Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 159 ... 200 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 20:47
GerCor schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:16:
[...]

Een Era 100 koppelen aan een Roam kan inderdaad niet. Wel groeperen. Ruimtes kennen we niet bij Sonos. Sonos noemt een luidspreker Kamer.

Dus, als jij een Era 100 naast een Roam zet op een tafeltje, dan zijn dat 2 Kamers. Maar zo werkt/heet dat in veel software.

Je kunt alle Kamers groeperen.
Dus als ik het goed begrijp kan ik ze groeperen, zodat ze beneden en boven hetzelfde afspelen. Of heb ik het dan mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:12
MBAMG schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:36:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kan ik ze groeperen, zodat ze beneden en boven hetzelfde afspelen. Of heb ik het dan mis?
Nee, dat klopt. Je kunt alle Kamers groeperen. Dus als jij, bijvoorbeeld, in de douche de Roam hebt staan en beneden de Era 100 dan maak je een Groep en dan spelen ze beide dezelfde muziek.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
  • Laatst online: 02-10 20:47
GerCor schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:45:
[...]

Nee, dat klopt. Je kunt alle Kamers groeperen. Dus als jij, bijvoorbeeld, in de douche de Roam hebt staan en beneden de Era 100 dan maak je een Groep en dan spelen ze beide dezelfde muziek.
Dat is nu duidelijk.

Zijn jullie tevreden over de Era 100 en/of de Roam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:26
Gunny_vds schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:28:
Vraagje voor wie een Arc aan de muur heeft hangen:
Sonos heeft blijkbaar enkel een zwarte muurhouder voor de Arc in het gamma,
waar je bij verschillende webshops (zeer goedkoop) een beugel voor de arc in het wit kan kopen.

Ik ben er mij van bewust dat er een magneet contact is in de Sonos beugel die de Arc laat weten dat hij aan de muur hangt en er daardoor een ander geluidsprofiel actief komt.

Aangezien dit een magneetcontact is, lijkt het me logisch dat je dit vrij gemakkelijk zelf (tweakers toch) kan oplossen en dus geen beugel van 90€ moet kopen maar perfect weg kan met een beugel van 20€ (bvb deze: https://www.beugelsenmeer...gel-wit.html?id=261639721) en een magneetje die je zelf plaatst.

Iemand ervaring mee?
toen ik de ARC kocht werd er door de winkel een beugel meegeleverd (niet origineel sonos)
met deze beugel hing de ARC echter ruim 3cm van de muur af wat in mijn situatie echt geen gezicht was.
met de originele beugel is dit naadloos.
ik heb trouwens een witte aan de zwarte beugel gehangen, de (originele) beugel is onzichtbaar.

niet zozeer ervaring met de magneet en eventueel verschil in geluid dus, maar uit esthetisch oogpunt was de keuze voor mij gauw gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 19:22
sonnypiek schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:11:
[...]

toen ik de ARC kocht werd er door de winkel een beugel meegeleverd (niet origineel sonos)
met deze beugel hing de ARC echter ruim 3cm van de muur af wat in mijn situatie echt geen gezicht was.
met de originele beugel is dit naadloos.
ik heb trouwens een witte aan de zwarte beugel gehangen, de (originele) beugel is onzichtbaar.

niet zozeer ervaring met de magneet en eventueel verschil in geluid dus, maar uit esthetisch oogpunt was de keuze voor mij gauw gemaakt.
Dat is wel bizar: toen ik in de winkel was om de Arc te beluisteren heb ik ook gekeken naar de manier van ophangen. Daar was de zwarte beugel (op een witte Arc) wel zichtbaar.
Zichtbaarheid is bij ons wel een punt aangezien we vanop de zijkant (gezien vanop de Arc) de living binnen komen, dus het onzichtbaar punt ligt niet volledig in lijn met wat ik daar zag (beugel en kabels zichtbaar)... Kan je eventueel eens een foto nemen vanop de zijkant, bovenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-10 17:46
Ben helemaal nieuw m.b.t. Sonos. Wij hebben nu Apple HomePods in de woonkamer staan en sinds AirPlay 2 hoef je niet perse HomePods aan te schaffen om uit te breiden, maar kan dit ook met Sonos.

Had een mooie One-SL Refurbished set gezien op de website van Sonos, maar ik krijg hem helemaal niet in mijn winkelmand. Zal wel out of stock zijn, dus nog even verder zoeken. Voor zo'n mooie prijs ben ik ze nog niet tegengekomen (139,- per stuk).

Meer mensen die Sonos One's / Era's o.i.d. in samenwerking gebruiken met HomePods voor audiodoorgifte?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sonnypiek
Gunny_vds schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:01:
[...]

Dat is wel bizar: toen ik in de winkel was om de Arc te beluisteren heb ik ook gekeken naar de manier van ophangen. Daar was de zwarte beugel (op een witte Arc) wel zichtbaar.
Zichtbaarheid is bij ons wel een punt aangezien we vanop de zijkant (gezien vanop de Arc) de living binnen komen, dus het onzichtbaar punt ligt niet volledig in lijn met wat ik daar zag (beugel en kabels zichtbaar)... Kan je eventueel eens een foto nemen vanop de zijkant, bovenkant?
Sure, zo is de situatie bij mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pwRIymnU_PI_UfhUH9PgMPyz7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9pXe1QkgQwvZJFNtXKDBPZ75.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFJRKiTXCSuYxqrxxs5VigGAoJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y3nw8O3JagZJFT10apXBRutv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQQg99MTS6JuRTIM3VLbQ4A0IXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SMLfKUWQchgj1PdJMHOMIPDt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:22
mprkooij schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:50:
Ben helemaal nieuw m.b.t. Sonos. Wij hebben nu Apple HomePods in de woonkamer staan en sinds AirPlay 2 hoef je niet perse HomePods aan te schaffen om uit te breiden, maar kan dit ook met Sonos.

Had een mooie One-SL Refurbished set gezien op de website van Sonos, maar ik krijg hem helemaal niet in mijn winkelmand. Zal wel out of stock zijn, dus nog even verder zoeken. Voor zo'n mooie prijs ben ik ze nog niet tegengekomen (139,- per stuk).

Meer mensen die Sonos One's / Era's o.i.d. in samenwerking gebruiken met HomePods voor audiodoorgifte?
Ja, twee HomePod Biggies 2 in de woonkamer in combinatie met een Apple TV en een Sonos One SL in de keuken. Ik gebruik ze eigenlijk nooit tegelijk. De Sonos is eigenlijk alleen voor tijdens het koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:15
@sonnypiek Netjes, hoe heb je die kabels weggewerkt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sonnypiek
Ronvgs schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:58:
@sonnypiek Netjes, hoe heb je die kabels weggewerkt?
In de muur achter de tv zit een gat wat uitkomt in de trapkast die erachter zit.

Hierin staat de one connect box, modem, stopcontacten en is alles aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
DwightKSchrute schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:59:
[...]

Ja, twee HomePod Biggies 2 in de woonkamer in combinatie met een Apple TV en een Sonos One SL in de keuken. Ik gebruik ze eigenlijk nooit tegelijk. De Sonos is eigenlijk alleen voor tijdens het koken.
Dank voor je antwoord. Gisteren een One (Gen2) opgepikt bij de MM, nu voor 177,-. Mooie prijs lijkt me. Hij werkt echt seamlessly met de HomePods, had ik niet verwacht. Ook de "Hey Siri, play everywhere" werkt en dan begint de One ook te spelen. Prima geluid ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-10 23:46

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

GerCor schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:07:
[...]

En toch lees ik vaak dat mensen de Era 300 terugsturen. Voldoet niet aan de verwachting in een surroundopstelling. Alleen leuk als je naar Dolby Atmos films kijkt. En daarvoor is de Era 300, in verhouding, veel te duur, is dan vaak het argument.

Zelf heb ik nog geen moment overwogen de Era 300 aan te schaffen. Dus, dat scheelt eventueel terugsturen.

Ik vind de vormgeving overigens wel mooi. Even wennen.
Precies de reden waarom ze hier nog niet staan. Ik ben echter wel benieuwd hoe muziek met de era 300 klinkt in een surround opstelling.

Als Sonos de optie zou bieden om era’s in twee groepen te gebruiken (surrounds en stereo pair) dan zou ik eventueel wel in de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-10 16:42

Canis Lupus

Vosbot

Vraagje: zijn er mensen die Last.fm in hun Sonos configuratie hebben geactiveerd?

Ik luister regelmatig Sonos Radio (dus hun eigen zenders), maar sinds +/- 1 maand komen sommige nummers 2 of 3x op Last.fm terecht.

Vandaag even contact met Sonos Support opgenomen, maar die gaven grappig genoeg aan dat Sonos Radio niet eens een ondersteunde dienst is :)

Iemand anders ook last van? (pun intended ;) ) Zonde, want ze hebben er leuke stations tussen zitten.
Bij support zouden ze in ieder geval naar gaan kijken...

[ Voor 6% gewijzigd door Canis Lupus op 26-06-2023 16:35 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Laatst online: 22-10 10:05
Je bedoelt dat nummers die Sonos Radio speelt meegenomen worden in de “scrobble” (playlist) van Last.fm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Rallye schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:44:
Je bedoelt dat nummers die Sonos Radio speelt meegenomen worden in de “scrobble” (playlist) van Last.fm?
Ja, klopt. De nummers van Sonos Radio (hun eigen stations, niet TuneIn) komen netjes in mijn Last.fm Scrobble lijst, maar de laatste weken dus opeens 2 of 3x, waarna ik die handmatig moet verwijderen....

Edit:
Ter illustratie, al deze nummers komen dus uit 1 Sonos Radio (A Gogo) luistersessie, sommige nummers goed, sommige dubbel of tripel :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbOmqAs-iXbDcqJkboEhpKHA88k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Y4tpOaW9GVVRexe1Y04OEuBF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Canis Lupus op 27-06-2023 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkiesV
  • Laatst online: 21-10 11:16
Sinds vorige week heb ik van KPN een nieuwe router en tv-kastje gekregen. In mijn huiskamer staat een Beam (gen. 1 ) en een Era 100. Sinds ik dat kastje en de router geplaatst heb, heb ik bij het tv-kijken een vertraging van geluid op de Era 100. Ik heb contact gezocht met Sonos maar die geven aan dat ze het probleem niet kunnen verhelpen; zij geven aan dat de enige manier om het te verhelpen is om een extra Era 100 te kopen.
Het probleem zit 'em dus alleen bij het tv kijken. Als ik via Tune-In of Spotify muziek luister, dan heb ik geen vertraging van het geluid!
Is er hier op het forum iemand die mij zou kunnen helpen?

[ Voor 12% gewijzigd door MarkiesV op 27-06-2023 12:37 ]

PSN : MaRkIeS1620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
MarkiesV schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:36:
Sinds vorige week heb ik van KPN een nieuwe router en tv-kastje gekregen. In mijn huiskamer staat een Beam (gen. 1 ) en een Era 100. Sinds ik dat kastje en de router geplaatst heb, heb ik bij het tv-kijken een vertraging van geluid op de Era 100. Ik heb contact gezocht met Sonos maar die geven aan dat ze het probleem niet kunnen verhelpen; zij geven aan dat de enige manier om het te verhelpen is om een extra Era 100 te kopen.
Het probleem zit 'em dus alleen bij het tv kijken. Als ik via Tune-In of Spotify muziek luister, dan heb ik geen vertraging van het geluid!
Is er hier op het forum iemand die mij zou kunnen helpen?
Misschien even uitleggen hoe je e.e.a. geconfigureerd hebt. Want de Beam is aangesloten op de TV. Die ene Era 100 niet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkiesV
  • Laatst online: 21-10 11:16
GerCor schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:50:
[...]

Misschien even uitleggen hoe je e.e.a. geconfigureerd hebt. Want de Beam is aangesloten op de TV. Die ene Era 100 niet.
Beam is via de meegeleverde HDMI kabel aangesloten op de HDMI-ARC ingang van de TV en de Era 100 is draadloos verbonden via de WiFi. Datzelfde geldt ook voor de Beam
Afstand tussen de router en de Beam is nog geen 1.80 meter waarvan 11 cm dikke muur en de afstand tussen Beam en Era 100 is nog geen 280 cm, hier zit geen muur oid (woonkamer)

PSN : MaRkIeS1620

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
MarkiesV schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:10:
[...]

Beam is via de meegeleverde HDMI kabel aangesloten op de HDMI-ARC ingang van de TV en de Era 100 is draadloos verbonden via de WiFi. Datzelfde geldt ook voor de Beam
Afstand tussen de router en de Beam is nog geen 1.80 meter waarvan 11 cm dikke muur en de afstand tussen Beam en Era 100 is nog geen 280 cm, hier zit geen muur oid (woonkamer)
Ja precies. Jouw Beam is aangesloten via de HDMI kabel op de TV. Jouw Era 100 is op geen enkele manier aangesloten op jouw TV. Dus er komt dan ook helemaal geen geluid van de TV naar de Era 100.

Als je dan de Era 100 groepeert met de Beam, en dat is helemaal niet de bedoeling van Sonos, dan krijg je een vertraging in het geluid. Dat is standaard zo.

Je zou nog een Era 100 kunnen aanschaffen en die 2 Era's 100 koppelen aan de Beam. Dan heb je een surroundopstelling. Maar dan komt er niet hetzelfde geluid uit als wat er uit de Beam komt. De Beam verdeelt het geluid van spraak (uit de Beam) en achtergrondgeluiden uit de beide Era 100. En dan heb je geen vertraging in het geluid bij TV audio.

Voor muziek is het weer anders. De muziek gaat naar de Beam en naar de beide Era 100. Op de Beam heb je dan stereo en op de beide Era 100 heb je ook stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Inderdaad. Bij groeperen en TV-geluid is er altijd 75ms vertraging op de gegroepeerde speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:16

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb net een set One SL's retour gestuurd. Ik dacht dat ze een goede vervanger gingen zijn voor mijn oud Logitech 2.1 setje die ik gebruik voor mijn PC-setup, maar helaas, het was geen match.

Sonos was op mijn radar gekomen sinds ik een IKEA symfonisk lamp kocht en deze met plezier gebruik. Maar op een of andere manier is de akoestiek in mijn bureau zodanig anders dat een stereo pair van One SL's bijlange na niet het volle geluid geeft waar ik op had gehoopt.

Wat is jullie mening over de Era100 in vergelijking met de One(SL)? Online spreekt men wel over een klein verschil in het voordeel van de Era, maar het prijsverschil was toch best enorm (kon korting krijgen op de One, niet op de Era). Maar nu blijkt dat de One het niet helemaal was en ik ook de Line-in serieus mis, is het misschien toch een optie om wat meer uit te geven, mits dat wel goed klinkt. Geeft de Era100 echt opvallend meer laag of is het een klein verschil? Ik merkte vooral te weinig subbas en rumble, dat is bij de symfonisk wel beter aanwezig maar dat kan ook ruimte-afhankelijk zijn. TruePlay haalde niets uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Mavamaarten op 02-07-2023 20:31 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:05
@Mavamaarten Het verschil tussen de Symfonisks en de Ones zit 'm in het principe van de speaker. De Symfonisks zijn ported speakers en de Ones zijn, net als de Era's, sealed speakers. Dat geeft een heel andere bass response en dat is een kwestie van smaak. De Era's hebben wel ietsje meer bass dan de Ones, maar het soort bas is dus hetzelfde. De ruimte is natuurlijk ook zeer bepalend voor wat het meest aan je smaak voldoet. Kweste van uitproberen. Bij Sonos 100 dagen uitproberen, niet tevreden, terug sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Ben benieuwd naar de kwaliteit van de originele Sonos One(SL) standaarden. Heb een mooie witte set kunnen scoren voor 90,- nieuw in doos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Dank voor het linken! Ik zie dat die post van 2 dagen geleden is, dus die was van na mijn melding hier :) Hopelijk komt het zo op de radar van Sonos en kunnen ze iets fixen.
Het heeft maanden goed gewerkt, dus raar dat het nu op random momenten fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-06 09:55
Ik heb een probleempje met de sonos soundbar en boxen bij mijn ouders. Ze hebben een nieuwe kpn router gehad omdat de oude aan vervanging toe was. Deze nieuwe router had ook een nieuw wifi netwerk. Dus moest de telefoons en ipads even opnieuw verbinden met het nieuwe netwerk en nieuwe wachtwoord en klaar. Maar toen had ik geen rekening gehouden met de sonos. En nu valt af en toe het geluid weg van de soundbar. Wanneer ik dan via de sonos app probeer het nieuwe wifi netwerk te vinden zegt de app dat de telefoon en de sonos niet in hetzelfde wifi netwerk zitten.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Het was vast makkelijker geweest als je op de nieuwe router gewoon de SSID en het password van de oude had ingesteld. Maar dat kan niet de oorzaak van het probleem zijn. Gezien de foutmelding: maakt het nieuwe netwerk gebruik van access points?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-10 21:01

Largo

Donderdraak

stansfield2 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:00:
Ik heb een probleempje met de sonos soundbar en boxen bij mijn ouders. Ze hebben een nieuwe kpn router gehad omdat de oude aan vervanging toe was. Deze nieuwe router had ook een nieuw wifi netwerk. Dus moest de telefoons en ipads even opnieuw verbinden met het nieuwe netwerk en nieuwe wachtwoord en klaar. Maar toen had ik geen rekening gehouden met de sonos. En nu valt af en toe het geluid weg van de soundbar. Wanneer ik dan via de sonos app probeer het nieuwe wifi netwerk te vinden zegt de app dat de telefoon en de sonos niet in hetzelfde wifi netwerk zitten.

Huh dit heb ik ook, sinds nieuw modem valt 1 van de sonos speakers geregeld uit (ikea bookshelf versie).
Bij mij komt het geluid meestal vanzelf weer terug na 10-100 seconden. Ik zat er al over te denken om alles opnieuw te connecten.
Rallye schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:26:
Het was vast makkelijker geweest als je op de nieuwe router gewoon de SSID en het password van de oude had ingesteld. Maar dat kan niet de oorzaak van het probleem zijn. Gezien de foutmelding: maakt het nieuwe netwerk gebruik van access points?
Precies, ik heb mijn SSID & WW gelijk gehouden. 1 access point op zolder maar dat is niet in gebruik voor sonos...

[ Voor 19% gewijzigd door Largo op 04-07-2023 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:56

CeesKees

I rest my Kees

stansfield2 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:00:
Ik heb een probleempje met de Sonos soundbar en boxen bij mijn ouders. Ze hebben een nieuwe kpn router gehad omdat de oude aan vervanging toe was. Deze nieuwe router had ook een nieuw wifi netwerk. Dus moest de telefoons en iPads even opnieuw verbinden met het nieuwe netwerk en nieuwe wachtwoord en klaar. Maar toen had ik geen rekening gehouden met de Sonos. En nu valt af en toe het geluid weg van de soundbar. Wanneer ik dan via de Sonos app probeer het nieuwe wifi netwerk te vinden zegt de app dat de telefoon en de Sonos niet in hetzelfde wifi netwerk zitten.

Dit kan een 2.4/5 Ghz probleem zijn.

Ik had het ook met KPN (maar daarvoor ook met Ziggo al een tijdje), maar dan gebruikte ik mijn eigen router.

Dit heb ik opgelost dmv een Sonos Boost. Nu lijkt alles weer prima en stabiel te werken.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-06 09:55
Rallye schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:26:
Ja dat was idd makkelijker geweest. Nee gewoon de ene router voor de andere gewisseld.
Maar even zoeken hoe ik de sonos helemaal opnieuw kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
stansfield2 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:30:
[...]

Ja dat was idd makkelijker geweest. Nee gewoon de ene router voor de andere gewisseld.
Maar even zoeken hoe ik de sonos helemaal opnieuw kan installeren.
Kun je niet bij systeem > netwerk. Jouw oude router verwijderen en de nieuwe toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik zou eerst eens even proberen om de evt. wifipunten stroomloos te maken en dan de wifi opzetten. Anders één van de devices bedraad te verbinden. Dan wifigegevens invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Laatst online: 24-10 19:32
Ik heb bij m’n schoonouders een Ray geinstalleerd. Prima speaker voor hun gebruik en handig voor als ze radio willen luisteren. Ik heb hem via toslink aan de tv gekoppeld. Echter is het geluid wat de Ray dan produceert beperkt en komt het niet in de buurt van het volume van radio luisteren. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Boinkie schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:17:
Ik heb bij m’n schoonouders een Ray geinstalleerd. Prima speaker voor hun gebruik en handig voor als ze radio willen luisteren. Ik heb hem via toslink aan de tv gekoppeld. Echter is het geluid wat de Ray dan produceert beperkt en komt het niet in de buurt van het volume van radio luisteren. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Volume op de tv hoger zetten?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Laatst online: 24-10 19:32
DennusB schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:01:
[...]

Volume op de tv hoger zetten?
Volume van de tv speakers is uitgeschakeld. Je koppelt vervolgens de -/+ van de volume aan de Ray. Dus dat werkt helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Je hebt de afstandsbediening van de TV gekoppeld aan de Ray? Wat als je de Ray harder zet met de Sonos app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethidium890
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-06 14:21
Hallo. Ik ben nieuw met Sonos. Ik heb nu een Sonos ARC in mijn zithoek (als deel van mijn woonkamer) staan voor tv kijken maar eigenlijk ook voor muziek. Afhankelijk van wat ik vind van het geluid van de ARC zal ik nog een sub (onder de bank??) bij plaatsen en twee achterkanalen. Dit staat dan allemaal in de zithoek (ongeveer 16m2). Deze setup is ook goed voor muziek luisteren.

Verder heb ik nu in de serre (15m2) twee Cambridge audio Minx 12 speakers staan (staan wel op 220cm hoogte). Die zou ik met een Sonos amp kunnen aansturen. Ik kan in plaats daarvan ook een era100 (era300 lijkt me heel groot) plaatsen. Is die ruimtevullend? Twee keer era100 op de plaats van de Minx 12 past helaas niet.

Tussen de serre en de zithoek zit de rest van de woonkamer en keuken (schatting 30m2, alles is eigenlijk een open ruimte met soms een halfhoog muurtje). Kan ik de ARC set samen met de era100 of MInx speakers gebruiken en zal dit de ruimte vullen? Voor muziek bedoel ik dan? De Era100 staat dan op de overgang van serre naar keuken.

En kan ik los muziek luisteren in de serre en in de zithoek en is het ook makkelijk om ze beide te selecteren zodat de hele benedenverdieping geluid heeft?

Kan je met deze setup ook tv kijken op de ARC set en tegelijk spotify luisteren in de serre op de era100.

Veel vragen dus, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-10 15:56
Nadat ik al ettelijke uren van mijn leven heb verloren aan het - zonder succes - koppelen van een Sonos Play:1 (1e generatie) aan mijn wifi en met een Google-search ook niet verder kom, hoop ik dat hier iemand een antwoord heeft.
Mijn huidige wifi-wachtwoord is 20 karakters, maar dat is een te lang wachtwoord voor Sonos. Daar kun je vanalles van vinden, maar het is wat het is. Ik meen ergens gelezen te hebben dat 16 karakters het maximum is, maar als ik een wachtwoord instel van 16 karakters doet-ie het ook niet.
Ik wil de wifi-security nou ook niet te veel omlaag brengen, dus weet iemand wellicht raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10 10:26
Kenny_NL schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:20:
Nadat ik al ettelijke uren van mijn leven heb verloren aan het - zonder succes - koppelen van een Sonos Play:1 (1e generatie) aan mijn wifi en met een Google-search ook niet verder kom, hoop ik dat hier iemand een antwoord heeft.
Mijn huidige wifi-wachtwoord is 20 karakters, maar dat is een te lang wachtwoord voor Sonos. Daar kun je vanalles van vinden, maar het is wat het is. Ik meen ergens gelezen te hebben dat 16 karakters het maximum is, maar als ik een wachtwoord instel van 16 karakters doet-ie het ook niet.
Ik wil de wifi-security nou ook niet te veel omlaag brengen, dus weet iemand wellicht raad?
Zitten je 5GHz en 2.4GHz op het zelfde SSID?
Je kan proberen om (tijdelijk) het 5GHz signaal uit te zeten en dan te koppelen.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-10 11:59
Kenny_NL schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:20:
neem eens contact op met Sonos Support, moet zeggen dat ze je goed te woord staan (mijn ervaring)

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-10 15:31

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Nu een paar week de Beam Gen2 in gebruik, bevalt meer dan prima. Heb hem in het meubel staan, had gehoopt dat hij iets hoger was. (zie nu deels van de bekabeling achter de soundbar) Iemand ervaringen met voetjes onder de soundbar? Zelf iets fabriceren is ook een optie.

Edit, bij de bouwmarkt keukenvoetjes gevonden voor 1 euro per stuk. Antislip eronder, staat stevig. 🤓

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jsnUcOJt7sMy3FndgebpwHIM2U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kst3AiUM9zfaxYRxA1OlNx8m.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 47% gewijzigd door Harmen op 07-07-2023 13:54 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Ethidium890 Het grootste deel van je vragen is zeer afhankelijk van je specifieke omstandigheden. Daar kun je dus alleen zelf iets van zeggen. Begin dus voorzichtig, ofwel met devices die je weer terug kan sturen als ze niet nodig blijken.

Twee vragen zijn wel te beantwoorden:
1) “Kan ik de ARC set samen met de era100 of MInx speakers gebruiken” . Ja. Als je de Arc met twee Era’s opzet als surrounds kún je ze zelfs niet anders dan samen met de Arc gebruiken. Een Amp kan worden gegroepeerd met de Arc, zie https://support.sonos.com...e/group-and-ungroup-rooms. Bij geluid vanaf de TV geeft dat wel 75ms vertraging bij de Amp - bij muziek loopt alles in sync.
2) En kan ik los muziek luisteren in de serre en in de zithoek en is het ook makkelijk om ze beide te selecteren zodat de hele benedenverdieping geluid heeft?

Zelfde antwoord: groeperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Kenny_NL Waar heb je gevonden dat er een maximum lengte is aan een wifiwachtwoord voor Sonos?

Oplossing zou evt. een Sonos Boost kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-10 14:59
Ik heb momenteel enkel een Beam en ben van plan tijdens black friday een Sub te kopen.

Ik heb wat zitten meten en de Sonos Sub kan net niet onder mijn TV geplaatst worden.

ik zou hem nu plaatsen naast mijn decoratieboompje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2TV9eu1jfE41LYxBVe8IUNPios=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LYxHerUkp1BuyR4jppH0FTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Nu links vd Sub zou er dus een stenen tablet staan, kan dit kwaad voor het geluid?
Alsook het feit dat de Sub dus niet echt centraal zal staan, eerder rechts waar ik ga zitten. Niet ideaal maar is dat zo'n probleem dat ik hem niet zou aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
De Sub hoeft juist niet centraal te staan. Van echte lage tonen kun je namelijk niet horen waar ze vandaan komen - zelfs achter je bank zou kunnen. Zie bijvoorbeeld https://www.benderhifi.nl...-plaats-je-een-subwoofer/ Juist bij Sonos kun je bovendien via Trueplay nog iets corrigeren.

Onder je TV is sowieso wellicht minder fijn in verband met trillingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-10 15:56
Ben.Hahlen schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:31:
[...]

Zitten je 5GHz en 2.4GHz op het zelfde SSID?
Je kan proberen om (tijdelijk) het 5GHz signaal uit te zeten en dan te koppelen.
Inderdaad zitten de 2,4 en 5Ghz op dezelfde SSID. Na nog wat halsstarrige pogingen heb ik de 5Ghz uitgezet, er een kabel in gestopt (zodat ik 'm sowieso kon toevoegen) en daarna deze via de WIFI toegevoegd. Na de 2 poging was dat gelukt en heb ik de 5Ghz weer aangezet. De Play:1 staat nu op zolder en is (nog steeds) verbonden.
Na veel zoekpogingen heb ik het community-artikel niet meer teruggevonden over die maximale lengte van het wifi-wachtwoord, dus helaas kan ik daar niet naar verwijzen (maar ik heb dit écht gelezen...).

In ieder geval kan ik het ding weer gebruiken, dus many thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 18-10 08:48
Ik heb na de nieuwste update van Sonos problemen dat mijn Atmos verbinding bij muziek soms ineens wegvalt. Ik heb de ERA 300's in rear en merk direct als een atmosfeer nr wegvalt want dan is geluid over alle boxen gelijk i.p.v. verdeeld. Draai ik het nr opnieuw dan geen problemen en het is niet altijd hetzelfde nr waarbij het gebeurd.

Voorheen had ik hier nooit last van dus lijkt mij niet door de router te komen oid.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
knny schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:11:
Ik heb na de nieuwste update van Sonos problemen dat mijn Atmos verbinding bij muziek soms ineens wegvalt. Ik heb de ERA 300's in rear en merk direct als een atmosfeer nr wegvalt want dan is geluid over alle boxen gelijk i.p.v. verdeeld. Draai ik het nr opnieuw dan geen problemen en het is niet altijd hetzelfde nr waarbij het gebeurd.

Voorheen had ik hier nooit last van dus lijkt mij niet door de router te komen oid.
Misschien even, als het zich weer voordoet, een diagnose maken binnen een kwartier en dan contact opnemen met Sonos. Lijkt mij niet iets wat veel voorkomt want verder nog niks over gelezen op diverse fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:21
Huidige setup:

Beam (G2) + Sub (G3) + One SL x 2

Gebruik ik 50% voor tv/films/streaming en 50% voor muziek af te spelen.

Hoewel ik zeer tevreden ben van de setup, wil ik een iets grotere soundstage en iets meer 'power'. Mijn woonkamer en open keuken is namelijk ongeveer 9 x 6 meter.

Om het allemaal een beetje betaalbaar te houden, ga ik dit jaar één upgrade doen van max 1.000 EUR. Maar ik twijfel tussen het volgende;

1) Beam vervangen door een ARC
2) One SL's vervangen door Era 100's en sparen voor de opvolger van de ARC
3) One SL's vervangen door Era 300's

Optie 1 lijkt me de meeste impact te hebben, maar ik ben best tevreden van de capaciteiten van mijn Beam en ik verwacht eigenlijk nog dit jaar een opvolger van de ARC..

Optie 2 lijkt misschien onlogisch, maar na enkele reviews kijken zouden de Era 100's toch wel opmerkelijk beter een ruimte vullen met geluid.. Dat zou op vlak van muziek wel al helpen? Iemand ervaring mee?

Optie 3 is duur, maar de Era 300's zijn volgens reviews fantastische speakers. Maar of ze tot hun recht komen als surround speakers?

Dank voor het advies :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-10 14:53
Darks schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:14:
Huidige setup:

Hoewel ik zeer tevreden ben van de setup, wil ik een iets grotere soundstage en iets meer 'power'. Mijn woonkamer en open keuken is namelijk ongeveer 9 x 6 meter.

Om het allemaal een beetje betaalbaar te houden, ga ik dit jaar één upgrade doen van max 1.000 EUR. Maar ik twijfel tussen het volgende;

Optie 1 lijkt me de meeste impact te hebben, maar ik ben best tevreden van de capaciteiten van mijn Beam en ik verwacht eigenlijk nog dit jaar een opvolger van de ARC..

Optie 2 lijkt misschien onlogisch, maar na enkele reviews kijken zouden de Era 100's toch wel opmerkelijk beter een ruimte vullen met geluid.. Dat zou op vlak van muziek wel al helpen? Iemand ervaring mee?

Optie 3 is duur, maar de Era 300's zijn volgens reviews fantastische speakers. Maar of ze tot hun recht komen als surround speakers?

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er op korte termijn (zeker niet dit jaar) een nieuwe versie van de ARC beschikbaar komt, mensen zijn aan het speculeren over een release in 2025. My two cents wat betreft je opties:

Optie 1 gaat je uiteraard een upgrade geven maar beperkt, afhankelijk van de verkoopopbrengst van je beam en de aanschafwaarde van de arc kan dat het wel of niet waard zijn. Ik zou dan eerder wachten op de nieuwe versie.. maar dat duurt dan nog wel even :) of je moet voor een minimaal bedrag kunnen switchen.
Optie 2 zonde van het geld, geen atmos ondersteuning en marginale verbetering tov de huidige speakers,
Optie 3 kan een optie zijn, significant betere speakers in vergelijking met je huidige en je kunt gebruik maken van de Dolby Atmos functionaliteit (mits je dat gebruikt) maar de beam kan niet opboksen tegen de ERA 300 dus de zwaarte van je set verschuift naar de achterkant. Als je dan vervolgens wanneer de nieuwe ARC is jouw beam vervangt heb je natuurlijk de best of both worlds te pakken.

[ Voor 3% gewijzigd door Arcenon op 21-07-2023 15:24 ]

M3 '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:43

RnB

Ik vind optie 1 geen beperkte upgrade hoor.
In mijn optiek geeft de ARC een veel "groter" geluid dan de Beam. Niet alleen ruimtelijker, maar ook voller.

Optie 2 is inderdaad zonde, de Era 100 is geen upgraden t.o.v. de Ones.
Optie 3 is een leuke upgrade, maar zoals Arcenon al aangeeft, is je set dan uit balans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:50

taz10

Party Animal

Darks schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:14:
Huidige setup:

Ik vind het wel grappig te lezen, ik heb nagenoeg dezelfde situatie maar dan stuk kleiner..
Woonkamer / woonkeuken waarvan het keuken gedeelte 5 x 6 en het woonkamer gedeelte 5 x 4.
In de woonkamer een Teufel Atmos setup, dat terzijde. In het keuken gedeelte had ik eerst 1 jaar alleen de beam en one speakers, nu sinds een half jaar de sub erbij en dit is gewoon perfect voor deze 30 m2.
ik gebruik het voor afspelen van muziek(streamen) en gewoon TV kijken. (films kijken via de teufel set)
En hiervoor is deze setup perfect.
Wat jouw situatie betreft, misschien een paar one speakers erbij ? dus 4 in plaats van 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27DFH1YX2LTTeu-V0O017MCWKHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zCI7TvoBTeyxhrDd96zz1fiW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-10 17:49

Jeoh

blaat

Wow, dat is irritant. Ik gebruikte altijd de hardware controls op m'n iPhone in de badkamer om de muziek even snel iets harder / zachter te zetten, dat is straks veel meer gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik denk dat die nog wel werken als de Sonos app openstaat. Over de werking van deze controls zijn al veel langer klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:43

RnB

Die controls werkte bij mij inderdaad vaker niet dan wel.
Dan heb ik liever dat ze nooit werken, dan soms. Heel vaak zat ik te klooien om de controls op mijn homescreen te krijgen, zonde van de tijd en energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-10 17:30

Stimulate14

⭐⭐⭐

RnB schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:08:
Die controls werkte bij mij inderdaad vaker niet dan wel.
Dan heb ik liever dat ze nooit werken, dan soms. Heel vaak zat ik te klooien om de controls op mijn homescreen te krijgen, zonde van de tijd en energie.
En ik maar denken dat het aan mijn duimen lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Krijg ik vandaag na de update opeens de vraag of ik stembediening in wil schakelen. Nou, met mijn vrouw die gek is op opdrachten aan Google te geven lijkt mij dit wel wat.
Ben ik bijna aan het einde van de wizard, krijg ik als laatste de opmerking: hiermee wordt Google assistent van uw Sonos verwijderd 🙈🤪, helppppppp , NEE, dit willen we niet 😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-10 15:32

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik had vandaag (en volgens mij eerder deze week ook al) een raar probleem dat ineens m'n rears, sub en andere apparaten in huis niet meer meespeelden, maar even later weer terug mee gingen doen met de muziek.

De setup:

- Woonkamer: Sonos AMP, 2x Ikea Symfonisk als rear, Sonos Sub.
- 3 andere ruimtes (keuken, werkkamer, slaapkamer) met een Symfonisk.

Alles is *bedraad* aangesloten. Wifi staat op alle units uit. Je kan nu gaan schreeuwen tegen je toetsenbord dat dat niet zo hoort, het werkt (in mijn scenario) vele malen betrouwbaarder.

Wat ik dus niet snap is dat in het scenario dat ik gewoon een stuk muziek van de TV (nou ja de AppleTV speelt iets af) wil doorlussen naar m'n hele huis en dat ineens het helemaal wegvalt (de Amp bleef gewoon dapper doorspelen, rest van het huis incl de rears en sub waren stil) en even later weer terugkomt.

Het heeft *maanden* goed gewerkt. Nou ja ondertussen al meer dan een jaar zelfs.

Iemand een suggestie waarmee ik deze spontane uitval kan diagnosticeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@taz10 Klopt. Als je Sonos Voice Control installeert gaat GA eraf. Google wil het zo - Alexa doet dan weer niet zo moeilijk, maar is er net als SVC niet in het Nederlands.

@sebastius Als het nog eens gebeurt een diagnose maken binnen een kwartier nadat het gebeurd is. Evt. alle Sonossen vaste ip-adressen gevena.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
de Bijenkorf had sinds vanochtend het gehele assortiment van de Sonos speakers met 30% korting in de aanbieding.

Maar eens een 2e Sub besteld, ga deze eens mee laten spelen met mijn huidige 5.1 Sonos opstelling.
Zeer benieuwd naar de beleving met films en series (en of mijn buren nog steeds van me houden daarna :+ ) met 2 Sub's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Laatst online: 14-10 09:29
Sinds kort besmet met het Sonos virus...

had al 2 Sonos One (2de Gen) staan en daar een Beam Gen 2 bij aangeschaft voor in de woonkamer en een nvidia shield met plex server draaien voor Dolby Atmos ondersteuning en een HDFury arkana omdat onze tv alleen maar ARC heeft maar miste nog wat in het set qua geluid.

Na lang wikken en wegen toch gisteren de Sub mini gehaald omdat de Sub te duur is en te lomp voor in de woonkamer.

dit maakte voor ons echt een heel groot verschil direct en ben nu wel echt tevreden over het set.

Nu alleen aan het twijfelen om de Sonos one x 2 buiten onder de overkapping te hangen en die te vervangen voor 2 x de Era 100.. O-)

[ Voor 24% gewijzigd door JustC op 02-08-2023 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
JustC schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:34:
Sinds kort besmet met het Sonos virus...

had al 2 Sonos One (2de Gen) staan en daar een Beam Gen 2 bij aangeschaft voor in de woonkamer en een nvidia shield met plex server draaien voor Dolby Atmos ondersteuning en een HDFury arkana omdat onze tv alleen maar ARC heeft maar miste nog wat in het set qua geluid.

Na lang wikken en wegen toch gisteren de Sub mini gehaald omdat de Sub te duur is en te lomp voor in de woonkamer.

dit maakte voor ons echt een heel groot verschil direct en ben nu wel echt tevreden over het set.

Nu alleen aan het twijfelen om de Sonos one x 2 buiten onder de overkapping te hangen en die te vervangen voor 2 x de Era 100.. O-)
Dan zou ik, als ik jou was, eerst even de 2 One's in de overkapping plaatsen en dan goed te luisteren of het geluid je wel bevalt. Zelf mis ik namelijk nogal wat bass uit de One's. Daarom heb ik, al eerder gemeld, een Sonos Move in de overkapping. Prima bass.
En, je hoeft geen 230v aansluitingen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben aan het kijken naar een betere opstelling voor goed geluid uit onze LG OLED. We kijken nu naar de Sonos Beam Gen2. In principe kijken wij veel 'normale' tv-programma's en wat series. En af en toe een film. We kijken via Videoland, Netflix en af en toe Apple TV+.

Ik vraag me af hoe zinvol het is ook een Sub Mini toe te voegen aan het geheel. In principe vind ik het wel een behoorlijke smak geld voor alleen een subwoofer, maar als het een gigantisch verschil is dan kan ik natuurlijk altijd de wederhelft lief aankijken. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:45:
Ik ben aan het kijken naar een betere opstelling voor goed geluid uit onze LG OLED. We kijken nu naar de Sonos Beam Gen2. In principe kijken wij veel 'normale' tv-programma's en wat series. En af en toe een film. We kijken via Videoland, Netflix en af en toe Apple TV+.

Ik vraag me af hoe zinvol het is ook een Sub Mini toe te voegen aan het geheel. In principe vind ik het wel een behoorlijke smak geld voor alleen een subwoofer, maar als het een gigantisch verschil is dan kan ik natuurlijk altijd de wederhelft lief aankijken. :)
De Sub (mini) er bij is een wereld van verschil. Zou hem lekker bestellen bij Sonos, kan je hem 100 dagen testen (en retouren als t toch niet is wat je verwacht).

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:48:
[...]

De Sub (mini) er bij is een wereld van verschil. Zou hem lekker bestellen bij Sonos, kan je hem 100 dagen testen (en retouren als t toch niet is wat je verwacht).
Zojuist bij de Bijenkorf met 30% korting een Beam 2nd Gen + Sub Mini gekocht, dus leuk deal. Dank voor het antwoorden!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

THE_BASE schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:42:
[...]

Zojuist bij de Bijenkorf met 30% korting een Beam 2nd Gen + Sub Mini gekocht, dus leuk deal. Dank voor het antwoorden!
Niet online neem ik aan? (ik zie niets in ieder geval :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Canis Lupus schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:28:
[...]
Nee, helaas in no-time uitverkocht. Stond op Pepper vanmorgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]
heb deze aanbieding vanochtend vroeg gedeeld hier (wel in het daarvoor bestemde topic)
Binnen no time was vrijwel alles online uitverkocht. Maar het was zo'n beetje de gehele Sonos collectie welke 30% was afgesprijsd (incl de nieuwe Era 100 en Era 300)

[ Voor 23% gewijzigd door _Bailey_ op 02-08-2023 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_beuner
  • Laatst online: 21-10 19:30
Sonos en HiFi zouden niet in één zin gebruikt mogen worden…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

master_beuner schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:07:
Behalve wanneer je het zelf doet?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
master_beuner schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:07:
Bedankt voor deze uiterst zinvolle bijdrage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-10 23:46

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

_Bailey_ schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:50:
[...]

heb deze aanbieding vanochtend vroeg gedeeld hier (wel in het daarvoor bestemde topic)
Binnen no time was vrijwel alles online uitverkocht. Maar het was zo'n beetje de gehele Sonos collectie welke 30% was afgesprijsd (incl de nieuwe Era 100 en Era 300)
Zag het ook via Pepper. Binnen drie minuten was de Era 300 helaas al op. Kon toen al niet meer afrekenen. Zo’n aanbieding zie je niet vaak voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]
Ik heb je een DM gestuurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-10 21:05
Jammer dat de aanbieding er niet meer is. Net te laat gezien dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:09
Ik baal ook enorm dat de volume knoppen van de ios tel en pad niet meer werken. Ook niet met ontgrendelde tel en app open. Waanzin. Basis zou ik zeggen. Hier werkte het altijd zeer goed. Ik heb igg een verzoek gedaan. Ik snap dat het bij sommige niet werkte maar dan sloop je die optie er nog niet uit. Omdat sommige mensen niet kunnen zwemmen sluit je toch ook niet alle zwembaden. Dan ga je niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Yamahaa schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:15:
Ik baal ook enorm dat de volume knoppen van de ios tel en pad niet meer werken. Ook niet met ontgrendelde tel en app open. Waanzin. Basis zou ik zeggen. Hier werkte het altijd zeer goed. Ik heb igg een verzoek gedaan. Ik snap dat het bij sommige niet werkte maar dan sloop je die optie er nog niet uit. Omdat sommige mensen niet kunnen zwemmen sluit je toch ook niet alle zwembaden. Dan ga je niet!
Wat ik ervan begrepen heb kan Sonos er niet zoveel aan doen. Apple heeft dat besloten. En bij Apple is het zo: doen zoals wij dat willen of we verwijderen de app uit de Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daapiedo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-10 12:47
We hebben onlangs een nieuw huis gekocht. Op dit moment heb ik nog geen producten van Sonos. We gebruiken nu voornamelijk een set KEF x300A die in mijn kantoor staat dat met grote openslaande deuren grenst aan mijn huidige woonkamer. Wij willen graag een multiroom systeem in ons nieuwe huis. Ik heb een afbeelding bijgevoegd van de plattegrond van het nieuwe huis. De keuken en woonkamer aan de rechterzijde hebben een open verbinding. De drie kamers die ik heb omcirkeld wil ik in eerste instantie voorzien van een systeem.
Ik ben erg benieuwd daar jullie adviezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gi34HF7bHnrc8t80nbfZVBKUyfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2yrEPkrnvLJiE98usk5PxnWn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

daapiedo schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:55:
Ik ben erg benieuwd daar jullie adviezen.

[Afbeelding]
Wat heb je zelf bedacht?
Wat vindt je belangrijk?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daapiedo
Het belangrijkste voor ons is gebruikersgemak. Het gaat natuurlijk met name om het luisteren van muziek. TV audio/surround is vooralsnog niet aan de orde.
Ik heb zelf geen idee van wat een ideale setup zou zijn. Ik ben een noob op het gebied van audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Budget?

Ik neem aan dat je muziek wilt streamen, geen CD speler oid aansluiten?

van Marktplaats 6 gebruikte Sonos One halen: 2 voor elke kamer.
Of 6 nieuwe Era?
Subwoofer nodig?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daapiedo
Ja klopt. Inderdaad streamen. Budget is rond de 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@daapiedo Heb je interesse in voice commands in het Nederlands (Google Assistant)?

[ Voor 12% gewijzigd door Rallye op 05-08-2023 05:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daapiedo
Nee ik ben niet op zoek naar Google Assistant of vergelijkbare diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dan zou je ook de Era 100 kunnen gebruiken. Die zouden volgens Sonos (en wat reviews) geluidstechnisch beter zijn dan de oudere One SL - die echter goedkoper zijn. Gezien je budget in de keuken is één One SL. In de kamer naast de keuken als deze veel gebruikt wordt twee. Dan misschien voor de geluidskwaliteit toch twee Era 100’s in de woonkamer?

Dan zit je zonder aanbieding een euro of 70 boven budget.

[ Voor 7% gewijzigd door Rallye op 05-08-2023 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daapiedo
Heeft het nog zin om te kijken of ik ergens op marktplaats een aantal play 3's kan vinden?
Heeft de plaatsing in de ruimtes nog invloed op de kwaliteit/beleving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
1) Gebruikt kan natuurlijk altijd, maar Play 3’s worden wel wat oud - daar is Sonos vijf jaar geleden mee gestopt (Wikipedia: Play:3). Lopen wel op de S2 software trouwens.

2) Natuurlijk. Speakers horen op oorhoogte. Voordeel van Sonos is wel dat ze zich met Trueplay laten aanpassen aan de ruimte - maar dat lost niet alles op. Voor Trueplay is een iPhone of iPad nodig (niet de allernieuwste). Een eenvoudige vorm van Trueplay kunnen de Era speakers ook zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
GerCor schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:13:
[...]

Wat ik ervan begrepen heb kan Sonos er niet zoveel aan doen. Apple heeft dat besloten. En bij Apple is het zo: doen zoals wij dat willen of we verwijderen de app uit de Store.
Nee helaas onjuist. Uitgebreid contact gehad met Sonos. Kort. Omdat aantal gebruikers problemen had (en die problemen konden niet door Sonos alleen opgelost worden) heeft Sonos besloten de optie te verwijderen. Met als gevolg dat de gebruikers die geen last hadden de optie ook niet meer kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Naar ik heb begrepen werkte het met name niet altijd omdat Sonos een soort “hack” moest toepassen om dit voor elkaar te krijgen. Apple vindt dat steeds minder fijn. Voor muziekspelers staat Apple het gewoon toe om volume etc. vanaf het lock screen te bedienen (zie Spotify Connect), maar voor niet-muziekspelers (de Sonos app is enkel een afstandsbediening) blijkt dit niet storingsvrij te doen te zijn.

Op het engelstalige forum wordt (ook door mij) regelmatig verwezen naar de Dirigera afstandsbediening van IKEA. Kost €75,- maar dan kun je onafhankelijk van je telefoon en de app Sonos bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:44
daapiedo schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 09:46:
Heeft het nog zin om te kijken of ik ergens op marktplaats een aantal play 3's kan vinden?
Naast het feit dat het al een oud product is (door de verouderde processor en beperkt geheugen kan Sonos er weinig meer uit halen) kent de play:3 ook een relatief hoog stand-by verbruik. Met de huidige stroomprijzen wel iets om in het achterhoofd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Rallye schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:22:
Naar ik heb begrepen werkte het met name niet altijd omdat Sonos een soort “hack” moest toepassen om dit voor elkaar te krijgen. Apple vindt dat steeds minder fijn. Voor muziekspelers staat Apple het gewoon toe om volume etc. vanaf het lock screen te bedienen (zie Spotify Connect), maar voor niet-muziekspelers (de Sonos app is enkel een afstandsbediening) blijkt dit niet storingsvrij te doen te zijn.

Op het engelstalige forum wordt (ook door mij) regelmatig verwezen naar de Dirigera afstandsbediening van IKEA. Kost €75,- maar dan kun je onafhankelijk van je telefoon en de app Sonos bedienen.
Klopt helemaal. Maar ja was zo handig he. Ik heb ook diverse mogelijkheden hoor. Oa via Homey. Maar vind het makkelijk als je de app open had en bv muziek ah zoeken bent om even harder zachter te zetten. Alles in de hand. Ik zou het graag terug willen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
Recent een Arc aangekocht en hoop dat jullie hier wat info / bevestiging kunnen geven:

Als ik via tv (LG G2) de youtube app start en een Atmos demo afspeel, dan zie ik in de Sonos app dat hij "Dolby Multichannel PCM 2.0" afspeelt. Maar dit is ook zo bij andere normale liedjes via Youtube.

Als ik dan via Plex een Atmos film afspeel zie ik ook in de Sonos app mooi "Dolby Atmos" staan.

Het lijkt dus alsof Youtube geen Atmos doorstuurt naar de Arc?

Op de LG heb ik alles op auto / Bypass staan (DTV audio instelling - Automatisch / Uitgang digitaal geluid - passeren / eARC ondersteuning - aan).

Is er nog iets extra die moet gebeuren om Atmos via youtube te activeren? Niet super belangrijk maar wel zo leuk natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07:03
Gunny_vds schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:38:
Recent een Arc aangekocht en hoop dat jullie hier wat info / bevestiging kunnen geven:

Als ik via tv (LG G2) de youtube app start en een Atmos demo afspeel, dan zie ik in de Sonos app dat hij "Dolby Multichannel PCM 2.0" afspeelt. Maar dit is ook zo bij andere normale liedjes via Youtube.

Als ik dan via Plex een Atmos film afspeel zie ik ook in de Sonos app mooi "Dolby Atmos" staan.

Het lijkt dus alsof Youtube geen Atmos doorstuurt naar de Arc?

Op de LG heb ik alles op auto / Bypass staan (DTV audio instelling - Automatisch / Uitgang digitaal geluid - passeren / eARC ondersteuning - aan).

Is er nog iets extra die moet gebeuren om Atmos via youtube te activeren? Niet super belangrijk maar wel zo leuk natuurlijk.
TLDR: "YouTube does not currently support Dolby Atmos playback".

https://tubeast.com/exper...%20for%20audio%20playback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

daapiedo schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 09:46:
Ik heb mijn Sonos one sl net vanmorgen op mp gezet 😉😅.
Ben toch van plan de ones te wisselen voor de era 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
Brains Bush schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:01:
[...]

TLDR: "YouTube does not currently support Dolby Atmos playback".

https://tubeast.com/exper...%20for%20audio%20playback.
Duidelijk en verklaart alles. Wel grappig dat er dan verschillende Atmos clips op YouTube staan maar die doen dus allemaal niets naar Atmos test...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:29
Weet iemand of deze speaker/lamp van Ikea gebruikt kan worden als surround icm Arc en Sub?

https://www.ikea.com/nl/n...er-bamboe-smart-50528278/

[ Voor 33% gewijzigd door Cloud_VII op 08-08-2023 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robje50
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:09
Cloud_VII schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:38:
Weet iemand of deze speaker/lamp van Ikea gebruikt kan worden als surround icm Arc en Sub?

https://www.ikea.com/nl/n...er-bamboe-smart-50528278/
Jazeker kan dat. Ik gebruik zelf de symfonisk bookshelf speakers als surround bij mijn beam en sub. Uiteraard zijn er dan wel 2 benodigd als surround.

[ Voor 6% gewijzigd door robje50 op 08-08-2023 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-10 19:14
Goedendag,
Ik heb een probleem waar ik niet uit kom.
Ik heb een ARC met sub3 twee one's en een Five en een Port met platenspeler
Het geluid vanaf de tv is goed, ook vanaf spotify.
Als ik de platenspeler gebruik is het geluid gewoon zacht, en als ik hem voluit zet is het niet luid eerder zacht.
Waar zou ik het moeten zoeken? Een andere platenspeler?
Of zou de Port niet goed zijn?

Bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

samv5 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:35:
Goedendag,
Ik heb een probleem waar ik niet uit kom.
Ik heb een ARC met sub3 twee one's en een Five en een Port met platenspeler
Het geluid vanaf de tv is goed, ook vanaf spotify.
Als ik de platenspeler gebruik is het geluid gewoon zacht, en als ik hem voluit zet is het niet luid eerder zacht.
Waar zou ik het moeten zoeken? Een andere platenspeler?
Of zou de Port niet goed zijn?

Bedankt voor het meedenken
Als het een normale line in ingang is op de Port dan heb je een speciale voorversterker nodig (of een zogeheten phono ingang), een draaitafel heeft een veel lagere uitgangsspanning dan bijvoorbeeld een tuner.

Of heeft hij het voorheen wel goed gedaan?

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Freeze op 12-08-2023 16:47 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-10 19:14
Mr. Freeze schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:34:
[...]

Als het een normale line in ingang is op de Port dan heb je een speciale voorversterker nodig (of een zogeheten phono ingang), een draaitafel heeft een veel lagere uitgangsspanning dan bijvoorbeeld een tuner.

Of heeft hij het voorheen wel goed gedaan?
Nee hij heeft het altijd niet goed gedaan..... maar ik begreep dat je met een Port geen voorversterker nodig had.
Ga het proberen met een voorversterker.. Thnxs!
Pagina: 1 ... 159 ... 200 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.