Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 166 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:16
Ah dus alleen Spotify app op je tv zelf? Dan zit het daar ergens...
Ik speel soms via Spotify op de telefoon af op sonos. (iets met kinderen..) en dat werkt prima.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:17
niet alleen dat, er staat hier ook regelmatig een live setje of ander concert aan op youtube (bewegend beeld altijd leuk)
dan is het makkelijk switchen naar de apple music app.

ook het gemak van harder en zachter zetten van de muziek dmv een afstandbediening is voor mij goud.
ik blijf het ongemakkelijk vinden dat je altijd je telefoon nodig hebt om het volume aan te passen
(ik sta liever niet tegen mn speakers te praten als ik visite heb ;))

apple music app laat ook songteksten zien, en heeft sinds kort een karaoke functie, die ook nog wel eens wordt gebruikt op een feestje.

@ZesBarkiePK toevallig in het bezit van een apple tv? je kan het allicht eens proberen en zelf luisteren of je verschil ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:01
Ikea heeft wel een handige Remote. V2:
https://www.ikea.com/nl/n...or-geluid-gen-2-90524607/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonnypiek
goede tip! heb ik gezien en heb er ook serieus over nagedacht, ben echter niet in het bezit van een Ikea hub.
en verder ook geen plannen om mijn smart home uit te breiden met Ikea artikelen.

ik houd nog steeds de stille hoop dat Sonos zelf ooit nog is met een afstandbediening gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:50
sonnypiek schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:01:
goede tip! heb ik gezien en heb er ook serieus over nagedacht, ben echter niet in het bezit van een Ikea hub.
en verder ook geen plannen om mijn smart home uit te breiden met Ikea artikelen.

ik houd nog steeds de stille hoop dat Sonos zelf ooit nog is met een afstandbediening gaat komen.
Het is inderdaad jammer dat de afstandsbediening niet werkt als de tv uitstaat. Ik ben niet helemaal thuis in de techniek, maar volgens mij zou Sonos dat wel mogelijk kunnen maken? Als iemand bij mij thuis voor de intercom staat ren ik nu altijd eerst snel naar de dichtstbijzijnde speaker om het volume te dimmen. Dat is nog altijd sneller dan m’n telefoon pakken en in de app het volume regelen.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:41
@GerCor Dat het geluid via de Spotify app op de TV zoveel minder is komt omdat Sonos bij TV-geluid nooit naar Volledig/Full schakelt. Je hoort dan dus (bijna) alleen je soundbar.

@ZesBarkiePK Bij een Arc of Beam worden de volume-opdrachten door de afstandsbediening van de TV (meestal via Bluetooth) doorgegeven aan de TV, die ze via het HDMI-CEC protocol doorgeeft aan de soundbar. Als je de TV uitzet is de “man in the middle” weg, dus krijgt de soundbar geen opdrachten meer. Je zou een extra afstandsbediening met infrarood (de Arc kan dat ontvangen, Bluetooth niet) kunnen kopen en daar mee gaan klooien, maar dan zou je conflicten met de CEC-schakeling kunnen krijgen. Bij de Playbar en de Ray werkt dat wel omdat die geen HDMI hebben. Verder kan Sonos daar met HDMI, zoals uitgelegd, niets aan doen.

Die Dirigera werkt best goed. Voor €65,- (Hub en Symfonisk afstandsbediening, de Hub is pas in prijs verlaagd) ben je dan klaar. Afhankelijk van welke speakers je hebt werkt “Hey, Google, stop muziek” ook, maar is net iets langzamer. Ik heb die Dirigera juist ook voor als ik onder het werk telefoon krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry142
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-07 11:32
Momenteel zijn we met een grote verbouwing bezig in onze woning. Nu wil ik era 100 speakers in de hoeken van de woonkamer en keuken monteren met een flexson beugels of dergelijke.
Hoe hebben jullie dit gedaan met stopcontacten op de muur of 230v rechtstreeks uit de muur. Elektra moet nog worden aangelegd het mooiste is natuurlijk dat er geen stopcontact zichtbaar is. Hoe hebben jullie dit gedaan? Of zijn er tips om rekening mee te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Nieuwbouwhuis: Sleufje laten frezen van beugel symfonisk naar het stopcontact. Voedingskabel daarvan door het buisje aangesloten op contactdoor (door electricien). Verder mee in stuccen/schilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:25
sonnypiek schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:56:
niet alleen dat, er staat hier ook regelmatig een live setje of ander concert aan op youtube (bewegend beeld altijd leuk)
dan is het makkelijk switchen naar de apple music app.

ook het gemak van harder en zachter zetten van de muziek dmv een afstandbediening is voor mij goud.
ik blijf het ongemakkelijk vinden dat je altijd je telefoon nodig hebt om het volume aan te passen
(ik sta liever niet tegen mn speakers te praten als ik visite heb ;))

apple music app laat ook songteksten zien, en heeft sinds kort een karaoke functie, die ook nog wel eens wordt gebruikt op een feestje.

@ZesBarkiePK toevallig in het bezit van een apple tv? je kan het allicht eens proberen en zelf luisteren of je verschil ervaart.
Nou Sonnypiek. Dat klinkt helemaal niet gek. Nou keek ik al naar de Apple TV omdat Apple de iPad niet meer ondersteund als hub voor Homekit maar de Apple TV is toch wel een veelzijdig apparaatje. Goeie tip. _/-\o_

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonnypiek
GerCor schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:29:
[...]

Nou Sonnypiek. Dat klinkt helemaal niet gek. Nou keek ik al naar de Apple TV omdat Apple de iPad niet meer ondersteund als hub voor Homekit maar de Apple TV is toch wel een veelzijdig apparaatje. Goeie tip. _/-\o_
Houd ons op de hoogte, volgens mij hebben wij dezelfde setup. Ik ben benieuwd of jij hetzelfde geluidsverschil ervaart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:50
Het was in het begin niet gemakkelijk om na ruim 10 jaar van Spotify af te stappen, maar Apple Music klinkt echt wel beter op Sonos. En dat is voor mij het belangrijkste.

In het begin had ik het niet door, maar als Dolby Atmos ondersteund wordt staat er in de Sonos App het Dolby Atmos logo bij. Wel zo fijn. Helaas ondersteund veel van de muziek die ik luister dit nog niet. Veel ook wel, maar dat zijn meestal de wat nieuwere releases.

Maar laatst nog naar Lana Del Rey geluisterd in Dolby Atmos en dat is echt wel een nieuwe ervaring te noemen, je krijgt direct zin om al je favoriete albums nog een keer op te zetten.

Zo haal je toch het maximale uit je Sonos systeem, zeer blij mee! :)

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:41
In mijn nieuwbouw appartement ben ik zo langzaam een setup met Sonos aan het realiseren.
Ik ben er al over uit dat ik 2 speakers achter wil hebben en bij de TV een soundbar. Twee buren hebben reeds een sonos setup, de een met een Beam (gen 2) en de ander met de Arc. Momenteel heb ik mijn zinnen op de Arc gezet.

Nu vraag ik mij het volgende af: is er zo iets als een soort 'vaste moment' in het jaar waar nieuwe sonos producten aangekondigd worden? De arc is al een tijdje uit en heb begrepen dat ergens in 2024 een nieuwe soundbar word aangekondigd die, of een opvolger, of een hogere segment soundbar is. Ik zou bijv prima een paar maandjes kunnen wachter om zo een overwogen beslissing te maken (misschien zakt de Arc in prijs en/of is de nieuwe soundbar het waard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@cacao70 👇

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdRaNFUKav5z5mPyuNL6nYxJ0nU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zwlmuPCM867wbyxaZw2vbioB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 21-02-2024 13:55 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22
Is het mogelijk om voor de niet "home theatre" sonos en symfonisk speaker de delay te verlagen?

Ik ben tevreden over mijn ARC in de woonkamer met de 75ms delay.
Nu heb ik op mijn kantoor een symfonisk boekenplank speaker gekocht en wilde deze ook gebruiken voor bijvoorbeeld een YouTube filmpje (via AIrplay). Nu lijkt het er op dat ik altijd minimaal 2 seconden delay heb en deze niet te verlagen in naar 75ms.

Ging er vanuit dat een laag delay wel mogelijk moest zijn omdat ze ook als surround gebruikt kunnen worden.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Voor Surround gebruikt Sonos een speciale 5Ghz verbinding met de soundbar. AirPlay werkt dus langzamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22
Rallye schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 23:17:
Voor Surround gebruikt Sonos een speciale 5Ghz verbinding met de soundbar. AirPlay werkt dus langzamer.
Ja zoiets had ik inmiddels wel door. Snap ook dat airplay wat latency geeft. Maar lijkt er nu op dat symfonisk processing nog de standaard 2 seconden pakt voor processing en die zou ik graag naar 75ms seconden zetten maar lijkt erop dat dat niet kan.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
De Symfonisk heeft inderdaad geen instelling voor “audiovertraging” zoals mijn Connect. Ik gebruik AirPlay niet bij beeldweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Meer mensen die sinds vandaag geen connectie krijgen met hun Sonos systeem? Zowel vanuit Spotify als de Sonos app geen muziek (ook geen radio)…

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Alles OK hier, zoiets is ook meestal iets lokaals omdat Sonos niet met een cloud werkt. Zelfs zonder internet moet je gewoon bij je systeem kunnen. Router en Sonos devices even opnieuw opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:00

Mr. Freeze

¡GO!

LAD93 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:14:
Meer mensen die sinds vandaag geen connectie krijgen met hun Sonos systeem? Zowel vanuit Spotify als de Sonos app geen muziek (ook geen radio)…
Hier werkt alles gewoon, heb je alles een keer opnieuw opgestart? (app, speakers, router.)

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
LAD93 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:14:
Hier werkt alles perfect. Luister op dit moment naar NPO Radio 1.

Gisteren trouwens wel even 'in de rats'. Alle apparaten in Homekit niet bereikbaar. Eerder meegemaakt. Oplossing: modem/router even spanningloos maken. En ja hoor, alles in Homekit weer opgelost. Kijk ik in de Sonos app: Move verbinding verbroken. Dus, nog een keer modem/router opnieuw spanningloos. Sonos Move in slaapstand. Om uit slaapstand te halen, groepeer met een andere Kamer. Maar gelijk weer in verbinding verbroken. Move uit- en weer inschakelen. Helpt allemaal niks. Hmm, nog 1 poging dan door modem/router spanningloos te maken en dan maar eens bellen met Sonos.

Move staat er weer bij, net alsof er niks gebeurd is. Tsjeeeees.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
@Mr. Freeze @GerCor dank voor de snelle reacties! Heb inmiddels de modem en router een schop gegeven en alles werkt weer :)

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

LAD93 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:56:
@Mr. Freeze @GerCor dank voor de snelle reacties! Heb inmiddels de modem en router een schop gegeven en alles werkt weer :)
Dit soort problemen zijn voor mij altijd een gelegenheid om de aardlekschakelaar eens te testen ;-)

(enne.....@Rallye was de eerste hè)

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Freeze op 24-02-2024 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Scherp @Mr. Freeze - @Rallye ik had je reactie over het hoofd gezien, jij ook bedankt!

per aspera ad astra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Sonos biedt momenteel 30% korting in het Sonos Upgrade Program, itt 15% korting normaal. Loopt tot eind deze maand.

Vanaf 23:59 uur op 23 februari 2024 tot 23:59 uur op 29 februari 2024 (de tijdelijke aanbiedingsperiode') ontvangen klanten die een MOVE, BEAM GEN1, ONE GEN2, ONE GEN1, ONE SL, PLAY:1, PLAY:3, PLAY:5 GEN2, PLAYBAR, PLAYBASE of BRIDGE of bepaalde CONNECT- of CONNECT:AMP-modellen inwisselen een kortingstegoed ter waarde van 30% op één (1) niet-afgeprijsd(e) product of set op sonos.com.

[ Voor 58% gewijzigd door _Bailey_ op 24-02-2024 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Laatst online: 16:30
_Bailey_ schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:07:
Sonos biedt momenteel 30% korting in het Sonos Upgrade Program, itt 15% korting normaal. Loopt tot eind deze maand.

Vanaf 23:59 uur op 23 februari 2024 tot 23:59 uur op 29 februari 2024 (de tijdelijke aanbiedingsperiode') ontvangen klanten die een MOVE, BEAM GEN1, ONE GEN2, ONE GEN1, ONE SL, PLAY:1, PLAY:3, PLAY:5 GEN2, PLAYBAR, PLAYBASE of BRIDGE of bepaalde CONNECT- of CONNECT:AMP-modellen inwisselen een kortingstegoed ter waarde van 30% op één (1) niet-afgeprijsd(e) product of set op sonos.com.
Mooie deal, 349 voor een move 2!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
Wel weer briljant dat wordt gesproken over “inwisselen” van speakers, terwijl je de speakers gewoon kunt behouden. Dat leidt de komende tijd weer tot veel vragen op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Rallye schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 19:36:
Wel weer briljant dat wordt gesproken over “inwisselen” van speakers, terwijl je de speakers gewoon kunt behouden. Dat leidt de komende tijd weer tot veel vragen op het forum.
Yep inderdaad.

Sonos geeft je de mogelijkheid om de speakers die “verouderd” zijn te laten recyclen door Sonos.

De korting krijg je sowieso, de verouderde apparatuur hoef je niet terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:00
mprkooij schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:17:
[...]

Yep inderdaad.

Sonos geeft je de mogelijkheid om de speakers die “verouderd” zijn te laten recyclen door Sonos.

De korting krijg je sowieso, de verouderde apparatuur hoef je niet terug te sturen.
Maar die apparaten die je “inruilt” worden toch onklaar gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
ASS-Ware schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:10:
[...]

Geen idee. Je hoeft niks in te leveren bij Sonos. Je kunt alles gewoon houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsBwRE4ngsQEqwjcj-SvmVKvRZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XjxiQ1OExHwWotztw0YvDI7t.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door mprkooij op 24-02-2024 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20
[...]

Nee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
_Bailey_ schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:07:

Bedankt voor de tip!

Ik denk dat ik mijn 2 x play 1 ga upgraden naar 2 x play five, ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om beide te combineren met een Arc. De play five's als rear speakers en de play 1's als front speakers, of kan je maximaal 2 speakers aan de arc koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
[...]

Point proven!

@gaizka Je kunt maximaal twee achterspeakers gebruiken bij een Arc, die immers een soundbar is en dus LR en FR bevat. Het is geen center speaker. De Play 5‘s zijn overigens vervangen door de Five. Voor Surround/Atmos zijn de Era 300 misschien beter geschikt dan de Five‘s.

[ Voor 26% gewijzigd door Rallye op 25-02-2024 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:45

Kevinr1989

I am the danger

Dus als ik het goed begrijp (ik heb twee ONE SL speakers) kan ik die aanvinken voor een upgrade (30% korting), nieuwe speakers kopen en de oude houden? :?

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Uhm, sorry dan voor de 'overspoeling' met vragen, maar wat is de boodschap van sonos hiermee?

Of je ze nu hoeft terug te sturen of niet is een apart ding. Maar betekent dit dat een beam gen 1 nu EOL is? Of niet meer ondersteund wordt?

Ik heb een beam gen 1. Heel erg tevreden met wat het doet, maar binnenkort niet meer te gebruiken op sonos s2 app? Vind het maar vage messaging. Zo oud is een beam gen 1 toch nog niet? Lijkt me...

Als ze gewoon hun inventory even een verkoopsboost willen geven, met een 30% korting (waar iedereen met een beetje sonos stuff eigenlijk wel beroep op kan doen als ik het zo zie), dat ze dan gewoon die 30% korting geven. Ipv impliciet te melden dat ze een tweede ronde van deprication doen van hun speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Kevinr1989 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:21:
Dus als ik het goed begrijp (ik heb twee ONE SL speakers) kan ik die aanvinken voor een upgrade (30% korting), nieuwe speakers kopen en de oude houden? :?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

Nicap

Tsssk....

Alleen jammer dat de Era 300 speakers niet voorradig zijn. Blijkbaar kun je ze dan ook niet bestellen/reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Amos_x schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:22:
Ipv impliciet te melden dat ze een tweede ronde van deprication doen van hun speakers?
Want er zijn al speaker die niet meer werken?
De S1 app ondersteunt oude speakers nog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
Het enige wat dit zegt over de niet in productie zijnde speakers waarop de korting gegeven wordt, is dat Sonos je (tijdelijk) extra korting biedt. Sonos ondersteunt inderdaad devices uit 2006 op S1. Ik verwacht geen omslag naar S3 op korte termijn, al was het alleen maar vanwege het enorme gedoe dat Sonos de vorige keer bij die omslag had. De reden voor die omslag was het beperkte geheugen van de oude devices - dat speelt nu ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Rallye op 25-02-2024 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:55
Amos_x schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:22:
Uhm, sorry dan voor de 'overspoeling' met vragen, maar wat is de boodschap van sonos hiermee?

Of je ze nu hoeft terug te sturen of niet is een apart ding. Maar betekent dit dat een beam gen 1 nu EOL is? Of niet meer ondersteund wordt?

Ik heb een beam gen 1. Heel erg tevreden met wat het doet, maar binnenkort niet meer te gebruiken op sonos s2 app? Vind het maar vage messaging. Zo oud is een beam gen 1 toch nog niet? Lijkt me...

Als ze gewoon hun inventory even een verkoopsboost willen geven, met een 30% korting (waar iedereen met een beetje sonos stuff eigenlijk wel beroep op kan doen als ik het zo zie), dat ze dan gewoon die 30% korting geven. Ipv impliciet te melden dat ze een tweede ronde van deprication doen van hun speakers?
Gezien de backlash in 2020 zal Sonos zich echt wel tien keer bedenken voordat ze modellen niet meer supporten. De Beam gen 1 maar bv ook de Play:5 gen 2 krijgen nu gewoon nog updates, hardwarematig lijken die het nog prima aan te kunnen.

Los daarvan komt het aanbieden van 30% korting via het upgrade programma aan je bestaande klanten anders over dan 30% korting voor iedereen. In het eerste geval beloon je de vaste klanten, in het tweede geval maak je het weer net iets normaler dat Sonos voor lagere prijzen wordt verkocht wat op langere termijn juist een negatief effect kan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
matthijst schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:22:
[...]

Want er zijn al speaker die niet meer werken?
De S1 app ondersteunt oude speakers nog?
Ok ja, prima... 8)7 Er is 'werken' en er is werken. Technisch gezien werken ze allemaal nog sinds de allereerste, dat klopt.

Maar ten eerste wil ik niet op een niet ondersteunde, niet bijgewerkte app zitten. Ten tweede, als ik uitbreid (en dat is nu net de corebusiness van Sonos, het dna van het merk) wil ik niet gesplitst zitten tussen twee apps.

Ik gebruik Sonos niet, zoals de meeste hier, voor een 1 kamer surroundsetup, maar voor waar ze mee begonnen zijn, namelijk gesynchroniseerd door het huis muziek luisteren.

Maar goed, er is niets aan de hand. Gewoon korting voor bestaande klanten dus. Maar door het zo neer te zetten, lijkt het een beetje op hun actie van 2020 na alle hetze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Je kan zoveel willen, maar ooit zijn dit soort speakers gewoon verouderd.
Draai je ook nog Windows 95?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
matthijst schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:20:
Je kan zoveel willen, maar ooit zijn dit soort speakers gewoon verouderd.
Niet dit weer. Jij mag dan graag met plezier werkende hardware naar het stort brengen, ik liever niet. Een speaker is een magneet, een spoel en conus, even simpel gezegd. En ja, ik weet dat er wat simpele hardware aanhangt om een stream over te nemen van Spotify of een andere dienst, maar daar is het meeste wel mee gezegd.

In principe kan dit soort hardware 50 jaar mee. In elk geval, speakers bestaat al langer dan gsm's of pc's, waarbij het publiek wel een verwachting heeft die elke 3 tot 5 jaar te moeten vervangen. Een speaker heeft die reputatie niet, vooral omdat het zo'n single purpose 'eenvoudig' apparaat is.

En ja, jij weet dat er hard- en software in zit, en aan standaarden moet voldoen (hmdi earc, atmos, ..) Ik ook. En toch voelt het, specifiek voor dit soort apparaat, wrang. Jan en Truus snappen al helemaal niet dat hun speaker 'deprecated' wordt.

Beam gen 1 begon in 2018. Nog veel te jong om eventueel er al uit te gaan. Hoe dan ook, er is niets aan de hand. Case closed.
Draai je ook nog Windows 95?
Cool d:)b :')

[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 25-02-2024 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Amos_x schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:39:
[...]

Niet dit weer. Jij mag dan graag met plezier werkende hardware naar het stort brengen, ik liever niet.
Daar hebben ze de S1 app toch voor, maar die is te min voor je.
Vind jij dat een bedrijf tot in de lengte der dagen apps moet onderhouden om oude hardware te ondersteunen?
Op een gegeven moment houdt het toch gewoon op, dan kan je op S1 blijven.

Twee jaar geleden kocht je nota bene bewust een Gen 1 en zei:
Na alle ophef over S2 en S1, en sonos die hun producten gen 1 en gen 2 noemt, kan ik mezelf wel dom vinden, maar sonos maakt het zichzelf ook niet makkelijk zo. Goed...
8)7

[ Voor 21% gewijzigd door matthijst op 25-02-2024 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jammer dat die code's niet op refurbished producten werken, dan had je voor ~500 een Arc. 700+ euro vind ik nu nog teveel geld om te upgraden vanaf mijn Playbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:06

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik twijfel nu wel serieus om de sub mini naar binnen te halen. 350 euro, ik heb geen historisch lagere prijs gezien. Zowel 2dehands als nieuwprijs.

Dat zou de beam gen1 + 2x Ikea symfonisk set toch wel compleet maken naar 5.1 :)

Ik zat ook te kijken om de gen1 naar gen2 te upgraden. Maar dat is toch wel een smak geld voor voornamelijk Dolby Atmos. Ik denk dat het toevoegen van een sub mij meer gaat opleveren dan enkel Atmos. Het helpt ook niet dat ik de Beam gen1 destijds voor 200 euro 2dehands op de kop heb kunnen tikken :P Dan is 380 euro wel erg veel geld voor een upgrade imo.

[ Voor 65% gewijzigd door Yariva op 26-02-2024 13:08 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Yariva schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:04:
Ik twijfel nu wel serieus om de sub mini naar binnen te halen. 350 euro, ik heb geen historisch lagere prijs gezien. Zowel 2dehands als nieuwprijs.

Dat zou de beam gen1 + 2x Ikea symfonisk set toch wel compleet maken naar 5.1 :)

Ik zat ook te kijken om de gen1 naar gen2 te upgraden. Maar dat is toch wel een smak geld voor voornamelijk Dolby Atmos. Ik denk dat het toevoegen van een sub mij meer gaat opleveren dan enkel Atmos. Het helpt ook niet dat ik de Beam gen1 destijds voor 200 euro 2dehands op de kop heb kunnen tikken :P Dan is 380 euro wel erg veel geld voor een upgrade imo.
Hou er rekening mee dat de Atmos beleving op een Beam Gen 2 erg beperkt is, als in totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Mr. Freeze schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:01:
[...]

Hou er rekening mee dat de Atmos beleving op een Beam Gen 2 erg beperkt is, als in totaal niet.
Oh dat wist ik niet. Zou je hier iets meer over kunnen uitleggen? Ik gok dat het te maken heeft met dat je beter 2x een Era300 in de hoeken kan zetten maar goed dat is ook niet goedkoop :P

En dan ben ik ook wel benieuwd of ik niet iets mis m.b.t. redenen om een upgrade van Gen 1 naar 2 te verantwoorden.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Yariva schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:02:
[...]

Oh dat wist ik niet. Zou je hier iets meer over kunnen uitleggen? Ik gok dat het te maken heeft met dat je beter 2x een Era300 in de hoeken kan zetten maar goed dat is ook niet goedkoop :P

En dan ben ik ook wel benieuwd of ik niet iets mis m.b.t. redenen om een upgrade van Gen 1 naar 2 te verantwoorden.
Een Beam G2 heeft 5 speakers, misschien dat het geluid over het algemeen iets beter is dan een gen 1 maar dat weet ik niet, want ik heb nooit een gen 1 gehad. Maar een hoogte effect heb ik nooit echt meegemaakt hier op de gen 2. Een sub lijkt me een veel zinvollere aanschaf.

Maar goed, misschien dat iemand in een andere woonkamer Atmos wel beleeft met z'n Gen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Era 300 zijn nu trouwens wel weer te bestellen, met leveren in maart. Toch maar een setje gekocht met de 30% korting. Komt niet superveel onder de prijs van Apollo, maar toch meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Nicap schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:01:
Era 300 zijn nu trouwens wel weer te bestellen, met leveren in maart. Toch maar een setje gekocht met de 30% korting. Komt niet superveel onder de prijs van Apollo, maar toch meegenomen.
Ik denk dat je er snel mee was :o Bij mij zijn ze alweer niet op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Yariva schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:13:
[...]

Ik denk dat je er snel mee was :o Bij mij zijn ze alweer niet op voorraad.
Ze zijn ook niet op voorraad, maar je kunt ze wel bestellen. Dat kon dus eerder niet.
Ik krijg ze pas ergens halverwege maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
matthijst schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:01:

Twee jaar geleden kocht je nota bene bewust een Gen 1 en zei:

[...]

8)7
En wat wil je hiermee aantonen? Dit ligt helemaal in lijn met wat ik hierboven zei, dus ik begrijp niet waarom je dit opduikelt.

Twee jaar geleden was ik me aan het inlezen in Sonos en totaal niet bekend met hun producten of apps. Ook toen, net als nu, wou ik geen device kopen die mogelijk meteen gedropt werd, of niet met S2 kon werken. Om een pad mogelijk te maken naar de toekomst voor uitbreiding, lijkt mij logisch gezien de producten die Sonos maakt. Ik wou niet voor de eerste speaker al meteen gevangen zitten in een dode app.

Toen was de naamgeving mij niet duidelijk, en dacht ik dat beam gen 1 en beam gen 2 gelinkt was aan de apps, of dat gen 1 'oud' was en dus bij die eerste batch hoorde. Wat dus niet zo was. Het was toen ook de periode van die fel gemediatiseerde eerste ronde van deprecation.

Maar opnieuw, er is geen enkel probleem, alles is duidelijk, en mijn mening is coherent in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
Ik heb een Sonos Arc met sub en twee One SL als 'rear speakers'. Ik heb niet echt het idee dat deze set nu surround geluid afspeelt als ik het vergelijk met de surroundset van mn partner uit het jaar kruik.. De tv zendt dolby digital plus uit en alles is aangesloten via de ARC poort. De tv is een LG OLED65GX6LA.

Iemand een idee, of verwacht ik teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Amos_x Natuurlijk brengt niet iedereen graag zijn speakers naar de stort. Maar voordeel van Sonos is dat dat Sonos juist (na enige weerstand uit de klantenkring) nogsteeds devices uit 2006 ondersteunt. Mijn eerdere Marantz kreeg na twee jaar al geen ondersteuning meer.

Het punt nu juist dat je meer hebt gekocht dan alleen een conus en een spoel: je hebt ook een Linux-based computer gekocht, die deel uitmaakt van draadloos multiroom audiosysteem. Dat heeft voor- en nadelen. Als je niet met de consequenties daarvan wilt worden geconfronteerd (en als gezegd doet Sonos dat nog best goed) moet je over naar ouderwetse separates, eventueel aangevuld met iets als een Sonos Port die je dan als hij niet meer naar jouw eisen ondersteund wordt kunt vervangen.

En dat “Jan en Truus” dat niet begrijpen. Tja.

@Frantic Wat zegt de app dat je krijgt als jij geen surround meent te horen?

[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 27-02-2024 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-07 11:03

Canis Lupus

Vosbot

Frantic schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:26:
Ik heb een Sonos Arc met sub en twee One SL als 'rear speakers'. Ik heb niet echt het idee dat deze set nu surround geluid afspeelt als ik het vergelijk met de surroundset van mn partner uit het jaar kruik.. De tv zendt dolby digital plus uit en alles is aangesloten via de ARC poort. De tv is een LG OLED65GX6LA.

Iemand een idee, of verwacht ik teveel?
En heb je al TruePlay uitgevoerd? Kan uitmaken voor volumes / positionering van de surrounds.
Verder kun je in de settings instellen hoeveel ze meespelen bij Surround, maar dat is naar mijn ervaring eerder te hard dan te zacht, dus daar zou niet aan moeten liggen.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Canis Lupus schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:11:
[...]
En heb je al TruePlay uitgevoerd? Kan uitmaken voor volumes / positionering van de surrounds.
Verder kun je in de settings instellen hoeveel ze meespelen bij Surround, maar dat is naar mijn ervaring eerder te hard dan te zacht, dus daar zou niet aan moeten liggen.
Herhaaldelijk...

Het is niet zo dat ik echt die vollebak surround mis hoor, het geluid is goed... Maar ik had wel meer surround verwacht (heb de set overigens al een jaar of 2, maar pas na goed luisteren op de surroundset van mn wederhelft begint 't me op te vallen dat ik wat zou kunnen missen)
Rallye schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:51:
@Amos_x
@Frantic Wat zegt de app dat je krijgt als jij geen surround meent te horen?
waar kan ik dit zien in de app?
edit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7W2Bt3W.png

De film is all quiet on the western front op Netflix. Zou Atmos moeten zijn

[ Voor 20% gewijzigd door Frantic op 27-02-2024 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Frantic schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:17:
[...]

Herhaaldelijk...

Het is niet zo dat ik echt die vollebak surround mis hoor, het geluid is goed... Maar ik had wel meer surround verwacht (heb de set overigens al een jaar of 2, maar pas na goed luisteren op de surroundset van mn wederhelft begint 't me op te vallen dat ik wat zou kunnen missen)

[...]

waar kan ik dit zien in de app?
edit:
[Afbeelding]

De film is all quiet on the western front op Netflix. Zou Atmos moeten zijn
Je TV neemt de decodering voor z'n rekening. Heb je in de geluidsinstellingen van de TV niet iets als "audio passthrough" staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frantic
Mr. Freeze schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:34:
[...]

Je TV neemt de decodering voor z'n rekening. Heb je in de geluidsinstellingen van de TV niet iets als "audio passthrough" staan?
Gevonden, deze nu aangezet en het is verandert naar Dolby Digital Plus 5.1

@GerCor yep, nu hierop gezet

[ Voor 5% gewijzigd door Frantic op 27-02-2024 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
@Frantic Heb je op jouw TV bij instellingen >> Geluid >> Geavanceerde instellingen >> Uitgang digitaal geluid PASSEREN gekozen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Frantic schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:36:
[...]

Gevonden, deze nu aangezet en het is verandert naar Dolby Digital Plus 5.1
Klinkt gelijk een bak beter hè ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Ook even opletten met externe apparatuur. Mijn zoon had zijn PS5 even aangesloten op mijn TV. Kreeg ik iets als 7.1 PCM te zien. Dus de geluidsinstellingen in de PS5 aangepast. Voor de Xbox moest ik destijds een bestand downloaden op de Xbox en daarna Dolby Atmos kiezen.

Edit: het meeste plezier van Dolby Digital 5.1 heb je op de zender Discovery.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 27-02-2024 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Rallye schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:51:
@Amos_x Dat heeft voor- en nadelen. Als je niet met de consequenties daarvan wilt worden geconfronteerd (en als gezegd doet Sonos dat nog best goed) moet je over naar ouderwetse separates, eventueel aangevuld met iets als een Sonos Port die je dan als hij niet meer naar jouw eisen ondersteund wordt kunt vervangen.

En dat “Jan en Truus” dat niet begrijpen. Tja.
Amos_x schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:39:

En ja, ik weet dat er wat simpele hardware aanhangt om een stream over te nemen van Spotify of een andere dienst,

En ja, jij weet dat er hard- en software in zit, en aan standaarden moet voldoen (hmdi earc, atmos, ..) Ik ook.
Ik, Jij, Wij op dit forum. We zijn voldoende onderlegd om het product en z'n beperkingen te begrijpen. Daartegenover staat dan inderdaad de Sonos 'magie' (het apple van de audio apparatuur, mag wel gezegd). En dan bepalen we of we een kortere 'afschrijving' het gemak en de 'luxe' waard vinden.

Die keuze heb ik gemaakt, en ik wil het best accepteren. Maar dan stap ik er graag in met hardware die op zijn minst in het laatste app ecosysteem zit, en van hieruit nog 6 jaar meegaat (bean gen 1, schatting). Nu zou ik ook nog enkel uitbreiden met Era/beam gen 2...

Mijn punt was echter dat het voor speakers nog steeds niet natuurlijk aanvoelt om zo te denken, als je uit een generatie komt wanneer speakers gewoon 'dom' waren. Gsm's, pc's, daarvan weten we al langer dat er een vervanging aankomt in ongeveer 4 jaar (tegenwoordig langer als je dat wil).

Dat gezegd zijnde, er was een prima oplossing mogelijk om de 'smarts' te splitsen van de audio hardware. Bijvoorbeeld een modulair blokje dat je inprikt via usb of zo.

En in dat aspect is de era generatie al een stuk vriendelijker, en heb ik eigenlijk geen enkele terughoudendheid meer om sonos aan te schaffen. (*) Als modulaire 'smarts' niet mogelijk is, dan is extra aux-in/audio-in de 'next best thing'. En wat mij betreft genoeg garantie op een langdurig gebruik, ook buiten het app ecosysteem. d:)b

(*) ik zit vooral in de multiroom/synced audio hoek met sonos. Voor de tv heb ik voorlopig gewoon een beam hangen en dat voldoet voor mijn gebruik wel. Gebruik de tv zelden. Voor een 5.1/surround systeem weet ik niet of ik zomaar hals over kop in sonos ga. Vooral met de dure subs en hoe goedkoop een top receiver tegenwoordig is.

[ Voor 16% gewijzigd door Amos_x op 27-02-2024 14:09 . Reden: typefouten! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrr2
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-09-2024
Hoi jongens,

Ik heb een Sonos Ray+ 2 Sonos One's (1st generation). Ik heb het probleem dat het laagste volume gewoon veel te hard is, als ik een beetje rusitge muziek op de achtergrond wil. Nu zijn er zoveel dingen om te tweaken; hebben jullie een tip waar ik het beste kan beginnen om dit op te lossen?
Ik stel het liefste het volume in via Spotify, maar die volume regelaar staat al eigenlijk op z'n laagst, wat sowieso super irritant werkt.
In de sonos app staat de volume regelaar ietsjes hoger, maar 1 stapje omlaag en het geluid is weg.
In de app op m'n telefoon heb ik Loudness uit staan. Volume limiet lijkt weinig uit te maken. Volume op m'n telefoon staat ook op 3 of zo. Op 2 is het geluid helemaal weg.

Ik erger me eigenlijk al jaren hier aan, dus misschien is er inmiddels een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-07 00:19

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Jorrr2 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:04:
Hoi jongens,

Ik heb een Sonos Ray+ 2 Sonos One's (1st generation). Ik heb het probleem dat het laagste volume gewoon veel te hard is, als ik een beetje rusitge muziek op de achtergrond wil. Nu zijn er zoveel dingen om te tweaken; hebben jullie een tip waar ik het beste kan beginnen om dit op te lossen?
Ik stel het liefste het volume in via Spotify, maar die volume regelaar staat al eigenlijk op z'n laagst, wat sowieso super irritant werkt.
In de sonos app staat de volume regelaar ietsjes hoger, maar 1 stapje omlaag en het geluid is weg.
In de app op m'n telefoon heb ik Loudness uit staan. Volume limiet lijkt weinig uit te maken. Volume op m'n telefoon staat ook op 3 of zo. Op 2 is het geluid helemaal weg.

Ik erger me eigenlijk al jaren hier aan, dus misschien is er inmiddels een oplossing.
De volumelimiet staat nu op 100?! Zet die eens op bijvoorbeeld 30 of 40%. Dan ga je daarna bij volume hoger of lager zetten in lagere kwadranten omhoog/omlaag.

Zelf niet geprobeerd, maar lijkt mij meest logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Jorrr2 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:04:
Hoi jongens,

Zoals ik het lees gebruik je dus Spotity middels Connect? Misschien is het handiger als je Spotify in de app van Sonos zelf gebruikt als ingebouwde dienst (service). Heb je dat al eens geprobeerd?

edit; hier met een Beam gaat het makkelijk om Spotify fluisterstil te krijgen. (ongeacht welke manier)

Heb je dit euvel ook met bijvoorbeeld Deezer of radio?

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Freeze op 27-02-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
Begrijp ik het nou goed dat je nu de 30% van het upgrade programma kan claimen, om later pas in te zetten wanneer bijvoorbeeld ooit een Arc 2 uitkomt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Steven030 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:02:
Begrijp ik het nou goed dat je nu de 30% van het upgrade programma kan claimen, om later pas in te zetten wanneer bijvoorbeeld ooit een Arc 2 uitkomt?
Volgens mij wel ja. 👍

Zo lees ik het ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-07 12:40
Ook geclaimd: Bewaar je tegoed voor later. Het vervalt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Misschien dat jullie een ander tegoed hebben, maar bij mij vervalt ie de 29ste.

edit: afbeelding verwijderd

[ Voor 86% gewijzigd door Mr. Freeze op 27-02-2024 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Mr. Freeze schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:45:
Misschien dat jullie een ander tegoed hebben, maar bij mij vervalt ie de 29ste.

[Afbeelding]
Ik las, ergens. Nu 30% claimen. Het vervalt nooit. Na de 29e wordt het weer de standaard 15%. Kan het zo snel niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:03
Het tegoed vervalt niet, maar is dan weer 15% ipv 30%

//edit ik had ooit een tegoed er al ingezet tegen 15% die was deze week ook 30%

[ Voor 43% gewijzigd door hgwj1983 op 27-02-2024 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
GerCor schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:48:
[...]

Ik las, ergens. Nu 30% claimen. Het vervalt nooit. Na de 29e wordt het weer de standaard 15%. Kan het zo snel niet terugvinden.
Er staat:
Tijdelijke aanbieding
Vanaf 23:59 uur op 23 februari 2024 tot 23:59 uur op 29 februari 2024 (de tijdelijke aanbiedingsperiode') ontvangen klanten die een MOVE, BEAM GEN1, ONE GEN2, ONE GEN1, ONE SL, PLAY:1, PLAY:3, PLAY:5 GEN2, PLAYBAR, PLAYBASE of BRIDGE of bepaalde CONNECT- of CONNECT:AMP-modellen inwisselen een kortingstegoed ter waarde van 30% op één (1) niet-afgeprijsd(e) product of set op sonos.com. Hierbij gelden een aantal productbeperkingen zoals hieronder vermeld. Als de tijdelijke aanbiedingsperiode is afgelopen zal het kortingstegoed voor deze producten weer 15% zijn op één (1) niet-afgeprijsd(e) product of set op sonos.com, met beperkingen. Alle andere voorwaarden blijven van kracht, zoals hieronder uiteengezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Je kunt inderdaad ook lezen dat de claim niet vervalt maar het percentage wel na 29 februari wordt aangepast.

Echt iets voor juristen.

Nou ja, diegene die nu geclaimd hebben maar niets bestellen merken het na 29 februari vanzelf.

Het is dat ik niks nodig heb. Mijn zoon ook niet. Wel jammer bij zo'n actie. Era 300 blijft aanlokkelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOkpCoyJoH3z_CTEvYwy19GYhPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TkD2UMz4IeCCCY6vQDsMtsJY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 27-02-2024 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Mr. Freeze schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:38:
[...]

Klinkt gelijk een bak beter hè ;)
Klinkt beter idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Amos_x Ook als je gebruik maakt van de analoge aansluiting heb je bij de Era’s nogsteeds de app etc. nodig. Zelfs de 70ms vertraging blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Mensen hier met een Move 2? Wat zijn jullie ervaringen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Rallye schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:53:
@Amos_x Ook als je gebruik maakt van de analoge aansluiting heb je bij de Era’s nogsteeds de app etc. nodig. Zelfs de 70ms vertraging blijft.
Oh echt? :S Om de ingang te selecteren? Ik dacht dat je 'm dan echt als een 'domme' powered speaker kon gebruiken, en over 10-15 (indien niet kapot) nog gewoon verder kon gebruiken. Of weggeven aan familie, neefjes eerste speaker, zoiets...

Ok, bedankt voor de info.

Tja, veel keuze is er niet, ik ben nog op geen ander merk gestoten met dezelfde USP als Sonos, dus die markt hebben ze wel flink in handen. Althans niets waar ik ervaring mee heb. Bluesound dacht ik, maar flink duurder. En dan wat bijeen 'gehackte' wifi speakers met povere app ala heos of musicast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-07 14:00
Amos_x schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:45:
[...]

Oh echt? :S Om de ingang te selecteren? Ik dacht dat je 'm dan echt als een 'domme' powered speaker kon gebruiken, en over 10-15 (indien niet kapot) nog gewoon verder kon gebruiken. Of weggeven aan familie, neefjes eerste speaker, zoiets..
Via de app kan je wel autoplay configureren, dan speelt hij automatisch van de lijningang zodra je iets begint te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Maar daar wordt het geen “domme” speaker van…..

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:56
Daarnet de witte beam 2 voor €448 kunnen kopen op bol. Prijs stond maar even zo laag, nu terug €499. Over geluk gesproken 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
superiscch schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:10:
Daarnet de witte beam 2 voor €448 kunnen kopen op bol. Prijs stond maar even zo laag, nu terug €499. Over geluk gesproken 😊
Een luxeprobleem toch? Maar elke euro is er eentje :-). De jacht zelf is ook leuk.

Was op zoek naar soundbar voor m'n neefje. Budget was max 60e en gelukkig op kunnen rekken naar 100. Dat levert toch andere koek dan een Sonos.

[ Voor 18% gewijzigd door Boeryepes op 29-02-2024 09:32 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• superiscch
Aansluiten is echter al een probleem 🙈 ik heb de hdmi kabel aangesloten op de ARC poort van m'n tv maar ik geraak niet door de instellingen. Op het scherm voor ARC instelling krijg ik een vinkje maar bij die voor TV speakers krijg ik 'TV speakers niet verbonden'.

Sluit ik de soundbar via optische kabel aan dan werkt het direct. Ik vraag me nu af als er een defect aan die hmdi poort zit of als ik iets verkeerd doe 🤔

Edit: of ik heb dit probleem...
Fabrikanten van tv’s mogen grotendeels zelf bepalen wat er wel en wat er niet via HDMI ARC doorgestuurd wordt. Zo kunnen ze ervoor kiezen alleen geluid van het analoge tv-signaal door te sturen, waardoor je de audio van smart tv-apps en aangesloten apparaten niet hoort. Of je kunt de aangesloten apparaten wel horen maar alleen de smart tv-apps niet.

[ Voor 32% gewijzigd door superiscch op 29-02-2024 15:18 ]

• GerCor
superiscch schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:55:
Aansluiten is echter al een probleem 🙈 ik heb de hdmi kabel aangesloten op de ARC poort van m'n tv maar ik geraak niet door de instellingen. Op het scherm voor ARC instelling krijg ik een vinkje maar bij die voor TV speakers krijg ik 'TV speakers niet verbonden'.

Sluit ik de soundbar via optische kabel aan dan werkt het direct. Ik vraag me nu af als er een defect aan die hmdi poort zit of als ik iets verkeerd doe 🤔

Edit: of ik heb dit probleem...

[...]
Wat? Je sluit de soundbar aan op de Arc van de TV. En dan zijn de TV speakers niet verbonden? TV speakers zitten toch in de TV. Beetje onduidelijk verhaal. Plaats andere even foto's van de instellingen van jouw TV.

• superiscch
GerCor schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:23:
[...]

Wat? Je sluit de soundbar aan op de Arc van de TV. En dan zijn de TV speakers niet verbonden? TV speakers zitten toch in de TV. Beetje onduidelijk verhaal. Plaats andere even foto's van de instellingen van jouw TV.
Ik krijg die melding in de Sonos app te zien wanneer ik de koppeling doe. Ik dacht dat het plug en play was maar hier niet blijkbaar 🤷 ik zal morgen nog eens testen en screenshots maken

• GerCor
superiscch schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:39:
[...]

Ik krijg die melding in de Sonos app te zien wanneer ik de koppeling doe. Ik dacht dat het plug en play was maar hier niet blijkbaar 🤷 ik zal morgen nog eens testen en screenshots maken
Vermeld dan gelijk even welke soundbar en TV je hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
GerCor schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:00:
[...]

Vermeld dan gelijk even welke soundbar en TV je hebt.
Sonos beam 2 en Samsung UE48JU6000

Ik zet straks eens overzicht hoe ik alles installeer.

• Rallye
Anynet staat aan op de TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
Jep, deze staat aan

Een overzichtje:
1. Ik sluit de HMDI kabel aan op mijn tv (HMDI 3 ARC) en de Sonos. Daarna sluit ik de Sonos aan op het stroomnet.
2. Bij de speakerlist selecteer ik Receiver (HMDI) maar zonder geluid.
3. In de Sonos app zie ik een mogelijkeid 'TV installatie'
Eerst krijg ik deze twee schermen te zienAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbxW4lCWedkeg1_Y45PAwmnFLTk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEwQxKJYoPUuQ5abizTygfO9.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvQa8b3GNt8vG827EgrzVFK6kQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RcAFoGr9fSlsX2yZaGEaQXAa.jpg?f=fotoalbum_large

Dan gaat hij over naar onderstaand scherm, deze slaagt enkel als ik mijn tv op HMDI 3 zet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atfsi9t9Sl7k8TNnkT4RGpsqPUI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Phay6gOdBvrKewcWCB6bQg7C.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna krijg ik dit te zien en hier mag ik op gelijk welk kanaal en gelijk welke setting nemen, ik krijg altijd dezelfde melding te zien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-B03__2UFQ4JNDM4gBWdVgLvkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QXfFauIvOWiHMgKbaSgeHSf8.jpg?f=fotoalbum_large

Namelijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmiYpMTdskk4MVjYH36dKVbp2QY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8K10R2V2tbSgOHRbzkafcvm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-07 23:22
superiscch schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:42:
[...]

Jep, deze staat aan

Een overzichtje:
1. Ik sluit de HMDI kabel aan op mijn tv (HMDI 3 ARC) en de Sonos. Daarna sluit ik de Sonos aan op het stroomnet.
2. Bij de speakerlist selecteer ik Receiver (HMDI) maar zonder geluid.
3. In de Sonos app zie ik een mogelijkeid 'TV installatie'
Eerst krijg ik deze twee schermen te zien[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dan gaat hij over naar onderstaand scherm, deze slaagt enkel als ik mijn tv op HMDI 3 zet.
[Afbeelding]

Daarna krijg ik dit te zien en hier mag ik op gelijk welk kanaal en gelijk welke setting nemen, ik krijg altijd dezelfde melding te zien
[Afbeelding]

Namelijk
[Afbeelding]
Ik heb ook een tijd zitten prutsen om Samsung TV zonder eARC maar met ARC werkend te krijgen met Sonos Arc soundbar. Had het idee dat het vooral met de instellingen van de TV te maken had.

Om te checken:
- Anynet aan staan
- In geluidsinstellingen > geluidsuitvoer: Ontvanger (HDMI)
- In expertinstellingen HDMI formaat voor geluid: Bitstream

Maar volgens mij was bij mij het probleem dat er in de TV nog een ander apparaat gekoppeld was aan de ARC HDMI poort. Deze heb ik verwijderd in apparaatbeheer en de soundbar vervolgens toegevoegd als home cinema systeem.

Hopelijk werkt dit ook bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Schwarz schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:13:
[...]

Ik heb ook een tijd zitten prutsen om Samsung TV zonder eARC maar met ARC werkend te krijgen met Sonos Arc soundbar. Had het idee dat het vooral met de instellingen van de TV te maken had.

Om te checken:
- Anynet aan staan
- In geluidsinstellingen > geluidsuitvoer: Ontvanger (HDMI)
- In expertinstellingen HDMI formaat voor geluid: Bitstream

Maar volgens mij was bij mij het probleem dat er in de TV nog een ander apparaat gekoppeld was aan de ARC HDMI poort. Deze heb ik verwijderd in apparaatbeheer en de soundbar vervolgens toegevoegd als home cinema systeem.

Hopelijk werkt dit ook bij jou.
Hoe geraakt je bij die apparaatbeheer? Ik zie enkel die Optie onder Systeem maar daar spreken ze over toetsenbord en muis. Ik kan niks toevoegen of verwijderen daar.

Ivm de instellingen:
Ik heb Anynet eens uitgezet, TV heropgestart en terug aangezet. Eerst is de optie weg, als ik dan apparaat zoeken doe wordt de Receiver gevonden maar als ik dan verbinden doe zegt de TV dat er geen apparaat is om mee te verbinden. Ook als ik via Geluidsuitvoer de Receiver (HDMI) wil kiezen lukt het niet om te verbinden.

HDMI formaat staat op Bitstream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superiscch
GEVONDEN! Even Google geraadpleegd ivm Sonos en Anynet+ en daar passeerde volgende tip
Try unplugging the TV for a minute, then plugging it back in. Turning the TV off doesn't actually reset anything on CEC/ARC, it has to be powered off by cutting the source of electricity.
En ja, geluid via Sonos 😅😅 nogmaals bedankt voor al jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:08
mprkooij schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:52:
Mensen hier met een Move 2? Wat zijn jullie ervaringen :D
Ik heb hem hier op zolder staan en ben prima tevreden. Wil je het vergelijken met iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
-Muncky- schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:19:
[...]

Ik heb hem hier op zolder staan en ben prima tevreden. Wil je het vergelijken met iets?
Goed om te horen! Krijg hem vandaag binnen, ben erg benieuwd :). Heb nu voornamelijk HomePods (2e generatie) en HomePod Mini's staan. Dus ben ook benieuwd naar het geluidverschil. De move is natuurlijk lekker makkelijk door het huis heen te verplaatsen. Dus ben benieuwd wat dat met de geluidskwaliteit doet (vorm/grootte).

Update 04-03-2024:

Wat een geluid zit er in die Move 2! Blij met de aankoop :D

[ Voor 7% gewijzigd door mprkooij op 04-03-2024 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 20:50
Ik heb sinds kort ziggo ipv KPN en liep tegen het probleem aan dat de Sonos beam uit ging als de ziggo box uit werd geschakeld voor de tv. Als je daarna de tv aanzette dan ging Sonos niet gelijk mee maar moest ik HDMI loshalen en koppelen. LG tv overigens.

Wat bij mij gewerkt heeft is in de ziggo next mini bij beeld en geluid helemaal onderaan “bepaal je volume” op LG tv te zetten. Daar app de setting erboven “koppel afstandsbediening aan andere apparaten” bij geluidssysteem” een ander merk dan Sonos te kiezen, ik heb “T+A” gekozen, nooit van gehoord :+. Anyways nu als ik de ziggo box uit zet, en dan weer aan blijft het geluid gewoon via Sonos verlopen.

Op zich was het prima om eerst de tv uit te zetten en dan ziggo, dan bij het aanzetten eerst de tv en dan de Sonos, maar met kleine kinderen en een vrouw is dat kansloos. Gelukkig werkt het nu weer gewoon zoals het hoort want steeds die HDMI stekker eruit halen was nou niet bepaald waar ik op zat te wachten. Hopelijk heeft iemand er wat aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
bolleh schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:21:
Ik heb sinds kort ziggo ipv KPN en liep tegen het probleem aan dat de Sonos beam uit ging als de ziggo box uit werd geschakeld voor de tv. Als je daarna de tv aanzette dan ging Sonos niet gelijk mee maar moest ik HDMI loshalen en koppelen. LG tv overigens.

Wat bij mij gewerkt heeft is in de ziggo next mini bij beeld en geluid helemaal onderaan “bepaal je volume” op LG tv te zetten. Daar app de setting erboven “koppel afstandsbediening aan andere apparaten” bij geluidssysteem” een ander merk dan Sonos te kiezen, ik heb “T+A” gekozen, nooit van gehoord :+. Anyways nu als ik de ziggo box uit zet, en dan weer aan blijft het geluid gewoon via Sonos verlopen.

Op zich was het prima om eerst de tv uit te zetten en dan ziggo, dan bij het aanzetten eerst de tv en dan de Sonos, maar met kleine kinderen en een vrouw is dat kansloos. Gelukkig werkt het nu weer gewoon zoals het hoort want steeds die HDMI stekker eruit halen was nou niet bepaald waar ik op zat te wachten. Hopelijk heeft iemand er wat aan :)
Als ik een filmpje van Ziggo bekijk moet het allemaal niet zo moeilijk zijn. Je sluit de Beam aan op de HDMI Arc van de TV en het werkt. En bij een beetje moderne TV op eARC.

Nou heb ik zelf een CI+ module maar of ik nou de PS5 of de Xbox aansluit op mijn LG tv, ik hoef helemaal niks in te stellen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het met een Ziggo mini anders zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 20:50
GerCor schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:16:
[...]

Als ik een filmpje van Ziggo bekijk moet het allemaal niet zo moeilijk zijn. Je sluit de Beam aan op de HDMI Arc van de TV en het werkt. En bij een beetje moderne TV op eARC.

Nou heb ik zelf een CI+ module maar of ik nou de PS5 of de Xbox aansluit op mijn LG tv, ik hoef helemaal niks in te stellen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het met een Ziggo mini anders zou moeten zijn.
Dat zou je wel denken, maar realiteit is dus dat als ik de Sonos in de next mini als output selecteer het mis gaat. En een snelle zoek op ziggo in dit topic leert dat ik niet enige ben met soortgelijke issues. Tv is overigens een 4 jaar oude OLED en via KPN dus nooit soortgelijke issues gehad, maar vanaf dag 1 met ziggo begin dit jaar wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Maar waarom zou je de sonos als output moeten selecteren? Dat bepaalt de TV toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Laatst online: 24-07 15:09
Goedemorgen,

Vorige week van mijn vrouw de Sonos Era 300 gekregen (in combinatie met de ARC & SUB), echter erachter gekomen dat de Sonos Era 300 net iets te groot is voor onze kamer. Daarnaast moeten we er twee hebben om van de gehele opstelling gebruik te maken.
Nu willen we het gaan combineren met twee Sonos Era 100's, zijn er meer mensen die ervaring hebben met deze opstelling? Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:20
@lowskilled-ftw Tenzij het over een erg grote ruimte gaat, of je absoluut de hele dolby atmos ervaring op z’n best wil, denk ik dat je met 2 Era 100’s erbij een hele mooie opstelling hebt.

Ik heb twee one SL’s in mijn setup, die voldoen prima voor surround geluid en voor muziek zijn ze aan een beschaafd volume eigenlijk ook prima om de woonkamer mee te vullen. De Era 100’s zouden zelfs wat beter zijn omdat die een extra tweeter hebben itt de one.

Succes

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Pagina: 1 ... 166 ... 197 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.