Toon posts:

Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 156 157 158 Laatste
Acties:

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:09
alexhooven schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:37:
[...]

Ps. Je hebt nu wel echt die meest zieke sonos opstelling die er is. Arc, 2 subs en de nieuwe era300. Man! Wat moet dat heerlijk klinken!
Mijn rears (Play:1) hangen aan de muur achter de bank. Bank staat ook achter de muur. Daar kan ik helaas niet 2x een Era300 hangen....

Samsung Qled | Sonos Arc; Sub en 2x Play:1 | PS4pro | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | IPTV| Dali Spekter 2| Argon tt3|

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:46

Stimulate14

⭐⭐⭐

Rallye schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:06:
@Stimulate14 Ik zou voor de Beam gaan. De optische aansluiting van de Ray is echt verouderd. Geeft ook oeverloos gezeur met het koppelen van afstandsbedieningen (die steeds meer bluetooth zijn, terwijl de Ray ir verwacht), terwijl HDMI-CEC op de Beam goed werkt (ja, ik weet dat er hier CEC-haters zijn). Voor 46” is een Ray ook wat klein, wat het stereobeeld niet ten goede komt.
Thnx hier kan ik wat mee :).

• Hades007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 23:53
Hades007 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:00:
Ik krijg vandaag mijn set Era 300 binnen ter vervanging van de One's als surround speakers.

Nu ben ik op zoek naar een vloerstandaard voor de Era 300, de originele van Sonos zijn pas medio mei weer leverbaar, Sanus variant (nog) niet leverbaar in NL en daar houd het aanbod wel bij op... Iemand ervaring met een goede universele speaker standaard? (liefst zwart en in hoogte verstelbaar i.v.m. plaatsing achter bank)

Of is er iemand al briljant geweest om een montageplaat te 3D printen voor de standaard van de One -> Era 300 :p
Voor wie nog standaarden zoekt voor een 'schappelijke' prijs, ik heb net bij Vebos een set besteld voor €160. Volgens mij pas vandaag online gekomen, want ik zit afgelopen dagen het aanbod in de gaten te houden :+ Bijna de helft goedkoper als de officiële van Sonos, welke pas eind mei o.i.d. leverbaar zijn en de standaarden van Sanus zullen ook rond de €200 gaan zitten vermoed ik ($200 in US) als ze leverbaar gaan worden in NL.
Artikel foto lijkt nog niet te bestaan (place holder standaard met een Play 5), maar uitgaande van de rest van de Sonos standaarden zal het er wel netjes uitzien.

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:12
Sinds de laatste update eindelijk de Sonos bediening op je iPhone lockscreen.

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:23
Ronvgs schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:13:
[Afbeelding]
Heb nu ook eindelijk een geldige reden om Apple Music te gebruiken met Atmos

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:35
[Afbeelding]
Heb je een Homepod, of ander Airplay apparaat dan Sonos?
Ik zie 't nog steeds niet op Homescreen, las dat dat nog steeds een issue kan zijn als je een ander (misschien alleen Homepod?) apparaat op je netwerk hebt.

[Voor 6% gewijzigd door matthijst op 06-04-2023 18:47]

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 00:09
Ik heb wat spatial audio nummers afgespeeld via Spotify en dat was top om naar te luisteren.
Of moet het echt via apple music of Amazon zoals word gezegd.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:03
matthijst schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:45:
[...]

Heb je een Homepod, of ander Airplay apparaat dan Sonos?
Ik zie 't nog steeds niet op Homescreen, las dat dat nog steeds een issue kan zijn als je een ander (misschien alleen Homepod?) apparaat op je netwerk hebt.
Dat is dan zeker alleen icm Apple Music? Want ik gebruik Spotify met Sonos en ik zie die 'widget' niet?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
benjans68 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:02:
Ik heb wat spatial audio nummers afgespeeld via Spotify en dat was top om naar te luisteren.
Of moet het echt via apple music of Amazon zoals word gezegd.
Spotify heeft geen spatial audio / Dolby Atmos. Dit is alleen DIRECT via de Sonos app te beluisteren via Apple Music (of Amazon Music HD)

edit:

gecorrigeerd door @DennusB en @rsint :P zie hieronder

[Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 07-04-2023 09:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 07:53
Het kan ook nog met Tidal als je deze installeert op een bron die met hdmi is aangesloten, zoals je tv of een mediaspeler.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
_Bailey_ schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:28:
[...]

Spotify heeft geen spatial audio / Dolby Atmos. Dit is alleen DIRECT via de Sonos app te beluisteren via Apple Music (of Amazon Music HD)
Nee hoor, kan ook via een Apple TV.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:36:
[...]

Nee hoor, kan ook via een Apple TV.
ah ok ja, ik ben te gefocussed op standalone speakers (in mijn geval een stereo set Era 300) van Sonos. Dus zonder hulp van andere bronnen zoals HDMI en of een TV. Excuses!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• benjans68
Ik ziet in Spotify toch echt wel dolby atmos en audio spatial staan.

• _Bailey_
  • Niet online
benjans68 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:40:
welke track(s)?

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:23

CeesKees

I rest my Kees

R-R-L schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 22:02:
[...]

Ook hier het geval. Totale willekeur, soms ging het dagenlang goed, soms slechts een enkele keer. Intussen staat de wekker maar helemaal uit, scheelt weer geërgerd wakker worden.

Dacht overigens dat het eerder aan de Play:1 lag. Ben hem ook af en toe kwijt in de Sonos app, om later vanzelf weer te verschijnen. Sluit de wifi wel uit, signaal is prima in de hoek waar de Sonos hangt.
Hier dus ook alweer een tijd gedoe met de alarmen van Sonos.

Dan is het wel aan, dan niet, en dan weer het alarmsignaal in plaats van het door mij ingestelde radiostation.

Erg vervelend.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• benjans68
Hit in spatial audio zijn er niet veel maar toch wel een aantal

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rsint
benjans68 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:40:
Dan staat het in de omschrijving erbij, dat heb ik ook wel eens gezien.
Maar die tracks zijn niet als zodanig gecodeerd want dat kan spotify helemaal niet.

• benjans68
Oke kijk dat wilde ik weten of het wel echt audio tracks waren

• _Bailey_
  • Niet online
rsint schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:46:
[...]

Dan staat het in de omschrijving erbij, dat heb ik ook wel eens gezien.
Maar die tracks zijn niet als zodanig gecodeerd want dat kan spotify helemaal niet.
ik lees vaak dat Spotify plannen heeft tot, maar dan hoor je er weer weken/maanden niks over.

• benjans68
Want er staat ook nummers in auro 3d is trouwens een Nederlandse uitvinding is ook super om te horen

• benjans68
Alleen jammer ik heb geen apple of iets van apple

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rsint
benjans68 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:52:
Alleen jammer ik heb geen apple of iets van apple
Je hoeft geen apple dingen te hebben om een abbo op apple music te nemen, dat kan ook op je android telefoon.
En de eerste maand is gratis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• benjans68
Oke dan maar is proberen ben wel benieuwd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• benjans68
Nu nog even de avatar 2 film in 4k bemachtigen is mijn Pasen weer goed

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:36

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Als ik Peter Pee goed verstaan heb is Atmos muziek via Apple TV van een mindere kwaliteit dan via de Sonos app.

En ik had van Sonos begrepen dat bij Amazon True HD alleen de Sub gen 3 en de Sub Mini geschikt zijn. Staat er alleen niet bij of de muziek dan niet afspeelt of dat de Sub (Gen 1 en/of Gen 2) het dan niet doet.

Me.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:09
Standaard voor Sonos is dat bij een niet-Atmos/Spatial compatible devices in een groep of kamer gekozen wordt voor niet-Atmos/Spatial weergave.

@CeesKees Gedoe met alarmen heeft vaak te maken met wifi-problemen. Als Sonos de zender niet vlot genoeg vindt krijg je de toon.

[Voor 31% gewijzigd door Rallye op 07-04-2023 11:17]

• GerCor

GerCor

Rallye schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:09:
Standaard voor Sonos is dat bij een niet-Atmos/Spatial compatible devices in een groep of kamer gekozen wordt voor niet-Atmos/Spatial weergave.
Het zou toch wat zijn als je een Arc, 2 x Era 300, een Sub gen 3 en een Sub gen 2 hebt.

Maar, voor zover ik weet, is Amazon True HD niet in Nederland beschikbaar?

Me.

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:55
[Afbeelding]
Ik heb de switch ook aanstaan. Maar geldt dit alleen voor eigen muziek afspelen op de sonos?
Als ik radio luister zie ik niks op mijn lockscreen staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:12
Bij radio werkt het ook.
Het werkt nog niet erg betrouwbaar.

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:55
Ronvgs schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:04:
Bij radio werkt het ook.
Het werkt nog niet erg betrouwbaar.
mooi dat het bij radio ook werkt.
alleen moet het dus nog geperfectioneerd worden. Tijd zal het leren.

• matthijst
Kan je wel een stereo set 5's samen met een stereoset Era 300 laten spelen, waarbij de 300's Spatial audio spelen?
Óf kan je alleen Spatial op de 300's spelen en is de rest dan stil :?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 11:34
Dan heb je eindelijk een Sonos set die redelijk rechttoe rechtaan is (zeg ARC, Sub en Surround Speakers), dan begint elke App voor zich met eigen Apps, 'audio formaten' en wel, of geen ondersteuning. :?

[Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 07-04-2023 12:23]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:10:
[...]

Kan je wel een stereo set 5's samen met een stereoset Era 300 laten spelen, waarbij de 300's Spatial audio spelen?
Óf kan je alleen Spatial op de 300's spelen en is de rest dan stil :?
even getest met 2x Era 300 in een stereo set (in de woonkeuken) + mijn 5.1 homecinema in de woonkamer (Arc, Sub , 2x One), als ik via de Sonos app het album (Songs of Surrender) van U2 in Dolby Atmos speel, hoor ik alle speakers gewoon spelen en in de app zie ik het Dolby Atmos label tijdens de tracks van dit album.

Dus neem aan dat dit ook hetzelfde resultaat heeft met de door jou beschreven set Five.

[Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 07-04-2023 12:49]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GerCor

GerCor

_Bailey_ schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:44:
[...]

even getest met 2x Era 300 in een stereo set (in de woonkeuken) + mijn 5.1 homecinema in de woonkamer (Arc, Sub , 2x One), als ik via de Sonos app het album (Songs of Surrender) van U2 in Dolby Atmos speel, hoor ik alle speakers gewoon spelen en in de app zie ik het Dolby Atmos label tijdens de tracks van dit album.

Dus neem aan dat dit ook hetzelfde resultaat heeft met de door jou beschreven set Five.
Volgens Sonos schakelen de Era's 300 in die situatie terug naar stereo. Dat zou jij moeten kunnen horen. Ondanks het Dolby Atmos label dat getoond wordt.

Dat wil zeggen: als jij de surroundset en Era's gegroepeerd hebt staan. Zijn het 2 verschillende Kamers dan hebben ze geen invloed op elkaar.

[Voor 9% gewijzigd door GerCor op 07-04-2023 13:00]

Me.

• _Bailey_
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:56:
[...]

Volgens Sonos schakelen de Era's 300 in die situatie terug naar stereo. Dat zou jij moeten kunnen horen. Ondanks het Dolby Atmos label dat getoond wordt.
Als ik een oor dichtbij 1 van de 300's hou, hoor ik alle geïntegreerde speakers. Heb het net even met een paar tracks getest van datzelfde album van U2.

Zou het wellicht ook kunnen komen doordat ik de set 300's samenvoeg met mijn homecinema set waar de Arc in meedoet die ook Dolby Atmos ondersteunt?

• rsint
Hades007 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:30:
[...]

Voor wie nog standaarden zoekt voor een 'schappelijke' prijs, ik heb net bij Vebos een set besteld voor €160. Volgens mij pas vandaag online gekomen, want ik zit afgelopen dagen het aanbod in de gaten te houden :+ Bijna de helft goedkoper als de officiële van Sonos, welke pas eind mei o.i.d. leverbaar zijn en de standaarden van Sanus zullen ook rond de €200 gaan zitten vermoed ik ($200 in US) als ze leverbaar gaan worden in NL.
Artikel foto lijkt nog niet te bestaan (place holder standaard met een Play 5), maar uitgaande van de rest van de Sonos standaarden zal het er wel netjes uitzien.
heb je ze al binnen? @Hades007
Ik ben wel benieuwd. Heb hier de 5's op een Vebos set staan.
niet de meest stabiele oplossing maar ze voldoen wel voor de prijs.

• GerCor

GerCor

_Bailey_ schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:00:
[...]

Als ik een oor dichtbij 1 van de 300's hou, hoor ik alle geïntegreerde speakers. Heb het net even met een paar tracks getest van datzelfde album van U2.

Zou het wellicht ook kunnen komen doordat ik de set 300's samenvoeg met mijn homecinema set waar de Arc in meedoet die ook Dolby Atmos ondersteunt?
Wat je zou kunnen proberen:

Speel je een liedje af op de Era's 300 in stereo. Dat zou 'wel aardig' moeten klinken.
Vervolgens speel je hetzelfde liedje af in Atmos op de Era 300. Dat zou 'mind blowing' moeten zijn.

Dan groepeer je de Era 300 met de surroudset. Zet het volume van de surroundset op nul.
Speel dan wederom het liedje af op Atmos en luister naar de Era 300. Dat zou, volgens Sonos, stereo moeten zijn want de One is ongeschikt voor Atmos.

Me.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 12:49
GerCor schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:32:
[...]

Dat zou, volgens Sonos, stereo moeten zijn want de One is ongeschikt voor Atmos.
Dat zou best wel minder zijn.. Zit ik hier met een Arc, Sub3 en 2x One als surround en dan werkt het nog niet?

Dan zou het in een surroundopstelling alleen maar welken met een Arc, Sub3 en 2x Era 300..
Als dat zo is dan houden ze de spatial audio maar lekker :X

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lane assist uit op je VAG EV? Purmerend Stuur een DM.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:54
[...]

Dat wil zeggen: als jij de surroundset en Era's gegroepeerd hebt staan. Zijn het 2 verschillende Kamers dan hebben ze geen invloed op elkaar.
Bij mij verdwijnt ook het Dolby Atmos label als ik niet-Atmos boxen (One/Five) erbij groepeer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hades007
rsint schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:04:
[...]

Nog niet, ik heb nog geen verzendbevestiging gehad. Ik hoop stiekem ze morgen te krijgen maar ben bang dat het op z'n vroegst begin volgende week zal zijn. De Era's staan nu op elke hoek van m'n bank dus alles behalve ideaal :+ . Ik zie nu dat ze wel officiële foto's hebben geplaatst bij het artikel overigens.

• matthijst
Ook een Era300 binnen. Geluid van een enkele is al echt mooi, ik vind de bas meer dan prima.
Maar (zoals hierboven ook al aangegeven).
Als je groepeert met andere speakers verlies je Dolby Atmos,

Heb nu 3 Play:5's in de woonkamer, ouderwets links en rechts staan. Stereo paar en daarnaast 1 Play:5 in de hoek, om wat muziek van de andere kant te krijgen. Daarnaast 2 Play:1's in de keuken die aan de woonkamer zit.
Zou op zich die 3 Play:5's wel willen vervangen door 2x Era300, maar dan zijn die 1's in de keuken de stoorzenders voor atmos :?

Kan je eventueel een 3e Era300 koppelen aan een stereopaar Era300? Dus dan in de keuken ook een era 300 neerzetten?

[Voor 20% gewijzigd door matthijst op 08-04-2023 14:09]

• GerCor

GerCor

matthijst schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:06:
Ook een Era300 binnen. Geluid van een enkele is al echt mooi, ik vind de bas meer dan prima.
Maar (zoals hierboven ook al aangegeven).
Als je groepeert met andere speakers verlies je Dolby Atmos,
Nou, zo staat het er niet. Je verliest Dolby Atmos als je groepeert met een Kamer waarin een NIET Atmos geschikte luidspreker zit. Je kunt de Era 300 prima groeperen met een Beam 2, een Arc en een sub (mini)
Heb nu 3 Play:5's in de woonkamer, ouderwets links en rechts staan. Stereo paar en daarnaast 1 Play:5 in de hoek, om wat muziek van de andere kant te krijgen. Daarnaast 2 Play:1's in de keuken die aan de woonkamer zit.
Zou op zich die 3 Play:5's wel willen vervangen door 2x Era300, maar dan zijn die 1's in de keuken de stoorzenders voor atmos :?
Alleen als je ze groepeert.
Kan je eventueel een 3e Era300 koppelen aan een stereopaar Era300? Dus dan in de keuken ook een era 300 neerzetten?
Nee. Er kunnen maximaal 2 Era 300 (stereoset) in 1 Kamer. De 3e Era 300 komt in een andere Kamer. Beide Kamers kun je groeperen zonder verlies Dolby Atmos.

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
Ja OK, maar je kunt dus niet in de woonkamer op Play5 en keuken Play:1 dezelfde muziek afspelen, en tegelijk in atmos op de Era300.

Je moet ze toch groeperen om overal hetzelfde af te spelen?
Ik zet nu gewoon muziek aan en dat speelt in woonkamer en keuken. Had de hoop dat ik twee stereo 5s zou kunnen vervangen door stereopaar Era 300's en dan nog steeds op dezelfde manier: alles afspelen, met de 300's die atmos weergeven ipv stereo.

Maar schijnbaar kan dat niet en wordt alles dan stereo. Wat op zich ook prima klinkt, maar dan heeft het weinig nut om de 5s te vervangen 8)7

[Voor 62% gewijzigd door matthijst op 08-04-2023 15:40]

• Rallye
Wat hij zegt. Als je alles vervangt door Era 300 en alle Era 300’s groepeert hou je Atmos. Zit er een niet Atmos-compatibel device in de groep geven ze allemaal geen Atmos.

[Voor 4% gewijzigd door Rallye op 08-04-2023 18:34]

• matthijst
Vrij nutteloos dan :)
Vooral bedoeld als rears schijnbaar, of voor een losse kamer.

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:59
Nvm

[Voor 97% gewijzigd door Snakefoodjah op 08-04-2023 22:40]

Xbox Gamertag: Urbanus4809

• Rallye
matthijst schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 19:17:
Vrij nutteloos dan :)
Vooral bedoeld als rears schijnbaar, of voor een losse kamer.
Dat is wel hoe veel mensen ze zullen gebruiken, zeker met Atmos of spatial audio. Voor de luistermomentjes.

• benjans68
Wat is de beste afstand tussen de 2 era 300 als surround.
Ik heb ze nu direct achter mijn ban staan op een sidetable maar staan ongeveer 1.5 meter uit elkaar.

• benjans68
De sidetable is net zo hoog als de bank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:09
Iemand anders ook last van dat als je crossfade aanzet bij Apple Music dat hij aan het einde van het oude nummer opeens het volume verhoogt en dan overgaat in het nieuwe nummer?

Heb enkel Era 300’s in huis en een Sub Mini bij een set, maar volume gebeurd op alle.

Op deze manier kan ik crossfade niet aan laten 😅.

Gallery V&A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rallye
@benjans68 Dat lijkt me wat dicht op elkaar. Ze zouden bovendien op oorhoogte moeten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hades007
rsint schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:04:
[...]

Ik heb ze vrijdag binnen gekregen, maar Vebos had een fout gemaakt door de Play 5 plaat mee te leveren i.p.v. de Era 300 plaat waar ze op moeten gaan rusten. Nu krijg ik deze komende week nagestuurd. Ik moet zeggen dat dat ik de kwaliteit wel goed vind. De bodemplaat is erg zwaar en in mijn mening vrij stabiel. Ik heb nu voor even de Era 300's op de Play 5 plaat gezet. Ze kunnen wel tegen een stootje, maar je moet er niet met je hele gewicht tegen aan gaan lopen uiteraard :)

Dus als ik het goed begrijp is het alleen de plaat die anders is, misschien is Vebos klantenservice contacten om te checken of je alleen de plaat geleverd kan krijgen? De bodemplaat en buis zijn het zelfde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 20:49
benjans68 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 23:19:
Wat is de beste afstand tussen de 2 era 300 als surround.
Ik heb ze nu direct achter mijn ban staan op een sidetable maar staan ongeveer 1.5 meter uit elkaar.
Ik denk dat wat verder uit elkaar en wat hoger een betere ervaring creeert.
Trueplay werkt leuk maar kan van een meterkast geen concertzaal maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chief-Commander
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 30-05 15:08
Ik heb het gevoel dat het surround geluid, sinds de laatste update, in zijn algemeenheid een stuk beter is geworden.

• Rallye
Ik merk geen enkel verschil.

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26

Aldmar

Niks...

M@cer schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:02:
[...]

Dat zou best wel minder zijn.. Zit ik hier met een Arc, Sub3 en 2x One als surround en dan werkt het nog niet?

Dan zou het in een surroundopstelling alleen maar welken met een Arc, Sub3 en 2x Era 300..
Als dat zo is dan houden ze de spatial audio maar lekker :X
Ik heb dezelfde opstelling en ging er vanuit dat ik Dolby Atmos geluid heb met name films streamen via Netflix, Disney+ etc.) Maar dat is dus niet zo?

Hele simpele ja/nee vraag:
een Home Cinema (aangesloten dmv HDMI eArc op een LG C9 tv) opstelling met een Arc + Sub3 + 2x One SL geeft geen Atmos geluid weer via bv Netflix, klopt?

Zo lees ik het wel bij Sonos. Daar wordt niet gesproken over de One SL.

Wil ik Dobly Atmos voor films dan moet ik de One SL vervangen door een 2x Era 300?

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009

Jeoh

blaat

Aldmar schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:41:
[...]

Ik heb dezelfde opstelling en ging er vanuit dat ik Dolby Atmos geluid heb met name films streamen via Netflix, Disney+ etc.) Maar dat is dus niet zo?

een Home Cinema (aangesloten dmv HDMI eArc op een LG C9 tv) opstelling met een Arc + Sub3 + 2x One SL geeft geen Atmos geluid weer via bv Netflix, klopt?

Zo lees ik het wel bij [link=https://support.sonos.com/nl-nl/article/listen-to-dolby-atmos-on-sonos]Sonos[/link]. Daar wordt niet gesproken over de One SL.

Wil ik Dobly Atmos voor films dan moet ik de One SL vervangen door een 2x Era?
Nee, je krijgt dan nog steeds Atmos

• alexhooven
Aldmar schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:41:
[...]

Zo lees ik het wel bij Sonos. Daar wordt niet gesproken over de One SL.

Wil ik Dobly Atmos voor films dan moet ik de One SL vervangen door een 2x Era 300?
Met exact jouw setup staat bij mijn sonos app toch echt atmos wanneer ik Netflix kijk.

[Voor 19% gewijzigd door alexhooven op 12-04-2023 11:04]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26

Aldmar

Niks...

alexhooven schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:03:
[...]

Met exact jouw setup staat bij mijn sonos app toch echt atmos wanneer ik Netflix kijk.

[Afbeelding]
Bij mij ook, maar ik raak in de war als ik onderstaande lees:
[...]

....
GerCor schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 15:04:
[...]
Nou, zo staat het er niet. Je verliest Dolby Atmos als je groepeert met een Kamer waarin een NIET Atmos geschikte luidspreker zit. Je kunt de Era 300 prima groeperen met een Beam 2, een Arc en een sub (mini)
En als ik de Sonos site heel letterlijk lees dan is het inkomende signaal inderdaad Atmos, maar wat zegt dat over het geluid wat je hoort... :
Misschien ben ik nu aan het doemdenken en hoor ik gewoon Atmos 8)7 Ik vind het geluid nu prima, maar ben meer even benieuwd of ik er dus nóg meer/mooier geluid uit zou kunnen halen.

• GerCor

GerCor

@Aldmar Het is een technisch verhaal maar het eenvoudigst om te onthouden is: wat is bron van Dolby Atmos?

Sonos maakt verschil tussen Dolby Atmos geleverd door de TV (apps) en Dolby Atmos Muziek geleverd door bijvoorbeeld Apple Music. Zijn verschillende technieken.

Me.

• _Bailey_
  • Niet online
Sonos heeft een update (15.2.2) uitgebracht voor de nieuwe Era’s.

Tot zover geen pop/static geluiden die ik voor deze update wel had

• rsint
_Bailey_ schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:39:
Sonos heeft een update (15.2.2) uitgebracht voor de nieuwe Era’s.

Tot zover geen pop/static geluiden die ik voor deze update wel had
Helemaal geen last van gehad, maar mooi dat het verholpen is.

• BiG-GuY
Heb mijn Era 300's vannacht geüpdatet en vanochtend nog geen popjes gehoord tijdens het streamen via Juke over meerdere kamers/speakers. Dus lijkt inderdaad opgelost te zijn :) .

Heb ondertussen het Sonos virus gehad :+ en heb nu 1x Era 300 stereo set met Sub Mini, 2x Era 300 stereo set en 3x Era 300 standalone verspreid over ons huis. Ben best tevreden met de geluidskwaliteit, ervaring en stabiliteit, de Sonos app was even wennen en mist helaas nog de functie voor 'hartje' of 'duim omlaag' bij Apple Music, maar werkt voor ons verder wel stabiel. Wifi 6 is echt heel fijn voor de stabiliteit van de connecties.

Heb een tijd de HomePod (2023) gebruikt maar die werden steeds minder stabiel als je er meer en meer toevoegde in je woning, de Wifi 4 daarin was echt een beperking. Ook merk ik met Apple Music dat de Sonos wel netjes het volume consistent houd tussen de Dolby Atmos en de normale muziek. Bij de HomePods was ik steeds volume aan veranderen als ik een playlist had die niet uitsluitend een van de twee was, wat heel irritant was.

Enige plek waar ik nog geen Sonos gebruik is de woonkamer, daar heb ik namelijk de Sony HT-A9 en SW5 en daar kan Sonos nog niet aan tippen.

Als ze het mogelijk gaan maken om bijvoorbeeld een set te maken met "Beam gen3 (nieuwe versie met Wifi 6)" als puur center speaker en dan 4x Era 300 voor FL/FR/RL/RR en 1-2 Subs dan kan ik erover nadenken. De 3D Sound bubbel die ik nu heb kan Sonos nog niet leveren door de limitaties van de Soundbar form factor aan de voorkant.

Nu gebruiken we de woonkamer set eigenlijk praktisch nooit voor muziek en we hebben een open keuken waar dus een stereo set van de Era 300 aanwezig is, dus op dit moment hebben we niet echt iets van Sonos nodig voor het woonkamer gedeelte.

Gallery V&A

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BiG-GuY schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:34:

Enige plek waar ik nog geen Sonos gebruik is de woonkamer, daar heb ik namelijk de Sony HT-A9 en SW5 en daar kan Sonos nog niet aan tippen.
Tijd voor een Sonos AMP? 2 eigen speakers er aan met phantom center channel, werkt heel top!

• _Bailey_
  • Niet online
ik vind die app al jaren een draak als het aankomt op streamen van muziek. Nu moet ik die app wel gebruiken wil ik Atmos uit mijn setje Era 300 persen; maar met aardig wat tegenzin.

De Spotify app is lichtjaren beter dan de Sonos app (en ook de Apple Music app)

• BiG-GuY
DennusB schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:38:
[...]

Tijd voor een Sonos AMP? 2 eigen speakers er aan met phantom center channel, werkt heel top!
Kan je met de Sonos Amp Atmos doen dan? Ook wil ik geen kabels meer trekken naar de speakers, heb op de punten van de speakers al eigen stroom punten omdat ik al paar jaar actieve speakers gebruik.

Phantom center vind ik zelf niet heel goed werken, kan de Sony ook. Gebruik nu mijn TV als center speaker, dat werkt veel beter, ook is het geluid van de TV best goed, zeker als center kanaal. Het geluid komt dan echt uit het midden van de TV. Nu kan dat bij de 77A80J enkel met een Sony audio systeem.

Gallery V&A

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-05 08:35
hallo big-guy

hoe goed is de sony ht-a9 tegenover de sonos arc plus sub en 2x era 300 als suround.
want als dat echt zo goed als als jij zegt waarom hoor en lees ik daar niet zoveel over dan.

dus ben best wel nieuwsgierig

• BiG-GuY
De HT-A9 is imho alleen interessant als je een Sony OLED TV uit 2021 of nieuwer hebt. De phantom center die hij kan maken met de FL/FR vond ik niet zo denderend, maar dat ligt niet aan de Sony, want het effect heb ik ook op verschillende zware receivers geprobeerd, gaf voor mij nooit het effect van een echte center speaker.

Heb de ARC nooit bij me thuis gehad, heb een tijd de Harman Kardon Citation MultiBeam 1100 met Sub en Surrounds gehad, die set klonk beter dan de ARC met Sub en Ones (wat toen in de winkel uitgestald stond). En daarvoor heb ik 3 jaar de Citation Bar, Sub, Surround en Towers gebruikt die ook beter klonken dan wat Sonos toen in de markt had voor 5.1 .

De Sony HT-A9 met SW5 op een Sony OLED TV is voor mij een flinke stap vooruit tegenover die HK Citation, die ik al beter vond dan de Sonos.

Atmos uit een bar blijft gewoon vooral een gimmick in de meeste ruimtes, wij zitten er waarschijnlijk te dicht op, maar heb niet veel keuze met hoe de ruimte is in te delen.

Met de Sony geen enkel probleem, die heeft een automatische tuning om zich aan te passen naar je ruimte en de geluidsbubbel is heel breed en komt van alle kanten, zeker met Dolby Atmos of DTS:X content.

De Sony ondersteund overigens wel 360 Spatial Sound Mapping, wat ook werkt met 2.0/5.1 bronnen. Voor films/series die nog in stereo zijn helpt het wel, je krijgt uiteraard niet de echte directionaliteit als met een echte Atmos track maar het voegt wel wat toe, vooral de up sample zit goed in elkaar, waar stemmen echt alleen uit het centerkanaal komen en niet nog deels meekomen met de surround kanalen. En ook op 5.1 content krijg je een ruimtelijker geluid.

De Arc met Era 300 zal de bubbel van achteren nu wel hebben, maar van voren niet. Vandaar mijn voorstel van een setup met allemaal losse Sonos speakers, wat nu nog niet kan.

Gallery V&A

• Hades007
Hades007 schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:54:
[...]

Ik heb ze vrijdag binnen gekregen, maar Vebos had een fout gemaakt door de Play 5 plaat mee te leveren i.p.v. de Era 300 plaat waar ze op moeten gaan rusten. Nu krijg ik deze komende week nagestuurd. Ik moet zeggen dat dat ik de kwaliteit wel goed vind. De bodemplaat is erg zwaar en in mijn mening vrij stabiel. Ik heb nu voor even de Era 300's op de Play 5 plaat gezet. Ze kunnen wel tegen een stootje, maar je moet er niet met je hele gewicht tegen aan gaan lopen uiteraard :)

Dus als ik het goed begrijp is het alleen de plaat die anders is, misschien is Vebos klantenservice contacten om te checken of je alleen de plaat geleverd kan krijgen? De bodemplaat en buis zijn het zelfde.
Ik heb vandaag de correcte Era 300 plaatjes geleverd gekregen. Met de 2 grote schroeven die erbij geleverd zijn staan de speakers stevig op de plaat gemonteerd, maar ik had zelf wel meer ondersteuning (ook vanuit een esthetisch oogpunt) gezien in de 'lege ruimte' tussen de speaker en de plaat zelf. Als je het vergelijkt met de Play 5 plaat, bied die veel meer ondersteuning. Ook komt er een andere kabel bij, want de originele haakse plug krijg je niet door de buis heen (mij niet gelukt in ieder geval) waardoor deze ook een beetje uitsteekt. Het is in ieder geval functioneel en het scheelt bijna de helft voor een originele Sonos standaard.

• _Bailey_
  • Niet online
Hades007 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:59:
[...]

Ik heb vandaag de correcte Era 300 plaatjes geleverd gekregen. Met de 2 grote schroeven die erbij geleverd zijn staan de speakers stevig op de plaat gemonteerd, maar ik had zelf wel meer ondersteuning (ook vanuit een esthetisch oogpunt) gezien in de 'lege ruimte' tussen de speaker en de plaat zelf. Als je het vergelijkt met de Play 5 plaat, bied die veel meer ondersteuning. Ook komt er een andere kabel bij, want de originele haakse plug krijg je niet door de buis heen (mij niet gelukt in ieder geval) waardoor deze ook een beetje uitsteekt. Het is in ieder geval functioneel en het scheelt bijna de helft voor een originele Sonos standaard.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Poeh, die 3e foto. Zeer matige afwerking

• alexhooven
BiG-GuY schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:34:
Heb mijn Era 300's vannacht geüpdatet en vanochtend nog geen popjes gehoord tijdens het streamen via Juke over meerdere kamers/speakers. Dus lijkt inderdaad opgelost te zijn :) .

Heb ondertussen het Sonos virus gehad :+ en heb nu 1x Era 300 stereo set met Sub Mini, 2x Era 300 stereo set en 3x Era 300 standalone verspreid over ons huis. Ben best tevreden met de geluidskwaliteit, ervaring en stabiliteit, de Sonos app was even wennen en mist helaas nog de functie voor 'hartje' of 'duim omlaag' bij Apple Music, maar werkt voor ons verder wel stabiel. Wifi 6 is echt heel fijn voor de stabiliteit van de connecties.

Heb een tijd de HomePod (2023) gebruikt maar die werden steeds minder stabiel als je er meer en meer toevoegde in je woning, de Wifi 4 daarin was echt een beperking. Ook merk ik met Apple Music dat de Sonos wel netjes het volume consistent houd tussen de Dolby Atmos en de normale muziek. Bij de HomePods was ik steeds volume aan veranderen als ik een playlist had die niet uitsluitend een van de twee was, wat heel irritant was.

Als ze het mogelijk gaan maken om bijvoorbeeld een set te maken met "Beam gen3 (nieuwe versie met Wifi 6)" als puur center speaker en dan 4x Era 300 voor FL/FR/RL/RR en 1-2 Subs dan kan ik erover nadenken. De 3D Sound bubbel die ik nu heb kan Sonos nog niet leveren door de limitaties van de Soundbar form factor aan de voorkant.

Nu gebruiken we de woonkamer set eigenlijk praktisch nooit voor muziek en we hebben een open keuken waar dus een stereo set van de Era 300 aanwezig is, dus op dit moment hebben we niet echt iets van Sonos nodig voor het woonkamer gedeelte.
U heeft 6 era 300s? Poah. Lekker zeg!

Hoe heb je je vrouw zover gekregen als ik vragen mag?

• GerCor

GerCor

alexhooven schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:48:
[...]

Ik tel er 9 🤪

Me.

• BiG-GuY
alexhooven schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:48:
[...]

Het zijn er 9 :9 . En ben getrouwd met een man, maar 'gadgets' zijn mijn hobby ding, dus zolang ik geen gaten maak in de muren van onze nieuwbouw woning, vindt hij het verder prima. Wel het verzoek niet te blijven wisselen, maar als ik eindelijk iets heb waar ik volledig tevreden over ben, hoef ik ook niet meer te wisselen. Zo heeft hij ook dingen waar hij geld uitgeeft aan dingen waar ik niks mee heb en daar bemoei ik me ook niet mee.

Ben in de afgelopen 3 jaar al meerdere keren van merk/systeem gewisseld, dit lijkt wel een blijvertje te zijn, omdat het nu eindelijk volledig stabiel is en de geluidskwaliteit ook prima is.

Dacht dat ik Siri zou missen uit de HomePods, maar Siri op de Apple Watch werkt sneller en beter dan die in de HomePods, dus missen we niet op de speakers. Hey Sonos werkt prima voor hetgeen waar het voor bedoeld is, muziek besturen.

[Voor 9% gewijzigd door BiG-GuY op 13-04-2023 19:26]

Gallery V&A

• benjans68
Hallo big Guy
Vandaar ook mijn vraag ik heb namelijk de sony oled65a90j
Die lijkt e wel goed genoeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rsint
BiG-GuY schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:41:
De HT-A9 is imho alleen interessant als je een Sony OLED TV uit 2021 of nieuwer hebt. De phantom center die hij kan maken met de FL/FR vond ik niet zo denderend, maar dat ligt niet aan de Sony, want het effect heb ik ook op verschillende zware receivers geprobeerd, gaf voor mij nooit het effect van een echte center speaker.

Heb de ARC nooit bij me thuis gehad, heb een tijd de Harman Kardon Citation MultiBeam 1100 met Sub en Surrounds gehad, die set klonk beter dan de ARC met Sub en Ones (wat toen in de winkel uitgestald stond). En daarvoor heb ik 3 jaar de Citation Bar, Sub, Surround en Towers gebruikt die ook beter klonken dan wat Sonos toen in de markt had voor 5.1 .

De Sony HT-A9 met SW5 op een Sony OLED TV is voor mij een flinke stap vooruit tegenover die HK Citation, die ik al beter vond dan de Sonos.

Atmos uit een bar blijft gewoon vooral een gimmick in de meeste ruimtes, wij zitten er waarschijnlijk te dicht op, maar heb niet veel keuze met hoe de ruimte is in te delen.

Met de Sony geen enkel probleem, die heeft een automatische tuning om zich aan te passen naar je ruimte en de geluidsbubbel is heel breed en komt van alle kanten, zeker met Dolby Atmos of DTS:X content.

De Sony ondersteund overigens wel 360 Spatial Sound Mapping, wat ook werkt met 2.0/5.1 bronnen. Voor films/series die nog in stereo zijn helpt het wel, je krijgt uiteraard niet de echte directionaliteit als met een echte Atmos track maar het voegt wel wat toe, vooral de up sample zit goed in elkaar, waar stemmen echt alleen uit het centerkanaal komen en niet nog deels meekomen met de surround kanalen. En ook op 5.1 content krijg je een ruimtelijker geluid.

De Arc met Era 300 zal de bubbel van achteren nu wel hebben, maar van voren niet. Vandaar mijn voorstel van een setup met allemaal losse Sonos speakers, wat nu nog niet kan.
Ik moet zeggen dat ik sinds de toevoeging van de era's de bubbel met een arc echt volledig ervaar. Geluiden komen van ver voorbij de soundbar links en en rechts voor en ook boven van voor naar achter. De verbetering is groter dan ik had verwacht. Als ik de verschillende atmos demo's beluister dan hoor ik geluiden echt consistent door de hele kamer draaien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rsint
Hades007 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:59:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb die zelfde standaarden voor de 5's nu ook even ingezet voor de era's en de plaatjes voor de speakers ondersteboven gemonteerd. Dat is niet veel minder stabiel dan dit als ik het zo bekijk. Misschien maar iets van hout maken als platformpje.

• hero_arcade
  • Laatst online: 25-05 10:32
Is de Sonos ARC het nog waard nu 3 jaar na release? Ben op zoek naar een soundbar voor onder mijn 55' OLED tv en heb al 2 sonos ones in de woonkamer staan. Daarnaast ook nog meerdere andere Sonos speakers in het huis. Nu worden de tv speakers gebruikt maar wil hier toch van af.

Het kan zijn dat deze vraag al ergens gesteld is de laatste tijd, maar kon hem niet vinden.

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:09
hero_arcade schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:11:
Is de Sonos ARC het nog waard nu 3 jaar na release?
Waarom zou die het niet waard zijn? Zolang er geen opvolger is aangekondigd is dit het beste wat Sonos te bieden heeft qua soundbar.

Samsung Qled | Sonos Arc; Sub en 2x Play:1 | PS4pro | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | IPTV| Dali Spekter 2| Argon tt3|

• hero_arcade
..Christiaan.. schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:14:
[...]

Waarom zou die het niet waard zijn? Zolang er geen opvolger is aangekondigd is dit het beste wat Sonos te bieden heeft qua soundbar.
Zijn er al enige verwachtingen voor een opvolger?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• benjans68
Hallo Hades007

Ik heb ook de vebos staanders gekocht voor de era 300 en is prima kwaliteit.
En ik heb ook de haakse stekker erin gekregen,via de onderkant een klein beetje mee spelen en hij gaat er prima doorheen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• benjans68

Acties:
  • +1Henk 'm!

• benjans68

• Rallye
hero_arcade schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:16:
[...]

Zijn er al enige verwachtingen voor een opvolger?
Dat weet je bij Sonos nooit vantevoren, maar ik heb nog geen geruchten gelezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 15:15
hero_arcade schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:11:
Is de Sonos ARC het nog waard nu 3 jaar na release? Ben op zoek naar een soundbar voor onder mijn 55' OLED tv en heb al 2 sonos ones in de woonkamer staan. Daarnaast ook nog meerdere andere Sonos speakers in het huis. Nu worden de tv speakers gebruikt maar wil hier toch van af.

Het kan zijn dat deze vraag al ergens gesteld is de laatste tijd, maar kon hem niet vinden.
Kijk zeker eens naar de Beam gen 2, die komt met zijn prestaties dicht in de buurt van de ARC. Geeft ook zeker een meerwaarde voor standaard TV-geluid een pak te verbeteren.

Het enige waar hij misschien wat tekort schiet, is om een grote leefruimte met hoog volume muziek te vullen. Daarom zal hij bij mij misschien wel vervangen worden zodra de ARC een opvolger krijgt. Maar voor 95% van het gebruik doet hij het dus prima. ;)

Gamertag: I Darks I

• hero_arcade
Darks schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:47:
[...]

Kijk zeker eens naar de Beam gen 2, die komt met zijn prestaties dicht in de buurt van de ARC. Geeft ook zeker een meerwaarde voor standaard TV-geluid een pak te verbeteren.

Het enige waar hij misschien wat tekort schiet, is om een grote leefruimte met hoog volume muziek te vullen. Daarom zal hij bij mij misschien wel vervangen worden zodra de ARC een opvolger krijgt. Maar voor 95% van het gebruik doet hij het dus prima. ;)
Vind de beam er idd ook goed uitzien, helaas denk ik dat dit niet past bij mijn tv van 55 inch, omdat die een dichte standaard heeft. Dus dan zou er een hdmi kabel voor de tv langs moeten lopen, wat dan toch jammer is

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Me.

• alexhooven
Fijn altijd die generieke info vanuit t dev team

• GerCor

GerCor

Kleurtjes en logo's zijn weer terug in Android: GerCor in "Sonos ervaringen- en discussietopic"

[Voor 60% gewijzigd door GerCor op 18-04-2023 19:11]

Me.

• matthijst
Had de era300 besteld, maar teleurgesteld dat atmos verdween zodra je koppelde met de rest van de kamer.
Sinds gisteren een beam 2, met beide 5's als surround speakers. Geen sub want geen fan van harde bas (en buren). Maar met de 5's balanceert dat aardig uit.
Wel weer even wennen aan het geluid van de tv als je bijvoorbeeld het journaal oid kijkt. Maar ja, dat heb je ook als je een andere tv koopt.
Geluid van beam + rear 5's is wel echt heerlijk. Dacht eerst dat ik de 5s als fronts zou missen maar dit klinkt echt super.

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 15:15
@matthijst Welke instellingen gebruik je dan voor de surroundspeakers in de app?

Geluid muziek / tv bedoel ik dan. Stuur je meer volume naar de rears of balanceer je het uit met de Beam?

Gamertag: I Darks I

• matthijst
Iets meer naar de rears inderdaad.
Muziek klinkt echt mooi (Bohemian rhapsody bv) en surround films ook.

Enige irritante is bv RTL Nieuws, Spoorloos, Kees vd Spek. Vrijwel alles waarvan de stemmen bekend zijn, want vaak gehoord, klinken (zal gewenning zijn) beter op de Samsung q90r tv. Ook met die stemmen verbeterenfunctie van de Beam.
Al een uurtje aan het prutsen om de beam hetzelfde te laten klinken als de interne speakers, maar tot nu toe geen succes. Ik heb de tv los staan, dus interne speakers zitten niet tegen de muur aan, zal wellicht anders zijn als je tv aan de muur hangt.

• Rallye
Wat versta jij onder “beter”?

• Ferry1989
  • Laatst online: 05-06 23:04
Heeft iemand de afgelopen tijd nog een era 300 speaker gekocht en een ING rentepunten kortingscode kunnen gebruiken?

Ik begrijp dat je de kortingscode kon gebruiken in de pre-sale?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chief-Commander
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 30-05 15:08
De app is trouwens echt superfijn geworden nu je zelf zoekopdrachten erin kunt zetten, wanneer je naar een artiest wilt luisteren, vanuit je geabonneerde streamingdiensten.

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:06
Ferry1989 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:02:
Heeft iemand de afgelopen tijd nog een era 300 speaker gekocht en een ING rentepunten kortingscode kunnen gebruiken?

Ik begrijp dat je de kortingscode kon gebruiken in de pre-sale?
In de pre-sale heb ik de code via ING kunnen gebruiken en dat leverde inderdaad 15% korting op. Nu niet meer omdat het een nieuw Sonos product betreft jonger dan 6 maanden in het assortiment.

Heb gisteren ook twee Vebos standaards besteld en zijn al onderweg met DPD. Ben benieuwd. In eerdere posts hierboven al postitieve reacties gelezen (dank!)

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:31
Een ad op Marktplaats beweert een Sonos Gen2 geseald voor 100 EU te kunnen verkopen. Klinkt te goed om waar te zijn toch? :X

[Voor 37% gewijzigd door Aubergine op 23-04-2023 14:54]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• matthijst
Aubergine schreef op zondag 23 april 2023 @ 14:53:
Een ad op Marktplaats beweert een Sonos Gen2 geseald voor 100 EU te kunnen verkopen. Klinkt te goed om waar te zijn toch? :X
Dat je dit nog moet vragen 8)7

• matthijst
Rallye schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 23:14:
Wat versta jij onder “beter”?
Beter: stemmen duidelijker te verstaan, mooier stemgeluid :)

[Voor 4% gewijzigd door matthijst op 23-04-2023 15:31]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:49
Aubergine schreef op zondag 23 april 2023 @ 14:53:
Nee joh, gewoon doen! Klinkt super betrouwbaar!!! Ik zou er meteen een paar bestellen…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 11:55

Kris2904

found his match in SoaD

Ik ben aan het kijken naar een stereopaar Era 100s maar ik wil ze graag op een standaard zetten. De prijs die Sonos vraagt vind ik echt afzetterij maar de andere bedrijven lijken nog niets te kunnen leveren. Ik heb ook gekeken naar de standaarden voor de One maar daar zit vaak al een voedingsstekker op gebouwd. Ik ga er vanuit dat de Era 100 daar niet op past, dat zou toch te makkelijk zijn 😉 Kan iemand hier dat misschien al bevestigen?

Was getekend, enz. | specs

Pagina: 1 ... 156 157 158 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee