Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 26 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
dr.trimble schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:36:
hier in oostende ook een setje play-1 gescoord aan 288 euro
Zonde dat dergelijke actie niet in Nederland is. :( Wil mijn huidige stereo play:1 set uitbreiden naar een 2e stereo pair voor in een andere ruimte.

Iemand trouwens al eens naar SoCo gekeken? https://github.com/SoCo/SoCo

Heb al wat rond gekeken in de web interface http://ip.van.je.sonos:1400/status in feite is het gewoon een linux doosje met awesomesauce.

• Akilla
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:19
Beste Tweakers,
Ik heb geode ervaringen met dit forum voor het oplossen van problemen en het meeste is altijd wel te vinden, maar ik zit nu met een probleem/vraag.
Ik zit na te denken om een sonos systeem te kopen waarbij ik een play 5 in de keuken en 2 play 1's in de badkamer wil ophangen. Omdat ik deze in de woonkamer over m'n bestaande home cinema wil laten gaan moet ik er dus een connect bij kopen. So far so good.
Nu wil ik alleen dat het mogelijk is om het geluid van m'n tv en home cinema over de keuken en badkamer speakers te spelen(hij staat vaak op muziek kanaal of radio) Nu zit ik daar alleen met een probleem. De home cinema (Sony n8100W) heeft alleen maar een hdmi out met ARC. Nu kan ik daar natuurlijk een splitter tussen zetten, maar welk geluid wordt er dan op de sonos speakers afgespeeld?

En is het ook zo dat ik met de sonos app bepaalde speaker uit kan zetten? Of misschien zelfs andere muziek te laten spelen in de badkamer dan dat ik op de home cinema luister?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook een vraagje van mijn kant; hebben jullie misschien ervaring met het gebruik van de Play3 (of 1) op een afgelegen locatie?
Ga binnenkort trouwen, en wilde eigenlijk mijn twee Play3's gebruiken om wat muziek tijdens de borrel te draaien.
Echter; nu hebben die natuurlijk geen Line-in, en wifi is op locatie ook niet aanwezig.

Ben nu een beetje aan het zoeken naar mogelijkheden om een Line-In toe te voegen door ergens wat te solderen, maar dat lijkt een uitdaging te worden :)

Nu kan ik natuurlijk mijn telefoon als hotspot instellen, maar dat kost me waarschijnlijk enkele gigabytes aan data. Daarnaast; mijn ervaring is dat het verplaatsen van de speakers (ergo; de stroom moet eraf) altijd een risico is voor de continuiteit. Vaak lukt verbinden dan niet of matig.

Hoe doen jullie dit?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:23:
Ook een vraagje van mijn kant; hebben jullie misschien ervaring met het gebruik van de Play3 (of 1) op een afgelegen locatie?
Ga binnenkort trouwen, en wilde eigenlijk mijn twee Play3's gebruiken om wat muziek tijdens de borrel te draaien.
Echter; nu hebben die natuurlijk geen Line-in, en wifi is op locatie ook niet aanwezig.

Ben nu een beetje aan het zoeken naar mogelijkheden om een Line-In toe te voegen door ergens wat te solderen, maar dat lijkt een uitdaging te worden :)

Nu kan ik natuurlijk mijn telefoon als hotspot instellen, maar dat kost me waarschijnlijk enkele gigabytes aan data. Daarnaast; mijn ervaring is dat het verplaatsen van de speakers (ergo; de stroom moet eraf) altijd een risico is voor de continuiteit. Vaak lukt verbinden dan niet of matig.

Hoe doen jullie dit?
Routertje meenemen met een 3G pre-paid kaartje erin en ze daar op verbinden? Ik weet niet hoe lang je muziek nodig hebt maar zoveel gigabytes kost t nou ook weer niet gelukkig!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou een optie zijn, maar volgens mij niet betrouwbaarder (of goedkoper?) dan de optie om mijn telefoon als hotspot te laten functioneren toch?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:16:
Zou een optie zijn, maar volgens mij niet betrouwbaarder (of goedkoper?) dan de optie om mijn telefoon als hotspot te laten functioneren toch?
Behalve dat je telefoon een veel minder uitzendvermogen heeft als hotspot (gok ik even)! Maar dat is het uitzoeken waard!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Moet er perse internetverbinding zijn? Je kunt ook een WiFi router (of alles bekabelen) neerzetten en daar een PC/laptop/NAS whatever aankoppelen om vanaf te spelen?

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

Damon schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:05:
Moet er perse internetverbinding zijn? Je kunt ook een WiFi router (of alles bekabelen) neerzetten en daar een PC/laptop/NAS whatever aankoppelen om vanaf te spelen?
Klopt, zo zou ik het ook doen. Tijdens mijn verbouwingen wou ik ook wat muziek, maar ik had enkel stroom en een iPhone vol muziek. WiFi routertje in het stopcontact, play 1 + iphone joinen en spelen maar. Perfect voor als je geen internet nodig hebt en dus gewoon muziek streamed lokaal van de iPhone.

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:00
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:17:
Ik ga het eens proberen.bedankt.
En al vorderingen?

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 12:38

DDR

Even het volgende, ik kom er even niet uit;

Probleem:
Bij openen sonos app op bijvoorbeeld, iphone 4s,iphone6 of iphone 6 plus kan hij het sonos systeem niet vinden, als je wifi heel even uitzet op de gsm en dan weer inschakeld kan hij het sonos systeem direct vinden en kun je dus je favoriete muziek weer aanzetten.

Dit alles is gekomen nadat ik de router vervangen heb, voorheen tplink met uitsluitend 2,4ghz, deze heb ik vervangen door een apple airport. Ik heb het probleem niet elke dag maar wel redelijk vaak door de week heen.
Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb de router ook al teruggezet naar fabr. inst. maar alsnog geen resultaat. Bekabeld gaat dit overigens wel goed. Maar treed ook op met een macbook via wifi.

• keeszondag
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09-2024
DDR schreef op zondag 07 juni 2015 @ 09:14:
Even het volgende, ik kom er even niet uit;

Probleem:
Bij openen sonos app op bijvoorbeeld, iphone 4s,iphone6 of iphone 6 plus kan hij het sonos systeem niet vinden, als je wifi heel even uitzet op de gsm en dan weer inschakeld kan hij het sonos systeem direct vinden en kun je dus je favoriete muziek weer aanzetten.

Dit alles is gekomen nadat ik de router vervangen heb, voorheen tplink met uitsluitend 2,4ghz, deze heb ik vervangen door een apple airport. Ik heb het probleem niet elke dag maar wel redelijk vaak door de week heen.
Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb de router ook al teruggezet naar fabr. inst. maar alsnog geen resultaat. Bekabeld gaat dit overigens wel goed. Maar treed ook op met een macbook via wifi.
heb je nu ook 5ghz wifi? sonos werkt daar niet op. Of heb je toevallig ook nog een tweede wifi netwerk vanuit de airport?

• DDR

DDR

Ja het betreft nu 1 ssid met zowel 2,4 en 5ghz. Tevens is er nog een gastnetwerk maar deze word niet gebruikt.

• Damon
keeszondag schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:50:
[...]

heb je nu ook 5ghz wifi? sonos werkt daar niet op. Of heb je toevallig ook nog een tweede wifi netwerk vanuit de airport?
Sonos zelf werkt inderdaad niet op 5Ghz, maar voor de controller (in dit geval de iPhone) maakt dat niet uit, als het maar via dezelfde router/netwerk gaat.

@DDR: Check inderdaad of je op het goeie WiFi netwerk zit als je iOS apparaat Sonos niet vindt.
Hoe zit Sonos standaard bij je aangesloten, bekabeld of geheel draadloos via de Airport of is er nog een andere router (van je ISP)?

[ Voor 6% gewijzigd door Damon op 07-06-2015 23:48 ]

• DDR

DDR

Damon schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:46:
[...]

Sonos zelf werkt inderdaad niet op 5Ghz, maar voor de controller (in dit geval de iPhone) maakt dat niet uit, als het maar via dezelfde router/netwerk gaat.

@DDR: Check inderdaad of je op het goeie WiFi netwerk zit als je iOS apparaat Sonos niet vindt.
Hoe zit Sonos standaard bij je aangesloten, bekabeld of geheel draadloos via de Airport of is er nog een andere router (van je ISP)?
Nee, heb een cisco modem voor puur alleen internet dus zonder wifi / router spul erin.
Daarin een UTP kabel naar de Airport. Verder Play1 wifi in keuken en de Playbar in de woonkamer die ook vaak samen als groepje staan. We zitten inderdaad op de juiste SSID ingelogd te samen met de Sonos apparaten.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 17:10
DDR schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:53:
Ja het betreft nu 1 ssid met zowel 2,4 en 5ghz. Tevens is er nog een gastnetwerk maar deze word niet gebruikt.
Ik zou toch eens proberen je 5ghz en 2,4ghz elk een andere SSID te geven.. Het kan best zijn dat je telefoon te vaak wisselt tussen je 2,4 en 5ghz. In de praktijk gaat 5ghz en 2,4ghz met een zelfde ssid niet echt vlekkeloos.

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-01 12:48
Ik heb bij mijn ouders iets soortgelijks gehad. Wanneer je beneden zat met de telefoon had je full control over Sonos. Als je vervolgens naar boven liep en weer terug kwam, dan werd het Sonos netwerk niet meer herkend. Oorzaak bleek te liggen in het omschakelen van de telefoon naar de wifi versterker op de verdieping. Die had beneden nog net een streepje verbinding op de telefoon en sprong dus niet over op de router beneden. En zo lang dat netwerk het actieve wifi netwerk was, was Sonos niet te bedienen. Ondanks dat het een versterking was van het standaard signaal.

Dus volgens mij hangt het wel degelijk samen met het geselecteerde wifi netwerk, ondanks dat het dus best van dezelfde dualband router kan komen of van een versterker.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

DancePlaza

ninja

http://www.cultofmac.com/...t-work-with-your-speaker/

Ik wou iig 3 maanden apple music proberen. Maar als het niet op mijn sonos gaat werken blijf ik lekker bij Spotify zitten.

Van het kastje naar de muur lopen...

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nee, voor mij is Sonos ondersteuning ook wel een dealbreaker idd. Terwijl ik best een Apple head ben met mijn Mac-huishouden.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:45
Er staat wel dat het nu nog niet ondersteund wordt maar dat men verwacht dat dit in de toekomst wel zo zal zijn, omdat Apple Music nog niet klaar zou zijn voor de integratie met muzieksystemen. Spotify aanhouden tot dat dit mogelijk wordt is een optie, hopelijk kan je het tegen die tijd ook nog 3 maanden gratis proberen. Maar dat zal wel alleen een actie zijn de eerste maand(en) na de lancering..

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-01 16:46
Er zijn wel meer Access Points die problemen hebben met Sonos bediening. Je kan proberen de firmware up te daten(heeft bij Draytek bv al problemen opgelost), maar ik heb zelf boven een WAP4410N van cisco en daar bestaat geen nieuwere firmware meer voor. Die zal ik dan ook eerstdaags vervangen door een Unifi AP.

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Indien alleen de Sonos toegang hinder heeft is een (al dan niet tweedehands) boost of bridge een goedkopere oplossing lijkt mij?

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-01 16:40
Vreemd om al die problemen te lezen ik heb een setup van een tplink router met 5 en 2,4ghz met hetzelfde ssid hier zijn een soundbar (bedraad) en 2x Play 1 in stereopaar op aangesloten. Ik stuur ze aan vanaf een vaste PC bekabeld en 2 Android devices en heb nog nooit verbindings problemen gehad.
Kan het zijn dat de wifi versterker een ander ssid uitzend oid?
Als je via een tooltje zoals "fing" je netwerk apparaten kan detecteren en de sonos speakers ziet zou je in theorie kunnen aansturen.

Verwijderd

Hallo!

Ik weet niet of deze vraag al ooit gesteld werd, in dat geval mijn excuses.

Ik heb een Sonos Play:5. Hoe kan ik hier muziek afspelen die op een usb-stick staat, die in de laptop steekt verbonden met de Sonos?
Ik heb geprobeerd om de map toe te voegen aan de muziekbibliotheek, maar dan krijg ik steeds de melding: "Sonos kan de muziekmap niet toevoegen. Reden: Toegang tot de gedeelde map geweigerd."

Alvast bedankt als iemand kan helpen!

• Yamahaa
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:24:
Hallo!

Ik weet niet of deze vraag al ooit gesteld werd, in dat geval mijn excuses.

Ik heb een Sonos Play:5. Hoe kan ik hier muziek afspelen die op een usb-stick staat, die in de laptop steekt verbonden met de Sonos?
Ik heb geprobeerd om de map toe te voegen aan de muziekbibliotheek, maar dan krijg ik steeds de melding: "Sonos kan de muziekmap niet toevoegen. Reden: Toegang tot de gedeelde map geweigerd."

Alvast bedankt als iemand kan helpen!
Ik gebruik nooit de pc om muziek vanaf te spelen in het netwerk met bv sonos. Dus geen ervaring maarrrrrr Mijn idee zou zijn om de muziek op te slaan op je pc in de muziek map. Uitgaande dat deze map gedeeld word in je netwerk en zodoende dan ook bereikbaar is voor sonos als deze pc in datzelfde netwerk staat. Of bv via itunes op je pc beschikbaar maken. Ik hoop dat het lukt.

:)

Verwijderd

Yamahaa schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 00:53:
[...]

Ik gebruik nooit de pc om muziek vanaf te spelen in het netwerk met bv sonos. Dus geen ervaring maarrrrrr Mijn idee zou zijn om de muziek op te slaan op je pc in de muziek map. Uitgaande dat deze map gedeeld word in je netwerk en zodoende dan ook bereikbaar is voor sonos als deze pc in datzelfde netwerk staat. Of bv via itunes op je pc beschikbaar maken. Ik hoop dat het lukt.

Als ik ze op de pc zet gaat het inderdaad wel, maar ik had net de usb-stick gekocht om niet alle muziek op de laptop te hoeven zetten (zodat deze niet trager gaat werken ;) ) Tot nu toe dus nog zonder resultaat!

• Yamahaa
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 17:22:
[...]

Als ik ze op de pc zet gaat het inderdaad wel, maar ik had net de usb-stick gekocht om niet alle muziek op de laptop te hoeven zetten (zodat deze niet trager gaat werken ;) ) Tot nu toe dus nog zonder resultaat!
Ok dat werkt wel. Opzich zou je pc in mijn visie niet trager hoeven te worden als daar veel muziek op staat hoor. Maar dat is offtopic. Wat je nog zou kunnen doen is alle muziek op die usb in de hoofdirectory zetten dus niet in mapjes en deze usb dan proberen te delen in je netwerk. Iets met verkenner rechtermuisknop delen ....en dan nog eens met de sonos app speuren of je die map kan vinden. Anders wellicht toch tijd om een mooie netwerkschijf aan je modem te hangen nas...daar al je muziek op klaar altijd bereikbaar en pc hoeft niet altijd aan.... ;)

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-01 10:26
Hey Tweakers!

Ikzelf heb samen met mijn vriendin een huis gekocht (hooray!) en wij zoeken ook meteen deftig te investeren in een goede geluidsinstallatie. Noch mijn vriendin, noch ikzelf zijn audiofielen dus wellicht horen wij amper het verschil tussen goed geluid en top notch geluid. Wat dat betreft zal Sonos voor ons dan ook wellicht volstaan. Vooral het gebruiksgemak - en het design - spreken ons aan.

Ik ben is een keertje naar de Mediamarkt getrokken om te kijken over er alternatieven zijn en ik schrok wel van het aanbod. Samsung, Panasonic,... Niet enkel Sonos zet in op dat 'overal-draadloos-geluid'. Mijn vraag aan jullie is: in welke mate kunnen die andere merken zich momenteel meten met Sonos? Zijn er alternatieven die het bekijken waard zijn? Puur qua design valt Samsung al wel af - die speakers vond ik spuuglelijk. Maar zijn er verder systemen die qua gebruiksgemak, kwaliteit en design kunnen concurreren met Sonos?

Alvast bedankt voor jullie reacties en geniet van het mooie weer!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-01 16:40
Brick Top schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:52:
Hey Tweakers!

Ikzelf heb samen met mijn vriendin een huis gekocht (hooray!) en wij zoeken ook meteen deftig te investeren in een goede geluidsinstallatie. Noch mijn vriendin, noch ikzelf zijn audiofielen dus wellicht horen wij amper het verschil tussen goed geluid en top notch geluid. Wat dat betreft zal Sonos voor ons dan ook wellicht volstaan. Vooral het gebruiksgemak - en het design - spreken ons aan.

Ik ben is een keertje naar de Mediamarkt getrokken om te kijken over er alternatieven zijn en ik schrok wel van het aanbod. Samsung, Panasonic,... Niet enkel Sonos zet in op dat 'overal-draadloos-geluid'. Mijn vraag aan jullie is: in welke mate kunnen die andere merken zich momenteel meten met Sonos? Zijn er alternatieven die het bekijken waard zijn? Puur qua design valt Samsung al wel af - die speakers vond ik spuuglelijk. Maar zijn er verder systemen die qua gebruiksgemak, kwaliteit en design kunnen concurreren met Sonos?

Heb je buiten het disign ook specifieke wensen en eisen voor het gebruik? Ga je hem voor films gebruiken en wil je bijvoorbeeld dolby surround geluid hebben valt Sonos al af. Niet dat het geluid slecht is maar dolby wordt bijvoorbeeld niet ondersteund.
Met welke apparatuur ga je afspelen heb je veel muziek in je netwerk beschikbaar of ga je juist alleen streamen etc.?

• Damon
sweetdude schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:58:
[...]

Heb je buiten het disign ook specifieke wensen en eisen voor het gebruik? Ga je hem voor films gebruiken en wil je bijvoorbeeld dolby surround geluid hebben valt Sonos al af. Niet dat het geluid slecht is maar dolby wordt bijvoorbeeld niet ondersteund.
Met welke apparatuur ga je afspelen heb je veel muziek in je netwerk beschikbaar of ga je juist alleen streamen etc.?
Playbar ondersteunt geen DTS, maar wel degelijk Dolby Digital, aangezien bijna geen enkele TV DTS passthrough heeft maakt het niet zoveel uit.

• Brick Top
sweetdude schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:58:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Ik zou willen starten met een playbar. Dan heb ik alvast een upgrade ten opzichte van de standaard luidsprekers die in de meeste tv's verwerkt zitten. Op termijn zou ik die dan misschien nog willen upgraden met een subwoofer. Voor een 5.1 opstelling heb ik de plaats niet (denk ik) en ik verkies degelijk 2.1 boven halfslachtig 5.1. Ik kijk m'n films 99 procent van de tijd vanaf een .mkv bestand. Mijn bluray-speler wordt echt raar of zelden gebruikt.

Op termijn zou ik dan nog zo'n Play 3/5 willen bijplaatsen in de keuken, de badkamer en in de tuin. Wellicht ga ik al m'n muziek streamen via Spotify (die heeft momenteel mijn voorkeur maar ik ga ook de concurrentie nog een keertje bekijken). Echt 'knallen' ga ik wellicht nooit doen met die speakers. 't Is niet om feestjes op te leuken. :P

Nogmaals bedankt en als je nog meer informatie nodig hebt, hoor ik het graag.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:23
Sonos zal volstaan voor normaal muziekgeluid. De playbar zal ik persoonlijk niet zo snel aanraden voor films in mijn optiek te duur.
Ps denon heos is ook erg mooi. De draadloze heos 1 die ook op accu kan is erg mooi tov play 1.

• daanodinot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-01 19:18
Kan ik ergens een video of screenshots bekijken van de Sonos app (iOS) icm een NAS? Ik ben benieuwd hoe de UI eruitziet wanneer je door je NAS muziek heen bladert. Is het gewoon een lijst mapjes of meer dan dat?

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D4E9udd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6wupaXH.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kQo7ssK.jpg

Ik heb een harde schijf aan de router maar zal met een NAS wel vergelijkbaar zijn. Je kunt ook afspeellijsten maken. Mocht t niet helder zijn hoor ik het wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Irminsul op 13-06-2015 19:31 ]

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-01 19:16
Van de week stopte mijn playbar spontaan met spelen. Met geen enkele mogelijkheid weer tot leven te wekken.

Gelukkig snel via de twitter een ticket aan kunnen laten maken en vrijdag met de helpdesk gebeld, binnen 5 minuten was het voor de helpdesk duidelijk dat deze playbar niet meer tot leven ging komen en is er een RMA aangemaakt.

Wat dat betreft top-service!
Alleen 1 vraag: Hoe ga ik de playbar fatsoenlijk verpakken om het retour te laten zenden? Ik heb de orginele doos niet meer.
Iemand tips?

• Yamahaa
Bartvw schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:37:
Van de week stopte mijn playbar spontaan met spelen. Met geen enkele mogelijkheid weer tot leven te wekken.

Gelukkig snel via de twitter een ticket aan kunnen laten maken en vrijdag met de helpdesk gebeld, binnen 5 minuten was het voor de helpdesk duidelijk dat deze playbar niet meer tot leven ging komen en is er een RMA aangemaakt.

Alleen 1 vraag: Hoe ga ik de playbar fatsoenlijk verpakken om het retour te laten zenden? Ik heb de orginele doos niet meer.
Iemand tips?
Balen zeg wel fijn dat er meteen reactie is van ze. Verpakken optie is om dozen van supermarkt in repen te snijden en hier playbar in rollen en dan met breedplakband dichttapen. Maw zelf een doos maken al dan niet rondom opgepropte kranten er tussen...

• keeszondag
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09-2024
Iemand tips?
Ik heb 2 keer een nieuwe sonos controller gekregen. Die werd eerst opgestuurd en ik gebruikte dan de verpakking om de defecte te retourneren. Dat moest dan geloof ik binnen twee weken.

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-01 10:08
Weet iemand tot wanneer de actie van de 2x Sonos Play 1 is?

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
sjekrecords schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:47:
Weet iemand tot wanneer de actie van de 2x Sonos Play 1 is?
actie??

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-01 21:27
ik heb al een tijdje een play 1 en nu heb ik er een connect bij gekocht zodat ik de play 1 in de keuken/tuin kan zetten en vervolgens de installatie in de woonkamer kan gebruiken met de connect. Het betreft een Onkyo SR-608, ik heb de connect nu via de analoge tulp stekkers aangesloten, in de toekomst wil ik dit via coax of tolink gaan doen. Ik merk nu echter dat ze niet synchroon spelen, de play 1 loopt een fractie van een seconde voor. iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Edit: het leven kan soms zo makkelijk zijn...
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/34q2o74.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Magicw00b op 15-06-2015 23:42 ]

• Brick Top
Ik kan van iemand een playbar overkopen tweedehands. Ze is aangekocht via de officiele website en zit nog in een ongeopende doos. Er zit echter geen garantiebewijs bij. Die garantie zou - automatisch via serienummer - geactiveerd worden bij het eerste gebruik van de Sonos.

Klopt dit? Of is dat gelul van de verkoper?

• Yamahaa
Brick Top schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:55:
Ik kan van iemand een playbar overkopen tweedehands. Ze is aangekocht via de officiele website en zit nog in een ongeopende doos. Er zit echter geen garantiebewijs bij. Die garantie zou - automatisch via serienummer - geactiveerd worden bij het eerste gebruik van de Sonos.

Klopt dit? Of is dat gelul van de verkoper?
Ik adviseer je op de site van Sonos te kijken. De verzenddatum (factuur en pakbon) van de verzending speelt een rol. Dit moet je dus wel kunnen aantonen.

ik citeer een klein stukje:

"De garantieperiode van Sonos is twee jaar geldig, gerekend vanaf de datum waarop we het betreffende Sonos-product hebben verzonden, zoals vermeld op de pakbon of de factuur" :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yamahaa op 16-06-2015 16:34 ]

• Damon
Uit ervaring: je hebt geen factuur nodig, garantie wordt gecheckt aan de hand van het serienummer.

• Yamahaa
O dat is fijn om te weten. Ik heb gelukkig nog niks stuk. Ik las ook ergens dat als het buiten de garantie viel men toch een aanbod deed voor een nieuw product. Ik ken meer A merken die dat doen..wel eens met een vriezer gehad hier. Maar goed hoop het nooit mee te maken

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10
Damon schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:03:
[...]

Playbar ondersteunt geen DTS, maar wel degelijk Dolby Digital, aangezien bijna geen enkele TV DTS passthrough heeft maakt het niet zoveel uit.
Uh je sluit je BR speler bijvoorbeeld toch op je Sonos aan en daarna pas de Sonos richting TV? Wat heeft die TV passthrough er dan mee te maken?

Edit:
Oh, ik zie net dat een playbar bijna geen aansluitingen heeft. Mja, dan wel je wel gedwongen om het allemaal in de TV te pluggen, met alle nadelen die daaraan hangen.

[ Voor 17% gewijzigd door InZane op 18-06-2015 12:32 ]

• master_JE
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:53
Nieuwe update van de Sonos Bèta App. Zitten leuke wijzigen tussen, voor spotify. Duurt even maar dan komen ze ook ergens _/-\o_
Het Sonos Beta Team is blij je te kunnen vertellen dat de nauwe samenwerking met Spotify heeft geleid tot een vernieuwde, unieke ervaring van Spotify op Sonos! Ontspan en laat je nieuwe muziek aanbevelen afhankelijk van het tijdstip van de dag. Herontdek waar je van houdt. Luister naar nieuwe juweeltjes aan de hand van vakkundig samenstelde afspeellijsten op basis van Genre en Stemming. En, schakel eenvoudig over naar een radiostation op basis van een artiest of nummer, sla het op in je Sonos-favorieten en luister er later nog eens naar.

Als u een Spotify Premium gebruiker bent, wees er zeker van dat uw systeem op de laatste versie van de Beta 5.4 draait, dit is namelijk nodig om de veranderingen te kunnen zien. U zult worden gevraagd om uw Spotify account opnieuw te autoriseren wanneer uw Sonos systeem de eerstvolgende keer gebruikt.

Wijzigingen en correcties in deze update:
Nieuwe verbeteringen aan Spotify:
  • Aanbevolen afspeellijsten: Ontdek zorgvuldig samenstelde afspeellijsten die worden aangeboden afhankelijk van het tijdstip van de dag.
  • Hitlijsten: Luister naar afspeellijsten uit de regio en ontdek wat populair is in de wijdere omgeving.
  • Genre en Stemming: Krijg toegang tot afspeellijsten die zijn samengesteld op basis van genre en stemming en ontdek muziek die past bij je stemming of het genre dat je zoekt.
  • Nieuwe releases: Ontdek nieuw uitgebrachte albums en de meest recente content.
  • Jouw muziek: Krijg toegang tot samenstelde afspeellijsten en nummers. Breid je muziekbibliotheek uit vanaf de Sonos-controller.
  • Radio: Creëer radiozenders op basis van artiesten en songs vanaf de Sonos-controller en sla ze op in je Sonos-favorieten.
Uitvalprobleem verholpen bij een achterluidspreker tijdens het draadloos installeren van je home cinema.
Verschillende backend-fouten aan de kant van Spotify verholpen.

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik heb een NDA ondertekend om dat niet te onthullen ;)

(en dat doe ik met plezier, want 2x play 5 gratis krijgen om beta-tester te worden overkomt me niet elke dag)

[ Voor 51% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 19-06-2015 10:45 ]

Hier staat tekst

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inderdaad, ik ook... Maar wel een zeer mooie update!

Verwijderd

Brick Top schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:52:
Hey Tweakers!

Bluesound al bekeken? Top! ;)

• remzor
master_JE schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:43:
Nieuwe update van de Sonos Bèta App. Zitten leuke wijzigen tussen, voor spotify. Duurt even maar dan komen ze ook ergens _/-\o_

[...]
Zéér welkom!! Hier heb ik pak en beet 2 jaar geleden al contact over gehad met Sonos en Spotify, die eigenlijk steeds naar elkaar bleven wijzen. Ik heb al eens Juke en Google Music gehad vanwege die reden.
Fijn dat Spotify nu toch echt uitgebreider zal gaan worden binnen Sonos :)

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01 10:36
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:21:

(en dat doe ik met plezier, want 2x play 5 gratis krijgen om beta-tester te worden overkomt me niet elke dag)
Meen je dat serieus? Ik ben ook beta tester en heb helemaal geen cadeau gekregen :+

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zit er in die nieuwe update ook een fix in tegen het wakker houden van een Synology NAS?

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-01 15:34
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:21:

Dat is voor de persoonlijke BETA's dan?

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Sahi_NL schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:55:
[...]

Dat is voor de persoonlijke BETA's dan?
volgens mij is er niet zoiets als een persoonlijke beta. Sonos had vorig jaar een actie (niet publiekelijk) waarin men naast het beta programma tevens gratis hardware uitdeelde om de beta software te testen. ik kreeg een link van m'n buurman. Een andere buurman en ikzelf hebben 2x een play 5 ontvangen, de gever van de link heeft een playbar + sub gekregen. Ik denk wel dat Sonos toen niet iedereen heeft toegelaten, ik heb een flinke lijst in moeten vullen wat ik eventueel kan testen, en op welke platforms. ik zal wel een goede basis hebben geboden met een android phone, android tablet, iPad, en windows-computer.

Hier staat tekst

• Sahi_NL
Ik bedoelde particuliere beta's.

Op https://www.sonos.com/myaccount/beta/ kun je je aanmelden voor openbare en particuliere beta's. Maar dat is het dus niet.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Was dat ook al geen onderdeel van de NDA?

Verwijderd

Ik zit al een tijdje te twijfelen over nieuwe speakers, wellicht kunnen jullie me helpen of Sonos het juiste biedt. Ik heb er wel goede ervaringen mee bij een vriend van me en vond het toen gebruiksvriendelijk.

Huidige situatie:
- Mediaplayer (Mede8er) met al mijn muziek en films
- De mediaplayer is bedraad verbonden met een Harman Kardon soundsticks set (sub en twee boxen).
- De boxen zitten aangesloten op de tv
- Tevens een HDMI naar mijn tv voor het afspelen van films.
- Een switch zodat ik, als de mediaspeler aan staat, kan kiezen tussen afspelen van de boxen via de tv of via de mediaspeler.

Kortom, heel simpel weergegeven zit het zo in elkaar:
Mediaplayer <- Boxen + schakelaar -> TV
Waarbij ik de mediaplayer ook via mijn mobiel kan bedienen, de tv hoeft dus niet aan te staan.

Gewenste situatie:
Zoals het nu gaat ben ik gematigd tevreden over. Het laden van muziek op de mediaspeler duurt lang, en hoewel de kwaliteit van de HK goed is, blijft het bedraad en kunnen ze dus alleen maar achter/vlak naast de tv staan.

Graag zou ik dit wat meer verspreid hebben, en meerdere boxjes (al heb ik een redelijk klein appartement). Het liefst hou ik wel mijn mediaspeler als basis (hier staat alles op), en wil ik de nieuwe installatie gebruiken voor zowel tv als muziek. Waarbij je de muziek (zoals bij Sonos) lekker makkelijk kan bedienen en ik bijvoorbeeld ook bij mijn Deezer account kan.

Nu zie ik echter door de bomen het bos niet meer, en weet ik niet wat mogelijk is in combinatie met de tv en mediaspeler. Wellicht kunnen jullie helpen of tips geven :)

• Sahi_NL
Het is me niet helemaal duidelijk wat je nu wil. Wil je enkel muziek over meerdere speakers, of wil je ook je TV/Film/Mediaplayer geluid over de speakers.

In dat eerste geval: Koop een of meer Sonos devices naar keuze en je bent good to go met de meeste streaming diensten.

In dat tweede geval: Dit kan via een connect, die je op je huidige installatie aansluit, of met een playbar. De connect kan het analoge signaal uit je mediaplayer (rood/wit tulp) omzetten naar streaming naar je andere sonos speakers.

Met de playbar zal alles via je tv moeten lopen. Dus Medi8er - TV - Playbar. Hou er rekening mee dat dit een optische aansluiting is en dat maar weinig TV's 5.1 signaal doorgeven vanaf hdmi naar optisch.

Persoonlijk denk ik dat je de muziek van de mede8er dan los moet laten en beter een streaming abonnement (Deezer/Spotify) kunt gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Sahi_NL op 19-06-2015 15:02 ]

• Brick Top
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:55:
[...]

Bluesound al bekeken? Top! ;)
Hartelijk bedankt voor die tip! Ziet er ook zeer interessant uit. Die Bluesound Duo is echt een beauty... :9~

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:57
remzor schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:35:
[...]

Zéér welkom!! Hier heb ik pak en beet 2 jaar geleden al contact over gehad met Sonos en Spotify, die eigenlijk steeds naar elkaar bleven wijzen. Ik heb al eens Juke en Google Music gehad vanwege die reden.
Fijn dat Spotify nu toch echt uitgebreider zal gaan worden binnen Sonos :)
Heb ik de Sonos Connect misschien net te snel, om deze reden, weer ingepakt en retour gedaan. Ben nu de gelukkige bezitter van een AV reciever met Spotify connect, en wat een genot is dat t.o.v. het gebruik van Spotify via de Sonos app.

• remzor
Switek schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:39:
[...]

Heb ik de Sonos Connect misschien net te snel, om deze reden, weer ingepakt en retour gedaan. Ben nu de gelukkige bezitter van een AV reciever met Spotify connect, en wat een genot is dat t.o.v. het gebruik van Spotify via de Sonos app.
Klopt inderdaad dat het m.b.t. Spotify lekker zal werken, maar er zijn natuurlijk nog tal van andere diensten (zoals Google Music) die wel volledig ondersteund worden in de app van Sonos.
Bovendien kun je nu geen gebruik maken van het multiroom concept van Sonos aangezien je het alleen rechtstreeks naar je receiver streamed. Wanneer je verder ook geen andere speakers wilt plaatsen/beluisteren is dit natuurlijk geen probleem :)

Ik heb naast een playbar ook 2x de play 3 en een play 1. In de nabije toekomst verwacht ik dat er nog een sub en een play 1 bij komt. Dan is het wel fijn dat ik op meerdere kamers tegelijk zo'n ding heb staan en deze kan afspelen.

Verwijderd

Sahi_NL schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:01:
Het is me niet helemaal duidelijk wat je nu wil. Wil je enkel muziek over meerdere speakers, of wil je ook je TV/Film/Mediaplayer geluid over de speakers.

In dat eerste geval: Koop een of meer Sonos devices naar keuze en je bent good to go met de meeste streaming diensten.

In dat tweede geval: Dit kan via een connect, die je op je huidige installatie aansluit, of met een playbar. De connect kan het analoge signaal uit je mediaplayer (rood/wit tulp) omzetten naar streaming naar je andere sonos speakers.

Met de playbar zal alles via je tv moeten lopen. Dus Medi8er - TV - Playbar. Hou er rekening mee dat dit een optische aansluiting is en dat maar weinig TV's 5.1 signaal doorgeven vanaf hdmi naar optisch.

Persoonlijk denk ik dat je de muziek van de mede8er dan los moet laten en beter een streaming abonnement (Deezer/Spotify) kunt gebruiken.
De schuingedrukte dingen zal ik even op in gaan:
- Ik wil inderdaad tv/film/mediaplayer geluid over de speakers. Alleen muziek is me te weinig omdat ik dan voor beide aparte boxen moet nemen. Het geluid van de tv is toch een stuk minder.
- De playbar klinkt niet als een optie, omdat dan de tv altijd aan zal moeten staan, zoals ik jou begrijp. Maar kan je met de Connect ook zowel het geluid van de tv afspelen, als van de mediaspeler (via tulp)?
- Alleen streaming is me te summier. Ik heb niet voor niks 500GB aan muziek gedownload, die kan en wil ik nu nog niet allemaal van streaming af halen. Streaming vind ik vooral handig voor de playlists met muziek die je zelf nog niet hebt. Bovendien staan alle films en series ook op de mediaplayer. Maar misschien ben ik hier nog te ouderwets voor en houd ik daar te veel aan vast...

• remzor
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:18:
[...]

De schuingedrukte dingen zal ik even op in gaan:
- Ik wil inderdaad tv/film/mediaplayer geluid over de speakers. Alleen muziek is me te weinig omdat ik dan voor beide aparte boxen moet nemen. Het geluid van de tv is toch een stuk minder.
- De playbar klinkt niet als een optie, omdat dan de tv altijd aan zal moeten staan, zoals ik jou begrijp. Maar kan je met de Connect ook zowel het geluid van de tv afspelen, als van de mediaspeler (via tulp)?
- Alleen streaming is me te summier. Ik heb niet voor niks 500GB aan muziek gedownload, die kan en wil ik nu nog niet allemaal van streaming af halen. Streaming vind ik vooral handig voor de playlists met muziek die je zelf nog niet hebt. Bovendien staan alle films en series ook op de mediaplayer. Maar misschien ben ik hier nog te ouderwets voor en houd ik daar te veel aan vast...
Staat je muziek nu op een mediaplayer of een NAS? Of een mediaplayer met ingebouwde harddisk?
Je kunt namelijk wel gewoon je eigen muziekcollectie streamen vanaf een NAS naar ieder Sonos apparaat. In het geval van de Playbar zou deze dan dus los staan van de TV. Als je nog geen NAS hebt zou dit eventueel ook een optie zijn, maar daar zit dan uiteraard ook wel weer een prijskaartje aan (hoewel een NAS al begint vanaf ong. €100,-).

• Sahi_NL
Inderdaad. Als je de Mede8er als netwerkschijf kunt benaderen, kan de playbar (of ander sonos device) de muziek daar vandaan halen.

Voor het afspelen van het filmgeluid moet dit wel via de tv, maar dat lijkt me geen probleem. Het enige punt met de playbar is dan wel: De TV moet een optische uitgang hebben..

Wel wil ik je aanraden om het geluid van de playbar ergens te luisteren. Persoonlijk vind ik dat daar de SUB bij moet voor de bass namelijk (heb ik zelf ook zo gekocht).

[ Voor 21% gewijzigd door Sahi_NL op 19-06-2015 19:07 ]

Verwijderd

remzor schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 19:00:
[...]

Staat je muziek nu op een mediaplayer of een NAS? Of een mediaplayer met ingebouwde harddisk?
Je kunt namelijk wel gewoon je eigen muziekcollectie streamen vanaf een NAS naar ieder Sonos apparaat. In het geval van de Playbar zou deze dan dus los staan van de TV. Als je nog geen NAS hebt zou dit eventueel ook een optie zijn, maar daar zit dan uiteraard ook wel weer een prijskaartje aan (hoewel een NAS al begint vanaf ong. €100,-).
Alles staat inderdaad op een Mede8er met harddisk.
Volgens mij heeft deze een NAS functie, dus dan zou ik er eigenlijk al zijn?
En is het dan aan te raden met een playbar te beginnen zodat je hem op tv kan aansluiten en er films mee kan beluisteren..?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2015 21:14 ]

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-01 22:54
Sonos ondersteunt nu ook Spotify Radio!!
Momenteel enkel nog in de beta op Mac, Windows en Android. iOS ondersteuning komt pas in deffinietieve versie.

PSN: Jonasken

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
master_JE schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:43:

[...]
Ik zie het niet direct terug in dit lijstje, maar betekend de verbeterde Spotify ondersteuning ook dat ik nu eindelijk de muziek die direct onder 'jouw muziek' staat (en dus niet de 'oude' afspeellijsten)? Dus albums die ik onthou via het plusje zeg maar?

• Sahi_NL
Servor schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:17:
[...]

Ik zie het niet direct terug in dit lijstje, maar betekend de verbeterde Spotify ondersteuning ook dat ik nu eindelijk de muziek die direct onder 'jouw muziek' staat (en dus niet de 'oude' afspeellijsten)? Dus albums die ik onthou via het plusje zeg maar?
Ja, de nummers wel. Ik kon de albums niet apart vinden.

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-01 15:11
Jonasken schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:54:
Sonos ondersteunt nu ook Spotify Radio!!
Momenteel enkel nog in de beta op Mac, Windows en Android. iOS ondersteuning komt pas in deffinietieve versie.
Allemaal leuk hoor, maar waarom kunnen ze nou niets doen aan het op jaar sorteren van Albums bij een Artiest, of het alleen tonen van Albumartiesten als je bij Albums gaat zoeken.... Wordt al jaren om gevraagd!

Maar ik ben blij voor je, hoor! 8)

Verwijderd

Uiteindelijk de Sonos Connect Amp gekocht. De Playbar was veel te groot voor de tv in mijn kleine appartementje en ik had nog een oude versterker staan die niet goed meer werkte met hele goede kwaliteit grote boxen.
Dankzij de Amp kan de versterker de deur uit en kan ik eindelijk alles mobiel bedienen, waarbij het geluid uit de grote boxen komt. Later kan ik altijd nog er voor kiezen nieuwe Sonos boxen te kopen, maar voor nu zag ik die noodzaak nog niet. Bovendien kan ik hem aansluiten op mijn tv, iets waar ik eerder niet bij nagedacht had. Dus hij doet nog meer dan ik verwacht had.

Het aansluiten is echt een fluitje van een cent, waar Sonos om bekend staat. Verbinding leggen met mijn Mediaspeler/NAS was nog even uitzoeken, maar dat was meer mijn onkunde :P
De app werkt makkelijk en geluidskwaliteit is zeer goed te noemen. Voor radio minder dan voor Deezer of mijn mp3's, maar dat is misschien gebruikelijk. Ik gebruik vooral mixes van Deezer of zelf gemaakte playlists, dus zoeken op albums zal ik niet zo snel doen. Ik heb dan ook nog weinig problemen ondervonden met de app.

Het kost wat, maar het gebruiksgemak en eindelijk alles op 1 plek hebben en mobiel kunnen bedienen is me nu al heel veel waard!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2015 09:08 ]

• jakob
En moest je een Connect combineren met een aparte eindversterker, dat zou pas een feest zijn met die boxen ;)

Verwijderd

jakob schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:17:
En moest je een Connect combineren met een aparte eindversterker, dat zou pas een feest zijn met die boxen ;)
De oude versterker er wel tussen laten bedoel je? :)
Ik merk nu weinig kwaliteitsverlies, alleen kon je de geluidsinstellingen wat meer tweaken.

• jakob
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:28:
[...]

De oude versterker er wel tussen laten bedoel je? :)
Ik merk nu weinig kwaliteitsverlies, alleen kon je de geluidsinstellingen wat meer tweaken.
Bijvoorbeeld, of een simpele eindversterker. Bijvoorbeeld een Parasound z.amp v3, die gebruik ik graag met een Connect. Maar dan kom je natuurlijk aan een ander prijskaartje...
Goed dat je weinig verschil hoort tussen je klassieke versterker en de Sonos, soms is dat wel anders :)

• Yamahaa
Je hebt 1) een Connect. En 2) een Connect Amp. De laatste (2) is een connect met eindversterker en kan je dus direct geschikte luidsprekers op aansluiten.
De eerste (1) is om andere aparatuur aan te sluiten op je sonos netwerk (bv een versterker cd speler enz).

Een Connect Amp (2) dus niet aansluiten met een versterker er nog tussen.....dat kan je nl maar 1 keer fout aansluiten.

Greetz

Peter

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-01 19:16

Iemand tips?
Ik heb zaterdag mijn oude naar een UPS-point gebracht, en gister een nieuwe Playbar ontvangen.
Normaal ben ik niet zo van het complimenten uitdelen, maar deze service mag toch wel even genoemd worden!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb sinds gisteren echt heel veel problemen met Google music en spotify op de sonos. Meer mensen last van?

Draai de beta overigens.

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 28 juni 2015 @ 08:38:
Ik heb sinds gisteren echt heel veel problemen met Google music en spotify op de sonos. Meer mensen last van?

Draai de beta overigens.
Heb ook problemen gehad gisteren waarbij streaming af en toe werd onderbroken, het was echter niet van lange duur dus niet verder naar gekeken..

• edwardo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-01-2022
Grappig hoor dat Sonos, maar toch ook wel tekortkomingen voor mij. Ik wil bijvoorbeeld een systeem waar ik smart TV middels optical out op kan aansluiten maar ik wil ook een redelijk stereo HiFi geluid. Bij Sonos begin je dan dus met een Playbar want daar zit alleen een optical in op. Vervolgens heb ik daar minimaal 2 Play 3's bij nodig voor stereo HiFi geluid. En eigenlijk heb je vervolgens ook nog een sub nodig welke je enkel en alleen met een Sonos systeem kunt gebruiken. Ben je al snel 2000 euro verder!

Met bovenstaande wensen is er wellicht een beter alternatief in de vorm van een set actieve speakers van het topmerk Q Acoustics BT3.

Connectiemogelijkheden Q Acoustics BT3:

2*50 watt (rms)
Bluetooth V4.0 inclusief aptX®
Analoge 3.5 mm stereo jack
Analoge RCA phono aansluitingen
Digitale optische aansluitingen (Toslink) voor oa smart TV
Subwooferuitgang (RCA) (elke subwoofer, indien wenselijk).

Je sluit je TV er eenvoudig op aan en je kunt ook je muziek, bijvoorbeeld Spotify op meerdere manieren afspelen. Namelijk via Spotify op je smart TV of door deze via Bluetooth te streamen vanaf je smartphone of tablet. Ook Youtube etc stream je eenvoudig naar de speakers. Geluid is vele malen beter dan de beste playbar voor dat geld. Voor 499 euro ben je klaar. Verkrijgbaar in rood, wit of zwart.

http://hificorner.nl/stre...-speakers/q-acoustics-bt3

http://www.stuff.tv/q-acoustics/bt3/review

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
weet iemand waar ik nog ergens de sonos play 1 multipack (zwart) kan bestellen? Van het weekend naar de mediamarkt geweest (3 vestigingen) allemaal niet meer verkrijgbaar. Op de official Sonos site, ook "uitverkocht" :(

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-01 12:08

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica