Ik zit al een tijdje te twijfelen over nieuwe speakers, wellicht kunnen jullie me helpen of Sonos het juiste biedt. Ik heb er wel goede ervaringen mee bij een vriend van me en vond het toen gebruiksvriendelijk.
Huidige situatie:
- Mediaplayer (Mede8er) met al mijn muziek en films
- De mediaplayer is bedraad verbonden met een Harman Kardon soundsticks set (sub en twee boxen).
- De boxen zitten aangesloten op de tv
- Tevens een HDMI naar mijn tv voor het afspelen van films.
- Een switch zodat ik, als de mediaspeler aan staat, kan kiezen tussen afspelen van de boxen via de tv of via de mediaspeler.
Kortom, heel simpel weergegeven zit het zo in elkaar:
Mediaplayer <- Boxen + schakelaar -> TV
Waarbij ik de mediaplayer ook via mijn mobiel kan bedienen, de tv hoeft dus niet aan te staan.
Gewenste situatie:
Zoals het nu gaat ben ik gematigd tevreden over. Het laden van muziek op de mediaspeler duurt lang, en hoewel de kwaliteit van de HK goed is, blijft het bedraad en kunnen ze dus alleen maar achter/vlak naast de tv staan.
Graag zou ik dit wat meer verspreid hebben, en meerdere boxjes (al heb ik een redelijk klein appartement). Het liefst hou ik wel mijn mediaspeler als basis (hier staat alles op), en wil ik de nieuwe installatie gebruiken voor zowel tv als muziek. Waarbij je de muziek (zoals bij Sonos) lekker makkelijk kan bedienen en ik bijvoorbeeld ook bij mijn Deezer account kan.
Nu zie ik echter door de bomen het bos niet meer, en weet ik niet wat mogelijk is in combinatie met de tv en mediaspeler. Wellicht kunnen jullie helpen of tips geven