Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 170 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alekz87 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 08:26:
[...]

Sorry dat ik niet meega in jouw negativiteit ;). Mijn oprechte excuses…..

“Niks doet het meer”. Typisch geval van: “overdrijven is ook een vak”.
Lees de laatste paginas eens terug. Of bekijk de reviews in de play store. Zenders die het niet doen, speakers die niet gevonden worden, nas niet meer bereikbaar, ontbrekende (basale) functionaliteit.

Niets doet het meer is inderdaad overdreven. Maar het is toch van de zotte dat dit zo wordt uitgeleverd door een groot bedrijf dat al vrij lang dure speakers verkoopt. Snap er echt niks van dat sommigen dat zo makkelijk opzij schuiven.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 12-05-2024 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
Tsja.
Als je de app nauwelijks gebruikt dan kan ik me voorstellen dat 't je weinig boeit.

[ Voor 74% gewijzigd door matthijst op 12-05-2024 12:23 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Misschien was het al gemeld maar zodra de app niet kan connecten met het systeem dan werkt airplay ook niet meer.

Dus ook al gebruik ik de app amper, airplay gebruik wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Boeryepes op 12-05-2024 12:55 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:01
Mijn systeem is praktisch niet bedienbaar vanuit spotify er zit een extreme vertraging tussen bediening en reactie van het systeem.
Tussen de nummers neemt het systeem ook af toe een koffiepauze.

Ik ben echt helemaal klaar mee sinds een paar jaar zijn bij sonos helemaal de weg kwijt.

Je lokale bibliotheek is onbruikbaar geworden, maar streamen doet het ook niet goed.
Tja wat heb je er dan nog aan.

Ohja mijn play 3 is ook steeds kortstondig zoek.

[ Voor 46% gewijzigd door leonbong op 12-05-2024 14:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 10:46
Ben ik dan de enige die geen problemen heeft met de app? 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 11:17

Mr. Freeze

¡GO!

-Muncky- schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:11:
Mmm, nee. Je hebt de laatste pagina’s onvoldoende doorgenomen.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Ik vraag mij wel af waarom Sonos zijn gebruikers telkens verrast met dit soort zaken. Waarom niet vantevoren gezegd: “Jongens, het doet even pijn, maar we moeten dit doen om de volgende reden (reden X) en het kan om (oorzaak Y) echt niet anders, vanaf (datum Z) kunnen jullie alles weer.

Nu krijg je eerst een hoop turbotaal, dan een enorme teleurstelling bij veel Sonos eigenaren. Waarom? Gewoon open vizier en je klanten op waarde schatten kan toch ook?
Opmerkingen van hoger Sonos-management hoe “courageous” dit allemaal zou zijn helpen ook niet overigens. Dat verhoogt het gevoel bij de klant dat hij geminacht wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Nietszeggende opmerking weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:08

Halfkakkende

Vandring

Volume aanpassing is wel heeeeeel lastig via de nieuwe app…

En soms, DAN STOPT IE UIT HET NIKS. Bedankt Sonos.

Werkelijk elke actie is niet direct, maar met minstens 5 sec vertraging (als het niet meer is)…ik word hier een beetje moe van.

M.i. functioneert de app dus echt niet.

[ Voor 54% gewijzigd door Halfkakkende op 12-05-2024 16:42 ]

MUZIEK!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zich vind ik de nieuwe app er best mooi uit zien. Ik had alleen gehoopt dat ze eindelijk iets gingen doen aan de verbindingsproblemen bij netwerken met meerdere accesspoints. Dit is al jaren een probleem met bijvoorbeeld Ubiquiti Unify of TP Link Omada netwerken en helaas brengt deze nieuwe app daar geen enkele verbetering in.

Voorheen kon ik bij speakers in een groep in 1 keer het volume aanpassen, maar dat werkt nu heel onbetrouwbaar. Ook het weghalen van het volumenummer snap ik niet. Dat had toch in de beta test moeten worden opgevangen?

Ik heb wel eens op mijn netwerk gescand met welke diensten mijn Sonos speakers verbinding maken en dat is echt schrikbarend (zowel advertentiediensten als app-statistieken/monitoring). Je zou dan denken dat ze precies weten welke features er wel en niet worden gebruikt maar gezien de vele reacties over het verwijderen van alarmen (gebruik ik zelf overigens niet) hebben ze echt geen idee.

Hopelijk wordt alles beter als de speaker firmware van v16 naar v80 wordt geupgrade :+

Portugese Wijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
Ik heb er niet zo veel vertrouwen in dat ze het verbeteren.
We hebben immers maar een jaar of 8 op een smb v2/v3 gewacht. Al die tijd claimden ze het komt er spoedig aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:49
Kijk uit wat je zegt hier. Je mag niet positief zijn over de nieuwe app 7(8)7

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leonbong
Die app is gewoon vuilnis.

Afspelen van muziek stop geregeld
Beïnvloeden van volume zeer traag
Pauzes tussen de nummers (sonos drinkt dan een havermoutmelk latte)
Muziek bibliotheek onbruikbaar
Spotify Connect werkt zeer traag of niet
Players zijn zeer geregeld zoek in de app.

Wat doet het dan wel vraag ik mij af?
Waarom moet ik hier positief zijn over het moedige sonos bedrijf.

Het is belachelijk!!
Wat was directeur aan het roken toen hij zijn akkoord voor live gaan gaf!

[ Voor 8% gewijzigd door leonbong op 12-05-2024 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Alekz87 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:17:
[...]

Dat mag best.
Er zullen ook mensen zijn die koeienstront lekker vinden ruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alekz87 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:17:
[...]

Niet als het een ongefundeerde n=1 waarneming is die bedoeld is om de vele problemen te bagatelliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:21
spocky schreef op zondag 12 mei 2024 @ 16:50:
Op zich vind ik de nieuwe app er best mooi uit zien. Ik had alleen gehoopt dat ze eindelijk iets gingen doen aan de verbindingsproblemen bij netwerken met meerdere accesspoints. Dit is al jaren een probleem met bijvoorbeeld Ubiquiti Unify of TP Link Omada netwerken en helaas brengt deze nieuwe app daar geen enkele verbetering in.

Voorheen kon ik bij speakers in een groep in 1 keer het volume aanpassen, maar dat werkt nu heel onbetrouwbaar. Ook het weghalen van het volumenummer snap ik niet. Dat had toch in de beta test moeten worden opgevangen?

Ik heb wel eens op mijn netwerk gescand met welke diensten mijn Sonos speakers verbinding maken en dat is echt schrikbarend (zowel advertentiediensten als app-statistieken/monitoring). Je zou dan denken dat ze precies weten welke features er wel en niet worden gebruikt maar gezien de vele reacties over het verwijderen van alarmen (gebruik ik zelf overigens niet) hebben ze echt geen idee.

Hopelijk wordt alles beter als de speaker firmware van v16 naar v80 wordt geupgrade :+
De app is in feite ook alleen maar een afstandsbediening. Alle zaken die nu ineens niet werken/ontbreken heeft uitsluitend met de nieuwe app te maken. Aan het systeem, zit allemaal nog op 16.1.1, is niks veranderd. Dus waarom zou de nieuwe app de problemen op de door jou genoemde netwerken oplossen?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
MikeyMan schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:54:
[...]

Niet als het een ongefundeerde n=1 waarneming is die bedoeld is om de vele problemen te bagatelliseren.
Heb je een slechte dag achter de rug? Of een slok azijn te veel gedronken? Wat is je probleem precies? Ik zeg toch ook dat IK geen problemen heb. En waar hoor je mij de boel bagataliseren. De app werkt prima ja. VOOR MIJ….Dus ja n=1.

Ga door je gedrag bijna twijfelen of t niet gewoon aan jezelf ligt dat je je zooitje niet aan de praat krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door Alekz87 op 12-05-2024 22:39 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
matthijst schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:34:
[...]

Dat mag best.
Er zullen ook mensen zijn die koeienstront lekker vinden ruiken.
Ow dat zal best. En als dat zo is, mogen zij dat toch prima verkondigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Alekz87 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:40:
[...]

Ow dat zal best. En als dat zo is, mogen zij dat toch prima verkondigen?
Dat zeg ik toch ook: "dat mag" 8)7

En ik zal je even uit de droom helpen: er is hier werkelijk niks zelf te doen "om het zooitje aan de praat te krijgen".
Dat jij schijnbaar niet alle functionaliteit van de oude app gebruikte en daarom niks mist in de nieuwe is mooi voor je, maar Sonos zelf geeft aan dat er minimaal 6 standaard functies pas over een maand ingebouwd gaan worden.
Ik gebruik sonos echt puur alleen voor series/films/en zet een radio station aan. App werkt echt prima
Dan is d'r inderdaad weinig aan de hand.

Voor een hoop mensen zijn er wel problemen:
https://nl.community.sonos.com/stel-een-vraag-228987
https://www.theverge.com/...eviews-response-statement

[ Voor 70% gewijzigd door matthijst op 12-05-2024 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:24
Kunnen we niet een beetje normaal doen?

Iemand heeft geen last van de update, prima toch? Anderen hebben wel last van de update en missen functies, ook prima.

Het is helemaal geen kwestie van gelijk hebben en daarnaast, wat maakt het uit wat de ander van een app vindt?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:20:
[...]

De app is in feite ook alleen maar een afstandsbediening. Alle zaken die nu ineens niet werken/ontbreken heeft uitsluitend met de nieuwe app te maken. Aan het systeem, zit allemaal nog op 16.1.1, is niks veranderd. Dus waarom zou de nieuwe app de problemen op de door jou genoemde netwerken oplossen?
Omdat ik met de Menu Bar Controller app op mijn Mac wel zonder problemen mijn speakers kan groeperen en het volume aan kan passen. Dan lijkt het toch aan de Sonos app te liggen.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Das dan echt heel klote voor die mensen. Ik ken zat mensen die geen problemen hebben.

Wat is je punt nu precies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Slaap lekker.

Punt is dat het weinig toevoegt om te roeptoeteren dat de app prima werkt als je nauwelijks functies gebruikt. Lekker bijdehand lopen doen dat het allemaal prima werkt en mensen afzeiken die issues hebben.

Zat mensen die geen problemen hebben?
Je kan geen nummers toevoegen aan de afspeellijst. Heel logisch. In een streaming app.

Sonos zélf geeft aan dat ze weten dat het allemaal matig is en updates zullen volgen.Maar ja, wat weet Sonos ervan.

[ Voor 164% gewijzigd door matthijst op 12-05-2024 23:59 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• leonbong
Het punt is dat sonos altijd zichzelf altijd heeft aangeprijst als iets dat gewoon werkt.

Momenteel is het een systeem van het niveau van rommelen met de spullen, regendans doen en hopen dat er muziek komt.

Het was iets wat je bij je oma kon neerzetten dat is nu zeker niet meer het geval.

[ Voor 19% gewijzigd door leonbong op 12-05-2024 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
spocky schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:53:
[...]

Omdat ik met de Menu Bar Controller app op mijn Mac wel zonder problemen mijn speakers kan groeperen en het volume aan kan passen. Dan lijkt het toch aan de Sonos app te liggen.
Voor de duidelijkheid, voor mij dan toch. Die problemen met de door jou genoemde netwerken kun je oplossen met die app Menu Bar Controller?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
The plot thickens ... ook voor de visueel gehandicapten is de update onwenselijk
https://9to5mac.com/2024/...ty-for-visually-impaired/

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Nu online
Ik merk op dat de Sonos-app is bijgewerkt. Wat me opvalt, is dat de nummers niet meer worden weergegeven wanneer ik het geluid aanpas. Wie bedenkt zoiets? Het is belachelijk, nu weet ik niet meer in welke stand mijn soundbar staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spocky
  • Niet online
GerCor schreef op maandag 13 mei 2024 @ 05:16:
[...]

Voor de duidelijkheid, voor mij dan toch. Die problemen met de door jou genoemde netwerken kun je oplossen met die app Menu Bar Controller?
Ja, dat draait op mijn laptop. Als het niet lukt met de Sonos app om speakers te groeperen of het volume aan te passen dan werkt dat met de menu controller app wel. Overigens heb ik op Android minder verbindingsproblemen dan op iOS dus het kan daar aan liggen. Punt is dat de Sonos app al jaren netwerk problemen heeft en ik had gehoopt dat met deze enorme versiebump daar wat aan gedaan zou zijn.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
matthijst schreef op zondag 12 mei 2024 @ 23:16:
Slaap lekker.

Punt is dat het weinig toevoegt om te roeptoeteren dat de app prima werkt als je nauwelijks functies gebruikt. Lekker bijdehand lopen doen dat het allemaal prima werkt en mensen afzeiken die issues hebben.

Zat mensen die geen problemen hebben?
Je kan geen nummers toevoegen aan de afspeellijst. Heel logisch. In een streaming app.

Sonos zélf geeft aan dat ze weten dat het allemaal matig is en updates zullen volgen.Maar ja, wat weet Sonos ervan.
Sorry maar je leeft echt in een andere wereld.

Ik heb alleen gezegd dat t voor mij prima werkt.

Daarna worden er diverse mensen hier schijnbaar boos dat ik geen problemen heb.

“Roeptoeteren” dat de app prima werk. Sorry maar deze discussie begint echt mega kinderachtig te worden.

Succes met je app verder. Ik hoop dat je over een maand blijer bent :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:26

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Meanwhile at Sonos headquarters….
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yh2v07T9wbEqmiZ0fNItVKqgKUo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gzio3OWPrEYDixaoIn2X17m5.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:05
Ook ik ben zo dom geweest om de Sonos app te updaten op mijn iPhone.

Functioneel gezien vind ik de nieuwe app een drama:

- Ik kan niet meer het volume gelijkmatig regelen voor alle kamers tegelijk. Ik moet nu voor iedere kamer de volume slider apart bewegen.

- Ik kan de queue niet meer bewerken, even snel een paar nummer uit de queue mikken nadat ik een afspeellijst heb toegevoegd is kennelijk niet meer mogelijk.

- Gelukkig zie je het volume percentage nog in cijfers aangegeven wanneer je een paar keer doorklikt in de app, ik was even bang dat ze dit er helemaal uitgehaald hadden. Ik weet welk volume werkt om geen overlast te veroorzaken, dus ik zet het hier meestal op vast in de avond.

- Ik had dit weekeind geen verbinding met Spotify in de nieuwe app op mijn iPhone, de oude app die gelukkig nog op mijn iPad staat werkte wel gewoon nog. Geen Spotify probleem dus, maar Sonos.

- Ik mis de mute knop in de nieuwe app, ik had het volume met de afstandbediening van mijn TV laatst ge-mute, met de nieuwe app vond ik geen mogelijkheid om het volume weer aan te zetten. In de oude app is dit geen probleem.

Overal vind ik de bediening vies tegenvallen, de integratie met Spotify is wel een stukje beter en afspeellijsten zijn snel toegankelijk, maar ik zou willen dat ik terug kon naar de oude app op mijn iPhone. Mijn iPad ga ik voorlopig maar niet updaten.

Wat een hel van een app.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Alekz87 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:24:
Succes met je app verder. Ik hoop dat je over een maand blijer bent :/
Ik gebruik gewoon de oude app weer, dus nergens last van ;w
Alekz87 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:24:Sorry maar deze discussie begint echt mega kinderachtig te worden.
Dat begon hiermee:
Alekz87 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:38:
Heb je een slechte dag achter de rug? Of een slok azijn te veel gedronken?

Ga door je gedrag bijna twijfelen of t niet gewoon aan jezelf ligt dat je je zooitje niet aan de praat krijgt.

[ Voor 50% gewijzigd door matthijst op 13-05-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
matthijst schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:00:
[...]

Ik gebruik gewoon de oude app weer, dus nergens last van ;w
Hoe doe je dat? Ik zou dolgraag terug willen naar de oude app op mijn Iphone, maar niet als ik een heel systeemherstel moet doen.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Je kan op een paar manieren terug naar de oude iOS app:
1. Via dit proces, daarmee log je met je eigen account in en haal je de oude versie op uit de Appstore:
https://github.com/qnblac...-iTunes-and-Charles-Proxy
2. Een oude ipa downloaden en sideloaden met AltStore. Dit moet je elke 7 dagen herhalen, want zo lang is een gratis dev account geldig.
3. Je apple apparaten registreren als developerapparaat en dan de app signen met je eigen certificaat. Dan werkt het voor een jaar.

Ik heb optie 1 gedaan. 't is even een half uurtje klooien, maar dan heb je wel een ipa die je altijd opnieuw kunt installeren, mocht je per ongeluk updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
matthijst schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:05:
Je kan op een paar manieren terug naar de oude iOS app:
1. Via dit proces, daarmee log je met je eigen account in en haal je de oude versie op uit de Appstore:
https://github.com/qnblac...-iTunes-and-Charles-Proxy
2. Een oude ipa downloaden en sideloaden met AltStore. Dit moet je elke 7 dagen herhalen, want zo lang is een gratis dev account geldig.
3. Je apple apparaten registreren als developerapparaat en dan de app signen met je eigen certificaat. Dan werkt het voor een jaar.

Ik heb optie 1 gedaan. 't is even een half uurtje klooien, maar dan heb je wel een ipa die je altijd opnieuw kunt installeren, mocht je per ongeluk updaten.
Dank je wel. Het is voor mij iets teveel gedoe. Ik begin dus toch maar aan een systeemherstel. Dan ben ik wat WhatsApp geschiedenis kwijt, maar dat is niet een issue.

Ik snap niet dat Sonos dit direct als update gepusht heeft, wat een prutsers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:01
Ze hadden het idd beter als een nieuwe app moeten aanbieden zodat je in ieder geval de keuze hebt om de oude te gebruiken en die langzaam laten uitfaseren.
Dan kan die nieuwe ook doorgroeien en stapt uiteindelijk iedereen over.
Volgens mij kan mijn oude ipad de nieuwe niet eens installeren

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ondertussen lees je nog meer andere problemen.

Verkopers die bij klanten niet kunnen installeren. Maar ook mensen met meerdere systemen op verschillende locaties. Ze kunnen nog maar 1 locatie bedienen.

En nog steeds is niet duidelijk: waarom op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@DeJurist Deze informatie biedt het systeem nog wel, dus Sonos zou het zo terug kunnen zetten. Ook een beetje raar om het weg te halen.

Aan de andere kant: je zet je systeem toch zo hard als jij het op dat moment wilt hebben? Waarom moet daar een getal bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Met een getal is het handig om al je boxen even hard te zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
matthijst schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:35:
Met een getal is het handig om al je boxen even hard te zetten?
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZ1fr079Yw73CCjKOJteEHVeZyY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pO55FV6mHGDKwKWzkofPaTS3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Oude werkte handiger. Daar kreeg je meteen al die nummers als je een groepvolume wijzigde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@matthijst En dan zit je van de ene speaker verder weg dan van de andere……. of is het zelfs een andere speaker met een ander volumeverloop. Zo’n getal geeft echt een vals gevoel van zekerheid.

Jij mag daar natuurlijk best anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:20
Ik gebruik mijn Sonos AMP voornamelijk voor Radio, Spotify en TV Audio. Ik ergerde me constant aan de oude stronttrage app, met foutmeldingen en constant loaders in beeld.

Dat is voor mij met de nieuwe app nu opgelost, dus ik ben voor mijn gebruik uiteindelijk meer dan tevreden.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Wel opvallend dat voor anderen de nieuwe app dan weer erg traag is. Heel consistent lijkt het niet te zijn…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:55
Er is een nieuwe firmware beschikbaar 16.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
Sinds deze week staat updaten voorlopig even uit…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:16:
Sinds deze week staat updaten voorlopig even uit…..
Ik heb het al geïnstalleerd. Het is firmware 🤪

Gewoon zorgen dat je in ieder geval 1 systeem, qua bediening (app), op de oude versie houdt.

Ik schrok wel even want de update begon met een plaatje van de Sub. Maar eenmaal besloten te updaten is er geen weg terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Rallye schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:37:
@matthijst En dan zit je van de ene speaker verder weg dan van de andere……. of is het zelfs een andere speaker met een ander volumeverloop. Zo’n getal geeft echt een vals gevoel van zekerheid.

Jij mag daar natuurlijk best anders over denken.
Werkt hier prima, maar ik heb speakers per stuk ingesteld oom"volumelimiet". Dus op zelfde niveau klinken ze even luid. In ieder geval op waar ik zit en het volume.

[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 13-05-2024 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
GerCor schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:22:
[...]

Ik heb het al geïnstalleerd. Het is firmware 🤪

Gewoon zorgen dat je in ieder geval 1 systeem, qua bediening (app), op de oude versie houdt.
Kan met de oude app de firmware niet updaten.
Heb de oude en nieuwe App nu naast elkaar, dus zal het 's proberen.

Had pas een oudere versie van de app geïnstalleerd (16.0 oid, 4 versie terug) en die deed het niet met 16.1 systeem.
Misschien pech, of Sonos kan in de toekomst blokkeren dat je met een oude app op hogere firmware connect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
@matthijst ik las net op het Duitse Sonos forum dat je de nieuwe firmware alleen met de nieuwe app kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 08:24
Ik heb een Sonos 5 gen 2. Heeft iemand een aanbeveling voor een platenspeler die lekker werkt met de Sonos? Ik wil toch mn oude vinyl weer eens kunnen draaien in de woonkamer, maar mijn huidige platenspeler loopt niet o lekker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Apple Music Lossless met de nieuwe firmware.
De grote vraag is: kan je upgraden met de nieuwe app en dan toch de oude app blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GerCor schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:50:
@matthijst ik las net op het Duitse Sonos forum dat je de nieuwe firmware alleen met de nieuwe app kunt downloaden.
Grote vraag is hoe dan. Kan nergens de optie vinden. User interface is vrij dramatisch :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:34:
[...]

Grote vraag is hoe dan. Kan nergens de optie vinden. User interface is vrij dramatisch :X
Moest zelf ook 5x door de hele app heen voordat ik besefte dat 'Manage' een knop is en geen label ... daar vind je de update optie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNJqLIc4EUEOVLJr2U0AhIL_0h0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jhu2ZijNzpcGzKxSubU0aBJh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:16
matthijst schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 06:57:
Apple Music Lossless met de nieuwe firmware.
De grote vraag is: kan je upgraden met de nieuwe app en dan toch de oude app blijven gebruiken?
Dat dus…. Dit is echt een van de grootste bizarre software updates ooit hoor voor mij persoonlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:24
OK. Hier dus ook die nieuwe app. Gelezen (ergens hier) dat de wekkers exit zijn in de app. Nou, in de speakers niet. Dus, nu hebben we een wekker in de One zitten die we nergens meer kunnen bedienen.

Want, de speaker begint met afspelen maar de app weet niet dat die speaker iets aan het afspelen is....

Dit gaat nog wat worden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Boeryepes schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:38:
[...]

Moest zelf ook 5x door de hele app heen voordat ik besefte dat 'Manage' een knop is en geen label ... daar vind je de update optie.
[Afbeelding]
Christus... |:(

@[Mad Max] das op zich niet beperkt tot de wekker. Als ik al iets aan het afspelen krijg weet ie vaker niet dan wel dat er wat speelt :X

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 14-05-2024 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:39

rvk

matthijst schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:59:
[...]
Misschien pech, of Sonos kan in de toekomst blokkeren dat je met een oude app op hogere firmware connect?
Met de oude 16.1 app is het ook niet mogelijk om S2 terug naar S1 te downgraden. Daar is ook de nieuwe app voor nodig (16.1 geeft dan aan dat je naar de laatste app moet upgraden). En laat dat nu net een feature zijn die ook niet werkt in de nieuwe app (komt er ook pas weer 'later' in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:08

Halfkakkende

Vandring

Boeryepes schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:38:
[...]

[Afbeelding]
Gelukkig is Sonos shoppen wel vrij makkelijk te vinden 8)7

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
[Mad Max] schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:51:
OK. Hier dus ook die nieuwe app. Gelezen (ergens hier) dat de wekkers exit zijn in de app. Nou, in de speakers niet. Dus, nu hebben we een wekker in de One zitten die we nergens meer kunnen bedienen.

Want, de speaker begint met afspelen maar de app weet niet dat die speaker iets aan het afspelen is....

Dit gaat nog wat worden....
Jawel.

https://sonospcapp.com/

@MikeyMan vreemd dat je het niet kon vinden. Want zo werkt het ook op de overzichtpagina. Beheren en Alle bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsMTq3EON-2bqM2mdVjp-4NjQ2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tEnYXZtjupTsE1Mnj0XBY01F.jpg?f=fotoalbum_large

@Cloud_VII wat ook bizar is dat gebruikers niet eerst even uitzoeken wat er aan de hand is. Iemand heeft een luidspreker gekocht en probeert die te installeren in de nieuwe app. En dat loopt dan vast. En dan begint de ellende. Gaan ze resetten. Helpt niet. App verwijderen en opnieuw installeren. Helpt niet. Modem opnieuw opstarten. Helpt niet. Internetkabel aansluiten. Helpt niet. Sonos bellen. 70 minuten wachten waarna de verbinding wordt verbroken.

Gouden tip: kijk even op de Sonos Community. Daar staat jouw probleem al 20 keer gepost. Maar ook het missen van alarmen en sleeptimers zo'n 15 keer

Want niemand leest iets. Liever plaatsen ze hun probleem nog een keer. Alsof ze de enige zijn en de eerste die het meldt.

Bizar. Maar wellicht menselijk.

[ Voor 70% gewijzigd door GerCor op 14-05-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GerCor schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:32:
[...]

@MikeyMan vreemd dat je het niet kon vinden. Want zo werkt het ook op de overzichtpagina. Beheren en Alle bekijken.
De paden verliepen voorheen via de speakers. En dit lijkt greyed out.
Blijkt de basis navigatiepad te zijn dus.
@Cloud_VII wat ook bizar is dat gebruikers niet eerst even uitzoeken wat er aan de hand is. Iemand heeft een luidspreker gekocht en probeert die te installeren in de nieuwe app. En dat loopt dan vast. En dan begint de ellende. Gaan ze resetten. Helpt niet. App verwijderen en opnieuw installeren. Helpt niet. Modem opnieuw opstarten. Helpt niet. Internetkabel aansluiten. Helpt niet. Sonos bellen. 70 minuten wachten waarna de verbinding wordt verbroken.

Gouden tip: kijk even op de Sonos Community. Daar staat jouw probleem al 20 keer gepost. Maar ook het missen van alarmen en sleeptimers zo'n 15 keer

Want niemand leest iets. Liever plaatsen ze hun probleem nog een keer. Alsof ze de enige zijn en de eerste die het meldt.

Bizar. Maar wellicht menselijk.
Wat vooral vrij bizar is, is dat gebruikers op zoek moeten om een door een update geintroduceerd issue op te lossen. Dit zou me op mijn werk vrij snel een functie elders bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Het zijn Amerikanen. Of het nou bedrijven zijn of politici. Het interesseert ze allemaal geen reet.

Ik had ooit een Windows Phone. Van Nokia. Mooi systeem. Vond de CEO van Microsoft ook, dus Microsoft kocht Nokia. Komt er een nieuwe CEO. Vindt het maar niks. Einde Windows Phone.

Consumenten zijn een manier om geld te verdienen. Meer niet.

Ik heb het al eens eerder geschreven maar dan is er altijd weer iemand die zegt dat het niet waar is. De productiekosten van een iPhone is zo'n $ 30. En dan vraag je als Apple zijnde gewoon € 1.500.

Allemaal off topic maar dat is de mentaliteit van Amerikanen. En met dat besef krijg je dus ook nooit een excuus van Sonos. Het interesseert ze helemaal niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:41
afterhourpower1 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:41:
Ik heb een Sonos 5 gen 2. Heeft iemand een aanbeveling voor een platenspeler die lekker werkt met de Sonos? Ik wil toch mn oude vinyl weer eens kunnen draaien in de woonkamer, maar mijn huidige platenspeler loopt niet o lekker meer.
In beginsel zal elke platenspeler moeten werken, zolang je maar een kabel met een 3,5 mm jack in de Play 5 kunt steken. Wel zul je een phono pre-amp (of een platenspeler met een ingebouwde pre-amp) moeten gebruiken.

Mijn Sansui SR-222 Mk II uit de jaren '70 (in combinatie met een pre amp van Pro Ject) werkt in elk geval prima samen met Sonos.

[ Voor 20% gewijzigd door rclahsen op 14-05-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
GerCor schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:57:
De productiekosten van een iPhone is zo'n $ 30. En dan vraag je als Apple zijnde gewoon € 1.500.
Neu.The Apple iPhone 15 (just under US$730 at Best Buy) costs Apple US$423 to produce, which is 16% more than the iPhone 14, according to a "Bill of Materials" (BoM) analysis by Nikkei,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
matthijst schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:42:
[...]

Neu.The Apple iPhone 15 (just under US$730 at Best Buy) costs Apple US$423 to produce, which is 16% more than the iPhone 14, according to a "Bill of Materials" (BoM) analysis by Nikkei,
Daarom schreef ik ook: er is altijd wel iemand die zegt dat het niet zo is. En dat duurde nog niet eens lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
GerCor schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:51:
[...]

Daarom schreef ik ook: er is altijd wel iemand die zegt dat het niet zo is. En dat duurde nog niet eens lang.
Ja hoor gast, een iPhone kost $30 om te maken |:(

Oude app werkt wel met de nieuwe firmware, maar sommige functies zijn dan uitgegrijsd.
Vieze honden daar bij Sonos :r

[ Voor 18% gewijzigd door matthijst op 14-05-2024 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:55
Nieuwe App Update.
En de wekkers zijn terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFKWZCpFU0z1P6qgW9WgLcnaE9E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Wq6tdJnYiar8DlN9HkyIVEB5.png?f=fotoalbum_large

Werkt weer prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Ronvgs op 14-05-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Ronvgs schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:36:
Nieuwe App Update.
En de wekkers zijn terug. [Afbeelding]
Geduld is een schone zaak. Over Binnen een week paar weken werkt alles weer zoals gebruikelijk. Top

Correctie na comment

[ Voor 5% gewijzigd door Alekz87 op 14-05-2024 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Sowieso niet over een week want die prutsers hebben al een time-line over een maand afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Volgende week maar eens kijken of ik de app en de firmware wel update….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:40:
Volgende week maar eens kijken of ik de app en de firmware wel update….
Dan moet je hier wel tegen kunnen. Want ik moet soms de app 4 keer starten voordat de app weet welk systeem ik heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEIgh2uefwNMtcr_JzNmebJFxFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gnvJzlIfiZ5JFPOIOSX3W1oO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Hou me vooral op de hoogte….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Ik kan nu mijn Woonkamer niet meer via oude gedowngrade Android app bedienen, hij dwingt om de update te installeren.
Dus nu moet ik kiezen: geen NAS meer gebruiken, of geen muziek in mijn woonkamer... Bi-zar. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AbR_A6L8Qzbu5NbkfPmJ_YoP2XY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cbsYgToRyhGq8hE3yVWnGbQj.jpg?f=fotoalbum_large

Update: na upgrade app en firmware speakers is mijn NAS tòch zichtbaar? 7(8)7
Nu maar rustig aan nieuwe app wennen dan... 😬

[ Voor 56% gewijzigd door Canis Lupus op 14-05-2024 20:26 . Reden: Screenshot ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 13:15

DvE

ORA-00000

Ronvgs schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:36:
Nieuwe App Update.
En de wekkers zijn terug.

Werkt weer prima.
Nou dan ben ik zeker kippig. Net de laatste update op iOS geïnstalleerd. Waar zit die alarm instelling precies?
Of moet ik soms ook nog de laatste firmwareupdate doorvoeren of zo?
In Systeem instellingen - Beheren menu zie ik nl. geen Alarmen optie zoals ze wel beschrijven. Daar schijnen ook meer mensen last van te hebben.
Wat een drama app blijft het. Zal vast gewenning zijn, maar wat was er in godsnaam mis met de oude.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rc9PPmy-5yvfzVOKLF9BJ3K9P8I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4MXE8SkuaBtpbnbm8fnXsYVa.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 55% gewijzigd door DvE op 14-05-2024 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Tandwiel >> Beheren.

Edit: bij jou is iets misgegaan. Bij jou begint de lijst met Over mijn systeem. Terwijl de lijst in alfabetische volgorde is.

Ik zie trouwens dat iOS op 80.00.08 zit. Android op 80.00.05

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7zLfCBVwvUTH8c2rXKNZyxPwzo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tZDR1RzyawBAHpCPcv503VVY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 93% gewijzigd door GerCor op 14-05-2024 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Yep, zit ik in. Zie screenshot hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
DvE schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:02:
[...]

Yep, zit ik in. Zie screenshot hierboven.
Bericht aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Ok, iOS dus nog niet werkend. Ook de 'App resetten' en opnieuw aanmelden werkt niet.
We wachten weer rustig af. Bedankt voor de checks.

Ah, volgens 'Press250' in dit forum is voor Alarmen ook de 16.2 firmware nodig (onderaan pagina 1).
Die had ik nog niet....
https://en.community.sono...88-00-08-released-6893627

[ Voor 30% gewijzigd door DvE op 14-05-2024 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Mijn Connect S1 werkt ook niet goed meer. Veel playlists bij Apple Music laten geen titel meer zien, wat bladeren vrijwel onmogelijk maakt (het enige wat je ziet is een kleine thumbnail). Er waren al langer problemen, ook bij het openen van een playlist krijg ik regelmatig een melding 'No selecties are available'. De S1 heeft geen AirPlay, dus eigenlijk kan ik er nu dus weinig meer mee.

Echt waardeloos.

Zou best kunnen upgraden naar S2 (had er tot dusver niet echt reden toe omdat de Port niet 'meer' kan) maar gezien de problemen daarmee schiet ik er weinig mee op. Kennelijk zijn aandeelhouders belangrijker dan miljoenen gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Sonos AMA van 3 uur lang.
Zitten 3 medewerkers in, die misschien 6-8x antwoord hebben gegeven |:(
https://en.community.sono...-app-redesign-ama-6893676

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

matthijst schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:58:
Sonos AMA van 3 uur lang.
Zitten 3 medewerkers in, die misschien 6-8x antwoord hebben gegeven |:(
https://en.community.sono...-app-redesign-ama-6893676
Oei, iets met oogkleppen ofzo. Leuk dat je zo'n AMA organiseert, heb je kans om beetje sentiment om te draaien, maar ze gooien nu alleen maar olie op hun eigen vuur door de slechte beantwoording van de (goede en terechte) vragen...

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Echt kop in het zand replies.
Dat er altijd wel klachten zijn als je iets nieuws uitbrengt.
Ja, dat klopt.

Maar jezus: laden van de app duurt 5 seconden.
Dan klik ik een nummer aan en duurt het nog weer 5 seconden voor ik wat hoor.
3 van de 4x is het nummer dan niet te bedienen.
App wegswipen, en opnieuw openen helpt dan.

Echt, wie verzint dit soort shit.
Vorige app werkt alles nog steeds prima op gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twisterking
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:08
DvE schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:49:
[...]

Nou dan ben ik zeker kippig. Net de laatste update op iOS geïnstalleerd. Waar zit die alarm instelling precies?
Of moet ik soms ook nog de laatste firmwareupdate doorvoeren of zo?
Je moet op iOS inderdaad nog even de systeemupdate draaien, daarna heb je weer Alarmen in dat menu staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

twisterking schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:09:
[...]

Je moet op iOS inderdaad nog even de systeemupdate draaien, daarna heb je weer Alarmen in dat menu staan.
Yes, dat was inderdaad de fix. Ik heb Alarmen weer terug na de systeemupdate. Hallelujah

[ Voor 3% gewijzigd door DvE op 15-05-2024 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 13:29

hbsJR

All rounder

Vandaag een tijd bezig geweest met een sonos speaker. Moest de app updaten en toen kreeg ik maar geen Sonos speaker geïnstalleerd in de app. Uiteindelijk heb ik mijzelf uitgelogged, de app verwijdert op IOS en de app opnieuw geïnstalleerd.

Nu kan ik ineens zonder gemak alles toevoegen aan de app. Echt bizar.

Dus een tip voor mensen als je echt vage bugs tegen komt, installeer de app even opnieuw en log opnieuw in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:05
Vanochtend Sonos Roam aangeschaft. Krijg 'm niet toegevoegd.
Exact hetzelfde als hier: https://en.community.sono...setup-not-working-6893037

Ga jouw tip eens proberen @hbsJR

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
hbsJR schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:21:
Vandaag een tijd bezig geweest met een sonos speaker. Moest de app updaten en toen kreeg ik maar geen Sonos speaker geïnstalleerd in de app. Uiteindelijk heb ik mijzelf uitgelogged, de app verwijdert op IOS en de app opnieuw geïnstalleerd.

Nu kan ik ineens zonder gemak alles toevoegen aan de app. Echt bizar.

Dus een tip voor mensen als je echt vage bugs tegen komt, installeer de app even opnieuw en log opnieuw in.
Helaas. Ik kwam na herinstallatie Sonos app wel wat verder. Moest op een gegeven moment de Play/Pause knop indrukken om de setup af te ronden. Maar dan krijg ik uiteindelijk de melding dat het niet lukt.

Goddamnit.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 13:29

hbsJR

All rounder

Rivanov schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:44:
[...]

Helaas. Ik kwam na herinstallatie Sonos app wel wat verder. Moest op een gegeven moment de Play/Pause knop indrukken om de setup af te ronden. Maar dan krijg ik uiteindelijk de melding dat het niet lukt.

Goddamnit.
Toen je de app opnieuw installeerde moest je toen ook weer opnieuw akkoord geven voor je mic gebruik, etc? Want ik moest direct overal weer akkoord op geven. Daarna de speaker resetten en toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
hbsJR schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:46:
[...]

Toen je de app opnieuw installeerde moest je toen ook weer opnieuw akkoord geven voor je mic gebruik, etc? Want ik moest direct overal weer akkoord op geven. Daarna de speaker resetten en toevoegen.
Nee, dat hoefde ik niet. Maar hij kwam wel voorbij die stap. Dus hij verbind op een gegeven moment met het tijdelijk Sonos WiFi netwerk van de Roam. Dan speelt hij die audio chime af, daar gaat hij ook op verder. Dan geeft hij aan om op Play/Pause te drukken bovenop de Roam. Dan staat er Finalizing Connection en daar loopt ie dan op stuk. Krijg dan de melding dat hij de setup niet kan afronden en dat ik een ander device moet gebruiken bla bla bla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Sinds vanmorgen zijn de alarmen terug, dit is al goed nieuws. Een de laatste app update en speaker firmware installeren.
Edit: iemand was me al voor blijkbaar :)

[ Voor 15% gewijzigd door jakob op 15-05-2024 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hopen op een spoedige nieuwe update. Heb zo vrij weinig aan m’n nieuwe Roam. Sonos forum staat er vol mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 23:27
Rivanov schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:48:
[...]

Nee, dat hoefde ik niet. Maar hij kwam wel voorbij die stap. Dus hij verbind op een gegeven moment met het tijdelijk Sonos WiFi netwerk van de Roam. Dan speelt hij die audio chime af, daar gaat hij ook op verder. Dan geeft hij aan om op Play/Pause te drukken bovenop de Roam. Dan staat er Finalizing Connection en daar loopt ie dan op stuk. Krijg dan de melding dat hij de setup niet kan afronden en dat ik een ander device moet gebruiken bla bla bla.
Idem dito hier, nieuwe era 100 maar krijg hem niet toegevoegd.

Kreeg ook continue "inloggen als systeemeigenaar" meldingen. Alles gereset, maar kom niet verder. Heb dus niks aan dit apparaat...

UPDATE: Na nogmaals 2 keer resetten (zonder de app te resetten) is het gelukt om te connecten... hij is nu aan het updaten... en hij werkt

[ Voor 7% gewijzigd door _Piwi_ op 15-05-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
_Piwi_ schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:15:
[...]

Kreeg ook continue "inloggen als systeemeigenaar" meldingen. Alles gereset, maar kom niet verder. Heb dus niks aan dit apparaat...

UPDATE: Na nogmaals 2 keer resetten (zonder de app te resetten) is het gelukt om te connecten... hij is nu aan het updaten... en hij werkt
Maar, volgende opstakel: Trueplay. 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
_Piwi_ schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:15:
[...]

Helaas. Ook hier geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:12
Ben ik nou zo blind? Waar vind ik de update knop in de nieuwe app zelf voor IOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
heppe01 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:32:
Ben ik nou zo blind? Waar vind ik de update knop in de nieuwe app zelf voor IOS?
Tandwiel >> Beheren >> Systeemupdates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Tom De Port kan toch zowel op S1 als S2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-09 21:34
Rivanov schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:44:
[...]

Goddamnit.
Mij heeft het wel eens geholpen door de firewall in de router uit te schakelen. Nadat de speaker is geïnstalleerd kun je die weer inschakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jeuvie op 15-05-2024 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:00
Ik heb hier een beam met symfonisk speakertjes als surround.

Dat werkte ook al een paar dagen niet meer. Ben net een uur bezig geweest om ze weer opnieuw in te stellen factory reset, opnieuw starten etc. ... heel frustrerend... de app zag ze niet, in mijn router kon ik wel drie sonos apparaten zien. Ik heb uiteindelijk in de Android app mezelf uitlogd van het sonos account en weer opnieuw ingelogd. En toen kon ik ze weer toevoegen en daarna als surround speakers instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Rallye schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:41:
@Tom De Port kan toch zowel op S1 als S2?
Oh dat weet ik niet. Ik heb een Connect, maar die kan alleen S1.
De Port al een paar keer overwogen, maar ik vond 300+ euro (incl. de upgrade-korting) best veel voor dezelfde functionaliteit die ik al had. Behalve AirPlay dan, maar als je enkel dat gaat gebruiken zijn veel goedkopere opties.
Pagina: 1 ... 170 ... 198 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.