Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 174 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
DiJerno schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:04:
[...]

Klopt helemaal wat je zegt. Het gebeurt zelfs wanneer je je volume aanpast hij dat niet direct doorgeeft. Je past het opnieuw aan want ja... Dan gebeurt er nog niets, probeert een andere handeling, gebeurt er nog steeds niets en opeens begint de app alle handelingen die je had uitgevoerd effectief naar de speakers te sturen. Moet zeggen, dat was nogal een ervaring zalle...
Ik kende iemand, high end job, maar had helemaal NIETS met smartphones/apps/... Inderdaad, alles moet gewoon 'af' zijn, en werken. Daar betalen ze ook voor, in een klasse waarde meeste onder ons niet in shoppen. Thuiskomen, muziek opzetten, moet gewoon werken. Ik heb daar ook een arc-systeem neergezet, en dat volume gedoe was daar ook altijd een probleem (vroeger al, ook met de vorige app). Via tv en eARC nog wel redelijk te doen (tv kijken) maar gewoon met muziek echt geen fijne interactie.

Dat zijn de situaties waar je gewoon soms een normale domme afstandsbediening wil om 3 keer op een knopje te drukken om het zachter te zetten. Als iemand de dag eerder muziek had geluisterd op een hoog volume, kwam de arc er steeds in met dat hoge volume van de vorige sessie (wat vaak echt niet goed werd ontvangen :D ) en dan is het zoeken naar de telefoon (die dan vaak ergens weg ligt, na een drukke dag), ontgrendelen, naar de sonos app (o wee als de app uitgelogd was of je moest je credentials weer ingeven), die brakke volume slider gebruiken...) Ofwel naar de arc zelf lopen en via de knopjes op het apparaat gaan (wat ik meestal deed).

Als je veel controls wil wegnemen (denk 'apple') moet je er ook voor zorgen dat je ze niet nodig hebt, en dat je op een natuurlijke manier, als normale mensen en niet als 'nerds die aan de telefoon hangen te appen', je hardware kan bedienen.

Daarom heb ik een hekel aan alles wat via een app/telefoonscherm moet gaan (zonder alternatief). Ik mag er niet aan denken om de zonneschermen/gordijnen/verlichting steeds enkel met een app te kunnen doen. Ik wil gewoon die remote hebben liggen als fall back. Als no-nonsense controls

edit: ik had eerder al eens geschreven dat het lijkt alsof de volume settings 'vechten' met volume settings op een ander niveau. Zo voelt het vaak toch. Of dat volume via de cloud gaat (zal wel niet zo zijn, maar opnieuw, zo voelt het soms)

[ Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 26-05-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:28
@DiJerno Je zult het allemaal vast wel geprobeerd hebben. Uitloggen en weer inloggen. App verwijderen en weer installeren.

Ik begrijp het trouwens volledig. Het moet foutloos werken en anders weg ermee.

Ik had tegen mijn vrouw en een kennis gezegd: niet updaten, het is een drama. Maar gisteren, het lijkt wel of Apple/Sonos het per regio kan pushen. De iPhone van mijn kennis en vrouw automatisch geüpdatet. Zegt die kennis: welke problemen bedoelde je eigenlijk? De nieuwe app werkt perfect.

Tsja, zeg het maar. Onbegrijpelijk dat de een geen problemen heeft en de ander er knettergek van wordt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Amos_x schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:06:
[...]

Bluesound is nog een stuk duurder en meer high end...
De hardware schijnt inderdaad weer beter en meer high-end te zijn, maar ik vind een goede app wel belangrijk. Sonos had dat altijd goed voor elkaar, eigen native apps met aandacht voor UX en regelmatig updates. Over de nieuwe app kan ik nog niks zeggen.

Ik heb bij een hifi-zaak een keer geluisterd naar speakers, die werden aangestuurd via HEOS, daar was ik qua software niet van onder de indruk. Het functioneerde wel, maar het voelde allemaal 'clunky' en op momenten onhandig. Is al wel een aantal jaren terug maar als ik de screenshots zie is er weinig veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiJerno
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-03 06:26
GerCor schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:27:
@DiJerno Je zult het allemaal vast wel geprobeerd hebben. Uitloggen en weer inloggen. App verwijderen en weer installeren.

Ik begrijp het trouwens volledig. Het moet foutloos werken en anders weg ermee.

Ik had tegen mijn vrouw en een kennis gezegd: niet updaten, het is een drama. Maar gisteren, het lijkt wel of Apple/Sonos het per regio kan pushen. De iPhone van mijn kennis en vrouw automatisch geüpdatet. Zegt die kennis: welke problemen bedoelde je eigenlijk? De nieuwe app werkt perfect.

Tsja, zeg het maar. Onbegrijpelijk dat de een geen problemen heeft en de ander er knettergek van wordt.
(Toevallig net aan het lezen, vandaar de snelle feedback O-) )

Ja klopt, allemaal al geprobeerd. Mijn telefoon was slachtoffer van de automatische update. Mijn vriendin haar automatische updates onmiddellijk stop gezet, een week later, heeft ie toch een update gedaan. Ook zij klaagt enorm dat het niet meer fijn werkt en je continue zit te kl*ten. Bijzonder jammer dit.

Zoals gezegd, nog tot eind juni krijgen ze van mij. Indien er geen beterschap is mag alles op V&A en hoop ik dat de koper er geen problemen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
Sinds de laatste nieuwe app toch ook hier minder goede ervaring.
De vorige S2 app werkte vrij goed.
Met de nieuwe de gekende issues maar ook hier voornamelijk issues met bediening...
Aanpassing van volume reageert soms echt met vertraging, of ik zie de volume balkjes in de app naar alle kanten springen....

De app zelf reageert precies ook véél gevoeliger dan de S2 app bv bij bediening van volume
Ook het "laden" / zoeken van speakers in het netwerk wil soms toch wel even op zich wachten.

(mix bekabeld / wifi speakers) Beam, Play1, play 3, One, sub...

Ik hoop dat komende updates van de app veel verbetering gaan brengen want nu is het echt wel een stap achteruit in gebruikers-ervaring.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:09
Dubrillion schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:48:
[...]

Heb ik weer! Vakantie geld gehad en een leuke bonus! :+
Wie heeft er nog een witte Sub Mini staan en wilt er vanaf _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3-D_Bz98Mm5_HMi9r1v648LsR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxiM0IjDgITs9di8xy4e8h2U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:13
Stond niet op de planning maar voor dit geld ook besteld 😄

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Laatst online: 21:09
Lijkt me een heel mooie prijs voor 379 toch? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Laatst online: 18-09 13:43
dit heeft weinig met sonos an sich te maken...

[ Voor 84% gewijzigd door teacher op 26-05-2024 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:54
De nieuwe app werkt bij mij nu redelijk goed. hij reageert op zich snel. Van het weekend ook een era 100 speaker gekocht en deze zonder problemen kunnen toevoegen. Het enige wat ik nog mis is het toevoegen van een nummer aan je playlist . Dus afspelen als volgende en toevoegen aan einde wachtrij. En de optie om je lokale bibliotheek opnieuw te scannen. Heb voor nu maar weer een dagelijkse update aangezet via de app op mijn Mac

[ Voor 18% gewijzigd door Cloud_VII op 26-05-2024 22:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 09:52
Bedankt. Ik ga deze bestellen! _/-\o_

Los daarvan! Nu ben ik verhuisd en komt er van de week een Sub Mini binnen.
De gordijnen gaan er vandaag/morgen op. Dus het systeem kan wel weer een rondje Trueplay gebruiken.

Nu heb ik en niemand in het huishuiden een iPhone. En ja ik weet dat ik er dan eentje kan lenen. Maar dat Sonos nog niet met een USB-C microfoon is gekomen die in elke apparaat werkt snap ik niet. Goudmijntje denk ik! :+

[ Voor 33% gewijzigd door Dubrillion op 27-05-2024 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik gebruik al enige tijd MBC for Sonos (Menu Bar Controller for Sonos) op mijn Mac.

https://mbc-for-sonos.app/pages/en/help.html

En nu de nieuwe Sonos app een totaal fiasco is, gebruik ik nog álleen maar MBC als ik achter mn Mac zit.
1 van mijn favoriete Mac apps.

MBC staat als mini player in mijn statusbar en vanuit daar kan ik 99% met mijn Sonos opstelling / muziekbronnen etc wat ik ook met de Sonos app kon voordat deze nieuwe bagger app uitkwam.
MBC wordt zeer goed onderhouden met telkens verbeteringen en nieuwe functies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:19
_Bailey_ schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:26:
ik gebruik al enige tijd MBC for Sonos (Menu Bar Controller for Sonos) op mijn Mac.

https://mbc-for-sonos.app/pages/en/help.html

En nu de nieuwe Sonos app een totaal fiasco is, gebruik ik nog álleen maar MBC als ik achter mn Mac zit.
1 van mijn favoriete Mac apps.

MBC staat als mini player in mijn statusbar en vanuit daar kan ik 99% met mijn Sonos opstelling / muziekbronnen etc wat ik ook met de Sonos app kon voordat deze nieuwe bagger app uitkwam.
MBC wordt zeer goed onderhouden met telkens verbeteringen en nieuwe functies.
Dat is echt heel fijn die app, wist ik nog niet, meteen gekocht en geinstalleerd! Dankjewel!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:24:
@Stefan22 Zenderlogo werkt in iOS. Niet in Android. Ik kom er net achter dat wanneer je in Android een zender afspeelt in Juke het logo wel blijft staan. Sonos Radio / TuneIn niet. Zichtbare verschil: bij Juke wordt artiest en liedje niet weergeven. Bij Sonos Radio / TuneIn verschijnt het logo tijdens de reclame. Zodra de muziek begint verdwijnt het logo.

[Afbeelding]
Klopt, hier ook inderdaad een logo op Android tijdens de reclame, daarna niet meer. Ook bij het afspelen van muziek via Logitech Media Server of BubbleUPnP wordt er geen artwork meer weergegeven, gebeurde bij de oudere applicatie nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Dubrillion schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:49:
[...]

Bedankt. Ik ga deze bestellen! _/-\o_

Los daarvan! Nu ben ik verhuisd en komt er van de week een Sub Mini binnen.
De gordijnen gaan er vandaag/morgen op. Dus het systeem kan wel weer een rondje Trueplay gebruiken.

Nu heb ik en niemand in het huishuiden een iPhone. En ja ik weet dat ik er dan eentje kan lenen. Maar dat Sonos nog niet met een USB-C microfoon is gekomen die in elke apparaat werkt snap ik niet. Goudmijntje denk ik! :+
Hou er vast rekening mee dat met de huidige stand van zaken:

A. een Sub installeren met Android gaat niet lukken.
B. Trueplay doet het niet.

Maar ik heb ook het gevoel dat het per land verschilt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

GerCor schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:21:
[...]
Weet iemand hoe het zit met TruePlay in een bestaand systeem?
Ik had deze geconfigureerd, maar in nieuwe (Android) app zit geen schakelaar meer om Aan/Uit te zetten.

Ik twijfel nu weleens of Trueplay aanstaat, maar kan dat dus niet checken :P
(stond altijd aan, dus ik zou verwachten dat nog steeds zo is)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18
Trueplay deed t bij wel wel met die Era-100.
Eerste keer crashte ie, tweede keer ging goed.
Een of andere korte variant die een seconde of 10 duurt.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
matthijst schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:51:
Trueplay deed t bij wel wel met die Era-100.
Eerste keer crashte ie, tweede keer ging goed.
Een of andere korte variant die een seconde of 10 duurt.
De Era heeft een eigen Trueplay. Werkt ook met Android.

@Canis Lupus. Het ontbreekt inderdaad nog in Android. En omdat we ook een firmware update hebben gehad is het niet te zeggen of we de pre-Trueplay nog hebben. Er zijn erbij die zeggen dat na de updates hun systeem anders klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

GerCor schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:21:
[...]
@Canis Lupus. Er zijn erbij die zeggen dat na de updates hun systeem anders klinkt.
Ah, nou voeg mij maar aan dat lijstje toe ;)
Dan ben ik dus niet de enige die iets lijkt te horen. Afwachten maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
GerCor schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:21:
[...]

De Era heeft een eigen Trueplay. Werkt ook met Android.

@Canis Lupus. Het ontbreekt inderdaad nog in Android. En omdat we ook een firmware update hebben gehad is het niet te zeggen of we de pre-Trueplay nog hebben. Er zijn erbij die zeggen dat na de updates hun systeem anders klinkt.
Ah, weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Canis Lupus schreef op maandag 27 mei 2024 @ 17:05:
[...]

Ah, nou voeg mij maar aan dat lijstje toe ;)
Dan ben ik dus niet de enige die iets lijkt te horen. Afwachten maar...
Net even in de iPhone van mijn vrouw gekeken bij Trueplay. Staat aan en als je wilt kun je Trueplay opnieuw doen.

Dus..... ik laat het uiteraard aan jou over wat je daar dan van denkt. Ik denk dat er niks veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
GerCor schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:21:
[...]

Hou er vast rekening mee dat met de huidige stand van zaken:

A. een Sub installeren met Android gaat niet lukken.

Maar ik heb ook het gevoel dat het per land verschilt.
Hier kom ik dus nu ook net achter.

Dus ik heb dus een Sub Mini in de woonkamer staan die ik niet aan mijn systeem kan koppelen? Met andere woorden: de app is zo k*t dat nieuwe producten die je koopt gebruikt moeten worden als bijzet tafeltje? |:(

Ik heb de oude app geïnstalleerd en daar kan je geen nieuwe producten toe voegen. Dan moet je naar de nieuwe app, maar daar kan je dus geen nieuwe producten toevoegen 😅

Wie heeft er in hemelsnaam besloten op die update er doorheen te duwen?

[ Voor 11% gewijzigd door Dubrillion op 27-05-2024 19:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rallye
  • Laatst online: 20:36
Zoals altijd: de baas. Je weet wel, zo iemand die zo’n toch best mislukte introductie “courageous” noemt. Iemand anders had het gewoon een gok genoemd een nieuwe app te introduceren zonder terugvaloptie. Dezelfde man heeft recent wel een deel van zijn aandelen Sonos verkocht…..
Sonos heeft er, naar het lijkt bewust, niet voor gekozen eerlijk te zijn en een beroep te doen op de loyaliteit van zijn klanten. Men heeft de PR-mensen de teugels over laten nemen met blabla over hoe geweldig etc. terwijl men er technisch niet klaar voor was - maar ja, een paar duizend nieuwe koptelefoons op voorraad laten liggen tot de app wel werkt was erg duur. Terwijl men ook vooraf had kunnen zeggen: ”We gaan iets doen wat niet handig is, maar het moet. We zijn niet het grootste bedrijf, dus twee apps naast elkaar trekken we niet. Je verlies een aantal zaken maar die komen weer terug op datum X. Onze samenwerking met TuneIn wordt ook anders dus je moet hun app even installeren. Oh, ja, als je muziekbibliotheek het niet doet kan dat aan de app liggen, maar ook aan het feit dat we tegelijkertijd SMBv1 hebben geschrapt. Het kan zijn dat je systeem wat langzamer lijkt want we gaan deels over naar de cloud, maar uiterlijk op datum Y werkt alles.” Niet voor kwetsbaar opstellen gekozen, maar voor onterechte powerplay. En nu is iedereen teleurgesteld.

Als je een iPhone leent kunt je de Sub mini wel installeren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Rallye schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:12:

Als je een iPhone leent kunt je de Sub mini wel installeren toch?
Als alles daarna werkt moet dat dan maar.
Werkt TruePlay überhaupt niet? Want morgen kan ik wel aan een iPhone komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:41
Trueplay werkt (hier) gewoon icm de Iphone. Afgelopen zaterdag nog getest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik heb al jaren een heerlijke concurrentie strijd met mijn broer als Pro iPhone user. Dus dat wordt op de blaren zitten komende tijd 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:32
Is de TV dialog sync helemaal verdwenen?

M’n oude instellingen lijken vast te staan, moest het nog eens corrigeren maar nu is er een nieuwe app waar ik ‘m niet meer kan vinden..
Alle audio loopt nu niet synchroon, geluid komt te laat dus kan het ook niet vervroegen via tv/shield :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42

Rhapsody

In Metal We Trust

Valandin schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:19:
Is de TV dialog sync helemaal verdwenen?

M’n oude instellingen lijken vast te staan, moest het nog eens corrigeren maar nu is er een nieuwe app waar ik ‘m niet meer kan vinden..
Alle audio loopt nu niet synchroon, geluid komt te laat dus kan het ook niet vervroegen via tv/shield :(
Bij mij nog te vinden via het tandwieltje (settings), dan kiezen voor de group/room waar je TV op aangesloten is, en dan een stuk naar onderen scrollen. Bij het kopje Home Theater.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

GerCor schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:46:
[...]
Dus..... ik laat het uiteraard aan jou over wat je daar dan van denkt. Ik denk dat er niks veranderd is.
Check. Ik denk ook dat nog aanstaat dan. Enige wat zou kunnen is dat ze wat aan Trueplay balans hebben getweakt, maar kans lijkt me klein...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
  • Laatst online: 22:32
Rhapsody schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:28:
[...]

Bij mij nog te vinden via het tandwieltje (settings), dan kiezen voor de group/room waar je TV op aangesloten is, en dan een stuk naar onderen scrollen. Bij het kopje Home Theater.
Bij mij hielt het scrollen op onder het kopje 'Geluid'
Kopje Home Theater bestond niet.

Nu de film afgelopen is, staat het kopje Home Theater er wel..
Film opnieuw aangezet, kopje weer weg.
Op een of andere manier verdwijnt het Home Theater kopje bij mij als er Dolby Atmos afgespeeld wordt. :'(
Zit goed in elkaar die app!

Maar fijn, kan het nu weer corrigeren.. :) thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Valandin schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:59:
[...]

Bij mij hielt het scrollen op onder het kopje 'Geluid'
Kopje Home Theater bestond niet.

Nu de film afgelopen is, staat het kopje Home Theater er wel..
Film opnieuw aangezet, kopje weer weg.
Op een of andere manier verdwijnt het Home Theater kopje bij mij als er Dolby Atmos afgespeeld wordt. :'(
Zit goed in elkaar die app!

Maar fijn, kan het nu weer corrigeren.. :) thanks!
Ik heb geen group/room ingesteld, bij mij vind ik Home Theater/TV Dialog Sync onder Tandwiel - Your System -Arc - en dan omlaag scrollen

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik kwam toevallig op de App Store van Apple. En daar zag ik dat Sonos nog netjes op de 4,5 sterren staat.
Is het voor Android gebruikers dan zoveel slechter?

Ik weet dat ''wij'' het altijd zonder TruePlay moesten doen, maar het werkte altijd wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Laatst online: 18-09 13:43
Gisteren de Arc + Sub geinstalleerd. Setup ging in principe vrij eenvoudig (met iOS app). Na de TruePlay tuning (al lees ik hierboven dat dat niet mogelijk zou zijn), was de ervaring van het geluid heel helder, maar wel hol. Nou heb ik zelf al wel wat lopen spelen met de equalizer en ervaar ik hetzelf minder, maar zijn er meer mensen die dit hebben ervaren of is het gewoon een kwestie wennen?

Verder zeer te spreken over de verpakking en setup. Super eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:11
Hallo allen,

ik loop tegen een probleem aan, waarvan ik niet zeker weet of het samenhangt met de nieuwe app, of dat de speaker echt een zogeheten DOA is.

ik heb dit weekend 2 Symfonisk tafellampen gekocht bij Ikea.
setup van lamp 1 ging zoals ik van Sonos gewend ben.
app openen, lamp automatisch gevonden, toevoegen, binnen 3 minuten spelen.
lamp 2 echter krijg ik al 2 dagen met geen mogelijkheid aan mijn systeem toegevoegd.

via wifi geprobeerd, via kabel geprobeerd elke keer met wisselend succes.
de ene keer kan ik de speaker vinden, speelt ook de audio pin af, maar geeft vervolgens aan dat er geupdate moet worden, daar schiet de boel meteen in error.
foutmelding 1002 niet mogelijk om de lamp te updaten.

heb ook al een hele oude ipad van zolder gehaald en deze weer is aangeslingerd, nadat ik op Reddit had gelezen dat je via de oude app wel kon updaten/toevoegen, helaas ook zonder succes.
in de oude app is de knop speaker toevoegen grijs, en wordt getoond dat ik eerst naar de nieuwe app moet updaten om nieuwe apparaten toe te kunnen voegen.

via de nieuwe app kan ik de speaker echter niet updaten.
dit allemaal geprobeerd via IOS daar ik niet in het bezit ben van een Samsung device

TLDR;
2 lampen/speakers gekocht, 1 probleemloos kunnen toevoegen, de ander geeft niet thuis.
zit dit in de nieuwe app of zit er echt een probleem in de speaker?
iemand nog een tip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dubrillion schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:55:
Ik kwam toevallig op de App Store van Apple. En daar zag ik dat Sonos nog netjes op de 4,5 sterren staat.
Is het voor Android gebruikers dan zoveel slechter?

Ik weet dat ''wij'' het altijd zonder TruePlay moesten doen, maar het werkte altijd wel prima.
Apple store telt alle historie mee.
Play store alleen recente reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
ThaAresX schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:01:
Gisteren de Arc + Sub geinstalleerd. Setup ging in principe vrij eenvoudig (met iOS app). Na de TruePlay tuning (al lees ik hierboven dat dat niet mogelijk zou zijn), was de ervaring van het geluid heel helder, maar wel hol. Nou heb ik zelf al wel wat lopen spelen met de equalizer en ervaar ik hetzelf minder, maar zijn er meer mensen die dit hebben ervaren of is het gewoon een kwestie wennen?

Dit geeft mij een beetje hoop dat ik vanavond een geinstalleerde Sub heb! Inclusief TruePlay :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
sonnypiek schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:02:
Hallo allen,

ik loop tegen een probleem aan, waarvan ik niet zeker weet of het samenhangt met de nieuwe app, of dat de speaker echt een zogeheten DOA is.

ik heb dit weekend 2 Symfonisk tafellampen gekocht bij Ikea.
setup van lamp 1 ging zoals ik van Sonos gewend ben.
app openen, lamp automatisch gevonden, toevoegen, binnen 3 minuten spelen.
lamp 2 echter krijg ik al 2 dagen met geen mogelijkheid aan mijn systeem toegevoegd.

via wifi geprobeerd, via kabel geprobeerd elke keer met wisselend succes.
de ene keer kan ik de speaker vinden, speelt ook de audio pin af, maar geeft vervolgens aan dat er geupdate moet worden, daar schiet de boel meteen in error.
foutmelding 1002 niet mogelijk om de lamp te updaten.

heb ook al een hele oude ipad van zolder gehaald en deze weer is aangeslingerd, nadat ik op Reddit had gelezen dat je via de oude app wel kon updaten/toevoegen, helaas ook zonder succes.
in de oude app is de knop speaker toevoegen grijs, en wordt getoond dat ik eerst naar de nieuwe app moet updaten om nieuwe apparaten toe te kunnen voegen.

via de nieuwe app kan ik de speaker echter niet updaten.
dit allemaal geprobeerd via IOS daar ik niet in het bezit ben van een Samsung device

TLDR;
2 lampen/speakers gekocht, 1 probleemloos kunnen toevoegen, de ander geeft niet thuis.
zit dit in de nieuwe app of zit er echt een probleem in de speaker?
iemand nog een tip?
Misschien een tip. Heb je de speaker die wel wil installeren al een keer verwijderd? En dan speaker 2 die niet wil installeren geprobeerd te installeren? Misschien een bug dat 2 dezelfde speakers installeren niet lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:17
ThaAresX schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:01:

Is de Arc van zichzelf al niet een beetje hol qua geluid en dat de Beam meer voller klinkt, maar kleinere soundstage heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
hotymoty schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:05:
[...]

Is de Arc van zichzelf al niet een beetje hol qua geluid en dat de Beam meer voller klinkt, maar kleinere soundstage heeft?
Ik vind de beam eigenlijk ook beter klinken dan een arc op z'n eentje. Kleinere soundstage inderdaad, minder 'volume', maar wel vol en vooral helder, wat mijn voorkeur heeft. Ook de betere soundbar als je veel naar muziek luistert.

De arc lijkt wel zo getuned dat er iets bij 'moet'.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Vandaag de Sonos Ace even opgehad in een druk winkelcentrum hier in Singapore, ik liep er heel toevallig (onder werktijd op weg naar lunch) tegenaan. Ik had mijn Sony 1000XM5 bij me en een korte vergelijking:

Looks: Sonos ziet er iets chiquer uit.
Draagcomfort: Sonos schelpen vielen om mijn oor, zat wel iets lekkerder.
Gewicht: Sony is iets lichter.
Geluid: Klinkt allebei gewoon goed. Geen uitgebreide test kunnen doen.
De verkoper had Spotify (oei, hoor ik de audiofielen denken) gekoppeld aan de Sonos bluetooth met een of andere house beat (oei oei, die klinken altijd lekker vol).
Ik heb zelf Apple Music met Spatial Audio gekoppeld en het nummer Dreams van Fleetwood Mac een seconde of 20 geluisterd. Tja Dolby Surround op een koptelefoon is gewoon niet indrukwekkend. Verder bleef die verkoper rustig doorpraten.

Niet kunnen testen: rechtstreeks streamen via wifi.

UPDATE: lees nu pas dat je helemaal geen Wifi kunt streamen.

Overig: de fysieke knoppen om van je Sonos set in huis naar je koptelefoon of andersom switchen zien er goed uit. Vrij grote schuifknop. Het heeft potentie.

Ga ik mijn Sony koptelefoon vervangen?
Nee, de Sonos is buiten de integratie met hun lineup geen upgrade lijkt me.

UPDATE: je kunt momenteel alleen het geluid van je Arc naar je Ace zetten. Maar moet je dan je Ace op de bluetooth van je TV aansluiten, of gaat het over je Arc op de een of andere manier?

Maar als ik nu een koptelefoon zou aanschaffen is de integratie met mijn Sonos opstelling thuis toch een handige toevoeging.

Ik ben benieuwd naar verdere reviews en de prijsontwikkeling.

[ Voor 8% gewijzigd door Stpan op 28-05-2024 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
GerCor schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:42:
[...]

Misschien een tip. Heb je de speaker die wel wil installeren al een keer verwijderd? En dan speaker 2 die niet wil installeren geprobeerd te installeren? Misschien een bug dat 2 dezelfde speakers installeren niet lukt?
nog niet geprobeerd, maar dit zou ik vanavond nog wel even kunnen proberen.
hopen dat ik dan niet met 2 speakers zit die niet meer toe te voegen zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
sonnypiek schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:56:
[...]

nog niet geprobeerd, maar dit zou ik vanavond nog wel even kunnen proberen.
hopen dat ik dan niet met 2 speakers zit die niet meer toe te voegen zijn 8)7
Dat hoop ik ook voor je. Maar ik lees meerdere berichten dat een tweede speaker toevoegen niet lukt. Zou een storing zijn bij Sonos, volgens weer iemand die, naar eigen zeggen, contact heeft gehad met ondersteuning. Maar ja, wat is er niet in storing bij Sonos? Mocht het lukken dan weet je wel dat het niet aan de speaker ligt en scheelt je een nutteloze rit naar Ikea.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonnypiek
GerCor schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:06:
[...]

Mocht het lukken dan weet je wel dat het niet aan de speaker ligt en scheelt je een nutteloze rit naar Ikea.
alleen daarom al wil ik het wel proberen _O-

ik neem aan, maar dat is slechts een aanname, dat de software die ik op speaker 1 (die ik wel kon koppelen) geupdate heb, behouden blijft?
aangezien speaker 2 hangt bij het update proces zou dit net de truc kunnen zijn.
als ik deze als eerste toevoeg, en vervolgens de al geupdate speaker loopt deze het installatieproces wel zonder problemen door!

UPDATE:
inmiddels gelukt en allebei werkend. Gekoppeld als stereopaar en trueplay uit kunnen voeren.

Ik heb de windows app gedownload op mijn laptop en deze ook opengehouden tijdens installatie.
Na de audiopin laten zoeken naar software updates en op deze manier de speaker kunnen updaten.

Daarna werkte alles al vanouds.
Iedereen dank voor t meedenken en hopelijk heeft een volgende nog iets aan deze manier!

[ Voor 25% gewijzigd door sonnypiek op 28-05-2024 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Laatst online: 20:36
@Stpan Van Arc naar Ace zou via het 5Ghz kanaal moeten gaan waar normaal de surrounds en de Sub op werken. Knop nummer 1 als ik het zo lees: https://www.sonos.com/nl-be/guides/sonosace

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
hotymoty schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:05:
Ik heb sinds paar dagen de Era 100, Beam2 en Mini Sub, maar ben nog niet heel tevreden. Twijfel of ik de set niet moet retourneren en voor bijvoorbeeld Bose gaan. Hebben jullie ook soms last van Sync-probleempjes? Vooral bij dialogen met films merk je klein beetje vertraging. Ook vind ik het geluid niet geweldig soms
Trueplay met een iPhone ingesteld? Wereld van verschil. Krijg je de juiste audiostream binnen? Te checken via de Sonos app als er iets via je tv afspeelt. Speel je een film? Check dan of er Atmos of Dolby Digital plus 5.1 door komt en geen stereo pcm of iets dergelijks. Stereo op je surround set kan inderdaad matig klinken. Je tv kan bijv. verkeerd ingesteld staan waardoor niet alles goed wordt doorgegeven aan je Beam.

Sync probleem kan met je tv te maken hebben. Als deze veel image processing toepast komt het geluid er eerder uit dan dat het beeld te zien is. De app heeft een instelling hiervoor zodat je dit met enkele ms kan aanpassen en alles synchroon loopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ronwiel op 28-05-2024 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Amos_x schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:15:
[...]

Ik vind de beam eigenlijk ook beter klinken dan een arc op z'n eentje. Kleinere soundstage inderdaad, minder 'volume', maar wel vol en vooral helder, wat mijn voorkeur heeft. Ook de betere soundbar als je veel naar muziek luistert.

De arc lijkt wel zo getuned dat er iets bij 'moet'.
Zelfde ervaring hier. 3 jaar lang een Beam gen 1 gehad. Super tevreden over. Daarna vervangen door een Arc en vanaf het begin geen lekker gevoel bij gehad. Dialogen zijn na 1,5 jaar nog steeds niet goed te horen, in mijn (kleine) woonkamer heeft het veel te veel vermogen waardoor de bas eigenlijk teruggeschroefd moet worden en het volume nooit hoger gaat dan 40%. Verder ook nooit de hoogte kanalen qua effect opgemerk.

Waarschijnlijk deze week met de lopende acties downgraden naar een Beam gen 2. En rustig afwachten wat de opvolger gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerblub
  • Laatst online: 19-09 14:44
Vanwege de goede acties momentele overgestapt naar sonos wetende van de app problemen momenteel... Maar heeft iemand het al voor elkaar gekregen om met Android een Sub toe te voegen? De app crasht tijdens het configuratie proces telkens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
angerblub schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:11:
Vanwege de goede acties momentele overgestapt naar sonos wetende van de app problemen momenteel... Maar heeft iemand het al voor elkaar gekregen om met Android een Sub toe te voegen? De app crasht tijdens het configuratie proces telkens
Voorlopig alleen te installeren met iOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
angerblub schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:11:
Ik had hetzelfde probleem gisteren. Vandaag met de iPhone van mijn broer alle stappen kunnen doorlopen inclusief TruePlay. Echt een wereld van verschil.

Komende dagen nog een beetje spelen met de EQ settings. Maar ik ben onder de indruk van de Sub Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Rallye schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:49:
@Stpan Van Arc naar Ace zou via het 5Ghz kanaal moeten gaan waar normaal de surrounds en de Sub op werken. Knop nummer 1 als ik het zo lees: https://www.sonos.com/nl-be/guides/sonosace
Ah dank je.

Ik vraag me af waarom TV geluid wel via een Wifi kanaal kan, maar rechtstreeks streamen niet. De wifi connectie zit er sowieso in dus.

Heeft dat te maken met energie consumptie? Of heb je meer hardware (en daardoor zwaardere koptelefoon) nodig om een stream van Apple of Spotify op je hoofdtelefoon te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• angerblub
  • Laatst online: 19-09 14:44
Dubrillion schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:42:
[...]

Ik had hetzelfde probleem gisteren. Vandaag met de iPhone van mijn broer alle stappen kunnen doorlopen inclusief TruePlay. Echt een wereld van verschil.

Komende dagen nog een beetje spelen met de EQ settings. Maar ik ben onder de indruk van de Sub Mini
Hier wordt het hetzelfde verhaal, scheelt dat m`n Arc vandaag ook pas binnenkomt.

Gisteren gespeeld met 2x Era 100 als stereopaar maar dat klonk al beduidend beter dan de 15 jaar oude goedkope Samsung 5.1 set die ik had staan. Benieuwd naar vanavond als de Arc en Sub beide aangesloten zijn en de Era`s als achterspeakers fungeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik ben recentelijk verhuisd en de instellingen stonden nog op de oude woning! En ik had het idee het set niet helemaal lekker klonk.

Nu met de Sub Mini en TruePlay klinkt het echt 100x beter.

Tevreden man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Mijn Port is ook binnen, komende van een S1 Connect. Het verbinden ging niet helemaal lekker. Tijdens een update bleef ie hangen. Niet de plug-and-play ervaring zoals voorheen. Mijn oude Play:3 ondersteund ook S2 kwam ik achter, die aanmelden was helemaal drama. Ergens bij een firmware update bleef ie hangen. Na een uur klooien las ik dat je 'm aan kon sluiten via ethernet. Toen herstelde ie het.

De nieuwe app bevalt mij wel. De UI met de cards is even wennen, maar het idee vind ik wel goed. De ondersteuning voor Apple Music is een stuk beter, daar ben ik wel blij mee. Hopelijk voegen ze muziek via NAS snel toe, dat gebruik ik zelden maar het hoort er wel in. Ook de sleep timer mis ik. Soms vind ik de app wel traag. Verder merkte ik dat je telefoon niet per se op het wifi-netwerk hoeft te zitten om Sonos te bedienen, dat was voorheen wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Ronwiel schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:08:
[...]

Zelfde ervaring hier. 3 jaar lang een Beam gen 1 gehad. Super tevreden over. Daarna vervangen door een Arc en vanaf het begin geen lekker gevoel bij gehad. Dialogen zijn na 1,5 jaar nog steeds niet goed te horen, in mijn (kleine) woonkamer heeft het veel te veel vermogen waardoor de bas eigenlijk teruggeschroefd moet worden en het volume nooit hoger gaat dan 40%. Verder ook nooit de hoogte kanalen qua effect opgemerk.
Klopt, ik denk ook dat je al een beste woonkamer nodig hebt om een arc tot z'n recht te laten komen. Ik heb 'm ooit eens opgezet in een echt grote woonkamer moderne stijl. Zo'n grote erg open ruimte met een hoog plafond (3,5+ meter). En daar kan dat ding tenminste wat de benen strekken. In een kleinere woonkamer moet het volume erg laag, waardoor je inderdaad dat effect hebt dat centers niet erg duidelijk zijn, en de bass niet echt open kan.

Ik blijf er bij dat een beam voor de meeste woonkamers echt zeker voldoende is. Zeker in combinatie met era rears en een klein subje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Nou heb ik de Beam al een tijdje en voor muziek luisteren, TV kijken of films kijken volstaat de Beam in combinatie met Sub en achterluidsprekers uitstekend.

Alleen. Nou zat ik eergisteren naar een concert van Armin van Buuren te kijken via de YouTube TV app. Naast dat het in Dolby Mat 2.0 was -ik had PCM stereo verwacht- merkte ik voor het eerst dat ik extra luidsprekers links en rechts van de TV miste. Eigenlijk is het geen doen, naar een concert luisteren via een soundbar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crosseel
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 20:29
Hier ook super tevreden over beam gen2 icm sub gen2 en 2x one sl als rear.. enige dat ik zou upgraden is mss de rears naar era 100’s maar lees gemengde ervaringen..

Iemand die recent van one’s naar era 100’s binnen een surround setup is gegaan en kan zeggen of dit een meerwaarde was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:55
Wat ik mij afvraag over de Sonos Ace:

- Deze kan bv Apple music niet lossless streamen vanaf een iOS apparaat
- Deze kan wel Dolby Atmos vanaf een Arc streamen.

Zou lossless Apple music wat op een Arc speelt en overgenomen wordt door de Ace wel lossless kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
crosseel schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:43:
Hier ook super tevreden over beam gen2 icm sub gen2 en 2x one sl als rear.. enige dat ik zou upgraden is mss de rears naar era 100’s maar lees gemengde ervaringen..

Iemand die recent van one’s naar era 100’s binnen een surround setup is gegaan en kan zeggen of dit een meerwaarde was?
Ik raad mensen altijd aan, zeker als ze een 2de kamer, gastenkamer, ... hebben, om de setup te beginnen met een beam. En vaak blijkt dat meer dan genoeg.

Die luidsprekers kunnen zonder vervorming gemakkelijk naar 80%. Al eens geprobeerd een beam op 80% te zetten? Best luid hoor.

Het verschil zit dan nog enkel in soundstage en 'breedte' van het geluid, tussen arc en beam, en dat is puur wat je voorkeur is. In elk geval, voor muziek is het mijn ervaring (en breder gedragen ook als je online wat leest) dat beam > arc. Voor mijn type muziek dan toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil103
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 11:59

Devil103

Coffee need more coffee

Na het hele app gedoe vraag ik me stevig af of ik nog verder in Sonos wil investeren.
Maar voorlopig zie ik eigenlijk geen echte alternatieven op dit prijspunt.

- Bluesound is duurder
- KEF blijft de droom, maar duur in multi room
- Bose heb ik geen ervaring mee en ik kan weinig info vinden over de geluidskwaliteit

Ik ben al vele jaren klant bij Sonos en heb eigenlijk nog steeds mijn oorspronkelijke producten.
Zegt natuurlijk iets over de levensduur....

- Sonos Playbar (2014)
- 2x Play:1 in bureau / slaapkamer
- laatste aanwinst was een Sonos Move vorig jaar voor de keuken / buiten

Ik vraag me dus af of ik de app nog wat moet uitzweten en profiteren van de acties om eventueel een Play:1 te vervangen door een Era 100 of toch zoeken naar een ander merk.

Ik ben nog steeds blij met het geluid van Sonos

Is een Era 100 een wezelijk verschil met de Play:1 qua geluid in een kamer (voornamelijk bureau)?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Devil103 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:12:
Na het hele app gedoe vraag ik me stevig af of ik nog verder in Sonos wil investeren.
Maar voorlopig zie ik eigenlijk geen echte alternatieven op dit prijspunt.
Klopt, sonos is vrij uniek. Maar andere producten komen in de buurt voor bepaalde delen van het totaalpakket. Zo kan je kijken naar een aparte set, die enkel de home theatre setup moet vervullen aan de tv. En met die ingesteldheid ben je al een eind op weg in je zoektocht.

Een volledig ecosysteem en geïntegreerde oplossing zoals sonos zal je op deze prijs inderdaad niet vinden.

Ik heb ook Sonos aankopen stopgezet, ga m'n eisen bijstellen (wat gebruik ik nu echt?) en ga afbouwen ipv uitbouwen.
- Bose heb ik geen ervaring mee en ik kan weinig info vinden over de geluidskwaliteit
Van wat ik begrijp uit de reviews, heel gelijkaardig aan Sonos. Dubbeltje op z'n kant, en links of rechts is het meer smaakgebonden. Sowieso kan je uit de kleine speakers die beiden gebruiken geen mirakels verwachten, en komt er bij beiden een hoop processing en kunstjes bij de pas om de fysica wat te helpen. Dus dat heb je bij beiden.

Als ik tijd heb in de komende maanden, ga ik wel eens zo'n Bose setup proberen te beluisteren als dat ergens mogelijk is. k zou die dan enkel als dedicated tv setup inzetten, en geen zaken 'forceren' die me mogelijks zullen frustreren. Zoals multi-room opzetten als dat hun ding niet is. Single purpose...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Devil103 herken het ook hoor. De app was voor mij ook het grootste USP van Sonos. Zonder gezeur alle verschillende bronnen bij elkaar, ook voor mn ouders begrijpelijk. Voor de geluidskwaliteit heb ik het spul niet gekocht, aangezien dat duidelijk inferieur is aan de 5.1 set die ik heb staan.

Dan blijft gebruiksgemak en 'geen gezeik' over. En dat mis ik inmiddels een tijdje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil103
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 11:59

Devil103

Coffee need more coffee

MikeyMan schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:18:
Voor de geluidskwaliteit heb ik het spul niet gekocht, aangezien dat duidelijk inferieur is aan de 5.1 set die ik heb staan.
Heb je een referentie van je 5.1 set? Ik vind persoonlijk de playbar nog atlijd een zeer vol en rijk geluid hebben voor TV in vergelijking met andere TV-sets die al snel blikkerig klinken.

Ook qua audio vind ik deze playbar zeer goed. Mogelijks komt dit omdat die tegen een volle muur aan hangt in een 40m² ruimte.

Ik heb wel het gevoel dat voor sommige types muziek de playbar iets te kort schiet.
Mogelijks ontbreek ik daar de sub. Maar tot op heden is deze altijd te duur geweest naar mijn smaak. En ik weet niet wat ik van de Sub mini moet vinden in een ruimte van 40m².

Ook de Play:1 vind ik nog steeds echt goed. Ik luister momenteel naar de Play:1 in mijn bureau. Lekker op 50% volume en de audio is gewoon goed te noemen.

Er zijn enkele referentietracks die ik vaak gebruik waar ik merk dat de audiobeleving met de hoofdtelefoon beter is dan met de Play:1. Waarschijnlijjk veroorzaakt door een stuk echo in de bureau. Vandaar dat ik me afvraag of een Era100 een verbetering zou zijn met de ingebouwde Trueplay. Wanneer ik de Move naar de bureau verplaats merk ik met de Trueplay aan / uit weinig verschil behalve in de volheid van de audio. De move zit daar duidelijk in het voordeel tov de Play:1.
Als ik tijd heb in de komende maanden, ga ik wel eens zo'n Bose setup proberen te beluisteren als dat ergens mogelijk is. k zou die dan enkel als dedicated tv setup inzetten, en geen zaken 'forceren' die me mogelijks zullen frustreren. Zoals multi-room opzetten als dat hun ding niet is. Single purpose.
Single purpose snap ik. Echter zie ik me nog niet investeren in een aparte tv en audio setup in de living.

Ik vind de multiroom van Sonos wel zo handig.
Ik ben aan het luisteren in de bureau en loop naar de keuken en kan gewoon verder luisteren met een druk de knop om te groeperen (of via automatisatie en Home Assistant).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Devil103 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:40:
[...]

Heb je een referentie van je 5.1 set? Ik vind persoonlijk de playbar nog atlijd een zeer vol en rijk geluid hebben voor TV in vergelijking met andere TV-sets die al snel blikkerig klinken.
Heb een 5.1 (goed, volgens mij is het ding officeel 9.2 ofzo) receiver staan met een vijftal Dynaudio speakers. Heeft over de jaren nieuw tegen de 10k gekost. En hoewel geluidskwaliteit natuurlijk subjectief is, komen de Sonos speakers nieteens in de buurt. Verder merken we vooral ook dat het een stuk minder 'vermoeiend' is om het lang aan te hebben staan. Maargoed, niet iedereen zal een stel grote vloerstaanders en een dikke versterker kunnen waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik had een Sony 5.1 set van 600 euro (toentertijd). Het geluid was subliem voor die prijs.
Speakers waren lomp groot en de software was dramatisch.
Je wordt wat ouder en minder tijd om regelmatig te rommelen met een product.

En dus toen op zoek gegaan naar een nieuw systeem. Ik kwam bij de Samsung setjes uit. Die vaak voor 1000 euro een volledig set bieden. Maar ook daar kwam uit de reviews dat het geluid beter was dan Sonos, maar het set regelmatig qua software te kort schoot. Of erger nog: dat opeens 1 van je surrounds of de sub tijdelijk de verbinding kwijt was.

Dan blijft alleen Sonos over. En met een Arc + surrounds en een Sub Mini voldoet dit eigenlijk voor het meerendeel van mijn content. Één HDMI kabel naar de TV en alles werkt met één afstandbediening en Spotify via de telefoon.

De tijd dat ik het set op 80% zette en ze waarschijnlijk 3 huizen verderop afvroegen waar dat getril vandaan kwam zijn toch achter mij! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dubrillion schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:54:
Ik had een Sony 5.1 set van 600 euro (toentertijd). Het geluid was subliem voor die prijs.
Speakers waren lomp groot en de software was dramatisch.
Je wordt wat ouder en minder tijd om regelmatig te rommelen met een product.
Software? Rommelen met het product?

Das het mooie van een ouderwetse surround receiver; het werkt gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
App update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
Meteen gecheckt. Beide devices via updates zoeken: 'je Sonos systeem is up to date'
Iphone is 80.01.11 (release 20 mei 2024) en de Pixel 8a is 80.01.07 (release van 17 mei 2024)

Zie via https://support.sonos.com...or-sonos-software-updates
Dat er idd update(s) zijn.
==
Dus via de playstores gecheckt en dat is gelukt.
Dacht even in de Sonos app zelf zoeken naar updates.

Nu geeft ie wel respectievelijk 80.01.08 en 80.01.30 aan

Fingers crossed: Sonos app openen en het werkt (zoals het deed en hoort ;) )

[ Voor 28% gewijzigd door Brains Bush op 29-05-2024 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:17
Ik zit op 80.01.30.
Net geüpdatet IOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Ben een beetje aan het testen met Apple Music spatial en lossless muziek. Als ik mijn Arc selecteer (met sub en 2x Play:1) dan werkt het zonder problemen, selecteer ik 1 van mijn andere Play 1’s in de andere ruimtes dan werkt het niet meer, ook de Arc set stopt met het weergeven hiervan.

Ik weet dat Play 1’s niet ondersteund worden maar waarom werkt dit dan zonder problemen in mijn Arc setup?

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiJerno
Cardwizard schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:16:
Ben een beetje aan het testen met Apple Music spatial en lossless muziek. Als ik mijn Arc selecteer (met sub en 2x Play:1) dan werkt het zonder problemen, selecteer ik 1 van mijn andere Play 1’s in de andere ruimtes dan werkt het niet meer, ook de Arc set stopt met het weergeven hiervan.

Ik weet dat Play 1’s niet ondersteund worden maar waarom werkt dit dan zonder problemen in mijn Arc setup?

Iemand een idee?
Ik vermoed dat de ARC de encoding voor zijn rekening neemt en de nodige data naar de 1's stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiJerno
App werkt gevoelig sneller reageert vlotter. Ook de bediening hapert minder. Nog niet op het oude niveau maar het is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Is dat signaal icoontje nou ook nieuw?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqDmDZ5L_FAXozguJchRVb_loWk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ug1JvNCB1vbx0bu6YvYx3sL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Wel weer wat beter idd.
Verliest soms nog steeds de verbinding.

En vaag. Apple music: nummers browsen. Stopt na een nummer of 25 die beginnen met A.

Tis wel echt die suffe app die relt. Heb ook die nieuwe Ikea remote en als ik daar op pauze of skip klik dan is het instant.

[ Voor 29% gewijzigd door matthijst op 29-05-2024 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:13
Ik probeer mijn Apple TV remote te koppelen aan mijn Sonos arc (om het volume te regelen voor als de tv uit staat). Ik loop vlot door het proces heen en alles zou moeten werken echter werken de volume + en de mute knop niet. De volume - knop doet het wel. Iemand dit ook gehad en enig idee hoe ik het oplos? :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ronvgs schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:18:
Is dat signaal icoontje nou ook nieuw?

[Afbeelding]
Ja, apart. En ook alleen daar. Het nut ervan ontgaat mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:39
Wat mij opviel is dat Sinds de vorige app versie voor iPhone onder ‘over je systeem’ ook niet meer wordt aangegeven of de speaker op WiFi of Sonosnet zit (voorheen de “WM:0” of “WM:1” aanduiding).
Bij zit alles overigens op wifi, mogelijk is dat de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Wally2002 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:34:
Wat mij opviel is dat Sinds de vorige app versie voor iPhone onder ‘over je systeem’ ook niet meer wordt aangegeven of de speaker op WiFi of Sonosnet zit (voorheen de “WM:0” of “WM:1” aanduiding).
Bij zit alles overigens op wifi, mogelijk is dat de reden.
Dat heeft er niks mee te maken. Ze maken er gewoon een puinhoop van.

Ik weet niet of je de Sonos Controller voor pc hebt?
Daar staat het wel vermeld.

Als je naar de nieuwe Sonos webpagina gaat dan staat het niet vermeld maar het IP-adres ontbreekt ook. De Move, bijvoorbeeld, heet daar niet Move maar Verplaatsen.

Hier wordt bij de Boost wel aangegeven in welke Kamer deze geplaatst is, in de app en pc controller staat 'niet beschikbaar'.

Als je de 3 met elkaar vergelijkt dan vallen nog veel meer verschillen op.

Dus, voorlopig helemaal niks van aantrekken. Anders maak je je misschien zorgen om niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
GerCor schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:45:
[...]

Dat heeft er niks mee te maken. Ze maken er gewoon een puinhoop van....

...De Move, bijvoorbeeld, heet daar niet Move maar Verplaatsen.
Als je in de instellingen zoekt naar de EQ van je surroundspeakers kan je kiezen uit gebalanceerd of volledig. Nu heet gebalanceerd: ''Omgevingslichtgevoelig'' :+

Alsof de surround speakers harder of zachter gaan door ambient light sensors 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Dubrillion op 30-05-2024 10:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
Dubrillion schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:52:
[...]

Als je in de instellingen zoekt naar de EQ van je surroundspeakers kan je kiezen uit gebalanceerd of volledig. Nu heet gebalanceerd: ''Omgevingslichtgevoelig'' :+

Alsof de surround speakers harder of zachter gaan door ambient light sensors 8)
Ik dacht al gisteravond toen ik de gordijnen dicht deed..... gaat het geluid nu zachter? }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonnypiek
. Heb ook die nieuwe Ikea remote en als ik daar op pauze of skip klik dan is het instant.
hoe werkt dat precies met die remote?
stel ik speel in de woonkamer muziek A af, en in de keuken muziek B.
als ik dan het volume harder/zachter zet, hoe weet die remote dan voor welke ruimte dit geld?
hk12nl schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:59:
Ik probeer mijn Apple TV remote te koppelen aan mijn Sonos arc (om het volume te regelen voor als de tv uit staat). Ik loop vlot door het proces heen en alles zou moeten werken echter werken de volume + en de mute knop niet. De volume - knop doet het wel. Iemand dit ook gehad en enig idee hoe ik het oplos? :)
ik ben wel benieuwd of je dit uiteindelijk aan de praat krijgt en welke stappen je daarvoor hebt ondernomen.
zoek ook al een tijdje naar zo'n soort oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Nou ja, ik, en ik denk velen van ons, ben blij dat verder alles, op eigen bibliotheek na, nog gewoon werkt. Ik lees op diverse Sonos fora dat bij sommigen hun systeem volledig weggevaagd is. Alleen nog zichtbaar op hun router/modem.

Ik vraag me eigenlijk af wat de inhoud van de app is. Lijkt wel frame met een link naar een adres op een Sonos server. Dus, als je een aanpassing maakt in de app, dit wordt opgeslagen op een Sonos server. Op zich niks mis mee. Lijkt mij ontzettend handig voor ondersteuning van Sonos.

Want ik heb nog steeds als ik de app start: systeem niet gevonden. En na even wachten wordt het geladen. Als alles op mijn telefoon zou staan waarom duurt het dan zo lang voordat het systeem zichtbaar wordt?

Ik start de app. App zoekt contact met de server. Server controleert mijn account en toont alles wat onder mijn account hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Cardwizard schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:14:
Wat ik mij afvraag over de Sonos Ace:

- Deze kan bv Apple music niet lossless streamen vanaf een iOS apparaat
- Deze kan wel Dolby Atmos vanaf een Arc streamen.

Zou lossless Apple music wat op een Arc speelt en overgenomen wordt door de Ace wel lossless kunnen?
Hoe de Ace gaat werken
Het idee is volgens mij dat je vanaf een iOS apparaat via Bluetooth een verbinding maakt, die 'lossless' en 'Dolby Atmos' op je iOS device streamt en via bluetooth' op je Ace afspeelt.

Per vorige pagina, ik heb Apple Music afgespeeld op een Ace, met Atmos.
Maar (hoop niet te verwarrend) om precies te zijn was het Apple Music app vanaf mijn Android, via bluetooth naar de Ace.

Streamen vanaf je Dolby Atmos via je Arc lijkt alleen bedoelt te zijn voor het kijken naar de TV, en te switchen van je Arc naar je Ace.

Een workaround om muziek te streamen kan zijn om (al dan niet via Apple TV) muziek via je TV naar je Ace te streamen, en die streamt dan via je Wifi kanaal naar je Sonos Ace ipv bluetooth.

Dat klinkt nogal omslachtig, en werkt bijvoorbeeld niet als je weg bent van je Arc, bijvoorbeeld op kantoor. Ik zou je Ace gewoon rechtsstreeks aan je iPhone/Android aansluiten via bluetooth zoals je met een normale headset doet.

De Sonos Ace is dus niet een 'Sonos Move' op je hoofd, zoals velen hoopten. Het is meer een 'Sonos Beam' op je hoofd, maar dan met een rare uitzondering icm je Arc.

De achterliggende vraag
Toch heb ik dezelfde vraag: wat is de reden dat Sonos niet rechtsstreeks wil streamen, zonder tussenkomst van de Arc. De techniek lijkt aanwezig te zijn, getuige het feit dat je het beluid van je TV via de WiFi receiver in de Ace kunt ontvangen - zonder bluetooth connectie?

Is het wellicht dat dit teveel stroom kost? Kan me voorstellen dat via het 5GHZ kanaal binnenshuis vanaf de Arc streamen veel efficienter. Bijvoorbeeld dat de Arc het decoderen al doet. En dat het aanspreken van een IP-adress al door de Arc wordt gedaan, en dit teveel lasten voor de Ace zou zijn. Of zijn het misschien licentiekosten? Geen idee of Sonos aan Spotify/Apple Music betaalt om te kunnen streamen - en ze deze licentie niet voor de Ace willen afnemenen. Ik speculeer maar wat.

[ Voor 14% gewijzigd door Stpan op 30-05-2024 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
In de oude app. Als je TV keek en je wilde naar de radio luisteren. Dan kreeg je de vraag of je (audio) over wilde schakelen. Nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Stpan schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:59:
[...]
De achterliggende vraag
Toch heb ik dezelfde vraag: wat is de reden dat Sonos niet rechtsstreeks wil streamen, zonder tussenkomst van de Arc. De techniek lijkt aanwezig te zijn, getuige het feit dat je het beluid van je TV via de WiFi receiver in de Ace kunt ontvangen - zonder bluetooth connectie?

Is het wellicht dat dit teveel stroom kost? Kan me voorstellen dat via het 5GHZ kanaal binnenshuis vanaf de Arc streamen veel efficienter. Bijvoorbeeld dat de Arc het decoderen al doet. En dat het aanspreken van een IP-adress al door de Arc wordt gedaan, en dit teveel lasten voor de Ace zou zijn. Of zijn het misschien licentiekosten? Geen idee of Sonos aan Spotify/Apple Music betaalt om te kunnen streamen - en ze deze licentie niet voor de Ace willen afnemenen. Ik speculeer maar wat.
Wellicht. Of kosten. Want ik kan geen andere reden bedenken dat Sonos dit product zou uitbrengen dat zo fundamenteel 'anders' werkt dan de rest van hum ecosysteem. Dat niet op dezelfde manier rechtstreeks aan te spreken is. Althans, ik had wel verwacht dat het rechtstrees via wifi te gebruiken zou zijn.

Als ze het anders in de markt hadden gezet was het misschien duidelijker geweest. Home Theater headset of zo, maar dat dekt ook de lading niet want daarnaast is het ook een bluetooth headset uiteraard. Lastig. Maar het is lastig, net omdat het zo'n vreemd product is.

Ik hoef het alvast echt niet. Ik geniet van m'n Bose QC (laatste gen) en die doen bijna net hetzelfde, behalve het overnemen van tv audio via de arc. (maar wel rechtstreeks via de tv bluetooth, wat min of meer hetzelfde resultaat heeft, enkel omslachtiger)

Dit doet me heel hard denken aan de playstation portal, dat zeker en vast ook in de handen is beland van een paar onwetende kopers.

En er is net wel een goede usecase voor een wifi headset, dit was echt een USP geweest. Namelijk door je hele huis kunnen 'roamen' (overal waar je wifi hebt, als het goed is ook in de tuin/garage/enz...) zonder dat de verbinding wegvalt, zonder dat je je telefoon overal bij hoeft te hebben (bvb in de kamer laten liggen), zonder de tv aan te moeten hebben (wat nu wel het geval zal zijn). En ik verwacht niet dat het signaal van de arc echt ver reikt, aangezien de arc enkel speakers moet bereiken in dezelfde ruimte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GerCor schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:20:
Nou ja, ik, en ik denk velen van ons, ben blij dat verder alles, op eigen bibliotheek na, nog gewoon werkt. Ik lees op diverse Sonos fora dat bij sommigen hun systeem volledig weggevaagd is. Alleen nog zichtbaar op hun router/modem.

Ik vraag me eigenlijk af wat de inhoud van de app is. Lijkt wel frame met een link naar een adres op een Sonos server. Dus, als je een aanpassing maakt in de app, dit wordt opgeslagen op een Sonos server. Op zich niks mis mee. Lijkt mij ontzettend handig voor ondersteuning van Sonos.

Want ik heb nog steeds als ik de app start: systeem niet gevonden. En na even wachten wordt het geladen. Als alles op mijn telefoon zou staan waarom duurt het dan zo lang voordat het systeem zichtbaar wordt?

Ik start de app. App zoekt contact met de server. Server controleert mijn account en toont alles wat onder mijn account hangt.
Sowieso vaag hoe dat werkt.

Als de app denkt dat er geen verbinding is, kan ik via home assistant gewoon de speakers bedienen.

Ik snap echt niet wat er dan voor validatie ingebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Stpan schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:59:
De achterliggende vraag
Is überhaupt bekend/zeker hoe de Arc een verbinding opbouwt naar de Ace? Kan dit niet gewoon een Bluetooth verbinding zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stpan
Wally2002 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:41:
[...]

Is überhaupt bekend/zeker hoe de Arc een verbinding opbouwt naar de Ace? Kan dit niet gewoon een Bluetooth verbinding zijn?
@Rallye heeft hier een paar pagina's naar de handleiding gelinkt, en die geeft uitsluitsel dat het via de Wifi gaat (van Arc naar Sonos)

https://www.sonos.com/nl-be/guides/sonosace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
De Ace beschikt over de begrippen Room mapping en True Cinema. Als de Ace gekoppeld is aan de Arc dan lijkt het het alsof je naar de surroundopstelling luistert. Dus, je kijkt recht naar de TV, spraak komt van voren. Draai je je hoofd naar rechts, zeg 90 graden, dan komt spraak links in je koptelefoon.

Er zijn wel filmpjes met uitleg te vinden op YouTube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Stpan schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:56:
[...]

@Rallye heeft hier een paar pagina's naar de handleiding gelinkt, en die geeft uitsluitsel dat het via de Wifi gaat (van Arc naar Sonos)

https://www.sonos.com/nl-be/guides/sonosace
Ik lees er misschien overheen maar ik haal dat er niet uit.
Schakel de tv-audio van een geschikte Sonos-soundbar direct over naar je Sonos Ace en laat je omringen door meeslepend surroundgeluid en ruimtelijke audio.

Opmerking: Alleen tv-geluid (via HDMI of optisch) kan streamen naar Sonos Ace.

Gebruik de Sonos-app om de verbinding tussen je Sonos Ace en een geschikte soundbar tot stand te brengen. Zorg dat je producten zijn bijgewerkt en dat wifi is ingeschakeld voordat je Tv-geluid overschakelen gebruikt.
Er staat alleen dat wifi ingeschakeld moet zijn, maar dat is m.i. bedoeld voor de smartphone waar de app op draait. Zodat de Sonos app kan verbinden met de geschikte soundbar om dit verder in te stellen op de soundbar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:09

Halfkakkende

Vandring

*O* *O* *O* Volume wijzigen werkt weer normaal en direct! Nu nog de queue en lokale muziek en dan wennen we hier thuis vast weer aan de nieuwe interface.

edit:

En de Roam weer werkend aub

[ Voor 7% gewijzigd door Halfkakkende op 30-05-2024 14:13 ]

MUZIEK!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 21:57
Benieuwd wanneer de eerste echte in depte reviews van de Ace verschijnen. Over 6 dagen al verkrijgbaar nu.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Dus Sonos Radio luisteren met de Ace zonder een Arc gaat niet lukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:46
knny schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:50:
Benieuwd wanneer de eerste echte in depte reviews van de Ace verschijnen. Over 6 dagen al verkrijgbaar nu.
3 juni las ik ergens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Ronvgs schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:26:
Dus Sonos Radio luisteren met de Ace zonder een Arc gaat niet lukken?
Met ook niet.

De verbinding Ace Arc heeft betrekking op TV audio.

Muziek luisteren gaat via Bluetooth.

@Steven030 5 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:46
GerCor schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:03:
[...]

Met ook niet.

De verbinding Ace Arc heeft betrekking op TV audio.

Muziek luisteren gaat via Bluetooth.

@Steven030 5 juni.
Waar kan je dat vinden? Het enige wat ik erover kan vinden is deze reviewer die in comments 3 juni zegt. Geen idee of het klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Steven030 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:25:
[...]

Waar kan je dat vinden? Het enige wat ik erover kan vinden is deze gast die in comments 3 juni zegt. Geen idee of het klopt
Bijvoorbeeld hier: https://nl.community.sono...elefoon-sonos-ace-6777328

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Amos_x schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:18:
[...]

Wellicht. Of kosten. Want ik kan geen andere reden bedenken dat Sonos dit product zou uitbrengen dat zo fundamenteel 'anders' werkt dan de rest van hum ecosysteem. Dat niet op dezelfde manier rechtstreeks aan te spreken is. Althans, ik had wel verwacht dat het rechtstrees via wifi te gebruiken zou zijn.
Accuduur, zei Sonos pas ergens (denk op the verge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
matthijst schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:47:
[...]

Er bestaat ook geen enkele andere wifi headset. Dus het zou wel een primeur zijn.

Ook denk ik niet dat er een bluetooth protocol is dat lossless aankan (zeg CD bit-rate). Het draadloze netwerk vanaf de Arc zal dat vermoedelijk wel kunnen (want moet normaal 3 andere speakers kunnen aansturen en zal wellicht over voldoende bandbreedte beschikken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brains Bush
matthijst schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:47:
[...]

Wifi alleen in combi met bv films atmos kijken, dus die Arc-Ace koppeling. Gebruiken ze toch die soort backhaul link voor?

Zou je altijd 'default' wifi connectie maken voor regulier muziek luisteren dan kakt de accuduur enorm in.
Ze concurreren nu met bv Sony/Bose en dan willen ze 30 uur halen. Schakel je wifi continu daarbij in dan zakt de accuduur inderdaad drastisch in. Uurtje of 6?

Waarschijnlijk daarom alleen mogelijk als je een filmpje kijkt. Ga je de hele serie Lords of the Rings in één bingewatch sessie kijken dan houdt de ACE dat nooit vol ;)

Dus zeer waarschijnlijk inderaad TLDR: accuduur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Amos_x schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:04:
[...]

Er bestaat ook geen enkele andere wifi headset. Dus het zou wel een primeur zijn.

Ook denk ik niet dat er een bluetooth protocol is dat lossless aankan (zeg CD bit-rate). Het draadloze netwerk vanaf de Arc zal dat vermoedelijk wel kunnen (want moet normaal 3 andere speakers kunnen aansturen en zal wellicht over voldoende bandbreedte beschikken)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8S0GjhnPPeiOE8srhp8afvO0B2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZYSeAY2BfNwD5EPLobvdhYV.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 174 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.