Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 163 ... 200 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-11 19:53
Hallo, ik heb een Sonos Beam 2 en als ik muziek via Airplay wil afspelen zit er een aantal seconden vertraging in (bij starten en zappen muziek). Ik heb de wifi op 2.4ghz gezet maar dit helpt niet. Is lag normaal? Mijn koptelefoon heeft geen lag via bluetooth dus je zou denken dat er geen lag hoeft te zijn?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
superpolm schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:29:
Hallo, ik heb een Sonos Beam 2 en als ik muziek via Airplay wil afspelen zit er een aantal seconden vertraging in (bij starten en zappen muziek). Ik heb de wifi op 2.4ghz gezet maar dit helpt niet. Is lag normaal? Mijn koptelefoon heeft geen lag via bluetooth dus je zou denken dat er geen lag hoeft te zijn?
AirPlay heeft wel een beetje vertraging ja, is niets aan te doen en is iets heel anders dan bluetooth

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Rallye schreef op maandag 20 november 2023 @ 07:45:
@Amos_x Een Amp met twee speakers kan dan ook. Het laatste punt dat je noemt is niet specifiek Sonos, dat zou een ouderwetse homecinema-receiver of een 2.1 setje ook hebben.
ivm dat volume van een vorige sessie vasthouden.

Ja, je hebt gelijk. Maar bij een normale, meer 'analoge' installatie kan je nog, voor je alles aan zet, nog even aan de volume dial draaien en die goed zetten. Als ik de avond voordien luid naar muziek luister, en iemand zet de volgende dag de tv op, schrikt die zich kapot.

Moderne tv's doen dat ook niet meer als ik het goed heb. Die beginnen steeds een volgende sessie aan een genormaliseerd geluid (denk ik, zou het eens moeten testen). Of sonos zou er een setting voor kunnen maken. Steeds opstarten op 30/100.

Ook dat volume veranderen is erg traag (via de tv bijvoorbeeld). En op een relatieve schaal (dus gewoon meer of minder dan waar je nu op staat) ipv op een absolute schaal (stand 3 van 10 bijvoorbeeld). Ik heb al gemerkt dat voor minder gadget-minded gebruikers dat al als storend ervaren wordt. Je ziet behalve wat streepjes niet veel veranderen als je het volume verandert via de tv afstandsbediening, en de feedback is gewoon onduidelijk.

• Amos_x
quility323 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:47:

Ik zit ook te denken om de playbar te vervangen door de Beam gen2 maar ik lees dubbele verhalen, waarbij sommige zeggen dat de Playbar nog prima voldoet en in sommige gevallen zelfs beter is dan de Beam gen2 ondanks de missende nieuwe features.

Ik zou het zelf halen voor Dolby Atmos maar in verre gaat dit iets toevoegen c.q. wat denken jullie?
Ik heb zelf een beam gen 1. Zeer fijne geluidservaring voor een kleinere ruimte. Ik ben fan van een helder neutraal, niet al te 'boosted' geluid, zonder te veel bass. Omdat ik ook vaak muziek luister. Ik heb deze beam ingezet als vervanging van een 2.0 setupje van redelijke kwaliteit (qacoustics) en dat vond ik prima! Voor muziek waardeer ik de beam iets meer dan de arc zelfs, maar dat kan ik fout hebben.

Zeker 'meer geluid' dan je zou verwachten uit zo'n klein ding en de prijs. Zal voor een groot deel wel komen uit de DSP en allerhande truukjes om het geluid wat te manipuleren en 'groter' te laten klinken dan het is. Daar vind ik ook wel wat van (getrouwheid aan originele soundmix van muziek bvb) maar het werkt wel

Maar 1 ding is zeker, voor atmos gaat dit niets toevoegen. Een belangrijke compenent van Atmos is geluid van boven. En indien je geen speakers hebt, reflectie geluid van boven, en de beam heeft nul speakers die naar boven gericht zijn.

Een prima sound bar, maar ik verwacht weinig invloed op jouw setup.

Het is

• Amos_x
Op de frontpage las ik gisteren reacties van gebruikers die graag de mogelijkheid zien om front speakers toe te voegen aan een 5.1 surround setup, dus soundbar + 4 satellieten. (in de context van de recente 'nieuwe' producten van sonos).

Niet alleen voegt dat twee extra speakers toe, dus extra complexiteit (processing, bandbreedte, het moet allemaal wel nog perfect werken natuurlijk!), tevens vraag ik me af wat de meerwaarde is.

Het klopt dat een soundbar een beperkte stereo soundstage heeft. De speakers staan nu eenmaal max. 1,20m van elkaar verwijderd, en alle DSP ten spijt, niets gaat boven een echte fysieke stereo separatie van twee aparte speakers.

Maar wat doe je dan met de soundbar als je links/rechts voor ook speakers hebt? Je kan zo'n ding toch moeilijk enkel gebruiken voor de center channel? Dat is toch mega overkill als je van een 8 speaker soundbar (zomaar een cijfer) enkel de center maakt voor de dialogen in een film?

En je gaat dan ook een beetje voorbij aan het feit dat de soundbar + 2 rears nu eenmaal bedoeld is als gemakkelijk te plaatsen en minimalistische surround opstelling, met zo weinig mogelijk dingen in het interieur en kabels vooral. Ik vermoed dat sonos dit nooit zal implementeren. Omdat het niet iets is wat door een meerderheid gevraagd wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 22-11-2023 08:18 ]

• DennusB
  • Niet online
Amos_x schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:15:
Op de frontpage las ik gisteren reacties van gebruikers die graag de mogelijkheid zien om front speakers toe te voegen aan een 5.1 surround setup, dus soundbar + 4 satellieten. (in de context van de recente 'nieuwe' producten van sonos).

Niet alleen voegt dat twee extra speakers toe, dus extra complexiteit (processing, bandbreedte, het moet allemaal wel nog perfect werken natuurlijk!), tevens vraag ik me af wat de meerwaarde is.

Het klopt dat een soundbar een beperkte stereo soundstage heeft. De speakers staan nu eenmaal max. 1,20m van elkaar verwijderd, en alle DSP ten spijt, niets gaat boven een echte fysieke stereo separatie van twee aparte speakers.

Maar wat doe je dan met de soundbar als je links/rechts voor ook speakers hebt? Je kan zo'n ding toch moeilijk enkel gebruiken voor de center channel? Dat is toch mega overkill als je van een 8 speaker soundbar (zomaar een cijfer) enkel de center maakt voor de dialogen in een film?

En je gaat dan ook een beetje voorbij aan het feit dat de soundbar + 2 rears nu eenmaal bedoeld is als gemakkelijk te plaatsen en minimalistische surround opstelling, met zo weinig mogelijk dingen in het interieur en kabels vooral. Ik vermoed dat sonos dit nooit zal implementeren. Omdat het niet iets is wat door een meerderheid gevraagd wordt.
Wat is er mis met keuzes geven aan consumenten? 80% zal misschien de soundbar blijven gebruiken en 20% upgrade dan naar 2 separate front-speakers (wellicht via een Sonos AMP of zo), prima toch?

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-11 14:57
bertware schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:11:
[...]

Als de lijningang van de move 2 werkt zoals die van de Era 100 en amp gaat dat gewoon. Alle lijningangen verschijnen in de sonos-app onder line-in, voor elke kamer in huis kan ik kiezen voor een lijningang van om het even welke kamer.
[...]
Dank voor je antwoord! Dat is fijn en flexibel dus. Is inderdaad wel iets om over na te denken (mits de move 2 hetzelfde werkt zoals u schetst), want ik kan nog wel een speaker gebruiken, maar moet ook naar de centen kijken.

• Amos_x
DennusB schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:23:
[...]

Wat is er mis met keuzes geven aan consumenten? 80% zal misschien de soundbar blijven gebruiken en 20% upgrade dan naar 2 separate front-speakers (wellicht via een Sonos AMP of zo), prima toch?
2 aparte front speakers zonder soundbar dan begrijp ik uit je reactie ("soundbar blijven gebruiken OF...")

Mijn punt was dat een Arc + 4 satellites vreemd lijkt. Een 4.1 setup (4 satellites + sub) dan?

• DennusB
  • Niet online
Amos_x schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:47:
[...]

2 aparte front speakers zonder soundbar dan begrijp ik uit je reactie ("soundbar blijven gebruiken OF...")

Mijn punt was dat een Arc + 4 satellites vreemd lijkt. Een 4.1 setup (4 satellites + sub) dan?
Ja dat lijkt me wel gek haha. Je hoort wel vaak dat mensen een Amp willen voor 2 losse fronts, dat kan ik dan nog wel begrijpen

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-11 10:35
Momenteel heb ik LG LG DSN8YG soundbar met woofer die aangesloten is op de televisie.

In uitzonderlijke gevallen stream ik hier muziek op af, want heb zowel in de living, open keuken en de aansluitende aanbouw in totaal nog 8 inbouwspeakers in het plafond steken van B&W.
Nu verhuizen we binnenkort naar ons nieuw aangekocht huis, maar daar is zowel de keuken als veranda weer apart, en ga ik niet meer werken met inbouwluidsprekers. Mijn idee was om zowel in de keuken als in de veranda bijvoorbeeld de Era 100 te plaatsen, en in de living de Era 300. Zou het mogelijk zijn om via Google Home een speakersgroup aan te maken voor al deze speakers in combinatie met mijn LG soundbar, zodat ik op elke bron muziek kan laten afspelen?

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 18:57
Sonos speakers kunnen niet in een Google groep.

@Amos_x Je zou een Google Assistant-opdacht kunnen geven. De opdracht “TV aan” zou dan eerst de soundbar op een vast volume zetten. Dat heb ik met het nieuws. De opdracht “Goeiemorgen” geeft eerst een volume wijziging, dan het NPO nieuws en en dan het GLD- nieuws.

Nadeel: de bevestiging van Google lijkt luider dan het nieuws.

[ Voor 78% gewijzigd door Rallye op 22-11-2023 13:41 ]

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-11 14:40
Nog meer kogels door de kerk. Het heeft even geduurd maar mijn zoon heeft toch maar besloten dat hij onderstaand nog mist.

Kan ik nu zelf het verschil horen tussen een Sub gen 3 en de Sub Mini.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RPM9RHCe2A934-gGV3oDvSNUi0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uqTK1QrmH9oxn29c8uCZ4386.jpg?f=fotoalbum_large

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Rallye
We horen graag je bevindingen.

• GerCor
Het is mij al snel duidelijk. Sub Mini heeft een prima bass maar mist het 'voelen' van de bass. Nou is de vergelijking natuurlijk niet helemaal 100%. Een woonkamer tegen een slaapkamer. Ik heb wel alle EQ- / subinstellingen van mijn surroundopstelling overgenomen. Bij mijn zoon stond alles op neutraal. Zelfs spraakversterking stond uit. Man man man.

Nu kijken of hij verschil merkt. 😉

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
GerCor schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:46:
[...]

Het is mij al snel duidelijk. Sub Mini heeft een prima bass maar mist het 'voelen' van de bass. Nou is de vergelijking natuurlijk niet helemaal 100%. Een woonkamer tegen een slaapkamer. Ik heb wel alle EQ- / subinstellingen van mijn surroundopstelling overgenomen. Bij mijn zoon stond alles op neutraal. Zelfs spraakversterking stond uit. Man man man.

Mijn sub-mini is ook net binnen gekomen.. Dus dit weekend installeren. Welke instellingen adviseer je / heb je nu?

- The Neo and Only -

• DiJerno
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-03 06:26
GerCor schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:46:
[...]

Dank je voor deze, het is mij ineens duidelijk dat ik wel degelijk wil doorgaan tot een SUB gen 3. De mini gaat voor mij te preuts zijn.

• GerCor
NeoFoX schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:02:
[...]

Mijn sub-mini is ook net binnen gekomen.. Dus dit weekend installeren. Welke instellingen adviseer je / heb je nu?
Audio van Sub +5
Muziek afspelen: volledig
Bass - 3
Treble +2
Spraakversterking aan
Loudness ON

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24
Ik ben me nog steeds aan het oriënteren en heb toch nog een vraagje van mij over het gebruik van Sonos producten, in mijn geval mogelijk de Port.

Hoe verbinden jullie met Spotify (of een andere dienst) ? Via de Sonos-app of via Connect? En als je het via de Sonos-app doet: kun je dan makkelijk switchen tussen accounts? We hebben hier een Ipad mini staan als smarthome dashboard en mijn idee was om de Sonos-app er ook op te zodat je een soort van centrale afstandsbediening hebt. Maar als je steeds moet inloggen schiet dat niet op natuurlijk

• DennusB
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:59:
Ik ben me nog steeds aan het oriënteren en heb toch nog een vraagje van mij over het gebruik van Sonos producten, in mijn geval mogelijk de Port.

Hoe verbinden jullie met Spotify (of een andere dienst) ? Via de Sonos-app of via Connect? En als je het via de Sonos-app doet: kun je dan makkelijk switchen tussen accounts? We hebben hier een Ipad mini staan als smarthome dashboard en mijn idee was om de Sonos-app er ook op te zodat je een soort van centrale afstandsbediening hebt. Maar als je steeds moet inloggen schiet dat niet op natuurlijk
Altijd via de Sonos app, en ja hoor, je kan meerdere Spotify accounts toevoegen en met 1 druk op de knop wisselen :)

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24
DennusB schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:07:
[...]

Altijd via de Sonos app, en ja hoor, je kan meerdere Spotify accounts toevoegen en met 1 druk op de knop wisselen :)
Tnx. Het is wat mij betreft een voordeel van Sonos ten opzichte van Bluesound, voor zover ik weet

• User87231
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-11 07:45
GerCor schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:33:
[...]

Audio van Sub +5
Muziek afspelen: volledig
Bass - 3
Treble +2
Spraakversterking aan
Loudness ON
Let wel, instellingen zijn extreem persoonlijk en afhankelijk van de ruimte. Bij mij zouden deze instellingen niet goed klinken bv. Kortom: Ga zelf spelen met de instellingen en luister wat jij het fijnst vindt. Belangrijk is ook om op de plek te gaan zitten waar je het meest luisterd.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
GerCor schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:23:
Nog meer kogels door de kerk. Het heeft even geduurd maar mijn zoon heeft toch maar besloten dat hij onderstaand nog mist.

Kan ik nu zelf het verschil horen tussen een Sub gen 3 en de Sub Mini.

[Afbeelding]
Die is hier vorige week ook binnengekomen naar aanleiding van de BlackFriday pre-deal van Apollo en ik kan je ervaring wel staven. Goede bas en maar echt 'voelen' dat doet hij niet. Ik kan hem wel hoger zetten (staat nu op 0), maar dan overheerst de bas giganisch en dat vind ik niet mooi.

Ik had wel meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de telefoon van mijn vriendin te lenen (iphone) om via Trueplay alles af te stellen en ben nu erg tevreden.

Ik gebruik het in combinatie met een Beam gen 1 en twee Sonos One SL speakers.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 24-11-2023 10:00 ]

• Jasperv90
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Momenteel heb ik 2 sonos one speakers. 1 in de keuken en 1 in de woonkamer.
Nu wil ik graag een soundbar voor bij de tv halen en merk dat dit nog wel een lastige keus is.
Het zal voornamelijk voor series/films gebruikt worden en af en toe voor muziek en games.

1. Ik kan de beam met een sub mini nemen en de 2 one speakers die ik al bezit achter de bank plaatsen. (zitten dan wel dicht achter de bank +/- 30 cm)
--> Dan heb ik een volledige set.
2. Ik kan de arc kopen en later nog een sub erbij nemen

Mijn vraag is dan ook waar doe je goed aan en wat zouden jullie doen(heel persoonlijk natuurlijk)?
En is de atmos van de Arc voldoende voor een surround ervaring?

• DiJerno
Jasperv90 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:57:
Nu wil ik graag een soundbar voor bij de tv halen en merk dat dit nog wel een lastige keus is.
Het zal voornamelijk voor series/films gebruikt worden en af en toe voor muziek en games.

1. Ik kan de beam met een sub mini nemen en de 2 one speakers die ik al bezit achter de bank plaatsen. (zitten dan wel dicht achter de bank +/- 30 cm)

Mijn vraag is dan ook waar doe je goed aan en wat zouden jullie doen(heel persoonlijk natuurlijk)?
Naar mijn gevoel is een ARC voor surround te weinig. Het is een krachtige soundbar maar… daar is het dan ook mee gezegd. De achterste speakers brengen echt leven in de brouwerij. En ohja, als je toch nog eentje moet kopen, kijk naar de deals en koop ineens een sub erbij. Dan pas wordt het leuk.

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-11 14:25
Gerucht dat de Arc 2 volgend jaar uitkomt

https://global.techradar....tje-wordt-onthuld-in-2024

I hide at work because good employees are hard to find.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Jasperv90 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:57:

Voordeel van de Arc is dat je 1 speaker balk hebt, meest praktische installatie qua ruimtegebruik. Beam is dan weer lekker compact (is dat belangrijk of wil je juist showen met groot?) en heeft een prima prijs/kwaliteit verhouding. Samen met jouw huidige speakers heb je een betaalbare set staan.

Je moet jouw wensen en voorkeuren wegen. 'Een volledige set' willen doet mij denken aan Panini voetbalplaatjes.. Volgend jaar bedenkt Sonos 7.1 en moet je dan opeens 2 speakers erbij om compleet te blijven?

De sub? Ik ben geen sub fan (nog buiten de prijs) en voor series kijken voegt een sub weinig toe. Hoeveel hou jij van bass en lage tonen en heb je ook buren/ slapende kinderen?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Rallye
Er is overigens wel veel vraag op fora naar 7.1 (of meer) bij Sonos. Ik vindt dat niet bij het merk passen en Sonos zelf tot nu toe ook niet….

Bij mijn Beam vind ik de Sub een prima aanvulling. Ik zou niet anders willen. Ik verkeer echter wel in de gelukkige omstandigheid dat ik geen rekening met buren hoef te houden.

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-11 16:46

Jeoh

blaat

Ik zou er wel twee fronts bij willen hebben. Maar sommige mensen zouden ook verticale Arcs als rears willen gebruiken :+

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:59

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Hmmm, ik heb 2 play1's over. Die heb ik vervangen voor 2x Era 300.
Die zou ik als 2 Fronts kunnen gebruiken, maar dat zal wel ten koste van Dolby Atmos gaan denk ik...

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Rallye
Nee, het kan gewoon niet. En terecht.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 17:53
Vraagje maat van me heeft een Arc besteld gisteren maar kan geen hdmi leggen tussen de tv en de Arc. Is er nog een manier om het tv geluid naar het sonos systeem te krijgen zodat alle sonos luidsprekers meedoen in het geheel?

De tv is een samsung met bluetooth. Er hangt nu een bluetooth soundbar van samsung onder.

Mogelijk met een bluetooth adapter op de hdmi of optical in?

[ Voor 9% gewijzigd door loewie1984 op 26-11-2023 08:37 ]

discogs

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:24
loewie1984 schreef op zondag 26 november 2023 @ 08:35:
Vraagje maat van me heeft een Arc besteld gisteren maar kan geen hdmi leggen tussen de tv en de Arc. Is er nog een manier om het tv geluid naar het sonos systeem te krijgen zodat alle sonos luidsprekers meedoen in het geheel?

De tv is een samsung met bluetooth. Er hangt nu een bluetooth soundbar van samsung onder.

Fysiek niet mogelijk of heeft de tv geen HDMI?

Wanneer fysiek wel mogelijk maar geen HDMI, heeft de tv wel optical out?
Bij mijn Sonos ARC zat een HDMI naar optical adapter bijgeleverd, ga ervan uit dat dit nog het geval is.

Wanneer fysiek niet mogelijk, of zo’n Bluetooth adapter gaat werken, geen idee (ik verwacht van niet).

[ Voor 15% gewijzigd door FulmeN op 26-11-2023 09:52 ]

• loewie1984
FulmeN schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:41:
[...]

Fysiek niet mogelijk of heeft de tv geen HDMI?

Wanneer fysiek wel mogelijk maar geen HDMI, heeft de tv wel optical out?
Bij mijn Sonos ARC zat een HDMI naar optical adapter bijgeleverd, ga ervan uit dat dit nog het geval is.

Wanneer fysiek niet mogelijk, of zo’n Bluetooth adapter gaat werken, geen idee (ik verwacht van niet).
Fysiek wel mogelijk maar meneer wil het niet vanuit esthetisch oogpunt. Dan loopt er zichtbaar een kabel over de muur.

discogs

• Amos_x
loewie1984 schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:11:
[...]

Fysiek wel mogelijk maar meneer wil het niet vanuit esthetisch oogpunt. Dan loopt er zichtbaar een kabel over de muur.
Bluetooth adapter, ik verwacht niet dat dit kan/werkt. Bluetooth is een miserabel protocol en gevoelig voor vertraging/lag, nog los van de algemene buggy-ness. Ik heb nog nooit gehoord van een hdmi naar bluetooth adapter. Ik begrijp ook niet wat je er mee opschiet, want de tv kan vast het eARC signaal niet op bluetooth zetten. Daar kan de tv niets mee.

Een platte/afgeronde kabelgoot. Zie je nauwelijks iets van. Of de sonos terugbrengen (wel weer jammer dat er voor de retailer weer een open box item bij komt omdat de koper weer eens z'n aankoop niet correct heeft uitgezocht. Plus alle tijdverlies van het terug innemen in de store/verzenden/terugbrengen/rondrijden)

• loewie1984
Nou no worries over de verpakking hij heeft de bestelling nog kunnen annuleren dus er is ook niets geleverd. Hij had t gisteravond besteld en stelde de vraag daarna aan mij.

Als de samsung tv een bluetooth audio signaal uitzend naar een bt is ontvanger die dat signaal weer om kan zetten naar analoog of optisch uit ben ik er van overtuigd dat het moet werken. Vroeg me alleen af of iemand dit scenario al eens had getest.

discogs

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 03:49
loewie1984 schreef op zondag 26 november 2023 @ 08:35:

Volgens mij kan je een Atmos signaal sowieso niet via Bluetooth versturen. Daarmee is denk selling point van de Arc niet van toepassing en zou ik naar een andere soundbar kijken.

• DiJerno
Vandaag een sub mini toegevoegd aan mijn ARC en play1’s. Het valt mij op dat vooral de speakers en de ARC zuiverder gaan klinken.

verder de SUB mini achter de zetel geplaatst. Ik zit nu met mijn hoofd een 3,5 meter van de arc en een meter van de sub. Het is toch wel verassend hoe krachtig hij de bass kan weergeven voor zo een klein ding.

Ik ga een weekje aanzien en dan finaal mijn beslissing nemen. Vooral in sommige krachtige korte bassen vind ik de mini te kort schieten (baskast van een drumstel bv). Eventueel toch nog wat bij opleggen en een sonos sub.

• Nicap
  • Laatst online: 22:27

Nicap

Tsssk....

DiJerno schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:00:
Vandaag een sub mini toegevoegd aan mijn ARC en play1’s. Het valt mij op dat vooral de speakers en de ARC zuiverder gaan klinken.

verder de SUB mini achter de zetel geplaatst. Ik zit nu met mijn hoofd een 3,5 meter van de arc en een meter van de sub. Het is toch wel verassend hoe krachtig hij de bass kan weergeven voor zo een klein ding.

Ik ga een weekje aanzien en dan finaal mijn beslissing nemen. Vooral in sommige krachtige korte bassen vind ik de mini te kort schieten (baskast van een drumstel bv). Eventueel toch nog wat bij opleggen en een sonos sub.
Ik ben benieuwd naar je uitkomsten. Hoe is je woonkamer ongeveer wat vorm en grootte?
Wat sub twijfel ik hier ook nog een beetje. Of een mini of een gen3. Wat opstelling zit ik gelijk met jou. Een arc en twee play 1's. Maar twijfel nog wel om de play 1's te verplaatsen naar rears. Heb niet echt veel ruimte, vanwege de bank die tegen de muur staat.

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
rens-br schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:58:
[...]

Die is hier vorige week ook binnengekomen naar aanleiding van de BlackFriday pre-deal van Apollo en ik kan je ervaring wel staven. Goede bas en maar echt 'voelen' dat doet hij niet. Ik kan hem wel hoger zetten (staat nu op 0), maar dan overheerst de bas giganisch en dat vind ik niet mooi.

Ik had wel meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de telefoon van mijn vriendin te lenen (iphone) om via Trueplay alles af te stellen en ben nu erg tevreden.

Ik gebruik het in combinatie met een Beam gen 1 en twee Sonos One SL speakers.
Ik moet mezelf toch corrigeren. We hebben de afgelopen dagen de serie 'Ring of Power' zitten kijken en in sommige scènes trillen we letterlijk van de bank. Die bas voel je dus zeker wel. Voor mij was het het geld zeker wel waard!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:01

Kevinr1989

I am the danger

Sinds vandaag in het bezit van een Beam Gen 2, Sub Mini en 2x One Sl :*) Na Trueplay te hebben toegepast vond ik het een prima geluid, al struggle ik nog wel een beetje met de setup.

Nu hou ik zelf wel van iets meer bass en daarmee probeer ik een sweetspot te vinden. De kamer is ongeveer 20m2 groot en gebruik het echt als 5.1 opstelling, maar kan nog niet echt een lekker 'gevoel' krijgen uit de set. Mensen die tips hebben? :)

Zaken als Loudness staat aan, Sub op +5 en de EQ op bass - 2 en treble +2. De ONE's gebruiken ongeveer 7/15 geluid van de tv en muziek. Heb het gevoel dat er voor films net iets minder oompf in zit als met bepaalde muziek. Hoor graag tips/tricks ;)

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

• Rallye
@loewie1984 @jacox Volgens mij krijg je niet eens surround over bluetooth. Bovendien zou je dan een bluetooth ontvanger moeten hebben die op een HDMI-ARC kan worden aangesloten.

Voor je kennis: heeft Samsung geen soundbar die zonder kabel met een Samsung TV samenwerkt.

• DennusB
  • Niet online
Kevinr1989 schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:58:
Sinds vandaag in het bezit van een Beam Gen 2, Sub Mini en 2x One Sl :*) Na Trueplay te hebben toegepast vond ik het een prima geluid, al struggle ik nog wel een beetje met de setup.

Nu hou ik zelf wel van iets meer bass en daarmee probeer ik een sweetspot te vinden. De kamer is ongeveer 20m2 groot en gebruik het echt als 5.1 opstelling, maar kan nog niet echt een lekker 'gevoel' krijgen uit de set. Mensen die tips hebben? :)

Zaken als Loudness staat aan, Sub op +5 en de EQ op bass - 2 en treble +2. De ONE's gebruiken ongeveer 7/15 geluid van de tv en muziek. Heb het gevoel dat er voor films net iets minder oompf in zit als met bepaalde muziek. Hoor graag tips/tricks ;)
Hangt natuurlijk enorm van de film af waarmee je test. Gooi bijvoorbeeld Top Gun Maverick eens aan (vanaf een goede bron) om het te testen. Met welke film test je nu?

• Jasperv90
  • Nu online
bombadil schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 08:47:
[...]

Voordeel van de Arc is dat je 1 speaker balk hebt, meest praktische installatie qua ruimtegebruik. Beam is dan weer lekker compact (is dat belangrijk of wil je juist showen met groot?) en heeft een prima prijs/kwaliteit verhouding. Samen met jouw huidige speakers heb je een betaalbare set staan.

Je moet jouw wensen en voorkeuren wegen. 'Een volledige set' willen doet mij denken aan Panini voetbalplaatjes.. Volgend jaar bedenkt Sonos 7.1 en moet je dan opeens 2 speakers erbij om compleet te blijven?

De sub? Ik ben geen sub fan (nog buiten de prijs) en voor series kijken voegt een sub weinig toe. Hoeveel hou jij van bass en lage tonen en heb je ook buren/ slapende kinderen?
Na wat testen in de winkel heb ik afgelopen weekend de Arc gekocht. Precies om de reden wat jij aangeeft. Met alleen de soundbar heb ik een mooi compact systeem waarbij het geluid goed genoeg is voor mijn situatie. Daarbij vond ik de bas/lage tonen genoeg aanwezig voor bij het kijken van films/series. Ik laat de sub dus mooi achterwege (wat mijn jonge kinderen ook wel fijn vinden denk ik:p).

Atmos ervaring was ook echt positiever dan verwacht. Na het volledig instellen van de arc (trueplay) hebben wij samen thuis een actiefilm gekeken. Je hoorde in meerdere scenes echt de kogels en vliegtuigen over je heen gaan.

• DennusB
  • Niet online
Wat is nou eigenlijk de consensus over het wired aansluiten van Rears & Subs? Ik heb al m'n Sonos speakers bekabeld, behalve m'n Sub Gen 3 en 2 One's als rears. Ik heb er wel ethernet vlak bij, kan ik die ook gewoon bedraad aan t netwerk hangen?

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

DennusB schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:20:
[...]

Hangt natuurlijk enorm van de film af waarmee je test. Gooi bijvoorbeeld Top Gun Maverick eens aan (vanaf een goede bron) om het te testen. Met welke film test je nu?
Thanks voor de tip. Heb diverse genres qua muziek geprobeerd (hardstyle, jazz, rock, R&B) om er een gevoel bij te krijgen en qua films, slechts een harry potter van de tv. Zal vanavond eens kijken of ik een high source filmpje kan afdraaien :)

Ondanks het finetunen, erg tevreden over de geluidskwaliteit en het eenvoud van installeren. Heb voorheen een setje gehad van Heos (Denon) en dat was echt een draak (ook de app) :9

• GerCor
DennusB schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:01:
Wat is nou eigenlijk de consensus over het wired aansluiten van Rears & Subs? Ik heb al m'n Sonos speakers bekabeld, behalve m'n Sub Gen 3 en 2 One's als rears. Ik heb er wel ethernet vlak bij, kan ik die ook gewoon bedraad aan t netwerk hangen?
Wat ik er van begrepen heb: bij meerdere luidsprekers die via Wi-Fi zijn aangesloten ontstaat SonosNet. Dat is voor jouw router 1 aansluiting. Doe je dat bekabeld en je hebt 10 luidsprekers dan heb je dus 10 aansluitingen op jouw router. Die krijgt het dan iets drukker.

Als jij een surroundopstelling hebt dan communiceert jouw soundbar direct met de Sub en rears. Sluit je die bekabeld aan dan gaat die aansturing eerst via jouw router.

Maar @Rallye kan dat vast beter uitleggen. 😉

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Niet verrassend, het ene jaar de ARC updaten, tweede jaar de speakers, derde jaar de subwoofer. Het enige wat mij wel verbaasd is de genoemde prijs, zeker nu audio apparatuur in dit segment weer aan het dalen is in prijs.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• DiJerno
Nicap schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:26:
[...]

Ik ben benieuwd naar je uitkomsten. Hoe is je woonkamer ongeveer wat vorm en grootte?
Wat sub twijfel ik hier ook nog een beetje. Of een mini of een gen3. Wat opstelling zit ik gelijk met jou. Een arc en twee play 1's. Maar twijfel nog wel om de play 1's te verplaatsen naar rears. Heb niet echt veel ruimte, vanwege de bank die tegen de muur staat.
Wij hebben gisteren Venom gekeken. In deze film zitten veel leuke bass stukjes met veel detail in het laag. Ik heb deze nooit gehoord tot gisteren. Hoe dat deze zich verhoudt tot een sub gen 3 geen idee maar de sub mini houdt zich mooi op de achtergrond terwijl hij, wanneer nodig, echt heel krachtig uithaalt zonder te overstemmen.

Waar wij zitten is een 4m breedt en 5 meter lang.
Onze open keuken staat wel met een L eiland tegen onze zitruimte. De bas ontsnapt dus nie overal. Sub staat een meter van de zetel af. Arc zelf een 3,5 meter.

Het is nooit storend en heel subtiel. De sub geeft een punch in de lage tonen maar je hoort hem niet. Ik zie in ieder geval geen enkele reden om voor een gen 3 te gaan.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Jumpman schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:00:
[...]

Niet verrassend, het ene jaar de ARC updaten, tweede jaar de speakers, derde jaar de subwoofer. Het enige wat mij wel verbaasd is de genoemde prijs, zeker nu audio apparatuur in dit segment weer aan het dalen is in prijs.
Dit. Ik ben best heel tevreden met mijn Beam gen2, die is gezelecteerd op zowel grootte als prijs. Best kans dat ik komend jaar naar een Arc2 zou willen upgraden, maar niet voor dat geld.
DiJerno schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:06:
[...]

Wij hebben gisteren Venom gekeken. In deze film zitten veel leuke bass stukjes met veel detail in het laag. Ik heb deze nooit gehoord tot gisteren. Hoe dat deze zich verhoudt tot een sub gen 3 geen idee maar de sub mini houdt zich mooi op de achtergrond terwijl hij, wanneer nodig, echt heel krachtig uithaalt zonder te overstemmen.

Waar wij zitten is een 4m breedt en 5 meter lang.
Onze open keuken staat wel met een L eiland tegen onze zitruimte. De bas ontsnapt dus nie overal. Sub staat een meter van de zetel af. Arc zelf een 3,5 meter.

Het is nooit storend en heel subtiel. De sub geeft een punch in de lage tonen maar je hoort hem niet. Ik zie in ieder geval geen enkele reden om voor een gen 3 te gaan.
Dit is ook mijn ervaring met de Mini, ik merk niet meer dat er een sub aan staat, maar bezoek kijkt verbaasd op wanneer ze de beam+mini hun gang horen gaan. Meestal subtiel, maar als het moet kan ie wat meer.

• Jeoh

Jeoh

blaat

Je kan ook ff een oude film opzetten die begint met het THX logo.

• Rallye
@DennusB Consensus is: niet doen, tenzij je zware 5Ghz storing hebt. De dedicated 5Ghz verbinding is echt de snelste manier surround bij je achterspeakers te krijgen.

@GerCor Je zegt: “Wat ik er van begrepen heb: bij meerdere luidsprekers die via Wi-Fi zijn aangesloten ontstaat SonosNet. Dat is voor jouw router 1 aansluiting. Doe je dat bekabeld en je hebt 10 luidsprekers dan heb je dus 10 aansluitingen op jouw router. Die krijgt het dan iets drukker.”

Niet helemaal. Bij één bedraad aangesloten speaker gaat het systeem over naar Sonosnet. De speakers krijgen elk hun eigen ip-adres op je router - wat overigens ook geldt voor de surrounds. Bekabeld kan ook (op de niet-soundbars kan dan zelfs de wifi uit). Bij een volledig bekabelde installatie worden nog wel eens problemen met STP/RSTP gemeld.

• GerCor
Net weer even naar een filmpje gekeken van Peter Pee. De man die Sonos altijd in grafieken weergeeft. En hoe zat het ook alweer, de vergelijking tussen de Sub gen 3 en de Sub Mini?

Volgens Peter Pee in de korte weergave:
De Sub mini is eigenlijk de beste Sub wanneer je deze koppelt aan een Arc.
De Sub mini presteert op ongeveer 75 à 80% t.o.v. van de Sub gen 3 maar past daarom juist beter omdat de Sub gen 3 soms te krachtig kan zijn bij films. De Sub mini is meer geschikt voor muziek en de Sub gen 3 meer voor film.

Zelf schroeft hij de Sub nogal terug. Ik zag zijn instellingen voor de Sub mini gekoppeld aan een Beam gen 2 en daar stond zo'n beetje alles op - 2 en het volume zelfs op 20%. Daarbij zonder Trueplay omdat niet iedereen beschikt over iPhone of iPad om Trueplay uit te kunnen voeren.

En, de Sub Mini is substantieel goedkoper dan de Sub gen 3. Dus eigenlijk een no-brainer. De Sub mini is de beste koop.

Nou heb ik zelf maar eventjes geluisterd naar de Sub mini van mijn zoon maar als ik jullie ervaringen nu lees moet ik me echt beheersen om niet een Sub mini aan te schaffen om die te koppelen aan de 2 One SL op ons kantoortje. Het enige wat mij tegenhoudt is dat ik er zelf nooit zit.

@Rallye volgens mij was ik aardig in de war. 🤪

@Jasperv90 en @bombadil. Ik heb het idee dat jullie een heel ander beeld hebben van een Sub dan ik. Ik kan me niet voorstellen dat buren of kinderen last zouden kunnen hebben van een Sub. Uiteraard als je TV of Muziek flink opschroeft dan zullen ze er iets van merken maar als je de TV of muziek op een normaal niveau hebt staan hoort niemand buiten de kamer iets. De Sub voegt heel veel toe. Geluiden die je zonder Sub niet hoort en het haalt de bass uit de soundbar en versterkt daarmee de midden- en hoge tonen waardoor de soundbar nog beter klinkt. De Sub is echt een aangename toevoeging. Subtiel aanwezig...

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 28-11-2023 00:11 ]

• Jasperv90
  • Nu online
GerCor schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:39:
@Jasperv90 en @bombadil. Ik heb het idee dat jullie een heel ander beeld hebben van een Sub dan ik. Ik kan me niet voorstellen dat buren of kinderen last zouden kunnen hebben van een Sub. Uiteraard als je TV of Muziek flink opschroeft dan zullen ze er iets van merken maar als je de TV of muziek op een normaal niveau hebt staan hoort niemand buiten de kamer iets. De Sub voegt heel veel toe. Geluiden die je zonder Sub niet hoort en het haalt de bass uit de soundbar en versterkt daarmee de midden- en hoge tonen waardoor de soundbar nog beter klinkt. De Sub is echt een aangename toevoeging. Subtiel aanwezig...
Eén van mijn kids is een erg lichte slaper. Bij een beetje geluid wordt hij al wakker. Dit merk ik voornamelijk bij harde explosies of andere actiescenes. En nee het geluid staat niet op standje max :P.

Voor mij was het voornamelijk belangrijk dat ik mooi en zuiver geluid heb met het kijken van films. Daarbij vond ik na wat testen in de winkel dat de arc zonder sub sterker daar in is dan de beam met een sub. Muziek was dan weer beter bij de beam met sub.
Vandaar dat ik voor de arc ben gegaan en als het later toch blijkt dat ik de lage tonen beter wil horen, dat ik dan de sub erbij neem.

Nu na een aantal dagen de arc in gebruik te hebben, merk ik dat het zo voor mij nu wel voldoende is voor nu. De lage tonen komen goed genoeg voor mij naar voren en het atmos effect heeft mij zeer positief verast zoals ik eerder aangaf.

Het is natuurlijk voor iedereen anders.

• Amos_x
Jasperv90 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:24:

Voor mij was het voornamelijk belangrijk dat ik mooi en zuiver geluid heb met het kijken van films. Daarbij vond ik na wat testen in de winkel dat de arc zonder sub sterker daar in is dan de beam met een sub. Muziek was dan weer beter bij de beam met sub.
Dat kan ik volgen. Hier ook zeer tevreden met de beam. Zelfs als zuivere muziekspeler erg goed te gebruiken. Die gaat binnenkort naar een tweede tv/kamer (meer dan voldoende voor die setup) en zal ook voornamelijk voor muziek gebruikt worden.

Ik vind 'm voor muziek inderdaad beter dan een arc, zelfs zonder sub. En ik weet niet waar dat aan kan liggen (zo audiofiel ben ik niet). Ik ben een voorstander van een neutraal "helder" geluid voor muziek, zonder al te veel DSP of boosten van bepaalde ranges om een tot een zekere geluidssignatuur te komen. Helderheid en resolutie van het geluid is belangrijk.

Erg fijn setje is dat voor muziek, die beam. Ooit refurb gekocht, maar zag er volledig nieuw uit, in originele doos, helemaal netjes.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
Heeft er iemand ervaring met de volgende setup?
-Arc
-2x Sub
-2x One

Voegt het hebben van een 2de sub veel toe in deze setup?

• DonRoger
  • Laatst online: 09-11 19:49
Ik krijg ( over een aantal maanden ) eindelijk een eigen huisje, en zou dus graag een soundbar + speakers aan willen schaffen. De speakers heb ik zo goed als gekozen, dat gaat een setje Era 300s worden, ik ben alleen nog niet uit over de soundbar.. Omdat de huiskamer erg klein is zou de Beam (gen 2) goed genoeg moeten zijn, maar de Arc klinkt toch wel een stukje indrukwekkender. Ik vraag me wel af of je het kwaliteitsverschil tussen Arc + Era 300 set vs Beam + Era 300 set ook echt zou merken

[ Voor 5% gewijzigd door DonRoger op 29-11-2023 18:48 ]

• DiJerno
DonRoger schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:45:
Ik krijg ( over een aantal maanden ) eindelijk een eigen huisje, en zou dus graag een soundbar + speakers aan willen schaffen. De speakers heb ik zo goed als gekozen, dat gaat een setje Era 300s worden, ik ben alleen nog niet uit over de soundbar.. Omdat de huiskamer erg klein is zou de Beam (gen 2) goed genoeg moeten zijn, maar de Arc klinkt toch wel een stukje indrukwekkender. Ik vraag me wel af of je het kwaliteitsverschil tussen Arc + Era 300 set vs Beam + Era 300 set ook echt zou merken
Je gaat dat zeker merken. Weet dat in. Films en series het meeste geluid uit de arc zal komen, je achterspeakers dienen meer voor het effect. Hoe krachtiger je front is hoe indrukwekkender het allemaal klinkt.

Weet ook dat de beam geen stereo tweeters heeft maar enkel een centrale tweeter. Dat was voor mij de reden om voor een arc te gaan.

• DiJerno
DiJerno schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:15:
[...]

Je gaat dat zeker merken. Weet dat in films en series het meeste geluid uit de arc zal komen, je achterspeakers dienen meer voor het effect. Hoe krachtiger je front is hoe indrukwekkender het allemaal klinkt.

Weet ook dat de beam geen stereo tweeters heeft maar enkel een centrale tweeter. Dat was voor mij de reden om voor een arc te gaan.

• Amos_x
DonRoger schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:45:
Ik ga een tegengeluid laten horen, en neerzetten dat de beam echt wel een mooie speaker is, met een vol, neutraal en mooi geluid. Ik verwacht dat je weinig verschil zal merken in een kleine ruimte. Als je geen gebruik maakt van het 'atmos' aspect (geluid via het plafond terugkaatsen) verwacht ik dat het mee zal vallen.

De centrale tweeter waarvan sprake kan je beschouwen als een center in en 5.1 setup, die zit ook alleen in het midden. Het stereobeeld van een beam is sowieso erg beperkt door de beperkte fysieke afstand tussen de speakers op het einde, dus ik weet niet of het ontdubbelen van de tweater op zo'n formaat soundbar nu zoveel effect zou hebben.

Je kan beginnen met een (refurb) beam, en dan zelf kijken of je later een upgrade doet, doorverkopen of doorschuiven naar een tweede kamer/werkkamer/...

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-11 20:43
-Muncky- schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:39:
-Arc
-2x Sub
-2x One

Geen ervaring. Maar de Subs zijn non directional. Zie daarom de toegevoegde waarde van 2 subs niet zo. Tenzij je enorm veel volume wil hebben/enorme ruimte moet vullen.v.

• Rallye
Dat schijnt het nut niet te zijn. Beide Subs zouden juist subtieler worden van de combinatie, niet krachtiger.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:03
Ik heb een sonos one SL die het altijd heeft gedaan en sinds vandaag (tenminste wil ik hem nu weer gebruiken inde kamer waar die staat) niets meer doet, geen lampje, geen signaal. Helemaal niets.

Ik heb de reset geprobeerd maar ik krijg 0 respons. ik ga eerst de stroomkabel verwisselen maar ik verwacht daar geen wonderen van (waarom zou die ineens kapot gaan ?)

Iemand een idee of er nog andere mogelijkheden zijn om er leven in te krijgen en anders een reparatiepunt adviseren ? Hij is van nov 20 (of nov 19 geen idee welke dit is) maar dus al over de wettelijke garantie heen.

• DennusB
  • Niet online
wd200 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:27:
Ik heb een sonos one SL die het altijd heeft gedaan en sinds vandaag (tenminste wil ik hem nu weer gebruiken inde kamer waar die staat) niets meer doet, geen lampje, geen signaal. Helemaal niets.

Ik heb de reset geprobeerd maar ik krijg 0 respons. ik ga eerst de stroomkabel verwisselen maar ik verwacht daar geen wonderen van (waarom zou die ineens kapot gaan ?)

Iemand een idee of er nog andere mogelijkheden zijn om er leven in te krijgen en anders een reparatiepunt adviseren ? Hij is van nov 20 (of nov 19 geen idee welke dit is) maar dus al over de wettelijke garantie heen.
Zou Sonos gewoon ff contacten, ze hebben echt hele nette support, dus als ie echt overleden is kunnen ze miss nog wel iets onder coulance regelen.

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:39
Amos_x schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:21:
[...]

Ik ga een tegengeluid laten horen, en neerzetten dat de beam echt wel een mooie speaker is, met een vol, neutraal en mooi geluid. Ik verwacht dat je weinig verschil zal merken in een kleine ruimte.
Mee eens, ik heb nu een Beam Gen2 en 2x One.

Woonkamer is 7.5 meter breed en 5 meter diep. Dan nog om de hoek eetgedeelte en keuken waar het geluid ook prima is.

Ik had een samsung soundbar met losse draadloze sub en was ok, toen naar de Beam gegaan en was erg onder de indruk. Zelfs zonder sub al (voor mij) prima geluid.

Aangezien ik al zeker 10 jaar de Samsung had en geen 5.1 set meer wat ik daarvoor wel had met allemaal draden en speakers was ik ergens wel ok met alleen de soundbar maar toch maar eens 2x een One gekocht. En ik ben aangenaam verrast over het geluid.

Serie's en films zijn toch wel weer leuk met surround geluid en bij muziek voegen de one's ook veel toe.

Het blijft natuurlijk persoonlijk allemaal, en met een extra sub zal er vast meer beleving zijn en ik sluit niet uit dat deze ooit erbij komt maar wij zijn hier dik tevreden met de set.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:21

CeesKees

I rest my Kees

Ik heb iets vreemds;

Ik heb een stereopaar in de woonkamer en een losse speaker in de keuken, en sinds een tijd wordt de groep "beneden" niet meer onthouden als ik een alarm zet.

In het alarm staat alles aan "incl gegroepeerde speakers". En als ik dan na inschakelen van woonkamer de speakers met keuken groepeer, dan is de volgende ochtend de groepering weer ongedaan gemaakt.

Weet iemand wat dit kan veroorzaken?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
wd200 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:27:

wat @DennusB al aangeeft, Sonos contacten. Ze zullen eerst proberen op afstand met je het probleem te verhelpen, lukt dat niet is de kans zeer groot dat ze je alsnog een vervangend (nieuw) product toesturen.

Afgelopen (6?) jaren al 2x op deze manier een Sonos speaker vervangen voor een nieuwe (buiten garantie termijn!!)

Sonos is 1 van de weinige bedrijven met een top notch after sales.

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 01-12-2023 10:50 ]

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Turb0Turb0 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:06:
[...]

Mee eens, ik heb nu een Beam Gen2 en 2x One.

Woonkamer is 7.5 meter breed en 5 meter diep. Dan nog om de hoek eetgedeelte en keuken waar het geluid ook prima is.

Ik had een samsung soundbar met losse draadloze sub en was ok, toen naar de Beam gegaan en was erg onder de indruk. Zelfs zonder sub al (voor mij) prima geluid.

Aangezien ik al zeker 10 jaar de Samsung had en geen 5.1 set meer wat ik daarvoor wel had met allemaal draden en speakers was ik ergens wel ok met alleen de soundbar maar toch maar eens 2x een One gekocht. En ik ben aangenaam verrast over het geluid.

Serie's en films zijn toch wel weer leuk met surround geluid en bij muziek voegen de one's ook veel toe.

Het blijft natuurlijk persoonlijk allemaal, en met een extra sub zal er vast meer beleving zijn en ik sluit niet uit dat deze ooit erbij komt maar wij zijn hier dik tevreden met de set.
Als aanvulling hierop, ik heb de Beam (Gen 2) inclusief 2x een ONE SL en de Sub mini. Mijn woonkamer is een L vorm, 5,5 meter lang en de breedte varieert van 3 tot 6 meter (het gedeelte waar de Beam gericht staat is 3 meter). Meer dan voldoende geluid om de hele kamer te voorzien van een oorstrelend mooi geluid ;) Ik heb eigenlijk niet getest zonder de Sub al moet ik zeggen dat de Beam i.c.m. die 2x ONE al een behoorlijke bass kan produceren. Die Sub zorgt denk ik wel echt voor een andere dimensie als je serie's/films zal kijken (en natuurlijk muziek luistert) :9

• GerCor
-Muncky- schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:39:
-Arc
-2x Sub
-2x One

Gewoon even op YouTube kijken. Filmpjes genoeg over: spoiler alert. Iedereen is zeer enthousiast.

Vereisten: voldoende ruimte en Trueplay toepassen.

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
Heb naast mijn 3.1 set in de woonkamer (Arc, 2Ones en Sub) nu ook een Five gekocht voor in mijn keuken.

Het geluid is prima. Zonder twijfel. Maar het is zo te pinpointen naar waar het geluid vandaan komt afhankelijk van waar de Five staat. Dat ik dat eigenlijk storend vind.

Nu heb ik het idee om de Five retour te sturen en 2 ERA's aan te schaffen.
2 Fives vind ik te zot en het is toch al wel een flink oplawaai ding op de kast :-)

Ben erg nieuwsgierig naar ervaringen van mede Tweakers.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:59

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Harold_S schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:06:
Heb naast mijn 3.1 set in de woonkamer (Arc, 2Ones en Sub) nu ook een Five gekocht voor in mijn keuken.

Het geluid is prima. Zonder twijfel. Maar het is zo te pinpointen naar waar het geluid vandaan komt afhankelijk van waar de Five staat. Dat ik dat eigenlijk storend vind.

2 Fives vind ik te zot en het is toch al wel een flink oplawaai ding op de kast :-)

Welke Era’s wil je aanschaffen?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:18

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Harold_S schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:06:

Je twee One’s in de keuken zetten en twee era 100/300 als surround gebruiken?

• Sandyman538
  • Laatst online: 08:49

Sandyman538

SandstorM [148839]

Elias2020 schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:30:
[...]

Of een move in de keuken gebruiken. Dat doe ik zodat ik die in de zomer ook nog eens buiten kan gebruiken.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Harold_S
Sandyman538 schreef op zondag 3 december 2023 @ 18:07:
[...]

Of een move in de keuken gebruiken. Dat doe ik zodat ik die in de zomer ook nog eens buiten kan gebruiken.
Mee eens, maar dan ervaar ik hetzelfde als met 1 five.

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik krijg mijn 5.1 niet goed werkend.
Aan mijn Apple TV 4K zit een Sonos Playbase met Sub en 2 surround speakers van Ikea/Sonos Symfonisk Bookshelf.
In de audio instellingen op de Apple TV moet ik de structuur aanpassen naar Dolby Digital 5.1 om surround te krijgen. Dit resulteert er tevens in dat alle stereo uitzendingen (TV) ook surround weergegeven worden.
Als ik die structuur optie uitschakel (signaal wordt dan als LPCM doorgestuurd) heb ik wel surround in b.v. Netflix maar geen spraak via de center speaker.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

• Harold_S
Elias2020 schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:30:
[...]

Klinkt wel als een potentiele oplossing. Even testen met de Ones in de keuken is niet even snel gedaan. Snoer zit te netjes weggewerkt in de woonkamer. Ga het overwegen ;) Thnx

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:27
avdl72 schreef op zondag 3 december 2023 @ 18:55:
Als ik die structuur optie uitschakel (signaal wordt dan als LPCM doorgestuurd) heb ik wel surround in b.v. Netflix maar geen spraak via de center speaker.
Volgens mij is surround in Netflix met die settings ook niet native. Het niet hebben van een center speaker kanaal lijkt mij dan wel te kloppen. S/PDIF (en HDMI ARC, maar dat terzijde) kan maximaal twee kanalen in LPCM dragen, met die optie/signaal krijgt de Sonos dus geen 5.1 binnen maar max 2.0 stereo. Oftewel, geen center kanaal en ik neig naar iets van "All Channel Stereo" omdat je wel surround hebt. In ieder geval, met S/PDIF en HDMI ARC moet je wel bitstream uitvoeren om via die verbinding (compressed) surround te krijgen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• avdl72
  • Niet online
FeaR schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:02:
[...]

Volgens mij is surround in Netflix met die settings ook niet native. Het niet hebben van een center speaker kanaal lijkt mij dan wel te kloppen. S/PDIF (en HDMI ARC, maar dat terzijde) kan maximaal twee kanalen in LPCM dragen, met die optie/signaal krijgt de Sonos dus geen 5.1 binnen maar max 2.0 stereo. Oftewel, geen center kanaal en ik neig naar iets van "All Channel Stereo" omdat je wel surround hebt. In ieder geval, met S/PDIF en HDMI ARC moet je wel bitstream uitvoeren om via die verbinding (compressed) surround te krijgen.
De Playbase heeft alleen een optische ingang.
Als ik in de app kijk zie ik wel verschil in audio.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JW0Cwabuqun0JkI3uklEKVO8zqI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dCviaGKYGdiH8lpBQr6wLch9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_gEgVNbd36uhP79sZ5prfyQLCE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1qMizJGKjSCztTRIFdBTGF6.jpg?f=fotoalbum_tile

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:27
avdl72 schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:14:
[...]

De Playbase heeft alleen een optische ingang.
Als ik in de app kijk zie ik wel verschil in audio.
[Afbeelding][Afbeelding]
Dat zeg ik, om met een Playbase (of welk ander device met S/PDIF dan wel HDMI ARC) (compressed) 5.1 te krijgen moet je bitstream uitvoeren. PCM over die aansluitingen is maximaal 2.0 stereo. 2.0 wat dus geen center en rear kanalen heeft. Ook te zien op de tweede foto. Dat je met 2.0 input wel geluid hebt uit de surround zal een softwarematige functie zijn die de front kanalen spiegelt, het is geen native surround. Oftewel, dat je met LPCM het idee hebt dat je in Netflix wel surround hebt is niet correct.

Maar als jij met 2.0 PCM geluid uit de rear speakers hebt dan zeg ik een "fout" in de Sonos configuratie aangezien Sonos wel 2.0 als input heeft maar "4.0" uitvoert. Dat je met bitstream 5.1 out overal 5.1 hebt lijkt mij dan weer een issue in de AppleTV. Persoonlijk zou ik naar die laatste kijken aangezien dat wel de juiste methode voor uitvoer is (en extreem ongewenst dat alles dan als 5.1 uit wordt gevoerd).

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 03-12-2023 19:35 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• avdl72
  • Niet online
FeaR schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:22:
[...]

Dat zeg ik, om met een Playbase (of welk ander device met S/PDIF dan wel HDMI ARC) (compressed) 5.1 te krijgen moet je bitstream uitvoeren. PCM over die aansluitingen is maximaal 2.0 stereo. 2.0 wat dus geen center en rear kanalen heeft. Ook te zien op de tweede foto. Dat je met 2.0 input wel geluid hebt uit de surround zal een softwarematige functie zijn die de front kanalen spiegelt, het is geen native surround. Oftewel, dat je met LPCM het idee hebt dat je in Netflix wel surround hebt is niet correct.

Maar als jij met 2.0 PCM geluid uit de rear speakers hebt dan zeg ik een "fout" in de Sonos configuratie aangezien Sonos wel 2.0 als input heeft maar "4.0" uitvoert. Dat je met bitstream 5.1 out overal 5.1 hebt lijkt mij dan weer een issue in de AppleTV. Persoonlijk zou ik naar die laatste kijken aangezien dat wel de juiste methode voor uitvoer is (en extreem ongewenst dat alles dan als 5.1 uit wordt gevoerd).
Ja inderdaad.
Met PCM 2.0 zijn back L en R gelijk aan de front L en R.
Geen idee waar ik het moet zoeken om dit goed te krijgen.
Er zit overigens ook een Marmitek Connect tussen om het geluid uit e HDMI te splitsen naar optisch omdat mijn TV geen audio return heeft. Maar het maakt daar ook niet uit welk audio kanaal ik kies.
Ik kan wellicht de vraag beter op een Apple TV forum stellen.
Bedankt zo ver. _/-\o_

• GerCor
Iemand een idee idee? Ik moest even wat lampen verwisselen dus 230v uitgeschakeld in de meterkast. Daarna 230v er weer op. Router zit op dezelfde groep als de lampen.

Maar nu zowel voor Sonos als de IKEA-app. Beide onvindbaar volgens mijn telefoon Sonos en IKEA-app. Op de iPad kan ik de Ikea lampen gewoon bedienen en wat Sonos betreft. Volgens de Sonos app op de iPad heb ik een Boost, een Move en 2 x One SL in het kantoor. Beide surroundopstellingen worden niet genoemd.

Hoe krijg ik dat weer zichtbaar in de app (melding: we konden jouw Sonos-systeem niet vinden)?

Inmiddels de beide Surroundopstellingen gevonden in de PC Sonos app maar daar worden de Boost, 2 x One SL en de Move niet genoemd.

Lijkt wel 2 netwerken...

Opgelost. App van de telefoon verwijderd. Opnieuw geïnstalleerd. App gestart. Er ontbreken een aantal producten in uw systeem. Laten we die gaan vinden. Even de stroom/spanning van 1 van de speakers in de surroundopstelling van mijn zoon en hatseflats. Alles weer up and running.

Volgende probleem oplossen. IKEA-app maar dat is een ander topic. (ook opgelost. App verwijderen en opnieuw installeren)

Altijd handig als geheugensteuntje bij problemen als het hier vermeld wordt.

[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 04-12-2023 14:25 ]

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-11 11:57
sebastius schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 00:47:
[...]

Sonos is heel erg nat gegaan op hun 'recycle voor een korting' programma. Dan werd je oude apparaat keihard gebrickt en kreeg je korting. Dat was nogal genant. Na heel veel wereldwijde ophef is alles geloof ik ont-brickt en hoef je niet je apparaat weg te doen.
Dit is anno december 2023 nog altijd zo?

Ben wat aan het zoeken en lezen erover, bvb hier in een artikel uit 2020 en dit is toch echt schandalig .

Zo'n dingen mogen ze gerust over de hele EU verbieden, heb gehoord dat het in Zwitserland bvb niet mag.

• Jeoh

Jeoh

blaat

Satangel schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:56:
[...]

Dit is anno december 2023 nog altijd zo?

Ben wat aan het zoeken en lezen erover, bvb hier in een artikel uit 2020 en dit is toch echt schandalig .

Zo'n dingen mogen ze gerust over de hele EU verbieden, heb gehoord dat het in Zwitserland bvb niet mag.
Recycle Mode bestaat niet meer, maar devices die eerder in Recycle Mode zijn gezet zijn onomkeerbaar onbruikbaar.

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-11 14:56
GerCor schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:39:
Net weer even naar een filmpje gekeken van Peter Pee. De man die Sonos altijd in grafieken weergeeft. En hoe zat het ook alweer, de vergelijking tussen de Sub gen 3 en de Sub Mini?

Volgens Peter Pee in de korte weergave:
De Sub mini is eigenlijk de beste Sub wanneer je deze koppelt aan een Arc.
De Sub mini presteert op ongeveer 75 à 80% t.o.v. van de Sub gen 3 maar past daarom juist beter omdat de Sub gen 3 soms te krachtig kan zijn bij films. De Sub mini is meer geschikt voor muziek en de Sub gen 3 meer voor film.

Zelf schroeft hij de Sub nogal terug. Ik zag zijn instellingen voor de Sub mini gekoppeld aan een Beam gen 2 en daar stond zo'n beetje alles op - 2 en het volume zelfs op 20%. Daarbij zonder Trueplay omdat niet iedereen beschikt over iPhone of iPad om Trueplay uit te kunnen voeren.

En, de Sub Mini is substantieel goedkoper dan de Sub gen 3. Dus eigenlijk een no-brainer. De Sub mini is de beste koop.
wat vind jij van deze instellingen van peter pee?

ik zit ook te puzzelen wat beste instellingen zijn
voor beam gen 2 & sub mini

nu : bas -3 , treble +2 , loudness
trueplay. sub +5
hoogte +7
volume limiet uit

woonkamer is best klein..

dus als iemand tips heeft :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:19
Nick25 schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:09:
[...]

trueplay. sub +5
hoogte +7
volume limiet uit

Het is lastig iets overnemen van anderen. Jij hebt een ander gehoor dan hij, andere ruimte, andere akoestiek, andere voorkeur. Ik hou van bass

[ Voor 3% gewijzigd door Alekz87 op 04-12-2023 18:49 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• GerCor
Nick25 schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:09:
[...]

trueplay. sub +5
hoogte +7
volume limiet uit

Ik vind de instellingen van Peter Pee helemaal niks. Uiteraard heb ik ze wel even geprobeerd.

De instellingen die je laat zien heb ik overgenomen van een Franse Sonos installateur. Zo stelt hij voor zijn klanten het systeem in. Bevalt mij prima.

Zoals @Alekz87 ook al aangeeft: mijn oren, kamer, akoestiek e.d. zijn nooit dezelfde als die van jou dus nogal zinloos een advies te geven. Hooguit: zet alles op neutraal en pas het in de loop der tijd aan wat jij het beste vindt klinken. Tikje erbij, tikje eraf.

• sebastius
  • Laatst online: 11-11 20:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jeoh schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:07:
[...]

Recycle Mode bestaat niet meer, maar devices die eerder in Recycle Mode zijn gezet zijn onomkeerbaar onbruikbaar.
Er is een hack/patch voor IIRC om ze zelf weer te ontbricken.

• Rallye
Interessant. Linkje?

• sebastius
  • Laatst online: 11-11 20:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik kan het niet terugvinden maar ik zou zweren dat het er is.

• Satangel
sebastius schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:09:
[...]

Er is een hack/patch voor IIRC om ze zelf weer te ontbricken.
Dit is wat ik vind, adhv een hardware matige hack

Andere bron

Is wel duidelijk dat je een elektronische achtergrond moet hebben voor dit

[ Voor 6% gewijzigd door Satangel op 05-12-2023 13:58 ]

• Rallye
Dat is geen hack, maar een ombouw. Als ik het goed zie kun je zo geen verbinding meer maken met andere (S1) speakers.

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 21:06

Canis Lupus

Vosbot

Zijn er hier Tweakers die de Sonos Arc gebruiken met een PS4 / Xbox Series en geluid via Uncompressed PCM (5.1 of 7.1) laten lopen?

Dit zou de modus moeten zijn met beste geluid en laagste latency, maar ik krijg bij beide apparaten lichte 'klikjes' door het geluid. Alle andere geluidsmodi heb ik geen problemen mee (Stereo PCM, Dolby Digital, DTS of Dolby Atmos) en worden netjes aan de Arc doorgegeven.
  • Sonos Arc + Sub + 2x Play:1
  • TV: Philips 65PML9636/12, audio passthrough staat aan
  • Arc zit op eARC poort (HDMI2) aangesloten
  • Xbox en PS4 zitten op aparte HDMI sloten
  • Ik heb verschillende (High Speed met Ethernet) HDMI kabels geprobeerd (maar zou dit oorzaak kunnen zijn?)
  • Bij Xbox met zowel Audio Passthrough als zonder geprobeerd
  • Voor Xbox is Atmos niet optimaal, omdat daar best wat latency op zit
Iemand een oplossingsrichting?

[ Voor 7% gewijzigd door Canis Lupus op 07-12-2023 11:10 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-11 16:09

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Loop tegen een vreemd issue aan. Tijdens sinterklaas een Tunein zender aangezet via de Sonos app. Deze blijft actief staan, switchen naar tv input lost het probleem tijdelijk op.
Home Assistant blijft ook telkens aangeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2tSHtXykWijVdSnN3jkuEy7L3o=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ELU2v60mwP8JcRmsxKl7Dr1z.png?f=fotoalbum_medium
Iemand een idee hoe ik dit weg krijg? :?

Edit, blijkbaar is meerdere keren op input "tv" klikken de oplossing. @Rallye Thanks voor de sugestie.

[ Voor 8% gewijzigd door Harmen op 08-12-2023 10:56 ]

Whatever.

• Rallye
Andere zender weergeven? App resetten?

[ Voor 22% gewijzigd door Rallye op 07-12-2023 19:06 ]

• DonRoger
  • Laatst online: 09-11 19:49
DiJerno schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:15:
[...]

Je gaat dat zeker merken. Weet dat in. Films en series het meeste geluid uit de arc zal komen, je achterspeakers dienen meer voor het effect. Hoe krachtiger je front is hoe indrukwekkender het allemaal klinkt.

Amos_x schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:21:
[...]

Ik ga een tegengeluid laten horen, en neerzetten dat de beam echt wel een mooie speaker is, met een vol, neutraal en mooi geluid. Ik verwacht dat je weinig verschil zal merken in een kleine ruimte. Als je geen gebruik maakt van het 'atmos' aspect (geluid via het plafond terugkaatsen) verwacht ik dat het mee zal vallen.

De centrale tweeter waarvan sprake kan je beschouwen als een center in en 5.1 setup, die zit ook alleen in het midden. Het stereobeeld van een beam is sowieso erg beperkt door de beperkte fysieke afstand tussen de speakers op het einde, dus ik weet niet of het ontdubbelen van de tweater op zo'n formaat soundbar nu zoveel effect zou hebben.

Je kan beginnen met een (refurb) beam, en dan zelf kijken of je later een upgrade doet, doorverkopen of doorschuiven naar een tweede kamer/werkkamer/...
Excuses voor het late bericht, bedankt voor de input! Ik heb de Arc even mogen testen en ik moet zeggen dat ik het geluid best indrukwekkend vond, zelfs zo goed dat ik de Era 300's niet eens per see nodig vond.

Ik moet de Beam nog testen, maar ik was echt positief verrast door de Arc.

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08:50
Ben benieuwd. Heb zojuist de Arc gekocht voor €698.

Nu kan ik zelf gaan vergelijken met de Beam Gen2 (en de sub-mini, 2xEra300)
Eens kijken, of beter gezegd luisteren, of we echt een verschil/voordeel gaan horen.
Onze huidige woonkamer is qua vierkante meters ongeveer wel gelijk aan onze nieuwe woning die we in februari gaan krijgen.
Hopelijk goede aankoop en de Beam Gen2 schuiven we dan wel weer door.

• Jumpman
  • Nu online
Canis Lupus schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:42:
Zijn er hier Tweakers die de Sonos Arc gebruiken met een PS4 / Xbox Series en geluid via Uncompressed PCM (5.1 of 7.1) laten lopen?

Dit zou de modus moeten zijn met beste geluid en laagste latency, maar ik krijg bij beide apparaten lichte 'klikjes' door het geluid. Alle andere geluidsmodi heb ik geen problemen mee (Stereo PCM, Dolby Digital, DTS of Dolby Atmos) en worden netjes aan de Arc doorgegeven.
  • Sonos Arc + Sub + 2x Play:1
  • TV: Philips 65PML9636/12, audio passthrough staat aan
  • Arc zit op eARC poort (HDMI2) aangesloten
  • Xbox en PS4 zitten op aparte HDMI sloten
  • Ik heb verschillende (High Speed met Ethernet) HDMI kabels geprobeerd (maar zou dit oorzaak kunnen zijn?)
  • Bij Xbox met zowel Audio Passthrough als zonder geprobeerd
  • Voor Xbox is Atmos niet optimaal, omdat daar best wat latency op zit
Iemand een oplossingsrichting?
Hier dezelfde instellingen op een Sony PlayStation 5 met een Sonos ARC, Sub Gen 3 en 2x One SL. Geen klikjes hier.

Hoor je de klikjes bij alles speakers?

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Jumpman schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:13:
[...]

Hier dezelfde instellingen op een Sony PlayStation 5 met een Sonos ARC, Sub Gen 3 en 2x One SL. Geen klikjes hier.

Hoor je de klikjes bij alles speakers?
Goede vraag, ik zou voor dubbelcheck nogmaals moeten luisteren. Maar voorzover ik me herinner vooral uit de Arc (daar komt meeste geluid vandaan), maar ook wel uit de 2 surrounds...
Heb tot moment van oplossing (of software update) zowel de PS4 als XBOX maar op DTS staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Canis Lupus op 12-12-2023 11:44 ]

• Jumpman
  • Nu online
Canis Lupus schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:43:
[...]
Goede vraag, ik zou voor dubbelcheck nogmaals moeten luisteren. Maar voorzover ik me herinner vooral uit de Arc (daar komt meeste geluid vandaan), maar ook wel uit de 2 surrounds...
Als je tijd hebt gewoon per speaker je set opbouwen, dan weet je wanneer de klikjes beginnen. Dus alleen met de Sonos ARC beginnen.

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Jumpman schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:45:
[...]
Als je tijd hebt gewoon per speaker je set opbouwen, dan weet je wanneer de klikjes beginnen. Dus alleen met de Sonos ARC beginnen.
Check zal ik eens doen.
Wat volgens mij de beknellende factoren zouden kunnen zijn:
  • HDMI kabels tussen PS4/Xbox en TV
  • Philips TV (doorgave Uncompressed PCM 5.1)
  • Sonos home theatre speakerconfiguratie (die dus evt. opnieuw opbouwen)

• Satangel
Momenteel is mijn Sonos Beam verbonden aan mijn HDMI Arc poort van mijn TV. TV is ook verbonden met mijn HTPC. Dit heeft altijd goed gewerkt.

Nu wil ik enkel de Beam uitbreiden naar Beam + 2 Sonos ONE SL toestellen, voor een surround te krijgen.

Hoe doe ik dit, de Sonos ONE SL toestellen zijn verbonden met mijn Wifi en kan ik besturen via de Sonos app. Heb ze ook al toegewezen aan Living Room maar er komt geen geluid uit wanneer ik iets speel in Windows.

Zijn het enkel speciale bestanden (5.1 audio?) die dit sturen?
Is het een probleem dat de Beam via HDMI is verbonden, moet ik deze mss gewoon op netwerk plaatsen, zonder kabel verbonden met TV?
Pagina: 1 ... 163 ... 200 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.