Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 168 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blauwedraak schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:49:
Mijn ervaring is dat Denon HEOS beter klinkt dan Sonos.
Mijn ervaring is dat er niets zo persoonlijk is als geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwedraak
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-04-2024
MikeyMan schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:54:
[...]

Mijn ervaring is dat er niets zo persoonlijk is als geluid.
Beeld is ook heel persoonlijk, maar je hebt zeker gelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:50
Blauwedraak schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:49:
Mijn ervaring is dat Denon HEOS beter klinkt dan Sonos.
Mijn ervaring is dat als je 2x een Denon HEOS 350 als stereopaar instelt, Airplay niet meer werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
Wat een ervaringen allemaal zeg :+

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17-09 14:59
Timoov schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 22:43:
Het gaat hier vaak over achterspeaker en dat de ervaring soms is dat deze te aanwezig zijn als ze dichtbij hangen.

Nu wil ik voor mijn nieuwe woning voor een ARC met Sub gaan en 2x Sonos One als achterspeaker.
Wat is jullie ervaring met de plaatsing van de achter speakers? Ik zat zelf te denken om de linker +-40cm uit de hoek te plaatsen op ongeveer 160cm hoogte zodat deze niet recht achter maar iets boven je hoofd zit als je op de bank zit.

De rechter zal waarschijnlijk om het 'hoekje' gaan en kan ik zowel aan de muur bevestigen op ongeveer 160cm hoogte of op een tafeltje of iets dergelijks plaatsen

Wat zouden jullie doen, hoger/ lager? Wel of niet om het hoekje?
Zou het gewoon zelf eens uittesten wat werkt voor een goed oordeel.

[Afbeelding]
Hier een vergelijkbare woningindeling. Met volgende setup:

- Arc onder de TV
- Sub naast de bank
- 2xEra100 op speaker stands

Ik was eerst ook bang dat muziek te sterk in je oor zou tetteren wanneer je op de bank zit. Maar vooralsnog is dit niet het geval. Je kan het allemaal goed balanceren. Aan de andere kant moet ik ook bekennen dat ik vooral muziek luister wanneer ik niet op de bank zit :P

Maar ben blij met deze setup. Ook visueel niet te aanwezig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXlha8_9iKiJ1qDxFMaZpVfUXrc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I3hD4OxP4vEkhi59o4Ts0Yrm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:17
Schwarz schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:34:
[...]

- Arc onder de TV
- Sub naast de bank

Ik was eerst ook bang dat muziek te sterk in je oor zou tetteren wanneer je op de bank zit. Maar vooralsnog is dit niet het geval. Je kan het allemaal goed balanceren. Aan de andere kant moet ik ook bekennen dat ik vooral muziek luister wanneer ik niet op de bank zit :P

[Afbeelding]
Ik dacht dat de subs ook onder de bank konden, sinds je een bank met hoge poten lijkt te hebben.

In de gebruiksaanwijzing staat:
Plaats je Sub horizontaal op de vloer, leg of zet er dan niets op. Plaats je Sub onder een meubel, houd dan ten minste 2,5 cm ruimte vrij aan de bovenkant.
Heeft iemand er ervaring mee of dit ten koste gaat van het geluid?

[ Voor 13% gewijzigd door Steven030 op 04-04-2024 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:49
Geen ervaring, maar een Sub doet vooral de erg lage tonen, waarbij je nauwelijks hoort waar ze vandaan komen. Onder de bank kan dus in principe best. Maar het zijn vooral jouw oren die bepalen wat het best klinkt. Zet dus vooral de Sub waar hij kan, die een Trueplay, luister, verplaats hem doe weer een Trueplay en luister of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Steven030 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:01:
[...]

Heeft iemand er ervaring mee of dit ten koste gaat van het geluid?
De stof en vulling van je bank dempen mogelijk het geluid van de sub wel heel erg, dus ik zou dat niet aanraden.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

DennusB schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:53:
[...]

De stof en vulling van je bank dempen mogelijk het geluid van de sub wel heel erg, dus ik zou dat niet aanraden.
Ik heb het weleens gedaan, SUB lag strak tegen onderste stof van de bank.
Hierdoor werd het eerder een 4DFX ervaring dan dat er lekker geluid uit kwam :P

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Strak tegen de stof van de bank lijkt me geen goed idee, maar Sonos raadt 2,5 cm ruimte aan en Peter Pee 5-7,5 cm.
Maar volgens mij is het ook aan te raden om de sub zo dicht mogelijk bij de Arc/Beam te hebben, dus ik vermoed dat zij het dan over een tweede sub hebben voor onder de bank.

Ik ben niet van plan om een tweede sub te halen, maar ik heb wel genoeg ruimte onder de bank en het zou mooi zijn om de sub helemaal uit zicht te hebben. Binnenkort maar eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:22
Schwarz schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:34:
[...]

- Arc onder de TV
- Sub naast de bank

[Afbeelding]
Niet mijn cup of tea. Era's staan te laag. Ik had de bank een halve meter naar voren geschoven. En als je het uit het zicht zou willen hebben, de Sub achter de bank. Ik heb nu het idee dat je de helft van het geluid van de Era's mist.

Off-topic // Waar zet je trouwens de hapjes en drank neer? De salontafel ontbreekt. 🙈

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schwarz
GerCor schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:18:
[...]

Niet mijn cup of tea. Era's staan te laag. Ik had de bank een halve meter naar voren geschoven. En als je het uit het zicht zou willen hebben, de Sub achter de bank. Ik heb nu het idee dat je de helft van het geluid van de Era's mist.

Off-topic // Waar zet je trouwens de hapjes en drank neer? De salontafel ontbreekt. 🙈
Ben tevreden met het geluid. En de Sub stoort me niet op deze plek. Salontafel staat normaliter voor de bank maar de koters wilden even dansen voor de TV ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GerCor
Zomerkriebels. Dus de Move weer op zijn plek in de overkapping opgehangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04lRV5Rl88COz8_01CHnkPBLnNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oP8fqcISihOKvyx7r9lrwvTp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPnjQzP5cT-wVzr8GcYr6EjXLyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ia4PQms6sIy23izLVK8qKHpr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 07-04-2024 16:16 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ben weer in een fase met Sonos beland waarbij ik net niet de haren uit m'n hoofd trek. App die niet reageert. Maar vooral muziek starten en vervolgens meerdere kamers aanvinken voor audio weergave. Wat vervolgens niet werkt.

Wat kan daar nu de oorzaak van zijn? Ik merk dat een force quit van de app weinig uithaalt. Ik draai overigens geen Sonos net, maar vier spekers direct via Wifi 6 op het modem verbonden.

Is jullie ervaring dat vreemde connectie problemen met een high end modem/router vaak opgelost worden? Ik zit in een nieuwbouw appartement met behoorlijk wat ruis. Dus ik kan me daar iets bij voorstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Ronwiel schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:51:
Ben weer in een fase met Sonos beland waarbij ik net niet de haren uit m'n hoofd trek. App die niet reageert. Maar vooral muziek starten en vervolgens meerdere kamers aanvinken voor audio weergave. Wat vervolgens niet werkt.

Wat kan daar nu de oorzaak van zijn? Ik merk dat een force quit van de app weinig uithaalt. Ik draai overigens geen Sonos net, maar vier spekers direct via Wifi 6 op het modem verbonden.

Is jullie ervaring dat vreemde connectie problemen met een high end modem/router vaak opgelost worden? Ik zit in een nieuwbouw appartement met behoorlijk wat ruis. Dus ik kan me daar iets bij voorstellen.
Kan van alles zijn. In de app kun je een diagnose maken. En dan neem je contact op met Sonos. Want wij kunnen natuurlijk speculeren wat de oorzaak mogelijk zou kunnen zijn met de kans dat jij zegt: is bij mij niet van toepassing of heb ik allemaal al geprobeerd. Ik bedoel. Wij weten niet eens op welk modem jouw Sonos is aangesloten.

Sonos kan veel meer zien dan wij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18:29

Het lost jouw Sonos issues niet op, alleen ter bevestiging: hier ook nieuwbouw appartement, Delta glasvezel Nokia, daarvan wifi uitgezet en aangesloten op 2x ASUS XT9. Sonos arc, beam, era300's, move, symfonisk (samen met alle andere wifi devices) en het werkt als een zonnetje. Sonos App geen problemen mee.

Spotify muziek kamers verplaatsen, toevoegen, weghalen werkt allemaal. Ondanks dat ik in elke ruimte utp aansluitingen heb, is alles tot nu toe 100% wifi.

Idd van @GerCor aangeeft. Beetje lastig 'troubleshooten' met deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@GerCor @Brains Bush Jullie hebben helemaal gelijk. Alleen de ervaringen met support zijn niet top. Maar ik zal nog eens een poging wagen met de diagnose tool en chat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:04

Ik heb een KPN Experiabox en heb m’n Sonos speakers op een apart netwerk gezet.
Extra Wifi noemen ze dat in de Experiabox.
Daarna werkt alles zoals het moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Ronwiel Voor Ubiquity zijn er speciale instellingen voor Sonos? Heb jij dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:13
firecaps30 schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:45:
[...]

Gen3 is het. Heb verschillende product video’s en foto’s bekeken, lijkt ook niet te horen.

Qua geluid is er niets mis maar ik ga het denk ik toch even melden.
Sonos gesproken via chat, foto’s opgestuurd en de conclusie is dat het niet zo hoort. Proces voor omruilen is erg makkelijk, met creditcard garantie kun je zelfs eerst het vervangende product thuis krijgen en dan pas het defecte product opsturen. Heb je gelijk een goede verzenddoos!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor
firecaps30 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:54:
[...]

Sonos gesproken via chat, foto’s opgestuurd en de conclusie is dat het niet zo hoort. Proces voor omruilen is erg makkelijk, met creditcard garantie kun je zelfs eerst het vervangende product thuis krijgen en dan pas het defecte product opsturen. Heb je gelijk een goede verzenddoos!
En je kunt uitproberen hoe 2 Subs in een surroundopstelling klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Als één van beide een Gen 3 is……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:46:
Als één van beide een Gen 3 is……
En dat zijn ze.

Zojuist 16.1.1 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:39
Weet iemand een winkel in (noorden van) Noord-Holland waar Sonos in een audioroom oid is te luisteren? Bij voorkeur in surround opstelling? Ik ben bij een drietal winkels in Alkmaar geweest waar Sonos weliswaar te beluisteren is, maar dat gaat niet verder dan de soundbar die in het schap ligt of tv wand midden in de winkel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:18

Mr. Freeze

¡GO!

hatsjoe123 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 14:58:
Weet iemand een winkel in (noorden van) Noord-Holland waar Sonos in een audioroom oid is te luisteren? Bij voorkeur in surround opstelling? Ik ben bij een drietal winkels in Alkmaar geweest waar Sonos weliswaar te beluisteren is, maar dat gaat niet verder dan de soundbar die in het schap ligt of tv wand midden in de winkel.
Jammer, noord Holland is een heel eind weg van hier (Nijmegen) , anders had je hier wel even op de koffie kunnen komen.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Onlangs heb ik een IKEA SYMFONISK schilderijlijst voor in de keuken gekocht. Ben er echt enorm blij mee. Werkt veel beter dan de bluetooth speaker die ik daarvoor had.

Wel heb ik de Sonos op de 2.4GHz blacklist gezet op mijn ASUS router. Het 5GHz bereik is in de keuken ruim voldoende en ik merkte dat, met name door het drukke 2.4GHz spectrum, ik toch best wel vaak verbindingsproblemen had met de speaker. Vooral timeouts bij verbinden of starten van een sessie. En dat gebeurde dan vanuit Plexamp, maar ook in de Sonos app. Heel vervelend. Sinds ik echter de speaker op de blacklist heb gezet zijn nagenoeg al mijn problemen verdwenen. Dat kan ik dus echt aanraden.

Toen ik de speaker net had kreeg ik deze ook niet werkend met Plex of Plexamp als client. Ik gebruik een custom domain voor Plex en kwam er echter achter dat Sonos, omdat het via internet gaat, geblockt werd door de Cloudflare WAF. Maar met onderstaande regel werkt het wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTHmsmu-k4kx1jM8eSVEVUC82Eo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qVHZsqaO63ulS6b8fj3YPuKy.png?f=fotoalbum_large

Andersom, dus Plex in de Sonos app, heb ik niet werkend gekregen. Helaas werkt dat niet met alleen een custom domain en moet ik daarvoor poort 32400 openen, wat ik niet wil.

Over het algemeen ben ik enorm te spreken over de Sonos setup. Vooral na bovenstaande aanpassingen en integratie in Home Assistant is het voor mij helemaal naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:48
Ik heb wellicht een beetje een rare vraag, maar hoop toch dat iemand me kan helpen. Ik heb thuis meerdere Sonos speakers (Arc, sub, fives en move 1). Nu heb ik recentelijk twee Era 100’s gekocht en sindsdien hebben we verbindingsproblemen met de babyfoon. Die problemen hadden we hiervoor niet dus ik ben bang dat het van de speakers komt. Dat is niet goed voor de WAF factor.

De babyfoon (Luvion elite grand 3) kan zowel via directe verbinding als via wifi verbinden en eigenlijk hebben we op allebei problemen. De camera verliest regelmatig zomaar het contact met het accespoint (Unify) en de moederunit kan de camera niet bereiken via de rechtstreekse verbinding. De problemen treden niet altijd gelijktijdig op. Zou het kunnen zijn dat de era’s het signaal “verdrukken”? Iemand toevallig soortgelijke problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Pellicaantje schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 23:01:
Ik heb wellicht een beetje een rare vraag, maar hoop toch dat iemand me kan helpen. Ik heb thuis meerdere Sonos speakers (Arc, sub, fives en move 1). Nu heb ik recentelijk twee Era 100’s gekocht en sindsdien hebben we verbindingsproblemen met de babyfoon. Die problemen hadden we hiervoor niet dus ik ben bang dat het van de speakers komt. Dat is niet goed voor de WAF factor.

De babyfoon (Luvion elite grand 3) kan zowel via directe verbinding als via wifi verbinden en eigenlijk hebben we op allebei problemen. De camera verliest regelmatig zomaar het contact met het accespoint (Unify) en de moederunit kan de camera niet bereiken via de rechtstreekse verbinding. De problemen treden niet altijd gelijktijdig op. Zou het kunnen zijn dat de era’s het signaal “verdrukken”? Iemand toevallig soortgelijke problemen?
Ik heb al een tijd de era’s en ook dezelfde Luvion. Nooit problemen gehad, tot 1-2 weken geleden. De babyfoon is ineens praktisch altijd offline. Ik kan me alleen niet voorstellen dat Sonos hier iets mee te maken heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42

Je kunt eventueel zelf op de diagnose pagina kijken en zien hoe goed/ slecht de verbinding onderling is. Dat kan je als het om verbindingsproblemen gaat, je een beetje in de goede richting sturen

http://#ip.van.je.speaker#:1400/support/review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:48
Steven030 schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:40:
[...]

Ik heb al een tijd de era’s en ook dezelfde Luvion. Nooit problemen gehad, tot 1-2 weken geleden. De babyfoon is ineens praktisch altijd offline. Ik kan me alleen niet voorstellen dat Sonos hier iets mee te maken heeft
Ik heb de speakers inderdaad twee weken, dus wellicht valt het toevallig net gelijk. Ik kon het me ook al bijna niet voorstellen, maar er was niets anders gewijzigd in het netwerk/ons huis. Wellicht een software update van Luvion die voor problemen zorgt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:19
Rallye schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:00:
@Ronwiel Voor Ubiquity zijn er speciale instellingen voor Sonos? Heb jij dat?
Welke Ubiquity-instellingen bedoel je? Zelf ervaar ik enkel verbindingsproblemen vanuit de iOS/Windows-app naar de Sonos-en toe, waarbij deze er ofwel niet in slaagt om een verbinding te maken of heeeeel lang duurt eer er verbinding gemaakt wordt. Als ik dan alles opstart via Home Assistant, werkt het direct en veel vlotter.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Op het Engelstalige Sonos forum wordt vaak verwezen naar deze: https://github.com/IngmarStein/unifi-sonos-doc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Binnenkort wil ik 2 era 100s aanschaffen als surround speakers. Deze zullen aan de muur moeten worden bevestigd. Ik dacht hiervoor gewoon de standaard beugels van Sonos zelf aan te schaffen, maar zie dat er ook verschillende anderen te koop zijn, bijvoorbeeld van Flexson en Vogels. Iemand ervaringen, tips, voorkeur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Voor beugels van Sonos betaal je de hoofdprijs. Ik heb zelf de standaard van Flexson voor de One. Bij Sonos krijg je het idee dat ze beugel door een derde laten ontwikkelen en maken. En dan gooien ze er nog een fors bedrag bovenop. Net zoiets als bij Bugatti. Ik zag laatst een filmpje over een motoronderdeeltje dat € 4700 moet kosten. En die Bugatti heeft er 4 van. Blijkt een Volkswagen onderdeel te zijn die bij Volkswagen zelf € 120 kost.

Maar als je per se een beugel van Sonos wilt hebben.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:21
DC_Vincent schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:08:
Binnenkort wil ik 2 era 100s aanschaffen als surround speakers. Deze zullen aan de muur moeten worden bevestigd. Ik dacht hiervoor gewoon de standaard beugels van Sonos zelf aan te schaffen, maar zie dat er ook verschillende anderen te koop zijn, bijvoorbeeld van Flexson en Vogels. Iemand ervaringen, tips, voorkeur?
https://www.beugelsenmeer...beugel-wit-147319571.html

Deze heb ik gisteren gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Ik heb ondertussen de knoop doorgehakt en op basis van enkele adviezen hier mijn Play 1 surround geüpgraded voor de Era300 apollo aanbieding.
Ik had gehoopt dat de stroomkabels iets langer waren dan die van de Play 1 maar helaas.Ik moet 1 vervangen voor eentje van 3m om hem aan mijn Tradfri stopcontact te krijgen.
Weet iemand welke aansluiting die stroomaansluiting is want de stekker lijkt vrij specifiek en om 17 of zelfs 26eur voor een stekker uit te geven gaat mij wat ver. Daar moet een simpelere/ goedkopere kabel voor beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
sweetdude schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:45:
Ik heb ondertussen de knoop doorgehakt en op basis van enkele adviezen hier mijn Play 1 surround geüpgraded voor de Era300 apollo aanbieding.
Ik had gehoopt dat de stroomkabels iets langer waren dan die van de Play 1 maar helaas.Ik moet 1 vervangen voor eentje van 3m om hem aan mijn Tradfri stopcontact te krijgen.
Weet iemand welke aansluiting die stroomaansluiting is want de stekker lijkt vrij specifiek en om 17 of zelfs 26eur voor een stekker uit te geven gaat mij wat ver. Daar moet een simpelere/ goedkopere kabel voor beschikbaar zijn.
Ziet eruit als een eurostekker met C7 connector
https://vebos.nl/stroomkabel-sonos-era-300-zwart-3m.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayYpPxqxQNTpu1m0zSFELnIMuUA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pTgU1YNQtjyvhEKC3gEXlqLK.jpg?f=user_large

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 09:22
Is dat dan niet een gewone C7 kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
fivepack schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:05:
Is dat dan niet een gewone C7 kabel?
volgens mij wel. Zou ook wel fijn zijn.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
verhip, je hebt gelijk. _/-\o_
Ik heb de langere kabel die ik ook al aan de play 1 had hangen vergelijken en ze zijn inderdaad hetzelfde. Ik had mij laten verleiden doordat op enkele sites staat dat deze specifiek voor de era 300 en beam is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:28
sweetdude schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:45:
Kabel doorknippen en er een stuk tussen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:51

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

ASS-Ware schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:30:
[...]

Kabel doorknippen en er een stuk tussen zetten?
Een enkelvoudig verlengsnoer.
https://amzn.eu/d/eZgGcu7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 07:30
Pellicaantje schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 23:01:

Het is dat je er over begint. Heb zelf 2 ones arc en sub en ook de grand elite 3. Ik ervaar ook regelmatig dezelfde issues. Ik heb alleen nooit m’n vinger erop kunnen leggen. Wat ik wel weet is dat wanneer ik m’n systeem mee neem naar vrienden of ouders (zonder Sonos toevallig) ik nooit problemen ervaar.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor de liefhebbers, na veel gedonder met mn sonos de laatste tijd de ceo maar eens gemaild. Daarmee in contact gekomen met level 2 servicedesk.

Gaat hoofdzakelijk om de combinatie Ubiquiti en sonos die niet ideaal lijkt. Moest wat aandringen, maar ze hebben de instellingen op de mail gezet:
About your request, here are the steps to check:

Log into the UniFi controller

Click the Settings tab on the left sidebar

Click WiFi under the Settings page

Click on the network SSID. Note: if there are multiple SSIDs that the players and controllers connect to, the same will need to be done for each SSID.
image.png
?

Scroll down to Advanced Configuration and set it to Manual

Verify and confirm that WiFi Type is set to Standard
image.png
?

Click on the Apply Changes button at the bottom of the page.

Click on Settings > Networks and select the network that Sonos is being set on.
image.png
?

Scroll down to Advanced Configuration and set it to Manual

Verify and confirm that Network Type is set to Standard and IGMP Snooping is enabled.
IGMP_Snooping1.png
??

Disable the following options by unchecking the Enable option:

Multicast and Broadcast Control (blocks all multicast and broadcast for non-listed devices).

Multicast Enhancement (converts multicast to unicast when possible).

Client Device Isolation (prevents wireless client on the same AP from communicating with each other).

Proxy ARP (converts broadcast to unicast when possible).
image.png
??

Once completed, allow up to a minute for the AP to provision (apply the settings) and restore online connection, then proceed to the connection or setup of the Sonos system.
Vervelende is dat nu alles conform die settings staan, maar het nog steeds traag als dikke stront door een trechter is.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 18-04-2024 16:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Een van mijn Sonos One SL speakers ging stuk. Deed echt helemaal niks meer. Een belletje naar Sonos, paar goede troubleshoot stappen en het was geregeld. Label in de e-mail, Sonos retour naar Polen, een nieuwe is onderweg.

Wil echt even zeggen dat ik aangenaam verrast ben door deze soepele en snelle afhandeling! Hij was al bijna 2 jaar oud.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:34:
Voor de liefhebbers, na veel gedonder met mn sonos de laatste tijd de ceo maar eens gemaild. Daarmee in contact gekomen met level 2 servicedesk.

Gaat hoofdzakelijk om de combinatie Ubiquiti en sonos die niet ideaal lijkt. Moest wat aandringen, maar ze hebben de instellingen op de mail gezet:

[...]

Vervelende is dat nu alles conform die settings staan, maar het nog steeds traag als dikke stront door een trechter is.
Volgens mij missen er een berg screenshots?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DennusB schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:27:
[...]

Volgens mij missen er een berg screenshots?
Ja die zaten ook niet in de email helaas. Maar de strekking is duidelijk toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Misschien is het 'me' maar ik vind radio een stuk beter klinken dan Spotify. Spotify is veel scheller en daardoor mis ik de beleving.

Nog iets anders: net even de recensies gelezen in de Play Store. Het regent klachten. Voornamelijk verbindingsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sawk
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29
Na onlangs te zijn gestart met een ARC als soundbar, Zojuist overgegaan tot aanschaf van 2 ERA 300’s, ik heb al even in dit topic gezocht echter nog geen bevredigend antwoord.

Kan iemand nog een 3rd party speakerstandaard in het wit aanraden voor de 300’s? Zie dat de 3rd party voeten doorgaans de helft zijn van een Sonos standaard (beetje gortig als je het mij vraagt).

[ Voor 5% gewijzigd door Sawk op 19-04-2024 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Laatst online: 15-09 10:48
Ik ben van plan om mijn B&O Soundstage (soundbar) weg te doen en hiervoor in de plaats een Sonos Arc soundbar met 2 X Era 300 aan te schaffen. Je wilt wel eens wat anders en ik mis bij mijn B&O achter kanalen. Nu vraag ik mij wel af of er een beetje laag in de Era 300 zit? Het hoeft van mij niet te dreunen, maar een beetje laag zou wel fijn zijn. Mijn B&O soundbar gaat voor een soundbar echt behoorlijk laag. Hij klinkt trouwens ook erg goed met muziek. Ik vind de Era 300 trouwens niet mooi, maar dat neem ik eventueel op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
cassiekai schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:36:
Ik ben van plan om mijn B&O Soundstage (soundbar) weg te doen en hiervoor in de plaats een Sonos Arc soundbar met 2 X Era 300 aan te schaffen. Je wilt wel eens wat anders en ik mis bij mijn B&O achter kanalen. Nu vraag ik mij wel af of er een beetje laag in de Era 300 zit? Het hoeft van mij niet te dreunen, maar een beetje laag zou wel fijn zijn. Mijn B&O soundbar gaat voor een soundbar echt behoorlijk laag. Hij klinkt trouwens ook erg goed met muziek. Ik vind de Era 300 trouwens niet mooi, maar dat neem ik eventueel op de koop toe.
Als je een Arc met Era 300 als surround aansluit zal het laag niet uit de era's komen, maar uit de Arc.
Ja, de Arc kan best laag. Maar daar hebben ze eigenlijk weer de Sub (mini) voor uitgevonden.

Ik ben zelf pas overgestapt op de Era 300 als surround als "upgrade" van de Play 1 die ik had. Maar heel eerlijk, zonde van het geld.
Ik had meer verwacht van het geluid en eigenlijk hoor ik geen verschil.

[ Voor 10% gewijzigd door sweetdude op 20-04-2024 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Laatst online: 15-09 10:48
sweetdude schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:23:
[...]

Als je een Arc met Era 300 als surround aansluit zal het laag niet uit de era's komen, maar uit de Arc.
Ja, de Arc kan best laag. Maar daar hebben ze eigenlijk weer de Sub (mini) voor uitgevonden.

Ik ben zelf pas overgestapt op de Era 300 als surround als "upgrade" van de Play 1 die ik had. Maar heel eerlijk, zonde van het geld.
Ik had meer verwacht van het geluid en eigenlijk hoor ik geen verschil.
Oké, de Arc Soundbar zal lang niet zo laag gaan als mijn B&O Soundstage. Daar zou dan idd de kleine sub bij moeten. Dat kost weer extra dus. Dat de Era 300 tegenvalt had ik niet verwacht. In veel reviews lees je vaak dat ze juist voor het surround(dolby atmos) effect goed zijn en ook zo best goed klinken, hmmmm lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
cassiekai schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:50:
[...]

Oké, de Arc Soundbar zal lang niet zo laag gaan als mijn B&O Soundstage. Daar zou dan idd de kleine sub bij moeten. Dat kost weer extra dus. Dat de Era 300 tegenvalt had ik niet verwacht. In veel reviews lees je vaak dat ze juist voor het surround(dolby atmos) effect goed zijn en ook zo best goed klinken, hmmmm lastig.
Ik ben persoonlijk heel blij met mijn era 300’s als surrounds (ik had hiervoor Ones). Misschien een kwestie van instellingen. Ik heb die van Peter Pee als basis gebruikt na TruePlay, en verder naar smaak. Met Atmos muziek van Apple Music of Tidal ben ik met name echt onder de indruk, maar ook met films/series die Atmos ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 11:58
Ik heb een, waarschijnlijk voor velen een simpele vraag, maar ik kom er niet uit. Ik heb nu een Arc, Sub Gen 3 en 2 One SL’s in een woonkamer groep/kamer.

Nu wil ik een Era 100 aanschaffen voor in de keuken. Kan ik die toch apart in een groep/kamer koppelen aan de Sub, zodat er tenminste nog wat bass te horen is aangezien de Era 100 hier niet uitblinkt? Of kan de Sub enkel aan m’n huidige set gekoppeld blijven waardoor ik wellicht moet denken aan een Five?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
@Draicon Dat koppelen aan een Era 100 is niet mogelijk zonder de Sub eerst uit de Kamer Arc, Sub en 2 One SL los te koppelen. Dus dan verlies je je huidige surroundopstelling en blijven de Arc en de 2 One SL over. Daarna moet je de Sub koppelen aan de Era 100.

Je kunt de Kamer, de huidige surroundopstelling Arc, Sub en 2 One SL wel groeperen met de Era 100 (multi room)

Wil je meer bass in de keuken dan zou de Five of een Move (2) een oplossing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 13:29
cassiekai schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:50:
[...]

Ik heb afgelopen weekend mijn B&O Stage verkocht en er staat nu een Arc voor in de plaats.
De Stage gaat echt niet veel lager hoor en m.i. te verwaarlozen.

Ok toegegeven, de Stage is net wat beter in puur stereo beeld, maar de Arc is zoveel grootser in geluid met films, series en concerten.

Ik heb de Era 100's erbij besteld, maar die zijn nog niet binnen. De 300's zijn mij veel te groot/lelijk.
In een later stadium komt er nog een sub mini bij.

Voor nu erg blij met de switch naar Sonos, heb wel 4 jaar lang genoten van de B&O hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
ralphkeb schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:39:
[...]

Ik heb afgelopen weekend mijn B&O Stage verkocht en er staat nu een Arc voor in de plaats.
De Stage gaat echt niet veel lager hoor en m.i. te verwaarlozen.

Ok toegegeven, de Stage is net wat beter in puur stereo beeld, maar de Arc is zoveel grootser in geluid met films, series en concerten.

Ik heb de Era 100's erbij besteld, maar die zijn nog niet binnen. De 300's zijn mij veel te groot/lelijk.
In een later stadium komt er nog een sub mini bij.

Voor nu erg blij met de switch naar Sonos, heb wel 4 jaar lang genoten van de B&O hoor ;)
Ik heb ook de Arc en de Mini (Arc EQ bass -2, treble +2, Sub audio +5). Is mooie basis voor films/TV.

Voor muziek is het stereo/ruimtelijke beeld nog onvoldoende. By design zou ik zeggen. Ik gebruik het dan ook niet voor muziek.

Ben benieuwd hoe het klinkt met de Era's 100 erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 11:58
GerCor schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:50:
@Draicon Dat koppelen aan een Era 100 is niet mogelijk zonder de Sub eerst uit de Kamer Arc, Sub en 2 One SL los te koppelen. Dus dan verlies je je huidige surroundopstelling en blijven de Arc en de 2 One SL over. Daarna moet je de Sub koppelen aan de Era 100.

Je kunt de Kamer, de huidige surroundopstelling Arc, Sub en 2 One SL wel groeperen met de Era 100 (multi room)

Wil je meer bass in de keuken dan zou de Five of een Move (2) een oplossing zijn.
Dat dacht ik al. Dank voor het bevestigen. Ik denk dat ik dan de kamer inderdaad ga groeperen met de Era 100. De Five of Move 2 vind ik wel echt een slag te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:49

ralpje

Deugpopje

Iemand een idee hoe ik (stabiel) een custom stream kan laten afspelen via Sonos?
Ik lees overal dat dat het beste te doen is via TuneIn. Ik heb een TuneIn account, open de app op m'n iPhone, voer daar de custom URL in hij wordt netjes gestreamd. Vanaf hier kan ik hem uiteraard ook via Airplay naar m'n Sonos speakers streamen.
Als ik die stream vervolgens opsla als favoriet zodat ik hem rechtstreeks vanuit de Sonos-app wil starten (via de TuneIn integratie daar) is het een drama: het is hakkelen, stotteren en meer stilte dan daadwerkelijk geluid.
Bij de eerste optie is het natuurlijk m'n telefoon die de stream start, bij de tweede optie de Sonos-set. Maar andere streams direct vanaf Sonos (via de TuneIn-integratie) werken prima. En ik wíl hem juist vanaf de speakers starten, zodat de batterij van m'n iPhone wat ontzien wordt.

Zijn er andere apps waarmee ik een eigen URL direct vanaf Sonos kan streamen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
@ralpje Ik heb toevallig laatst naar hetzelfde gezocht. Ik zat te denken om een eigen radio station op te zetten met doorlopend muziek uit eigen collectie op basis van bijvoorbeeld genre of een playlist. Zodat ik ook dit ook niet elke keer in Plexamp hoef te doen. Is overigens ook niet (helemaal) gelukt :/.

Het enige waar ik op uit kwam was de door jouw benoemde (oude) TuneIn integratie. Waar de levensduur volgens mij ook nog redelijk onbekend van is. Of eventueel met Home Assistant of Music Assistant. Ik weet natuurlijk niet of je dat hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schwarz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0E2jdrdf46lJGL3s7paANKplgTE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xcbqPiu2cKgHx0cv3fr5z7m7.png?f=fotoalbum_large

Zag dit net in de app. De knop werkt echter niet. Was dit hier al eerder langsgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Volgens mij heb ik vorige week gelezen dat de oude TuneIn het al niet meer doet. Die heb ik dan ook verwijderd.

Edit: goed gelezen dus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T13-LXBSXYeVtG1ExvfnFPB8BLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/12TKZ3gtN4sPYcINtl0HQ4MR.jpg?f=fotoalbum_large

@Schwarz op mijn telefoon kon ik de preview ook niet bekijken. Wel op de iPad.

[ Voor 134% gewijzigd door GerCor op 23-04-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Kun je nog zien hoe je nu links van radiozenders toevoegt aan Sonos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Nicap

Tsssk....

Heeft iemand trouwens ook Home Assistant i.c.m. Sonos, maar dan deze twee in een ander vlan?
Ik zou Sonos best in HA willen hebben, maar HA zit in een ander vlan en de telefoons waarop de Sonos app draait niet.
Ik lees her en der dat daar niet echt een eenvoudige oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@GerCor Ik heb nog gewoon het oude TuneIn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:46:
@GerCor Ik heb nog gewoon het oude TuneIn scherm.
Ik weet niet welk scherm je bedoelt maar ik heb gewoon een printscreen geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqBlg4kWbXw6w3kDaSwYoBTxM3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FqwdBiGq8pIgwXx6JXHedRaE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:03
Schwarz schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:00:
[Afbeelding]

Zag dit net in de app. De knop werkt echter niet. Was dit hier al eerder langsgekomen?
Zojuist ook een mail ontvangen - via deze link kun je de preview zien: https://www.sonos.com/nl-nl/controller-app

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Hopelijk niet te off-topic maar ik ben ah oriënteren op een Sonos Arc met twee Era 300 speakers. Apollo Almere heeft een lopende actie voor de Era 300 speakers en er komt een koningsdagactie prijs op de Arc van 869 euro. Dit heb ik zojuist telefonisch bevestigd.

Op zich geen slechte deal maar ook op Marktplaats zijn wat goedkope aanbieders te vinden die deze set (ARC+2x ERA300) nieuw aanbieden voor een totaal rond de 1500 euro. De verkopers hebben tig positieve ervaringen en bieden het aan via de Sonos website met garantie en dan naar ik vermoed een kortingscode die ze bedongen hebben oid.

Iemand ervaring met deze route én als eens iets moeten retourneren/ garantie gebruikt?

Bedankt alvast :)

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:49

ralpje

Deugpopje

Rallye schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 17:24:
Kun je nog zien hoe je nu links van radiozenders toevoegt aan Sonos?
De TuneIn app op je telefoon installeren, daar de zender handmatig toevoegen dan opslaan als favoriet.
In de (new) TuneIn app binnen Sonos kun je dan (mits ingelogd met hetzelfde TuneIn account uiteraard) die favoriet weer starten.

Maar zoals gezegd: YMMV qua stabiliteit.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 08:38

Halfkakkende

Vandring

Gynnad schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:16:
[...]

Zojuist ook een mail ontvangen - via deze link kun je de preview zien: https://www.sonos.com/nl-nl/controller-app
Nouja, zien? Die animaties gaan voor mij veel te snel om in te kunnen schatten wat mij te wachen staat komende maand. Ben bang dat het weer teveel wennen wordt (net nu je gewend bent).

Net btw ook de melding via mail en app gehad.

MUZIEK!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:51

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

power_user schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:01:
Hopelijk niet te off-topic maar ik ben ah oriënteren op een Sonos Arc met twee Era 300 speakers. Apollo Almere heeft een lopende actie voor de Era 300 speakers en er komt een koningsdagactie prijs op de Arc van 869 euro. Dit heb ik zojuist telefonisch bevestigd.

Op zich geen slechte deal maar ook op Marktplaats zijn wat goedkope aanbieders te vinden die deze set (ARC+2x ERA300) nieuw aanbieden voor een totaal rond de 1500 euro. De verkopers hebben tig positieve ervaringen en bieden het aan via de Sonos website met garantie en dan naar ik vermoed een kortingscode die ze bedongen hebben oid.

Iemand ervaring met deze route én als eens iets moeten retourneren/ garantie gebruikt?

Bedankt alvast :)
Ik heb op deze manier een 40% kortingscode gekocht voor 100 euro. Ook van iemand met superveel positieve feedback (JT uit Schellenduinen als ik het mij goed herinner). Setje era 300's kostte mij op deze manier dus 700 euro. Ik kreeg eerst de code, kon in mijn eigen account bestellen en betaalde daarna pas de verkoper.

Een van de era 300's had een defect, maar omdat het uit mijn eigen account besteld was en geregistreerd was stuurde Sonos al snel een nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Elias2020 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:40:
[...]

Ik heb op deze manier een 40% kortingscode gekocht voor 100 euro. Ook van iemand met superveel positieve feedback (JT uit Schellenduinen als ik het mij goed herinner). Setje era 300's kostte mij op deze manier dus 700 euro. Ik kreeg eerst de code, kon in mijn eigen account bestellen en betaalde daarna pas de verkoper.

Een van de era 300's had een defect, maar omdat het uit mijn eigen account besteld was en geregistreerd was stuurde Sonos al snel een nieuw exemplaar.
Bedankt voor je reactie, dit geeft wat inzicht. Ben ik toch benieuwd hoe ze aan honderden van die kortingscodes komen :9

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 21:08
power_user schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:31:
[...]

Bedankt voor je reactie, dit geeft wat inzicht. Ben ik toch benieuwd hoe ze aan honderden van die kortingscodes komen :9
Heb weleens gehoord van iemand die bij Sonos werkte dat ze ieder jaar 1 of meerdere codes krijgen, misschien dat het daarvandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-09 14:04
Hallo beste sonos vrienden.

Ik zit met een vraag waar ik niet direct een antwoord op vind vandaar mijn vraag hier.

Voor in mijn tuin wil ik graag een speaker gaan plaatsen voor wat muziek onder andere als we lekker buiten zitten voor te borrelen, bij een bbq of een feestje ....

Nu heb ik 2 ideeën waar ik mee zit.

Ofwel wil ik 2 speakers van sonos era 100.
Of voor ongeveer hetzelfde budget een sonos move 2.

Het voordeel van 2 speakers is natuurlijk dat het geluid verdeeld is en dit wat voller over komt.

Van de sonos move is een grotere speaker en hoeft niet aan stroom te hangen want heeft een batterij wat gemakkelijker op te stellen is en dit misschien ook al voldoet aan de eisen.

Mensen wat misschien mij kunnen adviseren welke keuze en waarom ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
@Philtjens Ik heb zelf besloten dat een Move volstaat. Prima geluid en het hele jaar te gebruiken. Die 2 Era's heb je dan in de herfst en winter eigenlijk niks aan. In de zomer hangt de Move in de overkapping en de rest van het jaar staat de Move in mijn slaapkamer. Maar ik zou de Move natuurlijk ook, tijdens een verjaardag o.i.d. in het toilet kunnen zetten. Heb je daar ook muziek. Vrouwlief wilde daar, het toilet, een Roam voor aanschaffen maar ik lees veel ellende over de Roam. Dus, laat maar.

Kortom, een Move 2. Koop de Move 2 bij Sonos zelf en dan kun je zelf 100 dagen testen of het voldoet. Voldoet het niet, stuur je de Move 2 terug. Maar goed, dat weet je na een uurtje ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:21
2 x roam draagbaar en waterdicht.
Era zou ik niet doen vanwege de benodigde stroom en vocht risico
De Move is groter en zwaar, en alleen spatwaterdicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik heb 2 Roams voor onder de overkapping. Tijdens de herfst en winter staan ze in de badkamer :). Of ze gaan mee op reis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:37
Koptelefoon van Sonos lekt uit: Sonos Ace

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfzIqf0LtQ2ZCvoXQM14-8JiFlY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7kj5d1FkNxoFCzPYSrOqY4I5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4WUpnogznRZPBbn3-0GtHs26Cs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/d3CpVYpx4NySTQDnbFZzUV3c.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 07-05-2024 10:28 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:20
De nieuwe Sonos app voor iOS staat online. Eerste indruk is "ok". Maar ik ben vooral op de lange termijn benieuwd of hij meer responsive is dan de vorige versie.
Dat het eindeloos een loader in beeld en dan soms een error eindelijk verholpen is. Komende dagen even goed testen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Helaas is zoeken in je Muziekbibliotheek (SMB share) niet meer mogelijk, zoals dat ook al het geval was bij het gebruik van de nieuwe zoekfunctie in de voorgaande versie van de S2 app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
het ziet er fraai uit die nieuwe look, maar hier (iPhone 15 Pro Max) vooralsnog erg traag in het selecteren van een Radio station of groeperen van kamers tijdens afspelen.

Nee, qua snelheid en smoothness vrijwel 0 verbetering met vorige versies van de Sonos iOS app.

[ Voor 23% gewijzigd door _Bailey_ op 07-05-2024 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben hier alweer eventjes in discussie met de servicedesk. Blijf enorme vertragingen ervaren in het opstarten van de app. Duurt lang voordat apparaten gevonden worden. Als ze in eerste instantie al gevonden worden.

Alle aanbevolen aanpassingen voor ubiquiti inmiddels gedaan, maar blijft een beetje tobben.

Alle wifi AP's op hetzelfde kanaal zetten lijkt wel enige verbetering te bieden, maar dan ervaar ik op andere apparaten allerlei vertraging... Beetje klaar mee eerlijk gezegd :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Ik heb het binnen een minuut voor elkaar. Wit scherm op de iPad. Kan niks meer met de Sonos app.

Edit: Android nu ook beschikbaar (en geïnstalleerd).

Bevindingen:

Als je muziek van Sonos Radio (TuneIn) afspeelt komt even het logo van de zender in beeld maar verdwijnt weer. Logo van Juke blijft wel staan.

App is nog een beetje zoekende, lijkt het. Krijg 'Sub mini niet toegewezen' in beeld maar verdwijnt ook net zo snel weer.

Het woord 'Spraakversterking' past net niet binnen de tegel. Maar dat kan ook mijn telefoon zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Sigpb_oefSMXLJEn06v5eOAhUo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dVgEZaxDqme0FtttPQGjx3wI.jpg?f=user_large

[ Voor 99% gewijzigd door GerCor op 07-05-2024 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Hier ook een Unify setup en nergens last van. App start snel op.

De nieuwe zwarte app icon was wel even zoeken op op mijn zwarte background. De vorige zag ik vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Kreeg net weer een update van de App.
Wekker was even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Ronvgs schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:26:
Kreeg net weer een update van de App.
Wekker was even zoeken.
Waar zit de wekker dan? ik kan die werkelijk niet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronvgs
Systeem instellingen en dan beheren.

De slaaptimer zijn ze nog vergeten.

Edit het alarm is helaas niet te wijzigen.
Krijg het gevoel dat de App nog niet helemaal af is.

[ Voor 75% gewijzigd door Ronvgs op 07-05-2024 20:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:37
Waarom hebben ze de volume indicator weggehaald? :(

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Op Android kon je het volume regelen met de hardwareknoppen. Op Apple was dat al verwijderd. Maar nu ook op Android dus. Widget is ook niet meer aanwezig.

[ Voor 83% gewijzigd door GerCor op 07-05-2024 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:20
Rivanov schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:29:
Waarom hebben ze de volume indicator weggehaald? :(
Ja irritant, en de mute functie (klikken op icoontje voor volume slider) is ook weg...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23:15
Je kan niet eens een nummer toevoegen aan je wachtrij. Wtf!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
Wat een aids, die nieuwe app.
- waarom blijft Sonos bovenin beeld staan als je muziek browst. Neemt 2 cm beeld in beslag.
- waarom de hele tijd music controls onderin beeld. Neemt 2 cm beeld in beslag.
- tot 2x toe geen bedieining mogelijk. Leuk, avonds nog even de muziek snoeihard en bijna niet op pauze te krijgen.

Wat een kneuzen, bij Sonos.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:38
Stefan22 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:22:
Helaas is zoeken in je Muziekbibliotheek (SMB share) niet meer mogelijk, zoals dat ook al het geval was bij het gebruik van de nieuwe zoekfunctie in de voorgaande versie van de S2 app.
Ik vind dit heel erg. Ik heb een server vol muziek.
Als je een nummer zocht kreeg je mooi de resultaten in je diensten en shares. Dat was juist oa zo tof. Nu KAN je niet eens meer los in je share zoeken. Ik ben echt sprakeloos. Wat een gezeik zeg.

Update. Je kan in je bibliotheek alleen maar scrollen. Je kan zelfs niet naar een beginletter wat een drama

[ Voor 9% gewijzigd door Yamahaa op 07-05-2024 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Op het Sonos Forum gaat het ook aardig los na de nieuwe update....
Bizar dat ze (gerushed lijkt wel?) een app uitbrengen die zoveel essentiële functies mist, en het is niet alsof het een niche product is met een paar honderd gebruikers....

Update
Lees ook net dat Last.fm ondersteuning zou zijn verwijderd? Dat zou ik wel echt heel heftig vinden....
Although this is a pretty low-priority complaint, the update also removed last.fm service from the app. This means I can no longer scrobble listens of my local music.

[ Voor 30% gewijzigd door Canis Lupus op 07-05-2024 22:59 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
Playlist (volgende nummers die eraan komen) lijkt ook niet te editen te zijn :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Boost blijkt ook afwezig te zijn. Schijnt wel weer terug te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gQYBh754ikHQuEYJiaxjKt0_WU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/edLgCPkwUiWlUzo6nLgnilXI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 79% gewijzigd door GerCor op 08-05-2024 00:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:31
De web app werkt best wel goed moet ik zeggen.
Voor de iMac, je kunt de webpagina in je doc plaatsen en lijkt het gewoon als een app.

Update: nou het reageert toch wel wat slecht bij het gebruik, hopelijk gaan ze daar nog wel wat mee doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wa516SVxA0j088ZEMn0sH-cNRJw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yqEv3FNojDQsu5e5nzE7dWmo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door merlin1201 op 08-05-2024 07:33 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05

Rincewind

Take me in your arms tonight

matthijst schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:12:
Wat een aids, die nieuwe app.
- waarom blijft Sonos bovenin beeld staan als je muziek browst. Neemt 2 cm beeld in beslag.
- waarom de hele tijd music controls onderin beeld. Neemt 2 cm beeld in beslag.
- tot 2x toe geen bedieining mogelijk. Leuk, avonds nog even de muziek snoeihard en bijna niet op pauze te krijgen.

Wat een kneuzen, bij Sonos.
En om dan te weten dat ze al maanden bezig zijn met beta-testen van de app... 8)7

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik krijg gewoon 3 software updates binnen 24 uur aangeboden 8)7 8)7 , nou dan weet je t wel. Wat een clusterfuck is deze nieuwe app.
Reddit gaat ook helemaal los na deze nieuwe Sonos App.
Pagina: 1 ... 168 ... 198 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.