Yep, werkt inderdaad niet op de Sub Mini.Dubrillion schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:34:
[...]
Werkt die kortingscode alleen op bepaalde producten? Op de Sub Mini werkt hij namelijk niet
Heb ik weer! Vakantie geld gehad en een leuke bonus!
Wie heeft er nog een witte Sub Mini staan en wilt er vanaf
[ Voor 13% gewijzigd door Dubrillion op 23-05-2024 11:50 ]
Voor diegenen die zich zorgen maken over de Boost, waaronder ikzelf. De Boost werkt nog steeds en krijgt dezelfde firmware updates als de rest.
Vannacht nog een heel verhaal gelezen op het Sonos forum. Uitgebreid getest en daaruit bleek dat de Boost aanwezig is.
Nu nog zichtbaar maken. In Android is het nog te zien, diep, in het systeem. Op iOS is de Boost niet zichtbaar.
Vannacht nog een heel verhaal gelezen op het Sonos forum. Uitgebreid getest en daaruit bleek dat de Boost aanwezig is.
Nu nog zichtbaar maken. In Android is het nog te zien, diep, in het systeem. Op iOS is de Boost niet zichtbaar.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
hk12nl schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:24:
[...]
Echt? Ik vond dat niet terug in de voorwaarden. Jammer!
/f/image/YRGjzJjkgHZzltWTSXV5lnWd.png?f=fotoalbum_large)
Op de ERA 300 krijg je nu ook 20% korting via Sonos. Is dus goedkoper dan met de 15% ING deal.
[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 23-05-2024 13:13 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
360 bij Expert
Haters everywhere but I don’t really care
De era 300.
Mee eens zijn! Dit is een geweldige deal. De korting van $ 120 maakt het nog aantrekkelijker.hk12nl schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:43:
[...]
De Sonos Arc staat nu op de Sonos site (en vele andere sites) voor 799. Met de ING korting er bovenop wordt de prijs dan 679. Volgens mij een hele mooie dealAls je trouwens nog meer kortingen en geweldige aanbiedingen wilt vinden, bekijk dan zeker de site met promotiecodes https://promocodius.de/. Ze kunnen u helpen nog meer te besparen op uw aankopen!
[ Voor 23% gewijzigd door DierckW op 27-05-2024 08:41 ]
Apollo heeft hem nu voor € 699 staan. Ik ga het daar aanschaffen. Is hij net nog wat goedkoper dan bij Expert (Sonos Arc)
©2004
Enkele posts hierboven gezet maar heb zeld vandaag een bij Apollo gekocht voor 699hk12nl schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:24:
[...]
Echt? Ik vond dat niet terug in de voorwaarden. Jammer!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Overzicht van uw bestelling:
1x Sonos ERA 300 Wit
€ 399,-
Korting (Kortingscode EK deals)
€ -39,90
Verzending
Gratis
Eindtotaal
€ 359,10
Pas bij afrekenen kan je extra code doen
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
ING korting geldt niet op de producten die in de "aanbieding" zijn.DierckW schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:07:
[...]
Mee eens zijn! Dit is een geweldige deal. De korting van $ 120 maakt het nog aantrekkelijker.
Inmiddels is de score voor de Sonos app in de play store gezakt tot 1,5.

Kijk, en dit is precies wat sonos ook weet, en waarom de incentive minder hoog hoeft te zijn om kwaliteit af te leveren, want hun hele klantenbestand is gebonden aan hun ecosysteem met grote uitgaven.matthijst schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:25:
Probeerde het net op 2x Era 100 (dacht misschien ouwe Play:1's vervangen in de hoop dat dat eventueel de boel sneller maakt).
Dan maar via Expert met 10% extra.
Er is sowieso een 'sunk cost fallacy', velen zitten een paar duizend euro diep in sonos. Dus dan ga je goede speakers die het nog zouden moeten doen, willen vervangen om 'zaken sneller te maken'.
Geen kritiek voor alle duidelijkheid, maar het is het nieuwe normaal voor de consument, met vendor lock-ins en grote investeringen in een gesloten, app-connected systeem.
edit: ik heb via de pricewatch en andere entry points nog eens een volledige ronde willen doen voor het zoeken naar alternatieven. En ze bestaan eigenlijk gewoon niet. Sonos is op dat gebied echt wel uniek en nagenoeg de enigen met dit soort product. Anderen doen bepaalde onderdelen, of werken slechter, of zijn nog sneller unsupported, of hebben gewoon niet die 'apple combo' van design, ontwerp, gemak en wens-factor.
[ Voor 19% gewijzigd door Amos_x op 23-05-2024 15:10 ]
Het is eigenlijk afwachten wat er gaat gebeuren als Apple een soundbar met uitbreidingsmogelijkheden (surrounds en sub) uitbrengt. Dan denk ik dat er aardig wat Apple gebruikers overstappen en die zitten dan al helemaal aan één merk gebondenAmos_x schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:09:
[...]
Kijk, en dit is precies wat sonos ook weet, en waarom de incentive minder hoog hoeft te zijn om kwaliteit af te leveren, want hun hele klantenbestand is gebonden aan hun ecosysteem met grote uitgaven.
Er is sowieso een 'sunk cost fallacy', velen zitten een paar duizend euro diep in sonos. Dus dan ga je goede speakers die het nog zouden moeten doen, willen vervangen om 'zaken sneller te maken'.
Geen kritiek voor alle duidelijkheid, maar het is het nieuwe normaal voor de consument, met vendor lock-ins en grote investeringen in een gesloten, app-connected systeem.
edit: ik heb via de pricewatch en andere entry points nog eens een volledige ronde willen doen voor het zoeken naar alternatieven. En ze bestaan eigenlijk gewoon niet. Sonos is op dat gebied echt wel uniek en nagenoeg de enigen met dit soort product. Anderen doen bepaalde onderdelen, of werken slechter, of zijn nog sneller unsupported, of hebben gewoon niet die 'apple combo' van design, ontwerp, gemak en wens-factor.
Ik was vroeger een fel tegenstander van het hele Sonos ecosysteem. Eigenlijk alles wat een volledig gesloten Eco-Systeem heeft.
Ik had een Sony 5.1 surround systeem. Klonk fantastisch voor die prijs toentertijd. De software werd niet meer ge-update en het gebeurde regelmatig dat het hele systeem gereset moest worden, omdat het vast was gelopen of gewoon geen verbinding meer maakte.
Ik word ook ouder en heb gewoon zin in een prima werkend systeem. En dan kom je toch snel bij Sonos.
Tot de laatste update ook altijd super tevreden. En ik gok dat ze de app echt wel weer werkend krijgen. Maar man wat kost het ondertussen een hoop irritatie!
Ik had een Sony 5.1 surround systeem. Klonk fantastisch voor die prijs toentertijd. De software werd niet meer ge-update en het gebeurde regelmatig dat het hele systeem gereset moest worden, omdat het vast was gelopen of gewoon geen verbinding meer maakte.
Ik word ook ouder en heb gewoon zin in een prima werkend systeem. En dan kom je toch snel bij Sonos.
Tot de laatste update ook altijd super tevreden. En ik gok dat ze de app echt wel weer werkend krijgen. Maar man wat kost het ondertussen een hoop irritatie!
Vergeet daarbij niet cashbackxl te gebruiken à 3,75% 👍🏼.mprkooij schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:28:
De Era 100 is nu te koop bij Expert (en een aantal andere winkels) voor de actieprijs van 219,-
Met actiecode EK10 wordt hij 197,20. Mooie deal!
[Afbeelding]
Het is bijna lachwekkend, zo erg dat het is. Succes om die score ooit weer op te krikken naar een acceptabel niveau.MikeyMan schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:47:
Inmiddels is de score voor de Sonos app in de play store gezakt tot 1,5.
Vanochtend de zoveeste zucht om de nieuwe app. Als je wisselt van systeem, in mijn geval tussen eigen huis en die van wederhelft, dan moet je elke keer opnieuw de Sonos setup toevoegen. En dan hopen dat het in één keer werkt, want hij vindt de boel ook regelmatig niet. Eerder was het gewoon van het ene naar het andere huis gaan en direct de boel oppakken.
Vandaag de domme pech dat via de auto-update de nieuwe versie op de phone staat. Was wel gewaarschuwd dat het geen goede update zou zijn, maar dit drama..
Wat een drama is Sonos geworden zeg...
NAS ondersteuning foetsie, interface ruk en favorieten zijn weg en toevoegen kan ook al niet meer.
Ben ik de enige sukkel hier die zoiets is overkomen?
Enige lichtpuntje is dat op de PC nog de oude applicatie staat waar alles nog vanouds mee werkt en updaten gaan we daar dus niet meer doen.. Bediening vanaf je phone of ipad is dan helaas niet meer praktisch.
Misschien tijd voor een einde aan de Sonios na 10 jaar prettig gebruik...
Is Sonos nu helemaal van het padje af
Zijn er goede alternatieven, ja alles is beter dan deze Sonos-app, (Sonophone of zoiets) waar mensen hier ervaring mee hebben en die jullie kunnen aanraden?
NAS ondersteuning foetsie, interface ruk en favorieten zijn weg en toevoegen kan ook al niet meer.
Enige lichtpuntje is dat op de PC nog de oude applicatie staat waar alles nog vanouds mee werkt en updaten gaan we daar dus niet meer doen.. Bediening vanaf je phone of ipad is dan helaas niet meer praktisch.
Zijn er goede alternatieven, ja alles is beter dan deze Sonos-app, (Sonophone of zoiets) waar mensen hier ervaring mee hebben en die jullie kunnen aanraden?
Voordat je je hele hebben en houwen verkoopt en voor 1000den euro’s opnieuw gaat investeren. Misschien gewoon rustig afwachten tot ze t fixen?Sodela schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:50:
Vandaag de domme pech dat via de auto-update de nieuwe versie op de phone staat. Was wel gewaarschuwd dat het geen goede update zou zijn, maar dit drama..
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
NAS moet je even kijken of je last hebt van het feit dat SMBv1 niet meer wordt ondersteund of dat je even moet wachten tot hij verschijnt in de app. Welke favorieten zijn weg? Van TuneIn? Dan moet je TuneIn weer toevoegen als muziekservice.
Zojuist bij Apollo de Sub en Arc besteld. Morgen even bellen voor levering. Ben benieuwd naar de ervaring! Uiteindelijke idee is om twee symfonisk tafellampen als satellieten te gebruiken. Lees nu wel dat ik iets te veel heb betaald t.o.v. bij Sonos zelf (al heb ik zelf geen ING en dus ook geen ING punten), maar ik vond 700 een prima prijs (was bij expert ook te doen verwacht ik met de kortingscode en cashbackxl oid). De sub was daar ook 100 euro goedkoper dan bij andere shops volgens de pricewatch, scheelt weer iets
.
Jep. Verder niemand.Sodela schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:50:
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Nee, nu zie ik dat hier op mijn iPhone de meeste recente versie van de Sonos-app alsnog is geïnstalleerd en het is meteen al k*t! 
Ik selecteer de speakers in de eet- en huiskamer, kies de muziek die ik wil afspelen en druk vervolgens op afspelen. Wat doet de app? Die begint allereerst bij het tweede nummer in de lijst en speelt het vrolijk af in de badkamer.
Wat een kakzooi!
Edit: De app blijft de muziek ‘pushen’ naar de badkamer. Als ik het via de Spotify-app probeer, dan lukt het wel om de muziek via de juiste speakers af te spelen. Echter, als ik dan het volume wil regelen via de Sonos-app gaat hij (you guessed it) terug naar de badkamer.
Wat een onkunde vanuit Sonos. Fucking hell.
Ik selecteer de speakers in de eet- en huiskamer, kies de muziek die ik wil afspelen en druk vervolgens op afspelen. Wat doet de app? Die begint allereerst bij het tweede nummer in de lijst en speelt het vrolijk af in de badkamer.
Wat een kakzooi!

Edit: De app blijft de muziek ‘pushen’ naar de badkamer. Als ik het via de Spotify-app probeer, dan lukt het wel om de muziek via de juiste speakers af te spelen. Echter, als ik dan het volume wil regelen via de Sonos-app gaat hij (you guessed it) terug naar de badkamer.
[ Voor 29% gewijzigd door Yonix op 23-05-2024 20:24 ]
Spotify Connect (via de spotify app) is icm Sonos soms wel wat 'laggy' en vaak een gevecht voor het volume. Het lijkt wel in conflict te zijn met volume-instellingen elders. Niet specifiek een opmerking over deze nieuwe app, was altijd wel al.Yonix schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:17:
Ik geef toe dat ik als trouwe apple gebruiker eigenlijk voornamelijk airplay gebruik. Maar omwille van de hetze heb ik nog eens goed opgezocht wat Sonos eigenlijk is en zou moeten doen, en blijkt dat je jezelf toch tekort doet als je enkel airplay gebruikt. Eigenlijk zou de app de 'hub' moeten zijn van het 'casten' naar Sonos.
Omdat je daar dan ook maximum kwaliteit hebt, en verschillende services kan consolideren/poolen en door elkaar gebruiken ipv met de aparte apps te lopen multitasken en swipen en zo.
Maar hier gebruik ik dus ofwel airplay voor muziek. Ofwel met de tv als bron via hdmi naar de soundbar.
Blijkt dus, als ik de reddits wat lees, dat er twee groepen Sonos gebruikers zijn. Zij die de app gebruiken (vaak op android) en zij die Airplay of Spotify Connect gebruiken (of gelijkaardige protocollen bij Tidal, ...). Daarom vallen de ervaringen bij deze nieuwe app ook zo sterk uiteen in twee totaal tegengestelde kampen. Voor sommigen drama, voor anderen verandert er niets (app wordt daar enkel gebruikt voor initiele setup en dan nooit meer. Set it and forget it).
Beiden hebben een punt lijkt mij. Maar ook meteen de reden dat er zoveel onbegrip en ongeloof is aan beide kanten, want het is een fundamenteel andere methode om je draadloze audio apparatuur aan te spreken.
Aan de apple (airplay gebruikers) die nooit de app gebruiken. Beeld je eens in dat je voor alle muziek/audio/youtube/streaming aangewezen bent op de Sonos app. En dus volledig overgeleverd aan de grillen van Sonos HQ. En de kwaliteit van de app is al vaker erg variabel geweest. Soms goed (en naar het einde van de vorige app vrij redelijk), maar in het verleden was het bij velen ook al geen succesverhaal.
Ik gebruik nu toch ook al een paar jaar Sonos, en dat laatste is me echt pas nu vrij duidelijk geworden. Omwille van het inlezen en de reacties overal door deze recente update.
En ja, ik ben me bewust dat jullie hier als tweakers dit al lang hadden begrepen en bovenstaande compleet overbodig is. Maar zo zie je maar, je leert altijd iets bij.
Dit doet me nu wel nog meer twijfelen ivm het verder gaan met Sonos. Ik zit gelukkig nog niet zo diep. Over een paar maand zou ik me hierover buigen (na de laatste loodjes van een verbouwing). Sonos is natuurlijk gemakkelijk en staat niet in de weg/geen kabels/geen gedoe. Maar dat het zo erg leunt op Airplay/Apple staat me wel wat tegen. Ik had het liever iets 'agnostischer' allemaal.
Van reddit:
https://www.reddit.com/r/...eddit_right_now/#lightbox
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DnirQo4tn8OvPadDyEmBeZ7b.jpg?f=user_large)
Ik ben nu echt (uit interesse/hobby) al een paar dagen reviews aan het lezen en via het aanbod van audio speciaalzaken/websites op zoek naar alternatieven en ervaringen, en er is echt NIEMAND die een gelijkaardig product aanbiedt.Sodela schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:50:
In de basis (en waarmee het begon): gemakkelijk op te zetten multiroom (synced) audio. En uitgebreid naar draadloze home theater setups. Ofwel het een, ofwel het andere, en vaak beide slecht, en vaak dropt de support ook vrij snel (daarnet nog gelezen dat een draadloze surround oplossing van Philips al na twee jaar niet meer supported was en gewoon onbruikbaar was. 1000 euro door het gootje).
Dus al bij al doet sonos het echt niet slecht. Maar voor zo'n bedrijf (het 'apple' onder de connected speakers), met dat soort imago en marketing, lijkt het soms echt allemaal wat op het randje te zijn. Het kan, en moet, veel beter.
We beweren wel dat de vorige app voor velen beter was. Maar laat ons eerlijk zijn, ook dat was soms een draak van een applicatie, en ik heb non-techies toch ook vaak zien afhaken op die app. (familie, vrienden) en hun Sonos setup werd dan een veredelde airplay speaker groep. Of gewoon een via eARC verbonden soundbar.
Mooi stuk. Goed geschreven.Amos_x schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:21:
[...]
Spotify Connect (via de spotify app) is icm Sonos soms wel wat 'laggy' en vaak een gevecht voor het volume. Het lijkt wel in conflict te zijn met volume-instellingen elders. Niet specifiek een opmerking over deze nieuwe app, was altijd wel al.
Ik geef toe dat ik als trouwe apple gebruiker eigenlijk voornamelijk airplay gebruik. Maar omwille van de hetze heb ik nog eens goed opgezocht wat Sonos eigenlijk is en zou moeten doen, en blijkt dat je jezelf toch tekort doet als je enkel airplay gebruikt. Eigenlijk zou de app de 'hub' moeten zijn van het 'casten' naar Sonos.
Omdat je daar dan ook maximum kwaliteit hebt, en verschillende services kan consolideren/poolen en door elkaar gebruiken ipv met de aparte apps te lopen multitasken en swipen en zo.
Maar hier gebruik ik dus ofwel airplay voor muziek. Ofwel met de tv als bron via hdmi naar de soundbar.
Blijkt dus, als ik de reddits wat lees, dat er twee groepen Sonos gebruikers zijn. Zij die de app gebruiken (vaak op android) en zij die Airplay of Spotify Connect gebruiken (of gelijkaardige protocollen bij Tidal, ...). Daarom vallen de ervaringen bij deze nieuwe app ook zo sterk uiteen in twee totaal tegengestelde kampen. Voor sommigen drama, voor anderen verandert er niets (app wordt daar enkel gebruikt voor initiele setup en dan nooit meer. Set it and forget it).
Beiden hebben een punt lijkt mij. Maar ook meteen de reden dat er zoveel onbegrip en ongeloof is aan beide kanten, want het is een fundamenteel andere methode om je draadloze audio apparatuur aan te spreken.
Aan de apple (airplay gebruikers) die nooit de app gebruiken. Beeld je eens in dat je voor alle muziek/audio/youtube/streaming aangewezen bent op de Sonos app. En dus volledig overgeleverd aan de grillen van Sonos HQ. En de kwaliteit van de app is al vaker erg variabel geweest. Soms goed (en naar het einde van de vorige app vrij redelijk), maar in het verleden was het bij velen ook al geen succesverhaal.
Ik gebruik nu toch ook al een paar jaar Sonos, en dat laatste is me echt pas nu vrij duidelijk geworden. Omwille van het inlezen en de reacties overal door deze recente update.
En ja, ik ben me bewust dat jullie hier als tweakers dit al lang hadden begrepen en bovenstaande compleet overbodig is. Maar zo zie je maar, je leert altijd iets bij.
Dit doet me nu wel nog meer twijfelen ivm het verder gaan met Sonos. Ik zit gelukkig nog niet zo diep. Over een paar maand zou ik me hierover buigen (na de laatste loodjes van een verbouwing). Sonos is natuurlijk gemakkelijk en staat niet in de weg/geen kabels/geen gedoe. Maar dat het zo erg leunt op Airplay/Apple staat me wel wat tegen. Ik had het liever iets 'agnostischer' allemaal.
Van reddit:
https://www.reddit.com/r/...eddit_right_now/#lightbox
[Afbeelding]
Ik ben ook de gebruiker die het eenmalig instelt en daarna eigenlijk alleen de Sonos set voor de tv gebruikt. Ik speel zelfs muziek af en toe via AirPlay op de HomePod mini af. Puur uit gemak (huidige Sonos setup heeft geen AirPlay). En toch kijk ik nu weer naar een Arc. Gewoon omdat er voor mijn gevoel eigenlijk niets anders in de markt is wat de eenvoud, kwaliteit en lange ondersteuning evenaart. Ik heb ook verder nooit problemen gehad met mijn huidige Sonos systeem (ca 6 jaar een playbar en 2x play 1) en het geluid is fantastisch.
©2004
Inderdaad. Vol verbazing de reacties de afgelopen dagen na de update gelezen. Waarbij ik mezelf ook afvroeg of ik het systeem wel goed gebruik haha. Geluid van tv gaat gewoon goed over het systeem en muziek start ik op in Spotify en wijs dan aan waar ik het wil horen. Sonos app gebruik ik alleen om een move te koppelen aan de afgespeelde muziek in huis en dat werkt hier gewoon. Misschien (als de app straks weer normaal werkt) toch eens verder zoeken of er nog nuttige onbenutte mogelijkheden liggen voor mij.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Ja nu er nieuwe hardware verkocht moet worden hebben ze ineens spijt.matthijst schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:12:
Artikeltje over de nieuwe app en de blije klanten:
https://www.theverge.com/...-new-app-design-interview
Je had de update ook gelijk kunnen zetten met de release dan had het al een paar weken gescheeld.
Leuke om hier even in te pitchen, ik wissel ze namelijk af. Overigens, Android gebruiker hier. Heb zakelijk wel een iPhone liggen, maar buiten TruePlay afstemmen gebruik ik die nooit voor de muziek.Amos_x schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:21:
[...]
Dingen die ik vooral doe met de Sonos app zijn speakers groeperen, volume regelen (gaat veel sneller dan via Spotify Connect) en radio aanzetten. Vrij basale functies maar toch werpen ze ergernissen op:
- Vanochtend wéér geen speakers gevonden
- Het blijft uitvogelen welke speaker ik geselecteerd heb waar de radio aangaat
- Volumeknoppen op de telefoon werken niet meer, moet nu de app openen
- Widget in het notificatiescherm is weg, moet de app openen om de muziek te stoppen
Verbinden via Spotify Connect blijft soms een hit or miss. Blijft er een tijd staan dat hij aan het verbinden is, om er vervolgens mee te stoppen. Dat lijkt vooral aan Spotify te liggen, meestal werkt het weer na de app opnieuw starten.
Zoveel spijt lees ik niet in die reactie.jip_86 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:03:
[...]
Ja nu er nieuwe hardware verkocht moet worden hebben ze ineens spijt.
Ja, ze hadden het beter kunnen communiceren (welke features ze er niet in zitten) maar dan nog hadden ze ons deze update door onze strotten geduwd.
Nergens lees ik dat ze denken dat de update toch op een verkeerd moment is gekomen en dat ze dit uit hadden moeten stellen.
He stands behind the new app, which underwent months of testing, but acknowledges that Sonos should’ve warned its (very) passionate customers about missing features.
Nee, dit is gewoon een diplomatiek antwoord en ze zien nog steeds niet in wat er fout is aan hun beslissing.What I wish we would’ve done is probably communicate the roadmap a little more clearly.
Bij mij wel. En dat 'nu moet je de app openen'. Dat moest in de vorige app ook.R-R-L schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:53:
[...]
- Volumeknoppen op de telefoon werken niet meer, moet nu de app openen
M.a.w. als jij de app opent dan werkt volume ook. Alleen krijg je nu niet bovenin je scherm een volumebalk.
Ondanks dat ik het Sonos systeem al een tijdje in gebruik heb toch een beginnersvraag over de update(s).
Zag eerder deze week in een post hierboven dat iemand een hogere versie software 80.11 (dacht ik) in gebruik heeft. Heb zelf even gecheckt op m'n Android device (=80.01.07) en Iphone (=80.00.08)
Auto update heb ik eerder al uigezet. Handmatige update meldt: uw systeem is up to date.
Worden die update in batches voor gebruikers beschikbaar gesteld?
Minor detail: de Iphone heeft een witte S2 achtergrond en de Android een zwarte achtegrond. Tot voor kort kon je dat wijzigen. Die feature - was volgens mij via App voorkeuren te wijzigen- zie ik even niet meer terug. Geen showstopper oid maar viel me gewoon op.
Zag eerder deze week in een post hierboven dat iemand een hogere versie software 80.11 (dacht ik) in gebruik heeft. Heb zelf even gecheckt op m'n Android device (=80.01.07) en Iphone (=80.00.08)
Auto update heb ik eerder al uigezet. Handmatige update meldt: uw systeem is up to date.
Worden die update in batches voor gebruikers beschikbaar gesteld?
Minor detail: de Iphone heeft een witte S2 achtergrond en de Android een zwarte achtegrond. Tot voor kort kon je dat wijzigen. Die feature - was volgens mij via App voorkeuren te wijzigen- zie ik even niet meer terug. Geen showstopper oid maar viel me gewoon op.
Ik heb toch een aantal functies die niet meer werken op Android.
Vooral in combinatie met Deezer is het bijna onmogelijk om nog iets af te spelen aangezien ik bijna altijd gebruik maken van de wachtrij en tracks / playlist / artiest mix toevoegen of vervangen van de wachtrij niet meer mogelijk is.
Daarnaast is er niet zoiets als Spotify connect om dit te bedienen bij Deezer.
Ik heb ook geen widgets meer op Android waar ik vaak gebruik van maakte
Ondertussen heb ik de App geblokkeerd op de vorige versie maar dit zorgt er ondertussen voor dat één van mijn Play:1 niet meer bereikbaar is in de oude app.
Momenteel probeer ik over te schakelen op Music Assistant (naar aanleiding van blog post op de home assistant.io) maar toch nog niet helemaal rozengeur en maneschijn.
Vooral in combinatie met Deezer is het bijna onmogelijk om nog iets af te spelen aangezien ik bijna altijd gebruik maken van de wachtrij en tracks / playlist / artiest mix toevoegen of vervangen van de wachtrij niet meer mogelijk is.
Daarnaast is er niet zoiets als Spotify connect om dit te bedienen bij Deezer.
Ik heb ook geen widgets meer op Android waar ik vaak gebruik van maakte
Ondertussen heb ik de App geblokkeerd op de vorige versie maar dit zorgt er ondertussen voor dat één van mijn Play:1 niet meer bereikbaar is in de oude app.
Momenteel probeer ik over te schakelen op Music Assistant (naar aanleiding van blog post op de home assistant.io) maar toch nog niet helemaal rozengeur en maneschijn.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Voor mensen die toch Home Assistant hebben draaien; voor mijn use cases werkt het goed om de custom Sonos Card (te vinden via HACS) te gebruiken. Werkt in 80% van de gevallen een stuk sneller en duidelijker dan de Sonos-app zelf en is behoorlijk uitgebreid qua functionaliteit.
Op Android telefoons kon je instellen dat je het volume ook op je lockscreen kon bedienen, dan werkte het ook meteen unlocked op het homescreen. Die functie is er nu uit, of werkt in elk geval niet meer op mijn Samsung. Moet dus de app openen om het volume te wijzigen, vrij irritant.GerCor schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:24:
[...]
Bij mij wel. En dat 'nu moet je de app openen'. Dat moest in de vorige app ook.
M.a.w. als jij de app opent dan werkt volume ook. Alleen krijg je nu niet bovenin je scherm een volumebalk.
Klopt, heb ik ook een hele tijd gebruikt. Ik vind het alleen zo jammer dat alleen de Sonos Favorites in de Media browser zichtbaar zijn en niet die van de services. Bv. ik kan geen playlist toevoegen aan mijn favorieten in Deezer (via web) en die rechtstreeks terugvinden in HA. Enkel via de app kan ik dezeflde playlist aan mijn Sonos favorieten toevoegen en dan kan ik deze terugvinden in HA.Yo-L schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:51:
Voor mensen die toch Home Assistant hebben draaien; voor mijn use cases werkt het goed om de custom Sonos Card (te vinden via HACS) te gebruiken. Werkt in 80% van de gevallen een stuk sneller en duidelijker dan de Sonos-app zelf en is behoorlijk uitgebreid qua functionaliteit.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
@Brains Bush iOS zit op 80.01.11.
:strip_exif()/f/image/yYOA5eEVxCpoDgZZHgzn3dqa.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerder gaf je aan of je donker of lichte achtergrond wilde maar was er ook niet de keuze dat door de telefoon te laten bepalen? Mijn Android telefoon schakelt automatisch naar licht en donker afhankelijk van tijd. Instellingen display telefoon.
:strip_exif()/f/image/yYOA5eEVxCpoDgZZHgzn3dqa.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerder gaf je aan of je donker of lichte achtergrond wilde maar was er ook niet de keuze dat door de telefoon te laten bepalen? Mijn Android telefoon schakelt automatisch naar licht en donker afhankelijk van tijd. Instellingen display telefoon.
[ Voor 40% gewijzigd door GerCor op 24-05-2024 11:30 ]
Dank @GerCor . Zojuist nog een keer extra gecheckt op m'n Iphone. Met 80.00.08 geeft ie aan, nadat ik op 'updates zoeken' heb gedrukt,: "Je Sonos systeem is up-to-date".GerCor schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:21:
@Brains Bush iOS zit op 80.01.11.
[Afbeelding]
Het is nu 11:39 en de Iphone heeft een witte achtergrond en de Pixel Google zwarte achtergrond.
Tot voor kort kon je -volgens mij- de achtergrond kleur zwatr of wit wijzigen via App voorkeuren. Die optie zie ik nu op beide devices niet meer terug
In beide gevallen geen echt probleem, viel me alleen op.
Grt
Brian
[ Voor 7% gewijzigd door Brains Bush op 24-05-2024 11:43 ]
Even voor de duidelijkheid.Brains Bush schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:40:
[...]
Dank @GerCor . Zojuist nog een keer extra gecheckt op m'n Iphone. Met 80.00.08 geeft ie aan, nadat ik op 'updates zoeken' heb gedrukt,: "Je Sonos systeem is up-to-date".
Het is nu 11:39 en de Iphone heeft een witte achtergrond en de Pixel Google zwarte achtergrond.
In beide gevallen geen echt probleem, viel me alleen op.
Grt
Brian
Het betreft de app. Als jij in de Sonos app zoekt naar updates dan betreft het firmware.
Heb jij onderstaand niet in de Pixel Google bij Display?
:strip_exif()/f/image/TZf8Yq83T7saKlyOPmFeSfEI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZvibOfYqsys8PuhgoMZePrC8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door GerCor op 24-05-2024 12:11 ]
Na al die horror verhalen over de nieuwe Sonos app heb ik eigenlijk geen enkel probleem gehad. Nu heb ik 'm niet bij de eerste release gedownload wat misschien ook een verschil kan maken. Ook mijn bibliotheek op de NAS staat er in.
Om eerlijk te zijn gebruik ik de app bijna niet, muziek selecteer ik via de Apple Music app. De belangrijkste reden is dat ik oude Sonos app niet-intuitief vindt werken.
Het valt me wel op de het vinden van het Sonos systeem met de nieuwe app een stuk sneller gaat dan met de oude. Daar duurde het tot 90 seconden voor mijn Sonos systeem gevonden was. De nieuwe doet het in enkele seconden. Geen idee waarom.....
Om eerlijk te zijn gebruik ik de app bijna niet, muziek selecteer ik via de Apple Music app. De belangrijkste reden is dat ik oude Sonos app niet-intuitief vindt werken.
Het valt me wel op de het vinden van het Sonos systeem met de nieuwe app een stuk sneller gaat dan met de oude. Daar duurde het tot 90 seconden voor mijn Sonos systeem gevonden was. De nieuwe doet het in enkele seconden. Geen idee waarom.....
Toch maar geüpdatet. 2x Play:1 vervangen door Era 100's.
Om ook eens wat positiefs te melden: mooi dat Apple Music Lossless nu werkt (via de Sonos App).
Om ook eens wat positiefs te melden: mooi dat Apple Music Lossless nu werkt (via de Sonos App).
Sta te twijfelen om nu naar Expert te rijden voor 2 stuks ERA 300. Maar dan komt de vraag; welke stands? Flexson? Cavus? Vogels? Of die van Sonos zelf?
manmanman....dit was het dus...Heeft helemaal niks met Sonos app te maken. Ik heb sinds een week de Pixel 8a (en nog een oude Iphone 12) en zocht me wezenloos in de Sonos app zelf. Wilde bijna gaan klagen over SonosGerCor schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:49:
[...]
Even voor de duidelijkheid.
Het betreft de app. Als jij in de Sonos app zoekt naar updates dan betreft het firmware.
Heb jij onderstaand niet in de Pixel Google bij Display?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Boomer krijgt zoveel nieuwe functies, menu's voor zijn kiezen dat deze gewoon niet bij me opkwam.
Dank voor jouw assistentie.
De app software zowel op de Iphone als Pixel geeft idd up to date aan terwijl er nieuwere versie (iig op Iphone blijkt te zijn). Ik wacht wel af. Gelukkig werkt alles naar behoren. De rest komt later wel.
Wellicht heb je er iets aan? : ik heb die van Vebos: https://vebos.nl/speaker-...LUNazcIKtyfhoC-w8QAvD_BwERivanov schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:03:
Sta te twijfelen om nu naar Expert te rijden voor 2 stuks ERA 300. Maar dan komt de vraag; welke stands? Flexson? Cavus? Vogels? Of die van Sonos zelf?
Ik zie zelf zowel mijn Sonos als Spotify playlists, mogelijk is dat veranderd?Devil103 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:11:
[...]
Klopt, heb ik ook een hele tijd gebruikt. Ik vind het alleen zo jammer dat alleen de Sonos Favorites in de Media browser zichtbaar zijn en niet die van de services. Bv. ik kan geen playlist toevoegen aan mijn favorieten in Deezer (via web) en die rechtstreeks terugvinden in HA. Enkel via de app kan ik dezeflde playlist aan mijn Sonos favorieten toevoegen en dan kan ik deze terugvinden in HA.
:strip_exif()/f/image/ftmom0EwwD4TpTxxWBtTgCDd.jpg?f=fotoalbum_large)
@Yonix Het lijkt erop dat je de app niet goed begrijpt, of wellicht werkt het bij jou niet goed. De balk met de speaker die zichtbaar is, trek je omhoog (als je erop tikt kom je in het menu van die speaker en kun je alleen nog groeperen). Dan kies je voor de speaker die je wilt bedienen en dan kies je voor je bron. Die dan wordt weergegeven op de juiste speaker - zo werkt het tenminste bij mij. Maar het duurde ook even tot ik doorhad dat er een verschil is tussen tikken op de speaker en omhoog schuiven van de balk. Ook al omdat de balk op een knop lijkt. Je verwacht niet dat je ermee kunt schuiven. UI is niet heel logisch. Zo zijn er ook woorden die er niet als knop uitzien, maar wel zo werken, zoals “Beheren”.
Ik heb de Sonos stands gekocht, simpelweg omdat ik die het mooiste vormgegeven vond. Met name de ronde voet oogt veel mooier dan vierkant of rechthoekig bij andere merken. (Vind ik dan). Het kabeltje kan je er mooi in wegwerken en ze zijn super stabiel. Meer kan ik er niet over zeggen.Rivanov schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:03:
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Deezer hier, geen spotify. Spotify voeg je apart toe als integratie in HA.Yo-L schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:01:
[...]
Ik zie zelf zowel mijn Sonos als Spotify playlists, mogelijk is dat veranderd?
[Afbeelding]
Tot op heden kan Deezer dit niet
Gisteren compleet weg gezogen in een tripje door r/sonos op reddit. Puur omdat dit soort hardware me erg interesseert, en ik met plezier allerhande takes en perspectieven lees, de brede ervaringen en hoe iedereen z'n set-ups gebruikt en hoe diep ze in het ecosysteem zitten.
Nou, zeer verhelderend. Veel bijgeleerd eigenlijk.
Long story short, ik zal het hierbij laten bij het sonos ecosysteem. Zeer mooie spullen, zeer mooi design. Bovengemiddelde ("enthousiast") geluidskwaliteit, maar het geheel van het beleid en bedrijfsvoering vervult me niet echt met 100% vertrouwen om all-in te gaan. En dan heb ik het niet enkel over de laatste twee weken. Maar de app, en vooral de release van die headphones (??) laten me twijfelen. (die headphones in de huidige staat zou ik nooit kopen overigens)
Een paar Sonos producten wil ik wel hebben. Altijd fijn, speakers en geluid in deze categorie vind ik fijne aankopen waar ik altijd naar uitkijk en veel plezier uit haal om mee te spelen. Maar ik wil op dit moment niet echt een paar duizend euro diep in sonos gaan zitten.
Als ik al diep in een ecosysteem wil zitten, dan nog liever Apple. Ja, ik begrijp zeker wel dat dit ook erg beperkend is, met exact dezelfde vendor lock-in, en zelfs nog minder funcionaliteit (geen spotify connect, geen home theater) maar dat ecosysteem zit ik al diep in... Ondanks alle nadelen en koppigheid van Apple, en de software is ook echt niet altijd meer de absolute top, dan nog haal ik er gemiddeld erg veel plezier en gemak uit.
Voor de woonkamer kijk ik uit naar een andere draadloze dedicated surround set (sony, denon, ... ). Ofwel slijp ik nog snel wat cableducts in (einde verbouwing) voor een klassiek set met receiver. Ook
leuk, even iets anders testen. In de ervaringen van andere merken lees ik ook veel belabberde dingen over software, maar goed, ze moeten maar 1 ding goed (kunnen) doen, enkel aan de tv. Dan ontloop ik ook die dure sonos subs die ik nog niet heb, waar ik al veel over getwijfeld heb en die voor wat ze zijn echt wel flink overprijsd zijn, maar wel nodig. Ik liet m'n tv set eigenlijk nooit meedraaien in multiroom.
De huidige Beam naar de tweede tv. Andere Sonos-speakers vind ik nog wel iets op.
Ik heb geen problemen met de app verder (ook al omdat ik veel vaker airplay en spotify connect gebruik), maar als ik toch de app niet gebruik en enkel de 'standaard protocollen' , dan kan het net zo goed een andere speaker zijn (want ze werken toch allemaal wel met spotify en airplay en zijn allemaal te bedienen en te groeperen via de home app).
Ik denk niet dat ik nu nog alle audio in de woning van 1 partij wil laten afhangen.
Compleet off-topic dit, enkel m'n gedachtegang van deze laatste week. Iedereen staat er natuurlijk anders in, gelukkig maar. Sidenote: reviews lezen van nieuwe producten is ook weer eens leuk eigenlijk.
Nou, zeer verhelderend. Veel bijgeleerd eigenlijk.
Long story short, ik zal het hierbij laten bij het sonos ecosysteem. Zeer mooie spullen, zeer mooi design. Bovengemiddelde ("enthousiast") geluidskwaliteit, maar het geheel van het beleid en bedrijfsvoering vervult me niet echt met 100% vertrouwen om all-in te gaan. En dan heb ik het niet enkel over de laatste twee weken. Maar de app, en vooral de release van die headphones (??) laten me twijfelen. (die headphones in de huidige staat zou ik nooit kopen overigens)
Een paar Sonos producten wil ik wel hebben. Altijd fijn, speakers en geluid in deze categorie vind ik fijne aankopen waar ik altijd naar uitkijk en veel plezier uit haal om mee te spelen. Maar ik wil op dit moment niet echt een paar duizend euro diep in sonos gaan zitten.
Als ik al diep in een ecosysteem wil zitten, dan nog liever Apple. Ja, ik begrijp zeker wel dat dit ook erg beperkend is, met exact dezelfde vendor lock-in, en zelfs nog minder funcionaliteit (geen spotify connect, geen home theater) maar dat ecosysteem zit ik al diep in... Ondanks alle nadelen en koppigheid van Apple, en de software is ook echt niet altijd meer de absolute top, dan nog haal ik er gemiddeld erg veel plezier en gemak uit.
Voor de woonkamer kijk ik uit naar een andere draadloze dedicated surround set (sony, denon, ... ). Ofwel slijp ik nog snel wat cableducts in (einde verbouwing) voor een klassiek set met receiver. Ook
leuk, even iets anders testen. In de ervaringen van andere merken lees ik ook veel belabberde dingen over software, maar goed, ze moeten maar 1 ding goed (kunnen) doen, enkel aan de tv. Dan ontloop ik ook die dure sonos subs die ik nog niet heb, waar ik al veel over getwijfeld heb en die voor wat ze zijn echt wel flink overprijsd zijn, maar wel nodig. Ik liet m'n tv set eigenlijk nooit meedraaien in multiroom.
De huidige Beam naar de tweede tv. Andere Sonos-speakers vind ik nog wel iets op.
Ik heb geen problemen met de app verder (ook al omdat ik veel vaker airplay en spotify connect gebruik), maar als ik toch de app niet gebruik en enkel de 'standaard protocollen' , dan kan het net zo goed een andere speaker zijn (want ze werken toch allemaal wel met spotify en airplay en zijn allemaal te bedienen en te groeperen via de home app).
Ik denk niet dat ik nu nog alle audio in de woning van 1 partij wil laten afhangen.
Compleet off-topic dit, enkel m'n gedachtegang van deze laatste week. Iedereen staat er natuurlijk anders in, gelukkig maar. Sidenote: reviews lezen van nieuwe producten is ook weer eens leuk eigenlijk.
Voor degenen die zeggen geen sonos app te gebruiken; hoe regelen jullie het volume? Of hoe groeperen jullie de speakers?
In het eerste geval heb ik hier in de Spotify app geen opties voor. In het tweede geval word ik naar de Sonos app gebonjourd door Spotify.
Mbt de eerdere discussie over de volumeregeling. Ik mis op zich het getal niet voor het groepsniveau. Maar merk wel dat de harde link tussen het groepsniveau en de afzonderlijke speakers is losgelaten. Dat levert wel zeer onbetrouwbaar gedrag op. De slider is hiermee onzinnig geworden. Had net zo goed +/- kunnen zijn.
Werkt echt top zo idd...
Nieuwe mijlpaal... De app scoort inmiddels een 1,4 in de play store...
In het eerste geval heb ik hier in de Spotify app geen opties voor. In het tweede geval word ik naar de Sonos app gebonjourd door Spotify.
Mbt de eerdere discussie over de volumeregeling. Ik mis op zich het getal niet voor het groepsniveau. Maar merk wel dat de harde link tussen het groepsniveau en de afzonderlijke speakers is losgelaten. Dat levert wel zeer onbetrouwbaar gedrag op. De slider is hiermee onzinnig geworden. Had net zo goed +/- kunnen zijn.
Werkt echt top zo idd...

[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 25-05-2024 08:13 ]
Je hebt helemaal gelijk, dat was het probleem.Rallye schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:00:
@Yonix Het lijkt erop dat je de app niet goed begrijpt, of wellicht werkt het bij jou niet goed. De balk met de speaker die zichtbaar is, trek je omhoog (als je erop tikt kom je in het menu van die speaker en kun je alleen nog groeperen). Dan kies je voor de speaker die je wilt bedienen en dan kies je voor je bron. Die dan wordt weergegeven op de juiste speaker - zo werkt het tenminste bij mij. Maar het duurde ook even tot ik doorhad dat er een verschil is tussen tikken op de speaker en omhoog schuiven van de balk. Ook al omdat de balk op een knop lijkt. Je verwacht niet dat je ermee kunt schuiven. UI is niet heel logisch. Zo zijn er ook woorden die er niet als knop uitzien, maar wel zo werken, zoals “Beheren”.
Ontzettend frustrerend en verwarrend als alles opeens op een andere plek staat en knoppen niet meer lijken te doen wat ze eerst wel deden.
Maar ja, alles om de consument een betere experience te bieden …
Na je posts hier de afgelopen week snap ik niet zo goed dat je toch de portemonnee trektmatthijst schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:46:
Toch maar geüpdatet. 2x Play:1 vervangen door Era 100's.
Aldus de gemiddelde huisvrouw als haar favoriete supermarkt de plek heeft gewijzigd van de boodschappen 😉Yonix schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:15:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, dat was het probleem.
Ontzettend frustrerend en verwarrend als alles opeens op een andere plek staat en knoppen niet meer lijken te doen wat ze eerst wel deden.
Maar ja, alles om de consument een betere experience te bieden …
Sure, maar het is gewoon frustrerend.Cardwizard schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:21:
[...]
Aldus de gemiddelde huisvrouw als haar favoriete supermarkt de plek heeft gewijzigd van de boodschappen 😉
Edit: Ook stom dat je niet meer kunt zien hoe hard de muziek staat (in getallen).
[ Voor 14% gewijzigd door Yonix op 25-05-2024 08:44 ]
In iOS store nog steeds 4,5 maar die doet denk ik een lopend gemiddelde over alle ratings. Het totaal ratings is 121K dus die paar duizend 1 ster ratings zetten geen zoden aan de dijk.MikeyMan schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 07:44:
Zelfde verhaal met de Hue app. Veel 1 ster ratings sinds de invoering van de accountverplichting en nog steeds 4,5 overall.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Er zijn geen alternatieven?MikeyMan schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:16:
[...]
Na je posts hier de afgelopen week snap ik niet zo goed dat je toch de portemonnee trekt
Tenminste, ik heb ze niet kunnen vinden.
En je moet eens wat proberen toch, aangezien verkopen en inruilen geen optie is (want geen alternatief, nu heb ik lig relatief goedkoop de oude Play's geüpgraded)?
Nou heb ik 3-4 versie van de laatste software gemist (want bleef op de laatste "oude" versie), dus geen idee of het gaandeweg al beter is geworden, maar de 10 seconden wachten op beeld nadat je de app opent lijkt grotendeels weg. En als ik op play druk begint de muziek te spelen, in plaats van weer 10 seconden wachten.
Volume aanpassen werkt ook zonder morren. En lossless werkt.
Wat kut blijft:
- geen queue
- niet zoeken in locale muziek
- de UI van de nieuwe app (smaken verschillen, te grote balken, teveel ruimte tussen zoekresultaten en in lijsten, vind ik).
- Patrick Spence
- Zn kneuzenteam van developers en testers
[ Voor 25% gewijzigd door matthijst op 25-05-2024 09:12 ]
Als dat een gemiddelde is van 175k scores dan is het al langere tijd bagger. Een gemiddelde per tijdseenheid lijkt me zinniger.MikeyMan schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 09:02:
@Boeryepes play store geeft een 1,4 op 175k scores.
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Boeryepes op 25-05-2024 11:10 ]
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Dit is echt geen goede vergelijking, want een fles cola in rij 3 of rij 7 van de supermarkt is niet dubbelzinnig, of verwarrend (ivm andere supermarket, lees 'apps' en normaal UX design) of moeilijk te navigeren. Enkel een kwestie van gewenning.Cardwizard schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:21:
[...]
Aldus de gemiddelde huisvrouw als haar favoriete supermarkt de plek heeft gewijzigd van de boodschappen 😉
Lees dit eens, en de reacties eronder:
https://www.reddit.com/r/...er_this_might_be_my_most/
:fill(white):strip_exif()/f/image/RElNxpPrzudm0oELsijG5Bej.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ufx2xw6KcHIDkaxYl3frnwZ6.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/U3tiFwGMv9xS51kaZ1lPSW1L.png?f=user_large)
@Yonix Je bent niet alleen. Ze proberen een card based interface te bouwen, maar het is nooit erg duidelijk waar je nu precies bent in de interface, en heel wat geswipe en 'pill' boxes en zo. En dan zijn 'wij' (tweakers) wel wat gewend, en kunnen we ons wel uit de slag trekken en de 'bedoeling' zien van wat de interface van je wil.
Maar ik huiver al als ik dit moet uitleggen aan de echte non-techie kenissen/familie die ik Sonos heb aangepraat. Gelukkig niet veel, maar een persoon kon zelfs met de vorige app moeilijk om. En dan zijn er het type mensen (geen kritiek, ieder z'n ding!) die gewoon nog van het type 'wijs de controller naar het scherm zijn'. Gelukkig hangt de Arc daar aan de tv, en staat de tv altijd aan als er geluid uit komt (ook muziek streamen), dus volume gaat via de afstandsbediening van de tv
[ Voor 25% gewijzigd door Amos_x op 25-05-2024 11:31 ]
Voor de update was het rond de 3,3/3,4.Boeryepes schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:09:
[...]
Als dat een gemiddelde is van 175k scores dan is het al langere tijd bagger. Een gemiddelde per tijdseenheid lijkt me zinniger.
Dan is het zeker niet een gemiddelde van het totaal. De iOS store rating is wel een gemid van het totaal.
Ik denk dat 999 van de 1.000 alleen het scherm gebruikt van de zenders e.d. De rest zijn instellingen. De bedoeling van Sonos.
Geen idee hoe het betekend wordt. Maar hoe nuttig is een gemiddelde van het totaal?Boeryepes schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:13:
[...]
Dan is het zeker niet een gemiddelde van het totaal. De iOS store rating is wel een gemid van het totaal.
Leuk dat een app het vijf versies terug goed deed, maar daar heb je vandaag weinig aan.
Wat ik zo lees heeft Google sinds 2019 een gemiddelde over recente releases. Dat is idd. een veel betere duiding van gebruikerstevredenheid.MikeyMan schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:01:
[...]
Geen idee hoe het betekend wordt. Maar hoe nuttig is een gemiddelde van het totaal?
Leuk dat een app het vijf versies terug goed deed, maar daar heb je vandaag weinig aan.
Echt niet. Letterlijk het tegenovergestelde van de bedoeling van Sonos.GerCor schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:15:
Ik denk dat 999 van de 1.000 alleen het scherm gebruikt van de zenders e.d. De rest zijn instellingen. De bedoeling van Sonos.
AirPlay en spotify Connect toelaten is eigenlijk al een zwaktebod, en is eigenlijk al toegeven dat je zelf geen goede app kan opzetten die de visie van het product moet dragen. En dat was oorspronkelijk zoiets zoals Roon. Of het equivalent van beeper voor messaging apps. Een soort aggregator van alle streaming, radio en offline muziek vanuit 1 app, ‘cockpit’ zeg maar.
Dat ze toelaten de app te bypassen zegt eigenlijk al genoeg.
En dan nog niet eens Chromecast/google cast implementeren zodat 50% van je publiek toch via de (belabberde) app moet (2nd class customers) versus iPhone users die op OS level niveau naadloos naar je product kunnen streamen … ook netjes (en dat zeg ik als iPhone gebruiker)
En trouwens dat radio gedoe werkt ook echt brak. Fijn dat wij allemaal naar internationale radio’s luisteren en daar geen probleem mee hebben, maar ik heb het proberen te gebruiken als radio app voor lokale zenders en (ook in de vorige app) werkte het waardeloos. Veel zenders zijn niet beschikbaar (waarom niet gewone de website stream op een of andere manier in de app brengen??)
Ik heb een Sonos helpen opzetten bij iemand die het vooral als soundbar wou gebruiken. Ik heb ze proberen te overtuigen dat ze nu ook via de app een radio had. Maar nooit gebruikt. Webstream zoeken en AirPlay. Wat je op Android dus niet kan als ik het goed heb begrepen.
Als je nu toevallig veel radio luistert en op Android zit, valt de helft van de functionaliteit weg als de app niet lekker te gebruiken is.
Ik heb vorig jaar een Sonos Port gekocht omdat een streamingoplossing wilde om in te passen binnen mijn bestaande installatie. Die oplossing moest zowel lokale muziek als die van streamingservices kunnen afspelen.
En de idioterie van dit alles is dat ik juist voor Sonos heb gekozen vanwege de software. Sonos heeft een groter aanbod van diensten dan haar concurrenten en is volgens mij de enige waarbij je binnen de app kunt wisselen van Spotify account. Heel handig als je, zoals wij, een gezamenlijke tablet in de woonkamer hebt om van alles in huis mee te bedienen.
Maar dat niet meer kunnen zoeken in lokale muziek is wat mij betreft dus al een big fail. Gelukkig heeft die gezamenlijke tablet geen automatische updates dus zitten we nu nog goed.
En de idioterie van dit alles is dat ik juist voor Sonos heb gekozen vanwege de software. Sonos heeft een groter aanbod van diensten dan haar concurrenten en is volgens mij de enige waarbij je binnen de app kunt wisselen van Spotify account. Heel handig als je, zoals wij, een gezamenlijke tablet in de woonkamer hebt om van alles in huis mee te bedienen.
Maar dat niet meer kunnen zoeken in lokale muziek is wat mij betreft dus al een big fail. Gelukkig heeft die gezamenlijke tablet geen automatische updates dus zitten we nu nog goed.
Het ligt er maar aan wat je wilt weten. Als je jaren tevreden gebruikers hebt, maar dan met de sprong van versie 16 naar versie 80 (?!) een flater slaat, dan kun je misschien wel verwachten dat ze flink hun best doen om de app te verbeteren.Boeryepes schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:11:
[...]
Wat ik zo lees heeft Google sinds 2019 een gemiddelde over recente releases. Dat is idd. een veel betere duiding van gebruikerstevredenheid.
Aangezien Sonos in elk geval een tijdspad voor verbeteringen heeft gegeven, heb ik er wel vertrouwen in dat het goed komt.
Ik zou nog steeds bereid zijn om nieuwe spullen van Sonos te kopen.
Als het goed is, kun je na half juni weer updaten, dan zouden die functies weer terug moeten zijnD-e-n schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:22:
Ik heb vorig jaar een Sonos Port gekocht omdat een streamingoplossing wilde om in te passen binnen mijn bestaande installatie. Die oplossing moest zowel lokale muziek als die van streamingservices kunnen afspelen.
Hier echt nog niet tevreden. Alles up to date, maar het volume van een speaker aanpassen duurt gewoon zo lang. Drie keer zet ik hem harder, drie keer gaat dat volumebalkje weer terug naar de vorige stand, voordat het eindelijk eens een keer effect heeft.
Radio afspelen op iPad geeft het logo van de zender weer, maar op Android niet.
Last.FM integratie lijkt verwijderd, kan nergens de settings aanpassen, maar scrobblen gaat nog wel gewoon door.
En dan nog mijn local library die deels onbruikbaar is, ik gebruik namelijk geen streaming services. Heb het op dit moment opgelost door gebruik te maken van Symfonium en BubbleUPnP. Groeperen en volume aanpassen moet dan echter nog wel via de Sonos app, wat nog altijd drama is zoals hierboven beschreven.
Het grote nadeel aan al die connected devices die (deels) afhankelijk zijn van een app: ik koop een speaker vanwege de software en local library support, en de dag erna dankzij een update is functionaliteit die bij de aankoop doorslaggevend was gewoon verdwenen. Ja, ik ben mij ervan bewust dat local library support terug komt, maar ik denk dat iedereen het punt wel snapt. Het had er vanaf het begin in moeten zitten, niet na een hele boel ophef op Reddit.
Radio afspelen op iPad geeft het logo van de zender weer, maar op Android niet.
Last.FM integratie lijkt verwijderd, kan nergens de settings aanpassen, maar scrobblen gaat nog wel gewoon door.
En dan nog mijn local library die deels onbruikbaar is, ik gebruik namelijk geen streaming services. Heb het op dit moment opgelost door gebruik te maken van Symfonium en BubbleUPnP. Groeperen en volume aanpassen moet dan echter nog wel via de Sonos app, wat nog altijd drama is zoals hierboven beschreven.
Het grote nadeel aan al die connected devices die (deels) afhankelijk zijn van een app: ik koop een speaker vanwege de software en local library support, en de dag erna dankzij een update is functionaliteit die bij de aankoop doorslaggevend was gewoon verdwenen. Ja, ik ben mij ervan bewust dat local library support terug komt, maar ik denk dat iedereen het punt wel snapt. Het had er vanaf het begin in moeten zitten, niet na een hele boel ophef op Reddit.
[ Voor 8% gewijzigd door Stefan22 op 25-05-2024 13:27 ]
Ik zie dat er mooie deals voorbij komen voor o.a de Sonos Arc.
Waar ik een beetje mee zit is dat deze 4 jaar op de markt zit en er wat geluiden zijn over een mogelijke opvolgler van de arc in 2024, danwel een soundbar die zich nog hoger positioneert in de markt. Natuurlijk komen er altijd andere (nieuwe) producten uit. Maar is dit bovenstaande ook door anderen in overweging genomen - met name met de support voor de soundbar de komende jaren?
Op het moment ben ik enkel in het bezit van 2x Sonos Era100.
Waar ik een beetje mee zit is dat deze 4 jaar op de markt zit en er wat geluiden zijn over een mogelijke opvolgler van de arc in 2024, danwel een soundbar die zich nog hoger positioneert in de markt. Natuurlijk komen er altijd andere (nieuwe) producten uit. Maar is dit bovenstaande ook door anderen in overweging genomen - met name met de support voor de soundbar de komende jaren?
Wat verwacht je precies van support?cacao70 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:39:
Ik zie dat er mooie deals voorbij komen voor o.a de Sonos Arc.
Mijn ervaring tot nu toe is dat je best flink wat jaren oude Sonos-producten kan gebruiken. Alleen nieuwe features worden op een gegeven moment niet ondersteund op je oude producten.
Ik weet niet of er producten zijn die echt onbruikbaar zijn geworden.
Hmm,dextertje schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:51:
[...]
Wat verwacht je precies van support?
Mijn ervaring tot nu toe is dat je best flink wat jaren oude Sonos-producten kan gebruiken. Alleen nieuwe features worden op een gegeven moment niet ondersteund op je oude producten.
Ik weet niet of er producten zijn die echt onbruikbaar zijn geworden.
Ik doelde inderdaad meer op dat bepaalde producten met een nieuwe sonos app bijv niet meer ondersteund worden (ik weet niet of dat ooit het geval is geweest). 4 jaar lijkt mij best lang voor een dergelijk product, maar ik kan het mis hebben omdat ik pas om de hoek kom kijken mbt Sonos.
Sonos heeft in 2020 een split tussen echt oude (van voor 2016) en meer recente spullen doorgevoerd, die betekende dat je die oude spullen en nieuwere niet meer kunt groeperen en twee apps nodig hebt voor de bediening. Dit was nodig omdat de oude spullen erg weinig geheugen hadden. Die oudere apparatuur (mogelijk zelfs uit 2006) wordt echter nogsteeds ondersteund met de S1 app.
Ik verwacht geen nieuwe split de komende jaren - de nieuwe spullen hebben veel meer geheugen.
Het gedoe rond de nieuwe app was te voorkomen geweest door vooraf meer duidelijkheid te bieden over wat er tijdelijk zou verdwijnen en wanneer het terug zou komen. Ook uitleg over wat er nu lokaal en via de cloud gebeurt was fijn geweest. Sonos heeft er echter voor gekozen om vol voor de nadruk op vernieuwing te gaan en daarbij zijn trouwe klanten vooral onduidelijkheid te bieden. Veel beter had men zich kwetsbaar op kunnen stellen. Dat kun je het management van Sonos wel aanrekenen. Sonos is niet de grootste producent en ik kan mij best voorstellen dat het in de lucht houden van twee apps echt niet kan. Daar had men best eerlijk over kunnen zijn. Erg jammer dat daar niet voor gekozen is.
Aan de andere kant heb ik Nest rookmelders waarvan Google met één pennenstreek de functionaliteit heeft teruggebracht en de belofte voor meer twee jaar na dato nog niet is nagekomen. Vergeleken met Sonos is Google echt groot - maar treedt nog meer op als dictator.
Ik verwacht geen nieuwe split de komende jaren - de nieuwe spullen hebben veel meer geheugen.
Het gedoe rond de nieuwe app was te voorkomen geweest door vooraf meer duidelijkheid te bieden over wat er tijdelijk zou verdwijnen en wanneer het terug zou komen. Ook uitleg over wat er nu lokaal en via de cloud gebeurt was fijn geweest. Sonos heeft er echter voor gekozen om vol voor de nadruk op vernieuwing te gaan en daarbij zijn trouwe klanten vooral onduidelijkheid te bieden. Veel beter had men zich kwetsbaar op kunnen stellen. Dat kun je het management van Sonos wel aanrekenen. Sonos is niet de grootste producent en ik kan mij best voorstellen dat het in de lucht houden van twee apps echt niet kan. Daar had men best eerlijk over kunnen zijn. Erg jammer dat daar niet voor gekozen is.
Aan de andere kant heb ik Nest rookmelders waarvan Google met één pennenstreek de functionaliteit heeft teruggebracht en de belofte voor meer twee jaar na dato nog niet is nagekomen. Vergeleken met Sonos is Google echt groot - maar treedt nog meer op als dictator.
Wat jij wil. Het staat er, in het Nederlands.Amos_x schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:17:
[...]
Echt niet. Letterlijk het tegenovergestelde van de bedoeling van Sonos.
:strip_exif()/f/image/QPUWYX7Fd6fe7IfOjAPCmSX3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb momenteel twee Sonos Play:1 speakers (De oude, eerste variant. Dus niet de nieuwere One of One SL) die eigenlijk alleen aan te sturen zijn met de Sonos app of Spotify. Geen AirPlay, geen Bluetooth, etc.Rallye schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:26:
Sonos heeft in 2020 een split tussen echt oude (van voor 2016) en meer recente spullen doorgevoerd, die betekende dat je die oude spullen en nieuwere niet meer kunt groeperen en twee apps nodig hebt voor de bediening.
Graag zou ik deze als computerspeakers willen inzetten. Dus mijn idee was om een Era 100 te kopen als "centrale speaker", deze te grouperen met mijn stereo One speaker pair, om zodoende via Bluetooth de oudere One's te kunnen gebruiken.
Maar als ik het goed begrijp is dat dus helemaal geen optie gezien de Ones te oud zijn?
Edit: Deze pagina geeft aan dat zowel de Play:1 als de Era compatible zouden moeten zijn met de Sonos app. Dus mogelijk wel een optie?
https://support.sonos.com...app-version-compatibility
[ Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 25-05-2024 15:11 ]
Ik heb Era-100 en Play:1 in de S2 app, dus dat kan prima.
Ik dacht dat de huidige problemen alleen speelden met de S2 app die overhoop is gehaald, maar ik heb nu ook issues met de S1 app.
Ik zie in de app alle Apple Music playlists staan, maar dan zonder de namen.
/f/image/kvVvFPLcRkK0nkKqOg11yadO.png?f=fotoalbum_large)
Heeft de S2 app dit ook?
Dit is trouwens al jaren een aanfluiting, blader in Apple Music door de albums, scroll naar de letter V en je ziet albums die met een T beginnen.
/f/image/MJzogg09qDQMiqZiEuLnIJin.png?f=fotoalbum_large)
Hebben anderen dat ook?
/f/image/kvVvFPLcRkK0nkKqOg11yadO.png?f=fotoalbum_large)
Heeft de S2 app dit ook?
Dit is trouwens al jaren een aanfluiting, blader in Apple Music door de albums, scroll naar de letter V en je ziet albums die met een T beginnen.
/f/image/MJzogg09qDQMiqZiEuLnIJin.png?f=fotoalbum_large)
Hebben anderen dat ook?
[ Voor 30% gewijzigd door ASS-Ware op 25-05-2024 15:52 ]
Ik ‘wil’ helemaal niets. Je belerende toon in dit topic (eerdere reacties ook) is best vermoeiend.GerCor schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:30:
[...]
Wat jij wil. Het staat er, in het Nederlands.
[Afbeelding]
En ja, wat er staat is precies wat ik bedoel. 1 app die alle streamingdiensten verenigt en dan in hoge kwaliteit en met hun truukjes naar de gegroepeerde speakers brengt.
Jij hebt het over ‘zenders’ en instellingen. De bedoeling is idd wat er staat, om spotify, Apple Music, Tidal en dergelijke in de app te beheren. Als je spreekt over ‘zenders’ denk ik gewoon aan radio. Ik heb nog nooit iemand horen verwijzen naar spotify of Apple Music als ‘zenders’.
Dus ‘zenders’ en instellingen in de app, volgens jou. En dus met al de rest de app bypassen met een protocol dat niet via en door Sonos gaat (AirPlay, spotify Connect). Zo begreep ik je post. En dat is, zoals je screenshot aangeeft, dus niet de bedoeling.
Maar hun app (ook de vorige) is daar zo slecht in dat ze maar wat graag meeliften op AirPlay en Connect. En gelukkig maar voor menig gebruiker. Maar dat zou hun visie niet mogen zijn.
Maar dat staat er niet. Het gaat niet over de app.Amos_x schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:17:
[...]
Ik ‘wil’ helemaal niets. Je belerende toon in dit topic (eerdere reacties ook) is best vermoeiend.
En ja, wat er staat is precies wat ik bedoel. 1 app die alle streamingdiensten verenigt en dan in hoge kwaliteit en met hun truukjes naar de gegroepeerde speakers brengt.
Dat staat er niet.Jij hebt het over ‘zenders’ en instellingen. De bedoeling is idd wat er staat, om spotify, Apple Music, Tidal en dergelijke in de app te beheren.
Dat schrijf ik ook niet. 'Zenders e.d.'Als je spreekt over ‘zenders’ denk ik gewoon aan radio. Ik heb nog nooit iemand horen verwijzen naar spotify of Apple Music als ‘zenders’.
Nee hoor, niet volgens mij. Ik schrijf dat nergens.Dus ‘zenders’ en instellingen in de app, volgens jou.
Wat ik schrijf: de bedoeling van Sonos is dat je alle diensten, dus zenders en alles o.a. wat jij noemt, zoals Apple, Tidel, Spotify, jouw eigen bibliotheek en uiteraard jouw Kamers (ik schreef e.d.) kunt bedienen vanaf 1 scherm.En dus met al de rest de app bypassen met een protocol dat niet via en door Sonos gaat (AirPlay, spotify Connect). Zo begreep ik je post. En dat is, zoals je screenshot aangeeft, dus niet de bedoeling.
Maar hun app (ook de vorige) is daar zo slecht in dat ze maar wat graag meeliften op AirPlay en Connect. En gelukkig maar voor menig gebruiker. Maar dat zou hun visie niet mogen zijn.
Voor de rest. Wil je een speaker installeren, een
surroundopstelling maken, je geluidsinstellingen veranderen. Dan ga je naar instellingen.
Dus, de basis van de nieuwe app is: bediening vanaf 1 scherm. Dat schreef ik en dat staat ook in de printscreen.
Hier een tijdje ervaringen met de nieuwe app.
De oude radio stations kunnen verwijderen met de app op de computer.
Alles (beam, sub en one rear speakers) doen het nog.
Het enige dat weleens gebeurt dat er staat no products found in de Android app.
Dan moet ik de app opnieuw opstarten en dan doet ie het weer, wel een beetje slordig.
De oude radio stations kunnen verwijderen met de app op de computer.
Alles (beam, sub en one rear speakers) doen het nog.
Het enige dat weleens gebeurt dat er staat no products found in de Android app.
Dan moet ik de app opnieuw opstarten en dan doet ie het weer, wel een beetje slordig.
@Xandrios Ik wist niet wat voor speakers je hebt, het is goed dat je even kijkt bij de compatibiliteit. Play 1’s zijn inderdaad S2 compatibel. En dus te groeperen met de Era.
Je gaat dan dus die Era via bluetooth aan je computer hangen en groeperen met de Play 1’s? Ik weet dat een gewone analoge verbinding bij Sonos vertraging geeft als je groepeert. In dat geval zijn ze niet echt geschikt als computerspeakers. Ik weet eigenlijk niet of dat bij bluetooth en groeperen niet ook zo is. Wellicht dat anderen hier ervaring mee hebben?
Je gaat dan dus die Era via bluetooth aan je computer hangen en groeperen met de Play 1’s? Ik weet dat een gewone analoge verbinding bij Sonos vertraging geeft als je groepeert. In dat geval zijn ze niet echt geschikt als computerspeakers. Ik weet eigenlijk niet of dat bij bluetooth en groeperen niet ook zo is. Wellicht dat anderen hier ervaring mee hebben?
Vandaag de Sonos beam gen 2 aangeschaft en aangesloten op mijn Sony KD-43X89J. Wat me opvalt is dat het volume enkel per twee naar boven of naar beneden kan. Dit is zonder soundbar per één. Weet iemand toevallig hoe ik dit kan aanpassen en waardoor dit komt?
Sonos gebruikt een andere schaalverdeling, om het simpel uit te leggen. Bij de Sony zie je dus cijfers. Bij andere merken, zoals LG zie je alleen plus- en minteken wanneer je het volume aanpast.init schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:42:
Vandaag de Sonos beam gen 2 aangeschaft en aangesloten op mijn Sony KD-43X89J. Wat me opvalt is dat het volume enkel per twee naar boven of naar beneden kan. Dit is zonder soundbar per één. Weet iemand toevallig hoe ik dit kan aanpassen en waardoor dit komt?
Thanks. Hmm dat zou het inderdaad juist weer niet geschikt maken als computerspeakers. Iemand ervaring mee toevallig?Rallye schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 18:30:
@Xandrios Ik wist niet wat voor speakers je hebt, het is goed dat je even kijkt bij de compatibiliteit. Play 1’s zijn inderdaad S2 compatibel. En dus te groeperen met de Era.
Dit probleem heb ik ook (S1):ASS-Ware schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:50:
Ik dacht dat de huidige problemen alleen speelden met de S2 app die overhoop is gehaald, maar ik heb nu ook issues met de S1 app.
[Afbeelding]
Heeft de S2 app dit ook?
[Afbeelding]
Hebben anderen dat ook?
Tom in "Sonos ervaringen- en discussietopic"
Gisteren ook met Support contact gehad. Ze gaven aan dat het bekend was en dat het opgelost zou worden, zonder timeframe wanneer dat is. Apple Music werkt echter al tijdenlang niet lekker. Soms krijg je een fout als je een album/playlist wil openen.
Hoewel ik momenteel ontevreden ben over Sonos heb ik zojuist toch maar een Port besteld. Even kijken hoe dat met S2 en de nieuwe app gaat. Mocht dat niet bevallen, dan gaat ie terug.
Helaas is Sonos nog steeds het enige systeem met native Apple Music ondersteuning. Denon HEOS en Bluesound (beide ook dure systemen) doen enkel AirPlay, maar dat kun je met een simpel kastje van een paar tientjes ook. Ik wil juist één systeem waarbij ik verschillende muziekbronnen heb, waarbij het kastje de muziek streamt en niet mijn telefoon of tablet, direct vanaf Apple Music.
@Stefan22 Zenderlogo werkt in iOS. Niet in Android. Ik kom er net achter dat wanneer je in Android een zender afspeelt in Juke het logo wel blijft staan. Sonos Radio / TuneIn niet. Zichtbare verschil: bij Juke wordt artiest en liedje niet weergeven. Bij Sonos Radio / TuneIn verschijnt het logo tijdens de reclame. Zodra de muziek begint verdwijnt het logo.
:strip_exif()/f/image/6vaQWcPCCkXBpsKLznstyyA2.jpg?f=fotoalbum_large)
Dankjewel voor de verduidelijking.Rallye schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:26:
Sonos heeft in 2020 een split tussen echt oude (van voor 2016) en meer recente spullen doorgevoerd, die betekende dat je die oude spullen en nieuwere niet meer kunt groeperen en twee apps nodig hebt voor de bediening. Dit was nodig omdat de oude spullen erg weinig geheugen hadden. Die oudere apparatuur (mogelijk zelfs uit 2006) wordt echter nogsteeds ondersteund met de S1 app.
Ik heb inmiddels de Sonos Arc besteld voor EUR 699,= bij HelloTV.
Gebruik meestal CEC wanneer ik van een TV bron (Blu-Ray, Apple TV oid) afspeel. Anders de Apple volume control. Rechts boven naar beneden swipen, bedien andere luidsprekers, Sonos selecteren. Vervolgens heb je volume controls die ook op het lockscreen blijven staan zolang iets afspeelt.MikeyMan schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 07:44:
Voor degenen die zeggen geen sonos app te gebruiken; hoe regelen jullie het volume? Of hoe groeperen jullie de speakers?
Werkt echt top zo idd...
Nope, die zijn helaas ook verdwenen.IceFox schreef op zondag 26 mei 2024 @ 00:08:
[...]
Gebruik meestal CEC wanneer ik van een TV bron (Blu-Ray, Apple TV oid) afspeel. Anders de Apple volume control. Rechts boven naar beneden swipen, bedien andere luidsprekers, Sonos selecteren. Vervolgens heb je volume controls die ook op het lockscreen blijven staan zolang iets afspeelt.
Das idd een strategie met Apple en/of soundbar. Die heb ik beide niet.
De nieuwe app is toch een serieuze draak hoor.
Wanneer ik de app open is mijn systeem nooit direct toonbaar. De reclame in de app, die werk natuurlijk wel...
Na een dikke minuut is het systeem ineens zichtbaar, wanneer je dan een nummer via DEEZER of een radiostation aantikt, dan is het hopen dat er geluid uitkomt. Vaak komt er totaal niets, moet je de app herstarten en het proces begint opnieuw.
Ik geef het nog een maand. Is dit niet beter over een maand stopt het verhaal van SONOS hier in huis. Dan ga ik terug naar een receiver met passieve speakers, jammer want ik WAS tevreden van een ARC, SUB, en 2x Play 1's.
Ik wil gewoon dat iets werkt, een auto die niet start wanneer ik aan de sleutel draai, daar gaan wij ook niet mee akkoord.
Wanneer ik de app open is mijn systeem nooit direct toonbaar. De reclame in de app, die werk natuurlijk wel...
Na een dikke minuut is het systeem ineens zichtbaar, wanneer je dan een nummer via DEEZER of een radiostation aantikt, dan is het hopen dat er geluid uitkomt. Vaak komt er totaal niets, moet je de app herstarten en het proces begint opnieuw.
Ik geef het nog een maand. Is dit niet beter over een maand stopt het verhaal van SONOS hier in huis. Dan ga ik terug naar een receiver met passieve speakers, jammer want ik WAS tevreden van een ARC, SUB, en 2x Play 1's.
Ik wil gewoon dat iets werkt, een auto die niet start wanneer ik aan de sleutel draai, daar gaan wij ook niet mee akkoord.
Hier is mijn systeem gewoon direct zichtbaar. Dus die ervaringen kan ik helaas niet delen.
ARC, Sub Gen. 3 en Roam.
ARC, Sub Gen. 3 en Roam.
Ik gok dat jij Android hebt. Als ik de app start werkt het ook niet. Systeem niet gevonden. Wat ik dan doe: app sluiten. Wi-Fi uitschakelen (op de telefoon). Wi-Fi inschakelen en de app starten. En het werkt. Nou is het wel zo dat wanneer ik iets anders ga doen op mijn telefoon en wil later de Sonos app weer gebruiken mijn systeem weer niet wordt gevonden.DiJerno schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:28:
Ik gebruik voornamelijk Radio en heb daar eigenlijk nooit problemen mee.
Dus ik denk dat Sonos nog een paar kleine aanpassingen moet doen om het op het niveau van iOS te brengen.
Ik heb ook nog geen problemen ervaren met de nieuwe app (iOS), maar ik gebruik ook alleen de muziekdiensten. Alle apparatuur (5 speakers) was direct zichtbaar en te gebruiken.
Ik moest alleen afgelopen week een speaker verwijderen en dat kon ik in de app niet terugvinden. Ik weet niet meer of dat in de oude app wel mogelijk was. Nu heb ik de speaker gereset* waarna deze uiteindelijk uit de app verdwenen is.
* Voor de mensen die (zoals ik) dat nog niet eerder gedaan hebben:
1. Speaker stroomloos maken (stekker eruit)
2. De play knop ingedrukt houden
3. Speaker weer opstarten (stekker erin)
4. Terwijl je de play knop ingedrukt houdt, blijven wachten tot het statuslampje groen gaat knipperen (eerst wit en oranje)
5. Daarna kan je de play knop loslaten.
6. De speaker verdwijnt uit de app. Dit kan enkele minuten duren.
Ik heb deze methode niet kunnen vinden op de support website van Sonos.
Ik moest alleen afgelopen week een speaker verwijderen en dat kon ik in de app niet terugvinden. Ik weet niet meer of dat in de oude app wel mogelijk was. Nu heb ik de speaker gereset* waarna deze uiteindelijk uit de app verdwenen is.
* Voor de mensen die (zoals ik) dat nog niet eerder gedaan hebben:
1. Speaker stroomloos maken (stekker eruit)
2. De play knop ingedrukt houden
3. Speaker weer opstarten (stekker erin)
4. Terwijl je de play knop ingedrukt houdt, blijven wachten tot het statuslampje groen gaat knipperen (eerst wit en oranje)
5. Daarna kan je de play knop loslaten.
6. De speaker verdwijnt uit de app. Dit kan enkele minuten duren.
Ik heb deze methode niet kunnen vinden op de support website van Sonos.
Je hebt gelijk, my bad. We zeggen hetzelfde inderdaad.GerCor schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:52:
[...]
Dat schrijf ik ook niet. 'Zenders e.d.'
[...]
Nee hoor, niet volgens mij. Ik schrijf dat nergens.
[...]
Blijft een feit dat veel gebruikers (en daar zou ik wel eens een poll over willen zien), dat helemaal omzeilen met '3rd party' casting protocols. Terwijl de app de USP zou moeten zijn.
Ja, maar dat was ook de filosofie van de oude app. Enkel nu in een nieuw jasje, met nieuwe UX, en waarschijnlijk met een software stack voor de headphones.Dus, de basis van de nieuwe app is: bediening vanaf 1 scherm. Dat schreef ik en dat staat ook in de printscreen.
De headphones zijn duidelijk de reden dat de app gerusht is. Hardware mag niet op de plank blijven liggen (kostelijke inventory) en moest volgens planning naar buiten. Product engineers hebben hun werk afgeleverd
Software engineers hebben waarschijnlijk geclaimed dat ze hun app redesign ook wel tegen diezelfde datum af kregen, en willen (of kunnen) de headphone code niet meer in de oude app inbrengen.
Resultaat: Sonos meltdown

Toch niet, alles Apple in huis hier. Bij mij moet ieder product, Just works, zijn. Indien niet, dan stopt het verhaal in mijn ogen.GerCor schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:56:
[...]
Ik gok dat jij Android hebt. Als ik de app start werkt het ook niet. Systeem niet gevonden. Wat ik dan doe: app sluiten. Wi-Fi uitschakelen (op de telefoon). Wi-Fi inschakelen en de app starten. En het werkt. Nou is het wel zo dat wanneer ik iets anders ga doen op mijn telefoon en wil later de Sonos app weer gebruiken mijn systeem weer niet wordt gevonden.
Ik gebruik voornamelijk Radio en heb daar eigenlijk nooit problemen mee.
Dus ik denk dat Sonos nog een paar kleine aanpassingen moet doen om het op het niveau van iOS te brengen.
Stel je voor dat je een zonnepanelen hebt liggen en dat er na een software-update de panelen geen stroom leveren als het bewolkt weer is...
Net dat was de reden om voor Sonos te kiezen, niet voor de uitmuntende geluidskwaliteit want voor het geld dat ik er tegenaan gegooid heb kan ik wel wat betere sounds krijgen hoor. Net het gemak en de feilloze werking waren doorslaggevend. Nu zit ik hier met een systeem dat zelfs dat niet kan...
Het ergste is nog, als er dan een keer wel geluid uit komt, is ie dat ook zo vergeten. Zie dan het zooitje maar weer eens uit te krijgen.DiJerno schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:28:

Klopt helemaal wat je zegt. Het gebeurt zelfs wanneer je je volume aanpast hij dat niet direct doorgeeft. Je past het opnieuw aan want ja... Dan gebeurt er nog niets, probeert een andere handeling, gebeurt er nog steeds niets en opeens begint de app alle handelingen die je had uitgevoerd effectief naar de speakers te sturen. Moet zeggen, dat was nogal een ervaring zalle...MikeyMan schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:01:
[...]
Het ergste is nog, als er dan een keer wel geluid uit komt, is ie dat ook zo vergeten. Zie dan het zooitje maar weer eens uit te krijgen.
Ik heb wel terug 'plezier' (gadget-hobby zeg maar) in het opzoeken en reviews lezen om een surround uit te zoeken voor de tv. Receiver en kabels overal gaat 'm niet worden, denk ik, maar er zijn nog een aantal 'wireless home theaters' die het overwegen waard zijn. Ja, de reviews zijn vaak ook slecht als het over de software gaat (het deel waar ze sonos proberen na te doen zeg maar), maar vaak genoeg is het ook van: "eenmaal het er staat, doet het zijn ding en geen omkijken naar".DiJerno schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:28:
Ik heb een niet al te grote woonkamer, dus dat hoeft echt geen 800 Watt RMS systeem te zijn. Ik waardeer helder geluid, zonder al te veel bass, met rears die enkel dienst doen om een beetje een ruimtelijk effect te geven. Ik kijk dus oa naar bose en de kleinere systemen van sony/denon...
Ik realiseerde me net dat ik de tv setup nooit liet meedraaien in multioom/paired speakers. Multiroom is vaak enkel voor achtergrondradio of muziek als ik thuis ben, en dan vond ik de 5.1 telkens wat te nadrukkelijk. Dus wat mij betreft, mag die setup rond de tv single purpose zijn. Enkel voor de tv.
Voor multiroom zet ik dan, als apple gebruiker, een paar homepods neer (groot en klein) en dan ben ik klaar.
Sonos gaat naar de tweede tv en werkkamer.
Zodoende spreid ik de afhankelijkheid en de 'flexibileit'. Ben ik ergens niet tevreden, dan gaat gewoon een deeltje van de setup naar marktplaats, en klaar. Of verkoop je een hele home theater setup als een geheel (verkoopt ook makkelijk), en vervang door een andere.
Voor mezelf ben ik tevreden met deze redenering, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Sonos zet zichzelf in de markt als een luxe, high-end systeen. Hard- en software. Niveau apple, neerzetten en klaar. Als dat het doel is, dan is er maar 1 optie eigenlijk. En dat is sonos. Ze zijn nagenoeg alleen in die markt. Bluesound is nog een stuk duurder en meer high end...
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.