15% ING rentepuntenKuusj schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:02:
Hoe bestellen jullie met die korting als ik vragen mag?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hmm toen ik bestelde was korting nog niet mogelijk toe te passen. Nu wel zie ik
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Nou, op hoop van zegen dat m’n Roam gaat werken met de nieuwe app update.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Maar zou je dan wel via je wifi/draadloos netwerk muziek specifiek naar de headset kunnen streamen? Dat hoop ik wel, want anders is het inderdaad compleet nutteloos.matthijst schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:32:
Dolby Atmos: vereist een ondersteunde soundbar.
Hoofdtelefoon werkt ook alleen met de ARC, volgens de faq.
Oh, en het is geen group in je speakers. Dus je kunt schijnbaar niet vanuit de Sonos app muziek switchen naar de hoofdtelefoon?
"Sonos Ace kan niet op dezelfde manier worden gegroupeerd als je andere Sonos Speakers. Je kunt Sonos Ace gebruiken om tv-audio over te schakelen van en naar geselecteerde soundbars".
Als een wifi headset is het namelijk wel uniek, ik kan niet zometeen headsets opnoemen waar je via wifi rechtstreeks je audiobron kan oppakken.
Het gebeurt me genoeg dat ik even geen zin heb in die telefoon, en dat die dus te veraf ligt van de speaker of de bluetooth headsets die ik nu heb. Als ik dan door het huis kan 'roamen' en op de wifi verbonden bijven.
Komt daar nog bij dat de bandbreedte hoger is, dus potentieel echt lossless (vele malen meer bitrate dan de AAC apple music 'lossless' en dergelijke)
Lijkt me allemaal wel, een soort sonos speaker op je kop eigenlijk. Moet er even rustig voor gaan zitten om de specs door te lezen en wat reviews te lezen.
Ook maar besteld Reversed engineering. Nu nog 4 uur de tijd een goed verhaal te verzinnen.Cardwizard schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:09:
[...]
De Ace ziet er uit als een mix tussen de Airpods en XM lijn van Sony, besteld......

Na de update hapert Apple Music nog steeds. Als je gegroepeerd afspeelt valt een kamer vaker weg.
Man man man…
Man man man…
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
@Rivanov Maar heb je niet een ander Device want dat schijnt bij sommigen wel de oplossing.
Dat schakelen tussen ARC en Ace is trouwens alleen beschikbaar voor iOS. Android volgt nog.
Dat schakelen tussen ARC en Ace is trouwens alleen beschikbaar voor iOS. Android volgt nog.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Heb het geprobeerd met:GerCor schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:31:
@Rivanov Maar heb je niet een ander Device want dat schijnt bij sommigen wel de oplossing.
- iPhone 15 Pro
- iPhone 14 Pro
- iPad Pro 11"
- Samsung Tab 4 die ik gevonden had in een doos op zolder
Niks werkt. Kom nu zelfs nog minder ver dan vóór de update van vandaag. Nu zegt ie direct dat mijn mobiel apparaat geen verbinding kan maken. Hiervoor wilde hij in ieder geval nog een poging doen door met de mesh WiFi van de Roam zelf verbinding te maken en de audio chime af te spelen.
Die stappen krijg ik nu nogeens niet.
Hij heeft geen wifi lijkt het?Amos_x schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:17:
[...]
Maar zou je dan wel via je wifi/draadloos netwerk muziek specifiek naar de headset kunnen streamen? Dat hoop ik wel, want anders is het inderdaad compleet nutteloos.
Haters everywhere but I don’t really care
GerCor schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:31:
Wat een kneuzen.
Heeft wel wifi maar alleen voor de koppeling met de Arc las ik net ergens in een review, dus zo muziek er op afspelen zoals de rest van de Sonos apparatuur gaat hem niet worden
Muziek afspelen via wifi is niet mogelijk, maar er is één situatie waarin de Sonos Ace wél een wifiverbinding gebruikt: in de thuisbioscoop. Je kan de Ace namelijk verbinden met een Sonos-soundbar om het geluid van je televisie op de koptelefoon af te spelen.
[ Voor 29% gewijzigd door Cardwizard op 21-05-2024 16:59 ]
Ik heb sinds paar dagen de Era 100, Beam2 en Mini Sub, maar ben nog niet heel tevreden. Twijfel of ik de set niet moet retourneren en voor bijvoorbeeld Bose gaan. Hebben jullie ook soms last van Sync-probleempjes? Vooral bij dialogen met films merk je klein beetje vertraging. Ook vind ik het geluid niet geweldig soms
Resumerend. Ik kocht een LG OLED TV. Maar ik wil natuurlijk wel Dolby Atmos. Dus ik kocht een Sonos Beam. Daarna kocht ik een Bose 700. Die Bose wilde ik via Bluetooth aansluiten op de LG. Maar dat lukt niet want Sonos staat dat niet toe. En nu brengt Sonos voor € 500 de oplossing.
Grappig.
Grappig.
@GerCor wat is precies de relatie tussen de Bose en sonos?
Echt?? Wat een gemiste kans. Hier had sonos zich echt in kunnen onderscheiden en die extra functionaliteit ontwerpen. Ze zijn er ook als beste toe in staat gezien hun hele wifi audio streaming tech stack.Cardwizard schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:58:
[...]
Heeft wel wifi maar alleen voor de koppeling met de Arc las ik net ergens in een review, dus zo muziek er op afspelen zoals de rest van de Sonos apparatuur gaat hem niet worden
Een Roam of move maar dan letterlijk op je hoofd.
Daar kon ik mij net wel iets bij voorstellen. Zoals gezegd, rondlopen door je huis, naar buiten, terwijl je telefoon in de werkkamer blijft liggen. Onder een goed dekkend wifi netwerk. De stream overnemen van een telefoon zodat een webpagina met geluid openen je muziek niet onderbreekt (en meer van dat Bluetooth gezeik). Geen drops meer, minder latency en vooral potentieel volledige CD kwaliteit draadloos via Headphones.
Voor zover ik weet is er echt geen enkele headset die lossless uncompressed doet. Bluetooth, zelfs de laatste codecs zijn onvoldoende voor bvb atmos.
Enkel Sony lijkt een high vitrage protocol te hebben maar daar is ook genoeg mis mee.
Sonos what are you doing …
Niets. Het is Sonos en Bluetooth op je TV. Als jij Sonos aansluit op je TV dan kun je Bluetooth niet meer gebruiken. Ik had de Bose geïnstalleerd op de TV. Dus ik kies in de TV Bose om naar te luisteren. Maar dat kan dus niet zolang de Beam, in dit geval, via een HDMI kabel zit aangesloten.MikeyMan schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:10:
@GerCor wat is precies de relatie tussen de Bose en sonos?
Dit kan dus wel als je een Arc hebtAmos_x schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:24:
[...]
Echt?? Wat een gemiste kans. Hier had sonos zich echt in kunnen onderscheiden en die extra functionaliteit ontwerpen. Ze zijn er ook als beste toe in staat gezien hun hele wifi audio streaming tech stack.
Een Roam of move maar dan letterlijk op je hoofd.
Daar kon ik mij net wel iets bij voorstellen. Zoals gezegd, rondlopen door je huis, naar buiten, terwijl je telefoon in de werkkamer blijft liggen. Onder een goed dekkend wifi netwerk. De stream overnemen van een telefoon zodat een webpagina met geluid openen je muziek niet onderbreekt (en meer van dat Bluetooth gezeik). Geen drops meer, minder latency en vooral potentieel volledige CD kwaliteit draadloos via Headphones.
Voor zover ik weet is er echt geen enkele headset die lossless uncompressed doet. Bluetooth, zelfs de laatste codecs zijn onvoldoende voor bvb atmos.
Enkel Sony lijkt een high vitrage protocol te hebben maar daar is ook genoeg mis mee.
Sonos what are you doing …
Blijft achterlijk
Even muziek luisteren op de headset: eerst de muziek over de ARC gooien, dan de knop ingedrukt houden en dan springt ie naar je hoofdtelefoon

Hmm ik wacht de reviews af. Hopelijk is het een handover en kan je verder via de headset verder luisteren zonder vreemd gedrag.
Via de arc doet denken aan sonosnet, maar ik dacht dat sonos daar ook wou van afstappen.
En verder door de link met de soundbar te benadrukken zou het dus enkel te doen zijn om content via de tv (film) en dus niet via de arc via AirPlay muziek luisteren zonder via de tv te gaan?
Zoals gezegd, reviews afwachten maar ik had op zijn minst verwacht een sonos apparaat rechtstreeks te kunnen aanspreken uit de app, als wifi streamer/luidspreker, ook als ik geen arc heb. Of bijvoorbeeld niets met tv/video/soundbar hebben vooral in de multiroom audio hoek zit met hun producten (puur audio, geen home cinema)
Het is ongelofelijk, maar het is gelukt hoor.
Kreeg 'm met geen mogelijkheid geupdate via iPhone, iPad, Android tablet etc.
Toen dacht ik; laat ik de Mac app eens proberen. Nou, daar kreeg ik de melding dat er een Update was.
Op hoop van zegen.. en jawel hoor.. de app ging zowaar de update starten én afronden. Dus de Roam was hiermee geupdate. Echter, toen gaf de app aan dat er nog een product geregisteerd moest worden. Dat mislukte keer op keer via de Mac app.
Toen weer m'n iPhone gepakt en op FIX IT gedrukt. Aangezien de Roam al geupdate was, hoefde hij enkel nog gekoppeld te worden aan mijn account. En dat ging nu wel.
Pffff.. wat een gedoe. Maar er komt voor het eerst na een week geluid uit de Roam. (afgezien van de audio pin chime
)
Kreeg 'm met geen mogelijkheid geupdate via iPhone, iPad, Android tablet etc.
Toen dacht ik; laat ik de Mac app eens proberen. Nou, daar kreeg ik de melding dat er een Update was.
Op hoop van zegen.. en jawel hoor.. de app ging zowaar de update starten én afronden. Dus de Roam was hiermee geupdate. Echter, toen gaf de app aan dat er nog een product geregisteerd moest worden. Dat mislukte keer op keer via de Mac app.
Toen weer m'n iPhone gepakt en op FIX IT gedrukt. Aangezien de Roam al geupdate was, hoefde hij enkel nog gekoppeld te worden aan mijn account. En dat ging nu wel.
Pffff.. wat een gedoe. Maar er komt voor het eerst na een week geluid uit de Roam. (afgezien van de audio pin chime
Je kan toch een output kiezen? Bij mijn LG's kan ik het idd niet tegelijkertijd via hdmi en bluetooth uitsturen. Maar een van beiden lukt wel.GerCor schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:39:
[...]
Niets. Het is Sonos en Bluetooth op je TV. Als jij Sonos aansluit op je TV dan kun je Bluetooth niet meer gebruiken. Ik had de Bose geïnstalleerd op de TV. Dus ik kies in de TV Bose om naar te luisteren. Maar dat kan dus niet zolang de Beam, in dit geval, via een HDMI kabel zit aangesloten.
De saga continues. 
Apple Music speelt niet af via de Roam. Sonos Radio en Pocket Casts wel.
Apple Music speelt niet af via de Roam. Sonos Radio en Pocket Casts wel.
Wat een shitshow dat Sonos, denk dat ze veel verstand hebben van speakers en electronica en niks van apps en software en nu zijn overgeleverd aan wat programmeurtjes die een LSD trip hebben genomen. (Of zoiets)
Je koopt iets nieuws en na 2 dagen
Prutsen nog steeds niks nada noppes aan de praat.
Moet ik ergens een Android device gaan regelen
Je koopt iets nieuws en na 2 dagen
Prutsen nog steeds niks nada noppes aan de praat.
Moet ik ergens een Android device gaan regelen
Zoals ik het nu lees heb je op iOS geen atmos muziek via de Ace via Bluetooth?
Dat klopt. En op Android kan je de soundbar swap niet gebruiken. Deze hele release is een grote shitshowknny schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:31:
Niemand?hotymoty schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:05:
Ik heb sinds paar dagen de Era 100, Beam2 en Mini Sub, maar ben nog niet heel tevreden. Twijfel of ik de set niet moet retourneren en voor bijvoorbeeld Bose gaan. Hebben jullie ook soms last van Sync-probleempjes? Vooral bij dialogen met films merk je klein beetje vertraging. Ook vind ik het geluid niet geweldig soms
Dat vind ik wel echt een gemis hoor. Het enige dat Sonos dan makkelijker heeft gemaakt is connecten aan Arc zodat je tv geluid kan overnemen. Ik ga hem wel gewoon in gebruik nemen. Mag 100 dagen testen he. En dan keuzen maken of hij retour gaat en ik de Airpods max er weer bij pak.IceFox schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:32:
[...]
Dat klopt. En op Android kan je de soundbar swap niet gebruiken. Deze hele release is een grote shitshow
Ik ga hem ook wel bestellen, het overnemen van tv geluid was eigenlijk altijd al mijn voornaamste wens
Dat kan volgens mij geen enkele koptelefoon, of toch geen volwaardige high bit rate atmos, enkel compressed. Wifi was nu de uitgelezen kans geweest om echt high bit rate wireless audio aan te bieden in een headset (binnenshuis)knny schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:31:
Als dat de voornaamste wens is, komt het wel goed.Steven030 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:36:
Ik ga hem ook wel bestellen, het overnemen van tv geluid was eigenlijk altijd al mijn voornaamste wens
Als je vooral in sonos zit voor het wifi audio spul, multiroom, casten, enz... dan is dit een nutteloos product, want je kan het niet aanspreken zoals je om het even welk ander audioproduct van sonos kan aanspreken in je netwerk.
Nou ja, wat moeten wij erover zeggen? Sync probleem kun je instellen in je TV maar als jij het verder niet goed vindt klinken dan vind je dat. Is allemaal persoonlijk. Ik kan hooguit vragen hoe je alles opgesteld hebt en of je Trueplay gedaan hebt. Verder hangt het af van de ruimte waarin het staat.
Ik denk dat het net zo is als met bijvoorbeeld een ERA 300 dat je als surround instelt. Daarna gaan een hoop functionaliteiten verloren. Met de Ace lijkt het ook zo te zijn dat je paired met de Arc en dat de wifi module dan dedicated is daarvoor.Amos_x schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:43:
[...]
Als dat de voornaamste wens is, komt het wel goed.
Als je vooral in sonos zit voor het wifi audio spul, multiroom, casten, enz... dan is dit een nutteloos product, want je kan het niet aanspreken zoals je om het even welk ander audioproduct van sonos kan aanspreken in je netwerk.
Wat ik alleen niet snap, is dat je niet van tevoren kan kiezen of je Wifi wil gebruiken om te pairen of om het onderdeel te maken van je systeem en dus uncompressed audio te streamen of bijvoorbeeld geluid van je draaitafel af te spelen oid. Misschien kan die keuze later toegevoegd worden met een update?
Dit is wat ik had verwacht van een sonos headphone. Onbeperkt thuis zonder kwaliteitsverlies draadloos en uncompressed naar je headphones streamen. Onderdeel van je systeem inderdaad. Bizar dat het dit niet doet als basisfunctionaliteit. En dat je dus een Arc (of later beam of ray) nodig hebt.Steven030 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:35:
[...]
om het onderdeel te maken van je systeem en dus uncompressed audio te streamen of bijvoorbeeld geluid van je draaitafel af te spelen oid.
Zoals ze nu bezig zijn? Lijkt me sterk. Indien wat je zegt erin zit, dan overweeg ik het. Nu heeft het (voor muziek/audio) weinig meerwaarde tov wat ik al heb (bose)Misschien kan die keuze later toegevoegd worden met een update?
Klopt, de Era's ondersteunen al geen SonosNet meer alsook de Roam en Move. De Boost wordt ook niet meer officieel verkocht door Sonos. Met de moderne Wifi apparatuur en standaard is het idee volgens mij dat dit net zo betrouwbaar werkt als SonosNet dat met het (verouderde) STP werkt.Amos_x schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:10:
[...]
Via de arc doet denken aan sonosnet, maar ik dacht dat sonos daar ook wou van afstappen.
Ben verder ook benieuwd naar de reviews hoe het i.c.m. de Arc gaat werken.
Juist niet Sonosnet, maar het dedicated 5Ghz signaal dat ook voor surrounds en Sub gebruikt wordt? Sonosnet is 2,4Ghz en dat heeft de Arc nodig voor zijn eigen wifi?
Tweede update van de app vandaag?
Bugfixes voor Apple Music?
Bugfixes voor Apple Music?
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Hier werkt de app gelukkig nog steeds goed! Tot nu toe erg blij met de veranderingen.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Laatste app update vereist een speaker update op iPhone. Kan ik dan nog wel de oude app op mijn iPad gebruken?
Met de komst van de Ace heeft Sonos ons een beetje afgeleid van die rare software update.
Zonder enige kennis van zaken denk ik dat de release van de Ace en de software met elkaar te maken hebben. Sonos wilde voor het uitbrengen van de Ace blijkbaar niet wachten totdat de software goed was. Dus was het een commerciële software release. En het is makkelijker om vergeving te krijgen dan toestemming …..
Zonder enige kennis van zaken denk ik dat de release van de Ace en de software met elkaar te maken hebben. Sonos wilde voor het uitbrengen van de Ace blijkbaar niet wachten totdat de software goed was. Dus was het een commerciële software release. En het is makkelijker om vergeving te krijgen dan toestemming …..
Dus als ik het goed begrijp zijn er nog mensen die blind een ace bestellen terwijl de software enorm achteruit gaat.
In de play store in korte tijd naar een 1,6 score gegaan zelfs.
In de play store in korte tijd naar een 1,6 score gegaan zelfs.

Ik lees hierboven dat @Rivanov gedoe heeft met de Roam. Ik ook, met de nieuwe app is de Roam totaal niet te gebrruiken (ziet het apparaat niet eens). Waar de Roam wel werkt is in de desktop app! Ziet de Roam direct en te groeperen. Daarna ziet de app 'm ook. Bonkers!
Dat brengt mij gelijk bij het volgende: De bediening van het hele systeem is sneller (lees direct) via de desktop app, dan via de iOS app, of de website. Helaas gaat de app er volgens een melding die ik kreeg er dus uit.
Ik ben inmiddels erg teleurgesteld in Sonos en baal ervan mijn hele Logitech omgeving ingewisseld te hebben. Het niet snappy werken, de waardeloze app en de stompzinnige opties van de helpdesk als: probeer een ander device. Dit kan écht niet voor dit geld. Ohja en dan basiszaken medio juni oplossen. WTF Sonos...We waren een maandje terug aan het kijken om onze tv-kamer te upgraden naar Sonos, maar ík haal geen nieuwe Sonos apparaten meer in huis na dit gezeik.
Aanvullend: er is nog steeds geen support voor Spotify podcasts....tenzij ik het via Spotify doe.
Dat brengt mij gelijk bij het volgende: De bediening van het hele systeem is sneller (lees direct) via de desktop app, dan via de iOS app, of de website. Helaas gaat de app er volgens een melding die ik kreeg er dus uit.
Ik ben inmiddels erg teleurgesteld in Sonos en baal ervan mijn hele Logitech omgeving ingewisseld te hebben. Het niet snappy werken, de waardeloze app en de stompzinnige opties van de helpdesk als: probeer een ander device. Dit kan écht niet voor dit geld. Ohja en dan basiszaken medio juni oplossen. WTF Sonos...We waren een maandje terug aan het kijken om onze tv-kamer te upgraden naar Sonos, maar ík haal geen nieuwe Sonos apparaten meer in huis na dit gezeik.
Aanvullend: er is nog steeds geen support voor Spotify podcasts....tenzij ik het via Spotify doe.

[ Voor 13% gewijzigd door Halfkakkende op 22-05-2024 08:23 ]
@Halfkakkende ja dat is mijn ervaring ook. Tot een paar weken geleden was de iOS app ook vele malen sneller dan de Android app. En ook de desktop app doet het prima.
Dan neem je contact op via ceo email, en zit je vervolgens urenlang te keuvelen over Ubiquiti settings, wifi kanalen en interferentie.
Met mijn simpele ziel kan daar het euvel niet liggen als een andere app het wel doet
Dan neem je contact op via ceo email, en zit je vervolgens urenlang te keuvelen over Ubiquiti settings, wifi kanalen en interferentie.
Met mijn simpele ziel kan daar het euvel niet liggen als een andere app het wel doet

Zo merk je maar weer hoe 'riskant' al dat connected spul is, of spul dat erg hard leunt op een component waar je zelf geen grip op hebt. En hoe 'vreemd' het nog steeds voelt voor menig consument. Apparaten waarvan een deel verweven is in een software/app omgeving die aan verandering, goed of slecht, onderhevig is.
Dat terwijl de consument een paar duizend euro aan die app heeft hangen. De speakers zijn niet meer dan een fysieke component van een groter, "Internet of Things" gebaseerd geheel. En dat wordt bij dit soort momenten steeds weer pijnlijk duidelijk.
Je kan een setup hebben die naar alle voldoening is ingesteld, maar willen of niet, je wordt meegetrokken in de richting die het bedrijf uit wil. Of je daar zin in hebt of niet. Als er geknipt wordt in developers, of QA/QC, of de operatie moet naar silicon valley maatstaven 'lean en mean' gemaakt worden, dan heb je dat maar te ondergaan.
Gewone consumenten zullen de updates niet blokkeren, en downgraden is voor de gewone consument ook geen doen (sideloaden, .apk). Ik zou er wellicht nog in slagen mits een guide, maar heb er geen zin in of tijd voor.
Andere voorbeelden, de overgang van S1 naar S2, device bricking tegenover rebates, deze app. Maar ook in het laatste jaar VanMoof, en talloze andere voorbeelden van hardware die EoL is, of niet meer functioneert zonder apps/abo's/...
Opnieuw, over 4 maand staat het er allemaal heel anders voor, daar ben ik van overtuigd. Sonos is een groot merk, en de app zal zeker wel aangepakt worden en alle functies zullen opnieuw geïmplementeerd worden. Maar het is onbegrijpelijk dat ze niet even 4 maand hebben gewacht met dit allemaal in het wild uit te brengen! Net als met zovele games de laatste jaren. 4 of 5 maanden na release is alles in orde, maar de reputatie schade is geleden. Had dan een half jaartje gewacht!
Dat terwijl de consument een paar duizend euro aan die app heeft hangen. De speakers zijn niet meer dan een fysieke component van een groter, "Internet of Things" gebaseerd geheel. En dat wordt bij dit soort momenten steeds weer pijnlijk duidelijk.
Je kan een setup hebben die naar alle voldoening is ingesteld, maar willen of niet, je wordt meegetrokken in de richting die het bedrijf uit wil. Of je daar zin in hebt of niet. Als er geknipt wordt in developers, of QA/QC, of de operatie moet naar silicon valley maatstaven 'lean en mean' gemaakt worden, dan heb je dat maar te ondergaan.
Gewone consumenten zullen de updates niet blokkeren, en downgraden is voor de gewone consument ook geen doen (sideloaden, .apk). Ik zou er wellicht nog in slagen mits een guide, maar heb er geen zin in of tijd voor.
Andere voorbeelden, de overgang van S1 naar S2, device bricking tegenover rebates, deze app. Maar ook in het laatste jaar VanMoof, en talloze andere voorbeelden van hardware die EoL is, of niet meer functioneert zonder apps/abo's/...
Opnieuw, over 4 maand staat het er allemaal heel anders voor, daar ben ik van overtuigd. Sonos is een groot merk, en de app zal zeker wel aangepakt worden en alle functies zullen opnieuw geïmplementeerd worden. Maar het is onbegrijpelijk dat ze niet even 4 maand hebben gewacht met dit allemaal in het wild uit te brengen! Net als met zovele games de laatste jaren. 4 of 5 maanden na release is alles in orde, maar de reputatie schade is geleden. Had dan een half jaartje gewacht!
Ik begin te begrijpen hoe de headset is ontwikkeld als dit is hoe het werkt en waarom er dus een soundbar nodig is. Het maakt dan inderdaad gebruik van het ad-hoc netwerkje dat opgezet wordt door een arc om de sub en rears aan te sturen. Ipv dus zelf rechtstreeks op de wifi te zitten, 'kaapt' de headset die soundbar verbinding.Rallye schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:51:
Juist niet Sonosnet, maar het dedicated 5Ghz signaal dat ook voor surrounds en Sub gebruikt wordt? Sonosnet is 2,4Ghz en dat heeft de Arc nodig voor zijn eigen wifi?
Wellicht was het niet mogelijk om de hardware in te bouwen om zelf rechtstreeks met wifi te verbinden. Battery drain? Antennes? Geen idee. Het zal waarschijnlijk ook nooit geïmplementeerd kunnen worden via software.
Het zal vermoedelijk ook zo zijn dat je in de buurt van de arc moet blijven voor een goede verbinding, aangezien het ding niet op je mesh wifi zal 'roamen'. Stel je hebt alles in huis mooi ingericht qua netwerk, dan zal je verwachten dat even naar de eerste verdieping kan, maar dat kan dus tegenvallen.
Zeer apart dit! De reacties op theverge gaan ook bijna uitsluitend over het feit dat de headset niet als eigen zone in te stellen is, net zoals de overige speakers, en aanspreekbaar is via wifi.
Ik denk niet dat de gewone consument die een beetje snapt wat sonos is en doet, dit zal begrijpen. Ik hoop dat de marketing op de website het echt goed uit legt, want anders verwacht ik dat sonos veel retourtjes zal krijgen. Het doet denken aan de playstation portal, waar wellicht ook veel minder geïnformeerde kopers dachten dat het standalone was, ipv een streamer.
Ik begrijp nog steeds wel dat er een niche voor is waar dit product echt tot z'n recht komt, namelijk wie veel aan de tv zit, en veel devices aan de tv heeft hangen, zonder AV-receiver. Als je geen AV receiver hebt om alles te groeperen en mogelijks draadloos mee te verbinden, is deze Sonos Ace een oplossing. Ipv je dongle te moeten overzetten van ps5 naar xbox en dan over op bluetooth voor je apple tv of shield, kan je nu gewoon 1 verbinding opzetten via de arc, en alle inputs naar je headset krijgen.
Wat wel belangrijk wordt is latency, voor gamen!
Bij mijn setup (Arc & LG G1) is het geen probleem. Ik kan op de TV kiezen of ik geluid via HDMI of via Bluetooth gebruik. Op die manier kies ik er af en toe voor om het TV geluid via Bluetooth naar mijn (oude) Sony WH1000XM3 te sturen. Ik zou niet weten waarom dat met een Bose hoofdtelefoon niet zou lukken.GerCor schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:39:
[...]
Niets. Het is Sonos en Bluetooth op je TV. Als jij Sonos aansluit op je TV dan kun je Bluetooth niet meer gebruiken. Ik had de Bose geïnstalleerd op de TV. Dus ik kies in de TV Bose om naar te luisteren. Maar dat kan dus niet zolang de Beam, in dit geval, via een HDMI kabel zit aangesloten.
Ikzelf snap het hele gedoe met de nieuwe app niet zo, werkt prima bij mij (iOS) en ook de Roam functioneert probleemloos..... negatieve ervaringen zijn altijd makkelijk te vinden omdat mensen dat graag delen, maar van mijn kant: Sonos is nog steeds top en dus ook een positieve noot van mij...
Laat die Ace maar komen
Laat die Ace maar komen
@Cardwizard , de inhoudelijke problemen kun je toch gewoon lezen? Kennelijk werkt het voor jou prima, maar de problemen komen m.i. voort uit iets dat goed werkte en nu niet meer werkt...
Ik gebruik mijn QC35ii geregeld met de TV. En dan kan ik willekeurig welke bron gewoon netjes horen. Zonder noemenswaardige latency. Die toegevoegde waarde zie ik ook niet zozeer. Behalve dat je weer een afhankelijkheid creeert.Amos_x schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:47:
[...]
Ik begrijp nog steeds wel dat er een niche voor is waar dit product echt tot z'n recht komt, namelijk wie veel aan de tv zit, en veel devices aan de tv heeft hangen, zonder AV-receiver. Als je geen AV receiver hebt om alles te groeperen en mogelijks draadloos mee te verbinden, is deze Sonos Ace een oplossing. Ipv je dongle te moeten overzetten van ps5 naar xbox en dan over op bluetooth voor je apple tv of shield, kan je nu gewoon 1 verbinding opzetten via de arc, en alle inputs naar je headset krijgen.
Wat wel belangrijk wordt is latency, voor gamen!
Naja, 3 positieve vs 20 negatieve reacties 
En wat is "werkt prima"? Je kunt geen nummers aan de wachtrij toevoegen, dus dat is al niet "prima".
Dus de vraag is vooral voor die prima-squad": welke functies gebruik je die zo "prima"werken.
En als je, aangezien we op Tweakers zitten, ook nog een poging wilt doen inzicht te krijgen aan waarom het bij de een wel prima werkt en bij de ander niet: welke boxen en welke controller gebruik je.
En wat is "werkt prima"? Je kunt geen nummers aan de wachtrij toevoegen, dus dat is al niet "prima".
Dus de vraag is vooral voor die prima-squad": welke functies gebruik je die zo "prima"werken.
En als je, aangezien we op Tweakers zitten, ook nog een poging wilt doen inzicht te krijgen aan waarom het bij de een wel prima werkt en bij de ander niet: welke boxen en welke controller gebruik je.
Nú werkt m’n Roam ook probleemloos.. nu hij eindelijk toegevoegd is. Maar ik kon ‘m sinds vorige week woensdag (aangeschaft) tot aan gisteren helemaal niet toevoegen aan de app.Cardwizard schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:50:
Ikzelf snap het hele gedoe met de nieuwe app niet zo, werkt prima bij mij (iOS) en ook de Roam functioneert probleemloos..... negatieve ervaringen zijn altijd makkelijk te vinden omdat mensen dat graag delen, maar van mijn kant: Sonos is nog steeds top en dus ook een positieve noot van mij...
Laat die Ace maar komen
Dus dat jij geen problemen ervaart, wil niet zeggen dat ze er helemaal niet zijn of dat mensen overdrijven.
Toen ik enkel de Sonos Arc in m’n Sonos system had, snapte ik ook heel de ophef niet. Tot ik vorige week de Roam erbij kocht en deze dus met geen mogelijkheid kon toevoegen. Dan wordt je niet vrolijk. Was gisterenmiddag ook in staat om m’n Roam maar retour te sturen. Totdat ik met een ultieme poging nog eens de Mac app ging proberen en het daar uiteindelijk wel mee lukte om de Roam te updaten, zodat ik ‘m uiteindelijk kon toevoegen.
Nu werkt de app voor mij persoonlijk ook weer voldoende.
Iets anders. Is de Five nog aan te raden ipv de era 300? Is de era 300 ook als standalone goed? Een soort 'old school' stereo set? Of is de era 300 voornamelijk een uit de kluiten gewassen era 100 en vooral bedoeld als dikke rears in een grote home theater setup?
Dit is plots automatisch opgelost. De Play:1 heeft zichzelf na een tijdje bijgewerkt en het plaatsen in groepen + werken in de Sonos app werkt weer.Jan_V schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 07:42:
Afgelopen week kwam ik er achter dat in de Sonos app onze Beam Gen 2 prima bediend kan worden, maar de Play:1 niet meer.
Iedere keer wanneer ik muziek daar op wil afspelen is er een fout met verbinden. Via Spotify streamen naar de Play:1 gaat prima. In de Sonos app zag ik dat er een update kan worden geinstalleerd voor de Play:1. Dus dat geprobeerd.
Echter, ik krijg iedere keer een fout 1000 of 1005 voor m'n kiezen.
De speaker heb ik inmiddels meermaals uit het stopcontact gehaald en opnieuw opgestart om het nogmaals te proberen. Helaas lijkt dat niet te werken. Ook een UTP kabel er in gestoken, zodat ik zeker weet dat het issue niet met de wifi te maken heeft (wat zeer onwaarschijnlijk zou zijn geweest).
In PiHole heb ik ook even gekeken of er bepaalde domeinen worden geblokkeerd voor dit device, maar dat lijkt ook niet het geval.
Iemand hier nog suggesties wat ik zou kunnen proberen?
Op zich kan ik nog van muziek genieten vanaf de Play:1, maar niet meer vanuit de Sonos app, en dus groepen maken.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ben zelf van Play:5 gen 2 naar era 300 als stereo paar gegaan.Amos_x schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:18:
Iets anders. Is de Five nog aan te raden ipv de era 300? Is de era 300 ook als standalone goed? Een soort 'old school' stereo set? Of is de era 300 voornamelijk een uit de kluiten gewassen era 100 en vooral bedoeld als dikke rears in een grote home theater setup?
Zelf dus geen Fives gehad maar die zouden ongeveer hetzelfde moeten klinken als de gen2.
Ik ben zelf tevreden over de overstap naar de era’s. Vind zelf het geluid ruimtelijker klinken.
Bijkomend voordeel is iets kleinere afmetingen waardoor het wat beter in het interieur staat.
En de Era’s hebben een iets lager stand-by verbruik dan de 5.
@Rivanov en de rest ik zou nooit zeggen dat iemand overdrijft en als iets niet functioneert dan is dat echt heel frustrerend, ik heb in het verleden zeer veel problemen gehad met Sonos, dat bleek later te liggen aan de verschillende access points in huis met dezelfde wifi naam en wachtwoord, later heb ik daar een mesh netwerk van gemaakt en mijn Arc met een netwerkkabel aangesloten en dat was DE oplossing voor mij.
ter info ik gebruik een Arc met Sub en 2x Play:1 als rear speakers, in de rest van de woning heb ik in de verschillende ruimtes meerdere Play:1 staan, sinds die netwerkkabel echt een probleemloze setup.
Mijn bericht was ook meer om te laten zien dat er zeker nog mensen zijn zonder problemen.
ter info ik gebruik een Arc met Sub en 2x Play:1 als rear speakers, in de rest van de woning heb ik in de verschillende ruimtes meerdere Play:1 staan, sinds die netwerkkabel echt een probleemloze setup.
Mijn bericht was ook meer om te laten zien dat er zeker nog mensen zijn zonder problemen.
3 positief VS 20 negatief is toch standaard. Wie gaat er nu positieve feedback achterlaten bij iets wat gewoon werkt.matthijst schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:11:
Naja, 3 positieve vs 20 negatieve reacties
Als ik zoek op ziggo komt ik ook alleen maar klachten tegen. KPN ook etc. Internet = klagen.
En als je dan zegt: hier werkt t goed. Dan krijg je de wind van voren. Dus nvm dan. 0 positief 100 negatief. (Y).
Edit: daarmee ontken ik “jouw” probleem niet. Want die heb je weldegelijk. En als hier ineens meer mensen klagen dan normaal, dan zal er ook echt wel wat aan de hand zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Alekz87 op 22-05-2024 09:57 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Precies dit bedoel ikAlekz87 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:51:
[...]
3 positief VS 20 negatief is toch standaard. Wie gaat er nu positieve feedback achterlaten bij iets wat gewoon werkt.
Als ik zoek op ziggo komt ik ook alleen maar klachten tegen. KPN ook etc. Internet = klagen.
Ik heb het over posters in dit topic, waar er de laatste weken toch een hoop actief zijn?Alekz87 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:51:
[...]
3 positief VS 20 negatief is toch standaard. Wie gaat er nu positieve feedback achterlaten bij iets wat gewoon werkt.
Dan kom je een keer 3 "hier werkt het prima" posts tegen.
Sinds de nieuwe app update is het een klaagfestijn, kijk voor de gein eens op Reddit.
Dat was daarvoor niet het geval, dus 't is niet alsof dit topic en Sonos reddit (en hun eigen forum) alleen maar actief worden als er gezeik is.
[ Voor 31% gewijzigd door matthijst op 22-05-2024 10:25 ]
Sonos zelf lijkt wel te denken dat het middels een update mogelijk zou zijn om de headset toe te laten treden tot het WiFi netwerk, als deze wens bestaat. Ik ben benieuwd.Amos_x schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:40:
[...]
Zoals ze nu bezig zijn? Lijkt me sterk. Indien wat je zegt erin zit, dan overweeg ik het. Nu heeft het (voor muziek/audio) weinig meerwaarde tov wat ik al heb (bose)
:strip_exif()/f/image/B3D9FVWq7BrO5ShoPT5ME2Zd.jpg?f=fotoalbum_large)
Die update heet Ace 2Steven030 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:21:
[...]
Sonos zelf lijkt wel te denken dat het middels een update mogelijk zou zijn om de headset toe te laten treden tot het WiFi netwerk, als deze wens bestaat. Ik ben benieuwd.[Afbeelding]
Hier had ik het al gemeld. Met plaatjes e.d. erbij. Misschien dat er inmiddels een update voor mijn TV is geweest, geen idee. Ik had het toen opgegeven:jacox schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:48:
[...]
Bij mijn setup (Arc & LG G1) is het geen probleem. Ik kan op de TV kiezen of ik geluid via HDMI of via Bluetooth gebruik. Op die manier kies ik er af en toe voor om het TV geluid via Bluetooth naar mijn (oude) Sony WH1000XM3 te sturen. Ik zou niet weten waarom dat met een Bose hoofdtelefoon niet zou lukken.
GerCor in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Ik heb een Beam die aangesloten is via HMDI op mijn TV. Op het systeem uit te breiden ga ik een Era 100 en Ikea Symfonisk installeren. De Era 100 heb ik binnen en geïnstalleerd, hij is gekoppeld met de Beam (ik hoor toch zelfde geluid 😊) maar als ik de volume aanpas is het enkel de Beam die reageert, is er een manier zodat alle speakers hun volume aanpassen?
Volgens Google kan dat enkel via de app?
[ Voor 5% gewijzigd door superiscch op 22-05-2024 12:24 ]
Als jij 1 Era 100 hebt dan is die niet gekoppeld aan de Beam. Om te kunnen koppelen heb je 2 nodig. Dus waarschijnlijk heb je de Beam en de Era 100 gegroepeerd. De Beam is aangesloten op de TV, dus reageert op de afstandsbediening van de TV. De Era 100 is niet aangesloten op de TV.superiscch schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:18:
Ik heb een Beam die aangesloten is via HMDI op mijn TV. Op het systeem uit te breiden ga ik een Era 100 en Ikea Symfonisk installeren. De Era 100 heb ik binnen en geïnstalleerd, hij is gekoppeld met de Beam (ik hoor toch zelfde geluid 😊) maar als ik de volume aanpas is het enkel de Beam die reageert, is er een manier zodat alle speakers hun volume aanpassen?
Als die functie erin komt, dan komt deze definitely op mijn verlanglijst.Steven030 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:21:
[...]
Sonos zelf lijkt wel te denken dat het middels een update mogelijk zou zijn om de headset toe te laten treden tot het WiFi netwerk, als deze wens bestaat. Ik ben benieuwd.[Afbeelding]
Ze zijn gegroepeerd inderdaad. Als ik een tweede era 100 plaats dan gaan ze wel samen reageren op volume wijziging?GerCor schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:28:
[...]
Als jij 1 Era 100 hebt dan is die niet gekoppeld aan de Beam. Om te kunnen koppelen heb je 2 nodig. Dus waarschijnlijk heb je de Beam en de Era 100 gegroepeerd. De Beam is aangesloten op de TV, dus reageert op de afstandsbediening van de TV. De Era 100 is niet aangesloten op de TV.
Als ik nog een Symfonisk lamp plaats ga ik 3 aparte toestellen hebben ipv 1 geheel dan?
Zoek voor de grap je batterij percentage van je Roam eens op in de nieuwe App.Cardwizard schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:50:
Laat die Ace maar komen
Bij mij werkt ook alles prima maar ze gooien een nieuwe App op de markt die niet af is.
Zonder waarschuwing verlies je een hoop functionaliteit.
Dan komen ze met een koptelefoon die niet de functionaliteit heeft wat je er van zou verwachten.
Het is handig als je de basisbegrippen van Sonos zou begrijpen maar daarvoor ben je hier op het juiste adres.superiscch schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:44:
[...]
Ze zijn gegroepeerd inderdaad. Als ik een tweede era 100 plaats dan gaan ze wel samen reageren op volume wijziging?
Als ik nog een Symfonisk lamp plaats ga ik 3 aparte toestellen hebben ipv 1 geheel dan?
Koop jij nog een Era 100 dan heb je 2 Kamers waarin elk 1 Era 100 staat. Dan kun je kiezen om van de 2 Era's 100 een stereopaar te maken. Dan worden de 2 Kamers Era 100, 1 Kamer, namelijk stereopaar. Maar je kunt de 2 Kamers Era 100 ook koppelen aan de Beam. Dan vormen de Kamer Beam, Kamer Era 1 en Kamer Era 2 samen 1 Kamer, namelijk een surroundopstelling. De Beam is verbonden met de TV via HDMI. De Beam is dan de master en stuurt de beide Era 100 aan. Zij zijn dan de slave van de Beam.
Dus:
Kamer 1 = Beam
Kamer 2 = Era 100
Kamer 3 = Era 100
Koppelen = Kamer 1 Beam, Era 100 links en Era 100 rechts.
Ga je TV kijken met de surroundopstelling dan reageert de Beam op de afstandsbediening van de TV maar omdat de Era's 100 gekoppeld zijn met de Beam, verandert het volume van de Era's 100 mee met de Beam.
Speel je muziek (radiozender of Spotify e.d) dan werkt de afstandsbediening van de TV uiteraard niet. Dan moet je de app gebruiken of stembediening.
Je zou ook de IKEA lampen, zolang het er 2 zijn, kunnen koppelen met de Beam. Zelfde verhaal.
i know, onhandig nu maar komt best terug in het overzicht voor mij nog steeds prima.Ronvgs schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:52:
[...]
Zoek voor de grap je batterij percentage van je Roam eens op in de nieuwe App.
Bij mij werkt ook alles prima maar ze gooien een nieuwe App op de markt die niet af is.
Zonder waarschuwing verlies je een hoop functionaliteit.
Dan komen ze met een koptelefoon die niet de functionaliteit heeft wat je er van zou verwachten.
dat de Ace zou funtioneren zoals een andere Sonos speaker zou handig kunnen zijn maar misschien ook onhandig, zit je op een ander wifi netwerk reageert de app weer niet zoals normaal gesproken en kun je de Ace niet bedienen: hoppa weer geklaag.
Voor (nogmaals) mij is het op deze manier voldoende, bedienen met iPhone/iPad, geluid van de Arc overnemen vind ik echt een top functie, het lijkt er op dat ik dan simpel elke input van de tv kan luisteren zonder in menu's aanpassingen te moeten doen, enige minpunt wat ik zou kunnen verzinnen is het ontbreken van draadloos lossless muziek via iOS apparaten
Voor degene die op het punt staat iets van sonos te kopen: bij Apollo hebben ze op div producten een actie, o.a. Arc voor 699. Zag dat het niet in de pricewatch staat
https://m.apollo.nl/nl/17...e-order-levering-week-22/
https://m.apollo.nl/nl/17...e-order-levering-week-22/
Bedankt voor de uitleg 👍 ik had het zo gesnapt maar had het feit dat je er direct 2 moet installeren gemist (al wist ik natuurlijk wel dat ik geen stereo zou hebben met één 😊)GerCor schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:06:
[...]
Het is handig als je de basisbegrippen van Sonos zou begrijpen maar daarvoor ben je hier op het juiste adres.
Koop jij nog een Era 100 dan heb je 2 Kamers waarin elk 1 Era 100 staat. Dan kun je kiezen om van de 2 Era's 100 een stereopaar te maken. Dan worden de 2 Kamers Era 100, 1 Kamer, namelijk stereopaar. Maar je kunt de 2 Kamers Era 100 ook koppelen aan de Beam. Dan vormen de Kamer Beam, Kamer Era 1 en Kamer Era 2 samen 1 Kamer, namelijk een surroundopstelling. De Beam is verbonden met de TV via HDMI. De Beam is dan de master en stuurt de beide Era 100 aan. Zij zijn dan de slave van de Beam.
Dus:
Kamer 1 = Beam
Kamer 2 = Era 100
Kamer 3 = Era 100
Koppelen = Kamer 1 Beam, Era 100 links en Era 100 rechts.
Ga je TV kijken met de surroundopstelling dan reageert de Beam op de afstandsbediening van de TV maar omdat de Era's 100 gekoppeld zijn met de Beam, verandert het volume van de Era's 100 mee met de Beam.
Speel je muziek (radiozender of Spotify e.d) dan werkt de afstandsbediening van de TV uiteraard niet. Dan moet je de app gebruiken of stembediening.
Je zou ook de IKEA lampen, zolang het er 2 zijn, kunnen koppelen met de Beam. Zelfde verhaal.
Maar zou ik de lamp samen met de era 100 kunnen groeperen met de Beam? Of moeten het effectief 2 eras zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door superiscch op 22-05-2024 13:36 ]
Sonos zelf kan dat niet, een app als SonoSequencer waarschijnlijk wel, Sonos stond het ook niet toe om een stereo paar te maken van een Play 1 en een One, SonoSequencer deed dit zonder problemen wel.superiscch schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:35:
[...]
Bedankt voor de uitleg 👍 ik had het zo gesnapt maar had het feit dat je er direct 2 moet installeren gemist (al wist ik natuurlijk wel dat ik geen stereo zou hebben met één 😊)
Maar zou ik de lamp samen met de era 100 kunnen groeperen met de Beam? Of moeten het effectief 2 eras zijn?
@Cardwizard Jij vindt het overnemen van het geluid van de Arc een topfunctie maar daar zijn de meningen ook over verdeeld hoor. En dan vooral van slechthorende.
Slechthorende: ik kan het niet verstaan. Mag de TV wat harder? (in mijn tijd heette dat luider, maar goed). De rest van de familie. Zet de koptelefoon maar op. Prima, zet de koptelefoon op. Hoort de rest familie niks meer want de Ace schakelt het geluid van Arc uit. Zegt die slechthorende: zet je ondertiteling toch aan? 😂😂
Kortom. Dat de Ace het geluid van de Arc over kan nemen is een leuk extraatje. Maar top, lijkt mij overdreven.
Nu is het alleen nog de Arc maar ik heb gelezen dat deze functie ook beschikbaar komt voor de Beam 1 en 2 en de Ray.
Slechthorende: ik kan het niet verstaan. Mag de TV wat harder? (in mijn tijd heette dat luider, maar goed). De rest van de familie. Zet de koptelefoon maar op. Prima, zet de koptelefoon op. Hoort de rest familie niks meer want de Ace schakelt het geluid van Arc uit. Zegt die slechthorende: zet je ondertiteling toch aan? 😂😂
Kortom. Dat de Ace het geluid van de Arc over kan nemen is een leuk extraatje. Maar top, lijkt mij overdreven.
Nu is het alleen nog de Arc maar ik heb gelezen dat deze functie ook beschikbaar komt voor de Beam 1 en 2 en de Ray.
Maar zal de lamp dan de 3e kamer niet zijn? Of is het omdat het een ander type van speaker is?Cardwizard schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:37:
[...]
Sonos zelf kan dat niet, een app als SonoSequencer waarschijnlijk wel, Sonos stond het ook niet toe om een stereo paar te maken van een Play 1 en een One, SonoSequencer deed dit zonder problemen wel.
Je moet de begrippen groeperen en koppelen even goed onder de knie krijgen.superiscch schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:41:
[...]
Maar zal de lamp dan de 3e kamer niet zijn? Of is het omdat het een ander type van speaker is?
Sonos ondersteund maximaal 32 speakers. Die kun je allemaal met elkaar groeperen. Dan heb je dus 32 Kamers die je groepeert.
Koppelen is maximaal 5 speakers en minimaal 2 speakers
(surroundopstelling) 5 speakers = 1 soundbar, 2 Subs en 2 achterluidsprekers zoals bijvoorbeeld 2 Era 100
(stereopaar) 2 speakers = 2 Era 100, 2 Era 300, 2 Ikea lampen enz.
Jij hebt nu 1 Beam, 1 Era 100 en 1 Ikea lamp. Die kun je alledrie groeperen maar niet koppelen.
Dus je hebt 1 Sonos systeem bestaande uit 3 speakers die jij alle 3 onafhankelijk van elkaar kunt bedienen. En je kunt alle 3 groeperen. Dan spelen ze op alle 3 dezelfde muziek.
Gewoon even uitproberen. Al doende leert men.
Voor mij is dat een top functie, nu moet ik de XM3 met een kabel aan de PS5 controller aansluiten en later mijn weer via bluetooth aan de Apple TV koppelen, de Arc connect functie is in dit geval voor mij een geweldige oplossing.GerCor schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:40:
@Cardwizard Jij vindt het overnemen van het geluid van de Arc een topfunctie maar daar zijn de meningen ook over verdeeld hoor. En dan vooral van slechthorende.
Maar goed deze discussie gaat werkelijk nergens over dus laten we hier bij houden.. Ik ben blij met Sonos en ook met de Ace, hopelijk gaat hij de XM3 overtreffen
Ik ben ook supertevreden over de geluidkwaliteit van Sonos. En, met deze nieuwe functie van de Ace/Arc krijgt het begrip voor de nieuwe app ook een beetje vorm.Cardwizard schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:59:
[...]
Voor mij is dat een top functie, nu moet ik de XM3 met een kabel aan de PS5 controller aansluiten en later mijn weer via bluetooth aan de Apple TV koppelen, de Arc connect functie is in dit geval voor mij een geweldige oplossing.
Maar goed deze discussie gaat werkelijk nergens over dus laten we hier bij houden.. Ik ben blij met Sonos en ook met de Ace, hopelijk gaat hij de XM3 overtreffen
Maar het blijft amateuristisch gepruts. Op naar beter.....
Ik heb de lamp nog niet, die ging ik morgen halen. Maar ik wil eerst zeker weten dat ik ze kan samen werken zodat ik volume via de Beam kan regelen. Anders pak ik een tweede EraGerCor schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:58:
[...]
Je moet de begrippen groeperen en koppelen even goed onder de knie krijgen.
Sonos ondersteund maximaal 32 speakers. Die kun je allemaal met elkaar groeperen. Dan heb je dus 32 Kamers die je groepeert.
(surroundopstelling) 5 speakers = 1 soundbar, 2 Subs en 2 achterluidsprekers zoals bijvoorbeeld 2 Era 100
Jij hebt nu 1 Beam, 1 Era 100 en 1 Ikea lamp. Die kun je alledrie groeperen maar niet koppelen.
Dus je hebt 1 Sonos systeem bestaande uit 3 speakers die jij alle 3 onafhankelijk van elkaar kunt bedienen. En je kunt alle 3 groeperen. Dan spelen ze op alle 3 dezelfde muziek.
Ik bekijk het nog even zodat ik volledig mee ben. Nogmaals bedankt voor de uitleg 👍
Als de keus zo makkelijk is dan een tweede Era pakkensuperiscch schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:21:
[...]
Ik heb de lamp nog niet, die ging ik morgen halen. Maar ik wil eerst zeker weten dat ik ze kan samen werken zodat ik volume via de Beam kan regelen. Anders pak ik een tweede Era
Ik bekijk het nog even zodat ik volledig mee ben. Nogmaals bedankt voor de uitleg 👍
Voorkeur gaat naar de lamp omdat we een staande lamp nodig hebben en die wel in ons interieur past en direct de tweede speaker is 😊 dus zo makkelijk is de keuze niet. Enkel mocht het met de lamp niet lukken of één geheel te maken.Cardwizard schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:26:
[...]
Als de keus zo makkelijk is dan een tweede Era pakken
Maar als ik het goed snap zal dat niet lukken. Ik kan ze koppelen waardoor ze alle 3 zelfde geluid spelen maar afzonderlijk werken. Als ik één geheel wil moet ik de Beam samen met 2 Era doen. Dan zal ik één geheel hebben, stereo met de Era en de Beam als master.
Ben ik zo correct? 😊
[ Voor 26% gewijzigd door superiscch op 22-05-2024 14:37 ]
Nee. Volstrekt niet. Lees mijn uitleg nog een paar keer door. Want dat begrip koppelen blijkt ontzettend moeilijk te begrijpen voor jou te zijn.superiscch schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:29:
[...]
Voorkeur gaat naar de lamp omdat we een staande lamp nodig hebben en die wel in ons interieur past en direct de tweede speaker is 😊 dus zo makkelijk is de keuze niet. Enkel mocht het met de lamp niet lukken of één geheel te maken.
Maar als ik het goed snap zal dat niet lukken. Ik kan ze koppelen waardoor ze alle 3 zelfde geluid spelen maar afzonderlijk werken. Als ik één geheel wil moet ik de Beam samen met 2 Era doen. Dan zal ik één geheel hebben, stereo met de Era en de Beam als master.
Ben ik zo correct? 😊
Neem je tijd. Kwartje gaat vast een keer vallen.
Ik heb net filmpje op YouTube gekeken met de uitleg en daar zeggen ze dat zelfde type speaker moet zijn 🤷GerCor schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:52:
[...]
Nee. Volstrekt niet. Lees mijn uitleg nog een paar keer door. Want dat begrip koppelen blijkt ontzettend moeilijk te begrijpen voor jou te zijn.
Neem je tijd. Kwartje gaat vast een keer vallen.
Goed, ik bekijk het nog even verder 😊
Ja! Precies wat @GerCor hier zegt:superiscch schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:58:
[...]
Ik heb net filmpje op YouTube gekeken met de uitleg en daar zeggen ze dat zelfde type speaker moet zijn 🤷
Goed, ik bekijk het nog even verder 😊
GerCor schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:58:
[...]
Je moet de begrippen groeperen en koppelen even goed onder de knie krijgen.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Nieuwe app update.
:strip_exif()/f/image/NHVdtjixNmed8olC3fZjlFwr.jpg?f=fotoalbum_large)
/edit; oh zie dat die gisteren al gepushed was. Dus gisteren twee updates gehad? ‘s middags en avond.
:strip_exif()/f/image/NHVdtjixNmed8olC3fZjlFwr.jpg?f=fotoalbum_large)
/edit; oh zie dat die gisteren al gepushed was. Dus gisteren twee updates gehad? ‘s middags en avond.
[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 22-05-2024 16:55 ]
Heb alles werkend. Mijn broertje heeft alles op een andere iPhone met nieuw account geïnstalleerd en toe aan mij overgedragen en dan gaat het wel goed.
Wel een goede update, al mijn Sonos perikelen zijn sinds vandaag verdwenen, hopelijk hebben ze het licht gezien.Rivanov schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:54:
Nieuwe app update.
[Afbeelding]
XBL gamertag StayingPow3r
@Rivanov Gisteren vroeg ik je nog of je up to date was. En toen schreef je: helaas wel. Ondertussen draait jouw Roam als nooit tevoren.
Niet updaten = geen verbetering, geen support.
Maar, je schreef ook: ik geef niet zo snel op. 💪
Niet updaten = geen verbetering, geen support.
Maar, je schreef ook: ik geef niet zo snel op. 💪
Artikeltje over de nieuwe app en de blije klanten:
https://www.theverge.com/...-new-app-design-interview
matthijst schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:12:
But I obviously had to touch on the app situation. Spence doesn’t have any regrets about Sonos making the leap when it did and says the company’s internal data shows that the new app’s benefits are very real and being felt by (less vocal) customers.
Werkt echt geweldig snel… 9/10x lukt het niet eens om een actie uit te voeren in de app. Gelukkig gebruik ik die app bijna nooit, speel meestal via de Apple TV.“You need the app to be easier and more modern to navigate. It needs to have faster response and lower latency,”
:strip_exif()/f/image/Yvn0wJzJ2A8nSZPmhVPl7heA.jpg?f=fotoalbum_large)
Goed spul op die bedrijfsfeestjes daar, is the wolf of Wallstreet jaloers op.
[ Voor 13% gewijzigd door IceFox op 22-05-2024 23:34 ]
Bedankt voor het delen, maar snap nog steeds niet waarom de app per se nu moest worden geüpdate en ze niet hebben gewacht totdat je op z'n minst normaal de wachtrij kunt bewerken.matthijst schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:12:
Blijkbaar is dat geen basisfunctie voor iedereen, maar ben ik bijzonder:
?it may become one person’s most important thing, and that matters most to that person.
Goed, als je alleen naar radio luistert, of via bv Spotfiy het geluid bedient, dan zal je het niet erg vinden om geen enkele wijziging te kunnen doen in de wachtrij, behalve compleet vervangen.
Ik heb nu ook maar SonoPhone (op aanraden van een van de Tweakers hier) aangeschaft om die functionaliteit nu al terug te krijgen en niet te hoeven wachten tot juli juni..
Ik denk dat dit ene grote inschattingsfout is geweest van management bij Sonos. Ze zullen waarschijnlijk een bepaalde deadline hebben gehanteerd, en niet alle gewenste features hebben kunnen bouwen.dextertje schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 00:23:
[...]
Bedankt voor het delen, maar snap nog steeds niet waarom de app per se nu moest worden geüpdate en ze niet hebben gewacht totdat je op z'n minst normaal de wachtrij kunt bewerken.
Blijkbaar is dat geen basisfunctie voor iedereen, maar ben ik bijzonder:
[...]
?
Goed, als je alleen naar radio luistert, of via bv Spotfiy het geluid bedient, dan zal je het niet erg vinden om geen enkele wijziging te kunnen doen in de wachtrij, behalve compleet vervangen.
Ik heb nu ook maar SonoPhone (op aanraden van een van de Tweakers hier) aangeschaft om die functionaliteit nu al terug te krijgen en niet te hoeven wachten tot juli..
Dan hadden ze nog de keus kunnen maken om de app ernaast te releasen. Sonos nextgen of zo, maar niet verplicht maken. Aankijken hoe populair het nieuwe beestje is en zien welke features echt gebruikt worden, en de gaten dichten.
Wat ik jammer zou vinden is doordat ze het zo hebben gereleased, ze het ontwikkelteam onder druk gaan zetten om sneller te leveren. Die waren immers niet verantwoordelijk voor het besluit om te releasen, en dat team zal ook wel gezien hebben dat de staat waarin de nieuwe app zich in bevond niet echt acceptabel was.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
De Sonos Arc staat nu op de Sonos site (en vele andere sites) voor 799. Met de ING korting er bovenop wordt de prijs dan 679. Volgens mij een hele mooie dealGerCor schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:19:
[...]
Ik zou wachten tot Black Friday. Scheelt je bakken geld.
©2004
De Sub Mini lijkt weer eens buiten alle aanbiedingen te vallen. Dat is nu al de zoveelste keer dat z'n beetje alles in de aanbieding is behalve de Sub Mini. Als iemand een mooie aanbieding ziet hoor ik het graag!
Geen korting op korting helaashk12nl schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:43:
[...]
De Sonos Arc staat nu op de Sonos site (en vele andere sites) voor 799. Met de ING korting er bovenop wordt de prijs dan 679. Volgens mij een hele mooie deal
Als je de ING code invult haalt hij de standaard korting eraf.
Echt? Ik vond dat niet terug in de voorwaarden. Jammer!matthijst schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:22:
[...]
Geen korting op korting helaas
Als je de ING code invult haalt hij de standaard korting eraf.
©2004
Probeerde het net op 2x Era 100 (dacht misschien ouwe Play:1's vervangen in de hoop dat dat eventueel de boel sneller maakt).
Dan maar via Expert met 10% extra.
Dan maar via Expert met 10% extra.
[ Voor 13% gewijzigd door matthijst op 23-05-2024 11:26 ]
Werkt die kortingscode alleen op bepaalde producten? Op de Sub Mini werkt hij namelijk nietmprkooij schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:28:
De Era 100 is nu te koop bij Expert (en een aantal andere winkels) voor de actieprijs van 219,-
Met actiecode EK10 wordt hij 197,20. Mooie deal!
[Afbeelding]

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.