Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 158 ... 200 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
verkeerde post…

[ Voor 104% gewijzigd door coromandel op 29-05-2023 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanguard75
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-09 12:53
Hallo allemaal

Ik heb al een tijdje gedoe met mijn sonos amp, die ik wil toevoegen aan mijn s1 configuratie. Ik heb nog een play5, een play3 en een play1 die allemaal werken op s1, dus wil mijn amp daar ook in hebben . Elke keer na een update is het raak, de amp wordt niet meer gevonden op mijn netwerk ( heb een mesh netwerk, Deco M9 plus) Dan moet ik op de nieuwe s2 app mijn amp downgraden, om hem dan vervolgens weer toe te kunnen voegen aan mijn s1 config. Maar die downgrade lukt doorgaans nog wel, maar dan de gedowngrade amp weer toevoegen aan de s1 gaat vaak mis. Dan lijkt hij het system te detecteren, vervolgens moet de amp opnieuw opstarten maar komt dan niet meer terug. Het lijkt wel of er een bepaalde timeout optreed.

Heeft iemand dit hier al eens eerder meegemaakt? wat zou ik nog kunnen proberen? Ik heb ook al gedacht om alleen de amp in de s2 app te gaan bedienen, maar zou gauw ik de s2 app start komt hij met een waarschuwing dat er op het wifinetwerk al een sonos installatie bestaat. Kan ik dit er naast installeren? Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft, was altijd grote fan van sonos maar ik begin er nu goed zat van te worden....

alvast bedankt voor jullie tijd!

groet,

Henri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:33
Iemand een idee waarom? Doe er verder niks mee maar toch. Google Home nieuwste versie maar in de vorige versie ook al.
Zegt dat de luidspreker niet met wifi verbonden is. (links). Terwijl ik het geluid gewoon kan regelen (rechts)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8lRaTPvwrZwuez-P78qVxIFsiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2faXChbDxB7XXCtYZ0byZ0o.jpg?f=fotoalbum_large

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-10 10:05
TV Control is ook aan en uit bijvoorbeeld. Bij mij is hij ook vaak greyed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-10 07:00

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Sinds een paar dagen blijft het lampje groen branden van mijn Arc na het uitzetten van de tv. Groen lampje betekend dat het geluid op mute staat. Iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:55

Mimiix

Professioneel Prutser

Rtoo schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:42:
Sinds een paar dagen blijft het lampje groen branden van mijn Arc na het uitzetten van de tv. Groen lampje betekend dat het geluid op mute staat. Iemand een idee hoe dit komt?
Blijkbaar staat het geluid uit.

Wat als je op de Arc het volume omhoog zet?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:40

Mr. Freeze

¡GO!

Rtoo schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:42:
Ik heb het ook weleens, niet altijd. Heb je toevallig een Sony tv?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 18:11:
TV Control is ook aan en uit bijvoorbeeld. Bij mij is hij ook vaak greyed out.
Vast een software dingetje. Ik dacht: laat ik eens even kijken op de iPad, die trouwens nog niet de nieuwste versie Google Home heeft. Zie ik dat ook de Sonos Boost greyed out is. Op mijn telefoon niet. Nou ja, zoals gezegd, ik gebruik het toch niet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-10 07:00

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Mr. Freeze schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 08:46:
[...]

Ik heb het ook weleens, niet altijd. Heb je toevallig een Sony tv?
Nee Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:14
Heb ik ook heel af en toe met m’n Philips. Als ik van Netflix naar YouTube switch. Of van ziggo go naar Netflix. Ik denk dat android tv op de achtergrond de app niet helemaal correct sluit waardoor t signaal op de achtergrond doorloopt/blijft hangen maar dan wel zonder geluid/in mute.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Heeft iemand ook problemen met de Google Home goedemorgen-routine? Bij mij geeft deze opeens geen nieuws meer en soms geen verkeersinfo voor de route naar mijn werk. Als ik Google zelf via mijn telefoon vraag geeft hij wel nieuws, maar bij verkeer geeft hij Google Maps-links naar twee verkeersscholen in de buurt.

Ligt dus aan Google, maar omdat bij Sonos het probleem net anders is toch even de vraag hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-10 11:59
Rallye schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:00:
Heeft iemand ook problemen met de Google Home goedemorgen-routine? Bij mij geeft deze opeens geen nieuws meer en soms geen verkeersinfo voor de route naar mijn werk. Als ik Google zelf via mijn telefoon vraag geeft hij wel nieuws, maar bij verkeer geeft hij Google Maps-links naar twee verkeersscholen in de buurt.

Ligt dus aan Google, maar omdat bij Sonos het probleem net anders is toch even de vraag hier.
ik heb het met de avond routine... (daarnaast geen android meer), maar deze routine wekrt wel, maar niet zoals ik het had ingesteld.....

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10 10:26
Ik was eens een beetje aan het rondkijken over de voor- en nadelen van SonosNet t.o.v. "normale" WiFi.
Volgens de support pagina van Sonos (onderin) ondersteunen de "nieuwe" producten zoals de ERA's, Move en Roams niet het dedicated Sonos Netwerk, maar gaan via de normale WiFi.

Aangezien ik net een Roam heb toegevoegd aan mijn collectie, zit ik te overwegen om dan alles maar over te zetten naar normale wifi.
Maar, ik kan echt niks nuttigs vinden over de voor-/nadelen er van.
Ik ben er redelijk zeker van dat mijn netwerk het aan kan, maar vraag me af of er hier ervaringen zijn?

Wat zit er nu in mijn setup:
  • Beam (bekabeld)
  • Sonos Play:1 (2x)
  • Sonos One
  • Symfonisk Boekenplank
  • Roam

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:56:
Ik was eens een beetje aan het rondkijken over de voor- en nadelen van SonosNet t.o.v. "normale" WiFi.
Volgens de support pagina van Sonos (onderin) ondersteunen de "nieuwe" producten zoals de ERA's, Move en Roams niet het dedicated Sonos Netwerk, maar gaan via de normale WiFi.

Aangezien ik net een Roam heb toegevoegd aan mijn collectie, zit ik te overwegen om dan alles maar over te zetten naar normale wifi.
Maar, ik kan echt niks nuttigs vinden over de voor-/nadelen er van.
Ik ben er redelijk zeker van dat mijn netwerk het aan kan, maar vraag me af of er hier ervaringen zijn?

Wat zit er nu in mijn setup:
  • Beam (bekabeld)
  • Sonos Play:1 (2x)
  • Sonos One
  • Symfonisk Boekenplank
  • Roam
Bekabeld is sowieso stabieler, maar via WiFi kan ook, met je (R)STP aankan op je netwerk (switches)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:29

..Christiaan..

..zwll..

Ben.Hahlen schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:56:
Ik heb sinds kort KPN en dan ben je verplicht om Sonos op je 'eigen wifi' te installeren ivm conflicten. Ik heb het werkend gekregen maar wel bijzonder dat KPN niet met Sonos overweg kan.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denoes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-11-2024
Vanguard75 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:14:
Hallo allemaal

Ik heb al een tijdje gedoe met mijn sonos amp, die ik wil toevoegen aan mijn s1 configuratie. Ik heb nog een play5, een play3 en een play1 die allemaal werken op s1, dus wil mijn amp daar ook in hebben . Elke keer na een update is het raak, de amp wordt niet meer gevonden op mijn netwerk ( heb een mesh netwerk, Deco M9 plus) Dan moet ik op de nieuwe s2 app mijn amp downgraden, om hem dan vervolgens weer toe te kunnen voegen aan mijn s1 config. Maar die downgrade lukt doorgaans nog wel, maar dan de gedowngrade amp weer toevoegen aan de s1 gaat vaak mis. Dan lijkt hij het system te detecteren, vervolgens moet de amp opnieuw opstarten maar komt dan niet meer terug. Het lijkt wel of er een bepaalde timeout optreed.

Heeft iemand dit hier al eens eerder meegemaakt? wat zou ik nog kunnen proberen? Ik heb ook al gedacht om alleen de amp in de s2 app te gaan bedienen, maar zou gauw ik de s2 app start komt hij met een waarschuwing dat er op het wifinetwerk al een sonos installatie bestaat. Kan ik dit er naast installeren? Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft, was altijd grote fan van sonos maar ik begin er nu goed zat van te worden....

alvast bedankt voor jullie tijd!

groet,

Henri
Misschien proberen om alles via de S2 app te installeren? Ik zie op de site van Sonos dat alle producten die je hebt ook te installeren zijn op de S2 app. Of je moet de Play:5 (Gen1) hebben, dan kan dat helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:38
DennusB schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:57:
[...]

Bekabeld is sowieso stabieler, maar via WiFi kan ook, met je (R)STP aankan op je netwerk (switches)
Dat klopt niet helemaal. Ik heb een setup met ARC, SUB 2x Play 1 en 2x een symfonisk stereopaar. ik had alles bekabeld via TP-link switches. Maar dit werkte uiteindelijk niet, er waren allerlei problemen met wegvallen van het netwerk tot gevolg.
Na lang zoeken via een tip hier op het forum alles op WiFi gezet en alle problemen waren weg. ondanks dat ik mesh wifi heb (ook weer tp-link decos)

[ Voor 4% gewijzigd door sweetdude op 06-06-2023 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-10 11:45
..Christiaan.. schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:00:
[...]
Ik heb sinds kort KPN en dan ben je verplicht om Sonos op je 'eigen wifi' te installeren ivm conflicten. Ik heb het werkend gekregen maar wel bijzonder dat KPN niet met Sonos overweg kan.
Wat is dat voor stelling? Ik heb KPN glasvezel en heb behalve mijn Arc alles op Sonosnet.
Bedoel je misschien dat je WiFi punten van KPN hebt?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@..Christiaan.. Zo’n boude stelling verdient inderdaad wat extra uitleg…..

@sweetdude Bij Sonos kan “bekabeld” ook betekenen dat je één speaker bekabeld aansluit. Bij problemen met meerdere apparaten aan de kabel kan (R)STP een probleem zijn, zeker op wat geavanceerdere netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-10 10:34
Mijn Roam doet de laatste echt vreemd. Gisteren al eens gereset omdat hij niet boven de 80% laadde.
Tijdens het spelen staat hij nu op bijv 60% en valt 3 minuten daarna uit. Volledig leeg…
Duurt ook echt uren om hem weer volledig op te laden. Met een 20 Watt lader…
Heb hem al eens gereset naar fabrieksinstellingen, maar dat lijkt dus weinig uit te maken.
Ding is uiteraard 2 jaar en 2 maanden, dus die garantie kan ik wel schudden.
Nog meer tips?

[ Voor 9% gewijzigd door Serena op 06-06-2023 18:25 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Serena schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:22:
Mijn Roam doet de laatste echt vreemd. Gisteren al eens gereset omdat hij niet boven de 80% laadde.
Tijdens het spelen staat hij nu op bijv 60% en valt 3 minuten daarna uit. Volledig leeg…
Duurt ook echt uren om hem weer volledig op te laden. Met een 20 Watt lader…
Heb hem al eens gereset naar fabrieksinstellingen, maar dat lijkt dus weinig uit te maken.
Ding is uiteraard 2 jaar en 2 maanden, dus die garantie kan ik wel schudden.
Nog meer tips?
Ik zou ff contact opnemen met Sonos :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Hoi,

Weet iemand toevallig wat er precies misgaat met de levering van de Line-In Adapter WW (Black)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWvjKYHndEXksaeWGIZRcQHANaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YBC52mFt5Dik1tlUSPKxPDZI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Rallye schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:31:
@..Christiaan.. Zo’n boude stelling verdient inderdaad wat extra uitleg…..
Hier staat de uitleg. Ik heb dit gedaan en opeens geen wegvallende wifi meer. 't Was trouwens niet alleen de wifi; de gehele verbinding viel weg. Ik heb nog een desktop bekabeld boven en die had er ook last van.
@Gommert69 Ter info: Ik heb een box 12 van KPN en geen extra wifi punten. De router hangt hier in de trapopgang en kan op zolder prima tv kijken via de app.

https://forum.kpn.com/thu...ostid=1099823#post1099823

[ Voor 11% gewijzigd door ..Christiaan.. op 06-06-2023 21:33 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:26
Goedemiddag,
Ik had hier in de groep gelezen dat het mogelijk is om een google chromecast audio te koppelen op de line in tulp ingang van de Sonos Amp. Dit om de google apparaten in huis mee te laten lopen met de muziek van het Sonos systeem.

Dit werkt idd maar er zit een gigantische vertraging in.

Is hier wat aan te doen? Is dit gelijk te krijgen?

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@..Christiaan.. STP/RSTP dus. Kan zijn dat jouw KPN set up daar last van had inderdaad.

@cautje De standaard vertraging voor bufferen die Sonos altijd heeft is 75ms. Is dat de “gigantische vertraging” die jij ondervindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-10 11:45
..Christiaan.. schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:31:
[...]

Hier staat de uitleg. Ik heb dit gedaan en opeens geen wegvallende wifi meer. 't Was trouwens niet alleen de wifi; de gehele verbinding viel weg. Ik heb nog een desktop bekabeld boven en die had er ook last van.
@Gommert69 Ter info: Ik heb een box 12 van KPN en geen extra wifi punten. De router hangt hier in de trapopgang en kan op zolder prima tv kijken via de app.

https://forum.kpn.com/thu...ostid=1099823#post1099823
Interessant verhaal in het forum. Ik heb een Experiabox v10, maar heb de WiFi uitstaan, omdat ik 5 TP-link AP’s gebruik inclusief een Omada controller. Ik herken het probleem dus helemaal niet. Het ligt dus eerder aan het gebruik van de WiFi in de KPN EB dan aan de KPN internet dienst.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-10 17:30

Stimulate14

⭐⭐⭐

Een Beam en 2 One's besteld voor in de slaapkamer.
Wat hebben we het toch goed in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-10 13:53
cautje schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:15:
Goedemiddag,
Ik had hier in de groep gelezen dat het mogelijk is om een google chromecast audio te koppelen op de line in tulp ingang van de Sonos Amp. Dit om de google apparaten in huis mee te laten lopen met de muziek van het Sonos systeem.

Dit werkt idd maar er zit een gigantische vertraging in.

Is hier wat aan te doen? Is dit gelijk te krijgen?

Bedankt!
Je bericht klinkt een beetje tegenstrijdig: Via een Chromecast op de line-in kun je nooit de Google Apparaten mee laten lopen in het Sonos Systeem. Wel andersom: Sonos mee laten lopen in het Google Systeem.

Maar om het geluid over Sonos speakers in Sync te houden, bouwt Sonos een buffer in. Dat is de vertraging die je merkt. Dit probleem zul je altijd ondervinden als je twee verschillende draadloze systemen met elkaar probeert te koppelen. Ieder systeem heeft zijn eigen buffer meganismes om muziek synchroon te laten lopen binnen dat eigen systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 00:10
Even een post uit nieuwsgierigheid..
Ik ga in augustus verhuizen en daarbij moet mijn huidige speakersetup de deur uit.
Met de vakantiegeld deals heb ik alvast een setje sonos spul gekocht, zie het niet vaak in de aanbieding, dus heb ze alvast besteld.

Ik heb besteld;
-Sonos Beam Gen 2
-Sonos Sub Gen 3
-Sonos One Gen 2 (2x)
-Sonos One Vloerstandaard (Setje 2x)

Gezien ze nog 1.5 maand in de doos moeten blijven zitten wil ik wat verwachtingsmanagement voor mezelf doen. De Sonos Ones ken ik van geluid, redelijk indrukwekkende mids en highs voor zo'n compact dingetje. Prijs/kwaliteit vind ik wel dikke prima daarvan.

Ik heb vooral wat twijfels over de sub. Ik heb nu een SVS SB-1000, die nog een stuk goedkoper was ook. Iemand die ze kent en een beetje kan vertellen hoe het zich verhoud tot de sonos sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-10 15:31

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Helaas is m’n Denon Soundbar (DHT-S514) overleden, ben op zoek naar een opvolger.
Heb verschillende reviews gelezen, kom uit bij de Beam, we kijken vooral tv en wat series. Een zware sub hoeft niet meer, die tijd is geweest. 😉 Zo te zien heeft de soundbar speakers voor en deels aan de zijkant, kan je hem zonder issues in een tv meubel plaatsen? Heb een groot vak waar hij in past.

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-10 12:18
Alles kan, maar hij klinkt echt een stuk beter als je hem niet bedekt of ergens in wegmoffelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Ik twijfel om voor deze zomer een move te kopen of te wachten op een move 2 en dan voor de roam te gaan tijdelijk.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 21-10 12:18
Wat mis je aan de Move dat je wil wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-10 10:20
Alekz87 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:20:
Ik twijfel om voor deze zomer een move te kopen of te wachten op een move 2 en dan voor de roam te gaan tijdelijk.
Ik heb nu 2 roam's en mijn move verkocht, vindt stereo toch beter klinken en veel goedkoper dan 1 move.
En ja iets minder volume dan move.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19:17
Alekz87 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:20:
Zat met dezelfde gedachte. Toch vorige maand besloten de Move (1) aan te schaffen. Geen seconde spijt van gehad. Vooral nu heerlijk in de tuin met dit weer en dan de Move die een prima geluid geeft.

Tzt zien we wel weer verder als versie 2 komt. Ben bang dat ik dan de 'mrs' heel lief moeten aankijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-10 10:20
Brains Bush schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:36:
[...]

Zat met dezelfde gedachte. Toch vorige maand besloten de Move (1) aan te schaffen. Geen seconde spijt van gehad. Vooral nu heerlijk in de tuin met dit weer en dan de Move die een prima geluid geeft.

Tzt zien we wel weer verder als versie 2 komt. Ben bang dat ik dan de 'mrs' heel lief moeten aankijken ;)
Nu nog 25% korting bij sonos, zowel move als roam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
The Inquisitor schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:25:
Wat mis je aan de Move dat je wil wachten?
Ik kan er niet tegen als ik binnen x periode een “oud” model koop terwijl er een nieuwe aankomt. Dan heb ik en nu te veel betaald voor dit model en hij mist wellicht features (gaan we even voor t gemak van uit)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
Toeval?

The next Sonos Move has shown up at the FCC ahead of its summer release

https://www.theverge.com/...eaker-fcc-filing-features

[ Voor 27% gewijzigd door Alekz87 op 09-06-2023 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-10 17:49

Jeoh

blaat

Vraagje: De Sonos Roam doet alleen stereo pair over de WiFi. Zitten daar nog beperkingen aan, of lukt dat bijvoorbeeld ook op de hotel-WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ja, daar zitten beperkingen aan en nee, dat kan niet via hotel wifi - alleen al omdat hotel wifi ontworpen is zodat devices op het netwerk elkaar niet zien. Dat heeft Sonos wel nodig, zowel de devices elkaar als je telefoon en de devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Rallye @Jeoh misschien dat dat kan worden opgelost met een travel router?

Voorbeeld; uitvoering: TP-Link TL-WR902AC

[ Voor 43% gewijzigd door Mr. Freeze op 10-06-2023 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ja, dat kan. Of werken met twee telefoons (één doet het netwerk, de ander de app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Jammer, klinkt als te veel gedoe. Dan maar eentje kopen. Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Neig steeds meer richting de Beam Gen2. Iemand hier een overstap gemaakt van een soundbar met sub? Wij kijken eigenlijk weinig films, voornamelijk series en sport en af en toe wat muziek. Onze Denon DHT-S514 vonden we redelijk, balans was niet echt goed. Veel hoog en laag geluid, midden dun.
Raden jullie de beam aan of een Soundbar met sub?

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik denk niet dat een beam kan tippen aan een soundbar met sub. Geen enkele soundbar denk ik trouwens maar ik denk dat het budgettechnisch is dat je geen beam + sub overweegt? In dat geval zou ik voor een soundbar met sub gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
Harmen schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:56:
Neig steeds meer richting de Beam Gen2. Iemand hier een overstap gemaakt van een soundbar met sub? Wij kijken eigenlijk weinig films, voornamelijk series en sport en af en toe wat muziek. Onze Denon DHT-S514 vonden we redelijk, balans was niet echt goed. Veel hoog en laag geluid, midden dun.
Ik zou altijd voor een sub gaan. Maar dat is een kwestie van smaak. Ik wil bass voelen. Hier kijken mijn vrouw en ik veel series en films. En ik ben gek op explosies en dolby (surround/atmos) effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Nog even laten bezinken, denk dat we eerst zonder sub proberen. Uitbreiden is altijd mogelijk. Hopelijk komt er binnenkort nog een kleinere sub, had vroeger een Rel Quake II. Strak geluid zonder bass reflex. :)

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Harmen schreef op maandag 12 juni 2023 @ 18:14:
Nog even laten bezinken, denk dat we eerst zonder sub proberen. Uitbreiden is altijd mogelijk. Hopelijk komt er binnenkort nog een kleinere sub, had vroeger een Rel Quake II. Strak geluid zonder bass reflex. :)
Als je de Beam bij Sonos koopt mag je de Beam 100 dagen proberen. Bevalt het niet, stuur je Beam terug. Krijg je je geld terug.

Geluid is nou eenmaal zeer persoonlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
Harmen schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:56:
Als je geen bass-junkie bent zal een Beam heus wel meevallen. Het is eerder een zaak van, je merkt niet wat je eventueel mist.

Ik vond persoonlijk de toevoeging van rears aan de beam veel belangrijker dan de sub. Maar dat is dan ook allemaal afhankelijk van wat je er mee wilt doen en verwacht.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks voor jullie advies. Heb gisteren een Beam besteld bij de bekende grote blauwe winkel, echter vandaag niet meer leverbaar. We wachten rustig af. :z

Edit, prijs is iets verhoogt naar 439.

Volgende uitdaging, onze tv heeft maar 3 hdmi aansluitingen (Chromecast, Humax, Xbox). Toslink dan maar, een hdmi splitter zie ik niet zitten. Goede reden om een nieuwe tv te kopen. :+

[ Voor 59% gewijzigd door Harmen op 13-06-2023 14:56 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat is wel erg ouderwets. Heeft hij wel ARC? Typenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Splitter sowieso niet doen, altijd een switch nemen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Rallye Het is een 43" LG tv van 2018, er zit arc op.
@Stimulate14 Heb een Hama 3 poorts switch gehaald bij de Expert. Nog even een goede plek bedenken zodat de vrouw hem kan zien/vinden. (Switch tussen Humax/Xbox)

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Harmen schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:04:
@Rallye Het is een 43" LG tv van 2018, er zit arc op.
@Stimulate14 Heb een Hama 3 poorts switch gehaald bij de Expert. Nog even een goede plek bedenken zodat de vrouw hem kan zien/vinden. (Switch tussen Humax/Xbox)
Wel een 4K HDR switch met Arc ondersteuning he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Bij een toch een redelijk recente TV komt het mij vreemd voor dat hij maar die HDMI-poorten zou hebben. Vandaar mijn vraag naar het typenummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Deze week een TV opgehangen in de overkapping. Toch lekker om bij mooi weer buiten een biertje te drinken en F1 of een voetbalwedstrijd te kunnen kijken.

Mis wel meteen geluid van Sonos. Dus zit er aan te denken om daar toch ook iets te plaatsen. In de woonkamer heb ik nu een Beam gen 1, Sub gen 2, twee Ones.

Opties:

• een Beam gen 1 bijkopen
• de woonkamer upgraden voor een Beam 2 en dan de Beam 1 doorschuiven naar de overkapping
• de Beam 1 upgraden naar een Arc en de Beam 1 door naar de overkapping

Die laatste is wel aanlokkelijk maar ook wel een beetje een dure optie, eigenlijk ben ik nog steeds best wel tevreden over de Beam, geluid is in deze setup prima voor mij.

Dus eigenlijk zit ik nog vooral tussen 1 en 2 te twijfelen.

Is het de upgrade van de Beam naar gen 2 het waard of zeg je: dan kun je net zo goed (zonodig tweedehands) een tweede Beam 1 erbij kopen?

Ervaringsdeskundigen?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
@LuNaTiC , als je deze route opgaat, kijk dan ook even naar de officiële sonos refurbished webpagina. Daar heb ik ooit nog een beam gen 1 gehaald voor 299 of zo, nieuwstaat in originele doos. Zeker een mooie optie.

Persoonlijk denk ik dat er weinig verschil zit tussen beide. Het idee is toch voornamelijk om een 'lekker geluid' uit je tv te halen, en dat kan met beide wel. Fysiek zijn ze erg gelijkaardig, en bij sonos zijn het ook geen tovenaars of zo.

De stof afdekking vooraan aan de beam 1 vind ik persoonlijk mooier, maar eventueel moeilijker netjes te houden (afstoffen)

Natuurlijk, heb nu een arc te leen, en dat is toch ook wel een erg fijne speaker! De grotere lengte zorgt toch voor een bredere stereo separatie, wat voor muziek wel fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Rallye schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:18:
Bij een toch een redelijk recente TV komt het mij vreemd voor dat hij maar die HDM-poorten zou hebben. Vandaar mijn vraag naar het typenummer.
Beetje wereldvreemd. Hangt helemaal af van het budget. Een kennis met weinig verstand van zaken kocht 2 a 3 jaar geleden een tv. Gewoon een mediaketen binnengewandeld en een goedkope samsung 65 inch gehaald. Want groot, en niet te duur. Beeldkwaliteit matig natuurlijk, maar vooral, 2 HDMI poorten :| Ik kon het ook eerst niet geloven. Met 1 aangesloten op een arc, blijft er maar 1 meer over.

[ Voor 7% gewijzigd door Amos_x op 15-06-2023 08:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Amos_x schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:41:
@LuNaTiC , als je deze route opgaat, kijk dan ook even naar de officiële sonos refurbished webpagina. Daar heb ik ooit nog een beam gen 1 gehaald voor 299 of zo, nieuwstaat in originele doos. Zeker een mooie optie.

Persoonlijk denk ik dat er weinig verschil zit tussen beide. Het idee is toch voornamelijk om een 'lekker geluid' uit je tv te halen, en dat kan met beide wel. Fysiek zijn ze erg gelijkaardig, en bij sonos zijn het ook geen tovenaars of zo.

De stof afdekking vooraan aan de beam 1 vind ik persoonlijk mooier, maar eventueel moeilijker netjes te houden (afstoffen)

Natuurlijk, heb nu een arc te leen, en dat is toch ook wel een erg fijne speaker! De grotere lengte zorgt toch voor een bredere stereo separatie, wat voor muziek wel fijn is.
Ja, de nerd in mij vindt de Arc ook wel interessant.

Maar het is ook wel een dure upgrade, daarnaast heb ik af en toe toch een compromis te sluiten over vormfactor. :+

(als het aan mij had gelegen had ik bijv ook al een maatje grotere TV genomen in de woonkamer, dus ik denk dat zij de Arc ook meteen wel een beetje heftig vindt t.o.v. de wat subtielere Beam nu :P)

Edit, boy that escalated quickly :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7D2dNUTZVByIqWSan04LrIUVw4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FO4UjvMyBXv7iVde4QgFUGq8.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door LuNaTiC op 15-06-2023 09:00 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteravond de Beam Gen2 aangesloten, fluitje van een cent. Nog nooit zo snel iets werkend gekregen, de afstandsbediening van de tv werkte ook gelijk. Geluid is meer dan prima, vooral uit zo'n kleine behuizing.
Moet nog even kijken wat de beste setting is voor het geluid, Loudness/Bass/Treble.

Home Assistant kwam ook al met een melding, nieuw apparaat gevonden. :7 Best veel zaken die je via de software makkelijk kan aanpassen.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

LuNaTiC schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:45:
[...]

Ja, de nerd in mij vindt de Arc ook wel interessant.

Maar het is ook wel een dure upgrade, daarnaast heb ik af en toe toch een compromis te sluiten over vormfactor. :+

(als het aan mij had gelegen had ik bijv ook al een maatje grotere TV genomen in de woonkamer, dus ik denk dat zij de Arc ook meteen wel een beetje heftig vindt t.o.v. de wat subtielere Beam nu :P)

Edit, boy that escalated quickly :+

[Afbeelding]
Goed bezig liefje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

She's the best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
LuNaTiC schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:25:
Deze week een TV opgehangen in de overkapping. Toch lekker om bij mooi weer buiten een biertje te drinken en F1 of een voetbalwedstrijd te kunnen kijken.

Mis wel meteen geluid van Sonos. Dus zit er aan te denken om daar toch ook iets te plaatsen. In de woonkamer heb ik nu een Beam gen 1, Sub gen 2, twee Ones.

Opties:

• een Beam gen 1 bijkopen
• de woonkamer upgraden voor een Beam 2 en dan de Beam 1 doorschuiven naar de overkapping
• de Beam 1 upgraden naar een Arc en de Beam 1 door naar de overkapping

Die laatste is wel aanlokkelijk maar ook wel een beetje een dure optie, eigenlijk ben ik nog steeds best wel tevreden over de Beam, geluid is in deze setup prima voor mij.

Dus eigenlijk zit ik nog vooral tussen 1 en 2 te twijfelen.

Is het de upgrade van de Beam naar gen 2 het waard of zeg je: dan kun je net zo goed (zonodig tweedehands) een tweede Beam 1 erbij kopen?

Ervaringsdeskundigen?
Beam 2 is geschikt voor Dolby Atmos.

Maar, als je het deze zomer nog even kunt wachten met beter geluid in de overkapping. Aan het eind van het jaar is het weer Black Friday. Scheelt je snel € 200 op een Sonos Arc. Soms nog meer. En dat is wel een Sonos Roam dat je dan 'weggooit'.

Zelf ben ik helemaal niet van wachten trouwens. 😉

Edit: ik zie in Pricewatch dat de Sonos Arc weer beschikbaar is voor € 749. (normale prijs € 999).

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 15-06-2023 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

GerCor schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:38:
[...]

Beam 2 is geschikt voor Dolby Atmos.

Maar, als je het deze zomer nog even kunt wachten met beter geluid in de overkapping. Aan het eind van het jaar is het weer Black Friday. Scheelt je snel € 200 op een Sonos Arc. Soms nog meer. En dat is wel een Sonos Roam dat je dan 'weggooit'.

Zelf ben ik helemaal niet van wachten trouwens. 😉

Edit: ik zie in Pricewatch dat de Sonos Arc weer beschikbaar is voor € 749. (normale prijs € 999).
Ik ook niet, zodra je groen licht van de baas moet je ook niet langer wachten en je kans pakken voordat ze zich bedenkt :+

Wordt morgen bezorgd 8)

edit:

Er hangen trouwens al 2 Sonos one in the overkapping voor een lekker muziekje.

Alleen hangen die net in hoeken van de lange kant (en staan mijn bank en tv/beam opstelling juist tegeover elkaar aan de korte kant.

Als ik dus 5.0 wil hebben voor de setup dan moet ik een stukje ruimte geluidsverdeling opgeven, ofwel gewoon genoegen nemen met 3.0 voor de TV en voor muziek het houden zoals het nu is.

(denk het laatste, niet per se mijn doel om diehard films te gaan kijken daar, dat doe ik dan wel in de woonkamer :P)

[ Voor 27% gewijzigd door LuNaTiC op 15-06-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Heb je ook buren :P ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor
Soms is het leven best aangenaam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-lPz6IYpTbaaYCG-9ywzVl8ePQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NttOVZvQBIYKhUz3h4xxeB8A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Vrijstaand met voldoende ruimte ertussen om er geen last van te krijgen :P
Second that!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwUi5GMqXyXRJ_rERGuhWWCbqwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZet350yJLimv7iCIbu2iTtC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Goed bezig heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
Ik heb een soortgelijk terras. Mijn idee is om in de toekomst mijn 2 one SL's uit de woonkamer te halen en te vervangen en deze dan ook te verplaatsen naar buiten. Maar nemen jullie ze weg in de winter of zouden ze tegen vochtige weersomstandigheden moeten kunnen? Ze kunnen in ieder geval niet nat worden van de regen.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Darks schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 12:31:
Ik heb een soortgelijk terras. Mijn idee is om in de toekomst mijn 2 one SL's uit de woonkamer te halen en te vervangen en deze dan ook te verplaatsen naar buiten. Maar nemen jullie ze weg in de winter of zouden ze tegen vochtige weersomstandigheden moeten kunnen? Ze kunnen in ieder geval niet nat worden van de regen.
Zelf heb ik ook een one sl onder de overkapping, de gehele zomerperiode staat ie daar maar in de winter zet ik hem binnen want dan is me toch te koud om daar te zitten, hooguit voor heel even.

Maar tegen een vochtige lucht is een One wel bestand volgens deze site;

https://audiobeeld.nl/aud...-in-de-badkamer-deze-wel/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Vandaar dat ik een Move gekocht heb.

- Geen 230v draden.
- Makkelijk te verplaatsen.

Ik heb er ook een TV hangen en voor de verbinding een Ziggo Smart WiFi Pod.

Dat haal ik allemaal weg na de zomer. Kijk, dat het vochtig wordt maakt me niet zoveel uit. Maar als het - 15 gaat vriezen wel. Dus, dan lig ik niet lekker in mijn bed. Ik ben dan zo iemand die de volgende morgen gaat testen of alles nog werkt.

De Move geeft geluid zat. Geen 2 x One voor nodig. Maar goed, als je ze 'over hebt'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 03:38

Stefano

Ondertitel Not Found

Mijn zwager heeft al jaren 2 Ones onder zijn overkapping hangen, komen nooit naar binnen, geen enkel probleem. Ze zijn vochtbestendig maar niet weatherproof, prima voor onder een overkapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Beam Gen2 nu bijna een week in gebruik, top apparaat! Goed geluid moet ik zeggen, mis de sub niet.

Google Assistant valt wel tegen, de helft van de tijd werkt hij niet goed. De Nest Mini deed het een stuk beter. Iemand een idee of deze de laatste is verbeterd via updates oid? Loop vooral tegen issues aan dat ik de TV niet meer kan uitzetten. 'Er is een probleem met ...' en omroepen via de Sonos gaat ook matig. Net of de microfoon minder goed is afgesteld. :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-10 22:16
Vraagje over het aansluiten van een eigen sub in het Sonos netwerk.

Setup:
Sonos ARC op tv met eArc aangesloten met ikea symfonisk surround
In diverse andere ruimten Ikea symfonisk speakers

Ik wil een platenspeler aansluiten en een eigen sub. De sub moet meedoen als er op de Arc wordt afgespeeld.

Kan ik de sub aansluiten met een connect:amp en onderdeel maken van mijn surround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Harmen Wat betekent “niet goed” voor jou?

@virtualjoe Wat wil je precies?
Ter info: alleen de Sonos Amp (opvolger van de Connect:amp) kan werken met een niet-Sonos actieve subwoofer. De door jou genoemde Connect:amp heeft geen subwooferaansluiting en is bovendien al best oud - en in Gen 1-vorm niet te combineren met je Arc (want S1 in plaats van S2).

Wil je een Sub met de Arc bij zowel muziek als TV? Dan wordt het een Sonos Sub (Sonos raadt de Sub Mini niet aan bij de Arc). De platenspeler (met ingebouwde of aparte voorversterker) kan dan via een Sonos Port worden toegevoegd aan het systeem. Goedkoper is toevoegen via een Era 100 (maar daarvoor is een adapter nodig die pas over enige tijd weer leverbaar is) of via de bluetooth van een Era 100 of Roam (of wellicht de verwachte Move Gen 2) - dan moet je wel een bluetooth platenspeler hebben. Ik lees verschillende verhalen over het koppelen van een platenspeler via bluetooth. Soms krijgt men dat niet voor elkaar.

Wil je per sé een niet-Sonos subwoofer, dan zit je vast aan de Amp. Daarop kun je de platenspeler (met aparte of ingebouwde voorversterker) aansluiten, de (actieve) subwoofer kan eraan en je sluit niet-Sonos passieve speakers aan. De Amp kan worden gegroepeerd met de Arc, zodat het geluid van je platenspeler ook via de Arc komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Rallye Kan ook zijn dat ie mij minder goed begrijpt aangezien ik verkouden ben. Zal het nog checken als ik weer beter ben. Met de Nest Mini was het voorheen telkens raak, net of de Sonos ons niet goed hoort. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Harmen op 19-06-2023 13:49 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:50
virtualjoe schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:45:
Vraagje over het aansluiten van een eigen sub in het Sonos netwerk.

Setup:
Sonos ARC op tv met eArc aangesloten met ikea symfonisk surround
In diverse andere ruimten Ikea symfonisk speakers

Ik wil een platenspeler aansluiten en een eigen sub. De sub moet meedoen als er op de Arc wordt afgespeeld.

Kan ik de sub aansluiten met een connect:amp en onderdeel maken van mijn surround?
Alternatieve optie om een non-Sonos sub toe te voegen is m.b.v. de "Symfonisk subwoofer hack".
Effe Google-len.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Blijft jammer dat de Move nogal kieskeurig is qua Bluetoothverbinding met andere merken. Mijn Samsung TV in de overkapping kan de Move niet vinden. Ik heb zo'n Anker speakertje die wel verbinding maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-10 11:59
MAdD schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:09:
[...]

ik heb het met de avond routine... (daarnaast geen android meer), maar deze routine wekrt wel, maar niet zoals ik het had ingesteld.....
@Rallye
issue leek gisteravond ineens weer opgelost.. mijn routing werkt weer volledig....

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik kreeg gistermorgen nogsteeds verwijzingen naar de zoekterm “traffic” in plaats van verkeersinfo voor mijn weg naar het werk…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:40:
Ik kreeg gistermorgen nogsteeds verwijzingen naar de zoekterm “traffic” in plaats van verkeersinfo voor mijn weg naar het werk…..
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDf21KOcEkiwy5PpNFgfvsonYuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZMAyv3QsNg6DoYj9qSe1tTB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-10 11:03
Ik heb de sonos arc en de sub en 2 keer de era 300

Zijn er die tips hebben voor een goede geluids instellingen via de equalizer of andere tips
Ik heb de era 300 achter mijn bank staan.
Alle tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:19

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

benjans68 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 00:10:

Zijn er die tips hebben voor een goede geluids instellingen via de equalizer of andere tips
Alle tips zijn welkom.
Ik laat het meestal bij de true play instellingen, maar heb de Ones ipv de era300 in deze set-up. Ik las dat je het volume bij de era’s beter omhoog zet.

Peter Pee heeft deze instellingen

Ben wel benieuwd of de era’s je bevallen. Ik overweeg ook ze aan te schaffen. Ben tot nu toe wat terughoudend omdat ik ook veel 5.1 content kijk ipv atmos. Voor muziek las ik dat ze als pair beter klinken dan met een sub en arc. Hoe ervaar jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 19:22
Vraagje voor wie een Arc aan de muur heeft hangen:
Sonos heeft blijkbaar enkel een zwarte muurhouder voor de Arc in het gamma,
waar je bij verschillende webshops (zeer goedkoop) een beugel voor de arc in het wit kan kopen.

Ik ben er mij van bewust dat er een magneet contact is in de Sonos beugel die de Arc laat weten dat hij aan de muur hangt en er daardoor een ander geluidsprofiel actief komt.

Aangezien dit een magneetcontact is, lijkt het me logisch dat je dit vrij gemakkelijk zelf (tweakers toch) kan oplossen en dus geen beugel van 90€ moet kopen maar perfect weg kan met een beugel van 20€ (bvb deze: https://www.beugelsenmeer...gel-wit.html?id=261639721) en een magneetje die je zelf plaatst.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand een idee waarom een Google Nest mini een tv wel kan uitzetten en een Beam Gen2 niet?
Lopen meer mensen tegen aan zie ik: https://en.community.sono...ommand-chromecast-6876486 :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

benjans68 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 00:10:

Alle tips zijn welkom.
Een tip is bijvoorbeeld dat je niet zo skeer moet doen en er nog 2 speakers er aan toe moet voegen ;).
Sorry, even serieus, Trueplay toegepast? Daarnaast bij muziek vind ik het persoonlijk fijn dan de twee speakers bij de bank op 'sfeer' staan en dus niet volledig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
Harmen schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:44:
@Rallye Kan ook zijn dat ie mij minder goed begrijpt aangezien ik verkouden ben. Zal het nog checken als ik weer beter ben. Met de Nest Mini was het voorheen telkens raak, net of de Sonos ons niet goed hoort. ;)
Google Assistant op Sonos devices is een drama. Ik heb Google Nest mini / hubs naast mijn Sonos speakers staan voor Google Assistant en de heel assistent op de Sonos uit staan.

Alleen op de Move staat de Sonos assistant aan, zodat ik hem makkelijk met voice kan groeperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
Harmen schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:08:
Iemand een idee waarom een Google Nest mini een tv wel kan uitzetten en een Beam Gen2 niet?
Lopen meer mensen tegen aan zie ik: https://en.community.sono...ommand-chromecast-6876486 :?
Ik heb het idee dat Sonos maar een beperkte toegang heeft tot de Assistant. Een soort api access waar dat bij Google Native is. Ik merkte het ook vooral omdat veel commando's in het Nederlands niet werkten op de Sonos en wel op de nest Mini. In het Engels is het meer gelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Sahi_NL op 22-06-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 13:12
Gunny_vds schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:28:
Vraagje voor wie een Arc aan de muur heeft hangen:
Sonos heeft blijkbaar enkel een zwarte muurhouder voor de Arc in het gamma,
waar je bij verschillende webshops (zeer goedkoop) een beugel voor de arc in het wit kan kopen.

Ik ben er mij van bewust dat er een magneet contact is in de Sonos beugel die de Arc laat weten dat hij aan de muur hangt en er daardoor een ander geluidsprofiel actief komt.

Aangezien dit een magneetcontact is, lijkt het me logisch dat je dit vrij gemakkelijk zelf (tweakers toch) kan oplossen en dus geen beugel van 90€ moet kopen maar perfect weg kan met een beugel van 20€ (bvb deze: https://www.beugelsenmeer...gel-wit.html?id=261639721) en een magneetje die je zelf plaatst.

Iemand ervaring mee?
Geen magneet met RFiD tag?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 19:22
Jumpman schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:59:
[...]

Geen magneet met RFiD tag?
Dat zou natuurlijk ook wel eens goed kunnen, Sonos kennende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Nee joh. Dat is gewoon een standaard magneet. Zie ook Peter Pee: YouTube: Sonos Arc Wall Mount Hack

Ik kwam er pas achter nadat ik m'n Sonos Arc had gemount. Vind het teveel gedoe om 'm nu los te halen, maar bij de volgende verhuizing haal ik de magneet er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-10 11:02
Gommert69 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:43:
Herkennen meer mensen dat MS Defender op iOS sinds 2 weken de Sonos app frustreert? Kan vanuit de Sonos App niet meer naar Spotify en checken voor software updates werkt ook niet meer.
Yep, dat had ik dus ook. Kwam er na wat zoekwerk achter dat Microsoft de app onlangs heeft geupdate oid en dus opeens een conflict gaf met de Sonos app (S2).
Ik heb nu 'Webbeveiliging' uitgezet in de Defender app en het werkt nu in iedergeval weer naar behoren.

Wellicht heb jij een oplossing MET het gebruik van Defender i.c.m. met de Sonos app? Liever zet ik Defender weer aan natuurlijk.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-10 11:03
Thanks Elias2020

De era 300 beveel ik je zeker aan zowel voor films en muziek
Je gaat er zeker geen spijt van krijgen

En ik gaat toch de instelling is proberen van Peter pee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
  • Laatst online: 02-10 20:47
Wellicht dat jullie advies hebben over wat te doen. Ik twijfel enorm tussen de Homepod en Sonos Era 100. Ik heb dit forum al doorgespit en ook het forum van Homepod, al tig reviews gelezen, filmpjes bekeken, in de winkel geluisterd. Maar wat is jullie overweging geweest om voor een Sonos gekozen te hebben? Ik heb een Apple TV 4K, maar of dat het verschil maakt voor een Homepod?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 21:29
MBAMG schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:31:
Wellicht dat jullie advies hebben over wat te doen. Ik twijfel enorm tussen de Homepod en Sonos Era 100. Ik heb dit forum al doorgespit en ook het forum van Homepod, al tig reviews gelezen, filmpjes bekeken, in de winkel geluisterd. Maar wat is jullie overweging geweest om voor een Sonos gekozen te hebben? Ik heb een Apple TV 4K, maar of dat het verschil maakt voor een Homepod?

Alvast bedankt.
Dat je niet afhankelijk bent puur van Apple. Sonos werkt met vrijwel alles.
Flexibiliteit en compatibiliteit.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
benjans68 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:27:
Thanks Elias2020

De era 300 beveel ik je zeker aan zowel voor films en muziek
Je gaat er zeker geen spijt van krijgen

En ik gaat toch de instelling is proberen van Peter pee
En toch lees ik vaak dat mensen de Era 300 terugsturen. Voldoet niet aan de verwachting in een surroundopstelling. Alleen leuk als je naar Dolby Atmos films kijkt. En daarvoor is de Era 300, in verhouding, veel te duur, is dan vaak het argument.

Zelf heb ik nog geen moment overwogen de Era 300 aan te schaffen. Dus, dat scheelt eventueel terugsturen.

Ik vind de vormgeving overigens wel mooi. Even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 10:23

Alvast bedankt.
AirPlay wordt prima ondersteund maar ook een lokale API die via HomeAssistant te gebruiken valt zijn voor mij de belangrijkste redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
  • Laatst online: 02-10 20:47
Bedankt alvast voor jullie reacties. Sonos heeft inderdaad het voordeel dat het met bijna alles werkt. Een Era 100 koppelen met Roam gaat niet toch? Ik bedoel niet als stereo opstelling, maar wel dat ze hetzelfde afspelen in twee verschillende ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
MBAMG schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:07:
Bedankt alvast voor jullie reacties. Sonos heeft inderdaad het voordeel dat het met bijna alles werkt. Een Era 100 koppelen met Roam gaat niet toch? Ik bedoel niet als stereo opstelling, maar wel dat ze hetzelfde afspelen in twee verschillende ruimtes.
Een Era 100 koppelen aan een Roam kan inderdaad niet. Wel groeperen. Ruimtes kennen we niet bij Sonos. Sonos noemt een luidspreker Kamer.

Dus, als jij een Era 100 naast een Roam zet op een tafeltje, dan zijn dat 2 Kamers. Maar zo werkt/heet dat in veel software.

Je kunt alle Kamers groeperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Alvast bedankt.
Ik heb een tijd lang twee HomePods gebruikt in een stereo opstelling voor muziek, radio en af en toe geluid van Apple TV. Maar heb ze weggedaan omdat ze veel te veel leunen op Apple Music, zonder een abonnement daarop heb je eigenlijk enkel AirPlay speakers, dat betekent dat als je even thuis verlaat, de stream ook ermee kapt. Nu al langere tijd Sonos met native ondersteuning voor echt tal van diensten, je kan Sonos beheren met vrijwel elk apparaat, of het nu Apple, Android of Windows is. Bovendien kan je een Sonos net zoveel uitbreiden als je wilt als je eenmaal de smaak te pakken hebt, allerlei speakers in alle soorten en maten zijn beschikbaar en werken altijd.

Kortom, laat die HomePods lekker aan de mensen die echt 100% Apple only zijn, zo gauw het 95% is dan loop je al tegen beperkingen aan.

Pagina: 1 ... 158 ... 200 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.