Ik kende iemand, high end job, maar had helemaal NIETS met smartphones/apps/... Inderdaad, alles moet gewoon 'af' zijn, en werken. Daar betalen ze ook voor, in een klasse waarde meeste onder ons niet in shoppen. Thuiskomen, muziek opzetten, moet gewoon werken. Ik heb daar ook een arc-systeem neergezet, en dat volume gedoe was daar ook altijd een probleem (vroeger al, ook met de vorige app). Via tv en eARC nog wel redelijk te doen (tv kijken) maar gewoon met muziek echt geen fijne interactie.DiJerno schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:04:
[...]
Klopt helemaal wat je zegt. Het gebeurt zelfs wanneer je je volume aanpast hij dat niet direct doorgeeft. Je past het opnieuw aan want ja... Dan gebeurt er nog niets, probeert een andere handeling, gebeurt er nog steeds niets en opeens begint de app alle handelingen die je had uitgevoerd effectief naar de speakers te sturen. Moet zeggen, dat was nogal een ervaring zalle...
Dat zijn de situaties waar je gewoon soms een normale domme afstandsbediening wil om 3 keer op een knopje te drukken om het zachter te zetten. Als iemand de dag eerder muziek had geluisterd op een hoog volume, kwam de arc er steeds in met dat hoge volume van de vorige sessie (wat vaak echt niet goed werd ontvangen
Als je veel controls wil wegnemen (denk 'apple') moet je er ook voor zorgen dat je ze niet nodig hebt, en dat je op een natuurlijke manier, als normale mensen en niet als 'nerds die aan de telefoon hangen te appen', je hardware kan bedienen.
Daarom heb ik een hekel aan alles wat via een app/telefoonscherm moet gaan (zonder alternatief). Ik mag er niet aan denken om de zonneschermen/gordijnen/verlichting steeds enkel met een app te kunnen doen. Ik wil gewoon die remote hebben liggen als fall back. Als no-nonsense controls
edit: ik had eerder al eens geschreven dat het lijkt alsof de volume settings 'vechten' met volume settings op een ander niveau. Zo voelt het vaak toch. Of dat volume via de cloud gaat (zal wel niet zo zijn, maar opnieuw, zo voelt het soms)
[ Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 26-05-2024 12:20 ]