Ben in de afgelopen 3 jaar steeds van systemen geswitcht.
Jaar terug zat ik op 10 HomePod Mini's (meerdere stereo paren) verspreid over het huis. Vanwege instabiliteit en toch te weinig body in het geluid toen overgestapt op een Citation 300 in elke ruimte, dat was wel stabiel, maar zat totaal geen ruimtelijkheid in en qua besturen was het heel beperkt op een iPhone (Google Home platform).
Daarna 1,5 maand de HomePod (2023) gehad, maar toen ik die ging uitbreiden met stereo paren in verschillende kamers, stortte de HomeKit stabiliteit daarvan ook in. Met een enkele was daarvan het geluid wel een stuk minder ruimtelijk (ook al heeft dat ding 5 tweeters alle kanten op). Daar voegde een tweede speaker wel veel toe dus.
Nu met de Era 300 nog geen enkele keer gehad dat een speaker haperde of dat ik steeds speakers moest herstarten omdat ze niet meer reageerden. Wat bij de HomePods wel vaker voorkwam zodra je dus voorbij de 5-6 stuks ging in een HomeKit netwerk. Wifi 6 zal ook helpen, snap niet dat Apple dat ding nog uitgebracht heeft in 2023 met Wifi 4...
Hoop dat Sonos/Apple in de toekomst mogelijk gaan maken dat we Dolby Atmos ook via AirPlay kunnen doen, de besturing via Apple Music blijft wel fijner en completer dan via de Sonos app. Wanneer ik nieuwe muziek aan ontdekken ben is het heel irritant dat ik geen hartje of duim omlaag kan doen bijvoorbeeld. Browsen gaat ook makkelijker.
[Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 24-04-2023 11:13]