Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 160 ... 200 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:43
Bij instellingen/systeem kan je de ingangs volume instellen van 1-10. Zet deze eens hoger. Dat gaat helpen, zoniet het oplossen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EybrVJKWt1vmc4rp8TguO56lrZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBivncuXmmbYcB6L0QSBgqo7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:05

Mr. Freeze

¡GO!

samv5 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:34:
[...]

Nee hij heeft het altijd niet goed gedaan..... maar ik begreep dat je met een Port geen voorversterker nodig had.
Ga het proberen met een voorversterker.. Thnxs!
Heb je het antwoord gelezen van @Yamahaa ?

Daar staat een betere oplossing voor je .

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:15
Mr. Freeze schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 13:20:
[...]

Heb je het antwoord gelezen van @Yamahaa ?

Daar staat een betere oplossing voor je .
Deze kon ik al had ik al geprobeerd..........helaas maar bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Zijn je kabels en aansluitingen dan wel orde. Hier ook een draaitafel op een play 5 bij oa onze dochter en dat gaat prima. Dat is ook een element zonder voorversterking. Welke draaitafel is het als ik vragen mag?

En hoe heb je deze aangesloten?

[ Voor 7% gewijzigd door Yamahaa op 13-08-2023 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:15
Yamahaa schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 20:27:
Zijn je kabels en aansluitingen dan wel orde. Hier ook een draaitafel op een play 5 bij oa onze dochter en dat gaat prima. Dat is ook een element zonder voorversterking. Welke draaitafel is het als ik vragen mag?

En hoe heb je deze aangesloten?
Er komt wel geluid uit alleen deze is twee keer minder dan spotify of de online muziek.
Dus een plaatje af en toe lekker hard draaien is er niet bij

Ik heb een Project Essentiël 2 aangesloten met de bijbehorende tulp kabel in de Port

[ Voor 4% gewijzigd door samv5 op 13-08-2023 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-10 15:31

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vanmiddag met een geleende iPhone trueplay tuning uitgevoerd (heb enkel een Beam Gen2) Voor mijn gevoel klinkt het iets beter, balans tussen muziek en spraak is beter geworden. Via de Home Assistant integratie zie ik dat enkel Bass en Trebble zijn aangepast. (+1 naar 0)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYNW3YLrpD4FgkBcvgI2xW3f-Qk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iIYSAdwIKMrJIdogEBtwTI6v.jpg?f=fotoalbum_medium
Is er een manier om alle trueplay aanpassingen te zien? :?

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-10 10:05
@samv5 Volgens https://www.coolblue.nl/p...t-essential-ii-zwart.html heeft deze platenspeler inderdaad geen voorversterker. Dan is niet alleen je geluid te zacht, maar ook van slechtere kwaliteit. Pro-Ject levert zelf voorversterkers, maar anderen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10 23:12
_Bailey_ schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:32:
de Bijenkorf had sinds vanochtend het gehele assortiment van de Sonos speakers met 30% korting in de aanbieding.

Maar eens een 2e Sub besteld, ga deze eens mee laten spelen met mijn huidige 5.1 Sonos opstelling.
Zeer benieuwd naar de beleving met films en series (en of mijn buren nog steeds van me houden daarna :+ ) met 2 Sub's
Heb je de 2e Sub inmiddels binnen, geïnstalleerd en wat vind je ervan t.o.v. 1 Sub?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
samv5 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:09:
[...]

Er komt wel geluid uit alleen deze is twee keer minder dan spotify of de online muziek.
Dus een plaatje af en toe lekker hard draaien is er niet bij

Ik heb een Project Essentiël 2 aangesloten met de bijbehorende tulp kabel in de Port
Hmm heel vreemd. En de screenshot die ik gaf staat nu op 10 in de PORT. Echt bijzonder. Heb je al geprobeerd met ander kabeltje? Want eigenlijk zou hier geen voorversterker in mijn visie tussen horen. Je hebt we kanaalscheiding met je draaitafel? Zit de naald ( element) goed in zijn behuizing geklikt?

[ Voor 15% gewijzigd door Yamahaa op 14-08-2023 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Yamahaa Waarom zou daar geen voorversterker tussen horen? De Sonos devices met een line in verwachten immers een line level signaal en de meeste niet-voorversterkte platenspelers geven dat niet.

Was er niet een verschil tussen moving coil vs moving magnet elementen? Ja, zie https://www.whathifi.com/...es-which-is-right-for-you Dus met een moving magnet heb je minder snel een voorversterker nodig: “What does the lower output of a typical moving coil mean for you? Most obviously, you’ll need a phono stage that can amplify the signal that much more.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Yamahaa schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:45:
[...]

Hmm heel vreemd. En de screenshot die ik gaf staat nu op 10 in de PORT. Echt bijzonder. Heb je al geprobeerd met ander kabeltje? Want eigenlijk zou hier geen voorversterker in mijn visie tussen horen. Je hebt we kanaalscheiding met je draaitafel? Zit de naald ( element) goed in zijn behuizing geklikt?
Sommige moderne platenspelers hebben een voorversterker ingebouwd maar de meesten niet en alle oudere zeker niet, dat zat toentertijd gewoon standaard in de versterker met een aparte phono ingang.
Zijn model platenspeler heeft geen ingebouwde voorversterker.

De voorversterker doet overigens niet alleen een versterking maar ook nog een het toepassen van een EQ curve (de RIAA curve) om het geluid te normaliseren. Dit compenseert voor de beperkingen van het registreren van het geluid in de groef zonder dat de naald uit de groef stuitert.

Ik gebruik zelf een Linn Kolekter als voorversterker. Dit is een oude hifi preamp met een phono ingang waar ik ook een CD-speler op heb aangesloten. Ik kan dan schakelen tussen de bronnen op een sonos connect.

[ Voor 9% gewijzigd door rsint op 14-08-2023 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamahaa
Ik zeg ook “in mijn visie” ik sluit het niet uit. Maar ben naast mijn Hi-Fi vanaf 2012 bezitter van een uitgebreid Sonos pakket (gemak) en in die opstellingen zijn ook 3 draaitafels ( 2 aan connect en 1 aan Play 5 (gen2) wo ook oude Technics spelers. Alle drie niet voorversterkt en alle drie ruimvoldoende output. Ik weet dat kabels of elementen die niet lekker zijn deze klachten “ook” kunnen geven. Dat is mijn ervaring en die probeer ik de delen als optie om een extra versterker te voorkomen. Daarnaast kent niet ieder de optie van 1-10. Dus de antwoorden op basis van mijn ervaring en goed bedoeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsint
Ik zoul ik als jou was toch eens een keer een phone pre ertussen zetten want ik denk dat je heel veel mist. Het verschil in output tussen phono en gewone line level is een factor 100. Daarnaast is de RIAA curve belangrijk voor vooral de basweergave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamahaa
Top. Ik ga er mee experimenteren, dank je wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
GerCor schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:37:
[...]

Heb je de 2e Sub inmiddels binnen, geïnstalleerd en wat vind je ervan t.o.v. 1 Sub?
heb de 2e Sub 3 avondjes gebruikt, toch wel overkill en voor mijn gevoel ook niet prettig voor mijn directe buren (ja, da ik kunnen weten wellicht :+ )
Ik kan de Subs wel zachter zetten, maar dan is een 2e Sub imho helemaal zonde.
De 2e Sub is weer retour ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-10 07:20
Ik zit te overwegen om te beginnen aan een surround set van sonos. Nou vind ik persoonlijke de Era 100's estetisch niet het mooiste apparaat om gewoon zo op een dressoir te zetten. Nou zat ik laatst te denken. IKEA heeft toendertijd in samenwerking met Sonos de Symfonisk lamp ontworpen. Nou bleek dat deze lamp een mindere geluidskwaliteit had dan de reguliere Sonos One vanwege de behuizing (van horen zeggen, geen onderzoek naar gedaan). Zou het niet mogelijk moeten zijn om zelf de Sonos hardware over te plaatsen naar een andere behuizing die eventueel ook een lamp kan bevatten maar die wel dezelfde geluidskwaliteit levert?

Het was een hersenspinsel en misschien onmogelijk omdat Sonos aardig wat geld steekt in ontwikkeling van de behuizing en een apparaat, maar leek me wel een leuk project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ThaAresX schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:58:
Ik zit te overwegen om te beginnen aan een surround set van sonos. Nou vind ik persoonlijke de Era 100's estetisch niet het mooiste apparaat om gewoon zo op een dressoir te zetten. Nou zat ik laatst te denken. IKEA heeft toendertijd in samenwerking met Sonos de Symfonisk lamp ontworpen. Nou bleek dat deze lamp een mindere geluidskwaliteit had dan de reguliere Sonos One vanwege de behuizing (van horen zeggen, geen onderzoek naar gedaan). Zou het niet mogelijk moeten zijn om zelf de Sonos hardware over te plaatsen naar een andere behuizing die eventueel ook een lamp kan bevatten maar die wel dezelfde geluidskwaliteit levert?

Het was een hersenspinsel en misschien onmogelijk omdat Sonos aardig wat geld steekt in ontwikkeling van de behuizing en een apparaat, maar leek me wel een leuk project.
Lijkt me sterk dat dat lukt, die Ikea dingen klinken echt meer dan prima genoeg voor surrounds!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-10 17:11

Mimiix

Professioneel Prutser

Gister was ik een serie aan het kijken en ineens kwam al het stemgeluid uit de rechter OneSL. Achtergrond geluid kwam wel nog uit de linker. Het lag duidelijk aan de aflevering / opname maar ik wilde het corrigeren. Echter kon ik niets vinden in de instellingen waarbij ik volume naar 1 kant kon zetten. Klopt dit of kijk ik met mijn neus?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
DennusB schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:59:
[...]

Lijkt me sterk dat dat lukt, die Ikea dingen klinken echt meer dan prima genoeg voor surrounds!
Zoals ik zei, heb het niet onderzocht. Maar zijn hier gebruikers van de Symfonisk tafellamp icm hun Sonos set? Ik vetrouw er op dat de integratie naadloos gaat, maar vooral de geluidskwaliteit vind ik belangrijk. Vooralsnog wil ik de volgende set wegzetten:

Arc + Sub Gen 3 + 2 Symfonisk/One SL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Mimiix schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:09:
Gister was ik een serie aan het kijken en ineens kwam al het stemgeluid uit de rechter OneSL. Achtergrond geluid kwam wel nog uit de linker. Het lag duidelijk aan de aflevering / opname maar ik wilde het corrigeren. Echter kon ik niets vinden in de instellingen waarbij ik volume naar 1 kant kon zetten. Klopt dit of kijk ik met mijn neus?
Bij een stereoset heb je inderdaad balance. Bij surround ontbreekt dat in de EQ. Bij surround kun je bij Audio van surroundspeakers, als je geen Trueplay hebt, de afstand per achterluidspreker instellen. Daar zou je iets mee kunnen doen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• rsint
ThaAresX schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:43:
[...]

Zoals ik zei, heb het niet onderzocht. Maar zijn hier gebruikers van de Symfonisk tafellamp icm hun Sonos set? Ik vetrouw er op dat de integratie naadloos gaat, maar vooral de geluidskwaliteit vind ik belangrijk. Vooralsnog wil ik de volgende set wegzetten:

Arc + Sub Gen 3 + 2 Symfonisk/One SL.
ja, dit heb ik gehad totdat ik de era 300's kocht. Werkt uitstekend en de kwaliteit is echt meer dan prima. Zag er ook wel beduidend meer "stealth" uit dan die koekblikken op poten die ik nu heb staan.

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-10 17:11

Mimiix

Professioneel Prutser

GerCor schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:57:
[...]

Bij een stereoset heb je inderdaad balance. Bij surround ontbreekt dat in de EQ. Bij surround kun je bij Audio van surroundspeakers, als je geen Trueplay hebt, de afstand per achterluidspreker instellen. Daar zou je iets mee kunnen doen.
Ah duidelijk!

Ik was vooral op zoek naar de simpele slider, die bij stereo zit.

Thanks!

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• ThaAresX
rsint schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:38:
[...]

ja, dit heb ik gehad totdat ik de era 300's kocht. Werkt uitstekend en de kwaliteit is echt meer dan prima. Zag er ook wel beduidend meer "stealth" uit dan die koekblikken op poten die ik nu heb staan.
Het meer "stealth" zijn vind ik het grootste voordeel. Als ik voor Era's zou gaan zou ik voor de 100 gaan omdat die qua design nog het meest op de One's lijken.

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-10 23:46

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

rsint schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:38:
[...]

Ben je tevreden met de 300’s in een surround opstelling?

Twijfel al heel lang om mijn One’s te vervangen, maar lees dat de 300’s in een surround minder shinen dan als stereo pair. Ben benieuwd naar je muziek ervaring in atmos in deze opstelling. Klopt het dat het verder weinig verschil maakt ivm de One’s als je 5.1 content bij film kijken afspeelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
Elias2020 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:38:
[...]

Ben je tevreden met de 300’s in een surround opstelling?

Twijfel al heel lang om mijn One’s te vervangen, maar lees dat de 300’s in een surround minder shinen dan als stereo pair. Ben benieuwd naar je muziek ervaring in atmos in deze opstelling. Klopt het dat het verder weinig verschil maakt ivm de One’s als je 5.1 content bij film kijken afspeelt?
Ja, zeer tevreden zelfs.
Als je goede atmos content hebt is het zelfs dag en nacht verschil.
De bubbel is dan echt veel beter en de hoogte kanalen zijn echt 10x beter.
voor 5.1 is het achterkanaal iets minder direct vaak.
Voor muziek beschouw ik atmos nog steeds als een gimmick en prefereer ik toch gewoon stereo op mijn twee play 5's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

rsint schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:41:
[...]

Ja, zeer tevreden zelfs.
Als je goede atmos content hebt is het zelfs dag en nacht verschil.
De bubbel is dan echt veel beter en de hoogte kanalen zijn echt 10x beter.
voor 5.1 is het achterkanaal iets minder direct vaak.
Voor muziek beschouw ik atmos nog steeds als een gimmick en prefereer ik toch gewoon stereo op mijn twee play 5's.
Klinkt goed! Kijk zelf weinig atmos films/series, dus twijfel dan wel aan toegevoegde waarde. Wellicht goede reden om daar dan eens mee te starten. Nu de PlayStation 5 ook atmos gaat ondersteunen kan ik het al iets meer aan mezelf verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik krijg altijd een hartverzakking als de batterij van de Move helemaal leeg is. Gisteravond op de lader gezet. Vanmorgen: 0%. Powerknop 13 seconden ingehouden. Sonosapp zegt: uitgeschakeld.

En nu? Uitgeschakeld en een lege batterij.

Even aan een USB-C kabel.... Niks. Weer terug op de lader..... Rood lampje aan en de app geeft aan dat de Move wordt geladen. Rode lampje weer uit.

Nu inmiddels op 24%.

Blijft dus goed opletten hoe je de Move op de lader zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:13:
Ik krijg altijd een hartverzakking als de batterij van de Move helemaal leeg is. Gisteravond op de lader gezet. Vanmorgen: 0%. Powerknop 13 seconden ingehouden. Sonosapp zegt: uitgeschakeld.

En nu? Uitgeschakeld en een lege batterij.

Even aan een USB-C kabel.... Niks. Weer terug op de lader..... Rood lampje aan en de app geeft aan dat de Move wordt geladen. Rode lampje weer uit.

Nu inmiddels op 24%.

Blijft dus goed opletten hoe je de Move op de lader zet.
Bijzonder, ik let er hier nooit bewust op en gooi hem altijd op die ring en hij laad altijd prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
DennusB schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:02:
[...]

Bijzonder, ik let er hier nooit bewust op en gooi hem altijd op die ring en hij laad altijd prima!
Als je de Move op de ring zet gaat er eventjes een oranje ledje pulserend branden. Maar als de Move helemaal leeg is en dat oranje ledje gaat niet aan, hoe je het dan ook probeert. Nou, dan krijg je het warm hoor. Lader kapot? Batterij kapot?

Derde keer dat ik hem helemaal leeg had.

Ik zorg er meestal voor dat hij op de lader staat voordat hij helemaal leeg is. Als dan dat oranje led niet gaat branden weet ik dat hij niet goed op de lader staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-10 19:49
Hoi Tweaks,
Ik wil graag een nieuwe bed lamp kopen nu kwam ik uit bij de Symfonisk 2 van Ikea. Klopt het dat ik hier een fitting van Hue zelf in kan doen zo ja wat is de naam van de fitting?
Gaat om deze lamp;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03Ybnm1VKEFowjMwcUUipRMch1E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3tuwWUClMMSDDpUGZPsSvFsl.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 17:45
Even Googlen vertelt je dat er een E27 fitting in zit dus ja.

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
Hoi Tweaks,

Hoe verwijder ik een speaker uit een kamer? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cG-0GczT-wbCrhZWsf6XLLrh3M4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDxfuPeDL9BM6jdbiDIw7SaE.jpg?f=fotoalbum_large

Wil hem graag in mijn kamer zetten in plaats van mijn kamer 2 zodat die samenwerkt met de andere Sonos producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
Heb de lamp al gereset maar hij blijft hem apart van “mijn kamer” terwijl ik dat duidelijk selecteer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
heppe01 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:49:
Hoi Tweaks,

Hoe verwijder ik een speaker uit een kamer? [Afbeelding]

Wil hem graag in mijn kamer zetten in plaats van mijn kamer 2 zodat die samenwerkt met de andere Sonos producten.
Dat kan niet. Je hebt een surroundopstelling gemaakt met de Beam. Daar kan alleen nog een tweede Sub bij maar verder niets. Om beide Kamers te laten samenwerken groepeer je beide Kamers.

• Rallye
Het begrip “kamer” is Sonos werkt anders dan bijvoorbeeld bij Google.

Je kunt de naam van “Mijn kamer 2” overigens wel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-10 08:57
Ik zit te kijken naar een Sonos setup met Atmos voor bij de TV. Nu is dat niet een hele grote ruimte en ik vraag me een beetje af wat nodig is.

De tv staat aan de linkerkant in die nis, en daar zou ik dan een Arc willen, terwijl bij de bank (volledige rechterkant) aan de muur twee Era 300's komen te hangen (wel erg dicht op de kijkers..).

Of is voor deze kleine ruimte de Beam voldoende? En helaas heeft de Era100 geen atmos, dat zou beter passen denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-JRCU_486Z9-oJ5q89W2Q7t6yc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aEYapbLFtIr87g1KcNwLyL5O.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-10 17:49

Jeoh

blaat

Ik denk niet dat je op vijf meter afstand iets gaat merken van de Atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:41
Jeoh schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:29:
Jazeker wel 😀 Heb het zelf in een woonkamer staan waar ik ca 7 meter van de ARC af zit en bij goede films hoor je dat echt wel goed.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
Jeoh schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:29:
Is dat te dichtbij om het te weerkaatsen?
tcviper schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:47:
[...]

Jazeker wel 😀 Heb het zelf in een woonkamer staan waar ik ca 7 meter van de ARC af zit en bij goede films hoor je dat echt wel goed.
Scheelt toch twee meter. Dat is nog best fors

[ Voor 40% gewijzigd door Speculaes op 29-08-2023 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Er zijn voor zover ik kan vinden geen aanbevelingen vanuit Sonos hoe ver je van je Sonos Arc / rear speakers moet zitten voor het optimale effect (naast natuurlijk de aanbevelingen van Dolby). Peter Pee heeft er eens een video over gemaakt met de volgende info (klik voor YouTube):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MZOZfNr.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-10 16:51

Prosperot

Today is a gift...

Mijn systeem heeft sinds een maandje moeite met het verbinden met de Boost. Boxen zijn opeens weg uit het systeem overzicht en komen ook opeens weer terug

Sonos kan niks vinden. En een ander Sonos kanaal hielp ook niet echt

Meer mensen problemen mee?

Ik heb nu alles (tijdelijk?) via Wifi lopen ipv de Boost en alles werkt weer prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Nieuwe Move 2 in aantocht (update);

https://nl.hardware.info/...cht-in-september-n-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:20
Hi Mensen,

Even een sanity check: Ik heb momenteel een philips TV, waarom mijn apple TV en XBOX aangesloten zijn als bronnen. De TV ondersteund alleen ARC, geen eARC.

Ik denk er over om een sonos ARC te kopen, met nog te kiezen surrounds en woofer. Klopt het dat de enige manier om atmos geluid te krijgen een upgrade van de TV is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

overhyped schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:45:
Klopt het dat de enige manier om atmos geluid te krijgen een upgrade van de TV is?
Volgens mij kan het ook met dit apparaatje. Wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
Elias2020 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:24:
[...]

Volgens mij kan het ook met dit apparaatje. Wel prijzig.
Plus dan moet ik die keer 2 hebben, en dan iets dan richting de arc ze weer samenvoegt, nee, laat maar :) als er 1 device aan m’n tv had gezeten was ‘t nog een optie. Waarom hebben dingen als soundboard nu ook niet meer gewoon 3 HDMI ingangen en een uitgang, zoals receivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
overhyped schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:09:
[...]

Plus dan moet ik die keer 2 hebben, en dan iets dan richting de arc ze weer samenvoegt, nee, laat maar :) als er 1 device aan m’n tv had gezeten was ‘t nog een optie. Waarom hebben dingen als soundboard nu ook niet meer gewoon 3 HDMI ingangen en een uitgang, zoals receivers :)
Misschien moet je je niet teveel richten op Dolby Atmos. Een Arc met subwoofer en surroundspeakers is natuurlijk al helemaal topgeluid. En dan is dat Dolby Atmos een leuk extraatje. Mocht je later een TV kopen met eARC dan werkt Atmos ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
GerCor schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:35:
[...]

Misschien moet je je niet teveel richten op Dolby Atmos. Een Arc met subwoofer en surroundspeakers is natuurlijk al helemaal topgeluid. En dan is dat Dolby Atmos een leuk extraatje. Mocht je later een TV kopen met eARC dan werkt Atmos ook.
Dat is het idee ook, maar wilde wel zeker weten dat ik ‘t bij het juiste eind had :) volgend jaar hebben we voor een andere ruimte een scherm nodig, dus dat is dan denk ik een mooi moment om de huidige Tv daarheen te verplaatsen en iets nieuws uit te zoeken voor de woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@overhyped Feintech heeft een eARC device met dezelfde mogelijkheden als de Arcana, maar dan met switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
Rallye schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:08:
@overhyped Feintech heeft een eARC device met dezelfde mogelijkheden als de Arcana, maar dan met switch.
https://feintech.eu/en/pr...s-switch-4x1-for-soundbar

Deze dus, dat is nog wel een optie inderdaad. Goedkoper dan een nieuwe TV:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:16
overhyped schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:33:
[...]

https://feintech.eu/en/pr...s-switch-4x1-for-soundbar

Deze dus, dat is nog wel een optie inderdaad. Goedkoper dan een nieuwe TV:)
Helaas geen HDMI 2.1 voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik vergeet steeds of je twee speakers ook voor tv kan gebruiken, zonder soundbar. Dus voor een simpele stereo L+R setup (2x era 100/300). Ik dacht van niet?

Ik wil voor de woonkamer een super eenvoudige setup (vooral afbouwen, en niet steeds dingen er bij). Liefst zelfs geen soundbar, want de tv komt gewoon aan de muur zonder meubel. Of moet je sowieso best een soundbar er bij nemen voor de eARC? Maar dan worden de twee speakers per definitie de 2 rears, terwijl ik geen surround hoef.

Misschien dan toch best een eenvoudige kleine AMP (marantz) en 2 speakers of zo... Maar dan moet ik die kabels weer wegwerken, en daar is het nu te laat voor...

Edit: alle surround setjes die door Sonos op de website samengesteld worden, laat steeds maar 2 satelliet speakers zien, dus per definitie zijn het dan enkel rears. Er is geen enkel setje met 4 satelliet speakers.

Jammer, want hoewel de soundbar keurig presteert en een goed stereobeeld kan creëren (vooral de ARC), gaat er voor muziek niets boven echte, fysieke separation (4m of zo) om dat ‘music stage’ gevoel te geven

[ Voor 24% gewijzigd door Amos_x op 04-09-2023 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Amos_x schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:40:
Ik vergeet steeds of je twee speakers ook voor tv kan gebruiken, zonder soundbar. Dus voor een simpele stereo L+R setup (2x era 100/300). Ik dacht van niet?
**

Misschien dan toch best een eenvoudige kleine AMP (marantz) en 2 speakers of zo... Maar dan moet ik die kabels weer wegwerken, en daar is het nu te laat voor...

Kan m.i. niet met 2 ERA`s. Zou zou 2 actieve speakers kunnen overwegen. Bijv Edifier., dan heb je minimaal kabels.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Amos_x schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:40:

Ik wil voor de woonkamer een super eenvoudige setup (vooral afbouwen, en niet steeds dingen er bij). Liefst zelfs geen soundbar, want de tv komt gewoon aan de muur zonder meubel. Of moet je sowieso best een soundbar er bij nemen voor de eARC? Maar dan worden de twee speakers per definitie de 2 rears, terwijl ik geen surround hoef.

Edit: alle surround setjes die door Sonos op de website samengesteld worden, laat steeds maar 2 satelliet speakers zien, dus per definitie zijn het dan enkel rears. Er is geen enkel setje met 4 satelliet speakers.

Jammer, want hoewel de soundbar keurig presteert en een goed stereobeeld kan creëren (vooral de ARC), gaat er voor muziek niets boven echte, fysieke separation (4m of zo) om dat ‘music stage’ gevoel te geven
Als je enkel twee draadloze speakers wilt is er ook een optie om een Apple TV achter je tv te hangen, daar kan je een stereo set HomePods aan koppelen als externe speaker. Misschien dat de Apple TV ook met Sonos speakers werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Amos_x Aangezien je schrijft dat het voor kabels wegwerken te laat is vraag ik me af wat je nog verwacht. Je had natuurlijk ook een Sonos AMP kunnen kiezen. Die met een HDMI-kabel aan de TV en 2 speakers naar keuze. Maar goed, overal zijn kabels voor nodig (230v). Daarnaast snap ik niet wat 'muziek luisteren' met een aansluiting op een TV te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
GerCor schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:43:
@Amos_x Aangezien je schrijft dat het voor kabels wegwerken te laat is vraag ik me af wat je nog verwacht. Je had natuurlijk ook een Sonos AMP kunnen kiezen. Die met een HDMI-kabel aan de TV en 2 speakers naar keuze. Maar goed, overal zijn kabels voor nodig (230v). Daarnaast snap ik niet wat 'muziek luisteren' met een aansluiting op een TV te maken heeft.
Audiokabels. Stroom punten heb ik in alle hoeken dus geen probleem. Eventueel kan ik nog een sleufje uitslijpen in de vloer en via de plint gaan (in dezelfde muur zit nog een doorgang, dus geen plint, even via de vloer dus), te bekijken.

‘Niet snappen’ wat bedoeld wordt met ‘muziek luisteren’. Mja, je snapt het heus wel.

Genoeg mensen die wat multimedia in de woonkamer betreft, 50/50 muziek/beeld doen. En geen plaats hebben voor een aparte setup voor beide. Dus stereo voor muziek, en een 5.1 setup met HDMI via de tv.

Voor muziek verkies ik een simpele stereo setup, met fysieke separatie tussen de speakers, ipv alle speakers die op een arc zitten met ongeveer 1,6m separatie.

De arc doet het prima trouwens, al verkies ik voor muziek vreemd genoeg misschien nog wel de beam. Maar dat is nergens op gebaseerd. Arc is prima.

Omdat ik meer muziek luister dan tv kijk, ben ik meer dan tevreden met een goede stereo setup, ook voor tv/film. Ik kijk niet vaak ‘spektakelfilms’ (zonder centre, zonder subwoofer). Heb ik voorheen ook gehad met 2 qacoustics en een stereo amp.

Vroeg me af of zoiets mogelijk was in het Sonos ecosysteem. Niet dus. Vermoedelijk neem ik toch gewoon weer een soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Mr. Freeze schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:36:
[...]

Als je enkel twee draadloze speakers wilt is er ook een optie om een Apple TV achter je tv te hangen, daar kan je een stereo set HomePods aan koppelen als externe speaker. Misschien dat de Apple TV ook met Sonos speakers werkt?
Kan, maar ik lees toch wel wat dingetjes met zo’n setup (2 HomePods)… Ben niet helemaal overtuigd, en het moet gewoon werken (wat Sonos ook gewoon goed doet). Ik heb veel spul van apple, maar om een of andere reden trekt de HomePod me niet.

Denk dat het vooral een moeilijk verhaal wordt als je niet streamt vanuit de Apple TV, maar via een extern apparaat aan je tv. PlayStation bvb (niet het plan, maar wil de optie wel). Dan toch liever de tv als hub en source…

Maar ik begrijp dat dan enkel de soundbars mogelijk zijn, want je kan het geluid via de tv lussen en out naar de arc via HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Nevermind.

[ Voor 96% gewijzigd door GerCor op 04-09-2023 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-10 12:26

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Move 2

https://www.sonos.com/nl-nl/shop/move-2

nieuws: Sonos brengt op 20 september Move 2-bluetoothstereospeaker uit voor 4...
  • Stereo
  • 24 uur playback
  • USB-C line in
  • Wi-Fi 6
  • Bluetooth 5.0
  • Apple AirPlay 2
  • Vervangbare accu
  • Te gebruiken als Powerbank
  • € 499,00

[ Voor 32% gewijzigd door Miesjh op 06-09-2023 15:53 ]

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Vind het wel een grappig concept, een speaker als powerbank. Wel een beetje groot voor in je broekzak, misschien kun je 'm aan je riem hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-10 13:53
Jeoh schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:57:
Vind het wel een grappig concept, een speaker als powerbank. Wel een beetje groot voor in je broekzak, misschien kun je 'm aan je riem hangen?
Niet nieuw natuurlijk. JBL doet dit al jaren met oa de Charge.

Maareh.. De Move is geen speaker voor aan je broek hoor, met z'n 3 KG. De Move is meer een portable speaker voor in de tuin.

De Roam is meer voor 'on the road', maar daarvoor zou ik dus eerder een JBL kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Sahi_NL op 08-09-2023 09:44 ]

• Virtuosity1974
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-10 10:59
Ik had een stille hoop dat hij als een enkele surround achterspeaker geplaatst kon worden. Ook nog lekker flexibel, omdat draadloos en met accu en zo. Waarschijnlijk niet dus, wanneer ik zo rondlees. Iemand misschien iets vernomen?

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10 22:26
Virtuosity1974 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:17:
Ik had een stille hoop dat hij als een enkele surround achterspeaker geplaatst kon worden. Ook nog lekker flexibel, omdat draadloos en met accu en zo. Waarschijnlijk niet dus, wanneer ik zo rondlees. Iemand misschien iets vernomen?
Ik heb ook nog geen echte usecase voor dit product. Hooguit voor achter in de tuin volgende zomer. Handig als binnen en dan buiten hetzelfde gedraaid wordt.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Rallye
@Virtuosity1974 Surround achter zijn altijd twee speakers. De Sonos draagbare speakers kunnen niet eens als paar voor surround zorgen, laat staan dat Sonos de “enkele surround achterspeaker” uitvindt……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-10 11:03
Wat kan er nog meer verbeterd worden aan de sonos arc
Of zal er een nieuwe sonos arc in 2024 in ontwikkeling zijn.

En wat zijn de verbeteringen die men hier graag zou willen zien,ben benieuwd naar de bevindingen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb zelf geen Arc, maar lees dat men graag meer invloed heeft op de centerspeakers en dat men graag bij TV-geluid het volledige geluid ook ook op de achterspeakers wil hebben.

Sonos deelt meestal vrij laat mee wanneer een device wordt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
benjans68 schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:56:
Wat kan er nog meer verbeterd worden aan de sonos arc
Of zal er een nieuwe sonos arc in 2024 in ontwikkeling zijn.

En wat zijn de verbeteringen die men hier graag zou willen zien,ben benieuwd naar de bevindingen hier.
Ik heb de arc begin 2022 gekocht. Ik zal niet snel een nieuwe arc kopen. Wat ik wel zou willen is front left en front right losse speakers.

Ik combineer de arc met sub en rears. Zonder die vond ik de arc mwa.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Eigenlijk wil je dus geen soundbar maar een centerspeaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Rallye schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:39:
Eigenlijk wil je dus geen soundbar maar een centerspeaker?
Ik wil meer speakers })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:49
Vraagje, als ik op mijn android telefoon de sonos app opstart om muziek af te spelen op mijn Beam 2 lukt het me hierna niet meer om mijn telefoon los te koppelen van de sonos. Hoe verbreek je de verbinding? Als ik de app stop blijft hij verbonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Asprine schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:14:
Vraagje, als ik op mijn android telefoon de sonos app opstart om muziek af te spelen op mijn Beam 2 lukt het me hierna niet meer om mijn telefoon los te koppelen van de sonos. Hoe verbreek je de verbinding? Als ik de app stop blijft hij verbonden.
Huh? Je kan toch gewoon de app sluiten? Wat bedoel je met “blijft verbonden”?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Hoe stop jij de app? Zit er een stopknop op dan?
Sonos luidsprekers en de Sonos app zitten op hetzelfde wifi-netwerk? Waarom zou je de verbinding willen verbreken tussen de speakers en de app wat in feite de afstandsbediening van de speakers is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Volgens mij vraag je je af waarom de muziek doorspeelt als je de app hebt afgesloten, klopt dat? Dat komt omdat de Sonos boxen zelfstandig de muziek afspelen. De app is alleen maar de afstandsbediening van de boxen. Als je wilt dat de muziek stopt zal je op de stopknop moeten drukken, in de app of op de box zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:49
Thanks voor het meedenken.
Zet hier soms de muziek aan voor mijn kinderen via de sonos app op mijn telefoon. Als de muziek aan is sluit ik de app op mijn telefoon. Als ik daarna wat probeer te kijken of luisteren op mijn telefoon en de volume knoppen gebruik blijkt de Sonos nog steeds verbonden en gaat hij daar het volume hard en zachter zetten. Dat terwijl de sonos app zelf afgesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Ik zit met een eArc issue.
Ik gebruik een ARC met 2x Era 300 speakers en een SubG3.
Mijn TV heeft geen eArc en als input gebruik ik een Google CCWGT.
Het signaal moet dus gesplitst worden, net zoals een HDFury Arcana dat doet.
Alleen die prijs... Ik kwam op Amazon de FeinTech VAX01202 tegen:

https://www.amazon.nl/Fei...V-ontvanger/dp/B08TX473Z8

Lijkt hetzelde te doen tegen een fractie van de prijs, klopt deze bevinding?

Edit: dit blijkt niet te werken

[ Voor 4% gewijzigd door Gumball op 19-09-2023 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Asprine schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:01:
Thanks voor het meedenken.
Zet hier soms de muziek aan voor mijn kinderen via de sonos app op mijn telefoon. Als de muziek aan is sluit ik de app op mijn telefoon. Als ik daarna wat probeer te kijken of luisteren op mijn telefoon en de volume knoppen gebruik blijkt de Sonos nog steeds verbonden en gaat hij daar het volume hard en zachter zetten. Dat terwijl de sonos app zelf afgesloten is.
Dan staat de bediening van Sonos op jouw beginscherm aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_U2jV-D39fw8ZIgejOMddDzy_U4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CClS43Ua0ut2jLynBTaO3jGb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-10 13:25
Crosspost naar het Platenspeler met Sonos Arc integreren topic wat ik gestart had. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-10 16:42

Canis Lupus

Vosbot

MJ23 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:19:
Crosspost naar het Platenspeler met Sonos Arc integreren topic wat ik gestart had. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Je had die vraag ook prima hier kunnen stellen ;)
Oplossing: Sonos Connect Gen2/S2, voor rond de 200 op Marktplaats te vinden.
S2 herken je aan Play/Pause knop vs. een Mute knop bij de S1.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Heb net een update gedaan 15.8 nu werkt trueplay niet meer klopt dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
benjans68 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:16:
Kan ook komen door de update naar iOS 17 wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Ik heb het gedaan via via Android niet via apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-10 10:34
benjans68 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:26:
Ik heb het gedaan via via Android niet via apple
TruePlay kan toch sowieso niet met een Android toestel?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Dat klopt maar maar nu zie ik wel een andere tekst staan in de app als voorheen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
En mijn zoon heeft ook sonos op zijn kamer en die heeft wel een iPhone 12 en daar geeft hij aan dat trueplay binnenkort beschikbaar is en terwijl hij dit al had en nu niks kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
benjans68 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:16:
Ik neem aan dat jouw zoon zijn iPhone naar iOS17 heeft geüpdatet. Op het Engelstalige Sonos forum wordt deze combinatie - iOS17 en 15.8 door meerderen gemeld m.b.t. het ontbreken van Trueplay. Maar er zijn er ook die wel Trueplay hebben.

Edit: mijn vrouw en zoon zitten sinds gisteren ook op iOS17 en ik heb wel gewoon Trueplay op mijn Android.

[ Voor 60% gewijzigd door GerCor op 20-09-2023 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 20 september 2023 @ 00:38:
[...]

Ik neem aan dat jouw zoon zijn iPhone naar iOS17 heeft geüpdatet. Op het Engelstalige Sonos forum wordt deze combinatie - iOS17 en 15.8 door meerderen gemeld m.b.t. het ontbreken van Trueplay. Maar er zijn er ook die wel Trueplay hebben.

Edit: mijn vrouw en zoon zitten sinds gisteren ook op iOS17 en ik heb wel gewoon Trueplay op mijn Android.
Trueplay voor Android bestaat toch helemaal niet?

• Serena
DennusB schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:57:
[...]

Dat is wat ik dus ook zei…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
DennusB schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:57:
[...]

Trueplay voer je uit met iOS. Daarna verschijnt Trueplay in Android. Dan kun je, in Android dus, Trueplay in- of uitschakelen voor de desbetreffende Kamer.

Heb je de Era dan kun je ook met Android Trueplay voor de Era activeren.

De Move en Roam hebben 'automatische' Trueplay.

Kortom, er zijn 3 verschillende manieren van Trueplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-10 11:02
Ik krijg vandaag de nieuwe Sonos Move 2 binnen. Zal hem uitgebreid testen en mijn bevindingen hier neerzetten.
(Ik kom van een Roam af, die ik gelukkig weer heb verkocht..)

• Jumpman
  • Laatst online: 11:33
Zul je net zien gisteren iPhone en iPad geupdate naar iOS17 en alle Apps geupdate (dus ook Sonos S2 naar 15.8), vandaag Sonos 5.1 set losgehaald en dan wil je Trueplay doen. Vervolgens hier even kijken en inderdaad Trueplay is verdwenen in de App.

[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 20-09-2023 21:58 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07:03
Hier ook IOS17 en Sonos 15.8. Trueplay staat er nog tussen en werkt.
Weet niet of het relevant is? Eerst IOS geupgrade daarna Sonos. Geen flauw idee of andersom een ander resultaat geeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benjans68
Er is weer een update geweest en hier werkt het weer

• GerCor
15.8.1 wordt uitgerold.

• benjans68
De update is er al

• GerCor
Ik weet het. Ik heb de update al geïnstalleerd op mijn iPad. Maar voor mijn Android telefoon nog niet beschikbaar. Ook nog niet voor de iPhone van mijn vrouw. Beide nog op 15.8

• benjans68
Mijn zoon heeft hem wel op zijn iPhone al geupdate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 11:33
Jumpman schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:57:
Zul je net zien gisteren iPhone en iPad geupdate naar iOS17 en alle Apps geupdate (dus ook Sonos S2 naar 15.8), vandaag Sonos 5.1 set losgehaald en dan wil je Trueplay doen. Vervolgens hier even kijken en inderdaad Trueplay is verdwenen in de App.
App geupdate naar 15.8.1 en Trueplay werkt weer. Snel gefixed.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Serena
Eergisteren een factory reset gedaan van mijn Arc, Sub en zones omdat AirPlay niet werkte.
Nou, het heeft een halve dag gewerkt en het is weer ‘defect’.
Word ik dus echt gestoord van…

• Speculaes
Ik heb deze week geupdatet naar iOS17, maar nu staat plots Apple Music niet meer in de Sonos app. Als ik op het muziekicoontje klik in de Sonos-app, zie ik alleen Lijningang staan.

Ook alle andere externe muziekprogramma's zijn weg. Niet dat ik die gebruikte, maar toch

[ Voor 20% gewijzigd door Speculaes op 21-09-2023 07:30 ]

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:58
Grote storing bij Sonos deze ochtend.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:29
Haas schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:33:
Grote storing bij Sonos deze ochtend.
Note to self: eerst op allestoringen en hier kijken alvorens alle stekkers te unpluggen, te vloeken en internet te herstarten
Pagina: 1 ... 160 ... 200 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.