Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 169 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:17
Ik zit met Android nu op nummer 4 update. De hele alarmfunctie is net uit het menu verwijderd. Op mijn iPad nog geen enkele update. Gewoon de 80.0. Daar zit de, verder onbruikbare, functie Alarm nog wel in.

Het zal nog wel een tijdje zo doorgaan met updaten.

Edit:

Ik kan nu met mijn volumeknop van de telefoon het volume weer regelen alleen komt het niet in beeld.

Bij groeperen staat nu wel het volumeniveau in cijfers vermeld.

[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 08-05-2024 08:35 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Ik heb de auto update op Android net maar even uitgezet voor de Sonos app, totdat ik het idee heb dat het wat stabieler is geworden 😋

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:19
Yamahaa schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:44:
[...]

Ik vind dit heel erg. Ik heb een server vol muziek.
Als je een nummer zocht kreeg je mooi de resultaten in je diensten en shares. Dat was juist oa zo tof. Nu KAN je niet eens meer los in je share zoeken. Ik ben echt sprakeloos. Wat een gezeik zeg.

Update. Je kan in je bibliotheek alleen maar scrollen. Je kan zelfs niet naar een beginletter wat een drama
Ik kom er nu ook achter dat je niet opnieuw kan indexeren zucht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:17

Mr. Freeze

¡GO!

Op Reddit gelezen;

Probeer de web app om sommige problemen te omzeilen

https://play.sonos.com/en-us/web-app

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Ronvgs schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:50:
Systeem instellingen en dan beheren.

De slaaptimer zijn ze nog vergeten.

Edit het alarm is helaas niet te wijzigen.
Krijg het gevoel dat de App nog niet helemaal af is.
Gisteren de alarmen gevonden dankzij jouw tip, vandaag zijn ze verwijderd door de laatste update... Waar zijn ze mee bezig. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:18

Rincewind

Take me in your arms tonight

_Bailey_ schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 07:52:
ik krijg gewoon 3 software updates binnen 24 uur aangeboden 8)7 8)7 , nou dan weet je t wel. Wat een clusterfuck is deze nieuwe app.
Reddit gaat ook helemaal los na deze nieuwe Sonos App.
Tijdens de beta-periode heb ik een aantal keren aangegeven dat ik het gevoel had een MVP te testen: vooral in het begin toen de oude app opeens werd vervangen door de nieuwe en (bijna) niet goed werkt. Ja, ik ben betatester en dan weet je dat er dingen ontbreken en/of niet helemaal 100% gelijk goed werken maar je verwacht toch dat alle (of bijna alle) functionaliteit overeind blijft in een nieuwe versie. Maar goed: blijkbaar niet want wat mij persoonlijk mateloos irriteert is dat er geen alarm en sleeptimer mogelijk is. Die had ik wel verwacht in de release-versie maar helaas pindakaas... Deze post op Reddit vat het goed samen. Inderdaad: een clusterfuck...

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52
Mr. Freeze schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:30:
Op Reddit gelezen;

Probeer de web app om sommige problemen te omzeilen

https://play.sonos.com/en-us/web-app
Daar zie je wel de Volume Indicator:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBxxJGcnDoGRk0sRnyHnXgz3rFk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kawvL4V0iQLfmN3KLhihACnu.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t45A10vkYYwsz6yvIW07vPrEHXc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uISclJsQT5lHHDnoLXinKxnC.png?f=user_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:23
Ik ben in de markt om een Sonos Arc aan te schaffen (ter vervanging van de Playbar). Bij Sonos zelf kost deze nu 999 (en de refurbished 749 en daarbij kan ik nog een ING code gebruiken). Nu ben ik niet helemaal thuis in de Sonos prijzen en aanbiedingen maar is het verstandig om er nu eentje aan te schaffen? Of zijn er nog op vaste momenten in het jaar aanbiedingen waar ik beter op kan wachten? :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
hk12nl schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:16:
Ik ben in de markt om een Sonos Arc aan te schaffen (ter vervanging van de Playbar). Bij Sonos zelf kost deze nu 999 (en de refurbished 749 en daarbij kan ik nog een ING code gebruiken). Nu ben ik niet helemaal thuis in de Sonos prijzen en aanbiedingen maar is het verstandig om er nu eentje aan te schaffen? Of zijn er nog op vaste momenten in het jaar aanbiedingen waar ik beter op kan wachten? :)
Ik zou wachten tot Black Friday. Scheelt je bakken geld.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Dit zie ik als ik de app start op mijn Android telefoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byNSMpMaKGFRFDMGva1W2K3VxNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0a15WZBunulcvZaujIiwmTT.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast. WM0, WM1 enz ontbreekt en de mevrouw van Google Assistent is met pensioen. Ik heb nu een meneer die mij toespreekt.

Verder. Druk op de 3 liggende puntjes en ik krijg dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSogG-eItZYwsVThkpoKry1srsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdeprWV2yV5wU8aFwdAErOME.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okyRizqC7TDI7lwIPmNTpRyu_QA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u42G61qMfbUbD3pfEKlGUpnU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door GerCor op 08-05-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:23
GerCor schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:19:
[...]

Thx voor deze tip. Dat duurt alleen nog zo lang haha maar zeker goed om in het achterhoofd te houden.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
GerCor schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:19:
[...]

Duurt alleen nog wel lang. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
hk12nl schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:29:
[...]

Thx voor deze tip. Dat duurt alleen nog zo lang haha maar zeker goed om in het achterhoofd te houden.
Wat ook kan:

Als je slim bent/het lef hebt en niet wilt wachten. Je kunt de Arc nu ook kopen. Kun je de Arc 100 dagen kosteloos proberen en stuurt hem dan terug. Koop je de Arc opnieuw met Black Friday. Scheelt je, denk ik, zo € 300 en koop voor dat geld wat je bespaart iets anders leuks van Sonos of voor jezelf of voor iemand anders.

Opties/keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Halfkakkende

Vandring

Wat een waardeloze app zeg, niet normaal! Ik vond de v2 app al niet al te intuitief en snel, maar dit slaat echt nergens op...Gelukkig werkt de oude app op mijn laptop nog en is die wel redelijk responsief.

Mijn setup:
  • Connect:amp
  • Amp + Sub
  • Roam
  • iPhone 14
  • Voornamelijk Spotify, soms ook een andere dienst
Het valt mij met name op dat het heel erg onoverzichtelijk is geworden, maar verder ook:
  • HEEL traag, elk menu laadt maar en laadt maar
  • Laagje, over laagje, over laagje...
  • De playlist is amper nog te beheren, bijv. het verwijderen van een nummer
  • Laat staan losse nummers toevoegen
  • Ik mis de optie om vanuit een nummer/album direct in een dienst te zoeken, dit kan enkel nog met die "overall" en-vind ik- onduidelijke zoekfunctie
  • Bij het aanklikken van een los nummer uit een album is mij al meermaals voorgekomen dat het hele album wordt toegevoegd en dan een totaal ander nummer begint met afspelen
  • Verbinding met producten maken duurt soms veel te lang, maar mijn Roam ziet hij uberhaupt niet
  • Het is mij al meerdere keren gebeurd dat bij het afsluiten van de app de muziek ineens aanspringt, moet je weer de app openen, hopen dat ie verbinding met de producten kan maken, maar pauzeren reageert de app niet op tenzij je een paar keer play-pauze doet
  • Volume control reageert soms niet en springt dan weer terug naar de oude waarde, om vervolgens na 10 seconde weer naar de eerder aangegeven waarde te springen
  • Idem voor het verplaatsen van de afspeelbar, hoewel dat misschien ook met de snelheid van Spotify te maken heeft (?)
  • Hoezo kun je op twee manieren naar je systeem? Bovenin via "Je Systeem" en via het omhoogschuiven van het onderste balkje
  • Helaas de widget en hardware knoppen niet terug (jaja, ik weet 't, ligt aan Apple ofzo)
Ik begrijp écht niet dat dit door enige kwaliteitscontrole is gekomen, laat staan "beta tests". Hopelijk wordt deze app nog even teruggedraaid en verbeterd voordat het weer wordt uitgegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Halfkakkende op 08-05-2024 16:41 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-09 18:31
Ik zoek hoe ik m’n arc weer op HDMI kan zetten na luisteren bijv spotify 😞

//edit ergens verstopt staat

Je bronnen:
TV

Je moet het maar weten…..

[ Voor 34% gewijzigd door hgwj1983 op 08-05-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:38
hgwj1983 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:26:
Ik zoek hoe ik m’n arc weer op HDMI kan zetten na luisteren bijv spotify 😞

//edit ergens verstopt staat

Je bronnen:
TV

Je moet het maar weten…..
Dat zit inderdaad ook erg ver weg! Goed dat je het hebt gevonden 😀

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 21:08
hk12nl schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:16:
of wachten tot je Playbar kuren heeft, Sonos heeft laatst mijn playbar omgeruild voor een Arc _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
jaroen89 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:09:
[...]
of wachten tot je Playbar kuren heeft, Sonos heeft laatst mijn playbar omgeruild voor een Arc _/-\o_
Wat voor kuren had je? Wil mijn Playbar ook wel omruilen voor een Arc;)

Als je echt nu een Arc wilt zou ik gaan voor refurbished, die zijn 750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 21:08
Rev! schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:11:
[...]

Wat voor kuren had je? Wil mijn Playbar ook wel omruilen voor een Arc;)

Als je echt nu een Arc wilt zou ik gaan voor refurbished, die zijn 750.
Problemen met een piepende transformer zoals hier beschreven, had ze daarna nog even aan de lijn en vriendelijk bedankt voor de upgrade, verklaring was dat de Playbar niet meer op voorraad was dus vervangen door een Arc ;) . (Playbar was 9 jaar oud, zeer nette service van Sonos)

[ Voor 4% gewijzigd door jaroen89 op 08-05-2024 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Dit is dan wel weer geinig van de nieuwe app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xyChF5YbO9Upg9M3h7MzczHncY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWVyBB0ALjf2Jt1tKGBZw5V9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
GerCor schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:41:
Dit is dan wel weer geinig van de nieuwe app.

[Afbeelding]
Wat bedoel je precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rivanov schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:52:
[...]

Wat bedoel je precies? :)
Dolby Mat 2.0.

Nog nooit eerder gezien. Ik ben nu aan het proberen te begrijpen wat het is maar is materie waar ik geen verstand van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
GerCor schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:10:
[...]

Dolby Mat 2.0.

Nog nooit eerder gezien. Ik ben nu aan het proberen te begrijpen wat het is maar is materie waar ik geen verstand van heb.
Physical media, like Blu-ray discs, typically use the Dolby TrueHD codec. Dolby MAT is used by live TV broadcasts and video game consoles for on-the-fly encoding

Had je toen toevallig een console aanstaan?

Zal morgen eens testen met m’n Series X. Want voorheen kwam daar dan gewoon Dolby Atmos te staan in de Sonos app. Maar na de app update nog niet gekeken.

[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 08-05-2024 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rivanov schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:14:
[...]

Physical media, like Blu-ray discs, typically use the Dolby TrueHD codec. Dolby MAT is used by live TV broadcasts and video game consoles for on-the-fly encoding

Had je toen toevallig een console aanstaan?

Zal morgen eens testen met m’n Series X. Want voorheen kwam daar dan gewoon Dolby Atmos te staan in de Sonos app. Maar na de app update nog niet gekeken.
Nope, de app Videoland op de TV zelf. Vandaar. Ik dacht dat Videoland slechts stereo PCM is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twaeker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 23:58
Wat heel erg is, is dat ik een hele lijst van URL’s had met radiofavorieten. Allemaal weg, ze ondersteunen geen met de hand gemaakte URL’s meer. Want dan kunnen ze hun reclameshit niet meer over je uitstorten. Dit is voor mij voldoende om mijn systeem van de hand te doen. Zou er een manier zijn om binnen IOS te downgraden? Er moesten toch alternatieve appstores ondersteund gaan worden? Wat een enorme blunder van dit peperdure merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Lyd (de Apple Watch app) ondersteunt de wekker nog steeds, zo ook de sleeptimer.

Naast de web app kan dit voor sommige wat ergernissen weg nemen?

Edit; mijn excuses, de sleeptimer lijkt niet (meer) te werken, de muziek had zojuist moeten stoppen maar ging gewoon door.

[ Voor 29% gewijzigd door Mr. Freeze op 08-05-2024 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 23:22
Nou werd ik er weer aan herinnerd waarom ik niet automatisch al mijn apps update. :X Helaas geen mogelijkheid tot downgraden in IOS. |:(

Geen mogelijkheid om iets te doen met de wachtrij (nummer toevoegen, volgorde veranderen, nummer weghalen), behalve volledig vervangen. Het komt er weer aan (zie https://support.sonos.com...e/add-tracks-to-the-queue en https://support.sonos.com/en-us/article/edit-the-queue: Sonos app version 80.0
This feature is not currently available in the Sonos app for iOS or Android, but it will return in a future update.
), maar waarom releasen ze deze versie zonder deze functie! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Mr. Freeze schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:36:
Lyd (de Apple Watch app) ondersteunt de wekker nog steeds, zo ook de sleeptimer.

Naast de web app kan dit voor sommige wat ergernissen weg nemen?
Ik krijg in de Web app bitter weinig te zien bij het tandwiel. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

GerCor schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:54:
[...]

Ik krijg in de Web app bitter weinig te zien bij het tandwiel. Wat doe ik fout?
Geen idee, met Safari werkt het prima, op m’n andere apparaten nog niet geprobeerd (Linux, Windows en Xbox). Misschien even een andere browser proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Mr. Freeze schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:58:
[...]

Geen idee, met Safari werkt het prima, op m’n andere apparaten nog niet geprobeerd (Linux, Windows en Xbox). Misschien even een andere browser proberen?
Edge en Chrome geprobeerd. Ik krijg alleen instellingen te zien. Beheer ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17-09 14:59
Hmm. De Android widget lijkt ook te zijn verdwenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Zonet was tòch mijn Android app geüpdatet van 16.1 naar 80.0 van 9 mei. :(
Grootste probleem: kon niet eens door mijn lokale NAS bladeren (of iig was die niet meer geconfigureerd).
Snel gedeinstalleerd en de 16.1 gesideload. Ik wacht wel paar weken tot de 'kinderziektes' eruit zijn... 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 13:00
Hoe zat het ook weer met TuneIn? Daar had ik toch geen account voor nodig vanuit Sonos? Nu kan ik de service niet meer gebruiken zonder een account aan te maken daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Nu online

Halfkakkende

Vandring

Inderdaad heel vervelend dat je geen lokale bronnen zoals NASsen kunt benaderen, kom ik ook net achter en kan ook geen setting vinden om dat verder in te stellen...

Tevens: kan de volgorde van de diensten aangepast worden? Ik kan enkel aangeven wat mijn voorkeursdienst is, maar dan volgen Apple Music, bandcamp, etc. Terwijl ik liever Bandcamp eerder zie, want die gebruik ik vaker dan Apple Music.

Loop er ook net tegenaan dat ik iets via de web-app heb opgezet, tabblad had gesloten en vervolgens niet via de app kan pauzeren of het volume kan aanpassen, want hij geeft aan dat er niks wordt afgespeeld . Oplossing was om de web-app weer te openen, daar te pauzeren en toen verscheen het ineens in de app. 8)7
Nu werkte het wel, raar.

[ Voor 29% gewijzigd door Halfkakkende op 09-05-2024 10:17 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

GerCor schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 23:12:
[...]

Edge en Chrome geprobeerd. Ik krijg alleen instellingen te zien. Beheer ontbreekt.
Nu snap ik wat je bedoelde, ik dacht dat je lege velden zag o.i.d. maar inderdaad, de settings zijn lang niet compleet in de web app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10:26
Dus advies is even te wachten met de update? Kreeg zojuist ook een push melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
twaeker schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:31:
Wat heel erg is, is dat ik een hele lijst van URL’s had met radiofavorieten. Allemaal weg, ze ondersteunen geen met de hand gemaakte URL’s meer. Want dan kunnen ze hun reclameshit niet meer over je uitstorten. Dit is voor mij voldoende om mijn systeem van de hand te doen. Zou er een manier zijn om binnen IOS te downgraden? Er moesten toch alternatieve appstores ondersteund gaan worden? Wat een enorme blunder van dit peperdure merk.
Grappig, ik heb Home Assistant die ook de Sonos aanstuurt en gebruik de Sonos app om die reden dus ook nooit. Ik zag nu deze discussie en zag dat ook mijn app al automatisch geüpdate was dus ben even gaan kijken.

In de app zijn al je custom radiostations inderdaad niet meer zichtbaar, maar ze zijn niet verwijderd. Vanuit Home Assistant kan ik er namelijk wel gewoon nog doorheen browsen in Favorites en ze werken ook nog prima. Misschien is het een idee ook zoiets op te zetten of een 3rd party app te zoeken/maken? Lijkt me een stuk goedkoper dan je systeem van de hand doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Brains Bush schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:47:
Dus advies is even te wachten met de update? Kreeg zojuist ook een push melding.
Zo lang als dat mogelijk is ja, ik heb gelukkig nog de Windows app tot m’n beschikking.

Als ik nu met de officiële Sonos app zoiets simpels wil doen als radio station veranderen dan krijg ik de melding “oops, er is iets mis gegaan”.

Alleen nog met de alternatieven kan ik een andere zender beluisteren.

Clusterfuck, deze hele update :-|

[ Voor 31% gewijzigd door Mr. Freeze op 09-05-2024 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 07:35
Zoals op de reddit en Sonos forums gemeld, heb je een Sonos boost dan is die ook niet meer zichtbaar in de nieuwe app. Vraag me zelfs af of je hem nog kunt toevoegen. In de nieuwe web app is ie wel zichtbaar.

Blij dat ik de oude app op m'n mac nog beb.

Kortom Sonos doet een "NPO app release", iets wat niet af is releasen en dan hopen dat het na wat maanden gefixed is.

Was dit ooit in beta ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:51
De nieuwe Sonos app is overzichtelijker geworden maar wat jammer dat de alarmfunctie bij deze versie nog niet beschikbaar is. Op de support site staat dat dit er bij een volgende versie wel aan zit te komen. :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Zo, mbv Charles Proxy een oude versie van de Sonos IOS app kunnen downloaden :)

Voorlopig wel klaar met die nieuwe troep.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:02
Canis Lupus schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:26:
Zonet was tòch mijn Android app geüpdatet van 16.1 naar 80.0 van 9 mei. :(
Grootste probleem: kon niet eens door mijn lokale NAS bladeren (of iig was die niet meer geconfigureerd).
Dit is wel slecht. Nu heb ik geen NAS maar wel een Windows server. De link naar de muziekfolder werkt bij mij nog wel, het afspelen ook alleen zie ik de naam van de artiest en het nummer niet meer in het "now playing" scherm. Ook vindt hij niks meer uit de lokale bibliotheek bij het zoeken op de artiestnaam.

In feite slopen ze iets uit je apparaat waar je hem mogelijk voor gekocht hebt.

Edit:
Alternatief zou Plex zijn maar dan heb je waarschijnlijk de betaalde versie nodig?

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 09-05-2024 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Hi all,

Even een vraag die niet over de nieuwe app gaat ;)

In de woonkamer maak ik gebruik van een Arc setup.
Als ik hier muziek op afspeel gebeurt er niets met de tv waar deze op aangesloten is.

Nu heb ik voor de tv in de tuin een beam gekocht.
maar als ik hier muziek op afspeel, triggert deze automatisch dat de tv aangaat.
Ik kan niet echt iets vinden in de settings.
Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
sonnypiek schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:26:
Hi all,

Even een vraag die niet over de nieuwe app gaat ;)

In de woonkamer maak ik gebruik van een Arc setup.
Als ik hier muziek op afspeel gebeurt er niets met de tv waar deze op aangesloten is.

Nu heb ik voor de tv in de tuin een beam gekocht.
maar als ik hier muziek op afspeel, triggert deze automatisch dat de tv aangaat.
Ik kan niet echt iets vinden in de settings.
Zie ik iets over het hoofd?
CEC aanstaan op die TV waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
GerCor schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:01:
Volgens mij heb ik vorige week gelezen dat de oude TuneIn het al niet meer doet. Die heb ik dan ook verwijderd.

Edit: goed gelezen dus

[Afbeelding]

@Schwarz op mijn telefoon kon ik de preview ook niet bekijken. Wel op de iPad.
Ik zie dat je voor de nieuwe TuneIn service een account moet hebben. Ik gebruikte de oude nog zonder account en alleen voor wat custom streams maar ik las dat dit in de nieuwe versie niet meer mogelijk is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Mr. Freeze schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:05:
[...]

Zo lang als dat mogelijk is ja, ik heb gelukkig nog de Windows app tot m’n beschikking.

Als ik nu met de officiële Sonos app zoiets simpels wil doen als radio station veranderen dan krijg ik de melding “oops, er is iets mis gegaan”.

Alleen nog met de alternatieven kan ik een andere zender beluisteren.

Clusterfuck, deze hele update :-|
Ik ben ook even aan het kijken. Het valt mij op dat veel favorieten het niet meer doen. Kijk ik naar een favoriet waar SONOS Radio bij staat, dan werkt het wel. Ik speel nu Sky Radio via de streamingsdienst Juke. Maar op mijn telefoon is alleen SONOS Radio te zien omdat de afbeelding van Sky niet wordt getoond. Op mijn iPad staat wel het logo van Sky Radio en ook Juke.

Dus alle favorieten waar geen SONOS Radio bij staat verwijderen? En dan opnieuw toevoegen als favoriet.

Verder:

Op mijn iPad staat nu versie 16.1.1 (nieuwe app). Eerst dus 80.0 Bij WM staat nu: SONOSNET Behalve bij de Move. Hier staat STATION. Op mijn telefoon is dat weer anders.

O, nu ineens verschijnt de afbeelding van Sky Radio op mijn telefoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmkOqAmgSQ6EHyl089GuiCsir88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/acPuqAfO1aSP1nDwlqPHyx07.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind het wel leuk om mee te maken. Zolang alles verder werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 09-05-2024 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

GerCor schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:36:
[...]
Als je slim bent/het lef hebt en niet wilt wachten. Je kunt de Arc nu ook kopen. Kun je de Arc 100 dagen kosteloos proberen en stuurt hem dan terug. Koop je de Arc opnieuw met Black Friday. Scheelt je, denk ik, zo € 300 en koop voor dat geld wat je bespaart iets anders leuks van Sonos of voor jezelf of voor iemand anders.
Je kunt ook even Marktplaats in de gaten houden, wellicht dat wat mensen met een Arc de nieuwe app zo zat zijn dat ze hier voor een leuke prijs langskomen 🤪.

Daarbij schijnt er ook een Arc 2 te komen dit jaar, wat ook invloed op prijs van oude Arc kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Nu online
Rivanov schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:44:
[...]

CEC aanstaan op die TV waarschijnlijk.
Dat kan t zomaar is zijn! Morgen even proberen!
Verlies ik dan niet de mogelijkheid om met de afstandbediening harder en zachter te kunnen zetten? Dat kan ik in de woonkamer ook gewoon namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
sonnypiek schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:21:
[...]

Dat kan t zomaar is zijn! Morgen even proberen!
Verlies ik dan niet de mogelijkheid om met de afstandbediening harder en zachter te kunnen zetten? Dat kan ik in de woonkamer ook gewoon namelijk
Het lukt je waarschijnlijk niet om HDMI-CEC uit te schakelen zolang de Beam aangesloten is. Je zult zien dat wanneer je HDMI-CEC uitschakelt de Beam het een seconde later weer inschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Baal wel van deze update. Las dat alarmen die al ingesteld zijn wel aan te passen zijn maar een nieuw alarm niet in te stellen is. Kan helaas nergens mijn huidige alarmen vinden. Waar staat dit ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:49
Kreeg net deze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtTh8HpOFUkcF7QMrgss2UzWuIA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FSVa8ztm7kObP7h8TfzAlMC6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGzeXUnW857l1KO_qI4Kk07slTQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/x5GXlYBosGau50gcVYYh0W9h.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1WgCWX75wT1psQVozLH0Fys79M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EAD4H95cUapDc2HeeXJf7N8M.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FT5KqAJOpbNcPeN1oqFnh5ImWkY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VUQpLxeopnAqcb1U6r19zYjg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AztK5g7KoH8WcJ7mFXw647iAilc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cPhb9Ldv6XtX7o1qfwqaky3t.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:37
Waarom hebben ze die tap op het bolletje van de volume slider weggehaald 😫 voorheen kreeg je dan het individuele volume te zien. Nu MOET ik eerst sliden, en dan komt er vervolgens pas een menu omhoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
Thomas20 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 22:12:
Waarom hebben ze die tap op het bolletje van de volume slider weggehaald 😫 voorheen kreeg je dan het individuele volume te zien. Nu MOET ik eerst sliden, en dan komt er vervolgens pas een menu omhoog..
UX designers be like: less is more ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Vanavond even buiten gezeten, bbq aan, muziekje erbij van de Move.

Move net weer naar binnen gehaald en nu in slaapstand. Althans, dat gaf de vorige app aan. De nieuwe app laat de Move gewoon verdwijnen.

Ook een optie. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Grrr. Net ook die nieuw app geinstalleerd om er achter te komen dat ik voor het instellen van alarm naar Windows moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharkby
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-09-2024
Bij mij blijft de app ook teruggaan naar de “keuken”, terwijl ik daar niets heb spelen en bijvoorbeeld in de woonkamer ben. Als ik dan het volume wil aanpassen in de woonkamer, moet ik eerst opnieuw de keuken en woonkamer koppelen, stopt de muziek, moet ik het nummer opnieuw starten, om daarna het volume te kunnen aanpassen… 8)7

T gaat trouwens om het spelen met Tidal Connect vanuit de Tidal app.

[ Voor 9% gewijzigd door Scharkby op 10-05-2024 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 20:50
My 2Cent...

Wat een teleurstellende update van de app...
Favorieten (radiostations) zijn blijkbaar niet meer beschikbaar in de nieuwe app... Zijn nu greyed out..
Zie alleen geen mogelijkheid om ze te verwijderen, dus een "vervuilde" favorieten lijst.

Vind het allemaal niet meer logisch..

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Nu online

Halfkakkende

Vandring

Scharkby schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:07:
Bij mij blijft de app ook teruggaan naar de “keuken”, terwijl ik daar niets heb spelen en bijvoorbeeld in de woonkamer ben. Als ik dan het volume wil aanpassen in de woonkamer, moet ik eerst opnieuw de keuken en woonkamer koppelen, stopt de muziek, moet ik het nummer opnieuw starten, om daarna het volume te kunnen aanpassen… 8)7

T gaat trouwens om het spelen met Tidal Connect vanuit de Tidal app.
Ik ervaar precies hetzelfde gedrag met Spotify. Ook vindt hij dikwijls een apparaat niet (vaak is dat de Roam)

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Major
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09-2024
*edit: het werkt weer, ik heb de stroom 5 minuten van de apparaten gehaald en nu werkt alles weer naar behoren. Hopelijk ben ik nu weer even verlost van dit soort grappen…*

Hier ook issues met de nieuwe app. Ik kan via de app helemaal geen muziek (spotify/ radio/ etc) meer afspelen. Ik krijg dan de melding “er is iets mis gegaan”. Als ik direct vanuit spotify zelf afspeel werkt het wel maar dan kan ik maar 1 kamer kiezen dus geen groep (woonkamer + keuken bijv). Ik heb de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar geen effect. Iemand met hetzelfde issue en wellicht een oplossing?

[ Voor 17% gewijzigd door El Major op 10-05-2024 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Het is echt wereldwijd een groot fiasco geworden met de update.
Ik werk de komende tijd wel met AirPlay. Wekker nooit gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thaeastwood
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 18:44
Inderdaad al mijn favorieten weg. Mijn NAS word niet meer gezien. Onstabiel is die app ook. Lekker bezig Sonos :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
https://www.theverge.com/...eviews-response-statement

Sonos is er trots op ...

Sonos says its controversial app redesign took ‘courage’ / The company hears what customers are saying but insists the new app was necessary — even if it’s ‘a few steps back’ for now because of missing features.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
MarchelHoek schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:24:
My 2Cent...

Wat een teleurstellende update van de app...
Favorieten (radiostations) zijn blijkbaar niet meer beschikbaar in de nieuwe app... Zijn nu greyed out..
Zie alleen geen mogelijkheid om ze te verwijderen, dus een "vervuilde" favorieten lijst.

Vind het allemaal niet meer logisch..
Tegel ingedrukt houden.

Zoals je ziet komt bij alle streamingsdiensten SONOS RADIO logo te staan. Dus oude favorieten verwijderen en opnieuw toevoegen. Bij de tegel 538 staat het logo van SONOS Radio niet. Dit omdat 538 binnenkort verdwijnt van Juke. Nog wel beschikbaar bij SONOS Radio en TuneIn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYUaIub4hIFmjfL0coEOGx7Bt0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmTqIc4triuGiqAhIS2HcDLX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door GerCor op 10-05-2024 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Er is een iOS update. Geen change log...

Weet niet of dit nieuw is maar mijn NAS staat gewoon als source in de lijst.

[ Voor 50% gewijzigd door Boeryepes op 10-05-2024 11:17 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 23:59
Stimulate14 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:07:
Het is echt wereldwijd een groot fiasco geworden met de update.
Ik werk de komende tijd wel met AirPlay. Wekker nooit gebruikt.
Hier heeft AirPlay nooit gewerkt. Laatst gereset en binnen een uur was alles weer opnieuw verdwenen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

In de nieuwe app werd mijn systeem soms wel en soms niet herkend/gevonden. Nu terug naar de oude (Android) app gegaan en werkt meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 22:08
Vind het vooral vervelend dat ik nu de Sonos app moet gebruiken voor het afspelen via Spotify. Voorheen kon ik in de Spotify app Sonos selecteren en vanuit de Spotify app afspelen.

Hoop dat dit weer toegevoegd gaat worden in een komende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 22:35
Ik kan hier nog gewoon via Spotify Connect direct afspelen gelukkig. Vind de Spotify app (en de vorige versie evengoed) waardeloos, zonder Spotify Connect zou ik een alternatief systeem zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:57
GerCor schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:59:
[...]

Het lukt je waarschijnlijk niet om HDMI-CEC uit te schakelen zolang de Beam aangesloten is. Je zult zien dat wanneer je HDMI-CEC uitschakelt de Beam het een seconde later weer inschakelt.
Sommige LG TV’s doen dit met eARC inderdaad, met HDMI-ARC ken ik dat niet. Overigens heeft de Beaam CEC gewoon nodig, anders doet ook HDMI-ARC het niet. Het probleem lijkt mij in dit geval bij de TV te liggen. Heeft die een functie waarbij de TV aan gaat als hij iets opmerkt via CEC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Trueplay optie is ook weg op Android, mooie update 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Rev! schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:09:
Trueplay optie is ook weg op Android, mooie update 8)7
Trueplay is er nooit geweest op Android als ik me niet vergis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:18
Stefan22 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:23:
[...]

Klopt, Trueplay was alleen mogelijk op IOS apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:57
Er was een eenvoudige Trueplay voor de Era 100 en 300 volgens mij. Dat kon wel via Android omda5 daar de microfoon van de speaker gebruikt werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:18
Ik heb daarnet een downgrade gedaan met de 16.1 versie van APKmirror.

Mocht je dit doen: Wel even de auto-update van de app uitzetten in de playstore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Stefan22 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:23:
[...]

Dat bedoel ik ook niet. Je kon Trueplay doen op een iPhone, op je Android telefoon had je vervolgens de mogelijkheid om Trueplay aan of uit te zetten. Die optie is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 18:11
Ik ben overgestapt naar de Fritzbox en nu krijg ik mijn sub niet meer toegevoegd in de Sonos app. Tijdens het toevoegen sluit de (S24 ultra) app zomaar zonder foutmelding of iets. De Arc en One gingen wel prima.

Nog meer mensen hier last van?

Fabrieksinstellingen van de sub al geprobeerd. Helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
dn072 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:13:
Ik ben overgestapt naar de Fritzbox en nu krijg ik mijn sub niet meer toegevoegd in de Sonos app. Tijdens het toevoegen sluit de (S24 ultra) app zomaar zonder foutmelding of iets. De Arc en One gingen wel prima.

Nog meer mensen hier last van?

Fabrieksinstellingen van de sub al geprobeerd. Helaas zonder resultaat.
Even met een netwerkkabel in de sub proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 07:30
Hier praten we (kuch klagen) we al een paar dagen over ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenktenk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:05
Waarom geen play next en wachtrij beheer functionaliteit meer 😞?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:49
Alekz87 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 08:00:
[...]

Hier praten we (kuch klagen) we al een paar dagen over ;)
Vandaar dat ik het post he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Ik moet zeggen dat de nieuwe app mij prima bevalt.

Er zijn inderdaad veel zaken die nog niet werken maar het idee van de nieuwe app is prima.

Belangrijk is dat je je van foutmeldingen niks aantrekt.

Ik heb regelmatig als ik de app start dat mijn systeem niet wordt gevonden. Maar dan wacht ik even of start de app nogmaals op.

Ik kreeg net een overzicht dat mijn Sub en de Sub Mini niet zijn toegewezen en ik kan me voorstellen dat je dan in paniek raakt. Maar dan wacht je even en dan past het overzicht zich weer aan. Of je gaat een scherm terug en kiest nogmaals het scherm mijn systeem.

Je moet, denk ik, je beseffen dat er aan jouw systeem niks mankeert maar dat de nieuwe app zich vreemd gedraagt.

Daarnaast is mij duidelijk dat wanneer je nu nieuwe luidsprekers probeert te installeren dat zeer problematisch is en vaak niet werkt in de nieuwe app.

Kortom, ik blijf op de nieuwe app en ga meemaken wat er allemaal nog op mijn pad komt naar een volledig werkende app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@GerCor prima bevalt en constant wachten en herstarten is natuurlijk een rare combinatie. Het is duur spul, moet gewoon werken die handel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
GerCor schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 09:58:
Ik moet zeggen dat de nieuwe app mij prima bevalt.
Bij Sonos werken schijnbaar ook testers met jouw instelling 8)7

- Er zijn veel zaken die niet werken
- Foutmeldingen, niks van aantrekken
- Systeem wordt regelmatig niet gevonden
- Heen en weer flipperen om je sub en mini in beeld te krijgen
- De app gedraagt zich vreemd
- Nieuwe luidspreker installeren werkt vaak niet
- Eigenlijk werkt er een hoop niet, maar dat komt wel goed

Ik zeg: publiceren die app, mailtje erachteraan hoe trots we zijn ! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Nu online
Rallye schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:52:
[...]

Sommige LG TV’s doen dit met eARC inderdaad, met HDMI-ARC ken ik dat niet. Overigens heeft de Beaam CEC gewoon nodig, anders doet ook HDMI-ARC het niet. Het probleem lijkt mij in dit geval bij de TV te liggen. Heeft die een functie waarbij de TV aan gaat als hij iets opmerkt via CEC?
het lijkt toch in de HDMI-CEC instelling te hebben gezeten inderdaad
deze uitgezet en weer aan en nu werkt alles zoals t hoort.

@gercor en @rivanov
jullie ook bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
matthijst schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:30:
[...]

Bij Sonos werken schijnbaar ook testers met jouw instelling 8)7

- Er zijn veel zaken die niet werken
- Foutmeldingen, niks van aantrekken
- Systeem wordt regelmatig niet gevonden
- Heen en weer flipperen om je sub en mini in beeld te krijgen
- De app gedraagt zich vreemd
- Nieuwe luidspreker installeren werkt vaak niet
- Eigenlijk werkt er een hoop niet, maar dat komt wel goed

Ik zeg: publiceren die app, mailtje erachteraan hoe trots we zijn ! :D
De weg er naartoe vind ik interessant. Hoor je ook vaak van ondernemers. Je hebt een doel. Dat probeer je te bereiken. Maar het doel zelf is niet interessant maar de weg die je moet afleggen om dat doel te bereiken. Dat is interessant.

Kijk, mijn zoon heeft ook een surroundopstelling binnen mijn systeem. Hij gebruikt de Sonos app niet eens. Mijn vrouw wist tot gisteren niet eens dat er een nieuwe app is. Ja, ze had wel een notificatie gezien.

Kortom, andere interesses.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
GerCor schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:01:
[...]

De weg er naartoe vind ik interessant. Hoor je ook vaak van ondernemers. Je hebt een doel. Dat probeer je te bereiken. Maar het doel zelf is niet interessant maar de weg die je moet afleggen om dat doel te bereiken. Dat is interessant.

Kijk, mijn zoon heeft ook een surroundopstelling binnen mijn systeem. Hij gebruikt de Sonos app niet eens. Mijn vrouw wist tot gisteren niet eens dat er een nieuwe app is. Ja, ze had wel een notificatie gezien.

Kortom, andere interesses.
Dat je vrouw en je zoon hem niet gebruiken betekent toch niet dat het geen kut-app is 8)7
Je hebt zelf bovenstaande ervaringen en accepteert dat schijnbaar.

De weg ergens naartoe is leuk hoor, voor een beginnend bedrijf.
Bij een bedrijf als Sonos heb je er beta versies voor, en die heeft Sonos de afgelopen maanden ook gehad. Schijnbaar vinden ze minder dan middelmatig goed genoeg voor hun gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Sahi_NL schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:08:
Ik heb daarnet een downgrade gedaan met de 16.1 versie van APKmirror.

Mocht je dit doen: Wel even de auto-update van de app uitzetten in de playstore.
Dat laatste was ik vergeten, dus vanochtend opeens tòch de nieuwe app :S

Snel voor 2e keer downgrade gedaan (want nog geen NAS).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Een timeline :D

Screen reader for visually impaired customers: May 21
Adding and editing alarms: May 21
Adding to queue and playing next: early June _O-
Sleep timer: mid-June
Local music library search and playback: mid-June _O-
Update Wi-Fi settings: mid-June
_O-

Wat een kneuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Canis Lupus schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:10:
[...]
Dat laatste was ik vergeten, dus vanochtend opeens tòch de nieuwe app :S

Snel voor 2e keer downgrade gedaan (want nog geen NAS).
Toch wel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bd7lHdzC7zq5gf7RPrYS1y3Cl68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ySYBvKpzNDA5WSNwa2YhzeJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Ehh Sonos app gedelete en weer geïnstalleerd... kan nu niet meer connecten!

Setup is Arc en sub mini met 2 Unify APs

Heb de gangbare fixes geprobeerd zoals uit/aan van de Arc en de router.

Wat nu?

Update:bizar maar net zet ik het AP waarop de Arc/mini en devices zitten uit, waardoor alles overschakelt naar een ander AP en Sonos connect direct.

[ Voor 26% gewijzigd door Boeryepes op 11-05-2024 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
Ik gebruik sonos echt puur alleen voor series/films/en zet een radio station aan. App werkt echt prima 👍

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alekz87 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:06:
Ik gebruik sonos echt puur alleen voor series/films/en zet een radio station aan. App werkt echt prima 👍
Ik snap dit soort reacties niet.

Niks doet het meer, iedereen schreeuwt moord en brand, maar ik heb er geen last van, dus het is een prima app. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
MikeyMan schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:47:
[...]

Niks doet het meer, iedereen schreeuwt moord en brand, maar ik heb er geen last van, dus het is een prima app. :?
Voor hem wel. Kan toch? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rivanov schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 16:33:
[...]

Voor hem wel. Kan toch? ;)
Nee... Niet... De conclusie is dan 'ik heb er geen last van'. Niet 'prima app'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:25
Is er een truk voor het niet zien van het systeem door de app? Opzich kan ik wel om de app heen werken door via Spotify te connecten maar erg praktisch is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@matthijst Wat ik probeer te zeggen: de app zit vol fouten. Maar aan het systeem zelf mankeert niks. Het is een update van de app niet van de luidsprekers.

Dus, als de app zegt dat mijn Sub en Sub Mini niet zijn toegewezen dan weet ik dat het onzin is. En dat betekent dat ik niks met die onjuiste informatie doe.

Ik accepteer ook geen fouten. Ik besef dat het fouten zijn.

Als mijn Sonos Move in slaapstand gaat, ik schreef het al eerder, dan verdwijnt de Move uit het overzicht van apparaten. Dat is een fout van de app. Mij gaat het erom dat je beseft dat het een fout van de app is en dat je niet je systeem of je Move gaat resetten.

Ik kan de app gebruiken zoals ik de vorige versie gebruikte. Alles werkt voor mij. Vandaar dat ik op deze versie blijf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
MikeyMan schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 16:46:
Nee... Niet... De conclusie is dan 'ik heb er geen last van'. Niet 'prima app'.
Laat het gaan.

Ik gebruik de app alleen om mijn Sonos apparaat te beheren. Dus voor mij werkt de app ook prima, want ik mis niets. Maar ja, kwestie van interpretatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:48
Ik ben er nu ook aan gewend.
Dit is volgens Sonos de update timeline.

Screen reader for visually impaired customers: May 21
Adding and editing alarms: May 21
Adding to queue and playing next: early June
Sleep timer: mid-June
Local music library search and playback: mid-June
Update Wi-Fi settings: mid-June

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
MikeyMan schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:47:
[...]

Sorry dat ik niet meega in jouw negativiteit ;). Mijn oprechte excuses…..

“Niks doet het meer”. Typisch geval van: “overdrijven is ook een vak”.

[ Voor 10% gewijzigd door Alekz87 op 12-05-2024 08:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:38
Alekz87 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 08:26:
[...]

Sorry dat ik niet meega in jouw negativiteit ;). Mijn oprechte excuses…..

“Niks doet het meer”. Typisch geval van: “overdrijven is ook een vak”.
Juist, bij mij werkt ook alles prima... Spotify, Soundcloud, Radio via Sonos Radio, TV etc.
De overige dingen die er 'nog' niet in zitten zie ik wel komen.

[ Voor 8% gewijzigd door tcviper op 12-05-2024 09:07 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Pagina: 1 ... 169 ... 198 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.