we het over 2 en 3 meter afstand in dezelfde kamer) meerdere keren haperen... :/

Het gebeurt alleen niet zo vaak als eerst en het haperen houdt ook wel weer op. Dat scheelt dus wel een stuk, maar het blijft jammer dat het niet vlekkeloos speelt.

Ook trouwens nog steeds vreemd dat het "pad" allemaal via de boost loopt, terwijl die twee woonkamer speakers bijvoorbeeld dichter bij elkaar staan, dan bij de boost. Voor mij toch een teken dat de kwaliteit van de WiFi-module in de Sonos-speakers zelf toch echt van matige kwaliteit is. Daar hadden ze bij Sonos wat mij betreft toch wel wat meer in mogen investeren.
Dank voor uitleg. Jammer. Trouwens in het overzicht kan je ook zien welke spelers elkaar blokken en forwarden. Dat alles via de boost of bridge loopt komt omdat je die aan de router hebt....de spelers contacten elkaar wel. Stel je zet ze in rij allemaal spelers en de eerste boost sluit je aan op de router en dan elke 6 meter een speler dan zal na bv 6 spelers er wel contact zijn en dan zie je ook dat ze via de boost lopen maar de laatste 6e speler is te ver weg van de boost en heeft zijn contact met de voorgaande spelers. In mijn voorbeeld zal er trouwens geen bandbreedte meer overzijn om een fatsoenlijk stuk muziek te beluisteren. Ik vind het jammer voor je want ik vind je probleem echt uniek. En ik neem ook aan dat het ook is als je muziek van je nas of ipad afspeeld he ....het was niet alleen bij internetradio

• qwert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07-2025
Op mijn Philips TV (76 serie) heb ik in het instellingenmenu de keuze voor TV-speakers of externe speakers. Misschien even in het menu zoeken?

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-12-2025
Vraagje hier. Ik heb een Sonos playbar en TV aangesloten op mijn Humax HDD recorder. Nu wil ik via mijn laptop Netfilx afspelen. Daarvoor heb ik mijn laptop aangesloten aan de TV, het videosignaal wordt dan wel doorgestuurd naar de TV en het geluid dus ook. Beeld wordt gewoon getoond, maar het geluid natuurlijk niet. Aangezien de playbar aangesloten moet zijn aan de Humax recorder om het volume te regelen kan ik die niet aansluiten op de TV. Iemand enig idee hoe ik via mijn laptop een serie of film af kan laten spelen en het geluid door te sturen naar de playbar en video naar de TV?

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:46
Batiatus schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:16:
Vraagje hier. Ik heb een Sonos playbar en TV aangesloten op mijn Humax HDD recorder. Nu wil ik via mijn laptop Netfilx afspelen. Daarvoor heb ik mijn laptop aangesloten aan de TV, het videosignaal wordt dan wel doorgestuurd naar de TV en het geluid dus ook. Beeld wordt gewoon getoond, maar het geluid natuurlijk niet. Aangezien de playbar aangesloten moet zijn aan de Humax recorder om het volume te regelen kan ik die niet aansluiten op de TV. Iemand enig idee hoe ik via mijn laptop een serie of film af kan laten spelen en het geluid door te sturen naar de playbar en video naar de TV?
Een optische kabel van je laptop naar de tv lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing. Mits je laptop dit ondersteunt uiteraard. Voor zo ver ik weet gaat digitaal geluid bij de meeste laptops via de koptelefoon ingang die SPDIF ondersteunt.

• Batiatus
X2X2X schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:06:
[...]

Een optische kabel van je laptop naar de tv lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing. Mits je laptop dit ondersteunt uiteraard. Voor zo ver ik weet gaat digitaal geluid bij de meeste laptops via de koptelefoon ingang die SPDIF ondersteunt.
Helaas geen optische aansluiting en verwacht dat het niet synchroon gaat lopen wanneer ik het via de gewone 3.5mm audio jack laat lopen. Zal eens nadenken over een andere oplossing..

• remzor
Batiatus schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:16:
Waarom sluit je de Playbar niet gewoon aan op je TV? Hoezo moet je die aansluiten op de Humax om het volume te regelen? Je kunt toch gewoon met je afstandsbediening van de TV het volume van de playbar regelen (of via de app).
Dan zou het in ieder geval moeten werken.

• Batiatus
remzor schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:15:
[...]

Waarom sluit je de Playbar niet gewoon aan op je TV? Hoezo moet je die aansluiten op de Humax om het volume te regelen? Je kunt toch gewoon met je afstandsbediening van de TV het volume van de playbar regelen (of via de app).
Dan zou het in ieder geval moeten werken.
Klopt, werkt wel. Maar het maximale volume vanaf de tv is erg zacht wanneer die direct is verbonden en dan werkt de gewone afstandbediening van de tv weer niet op de Playbar. Het volumeniveau omhoog krijgen kan op een of andere manier dan alleen fysiek via de playbar, best irritant.

• remzor
Batiatus schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:25:
[...]

Klopt, werkt wel. Maar het maximale volume vanaf de tv is erg zacht wanneer die direct is verbonden en dan werkt de gewone afstandbediening van de tv weer niet op de Playbar. Het volumeniveau omhoog krijgen kan op een of andere manier dan alleen fysiek via de playbar, best irritant.
Hmm, vreemd. De Playbar werkt i.c.m. 99% van alle afstandsbedieningen (IR).
Ik neem aan dat de Playbar via de 'normale' manier is aangesloten (optical), je de afstandsbediening hebt geconfigureerd in de Sonos app en je de Humax op maximaal volume zet (volumeniveau 20)?

Het volume bedien je dus vervolgens met de originele AB van je TV en niet met de AB van de Humax (hoewel dit ook kan).

• Batiatus
remzor schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:50:
[...]

Hmm, vreemd. De Playbar werkt i.c.m. 99% van alle afstandsbedieningen (IR).
Ik neem aan dat de Playbar via de 'normale' manier is aangesloten (optical), je de afstandsbediening hebt geconfigureerd in de Sonos app en je de Humax op maximaal volume zet (volumeniveau 20)?

Het volume bedien je dus vervolgens met de originele AB van je TV en niet met de AB van de Humax (hoewel dit ook kan).
Inderdaad optical aangesloten. Ik was helemaal niet op de hoogte dat je een afstandbediening kon aansluiten op de soundbar, inmiddels gelukt, probleem opgelost! Danku.

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
daanNL schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:41:
Heeft iemand foto's van een open gemaakte Sonos Connect? Deze kan ik niet vinden en ben wel nieuwsgierig.
Afbeeldingslocatie: http://i.cmpnet.com/techonline/uth/SonosZP80Uncovered_900.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door benedictuz op 23-02-2015 19:46 ]

• remzor
Batiatus schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:34:
[...]

Inderdaad optical aangesloten. Ik was helemaal niet op de hoogte dat je een afstandbediening kon aansluiten op de soundbar, inmiddels gelukt, probleem opgelost! Danku.
Oke, mooi dat het gelukt is dan. En no problem :)

Verwijderd

Ik zie dat de Play;1 50 euro goedkoper is op happy deal punt nl, iemand bekend met deze site?

• Sluuz
  • Laatst online: 15:12
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:36:
Ik zie dat de Play;1 50 euro goedkoper is op happy deal punt nl, iemand bekend met deze site?
Het is van Sanoma (net als SBS6, nu.nl etc.) en ze maken tv reclame ervoor. Ik zou niet heel veel argwaan hebben. Het is wel apart dat ze zo'n goeie prijs kunnen aanbieden, hoewel het dus een grote partij is.

[ Voor 4% gewijzigd door Sluuz op 24-02-2015 14:18 ]

PSN: Sluuz

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:43
Zojuist de nieuwe Sonos app geüpdatet en moet zeggen dat ik m wel prettiger werken vind.

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-01 11:00
Vind de app zeer irritant werken, met name het zoeken. De app gaat bij de eerste letter al direct zoeken, dit zorgt ervoor dat zowel mij smartphone als tablet (nexus 4 & 10) kortstondig vastlopen.

Is dat na de update verholpen?

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:43
Opgepleurd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:58:
Vind de app zeer irritant werken, met name het zoeken. De app gaat bij de eerste letter al direct zoeken, dit zorgt ervoor dat zowel mij smartphone als tablet (nexus 4 & 10) kortstondig vastlopen.

Zoeken doet ie nog steeds gelijk. Vastlopen niet op m'n Nexus 7 :)

• LocK_Out
Thanks, komt binnenkort toch een andere streamer.
Hoogstwaarschijnlijk gaat de Play 5 in de verkoop, ben er na amper een maand totaal niet tevreden mee. Viel eerst nog mee, maar na kort gebruik erger ik me aan diverse aspecten.
De Sonos app is traag, een afspeellijst maken (via bijv Spotify & Soundcloud) is zeer tijdrovend en amper te doen. Afspelen van YouTube kan alleen met een workaround en root welke vervolgens voor geen meter werkt (wegvallend geluid, wegvallende verbinding, continue stoppen met streamen 'audio cast', ed).
Op YouTube heb ik veel muziek en afspeellijsten die Spotify en of Soundcloud niet aanbieden. Daarnaast zijn die op de Sonos amper (eigenlijk niet) af te spelen.
Het koppelen via WiFi vind ik ook meer tegen dan mee werken, waarom beslist mijn sonos voor mij welk geluid ik via welke app af mag spelen??
Hetzelfde geldt voor het aansluiten met een 3,5mm plug, daar koop ik geen streamer van €400 voor.

Gewoon een bluetooth speaker/streamer voor mij.

[ Voor 7% gewijzigd door LocK_Out op 04-03-2015 01:30 ]

Verwijderd

Opgepleurd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 01:23:
Hoogstwaarschijnlijk gaat de Play 5 in de verkoop, ben er na amper een maand totaal niet tevreden mee. Viel eerst nog mee, maar na kort gebruik erger ik me aan diverse aspecten.
De Sonos app is traag, een afspeellijst maken (via bijv Spotify & Soundcloud) is zeer tijdrovend en amper te doen. Afspelen van YouTube kan alleen met een workaround en root welke vervolgens voor geen meter werkt (wegvallend geluid, wegvallende verbinding, continue stoppen met streamen 'audio cast', ed).
Op YouTube heb ik veel muziek en afspeellijsten die Spotify en of Soundcloud niet aanbieden. Daarnaast zijn die op de Sonos amper (eigenlijk niet) af te spelen.
Het koppelen via WiFi vind ik ook meer tegen dan mee werken, waarom beslist mijn sonos voor mij welk geluid ik via welke app af mag spelen??
Hetzelfde geldt voor het aansluiten met een 3,5mm plug, daar koop ik geen streamer van €400 voor.

Sonos is indd niks voor jou. Je had je denk beter eerst meer kunnen verdiepen.

• Gonadan

Gonadan

Opgepleurd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:58:

Geen idee, nooit last van gehad. Als hij traag reageert is dat meestal door netwerkvertraging of slechte wifi ontvangst. De nieuwe app werkt wel weer een stuk sneller en soepeler.
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:28:
Sonos is indd niks voor jou. Je had je denk beter eerst meer kunnen verdiepen.
qft

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LocK_Out
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:28:
[...]Sonos is indd niks voor jou. Je had je denk beter eerst meer kunnen verdiepen.
Dat is denk ik een understatement :)

• remzor
Opgepleurd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 01:23:

Wellicht is een Airplay speaker beter geschikt voor je. Van bluetooth word je ook niet heel vrolijk denk ik ;)

Overigens herken ik de problemen die je ervaart niet. De app werkt niet traag (sinds gisteren is de app trouwens geupdate), ik heb een Bridge dus niet rechtstreeks op de WiFi (werkt uitstekend) en ik maak niet zo heel vaak nieuwe afspeellijsten. Kan overigens ook gewoon in de Spotify app zelf natuurlijk, als je dat fijner zou vinden.

• al sahhaf
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 21:03
remzor schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:22:
[...]

Wellicht is een Airplay speaker beter geschikt voor je.
Of AirSonos, dat is hier nog niet besproken volgens mij. Het geeft Airplay-functionaliteit aan je Sonos speakers.

https://github.com/stephen/airsonos

Het werkt voor mij erg goed op een RaspberryPi2.

• LocK_Out
remzor schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:22:
[...]

Wellicht is een Airplay speaker beter geschikt voor je. Van bluetooth word je ook niet heel vrolijk denk ik ;)

Kan overigens ook gewoon in de Spotify app zelf natuurlijk, als je dat fijner zou vinden.
Ik bezit geen enkel Apple product en zit met AirPlay via android weer vast aan een aparte app.

Ik heb nog een kleine Bluetooth speaker staan welke ik voorheen voor streaming gebruikte.
Nooit problemen mee ervaren en werkt erg makkelijk. Koppelen en alle audio uit elke app afspelen.

• remzor
al sahhaf schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:31:
[...]

Of AirSonos, dat is hier nog niet besproken volgens mij. Het geeft Airplay-functionaliteit aan je Sonos speakers.

https://github.com/stephen/airsonos

Het werkt voor mij erg goed op een RaspberryPi2.
Hmm, ken ik niet inderdaad.
Opgepleurd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:39:
[...]

Ik bezit geen enkel Apple product en zit met AirPlay via android weer vast aan een aparte app.

Ik heb nog een kleine Bluetooth speaker staan welke ik voorheen voor streaming gebruikte.
Nooit problemen mee ervaren en werkt erg makkelijk. Koppelen en alle audio uit elke app afspelen.
Als je geen Apple hebt is een Airplay speaker ook geen goede optie nee.

En bluetooth werkt ook wel, maar ben er zelf geen fan van:
- Wat slechtere geluidskwaliteit tov netwerk speakers
- Gevoeliger voor storing (werkt bijv. tot op een meter of acht)
- Maar 1 device tegelijkertijd verbinden met de speaker
- Muziek stopt wanneer je zelf even weg gaat, bijv. om de hond uit te laten of een boodschap te doen
- Doe je wat anders met je device waar geluid bij komt kijken, wordt dit ook gestreamed naar de bluetooth speaker. Met bijv. Sonos kun je nog gewoon filmpjes kijken of een spel spelen. Alhoewel je dit wellicht ook wel kunt regelen of uit kunt zetten.

Maar hier maakt natuurlijk ieder zijn afweging in he :)

• Gonadan

Gonadan

Daarbij heb je een bluetoothspeaker voor een tientje en kost de goedkoopste Sonos honderd euro. Dan zijn die nadelen ineens niet meer zo groot als je de enige bent die het gebruikt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• remzor
Gonadan schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:29:
Daarbij heb je een bluetoothspeaker voor een tientje en kost de goedkoopste Sonos honderd euro. Dan zijn die nadelen ineens niet meer zo groot als je de enige bent die het gebruikt. :P
De goedkoopste Sonos speaker kost 200 euro. En die is niet te vergelijken met een speakertje van een tientje, zoals je zelf ook wel begrijpt ;)
Een beetje BT speaker kost ook zeker 100/150 euro.

Zoals ik al zei moet je de voor- en nadelen zelf tegen elkaar afwegen. Het is alleen wel belangrijk bij de beslissing dat men die afweging ook bewust kan maken denk ik. :)

• Gonadan

Gonadan

Ho in bedoelde tweehonderd inderdaad, maar bluetooth speaker zijn echt voor weinig te krijgen. Net wat je eisen zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Iemand al ervaring met Deezer elite. Kan upgraden voor paar tientjes. Maar zijn alle tracks dan FLAC of maar een deel?

• gandalfnl2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07-2024

gandalfnl2000

I'm UniQue, just Like you

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:23:
Iemand al ervaring met Deezer elite. Kan upgraden voor paar tientjes. Maar zijn alle tracks dan FLAC of maar een deel?
Vrijwel alle tracks zijn HQ is mijn conclusie na een rondje internet. Ik ben wel benieuwd naar gebruikerservaringen met Deezer Elite. Mijn CD's klinken in elk geval ruimtelijker dan Deezer Premium+ door mijn Playbar en Play:5. Je zou dus kunnen verwachten dat het Deezer Elite abonnement ook beter klinkt en mijn CD weergave benaderd?

Ik sta ook op het punt om mijn abonnement om te zetten van Premium+ naar Elite van €35,88 voor een jaar. :)

Verwijderd

gandalfnl2000 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 16:41:
[...]

Vrijwel alle tracks zijn HQ is mijn conclusie na een rondje internet. Ik ben wel benieuwd naar gebruikerservaringen met Deezer Elite. Mijn CD's klinken in elk geval ruimtelijker dan Deezer Premium+ door mijn Playbar en Play:5. Je zou dus kunnen verwachten dat het Deezer Elite abonnement ook beter klinkt en mijn CD weergave benaderd?

Ik sta ook op het punt om mijn abonnement om te zetten van Premium+ naar Elite van €35,88 voor een jaar. :)
Ja. Ik wil het ook wel een jaartje proberen. Mijn cd's heb ik geript in FLAC op mijn NAS. Vind dat soms ook inderdaad net wat beter klinken.

• gandalfnl2000

gandalfnl2000

Ik ben er maar voor gegaan. €35,88 voor een jaar Deezer Elite is feitelijk een no brainer toch? Zit nu een avond te luisteren en het muziekbeeld is zeker breder via mijn Playbar. Morgen een dagje luisteren naar de Play:5. Denk dat het daar minder hoorbaar zal zijn. Wellicht weer wel als je 2 Play:5's in een stereo opstelling plaatst.

Ik ben in elk geval tevreden met wat ik nu hoor. ;-)

Verwijderd

gandalfnl2000 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:49:
Ik ben er maar voor gegaan. €35,88 voor een jaar Deezer Elite is feitelijk een no brainer toch? Zit nu een avond te luisteren en het muziekbeeld is zeker breder via mijn Playbar. Morgen een dagje luisteren naar de Play:5. Denk dat het daar minder hoorbaar zal zijn. Wellicht weer wel als je 2 Play:5's in een stereo opstelling plaatst.

Ik ben in elk geval tevreden met wat ik nu hoor. ;-)
Is je abonnement nu weer een jaar geldig? Of heb je de upgrade enkel tot de datum dat je Premium+ abo al liep?

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:29:
[...]

Is je abonnement nu weer een jaar geldig? Of heb je de upgrade enkel tot de datum dat je Premium+ abo al liep?
Daar ben ik ook benieuwd naar.
Ik kreeg ook een mailtje om te upgraden, maar dat was E120,- voor een jaar. Dat is gewoon het reguliere tarief, dus daarmee niet echt een interessante aanbieding.

• gandalfnl2000

gandalfnl2000

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:29:
[...]

Abonnement start opnieuw met een volledig jaar vanaf het moment dat je van de omzetting naar Elite gebruik maakt :)

Verwijderd

gandalfnl2000 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:38:
[...]

Abonnement start opnieuw met een volledig jaar vanaf het moment dat je van de omzetting naar Elite gebruik maakt :)
Dus eigenlijk het beste om een week voor het einde van je abo Deezer Elite te activeren.

• gandalfnl2000

gandalfnl2000

LDVC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:46:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar.
Ik kreeg ook een mailtje om te upgraden, maar dat was E120,- voor een jaar. Dat is gewoon het reguliere tarief, dus daarmee niet echt een interessante aanbieding.
Het reguliere jaartarief voor Deezer Elite is €239,- dat voor Deezer Premium is €120,-

• gandalfnl2000

gandalfnl2000

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:39:
[...]

Dus eigenlijk het beste om een week voor het einde van je abo Deezer Elite te activeren.
Dat zou het beste zijn. Helaas heeft Deezer niet bekend gemaakt hoe lang de aanbieding in je mail geldig blijft. Kan dus zomaar zijn dat deze een beperkte houdbaarheidsperiode heeft van een week of maand oid.

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

gandalfnl2000 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:41:
[...]

Het reguliere jaartarief voor Deezer Elite is €239,- dat voor Deezer Premium is €120,-
Klopt, maar mijn speaker setup is niet van dermate kwaliteit dat ik een duidelijk verschil verwacht te horen tussen Premium en Elite. Enige reden voor mij om Elite te nemen is om eventueel goedkoper uit te kunnen zijn tov Premium :*)

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gisteren is een van mijn Play 5 speakers overleden. Zekering in de meterkast was uitgeslagen en ik vond niet direct de oorzaak. Vandaag merkte ik dat het led lampje op de speaker niet meer branden. Het apparaat is overleden. ;w

Baal hier wel van.. Garantie (2 jaar) is verlopen en ik moet 125 euro bij betalen voor een nieuw exemplaar via de customerservice van Sonos. Hopelijk is dit toeval en begeeft de andere Play 5 (ongeveer even oud) het straks ook niet.

Iemand nog ervaring of je zo'n speaker makkelijk kunt openen? Kan ik wellicht zelf nog iets repareren?

[ Voor 10% gewijzigd door xantos op 11-03-2015 19:56 ]

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik vind 125 euro bijbetalen om je oude, defecte, buiten garantie speaker om te ruilen voor een nieuwe van 400 euro nieteens zo slecht...

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
EgMaf schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:04:
Ik vind 125 euro bijbetalen om je oude, defecte, buiten garantie speaker om te ruilen voor een nieuwe van 400 euro nieteens zo slecht...
Ligt eraan hoe je het bekijkt..

Als je van te voren wist dat je Sonos apparatuur maar 2 jaar zou meegaan en je dan weer 125 euro moet bijbetalen voor een nieuw exemplaar, zou je 'm dan nog steeds kopen?

• EgMaf
xantos schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:58:
[...]

Als je van te voren wist dat je Sonos apparatuur maar 2 jaar zou meegaan en je dan weer 125 euro moet bijbetalen voor een nieuw exemplaar, zou je 'm dan nog steeds kopen?
Als je het van te voren weet, wist je het van te voren en heb je die keuze gemaakt.
Tuurlijk is 125 euro een tegenvaller. Maar je loopt nou eenmaal altijd het risico dat je pech hebt, en dan vind ik het best goed van Sonos dat zij coulant zijn, en je 275 euro / bij 70% korting geven, zelfs zonder maar te kijken of je het misschien zelf kapot gemaakt hebt, dat het voor hun overmacht (onweer?) was.

• Gonadan

Gonadan

xantos schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:58:

Als je dan van tevoren wist dat je voor een ander merk van zeg 200 euro geen coulance kreeg zou je dan niet alsnog voor Sonos gaan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• iceblack24
  • Laatst online: 20-01 11:36
Ervaren mensen hier ook dat kamers zomaar verdwijnen?
Via mijn de iPhone app(laatste versie)
verdwijnen af en toe kamers soms zijn ze in een keer terug. 1 kamer blijft weg en het lukt me ook nier meer om deze weer terug te installeren.
Iemand tips?

• Yamahaa
iceblack24 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:52:
Ervaren mensen hier ook dat kamers zomaar verdwijnen?
Via mijn de iPhone app(laatste versie)
verdwijnen af en toe kamers soms zijn ze in een keer terug. 1 kamer blijft weg en het lukt me ook nier meer om deze weer terug te installeren.
Iemand tips?
Naar mijn kennissniveau altijd een kwestie van de verbinding. 1 of meerdere systemen verliezen contact met modem of met bridge/booster.

Stel dat dat niet het geval is dus de reikw voldoende zou zijn kan je een ander kanaal voor je systeem uitzoeken. Vaak zijn deze problemen bij installaties zonder bridge/booster. Deze laatste lost dat op door eigen netwerk opbouw separaat van je normale wifi....

• iceblack24
Tja het rare is wel dat tot een tijd terug het prima heeft gewerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door iceblack24 op 15-03-2015 23:44 ]

• Yamahaa
iceblack24 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:32:
Probeer dan dus eens een ander kanaal. Condities zijn niet constand....

• veejee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-01 11:06
iceblack24 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:32:
Probeer het eens te monitoren, verdwijnen je groepen wanneer er meer wifi activiteit in en om je huis is (voor of na werktijd bijvoorbeeld)?

Hierboven werd het ook al genoemd, mijn ervaring is dat wanneer groepen/kamers ineens verdwijnen dat dit te maken heeft met een slechte verbinding.

• iceblack24
Bedankt voor jullie reacties, word gewaardeerd.

Verwijderd

advies gezocht.......

Tot op heden ben ik in het bezit van een bose sounddock welke ik een aantal jaren geleden heb aangeschaft omdat ik ook de trotse bezitter van een i-pod was.

Nu wil ik (net als de rest van de wereld) muziek gaan streamen, wat op mijn huidige sounddock niet mogelijk is.

Ik twijfel tussen een Sonos play 5 en een Bowers en Wilkins A5 (deze schijnt beter te zijn dan de A7).

Wat is een verstandige keuze?

De enige eisen die ik heb zijn het streamen van muziek middels i-Phone/pad, wat allemaal op een NAS staat opgeslagen en dat het geluid van mijn tv ook via de speaker gaat (aux kabeltje).

Alvast bedankt voor jullie reactie/adviezen.

• veejee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-01 11:06
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:30:
advies gezocht.......

Tot op heden ben ik in het bezit van een bose sounddock welke ik een aantal jaren geleden heb aangeschaft omdat ik ook de trotse bezitter van een i-pod was.

Nu wil ik (net als de rest van de wereld) muziek gaan streamen, wat op mijn huidige sounddock niet mogelijk is.

Ik twijfel tussen een Sonos play 5 en een Bowers en Wilkins A5 (deze schijnt beter te zijn dan de A7).

De enige eisen die ik heb zijn het streamen van muziek middels i-Phone/pad, wat allemaal op een NAS staat opgeslagen en dat het geluid van mijn tv ook via de speaker gaat (aux kabeltje).

Het beste advies dat ik je kan geven is dat je naar een hifi zaak loopt, beide naast elkaar laat zetten en eens gaat luisteren.

Als het geluidsverschil je niet zo boeit, dan heb je aan beide speakers een hoop plezier.

Mocht je willen gaan uitbreiden dan zou ik je een sonos systeem aanraden. Als je puur in 1 kamer geluid wilt horen op 1 plek dan zou je de B&W kunnen kiezen. Hoe dan ook, het zijn beide prima speakers..

• jakob
  • Laatst online: 13:02
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:30:
advies gezocht.......

Een A5 beter dan een A7? Ik zou net het tegenovergestelde zeggen, gezien de A7 een extra woofer heeft. Klankkwaliteit is zeker beter dan een Play:5 maar een Airplay speaker is mar een 'dom' ding in vergelijking met een Sonos. Die Sonos zorgt zelf voor z'n muziek in plaats dat alles vanaf één van je devices moet komen.

• nvanthoff
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2022
Ik wil dus 2 Play:3's aansluiten op mijn tv.Het zal wel eerder gevraagd zijn, maar ik vind het niet zo snel in de 92 pagina's. Ik heb geen playbar en wil die eigenlijk ook niet. Mijn vriendin is doof aan één oor en het geluid van de playbar werkt bij haar irritatie op, zo blijkt uit tv kijken bij de buurman met een playbar. In de mediamarkt getest met twee Play:3, en dat werkt we goed. Ik vind het een beetje onzinnig duur om een Sonos connect:amp van € 500 te kopen om twee boxen van € 600 op mijn tv aan te kunnen sluiten. Ik stond/sta op het punt om de Sony Bravia KD-49X8505B te kopen, maar de medewerker van de mediamarkt zei, dat je op de 9000 serie van Sony zelf apps kunt installeren, zoals de Sonos app. Het zal dan gaan om de Sony Bravia KDL-55W955B. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dat bijvoorbeeld echt? Het lijkt mij ideaal als ik de Sonos app op mijn tv kan installeren, de Play:3's erop kan aansluiten.

Of is er ondertussen een andere goede oplossing die geen vijfhonderd euro kost om een Play:3 aan te sluiten op een (moderne) tv?

• Yamahaa
nvanthoff schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:31:
Ik wil dus 2 Play:3's aansluiten op mijn tv.Het zal wel eerder gevraagd zijn, maar ik vind het niet zo snel in de 92 pagina's. Ik heb geen playbar en wil die eigenlijk ook niet. Mijn vriendin is doof aan één oor en het geluid van de playbar werkt bij haar irritatie op, zo blijkt uit tv kijken bij de buurman met een playbar. In de mediamarkt getest met twee Play:3, en dat werkt we goed. Ik vind het een beetje onzinnig duur om een Sonos connect:amp van € 500 te kopen om twee boxen van € 600 op mijn tv aan te kunnen sluiten. Ik stond/sta op het punt om de Sony Bravia KD-49X8505B te kopen, maar de medewerker van de mediamarkt zei, dat je op de 9000 serie van Sony zelf apps kunt installeren, zoals de Sonos app. Het zal dan gaan om de Sony Bravia KDL-55W955B. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dat bijvoorbeeld echt? Het lijkt mij ideaal als ik de Sonos app op mijn tv kan installeren, de Play:3's erop kan aansluiten.

Of is er ondertussen een andere goede oplossing die geen vijfhonderd euro kost om een Play:3 aan te sluiten op een (moderne) tv?
Ik heb geen ervaring met jou tv maar een app downloaden (en gebruiken indien toestel op dezelfe netwerk zit) is nog geen manier om het geluid te streamen naar je Sonos systeem vanaf dat betreffende toestel.
Als je de sonos app bv op je ipad hebt zitten kan je nog geen muziek vanaf je ipad het netwerk opsturen naar je Sonos (niet vanuit de app tenminste) wel via airplay enz....maar dat is een sidestep.

Jou gedachtes tot streamen lijken mij niet te koppen in de setup die je schetst. Indien je de Sonos puur voor je tv wil gebruiken is Sonos denk niet de beste oplossing voor jou probleem.

Play 3 kan alleen via wifi streamen heeft dus geen andere aansluiting en dus geen ander manier om te koppelen...het heeft geen line-in bv.

Mijn advies is dat de oplossing in andere speakers (anders dan Sonos) Of met connect..of play5 (line in) zou moeten zitten.

mvg

Peter

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Dat klopt: een connect:amp is om losse speakers op aan te sluiten, niet Sonos-speakers. Je kan hier geen play 3 spelers op aan sluiten.

Naar mijn weten ondersteunt Sonos ook geen smart tv platformen hoor, alleen iOS/Android en Windows/OSx.

Indien je al een versterker + luidsprekers hebt kun je hier je tv middels je output op aansluiten, en evt een connect ernaast zetten. Andere ga je inderdaad naar de play 5 die wel een line in heeft.

• EgMaf
Bedenkt je wel dat de line-in op een Sonos vertraging geeft. Iets wat je met een TV waarschijnljk niet gaat willen...

Edit: Dat blijkt tegenwoordig dus niet meer zo te zijn...

[ Voor 22% gewijzigd door EgMaf op 20-03-2015 11:06 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.