Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 03-11-2022 09:28 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Gokje. Plus standaard voor de 2 One SL. Anders heb je teveel betaald.Jumpman schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:06:
Dit weekend ook overstag gegaan voor een Sonos Arc 5.1 SL Set voor €1575,00.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Dit is de set die ik gekocht heb, nog niet binnen (want ik ben niet thuis): Sonos 5.1 set, bestaande uit; Sonos ARC soundbar, Sonos SUB (gen3) actieve subwoofer, 2x Sonos One SL surround speaker.GerCor schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:57:
[...]
Gokje. Plus standaard voor de 2 One SL. Anders heb je teveel betaald.
Set staat nog hier (niet daar gekocht), maar niet meer voor die prijs: https://www.tink.nl/sonos-arc-one-sl-5-1-home-theatre-set?
Dat is dan een hele goede deal. Je had in jouw eerdere bericht de Sub gen 3 niet genoemd.Jumpman schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:47:
[...]
Dit is de set die ik gekocht heb, nog niet binnen (want ik ben niet thuis): Sonos 5.1 set, bestaande uit; Sonos ARC soundbar, Sonos SUB (gen3) actieve subwoofer, 2x Sonos ONE SL surround speaker.
Set staat nog hier (niet daar gekocht), maar niet meer voor die prijs: https://www.tink.nl/sonos-arc-one-sl-5-1-home-theatre-set?
Er stond toch 5.1? Dat betekent dat er een sub bij zit. Snapte je eerdere opmerking al niet…GerCor schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:53:
[...]
Dat is dan een hele goede deal. Je had in jouw eerdere bericht de Sub gen 3 niet genoemd.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Dat kan dat je het niet snapte. Misschien had hij thuis al een Sub waardoor het door de aankoop van een Arc en de 2 x One SL een 5.1 werd. Geen idee. Hoe dan ook, de Sub werd niet genoemd. Vandaar.Serena schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:29:
[...]
Er stond toch 5.1? Dat betekent dat er een sub bij zit. Snapte je eerdere opmerking al niet…
Maar als jij toch alles snapt, dan weet je vast ook wel het antwoord op de volgende vraag. Ik selecteer in de Sonos app NPO Radio 1, de Sonos Radio-station. Druk ik daarop dan speelt de TuneIn versie af en niet de Sonos Radio-station versie.
Aha. Dan doet Sonos nogal wat moeite voor iets wat niks toevoegt.The Inquisitor schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 20:37:
Sonos Radio maakt gewoon gebruik van TuneIn, het is geen eigen host
Niet voor ons. Het is een verzameldienst van o.a. TuneIn, maar bijvoorbeeld ook iHeart radio, maar daartoe hebben wij (Europa) geen toegang. Daarnaast bevat het hun original content zoals Sonos Sound System, waar je ook premium/abonnement op kunt nemen.GerCor schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 20:59:
[...]
Aha. Dan doet Sonos nogal wat moeite voor iets wat niks toevoegt.
Hier ben ik dus een beetje bang voor bij dit soort producten. Je bent volledig afhankelijk van een app (waarbij het vaak ook nog zo is dat de apps van de grootste bedrijven het slechts werken). Wat als die app er straks niet meer is? Heb je dan gewoon wat nutteloze apparaten in huis? Want inderdaad, Bluetooth en AUX aansluitingen heb je niet tot je beschikking.Amos_x schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:11:
[...]
Het zal niet enkel zo zijn dat nieuwe geluidsstandaarden niet meer geimplementeerd worden. Na een tijdje zal spotify beslissen dat de SOC'jes in je speakers niet meer toereikend zijn om rechtstreeks naar te streamen. De app zal steeds verder in verval raken op nieuwe telefoon OS'en (iOS 20, android 20, ...) waardoor alles steeds brakker en gehandicapter zal worden.
Van zodra je bvb niet meer via je telefoon spotify naar sonos kan laten afspelen, is het einde verhaal voor muziek naar keuze bvb. Er zit namelijk geen bluetooth op je sonos. De meeste sonos speakers hebben ook geen 3,5 inch/AUX om het smart gedeelte 'extern' bij te werken.
Hoe meer modulair, hoe duurzamer je product. Hoe meer in elkaar gelijmd, en app- afhankelijk, hoe moeilijker dat wordt.
Maar als je bang bent dat je devices niet meer werken als de smart-ondersteuning stopt, moet je modulair gaan werken. Koop een Port en een “ouderwetse” hifi-versterker. Dan heb je alleen wel alle kabels terug, maar hoef je na een paar jaar (mogelijk) alleen de Port te vervangen.
[ Voor 7% gewijzigd door Rallye op 01-11-2022 19:46 ]
Misschien daar eens naar gaan kijken dan.Rallye schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:45:
Sonos ondersteunt officieel een product tot vijf jaar nadat de productie gestopt is. Hun track record is beter: de S1 software, die nog steeds veiligheidsupdates krijgt, werkt ook op hun eerste apparaten uit 2006. Voor een iOT-device zijn juist ook die veiligheidsupdates van belang.
Maar als je bang bent dat je devices niet meer werken als de smart-ondersteuning stopt, moet je modulair gaan werken. Koop een Port en een “ouderwetse” hifi-versterker. Dan heb je alleen wel alle kabels terug, maar hoef je na een paar jaar (mogelijk) alleen de Port te vervangen.
Het idee dat alles maar een app moet hebben om te functioneren, tot je wasmachine aan toe, ben ik goed beu. Een speaker moet geluid afspelen, dat moet die speaker in mijn ogen vandaag kunnen, maar ook over 20 jaar nog, zoals analoge speakers. Het is te gek voor woorden dat die dure Sonos apparatuur in de toekomst wellicht nutteloos is vanwege de software.
Sonos weet zelf ook wel dat dat eens gaat gebeuren, en dus had ik het een goede zaak gevonden als er gewoon een AUX poort op had gezeten.
Het is gewoon een trade off. Alles draadloos en connected: wellicht minder dan 20 jaar. Niet draadloos en (deels) connected: modules vervangen.
Ik niet. Ik vind het geweldig. Ik hoef nooit meer naar een bankgebouw om mijn rekeningen te betalen. Gaat allemaal via een app. Ik bedien mijn lampen met een app. Ik bedien de wasmachine met een app. We kijken F1TV via een app. Ik luister muziek via de Sonos app. Ik kijk TV terug via de Ziggo Go App en mijn werk gaat ook allemaal via een app: Masmobile en SequriX. En nou hebben we 4 van die elektrische kachels gekocht om de gasrekening naar beneden te brengen. En wat denk je? Bedien ik met een app (Homekit/Google Home/Ikea).Stefan22 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:51:
[...]
Het idee dat alles maar een app moet hebben om te functioneren, tot je wasmachine aan toe, ben ik goed beu.
Boodschappen doen? Alles in de AH app en scannen in de winkel. Betalen via de bankapp bij een betaalpaal. Ik sta dus nooit meer in de rij bij de kassa.
Bellen doe ik nauwelijks, alles via de WhatsApp-app. (gratis)
In de vakantie: wat zullen we vandaag doen? We kunnen wel naar Ameland. Lang niet meer geweest. Boot boeken, via internet. Parkeren. Je geeft je kenteken door, betalen, komt aanrijden, slagboom gaat omhoog. Navigatie naar Harlingen? M.b.v. een app. (geeft ook mooi de tijd van arriveren aan)
Vroeger kocht ik nog wel eens een krant. Tegenwoordig lees ik het nieuws op mijn telefoon. (gratis)
Afspraken, zoals de tandarts of vrienden dan wel familie? Allemaal in de agenda van Outlook. Ook een app.
Kortom, veel is gratis en het scheelt mij ontzettend veel tijd. Kan ik mooi van Dolby Atmos genieten als ik The Matrix kijk op HBOMax app.
[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 01-11-2022 22:56 ]
Wellicht maakt er dan wel iemand een alternatieve firmware, dit zie je ook voor sommige Harman Kardon speakers.Rallye schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:45:
Sonos ondersteunt officieel een product tot vijf jaar nadat de productie gestopt is. Hun track record is beter: de S1 software, die nog steeds veiligheidsupdates krijgt, werkt ook op hun eerste apparaten uit 2006. Voor een iOT-device zijn juist ook die veiligheidsupdates van belang.
Mijn Harman Kardon HKTS16 heb ik vanaf 2008 al in gebruik, moest alleen telkens de versterker vernieuwen. Maar ja, speaker kabels.
Techniek gaat inderdaad gewoon door, daarnaast als je het sonos systeem ingaat dan ga je voor de smart functionaliteit en internet connectiviteit, sonos heeft daar een prima track record in qua updates/ondersteuning en dat heeft mij overgehaald daar in te investeren. Mijn vorige systeem (samsung) heeft nog geen 2 jaar aan updates gekregen. (nu vraag ik mij af waarom ik in hemelsnaam samsung spullen bleef kopen).Rallye schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 23:27:
Aan de ene kant: herkenbaar. Aan de andere kant: mijn Marantz versterker voldeed na 8 jaar ook niet meer: geen 4k, UHD etc.
[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 02-11-2022 09:27 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Wat gaat hier mis? Zie ik wat over het hoofd of is dit gewoon een goeie aanbieding?
Die had ik toevallig ook gezien. Maar ja, is het geschikt voor Nederland vraag ik me dan af? Zit er niet een Engelse stekker aan, o.i.d?Koekstra schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:03:
https://www.amazon.nl/-/e...&s=merchant-items&sr=1-25
Wat gaat hier mis? Zie ik wat over het hoofd of is dit gewoon een goeie aanbieding?
product: Sonos Arc
EDIT:
Hmm, niet zulke beste recensies voor deze verkoper. Laat maar zitten.......
[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 02-11-2022 19:12 ]
Ik zag hem ook voorbijkomen, maar zie dat hij nu niet meer te vinden is.Koekstra schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:03:
https://www.amazon.nl/-/e...&s=merchant-items&sr=1-25
En inderdaad, zou het niet echt een veilige keuze vinden..
Toch maar nog even doorsparen..
What can go wrong Zou je zeggen? Met alle aankoopbescherming etc.gerritwillie schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:32:
[...]
Ik zag hem ook voorbijkomen, maar zie dat hij nu niet meer te vinden is.
En inderdaad, zou het niet echt een veilige keuze vinden..
Toch maar nog even doorsparen..

Ik heb dezelfde aanbieding gekregen bij HelloTV. Ook niet meer beschikbaar https://www.hellotv.nl/pr...rt-sonos-sub-sonos-one-sl). Vond HelloTV een betere keuze kwa winkel omdat ik daar meer ervaring had.Jumpman schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:06:
Dit weekend ook overstag gegaan voor een Sonos 5.1 Set (Arc, Sub Gen. 3 en 2x One SL) voor €1575,00. Mijn vriendin had deze set al en ik was zeer gecharmeerd van de kwaliteit en het gemak waarmee app, geluid, draadloos en streamen gingen. TV, Sony Playstation 5, telefoon het schakelt allemaal heerlijk en vloeiend. Daarbij stond ik net voor de aanschaf van een HDMI 2.1 4K 120fps A/V Receiver (die erg duur geworden zijn). Nu dus ook gevangen in de Sonos vendor lock in.
Heb online de deal gemaakt en opgehaald in Eindhoven. De verkoper in Eindhoven zei dat ie deze set nog niet eerder voor zo'n lage prijs had verkocht. Wat dat allemaal waard is weet ik niet.
Ik ben er iig erg blij mee.
This is the Way.
Volgens mij ook niet. Uiteindelijk was Tink het laagst met € 1550,00.NoTimeRemains schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:23:
[...]
Ik heb dezelfde aanbieding gekregen bij HelloTV. Ook niet meer beschikbaar https://www.hellotv.nl/pr...rt-sonos-sub-sonos-one-sl). Vond HelloTV een betere keuze kwa winkel omdat ik daar meer ervaring had.
Heb online de deal gemaakt en opgehaald in Eindhoven. De verkoper in Eindhoven zei dat ie deze set nog niet eerder voor zo'n lage prijs had verkocht. Wat dat allemaal waard is weet ik niet.
Ik ben er iig erg blij mee.
Gisteren alles aangesloten en even getest, vanavond maar weer even testen. Ik zocht naar de vermogens van de Arc, Sub Gen. 3 en de One SL's, maar daar doet Sonos geheimzinnig over. Ik heb ergens gevonden dat de Arc 4 Ohm 500 Watt in totaal is, maar verder niet wat gevonden. Was gewoon benieuwd.
Bass -3
Treble 0
Loudness On
Trueplay On
Sub -4
Surround 0
Hoogte audio 0
Volumelimiet uit
Volume + 10%
Nachtgeluid uit
Spraakversterking aan.
Flatten the Curve
Hij vindt namelijk dat de 14.8 teveel Bass genereerd -hij meet dat allemaal zoals jullie wellicht weten- en dat dat ten koste gaat van spraak uit de Beam. Dus door de Sub terug te schroeven komt de Beam beter tot zijn recht.
Nou ben ik meer dan tevreden met mijn eerder genoemde instellingen maar ik vind het ook wel een keer aardig te proberen wat het volgens hem zou moeten zijn.
Edit
Alle respect voor Peter Pee hoor maar met bovenstaande instellingen ontbreekt de beleving van de Sub gen 3 waar ik zo van genoot. Gauw weer teruggezet op:
Bass -3
Treble +2
Sub +5
[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 06-11-2022 09:20 ]
Je hebt toch weinig aan de instelling van anderen. Ieder huis is anders, heeft andere meubels en dus andere akoestiek. Zal dus nooit overal hetzelfde klinken.GerCor schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:57:
Settings van Peter Pee voor de Beam gen 2 en Sub gen 3. (Heeft verder geen invloed op de surround luidsprekers).
Bass -3
Treble 0
Loudness On
Trueplay On
Sub -4
Surround 0
Hoogte audio 0
Volumelimiet uit
Volume + 10%
Nachtgeluid uit
Spraakversterking aan.
Flatten the Curve
Hij vindt namelijk dat de 14.8 teveel Bass genereerd -hij meet dat allemaal zoals jullie wellicht weten- en dat dat ten koste gaat van spraak uit de Beam. Dus door de Sub terug te schroeven komt de Beam beter tot zijn recht.
Nou ben ik meer dan tevreden met mijn eerder genoemde instellingen maar ik vind het ook wel een keer aardig te proberen wat het volgens hem zou moeten zijn.
Edit
Alle respect voor Peter Pee hoor maar met bovenstaande instellingen ontbreekt de beleving van de Sub gen 3 waar ik zo van genoot. Gauw weer teruggezet op:
Bass -3
Treble +2
Sub +5
Vandaar Trueplay.Serena schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:57:
[...]
Je hebt toch weinig aan de instelling van anderen. Ieder huis is anders, heeft andere meubels en dus andere akoestiek. Zal dus nooit overal hetzelfde klinken.
Na Trueplay zou het overal hetzelfde moeten klinken, aldus Sonos. Zegt die Peter Pee dan hè.
Met loudness ingeschakeld kun je nooit een goede lijn trekken in je instellingen. Bij lagere volumes zal hij dan namelijk de bas verhogen zodat een voor velen prettiger geluid ontstaat. Nadeel is dan wel dat alle metingen verschillen bij verschillende volumeniveaus. Alle respect voor Peter Pee, hij maakt prima content, maar die instellingen zijn niet breed bruikbaar. Snap ook niet dat mensen die willen overnemen, iedereen ervaart geluid anders, stel het gewoon lekker in zoals je het zelf prettig vind klinken.GerCor schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:57:
Settings van Peter Pee voor de Beam gen 2 en Sub gen 3. (Heeft verder geen invloed op de surround luidsprekers).
Bass -3
Treble 0
Loudness On
Trueplay On
Sub -4
Surround 0
Hoogte audio 0
Volumelimiet uit
Volume + 10%
Nachtgeluid uit
Spraakversterking aan.
Flatten the Curve
Edit
Bass -3
Treble +2
Sub +5
Echter, gisteren was ik naar de tv aan het kijken en leek het alsof iemand buitenshuis knalvuurwerk afliet (1 knal) en plots geen geluid meer. Na hem even van de stroom te hebben afgehaald en weer laten opstarten deed alles het gewoon weer. Eerder deze week had ik al last dat de app op mijn telefoon traag of niet reageerde als ik een andere radio zender selecteerde of als ik het nachtgeluid of dialoog versterking aanzette.
Nu is die knal niet normaal natuurlijk. Maar hebben andere dit toevallig ook al eens gehad (en is dit een reden om garantie proberen te claimen)?
Zou ik doen. Zo zit je natuurlijk niet lekker. Je kunt altijd even contact opnemen met Sonos.
Hij geeft zelf ook aan dat dit een beginpunt kan zijn voor je en het zelf kan aanpassen naar wens.Magic schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:48:
[...]
Met loudness ingeschakeld kun je nooit een goede lijn trekken in je instellingen. Bij lagere volumes zal hij dan namelijk de bas verhogen zodat een voor velen prettiger geluid ontstaat. Nadeel is dan wel dat alle metingen verschillen bij verschillende volumeniveaus. Alle respect voor Peter Pee, hij maakt prima content, maar die instellingen zijn niet breed bruikbaar. Snap ook niet dat mensen die willen overnemen, iedereen ervaart geluid anders, stel het gewoon lekker in zoals je het zelf prettig vind klinken.
Met zijn metingen probeert hij de curve gewoon zo vlak mogelijk te maken.
Ik heb de settings (ARC en Sub Gen 3) wel overgenomen en ben er erg tevreden over! Mooi vol geluid, spraak komt er goed uit en de bass is niet te overdreven. Maar smaken verschillen gelukkig
Situatie:
- LG C8 oled, met HDMI ARC verbonden met
- Sonos ARC soundbar
- Sonos sub mini
- Sonos one surrounds
Het issue was gisteren tijdens de MotoGP wedstrijd op Ziggo Sport, het geluid kwam alleen uit de ARC en de bas ontbrak volledig, klonk erg blikkerig dus. De sub (en surrounds) deden met geen mogelijkheid mee. Ik heb alle sound out settings van de LG tv geprobeerd die via HDMI mogelijk zijn. Optical out is geen optie want dan is ATMOS niet mogelijk.
De bron gaf LPCM stereo door, dus er is logischer wijze geen surround of '.1' sub informatie, maar de sub moet toch wel mee kunnen doen? Ik heb gezocht naar crossover settings in de sonos app zoals bij mijn eigen normale surround versterker maar niet kunnen vinden. Ik verwacht dat een sub altijd ter ondersteuning mee doet, maar misschien is dat een onjuiste aanname in Sonos land.
Het meest vreemde is dat in reclameblokken de sub en surrounds wel mee deden, terwijl de bron ook gewoon LPCM stereo was volgens de Sonos app.
Korte samengevat: is het mogelijk dat een Sub mini altijd mee doet bij een ARC soundbar, onafhankelijk van het inkomend signaal?
:strip_exif()/f/image/AFZtgRFRXnZR9gDd43hoiEcg.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is hoe het normaal moet zijn, het enige wat ik me kan bedenken is dat de audiobron gewoon geen laag geluid in zich had waardoor de subwoofer gewoon niet mee hoefde te doen. Zelfs al zou de sub om een andere technische reden niet meedoen, dan zou ik nog niet verwachten dat de Arc "blikkerig" klinkt. Ik weet niet wat voor instelling je had op de surrounds, maar als dat de standaard "sfeervol" instelling is dan zou hij mee moeten doen op het moment dat er een stereobeeld gemaakt moet worden, als ze niet meedoen dan lijkt het er op dat het signaal mono was.trabuca schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:39:
Korte samengevat: is het mogelijk dat een Sub mini altijd mee doet bij een ARC soundbar, onafhankelijk van het inkomend signaal?
Zelfs als je een 5.1 signaal hebt helpt de sub het laag van de andere speakers, ook als er niet specifiek op het LFE kanaal gestuurd wordt.
[ Voor 15% gewijzigd door Magic op 07-11-2022 12:15 ]
Zoals je zelf al schrijft, je hebt een Arc. Niet echt relevant voor de instellingen van de Beam.loyske schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:56:
[...]
Hij geeft zelf ook aan dat dit een beginpunt kan zijn voor je en het zelf kan aanpassen naar wens.
Met zijn metingen probeert hij de curve gewoon zo vlak mogelijk te maken.
Ik heb de settings (ARC en Sub Gen 3) wel overgenomen en ben er erg tevreden over! Mooi vol geluid, spraak komt er goed uit en de bass is niet te overdreven. Maar smaken verschillen gelukkig
Hij komt binnenkort met zijn bevindingen van de Beam + de Sub Mini.
En verder. Na Trueplay kun je -behalve dan misschien bij mij- de afstand van de surroundspeakers niet meer instellen. De overige EQ instellingen en die van de Sub 3 kun je wel naar smaak aanpassen. Dat is niet voor niks.
Toen ik de instellingen van Peter Pee voor de Sub 3 en Beam zag dacht ik gelijk: waarom zou je een Sub 3 aansluiten als je het zover terugschroeft?.
Voor de 14.18 had ik de beide One SL op +11 om ze te kunnen horen. Nu staan ze op 0 en ik hoor ze prima.
Edit
@trabuca Gisteravond keken we naar de film de Luizenmoeders. Naast dat we het maar een matige en wazige film vonden dacht ik: het geld hebben ze in ieder geval niet aan het geluid uitgegeven. Leek wel of alleen de Beam bereid was in actie te komen. Maar geen moment had ik het idee om de beide One SL en de Sub 3 na te meten. Ik zou zeggen: 'gewoon slecht geluid bij de Ziggo uitzending van MotoGP. Next....'
@Magic Voo zover ik weet is de instelling 'sfeervol' een X percentage van 'volledig'. Geen idee wat dat met het stereobeeld te maken heeft.
[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 07-11-2022 12:58 ]
Met je laatste zin bedoel je denk ik "Zelfs als je geen 5.1 signaal hebt..." ?Magic schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:09:
[...]
Dat is hoe het normaal moet zijn, het enige wat ik me kan bedenken is dat de audiobron gewoon geen laag geluid in zich had waardoor de subwoofer gewoon niet mee hoefde te doen. Zelfs al zou de sub om een andere technische reden niet meedoen, dan zou ik nog niet verwachten dat de Arc "blikkerig" klinkt. Ik weet niet wat voor instelling je had op de surrounds, maar als dat de standaard "sfeervol" instelling is dan zou hij mee moeten doen op het moment dat er een stereobeeld gemaakt moet worden, als ze niet meedoen dan lijkt het er op dat het signaal mono was.
Zelfs als je een 5.1 signaal hebt helpt de sub het laag van de andere speakers, ook als er niet specifiek op het LFE kanaal gestuurd wordt.
Ik zal mijn zwager vragen in de gaten te houden als hij er bij meer uitzendingen of bijv in bepaalde youtube videos last van heeft. Zo'n motorrace heeft niet veel laag in de uitzending, maar wat uit de soundbar kwam klonk alsof alles onder de 200Hz miste, heel vaag en niet goed. Het klonk net zoals de TV speakers, niet best.
[...]
Oeps.

[ Voor 84% gewijzigd door GerCor op 07-11-2022 12:55 ]
Het lijkt er inderdaad op en dan is er voor Sonos werk aan de winkel v.w.b. sound processing. Hoe groot de soundbar ook is, onder de 100-150Hz (instelbaar) wil je de subwoofer mee laten doen.GerCor schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:18:
[...]
Edit
@trabuca Gisteravond keken we naar de film de Luizenmoeders. Naast dat we het maar een matige en wazige film vonden dacht ik: het geld hebben ze in ieder geval niet aan het geluid uitgegeven. Leek wel of alleen de Beam bereid was in actie te komen. Maar geen moment had ik het idee om de beide One SL en de Sub 3 na te meten. Ik zou zeggen: 'gewoon slecht geluid bij de Ziggo uitzending van MotoGP. Next....'
Bedankt voor de bevestiging dat ik niet de enige ben die dit opvalt.
Toch een kleine nuance. Alleen bij MotoGP had je slecht geluid. Niet bij de reclames. Zou het dan niet aan Ziggo kunnen liggen die het geluid vanaf de locatie doorgeeft? Ik heb verder geen technische kennis maar het lijkt mij wel logisch. Als je iets niet verstuurt dan ontvangt de ontvanger het ook niet?trabuca schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:57:
[...]
Het lijkt er inderdaad op en dan is er voor Sonos werk aan de winkel v.w.b. sound processing. Hoe groot de soundbar ook is, onder de 100-150Hz (instelbaar) wil je de subwoofer mee laten doen.
Bedankt voor de bevestiging dat ik niet de enige ben die dit opvalt.
Daarnaast: je kunt ook contact opnemen met Sonos. Kan ook via de Sonos community. Heb je meer aan dan het hier proberen op te lossen.
Nee, dat is slechts gedeeltelijk waar, er zit meer intelligentie achter. Wat er precies gebeurd is het "geheim van de chef" van Sonos, maar wat ik merk is dat geluiden in het bereik van een stem en geluiden die zeer centraal liggen niet op de surround speakers worden afgespeeld. Dan weer geluiden waar het stereo effect zeer duidelijk is komen meer uit de surround.GerCor schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:18:
[...]
@Magic Voo zover ik weet is de instelling 'sfeervol' een X percentage van 'volledig'. Geen idee wat dat met het stereobeeld te maken heeft.
Waar ik minder de vinger achter krijg is dat bijvoorbeeld piano ook zeer sterk uit de surround komt, maar gitaar weer iets minder.
Sonos zelf geeft aan "Subtle, low volume audio with a limited frequency range" maar dat is niet het hele verhaal zoals ik het ervaar.
Nee, ik bedoel zeker als je wél een 5.1 signaal hebt. Bij veel surroundsystemen wordt de subwoofer bij een x.1 signaal exclusief ingezet voor LFE. Dat is bij Sonos niet het geval.trabuca schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:53:
[...]
Met je laatste zin bedoel je denk ik "Zelfs als je geen 5.1 signaal hebt..." ?
[ Voor 5% gewijzigd door Magic op 07-11-2022 13:28 ]
De optie sfeervol of volledig heeft alleen betrekking op het afspelen van muziek, niet op surround bij een 2.0 bron.Magic schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:25:
[...]
Nee, dat is slechts gedeeltelijk waar, er zit meer intelligentie achter. Wat er precies gebeurd is het "geheim van de chef" van Sonos, maar wat ik merk is dat geluiden in het bereik van een stem en geluiden die zeer centraal liggen niet op de surround speakers worden afgespeeld. Dan weer geluiden waar het stereo effect zeer duidelijk is komen meer uit de surround.
Los van de discussie!trabuca schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:39:
Wie kan helpen met dit issue bij mijn zwager: de sub mini doet niet bij alle TV uitzendingen mee icm de ARC?
Hoe vond je de combinatie? Ze doen toch altijd de Gen 3 combineren met de ARC.
Maar persoonlijk neig ik meer naar de Sub Mini?
Met andere woorden: hoe tevreden is je zwager met de combinatie?
En is het een aanrader?

Dat zegt de documentatie inderdaad, maar of ik nou de de Apple Music app op de TV gebruik of gewone TV programma's kijk, ik merk zeker verschil of deze op sfeervol of volledig staat. Volgens mij geldt dat gewoon voor alle 2.0 bronnen.The Inquisitor schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:54:
[...]
De optie sfeervol of volledig heeft alleen betrekking op het afspelen van muziek, niet op surround bij een 2.0 bron.
Ik heb het altijd de documentatie altijd geïnterpreteerd als volgt:
Muziek: 2.0 en 2.1 audio.
TV: meer dan 2 full range kanalen.
Dit staat in de app 👇👇👇Magic schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:22:
[...]
Dat zegt de documentatie inderdaad, maar of ik nou de de Apple Music app op de TV gebruik of gewone TV programma's kijk, ik merk zeker verschil of deze op sfeervol of volledig staat niet. Volgens mij geldt dat gewoon voor alle 2.0 bronnen.
:strip_exif()/f/image/ckTPVSokN6wRwxRnelb0KdfN.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik overschakel naar sfeervol dan hoor ik voornamelijk de Beam. Volledig, dan zit ik mooi in het midden.
Hij had hiervoor de grotere sub, ik denk dat dat de Gen 3 was (half jaar terug nieuw aangeschaft). Die vond hij te groot ogen en te aanwezig en boomerig klinken, zelfs met sub op standje -10. Hij is meer tevreden met de mini. Genoeg power en iets bescheidener. Ik vind het nog steeds boomerig, maar dat ligt deels ook aan de locatie van de sub.Dubrillion schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:14:
[...]
Los van de discussie!
Hoe vond je de combinatie? Ze doen toch altijd de Gen 3 combineren met de ARC.
Maar persoonlijk neig ik meer naar de Sub Mini?
Met andere woorden: hoe tevreden is je zwager met de combinatie?
En is het een aanrader?
Je moet mij niet vragen of het een aanrader is, ik ben geen soundbar fan en het kan mij niet bekoren. Je kunt beter geluid krijgen met losse speakers + AVR, maar dat moet je (of je ega) wel willen. Mijn zwager is er zeer tevreden mee, hij kwam van een Q acoustics 3050/3010 5.1 set met marantz AVR. Dat klonk beter, maar het oog en gebruiksgemak won het in deze kwestie. Het verschil is met een atmos film minder groot dan bij stereo muziek. Dus allemaal afhankelijk van smaak en voorkeur.
Ik zal het eens proberen, maar volgens mij klopt het niet.Magic schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:22:
[...]
Dat zegt de documentatie inderdaad, maar of ik nou de de Apple Music app op de TV gebruik of gewone TV programma's kijk, ik merk zeker verschil of deze op sfeervol of volledig staat. Volgens mij geldt dat gewoon voor alle 2.0 bronnen.
Het onderscheid tussen muziek en tv maken ze zeker niet op basis van de codec maar op basis van input.
TV = Optical/HDMI input
Muziek = Streamingdiensten aanzetten
Als je muziek afspeelt via je tv (Spotify app of YouTube of etc.) dan zul je namelijk een heel ander soort geluid krijgen dan wanneer je 1 van de streamingdiensten aanzet. De reden is dat Sonos een 5.1 sausje maakt van de stereo codec (=TV input), en dus ook van de muziek (wanneer je deze aanzet via de TV). Net zoals wat bijv. Dolby Pro Logic II deed op home cinema receivers.
Bedankt voor je informatie!trabuca schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:41:
[...]
Hij had hiervoor de grotere sub, ik denk dat dat de Gen 3 was (half jaar terug nieuw aangeschaft). Die vond hij te groot ogen en te aanwezig en boomerig klinken, zelfs met sub op standje -10. Hij is meer tevreden met de mini. Genoeg power en iets bescheidener. Ik vind het nog steeds boomerig, maar dat ligt deels ook aan de locatie van de sub.
Je moet mij niet vragen of het een aanrader is, ik ben geen soundbar fan en het kan mij niet bekoren. Je kunt beter geluid krijgen met losse speakers + AVR, maar dat moet je (of je ega) wel willen. Mijn zwager is er zeer tevreden mee, hij kwam van een Q acoustics 3050/3010 5.1 set met marantz AVR. Dat klonk beter, maar het oog en gebruiksgemak won het in deze kwestie. Het verschil is met een atmos film minder groot dan bij stereo muziek. Dus allemaal afhankelijk van smaak en voorkeur.
Ik zag op YouTube de tekst: Is de Sub Mini de Sub gen 3 killer?
Zelf denk ik dat de Sub Mini door Sonos wordt geprojecteerd als aanvulling op de Ray en Beam meer een commercieel verhaal is. Als ze zeggen dat de Sub Mini prima past bij een Arc, waarom zou je dan nog een Sub gen 3 kopen als je een Arc hebt? Dat gaat dan ten koste van de Sub gen 3.
Volgens, wederom, Peter Pee is de Sub gen 3 meer geschikt voor films. Moet je alsnog de Sub terugschroeven wat hem betreft. De Sub Mini vindt hij meer geschikt voor muziek. Daarnaast wordt de Sub Mini aangeraden als je weinig ruimte beschikbaar hebt.
Hoe dan ook. Voor mij persoonlijk, ik zou kiezen voor de Sub gen 3 omdat ik anders het gevoel heb iets te missen maar niet weet wat ik mis.
Dat gevoel heb ik gelukkig nog niet met de Arc.
Je kunt Sub gen 2 en 3, maar ook 2 x 3 koppelen voor een 'insane' geluid. Dat kan nog niet met de Sub Mini maar dat is waarschijnlijk in de toekomst wel te regelen met een software update.
Vanmorgen een collega een demonstratie gegeven van mijn set. Hij zei: 'dit kan ik gewoon niet doen in mijn flat'.
[ Voor 44% gewijzigd door GerCor op 07-11-2022 18:16 ]
De arc gaat namelijk alleen maar kraken en rood knipperen en geeft daarna eigenlijk geen geluid meer, hierna moet ik de hele set weer resetten en dan doet alles het weer tot dat ik trueplay weer gebruik.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik zou contact opnemen met Sonos, klinkt als een defecte Arc.Frederik vd bal schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:36:
Vandaag een arc en sub binnen gekregen en aangesloten op 2x one. Nu werkt dit allemaal heel leuk alleen wanneer ik trueplay tuning doe gaat er iets fout.
De arc gaat namelijk alleen maar kraken en rood knipperen en geeft daarna eigenlijk geen geluid meer, hierna moet ik de hele set weer resetten en dan doet alles het weer tot dat ik trueplay weer gebruik.
Laatste firmware versie neem ik aan ?Frederik vd bal schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:36:
Vandaag een arc en sub binnen gekregen en aangesloten op 2x one. Nu werkt dit allemaal heel leuk alleen wanneer ik trueplay tuning doe gaat er iets fout.
Frederik vd bal schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:36:
:strip_exif()/f/image/kTKumMwYJN5IOI6NKF4FhlVF.jpg?f=fotoalbum_large)
Klopt, van de Sonos apparatuur en de app + iOS.
Zojuist contact gehad met Sonos klantenservice, deze konden me niet helpen na een diagnose code door geven te hebben en gingen het intern behandelen waarna ze een mail gaan sturen.
Maar een rood knipperend lampje heeft maar 1 betekenis. Zoals ik heb aangegeven.Frederik vd bal schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:41:
[...]
Klopt, van de Sonos apparatuur en de app + iOS.
Zojuist contact gehad met Sonos klantenservice, deze konden me niet helpen na een diagnose code door geven te hebben en gingen het intern behandelen waarna ze een mail gaan sturen.
Dus als jij zeker weet dat de ARC correct is geïnstalleerd dan zou ik de ARC terugsturen. Doe maar een nieuwe en dan gaan jullie, Sonos dus, maar in je eigen tijd uitzoeken wat er aan mankeert. Want het kan natuurlijk wel even gaan duren. En wie weet hoelang?
Ik denk dat het terug sturen word dan, de arc is namelijk goed ingesteld alleen crasht na truetune als ie 20 seconde gespeeld heeft.GerCor schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:51:
[...]
Maar een rood knipperend lampje heeft maar 1 betekenis. Zoals ik heb aangegeven.
Dus als jij zeker weet dat de ARC correct is geïnstalleerd dan zou ik de ARC terugsturen. Doe maar een nieuwe en dan gaan jullie, Sonos dus, maar in je eigen tijd uitzoeken wat er aan mankeert. Want het kan natuurlijk wel even gaan duren. En wie weet hoelang?
Nog even voor de zekerheid. Lampje knippert alleen rood toch? Niet rood en wit?Frederik vd bal schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:28:
[...]
Ik denk dat het terug sturen word dan, de arc is namelijk goed ingesteld alleen crasht na truetune als ie 20 seconde gespeeld heeft.
Want het is vreemd dat de ARC het zonder Trueplay wel gewoon doet.
:strip_exif()/f/image/kbB5I4fMUPEdW9sE1aWtTf8c.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 08-11-2022 15:47 ]
Heb je dit nog kunnen oplossen? Ik kon nog wel muziek spelen, maar nieuwe syncen lukte niet.Jab65 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:58:
[...]
Toch te vroeg gejuicht, ben ik bang. Ik krijg geen verbinding meer met mijn netwerk share. Ik kan de map wel benaderen in de app, geef de inlogggegevens op en krijg de meldding dat de boel gescand gaat worden. Daarna krijg ik na enige tijd de melding dat de share er niet meer is. Op mijn computer heb ik helemaal geen problemen met de share. Iemand suggesties wat te doen?
Nu heb ik de share verwijderd en proberen toe te voegen. Zonder succes helaas. Dus heb nu niks meer...
Edit: Na een wijziging mbt SMB en een reboot van de NAS werkt het weer
[ Voor 5% gewijzigd door Cloud_VII op 09-11-2022 08:40 ]
Nee, de arc kraakt een paar keer heel hard en daarna brandt het lampje rood/oranje achtig en gaat hij uit.GerCor schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:28:
[...]
Nog even voor de zekerheid. Lampje knippert alleen rood toch? Niet rood en wit?
Want het is vreemd dat de ARC het zonder Trueplay wel gewoon doet.
[Afbeelding]
Inmiddels 68min aan de telefoon gehangen met Sonos vanmiddag en veel geprobeerd maar het gaat toch een nieuwe arc worden. Het was geen probleem wat vaker gehoord was werd me verteld dus toch een defect in de arc zelf. (Wel een rare aangezien dat ik hem nu al een dag gebruikt heb zonder trueplay
Edit: typo
:strip_exif()/f/image/u32ZgsHfvb3oxXSoUhbDVAMf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door GerCor op 10-11-2022 08:48 ]
Dus ik verwacht weer een update van de update. Lijkt mij Android only.
Edit:
Ik zie dat dit probleem zich 3 jaar geleden ook al een keer heeft voorgedaan
[ Voor 151% gewijzigd door GerCor op 10-11-2022 10:40 ]
Het spookt....
:strip_exif()/f/image/JwTpBAtMGZniyyO7JeScfuRS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 11-11-2022 11:18 ]
GerCor schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:16:
Maar kijk ik bij de namen van de kamers dan staan die gewoon aangevinkt. 🤔
[ Voor 52% gewijzigd door GerCor op 11-11-2022 11:23 ]
Klinkt als een probleem met je netwerk. Hoe zit het aangesloten?GerCor schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:16:
Het blijft spoken in mijn Sonos systeem. Ik had mijn Beam in de kamer Huiskamer gezet en de Move in de kamer kantoor. Kijk ik net in de app, zijn de kamers verdwenen.
[Afbeelding]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Beam via de TV. Alles draadloos. TV aangesloten op een switch en dan naar de Router/Modem van Ziggo.DennusB schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:25:
[...]
Klinkt als een probleem met je netwerk. Hoe zit het aangesloten?
EDIT: ook gedacht aan een Sonos Boost maar ik heb Ziggo SmartWiFi pods en dat kan nog meer problemen geven.
[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 11-11-2022 11:47 ]
Alles draadloos kan nog wel eens het probleem zijn met Ziggo. Ik zou proberen 1 van je Sonos devices bedraad aan te sluiten (qua internet), dan maakt hij zelf een SonosNet, dat is een stuk stabieler in veel gevallenGerCor schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:34:
[...]
Beam via de TV. Alles draadloos. TV aangesloten op een switch en dan naar de Router/Modem van Ziggo.
Precies. Maar dan moet ik dat direct aansluiten op de router. Ik heb overal in huis ethernetbekabeling alleen die zijn allemaal in gebruik en lopen via een switch. En, zoals gezegd. Een Boost zou kunnen maar dat levert weer problemen op met de Ziggo SmartWiFi Pods, heb ik begrepen. Als ik dat kan uitsluiten, dan schaf ik een Sonos Boost aan.DennusB schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:48:
[...]
Alles draadloos kan nog wel eens het probleem zijn met Ziggo. Ik zou proberen 1 van je Sonos devices bedraad aan te sluiten (qua internet), dan maakt hij zelf een SonosNet, dat is een stuk stabieler in veel gevallen
Het mag prima via een switch lopen hoorGerCor schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:52:
[...]
Precies. Maar dan moet ik dat direct aansluiten op de router. Ik heb overal in huis ethernetbekabeling alleen die zijn allemaal in gebruik en lopen via een switch. En, zoals gezegd. Een Boost zou kunnen maar dat levert weer problemen op met de Ziggo SmartWiFi Pods, heb ik begrepen. Als ik dat kan uitsluiten, dan schaf ik een Sonos Boost aan.
Ook de Sonos Boost? Ik heb op YouTube filmpjes gezien waarbij de Boost rechtstreeks op de router wordt aangesloten. De Boost gaat dan in de meterkast omdat je geen Sonos One in de meterkast hangt.DennusB schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:53:
[...]
Het mag prima via een switch lopen hoorHet hoeft niet rechtstreeks op je router.
Je kan 1 van je huidige speakers (dus zonder Boost) gewoon via een switch aan ethernet hangen. Dan maakt die speaker een SonosNet aan en heb je zeer waarschijnlijk dus geen Boost nodigGerCor schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:55:
[...]
Ook de Sonos Boost? Ik heb op YouTube filmpjes gezien waarbij de Boost rechtstreeks op de router wordt aangesloten. De Boost gaat dan in de meterkast omdat je geen Sonos One in de meterkast hangt.
Dat is mij bekend maar ik heb geen ethernetaansluiting meer over. In de meterkast heb ik geen 230v aansluiting meer over maar daar valt een mouw aan te passen. En een Boost in mijn 'verzamellijstje' is natuurlijk ook wel geinig. Mooi cadeautje voor mezelf. Maar als dat problemen gaat opleveren met die Pods, koop ik een switch en werk die ergens weg. Ik heb begrepen dat de Boost de Pods kan zien als een Sonos device. Als ik een van de Sonos luidsprekers aansluit op ethernet dan heb ik dat niet?DennusB schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:56:
[...]
Je kan 1 van je huidige speakers (dus zonder Boost) gewoon via een switch aan ethernet hangen. Dan maakt die speaker een SonosNet aan en heb je zeer waarschijnlijk dus geen Boost nodig
Ik zit dus eigenlijk met de vraag: geeft de Boost problemen met de Pods? Wat is het verschil tussen een luidspreker aansluiten op de ethernet en de Boost aansluiten op router/modem? Is de Boost eigenlijk een luidspreker zonder luidspreker maar met signaalversterker. Creëert de Boost SonosNet precies hetzelfde als wanneer je een luidspreker op ethernet aansluit of is er nog iets anders wat de Boost doet wat een luidspreker niet doet?
[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 11-11-2022 12:16 ]
Exact hetzelfde als wat een luidspreker aanmaakt inderdaad. Dus veel goedkopere optie is om er een ethernet poort bij te maken en op een speaker aan te sluiten.GerCor schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:03:
[...]
Creëert de Boost SonosNet precies hetzelfde als wanneer je een luidspreker op ethernet aansluit of is er nog iets anders wat de Boost doet wat een luidspreker niet doet?
Inderdaad ook mijn gedachten. Algemene vraag, heb je in je systeem zaken als HomeKit van Apple, of iets van Google domotica draaien?
Ik verplaatste een keer een One van de keuken naar de garage. Hernoemde hem, maar elke keer de volgende dag stond hij weer in de keuken. Bleek dat in de setup van Homekit die One nog netjes in de keuken stond. De Sonos app volgt dus elke keer weer wat er in HomeKit staat, terwijl ik 100% andersom zou verwachten. Uiteindelijk heel Homekit leeg gehaald hier en nooit meer gebruikt. Loste een boel dingen op ineens...
www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!
Tjeeess, zo zie je maar weer. Dank allen.
@DennusB je hebt natuurlijk gelijk dat het de goedkoopste oplossing is, echter. Wij krijgen deze maand € 190 van de overheid en volgende maand weer. Zoals heel Nederland geloof ik. Dus, de overheid betaalt dan die Boost of 2 x One's SL. Kan ook. 😉
@Rallye Dat klopt, staan er nog gewoon in.
@MeShell Ik heb Ikea, Google Home en Homekit. Allemaal hebben ze wel iets. Ik zorg er altijd voor dat wanneer ik iets verhuis naar een andere kamer ik dat aanpas in alle apps. Geeft nooit problemen. Waarom ze in Homekit staan vraag ik me eigenlijk ook af. Vrij nutteloos. Geniet ik van mijn Sonos Beam e.d. Zegt Homekit: Beam speelt niks af. Maar wie weet wordt het ooit actief en heb ik ze er alvast in staan.
[ Voor 86% gewijzigd door GerCor op 11-11-2022 19:13 ]
Achter de tv heb ik mijn platenspeler staan met twee losse boekenplank speakers en versterker. Ik zou die graag via een Sonos Amp aansluiten op het systeem, zodat ik de twee boekenplank speakers kan gebruiken voor de platenspeler, maar ook als rear speakers voor bij de tv.
Gaat dit makkelijk? Of moet je steeds in de app switchen tussen stereo en serround? Ik kon het online nog niet echt vinden. Vaak gaat het over de amp die de front speakers aanstuurt.
Opgelost en besteld. Morgen binnen. 👍
Check ✔️
:strip_exif()/f/image/NJbPpPaNCwDHYlczhSpY7Myx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door GerCor op 14-11-2022 15:03 ]
Hoe kan je nu die 169 euro deal vinden? Staat toch niet online? Moet 1 of andere actie zijn
Welke deal?Satangel schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:52:
uitvoering: Sonos One (Gen 2) Wit
Hoe kan je nu die 169 euro deal vinden? Staat toch niet online? Moet 1 of andere actie zijn
Bij mij heeft de Roam een goede indruk achter gelaten. Thuis doet ‘ie mee in de normale Sonos setup, en buiten de deur via Bluetooth werkt hij ook goed.Stimulate14 schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:14:
Hebben jullie al ervaring in de Roam? Ik zoek een speaker om zo nu en dan mee te nemen, of moet ik dan doorpakken naar de Move?
De bediening via de aan/uit knop om te koppelen via Bluetooth vind ik niet altijd duidelijk werken.
Er komt best een hoop geluid uit dat ding. Een sporthal met 1 volleybal veld kan hij makkelijk aan.
Ik heb dezelfde ervaring. Het is echt een mooi ding, lekker licht, klein en toch een pak geluid. Hij doet niet onder vergeleken met de JBL Pulse2 die ik heb, maar weegt wel een stuk lichter. Ik vind hem ideaal om mee te nemen op reis en als BT speaker te gebruiken in de hotelkamers voor muziek en Netflix (vanaf de iPad).JeppieW schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:55:
[...]
Bij mij heeft de Roam een goede indruk achter gelaten. Thuis doet ‘ie mee in de normale Sonos setup, en buiten de deur via Bluetooth werkt hij ook goed.
De bediening via de aan/uit knop om te koppelen via Bluetooth vind ik niet altijd duidelijk werken.
Er komt best een hoop geluid uit dat ding. Een sporthal met 1 volleybal veld kan hij makkelijk aan.
Thuis doet hij het goed in de badkamer. De Move levert uiteraard een pak meer geluid, maar kost niet alleen een stuk meer, hij is ook een heel stuk zwaarder. Dus het is afhankelijk wat je er mee wil doen... voor een Sonos speaker in de tuin is de Move geschikt, maar een Sonos speaker op reis, naar het park, etc.... dan moet je echt de Roam hebben
Mee eens. Wij hebben de Move ook. Gebruiken we in de zomer in de overkapping. Ik zou de Move ook niet snel ergens mee naartoe nemen. Daarvoor is de Move eigenlijk te zwaar en te groot. Maar goed, ik zie op voetbalvelden spelers met JBL met wielentjes lopen. Dus wie zal het zeggen?The Inquisitor schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:56:
[...]
Ik heb dezelfde ervaring. Het is echt een mooi ding, lekker licht, klein en toch een pak geluid. Hij doet niet onder vergeleken met de JBL Pulse2 die ik heb, maar weegt wel een stuk lichter. Ik vind hem ideaal om mee te nemen op reis en als BT speaker te gebruiken in de hotelkamers voor muziek en Netflix (vanaf de iPad).
Thuis doet hij het goed in de badkamer. De Move levert uiteraard een pak meer geluid, maar kost niet alleen een stuk meer, hij is ook een heel stuk zwaarder. Dus het is afhankelijk wat je er mee wil doen... voor een Sonos speaker in de tuin is de Move geschikt, maar een Sonos speaker op reis, naar het park, etc.... dan moet je echt de Roam hebben
Boost vond maar 2 luidsprekers. Even het Ziggo netwerk verwijderd en weer toegevoegd.
[ Voor 162% gewijzigd door GerCor op 14-11-2022 16:50 ]
Dit weekend meegenomen naar ons appartementje dat we hadden geboekt in Zeeland.Stimulate14 schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:14:
Hebben jullie al ervaring in de Roam? Ik zoek een speaker om zo nu en dan mee te nemen, of moet ik dan doorpakken naar de Move?
Heeft de tijd die we ‘thuis’ doorbrachten heerlijk staan spelen. Als je hem even laat staan wordt de eigen TruePlay toegepast en klinkt hij echt prima.
Move is leuk om mee te nemen naar de tuin en zo, maar echt te groot om in je handbagage mee te nemen.
Ik gebruik 2 roams in stereo als ik op reis ben, moeten ze wel aan de wifi hangen (hotspot op andere foon) maar daar krijg je een stuk beter geluid voor terug.Stimulate14 schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:14:
Zoveel kost de Sonos Roam ook. Zal wel een verkeerde link zijn.Satangel schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:34:
[...]
[Afbeelding]
Zou dus bij Mediamarkt voor 169 euro te krijgen zijn. Maar op de site is niets te zien.
Hoe komt Pricewatch dan bij die prijs?
[ Voor 190% gewijzigd door GerCor op 17-11-2022 12:21 ]
Het zijn wel 100 mbit poortenGerCor schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:46:
Soms sta je ergens met de spreekwoordelijke neus bovenop en zie je het niet. Al dagen zitten bedenken hoe ik de Sonos Boost integreer. Geen ethernetaansluitingen meer over en hoe zit het met die Ziggo Smart Wifi Pods? Nou, met die Pods is geen probleem want dat is ook Mesh. Bleef het plaatsen over. De Boost heeft 2 ethernetaansluitingen en is daarmee eigenlijk ook een switch.
Opgelost en besteld. Morgen binnen. 👍
Check ✔️
[Afbeelding]
Waarom zou je de boost nog kopen in het jaar 2022?
Op apollo.nl staat al het volgende:
"Sonos aktie start 18 (t/m 28) November
EXTRA;
Sonos ARC Pre-sale Blackfriday, 18, 19 en 20 november Extra Korting! "
Dus we weten binnenkort meer over de deals
Laten we elkander op de hoogte houdenanoniem987654 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:09:
[...]
Op apollo.nl staat al het volgende:
"Sonos aktie start 18 (t/m 28) November
EXTRA;
Sonos ARC Pre-sale Blackfriday, 18, 19 en 20 november Extra Korting! "
Dus we weten binnenkort meer over de deals
Hoeveel had jij dan gehad willen hebben? Het ding staat bij mij onderin de kast zijn best te doen. Ik heb geen ethernetaansluitingen meer op de plaats van de luidsprekers. Ik heb nu SonosNet. Superstabiele verbinding met 3 antennes. En daarbij, gewoon geinig. Dat is nou eenmaal de pest met Sonos: je wilt steeds meer.....Wessel0101 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:48:
[...]
Het zijn wel 100 mbit poorten![]()
Waarom zou je de boost nog kopen in het jaar 2022?
Ik kreeg korting op een nieuwe koffiezetapparaat. Daarnaast werd door Vattenfall vanmorgen €190 gestort. Compensatie Energie.
Wat moet je anders met gratis geld?
Sluit gewoon 1 Sonos speaker aan via ethernet. Dan maakt hij ook een Sonos net aan.GerCor schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:56:
[...]
Hoeveel had jij dan gehad willen hebben? Het ding staat bij mij onderin de kast zijn best te doen. Ik heb geen ethernetaansluitingen meer op de plaats van de luidsprekers. Ik heb nu SonosNet. Superstabiele verbinding met 3 antennes. En daarbij, gewoon geinig. Dat is nou eenmaal de pest met Sonos: je wilt steeds meer.....
Ik kreeg korting op een nieuwe koffiezetapparaat. Daarnaast werd door Vattenfall vanmorgen €190 gestort. Compensatie Energie.
Wat moet je anders met gratis geld?
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.