Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 165 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:16

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Dick schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:00:
Een maand of twee geleden zijn wij ook overgestapt op Sonos (ARC en een Sub). Komende vanaf twee vloerstaanders was dat best even wennen. Dat het geluid er niet beter op zou worden was natuurlijk te verwachten. Echter, zelfs met dit in het achterhoofd vind ik de Sonos set toch wel erg tegenvallen.

Bij muziek klinkt de ARC bij veel nummers wat schel en mist hij diepte. Hogere volumes zijn eigenlijk niet te doen, dat doet pijn aan je oren. Niet vanwege het volume, want zo hard kan de ARC niet, maar vanwege de belabberde kwaliteit. Bij films is de sub veel te veel aanwezig. We zijn hierdoor continue de instellingen in de app aan het aanpassen, erg irritant. Een van de redenen om op Sonos over te stappen was juist om minder te hoeven instellen. Het virtuele surround effect is overigens ook totaal niet te horen.

Gelet op het grote aantal tevreden gebruikers kan ik mij slecht voorstellen dat dit echt is hoe de set hoort te klinken. Ik vraag mij daarom af of er mensen zijn die bovenstaande ervaring met de ARC+Sub herkennen én hier een oplossing voor hebben gevonden? Trueplay heb ik uiteraard al ingesteld. De ARC is aangesloten middels HDMI eARC op een wat oudere (2018) LG TV. De TV geeft (volgens de Sonos app) Dolby Atmos door bij films.
Ik kom van een Dali set, kan me je ervaring wel voorstellen. Had precies hetzelfde.

Wij sloten hier de Arc aan en vonden het ook veel minder dan de dali set. Al snel een upgrade gemaakt met de sub gen 3 en de era 300’s. Helemaal tevreden nu wat betreft home cinema. Muziek vind ik iets minder, maar daarvoor gebruik ik de set ook bijna niet. Wat wel opmerkelijk is dat als ik over de era 300’s + sub muziek speel dat echt fantastisch klinkt!

De wife factor, design, plug & play en kids maken Sonos voor ons de juiste keuze. Volume gaat hier zelden boven de 25 in de app. Vergelijkbare sets van Samsung en Sony in dezelfde prijsklasse zijn misschien het overwegen waard voor je. Het YouTube kanaal NeverEnoughTech maakt altijd wel fijne vergelijkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:27
Een maand of twee geleden zijn wij ook overgestapt op Sonos (ARC en een Sub). Komende vanaf twee vloerstaanders was dat best even wennen. Dat het geluid er niet beter op zou worden was natuurlijk te verwachten. Echter, zelfs met dit in het achterhoofd vind ik de Sonos set toch wel erg tegenvallen.

Bij muziek klinkt de ARC bij veel nummers wat schel en mist hij diepte. Hogere volumes zijn eigenlijk niet te doen, dat doet pijn aan je oren. Niet vanwege het volume, want zo hard kan de ARC niet, maar vanwege de belabberde kwaliteit. Bij films is de sub veel te veel aanwezig. We zijn hierdoor continue de instellingen in de app aan het aanpassen, erg irritant. Een van de redenen om op Sonos over te stappen was juist om minder te hoeven instellen. Het virtuele surround effect is overigens ook totaal niet te horen.

Gelet op het grote aantal tevreden gebruikers kan ik mij slecht voorstellen dat dit echt is hoe de set hoort te klinken. Ik vraag mij daarom af of er mensen zijn die bovenstaande ervaring met de ARC+Sub herkennen én hier een oplossing voor hebben gevonden? Trueplay heb ik uiteraard al ingesteld. De ARC is aangesloten middels HDMI eARC op een wat oudere (2018) LG TV. De TV geeft (volgens de Sonos app) Dolby Atmos door bij films.
Zou toch een kijken of je trueplay beter uit kan zetten? Settings aanpassen? Of opnieuw trueplay doen en dan minder/niet rondlopen. Blijven zitten op de ideale positie en vanuit daar langzaam zwaaien. Er schijnen meer/betere manieren te zijn namelijk.

Ik had ook arc+sub en ben echt zo ontzettend tevreden. Wordt weggeblazen! (Nu 2 reads erbij)

Kan me niet voorstellen dat het slecht klinkt om eerlijk te zijn.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:31

Sandyman538

SandstorM [148839]

Elias2020 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 16:30:
[...]

Wat wel opmerkelijk is dat als ik over de era 300’s + sub muziek speel dat echt fantastisch klinkt!
Stel je dan alles opnieuw in om de era 300 uit de surround setting te halen? Ik gebruik ze nu als surround speakers, maar zoek eigenlijk een manier om de ARC makkelijk los te koppelen om inderdaad muziek via de era 300 + sub af te kunnen spelen.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiJerno
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-03 06:26

Ik ben zelf ook over gegaan van twee actieve monitors naar een ARC. Wat muziek betreft is Sonos niet goed. Een stel goede HiFi speakers brengen veel rustiger en warmer geluid mee dan die kleine speakertjes van sonos. Echter wanneer je met goede bron een film opzet en nu komt het, je tv juist instelt zodat deze geen pcm stereo doorstuurt, dan klinkt sonos opeens wel heel rijk en natuurlijk.

Het is en blijft een compromis. Wil je echt goed en degelijk geluid, tja dan ga je bij sonos weinig kunnen vinden. Wil je goed geluid tijdens een film in je woonkamer zonder dat deze teveel plaats neemt. Dan zit je bij sonos goed.

Het grootste nadeel, mijn mening, is het middenveld. Hier komt onvoldoende variatie en diepgang in. Maar zoals ik al zij, het is een compromis en al bij al ben ik tevreden van een Arc met een sub mini en twee sonos play1.

[ Voor 5% gewijzigd door DiJerno op 07-01-2024 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Sandyman538 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:45:
[...]

Stel je dan alles opnieuw in om de era 300 uit de surround setting te halen? Ik gebruik ze nu als surround speakers, maar zoek eigenlijk een manier om de ARC makkelijk los te koppelen om inderdaad muziek via de era 300 + sub af te kunnen spelen.
Helaas moet ik dan alles opnieuw instellen. Doe dat alleen als ik alleen thuis ben, veel tijd heb en een album graag goed wil beluisteren. Komt niet vaak voor helaas in die combinatie.

Zou het echt toejuichen als Sonos het voor elkaar krijgt om een speaker in meerdere groepen te plaatsen, zodat je makkelijk kan switchen. De era front wordt nu by design niet gebruikt ( in surround opstelling) en dat vind ik eeuwig zonde.

Met black friday nog overwogen om 2 Five’s of nog 2 era 300’s voor muziek te kopen, maar dat kan ik niet verantwoorden aan mezelf en mijn portemonnee. Dan zouden er ook nogal wat boxen in de huiskamer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:36

Nicap

Tsssk....

Nicap schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 23:43:
[...]

De arc is middels e-arc aangesloten op een LG oled. Ik gebruik de shield voor alles. De haperingen waren bij het kijken van een serie via kodi..monarch legacy of monsters.

Ik ben nu netflix aan het kijken en het lijkt nu niet te gebeuren.
Als het wat drukker is op het netwerk lijkt het toch ook mis te gaan bij Netflix en Tunein.
Met de arc in een aparte ruimte en de plays als stereo paar was er niets aan de hand. Nu de arc via ethernet is aangesloten lijkt het mis te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-07 10:47
Edit.Verkeerd gelezen.

[ Voor 82% gewijzigd door Rallye op 07-01-2024 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:03
Ben zelf aan het kijken voor een muurbeugel voor mijn Sonos one. Vind die van Sonos zelf vrij prijzig, iemand ervaring met 3rd party beugels en zo ja hoe bevalt deze? Ben vooral benieuwd hoe stevig het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

SirMemeAlot schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:19:
Ben zelf aan het kijken voor een muurbeugel voor mijn Sonos one. Vind die van Sonos zelf vrij prijzig, iemand ervaring met 3rd party beugels en zo ja hoe bevalt deze? Ben vooral benieuwd hoe stevig het is.
Zelf of laten printen? Had ze zelf hangen voor de play1. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:50
Nicap schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:25:
[...]

Als het wat drukker is op het netwerk lijkt het toch ook mis te gaan bij Netflix en Tunein.
Met de arc in een aparte ruimte en de plays als stereo paar was er niets aan de hand. Nu de arc via ethernet is aangesloten lijkt het mis te gaan.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het te druk is op het netwerk.
gebruik je het Sonos netwerk of gebruik je een eigen netwerk? want bij het laatste zul je toch eens goed daarna moeten kijken want sonosnetwerk is een apart netwerk waar niets anders op zit.
Gaat het wel lekker met die shield? heb je evt een Netflix app op tv die je kan proberen.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

merlin1201 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:07:
[...]

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het te druk is op het netwerk.
gebruik je het Sonos netwerk of gebruik je een eigen netwerk? want bij het laatste zul je toch eens goed daarna moeten kijken want sonosnetwerk is een apart netwerk waar niets anders op zit.
Gaat het wel lekker met die shield? heb je evt een Netflix app op tv die je kan proberen.
Ik denk dat ik er al achter ben. Voorheen had ik alles draadloos aangesloten. Dus de arc was draadloos(in een aparte ruimte). En de twee play 1’s waren ook draadloos in een andere ruimte.
Maar ik heb de verplaatst van hoog in de hoeken naar surround achter me. En omdat de app aangaf dat ik ze niet kon installeren als surround zonder een speaker als bedraad aan te sluten, heb ik de arc bedraad aangesloten.
Maar vervolgens had ik bijnde arc ook de wifi uitgeschakeld, omdat ik dacht dat dat toen niet meer nodig was.
Blojkbaar was dat de oorzaak, want nu ik wifi weer heb ingeschakeld, heb ik nog geen problemen meer gehad.
In omada staan de play 1 speakers nu ook als LAN in de lijst ipv wireless.

In de systeeminstellingen stonden de play 1 eerst als WM 3, maar nu als WM 0, dus dat is sonosnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Nicap schreef op maandag 8 januari 2024 @ 07:33:
[...]

Ik denk dat ik er al achter ben. Voorheen had ik alles draadloos aangesloten. Dus de arc was draadloos(in een aparte ruimte). En de twee play 1’s waren ook draadloos in een andere ruimte.
Maar ik heb de verplaatst van hoog in de hoeken naar surround achter me. En omdat de app aangaf dat ik ze niet kon installeren als surround zonder een speaker als bedraad aan te sluten, heb ik de arc bedraad aangesloten.
Maar vervolgens had ik bijnde arc ook de wifi uitgeschakeld, omdat ik dacht dat dat toen niet meer nodig was.
Blojkbaar was dat de oorzaak, want nu ik wifi weer heb ingeschakeld, heb ik nog geen problemen meer gehad.
In omada staan de play 1 speakers nu ook als LAN in de lijst ipv wireless.

In de systeeminstellingen stonden de play 1 eerst als WM 3, maar nu als WM 0, dus dat is sonosnet.
Ik heb nog even hier gekeken, alles staat hier op wifi ingeschakeld en idd de Arc bedraad (als enigste maar ook daar de wifi aan)
Ik heb wel bij het netwerk alle wifi accespoints verwijderd zodat ze niet vanzelf kunnen switchen, dus uitsluitend sonosnetwerk.
Ik had ook wat kleine haperingen (harder zachter) in mijn keuken setje als ik ze koppelde met de huiskamer om zodoende het concert overal te horen.
Pas na alles op Sonosnet te zetten is dat probleem opgelost.
Ander dingetje wat ik nog wel hoor is haperen op de radio via sonosradio. maar nu op tunenl heb ik dat nog niet gehad, maar dat is dus allemaal duidelijk extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Nicap schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:29:
[...]

Zelf of laten printen? Had ze zelf hangen voor de play1. Werkt prima.
Heb je het over om een muurbeugel zelf of laten 3D printen? Geen ervaring mee nog, maar als dat kostentechnisch niet heel duur is, dan is dat zeker een optie.

Maar zie soms ook wel beugels van 10/30 euro range online, kan me haast niet voorstellen dat dit goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

SirMemeAlot schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:50:
[...]

Heb je het over om een muurbeugel zelf of laten 3D printen? Geen ervaring mee nog, maar als dat kostentechnisch niet heel duur is, dan is dat zeker een optie.

Maar zie soms ook wel beugels van 10/30 euro range online, kan me haast niet voorstellen dat dit goedkoper is.
Woon je in de buurt van Meppel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Nicap schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:38:
[...]

Woon je in de buurt van Meppel?
Helaas niet, nog een uur noordelijker in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:33

KingCrash

Angry Rabbit

Laatste tijd veel last van haperend geluid op mijn sonos one boxen die als surround dienen bij mijn playbar.
Voornamelijk bij videostreaming diensten als het geluid wat intensiveert (spannende scene start), hapert het geluid regelmatig. (Dus niet altijd)

Komt overeen met dit topic.
https://nl.community.sono...apert-6776429/index2.html
Afgelopen vrijdag de Sonos support desk aan de lijn gehad. Het zou om een bug in de nieuwe software gaan. Resetten helpt soms voor een paar dagen, maar dan ontstaat het haperen opnieuw. Gevraagd wanneer ze het opgelost hebben, want deze storing duurt nu al ruim 2 maanden. Daar kon de support medewerkster geen antwoord opgegeven.
ook Tweakers die met dit issue kampen?

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb het idee dat daar ook de soundbar hapert, niet alleen de surrounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yackall
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-01-2024
Heb mezelf met Kerst een ARC cadeau gegeven om de oude surround-set te vervangen. Aangesloten aan een Samsung UE55NU7400 (2018, HDMI 2.1 ARC). In eerste instantie had ik niet de HDMI-kabel gebruikt die bij de Sonos zat en toen zag de Samsung hem niet. Nadat ik wel die HDMI-kabel had gebruikt, zag de Samsung hem meteen.

Maar helaas, geen surround. De TV lijkt hem niet te herkennen als surround-systeem. Netflix geeft daardoor in het geluidsmenu van een film ook niet de optie om 5.1 surround te selecteren. Telefonisch contact gehad met Samsung en die hebben remote het e.e.a. gereset, maar ook dat heeft niet geholpen. Samsung zegt dat ze verder geen andere oplossingen hebben. Heb nog geen contact met Sonos gehad.

Ik zit er nu aan te denken om mijn oude versterker aan te sluiten om Netflix te 'foppen', zodat ik daar wel 5.1 output kan selecteren en dan kijken wat mijn TV daar van vindt. Of wellicht de Sonos aansluiten met de optical out ipv de HDMI.

Als iemand andere suggesties heeft, dan ben ik daar zeer dankbaar voor.

groet,

Thijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
Ben jij dit, of is het een meer voorkomend probleem?
https://en.community.sono...v-menu-greyed-out-6888902

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Niemand hier ervaring mee? Zat zelf te kijken naar een muurbeugel Nedis, deze is vergeleken met die van Sonos een factor 7x goedkoper waardoor je bijna denkt 'what is the catch'. Maar voor deze prijs ook wel een poging waard.

Toevallig iemand ervaring met deze muurbeugel van Nedis a €9,99 of wellicht een andere die goedkoper is dan de beugel van Sonos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:48

Mr. Freeze

¡GO!

Zelf heb ik deze, doen wat ze moeten doen.

https://www.amazon.nl/gp/...itle_o04_s00?ie=UTF8&th=1

(PS; ik heb er 1 besteld, kreeg 1 set van twee)

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Freeze op 17-01-2024 12:40 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14
SirMemeAlot schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:56:
[...]

Niemand hier ervaring mee? Zat zelf te kijken naar een muurbeugel Nedis, deze is vergeleken met die van Sonos een factor 7x goedkoper waardoor je bijna denkt 'what is the catch'. Maar voor deze prijs ook wel een poging waard.

Toevallig iemand ervaring met deze muurbeugel van Nedis a €9,99 of wellicht een andere die goedkoper is dan de beugel van Sonos
Ik heb deze voor een One in de badkamer. Prima ding voor die toepassing.
Het is belangrijk om voor jezelf uit te maken wat je wilt. Moet het recht toe, recht aan? Moet de One gekanteld zijn, of wil je dat dat ie vrij verstelbaar is? Hoe moet het er uit zien? Dat alles bepaald je keuze.

[ Voor 13% gewijzigd door Masimo op 17-01-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:29

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ongetwijfeld was iemand het al opgevallen en/of niemand koopt ze maar SYMFONISK Gen 2 is nu verlaagd naar 109 Euro per stuk / 2-pack voor 218 Euro dus.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

MAX3400 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 09:55:
Ongetwijfeld was iemand het al opgevallen en/of niemand koopt ze maar SYMFONISK Gen 2 is nu verlaagd naar 109 Euro per stuk / 2-pack voor 218 Euro dus.
Na een eerdere stevige prijsverhoging dan, vorig jaar waren ze nog 99€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:35
Veel IKEA producten die duurder waren geworden door de verstoring van de supply chain als gevolg van corona zijn bij IKEA goedkoper geworden de afgelopen tijd. Ook best wat tafeltjes/stoeltjes en andere meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Producten worden niet duurder, ze worden duurder gemaakt……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
DiJerno schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:10:
[...]

Ik ben zelf ook over gegaan van twee actieve monitors naar een ARC. Wat muziek betreft is Sonos niet goed. Een stel goede HiFi speakers brengen veel rustiger en warmer geluid mee dan die kleine speakertjes van sonos. Echter wanneer je met goede bron een film opzet en nu komt het, je tv juist instelt zodat deze geen pcm stereo doorstuurt, dan klinkt sonos opeens wel heel rijk en natuurlijk.
Dit is de spijker op zijn kop en exact wat ik ervaar. Bij muziek hoor je vrij goed dat het geluid uit slechts kleine speakertjes komt die erg hun best moeten. Bij iets hogere volumes lijken ze het dan al snel niet meer aan te kunnen en klinkt het in mijn optiek ronduit slecht. Iets hoger volume is bij mij vanaf zo'n 35 in de Sonos app. Echt hard is dat overigens niet, je kan dan nog prima een gesprek voeren. Deze volumes gebruiken we eigenlijk alleen als er wat omgevingsgeluiden zijn, zoals bijvoorbeeld tijdens het koken.

Gelet toch veelal tevreden gebruikers hier blijft het moeilijk te accepteren dat dit nou eenmaal is hoe Sonos klinkt. Twijfel er over om binnenkort nog een paar Era's erbij te halen in de hoop dat dat een verbetering brengt. Aan de andere kant, zie ik het ook niet direct zitten om meer geld te steken in een systeem dat niet echt bevalt. Ik vrees echter dat de vloerstaanders terugzetten bij mijn vriendin met nog minder enthousiasme wordt onthaald.
Alekz87 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:36:
[...]

Zou toch een kijken of je trueplay beter uit kan zetten? Settings aanpassen? Of opnieuw trueplay doen en dan minder/niet rondlopen. Blijven zitten op de ideale positie en vanuit daar langzaam zwaaien. Er schijnen meer/betere manieren te zijn namelijk.

Ik had ook arc+sub en ben echt zo ontzettend tevreden. Wordt weggeblazen! (Nu 2 reads erbij)

Kan me niet voorstellen dat het slecht klinkt om eerlijk te zijn.
Trueplay onlangs opnieuw geconfigureerd. Maakt iets verschil, maar niet veel. Trueplay aan of uit vind ik eerlijk gezegd ook niet heel veel uitmaken. Wij hebben veel glas in de woonkamer, wellicht dat dit het lastig maakt voor het systeem?
merlin1201 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:39:
[...]

Klink mij totaal onbekend in de oren, kan me niet voorstellen dat het slecht moet klinken want ik kom van JBL en Bose acoustimas 10 naar Sonos en zoals jij het omschrijft kan ik me totaal niet in vinden, dwz hier klinkt het geluid gewoonweg fantastisch uiteraard smaken verschillen.
Het was al perfect met de gewone playbar, maar met de Arc heb ik zelden beter geluid gehoord.
Kijk eens of je de laatste update's hebt, ik weet dat sommigen de Arc wat schel vonden maar dat is met de updates verholpen.
O en juist het virtuele effect is perfect, maar pas echt goed als je er 2 rear's aan vast knoop.
Ik zelf twijfel nog over die Era 300 want ik ben bang dat dat gewoon ff te veel zal zijn aangezien rear speakers wel aanvulling zijn en niet de overhand moet krijgen.
Wat had je voorheen eigelijk?
Voorheen had ik een stereo-set met twee Mission 753 Freedom speakers in combinatie met een midlevel Denon receiver. Dit type speaker:
Afbeeldingslocatie: https://assets.catawiki.com/image/pr:cw_large/plain/assets/catawiki/assets/2023/8/6/f/d/4/fd45d6d8-e3c5-40aa-9745-2a1cc3335104.jpg

Speakers zijn oud, maar klinken nog steeds fantastisch. Natuurlijk niet heel gek dat een soundbar het er veel slechter vanaf brengt. Ik had dan ook wel verwacht dat ik er op achteruit zou gaan, alleen niet dat het zoveel zou schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Dick schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:48:
[...]

Dit is de spijker op zijn kop en exact wat ik ervaar. Bij muziek hoor je vrij goed dat het geluid uit slechts kleine speakertjes komt die erg hun best moeten. Bij iets hogere volumes lijken ze het dan al snel niet meer aan te kunnen en klinkt het in mijn optiek ronduit slecht. Iets hoger volume is bij mij vanaf zo'n 35 in de Sonos app. Echt hard is dat overigens niet, je kan dan nog prima een gesprek voeren. Deze volumes gebruiken we eigenlijk alleen als er wat omgevingsgeluiden zijn, zoals bijvoorbeeld tijdens het koken.

Gelet toch veelal tevreden gebruikers hier blijft het moeilijk te accepteren dat dit nou eenmaal is hoe Sonos klinkt. Twijfel er over om binnenkort nog een paar Era's erbij te halen in de hoop dat dat een verbetering brengt. Aan de andere kant, zie ik het ook niet direct zitten om meer geld te steken in een systeem dat niet echt bevalt. Ik vrees echter dat de vloerstaanders terugzetten bij mijn vriendin met nog minder enthousiasme wordt onthaald.

[...]

Trueplay onlangs opnieuw geconfigureerd. Maakt iets verschil, maar niet veel. Trueplay aan of uit vind ik eerlijk gezegd ook niet heel veel uitmaken. Wij hebben veel glas in de woonkamer, wellicht dat dit het lastig maakt voor het systeem?

[...]

Voorheen had ik een stereo-set met twee Mission 753 Freedom speakers in combinatie met een midlevel Denon receiver. Dit type speaker:
[Afbeelding]

Speakers zijn oud, maar klinken nog steeds fantastisch. Natuurlijk niet heel gek dat een soundbar het er veel slechter vanaf brengt. Ik had dan ook wel verwacht dat ik er op achteruit zou gaan, alleen niet dat het zoveel zou schelen.
Ik heb dus best wat verschillende systemen gehad, moet zeggen dat ik niet echt een fijnproever bent maar ik vind iets heel goed klinken of echt slecht, maar zoals eerder gezegd smaken verschillen, als voorbeeld afgelopen feestje had iemand zo'n populaire sound systeem meegenomen, ziet er mooi uit met met geweldige disco lampjes en weet ik veel wat het allemaal kon met karaoke rommel er op van het Merk Solero.
Geweldig geluid, kon hard en voor dat geld van 180,- beter kon niet, altans dat vond de persoon die hem meenam, nou geloof me ik heb zelden zo'n bagger geluid gehoord en echt het kon alleen maar hard, sub was een koektrommel geluid echt werkelijk waar nog geen 10,- zou ik ervoor geven bij de kringloop.
maar goed dit was ff terzijde wat betreft smaken verschillen.

Ik vind wel dat je een goede kwaliteit 3 weg met goede klankkast nooit kan vergelijken met boxjes die geen klankkast hebben zoals Sonos want dan kom je bedrogen uit.
Wel is het zo dat de techniek steeds beter word.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:02
Discussie komt bij mij een beetje over als: ik had vroeger een vrachtwagen. Maar die nam wel erg veel ruimte in op de oprit. Nu heb ik de vrachtwagen verkocht en er staat nu Mini op de oprit. Maar wat valt de laadruimte van zo'n Mini tegen t.o.v. mijn oude vrachtwagen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
Dat klopt, je kunt het simpelweg niet vergelijken met die grote klankkasten, de echte audiofiel spugt op alles wat niet terug gaat naar een buizen versterker met vingerdikke koperen kabels.
Mijn laatste audio waren ook al kleine boxjes, eerst Jbl en later de boze melkpakjes, en dan is sonos wel veel beter, het is dus waar je vanaf komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik kan mij best voorstellen dat je met weemoed terugkijkt op je oude set. Ik heb ook aan geluidskwaliteit ingeleverd, komende vanaf een Marantz receiver met Tannoy speakers. Daar heb ik echter wel een veelzijdiger set van Sonos voor teruggekregen. Ik geniet dagelijks misschien iets minder van het geluid, maar zeker meer van de connectiviteit [eigen muziek en Spotify), het feit dat ik door het hele huis dezelfde muziek kan afspelen en het feit dat ik de speakers kan gebruiken voor Google Assistent.

Wel jammer dat Sonos dat laatste moeilijker maakt met de nieuwe speakers (al wijt Sonos dat aan Google).

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 21-01-2024 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
De bedoeling is, wanneer je van muziek wilt genieten, dat je de Era 300 aanschaft. En dan eens vergelijken of je aan kwaliteit hebt ingeleverd.

Een soundbar sluit je aan op een TV. Om het geluid van de TV te verbeteren. En maak je daar een surroundopstelling van dan heb je gewoon geweldig geluid.

Maar een Arc vergelijken met een Marantz receiver met Tannoy speakers slaat eigenlijk nergens op.

Daarnaast. Ik gebruik Google Assistent alleen voor mij bedlampen. 'Hey Google, bedlampjes aan'. Lig ik lekker onder de wol: 'Hey Google. Bedlampjes uit'. Werkt perfect. Oogjes dicht, snaveltje toe. Werkt trouwens prima bij al mijn slimme lampen.

Want een bepaald nummer muziek of een zender vragen aan Google Assistent, dat levert meer ergenis op dan vreugde. Na 2 x proberen weet je dat wel. Dus daar gebruik ik gewoon de Sonos app voor.

Regelmatig denk ik om de Era 300 aan te schaffen. Voor muziek dan. Niet als surround. Maar dan weet ik dat ik Dolby Atmos wil en ik ben niet van plan om een abonnement bij Apple te nemen. Mijn vrouw en zoon zitten in Apple. Dus mochten zij ooit zo'n abonnement nemen, dan komt de Era 300 wel heel erg dichtbij. Ik maak nu ook gebruik van het Spotify abonnement van mijn zoon en dochter. Kost mij niks.

Beterrrrrrr.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Voor muziek zou ik de Five aanraden.

Mijn ervaring met GA op Sonos voor muziek is positiever. Soms roep je iets en krijg je een waanzinnige keuze, maar meestal gaat het gewoon goed met Spotify. Voor mijn Hue lampen en TP-link Deco (gastennetwerk aan of uit), Somfy rolluiken en screen en iRobot stofzuiger werkt GA prima. Samsung TV (aan/uit) net iets minder, die moet ik regelmatig opnieuw autoriseren.

Naar aanleiding van een post op de Sonos community nu ook een automatisering aangemaakt die het volume van de speakers elke ochtend om vijf uur naar 20% zet. Dat deed Google al in mijn goedemorgen-routine, voorafgaand aan het voorlezen van het nieuws, maar dit is handiger. Dochterlief wil de speakers nog wel eens wat harder zetten zonder ze terug te zetten. Nu schrik je je ‘s ochtends niet kapot: https://nl.community.sono...g-bij-inschakelen-6767796

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:38
Design, implementatie, veelzijdigheid, dat zijn zowat de redenen waarom ik sinds een paar jaar ben overgestapt naar Sonos en ik heb daar absoluut geen spijt van.

Hemel wat een gedoe was dat voorheen met receivers instellen, kabels trekken, grote luidsprekers, muziek vs film, om dan nog maar te zwijgen dat je perfect werkende receiver na 3 jaar weer gedateerd was.

Deed ik dat graag, ja, want het is een beetje hobby. Voor veel mensen is het vooral onnodig gedoe. Maar uiteindelijk was het dat voor mij ook. De overstap naar Sonos was voor mij op vlak van filmgeluid zelfs een upgrade (dolby atmos), en op vlak van muziek, ja er is wat minder power. Maar in dit huishouden kan ik de volumeknop toch bijna nooit meer opendraaien. En dan vult Sonos mooi de kamer met muziek.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-06 14:55
GM,

Kan iemand mij helpen met het volgende, ik heb een Sonos 5.1 set thuis staan waar we als gezin heel happy mee zijn. Het bestaat uit een Beam (gen1), Sonos Sub en 2 Sonos 1 als rears. Werkt allemaal prima en zijn blij met het geluid wat er uitkomt met muziek (Spotify) en met serieus/films.

Het probleem is alleen dat de Beam regelmatig aangeeft dat die niet bereikbaar is in de Sonos app. Dan heeft die geen wifi geeft die aan. Dat gebeurd vanzelf en kan redelijk vaak gebeuren waardoor die niet bereikbaar is en niet mee speelt en dat is direct hoorbaar.

Waardoor het elke keer gebeurd weet ik niet. Volgens mij is mijn wifi, Ubiquiti gestuurd goed. Heb in de woonkamer een AP Pro U6 staan die meer dan voldoende moet zijn. Moet ook eerlijk zeggen, rest van het huis en apparatuur heeft prima wifi en werkt ook goed.

Daardoor denk ik dat het in de Beam moet zitten, maar kom er niet achter wat het is. Een optie is om het ook bedraad aan te sluiten maar volgens mij moet ik dan mijn hele 5.1 set resetten (hoe?) en dan stap voor stap opbouwen. Wie kan mij hiermee helpen/adviseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Frid0 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:19:
GM,

Kan iemand mij helpen met het volgende, ik heb een Sonos 5.1 set thuis staan waar we als gezin heel happy mee zijn. Het bestaat uit een Beam (gen1), Sonos Sub en 2 Sonos 1 als rears. Werkt allemaal prima en zijn blij met het geluid wat er uitkomt met muziek (Spotify) en met serieus/films.

Het probleem is alleen dat de Beam regelmatig aangeeft dat die niet bereikbaar is in de Sonos app. Dan heeft die geen wifi geeft die aan. Dat gebeurd vanzelf en kan redelijk vaak gebeuren waardoor die niet bereikbaar is en niet mee speelt en dat is direct hoorbaar.

Waardoor het elke keer gebeurd weet ik niet. Volgens mij is mijn wifi, Ubiquiti gestuurd goed. Heb in de woonkamer een AP Pro U6 staan die meer dan voldoende moet zijn. Moet ook eerlijk zeggen, rest van het huis en apparatuur heeft prima wifi en werkt ook goed.

Daardoor denk ik dat het in de Beam moet zitten, maar kom er niet achter wat het is. Een optie is om het ook bedraad aan te sluiten maar volgens mij moet ik dan mijn hele 5.1 set resetten (hoe?) en dan stap voor stap opbouwen. Wie kan mij hiermee helpen/adviseren?
Ik zou het altijd bekabelen, daarnaast hoef je het niet te resetten :) UTP kabel je beam in en in de Sonos App bij je Beam wifi uitzetten :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frid0
DennusB schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:23:
[...]

Ik zou het altijd bekabelen, daarnaast hoef je het niet te resetten :) UTP kabel je beam in en in de Sonos App bij je Beam wifi uitzetten :)
Dan pakt Sonos/Beam het automatisch op?
De rest zit allemaal draadloos aangesloten namelijk, heb bv in de keuken nog een Sonos1 staan die ook draadloos is aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Frid0 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:26:
[...]

Dan pakt Sonos/Beam het automatisch op?
De rest zit allemaal draadloos aangesloten namelijk, heb bv in de keuken nog een Sonos1 staan die ook draadloos is aangesloten.
Jep, Sonos doet dan de rest, is best wel een smooth proces gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
DennusB schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:32:
[...]

Jep, Sonos doet dan de rest, is best wel een smooth proces gelukkig
Weet je dat zeker? Ik las namelijk dit net op het forum van Sonos zelf:

De instelling “wifi uit” zet alle radiosignalen van de Beam uit - ook de signalen (een aparte 5Ghz verbinding) naar de surrounds. Kortom: als je wifi uitzet op je Beam doen de surrounds het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Frid0 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:37:
[...]

Weet je dat zeker? Ik las namelijk dit net op het forum van Sonos zelf:

De instelling “wifi uit” zet alle radiosignalen van de Beam uit - ook de signalen (een aparte 5Ghz verbinding) naar de surrounds. Kortom: als je wifi uitzet op je Beam doen de surrounds het niet.
Je hebt gelijk inderdaad, voor je rears & sub(s) moet je het aan laten, maar je primaire verkeer (voor streamen etc) verloopt dan wel via ethernet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frid0
DennusB schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:42:
[...]

Je hebt gelijk inderdaad, voor je rears & sub(s) moet je het aan laten, maar je primaire verkeer (voor streamen etc) verloopt dan wel via ethernet.
Ik hoef geen gelijk te hebben hoor DennusB, het is wat ik toevallig op het Sonos Forum las en dacht, wat klopt er nu wel en wat niet :) Ik ben al blij met elke advies die ik krijg van ieder.

Ik vermoed dat het beste is om eerste de Beam bedraad aan te sluiten, wifi uit te zetten. Zodra die install gedaan is via de Sonos app wifi weer aanzetten van de Beam zodat ik de rears en sub kan toevoegen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Frid0 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:53:
[...]

Ik hoef geen gelijk te hebben hoor DennusB, het is wat ik toevallig op het Sonos Forum las en dacht, wat klopt er nu wel en wat niet :) Ik ben al blij met elke advies die ik krijg van ieder.

Ik vermoed dat het beste is om eerste de Beam bedraad aan te sluiten, wifi uit te zetten. Zodra die install gedaan is via de Sonos app wifi weer aanzetten van de Beam zodat ik de rears en sub kan toevoegen
Er is helemaal geen 'install'. Ethernet aansluiten op de Beam en klaar. Wi-Fi op de Beam ingeschakeld houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
De “wifi” op de Beam is niet alleen wifi, maar ook de directe 5Ghz verbinding met de surround speakers en evt. Sub. Je moet de “wifi” dus aan laten, naders doen je surrounds het niet. De Beam kiest voor de rest van zijn communicatie dan voor de bedrade aansluiting, de One zal ook zijn verbinding via de Beam gaan laten lopen (via een apart netwerk, Sonosnet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:23
Rallye schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:02:
De “wifi” op de Beam is niet alleen wifi, maar ook de directe 5Ghz verbinding met de surround speakers en evt. Sub. Je moet de “wifi” dus aan laten, naders doen je surrounds het niet. De Beam kiest voor de rest van zijn communicatie dan voor de bedrade aansluiting, de One zal ook zijn verbinding via de Beam gaan laten lopen (via een apart netwerk, Sonosnet).
Ik vind het jammer dat er geen tussenoptie mogelijk is, dat je de Wi-Fi alleen ingeschakeld wilt laten voor de sub en de rears maar geen SonosNet wilt opzetten. Dat is namelijk wat ik zelf het liefste zou doen, omdat ik alle andere speakers ook bedraad aangesloten heb of op Wi-Fi, afhankelijk van locatie en type speaker. Ik heb met SonosNet niet vaak problemen gehad, maar de 'alles-bedraad' oplossing is in mijn woning merkbaar stabieler en sneller. Omdat ik 1 speaker op Wi-Fi heb, blijft die verbinden via SonosNet met de Beam die 2 verdiepingen lager staat, en dat is soms onhandig omdat de speaker dan tijdelijk wegvalt :/.

In aanvulling hierop: de Beam niet bedraad aansluiten is geen optie, omdat die dan alleen gebruikmaakt van de 2.4 Ghz band en die is gewoon ronduit slecht. Als 5 Ghz gebruikt zou worden zou ik de ethernetkabel eruit trekken, maar vanwege de 2.4 Ghz is dat geen optie.

[ Voor 10% gewijzigd door Phontana op 25-01-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
En als je op een strategisch punt een Sonos Boost bedraad aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-07 22:41
Ik heb een Apple TV 4K (3de gen), een Sonos Arc systeem en een LG G1 maar heb het probleem dat het geluid regelmatig wegvalt. Dan moet ik even uit de film/serie en weer terug erin en dan is geluid terug. Ik lees op Reddit dat meer mensen dit probleem kennen, maar ik kan zo snel geen oplossing vinden.
Herkent iemand hier ook dit probleem en weet iemand zelfs een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:09
Steven030 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 00:09:
Ik heb een Apple TV 4K (3de gen), een Sonos Arc systeem en een LG G1 maar heb het probleem dat het geluid regelmatig wegvalt. Dan moet ik even uit de film/serie en weer terug erin en dan is geluid terug. Ik lees op Reddit dat meer mensen dit probleem kennen, maar ik kan zo snel geen oplossing vinden.
Heb dezelfde configuratie maar dan met sub en het treedt bij mij ook af en toe op. Gebeurd sinds de zomer en niet echt voorspelbaar. Omdat het zo weinig gebeurt (minder dan 1 keer per week, soms 2 of 3 weken niet) heb ik er geen aandacht aan besteed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Is bij mij alleen met Dolby Atmos. Heb er al een paar keer met Sonos over gechat, volgens hun ligt het aan de TV. Helaas :( Gelukkig gebeurt het niet mega veel hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Ik las op het Sonos forum dat het aan verouderde software van Apple TV ligt. Zou ook vreemd zijn als het aan de TV ligt, wat mij betreft. Want de TV geeft door wat het ontvangt.

Maar goed, dat was een topic van een jaar geleden. Apple TV geüpdatet en het werkte weer.

Dezelfde klacht. (voor de duidelijkheid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Heb je al eens geprobeerd om de Apple TV op doby digital 5.1 te zetten? (wijzig audio structuur).

Gewoon om te zien of dat verbetering brengt, ja, ik weet dat Atmos dan niet beschikbaar is. Zelf heb ik de ATV altijd op 5.1 staan, behalve bij Atmos content. PCM (uit de ATV) klinkt zo duf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-07 22:41
Mr. Freeze schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:52:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om de Apple TV op doby digital 5.1 te zetten? (wijzig audio structuur).

Gewoon om te zien of dat verbetering brengt, ja, ik weet dat Atmos dan niet beschikbaar is. Zelf heb ik de ATV altijd op 5.1 staan, behalve bij Atmos content. PCM klinkt zo lame.
Zet je dan handmatig elke keer als je content met Atmos gaat kijken “structuur wijzigen” weer op aan?

Ik heb nu de LG op passthrough gezet in plaats van auto. Sindsdien geen problemen meer gehad, hopelijk blijft dat zo 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Steven030 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:59:
[...]

Zet je dan handmatig elke keer als je content met Atmos gaat kijken “structuur wijzigen” weer op aan?

Ik heb nu de LG op passthrough gezet in plaats van auto. Sindsdien geen problemen meer gehad, hopelijk blijft dat zo 🤞
Ja, zijn maar drie klikjes ofzo, en zo heel veel boeiende Atmos content kijk ik niet, Het meeste is sowieso DD5.1 of DTS. Mijn Sonos klinkt zoveel beter als ik de apps op de TV zelf gebruik die signalen gewoon ongecodeerd uitstuurt, idd passthrough dus. De Apple TV is een mooi ding, maar de bemoeienis van dat ding om zelf alles te decoderen naar PCM is echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Eigelijk nooit problemen met Sonos, maar momenteel gaat dit gewoon echt niet lekker en zie ik dagelijks wel dat er ? staat bij een play 1, zowel bij de rear boxjes als het keuken setje, echt heel vreemd.
Lijkt alsof dit is ontstaan nu alle boxjes via het Sonos netwerk zijn verbonden.
Denk ga ik even weer mijn kpn netwerkje toevoegen krijg ik meldingen dat er een fout is opgetreden naja.

Het lijk er op de dat app dermate traag is, of het netwerk want ik zie dat na een tijdje de vraagtekens weer weg zijn of verplaatst naar een andere play1 echt heel vreemd.
Je ziet Keuken R is verdwenen maar er is gewoon geluid uit de missende box.
schiet mij maar lek.

Update: Het is toch gelukt om mijn kpn netwerk toe te wijzen en lijkt het erop dat het beter werkt, geen ? meer bij de play 1's maar blijft het toch vreemd vinden dat het Sonos netwerk zo slecht reageert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wfVxgi2jnAAEX3iD_CbfJXGhcw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ExT03sCsXIdAHAGu8OQGYdpi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door merlin1201 op 29-01-2024 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:23
Rallye schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:46:
En als je op een strategisch punt een Sonos Boost bedraad aansluit?
Ik vind een Sonos Boost een beetje een onzinnige oplossing. Ik snap dat het product bestaat als overbrugging tussen het mesh-netwerk dat SonosNet gebruikt, en in specifieke gevallen is het misschien de enige oplossing. Maar om een apparaat aan te schaffen en ergens centraal neer te leggen, alleen maar omdat Sonos je niet de optie geeft om SonosNet uit te zetten, dat vind ik eigenlijk wel vrij waardeloos. In mijn geval kan ik ook een speaker die ik bedraad aangesloten heb unpluggen, dan heb ik hetzelfde idee als een Boost. Maar ik wil juist gebruik maken van mijn eigen netwerk omdat ik merk dat dat gewoon beter werkt (en Sonos is er zelf ook van af aan het stappen met de nieuwe producten). Sonos geeft mij die optie alleen niet in de Beam, en dat is jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Frid0 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:19:
GM,

Ik had deze problemen ook en heb een los 2,4 Ghz wifi systeem (naast de 5Ghz) opgezet. De beam (en de rest) daarop/daarmee laten verbinden en toen was het bij mij stabiel. Geen idee of dit je helpt, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@merlin1201 De app doet verder niets dan opdrachten naar het systeem sturen. Als de app traag is ligt dat dus niet aan de app maar aan de verbinding van je telefoon met het netwerk en het Sonos systeem.

@Phontana Ik geef aan wat zou kunnen werken binnen de mogelijkheden die Sonos geeft. Daarin is een Boost een mogelijkheid. Jij mag dat overbodig vinden, maar “onzinnig” gaat mij wat ver.

[ Voor 32% gewijzigd door Rallye op 31-01-2024 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Rallye schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:42:
@merlin1201 De app doet verder niets dan opdrachten naar het systeem sturen. Als de app traag is ligt dat dus niet aan de app maar aan de verbinding van je telefoon met het netwerk en het Sonos systeem.
Feit is dat ik nu mijn eigen netwerk gebruik de vraagtekens er niet meer zijn en de app mijn systeem gelijk vind is toch wel eigenaardig te vinden, dat zou betekenen dat het eigen Sonos netwerk niet echt lekker werkt.
Enigste verschil zit erin dat de Arc nu draadloos is terwijl voorheen deze met kapel was verbonden om zodoende het Sonos netwerk te kunnen gebruiken.
Overigens gaven meerderen telefoons/ipad's dezelfde verbindingsproblemen als ook de iMac app en deze problemen kwamen pas aan het licht nadat ik mijn netwerk uit Sonos had verwijderd ivm haperingen radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Als de Arc (de start van je Sonosnet, zo begrijp ik) op een excentrische plek in je huis staat kan Sonosnet best slechtere verbinding geven dan je wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Rallye schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:06:
Als de Arc (de start van je Sonosnet, zo begrijp ik) op een excentrische plek in je huis staat kan Sonosnet best slechtere verbinding geven dan je wifi.
Nah dat kan ik niet zeggen eigelijk, ons huis is redelijk compact en de 2 groepen zijn op de bgg.
Zal het over een half jaar nog weer eens testen na mijn jaarlijkse provider wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Groepen of “kamers”? Ik heb een Boost gekocht omdat mijn Beam die eerst het beginpunt van het Sonosnet vormde in de woonkamer staat. In de keuken staat een One, maar de meterkast en dus veel leidingen leken het signaal toch te belemmeren: de keuken viel af en toe weg. De Boost in het midden zetten verhielp dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:34
Ja hoor, ik voer een kleine netwerkwijziging door en welk systeem is weer he-le-maal over de flos? Sonos! Alle andere apparaten hier thuis zijn na een ‘power cycle’ tevreden, maar Sonos moet weer lopen te !&@?!#.

Wat is het toch eigenlijk een flutsysteem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Vanmorgen nog even naar de era300 staan luisteren, tja mooi spul, het jeukt dan ook weer maar als ik dan terug lees dat anderen het setje teruggestuurd hebben dan blijft de twijfel.
Ze hangen dan ook op slechts 1 meter afstand en dan ben je toch bang dat de rear geluiden overheersen.
Mooi is wel om te horen dat het geluid duidelijk vanaf de zijkant komt en kan je de speakers prima front TV hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Yonix Wat heb je gedaan dan?

@merlin1201 Trueplay houdt toch rekening met de afstand tot de luisteraar?

[ Voor 56% gewijzigd door Rallye op 03-02-2024 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:02

Rhapsody

In Metal We Trust

merlin1201 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:02:
Vanmorgen nog even naar de era300 staan luisteren, tja mooi spul, het jeukt dan ook weer maar als ik dan terug lees dat anderen het setje teruggestuurd hebben dan blijft de twijfel.
Ze hangen dan ook op slechts 1 meter afstand en dan ben je toch bang dat de rear geluiden overheersen.
Mooi is wel om te horen dat het geluid duidelijk vanaf de zijkant komt en kan je de speakers prima front TV hangen.
Mja dat hou je toch. Hoe meer je op 'onderzoek' uit gaat, hoe meer je nadelen en klachten etc tegen komt.

Er zijn zoveel variabelen die je eigenlijk mee moet nemen (budget, eigen gehoor, indeling van de ruimte, etc).
Ik heb hier inmiddels 2 Era 100s staan als surround en daar ben ik heel tevreden over. Het kan zeker beter, maar voor mij is dit helemaal prima.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-07 12:40
Inderdaad Trueplay en mocht je naar jouw eigen smaak nog steeds vinden dat de rear surround te aanwezig is, dan kun je in de app het surround volume ook 'negatief' instellen. De schaal gaat van -15 tot +15. Separaat in te stellen voor TV volume en Audio volume

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Duo pack is in de aanbieding bij Apollo, 758 euro. Mocht het de prijs zijn die je over de streep moet trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Je leeft maar 1 keer.

Maar na talloze filmpjes op YouTube gezien te hebben. Als surroundspeakers alleen in combinatie met de Arc en Dolby Atmos.

Voor muziek een totale nieuwe beleving.

Dus, ik snap dat terugsturen wel. Voldoet voor sommigen niet aan de verwachting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het blijft jammer dat we geen losse speakers als fronts naast een beam kunnen zetten, waaarbij de beam dan center en een deel van het front oppakt.

Ik heb niet zoveel aan side/rear, die krijg ik niet lekker geplaatst, maar de beam+sub mini is voor muziek niet echt lekker. Met support fronts zou dat in ieder geval opgelost kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:50
Elias2020 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:33:
[...]

Duo pack is in de aanbieding bij Apollo, 758 euro. Mocht het de prijs zijn die je over de streep moet trekken.
blijft interessant om mijn play 1 surrounds in te wisselen voor deze. samen met de arc en sub2
:X maar dan nog steeds veel geld. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tifo007
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-07 23:12
Kan het kloppen dat de Sonos One niet meer bestelbaar is enkel refurbished? Spontaan lijken ze allemaal verdwenen te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:39
tifo007 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:10:
Kan het kloppen dat de Sonos One niet meer bestelbaar is enkel refurbished? Spontaan lijken ze allemaal verdwenen te zijn
Ik zie hem nog staan bij Bol en Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Maar hij lijkt wel uit productie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:01

Stimulate14

⭐⭐⭐

EP heeft de SL nog voor 199 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:01

Stimulate14

⭐⭐⭐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Laatst online: 24-07 08:19
Vraagje. Ik ben aan het rondneuzen voor een sonos setup. Beetje bij beetje wil ik spullen aanschaffen en dit uitbreiden. Nu wil ik uiteindelijk voor een surround ervaring gaan met de symfonisk tafellamp als achterspeakers. Ik heb al aantal keren voorbij zien komen hier dat voor surround deze prima zijn. Maar hoe is de muziekkwaliteit? Ik zou deze eventueel al eerder willen aanschaffen namelijk nog zonder een soundbar en woofer.

Over soundbar gesproken. Bij winkel X raadde zij mij een Arc + sub mini aan. Het argument voor de arc was 'ben je toekomstbestendig mee' en voor de sub mini was het 'voldoet prima'.. beetje tegenstrijdige gedachtes maargoed. Nu heb ik een woonkamer van 8x6x2.6 meter grofweg, dit is zo'n 125 kubieke meter. Wat zouden jullie mij als ervaringsdeskundigen aanraden? Voldoet de combinatie Beam + submini, beam + sub, arc + mini of arc+sub het beste?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik heb de arc + sub mini in een vergelijkbare grootte ruimte. Arc omdat ik geen compromis wilde tov. beam. Reden van aanschaf tov non-mini: mooier om te zien en veel goedkoper tegen vergelijkbare performance (aldus diverse reviews).

Mini blijkt meer dan krachtig genoeg...

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-07 23:22
ThaAresX schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:29:
Vraagje. Ik ben aan het rondneuzen voor een sonos setup. Beetje bij beetje wil ik spullen aanschaffen en dit uitbreiden. Nu wil ik uiteindelijk voor een surround ervaring gaan met de symfonisk tafellamp als achterspeakers. Ik heb al aantal keren voorbij zien komen hier dat voor surround deze prima zijn. Maar hoe is de muziekkwaliteit? Ik zou deze eventueel al eerder willen aanschaffen namelijk nog zonder een soundbar en woofer.

Over soundbar gesproken. Bij winkel X raadde zij mij een Arc + sub mini aan. Het argument voor de arc was 'ben je toekomstbestendig mee' en voor de sub mini was het 'voldoet prima'.. beetje tegenstrijdige gedachtes maargoed. Nu heb ik een woonkamer van 8x6x2.6 meter grofweg, dit is zo'n 125 kubieke meter. Wat zouden jullie mij als ervaringsdeskundigen aanraden? Voldoet de combinatie Beam + submini, beam + sub, arc + mini of arc+sub het beste?
Heb ook getwijfeld over wat voor setup.
Uiteindelijk uitgekomen op.
- Arc
-2x Era100 als rears
- Sub Gen3

Situatie U vorm woonkamer 10,5x6,5m (minus hal in het midden van ~3x3)

Ervaring mbt muziek: Niet erg onder de indruk van de Arc. Vind deze een vrij vlak geluid hebben. De Era's+de sub maken echter enorm veel goed. Vooral de sub maakt het verschil en geeft heerlijke diepte aan muziek.
Dus als je een set zoekt voor muziek en niet alles in een keer kan kopen, zou ik de Arc pas als laatste kopen. (tenzij je veel muziek vanuit TV luistert natuurlijk)

(Als aanvulling laatst nog wel een One SL erbij gehaald voor de andere hoek van de woonkamer (waar de keuken zit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Zijn er hier mensen die via een HDMI injector hebben geprobeerd om een DJ Controller aan een Arc te knopen? Is die 70ms inputlag dan weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Bij gebruik van HDMI zal er geen 70ms vertraging meer zijn. Mogelijk voegt zo’n injector wel weer vertraging toe. De combinatie DJxing en Sonos is gewoon niet de juiste.

Mocht je het toch willen proberen let dan wel op dat de HDMI injector HDMI-ARC moet uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venix1990
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-07 11:51
Hoi,

Zit er veel geluid verschil tussen de era 100 en de one sl? Ik twijfel welke te nemen.
Ik heb een beam v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Voor surround zou ik voor de goedkoopste gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:02
Rallye schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:02:
Voor surround zou ik voor de goedkoopste gaan.
Je zou zelfs bij IKEA kunnen kijken. Als het alleen voor surround is dan zijn die ook goed genoeg.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:28
Ik kom me ook melden in dit topic.

Onlangs ben ik verhuisd naar een nieuw appartement en heb ik de woning van Sonos voorzien.
In de woonkamer staat een Arc met twee keer een Era 300 en twee Subs. In de slaapkamer en in het kantoor staat een Sonos Five.

Ik wilde eigenlijk in een kamer beide Sonos Five speakers met een sub plaatsen voor een mooie luisterervaring, en ik heb dat ook een tijdje zo gedaan, maar nu vind ik het leuk dat ik in iedere kamer muziek kan luisteren.

Dat is ook meteen de flexibiliteit van Sonos, je kan een paar speakers kopen en het inrichten zoals je zelf wilt.

Van de tweede sub heb ik wel spijt, twee keer een Sonos Five in stereo paar heeft wat mij betreft geen sub meer nodig en in de woonkamer is een tweede sub eigenlijk teveel van het goede.

Ik heb een tijdje een abbonement op Deezer genomen omdat dat de allerhoogste kwaliteit voor muziek zou moeten bieden, maar eerlijk gezegd hoor ik het verschil niet met Spotify.

Soms denk ik het wel te horen, maar of dat ook echt zo is weet ik niet. Ik luister veel naar componisten zoals Philip Glass en Mike Oldfield.

Ik wil nog een keer Apple Music proberen, want die schijnen de spatial music optie van Sonos te ondersteunen.

Welke muziek dienst heeft jullie voorkeur voor gebruik samen met Sonos?

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:40
Ik hoor wel degelijk verschil als ik apple music, maar dan met name dolby atmos content beluister t.o.v. spotify

Er zit ook nog een immens verschil tussen of ik apple music stream via de sonos app, of via hdmi via de apple tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:50

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

ZesBarkiePK schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:51:
Ik kom me ook melden in dit topic.

Onlangs ben ik verhuisd naar een nieuw appartement en heb ik de woning van Sonos voorzien.
In de woonkamer staat een Arc met twee keer een Era 300 en twee Subs. In de slaapkamer en in het kantoor staat een Sonos Five.
Als iemand welke huiverig is om een Sub mini aan te schaffen in een appartement (op het moment Beam v1 met 2x Ikea Symfonisk voor surround) schrik ik wel een beetje van jou 2x sub opstelling :o Gaat dat wel goed met je buren met films etc?

[ Voor 3% gewijzigd door Yariva op 16-02-2024 10:31 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:51:
Welke muziek dienst heeft jullie voorkeur voor gebruik samen met Sonos?
Ja ik gebruik Spotify ook heel veel, want alles staat er op. Maar Spatial Audio van Apple Music op Sonos is wel echt heeeeel tof moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Yariva schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:31:
[...]

Als iemand welke huiverig is om een Sub mini aan te schaffen in een appartement (op het moment Beam v1 met 2x Ikea Symfonisk voor surround) schrik ik wel een beetje van jou 2x sub opstelling :o Gaat dat wel goed met je buren met films etc?
Ik denk het wel, een goede relatie met mijn buren vind ik belangrijk. Ik heb me daarom overal voorgesteld en mijn naaste buren zijn bij me op de koffie geweest. Ik kan die subs ook niet te hard zetten want dan staat m’n wijnkast te trillen en rinkelen de glazen.
DennusB schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:38:
[...]

Ja ik gebruik Spotify ook heel veel, want alles staat er op. Maar Spatial Audio van Apple Music op Sonos is wel echt heeeeel tof moet ik zeggen
Dan ga ik een Apple One abonnement proberen, met Deezer was het zo dat je in de app alle afspeellijsten uit Spotify kon importeren. Ik hoop dat Apple dat ook bied. Anders moet ik even kijken hoe ik het ga overzetten. Ik heb 3 belangrijke afspeellijsten met meer dan 1000 nummers per stuk op Spotify. Dus dat bind mij ook wel aan de dienst.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:45:
[...]

Dan ga ik een Apple One abonnement proberen, met Deezer was het zo dat je in de app alle afspeellijsten uit Spotify kon importeren. Ik hoop dat Apple dat ook bied. Anders moet ik even kijken hoe ik het ga overzetten. Ik heb 3 belangrijke afspeellijsten met meer dan 1000 nummers per stuk op Spotify. Dus dat bind mij ook wel aan de dienst.
Deze tool kan je er sowieso bij helpen : https://www.tunemymusic.com/transfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 21:33
Ik heb de https://www.coolblue.nl/p...-motion-xl-3-sterren.html jaren geleden aangeschaft en we hebben recent een Sonos Arc gekocht, graag zou ik die onder aan de televisie gangen, is het goed te doen om deze bijvoorbeeld te combineren met https://www.hellotv.nl/product/vogels-sound-3550

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Top! Dank! Maar een paar nummers die het niet doen en die staan inmiddels dan ook niet meer op Spotify.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xxVY2T4HeKlFfEqC0edKUSBgi9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IzbdAUyZBRCdr6vFmlyw4Nwf.jpg?f=fotoalbum_large

Nu kan de grote luistertest beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:31:
[...]

Top! Dank! Maar een paar nummers die het niet doen en die staan inmiddels dan ook niet meer op Spotify.

[Afbeelding]

Nu kan de grote luistertest beginnen :)
Enjoy en keep us posted :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
sonnypiek schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:22:
Ik hoor wel degelijk verschil als ik apple music, maar dan met name dolby atmos content beluister t.o.v. spotify

Er zit ook nog een immens verschil tussen of ik apple music stream via de sonos app, of via hdmi via de apple tv.
Muziek wordt naar de individuele luidspreker gestreamd. Bij TV is het via de surroundopstelling. Ooit de Spotify-app geprobeerd op mijn TV. Vreselijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
GerCor schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:55:
[...]

Muziek wordt naar de individuele luidspreker gestreamd. Bij TV is het via de surroundopstelling. Ooit de Spotify-app geprobeerd op mijn TV. Vreselijk geluid.
Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt?

Geluid is op beide manieren prima. Apple music app via apple tv geeft echter een veel voller geluid, andere dimensie.

[ Voor 15% gewijzigd door sonnypiek op 16-02-2024 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
sonnypiek schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:12:
[...]

Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt?

Geluid is op beide manieren prima. Apple music app via apple tv geeft echter een veel voller geluid, andere dimensie.
Voor zover ik weet krijg je alleen Dolby Atmos van Apple als je streamt vanuit de Sonos app. Die zul je dus in de Sonos app moeten activeren. En niet via een HDMI kabel van een Apple TV.

Daarnaast. Zoals ik schreef. Probeer eens via de Spotify app op je TV muziek af te spelen. Klinkt voor geen meter. De muziek komt dan voornamelijk uit de soundbar en ook nog eens heel slecht. Mijn One's hoor ik nauwelijks.

Muziek van Spotify of welke streamingsdienst dan ook die ik start vanuit de Sonos app klinkt helemaal prima.

Ik heb geen Apple TV maar als jij zegt dat de muziek app op jouw Apple TV mooi geluid geeft, dan geloof ik je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:22
Ik speel hier regelmatig muziek op de arc en de ones (rear) en dat klinkt toch echt wel goed.
Heb je deze optie gezien @GerCor?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVzzcPWanbjqZz66rXtEho34s18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M19TfMGSZMulfjzREuYNIwjW.jpg?f=fotoalbum_large

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
GerCor schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 00:53:
[...]

Voor zover ik weet krijg je alleen Dolby Atmos van Apple als je streamt vanuit de Sonos app. Die zul je dus in de Sonos app moeten activeren. En niet via een HDMI kabel van een Apple TV.

Daarnaast. Zoals ik schreef. Probeer eens via de Spotify app op je TV muziek af te spelen. Klinkt voor geen meter. De muziek komt dan voornamelijk uit de soundbar en ook nog eens heel slecht. Mijn One's hoor ik nauwelijks.

Muziek van Spotify of welke streamingsdienst dan ook die ik start vanuit de Sonos app klinkt helemaal prima.

Ik heb geen Apple TV maar als jij zegt dat de muziek app op jouw Apple TV mooi geluid geeft, dan geloof ik je gelijk.
Spotify app op mn tv nog nooit geprobeerd icm sonos, maar uit het verleden weet ik nog wel dat dit idd niet denderend was!

Apple Music op apple tv via hdmi (Arc) zorgt zeker icm atmos tracks voor een immersive geluid.
Rears (one sl) doen volop mee en ook de sub (gen3) is veel meer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
RoelsRules schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 07:57:
Ik speel hier regelmatig muziek op de arc en de ones (rear) en dat klinkt toch echt wel goed.
Heb je deze optie gezien @GerCor?
[Afbeelding]
Zeker. Zo heb ik het vanaf het begin al staan. Muziek klinkt prima maar niet als je muziek luistert via de Spotify app van de TV. Kan ook aan mijn TV liggen natuurlijk.

@sonnypiek bij immersive denk ik niet aan de Sonos One. Dat gaat, wat mij betreft, toch echt over de Era 300. Maar goed, iedereen zijn/haar eigen beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Ik snap bij voorbaat al niet waarom iemand op een Sonos systeem met soundbar en rears via een app op z’n tv muziek af gaat spelen. Dan doe je het gemak van Sonos toch teniet. Ik gebruik altijd de Sonos app, ik snap niet waarom iemand dat niet zou doen? Maar ik lees nog maar net mee, dus misschien mis ik een deel van de discussie?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:16

Jeoh

blaat

Nou, misschien omdat de Sonos app nogal bagger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
ZesBarkiePK schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:32:
Ik snap bij voorbaat al niet waarom iemand op een Sonos systeem met soundbar en rears via een app op z’n tv muziek af gaat spelen. Dan doe je het gemak van Sonos toch teniet. Ik gebruik altijd de Sonos app, ik snap niet waarom iemand dat niet zou doen? Maar ik lees nog maar net mee, dus misschien mis ik een deel van de discussie?
Ik deed dat...... eigenlijk omdat het kan. Het leek mij wel geinig om een plaatje van het album in GROOT beeld te hebben als ik toch languit in dromenland op de bank lig.

De Sonos app vind ik een prima app. Meer heb je niet nodig. Maar goed, er blijven altijd wensen.

Pagina: 1 ... 165 ... 197 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.