Ik heb in mijn keuken een lange tijd getwijfeld over goede vervangers voor mijn Bose Soundlink+ bluetooth speaker. O.a. op basis van dit topic gekozen voor twee Era 100 speakers. Deze op oorhoogte aan de muur gemonteerd. Wat een wereld van verschil. Het werkt erg lekker en het geluid is vele malen beter.
Ik heb wel een issue. De Era 100 werkt vanwege juridische beperkingen niet met Google Assistant. Nu gebruik ik geen spraakbediening, maar wil ik wel de Netatmo smart deurbel laten afspelen over de Sonos speakers. Omdat Sonos niet te linken is aan Google Home app, kan ik deze koppeling niet via Google maken.
Het enige alternatieve platform dat zowel werkt met Sonos als Netatmo is Amazon Alexa.
Ik heb in de Alexa app dan ook een 'Routine' aangemaakt die moet doen:
- Trigger: deurbel gaat
- Acties Sonos:
1. Stop de muziek.
2. Verhoog het volume naar 10.
3. Speel deurbel geluid af.
4. Verlaag volume naar 2.
Het volume verhogen / verlagen is noodzakelijk omdat het geluid dat Alexa afspeelt zo zacht is dat je het nauwelijks hoort wanneer het volume op de standaard 20% staat.
Helaas werkt deze Route voor geen meter.
Als ik Spotify luister, wordt de muziek gepauzeerd, maar gaat het volume pas omhoog nádat de deurbel heel zachtjes heeft gespeeld. Vaak wordt het volume ook niet weer teruggezet naar 2. Waardoor ik bijna een hartaanval krijg als ik de muziek weer aanzet.
Als ik TuneIn luister werkt het nog minder goed. De muziek wordt überhaupt niet gestopt, maar het volume wel verhoogd naar 10. Waardoor niet alleen de bel maar ook de radiomuziek keihard uit de speakers blaast. Het volume gaat daarna ook niet terug naar 2. Waardoor ik in plaats van de deur te openen, me een ongeluk zoek naar hoe ik de muziek zsm uit krijg.
Ik heb geprobeerd een aantal 'wacht' commando's van 5 seconden in te bouwen, maar ook dan werkt het niet. Het Alexa platform lijkt gewoon krakkemikkig te zijn.
Zoals jullie begrijpen zoek ik naar een betere oplossing. Hebben jullie ideeën of tips?
[
Voor 10% gewijzigd door
Skv op 28-12-2023 17:16
]