Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 161 ... 200 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-10 20:19

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Onlangs twee era 300 gekocht voor bij mijn arc en sub gen 3. Atmos is echt wel indrukwekkend tijdens gamen en films. Flinke upgrade van mn One’s. Voor muziek vind ik de era’s als stereopair beter uit de verf komen dan in mn surround opstelling. Al helemaal met Apple Music.

De one’s staan nu boven in een stereo opstelling. Twijfel nu om een sub mini eraan toe te voegen, die kan evt in de toekomst ook de era 300’s ondersteunen als stereopair voor muziek. Of de One’s verkopen een enkele era 300 op m’n werkkamer zetten. Wat is volgens jullie de meest future proof aankoop?

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:08
De laatste tijd is het echt een puinzooi bij Sonos. App werkt de helft van de tijd niet. Sinds vandaag zijn alle muziekservices foetsie, incl. Sonos Radio. Alleen TuneIn en LastFM zijn nog beschikbaar en daar geven alle zenders een foutmelding. Spotify connect doet ook niks. Issue speelt op meerdere telefoons. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWvVQDI0DuQ5JVPHhTQMcwmVZGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpmIJwSs7DZ6tvNLsjXUT4vG.jpg?f=fotoalbum_large

Meer mensen die dit hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door X2X2X op 21-09-2023 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

X2X2X schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:23:
De laatste tijd is het echt een puinzooi bij Sonos. App werkt de helft van de tijd niet. Sinds vandaag zijn alle muziekservices foetsie, incl. Sonos Radio. Alleen TuneIn en LastFM zijn nog beschikbaar en daar geven alle zenders een foutmelding. Spotify connect doet ook niks. Issue speelt op meerdere telefoons. [Afbeelding]

Meer mensen die dit hebben?
Yup... Haal even een speaker een paar seconden van de stroom. Zou het daarna weer snel moeten werken.

Ben overigens ook wat minder happy de laatste tijd. De android app is vele malen trager dan de iphone app met het vinden van de apparaten. En android is mijn main phone.

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-10 23:14
Ik herken mij (gelukkig) totaal niet in bovenstaande issues. Werkt hier tot nu toe altijd. Heb wel eens issues gehad maar dan lag t aan m’n eigen wifi/netwerk thuis.

Ik weet wel dat ik ondertussen auto update uit heb staan voor Sonos. Want zolang t werkt hoef ik niet te updaten ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:48

..Christiaan..

..zwll..

MikeyMan schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:30:
[...]

Ben overigens ook wat minder happy de laatste tijd. De android app is vele malen trager dan de iphone app met het vinden van de apparaten. En android is mijn main phone.
Ik merk het als ik op m'n (android) telefoon een nummer aanzet op Spotify en dan wil connecten met huiskamer. Duurt echt wel een seconde of 20 waar het het voorheen 3 waren ofzo.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:55

Mr. Freeze

¡GO!

MikeyMan schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:30:
[...]

Yup... Haal even een speaker een paar seconden van de stroom. Zou het daarna weer snel moeten werken.

_/-\o_

XBL gamertag StayingPow3r

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:59
De favorieten etc. worden niet opgeslagen op de app maar op het systeem. De app is enkel een afstandsbediening. Als je dus zoiets hebt is opnieuw opstarten van het systeem de eerste stap.

Langzame reactie van het systeem is meestal een wifiprobleem.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Rallye Spotify connecten is toch geen afstandsbediening actie maar een verbinding die opgezet word? Eenmaal verbonden acteert mijn telefoon gewoon als afstandsbediening. De iPhone van m'n kids connect in luttele seconden.....

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• El Major
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09-2024
Mijn Samsung frame 2022 kan sinds vanmorgen geen verbinding meer maken met mijn Sonos ARC. Toevallig vanmorgen een update geïnstalleerd. Hebben meer mensen hier last van?

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:56
..Christiaan.. schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:29:
@Rallye Spotify connecten is toch geen afstandsbediening actie maar een verbinding die opgezet word? Eenmaal verbonden acteert mijn telefoon gewoon als afstandsbediening. De iPhone van m'n kids connect in luttele seconden.....
Net even getest. Als ik zoiets lees moet ik dat zelf altijd even proberen. Spotify binnen 2 seconden verbonden.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-10 08:57
https://status.sonos.com/?utm_source=embed

Ze zijn er in ieder geval van op de hoogte. De workaround werkt alleen niet voor mij

Investigating - We've identified a problem with our cloud services and are working on a fix. You may experience issues with locating or adding music services until it's resolved. Check our status page for updates while we work to fix this. In the meantime, as a workaround, please manually check for updates within the Sonos app and ensure it is fully up to date, this should re-populate the music service catalog.

Edit:

Workaround werkt wel als je goed leest…. In de app zelf bij systeem kiezen voor systeemupdates. Dan werkt het weer

[ Voor 10% gewijzigd door Speculaes op 21-09-2023 18:38 ]

• El Major
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09-2024
El Major schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:37:
Mijn Samsung frame 2022 kan sinds vanmorgen geen verbinding meer maken met mijn Sonos ARC. Toevallig vanmorgen een update geïnstalleerd. Hebben meer mensen hier last van?
Iemand een idee? De Samsung ziet de Sonos wel als “mediaserver” maar bij geluidsinstellingen komt deze niet terug. Ook bij bron eARC niet. De Sonos app is up to date, ook de tv software en ik heb de stroom al een paar minuten van de tv af gehaald. Muziek kan ik wel gewoon afspelen via de Sonos app.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nieuwe Sonos gebruiker meldt zich. Direct voor de Arc, Sub en 2x Era 300 gegaan. Even geprutst met trueplay en nu aan het genieten van klassieke muziek via Apple Music, in Spatial Audio. Poe wat gaaf zeg!

• Rallye
..Christiaan.. schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:29:
Ik reageerde op @mickeyman , die (zo denk ik) vanuit de Sonos app werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
El Major schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:08:
[...]

Iemand een idee? De Samsung ziet de Sonos wel als “mediaserver” maar bij geluidsinstellingen komt deze niet terug. Ook bij bron eARC niet. De Sonos app is up to date, ook de tv software en ik heb de stroom al een paar minuten van de tv af gehaald. Muziek kan ik wel gewoon afspelen via de Sonos app.
Kijk even bij Sonos Community. Meerdere mensen melden problemen na een update van Samsung. Hangt af van het model en bouwjaar van de TV.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:55
Sinds vanmorgen werkt Sonos weer bij mij en zijn alle services verbonden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Haas op 22-09-2023 07:25 ]

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
Gumball schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:40:
Nieuwe Sonos gebruiker meldt zich. Direct voor de Arc, Sub en 2x Era 300 gegaan. Even geprutst met trueplay en nu aan het genieten van klassieke muziek via Apple Music, in Spatial Audio. Poe wat gaaf zeg!
Liet dit laatst horen aan m’n pa (72). Ik lieg niet. Hij werd er emotioneel van.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Is zomaar een gedachte van me maar ik heb het idee dat diegene die problemen hebben/hadden met de 15.8 en 15.8.1 updates in combinatie met Apple apparatuur en Era speakers hebben. Misschien vreemde gedachte van mij maar zelf heb ik er niets van gemerkt en, ook vreemd, ik kan de 15.8.1 niet installeren op mijn telefoon en pc. Alleen op mijn iPad. Lijkt wel dat de 15.8.1 alleen voor iOS is.

Edit: @..Christiaan.. start jij een liedje vanuit de Spotify app en streamt dan naar Sonos als je vertraging ervaart? Want ik heb zelf geen Spotify maar gebruik de Spotify account van mijn zoon die is opgenomen in Sonos. Kies ik daar een liedje dan start het direct. Want dat wordt mij niet duidelijk uit jouw post.

[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 22-09-2023 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Op mijn werk hebben we al Sonos speakers en nu overweeg ik een Sonos port toe te voegen aan onze audio setup thuis. Ik heb ook nog andere alternatieven in het vizier maar dat terzijde.

Ik begrijp dat Sonos samenwerkt met de Google assistent en aangezien we een Google Home speaker in onze woonkamer hebben klinkt dat erg aantrekkelijk. Maar het is me niet helemaal duidelijk hoe ver die samenwerking gaat en ik zou dat graag weten voordat ik een knoop doorhak.

Een gewone Google Chromecast kun je toevoegen als standaard speaker in de settings van je Google Home en als je vervolgens roept "speel playlist X af" dan wordt die speellijst afgespeeld via de ingestelde streamingsdienst, bijvoorbeeld Spotify. Via de Home kun je dan bijvoorbeeld een nummer skippen. Werkt dit met Sonos net zo? En je kunt hetgeen afgespeeld wordt dan ook weer terugzien in de Sonos app en eventueel overnemen via de app? Of zijn dat in het Sonos systeem gescheiden werelden? Is er hier een Sonos bezitter die dit in de praktijk gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@D-e-n Interessante vraag. Ik kan je er niet op antwoorden anders dan dat Sonos en Google niet elkaars beste vrienden zijn. Google stelt eisen waar Sonos niet langer aan wil voldoen.

Je zou een Port kunnen bestellen bij Sonos en dan heb je 100 dagen de tijd het uit te proberen. Bevalt het niet dan stuur je de Port terug.

Maar eigenlijk lees ik alleen maar dat gebruikers ellende ervaren met Google Assistent i.c.m. Sonos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

GerCor schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:54:

Edit: @..Christiaan.. start jij een liedje vanuit de Spotify app en streamt dan naar Sonos als je vertraging ervaart? Want ik heb zelf geen Spotify maar gebruik de Spotify account van mijn zoon die is opgenomen in Sonos. Kies ik daar een liedje dan start het direct. Want dat wordt mij niet duidelijk uit jouw post.
In de Sonos app is het account van mijn vrouw gekoppeld. Via de app zero vertraging. Als ik via mijn spotify account op mijn telefoon wil streamen dan heb ik een seconde of 20 vertraging maar eenmaal verbonden is de vertraging weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:25

Sabbi

je denkt aan mij.

D-e-n schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:14:
Op mijn werk hebben we al Sonos speakers en nu overweeg ik een Sonos port toe te voegen aan onze audio setup thuis. Ik heb ook nog andere alternatieven in het vizier maar dat terzijde.

Ik begrijp dat Sonos samenwerkt met de Google assistent en aangezien we een Google Home speaker in onze woonkamer hebben klinkt dat erg aantrekkelijk. Maar het is me niet helemaal duidelijk hoe ver die samenwerking gaat en ik zou dat graag weten voordat ik een knoop doorhak.

Een gewone Google Chromecast kun je toevoegen als standaard speaker in de settings van je Google Home en als je vervolgens roept "speel playlist X af" dan wordt die speellijst afgespeeld via de ingestelde streamingsdienst, bijvoorbeeld Spotify. Via de Home kun je dan bijvoorbeeld een nummer skippen. Werkt dit met Sonos net zo? En je kunt hetgeen afgespeeld wordt dan ook weer terugzien in de Sonos app en eventueel overnemen via de app? Of zijn dat in het Sonos systeem gescheiden werelden? Is er hier een Sonos bezitter die dit in de praktijk gebruikt?
Ik heb Sonos en een Google home Hub, in de home app moet je eerst je sonos account koppelen, Spotify als je default audio service en daarna de sonos als default audio speaker voor de hub instellen. Als ik dan 'Hey Google, speel playlist x ' roep, start hij de playlist uit spotify op de sonos. In de Sonos app kan ik dan zien wat er speelt en harder zetten, naar volgende nummer skippen enz. Je kan alleen niet de playlist inzien, dus net als wanneer je direct vanuit de spotify app naar de sonos zou casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Heb onlangs een Sonos Connect S2 aangeschaft, welke warm wordt, ook wanneer deze niet gebruikt wordt. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-10 14:56
..Christiaan.. schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:31:
[...]

In de Sonos app is het account van mijn vrouw gekoppeld. Via de app zero vertraging. Als ik via mijn spotify account op mijn telefoon wil streamen dan heb ik een seconde of 20 vertraging maar eenmaal verbonden is de vertraging weg.
Ik ervaar hetzelfde in mijn setup. Als ik via Spotify Connect verbinding wil maken met een speaker, duurt het erg lang voordat de verbinding opgezet is. Als ik echter de eerste poging afbreek en het nog een keer probeer, werkt het wel direct. Via de Sonos app inderdaad geen enkel probleem, het lijkt erop dat het een Spotify Connect probleem is. Behalve bovenstaande workaround nog niks anders hierover kunnen vinden.

• Rallye
@..Christiaan.. Je weet dat je in de Sonos app meerdere Spotify accounts kunt koppelen en dat je een standaard account voor de app op jouw telefoon kunt kiezen?

@GerCor Ik ben best tevreden met Google Assistant op Sonos. Ik kan mijn Sonos devices, mijn lampen, mijn rolluiken en mijn stofzuiger er prima mee bedienen. Het enige dat sinds een jaar of zo slecht werkt is het aanroepen van Nederlandse radiozenders. Dat gaat regelmatig verkeerd, al zijn er work arounds (favoriete zender aanmaken in Google en die aanroepen, vestigingsplaats van de zender erbij zeggen). Lijkt een probleem/pesterijtje van Google voor Sonos.

[ Voor 58% gewijzigd door Rallye op 23-09-2023 07:24 ]

• GerCor
@Rallye Ik heb ook geen problemen. Maar nadat de Era's Google Assistent missen blijkt Google Assistent ook op de Move 2 MIA.

Dus ik kan me zo voorstellen dat Sonos de samenwerking met Google een keer helemaal gaat beëindigen.

• D-e-n
  • Nu online
GerCor schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:17:
@Rallye Ik heb ook geen problemen. Maar nadat de Era's Google Assistent missen blijkt Google Assistent ook op de Move 2 MIA.
Maar gaat dat om de speaker zelf die wel/niet als Google Assistant kan fungeren of om het casten vanuit een Google Home/Nest speaker naar een Sonos device? Dat zijn wel twee verschillende dingen denk ik? Ik neem aan dat je ook de Move 2 en de Era kunt aansturen vanuit een Google Home speakertje?

• GerCor
D-e-n schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:33:
[...]

Maar gaat dat om de speaker zelf die wel/niet als Google Assistant kan fungeren of om het casten vanuit een Google Home/Nest speaker naar een Sonos device? Dat zijn wel twee verschillende dingen denk ik? Ik neem aan dat je ook de Move 2 en de Era kunt aansturen vanuit een Google Home speakertje?
De Move 2 zelf inderdaad. Ik heb de Move. Daar kun je wel Google Assistent aan toevoegen.

NB: Ik heb verder geen ervaring met of kennis van Google hardware.

• D-e-n
  • Nu online
GerCor schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:39:
[...]

De Move 2 zelf inderdaad. Ik heb de Move. Daar kun je wel Google Assistent aan toevoegen.

NB: Ik heb verder geen ervaring met of kennis van Google hardware.
De reactie in het artikel onder deze review is wel enigszins verhelderend, in tegenstelling tot de review. Er zit dan dus wel verschil tussen de assistent functie van de speaker en het besturen ervan met een Google device

https://www.onemorething....android-google-assistant/

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 23-09-2023 18:25 ]

• Rallye
Je moet dus naast je met een microfoon uitgeruste speaker een Nest Mini leggen. Weer een stopcontact in gebruik.
En SVC en Alexa doen geen Nederlands……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:11
Na jaren luisterplezier op mijn Sonos apparaten, 9 stuks, heb ik sinds kort veel gezeur.
Speakers vallen weg uit de app (iPhone), muziek starten geeft error 1001 of error dat het Sonos apparaat niet bereikt kan worden, niet leuk dus.
Het lijkt ook wel af te hangen van aan welk wifi accesspoint mijn iPhone hangt.

Via de app op een bedrade PC werken alle speakers prima.

Mijn iPhone heeft altijd een prima internet verbdinding over wifi.

Alle Sonos apparaten werken via Wifi, dus geen Sonos net.

Iemand nog tips en truuks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:53
Maak ik eindelijk de overstap naar iPhone, want ik wilde een kleiner toestel (iPhone 13 Mini), besluiten ze (Sonos & Apple) om één van de fijnere features eruit te slopen: het bedienen van het volume met de volumeknoppen!

Jeetje, wat suf! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Was meer een besluit van Apple, die dit niet toestaat bij apps die geen muziekspeler zijn - de Sonos app is een afstandsbediening. Sonos had hier een “hack” voor, maar kreeg het niet meer betrouwbaar aan de gang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-10 11:03
Vind wel jammer dat als je een goed geluid systeem heb zoals een sonos arc en sub en 2 x de sonos era300

En je zit naar espn voetbal te kijken en ook viaplay dat er nog steeds niet in 5.1 dolby digitall word uitgezonden
Nu hoor je eigenlijk alleen het geluid uit je arc.
En bij elke zender ook een geluidsverschil.

Blijft dit wel jammer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-10 14:30
Yonix schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:36:
Maak ik eindelijk de overstap naar iPhone, want ik wilde een kleiner toestel (iPhone 13 Mini), besluiten ze (Sonos & Apple) om één van de fijnere features eruit te slopen: het bedienen van het volume met de volumeknoppen!

Jeetje, wat suf! :')
Ja suf he. Hier werkte het altijd perfect. Heb heel veel Sonos door hele huis en buiten. Ik grijp nog steeds mis met de knoppen🥲

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Voor mensen die, net als ik, geen eArc hebben op hun TV en toch willen genieten van Atmos (DD+ in elk geval) via een streamingsdienst; ik heb onlangs de FeinTech VAX04101A aangeschaft als goedkoper alternatief voor de HDFury Arcana en ik moet zeggen dat het tot nu toe feilloos werkt! Heb je gelijk een ingebouwde switch :-) TrueHD Atmos is me nog niet gelukt, aangezien ik alleen maar een Chromecast met Google TV heb en die ondersteund dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
zoeven was mijn Sonos app non-responsive en klaagde uiteindelijk dat mijn Sonos systeem niet op hetzelfde WIFI zat.

Even de Arc van de stroom halen was voldoende om eea. te herstellen. Het valt me nu op dat in de Apple Store er sinds de update van vorige week veel vergelijkbare klachten zijn zoals de mijne en in dit topic: grote traagheid en niet reageren.

Even googlen:
https://en.community.sono...vices-disappeared-6885672
https://en.community.sono...te-is-a-nightmare-6885678
https://www.reddit.com/r/...o0/sonos_stopped_working/

Is er meer te melden?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Rallye
Het lijkt erop dat de vorige update bij veel mensen een glitch heeft veroorzaakt. Even opnieuw opstarten en evt. de app resetten is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-10 12:52
Hoi, iemand hier enig idee of het binnenkort mogelijk is een tweede sub mini toe te voegen in je huiskamer? Vooralsnog is het nog niet mogelijk namelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
ASS-Ware schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:21:
Na jaren luisterplezier op mijn Sonos apparaten, 9 stuks, heb ik sinds kort veel gezeur.
Speakers vallen weg uit de app (iPhone), muziek starten geeft error 1001 of error dat het Sonos apparaat niet bereikt kan worden, niet leuk dus.
Het lijkt ook wel af te hangen van aan welk wifi accesspoint mijn iPhone hangt.

Via de app op een bedrade PC werken alle speakers prima.

Mijn iPhone heeft altijd een prima internet verbdinding over wifi.

Alle Sonos apparaten werken via Wifi, dus geen Sonos net.

Iemand nog tips en truuks?
Oorzaak gevonden, de firmware van mijn Unifi Access Points.
Ik ben 2 firmware versies terug gegaan en alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2maxi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 24-10 14:49
ASS-Ware schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:07:
[...]

Oorzaak gevonden, de firmware van mijn Unifi Access Points.
Ik ben 2 firmware versies terug gegaan en alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Dat is mooi! Mag ik vragen specifiek welke firmware aanpassing roet in het eten gooide? IPv6 functionaliteit of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
U2maxi schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:59:
[...]

Dat is mooi! Mag ik vragen specifiek welke firmware aanpassing roet in het eten gooide? IPv6 functionaliteit of iets dergelijks?
Ook nieuwsgierig … ben helemaal up to date met firmware/controller en heb nergens last van.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
U2maxi schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:59:
[...]

Geen idee.
Ik zag veel problemen met de laatste firmware, ben 1 versie teruggegaan en had daar ook issues mee, toen teruggegaan naar firmware 6.5.28 en daarmee waren alle problemen verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10 09:10
Ik heb sinds een paar maanden een Connect Amp (ZP120). Werkt in de basis heel goed, erg blij mee.
Maar...Spotify Connect hapert gemiddeld zo'n 1x per uur. Stopt met afspelen om na een seconde of 5 a 10 weer verder te gaan waar hij was gebleven.
Best wel irritant. Heb gelezen dat ik niet de enige ben en heb volgens mij de tips van elders opgevolgd. Spotify als service verwijderd en weer toegevoegd.
Netwerkaansluiting wisselen van bedraad naar WiFi maakt ook geen verschil. Met alle andere aansluitingen op hetzelfde netwerk geen enkel probleem.
Wat kan ik nog meer doen om dit probleem op te lossen? Internetradio en afspelen van eigen content op mijn NAS werken probleemloos. Spotify vanuit de Sonos S1 app lijkt het ook goed te doen, maar is een stuk minder praktisch en gebruiksvriendelijk.
Ben benieuwd of er nog iemand iets weet wat kan leiden tot verbetering/oplossing. Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Volgens mij is dat typisch voor oudere Sonos devices. Kijk eens op het engelstalige forum (de zoekfunctie werkt miet erg mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10 09:10
Rallye schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:45:
Volgens mij is dat typisch voor oudere Sonos devices. Kijk eens op het engelstalige forum (de zoekfunctie werkt miet erg mee).
Hmmm, ok, je bedoelt https://en.community.sonos.com ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Ja, die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
ASS-Ware schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:48:
[...]

Geen idee.
Ik zag veel problemen met de laatste firmware, ben 1 versie teruggegaan en had daar ook issues mee, toen teruggegaan naar firmware 6.5.28 en daarmee waren alle problemen verdwenen.
Voor de early access enthousiasten is nu firware 6.6.38 uit.
Daar draai ik nu een paar dagen mee en mijn Sonos speakers doen het weer prima.
Mocht je geen early access aan hebben staan, dan kun je de firmware ook met de hand downloaden op https://community.ui.com/...8e-4a4c-bfd1-c5f7d74385d3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-10 21:50
Dan ga ik die firmware ook eens uitproberen. Ik heb problemen met de nieuwe Move 2. Valt om de haverklap een paar seconden weg.
Verder weigert de Move 2 verbinding met een AP te maken dat op kanaal 153 uitzendt. Alle andere wifi apparaten incl. twee nieuwe Era 100's hebben daar geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
benjans68 schreef op zondag 24 september 2023 @ 15:59:
Vind wel jammer dat als je een goed geluid systeem heb zoals een sonos arc en sub en 2 x de sonos era300

En je zit naar espn voetbal te kijken en ook viaplay dat er nog steeds niet in 5.1 dolby digitall word uitgezonden
Nu hoor je eigenlijk alleen het geluid uit je arc.
En bij elke zender ook een geluidsverschil.

Blijft dit wel jammer vinden
Ik kijk F1TV. Dolby Multichannel PCM 2.0 en heb wel geluid uit de Sonos One SL. Nou is het natuurlijk meer luisteren naar de commentatoren dan racegeluid maar er is wel degelijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-10 15:29

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb mijn Play:1 speakers uit de surround gegooid omdat mijn vrouw klaagt over ruis uit de speaker die achter (of eigenlijk op :+ ) de bank staat.

Heb hem gereset en alles maar de ruis blijft. Beetje rond zoeken leert mij dat het vaker voorkomt. Iemand toch nog een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Masimo schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:50:
Dan ga ik die firmware ook eens uitproberen. Ik heb problemen met de nieuwe Move 2. Valt om de haverklap een paar seconden weg.
Verder weigert de Move 2 verbinding met een AP te maken dat op kanaal 153 uitzendt. Alle andere wifi apparaten incl. twee nieuwe Era 100's hebben daar geen moeite mee.
Korte update. Nieuwe firmware op de Unifi AP's levert niks op.
Wat ik wél merk is dat de Move 2 een héél erg sticky client is. Maakt bij voorkeur verbinding met het laatst gebruikte AP, ook al is die op dat moment niet de beste qua signaal, en is daar moeilijk van weg te krijgen, ook niet met een "reconnect" opdracht vanuit het AP. Zodra die echter wél naar een ander AP roamt en een beter signaal krijgt is het wegvallen van de stream gedurende de paar seconden ook verdwenen.
Kanaal 153 is echter nog steeds een no-go, en dat is helaas het kanaal dat mijn buiten-AP gebruikt. Dus ik zal de boel qua kanalen maar eens omgooien, zodat de Move 2 buiten wel goed signaal kan oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Masimo schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:21:
[...]

Korte update. Nieuwe firmware op de Unifi AP's levert niks op.
Wat ik wél merk is dat de Move 2 een héél erg sticky client is. Maakt bij voorkeur verbinding met het laatst gebruikte AP, ook al is die op dat moment niet de beste qua signaal, en is daar moeilijk van weg te krijgen, ook niet met een "reconnect" opdracht vanuit het AP. Zodra die echter wél naar een ander AP roamt en een beter signaal krijgt is het wegvallen van de stream gedurende de paar seconden ook verdwenen.
Kanaal 153 is echter nog steeds een no-go, en dat is helaas het kanaal dat mijn buiten-AP gebruikt. Dus ik zal de boel qua kanalen maar eens omgooien, zodat de Move 2 buiten wel goed signaal kan oppikken.
Zendvermogen al es omlaag geschroefd?
Dat kan ook zorgen voor blijven plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik heb alles qua zendvermogen optimaal ingeregeld. Alle andere apparatuur, Android phones, iPhones, laptops, inclusief Sonos Roams, en ook een Era 100 als ik die door huis en tuin verplaats, roamt er vrolijk op los. Zonder issues. Dat zie ik ook in de Unifi controller. Alleen de Move 2 is sticky. Ik vermoed dat het met een soort drempel van de signaalsterkte te maken heeft die mogelijk in de Move 2 zit ingebakken. Als ik de Move 2 binnen een meter of twee naast een van de AP's zet, dan springt ie wél over. In de Unifi controller zie ik dan ook hoge verbindingssnelheden (Rx/Tx) oplopend tot 1200 Mbps elk.
En, zoals gezegd, wil de Move 2 niet met het AP op kanaal 153 verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
@Masimo ken je dit topic in het Ubiquity forum? Het is al 6 jaar actief.

https://community.ui.com/...-8f8f-4ca36c486f1c?page=6

Niet direct de oplossing voor je probleem maar misschien vind je hier wat tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-10 10:45

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb de afgelopen maand mijn oude, traditionele setup (Canton receiver, Pioneer fronts en KEF 3005 surround set) vervangen door een Sonos setup. Ik begon met twee One SL's , daarna een Beam Gen 2 erbij en twee ERA 300. Ik vond de Beam niet krachtig genoeg voor de woonkamer (50m2) en die is inmiddels vervangen door de Arc. Dus nu heb een Arc en twee ERA 300's in de woonkamer en de One SL's zijn naar de eetkamer verhuisd. Atmos werkt in de woonkamer, maar zodra ik groepeer met de eetkamer, verlies ik Atmos. Ik lees in dit topic tegenstrijdige berichten hierover.
Maar goed, ik mis dus nog een Sub. Ik kan via MP een Sub Gen 2 (of 1, weet ik nog niet zeker) overnemen. Is dat verstandig, of beter de Gen 3 pakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
vanDaal schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:13:
Ik heb de afgelopen maand mijn oude, traditionele setup (Canton receiver, Pioneer fronts en KEF 3005 surround set) vervangen door een Sonos setup. Ik begon met twee One SL's , daarna een Beam Gen 2 erbij en twee ERA 300. Ik vond de Beam niet krachtig genoeg voor de woonkamer (50m2) en die is inmiddels vervangen door de Arc. Dus nu heb een Arc en twee ERA 300's in de woonkamer en de One SL's zijn naar de eetkamer verhuisd. Atmos werkt in de woonkamer, maar zodra ik groepeer met de eetkamer, verlies ik Atmos. Ik lees in dit topic tegenstrijdige berichten hierover.
Het is zoals jij schrijft: zodra je groepeert met niet Atmos luidsprekers verlies je Dolby Atmos.
Maar goed, ik mis dus nog een Sub. Ik kan via MP een Sub Gen 2 (of 1, weet ik nog niet zeker) overnemen. Is dat verstandig, of beter de Gen 3 pakken?
Je hebt nu de nieuwste versie Arc en Era 300. Dan zou ik ook een sub gen 3 nemen. Maar goed, alle versies subs van Sonos zijn geschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb niet het idee dat de Sub heel erg veranderd is, ondanks de nieuwere versies. Natuurlijk loop je met een oudere Sub iets meer kans op een defect, maar daar zal de prijs ook naar zijn. Sub 2 is misschien het beste - mijn set up (met Sub Gen 2) is bijna vijf jaar oud. Een Sub Gen 1 is dus nog ouder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:30:
Ik heb niet het idee dat de Sub heel erg veranderd is, ondanks de nieuwere versies. Natuurlijk loop je met een oudere Sub iets meer kans op een defect, maar daar zal de prijs ook naar zijn. Sub 2 is misschien het beste - mijn set up (met Sub Gen 2) is bijna vijf jaar oud. Een Sub Gen 1 is dus nog ouder.
Toch 2 verschillen:
- Je kunt een 2e Sub alleen koppelen aan een Sub gen 3 en,
- Alleen de Sub gen 3 (en de Sub Mini) is/zijn geschikt voor Amazon True HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik bedoelde vooral geluid, maar je hebt gelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
Sinds gisteravond eigenaar van een setje Era 300-speakers, ter upgrade van mijn Play: 1’s:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sg4jnV94nS8JhJlKm2Lpb3WD914=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVzZNzjo14EldQIOS4AuDK5V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Po4f_h7JNai8eYuUOhn-Veyqmyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjNqreqzBbcicwBoMzO2ccbX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AX8Q3wtVNd6Lj5nlbaWc8TW0fqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uop4pEakeYkoQ88oNKBIs3Zo.jpg?f=fotoalbum_large

Dat brengt de setup nu op: 1x ARC, 1x SUB en 2x Era 300.

Eerste indruk(ken)? Spuuglelijk. :o Echter, het geluid is de aanschaf meer dan waard. :9~

Gisteravond meteen een Dolby Atmos-sessie gehouden en dan merk je echt wel verschil: je zit soms midden in de muziek. Daarnaast klinkt het geheel voller; Norah Jones en Olafur Arnalds zijn daar een goed voorbeeld van. :*) Daarnaast hebben we met net zoveel plezier naar Elton John, Spice Girls en Fleetwood Mac geluisterd.

Je merkt wel dat de toevoeging van Dolby Atmos afhankelijk is van de mixing, want er waren ook genoeg nummers / albums waar het gek klonk - alsof er een effectje werd gedropt ergens in het nummer - of uit balans: achtergrond zangers heel aanwezig maar de zanger zelf ‘gemoffeld’.

Oh en films? Ja, tof! Vanochtend met open mond naar de achtervolgingsscène in ‘The Batman’ (native UHD Blu-ray) gekeken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Yonix schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:57:
Sinds gisteravond eigenaar van een setje Era 300-speakers, ter upgrade van mijn Play: 1’s:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eerste indruk(ken)? Spuuglelijk. :o Echter, het geluid is de aanschaf meer dan waard. :9~

Gisteravond meteen een Dolby Atmos-sessie gehouden en dan merk je echt wel verschil: je zit soms midden in de muziek. Daarnaast klinkt het geheel voller; Norah Jones en Olafur Arnalds zijn daar een goed voorbeeld van. :*) Daarnaast hebben we met net zoveel plezier naar Elton John, Spice Girls en Fleetwood Mac geluisterd.

Je merkt wel dat de toevoeging van Dolby Atmos afhankelijk is van de mixing, want er waren ook genoeg nummers / albums waar het gek klonk - alsof er een effectje werd gedropt ergens in het nummer - of uit balans: achtergrond zangers heel aanwezig maar de zanger zelf ‘gemoffeld’.

Oh en films? Ja, tof! Vanochtend met open mond naar de achtervolgingsscène in ‘The Batman’ (native UHD Blu-ray) gekeken. 8)
Gaaf! Heb precies dezelfde ervaringen. Ik vind dat 5.1 content ook beter klinkt ivm de One’s. Heb je de PS5 al op Atmos gezet en Returnal gespeeld, vond ik ook aardig wow. Bij mij staan de era’s helaas wel 2 meter achter me helaas en 6 meter uit elkaar.

Weet trouwens niet of dit de plek is, maar heb van Sonos een 20% coupon gekregen. Alleen vandaag nog geldig. Mocht iemand op het punt staan iets aan te schaffen, PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Die speakers zo vlak naast/achter de bank? Het lijkt mij onaangenaam om zo dicht bij de speaker te zitten ... tettert dat niet erg in je oren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87

Die scène dat hij de Batmobile start. Geluid hard bass op Max. Kippenvel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik heb onlangs Truplay weer uitgevoerd. Volgens Sonos staan mijn rears 3 meter bij mij vandaan. Dit is <1 meter in werkelijkheid. Ik kan de afstand niet meer aanpassen achteraf. Hoe kan ik dit wel goed instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Wat betreft de plaatsing van de Era 300-speaker, wat is beter: naar de luisteraar toe gericht of naar de tv gericht?

Op het internet lees ik wisselende verhalen, maar lees ik vaker terug dat ze naar de televisie gericht moeten worden i.v.m. de ‘front firing speaker’ die uitgeschakeld is in een surround-opstelling en het juist de ‘side en upwards firing speakers’ zijn die het harde werk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Yonix schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:27:
Wat betreft de plaatsing van de Era 300-speaker, wat is beter: naar de luisteraar toe gericht of naar de tv gericht?

Op het internet lees ik wisselende verhalen, maar lees ik vaker terug dat ze naar de televisie gericht moeten worden i.v.m. de ‘front firing speaker’ die uitgeschakeld is in een surround-opstelling en het juist de ‘side en upwards firing speakers’ zijn die het harde werk doen.
Misschien heb je hier iets aan? Ik zag gisteren jouw foto en dacht: hoe kun je nou de luidsprekers zowat tegen de muur plaatsen als het geluid juist alleen uit de zijkanten en bovenkant komt in een surroundopstelling? Maar goed, ik heb de Era 300 niet maar het lijkt me dat je toch wat ruimte wilt hebben.

https://www.youtube.com/watch?v=e5vSrywKqgE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

..Christiaan.. schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:31:
[...]

Problem solved. Zelf niks gedaan maar verbind nu weer als vanouds binnen enkele seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22-10 21:47
Ik ben me ook aan het oriënteren om traditionele stereo set te gaan vervangen door Sonos.
Setup die ik voor ogen heb:
- Arc
- 2x Era 100
- 1x Sub 3

Nu kom ik mbt Google assistant wat tegenstrijdige berichten tegen.

Kan de Arc nog als Google assistant speaker fungeren?
Zo, nee. Is het mogelijk om met een 'hey google command' richtig bijv Nest Hub muziek op de Sonos speakers af te laten spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Schwarz schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:56:
Ik ben me ook aan het oriënteren om traditionele stereo set te gaan vervangen door Sonos.
- Arc
- 2x Era 100
- 1x Sub 3

Zo, nee. Is het mogelijk om met een 'hey google command' richtig bijv Nest Hub muziek op de Sonos speakers af te laten spelen?
Ik heb bijna dezelfde setup. Er zit Google assistant op, maar in de praktijk werkt dit niet of nauwelijks. Ik heb daarom de hele Sonos setup als speakers gekoppeld met mijn Google Home Mini.
Je opent de Google Home App en zoekt Sonos op bij ‘Apparaten’ en dan op het plusje klikken, en ‘werkt met Google’ kiezen.

Nu werkt het perfect. Alleen het afspelen van Apple Music is dan niet mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Gumball op 20-10-2023 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-10 13:53
Google Assistent werkt erg slecht op Sonos devices.

Zo slecht zelfs dat ik naast mijn Sonos Play One's een Google Nest mini heb liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Schwarz De Arc heeft gewoon nog GA. De Era’s en Move 2 niet. Bij de Era’s als surrounds werkt GA dus gewoon via de microfoon van de Arc. Je kunt je Arc ook als standaard speaker voor een Google device instellen - zo heb ik het tenminste bij een Nest Mini en een Symfonisk.
@Gumball Correctie: bij jou functioneert GA niet (goed), zo begrijp ik? Bij mij werkt GA via de Beam prima, op de bekende GA-fout na die Google op Sonos niet voor elkaar heeft: het niet goed weergeven van radiozenders. Ik kan Philips Hue, Tahoma, Samsung TV (in ieder geval aan en uit, iets anders doe ik niet met GA en TP-Link Deco (gastennetwerk aan of uit) prima bedienen via Hue, Spotify op Sonos ook.

Ik vind het jammer dat Sonos GA niet meer (zonder Nest) op zijn speakers toelaat. SVC en Alexa zijn niet in het Nederlands te krijgen, wat voor mij (en vooral mijn huisgenoten) wel een nadeel is.

[ Voor 13% gewijzigd door Rallye op 20-10-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Rallye schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:46:
@Schwarz De Arc heeft gewoon nog GA. De Era’s en Move 2 niet. Bij de Era’s als surrounds werkt GA dus gewoon via de microfoon van de Arc. Je kunt je Arc ook als standaard speaker voor een Google device instellen - zo heb ik het tenminste bij een Nest Mini en een Symfonisk.
@Gumball Correctie: bij jou functioneert GA niet (goed), zo begrijp ik? Bij mij werkt GA via de Beam prima, op de bekende GA-fout na die Google op Sonos niet voor elkaar heeft: het niet goed weergeven van radiozenders. Ik kan Philips Hue, Tahoma, Samsung TV (in ieder geval aan en uit, iets anders doe ik niet met GA en TP-Link Deco (gastennetwerk aan of uit) prima bedienen via Hue, Spotify op Sonos ook.

Ik vind het jammer dat Sonos GA niet meer (zonder Nest) op zijn speakers toelaat. SVC en Alexa zijn niet in het Nederlands te krijgen, wat voor mij (en vooral mijn huisgenoten) wel een nadeel is.
Bij mij schakeld de microfoon zichzelf voortduren uit en aan (letterlijk de hele tijd). Dit probleem is veelvuldig te vinden op bijvoorbeeld Reddit, vooral op de Arc. Sonos doet hier niks mee, waarschijnlijk omdat de relatie met Google toch al niet best is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenMonkey
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-10 16:10
Hier even beland omdat ik ook aan Sonos denk als minimalistische en gemakkelijke oplossing voor de woonkamer.

Momenteel heb ik gewoon een versterker (Marantz) + 2 zuilspeakers van Wharfedale, welke ik 15 jaar geleden 2ehands heb gekocht en nog steeds erg veel plezier van het prachtige geluid, vooral voor muziek. Maar het wordt tijd voor iets anders en het zou fijn zijn als de zuilspeakers, kabelwerk en versterker weg kunnen, scheelt toch weer ruimte in de woonkamer.

Ik zit te denken aan een enkele sonos era 300. Die schijnt de ruimte mooi te kunnen vullen ondanks dat het maar 1 speaker is.

Mijn vraag: voldoet dit ook voor TV en kan dit draadloos? (We hebben nu een oude tv met android TV dongle erin, maar we gaan waarschijnlijk ook een nieuwe TV kopen, wellicht een LG oled). We zijn totaal niet veeleisend qua TV geluidsbeleving maar zouden het wel fijn vinden als de era 300 direct het TV geluid weergeeft als je de TV aan zet. En je dus ook niet hoeft te pielen in de app o.i.d. En hoe zou de surround ervaring zijn voor iemand die daar niet erg veeleisend in is?

Evt kunnen we er een ARC bij nemen, maar dat is toch weer een apparaat en ook wel zonde van het geld aangezien we het vooral voor de muziek doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

ZenMonkey schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:12:
Hier even beland omdat ik ook aan Sonos denk als minimalistische en gemakkelijke oplossing voor de woonkamer.

Momenteel heb ik gewoon een versterker (Marantz) + 2 zuilspeakers van Wharfedale, welke ik 15 jaar geleden 2ehands heb gekocht en nog steeds erg veel plezier van het prachtige geluid, vooral voor muziek. Maar het wordt tijd voor iets anders en het zou fijn zijn als de zuilspeakers, kabelwerk en versterker weg kunnen, scheelt toch weer ruimte in de woonkamer.

Ik zit te denken aan een enkele sonos era 300. Die schijnt de ruimte mooi te kunnen vullen ondanks dat het maar 1 speaker is.

Mijn vraag: voldoet dit ook voor TV en kan dit draadloos? (We hebben nu een oude tv met android TV dongle erin, maar we gaan waarschijnlijk ook een nieuwe TV kopen, wellicht een LG oled). We zijn totaal niet veeleisend qua TV geluidsbeleving maar zouden het wel fijn vinden als de era 300 direct het TV geluid weergeeft als je de TV aan zet. En je dus ook niet hoeft te pielen in de app o.i.d. En hoe zou de surround ervaring zijn voor iemand die daar niet erg veeleisend in is?

Evt kunnen we er een ARC bij nemen, maar dat is toch weer een apparaat en ook wel zonde van het geld aangezien we het vooral voor de muziek doen
Als je alleen voor muziek gaat zou ik 2 Fives kopen of 2 era 100/300 met eventueel een mini sub. Ligt een beetje aan je voorkeur voor een traditioneel stereo geluid vs. Dolby Atmos. Zou altijd een pair kopen, dat is 300% een verbetering tov 1 is mijn ervaring.

Een enkele/twee Era's zou ik niet op een tv aansluiten. Technisch gezien kan het wel via Apple tv, maar dan verlies je de upfiring channel en fungeren ze gewoon als stereo pair.

Hier heb je wellicht wat aan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Gumball Dat probleem komt inderdaad vaker voor. Maar niet bij iedereen met een Arc. Met jouw uitleg begrijp ik wat je zegt, maar dit mist wel de nuance dat het bij velen wel werkt. En met een Nest Mini zou het sowieso moeten werken.

@Sahi_NL Dat is niet mijn ervaring, op de al genoemde verkeerde radiozenders na. Wat gaat er bij jou verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Sinds de overstap naar twee Era 300-speakers had ik twee Play: 1’s over en die heb ik vandaag een nieuwe plek gegeven: één in de slaapkamer en de ander in de badkamer.

Voor de badkamer hadden we eigenlijk een Move gekocht die zijn vaste plek heeft in de keuken - en vanuit daar ook makkelijk de tuin in kan worden getild. Echter, ik kreeg de Move met geen mogelijkheid stabiel verbonden met mijn (Mesh) netwerk daar. In de ruimte naast de badkamer hangt een Repeater, maar dat mocht niet helpen.

Maar goed, dat probleem is verleden tijd, want in de badkamer staat nu een Play: 1 en die speelt stabiel zijn muziekjes af. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7jjgRTt2RrUw7d4h9h0B_q2MnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yZkEw5KGQNyDihEUB8mUQ5rw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-10 10:45

vanDaal

-ismeereentje

Ik ben op zoek naar twee vloerstandaarden voor mijn Era 300's. De originele vind ik te duur. Hier zijn er binnenkort twee te koop voor 105 euro:
https://www.kabeldirect.n...oPGTGfSqHaPxoCW9oQAvD_BwE

Zou het wat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:27
Goedenavond Tweakers!

Black Friday komt er weer aan en net in een nieuw huis. We merken dat het bereik van alles een soundbar en sub in de woonkamer niet ideaal is. Het geluid valt in de keuken echt weg. Mooi moment om de SONOS set te upgraden!

Huidige situatie en ruimte:
Oranje = Playbar -> ARC
Blauw = SUB Gen 2
Groen = nog aan te schaffen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IcDnYihXzWdyRIHN_Q9HkdWPZ2A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Wb6RKns1OaWOKHM57b5gx6Rt.png?f=fotoalbum_large

De Playbar wil ik sowieso graag upgraden naar een ARC. Nu twijfel ik alleen of we moeten gaan voor de Era 100 of 300 op de groene plek in de tekening. Het is een redelijk grote ruimte, echter staan de speakers wel relatief dichtbij elkaar (+- 3M tussenruimte). Hebben jullie enig advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Ben benieuwd of sonos nog nieuwe items gaan toevoegen op de arc en andere speakers

Ik weet er wel 2 dts x en een equalizer voor de centerspeaker.
En voor de Era 300 toch de voorspeaker instellen bij dolby atmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@benjans68 Juist bij Atmos doen die front speakers het toch wel? Alleen bij surround niet? Zie https://en.community.sono...ver-clarification-6886339

@JWWhisky Ik neem aan dat je die speakers voornamelijk voor muziek gaat gebruiken. Geen Atmos muziek? Dan zou je ook nog voor Five’s kunnen gaan. Of één Five in de “onderste” hoek en een One of Era 100 in het keukenblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
Duidelijk verhaal dus

Ik gebruik eigelijk mijn sonos set voor films en niet echt voor muziek en hoopte toen dat de Era300 een aanvulling op zal zijn

Ik zoek eigenlijk de goede soundbar set die dat goed kan,maar dat zal niet meevallen źeker omdat ik van de receiver met bedrade speakers niet meer wilde hebben.

Zoek eigenlijk een goede mix van sonos samen met sony soundmapping maar dan wel de sonos kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:47
Voordat ik hem aanschaf, weet iemand of ik Sonos kan aansturen/gebruiken via een Apple HomePod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Laurences schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:58:
Voordat ik hem aanschaf, weet iemand of ik Sonos kan aansturen/gebruiken via een Apple HomePod?
Zoiets? https://www.imore.com/how...ti-speaker-surround-sound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:06
Iemand ervaring met de verschillen tussen de era 300’s en de five’s?
Ik ben in het bezit van de sonos arc en kijk veel films via netflix.. zit er veel voordeel aan de era’s met atmos ondersteuning? Of is in de praktijk de five beter en mooier geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2024

Skv

Hi GOTers,

In mijn woonkeuken (ruimte van 4,70 bij 8 meter) wil ik de muziek-experience verbeteren tov mijn huidige Bose Revolve+ speaker. Er is geen TV in deze ruimte, dus het is alleen voor muziek.

Op twee plekken aan de wand (nieuwbouw) heb ik een stopcontact hoog op de wand laten realiseren, waar ik boxjes op aan wil sluiten. Ik twijfel nu tussen de Era 100 en Era 300 op deze plekken.

Gevoelsmatig zouden twee Era 100's voldoende moeten zijn voor de grootte van de ruimte. En is een setup met twee 300's overkill en niet zo kosten-efficiënt. Een combi met een 100 en een 300 lijkt me in praktijk ongebalanceerd geluid geven. Toch?

Wat zijn jullie ervaringen/adviezen? Gaan voor 100/100, 100/300 of 300/300?

Een plaatje (het gaat om de twee blauwe stippen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPhNtuCHLkYcteMOQrKSXVHOKuU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IJ6caPWDGglWJnkxZmYWLLHQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Skv op 25-10-2023 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Skv De Era 300 is een Dolby Atmos speaker en niet ontworpen om hoog aan de muur te hangen. Die hoort op oorhoogte te staan als je zit. Gezien de tekening gaat het jou niet om een stereoopstelling en gezien de hoogte ook niet om kwaliteit geluid maar meer dat er muziek speelt op de achtergrond. Ik heb zelf 2 keer een Sonos One maar het is niet de beste kwaliteit geluid. Er mist nogal wat bass. Dus voor mooi geluid moet je een subwoofer erbij hebben. Je zou ook aan de Five kunnen denken maar die zijn weer erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

GerCor schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:51:
@Skv De Era 300 is een Dolby Atmos speaker en niet ontworpen om hoog aan de muur te hangen. Die hoort op oorhoogte te staan als je zit. Gezien de tekening gaat het jou niet om een stereoopstelling en gezien de hoogte ook niet om kwaliteit geluid maar meer dat er muziek speelt op de achtergrond. Ik heb zelf 2 keer een Sonos One maar het is niet de beste kwaliteit geluid. Er mist nogal wat bass. Dus voor mooi geluid moet je een subwoofer erbij hebben. Je zou ook aan de Five kunnen denken maar die zijn weer erg groot.
Juist. Een verdieping hoger is mijn TV-opstelling. Daar zou ik dan kunnen kiezen voor 2x Era 300 en een Soundbar (want Dolby Atmos is bij films wel prettig).

En dan beneden voor 2x een Era 100 aan de muur, eventueel later uit te breiden met een sub.
Het is op de begane grond inderdaad meer muziek voor tijdens het koken, de borrel of het lezen van de krant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
Schwarz schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:56:
- Arc
- 2x Era 100
- 1x Sub 3

Als alternatief voor bovenstaande setup bedacht ik me dat dit ook een optie is:
- Arc
- 2x Era 300
- Geen Sub

Wat zal de beste geluidskwaliteit geven?
Gebruik zal voornamelijk het afspelen van muziek zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En inmiddels zijn de Era’s retour en staan de Play: 1’s weer te shinen op hun oude plek. Reden? Uiteindelijk bleken de Era’s toch te groot en lomp voor de ruimte waar ze stonden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Schwarz schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:55:
[...]

Als alternatief voor bovenstaande setup bedacht ik me dat dit ook een optie is:
- Arc
- 2x Era 300
- Geen Sub

Wat zal de beste geluidskwaliteit geven?
Gebruik zal voornamelijk het afspelen van muziek zijn.
Gewoon beide opties uitproberen lijkt mij. Duur zat.

Moet ik er wel bij vermelden: eenmaal een Sub wil je nooit meer zonder.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 27-10-2023 02:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skv

Skv

Yonix schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:57:
[...]

En inmiddels zijn de Era’s retour en staan de Play: 1’s weer te shinen op hun oude plek. Reden? Uiteindelijk bleken de Era’s toch te groot en lomp voor de ruimte waar ze stonden. :)
Qua formaat in de ruimte bedoel je, of qua 'geweld' van geluid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-10 21:40
Iedereen heeft een beetje dezelfde vraag tegenwoordig, ERA 100's of 300's.

Nu, ik sluit me daarbij aan :')

Beam G2 + Sub G3 + 2x One SL's hier in de woonkamer. In een vierkant opgesteld volgens de vorm van de woonkamer (die open verbonden is met de keuken). Super tevreden van overigens. Ik weiger de Beam te vervangen door een ARC tot hier een nieuwe variant van is, want de Beam bokst echt boven zijn klasse, die doet het fantastisch.

ALS ik al iets zou missen, want het is eigenlijk een luxeprobleem, is het iets meer ruimtevulling bij het luisteren van muziek. Ik ben vooral benieuwd naar het effect van een ERA 100's omdat die 2 tweeters heeft ipv 1. Iemand die deze upgrade al heeft uitgevoerd? ERA 300's lijkt me pure overkill eerlijk gezegd, zeker zonder ARC.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
GerCor schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 01:59:
[...]

Gewoon beide opties uitproberen lijkt mij. Duur zat.

Moet ik er wel bij vermelden: eenmaal een Sub wil je nooit meer zonder.
Dit is de setup die ik voor ogen heb. Wat zal betekenen dat de Era's achter je komen te staan. Bij de 300s ben ik er wel wat bang voor dat er dan te veel geluid van achter zal komen. Of is dit onterecht?
(Luidsprekers naast de TV ziet de vrouw niet zitten)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7osTs2x6hb1zeTlw0Lp9_WmNRSg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6ybttFyeCRtve1ttgO0kRUIr5aN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-10 21:40
Er lopen trouwens 'pre-black friday' kortingen op de officiële website van Sonos dit weekend. Voor zij die nog op zoek zijn naar bepaalde sets misschien wel interessant.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Schwarz De 300’s moet je aan de zijkant minstens 20cm van de muur houden. Aangezien je ze ook nog vlak achter de bank zet, zou ik gewoon voor de 100’s gaan. Anders wordt het gauw wat overweldigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-10 13:53
Rallye schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:55:

@Sahi_NL Dat is niet mijn ervaring, op de al genoemde verkeerde radiozenders na. Wat gaat er bij jou verkeerd?
Heel veel commando's die ik geef aan Google komen niet door (ook niet zichtbaar in de myactivity pagina van Google, of als blanco entries). Daarnaast werkten heel veel commando's niet.

Ik vermoed dat het komt omdat mijn GA in het Nederlands (voor vrouw en kind) staat, wellicht gaat Engels beter. Beide talen instellen was helemaal dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Skv schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:55:
[...]

Qua formaat in de ruimte bedoel je, of qua 'geweld' van geluid?
Uiteindelijk waren ze té groot voor de ruimte en konden we er na een week nog niet aan wennen - en dan hebben we het vooral over het formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:38
Darks schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:41:
Er lopen trouwens 'pre-black friday' kortingen op de officiële website van Sonos dit weekend. Voor zij die nog op zoek zijn naar bepaalde sets misschien wel interessant.
denk niet te combineren met ing rentepunten?
zijn het "goede deals"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-09 22:52
Slingertj3 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:36:
[...]

denk niet te combineren met ing rentepunten?
zijn het "goede deals"?
Inderdaad niet te combineren. Goede deals.. op zich, 20% korting.
Pagina: 1 ... 161 ... 200 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.