Toon posts:

Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 156 157 158 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:36

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Misschien is het mijn beleving maar ik heb toch het idee dat de Sub gen 3, laat ik het voorzichtig zeggen, meer aanwezig is na de 15.3 update. Bevalt mij overigens prima de luxe.

En dan denk ik: iemand die geen Sub heeft. Die gaat al die extra geluiden niet krijgen. Weet natuurlijk ook niet dat ze bestaan dus zal ze daarom ook niet missen.

Me.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:09
matthijst schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:31:
[...]

Beter: stemmen duidelijker te verstaan, mooier stemgeluid :)
Ik heb een 2019 Samsung QLED en herken dit niet. TV klinkt blikkerig.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:35
Rallye schreef op zondag 23 april 2023 @ 21:02:
[...]

Ik heb een 2019 Samsung QLED en herken dit niet. TV klinkt blikkerig.
Kan :)
Elke kamer is anders lijkt me. En elke tv staat anders opgesteld.
Jammer dat Sonos geen uitgebreidere equalizer heeft.

[Voor 9% gewijzigd door matthijst op 23-04-2023 21:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:09
Heb toch besloten om een paar Era 300's te retourneren, incl. de Sub Mini.

Heb nu 7 Era 300 standalone verspreid over 7 kamers. Niet in alle ruimtes hadden we de ruimte voor een stereo paar of een Sub (Mini), maar achteraf voegde het stereo paar heel weinig toe in dynamiek of ruimtelijkheid. Het voegde vooral volume toe, maar overdag hebben we volume tussen de 10-20 en in de avond rond de 5-10, met twee speakers was het al snel te hard.

Als je de Era 300 goed in het midden van een muur kan zetten, is het stereo effect wat naar links/rechts gaat best wel breed al en ook met Dolby Atmos muziek klinkt het gewoon prima. Overdag staat er meestal enkel stereo muziek aan.

Bijkomend voordeel van elke ruimte maar 1 Era 300, is dat het klankbeeld in alle ruimtes vergelijkbaar is, zeker na Trueplay tuning. De Sub Mini was zonder Trueplay praktisch nutteloos, maar ook met Trueplay vond ik hem niet heel muzikaal klinken, denk dat hij meer gefocust is op Home Cinema.

[Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 24-04-2023 10:42]

Gallery V&A

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BiG-GuY schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:41:

Heb nu 7 Era 300 standalone verspreid over 7 kamers. Niet in alle ruimtes hadden we de ruimte voor een stereo paar of een Sub (Mini), maar achteraf voegde het stereo paar heel weinig toe in dynamiek of ruimtelijkheid. Het voegde vooral volume toe, maar overdag hebben we volume tussen de 10-20 en in de avond rond de 5-10, met twee speakers was het al snel te hard.

Als je de Era 300 goed in het midden van een muur kan zetten, is het stereo effect wat naar links/rechts gaat best wel breed al en ook met Dolby Atmos muziek klinkt het gewoon prima. Overdag staat er meestal enkel stereo muziek aan.

Bijkomend voordeel van elke ruimte maar 1 Era 300, is dat het klankbeeld in alle ruimtes vergelijkbaar is, zeker na Trueplay tuning. De Sub Mini was zonder Trueplay praktisch nutteloos, maar ook met Trueplay vond ik hem niet heel muzikaal klinken, denk dat hij meer gefocust is op Home Cinema.
Holy moly, jij investeert goed in Sonos :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BiG-GuY
DennusB schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:45:
[...]

Holy moly, jij investeert goed in Sonos :P
Ben in de afgelopen 3 jaar steeds van systemen geswitcht.

Jaar terug zat ik op 10 HomePod Mini's (meerdere stereo paren) verspreid over het huis. Vanwege instabiliteit en toch te weinig body in het geluid toen overgestapt op een Citation 300 in elke ruimte, dat was wel stabiel, maar zat totaal geen ruimtelijkheid in en qua besturen was het heel beperkt op een iPhone (Google Home platform).

Daarna 1,5 maand de HomePod (2023) gehad, maar toen ik die ging uitbreiden met stereo paren in verschillende kamers, stortte de HomeKit stabiliteit daarvan ook in. Met een enkele was daarvan het geluid wel een stuk minder ruimtelijk (ook al heeft dat ding 5 tweeters alle kanten op). Daar voegde een tweede speaker wel veel toe dus.

Nu met de Era 300 nog geen enkele keer gehad dat een speaker haperde of dat ik steeds speakers moest herstarten omdat ze niet meer reageerden. Wat bij de HomePods wel vaker voorkwam zodra je dus voorbij de 5-6 stuks ging in een HomeKit netwerk. Wifi 6 zal ook helpen, snap niet dat Apple dat ding nog uitgebracht heeft in 2023 met Wifi 4...

Hoop dat Sonos/Apple in de toekomst mogelijk gaan maken dat we Dolby Atmos ook via AirPlay kunnen doen, de besturing via Apple Music blijft wel fijner en completer dan via de Sonos app. Wanneer ik nieuwe muziek aan ontdekken ben is het heel irritant dat ik geen hartje of duim omlaag kan doen bijvoorbeeld. Browsen gaat ook makkelijker.

[Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 24-04-2023 11:13]

Gallery V&A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:00

Mimiix

Professioneel Prutser

Aubergine schreef op zondag 23 april 2023 @ 14:53:
Een ad op Marktplaats beweert een Sonos Gen2 geseald voor 100 EU te kunnen verkopen. Klinkt te goed om waar te zijn toch? :X
Als je ze kan ophalen, waarom niet?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
Mimiix schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:35:
[...]

Als je ze kan ophalen, waarom niet?
Ja hoor, iemand gaat speakers verkopen voor 100 euro, terwijl hij er 400 voor kan krijgen.
Gewoon omdat hij het leuk vindt om 300 euro per verkoop te laten liggen, en omdat hij marktplaatskopers het gunt. 8)7

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

matthijst schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:10:
[...]

Ja hoor, iemand gaat speakers verkopen voor 100 euro, terwijl hij er 400 voor kan krijgen.
Gewoon omdat hij het leuk vindt om 300 euro per verkoop te laten liggen, en omdat hij marktplaatskopers het gunt. 8)7
Ja uh, ik zeg niet dat het geen scam is. Ik zeg alleen dat als je gelijk kan oversteken, in de vorm van zelf de waren inspecteren, het risico heel veel kleiner is.

Je zou zelfs de serienummers kunnen checken op heling.

Dat gezegd hebbende, is het een gigantische rode vlag natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 15:15
GerCor schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:53:
Misschien is het mijn beleving maar ik heb toch het idee dat de Sub gen 3, laat ik het voorzichtig zeggen, meer aanwezig is na de 15.3 update. Bevalt mij overigens prima de luxe.

En dan denk ik: iemand die geen Sub heeft. Die gaat al die extra geluiden niet krijgen. Weet natuurlijk ook niet dat ze bestaan dus zal ze daarom ook niet missen.
Voor mij blijft de sub vooral een extra toevoeging voor warme bassen bij het luisteren van bepaalde muziek (rock, pop,.. ). En natuurlijk ook voor een goede Dolby Atmos track maar dan moet ik meestal serieus volume verlagen of naar night mode omdat de kinderen in bed liggen.

Ik was eigenlijk zeer tevreden van mijn Beam gen 2, nog zonder sub die kan wel redelijk mooi lage tonen voortbrengen. Surrounds toevoegen was belangrijker.

Maar zoals je zegt, eens gewend.. soms schakel ik de sub even uit in de instellingen, dat merk je wel meteen 😅

Gamertag: I Darks I

• BiG-GuY
Darks schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:47:
[...]

Voor mij blijft de sub vooral een extra toevoeging voor warme bassen bij het luisteren van bepaalde muziek (rock, pop,.. ). En natuurlijk ook voor een goede Dolby Atmos track maar dan moet ik meestal serieus volume verlagen of naar night mode omdat de kinderen in bed liggen.

Ik was eigenlijk zeer tevreden van mijn Beam gen 2, nog zonder sub die kan wel redelijk mooi lage tonen voortbrengen. Surrounds toevoegen was belangrijker.

Maar zoals je zegt, eens gewend.. soms schakel ik de sub even uit in de instellingen, dat merk je wel meteen 😅
Door de Sub uit te zetten in de Sonos app, verplaatst hij de bass niet terug naar de andere speakers. Dat merkte ik dus ook met de Era 300. Pas toen ik de Sub Mini uit de kamer verwijderde, gaf de Era 300 weer standalone bassen. Dus niet geheel eerlijke vergelijking ;). Ook is Trueplay essentieel, na verplaatsen Sub moet je weer opnieuw Trueplay doen.

Maar voor homecinema zou ik zelf ook niet zonder Sub willen. Met mijn Sony HT-A9 mis je ook het laag als je geen Sub hebt en dat is een heel andere beleving, zeker met 5.1 en hoger tracks.

[Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 24-04-2023 15:33]

Gallery V&A

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 11:34
BiG-GuY schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:22:
[...]

Door de Sub uit te zetten in de Sonos app, verplaatst hij de bass niet terug naar de andere speakers. Dat merkte ik dus ook met de Era 300. Pas toen ik de Sub Mini uit de kamer verwijderde, gaf de Era 300 weer standalone bassen. Dus niet geheel eerlijke vergelijking ;). Ook is Trueplay essentieel, na verplaatsen Sub moet je weer opnieuw Trueplay doen.

Maar voor homecinema zou ik zelf ook niet zonder Sub willen. Met mijn Sony HT-A9 mis je ook het laag als je geen Sub hebt en dat is een heel andere beleving, zeker met 5.1 en hoger tracks.
Absoluut, de Sonos Sub is echt een toevoeging in home cinema. Moet je voor de grap eens Trueplay doen met je Sub verwijderd.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
BiG-GuY schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:41:

Dus eigenlijk zeg je dat de stereo-weergave van één Era 300 meer 'waarde' heeft dan twee Era 300 in stereo opstelling? Ik heb onlangs één Sonos Five gekocht voor line-ingang van mijn platenspeler met de wens om die later nog te uit te breiden met een extra Sonos Five (voor het stereo-paar), echter twijfelde ik over een setje Era 300's. De feedback hier op het forum heeft me laten besluiten om een Sonos Five te kopen, maar ben nu ook wel benieuwd naar de stereo-weergave van één Era 300. Hoewel dat zonder die lijn-ingang adapter die niet op voorraad ook niet echt opschiet..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BiG-GuY
endless schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:18:
[...]

Dus eigenlijk zeg je dat de stereo-weergave van één Era 300 meer 'waarde' heeft dan twee Era 300 in stereo opstelling? Ik heb onlangs één Sonos Five gekocht voor line-ingang van mijn platenspeler met de wens om die later nog te uit te breiden met een extra Sonos Five (voor het stereo-paar), echter twijfelde ik over een setje Era 300's. De feedback hier op het forum heeft me laten besluiten om een Sonos Five te kopen, maar ben nu ook wel benieuwd naar de stereo-weergave van één Era 300. Hoewel dat zonder die lijn-ingang adapter die niet op voorraad ook niet echt opschiet..
Ik vond zelf de Five niet fijn klinken op lagere volumes. En met normaal gebruik heb ik hem niet hard staan. De Era 300 presteert ook prima op lagere volumes. Daarbij wilde ik geen speakers meer met WiFi 4, vanwege alle issues die ik bij andere merken heb gehad.

Het geluidsbeeld is een stuk breder dan een enkele Five, wat natuurlijk ook logisch is aangezien de Five enkel naar voren gerichte speakers heeft. Omdat we bij alle speakers iets van 1,5-2m ruimte hebben tot de muur en de zijkanten van de Era 300, werkt de reflectie van het stereo geluid best goed om zo een extra breed geluid te geven.

Gebruik zelf alleen digitale bronnen, waaronder Apple Music. Dus geen idee hoe het klinkt met een platenspeler.

[Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 24-04-2023 19:04]

Gallery V&A

• Jumpman
Momenteel heb ik een Sonos ARC, Sonos Sub Gen 3, 2x One SL. Nu heb ik heel soms dat de switch naar AirPlay langer duurt, dus ik overweeg mijn ARC met een netwerkkabel aan de router te verbinden. De devices die AirPlay inschakelen hebben goed WiFi bereik op de router waar ik de Arc op wil aansluiten.

Doen of allemaal werk voor niets? Moet namelijk TV meubel eraf halen om de kabel weg te werken. Overigens geen zin om een nieuw Wi-Fi punt voor decisions alleen te creëren. Ik kan ook nog alles resetten, het is sinds één van de laatste updates.

Zelf wel dit gelezen: https://support.sonos.com...ess-and-wired-sonos-setup. Ik zoek vooral ervaringen.

[Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 25-04-2023 11:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:46

Stimulate14

⭐⭐⭐

Jumpman schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:29:
Momenteel heb ik een Sonos ARC, Sonos Sub Gen 3, 2x One SL. Nu heb ik heel soms dat de switch naar AirPlay langer duurt, dus ik overweeg mijn ARC met een netwerkkabel aan de router te verbinden. De devices die AirPlay inschakelen hebben goed WiFi bereik op de router waar ik de Arc op wil aansluiten.

Doen of allemaal werk voor niets? Moet namelijk TV meubel eraf halen om de kabel weg te werken. Overigens geen zin om een nieuw Wi-Fi punt voor decisions alleen te creëren. Ik kan ook nog alles resetten, het is sinds één van de laatste updates.

Zelf wel dit gelezen: https://support.sonos.com...ess-and-wired-sonos-setup. Ik zoek vooral ervaringen.
Ik heb precies de set-up welke jij ook hebt. De ARC aangesloten op UTP en sterk Wi-Fi bereik in de woonkamer voor de Sub en One's. Nooit problemen :*) .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Jumpman schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:29:

Sonos raadt aan in ieder geval 1 luidspreker aan te sluiten met een ethernetkabel. Zo creëer je SonosNet. Een Meshnetwerk waarbij de luidsprekers alleen met elkaar verbonden zijn en maar 1 met jouw modem/router praat. Zelf heb ik daarvoor de Sonos Boost aangeschaft. Kost een € 100 en kun je overal verstoppen waar je een ethernetaansluiting hebt.

Waarschijnlijk weet je dat je bij een surroundopstelling niet de Sub en de One's met ethernetaansluiting moet aansluiten. Dus, dan, inderdaad de Arc.

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jumpman
Stimulate14 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:40:
[...]

Ik heb precies de set-up welke jij ook hebt. De ARC aangesloten op UTP en sterk Wi-Fi bereik in de woonkamer voor de Sub en One's. Nooit problemen :*) .
Nu in mijn pauze ook even via ethernet aangesloten, problemen lijken nu opgelost. Vanavond even goed verder testen.

• Rallye
Stimulate14 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:40:
[...]

Sub en surrounds zijn via een dedicated 5Ghz-verbinding verbonden met de Arc, niet via je wifi.

• Chief-Commander
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 30-05 15:08
Ik stap binnenkort over op een nieuwe provider, betekent dit dat ik mijn Sonos netwerk helemaal opnieuw moet instellen, of is het systeem slim genoeg om de nieuwe router te herkennen?

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:23
Chief-Commander schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:53:
Ik stap binnenkort over op een nieuwe provider, betekent dit dat ik mijn Sonos netwerk helemaal opnieuw moet instellen, of is het systeem slim genoeg om de nieuwe router te herkennen?
Ik kan mij voorstellen dat je een nieuw netwerk/WiFi id krijgt? Je zal tenslotte ook voor je telefoon enzo opnieuw moeten verbinden.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• Chief-Commander
alexhooven schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:06:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat je een nieuw netwerk/WiFi id krijgt? Je zal tenslotte ook voor je telefoon enzo opnieuw moeten verbinden.
Maar is dat enkel door het inloggen op mijn account, of moet ik de soundbar, sub en speakers opnieuw configureren?

• GerCor

GerCor

Chief-Commander schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:09:
[...]

Maar is dat enkel door het inloggen op mijn account, of moet ik de soundbar, sub en speakers opnieuw configureren?
Het schijnt, maar dat heb ik ook maar gelezen, dat wanneer je de gegevens van jouw oude modem/router hetzelfde op jouw nieuwe provider houdt je probleemloos 'overstapt'. Ga je andere gegevens gebruiken dan wordt het resetten.

Me.

• Rallye
Je hebt een Sonos netwerk? Dus één speaker bedraad aangesloten? Dan hoef je niets te doen.

Werkt Sonos toch via je wifi, dan vind ik met even googelen (sonos nieuwe wifi) dit: https://support.sonos.com...w-router-or-wi-fi-network
Ik zou dan overigens gewoon het SSID en het password van mijn oude router overnemen naar de nieuwe. Dikke kans dat je Sonos devices helemaal niets van de overstap merken…….

• Chief-Commander
Rallye schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:58:
Je hebt een Sonos netwerk? Dus één speaker bedraad aangesloten? Dan hoef je niets te doen.

Werkt Sonos toch via je wifi, dan vind ik met even googelen (sonos nieuwe wifi) dit: https://support.sonos.com...w-router-or-wi-fi-network
Ik zou dan overigens gewoon het SSID en het password van mijn oude router overnemen naar de nieuwe. Dikke kans dat je Sonos devices helemaal niets van de overstap merken…….
De Arc is inderdaad bedraad aangesloten. Sub en One SL's via WiFi.

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:09
Chief-Commander schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:53:
Ik verander mijn gekregen wifinaam en wachtwoord gewoon in mijn oude naam en wachtwoord. Hoef ik nergens iets aan te passen.

Samsung Qled | Sonos Arc; Sub en 2x Play:1 | PS4pro | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | IPTV| Dali Spekter 2| Argon tt3|

• Rallye
@Chief-Commander De Sub en de One SL’s staan dus in een aparte “kamer” in de app en vormen dus geen surroundset met de Arc? Want in dat laatste geval zitten ze niet op je wifi, maar werken op een 5Ghz-verbinding met de Arc (ze krijgen via de Arc wel een ip op je netwerk trouwens).

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:59
Momenteel gebruik ik 2 Sonos era 100 voor muziek af te spelen en AirPlay ik mijn Apple TV hiernaar.
De bedoeling was om later een Beam/arc bij te kopen maar twijfel of ik alles wel zo kan plaatsen om een optimaal effect te krijgen….

Moest ik nu toch geen soundbar kopen en dus vooral goed muziek willen en enkel AirPlay van Apple TV 4K:
Zou 1 Sonos era 300 een verbetering zijn tov 2 Era 100 door de dolby atmos?
Ik gebruik Apple Music dus kan hier dolby atmos tracks afspelen.

Als ik dan Apple TV AirPlay naar de era 300 hoe speelt dit dan af?
Stemmen recht vooruit en stereo effecten links rechts of helemaal niets van effect via AirPlay?

[Voor 8% gewijzigd door Snakefoodjah op 26-04-2023 16:10]

Xbox Gamertag: Urbanus4809

• Rallye
Voor TV is een soundbar altijd de beste optie. Met Airplay van TV-geluid zou ik vang zijn voor vertraging, maar ik heb er geen ervaring mee.

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:59
Rallye schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:36:
Voor TV is een soundbar altijd de beste optie. Met Airplay van TV-geluid zou ik vang zijn voor vertraging, maar ik heb er geen ervaring mee.
Ik AirPlay nu naar de Sonos era 100 en merk niet echt vertraging.
Maar waarschijnlijk zal het inderdaad wel slimst zijn om toch sowieso een Beam te kopen.

Zal beetje zoeken worden waar de surroundspeakers dan best te plaatsen…

Xbox Gamertag: Urbanus4809

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 00:09
Even een vraag over de plaatsing sub gen 3 heb deze nu vooraan staan maar heb hem liever achter mijn bank.
Heb ik dan minder effect van van de totale opstelling,of maakt het niet veel uit.

• GerCor

GerCor

benjans68 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:26:
Even een vraag over de plaatsing sub gen 3 heb deze nu vooraan staan maar heb hem liever achter mijn bank.
Heb ik dan minder effect van van de totale opstelling,of maakt het niet veel uit.
Die van mij staat zo'n 1,5 meter achter de bank.

Perfect.

Gewoon proberen. Spul is duur zat om het niet te proberen.

Me.

• alexhooven
benjans68 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:26:
Hier ook naast de bank. Geloof me, de bass is aanwezig ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• Chief-Commander
Rallye schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:25:
@Chief-Commander De Sub en de One SL’s staan dus in een aparte “kamer” in de app en vormen dus geen surroundset met de Arc? Want in dat laatste geval zitten ze niet op je wifi, maar werken op een 5Ghz-verbinding met de Arc (ze krijgen via de Arc wel een ip op je netwerk trouwens).
Nope, zitten op hetzelfde netwerk als de Arc.

• Rallye
@Chief-Commander In Sonos-termen zegt me dat even niets. Staan ze in dezelfde “kamer” in de app (zodat ze één set vormen, waarbij de soundbar de surrounds en de Sub via die 5Ghz- verbinding aanstuurt) of vormen ze meerdere kamers? In het eerste geval zitten de surrounds en de Sub zoals ik uit probeerde te leggen niet rechtstreeks op je netwerk (maar via de soundbar) en in het tweede wel.

• Chief-Commander
Rallye schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:10:
@Chief-Commander In Sonos-termen zegt me dat even niets. Staan ze in dezelfde “kamer” in de app (zodat ze één set vormen, waarbij de soundbar de surrounds en de Sub via die 5Ghz- verbinding aanstuurt) of vormen ze meerdere kamers? In het eerste geval zitten de surrounds en de Sub zoals ik uit probeerde te leggen niet rechtstreeks op je netwerk (maar via de soundbar) en in het tweede wel.
De Arc is bedraad verbonden met het internet en de sub en speakers maken gebruik van de hub.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rallye
Wat bedoel je met “de hub”?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:46

Stimulate14

⭐⭐⭐

GerCor schreef op woensdag 26 april 2023 @ 23:04:
[...]
Gewoon proberen. Spul is duur zat om het niet te proberen.
Mag ik deze uitspraak even onder de aandacht brengen +1.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Stimulate14 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:14:
[...]

Mag ik deze uitspraak even onder de aandacht brengen +1.
Dit. Mijn sub mini heeft nu op 4 plekken gestaan en de impact varieert (zonder verdere verandering in settings) tussen "de bank trilt" en "staat ie wel aan?!".

De sweet spot heb ik denk ik nog niet, maar ik wilde door met m'n film :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:12
Sonos op je iOS Homescreen.
Werkt nog steeds niet zoals het zou moeten.
Ik heb op m’n iPhone geen volumeregeling en op m’n iPad wel?

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:48

Yonix

RJ Gaming 🎮

Ben op vakantie en dat leek mij een goed moment om de Sonos Move (paar maanden oud, staat thuis altijd in de docking station) mee te nemen.

Op de eerste avond heel de avond muziek geluisterd, volgende dag was de batterij blijkbaar leeg. Vervolgens opgeladen met mijn Samsung S22 45W-oplader (moet gaan volgens de website van Sonos) en nu krijg ik de Move met geen mogelijkheid meer aan de praat; de batterij lijkt leeg. :S

Mooi man, hopelijk komt hij weer tot leven wanneer ik hem thuis in de docking station plaats en anders wordt het garantie claimen. Kakzooi. :(

AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Steam Deck

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rallye
Vervelend dat er een keer iets fout gaat. Maar misschien is je reactie iets overdreven…….

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:06
Yonix schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:24:
Ben op vakantie en dat leek mij een goed moment om de Sonos Move (paar maanden oud, staat thuis altijd in de docking station) mee te nemen.

Op de eerste avond heel de avond muziek geluisterd, volgende dag was de batterij blijkbaar leeg. Vervolgens opgeladen met mijn Samsung S22 45W-oplader (moet gaan volgens de website van Sonos) en nu krijg ik de Move met geen mogelijkheid meer aan de praat; de batterij lijkt leeg. :S

Mooi man, hopelijk komt hij weer tot leven wanneer ik hem thuis in de docking station plaats en anders wordt het garantie claimen. Kakzooi. :(
Al geprobeerd de batterij er even uit te halen en weer terug te plaatsen? Wellicht vuil contactje?
Schroefjes zitten onder die rubberstrip aan de onderkant.

Dit al geprobeerd: https://thedroidguy.com/h...-charging-problem-1153628

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:30
Andere lader? Andere kabel? Proberen... Ik heb zo vaak dat ik denk dat laad ik even op maar dan werkt de kabel of lader niet met dat apparaat.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexhooven
RoelsRules schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:51:
Andere lader? Andere kabel? Proberen... Ik heb zo vaak dat ik denk dat laad ik even op maar dan werkt de kabel of lader niet met dat apparaat.
Precies. M’n jbl charge laadt gewoon niet met de kabels van Apple. Beide usbc.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 07:53
Bij deze even een aanrader voor wie nog een adapter zoekt om zijn oude sonos standaard geschikt te maken voor era 300's
Ik heb bij voxel3d.nl een adapter laten printen voor mijn Vebos play 5 standaarden.
Erg blij met het resultaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darks
Ik heb steeds Sonosnet gebruikt voor mijn surround-opstelling in de woonkamer (Beam Gen 2, Sub gen 3, One SL (x2). De Beam is dus bekabeld aangesloten op het netwerk en vormt een Sonosnet met de overige componenten. Op zich heb ik hier geen problemen mee gehad.

Nu heb ik een nieuwe internetprovider, nieuwe modem met WiFi 6 en haal ik veel hogere snelheden in de woonkamer dan voorheen. Zou het dan in theorie beter zijn om Sonosnet uit te schakelen en het netwerk te gebruiken? Ik zag ook dat de recente speakers zoals de Era one zelfs geen Sonosnet meer ondersteunen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Darks schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 09:17:
Ik heb steeds Sonosnet gebruikt voor mijn surround-opstelling in de woonkamer (Beam Gen 2, Sub gen 3, One SL (x2). De Beam is dus bekabeld aangesloten op het netwerk en vormt een Sonosnet met de overige componenten. Op zich heb ik hier geen problemen mee gehad.

Nu heb ik een nieuwe internetprovider, nieuwe modem met WiFi 6 en haal ik veel hogere snelheden in de woonkamer dan voorheen. Zou het dan in theorie beter zijn om Sonosnet uit te schakelen en het netwerk te gebruiken? Ik zag ook dat de recente speakers zoals de Era one zelfs geen Sonosnet meer ondersteunen?
Wat moet er beter dan? Een hogere snelheid maakt je geluid niet beter. Eventueel het starten van een stream maar dat zal milliseconden zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darks
@Mimiix Gewoon uit interesse, wat de meest stabiele connectie zou zijn.

Soms heb ik een seconde dat het geluid even wegtikt, maar ik ben er nog niet uit of dat aan de connectie ligt of aan de bron.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rallye
Je zou het kunnen proberen. Sonosnet is in mijn ervaring stabieler. Weet je of Sonos iets met wifi 6 doet?

Maar inderdaad: je transporteert geluid. Daar is geen hoge snelheid noch bandbreedte voor nodig.

[Voor 50% gewijzigd door Rallye op 06-05-2023 15:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 10:01
Onder mijn TV staat een Beam die bekabeld is aangesloten. Achter mijn bank (laat er 4-5 meter obstakelvrij tussen zitten) hangen 2 One's SL die als surroundspeakers zijn toegevoegd.

Ik heb last van stotterend geluid bij het afspelen van films en series (via een aantal streamingsdiensten) en muziek via spotify.

Ik heb in de spotify app de WiFi weggehaald. Kanaal sonosnet naar 1 gezet. maar dat mocht niet baten.
iemand nog tips? In de gehele woonkamer is er goed wifi bereik. De TV is ook bekabeld aangesloten, dus de streamingdiensten hebben 1gbit glasvezel ter beschikking.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rallye
Aanpassingen aan Sonosnet helpen niet - je maakt er geen gebruik van. Sonosnet zou je gebruiken als je andere speakers hebt, buiten dezelfde “kamer” in de app. Nu heb je alleen een 5Ghz- verbinding met de surounds.

Stotteren met TV-geluid én Spotify is vreemd, misschien toch een seen diagnose maken binnen een kwartier nadat het gebeurt en dan bellen met Sonos?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb sinds kort een Sonos Ray + Sub Mini + 2 Symfonisks als surrounds. Mijn TV is een Philips 50PUS8505, en ik heb de Ray aangesloten via de optische audiokabel (enige optie ook). Ik heb ook nog een Apple TV HD aangesloten, via HDMI.

Op de Philips staan de geluidsinstellingen op Meerkanaals (ipv Meerkanaals bypass en Stereo), op de Apple TV staan de geluidsinstellingen op Dolby Digital.

Stereo content afspelen gaat prima, maar bij DTS 5.1 content is er vertraging tussen het geluid en beeld. Wanneer ik in de Apple TV instellingen de uitvoer naar Stereo zet, is de vertraging weg, maar heb ik dus geen 5.1 audio, wat ik juist wel wil. Wanneer ik dezelfde content via de native Android apps op mijn Philips TV afspeel, heb ik de vertraging niet.

Ik kan binnen de Sonos app natuurlijk de vertraging aanpassen, maar ik ga er vanuit dat dan Stereo content juist weer out of sync is.

Heeft iemand een idee wat er fout gaat?

[Voor 7% gewijzigd door Stefan22 op 08-05-2023 22:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BiG-GuY
Stefan22 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:07:
Ik heb sinds kort een Sonos Ray + Sub Mini + 2 Symfonisks als surrounds. Mijn TV is een Philips 50PUS8505, en ik heb de Ray aangesloten via de optische audiokabel (enige optie ook). Ik heb ook nog een Apple TV HD aangesloten, via HDMI.

Op de Philips staan de geluidsinstellingen op Meerkanaals (ipv Meerkanaals bypass en Stereo), op de Apple TV staan de geluidsinstellingen op Dolby Digital.

Stereo content afspelen gaat prima, maar bij DTS 5.1 content is er vertraging tussen het geluid en beeld. Wanneer ik in de Apple TV instellingen de uitvoer naar Stereo zet, is de vertraging weg, maar heb ik dus geen 5.1 audio, wat ik juist wel wil. Wanneer ik dezelfde content via de native Android apps op mijn Philips TV afspeel, heb ik de vertraging niet.

Ik kan binnen de Sonos app natuurlijk de vertraging aanpassen, maar ik ga er vanuit dat dan Stereo content juist weer out of sync is.

Hoe speel je de DTS content af op de AppleTV? De AppleTV zelf kan DTS alleen intern decoden en vervolgens wordt hij door je instelling omgezet in DD5.1. Wat gebeurt er als je de ATV op “formaat niet aanpassen” laat staan?

Je TV wil je normaal op Passthrough hebben, denk dat dat meerkanaals bypass is bij Philips, want nu converteert je TV het weer naar iets anders waarschijnlijk, waardoor je een delay krijgt door die extra conversie.

Gallery V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
BiG-GuY schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:09:
[...]

Hoe speel je de DTS content af op de AppleTV? De AppleTV zelf kan DTS alleen intern decoden en vervolgens wordt hij door je instelling omgezet in DD5.1. Wat gebeurt er als je de ATV op “formaat niet aanpassen” laat staan?

Je TV wil je normaal op Passthrough hebben, denk dat dat meerkanaals bypass is bij Philips, want nu converteert je TV het weer naar iets anders waarschijnlijk, waardoor je een delay krijgt door die extra conversie.
Bij de Apple TV maakt het niet uit of de uitvoer op automatisch staat, of dat het op Dolby Digital 5.1 staat, in beide gevallen heb ik vertraging. Ook maakt het niet uit of de TV op Meerkanaals of Meerkanaals bypass staat.

Wanneer ik op de TV de instellingen op Meerkanaals ipv Meerkanaals Bypass zet, heb ik via Netflix op Android TV geen vertraging, maar via Apple TV dus wel. Dezelfde vertraging heb ik met het afspelen van een DVD met Dolby Digital 5.1.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BiG-GuY
Stefan22 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:45:
[...]

Bij de Apple TV maakt het niet uit of de uitvoer op automatisch staat, of dat het op Dolby Digital 5.1 staat, in beide gevallen heb ik vertraging. Ook maakt het niet uit of de TV op Meerkanaals of Meerkanaals bypass staat.

Wanneer ik op de TV de instellingen op Meerkanaals ipv Meerkanaals Bypass zet, heb ik via Netflix op Android TV geen vertraging, maar via Apple TV dus wel. Dezelfde vertraging heb ik met het afspelen van een DVD met Dolby Digital 5.1.
Aangezien je hem via Optisch gebruikt, heb je specifiek de Optische instellingen aangepast, als die er zijn? Heb vroeger de LG C9 gehad en bij die kon je losse instellingen doen voor de HDMI ARC en de Optische uitgang. Bij de LG zorgde de 'Auto' stand voor vertraging wanneer de TV het intern converteerde naar DD5.1, terwijl als hij op Passthrough stond gaf de TV het signaal van de bron onveranderd door naar de Soundbar die ik toen via Optisch had aangesloten.

Op mijn huidige Sony TV gebruik ik geen Optisch en werkt het zonder problemen via eARC, maar heb zelf geen Sonos aan de TV aangesloten dus heb daar geen ervaring mee helaas.

Gallery V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
BiG-GuY schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:26:
[...]

Aangezien je hem via Optisch gebruikt, heb je specifiek de Optische instellingen aangepast, als die er zijn? Heb vroeger de LG C9 gehad en bij die kon je losse instellingen doen voor de HDMI ARC en de Optische uitgang. Bij de LG zorgde de 'Auto' stand voor vertraging wanneer de TV het intern converteerde naar DD5.1, terwijl als hij op Passthrough stond gaf de TV het signaal van de bron onveranderd door naar de Soundbar die ik toen via Optisch had aangesloten.

Op mijn huidige Sony TV gebruik ik geen Optisch en werkt het zonder problemen via eARC, maar heb zelf geen Sonos aan de TV aangesloten dus heb daar geen ervaring mee helaas.
Helaas heb ik geen specifieke Optische instellingen.

Heb het ook even met de Xbox geprobeerd. Op de Xbox met DTS Digital heb ik veel gestotter (kennelijk ondersteunt de Sonos dat niet), met gewoon Dolby Digital is het geluid goed, maar wel weer vertraging. Het maakt dan niet uit of de TV op Meerkanaals of Meerkanaals Bypass staat. Het lijkt wel echt aan de TV te liggen dus. Vertraging audio op Aan, Uit of Omzeilen maakt ook geen verschil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rallye
Helpt het als je de beeldverbeteraars uitzet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BiG-GuY
Stefan22 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:13:
[...]

Helaas heb ik geen specifieke Optische instellingen.

Heb het ook even met de Xbox geprobeerd. Op de Xbox met DTS Digital heb ik veel gestotter (kennelijk ondersteunt de Sonos dat niet), met gewoon Dolby Digital is het geluid goed, maar wel weer vertraging. Het maakt dan niet uit of de TV op Meerkanaals of Meerkanaals Bypass staat. Het lijkt wel echt aan de TV te liggen dus. Vertraging audio op Aan, Uit of Omzeilen maakt ook geen verschil.
Denk inderdaad dat het ergens in je TV fout gaat. De Xbox op DTS gebruikt 1536Kbps wat binnen de ARC/Optical spec valt. De Ray moet ook gewoon DTS5.1 kunnen.

Als het via de interne apps van je TV wel goed gaat, lijkt er iets niet goed te gaan in de verwerking van externe bronnen. Nu kan Optical geen automatische audio sync doen zoals e(ARC), maar heb geen problemen gehad met een LG TV toen ik Optical gebruikte qua audio sync. Zolang ik dus een echte Passthrough gebruikte en niet de TV de audio liet converteren.

Gallery V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Rallye schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:46:
Helpt het als je de beeldverbeteraars uitzet?
Ik heb iets m.b.t. Motion uitgezet, wat niet helpt (alleen wordt het beeld uiteraard slechter, dus laat ik dat sowieso liever aan staan).

• Rallye
Niet alle beeldverbeteraars doen hun naam eer aan, maar dat kun jij alleen bepalen.

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:30
Lekker duur zeg, vraag me af of er mensen hier mensen zijn die hun Sonos speakers huren;

nieuws: Sonos breidt Flex-speakerabonnement uit met vijf extra opties en verh...

XBL gamertag StayingPow3r

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Mr. Freeze schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 10:11:
Lekker duur zeg, vraag me af of er mensen hier mensen zijn die hun Sonos speakers huren;

nieuws: Sonos breidt Flex-speakerabonnement uit met vijf extra opties en verh...
Ik heb het tijdens corona gedaan voor het tijdelijke thuis kantoor. Daarbij zocht ik het antwoord of het wat voor mij was. Ging in mijn geval om 2* one

Ik vond het uiteindelijke wel waard.

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:30
Mimiix schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 18:30:
[...]

Ik heb het tijdens corona gedaan voor het tijdelijke thuis kantoor. Daarbij zocht ik het antwoord of het wat voor mij was. Ging in mijn geval om 2* one

Ik vond het uiteindelijke wel waard.
Maar nu nog steeds gehuurd, of inmiddels gekocht?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Mr. Freeze schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 21:05:
[...]

Maar nu nog steeds gehuurd, of inmiddels gekocht?
Inmiddels gekocht :). Was tijdens corona, na drie maanden heb ik ze teruggestuurd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:05
Je hebt er achteraf niet zoveel meer aan natuurlijk. Maar bij sonos kan je 100 dagen retourneren, had je met de huidige maandbedragen 6 tientjes bespaard

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

sonnypiek schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 23:18:
Je hebt er achteraf niet zoveel meer aan natuurlijk. Maar bij sonos kan je 100 dagen retourneren, had je met de huidige maandbedragen 6 tientjes bespaard
Zoals ik zei, was tijdens corona.

En om nou na 90 dagen te retourneren na heel de tijd gebruik is ook zoiets.

Ik vond het prima :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BiG-GuY
Heb toch besloten om mijn Sony HT-A9 met SW5 set weg te doen. De integratie in de Sony TV was wel heel fijn, maar was o.a. niet tevreden over de subwoofer, die gaat gewoon niet diep genoeg. De Atmos effecten van de voorkant zijn wel beter dan met de Arc, maar de totale geluidsbeleving met de nieuwe set is best wel breder en dynamischer.

Heb nu de Arc, Sub g3 en 2x Era 300 en moet zeggen. Dynamiek is best wel goed, stemmen zijn goed duidelijk en de Sub gaat lekker diep. De Era 300 zijn voor nu “geleend” uit andere kamers in huis, maar ga later nog wel 2x Era 300 en een extra Sub halen, om de set compleet te maken.

Dus ben nu volledig over op Sonos haha en moet zeggen, de app is even wennen. Maar werkt voor ons wel stabiel.

[Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 14-05-2023 20:57]

Gallery V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 00:09
Heb je je sony ht a9 al weg gedaan of moet hij nog weg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BiG-GuY
benjans68 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 21:55:
Heb je je sony ht a9 al weg gedaan of moet hij nog weg
Staat in m’n advertenties in V&A ;). Verkocht ondertussen.

[Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 15-05-2023 21:02]

Gallery V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:01
https://www.sonos.com/nl-nl/shop/amp-and-outdoor-set

Zijn er tweakers die hier ervaring mee hebben? Voor de veranda/tuin heb ik nu een simpel setje. Sonos Roam SL, prima voor even op tafel maar ik wil iets permanent hebben. Online vind ik weinig tot geen views over deze set.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexhooven
Wackmack schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:45:
https://www.sonos.com/nl-nl/shop/amp-and-outdoor-set

Zijn er tweakers die hier ervaring mee hebben? Voor de veranda/tuin heb ik nu een simpel setje. Sonos Roam SL, prima voor even op tafel maar ik wil iets permanent hebben. Online vind ik weinig tot geen views over deze set.
Grappig, zat gister hetzelfde op te zoeken. Zal door het mooie weer komen denk ik.

Maar ik begreep dat zo’n setje buiten bekabeld aangesloten moet worden? Of heb ik het mis?

En anders 2 keer een move met een wallmount. Alleen die move is best prijzig zeg!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:01
alexhooven schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:05:
[...]

Grappig, zat gister hetzelfde op te zoeken. Zal door het mooie weer komen denk ik.

Maar ik begreep dat zo’n setje buiten bekabeld aangesloten moet worden? Of heb ik het mis?

En anders 2 keer een move met een wallmount. Alleen die move is best prijzig zeg!
Klopt, dit zijn passieve speakers dus de Sonos amp zou prima zijn. Ga eens kijken of ik dit makkelijk kan aansluiten.

De amp moet toch wel op een water dichte plek zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scharkby
  • Laatst online: 03-06 11:35
Wackmack schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:05:
[...]

Klopt, dit zijn passieve speakers dus de Sonos amp zou prima zijn. Ga eens kijken of ik dit makkelijk kan aansluiten.

De amp moet toch wel op een water dichte plek zijn?
Klopt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 11:29
Ik ben me momenteel aan het oriënteren richting een mogelijke Sonos setup in onze living.
Opstelling zou dan een Arc / Sub 3 / Era 100 of 300 zijn.

Ik heb al een demo gekregen waar de Arc / Sub 3 / 2x One's speelden en dat was wel positief te noemen.

Mijn vraag naar de experts hier:
Wetende dat ik frequent naar films kijk en vooral Atmos / DTS X wil toevoegen, hoe gaan jullie om met het gemis van DTS X bij Sonos? Krijg je dan geen hoogte kanaal actief of is er een work around die dit wel toelaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rallye
Volgens mij wordt DTS X gewoon DTS als de Arc aangeeft dat hij geen X doet. Geen hoogte dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:28

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Gunny_vds schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:02:
Wetende dat ik frequent naar films kijk en vooral Atmos / DTS X wil toevoegen, hoe gaan jullie om met het gemis van DTS X bij Sonos? Krijg je dan geen hoogte kanaal actief of is er een work around die dit wel toelaat?
Zijsprongetje naar je andere topic, Nieuwe LG oled: G2 kopen of toch wachten op de G3?. Mocht je echt waarde hechten aan DTS (X) dan zal je sowieso voor de LG G3 moeten gaan, series daarvoor ondersteunen geen DTS (series dáár weer voor weer wel :P).

[Voor 3% gewijzigd door FeaR op 23-05-2023 17:31]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunny_vds
FeaR schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:24:
[...]

Zijsprongetje naar je andere topic, Nieuwe LG oled: G2 kopen of toch wachten op de G3?. Mocht je echt waarde hechten aan DTS (X) dan zal je sowieso voor de LG G3 moeten gaan, series daarvoor ondersteunen geen DTS (series dáár weer voor weer wel :P).
Ah, goed om weten alvast! Nog een argument om voor de G3 te gaan ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brains Bush
  • Laatst online: 21:06
Voor de early-adapters: 15.4 is te downloaden/installeren.

Iets met Android local disabled, Alexa available in other countries en de gebruikelijke bug fixes, performance improvements.

Details zullen nog wel volgen via de diverse forums

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rallye
Android local disabled was al aangekondigd: het is nu ook op Android niet meer mogelijk om muziek af te spelen die op je telefoon staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scharkby
  • Laatst online: 03-06 11:35
Gunny_vds schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:02:
Ik ben me momenteel aan het oriënteren richting een mogelijke Sonos setup in onze living.
Opstelling zou dan een Arc / Sub 3 / Era 100 of 300 zijn.

Ik heb al een demo gekregen waar de Arc / Sub 3 / 2x One's speelden en dat was wel positief te noemen.

Je kunt ook eens kijken naar een Sonos Amp in combinatie met mooie speakers, een Sonos Sub en 2x One’s. Geen Atmos ondersteuning, maar wel een veel mooier geluid. Ook in films. Staat een interessant video over het verschil tussen Amp en Arc op YouTube kanaal van Darko.

• Gunny_vds
Scharkby schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:21:
[...]

Je kunt ook eens kijken naar een Sonos Amp in combinatie met mooie speakers, een Sonos Sub en 2x One’s. Geen Atmos ondersteuning, maar wel een veel mooier geluid. Ook in films. Staat een interessant video over het verschil tussen Amp en Arc op YouTube kanaal van Darko.
Goeie input maar ik heb momenteel goeie speakers die ik waarschijnlijk zal vervangen door een soundbar en rears. De huidige speakers behouden is jammer genoeg geen optie.

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 16:40
Stefan22 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:07:

Dit lijkt idd de tv te zijn, zelf bezit ik een 50PUS8804 en ik heb daar een Sonos ARC op aangesloten en ervaar vergelijkbare problemen. DD5.1 vanuit een externe bron (mediaplayer in mijn geval) heeft altijd vertraging in de audio. Stereo, DD+, DTS etc lijken er geen last van te hebben. Interne bronnen (apps op de tv) hebben er nooit last van.

Het viel mij ook pas na enige tijd op, waardoor ik eerst dacht dat het firmware update oid was geweest. Maar ik had gewoon heel lang geen media met DD5.1 gekeken, meeste is Stereo of DD+ dus toen merkte ik het niet.

Het is een lastig issue, want Philips zal naar Sonos wijzen en Sonos naar Philips.

eARC schijnt dit probleem niet te moeten hebben, maar ik heb geen tv met eARC dus kan dat helaas niet bevestigen.

• Stefan22
  • Niet online
Erik070 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:02:
[...]

Dit lijkt idd de tv te zijn, zelf bezit ik een 50PUS8804 en ik heb daar een Sonos ARC op aangesloten en ervaar vergelijkbare problemen. DD5.1 vanuit een externe bron (mediaplayer in mijn geval) heeft altijd vertraging in de audio. Stereo, DD+, DTS etc lijken er geen last van te hebben. Interne bronnen (apps op de tv) hebben er nooit last van.

Het viel mij ook pas na enige tijd op, waardoor ik eerst dacht dat het firmware update oid was geweest. Maar ik had gewoon heel lang geen media met DD5.1 gekeken, meeste is Stereo of DD+ dus toen merkte ik het niet.

Het is een lastig issue, want Philips zal naar Sonos wijzen en Sonos naar Philips.

eARC schijnt dit probleem niet te moeten hebben, maar ik heb geen tv met eARC dus kan dat helaas niet bevestigen.
eARC is voor mij inderdaad ook geen optie, aangezien de Ray alleen aangesloten kan worden via een optische kabel. Het probleem is ook altijd met Dolby Digital 5.1 inderdaad.

Ik heb contact opgenomen met Philips (TP-Vision), en heb ze inmiddels op verzoek logs verstuurd van mijn TV. Kreeg het bericht terug dat ze het intern hebben doorgezet. Ik verwacht er niets van, maar wie weet levert het wat op...

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:07
Erik070 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:02:
[...]

Mijn Philips 75PUS7805 heeft dit ook af en toe. Ik gebruik eARC met de Sonos Arc en ééns in de zoveel tijd wil bepaalde content het beeld & audio out of sync raken.

Ik had dit voorheen met dezelfde TV en een Sonos Beam, en heb een Arc gekocht in de hoop dat het voorbij zou zijn. Niet dus.
Een firmware upgrade in het verleden heeft het wel een stuk minder gemaakt.
Oplossing bij mij is om de stekker uit de TV te trekken. Alle andere apparaten aanlaten (Google Chrome w/GTV), Sonos, allemaal niet aanraken. Alleen stekker uit de TV, stekker er weer in, en opgelost.
Doet me vermoeden dat het toch echt een firmware ding van Philips is.

Er staat ook wat in de changelog van een oudere firmware hierover. Na die update werd het wel minder, maar helemaal weg is het nog niet.

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:55
Vraag: In de woonkamer heb ik een ARC + 2Ones en een SUB. In de keuken wil ik een ERA300 of FIVE bijplaatsen zodat ik bij Spotify overal muziek op de benedenverdieping heb.
Nu kan ik daar 2 groepen voor aanmaken heb ik begrepen in de Sonos App. 1 voor woonkamer en 1 voor keuken. Deze groepen moet ik dan samenvoegen wanneer ik daar behoefte aan heb.
Ik heb soms momenten van snel schakelen. Ik heb geen zin meer in muziek en moet weg. Ik zeg Hey Google, stop muziek. En ik ben er vandoor.
Dan komt mijn vrouw thuis en gaat tv kijken, die wil geen toestanden 8)7 met een app op de telefoon en wil alleen geluid in de woonkamer en dus niet extra in de keuken.
Kan ik op een handige manier de keuken automatisch weer uit de groep laten, bij alleen tv kijken? Of moet zij dan altijd eerst in de app weer die groepen loskoppelen?

• GerCor

GerCor

Harold_S schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:33:
Vraag: In de woonkamer heb ik een ARC + 2Ones en een SUB. In de keuken wil ik een ERA300 of FIVE bijplaatsen zodat ik bij Spotify overal muziek op de benedenverdieping heb.
Nu kan ik daar 2 groepen voor aanmaken heb ik begrepen in de Sonos App. 1 voor woonkamer en 1 voor keuken. Deze groepen moet ik dan samenvoegen wanneer ik daar behoefte aan heb.
Ik heb soms momenten van snel schakelen. Ik heb geen zin meer in muziek en moet weg. Ik zeg Hey Google, stop muziek. En ik ben er vandoor.
Dan komt mijn vrouw thuis en gaat tv kijken, die wil geen toestanden 8)7 met een app op de telefoon en wil alleen geluid in de woonkamer en dus niet extra in de keuken.
Kan ik op een handige manier de keuken automatisch weer uit de groep laten, bij alleen tv kijken? Of moet zij dan altijd eerst in de app weer die groepen loskoppelen?
Ten eerste. Sonos noemt het Kamers. Kamers kun je groeperen. Maar het werkt precies zoals jij schrijft. Als jouw vrouw de TV inschakelt dan heeft ze alleen geluid van de surroundopstelling. Die Era 300 of de Five zit niet in de Kamer van de surroundopstelling. Dus daar komt dan ook geen geluid uit.

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BiG-GuY
Harold_S schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:33:
Je kan het gedrag instellen in de kamer waar je de Arc in hebt.

Systeem -> Producten -> Kamer met Arc.
Onder Thuisbioscoop kan je 'Automatisch afspelen tv' en 'Uit groep bij Aut. afspelen' aanzetten.

Op die manier is je (e)ARC signaal de primaire en gooit die je uit de muziek groep, ook als er wel nog wat afspeelt.

Gallery V&A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 14:14
Bovenstaande antwoorden kloppen, alleen 1 ding:

Als je muziek aan het afspelen bent op de groep (2 kamers) en gaat dan tv kijken. Dan zal de speler in de keuken muziek blijven spelen als de huiskamer op TV gaat.

• Harold_S
  • Laatst online: 03-06 19:55
BiG-GuY schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:19:
[...]

Je kan het gedrag instellen in de kamer waar je de Arc in hebt.

Systeem -> Producten -> Kamer met Arc.
Onder Thuisbioscoop kan je 'Automatisch afspelen tv' en 'Uit groep bij Aut. afspelen' aanzetten.

Op die manier is je (e)ARC signaal de primaire en gooit die je uit de muziek groep, ook als er wel nog wat afspeelt.
Klinkt als precies de oplossing die ik hoop te gaan ervaren. Dank je wel voor dit antwoord.
Sahi_NL schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:26:

Als je muziek aan het afspelen bent op de groep (2 kamers) en gaat dan tv kijken. Dan zal de speler in de keuken muziek blijven spelen als de huiskamer op TV gaat.
Mooie aanvulling als antwoord. Dank je.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26

Aldmar

Niks...

Sahi_NL schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:26:

Dit ervaar ik inderdaad ook. Maar zou ik liever niet willen. :P

Is er een mogelijkheid dat de keuken stopt met muziek afspelen zodra de tv aan gaat? Dus de keuken helemaal stil, geen muziek maar ook geen tv geluid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Aldmar schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:13:
[...]

Dit ervaar ik inderdaad ook. Maar zou ik liever niet willen. :P

Is er een mogelijkheid dat de keuken stopt met muziek afspelen zodra de tv aan gaat? Dus de keuken helemaal stil, geen muziek maar ook geen tv geluid.
Nope, niet vanuit de Sonos app.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• matthijst
Ja, ik heb de topic warning gezien.
En verder niet bedoeld om hierna een off topic discussie te laten starten. Maar Sonos heeft aardige kortingen, gebeurt niet vaak, dus denk dat men daar hier blij van wordt:
https://www.sonos.com/nl-nl/shop/promotional-offers

[Voor 3% gewijzigd door matthijst op 26-05-2023 12:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:43
matthijst schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:09:
En verder niet bedoeld om hierna een off topic discussie te laten starten. Maar Sonos heeft aardige kortingen, gebeurt niet vaak, dus denk dat men daar hier blij van wordt:
Merkte het ook al. Was op zoek naar een Roam. Maar besteld!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Knip.

[Voor 180% gewijzigd door CPM op 27-05-2023 08:32]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon: 7+1+Vokal-Opticon: Vokal-Zensor:1+3-Alteco C1 | SVS: SB-1K Pro - SB-1K | Wharfedale Diamond 10.7 | Denon X2200w | XBOX Series X | MHI SRK/ZSW50 | Carrier 5.3 | Q-cells 16 x 340Wp G9 | SE3000HD+SE2000M |

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

matthijst schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:09:
Een HelloTV is nog goedkoper. Ook als je om een speciale deal vraagt. Dus laat je goed informeren.

[Voor 3% gewijzigd door CPM op 27-05-2023 08:31]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon: 7+1+Vokal-Opticon: Vokal-Zensor:1+3-Alteco C1 | SVS: SB-1K Pro - SB-1K | Wharfedale Diamond 10.7 | Denon X2200w | XBOX Series X | MHI SRK/ZSW50 | Carrier 5.3 | Q-cells 16 x 340Wp G9 | SE3000HD+SE2000M |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rallye
DennusB schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:16:
[...]

Nope, niet vanuit de Sonos app.
Maar met voice control wel: “Hey, Google, stop muziek op keuken”.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EN-IS
  • Laatst online: 22:45
CPM schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 08:11:
[...]

Een HelloTV is nog goedkoper. Ook als je om een speciale deal vraagt. Dus laat je goed informeren.
Als aanvulling hierop, ik heb verschillende webshops persoonlijk gevraagd om een deal, zie hier de prijzen:
- EN-IS in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:29
Herkennen meer mensen dat MS Defender op iOS sinds 2 weken de Sonos app frustreert? Kan vanuit de Sonos App niet meer naar Spotify en checken voor software updates werkt ook niet meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rallye
Klopt. Zowel op de Nederlandstalige als de Engelstalige community zijn hier threads over.
Pagina: 1 ... 156 157 158 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee