Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 167 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:44
Wat zijn de ervaringen met de symfonisk speakers met betrekking tot support vanuit Sonos zelf? Ik hoorde (niet geverifieerd) dat de one's ook al niet/minder ondersteund worden. Ik ben geïnteresseerd in deze speakers als satellieten in een surround opstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Niets van gemerkt dat die niet ondersteuend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:19
De One’s zijn pas uit productie. Sonos heeft beloofd dat ze in ieder geval to vijf jaar (mogelijk zelfs zeven) jaar daarna ondersteuning krijgen. Sonos ondersteunt zelfs devices uit 2006 - al is die ondersteuning wat beperkter (geen nieuwe features meer en niet meer groeperen met nieuwere devices).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Laatst online: 10:44
Is er ook nog verschil tussen de symfonisk en sonos eigen producten wat dit betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Rallye schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:46:
De One’s zijn pas uit productie. Sonos heeft beloofd dat ze in ieder geval to vijf jaar (mogelijk zelfs zeven) jaar daarna ondersteuning krijgen. Sonos ondersteunt zelfs devices uit 2006 - al is die ondersteuning wat beperkter (geen nieuwe features meer en niet meer groeperen met nieuwere devices).
"Niet meer groeperen" vind ik toch niet 'wat beperkter' in de context van wat sonos is en doet. Sonos core-dna is net multiroom en groeperen. Daarmee hebben ze zich op de kaart gezet, en nog steeds veel gebruikers die deze feature gebruiken. Al zijn de 'hacky' surround setupjes tegenwoordig wellicht ook een groot deel van de markt nu.

Maar je doet nu alsof het maar een kleine feature is die zou wegvallen. Maar persoonlijk zou het er bij mij uitgaan als ik speakers in S1 en S2 apart zou hebben. Of S2 en een toekomstige S3 (al verwacht ik niet dat die split er snel aankomt, veel spannends gebeurt er niet meer wat betreft wifi/audio/streaming dus de chipjes lijken me snel genoeg).

Wellicht zou ik dan weer sonos kopen (dus tweedehands verkopen en dan nieuw spul) want het is gewoon een zeer goed product voor multiroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:39
Wij ondervinden thuis problemen met het paren van de verschillende Sonos-en.
Er is 1 Sonos fysiek verbonden met een LAN-kabel op een Unifi-switch,
alle andere 4 Sonos-en zijn draadloos verbonden met Unifi-AP.
De Network Matrix staat alles mooi in groene kleur.
Maar als we de draadloze Sonos-en van elkaar loskoppelen en dan samen willen groeperen dan krijgen we de foutmelding 'Er kan geen verbinding worden gemaakt met het apparaat. Probeer het later opnieuw'. Als we echter starten met de bedrade Sonos en dan de draadloze Sonos-en willen groeperen, lukt het wel.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Kozzmozz schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:22:
Maar als we de draadloze Sonos-en van elkaar loskoppelen en dan samen willen groeperen dan krijgen we de foutmelding 'Er kan geen verbinding worden gemaakt met het apparaat. Probeer het later opnieuw'. Als we echter starten met de bedrade Sonos en dan de draadloze Sonos-en willen groeperen, lukt het wel.
De bedraadde sonos (een arc toevallig?) zal zelf en subnetwerk opzetten (sonosnet). Wellicht moet je het daarin zoeken? Hier zitten experts die er meer vanaf weten, er zal een beter antwoord komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 13-03-2024 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:17
Probeer het eens zonder LAN kabel. In de Sonos app checken bij Systeem -> ‘Over mijn systeem’ of alles op WM: 1 staat, oftewel over WiFi ipv Sonos net. Als het goed is werkt alles daarna vlekkeloos en snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gebruik je RSTP of STP op je switches? Sonos kan niet lekker overweg met RSTP

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:55

CeesKees

I rest my Kees

Heb ik ook een tijd gedoe mee gehad.
Uiteindelijk een boost in het netwerk gehangen en de problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
CeesKees schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:14:
[...]

Heb ik ook een tijd gedoe mee gehad.
Uiteindelijk een boost in het netwerk gehangen en de problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Grappig, dat was een paar jaar geleden bij mij ook de oplossing. Maar nu juist andersom en zorgt de Boost loskoppelen en heel Sonos net weg en alles over WiFi ervoor dat alles zonder enige vertraging en vlekkeloos werkt.

Sonos zelf is ook al een tijdje gestopt met de verkoop van de Boost en ze raden aan om WiFi te gebruiken als deze sterk genoeg is.
Boost uit de verkoop
Sonos Boost is een product dat werd geïntroduceerd in 2014 en was ontworpen als bekabelde verbinding tussen Sonos en een thuisnetwerk, of om een draadloos Sonos-netwerk uit te breiden. Boost wordt niet langer gemaakt en is niet te koop in de Sonos-shop.

De meeste Sonos-producten met een ethernetpoort kunnen dezelfde functionaliteit bieden als een Boost als ze in een netwerk zijn bedraad. Maar als jouw draadloos netwerk door het hele huis een sterk en consistent signaal heeft, dan raden we je aan Sonos in plaats daarvan te verbinden met je wifinetwerk.

[ Voor 45% gewijzigd door Steven030 op 13-03-2024 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb al een hele tijd last van een hele trage sonos app. Controller reageert traag, zoeken etc. Heb een setup met een bekabelde soundbar en 2 losse sonos ones. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 18:29

Rhapsody

In Metal We Trust

Ferra schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:58:
Ik heb al een hele tijd last van een hele trage sonos app. Controller reageert traag, zoeken etc. Heb een setup met een bekabelde soundbar en 2 losse sonos ones. Waar kan dit aan liggen?
In het algemeen traag, of vooral bij het starten en het vinden van je systeem?

In het geval van dat laatste zou het kunnen helpen om de app toe te staan om op de achtergrond te laten draaien.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Amos_x schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:43:
[...]

"Niet meer groeperen" vind ik toch niet 'wat beperkter' in de context van wat sonos is en doet. Sonos core-dna is net multiroom en groeperen. Daarmee hebben ze zich op de kaart gezet, en nog steeds veel gebruikers die deze feature gebruiken. Al zijn de 'hacky' surround setupjes tegenwoordig wellicht ook een groot deel van de markt nu.

Maar je doet nu alsof het maar een kleine feature is die zou wegvallen. Maar persoonlijk zou het er bij mij uitgaan als ik speakers in S1 en S2 apart zou hebben. Of S2 en een toekomstige S3 (al verwacht ik niet dat die split er snel aankomt, veel spannends gebeurt er niet meer wat betreft wifi/audio/streaming dus de chipjes lijken me snel genoeg).

Wellicht zou ik dan weer sonos kopen (dus tweedehands verkopen en dan nieuw spul) want het is gewoon een zeer goed product voor multiroom.
Vooralsnog werkt groeperen toch nog gewoon? Ik meng nu nog ondersteunde en niet ondersteunde in S1. Of kan dat hij hele recente modellen niet meer?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Zie ook een paar comments boven je. Probeer eens de LAN kabel eruit te halen en in de Sonos app checken of alles op WM: 1 staat, dus over wifi. Zodra ergens een LAN kabel in zit, wordt Sonos net gecreëerd. Dit werkt tegenwoordig bij veel mensen minder ideaal en Sonos raadt zelf ook aan om WiFi te gebruiken, mits je verbinding sterk genoeg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 22:26
Misschien kan iemand mij helpen.

Heb nu thuis het volgende setje

Denon home 150
denon soundbar dht-s516h

Maar ik zit toch te twijfelen om over te gaan naar Sonos.

Nu is mijn TV 75 inch maar welke soundbar kan ik hierbij het beste nemen ? de ARC of de BEAM GEN2?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Heeft niets te maken met de grootte van je TV maar meer met je budget en je huiskamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 22:26
budget is geen probleem.
Best een grote woonkamer.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Laatst online: 14-03 14:09
Arc, liefst met rears en/of sub.

[ Voor 82% gewijzigd door m_a_rnix op 14-03-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15-09 19:29
Ik heb hier nu ook de Beam Gen2 bekabeld aangesloten en de 2x One's Gen2 draadloos gelaten, die tonen nu de status WM: 3, niet in een dedicated Sonos netwerk dus maar de boel werkt wel.

Moet ik nou de One's eerst verwijderen uit mijn setup en terug toevoegen om ze in een dedicated Sonos netwerk te krijgen?

Of is het nou net de bedoeling dat ze in status WM: 3 staan :| ?
Ik heb heel soms wel eens last van interference op de One's en ik wou graag de vergelijking maken met een algemene wifi connectie en de Sonos netwerk setup.

[ Voor 27% gewijzigd door PrettigGestoord op 14-03-2024 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
PrettigGestoord schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:58:
Ik heb hier nu ook de Beam Gen2 bekabeld aangesloten en de 2x One's Gen2 draadloos gelaten, die tonen nu de status WM: 3, niet in een dedicated Sonos netwerk dus maar de boel werkt wel.

Moet ik nou de One's eerst verwijderen uit mijn setup en terug toevoegen om ze in een dedicated Sonos netwerk te krijgen?

Ik heb heel soms wel eens last van interference op de One's en ik wou graag de vergelijking maken met een algemene wifi connectie en de Sonos netwerk setup.
lijkt OK te zijn, aldus de definitie van Sonos zelf. Klopt het dat de Beam WM:0 toont?

WM: 0 - Dit product is bekabeld geïnstalleerd.
WM: 1 - Dit product is draadloos geïnstalleerd.
WM: 2 - Dit product is als surroundspeaker of Sub verbonden met een home cinema-speaker van Sonos in een draadloze installatie.
WM: 3 - Dit product doet dienst als surroundspeaker voor een home cinema-speaker van Sonos. Het product kan geen verbinding maken met het speciale draadloze Sonos-netwerk dat wordt gecreëerd bij een draadloze installatie.

Bron: https://support.sonos.com...a-wireless-or-wired-setup

[ Voor 4% gewijzigd door Boeryepes op 14-03-2024 12:09 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46
PrettigGestoord schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:58:

Waarschijnlijk heb je op de Beam WiFi uitgeschakeld? Want wanneer WiFi op de Beam ingeschakeld staat en de One's zijn toegevoegd als surroundspeakers dan zouden Beam en de One's op WM0 moeten staan.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

m_a_rnix schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:29:
Niet gek nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:19:
[...]

Waarschijnlijk heb je op de Beam WiFi uitgeschakeld? Want wanneer WiFi op de Beam ingeschakeld staat en de One's zijn toegevoegd als surroundspeakers dan zouden Beam en de One's op WM0 moeten staan.
De Ones zouden toch als WM:2 getoond worden? Want 2 = Dit product is als surroundspeaker of Sub verbonden met een home cinema-speaker van Sonos in een draadloze installatie.

In mijn draadloze setup (Arc + Sub mini) staat de arc op WM:1 en de sub op WM:2.

[ Voor 7% gewijzigd door Boeryepes op 14-03-2024 12:23 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
Boeryepes schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:09:
[...]

lijkt OK te zijn, aldus de definitie van Sonos zelf. Klopt het dat de Beam WM:0 toont?

WM: 0 - Dit product is bekabeld geïnstalleerd.
WM: 1 - Dit product is draadloos geïnstalleerd.
WM: 2 - Dit product is als surroundspeaker of Sub verbonden met een home cinema-speaker van Sonos in een draadloze installatie.
WM: 3 - Dit product doet dienst als surroundspeaker voor een home cinema-speaker van Sonos. Het product kan geen verbinding maken met het speciale draadloze Sonos-netwerk dat wordt gecreëerd bij een draadloze installatie.

Bron: https://support.sonos.com...a-wireless-or-wired-setup
Ja klopt, die staat op WM: 0.
GerCor schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:19:
[...]

Inderdaad, die heb ik afgezet.

Volgens de website had ik ook wel WM: 2 verwacht, maar de config maakt er automatisch na het uitschakelen van de wifi op de Beam dan WM: 3 van.

Om het gewoon te proberen haal ik ze er straks even uit en voeg ik ze als nieuw toe.

[ Voor 9% gewijzigd door PrettigGestoord op 14-03-2024 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
PrettigGestoord schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:22:
[...]

Ja klopt, die staat op WM: 0.
[...]

Inderdaad, die heb ik afgezet.

Volgens de website had ik ook wel WM: 2 verwacht, maar de config maakt er automatisch na het uitschakelen van de wifi op de Beam dan WM: 3 van.

Om het gewoon te proberen haal ik ze er straks even uit en voeg ik ze als nieuw toe.
Dus de logica lijkt dan te zijn:
- bekabelde soundbar: WM:0 en speakers: WM:3 (ingeval SonosNet niet werkt en WiFi wel)
- niet bekabelde soundbar: WM:1 en speakers WM:2 (WiFi connected, of SonosNet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

m_a_rnix schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:29:
Heb ik niet laatst het gerucht opgevangen dat er later dit jaar een Arc 2 uitkomt?
Dan kun je wellicht ook daar nog even op wachten, als geld geen probleem is.

Dan zou ik Arc 2 + 2 x Era 300 als surround en een Sub nemen :)
Alternatief: Arc 2 + 2 x Era 100 als surround (en dan wil je later toch wel een Sub ;))

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
Boeryepes schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:13:
[...]

Dus de logica lijkt dan te zijn:
- bekabelde soundbar: WM:0 en speakers: WM:3 (ingeval SonosNet niet werkt en WiFi wel)
- niet bekabelde soundbar: WM:1 en speakers WM:2 (WiFi connected, of SonosNet?)
Dit heb ik nu gekregen in mijn setup:

- niet bekabelde soundbar: WM: 1 en speakers WM: 3
- bekabelde soundbar: WM: 0 en speakers WM: 3 (zonder speakers te verwijderen uit de bestaande groep)
- bekabelde soundbar: WM:0 en speakers WM: 3 (verwijderd uit de bestaande groep en opnieuw toegevoegd)

WM: 2 is nergens te bespeuren.
Nuja, het werkt voor mij en als ik van die storing af zou zijn is het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
PrettigGestoord schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:47:
[...]

- bekabelde soundbar: WM: 0 en speakers WM: 3 (zonder speakers te verwijderen uit de bestaande groep)
- bekabelde soundbar: WM:0 en speakers WM: 3 (verwijderd uit de bestaande groep en opnieuw toegevoegd)

Beam bekabeld met WiFi aan = alle speakers - die daarvoor geschikt zijn - WM0.

Maar goed, dat is ook het geval als je een andere speaker - buiten een surroundopstelling-, bedraad verbindt.

Mocht dit niet het geval zijn dan moet je de oplossing, bijna altijd, zoeken in jouw netwerk. Dan maak je desgewenst een diagnose in de Sonos app en neem je contact op met Sonos.

NB: nou ben ik zelf het type die het niet kan verdragen als dingen niet werken zoals ze moeten werken.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
PrettigGestoord schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:47:
[...]

kortom: als het maar werkt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Lijkt wel een Nederlands probleem. Ik kom het op het Duitse en Engelse Sonos forum niet tegen. Wel op het Nederlandse Sonos forum. Oorzaak en oplossing is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
Boeryepes schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:30:
[...]

kortom: als het maar werkt ...
Inderdaad, ik heb nu zelfs mijn 2.4ghz netwerk uitgeschakeld. Die hield ik toch maar in leven voor de Beam Gen2 aangezien er geen 5ghz support is.

Klaar ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Laatst online: 18:21
Ik heb ook regelmatig last van een trage Sonos App.
Ik heb net de 2.4Ghz en de 5Ghz kanalen in m’n experia box op alles automatisch gezet.
Gaat nu weer als een speer.
Nu ik toch bezig was alles voorzien van een vast ip adres.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LwJwsH39QgL1FXkcxHgjG8vcIv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLAbvUSWLZkCW6eMII1GFD5i.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Ronvgs op 14-03-2024 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Hebben jullie wel al geprobeerd om dus geen enkele kabel erin te hebben en alles op WiFi / WM: 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Steven030 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:13:
Hebben jullie wel al geprobeerd om dus geen enkele kabel erin te hebben en alles op WiFi / WM: 1?
Wat zou hier het voordeel van moeten zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steven030
Ferra schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:14:
[...]

Ik lees hierboven dat veel mensen last hebben van een trage app en andere verbindingsproblemen. Bij mij was dat de oplossing.
En Sonos zelf geeft ook aan dat WiFi beter is dan Sonos Net, hetgeen aan gaat zodra je ook maar een apparaat met een kabel verbind.

Dus allicht het proberen waard voor de mensen met problemen. Als het niet de gewenste oplossing biedt kan je altijd weer terug naar de oude situatie

[ Voor 15% gewijzigd door Steven030 op 15-03-2024 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikashi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 14:47
Ferra schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:14:
Bij je eigen wifi network kan je zelf kiezen hoeveel access points je waar in je huis hebt. Als je Sonos net gebruikt, moeten al je Sonos devices dat ene bekabelde apparaat kunnen bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

kikashi schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:25:
[...]
Bij je eigen wifi network kan je zelf kiezen hoeveel access points je waar in je huis hebt. Als je Sonos net gebruikt, moeten al je Sonos devices dat ene bekabelde apparaat kunnen bereiken.
Dat is grotendeels, maar niet helemaal waar. SonosNet is ook een (eigen) mesh-netwerk, dus niet elk apparaat hoeft het bedrade apparaat te kunnen bereiken.

Ik heb overigens ook ongeveer een half jaar geleden de (LAN-)kabel uit Sonos getrokken ;), alle devices via Wifi en dat werkt over algemeen prima. De app hapert nog wel eens in bediening, maar is stuk beter dan ervoor.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
De term “wifi uit” is misleidend. Dan gaat ook de dedicated 5Ghz link tussen de surrounds en de Beam uit. Gewoon aan laten staan, ook als de Beam bedraad aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:47
Klopt laatste tijd last dat de app traag de Sonos vind, is al een tijd zo misschien is de app traag geworden?
Of mijn iPhone SE 2020 trekt het niet meer, tja

[ Voor 18% gewijzigd door merlin1201 op 17-03-2024 09:32 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
geen last van traagheid hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Traagheid van de app wijst vaak op wifi interferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op zondag 17 maart 2024 @ 09:54:
Traagheid van de app wijst vaak op wifi interferentie.
Maar het is dan wel opvallend dat het nu ineens een actueel probleem is. Dan zouden gebruikers plotseling interferentie hebben. En dan ook alleen de Nederlandse gebruikers. Is het misschien een iPhone dingetje? Want ik merk niks van vertraging op mijn Android en iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:47
Wie kan mij antwoord geven op de volgende vraag vanuit de praktijk. Ik heb namelijk zelf geen Sonos apparaat maar zit te kijken naar een Beam Gen2 soundbar voor mijn ouders icm een extra (Ikea) speaker.

Als je een soundbar met 1 of meerder extra speakers hebt, kun je dan middels de assistent zeggen: "Het Google, speel radio continu" en kun je dat dan laten afspelen op zowel de soundbar als de extra speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Als je maar één extra speaker hebt moet dat via de app. Als je twee extra speakers hebt kun je een surroundsysteem maken. Dan geven bij het afspelen van muziek alle speakers hetzelfde weer (mits op “volledig” ingesteld).

Wat wil je bereiken met “speel radio continu”? Is dat een bepaalde zender, of wil je doorgaand radio afspelen? Het eerste zou namelijk moeten werken, het tweede niet: je moet een zender noemen. Dat gaat meestal goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@GerCor Ik heg geen toename gezien van traagheid in de app, wel dat de updates wat langer duren. Dat lijkt een ander punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Rallye Het kan ook zijn dat gebruikers de traagheid van de app noemen omdat ze het herkennen nadat iemand anders het gemeld heeft.

Als de update begint staat er onderin het scherm dat het 2 a 3 minuten gaat duren. Nou, bij mij duurt het eerder 10 minuten maar het blijkt wel afhankelijk van het aantal up te daten speakers. Wel had ik vaak de melding dat de update was mislukt en je het opnieuw moet proberen. En als je dat bevestigt het systeem geüpdatet blijkt te zijn. Dit is bekend bij Sonos. Waarschijnlijk een time out fout. Zelf heb ik daar de laatste, nou wat zal het zijn, 4 updates, geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
@Flappie Ik ken je ouders uiteraard niet, en misschien zijn ze wel heel hip, maar als ik 1 tip mag geven, zoek een andere setup.

Language input is sowieso al een no-go. Ook soms voor jongeren, je moet het echt willen. Velen vinden het gedoe en het gaat na een week al vervelen. En ook al gaat het vaker goed dan niet, als je net op zo’n edgecase valt en je zegt het niet helemaal juist, of weet niet over welke zender het gaat, dan is het al frustrerend.

Ook werkt het enkel met de zenders die je native aan de sonos app kan toevoegen als je je wil beperken tot sonos Voice (als ik het goed heb, corrigeer me). Met google assistent heb ik het nog niet geprobeerd, maar ik gebruik verder geen Android dus ik had geen zin om alles open te gooien naar google assistent die ik toch nooit gebruik. Het fijne van sonos Voice, volgens mij, is dat het on-device blijft. Maar daardoor ook wat stroever werkt.

En ik lees ‘radio’ in je bericht. Wellicht gaat het over mensen die gewoon zonder gedoe even de radio willen opzetten, en switchen tussen 2 of 3 zenders max. Maar misschien wel willen kunnen van zender veranderen zoals dat vroeger ook makkelijk ging.

Koop ze anders eerst een sonos one, of era 100. En kijk hoe het daar mee gaat. Die kan je dan gemakkelijk zelf nog terugnemen en in je eigen netwerk hangen op een extra kamer of zo. En daarna pas uitbreiden naar complexere setups of meerdere speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@GerCor Bij “traagheid van de app” denk ik meer aan de tijd die het kost om bij het openen van de app bijvoorbeeld de speakers te vinden of om bepaalde opdrachten door te voeren, niet aan traagheid of fouten in het update-proces (die niet door de app gedaan worden maar door het systeem, maar als je er niets van weet kan ik mij voorstellen dat je dit bij de app zou leggen). Het update-proces was inderdaad langzamer bij de update naar 16.0. Naar 16.1 ging bij mij ook niet helemaal goed (handmatig geprobeerd in plaats van zoals gewoonlijk automatisch), maar na een nachtje rust was alles OK.

@Amos_x Je stelt je zaken wat absoluut. Zo ben ik redelijk tevreden over de voice commands via Google Assistent. Geen sprake va; verveling - ik bedien ook mijn lampen en rolluiken ermee. Op de Beam kun je die nog gewoon installeren. Wel geldt dat Sonos wat “slordiger” lijkt via Sonos dan via bijvoorbeeld een Nest Mini. Bijvoorbeeld de vraag om Radio 2 af te spelen gaat vaak niet goed - je krijgt dan een zender uit een ander land. Daar zijn wel work arounds voor.

Een andere voice assistent (Alexa of Sonos Voice Control) zou ik niet doen - die zijn alleen in het Engels.

@Flappie Als het alleen om radio (en geen TV) gaat ben je goedkoper uit met een Nest speaker. Google Assistent werkt dan net iets vlotter. Ik heb er, ondanks mijn goed ervaringen met Sonos, één voor mijn schoonmoeder gehaald,

[ Voor 40% gewijzigd door Rallye op 18-03-2024 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Rallye schreef op maandag 18 maart 2024 @ 07:37:

@Amos_x Je stelt je zaken wat absoluut. Zo ben ik redelijk tevreden over de voice commands via Google Assistent. Geen sprake va; verveling - ik bedien ook mijn lampen en rolluiken ermee. Op de Beam kun je die nog gewoon installeren. Wel geldt dat Sonos wat “slordiger” lijkt via Sonos dan via bijvoorbeeld een Nest Mini. Bijvoorbeeld de vraag om Radio 2 af te spelen gaat vaak niet goed - je krijgt dan een zender uit een ander land. Daar zijn wel work arounds voor.

Een andere voice assistent (Alexa of Sonos Voice Control) zou ik niet doen - die zijn alleen in het Engels.
Klopt allemaal. Daarom dat ik het ook nuanceer, als je bij sonos voice control blijft, is het minder handig. Ik heb het ook proberen op te zetten bij een non-techie, die weinig had met het google eco-systeem (geen gmail, android), dus ook weinig incentive om google assistent op te zetten.

En inderdaad, als je dan naar een radiozender vraagt, krijg je vaak niet wat je wil. Het moeten dan sowieso al radiozenders zijn die via de sonos app kunnen toegevoegd worden, en dat zijn zeker niet de meeste lokale landelijke radiozenders. Dus dan krijg je vaak een vaag US country zender.

Onder de juiste voorwaarden zal het wel werken, maar je kan het best gewoon casten via airplay of android equivalent, en een radiozender app op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:47
Ik wil sowieso de Google Assistent gebruiken omdat die Nederlands is.
Ik heb zelf een LG soundbar en vragen aps "hey google, speel radio continu " worden gewoon netjes afgespeeld hoor. Dat zal op de Sonos dan toch ook gewoon werken?

Belangrijkste vraag voor mij is of ik die dan automatisch kan laten afspelen op de soundbar en een extra speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Flappie schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:58:
Ik wil sowieso de Google Assistent gebruiken omdat die Nederlands is.
Ik heb zelf een LG soundbar en vragen aps "hey google, speel radio continu " worden gewoon netjes afgespeeld hoor. Dat zal op de Sonos dan toch ook gewoon werken?
Ja hoor, dat werkt prima.
Belangrijkste vraag voor mij is of ik die dan automatisch kan laten afspelen op de soundbar en een extra speaker.
Je moet dan van beide luidsprekers een groep maken. Jouw vraag is duidelijk. Nu het antwoord nog. Ik heb het even op mijn systeem getest. De groep de naam 'test' gegeven. 'Hey Google, speel Radio Continu in groep test'. Maar dat werkt niet. Geen idee wat ik zou moeten zeggen zodat Google het wel begrijpt.

Als je 2 speakers hebt kun je een groep geen naam geven. Blijft over: kun je van de Beam en Ikea luidspreker een groep maken en wanneer het muziek betreft speelt de muziek dan automatisch altijd af op beide speakers? Of wordt de groep altijd aangesproken? Dus ook bij TV kijken. Want bij TV kijken wil je het, als groep, waarschijnlijk niet omdat er dan verschil is tussen de Beam en de IKEA luidspreker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Hoe werkt die Sonos Amp? Ik heb nu al een paar keer de pagina doorgenomen en het is me nog steeds niet super duidelijk.

Er is slechts een uitgang voor L,R en sub. Is dit dan voor een stereo muziek setup (vinyl, streamer, cd)? Of kan je bijvoorbeeld ook een soundbar (beam/arc) koppelen aan eigen links en rechts rears en eigen sub?

Kan je met een stack van 2 amps ook een eigen 5.1 setup maken? Dus 1 voor front L/R, en 1 voor rear L/R en sub? Ik zie namelijk ook foto's van een rack met Sonos amp?

In die zin is het waarschijnlijker gemakkelijker om een sonos port te nemen, en aan de eigen receiver aan te sluiten als streamer. Maar daarvan is het me niet helemaal duidelijk wat voor formaten het uitvoert/begrijpt. Aangezien dit device al redelijk oud, gok ik dat er met atmos of 7.1 en dergelijke weinig gedaan wordt. En of je daar ook gewoon een hdmi earc bron in plugt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Amos_x Tip: op YouTube zijn genoeg filmpjes te vinden die de mogelijkheden van de Amp en Port tot in detail uitleggen. Dat is, wat mij betreft, altijd erg handig om te raadplegen. Mis je niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Flappie Radio Continu is dus een zender. Dat zou via de Beam en GA gewoon moeten lukken.

Als je maar één extra speaker hebt, staan de Beam en die speaker elk in een aparte “kamer” in de app. Via de app (en niet via voice) kun je die kamers groeperen, @GerCor . Vandaar mijn tip om twee gelijke speakers als surround in te stellen: die kunnen wel in één “kamer” en kun je dus via voice dezelfde zender af laten spelen.

@Amos_x De Amp kan twee passieve speakers aansturen. Bij gebruik als front speakers (met HDMI-ARC aan de TV) berekent hij dan een “phantom” centerkanaal - er is bij Sonos geen combinatie met een soundbar als “center” mogelijk. Bij gebruik als front kun je een niet-Sonos active sub aansluiten. De Amp heeft ook een analoge ingang, bijvoorbeeld voor een voorversterkte draaitafel.

Je kunt een Amp ook als rear speakers instellen, bij een Sonos soundbar of een andere Amp. In het laatste geval heb je dan 4.0 of 4.1 (met sub) met die phantom center. Op de rear Amp werkt overigens de sub uitgang niet en werkt ook de analoge ingang niet.

De Sonos Port heeft geen HDMI, enkel een analoge ingang, en is puur bedoeld om te streamen naar een versterker of om geluid van een ander apparaat op andere Sonos devices weer te geven. In stereo: hij heeft geen homecinema functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Amos_x schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:02:
Hoe werkt die Sonos Amp? Ik heb nu al een paar keer de pagina doorgenomen en het is me nog steeds niet super duidelijk.

Er is slechts een uitgang voor L,R en sub. Is dit dan voor een stereo muziek setup (vinyl, streamer, cd)? Of kan je bijvoorbeeld ook een soundbar (beam/arc) koppelen aan eigen links en rechts rears en eigen sub?

Kan je met een stack van 2 amps ook een eigen 5.1 setup maken? Dus 1 voor front L/R, en 1 voor rear L/R en sub? Ik zie namelijk ook foto's van een rack met Sonos amp?

In die zin is het waarschijnlijker gemakkelijker om een sonos port te nemen, en aan de eigen receiver aan te sluiten als streamer. Maar daarvan is het me niet helemaal duidelijk wat voor formaten het uitvoert/begrijpt. Aangezien dit device al redelijk oud, gok ik dat er met atmos of 7.1 en dergelijke weinig gedaan wordt. En of je daar ook gewoon een hdmi earc bron in plugt?
De Sonos Amp is een stereo versterker. Die kun je inderdaad alleen als L/R gebruiken, niet in combinatie met een Arc/Beam.

Je kunt evt een 2e Amp gebruiken voor surround speakers, dan heb je een 4.0 of 4.1 setup. maar dat is een beetje overkill, je kunt beter Sonos One of Era daarvoor gebruiken.

De sub uitgang is voor een niet-Sonos subwoofer. De Sonos Sub kun je gewoon draadloos combineren.

Een Port is meer om Sonos als muziekbron toe te voegen aan een bestaande setup. Als je al een receiver hebt, kun je beter die HDMI ingang gebruiken als bron voor surrond sound.

Wil je 'klassieke 5.1' met een dedicated center speaker, dan heeft Sonos hier (voor zover ik weet) nog geen oplossing voor. Surround kan alleen via Arc/Beam met surroundspeakers en evt een sub.

(ik heb zelf een Arc gecombineerd met Symfonisk als surrounds, voor films prima. Voor muziek vind ik de Arc niet goed, dus heb nog een Sonos Five. Daarvoor had ik een Sonos Amp met Kef LS50 speakers, dat klonk erg goed maar die opstelling paste niet goed in mijn nieuwe huis)

[ Voor 13% gewijzigd door disbehave op 18-03-2024 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
@Rallye @disbehave dank beiden. Min of meer wat ik dan toch had begrepen inderdaad. Ofwel 2.(0/1), ofwel 4.(0/1), ofwel sonos soundbar + 2 (rears).(0/1)

Het idee was een beetje te kijken naar een setup waar ik speakers die ik al heb kan inschakelen, en niet per se gedwongen wordt tot de sonos subs want voor wat ze zijn, zijn ze toch wel erg duur vind ik persoonlijk.

Maar om er qua budget beter uit te komen, moet je al 800 euro goedmaken (de amp), en daarvan kan je eigenlijk al bijna 2 era 100's + sub mini kopen (afgerond 1000 euro). Dus veel gedoe voor weinig, als dit de motivator was. Of je moet de amp ook willen/kunnen gebruiken voor meer diverse doeleinden, zoals inderdaad een vinyl draaitafel aansluiten

Duidelijk (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Rallye Natuurlijk zou je met 2 ikea luidsprekers en de Beam een surroundopstelling kunnen maken maar dat is de vraag niet.

Dus ik dacht: dan moet je een groep maken van de Beam en de IKEA en dan zou je Radio Continu af moeten kunnen spelen in die groep met stembediening van Google Assistent. Alleen, hoe spreek je de groep aan en blijft die groep bestaan als je TV gaat kijken. Want dat wil je niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Een groep maken kan alleen via de app. Met TV krijg je dan vertraging op de gegroepeerde speaker, dus inderdaad: dat wil je niet. De groep vervalt bovendien als er een update komt of als de speaker om andere reden opnieuw opstart. Ook dan heb je dus de app weer nodig. Niet handig voor de ouders van @Flappie waarschijnlijk.

Eenmaal gegroepeerd via de app krijg je als je tegen de Beam zegt “speel radio Continu”, ook muziek uit de gegroepeerde speaker volgens mij.

[ Voor 27% gewijzigd door Rallye op 18-03-2024 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:49
Meer mensen problemen met afspelen via Airplay vanuit de Apple Podcasts app?
Ik krijg geen verbinding als ik dit vanuit de Podcasts app doe. Vanuit Spotify gaat het wonderbaarlijk genoeg wel! Restart van iPhone heeft het niet opgelost. Voor de rest geen last trage app oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert.Jens
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19-03-2024
Hi, ik heb helaas een negatieve ervaring met de Sonos play5 v2. Volgens mij heeft het interne wifi systeem het begeven. Helaas hebben we al een keer een defecte Sonos v1 gehad. Die is toen netjes omgeruild door Sonos. Sonos wil ons nu echter nauwelijks tegemoetkomen - nadat overigens men had aangegeven dit wel te willen doen (daar komen ze dus nu op terug). Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik nog doen (hoef niet per se naar radar ofzo, maar het voelt niet goed....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Een Play 5 (gen 2)? Om een idee te krijgen over hoe redelijk een tegemoetkoming is: wanneer is de speaker gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42
Oké ik ben al een hele tijd aan het kijken om mijn play 1 van mijn surround setup te upgraden naar era 300's.
Wie kan mij het excuus geven om daar 758 op stuk te slaan. ik blijf twijfelen en vind het veel geld.

Verder in de setup staat er een arc en sub gen2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:07

Nicap

Tsssk....

sweetdude schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:08:
Oké ik ben al een hele tijd aan het kijken om mijn play 1 van mijn surround setup te upgraden naar era 300's.
Wie kan mij het excuus geven om daar 758 op stuk te slaan. ik blijf twijfelen en vind het veel geld.

Ik had dezelfde keuze als jij nu hebt. Het is idd veel geld, maar het klinkt toch echt wel een stuk beter hoor.
Nou luister ik niet veel dolby atmos muziek, maar bij reguliere muziek klinkt het veel voller. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik geen sub in de setup heb zitten, enkel een arc.
Bij series en films is het sowieso een stuk beter icm met atmos en surround.

De sub komt tzt nog wel gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

Ik niet. 🤪

Want ze moeten, bij mij althans, op standaards staan. Komt er ook nog bij. Sonos heeft de frontdriver uitgeschakeld bij Surround. Ze moeten goed geplaatst worden. D.w.z. tegen een achterwand en een zijwand om het beste geluidskwaliteit eruit te halen. Dat kan dan wel weer bij mij.
Ik lees ook veel over 'overkill' in combinatie met de Arc.

Geld is voor mij geen argument. Maar ik vind ze te duur voor Surround. Mijn beide One SL voldoen prima. Voor een stereoset zou ik ze wel aanschaffen. Maar dan wordt mijn woonkamer een beetje vol. En dan wil je Dolby Atmos en moet je weer een abonnement bij Apple nemen voor €10 per maand.

Daarnaast vind ik TV kijken ook zonde. Voor films wel weer prima maar bij TV kijken voldoet eigenlijk alleen de TV zender Discovery voor surroundspeakers. Mij heeft in ieder geval niemand kunnen overtuigen de Era 300 aan te schaffen.

Maar je weet het. Je mag ze 100 dagen kosteloos proberen als je ze aanschaft bij Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42
GerCor schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:50:
[...]

Ik niet. 🤪

Want ze moeten, bij mij althans, op standaards staan. Komt er ook nog bij. Sonos heeft de frontdriver uitgeschakeld bij Surround. Ze moeten goed geplaatst worden. D.w.z. tegen een achterwand en een zijwand om het beste geluidskwaliteit eruit te halen. Dat kan dan wel weer bij mij.
Ik lees ook veel over 'overkill' in combinatie met de Arc.

Geld is voor mij geen argument. Maar ik vind ze te duur voor Surround. Mijn beide One SL voldoen prima. Voor een stereoset zou ik ze wel aanschaffen. Maar dan wordt mijn woonkamer een beetje vol. En dan wil je Dolby Atmos en moet je weer een abonnement bij Apple nemen voor €10 per maand.

Daarnaast vind ik TV kijken ook zonde. Voor films wel weer prima maar bij TV kijken voldoet eigenlijk alleen de TV zender Discovery voor surroundspeakers. Mij heeft in ieder geval niemand kunnen overtuigen de Era 300 aan te schaffen.

Maar je weet het. Je mag ze 100 dagen kosteloos proberen als je ze aanschaft bij Sonos.
Ja ik gebruik ze alleen voor tv niet voor muziek te luisteren althans heel weinig. Kijk wel steeds vaker content met 4k en dolby atmos/vision
qua TV is het met Discovery wel een dingetje, ik weet niet wat ze doen maar met arc en sub trillen de muren soms bij de "rustige"achtergrond muziekjes. 8)7 Man wat zetten ze daar een bas onder die Sonos oppakt.
Trouwens de playbar heeft met discovery er ook veel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
U2psv schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 05:20:
Met kerst eindelijk mijn setup compleet. Arc, Sub en 2 play one's. Ik had eerst alleen een playbar en 2 play 1's, maar wat een verschil! Arc zit in het tv meubel(Spectral) dus mooi weggewerkt.
Nu nog even een goede afstelling vinden kwa bas.
[Afbeelding]
@U2psv Hoe bevalt de Arc in de Spectral kast?
Twijfel zelf om een Arc te nemen in een Spectral kast. Maar zoals anderen ook al aangaven, doe je de Arc zo niet te kort doordat hij minder vrije ruimte heeft?
Heb je toevallig het geluid wel eens vergeleken met Arc op de kast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jago
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08-01 01:19

Ik zat in dezelfde situatie vorige week. Had playbar en 2x play1. Nu beam en 2x era 300. En dit is het zeker waard. Naast het geluid hebben de era300 het voordeel dat het geluid niet naar voren getoeterd wordt. Een speaker staat vlakbij de stoel van mijn vrouw. En met de play 1 moest ik een compromis vinden. Of mijn vrouw klaagde over het getoeter in haar oor. Of ik hoorde de surround amper. De era 300 zijn dus een grote verbetering. En atmos is geweldig

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Laatst online: 18:39
@Amos_x @Steven030 @DennusB @CeesKees
Heb jullie adviezen toegepast op mijn Sonos- en Unifi-systeem;
  1. Te beginnen bij Unifi, heb ik onder Networks > Global Switch Settings > Spanning Tree = STP,
    de switches omgezet van RSTP naar STP.
  2. Vervolgens op de Unifi, onder Wifi > Gekoppelde WiFi-netwerk > Multicas and Broadcast Control aangezet + alle MAC-adressen van de (5) vijf Sonos-en toegevoegd. Inclusief ook alle Unifi-switchen die tussen de draadloze Unifi APs zitten en waarmee de Sonos-en verbinding mee maken.
  3. Alle Sonos-en van de LAN-kabel gehaald; er waren voorheen (2) twee die op LAN-kabel zaten.
  4. Sonos-app opgestart en gecontroleerd of alles op WM:1 zit. Check!
  5. Alle Sonos-en tonen groene status als ik de Sonos Support Info opstart. En ze tonen ook alle vijf dezelfde Network Matrix.
En nu kan ik zonder probleem alle vijf de Sonos-en uit elkaar halen en individueel of gelijktijdig in groepen steken zonder foutmeldingen. _/-\o_

Wat ik als bijkomende probleem ervaar is dat het openen van de Sonos-app op iPhone/iPad/Windows trager gaat dan voorheen en ik soms de melding krijg; "Er kan geen verbinding worden gemaakt met Sonos. Laten we dit oplossen." 8)7

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Kozzmozz schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:48:
Knip

Wat ik als bijkomende probleem ervaar is dat het openen van de Sonos-app op iPhone/iPad/Windows trager gaat dan voorheen en ik soms de melding krijg; "Er kan geen verbinding worden gemaakt met Sonos. Laten we dit oplossen." 8)7
Even uit elkaar trekken want het trager opstarten is geen melding.

Heb je dat, 'Er kan geen verbinding worden gemaakt met Sonos. Laten we dit oplossen', zowel op de iPhone, iPad en Windows?

Want ik heb dat ook wel eens maar dan zit mijn telefoon gewoon op de verkeerde WiFi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Laatst online: 18:21
Eindelijk zijn de de Era’s 100 in de aanbieding.
229,- mooie prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 22:30

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Ronvgs schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 17:10:
Eindelijk zijn de de Era’s 100 in de aanbieding.
229,- mooie prijs.
189 zelfs. De 5 euro extra korting kan je ook aanvragen als je geen kpn klant bent. Om te bestellen hoef je ook geen kpn klant te zijn.

https://nl.pepper.com/aan...lanten-at-kpn-tink-307309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 09:38
Elias2020 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:11:
[...]

189 zelfs. De 5 euro extra korting kan je ook aanvragen als je geen kpn klant bent. Om te bestellen hoef je ook geen kpn klant te zijn.

https://nl.pepper.com/aan...lanten-at-kpn-tink-307309
Heb hem hier 2 dagen geleden ook besteld, maar voor alsnog blijft hij op Bestelling verwerkt staan, hopelijk wordt ie morgen verzonden.

189 euro is een zeker mooie prijs voor de Era 100.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:49
Ik ben op zoek naar wat advies!

Ik heb een leuke bonus gehad van mijn werkgever en zou graag mijn Sonos set-up willen upgraden. Niet omdat het perse nodig is, maar omdat het kan.

Ik heb nu een Sonos Arc, Sub Gen 2 en 2 Symfonisks als rear speakers. Deze set-up staat in mijn woonkamer van ongeveer 6 x 4 (totale lengte is 12.5 meter), maar die is aan 1 kant volledig open richting de keuken en eetgedeelte.

Ik kijk graag films en game op een XBox Series X. Qua (surround) geluid presteert de Sonos hier oke. Qua muziek vind ik het heel erg matig.

Zou een upgrade van de Symfonisks naar Era 300's hier een groot verschil maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrHoTEkX0z0iexrUBzPAcDArge4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UlWoIA9NElYQFo1w7ZcfuTma.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:13

Mr. Freeze

¡GO!

Hebben meer mensen last van dat de service radio.net het niet doet? Hier al twee dagen geen enkel station die het nog doet.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

amboly schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:05:

Ik heb een leuke bonus gehad van mijn werkgever en zou graag mijn Sonos set-up willen upgraden. Niet omdat het perse nodig is, maar omdat het kan.

Ik heb nu een Sonos Arc, Sub Gen 2 en 2 Symfonisks als rear speakers. Deze set-up staat in mijn woonkamer van ongeveer 6 x 4 (totale lengte is 12.5 meter), maar die is aan 1 kant volledig open richting de keuken en eetgedeelte.

Ik kijk graag films en game op een XBox Series X. Qua (surround) geluid presteert de Sonos hier oke. Qua muziek vind ik het heel erg matig.

[Afbeelding]
Had een soortgelijke situatie voor muziek. Zou je symphonisk naar de keuken verplaatsen en stereo pairen en extra one/era100 in de hoek van de kamer zetten. Dan alles groeperen als je muziek gaat luisteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHo6UQzL45hr-iDcZwQPrNTA7tQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QizqdYspwY1nwe5semgCb1st.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Mr. Freeze schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:08:
Hebben meer mensen last van dat de service radio.net het niet doet? Hier al twee dagen geen enkel station die het nog doet.
Ik krijg deze melding als ik radio.net selecteer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYAobrnmWw5CpUPlh1-u1oye5pA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nbfPR2oTBA2PJhKtpH2PZGwJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 27-03-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

GerCor schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:38:
[...]

Ik krijg deze melding als ik radio.net selecteer.

[Afbeelding]
Wel jammer als die niet meer terug zou komen, is 1 van de radiodiensten die geen reclame laat horen vooraf een station begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Mr. Freeze schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:56:
[...]

Wel jammer als die niet meer terug zou komen, is 1 van de radiodiensten die geen reclame laat horen vooraf een station begint.
Ach, komt vast goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lmyl9zydMWb-2D-deuvlJXRgB1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z41fmSilX7IHtansIkuQVwgg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jago
amboly schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:05:

[Afbeelding]
Ja dat gaat een groot verschil geven. Een voordeel van de era300 die nergens genoemd wordt is dat je de spreker ook dicht bij kan plaatsen. Mijn woonkamer is ongeveer hetzelfde echter staat 1 achter speaker vlak achter de stoel van mijn vrouw. De play 1 die daar strong moest zachter gezet worden anders werdt ze gek van het getoeter in haar oor. Nu met de era300 heeft ze nergens last van omdat deze het geluid juist niet direct naar voren stuurt. Era300 vullen de ruimte veel beter. Is zeker een goede koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
  • Laatst online: 09:14
Mooie korting via KPN shop
https://kpn.tink.nl/b/sonos

Ik heb 2 era100 besteld, een beam heb ik al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jago
yoga schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:18:
Mooie korting via KPN shop
https://kpn.tink.nl/b/sonos

Ik heb 2 era100 besteld, een beam heb ik al
Hier heb ik ze besteld
https://www.antobeeldenge...2688-sonos-era-300-eu-wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Mr. Freeze ojee. Komt dus niet meer goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0Lhx8ZvjfMHjvG7gsYM0aquTJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tzj7TaDV2XFaNi0XnfKiy4uR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Dank voor je bericht, inmiddels al diverse favorieten over naar andere zoals MyTuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:49
Bedankt @jago en @Elias2020 , de.keuze is gemaakt ik ga ze bestellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
wd200 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:27:
Ik heb een sonos one SL die het altijd heeft gedaan en sinds vandaag (tenminste wil ik hem nu weer gebruiken inde kamer waar die staat) niets meer doet, geen lampje, geen signaal. Helemaal niets.

Ik heb de reset geprobeerd maar ik krijg 0 respons. ik ga eerst de stroomkabel verwisselen maar ik verwacht daar geen wonderen van (waarom zou die ineens kapot gaan ?)

Iemand een idee of er nog andere mogelijkheden zijn om er leven in te krijgen en anders een reparatiepunt adviseren ? Hij is van nov 20 (of nov 19 geen idee welke dit is) maar dus al over de wettelijke garantie heen.
Na deze heeft in kast gelegd te hebben vandaag Sonos gebeld, conclusie hij is defect.. (joh) krijg wel een 30% kortingsvoucher maar geen idee of ik daar iets van ga kopen, misschien een beam voor beneden waar deze stond (voor alleen muziek)

Iemand ervaring met een (goed) reparatiebedrijf die wellicht nog eens naar mijn one sl wil kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
wd200 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:37:
[...]

Na deze heeft in kast gelegd te hebben vandaag Sonos gebeld, conclusie hij is defect.. (joh) krijg wel een 30% kortingsvoucher maar geen idee of ik daar iets van ga kopen, misschien een beam voor beneden waar deze stond (voor alleen muziek)

Iemand ervaring met een (goed) reparatiebedrijf die wellicht nog eens naar mijn one sl wil kijken ?
Geen ervaring mee maar je zou Sound Repair in Sneek kunnen proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
Elias2020 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:25:
[...]

Had een soortgelijke situatie voor muziek. Zou je symphonisk naar de keuken verplaatsen en stereo pairen en extra one/era100 in de hoek van de kamer zetten. Dan alles groeperen als je muziek gaat luisteren.

[Afbeelding]
grappig ik heb exact dezelfde situatie en opstelling.
Uiteraard ook nagedacht over die era300 als rear's en dat zal ongetwijfeld fantastisch klinken maar ik vind het te kostbaar om ruim 800,- uit te geven aan 2 rear speakers omdat ze Atmos zijn.
Een gedeelte word dan namelijk niet gebruikt als ik het goed begrijpt als ze als surround staan. dus tja eigelijk hoop ik dat Sonos met een kleiner Atmos model komt want ze zijn ook behoorlijk aan de maat.
Voor mij is die era100 de perfecte vervanger van mij play1's echter het gemis van Atmos is dan weer een reden om geen era100 te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

merlin1201 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:31:
[...]

grappig ik heb exact dezelfde situatie en opstelling.
Uiteraard ook nagedacht over die era300 als rear's en dat zal ongetwijfeld fantastisch klinken maar ik vind het te kostbaar om ruim 800,- uit te geven aan 2 rear speakers omdat ze Atmos zijn.
Een gedeelte word dan namelijk niet gebruikt als ik het goed begrijpt als ze als surround staan. dus tja eigelijk hoop ik dat Sonos met een kleiner Atmos model komt want ze zijn ook behoorlijk aan de maat.
Voor mij is die era100 de perfecte vervanger van mij play1's echter het gemis van Atmos is dan weer een reden om geen era100 te nemen.
Had dezelfde bedenkingen en vind het ook veel geld, maar had een meevaller tijdens de verhuizing. Tevens een 40% kortingscode van Sonos gekocht via Marktplaats, dus dat scheelt nogal. De waarde van Sonos blijft ook aardig vast, mocht ik in de toekomst wat anders willen.

Voor films, series en gamen is de era 300 echt een toevoeging. Voor muziek in deze set-up wat minder vind ik. In een stereo pair klinken ze beter met Atmos muziek content via Apple muziek. Dan worden de front drivers inderdaad gebruikt, die staan nu dus uit bij mij verbonden met arc en sub.

Daarom groepeer ik alle boxen bij muziek, dat klinkt wel erg goed! Laatst ook een keer gedaan bij tv content en gek genoeg dacht ik geen latency te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoov
  • Laatst online: 14:51
Het gaat hier vaak over achterspeaker en dat de ervaring soms is dat deze te aanwezig zijn als ze dichtbij hangen.

Nu wil ik voor mijn nieuwe woning voor een ARC met Sub gaan en 2x Sonos One als achterspeaker.
Wat is jullie ervaring met de plaatsing van de achter speakers? Ik zat zelf te denken om de linker +-40cm uit de hoek te plaatsen op ongeveer 160cm hoogte zodat deze niet recht achter maar iets boven je hoofd zit als je op de bank zit.

De rechter zal waarschijnlijk om het 'hoekje' gaan en kan ik zowel aan de muur bevestigen op ongeveer 160cm hoogte of op een tafeltje of iets dergelijks plaatsen

Wat zouden jullie doen, hoger/ lager? Wel of niet om het hoekje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iglnj6jdQ6XutLt7tNKCIl2qsq4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWLv9c7ubhhXutGmTWmx1XCT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kozzmozz schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:48:
@Amos_x @Steven030 @DennusB @CeesKees
Heb jullie adviezen toegepast op mijn Sonos- en Unifi-systeem;
  1. Te beginnen bij Unifi, heb ik onder Networks > Global Switch Settings > Spanning Tree = STP,
    de switches omgezet van RSTP naar STP.
  2. Vervolgens op de Unifi, onder Wifi > Gekoppelde WiFi-netwerk > Multicas and Broadcast Control aangezet + alle MAC-adressen van de (5) vijf Sonos-en toegevoegd. Inclusief ook alle Unifi-switchen die tussen de draadloze Unifi APs zitten en waarmee de Sonos-en verbinding mee maken.
  3. Alle Sonos-en van de LAN-kabel gehaald; er waren voorheen (2) twee die op LAN-kabel zaten.
  4. Sonos-app opgestart en gecontroleerd of alles op WM:1 zit. Check!
  5. Alle Sonos-en tonen groene status als ik de Sonos Support Info opstart. En ze tonen ook alle vijf dezelfde Network Matrix.
En nu kan ik zonder probleem alle vijf de Sonos-en uit elkaar halen en individueel of gelijktijdig in groepen steken zonder foutmeldingen. _/-\o_

Hier in dit topic ook een tijdje terug issues gemeld met de combinatie Ubiquiti/sonos. Heeft een tijd goed gewerkt, maar de laatste tijd toch weer constant issues.

Op het sonos forum staat er ook eea over geschreven. Zal deze tips nog eens nalopen ook.

Snap alleen die multicast en broadband control niet. Je zet het aan, maar weer uit voor sonos?

Overigens doet ie het bij mij al die tijd al vele malen beter op Apple dan op Android

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 31-03-2024 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:06
GerCor schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:43:
[...]

Geen ervaring mee maar je zou Sound Repair in Sneek kunnen proberen?
Ik heb er een 2 jaar geleden een oude Playbar laten repareren en dat is prima gegaan, duurde wel een week voor ik ‘m weer terug had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Timoov Als je de speakers boven je hoofd hangt gaat het geluid over je heen. Het zijn de wat hogere tonen, dus daar hoort bij dat de speakers (enigszins) op je gericht zijn. Voor mij is het de vraag of er wel iets van de surround-ervaring overblijft als je de speakers zo boven je hoofd hangt.

Is het niet beter om ze op ooghoogte te hebben en dan via Trueplay het geluid aan te laten passen, rekening houdend dus met de afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:15
Vandaag viel het mij op bij het verplaatsen van de Sub dat de kap van de behuizing aan de achterkant ‘bol’ loopt. Aan de zijkanten zit deze wel netjes strak, en naar het midden toe dus bol. Iemand dit wel eens eerder gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDZZEAlM-NkXOYySFX2Vwd8zZG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1gftw7JsCtEXC3qCl9RKaUfE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJYu8kjiRY91l4mC8cpXF5lrvis=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r3LZz8JqXRzgJORrF5OLJcj6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
firecaps30 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:07:
Vandaag viel het mij op bij het verplaatsen van de Sub dat de kap van de behuizing aan de achterkant ‘bol’ loopt. Aan de zijkanten zit deze wel netjes strak, en naar het midden toe dus bol. Iemand dit wel eens eerder gezien?
Even gekeken maar hier is het netjes aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
merlin1201 schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:33:
[...]

Even gekeken maar hier is het netjes aangesloten.
Bij mijn witte Sub ook alles netjes aansluitend

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:11

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

firecaps30 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Over welke gen hebben we het?
Ik heb gen1 en die is netjes vlak.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:15
Zondagskindje schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:03:
[...]

Over welke gen hebben we het?
Ik heb gen1 en die is netjes vlak.
Gen3 is het. Heb verschillende product video’s en foto’s bekeken, lijkt ook niet te horen.

Qua geluid is er niets mis maar ik ga het denk ik toch even melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Morgen even bellen naar Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwedraak
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-04-2024
* knip *
Dit voegt niets toe aan het topic.

[ Voor 80% gewijzigd door S1NN3D op 03-04-2024 18:47 ]

Pagina: 1 ... 167 ... 198 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.