Ah, right. Omdat de Port niet iets anders kan dan de Connect? Ik dacht dat je bedoelde dat Port niet meer (dan op S1) kon……..Tom schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:48:
Zou best kunnen upgraden naar S2 (had er tot dusver niet echt reden toe omdat de Port niet 'meer' kan) maar gezien de problemen daarmee schiet ik er weinig mee op.
Ook die werkte hier gewoon.
Ik had wel een leeg account, wellicht dat dat nog verschil maakt. Dus vandaar device resetten na 1e mislukte poging, dat hielp mij om stap verder te komen. Maar misschien had ik gewoon geluk...
Is er iemand die twee subs heeft en zoja, merk je echt een verschil?
Ik sta op een twijfel splitsing en heb uitgeef drang.
De enige reden dat ik er twee heb is omdat ik er ooit eentje bij m'n setje Five's wilde hebben. Later zijn de Five's allebei naar een aparte kamer gegaan en heb ik de extra sub maar in de woonkamer gezet.Stimulate14 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:42:
Is er iemand die twee subs heeft en zoja, merk je echt een verschil?
Ik merk niet echt een verschil, maar heb ze dan ook vlak naast elkaar staan, eentje aan iedere kant van de TV. Waarschijnlijk valt er meer winst te behalen als je ze netjes over de kamer verdeeld, maar ik heb een open keuken en ben beperkt met hoeken om speakers/meubels in te plaatsen.
Maar ja het staat er wel mooi bij en de bas is super, zeker met films. Ik heb ze dan ook op +5 staan. Als je het geld hebt waarom niet? Ik denk niet dat je er spijt van gaat krijgen, dat heb ik ook nooit gehad.
De Loudness optie in Sonos moet je wel echt uitzetten, sowieso al met 1 sub vind ik.
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Probeer een andere telefoon of tablet. Dat werkt altijd bij mij. (al meer dan 10 jaar Sonos gebuiker 😁)
Ook al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw inloggen?dn072 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:35:
[...]
[YouTube: Sonos app sluit af tijdens toevoegen sub]
Inmiddels ook met kabel geprobeerd, maar niets werkt.
Ik krijg het niet aan de praat.
In mijn Fritzbox overzicht zie ik hem er wel tussen staan op de LAN poort.
[Afbeelding]
Iemand nog tips?
Telefoon opnieuw opstarten.
Netwerk in de app verwijderen en opnieuw toevoegen.
Alles loskoppelen. Modem opnieuw opstarten. Dan 1 voor 1 de luidsprekers weer aansluien
[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 16-05-2024 20:51 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Wat je nog kunt proberen is met de optie eigenaarschap systeem overdragen en dan weer naar jezelf overdragen.
Ik heb de sub toegevoegd met een iPhone, dat lukte wel. Maar als ik hem nu wil linken aan mijn Arc dan geeft hij weer een foutmelding aan.GerCor schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:07:
[...]
Ook al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw inloggen?
Telefoon opnieuw opstarten.
Netwerk in de app verwijderen en opnieuw toevoegen.
Alles loskoppelen. Modem opnieuw opstarten. Dan 1 voor 1 de luidsprekers weer aansluien
:strip_exif()/f/image/T2puCuN2X4TZGKwTkmzmJiCh.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een gedoe zeg sinds die update.. pff
Grmbl. Dat ze eens snel de app updaten. Wil m’n Roam eindelijk eens gaan koppelen en gebruiken!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Reboot de sub en ik denk dat ie 'm dan wel pakt. Lukt het niet dan ligt het waarschijnlijk aan je aansluiting. Als het enigzins kan altijd 1 apparaat bedraad aansluiten en de rest draadloos.
Waar dan? Ik zie geen getal(len) meer staan.Rallye schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:23:
@DeJurist Deze informatie biedt het systeem nog wel, dus Sonos zou het zo terug kunnen zetten. Ook een beetje raar om het weg te halen.
Zie je enkel wanneer je meerdere speakers hebt. Dus in “group mode”. Met een enkele speaker zie je dit helaas niet.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Balen. Weet nu dus niet waar mijn soundbar op blijkt te staan. Wie verzint dit toch...Rivanov schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:49:
[...]
Zie je enkel wanneer je meerdere speakers hebt. Dus in “group mode”. Met een enkele speaker zie je dit helaas niet.
Zal het proberen. Maar de set doet het al een jaar prima. Maar sinds een maand ben ik overgestapt op een Fritzbox en moest ik alles opnieuw instellen. Daarnaast kwam erbij dat er ook een nieuwe app update uitkwam. De Arc en One doen het. Enkel de sub nietLaagheim schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:34:
Reboot de sub en ik denk dat ie 'm dan wel pakt. Lukt het niet dan ligt het waarschijnlijk aan je aansluiting. Als het enigzins kan altijd 1 apparaat bedraad aansluiten en de rest draadloos.
Net een filmpje gezien. Wat zijn oplossing was: Arc resetten. Zorg dat de Arc met een ethernetkabel is aangesloten en aangesloten laten. Dan de Sub toevoegen.dn072 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:22:
[...]
Ik heb de sub toegevoegd met een iPhone, dat lukte wel. Maar als ik hem nu wil linken aan mijn Arc dan geeft hij weer een foutmelding aan.
[Afbeelding]
Wat een gedoe zeg sinds die update.. pff
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik zie mijn kamers niet meer na de upgrade. Als ik wifi uit/aan zet zie ik ze eventjes. What to do??
Maar, wat zie je wel?pjotter34 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:20:
Ik zie mijn kamers niet meer na de upgrade. Als ik wifi uit/aan zet zie ik ze eventjes. What to do??
Ik zie alleen de Sonos in de badkamer, kan geen zender of kamer selecteren (6 andere kamers). Heb app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Kijk eens bij Tandwiel >> Beheren >> Over mijn systeem. Scroll naar beneden naar 'Informatie over Sonos-systeem' en kijk dan of jouw speakers een Kamernaam hebben.pjotter34 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:39:
[...]
Ik zie alleen de Sonos in de badkamer, kan geen zender of kamer selecteren (6 andere kamers). Heb app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Wat een drama of zelfs wel gedrocht van een app hebben de mensen van Sonos nú gelanceerd. Hopeloos. Mijn hele systeem is met de nieuwe app niet te benaderen. En als ik de oude app gebruik op de iPhone van mijn echtgenote werkt het geheel wel.
Onder ios is er geen rollback mogelijk. Ik zit behoorlijk met mijn edele delen in het zand.
Onder ios is er geen rollback mogelijk. Ik zit behoorlijk met mijn edele delen in het zand.
EIgenlijk per ongeluk op de update button gedrukt. Ging van alles door m'n hoofd. Afwachten dan maar. Na de app update ook al m'n Sonos apparaten. Tada alles werkt. App opstarten ongeveer 2 seconde en de rest lijkt ook allemaal te werken. Alle ruimtes met daarin de Sonos speakers zichtbaar.
Nu even verder ontdekken.
Nu even verder ontdekken.
Dan heb je meer geluk dan ik. Is dit ios of android?
Heb je een sonos boost aangesloten? Ken iemand die hetzelfde had. Toen hij ander apparaat bedraad aansloot kon hij de app wel weer gebruiken.Willem - Putten schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:51:
Wat een drama of zelfs wel gedrocht van een app hebben de mensen van Sonos nú gelanceerd. Hopeloos. Mijn hele systeem is met de nieuwe app niet te benaderen. En als ik de oude app gebruik op de iPhone van mijn echtgenote werkt het geheel wel.
IOSWillem - Putten schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:53:
Dan heb je meer geluk dan ik. Is dit ios of android?
Ik heb idd een Sonos Boost. Ga die eens even loskoppelen en een ander apparaat bedraad aansluiten. Ik heb altijd begrepen dat je maar 1 apparaat bedraad mag aansluiten
Ik ga deze tip proberen en mijn ervaring hier melden
Wat hebben die gasten gedaan bij Sonos. De eerste release van de nieuwe app leek redelijk te werken. Ja nogal wat dingen die er niet inzaten en interface is nie veel duidelijker geworden.
Maar vandaag kan ik een nummer via Spotify niet afspelen. Sonos app geeft na een tijd aan dat er een probleem is. En nummer via Tidal kan ik niet eens selecteren.
Het selecteren van verschillende ruimtes werkt ook nogal grillig. Selectie blijft terugspringen maar werkt soms wel…
Maar vandaag kan ik een nummer via Spotify niet afspelen. Sonos app geeft na een tijd aan dat er een probleem is. En nummer via Tidal kan ik niet eens selecteren.
Het selecteren van verschillende ruimtes werkt ook nogal grillig. Selectie blijft terugspringen maar werkt soms wel…
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Helaas, het heeft niet mogen baten. Mijn Sonos Amp in de woonkamer is en blijft onzichtbaar. Ben blij dat mijn vrouw de oude app nog heeft. Die werkt nog goed. En nu maar hopen dat er geen automatische update plaatsvindtWillem - Putten schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:10:
Ik heb idd een Sonos Boost. Ga die eens even loskoppelen en een ander apparaat bedraad aansluiten. Ik heb altijd begrepen dat je maar 1 apparaat bedraad mag aansluiten
Hier ook shitty. Bij Tunein viel steeds de "zender" weg. Dacht dat het aan Tunein lag. Daarna een playlist via Apple music, maar ook daar elke 2 a 3 minuten dat hij seconden lang wegviel.OMX2000 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:50:
Wat hebben die gasten gedaan bij Sonos. De eerste release van de nieuwe app leek redelijk te werken. Ja nogal wat dingen die er niet inzaten en interface is nie veel duidelijker geworden.
Hoop dat ze het snel onder de knie krijgen, want dit is hopeloos zo
Zie daar dan alleen 1 kamer staat. De overige 6 zijn niet zichtbaarGerCor schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:49:
[...]
Kijk eens bij Tandwiel >> Beheren >> Over mijn systeem. Scroll naar beneden naar 'Informatie over Sonos-systeem' en kijk dan of jouw speakers een Kamernaam hebben.
Sinds een paar weken heb ik een vreemd probleem in mijn surround opstelling (1x arc, 1x sub, 2x Era 300)
Als ik content afspeel van de tv (Philips 65oled806) ongeacht of het via Plex gaat op de tv zelf of via Chromecast 4k of Ziggo-mediabox Next. Gaat om de 15 minuten plots het geluid 2 of 3 stapjes harder. Zonder dat ik aan een AB kom.
Met het afspelen van een internet radio station rechtstreeks op de Sonos komt het niet voor.
Heeft iemand een idee of oplossing hiervoor?
Als ik content afspeel van de tv (Philips 65oled806) ongeacht of het via Plex gaat op de tv zelf of via Chromecast 4k of Ziggo-mediabox Next. Gaat om de 15 minuten plots het geluid 2 of 3 stapjes harder. Zonder dat ik aan een AB kom.
Met het afspelen van een internet radio station rechtstreeks op de Sonos komt het niet voor.
Een andere TV proberen?sweetdude schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:05:
Sinds een paar weken heb ik een vreemd probleem in mijn surround opstelling (1x arc, 1x sub, 2x Era 300)
Of alles van de TV loskoppelen. En dan alles wat je aangesloten hebt één voor één uitproberen tot je de 'dader' gevonden hebt.
@Willem - Putten Hoezo “hopen”? Je kunt “automatische updates” voor apps uitzetten in je telefoon. Ik heb het ook voor het Sonos systeem uitgezet.
Werkt de webapp bij jou wel, zie http://sonos.com/web-app
Ja de Web-app werkt wel. Ook mijn Sonos Boost is daarin weer zichtbaar. Ik had die uitgezet omdat de boost in de nieuwe Sonos-app voor problemen zou zorgen.Rallye schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:56:
@Willem - Putten
Ik heb als oplossing op mijn iPhone de app SonoPhone geïnstalleerd. Kost € 2,99 maar dan heb ik ook de oplossing voor alle sores die ik heb/had. Werkt nu met die app ook op mijn iPhone vlekkeloos.
Kan je in die SonoPhone app ook de wi-fi instellingen veranderen? Na een stroomstoring in de buurt wilde mijn Era 300's niet meer verbinden, moeten resetten om ze weer verbonden te krijgen. Nu zijn de Wi-Fi credentials weg volgens de nieuwe app en SonosNet werkt niet lekker sinds de update.Willem - Putten schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:28:
[...]
Ja de Web-app werkt wel. Ook mijn Sonos Boost is daarin weer zichtbaar. Ik had die uitgezet omdat de boost in de nieuwe Sonos-app voor problemen zou zorgen.
Ik heb als oplossing op mijn iPhone de app SonoPhone geïnstalleerd. Kost € 2,99 maar dan heb ik ook de oplossing voor alle sores die ik heb/had. Werkt nu met die app ook op mijn iPhone vlekkeloos.
Ben benieuwd wat voor figuur daar bedacht heeft om deze update te releasen. Als ik dit voorstel bij mijn werkgever sta ik de volgende dag bij het UWV om voedselbonnen te halen.

Ik las vannacht, ik had nachtdienst, op, volgens mij het Duitse Sonos forum.
Als je een nieuwe speaker wilt installeren en je krijgt een foutmelding: 'kan niet registreren'. Je jouw systeem moet overdragen, naar jezelf. Dan schijnt het dat alle speakers, inclusief de speaker die niet wilde registreren, weer netjes zichtbaar worden.
De reacties daarop waren zeer positief. 'Scheelt mij bellen met Sonos. Het werkt. Dit is een gouden tip'.
Maar ik kan dat nu nergens terugvinden. Misschien dat een moderator het heeft verplaatst.
Als je een nieuwe speaker wilt installeren en je krijgt een foutmelding: 'kan niet registreren'. Je jouw systeem moet overdragen, naar jezelf. Dan schijnt het dat alle speakers, inclusief de speaker die niet wilde registreren, weer netjes zichtbaar worden.
De reacties daarop waren zeer positief. 'Scheelt mij bellen met Sonos. Het werkt. Dit is een gouden tip'.
Maar ik kan dat nu nergens terugvinden. Misschien dat een moderator het heeft verplaatst.
Helaas. Verhelpt het probleem niet dat ik heb.GerCor schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:10:
Ik las vannacht, ik had nachtdienst, op, volgens mij het Duitse Sonos forum.
Na de initiële poging om te verbinden krijg ik deze melding;
/f/image/SN9UnDboqgQl2K7mnm5QGPyP.png?f=fotoalbum_large)
Vervolgens moet ik verbinden met de wifi van de Roam en krijg ik de audio chime te horen. En vervolgens na een korte Finalizing Connection.
/f/image/E97IWWoc9ngRRtGcmRMJ2AtQ.png?f=fotoalbum_large)
Heb echt al ALLES geprobeerd ….
Heb je de Roam wel gereset?
Houd de aan/uit-knop aan de achterkant van Roam minstens 5 seconden ingedrukt om hem uit te schakelen. Je hoort een geluidssignaal en het led-statuslampje aan de voorkant gaat uit.
Druk één keer op de aan/uit-knop aan de achterkant van Roam terwijl je de play/pauze-knop ingedrukt houdt.
Blijf de play/pauze-knop ingedrukt houden totdat het lampje aan de voorkant van de speaker oranje en wit knippert.
Het lampje knippert groen als het proces is voltooid en je Sonos Roam klaar is om te worden geïnstalleerd.
Houd de aan/uit-knop aan de achterkant van Roam minstens 5 seconden ingedrukt om hem uit te schakelen. Je hoort een geluidssignaal en het led-statuslampje aan de voorkant gaat uit.
Druk één keer op de aan/uit-knop aan de achterkant van Roam terwijl je de play/pauze-knop ingedrukt houdt.
Blijf de play/pauze-knop ingedrukt houden totdat het lampje aan de voorkant van de speaker oranje en wit knippert.
Het lampje knippert groen als het proces is voltooid en je Sonos Roam klaar is om te worden geïnstalleerd.
Al 580.000x.Ronvgs schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:44:
Heb je de Roam wel gereset?
Zoals ik al zei; heb ALLES al geprobeerd.
Sinds de nieuwe app werkt het groeperen bij mij voor geen meter. Speelt maar in 1 kamer. Echt om gek van te worden.
Wat een waardeloze update!
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Werkt bij mij foutloos. Wat mij wel opvalt is dat wanneer je een zender kiest het logo verschijnt tijdens de reclame maar zodra de muziek begint het logo weer verdwijnt.Serena schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:22:
Sinds de nieuwe app werkt het groeperen bij mij voor geen meter. Speelt maar in 1 kamer. Echt om gek van te worden.
:strip_exif()/f/image/ODrIZZEeE5Qdgk9Ic8ajBYMU.jpg?f=fotoalbum_large)
@Rivanov ik zou de Roam terugsturen/terugbrengen. Je hebt er niks aan.
Las op het officiële Sonos Community forum dat er mensen zijn die een oude APK hebben geinstalleerd, van versie 80.00.03 en daarmee wél apparaten konden toevoegen.
Nou, ik toevalligerwijs in een doos op zolder een oude Samsung Tab 4 waar Android 5.0 opstaat gevonden. Ondersteund natuurlijk geen Sonos app. Dus met veel pijn en moeite dat apparaat geflashed naar LineageOS 11. So far so good.
Heb nu de APK van Sonos 80.00.03-release+20240506.25562e3 geinstalleerd.
Maar zodra ik de Roam wil toevoegen krijg ik de melding:
App Update Required.
To add new products, download the latest version of the Sonos app.

/edit: Heb het vermoeden dat dit bij mij niet werkt, omdat mijn Sonos ARC op de laatste firmware update zit. En dan zal de Roam een oudere versie hebben die dan niet compatible is...
@GerCor Ik geef niet zomaar op.. hopelijk werkt het weer zodra Sonos een nieuwe update pushed.
Nou, ik toevalligerwijs in een doos op zolder een oude Samsung Tab 4 waar Android 5.0 opstaat gevonden. Ondersteund natuurlijk geen Sonos app. Dus met veel pijn en moeite dat apparaat geflashed naar LineageOS 11. So far so good.
Heb nu de APK van Sonos 80.00.03-release+20240506.25562e3 geinstalleerd.
Maar zodra ik de Roam wil toevoegen krijg ik de melding:
App Update Required.
To add new products, download the latest version of the Sonos app.

/edit: Heb het vermoeden dat dit bij mij niet werkt, omdat mijn Sonos ARC op de laatste firmware update zit. En dan zal de Roam een oudere versie hebben die dan niet compatible is...
@GerCor Ik geef niet zomaar op.. hopelijk werkt het weer zodra Sonos een nieuwe update pushed.
[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 20-05-2024 10:25 ]
Misschien een beetje laat en heb je het al gefixt, maar het probleem van TruePlay waar je niet op doorgaan kan drukken, kan je oplossen door via de Sonos app een andere bron af te spelen van bijv. Spotify. Als deze op tv staat, bestaat de kans dat de knop doorgaan niet werkt.
Ik heb dit net getest en het werkt
Bij mij lukt het niet om ze ingedrukt te houden. Misschien heb ik Android en jij iOS?GerCor schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:13:
[...]
Tegel ingedrukt houden.
Zoals je ziet komt bij alle streamingsdiensten SONOS RADIO logo te staan. Dus oude favorieten verwijderen en opnieuw toevoegen. Bij de tegel 538 staat het logo van SONOS Radio niet. Dit omdat 538 binnenkort verdwijnt van Juke. Nog wel beschikbaar bij SONOS Radio en TuneIn.
[Afbeelding]
Ik heb er een pijltje naast staan. Soms doet het helemaal niets, en soms krijg ik gewoon een error.
Heb net 2 nieuwe Sonos IKEA speakers op mijn kantoor, nu lees ik allerlei sores met de nieuwe Sonos app.
Heb alles geïnstalleerd en de app wil updaten ( niks werkt) en geeft foutmelding dat ik als eigenaar moet inloggen. Maar weet niet hoe.
Thoughts?
Heb alles geïnstalleerd en de app wil updaten ( niks werkt) en geeft foutmelding dat ik als eigenaar moet inloggen. Maar weet niet hoe.
Thoughts?
Misschien dat het wel lukt met de Sonos app voor Windows? Tot dusver werkt deze bij mij nog steeds als vanouds. Hopelijk bij jou ook?Technician- schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:52:
Heb net 2 nieuwe Sonos IKEA speakers op mijn kantoor, nu lees ik allerlei sores met de nieuwe Sonos app.
Thoughts?
XBL gamertag StayingPow3r
Geen laptop bij de hand op de zaak, ik geef op.Mr. Freeze schreef op maandag 20 mei 2024 @ 22:00:
[...]
Misschien dat het wel lukt met de Sonos app voor Windows? Tot dusver werkt deze bij mij nog steeds als vanouds. Hopelijk bij jou ook?
Volgens de community heeft iedereen dit probleem. En is er geen Windows applicatie meer (na de laatste update)
Of dit waar is….
Vreemd. Als ik de tegel indruk krijg ik dit:Ruuddie schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:00:
[...]
Bij mij lukt het niet om ze ingedrukt te houden. Misschien heb ik Android en jij iOS?
Ik heb er een pijltje naast staan. Soms doet het helemaal niets, en soms krijg ik gewoon een error.
:strip_exif()/f/image/EivYbDvXYXfTA0POBi8biBQO.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik gebruik Android.
@Technician- Met Android zou het wel goed moeten gaan. Het schijnt een iOS bug te zijn. En de Windows app blijft nog een jaartje werken, heb ik begrepen. Maar daar kun je niks mee installeren.
[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 21-05-2024 01:32 ]
Met de Windows app kun je geen apparaten toevoegen. Moet vanaf een mobile device.Mr. Freeze schreef op maandag 20 mei 2024 @ 22:00:
[...]
Misschien dat het wel lukt met de Sonos app voor Windows? Tot dusver werkt deze bij mij nog steeds als vanouds. Hopelijk bij jou ook?
Alles was toch al geïnstalleerd?Rivanov schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 06:04:
[...]
Met de Windows app kun je geen apparaten toevoegen. Moet vanaf een mobile device.
Dan las ik zijn post verkeerd.
Ik krijg hetzelfde voor favorieten van diensten die nog werken. Maar de oude TuneIn zenders zijn greyed out helaas.GerCor schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 01:06:
[...]
Vreemd. Als ik de tegel indruk krijg ik dit:
[Afbeelding]
Ik gebruik Android.
@Technician- Met Android zou het wel goed moeten gaan. Het schijnt een iOS bug te zijn. En de Windows app blijft nog een jaartje werken, heb ik begrepen. Maar daar kun je niks mee installeren.
Ik zal straks de Windows client eens proberen! Via web werkte het iig niet.
Edit: Ik heb de Windows client geinstalleerd en verbonden met mijn Sonos systeem. Hiermee lukte het wel om de oude TuneIn zenders te verwijderen
[ Voor 11% gewijzigd door Ruuddie op 21-05-2024 08:40 ]
Denk het niet, die fout zal wel bij mij liggen
Soms lees ik dingen te letterlijk.
Edit; op dit moment werkt geen enkele app hier meer, Sonos app, Windows app en de web app. Geen 1 wilt het doen. Dan maar old school airplay en hopelijk is het een storing bij Sonos zelf.
[ Voor 28% gewijzigd door Mr. Freeze op 21-05-2024 07:35 ]
Afgelopen week kwam ik er achter dat in de Sonos app onze Beam Gen 2 prima bediend kan worden, maar de Play:1 niet meer.
Iedere keer wanneer ik muziek daar op wil afspelen is er een fout met verbinden. Via Spotify streamen naar de Play:1 gaat prima. In de Sonos app zag ik dat er een update kan worden geinstalleerd voor de Play:1. Dus dat geprobeerd.
Echter, ik krijg iedere keer een fout 1000 of 1005 voor m'n kiezen.
De speaker heb ik inmiddels meermaals uit het stopcontact gehaald en opnieuw opgestart om het nogmaals te proberen. Helaas lijkt dat niet te werken. Ook een UTP kabel er in gestoken, zodat ik zeker weet dat het issue niet met de wifi te maken heeft (wat zeer onwaarschijnlijk zou zijn geweest).
In PiHole heb ik ook even gekeken of er bepaalde domeinen worden geblokkeerd voor dit device, maar dat lijkt ook niet het geval.
Iemand hier nog suggesties wat ik zou kunnen proberen?
Op zich kan ik nog van muziek genieten vanaf de Play:1, maar niet meer vanuit de Sonos app, en dus groepen maken.
Iedere keer wanneer ik muziek daar op wil afspelen is er een fout met verbinden. Via Spotify streamen naar de Play:1 gaat prima. In de Sonos app zag ik dat er een update kan worden geinstalleerd voor de Play:1. Dus dat geprobeerd.
Echter, ik krijg iedere keer een fout 1000 of 1005 voor m'n kiezen.
De speaker heb ik inmiddels meermaals uit het stopcontact gehaald en opnieuw opgestart om het nogmaals te proberen. Helaas lijkt dat niet te werken. Ook een UTP kabel er in gestoken, zodat ik zeker weet dat het issue niet met de wifi te maken heeft (wat zeer onwaarschijnlijk zou zijn geweest).
In PiHole heb ik ook even gekeken of er bepaalde domeinen worden geblokkeerd voor dit device, maar dat lijkt ook niet het geval.
Iemand hier nog suggesties wat ik zou kunnen proberen?
Op zich kan ik nog van muziek genieten vanaf de Play:1, maar niet meer vanuit de Sonos app, en dus groepen maken.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Algemene vraag, zijn er gebruikers die twijfelen of ze in het sonos ecosysteem blijven? Waar sonos vroeger als merk gegarandeerd stond voor robuust en gemakkelijk op te zetten multiroom audio, lijkt het beleid voor dit nu toch wel iets te chaotisch.
Ik beweer niet dat ik problemen heb. Maar niemand kan ontkennen dat er een slecht beleid wordt gevoerd bij sonos. Het is niet voor het eerst dat ze in het oog van een schandaal(tje) staan. En dat boezemt gewoon weinig vertrouwen is als je op het punt staat om te gaan uitbreiden en 1000/1500+ euro extra in het ecosysteem te pompen.
En ja, het komt vast allemaal weer goed, maar dit hoort allemaal niet.
Wie al in de pen kruipt om me af te doen als een zeikerd die zelf geen problemen ondervindt en met n=1 verhaaltjes over 'ik merk overal niets van'. Loop maar een deur verder, geen boodschap aan. Ja, je hebt gelijk, maar ook ja: deze situatie komt erg onprofessioneel over en werpt een schaduw over het product, het ecosysteem, je positie als klant, en de 'waarde' van je setup (die van vandaag op morgen potentieel beduidend slechter kan werken als ze het op corporate verknoeien).
Er zijn in het verleden ook heel regelmatig berichten geweest over de financiele positie van sonos. Low margin business. Regelmatig promo's om cashflow op te houden, aandeelhouders tevreden houden, van een bedrijf wat maar 1 product maakt. (itt bvb de positie van de homepod bij apple, wat voor hen gewoon een bedrijfstak is die globaal een afrondingsfout op hun cijfers is)
Ik sta op een tweesprong om ofwel verder in sonos te gaan. Of om volledig over te gaan op bijvoorbeeld homepod. Ja, homepod is wellicht nog veel beperkter, en sluit je nog veel meer op in het ecosysteem (maar daar zit ik al in, dus geen probleem). Homepod is in het algemeen goedkoper, en er is geen risico dat apple binnen vijf jaar omvalt of z'n software niet kan onderhouden. Correct, geen surround setups mogelijk via homepod, maar daar gebruik is sonos toch niet voor. Op dit moment 1 enkele soundbar bij de tv (gebruik ik niet veel) en verder het klassieke multiroom audio en via netwerk audio streamen en casten.
Zijn er nog alternatieven? Over yamaha musicast hoor ik ook slechte dingen, en bluesound is veel meer high end en een stuk duurder. Heos?
Ik beweer niet dat ik problemen heb. Maar niemand kan ontkennen dat er een slecht beleid wordt gevoerd bij sonos. Het is niet voor het eerst dat ze in het oog van een schandaal(tje) staan. En dat boezemt gewoon weinig vertrouwen is als je op het punt staat om te gaan uitbreiden en 1000/1500+ euro extra in het ecosysteem te pompen.
En ja, het komt vast allemaal weer goed, maar dit hoort allemaal niet.
Wie al in de pen kruipt om me af te doen als een zeikerd die zelf geen problemen ondervindt en met n=1 verhaaltjes over 'ik merk overal niets van'. Loop maar een deur verder, geen boodschap aan. Ja, je hebt gelijk, maar ook ja: deze situatie komt erg onprofessioneel over en werpt een schaduw over het product, het ecosysteem, je positie als klant, en de 'waarde' van je setup (die van vandaag op morgen potentieel beduidend slechter kan werken als ze het op corporate verknoeien).
Er zijn in het verleden ook heel regelmatig berichten geweest over de financiele positie van sonos. Low margin business. Regelmatig promo's om cashflow op te houden, aandeelhouders tevreden houden, van een bedrijf wat maar 1 product maakt. (itt bvb de positie van de homepod bij apple, wat voor hen gewoon een bedrijfstak is die globaal een afrondingsfout op hun cijfers is)
Ik sta op een tweesprong om ofwel verder in sonos te gaan. Of om volledig over te gaan op bijvoorbeeld homepod. Ja, homepod is wellicht nog veel beperkter, en sluit je nog veel meer op in het ecosysteem (maar daar zit ik al in, dus geen probleem). Homepod is in het algemeen goedkoper, en er is geen risico dat apple binnen vijf jaar omvalt of z'n software niet kan onderhouden. Correct, geen surround setups mogelijk via homepod, maar daar gebruik is sonos toch niet voor. Op dit moment 1 enkele soundbar bij de tv (gebruik ik niet veel) en verder het klassieke multiroom audio en via netwerk audio streamen en casten.
Zijn er nog alternatieven? Over yamaha musicast hoor ik ook slechte dingen, en bluesound is veel meer high end en een stuk duurder. Heos?
Ik heb de oude app draaien en dan werkt het zoals het was. Zal dus niet meer updaten.
Ik ben benieuwd of ze die traagheid die ik bij de nieuwe app ervaar eruit gaan krijgen (nummer aanklikken, 10 seconden wachten voordat hij begint met spelen). Laden van een playlist gaat erg traag. laden van de app bij openen duurt lang. Alles op iOS (iPhone's 14/15).
Las op Reddit dat ze nu alles via hun cloud willen doen, dat zou misschien een oorzaak van de traagheid zijn (geen idee waarom, want haal 400/100 mbit als ik connectie test en Apple Music doet het prima, oude app ook).
Misschien heb ik te oude speakers in m'n systeem zitten (3x Play:5 Gen 2, 2 x Play:1, 1x One, 2 x Era 100 en een roam v1).
Heb even lopen zoeken de afgelopen dagen, maar een vergelijkbaaralternatief is er niet denk ik (eis: Apple Music en andere online services makkelijk streamen, NAS toegang).
Ik heb de Apple Homepods geprobeerd, maar vind de bas te aanwezig.
Volgens Google is Roon een mooi systeem, maar $15 per maand om een app te gebruiken gaat me te ver.
Ik ben benieuwd of ze die traagheid die ik bij de nieuwe app ervaar eruit gaan krijgen (nummer aanklikken, 10 seconden wachten voordat hij begint met spelen). Laden van een playlist gaat erg traag. laden van de app bij openen duurt lang. Alles op iOS (iPhone's 14/15).
Las op Reddit dat ze nu alles via hun cloud willen doen, dat zou misschien een oorzaak van de traagheid zijn (geen idee waarom, want haal 400/100 mbit als ik connectie test en Apple Music doet het prima, oude app ook).
Misschien heb ik te oude speakers in m'n systeem zitten (3x Play:5 Gen 2, 2 x Play:1, 1x One, 2 x Era 100 en een roam v1).
Heb even lopen zoeken de afgelopen dagen, maar een vergelijkbaaralternatief is er niet denk ik (eis: Apple Music en andere online services makkelijk streamen, NAS toegang).
Ik heb de Apple Homepods geprobeerd, maar vind de bas te aanwezig.
Volgens Google is Roon een mooi systeem, maar $15 per maand om een app te gebruiken gaat me te ver.
Haters everywhere but I don’t really care
@matthijst Ik heb me nu al een paar keer proberen in te lezen over Roon, maar ik begrijp het denk ik niet. Het is puur software. Waar is de hardware component? Of moet de hardware al beschikken over bepaalde zaken (airplay, wifi, ...). Het haakt dus in op bestaande 'streamers' en dan blijf je dus in meer of mindere mate afhankelijk van de speaker fabrikant voor initiële setup, updates, groeperen en dergelijke... Maar waarin zit dan de meerwaarde van Roon? En als een fabrikant wil dwarsliggen kunnen ze hun apparaten vast wel moeilijker te benaderen maken door Roon. Of ik begrijp het niet genoeg.
Als je nog alternatief wil, zoek dan eens op Wiim (https://www.wiimhome.com/wiimmini/overview). Staat hier ook al een tijdje tussen mijn favorieten/wishlist. Voordeel is dat het heel breed lijkt te gaan, je kan er elke domme speaker op aansluiten die je maar wil.
Nadeel, natuurlijk veel meer gedoe dan sonos, veel meer losse kastjes en zo. Net daarin is sonos erg sterk. Je zet het ding neer, en magie, het werkt, alles in 1.
Als je nog alternatief wil, zoek dan eens op Wiim (https://www.wiimhome.com/wiimmini/overview). Staat hier ook al een tijdje tussen mijn favorieten/wishlist. Voordeel is dat het heel breed lijkt te gaan, je kan er elke domme speaker op aansluiten die je maar wil.
Nadeel, natuurlijk veel meer gedoe dan sonos, veel meer losse kastjes en zo. Net daarin is sonos erg sterk. Je zet het ding neer, en magie, het werkt, alles in 1.
Jammer dat dit er voorzover ik weet nooit is in gekomen:
https://9to5mac.com/2022/...epods-airplay-2-speakers/
Currently, you can group two or more HomePods or supported AirPlay 2 speakers together by choosing them in the AirPlay menu. However, this group of speakers is temporary, which means that eventually you’ll have to select all speakers again if you want to play something using multi-room audio.
With this update, users should be able to create a permanent speaker group in the Home app, making this process much simpler. One of the messages hidden in the beta’s code shows that the speaker group can be set as the default audio output of an Apple TV.
https://9to5mac.com/2022/...epods-airplay-2-speakers/
Currently, you can group two or more HomePods or supported AirPlay 2 speakers together by choosing them in the AirPlay menu. However, this group of speakers is temporary, which means that eventually you’ll have to select all speakers again if you want to play something using multi-room audio.
With this update, users should be able to create a permanent speaker group in the Home app, making this process much simpler. One of the messages hidden in the beta’s code shows that the speaker group can be set as the default audio output of an Apple TV.
Kan jij alles nog via die app doen dan? Bij zaken als services toevoegen, aanpassen en Sonos Radio favorieten bekijken krijg ik telkens de melding dat de app/het systeem bijgewerkt moet worden. Draai nog op de laatste versie van de oude app.matthijst schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:16:
Ik heb de oude app draaien en dan werkt het zoals het was. Zal dus niet meer updaten.
Heel benieuwd vandaag.
Graag de Boost terug in mijn overzicht
Cijfers in de volumebalk
Bij openen app dat de app ook start. Nu moet ik eerst wifi uitschakelen en weer inschakelen.
Als de Move is uitgeschakeld of in slaapstand, dit weer met gekleurde 'bullits' aangeven.
Zenderlogo terug in bediening. Niet alleen bij overschakelen naar andere zender en tijdens de reclame. Spotify, albumweergave, werkt wel goed.
Er zijn natuurlijk veel urgentere zaken voor met name iOS maar daar heb ik geen last van in het dagelijks gebruik.
Graag de Boost terug in mijn overzicht
Cijfers in de volumebalk
Bij openen app dat de app ook start. Nu moet ik eerst wifi uitschakelen en weer inschakelen.
Als de Move is uitgeschakeld of in slaapstand, dit weer met gekleurde 'bullits' aangeven.
Zenderlogo terug in bediening. Niet alleen bij overschakelen naar andere zender en tijdens de reclame. Spotify, albumweergave, werkt wel goed.
Er zijn natuurlijk veel urgentere zaken voor met name iOS maar daar heb ik geen last van in het dagelijks gebruik.
[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 21-05-2024 12:11 ]
Ik loop liever met mijn blote voeten de hele dag over het lego van mijn zoontje als dat ik de app nog gebruik.
Ja werkt nog. Net youtube music en soundcloud toegevoegd als services.Stefan22 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:57:
[...]
Kan jij alles nog via die app doen dan? Bij zaken als services toevoegen, aanpassen en Sonos Radio favorieten bekijken krijg ik telkens de melding dat de app/het systeem bijgewerkt moet worden. Draai nog op de laatste versie van de oude app.
Ik had firmware nog niet geüpdatet en de app update terug gerold.
Momenteel zijn de meningen daar sterk over verdeeld 😇Amos_x schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:41:
Je zet het ding neer, en magie, het werkt, alles in 1.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Ben nu een paar dagen verder, nadat de S2 app en de Sonos firmware zijn geupdate. Tot op heden, fingers crossed, geen echte problemen ondervonden.
De app reageert snel en de aansturing van de verschillende Sonos speakers in de verschillende kamers gaat ook vlotjes. Volume indicatie incl getallen overal aanwezig. Edit: niet overal!! Zie berichten hieronder.
Even zitten 'pielen' met de favoriete radiozenders. Oude app ontkoppeld en verwijderd. Nieuwe TuneIn(new) geïnstalleerd, gekoppeld en favo's toegevoegd. Lijkt ook gewoon goed te werken.
Volgens mij mis ik niets iets wat ik voorheen wel gebruikte? Ik weet niet wat ik zou missen
Enige "nadeel", maar dat staat los van deze update, is dat er bar weinig streaming services met Dolby Atmos/Spatial Audio ondersteuning zijn.
Zit nog steeds te wachten op Spotify... Apple Music is enige serieuze alternatief. Heb ik al bij aanschaf van de 2xERA300 geprobeerd. Twee muziek abo's ook beetje overdreven en de rest van het gezin zweert bij Spotify (marketing lock-in werkt goed). Volgens mij wordt Amazon Music icm Sonos in NL ook niet ondersteund. Tidal zou kunnen. Ach het is meer een 'nice to have' en dan wachten we nog wel even totdat Spotify dit ooit gaat lanceren.
De app reageert snel en de aansturing van de verschillende Sonos speakers in de verschillende kamers gaat ook vlotjes. Volume indicatie incl getallen overal aanwezig. Edit: niet overal!! Zie berichten hieronder.
Even zitten 'pielen' met de favoriete radiozenders. Oude app ontkoppeld en verwijderd. Nieuwe TuneIn(new) geïnstalleerd, gekoppeld en favo's toegevoegd. Lijkt ook gewoon goed te werken.
Volgens mij mis ik niets iets wat ik voorheen wel gebruikte? Ik weet niet wat ik zou missen
Enige "nadeel", maar dat staat los van deze update, is dat er bar weinig streaming services met Dolby Atmos/Spatial Audio ondersteuning zijn.
Zit nog steeds te wachten op Spotify... Apple Music is enige serieuze alternatief. Heb ik al bij aanschaf van de 2xERA300 geprobeerd. Twee muziek abo's ook beetje overdreven en de rest van het gezin zweert bij Spotify (marketing lock-in werkt goed). Volgens mij wordt Amazon Music icm Sonos in NL ook niet ondersteund. Tidal zou kunnen. Ach het is meer een 'nice to have' en dan wachten we nog wel even totdat Spotify dit ooit gaat lanceren.
Het is toch om te janken dat je de queue niet meer kan bewerken in de nieuwe app. Een enkel nummer verwijderen of toevoegen is niet meer mogelijk, en ik snap oprecht niet waarom Sonos dat er uit heeft gelaten.
Ik heb dan denk ik nog mazzel want technische issues heb ik niet opgemerkt, maar de gebrekkige functionaliteit frustreert mij enorm.
Mijn enthousiasme voor Sonos producten is ver te zoeken op het moment.
Ik heb dan denk ik nog mazzel want technische issues heb ik niet opgemerkt, maar de gebrekkige functionaliteit frustreert mij enorm.
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Heb je daar een printscreen van? Ik ben benieuwd want in het centrale bediendeel (geen idee hoe het heet) kan ik het niet vinden.Brains Bush schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:21:
De app reageert snel en de aansturing van de verschillende Sonos speakers in de verschillende kamers gaat ook vlotjes. Volume indicatie incl getallen overal aanwezig.
Ook enkel zichtbaar als je speakers gegroepeerd hebt. Bij één enkele speaker zie je dit niet.
Dat had ik zelf al geplaatst. Trouwens, bij één enkele speaker klopt niet. Om precies te zijn: bij 1 Kamer zie je het niet. Een Kamer kan maximaal bestaan uit 5 speakers.Rivanov schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:11:
Ook enkel zichtbaar als je speakers gegroepeerd hebt. Bij één enkele speaker zie je dit niet.
Ik vroeg me af: ben jij volledig up to date met de nieuwe app en nieuwste firmware?
Bij de ene wel bij de andere niet. Is dat wat je bedoelt @GerCor ?
/f/image/qDm1puoXbngXrFu5iRCxWxXu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qDm1puoXbngXrFu5iRCxWxXu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ibmrobUO7Elpg3GOBgJNE4HB.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Brains Bush op 21-05-2024 14:19 ]
@Brains Bush dus niet overal. Dan klopt mijn vermoeden.
Helaas wel.GerCor schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:17:
[...]
Dat had ik zelf al geplaatst. Trouwens, bij één enkele speaker klopt niet. Om precies te zijn: bij 1 Kamer zie je het niet. Een Kamer kan maximaal bestaan uit 5 speakers.
Ik vroeg me af: ben jij volledig up to date met de nieuwe app en nieuwste firmware?
Ah, bij mij was de firmware wel bijgewerkt, helaas dus.matthijst schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:51:
[...]
Ja werkt nog. Net youtube music en soundcloud toegevoegd als services.
Ik had firmware nog niet geüpdatet en de app update terug gerold.
Zojuist de app dan ook maar bijgewerkt, app is vooral erg traag bij het reageren wanneer ik bijvoorbeeld een playlist via Plex shuffle. Ook kan dan telkens de wachtrij niet geladen worden (en wanneer die wel geladen is kan je deze zoals hier al vaker benoemd is niet meer aanpassen).
Baal ook erg van de verwijdering van Last.FM en het ontbreken van een zoekfunctie voor mijn NAS. Ook de weergave van een Windows DLNA server lijkt te ontbreken.
My bad: heb mijn vorige post hierop aangepast. Niet overal dus. Was even iets te enthousiastGerCor schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:19:
@Brains Bush dus niet overal. Dan klopt mijn vermoeden.
Opname Sonos Ace headphone in NYC.
Hier werkt 'ie gewoon.knny schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:49:
De Sonos website is inmiddels offline
:strip_exif()/f/image/VaV9BpJhtPV8GesvDH653wYz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DF2VdAPthsJUgvorKOlV2tXr.jpg?f=fotoalbum_large)
Productpagina Sonos Ace is inmiddels live. 499 euro.
[ Voor 39% gewijzigd door Stefan22 op 21-05-2024 14:54 ]
@Amos_x Ik ben toevallig afgelopen jaar ingestapt in Sonos. Alleen met een SYMFONISK, dus geen honderden of duizenden euro's, maar ik zie momenteel geen ander alternatief wat vergelijkbare gebruikersvriendelijkheid biedt én in een dergelijke form factor. En van een bedrijf wat nog actief investeert in het ecosysteem.
Ik heb tijden Google (Nest) spullen gebruikt, maar ik ben daar over het algemeen erg ontevreden over. Ook hier worden functies gewoon weggehaald. Soms wel weer terug toegevoegd, maar dat is vaak na veel gezeur uit de community. Casten werkt wel mooi, als het werkt. Dat is bij Sonos (vanuit PlexAmp) in ieder geval een stuk stabieler.
Na Google producten heb ik een tijdje Amazon's Echo gebruikt. Stabiliteit was prima, maar de ondersteuning in externe apps is echt enorm matig, Er is geen (vergelijkbaar) cast protocol en voor verbinding vanuit mijn telefoon was ik dus aangewezen op bluetooth
. De assistent was alleen maar in het Engels te gebruiken en veel skills (functies) zijn in Nederland niet te gebruiken (zonder omwegen).
Denon's HEOS heb ik op mijn receiver maar wordt ook niet breed gedragen. De app is/was daarnaast echt enorm traag en vaak viel de verbinding ook weg. Ook al zat de receiver via ethernet verbonden
. Daar had ik het dus ook al redelijk snel van opgegeven.
Apple's Homepod heb ik niet geprobeerd omdat deze een Apple device verplicht
.
Het is vooral jammer dat alles over het internet lijkt te gaan bij Sonos. Dus als de app wordt aangepast, dan is de impact daarvan direct enorm. Lokale controle zou zoveel stabieler zijn. Dat is ook wat Google gedeeltelijk doet het met Cast protocol. Ik zie Sonos niet zo snel omvallen. En als het toch omvalt zie ik ook dat dit heel snel overgenomen wordt door een concurrent. Sonos heeft ook een enorm (goede) naam bij de gemiddelde consument. Voor mij is Sonos ook de Dyson onder de speakers.
Ik heb tijden Google (Nest) spullen gebruikt, maar ik ben daar over het algemeen erg ontevreden over. Ook hier worden functies gewoon weggehaald. Soms wel weer terug toegevoegd, maar dat is vaak na veel gezeur uit de community. Casten werkt wel mooi, als het werkt. Dat is bij Sonos (vanuit PlexAmp) in ieder geval een stuk stabieler.
Na Google producten heb ik een tijdje Amazon's Echo gebruikt. Stabiliteit was prima, maar de ondersteuning in externe apps is echt enorm matig, Er is geen (vergelijkbaar) cast protocol en voor verbinding vanuit mijn telefoon was ik dus aangewezen op bluetooth
Denon's HEOS heb ik op mijn receiver maar wordt ook niet breed gedragen. De app is/was daarnaast echt enorm traag en vaak viel de verbinding ook weg. Ook al zat de receiver via ethernet verbonden

Apple's Homepod heb ik niet geprobeerd omdat deze een Apple device verplicht

Het is vooral jammer dat alles over het internet lijkt te gaan bij Sonos. Dus als de app wordt aangepast, dan is de impact daarvan direct enorm. Lokale controle zou zoveel stabieler zijn. Dat is ook wat Google gedeeltelijk doet het met Cast protocol. Ik zie Sonos niet zo snel omvallen. En als het toch omvalt zie ik ook dat dit heel snel overgenomen wordt door een concurrent. Sonos heeft ook een enorm (goede) naam bij de gemiddelde consument. Voor mij is Sonos ook de Dyson onder de speakers.
Ben benieuwd of dit ding wel volledig werkt met de appStefan22 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:51:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er is nu een tijdslijn met wanneer bepaalde problemen gefixed worden in de nieuwe app:
https://www.reddit.com/r/...es_and_known_issues_live/
https://www.reddit.com/r/...es_and_known_issues_live/
Available nowComing soon
- Adding and editing alarms
- VoiceOver on iOS now properly interacts with individual elements of the Sonos app's home screen.
Known issues and workarounds
- Additional improvements to screen reader for visually impaired customers: May 21
- Adding to queue and playing next: early June
- Sleep timer: mid-June. Use the Sonos app for macOS or Windows or Sonos Voice Control to set sleep timers today.
- Snooze alarms: mid-June
- Local music library search and playback: mid-June
- Update WiFi settings: mid-June
- “Fix It” option does not successfully complete new product setup.
Workarounds:
- Sign out of the Sonos app, sign back in, and try again.
- Force quit the Sonos app and try again.
- “Sonos needs local network access for setup” looping on the Sonos app for iOS.
Workaround:
- Use another mobile device to set up Sonos products.
- “No products found” error on systems with a Sonos Boost wired to the router.
Workarounds:
- Switch to a wireless setup.
- Connect a different Sonos product to the router besides Sonos Boost.
- Control Sonos using the web app.
- Unable to play local library content from Folders view.
Workaround:
- Start playback with the Sonos web app.
- "Sign in as the System Owner" error while updating products during setup.
Workaround:
- No workaround currently available.
Dat vond ik ook heel raar. Het goede nieuws is dat het weer terug komt. (Zie dextertje in "Sonos ervaringen- en discussietopic" en de post van bertware hierboven.ZesBarkiePK schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:35:
Het is toch om te janken dat je de queue niet meer kan bewerken in de nieuwe app. Een enkel nummer verwijderen of toevoegen is niet meer mogelijk, en ik snap oprecht niet waarom Sonos dat er uit heeft gelaten.
Zo, daar zal Apple wel wat van vinden?Stefan22 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:51:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kijk, nou wordt het alweer oppassen. 'Schakel de TV-audio van een geschikte Sonos soundbar over naar de Ace met één druk op de knop'
Dolby Atmos: vereist een ondersteunde soundbar.
Hoofdtelefoon werkt ook alleen met de ARC, volgens de faq.
Oh, en het is geen group in je speakers. Dus je kunt schijnbaar niet vanuit de Sonos app muziek switchen naar de hoofdtelefoon?
"Sonos Ace kan niet op dezelfde manier worden gegroupeerd als je andere Sonos Speakers. Je kunt Sonos Ace gebruiken om tv-audio over te schakelen van en naar geselecteerde soundbars".
Hoofdtelefoon werkt ook alleen met de ARC, volgens de faq.
Oh, en het is geen group in je speakers. Dus je kunt schijnbaar niet vanuit de Sonos app muziek switchen naar de hoofdtelefoon?
"Sonos Ace kan niet op dezelfde manier worden gegroupeerd als je andere Sonos Speakers. Je kunt Sonos Ace gebruiken om tv-audio over te schakelen van en naar geselecteerde soundbars".
[ Voor 98% gewijzigd door matthijst op 21-05-2024 15:35 ]
Hmm, duurt wel lang die bevestigingsmail vanuit Sonos. Meer mensen last van?
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Ik heb zon vaag vermoeden dat er weinig mensen op een Sonos headset zitten te wachten op het moment?
Of ueberhaupt?
Zie het nut er niet echt van in.
Of ueberhaupt?
Zie het nut er niet echt van in.
Ach ik ga hem gewoon proberen. Wat nu vervelend is mijn mijn AirPods Max is koppelen aan mijn lG tv. Via allerlei omwegen en dingen uitschakelen kan ik die headset koppelen aan mijn tv. Ik hoop dat dit met die nieuwe Sonos headset nu een stuk makkelijker gaat
Als je een ARC hebt lijkt dat helemaal goed te komen
Heb een ARC en zit nu te kijken naar de ACE. Lijkt mij wel een tof hebbedingetje.
Heb nu een Bose QC35 die ik op reis altijd gebruik.
Ik zal de ACE eens gaan bestellen, heb 15% korting altijd, dus dat is ook wel lekker.
Heb nu een Bose QC35 die ik op reis altijd gebruik.
Ik zal de ACE eens gaan bestellen, heb 15% korting altijd, dus dat is ook wel lekker.
Idem. Heb een eigenlijk nog prima werkende Sony WH1000XM3. Kan de ACE voor €424 pre-orderden.
ZIt even naar de specs te kijken. Twijfel nog. Nodig: nee. Leuke gadget: ja.
Vroeger kon ik mijn verouderde spullenboel doorschuiven naar de kids. Maar die trappen daar tegenwoordig niet meer in...en dus vrouwlief ook niet meer
Ik kijk het nog even aan. En ga eerst nog wat vergelijkingsmateriaal bekijken op YT
ZIt even naar de specs te kijken. Twijfel nog. Nodig: nee. Leuke gadget: ja.
Vroeger kon ik mijn verouderde spullenboel doorschuiven naar de kids. Maar die trappen daar tegenwoordig niet meer in...en dus vrouwlief ook niet meer
Ik kijk het nog even aan. En ga eerst nog wat vergelijkingsmateriaal bekijken op YT
Hoe bestellen jullie met die korting als ik vragen mag?
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ik heb ook nog steeds een XM3 en ben eigelijk niet op zoek naar wat nieuws maar ik krijg nu hetzelfde gevoel als met de Airpods Max -> moet ik hebben (want Apple fan) de Airpods gingen snel retour want de XM3 is voor mij echt beter.
De Ace zijn qua looks top en ook de Arc swap functie etc lijken mij echt top..... ik zie nu wel een serieuze vervanger voorbij komen
De Ace zijn qua looks top en ook de Arc swap functie etc lijken mij echt top..... ik zie nu wel een serieuze vervanger voorbij komen
korting was hier niet mogelijk.Kuusj schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:02:
Hoe bestellen jullie met die korting als ik vragen mag?
precies dat én bedanktCardwizard schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:03:
Ik heb ook nog steeds een XM3 en ben eigelijk niet op zoek naar wat nieuws maar ik krijg nu hetzelfde gevoel als met de Airpods Max -> moet ik hebben (want Apple fan) de Airpods gingen snel retour want de XM3 is voor mij echt beter.
De Ace ziet er uit als een mix tussen de Airpods en XM lijn van Sony, besteld......Brains Bush schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:05:
[...]
precies dat én bedanktNu ga ik maar even een goed verhaal voorbereiden als vrouwlief na een dag hard werken rond 20:00 thuis is.
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.