Platenspeler met Sonos Arc integreren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 15:54
Ik ben aan het kijken naar de mogelijkheden om mijn platenspeler te integreren met mijn Sonos Arc. Voor de audiofielen hier misschien vloeken in de kerk en hoewel ik érg tevreden ben over mijn Dali speakers, komt deze oplossing voort uit noodzaak i.v.m. ruimtegebrek.

Ik beschik over de volgende apparatuur:
- Audio Technica AT-LP3 (met ingebouwde voorversterker)
- Denon DRA-F109 stereo receiver
- 2x Dali Zensor 1
- Sonos Arc

Nu kwam ik de Sonos Port tegen. Dit doet volgens mij wel wat ik nodig heb. Ik verbind dan de platenspeler via de line-in ingang en sluit de Port aan via een LAN-kabel op mijn access point waar ik ook de Sonos Arc mee kan verbinden via een LAN-kabel. Echter, de Port vind ik erg prijzig. Zou hiervoor een netwerkstreamer die dezelfde poorten heeft (line-in, LAN poort) ook kunnen werken? Of zijn er nog andere mogelijkheden om een platenspeler met de Arc te verbinden?

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10-2024
I.p.v. een port kan je ook een tweedehands sonos connect gen2 kopen.
Die zijn lastig te onderscheiden van de gen1 versie maar het werkt wel prima met de arc.
Ik gebruik er zelf ook een thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 17:20

Canis Lupus

Vosbot

rsint schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:27:
I.p.v. een port kan je ook een tweedehands Sonos connect gen2 kopen.
Die zijn lastig te onderscheiden van de gen1 versie maar het werkt wel prima met de arc.
Ik gebruik er zelf ook een thuis.
Yep, same here!
Zoek op Connect Gen2 of S2. Doen zo €175-200 op Marktplaats.
Je kunt verschil (los van serienummer) zien doordat de Gen2/S2 een Play/Pause knop heeft in plaats van een Mute knop (Gen1)

[ Voor 13% gewijzigd door Canis Lupus op 19-09-2023 11:42 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10-2024
Canis Lupus schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:40:
[...]
Yep, same here!
Zoek op Connect Gen2 of S2. Doen zo €175-200 op Marktplaats.
Je kunt verschil (los van serienummer) zien doordat de Gen2/S2 een Play/Pause knop heeft in plaats van een Mute knop (Gen1)
Zowel serienummer als play knop schijnen geen harde garantie te zijn. Tenzij de eigenaar gewoon garandeert dat hij S2 draait blijft het een minimale gok.