Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 164 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:43
Satangel schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:18:
Momenteel is mijn Sonos Beam verbonden aan mijn HDMI Arc poort van mijn TV. TV is ook verbonden met mijn HTPC. Dit heeft altijd goed gewerkt.

Nu wil ik enkel de Beam uitbreiden naar Beam + 2 Sonos ONE SL toestellen, voor een surround te krijgen.

Hoe doe ik dit, de Sonos ONE SL toestellen zijn verbonden met mijn Wifi en kan ik besturen via de Sonos app. Heb ze ook al toegewezen aan Living Room maar er komt geen geluid uit wanneer ik iets speel in Windows.

Zijn het enkel speciale bestanden (5.1 audio?) die dit sturen?
Is het een probleem dat de Beam via HDMI is verbonden, moet ik deze mss gewoon op netwerk plaatsen, zonder kabel verbonden met TV?
Je moet de twee Ones als surround toevoegen aan je Beam. Zit als het goed is een optie in de app, onder je Beam.
HDMI is essentieel, anders krijgt je Beam geen input vanuit de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 11:22
En je hebt wel een 5.1 film nodig en Windows instellen op weergave van 5.1. In de Sonos app kun je op de “Now playing” pagina zien wat de PC voor geluid aanlevert.

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 11:57
Wally2002 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:32:
[...]

Je moet de twee Ones als surround toevoegen aan je Beam. Zit als het goed is een optie in de app, onder je Beam.
HDMI is essentieel, anders krijgt je Beam geen input vanuit de TV.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJEejpyytuNAqShyZHnvHXVfLBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gUFMP7D6XhcidZShzy6crdsL.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ziet het eruit id app.

HDMI van de Sonos Beam zit in de HDMI eArc poort vd TV.
HDMI van mijn PC zit in een gewone HDMI poort vd TV. Alles verloopt via mijn Windows PC'tje, ik doe niets uit apps of vd TV zelf, alles wordt gestuurd uit mijn PC die afleest uit mijn NAS (of Youtube)
Rallye schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:13:
En je hebt wel een 5.1 film nodig en Windows instellen op weergave van 5.1. In de Sonos app kun je op de “Now playing” pagina zien wat de PC voor geluid aanlevert.
Mijn TV ondersteunt Dolby Atmos, Dolby Digital Plus , ik heb in Windows al dit gevonden Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlxAC_vP5VSbLKrpLZOdXaolvc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4PAv6XUpLMazWNFpryM1QYL.jpg?f=fotoalbum_large

Echter als ik bij dit menuutje dingen test, bvb linker of rechterspeaker, speelt hij nog altijd alles vanaf de Beam. Ik heb nog nergens in Windows een geluid kunnen krijgen uit die surround speaker One's

Lukt dit via VLC media player, als het bestand dit audio formaat heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Satangel op 14-12-2023 11:04 ]

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09 22:21
@Satangel

Zo moet het er in de Kamer uitzien als je bijvoorbeeld NPO1 geselecteerd hebt. Maar het gaat waarschijnlijk om jouw Windows PC?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHFy9XbPa4oBNegLoLUWEE5wOCs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4srm6BrUzqbIyOJPUbNCu6H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 14-12-2023 10:58 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel
GerCor schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:52:
@Satangel

Zo moet het er in de Kamer uitzien als je bijvoorbeeld NPO1 geselecteerd hebt. Maar het gaat waarschijnlijk om jouw Windows PC?

[Afbeelding]
Hartelijk dank voor uw reactie.

heb mijn post nog wat verduidelijkt. Alles verloopt via mijn Windows PC, er gaat niets via mijn GSM of TV app of zo. Alles wordt gestuurd vanuit Windows PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Satangel schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:05:
[...]

Hartelijk dank voor uw reactie.

heb mijn post nog wat verduidelijkt. Alles verloopt via mijn Windows PC, er gaat niets via mijn GSM of TV app of zo. Alles wordt gestuurd vanuit Windows PC
Duidelijk. Maar mijn plaatje geeft aan wat de TV ontvangt , waar dan ook vandaan, en doorgeeft aan de Beam. Dus wat geeft het plaatje bij jou aan? Want jouw plaatje geeft aan dat de Beam en de 2 One goed gekoppeld zijn en een surroundopstelling vormen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Rallye
Heeft VLC ook nog audio settings? Kan je TV op “pass through”?

[ Voor 33% gewijzigd door Rallye op 14-12-2023 12:42 ]

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 01-09 16:14
Satangel schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:35:
[...]

[Afbeelding]

Zo ziet het eruit id app.

HDMI van de Sonos Beam zit in de HDMI eArc poort vd TV.
HDMI van mijn PC zit in een gewone HDMI poort vd TV. Alles verloopt via mijn Windows PC'tje, ik doe niets uit apps of vd TV zelf, alles wordt gestuurd uit mijn PC die afleest uit mijn NAS (of Youtube)

[...]

Mijn TV ondersteunt Dolby Atmos, Dolby Digital Plus , ik heb in Windows al dit gevonden [Afbeelding]

Echter als ik bij dit menuutje dingen test, bvb linker of rechterspeaker, speelt hij nog altijd alles vanaf de Beam. Ik heb nog nergens in Windows een geluid kunnen krijgen uit die surround speaker One's

Lukt dit via VLC media player, als het bestand dit audio formaat heeft?
Al geprobeerd om de HDMI van de PC in de beam te prikken? Puur om te checken of het geluidssignaal wel uit je PC HDMI komt?

• Rallye
Dat gaat hem niet worden: de Beam heeft HDMI-ARC nodig. Bij mijn weten is er geen PC met HDMI-ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
Heb een nieuwe Sonos FIve aangeschaft voor in de keuken, naast mijn Sonos surround in de woonkamer. Heerlijk geluidje en vanmorgen een goed nummer in de Top4000 aan het luisteren op wat harder volume. Totdat iemand belde op mijn mobiel. Belangrijk telefoontje.
Beetje in paniek. Hoe krijg ik mijn Sonos Five zo snel uit met de app als de telefoon eroverheen komt. Bovenop de kast klimmen om de pauze knop te vinden is geen optie.

Heel irritant, ben benieuwd naar jullie ervaringen Misschien toch terug naar mijn Bose Soundtouch met mini afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
GerCor schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:22:
[...]

Duidelijk. Maar mijn plaatje geeft aan wat de TV ontvangt , waar dan ook vandaan, en doorgeeft aan de Beam. Dus wat geeft het plaatje bij jou aan? Want jouw plaatje geeft aan dat de Beam en de 2 One goed gekoppeld zijn en een surroundopstelling vormen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ph8OmJOV2p6ydvoH2T8LDw2lWOg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T01mZ6iTTsp06TtMNvIlwRLv.jpg?f=fotoalbum_large

TV kan niet op passthrough. Heb ook al de HDMI kabel eens in/uit gedaan in de TV. Het is precies dat de TV niet 100% doorheeft dat het een Sonos Beam is. Zal eens alles powercyclen.

De Sonos Beam werkt wel al gewoon een jaar prima in deze setup, maar om het nu uit te breiden lukt het me niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCBmpJSATg7SFHt3htLmaJB3410=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yhUVFmk4s8bS1rqTPJVbz8z0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqPpw-hjanApv1tqojkljMiLVcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oiklPQK9o4sTtpBGICicuGaQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
TuneIn gaat verdwijnen. Er komt een nieuwe versie die je nu kunt toevoegen. Lukt me trouwens niet met Edge als browser. Browser is verouderd. Ja ja. Dus via een iPhone gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-L0ThrPoPErOYGA4XnLClGguFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cXs3RSUAVdiGxfkbeIljjQMP.jpg?f=fotoalbum_large

Maar misschien is dat wel bekend bij de gebruikers.

@Satangel

Wat ik zou proberen, want pass through staat in het menu van de TV, is: de PC even afkoppelen en dan proberen pass through in te schakelen. Dus alleen de Beam aan de TV. Misschien moet CEC ook aan staan? Gewoon proberen. Lukt dat, dan de PC weer aansluiten en kijken of pass through nog ingeschakeld staat.

Ik heb geen idee welke TV je hebt maar als ik iets moet weten zoek ik het altijd even op op Youtube.

Jouw plaatje van Sonos geeft aan dat er helemaal geen geluid wordt afgespeeld, dus dat is niet echt nuttig. :+

[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 15-12-2023 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Satangel Volgens mij speelde je niets af op het moment dat je de screenshot van de Sonos app maakte - er staat geen geluidsformaat in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 21:56:
@Satangel Volgens mij speelde je niets af op het moment dat je de screenshot van de Sonos app maakte - er staat geen geluidsformaat in beeld.
Geinig detail vind ik.

Ik zat gisteren naar NPO Politiek (Ziggo 83) te kijken. Soms wordt de vergadering in de Tweede Kamer geschorst, wordt het geluid van de uitzending uitgeschakeld, en dan zie je in de Sonos app dus ook het geluidsformaat verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 07:43
Harold_S schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:51:
Heb een nieuwe Sonos FIve aangeschaft voor in de keuken, naast mijn Sonos surround in de woonkamer. Heerlijk geluidje en vanmorgen een goed nummer in de Top4000 aan het luisteren op wat harder volume. Totdat iemand belde op mijn mobiel. Belangrijk telefoontje.
Beetje in paniek. Hoe krijg ik mijn Sonos Five zo snel uit met de app als de telefoon eroverheen komt. Bovenop de kast klimmen om de pauze knop te vinden is geen optie.

Heel irritant, ben benieuwd naar jullie ervaringen Misschien toch terug naar mijn Bose Soundtouch met mini afstandsbediening?
Gewoon switchen naar de Sonos app zoals je binnen het OS schakelt tussen apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-09 22:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De Sonos app lijkt hier wel steeds trager te worden met verbinden. Vooral de Android variant.

Heb het volgende staan:
2x play 3
1x play 1
1x beam
1x roam

Op een Ubiquiti netwerk.

Het spul reageert echt heel traag. Vaak ook offline meldingen. Sonos zegt weinig geks te zien. Maar ik word hier een beetje gek van

Iemand een idee wat ik zou kunnen doen? Reboot van alles uiteraard meermaals geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 09:16

Mr. Freeze

¡GO!

MikeyMan schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 07:15:
De Sonos app lijkt hier wel steeds trager te worden met verbinden. Vooral de Android variant.

Heb het volgende staan:
2x play 3
1x play 1
1x beam
1x roam

Op een Ubiquiti netwerk.

Het spul reageert echt heel traag. Vaak ook offline meldingen. Sonos zegt weinig geks te zien. Maar ik word hier een beetje gek van

Iemand een idee wat ik zou kunnen doen? Reboot van alles uiteraard meermaals geprobeerd.
Heb je 1 van je apparaten bekabeld middels ethernet aangesloten of alles via WiFi?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr. Freeze schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 07:27:
[...]

Heb je 1 van je apparaten bekabeld middels ethernet aangesloten of alles via WiFi?
Nee heb alles via wifi.

Netwerk in alle kamers, maar geen aansluiting in de buurt van een speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

MikeyMan schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 07:29:
[...]

Nee heb alles via wifi.

Netwerk in alle kamers, maar geen aansluiting in de buurt van een speaker.
Natuurlijk zou het ook via wifi goed moeten werken want zo wordt het ook beloofd door Sonos, maar je zou eens kunnen proberen om een ander wifi kanaal te kiezen? (en dan geen DFS kanaal voor 5GHz maar ergens in de 30 of 40 range)

En anders zou ik eens kijken of je met een (tijdelijke) netwerkkabel wel enige verbetering merkt, maar dan niet in de Roam. (geen idee of die Roam eigenlijk wel een ethernet aansluiting heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr. Freeze schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 07:39:
[...]

Natuurlijk zou het ook via wifi goed moeten werken want zo wordt het ook beloofd door Sonos, maar je zou eens kunnen proberen om een ander wifi kanaal te kiezen? (en dan geen DFS kanaal voor 5GHz maar ergens in de 30 of 40 range)

En anders zou ik eens kijken of je met een (tijdelijke) netwerkkabel wel enige verbetering merkt, maar dan niet in de Roam. (geen idee of die Roam eigenlijk wel een ethernet aansluiting heeft)
Sonos ondersteunt alleen 2,4ghz toch?

Heb net wel gevonden dat sonos blijkbaar geen rstp ondersteunt. Nu op Stp gezet. Eens kijken wat dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

MikeyMan schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:15:
[...]

Sonos ondersteunt alleen 2,4ghz toch?

Heb net wel gevonden dat sonos blijkbaar geen rstp ondersteunt. Nu op Stp gezet. Eens kijken wat dat doet.
Van die 2,4 wist ik niet, ik ging ervan uit dat Sonos wel beide deed gebruiken, anyway, het netwerk is het eerste waar ik het zou zoeken. Zou mooi zijn als je de mogelijke oorzaak gevonden hebt.

edit: Heb je hier nog wat aan? https://github.com/IngmarStein/unifi-sonos-doc

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Freeze op 16-12-2023 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr. Freeze schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:18:
[...]

Van die 2,4 wist ik niet, ik ging ervan uit dat Sonos wel beide deed gebruiken, anyway, het netwerk is het eerste waar ik het zou zoeken. Zou mooi zijn als je de mogelijke oorzaak gevonden hebt.

edit: Heb je hier nog wat aan? https://github.com/IngmarStein/unifi-sonos-doc
Yup, das ook ongeveer waar ik op uit kwam. RSTP lijkt het euvel geweest te zijn. Gaat to nu toe een stuk vlotter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Harold_S Via de app (op telefoon of computer), voice via een Nest Mini, of een IKEA afstandsbediening, zie https://www.ikea.com/nl/n...en-2-smart-wit-s29508946/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Brains Bush schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:23:
Ben benieuwd. Heb zojuist de Arc gekocht voor €698.

Nu kan ik zelf gaan vergelijken met de Beam Gen2 (en de sub-mini, 2xEra300)
Eens kijken, of beter gezegd luisteren, of we echt een verschil/voordeel gaan horen.
Onze huidige woonkamer is qua vierkante meters ongeveer wel gelijk aan onze nieuwe woning die we in februari gaan krijgen.
Hopelijk goede aankoop en de Beam Gen2 schuiven we dan wel weer door.
En? Hoe bevalt de Arc t.o.v. de Beam?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-09 15:43
GerCor schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:48:
[...]

En? Hoe bevalt de Arc t.o.v. de Beam?
Heb erg sterk het idee dat de combinatie met Arc ipv Beam voller/rijker klinkt. Je voelt je nog meer midden in de actie bij een Dolby Atmos film/serie. Ook de submini komt beter tot z'n recht. Kan placebo zijn, maar ben erg tevreden met de 'upgrade' naar de Arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Rallye schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 21:56:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDxNoaXb42viaa59JkGsgKj4hgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PhvcxvZQZtXZixnGbfy8eSmW.jpg?f=fotoalbum_large

Staat nu zo, lijkt in orde.

Is dus opgelost, ik heb gewoon eens TV & Sonos beam herstart (stroomkabel in/uit) en nu lijkt hij alles goed door te hebben.

Bedankt alvast voor de snelle/vele hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Bijzonder dat je PCM krijgt (ik had Dolby Digital verwacht) maar het is nu in ieder geval surround,

• marcdepark
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-08 11:18
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een audio-streamer voor mijn oude B&O installatie.
Hangt nu een audiocast aan welke niet altijd even goed verbind met verschillende gebruikers binnen ons gezin.

Nu weet ik niet veel van Sonos maar hoor wel dat het geweldig werkt.
Dus ik dacht, waarom niet een sonos connect, en dan bij voorkeur zo goedkoop mogelijk 😉.

In eerste instantie dacht ik even snel te googelen welke ik dan moet hebben, helaas bleek dat wat moeilijker te zijn. Welke apparaat, sonos connect denk ik, en dan gen1 of 2?

Kan iemand me voorzien van advies?

(ben in bezit van Iphone dus daar zou het op moeten werken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
marcdepark schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:33:
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een audio-streamer voor mijn oude B&O installatie.
Hangt nu een audiocast aan welke niet altijd even goed verbind met verschillende gebruikers binnen ons gezin.

Nu weet ik niet veel van Sonos maar hoor wel dat het geweldig werkt.
Dus ik dacht, waarom niet een sonos connect, en dan bij voorkeur zo goedkoop mogelijk 😉.

In eerste instantie dacht ik even snel te googelen welke ik dan moet hebben, helaas bleek dat wat moeilijker te zijn. Welke apparaat, sonos connect denk ik, en dan gen1 of 2?

Kan iemand me voorzien van advies?

(ben in bezit van Iphone dus daar zou het op moeten werken)
Je hebt in principe de keuze tussen de Sonos AMP en de Sonos Port, de AMP heeft een versterker in zich en stuurt dus passieve speakers aan, de Port is alleen een "streamer" en geen versterker en daar moet je dus actieve speakers (of een versterker) aan koppelen.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
En gebruikt kun je ook de Connect kiezen (voorganger van de Port). Neem wel een Gen 2, want die loopt op de nieuwe software en is dus iets toekomstbestendiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:09
Klopt het dat het koppelen van je TV systeem (Arc,sub, 2x play1) met mijn andere play1 setje in de keuken niet lekker werkt?
Ik wil graag het geluid radio 2 TV overal streamen maar dit geeft haperingen op in het keuken setje.
Uiteraard werkt het wel als ik de radio koppelt maar we kijken ook graag naar TV.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Je wilt je One groeperen met de Arc die het TV-geluid weergeeft? Dat moet gewoon goed gaan, op 75ms vertraging na. Je zou eens kunnen kijken of een andere instelling van de audiocompressie iets doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
Rallye schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:45:
Je wilt je One groeperen met de Arc die het TV-geluid weergeeft? Dat moet gewoon goed gaan, op 75ms vertraging na. Je zou eens kunnen kijken of een andere instelling van de audiocompressie iets doet.
Ik zag dat ik gebruik maakte van mijn eigen wifi netwerk 2 stuks zelfs waardoor de ene play 1 op een ander netwerk zat als de andere play 1 in de keuken.
Ik heb alle 2 de netwerken verwijderd in de Sonos app en weer even een netwerk kabel aangesloten op de Arc om zodoende weer gebruik te maken van Sonos eigen netwerk en tot dusver geen haperingen meer dus hopelijk was dat het geval.

[ Voor 3% gewijzigd door merlin1201 op 26-12-2023 14:14 ]

Verwijderd

Ik zou een sonos beam 2 kopen, maar het is me niet helemaal duidelijk of je op android muziek kan streamen naar het apparaat vanuit de youtube app of vanuit de app van een nationale radiozender.

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:52:
Ik zou een sonos beam 2 kopen, maar het is me niet helemaal duidelijk of je op android muziek kan streamen naar het apparaat vanuit de youtube app of vanuit de app van een nationale radiozender.
Een Sonos apparaat heeft geen Cromecast functie, enkel Airplay. Wel heeft Sonos tal van apps diensten beschikbaar om te gebruiken waaronder vele radiodiensten.

edit: en deze voor YouTube Music;

https://support.sonos.com/nl-nl/services/youtube-music

[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Freeze op 28-12-2023 12:18 ]

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:06
Mr. Freeze schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:09:
[...]

Een Sonos apparaat heeft geen Cromecast functie, enkel Airplay. Wel heeft Sonos tal van apps diensten beschikbaar om te gebruiken waaronder vele radiodiensten.

edit: en deze voor YouTube Music;

https://support.sonos.com/nl-nl/services/youtube-music
Je kan Sonos speakers toch gebruiken als BT speaker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

ASS-Ware schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:41:
[...]

Nee, enkel de draagbare versies (voor zover ik weet)

Verwijderd

Als alles via die app moet, laat ik die speaker toch maar links liggen.

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
ASS-Ware schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:41:
[...]

Mr. Freeze schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:42:
[...]

Ligt er maar net aan. De Era 100/300 heeft gewoon BT.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Rallye
De Beam (Gen 2) heeft geen bluetooth (behalve BLE voor de set up). Alle Sonos zijn echter via Spotify Connect vanuit de Spotify app aankiesbaar. Is dat voor jou geen oplossing? Via de Sonos app werkt Spotify overigens ook prima.

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2024

Skv

Ik heb in mijn keuken een lange tijd getwijfeld over goede vervangers voor mijn Bose Soundlink+ bluetooth speaker. O.a. op basis van dit topic gekozen voor twee Era 100 speakers. Deze op oorhoogte aan de muur gemonteerd. Wat een wereld van verschil. Het werkt erg lekker en het geluid is vele malen beter.

Ik heb wel een issue. De Era 100 werkt vanwege juridische beperkingen niet met Google Assistant. Nu gebruik ik geen spraakbediening, maar wil ik wel de Netatmo smart deurbel laten afspelen over de Sonos speakers. Omdat Sonos niet te linken is aan Google Home app, kan ik deze koppeling niet via Google maken.

Het enige alternatieve platform dat zowel werkt met Sonos als Netatmo is Amazon Alexa.
Ik heb in de Alexa app dan ook een 'Routine' aangemaakt die moet doen:
- Trigger: deurbel gaat
- Acties Sonos:
1. Stop de muziek.
2. Verhoog het volume naar 10.
3. Speel deurbel geluid af.
4. Verlaag volume naar 2.

Het volume verhogen / verlagen is noodzakelijk omdat het geluid dat Alexa afspeelt zo zacht is dat je het nauwelijks hoort wanneer het volume op de standaard 20% staat.

Helaas werkt deze Route voor geen meter.

Als ik Spotify luister, wordt de muziek gepauzeerd, maar gaat het volume pas omhoog nádat de deurbel heel zachtjes heeft gespeeld. Vaak wordt het volume ook niet weer teruggezet naar 2. Waardoor ik bijna een hartaanval krijg als ik de muziek weer aanzet.

Als ik TuneIn luister werkt het nog minder goed. De muziek wordt überhaupt niet gestopt, maar het volume wel verhoogd naar 10. Waardoor niet alleen de bel maar ook de radiomuziek keihard uit de speakers blaast. Het volume gaat daarna ook niet terug naar 2. Waardoor ik in plaats van de deur te openen, me een ongeluk zoek naar hoe ik de muziek zsm uit krijg.

Ik heb geprobeerd een aantal 'wacht' commando's van 5 seconden in te bouwen, maar ook dan werkt het niet. Het Alexa platform lijkt gewoon krakkemikkig te zijn.

Zoals jullie begrijpen zoek ik naar een betere oplossing. Hebben jullie ideeën of tips?

[ Voor 10% gewijzigd door Skv op 28-12-2023 17:16 ]

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-09 15:31
Het aanbod Sonos One SL droogt op, klopt mijn aanname dat deze niet meer beschikbaar komt vanwege de komst van de Era?
uitvoering: Sonos ONE SL Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Mr. Freeze schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:42:
[...]

I stand corrected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
De nieuwe Era 100 en 300 hebben ook bluetooth, behalve als ze als surrounds worden gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
heb eens staan kijken/luisteren naar die era 300 maar ik vraag me oprecht af of deze icm de ARC en SUB niet gewoon veel te veel is.
Ik zou ze wel willen aanschaffen maar dat zou dan zijn om het atmos geluid nog meer te versterken maar om nou 800,- uit te geven voor achtergrond boxen daar heb ik wel mijn twijfels in.
Het is jammer dat die ERA 100 geen atmos heeft want die prijs staat wat beter in verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Zoals ik (toevallig vanmorgen) geleerd heb draagt de Era 100 wel bij aan de “virtualization” van Atmos met een Arc, iets dat de One SL en Symfonisks niet doen. De Era 100 zijn een stapje minder dan de 300’s dus, maar ze dragen wel bij aan Atmos. Zie https://en.community.sono...tid=16697418#post16697418

Nogsteeds de vraag of je het ervoor over hebt natuurlijk. Zolang de One SL’s nog te krijgen zijn is dat de minst dure Sonos-oplossing (Symfonisk is de goedkoopste). Maar Era 100’s schijnen dus wel iets voor Atmos te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
Coolblue heeft nog een aantal Sonos One SL beschikbaar voor €148. (Tweedekans, dus geopende verpakking maar verder wel nieuwstaat.)
Ik heb zelf ook nog even snel een extra exemplaar aangeschaft, er zaten wat vingerafdrukken op maar verder niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:22

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

merlin1201 schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:16:
heb eens staan kijken/luisteren naar die era 300 maar ik vraag me oprecht af of deze icm de ARC en SUB niet gewoon veel te veel is.
Ik zou ze wel willen aanschaffen maar dat zou dan zijn om het atmos geluid nog meer te versterken maar om nou 800,- uit te geven voor achtergrond boxen daar heb ik wel mijn twijfels in.
Het is jammer dat die ERA 100 geen atmos heeft want die prijs staat wat beter in verhouding.
Ik heb ze icm met de ARC en SUB. Geweldige sound en zeker niet te veel

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chninkel
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-08 16:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0oCKMlWMVvGlU2z4TKHiNeiGnlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yo1ipQPtzc6VAe2mNnHv4crV.jpg?f=fotoalbum_large
Voor wie twijfeld. Deze sonos one sl speakers op een hoogte van 165 cm opgehangen omdat ik graag surround ervaring wou en voller geluid met muziek.
Volkomen geslaagd in samenwerking met de arc en sub mini geniet ik nu van Dolby atmos.
En normaal hang je ze op oorhoogte maar het geluid van sonos is zo ruimtelijk dat dit ook ruimschoots voldoet.

[ Voor 31% gewijzigd door Chninkel op 31-12-2023 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:00
Meer mensen last van een brakke Spotify-verbinding deze ochtend? Sonos blijft hier maar nummers skippen of kapt ze halverwege af. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Yonix schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:28:
Meer mensen last van een brakke Spotify-verbinding deze ochtend? Sonos blijft hier maar nummers skippen of kapt ze halverwege af. :(
Van waar stream je?
Het kan de bron zijn.

Zijn je wifi en internetverbinding stabiel?

Ik heb, met radiostations en Apple Music, nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
ASS-Ware schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:46:
[...]

Van waar stream je?
Het kan de bron zijn.

Zijn je wifi en internetverbinding stabiel?

Ik heb, met radiostations en Apple Music, nergens last van.
Wij streamen Spotify via de Sonos S2-applicatie. Internet is verder stabiel, alleen Sonos vertoont kuren deze ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Yonix schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:47:
[...]

Wij streamen Spotify via de Sonos S2-applicatie. Internet is verder stabiel, alleen Sonos vertoont kuren deze ochtend.
Misschien hebben de Sonos apparaten geen stabiele wifi verbinding en moet je de accesspoints of de Sonos apparaten even rebooten.
Ik heb veel problemen gehad na een firmware upgrade van mijn accesspoints, een downgrade was de oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brains Bush
Verrek dat hadden wij gisterenavond. Combi Spotify/Sonos viel paar keer weg. MyTune/Sonos en Sonos Radio was geen probleem. Nu werkt het hier weer prima. Niets gewijzigd. Wifi zeer stabiel. Wellicht een 'onderhuidse' update? Vroeger wilde ik de oorzaak altijd weten, dat heb ik in de ICT anno 2023/2024 maar los gelaten. Het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-08 17:17
Ik heb een Beam Gen 2, zou iemand weten waarom de google assistant eigenlijk zo traag is?
De kids gebruiken die eigenlijk veel voor spotify of gewoon om een radio station aan te vragen en je voelt het systeem gewoon 'denken'.

Bij een Google Nest mini in een andere kamer reageert de google assistant bijna instant op hetzelfde request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Google stelt Sonos-gebruikers al jaren achter, dat zou één van de redenen kunnen zijn. Wifi-problemen met je Sonos-device een andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-09 14:33
Yonix schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:28:
Ja, hier exact dezelfde problemen ervaren. Maanden geleden (misschien zelfs vorig jaar een keer) hetzelfde wel eens meegemaakt. Gisteren sowieso de hele dag, vandaag nog niet gemerkt dus misschien is het weer opgelost. Internetverbinding, zoals hierboven gesuggereerd, is het probleem niet. Het lijkt serverside in de combinatie Sonos/Spotify te zitten. Ik heb het gisteren opgelost door met Spotify Connect te verbinden, want ik vond het vrij waardeloos om elke 30 seconden een skip te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-09 16:26

Stimulate14

⭐⭐⭐

Vergeef me als dit al is besproken maar gaan de One SL's er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 21:45

Mimiix

Professioneel Prutser

Rallye schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:46:
Google stelt Sonos-gebruikers al jaren achter, dat zou één van de redenen kunnen zijn. Wifi-problemen met je Sonos-device een andere.
Dat klopt niet.

Ik heb ooit een seminar op school(Domotica Minor) gehad van een medewerker van Sonos. Een student stelde deze vraag en hij gaf aan dat de request via de sonos servers loopt. Daardoor ontstaat er vertraging.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:41

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Stimulate14 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:12:
Ik heb vorige week via Coolblue nog 2 tweedekansjes op de kop getikt. Ze zijn steeds moeilijker te krijgen en de prijzen gaan omhoog. De Era100 is de vervanger dus ik denk wel dat ze uitgefaseerd worden.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Stimulate14 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:12:
Paar posts hierboven...

Martinique in "Sonos ervaringen- en discussietopic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Mimiix Via de Sonos servers naar Google zou inderdaad enige vertraging opleveren. De vertraging is er op de Nest Mini (met Symfonisk als voorkeursspeaker) minder. Misschien is die vertraging dan niet het beste voorbeeld van de achterstelling door Google - die er overigens wel degelijk is. Zie bijvoorbeeld de langlopende problemen met het niet goed kiezen van zenders via TuneIn, het verdwijnen van de toon als afsluiting van de boodschap (enkel de voice bevestiging). Dat werkt prima via de Nest Mini, maar slechter via Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:44
Ik ben op zoek naar een soundbar voor in mijn woonkamer (zie topic Opzoek naar een soundbar voor bij een LG C8) en daaruit komen uitvoering: Sonos Arc Zwart of uitvoering: Sonos Beam (Gen 2) Zwart en uitvoering: Bluesound Pulse Soundbar+ Zwart naar voren.

Gezien dit het ervaringen topic van Sonos is ben ik benieuwd waarom jullie voor Sonos hebben gekozen tegenover een ander merk (wellicht gebruiksgemak / populairste op de markt, en dat is vaak niet voor niets).

En her en der in reviews lees ik dat je qua geluid beter voor de Arc kunt gaan, maar het lijkt mij dat de Beam Gen2 niet voor niets op de markt is en dat scheelt toch behoorlijk in prijs. Een vriend van mij heeft de Beam Gen2 en is er zeer tevreden over, waar kennissen van hem de Arc hebben zegt hij juist dat die voor sommige ruimtes overpowered.

Vandaag/morgen ga ik langs de winkel om zelf eens te luisteren, maar wat voor kennis van mede-Tweakers is nooit verkeerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Gynnad op 05-01-2024 08:08 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiJerno
  • Laatst online: 31-03 06:26
Gynnad schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 07:56:
Ik ben op zoek naar een soundbar voor in mijn woonkamer (zie topic Opzoek naar een soundbar voor bij een LG C8) en daaruit komen uitvoering: Sonos Arc Zwart of uitvoering: Sonos Beam (Gen 2) Zwart en uitvoering: Bluesound Pulse Soundbar+ Zwart naar voren.

Gezien dit het ervaringen topic van Sonos is ben ik benieuwd waarom jullie voor Sonos hebben gekozen tegenover een ander merk (wellicht gebruiksgemak / populairste op de markt, en dat is vaak niet voor niets).

En her en der in reviews lees ik dat je qua geluid beter voor de Arc kunt gaan, maar het lijkt mij dat de Beam Gen2 niet voor niets op de markt is en dat scheelt toch behoorlijk in prijs. Een vriend van mij heeft de Beam Gen2 en is er zeer tevreden over, waar kennissen van hem de Arc hebben zegt hij juist dat die voor sommige ruimtes overpowered.

Vandaag/morgen ga ik langs de winkel om zelf eens te luisteren, maar wat voor kennis van mede-Tweakers is nooit verkeerd.
Ik heb zelf sinds een 2 maand een ARC. Goed geluid met toch wel wat power. De beam is wat plat naar mijn gevoel, voldoende voor een slaapkamer of hobbykamer maar voor in de woonkamer wilde ik power. Het is ook mijn cinemakamer en met de ARC heb ik een compromis tussen wat de vrouw acceptabel vind en geluidskwaliteit.
Het stereobeeld van de ARC is ook een stuk beter door zijn extra tweeters. De beam kan het met maar 1 tweeter doen en het sprankelende geluid mist hierdoor wat.

Dat zijn meteen ook de grote verschillen want voor de rest zijn ze gelijk in hun kunnen en aansluitingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brains Bush
Recent geswitched van Beam Gen2 naar Arc. combi met sub mini en 2xera300 als surround. Het totaalgeluid klinkt voller, krachtiger met de Arc. Heb het idee (en dat kan nog steeds placebo zijn) dat de plaatsing van het geluid ook ietsje beter is geworden.

En reden dat ik voor Sonos heb gekozen is de flexibiliteit van uitbreiding naar meerdere ruimtes. installatie is zeer makkelijk (heb geen ervaring met Bluesound, wellicht is die nog eenvoudiger?).
Heb het idee dat Sonos als surround met TV en de combi met geluidstreaming diensten een perfecte combinatie is. S2 app is handig

[ Voor 39% gewijzigd door Brains Bush op 05-01-2024 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
DiJerno schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:13:
[...]

Ik heb zelf sinds een 2 maand een ARC. Goed geluid met toch wel wat power. De beam is wat plat naar mijn gevoel, voldoende voor een slaapkamer of hobbykamer maar voor in de woonkamer wilde ik power. Het is ook mijn cinemakamer en met de ARC heb ik een compromis tussen wat de vrouw acceptabel vind en geluidskwaliteit.
Het stereobeeld van de ARC is ook een stuk beter door zijn extra tweeters. De beam kan het met maar 1 tweeter doen en het sprankelende geluid mist hierdoor wat.

Dat zijn meteen ook de grote verschillen want voor de rest zijn ze gelijk in hun kunnen en aansluitingen.
Bedankt voor je snelle reactie - een van de redenen dat ik Sonos op het vizier heb is inderdaad om hoe het eruit ziet qua design gezien dat dat ongeveer het enige is wat mijn vriendin acceptabel vindt ;)

Zie dat de Beam Gen2 de laatste weken ook ineens een prijssprong omhoog heeft gemaakt, waardoor deze nu dichter bij de Arc in de buurt zit - dus in die zin is de stap naar de Arc wat minder groot dan het voorheen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Hier vind ik de Arc maar ondermaats in een surround-setup - vooral bij het afspelen van muziek . Was laatst bij vrienden waar de Beam staat en die klok warmer / voller en had veel meer ‘oomph’ dan mijn Arc i.c.m. 2x Play: 1 en SUB.

[ Voor 8% gewijzigd door Yonix op 05-01-2024 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 21:45

Mimiix

Professioneel Prutser

Rallye schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:03:
@Mimiix Via de Sonos servers naar Google zou inderdaad enige vertraging opleveren. De vertraging is er op de Nest Mini (met Symfonisk als voorkeursspeaker) minder. Misschien is die vertraging dan niet het beste voorbeeld van de achterstelling door Google - die er overigens wel degelijk is. Zie bijvoorbeeld de langlopende problemen met het niet goed kiezen van zenders via TuneIn, het verdwijnen van de toon als afsluiting van de boodschap (enkel de voice bevestiging). Dat werkt prima via de Nest Mini, maar slechter via Sonos.
Oh ja, geen idee hoor. Ik vertel alleen wat mij verteld is :)

Ik gebruik zelf geen GH op mijn Sonos.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yonix schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:15:
Hier vind ik de Arc maar ondermaats in een surround-setup - vooral bij het afspelen van muziek . Was laatst bij vrienden waar de Beam staat en die klok warmer / voller en had veel meer ‘oomph’ dan mijn Arc i.c.m. 2x Play: 1 en SUB.
Trueplay gedaan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Yes. Het is niet dat ik ontevreden ben over de Arc, maar mijn ‘oude’ Playbar was (in positieve zin) meer aanwezig in de Surround-setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Yonix schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:05:
[...]

Yes. Het is niet dat ik ontevreden ben over de Arc, maar mijn ‘oude’ Playbar was (in positieve zin) meer aanwezig in de Surround-setup.
Ik ga (nu) alleen voor de soundbar (wellicht in de toekomst i.c.m. een sub) - wat is je ervaring in die context met de Beam Gen2 en Arc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:22

Nitai

Live the life you love.

Yonix schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:05:
[...]

Misschien stomme vraag, maar hij staat niet toevallig in night mode toch?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperv90
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-09 17:18
Yonix schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:15:
Afgelopen December heb ik de Arc gekocht en een week later de Sub mini eraan toegevoegd. Daarbij had ik zelf al 2 one's. Dit allemaal in Surround gezet en Trueplay uitgevoerd.

Mijn ervaring in het kort:
Eerste dag: Vond het geluid bij films echt prachtig. Het was vol en alle verschillende tonen (laag tot hoog) hoorde je goed.
Bij muziek vond ik het tegenvallen. Ik miste een beetje het volle geluid. Het was dan wel weer erg zuiver.

Nu 2 weken later: Muziek is aanzienlijk beter geworden. Hij knalt nu echt en het blijft zuiver en vol.
Volgens mij heeft Trueplay ook even nodig. Bij het uitvoeren van Trueplay gaf hij dit ook aan.

Ben nu erg blij met mijn aankoop. Wat een top combinatie is dit!

Aanvulling: Ik heb loudness wel aangezet. Dit maakte het wat meer knallend.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasperv90 op 05-01-2024 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 01-09 16:47
Rallye schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:03:
Google Assistant is niet hetzelfde op Google devices en Partner devices.

Google Assistant via een Nest mini is native Google en werkt snel. Assistant op Sonos loopt via een soort API en dat werkt maar half.

Ik had zo vaak dat commando's niet (goed) doorkwamen bij Google (dit kun je zien op https://myactivity.google.com/item?restrict=assist). Ik heb in al mijn (Sonos) kamers ook Google nest devices staan (met als default audio output de Sonos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oef, mijn geduld als Sonos fan wordt nu wel heel erg op de proef gesteld... Ik heb een setje Era 100's in gebruik genomen maar dat ging helaas niet zo eenvoudig als ik van Sonos gewend ben.

De Era 100 werkt niet met Sonosnet wat voor mij altijd perfect heeft gewerkt maar met wifi. Helaas wil dit niet zo lekker werken met mijn TP-Link Omada wifi netwerk. De Era 100's genereren enorm veel verkeer op wifi kanaal 6 terwijl daar ook mijn Sonosnet op draait. Het was een heel gedoe om ze aan de praat te krijgen en de Trueplay tuning ging steeds mis omdat mijn iPhone halverwege het tunen op een ander accesspoint oversprong.

Ik heb het nu redelijk draaiend maar af en toe verliezen de Era's in de iPhone app de verbinding en het duurt dan heel lang voordat ze weer zichtbaar zijn.

Iemand nog tips om het stabieler te laten werken? Ik heb alle Sonos speakers al een vast ip gegeven en op mijn iPhone de Private Wi-Fi functie uitgeschakeld voor mijn thuisnetwerk (dat leek wel wat te helpen).

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
wat een vreemde keuze van Sonos om de Era 100 niet te laten werken op sonosnet, wat zou daar dan de reden voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 15:47
spocky schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:20:
Oef, mijn geduld als Sonos fan wordt nu wel heel erg op de proef gesteld... Ik heb een setje Era 100's in gebruik genomen maar dat ging helaas niet zo eenvoudig als ik van Sonos gewend ben.

De Era 100 werkt niet met Sonosnet wat voor mij altijd perfect heeft gewerkt maar met wifi. Helaas wil dit niet zo lekker werken met mijn TP-Link Omada wifi netwerk. De Era 100's genereren enorm veel verkeer op wifi kanaal 6 terwijl daar ook mijn Sonosnet op draait. Het was een heel gedoe om ze aan de praat te krijgen en de Trueplay tuning ging steeds mis omdat mijn iPhone halverwege het tunen op een ander accesspoint oversprong.

Ik heb het nu redelijk draaiend maar af en toe verliezen de Era's in de iPhone app de verbinding en het duurt dan heel lang voordat ze weer zichtbaar zijn.

Iemand nog tips om het stabieler te laten werken? Ik heb alle Sonos speakers al een vast ip gegeven en op mijn iPhone de Private Wi-Fi functie uitgeschakeld voor mijn thuisnetwerk (dat leek wel wat te helpen).
Zet je Sonosnet toch op een ander kanaal!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

merlin1201 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:22:
wat een vreemde keuze van Sonos om de Era 100 niet te laten werken op sonosnet, wat zou daar dan de reden voor zijn?
Omdat SonosNet 9 van de 10 keer de oorzaak van de problemen is als mensen problemen ervaren met Sonos in hun netwerk. Het is ook nogal raar als je geluidsapparatuur ook als access point gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Niet online
loyske schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:53:
[...]

Zet je Sonosnet toch op een ander kanaal!?
Ik heb de Era 100's nu met het 5ghz netwerk verbonden, op die frequentie is een stuk minder verkeer.

Helaas valt de rechterspeaker nog af en toe weg. Ik kijk het een weekendje aan en als het niet beter wordt gaan ze retour. Ik heb gelezen dat de 6ghz band beter werkt, maar ik heb geen zin om mijn accesspoints te gaan vervangen voor de Era 100 terwijl mijn Sonos systeem altijd goed heeft gewerkt.

Portugese Wijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
Moet zeggen dat ik de laatste tijd ook meer last hebt van wegvallend geluid en met name met Sonos radio.
Ik ben nu wee overgestapt op Tunenl en tot nu toe nog geen haperende verbinding.
Ik ben dan we weer overgestapt van mijn eigen wifi netwerk naar het Sonos netwerk, ik had denk de fout gemaakt 2 wifi netwerken in de Sonos app te zetten waarbij het resultaat was dat de boxjes verdeelt waren over die 2 netwerken. Alles gewist de Arc op kabel en weer terug naar sonosnetwerk werkt hier beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoi, mijn ouders hebben ooit Sonos apparaten gekocht. Ze willen nu Spotify gebruiken en de muziek van hun NAS afspelen (alle CDs hebben ze omgezet).

Ze krijgen de melding dat hun Sonos systeem niet compatibel is met de nieuwe Sonos app en dat ze een oude app moeten downloaden. En dat is niet echt een feest qua interactie.

Ze voelen zich een beetje bedrogen dat ze al die Sonos spullen moeten vervangen om die nieuwe app te kunnen gebruiken.

Zijn er alternatieven om toch gewoon hun muziek (Spotify en Synology NAS) af te kunnen spelen? De DS Audio app is niet handig, ze willen een interface a-la Spotify voor hun muziek. Zodat ze kunnen zoeken op naam van artiest, componist en naam van nummer (al die meta data zit in de bestanden op de NAS).

Is er een app (Apple devices) die het kan?
Of hebben ze een ding nodig als een Wiim Mini?
Of echt de Sonos spullen vervangen?

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
is die oude app dan zo slecht? een app is maar een soort van remote control het gaat toch om de muziek?
maar waarom spotify gebruiken voor een eigen cd collectie? ik denk dat alles al online staat.
Is wel even geleden dat ik die 1e app had, beetje vergeten hoe die was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 10:27
djwice schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:29:
Hoi, mijn ouders hebben ooit Sonos apparaten gekocht. Ze willen nu Spotify gebruiken en de muziek van hun NAS afspelen (alle CDs hebben ze omgezet).

Ze krijgen de melding dat hun Sonos systeem niet compatibel is met de nieuwe Sonos app en dat ze een oude app moeten downloaden. En dat is niet echt een feest qua interactie.

Ze voelen zich een beetje bedrogen dat ze al die Sonos spullen moeten vervangen om die nieuwe app te kunnen gebruiken.

Zijn er alternatieven om toch gewoon hun muziek (Spotify en Synology NAS) af te kunnen spelen? De DS Audio app is niet handig, ze willen een interface a-la Spotify voor hun muziek. Zodat ze kunnen zoeken op naam van artiest, componist en naam van nummer (al die meta data zit in de bestanden op de NAS).

Je kan met de sonos 1 app, in iedergeval vanaf een pc of laptop waar muziek op staat afspelen, Dus ik verwacht ook een nas , ook spotify werkt gewoon via de 1 app .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
merlin1201 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:36:
is die oude app dan zo slecht? een app is maar een soort van remote control het gaat toch om de muziek?
maar waarom spotify gebruiken voor een eigen cd collectie? ik denk dat alles al online staat.
Is wel even geleden dat ik die 1e app had, beetje vergeten hoe die was
Helaas heeft Spotify niet alles wat m'n ouders op CD hebben, dat is zeker 20% van hun collectie. Dus vandaar dat ze naast Spotify ook de NAS inzetten voor muziek.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:41

Kan je Plex via de oude app doen? Dan zou ik Plex gebruiken. Voordeel is dat je dan niet NAS > iOS device > Sonos streamt maar direct vanaf de NAS naar je Sonos systeem. Scheelt weer een schakel waar iets fout kan gaan. Anders zoiets: https://apps.apple.com/nl...muziekspeler/id1097564256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware

De oude Sonos app werkt toch prima?
Ik gebruik hem nog steeds, elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
IceFox schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:38:
[...]

Kan je Plex via de oude app doen? Dan zou ik Plex gebruiken. Voordeel is dat je dan niet NAS > iOS device > Sonos streamt maar direct vanaf de NAS naar je Sonos systeem. Scheelt weer een schakel waar iets fout kan gaan. Anders zoiets: https://apps.apple.com/nl...muziekspeler/id1097564256
Dat kan Sonos zelf hoor, rechtstreeks vanaf de NAS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Jeoh schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:13:
[...]

Omdat SonosNet 9 van de 10 keer de oorzaak van de problemen is als mensen problemen ervaren met Sonos in hun netwerk. Het is ook nogal raar als je geluidsapparatuur ook als access point gaat spelen.
Huh? Sonosnet is in mij ervaring juist stabieler als via wifi. Zie ook de ervaringen van @spocky. Dat speakers in een multiroom systeem contact met elkaar hebben via een eigen netwerk is wat mij betreft juist logisch - zeker als je je bedenkt dat de wortels van Sonos in een tijd liggen waarin er eigenlijk geen wifi was.

@djwice Je kunt Spotify gewoon toevoegen aan de S1-app, zie https://support.sonos.com/nl-nl/services/spotify. De eigen NAS ligt moeilijker: de S1-software kan alleen SMBv1 aan (een andere kernel is geen ruimte voor in het geheugen van de speaker). Daar moet je dus de NAS op instellen, maar omdat dit een veiligheidsprobleem kan vormen maken veel NAS-fabrikanten dat moeilijk. Zie https://support.sonos.com...se-a-nas-drive-with-sonos

Plex kan inderdaad ook, maar mist een folderview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:41
ASS-Ware schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 22:59:
[...]

Dat kan Sonos zelf hoor, rechtstreeks vanaf de NAS.
S1 ondersteund alleen SMBv1 en volgens mij, kan het fout hebben, heeft Synology SMBv1 support uit de nieuwste versie van het OS gesloopt. Het is sowieso een, beperkt zolang het intern netwerk, veiligheidsrisico. Vandaar mijn voorkeur voor Plex.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
Rallye schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 23:03:
[...]

Huh? Sonosnet is in mij ervaring juist stabieler als via wifi.
Tenzij je ook speakers hebt die zo ver van de ander speakers staan, dat die niet kunnen connecten met Sonosnet, dan gaat het goed mis en dan is wifi-only een heel stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:06
ASS-Ware schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:02:
[...]

Tenzij je ook speakers hebt die zo ver van de ander speakers staan, dat die niet kunnen connecten met Sonosnet, dan gaat het goed mis en dan is wifi-only een heel stuk beter.
Exact dat, na jaren testen is als je meerdere speakers in huis hebt over afstanden beste wifi only te doren op alle.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Niet online
spocky schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:19:
[...]

Ik kijk het een weekendje aan en als het niet beter wordt gaan ze retour.
Zojuist de retour aangemeld bij Sonos :'(

Het is niet gelukt om een stabiele verbinding te krijgen. Zelfs bij airplay viel de rechterspeaker af en toe weg. Nu draait mijn hele Sonos systeem weer fijn via WM: 0 (Sonosnet) en heb ik zoveel mogelijk speakers bedraad aangesloten.

Naast de verbindingsproblemen vond ik ze te luid om als computerspeakers te gebruiken. Ik heb een vrij groot bureau, maar de Era 100's waren toch te prominent aanwezig waardoor de achtergrondmuziek vermoeiend werd. Mocht iemand anders overwegen om de Era 100's als stereo set voor op het bureau te gebruiken, hou er rekening mee dat zelfs op minimaal volume het geluid vrij hard is (zelfs met de volumelimiet ingesteld op 25%).

De Era 100 is een mooie speaker die zeker in een stereo setup heel goed klinkt, maar niet voor mijn doeleinden geschikt. Ik heb nog een Beam in mijn kantoor staan die ik nu gebruik voor achtergrondmuziek en dat past mij beter.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:43
spocky schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:22:
[...]

Naast de verbindingsproblemen vond ik ze te luid om als computerspeakers te gebruiken. Ik heb een vrij groot bureau, maar de Era 100's waren toch te prominent aanwezig waardoor de achtergrondmuziek vermoeiend werd. Mocht iemand anders overwegen om de Era 100's als stereo set voor op het bureau te gebruiken, hou er rekening mee dat zelfs op minimaal volume het geluid vrij hard is (zelfs met de volumelimiet ingesteld op 25%).
Gebruikte je de eras via bluetooth of spotify connect in combinatie met je computer? Ik heb een stereosetje aan m'n computer gekoppeld wat werkt als een zonnetje, na de nodige problemen. Beide luidsprekers moesten bedraad aangesloten worden op het netwerk aangezien je elke dropout onmiddellijk merkt, en krijgen via een 3.5mm aansluiting het audiosignaal van de computer. Aangezien de computer ook nog eens het volume kan regelen gaat het om de luisprekers zo zacht te zetten als je maar wil. Direct vanaf spotify spelen gaat inderdaad niet zo zacht als ik zou willen op de korte afstand tot de luidsprekers.

Op de computer draait SoundKeeper om continue een onhoorbaar zacht signaal naar de era's te sturen, waardoor autoplay geactiveerd wordt en geactiveerd blijft (anders gaan ze in standby na een minuut of twee, en mis je telkens de eerste halve seconde aan geluid, wat storend is bij bvb notificaties). Soundkeeper stuurt enkel een signaal op "primary audio output" en de era's krijgen dus geen signaal meer zodra bvb een hoofdtelefoon gebruikt wordt of de speakers gemute worden. Nadeel is wel dat Soundkeeper niet 100% vlekkeloos zou werken met windows 11, maar dat zijn problemen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 01-09 21:13

Nicap

Tsssk....

Ik heb hier ook issues met twee play 1 speakers als surround. Vandaag Als surround speakers aangesloten. De arc is bekabeld aangesloten.
De twee surrounds haperen continu bij kijken van media op de tv(nvidia shield).
Met muziek luisteren via tunein nergens last van.
Ook is het dataverbruik heel erg hoog zo te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8r7Zo9yP6nMvwwz1XMeTcsMV88g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZrZXL9bo1gIvA6w4VUEc0Zk.jpg?f=fotoalbum_large
Heb net als de persoon een paar posts eerder ook een omada setup.

Iemand tips om te proberen?

[ Voor 34% gewijzigd door Nicap op 06-01-2024 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Nicap schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:05:
Ik heb hier ook issues met twee play 1 speakers als surround. Vandaag Als surround speakers aangesloten. De arc is bekabeld aangesloten.
De twee surrounds haperen continu bij kijken van media op de tv(nvidia shield).
Met muziek luisteren via tunein nergens last van.
Ook is het dataverbruik heel erg hoog zo te zien.

[Afbeelding]
Heb net als de persoon een paar posts eerder ook een omada setup.

Iemand tips om te proberen?
Vertel eens wat meer over hoe alles is aangesloten, is de shield rechtsreeks op de Arc aangesloten of via de tv. welke media gebruik je? AC3 DTS-HD of Atmos. welke video bestanden gebruik je op die shield want zowel het haperende geluid als die data is niet goed.
Welke TV gebruik je. E-Arc of gewoon Arc en heb je een Netflix app op TV die je gebruik. kortom ff wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@tcviper @ASS-Ware Het kan dus inderdaad verschillen. Bij grote afstanden tussen speakers kan wifi beter zijn, maar er zijn er ook genoeg die juist problemen krijgen door wifi (met repeaters en access points etc.). Sonos lijkt echter zelf inmiddels ook van Sonosnet af te stappen: de Era speakers gebruiken het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 01-09 21:13

Nicap

Tsssk....

merlin1201 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:35:
[...]

Vertel eens wat meer over hoe alles is aangesloten, is de shield rechtsreeks op de Arc aangesloten of via de tv. welke media gebruik je? AC3 DTS-HD of Atmos. welke video bestanden gebruik je op die shield want zowel het haperende geluid als die data is niet goed.
Welke TV gebruik je. E-Arc of gewoon Arc en heb je een Netflix app op TV die je gebruik. kortom ff wat meer info.
De arc is middels e-arc aangesloten op een LG oled. Ik gebruik de shield voor alles. De haperingen waren bij het kijken van een serie via kodi..monarch legacy of monsters.

Ik ben nu netflix aan het kijken en het lijkt nu niet te gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een maand of twee geleden zijn wij ook overgestapt op Sonos (ARC en een Sub). Komende vanaf twee vloerstaanders was dat best even wennen. Dat het geluid er niet beter op zou worden was natuurlijk te verwachten. Echter, zelfs met dit in het achterhoofd vind ik de Sonos set toch wel erg tegenvallen.

Bij muziek klinkt de ARC bij veel nummers wat schel en mist hij diepte. Hogere volumes zijn eigenlijk niet te doen, dat doet pijn aan je oren. Niet vanwege het volume, want zo hard kan de ARC niet, maar vanwege de belabberde kwaliteit. Bij films is de sub veel te veel aanwezig. We zijn hierdoor continue de instellingen in de app aan het aanpassen, erg irritant. Een van de redenen om op Sonos over te stappen was juist om minder te hoeven instellen. Het virtuele surround effect is overigens ook totaal niet te horen.

Gelet op het grote aantal tevreden gebruikers kan ik mij slecht voorstellen dat dit echt is hoe de set hoort te klinken. Ik vraag mij daarom af of er mensen zijn die bovenstaande ervaring met de ARC+Sub herkennen én hier een oplossing voor hebben gevonden? Trueplay heb ik uiteraard al ingesteld. De ARC is aangesloten middels HDMI eARC op een wat oudere (2018) LG TV. De TV geeft (volgens de Sonos app) Dolby Atmos door bij films.

[ Voor 5% gewijzigd door Dick op 07-01-2024 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Dick schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:00:
Een maand of twee geleden zijn wij ook overgestapt op Sonos (ARC en een Sub). Komende vanaf twee vloerstaanders was dat best even wennen. Dat het geluid er niet beter op zou worden was natuurlijk te verwachten. Echter, zelfs met dit in het achterhoofd vind ik de Sonos set toch wel erg tegenvallen.

Bij muziek klinkt de ARC bij veel nummers wat schel en mist hij diepte. Hogere volumes zijn eigenlijk niet te doen, dat doet pijn aan je oren. Niet vanwege het volume, want zo hard kan de ARC niet, maar vanwege de belabberde kwaliteit. Bij films is de sub veel te veel aanwezig. We zijn hierdoor continue de instellingen in de app aan het aanpassen, erg irritant. Een van de redenen om op Sonos over te stappen was juist om minder te hoeven instellen. Het virtuele surround effect is overigens ook totaal niet te horen.

Gelet op het grote aantal tevreden gebruikers kan ik mij slecht voorstellen dat dit echt is hoe de set hoort te klinken. Ik vraag mij daarom af of er mensen zijn die bovenstaande ervaring met de ARC+Sub herkennen én hier een oplossing voor hebben gevonden? Trueplay heb ik uiteraard al ingesteld. De ARC is aangesloten middels HDMI eARC op een wat oudere (2018) LG TV. De TV geeft (volgens de Sonos app) Dolby Atmos door bij films.
Klink mij totaal onbekend in de oren, kan me niet voorstellen dat het slecht moet klinken want ik kom van JBL en Bose acoustimas 10 naar Sonos en zoals jij het omschrijft kan ik me totaal niet in vinden, dwz hier klinkt het geluid gewoonweg fantastisch uiteraard smaken verschillen.
Het was al perfect met de gewone playbar, maar met de Arc heb ik zelden beter geluid gehoord.
Kijk eens of je de laatste update's hebt, ik weet dat sommigen de Arc wat schel vonden maar dat is met de updates verholpen.
O en juist het virtuele effect is perfect, maar pas echt goed als je er 2 rear's aan vast knoop.
Ik zelf twijfel nog over die Era 300 want ik ben bang dat dat gewoon ff te veel zal zijn aangezien rear speakers wel aanvulling zijn en niet de overhand moet krijgen.
Wat had je voorheen eigelijk?

Pagina: 1 ... 164 ... 197 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.