Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Bewaren voor je eindafrekening
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Maar ik hoop dat de Sub Mini voor een leuke prijs de deur uit gaat
Dan nog kan ik mij niet voorstellen dat je wifi zo instabiel is, dat je een Boost moet kopen.GerCor schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:46:
[...]
Ja, precies. Dus als ik schrijf: ik heb geen ethernetaansluitingen in de buurt van mijn luidsprekers dan vind jij dat ik een speaker toch maar moet aansluiten op een 'niet bestaande' ethernetaansluiting?
Ook goed.
Het is altijd verstandig om tenminste 1 luidspreker aan te sluiten op de Router. Als je die mogelijkheid niet hebt, dan biedt een Boost uitkomst.Wessel0101 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:03:
[...]
Dan nog kan ik mij niet voorstellen dat je wifi zo instabiel is, dat je een Boost moet kopen.
YouTube: How to Solve Sonos Troubles
Edit
De reden waarom ik een Boost heb gekocht begon eigenlijk hier: GerCor in "Sonos ervaringen- en discussietopic"
[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 17-11-2022 10:20 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Waarom eigenlijk? Ik kan me moeilijk inbeelden dat een wifi-netwerk van 1 Sonos apparaat naar alle andere beter gaat werken dan mijn eigen wifi netwerk dat meerdere APs heeft voor een betere dekking.Het is altijd verstandig om tenminste 1 luidspreker aan te sluiten op de Router.
Dat wordt uitgelegd in het filmpje waarvan ik in mijn vorige post een link heb geplaatst. De man installeert al meer dan 8 jaar Sonos bij klanten.kikashi schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:13:
[...]
Waarom eigenlijk? Ik kan me moeilijk inbeelden dat een wifi-netwerk van 1 Sonos apparaat naar alle andere beter gaat werken dan mijn eigen wifi netwerk dat meerdere APs heeft voor een betere dekking.
Juist daarom. Sonos kan last hebben van alle slimmigheidjes die die dingen uithalen…….kikashi schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:13:
[...]
Waarom eigenlijk? Ik kan me moeilijk inbeelden dat een wifi-netwerk van 1 Sonos apparaat naar alle andere beter gaat werken dan mijn eigen wifi netwerk dat meerdere APs heeft voor een betere dekking.
De arc voor €699 bij Apollo mooi koopje!
https://m.apollo.nl/nl/17...-gen-3-blackfriday-aktie/
De sub gen 3 €620
[ Voor 35% gewijzigd door floris86 op 17-11-2022 19:12 ]
Ik heb een NAS waar Plex op draait en las dat je Plex in de Sonos app kan toevoegen. Maar dan schijn je niet je muziek local van je LAN te streamen.
Is er een manier om buiten de Sonos app om muziek te casten met een Android toestel? Misschien iets met een Chromecast (audio)?
Uiteindelijk heb ik wel een Shield TV, maar dan zou je eerst dat ding + TV aan moeten zetten.
En dan speelt hij ook nog eens ambient ipv stereo over de 4 speakers? Is dat al aangepakt?
Edit: lees dat ik Plex pass moet hebben om te casten naar Sonos. Maar heb ik de Sonos app daar dan ook voor nodig?
[ Voor 12% gewijzigd door JoeZuCK op 17-11-2022 21:58 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Kijk eens op de Sonos Community en tik Plex in de zoekbalk.JoeZuCK schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:52:
Vraagje,
Ik heb een NAS waar Plex op draait en las dat je Plex in de Sonos app kan toevoegen. Maar dan schijn je niet je muziek local van je LAN te streamen.
Is er een manier om buiten de Sonos app om muziek te casten met een Android toestel? Misschien iets met een Chromecast (audio)?
Uiteindelijk heb ik wel een Shield TV, maar dan zou je eerst dat ding + TV aan moeten zetten.
En dan speelt hij ook nog eens ambient ipv stereo over de 4 speakers? Is dat al aangepakt?
Edit: lees dat ik Plex pass moet hebben om te casten naar Sonos. Maar heb ik de Sonos app daar dan ook voor nodig?
Of als ik bijv zeg: Hey Google, play Sky Radio, dan gaat hij dit via TuneIn afspelen. Gaat dat ook net zo makkelijk op de Arc?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik heb geen YTM, maar kan aan Sonos vragen om muziek te spelen en dan pakt hij Spotify (ik vraag altijd om een specifieke artiest trouwens). Radio gaat via TuneIn. Google maakt wel verschil tussen hun eigen divices en Sonos trouwens. Op Sonos geeft hij bijvoorbeeld al tijden niet de juiste Radio2.
Volgens mij kun je niet de gratis versie van YouTube Music aan Sonos toevoegen. Als je YouTube Music uit de lijst in de Sonos app kiest geeft Google een code zoiets als 123-456. Als je dat wilt kopiëren wordt het koppelteken niet getoond. Je kunt het ook niet zelf toevoegen en krijg je een foutmelding.JoeZuCK schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:24:
En nog een vraag, hij heeft een ingebouwde Google Assistant, dus reageert op stem commandos. Maar als je hem vraagt wat muziek af te spelen en je hebt YouTube Music als voorkeur ingesteld, gaat hij dan wat afspelen op de Arc? Ik heb verder geen abonnement op YouTube, maar gebruik het gratis.
Of als ik bijv zeg: Hey Google, play Sky Radio, dan gaat hij dit via TuneIn afspelen. Gaat dat ook net zo makkelijk op de Arc?
Google Assistent is gewoon in het Nederlands.
[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 17-11-2022 23:25 ]
Ik ben overigens een Android user. Werkt de app even goed en is er sprake van een gemis zonder trueplay?
[ Voor 35% gewijzigd door BramViking op 18-11-2022 03:37 ]
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Het lenen van een iPhone (in een Android huishouden) voor het instellen van soundbar is ook apart..Christiaan.. schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:42:
@BramViking Je kunt toch wel van iemand een iphone lenen? Ik ben ook Android user maar heb gewoon een iphone geleend van iemand. De app werkt even goed. Geldt denk ik voor de meeste apps die voor ios en Android gemaakt worden...
Het verschil is ontzettend groot.BramViking schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:48:
[...]
Het lenen van een iPhone (in een Android huishouden) voor het instellen van soundbar is ook apart. Maar uiteindelijk, zijn daar wel dingen voor te bedenken. Maar is het verschil dan zo groot of best subtiel, tussen het uit en aan hebben staan van Trueplay.
Tja. Ik vind van niet. Je stelt het hele systeem in hè. Niet alleen de soundbar. Maar het is gelukkig niet verplicht.BramViking schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:48:
[...]
Het lenen van een iPhone (in een Android huishouden) voor het instellen van soundbar is ook apart. Maar uiteindelijk, zijn daar wel dingen voor te bedenken. Maar is het verschil dan zo groot of best subtiel, tussen het uit en aan hebben staan van Trueplay.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Ik zal het de komende dagen eerst zonder Trueplay moeten doen. Maar is ontzettend groot niet een beetje to much? Lijkt me sterk dat Sonos de klanten die niet aan een iphone kunnen komen, zo extreem benadeeld?
Ik heb mij laten vertellen dat Apple een paar soorten microfoons gebruikt in hun devices en Android tig.
Ik vraag het me af of de Android versie evengoed werkt als de iOS versie.BramViking schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 02:04:
knip
Ik ben overigens een Android user. Werkt de app even goed en is er sprake van een gemis zonder trueplay?
Ik installeerde de 14.19 update. App gaf aan dat versie 14.19 was geïnstalleerd. Een paar dagen later zag ik dat Groepen en Audiocompressie grijs waren. Dus niet selecteerbaar. Ik tik Groepen aan en de app geeft aan: systeem bijwerken. Toen begon de app het systeem dus bij te werken.
Ik heb de Sonos Boost toegevoegd aan het systeem. Tijdens het installeren kwam een plaatje van de Sonos Port in beeld. Op mijn iPad zag wel het juiste plaatje van de Boost.
We hebben nog steeds de nutteloze melding op het beginscherm.
En, na Trueplay zou het zo moeten zijn dat je de afstand van de surroundspeakers niet meer kunt instellen. Ik kan dat gewoon instellen.
Is je eigen geld hoorGerCor schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:56:
[...]
// Daarnaast werd door Vattenfall vanmorgen €190 gestort. Compensatie Energie.
Wat moet je anders met gratis geld?
Anyway, ik wil een Roam, misschien wel 2

Die € 190 niet. Daarnaast kreeg ik € 351,98 teruggestort van Vattenfall en werd mijn maandbedrag verlaagd van € 103 naar € 85. Dat is wel eigen geld.Stimulate14 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:30:
[...]
Is je eigen geld hoor.
Anyway, ik wil een Roam, misschien wel 2![]()
. Sowieso 1 voor de badkamer en 1 voor op reis / sporten etc.
Maar, de Sonos Roam. Ga je dan voor de Roam met spraakassistent of de SL? Want bij de SL heb je geen spraakassistent en ook geen Trueplay. En zo groot is het verschil in prijs niet. Wel geinig is natuurlijk de beschikbaarheid van verschillende kleuren.
En de Roam in de badkamer. Je zet de Roam op de lader anders is de Roam na 10 uur leeg. Ik vind dat zelf nogal twijfelachtig in een vochtige omgeving.
[ Voor 70% gewijzigd door GerCor op 18-11-2022 09:42 ]
Dan moet je toch echt beter de zin lezen. Er staat nadrukkelijk een vraagteken bij. Of te wel het is een vraag. Aangezien ik net pas eigenaar ben geworden van meerdere Sonos producten, liet ik de vraag open, zodat anderen dat eventueel zouden kunnen toelichten.Rallye schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:09:
@BramViking Grappig dat je het ontbreken van Trueplay bij Android als “benadelen” kwalificeert, zonder vraag naar de technische achtergronden. Die zijn er namelijk wel: er zijn heel veel verschillende Android telefoons met nog meer verschillende microfoons. Het aantal iDevices is relatief beperkt. Sonos moet per microfoon de meetresultaten interpreteren - voor Android is dat niet te doen.
Maar ook dan zou het netjes van Sonos zijn geweest om een selectief groepje Android fabrikanten en modellen wel te ondersteunen. Bijvoorbeeld de top of the line Samsung modellen. Aangezien Samsung de grootste android fabrikant is (als voorbeeld).
Nu sluit je iedereen met een Android toestel uit en moet degene zelf maar aan een Apple product komen. Zodat de volledige potentie van een SONOS soundbar (en overige producten) benut kan worden. Dat is merkwaardig. De microfoons waar jij het over hebt (bij Apple) , komen gewoon van derde partijen vandaan. Deze zijn zelf niet door Apple geproduceerd.
[ Voor 29% gewijzigd door BramViking op 18-11-2022 11:44 ]
In feite heb je niks aan de meningen die je hier leest m.b.t. Trueplay. De een zegt: enorm verschil, de ander zegt: ik merk er weinig van. Want wat doet Trueplay nou eigenlijk? Het scant de ruimte en komt met een resultaat. Maar de Move en de Roam hebben automatische Trueplay. Zet ze ergens neer en ze scannen de omgeving. Oké, en tot hoever dan? Het zal altijd het geheim van Sonos blijven, denk ik.BramViking schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:10:
[...]
Dan moet je toch echt beter de zin lezen. Er staat nadrukkelijk een vraagteken bij. Of te wel het is een vraag. Aangezien ik net pas eigenaar ben geworden van meerdere Sonos producten, liet ik de vraag open, zodat andere dat eventueel zouden kunnen toelichten.
Je hebt Peter Pee. Hij zegt: Heb je een ARC en de Sub, zet dan bass op .. en treble op .. Spraakversterking aan en voer dan Trueplay uit. Maar als het je niet bevalt, pas het dan naar smaak aan.
Dan heb je nog mensen die bijvoorbeeld hun Kef-jes zijn gewend. Die luisteren naar stereo muziek. Ja, en als je dan de Arc installeert met 2 x One SL dan komt daar een heel ander geluid uit.
Mijn advies: installeer het gewoon. Besef je dat je Sonos Arc en 2 x One SL koopt voor surround sound die het best tot zijn recht komt bij films. En ik spreek uit ervaring. Mocht je ooit de Sub gen 3 toevoegen, dan hoef jij nooit meer voor de beleving van geluid bij films naar de bioscoop. HELEMAAL TOP.
Daar heb je een punt. Ik hoop vooral dat de stereo/surround sound (van voren links en rechts) goed naar voren komt. Ben echt toe aan een soundbar waarbij die onderscheid goed te horen is.GerCor schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:40:
[...]
In feite heb je niks aan de meningen die je hier leest m.b.t. Trueplay. De een zegt: enorm verschil, de ander zegt: ik merk er weinig van. Want wat doet Trueplay nou eigenlijk? Het scant de ruimte en komt met een resultaat. Maar de Move en de Roam hebben automatische Trueplay. Zet ze ergens neer en ze scannen de omgeving. Oké, en tot hoever dan? Het zal altijd het geheim van Sonos blijven, denk ik.
Je hebt Peter Pee. Hij zegt: Heb je een ARC en de Sub, zet dan bass op .. en treble op .. Spraakversterking aan en voer dan Trueplay uit. Maar als het je niet bevalt, pas het dan naar smaak aan.
Dan heb je nog mensen die bijvoorbeeld hun Kef-jes zijn gewend. Die luisteren naar stereo muziek. Ja, en als je dan de Arc installeert met 2 x One SL dan komt daar een heel ander geluid uit.
Mijn advies: installeer het gewoon. Besef je dat je Sonos Arc en 2 x One SL koopt voor surround sound die het best tot zijn recht komt bij films. En ik spreek uit ervaring. Mocht je ooit de Sub gen 3 toevoegen, dan hoef jij nooit meer voor de beleving van geluid bij films naar de bioscoop. HELEMAAL TOP.
Dan duurt het niet lang voor je de sub ook aanschaft. Die maakt de surround ervaring meer dan compleet. Mocht je in de buurt van Zwolle zijn, je bent welkom om te luisteren.BramViking schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:46:
[...]
Daar heb je een punt. Ik hoop vooral dat de stereo/surround sound (van voren links en rechts) goed naar voren komt. Ben echt toe aan een soundbar waarbij die onderscheid goed te horen is.
De Roam met TruePlay.GerCor schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:40:
[...]
Die € 190 niet. Daarnaast kreeg ik € 351,98 teruggestort van Vattenfall en werd mijn maandbedrag verlaagd van € 103 naar € 85. Dat is wel eigen geld.
Maar, de Sonos Roam. Ga je dan voor de Roam met spraakassistent of de SL? Want bij de SL heb je geen spraakassistent en ook geen Trueplay. En zo groot is het verschil in prijs niet. Wel geinig is natuurlijk de beschikbaarheid van verschillende kleuren.
En de Roam in de badkamer. Je zet de Roam op de lader anders is de Roam na 10 uur leeg. Ik vind dat zelf nogal twijfelachtig in een vochtige omgeving.
/f/image/utwgFWcYYt8Qi65KWhxIRl8M.png?f=fotoalbum_large)
Dat is het exemplaar zonder WiFi dacht ik, of andersom. Is in iedergeval uitgekleed.GerCor schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:08:
Ik zat gisteravond even op Youtube wat filmpjes te kijken en kwam ik de Arc SL tegen in de VS.
- Sonos Arc €679,-
- Sonos One SL 2x €134,-
- Vogel 4301 standaard (met uitmuntend kabelmanagement) 2x €45,-
Totaal: €1.037,-
Je bedoelt qua producten of prijsstelling? Ik zie in geen mogelijkheid de prijzen nog lager worden imho...Christiaan.. schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:47:
Ben benieuwd volgende week als het officieel Black friday is 😉. Nederland kennende zal dit het wel zijn. Ik wil nog een one sl scoren voor de keuken.
Geen microfoons.BramViking schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:38:
[...]
Dat is het exemplaar zonder WiFi dacht ik, of andersom. Is in iedergeval uitgekleed.
Haters everywhere but I don’t really care
Krijg je bij Sonos zelf nog inruilkorting bovenop de huidige prijzen (heb nog meer oude apparatuur in te ruilen).
[ Voor 16% gewijzigd door gex op 18-11-2022 15:56 ]
Advies:gex schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:55:
Ik heb een aantal weken geleden een Arc+Sub+2SL gekocht via 30% inruilkorting en nu zie ik overal lagere prijzen, weet iemand of Sonos in dit geval coulant is, of dat ik beter als terug kan sturen en ergens anders opnieuw kan kopen (100 dagen niet tevreden geld retour garantie van Sonos).
Krijg je bij Sonos zelf nog inruilkorting bovenop de huidige prijzen (heb nog meer oude apparatuur in te ruilen).
Lees de voorwaarden van Sonos even door en als jij denkt dat je kans maakt neem je contact op met Sonos.
Nu kwam ik de sonos beam gen 2 tegen. Evenals wat andere soundbars.
Lees al het een en anders zoals hierboven. Ben een android gebruiken.
Maar als ik het goed heb begrepen is de true trueplay functies een autmatische setup? Dus ik kan handmatig exact alles zelf doen zonder deze functie? Of zet er nog wat "secret sauce " in?
Anders kijk ik even verder, ik ken persoonlijk niemand met een iPhone haha.
Wel jammer want het ecosysteem is wel een tof idee als ik ooit wil uitbreiden. Ze kunnen ook wel een addon verkopen, bijvoorbeeld een usb-c mic voor 10 euro voor op een Android.
Misschien maar een keer live luisteren.
[ Voor 4% gewijzigd door Disker op 19-11-2022 03:24 ]
Mijn collega heeft ook een Beam gen 2. Twee weken geleden nog 2 One's gekocht. One SL was uitverkocht en hij wilde niet langer wachten. Hij kan een iPhone van ons kantoor meenemen voor Trueplay maar dat heeft hij nog steeds niet gedaan. Wel de One's met muurbeugel aan de muur gemonteerd. Hij vindt het geweldig. Superenthousiast en heeft een paar filmpjes gemaakt en naar mij opgestuurd. Hij heeft zo'n Hue hub zodat hij Sonos met stembediening kan activeren. Als hij thuiskomt zegt hij 'goedemiddag Google' en gaat de Beam aan en de verlichting achter zijn TV.Disker schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 03:21:
Hoi ben momenteel aan het kijken voor een soundbar voor een kleine ruimte (6x6)
Nu kwam ik de sonos beam gen 2 tegen. Evenals wat andere soundbars.
Lees al het een en anders zoals hierboven. Ben een android gebruiken.
Maar als ik het goed heb begrepen is de true trueplay functies een autmatische setup? Dus ik kan handmatig exact alles zelf doen zonder deze functie? Of zet er nog wat "secret sauce " in?
Anders kijk ik even verder, ik ken persoonlijk niemand met een iPhone haha.
Wel jammer want het ecosysteem is wel een tof idee als ik ooit wil uitbreiden. Ze kunnen ook wel een addon verkopen, bijvoorbeeld een usb-c mic voor 10 euro voor op een Android.
Misschien maar een keer live luisteren.
Hij probeert nu de Sub Mini te scoren voor € 350. Maar de laagste prijs tot nu toe is € 450. Ik ben benieuwd want eenmaal het Sonos virus.
Jij kunt nu ook 20% korting krijgen bij Sonos zelf. Vind je het niet goed genoeg dan mag je het binnen 100 dagen kosteloos terugsturen naar Sonos.
Kortom, gewoon doen. 👍
O, en de Android en iOS Sonos app zijn identiek op de functie Trueplay na. Ik gebruik ook altijd mijn Samsung telefoon en eigenlijk nooit mijn iPad.
[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 19-11-2022 10:10 ]
Wat ik ook niet heb kunnen achterhalen is of het mogelijk is om altijd de rear speakers aan te hebben staan, met bijvoorbeeld het kijken van youtu e filmpjes of tijdens het gamen. Of bepaald Sonos zelf wanneer je naar surround (hetzij stereo) geluid kunt luisteren?
- Edit zojuist de rear speakers ontvangen. Nu de soundbar nog. De One SL ziet er wel heel stijlvol uit moet ik zeggen.
[ Voor 58% gewijzigd door BramViking op 19-11-2022 11:54 ]
Rear speakers in surround opstelling worden altijd direct aangestuurd vanaf de soundbar, via een eigen 5 GHz signaal.BramViking schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:48:
Klopt het nu dat als je de soundbar via de ethernetpoort aansluit dat daardoor WiFi niet meer gebruikt wordt voor de rear speakers? En zo ja, is dit veel stabieler?
6 x 6 meter; 36m2?Disker schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 03:21:
Hoi ben momenteel aan het kijken voor een soundbar voor een kleine ruimte (6x6)
Dat wordt niet gezien als een kleine ruimte in soundbarland al zijn er geen harde definities.
Smart Home Sounds heeft ooit op youtube tot 16m2 klein genoemd.
Trueplay (via Apple) heeft m.i.meer te maken met het goed afstellen van de apparatuur op de ruimte, dat kan je niet helemaal met de hand nadoen
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Je sluit in principe de Soundbar aan via ethernet om de soundbar te installeren. De soundbar sluit je met de HDMI kabel aan op de eARC of, als je die niet hebt, ARC van de TV. Als je de soundbar aangesloten laat op ethernet creër je een Mesh netwerk: SonosNet. Maar je kunt ook een van de Sonos One SL op ethernet aansluiten. Met andere woorden. In ieder geval 1 van de luidsprekers aansluiten op ethernet. De One SL koppel je aan de soundbar en daarmee breng je een surroundopstelling tot stand.BramViking schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:48:
Klopt het nu dat als je de soundbar via de ethernetpoort aansluit dat daardoor WiFi niet meer gebruikt wordt voor de rear speakers? En zo ja, is dit veel stabieler?
Wat ik ook niet heb kunnen achterhalen is of het mogelijk is om altijd de rear speakers aan te hebben staan, met bijvoorbeeld het kijken van youtu e filmpjes of tijdens het gamen. Of bepaald Sonos zelf wanneer je naar surround (hetzij stereo) geluid kunt luisteren?
- Edit zojuist de rear speakers ontvangen. Nu de soundbar nog. De One SL ziet er wel heel stijlvol uit moet ik zeggen.
Ik had je al eerder aangegeven dat je een surroundopstelling hebt gekocht, geen stereoinstallatie.
Maar eigenlijk wijst het zich vanzelf.
Het hele Sonos idee is dat alle componenten draadloos zijn en dus ALTIJD via Wi-Fi met elkaar communiceren.
Edit: ik lees net op Sonos dat je niet een Sub, Sub Mini of een surroundspeaker als enige kunt aansluiten op Ethernet.
[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 19-11-2022 16:33 ]
Situatie:
Appartement, woonkamer van 30m2
Beam Gen 2 (vorig jaar geupgrade van Gen1), 2x Sonos One
Tevreden over mijn setup. Maar mis toch wat in het geluid. Vooral bij Atmos (of ligt mijn verwachting te hoog) na de Arc met 2 Sonos One’s gehoord te hebben.
Voor Sinterklaas van de werkgever een flinke media markt cadeaubon gehad. Eigenlijk niets van de MM nodig.
Arc flink afgeprijsd nu en kriebelt ernstig.
Vorig jaar na de Black Friday gekte de beam 1 voor €375 kunnen verkopen. Ga er vanuit dat dat met Gen 2 ook wel lukt.
Netto kost me een upgrade van Beam gen 2 naar Arc ongeveer € 125,-
Kan er iemand iets zinnigs over zeggen? Of is dit gekkenwerk?
Mijn moeder zei altijd: 'bij twijfel niet oversteken'.MrJvG13 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:35:
Na het lezen van dit topic en even bij de Media Markt geweest te zijn, twijfel ik enorm.
Situatie:
Appartement, woonkamer van 30m2
Beam Gen 2 (vorig jaar geupgrade van Gen1), 2x Sonos One
Tevreden over mijn setup. Maar mis toch wat in het geluid. Vooral bij Atmos (of ligt mijn verwachting te hoog) na de Arc met 2 Sonos One’s gehoord te hebben.
Voor Sinterklaas van de werkgever een flinke media markt cadeaubon gehad. Eigenlijk niets van de MM nodig.
Arc flink afgeprijsd nu en kriebelt ernstig.
Vorig jaar na de Black Friday gekte de beam 1 voor €375 kunnen verkopen. Ga er vanuit dat dat met Gen 2 ook wel lukt.
Netto kost me een upgrade van Beam gen 2 naar Arc ongeveer € 125,-
Kan er iemand iets zinnigs over zeggen? Of is dit gekkenwerk?
Dus zet een dikke streep door die twijfel. Gewoon doen anders blijft het je achtervolgen.
Zelf zou ik dan gaan voor een subwoofer. Heb je meer aan dan die paar films die beschikbaar zijn in Dolby Atmos.
Ja dat lees ik ook vooral online. Maar in een appartement lijkt me dat niet heel verstandig.GerCor schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:41:
[...]
Zelf zou ik dan gaan voor een subwoofer. Heb je meer aan dan die paar films die beschikbaar zijn in Dolby Atmos.
Dat verschil vond ik zeer de moeite waard voor een upgrade.Marc3l schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:44:
+1 voor de subwoofer. Heb dan een Beam 1en weet niet wat het verschil is met versie 2 maar zou niet zonder de sub kunnen.
[ Voor 31% gewijzigd door MrJvG13 op 19-11-2022 17:49 ]
Maar je moet je ook helemaal niks van mij aantrekken. Misschien ben jij een gamer en zijn er veel spelletjes in Dolby Atmos. Kijk, als ik iets in mijn kop heb, dan moet het ook gebeuren als de gelegenheid zich voordoet. Ik zou, als ik in jouw positie zat, als een raket naar de MM gaan en die ARC halen voor per saldo € 125. Want die wil je. En nu kun je het ontzettend goedkoop aanschaffen. Straks is Black Friday weer voorbij en ben je te laat en als je het later dan toch nog aanschaft, duur uit.MrJvG13 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:49:
[...]
Ja dat lees ik ook vooral online. Maar in een appartement lijkt me dat niet heel verstandig.
Ik zit zelf ook te denken aan de ARC maar de Beam 2 bevalt mij prima. Ik heb veel YouTube filmpjes gezien en eigenlijk is de ARC voor grotere ruimtes en bevelen ze de Beam gen 2 aan bij normale en kleinere ruimtes. Ik heb ook nog geen idee hoeveel de ARC nou beter is dan de Beam 2. Filmpjes luisteren via de koptelefoon overtuigen mij nog niet. Maar het knaagt wel, ietsjes.
En bij de Sub gen 3....... die moest ik gewoon hebben.
Jij begrijpt me volledig en ik lees het zo terug en je hebt ook gelijk.GerCor schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:41:
[...]
Maar je moet je ook helemaal niks van mij aantrekken. Misschien ben jij een gamer en zijn er veel spelletjes in Dolby Atmos. Kijk, als ik iets in mijn kop heb, dan moet het ook gebeuren als de gelegenheid zich voordoet. Ik zou, als ik in jouw positie zat, als een raket naar de MM gaan en die ARC halen voor per saldo € 125. Want die wil je. En nu kun je het ontzettend goedkoop aanschaffen. Straks is Black Friday weer voorbij en ben je te laat en als je het later dan toch nog aanschaft, duur uit.
Ik zit zelf ook te denken aan de ARC maar de Beam 2 bevalt mij prima. Ik heb veel YouTube filmpjes gezien en eigenlijk is de ARC voor grotere ruimtes en bevelen ze de Beam gen 2 aan bij normale en kleinere ruimtes. Ik heb ook nog geen idee hoeveel de ARC nou beter is dan de Beam 2. Filmpjes luisteren via de koptelefoon overtuigen mij nog niet. Maar het knaagt wel, ietsjes.
En bij de Sub gen 3....... die moest ik gewoon hebben.
Probeer het gewoon, kan altijd retour.
Voor rear speakers wordt niet je wifi maar een dedicated 5Ghz verbinding gebruikt. Enigszins misleidend: als je in de app op een speaker de “wifi” uitzet, gaat ook die 5Ghz verbinding uit. Geen logische term van Sonos dus.BramViking schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:48:
Of je achterspeakers het echt doen hangt af van de bron. Is die stereo dan hoor je heel zacht wat geluid, wat voor sommigen een ruimtelijk effect geeft. Pas bij 5.1 doen ze wat ze moeten doen. Bij muziek kun je ze op “Volledig” zetten: je hebt dan vol stereo van de surrounds én van de soundbar. Youtibe is altijd stereo, gamen is meestal surround (mijn ervaring met de PS4 en 5).
Even opletten: als je al een stereopaar hebt gemaakt van je surrounds, moet je ze eerst de-pairen voor je ze als surround kunt toevoegen.
Je kunt in principe ook gewoon via wifi installeren hoor. Als het dan niet mocht lukken is ethernet de terugvaloptie. De soundbar verbindt zich met de surrounds en de Sub via een dedicated 5Ghz verbinding. De surrounds en de Sub krijgen een ip-adres via de soundbar. En inderdaad, omdat deze 5Ghz verbinding minder geschikt is voor tweewegverkeer is het niet handig om een surround of Sub als enige te bekabelen.GerCor schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:22:
[...]
Je sluit in principe de Soundbar aan via ethernet om de soundbar te installeren. De soundbar sluit je met de HDMI kabel aan op de eARC of, als je die niet hebt, ARC van de TV. Als je de soundbar aangesloten laat op ethernet creër je een Mesh netwerk: SonosNet. Maar je kunt ook een van de Sonos One SL op ethernet aansluiten. Met andere woorden. In ieder geval 1 van de luidsprekers aansluiten op ethernet. De One SL koppel je aan de soundbar en daarmee breng je een surroundopstelling tot stand.
Ik had je al eerder aangegeven dat je een surroundopstelling hebt gekocht, geen stereoinstallatie.
Maar eigenlijk wijst het zich vanzelf.
Het hele Sonos idee is dat alle componenten draadloos zijn en dus ALTIJD via Wi-Fi met elkaar communiceren.
Edit: ik lees net op Sonos dat je niet een Sub, Sub Mini of een surroundspeaker als enige kunt aansluiten op Ethernet.
Een bekabeld aangesloten soundbar creëert inderdaad Sonosnet, wat van belang zou kunnen zijn voor als je ook andere speakers hebt.
[ Voor 31% gewijzigd door Rallye op 19-11-2022 23:25 ]
Jij hebt er nogal verstand van. Ik heb vorige week gemeld dat mijn kamernamen spontaan verdwijnen. Een Boost geïnstalleerd dus gehoopt dat dit euvel geschiedenis zou zijn.
Kijk ik net in de Sonos app. Weer de namen weg terwijl ze wel staan aangevinkt.
Nu zit ik er aan te denken om alles maar eens te resetten. Maar dat is nog een klusje en ik vraag me af of het iets oplost.
Wat is jouw advies?
De Boost heeft voor zover ik weet niets te maken met de kamernamen.
[ Voor 13% gewijzigd door Rallye op 19-11-2022 23:25 ]
Oja. Dat was inderdaad al gemeld. Ik gebruik inderdaad Homekit en Google Home.Rallye schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:24:
Dat je kamernamen verdwijnen kan liggen aan Apple Homekit. Die lijkt de oorspronkelijke namen over te nemen, maar latere wijzigingen te “corrigeren”. Gebruik je Homekit of heb je het aan staan? Mogelijk doen andere assistenten dit ook. Ik gebruik de Google Assistent, maar wijzig mijn kamernamen nooit. Homekit gebruik ik zelf niet.
De Boost heeft voor zover ik weet niets te maken met de kamernamen.
Bedankt. Scheelt mij weer veel werk.
Edit: vanmorgen alweer. Ik moet er maar mee leren leven want Homekit wordt hier gebruikt.
[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 20-11-2022 09:04 ]
Heeft iemand toevallig ervaringen met zo'n soort apparaat:
https://www.flexson.nl/pr...r-sonos-playbar-playbase/
Mijn TV kan geen 5.1 doorsturen via arc, dus zoek iets waardoor ik het wel kan krijgen op mijn beam + one sl surrounds.
Groet
Heb je niet in beide apps dan dezelfde ruimtes?GerCor schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:29:
[...]
Oja. Dat was inderdaad al gemeld. Ik gebruik inderdaad Homekit en Google Home.
Bedankt. Scheelt mij weer veel werk.
Edit: vanmorgen alweer. Ik moet er maar mee leren leven want Homekit wordt hier gebruikt.
Ik heb zowel in HK als in Sonos 'Woonkamer' 'Keuken' etc.
Ik heb ook de speakers allemaal in HK staan. Nooit probemen met namen die veranderen.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Jep. Zowel in Homekit als ook in Google Home. Ik kom alleen de Sonos Boost niet tegen in Homekit. Wel automatisch in Google Home. Na het installeren van de eerste Beam niet in een Kamer gezet in de Sonos app. Was allemaal nog nieuw voor me. Wel in Google Home en Homekit omdat ik daar ook lampen e.d. heb staan en het overzichtelijk wil houden. Maar in de Sonos app staan alleen apparaten van Sonos. De Move hebben we in de zomer in de overkapping. Dus verhuis ik die naar de Kamer Overkapping. Nu staat de Move in het kantoor dus verplaatst naar de Kamer Kantoor.Serena schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:28:
[...]
Heb je niet in beide apps dan dezelfde ruimtes?
Ik heb zowel in HK als in Sonos 'Woonkamer' 'Keuken' etc.
Ik heb ook de speakers allemaal in HK staan. Nooit probemen met namen die veranderen.
Vreemd…GerCor schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:40:
[...]
Jep. Zowel in Homekit als ook in Google Home. Ik kom alleen de Sonos Boost niet tegen in Homekit. Wel automatisch in Google Home. Na het installeren van de eerste Beam niet in een Kamer gezet in de Sonos app. Was allemaal nog nieuw voor me. Wel in Google Home en Homekit omdat ik daar ook lampen e.d. heb staan en het overzichtelijk wil houden. Maar in de Sonos app staan alleen apparaten van Sonos. De Move hebben we in de zomer in de overkapping. Dus verhuis ik die naar de Kamer Overkapping. Nu staat de Move in het kantoor dus verplaatst naar de Kamer Kantoor.
Hier een oud screenshot van Sonos en een nieuwe van HK. MAAR!!! Ik heb de naam van de speakers zelf in HK niet aangepast. Alleen in de juiste ruimte gezet.
/f/image/58jB0reoKvaJx2lezuTnPfPy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4XCEkP9HgPqo34pJxY8K1oio.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Serena op 20-11-2022 11:48 ]
Straks als ik thuis ben even kijken naar Homekit. Jij hebt er luidspreker staan, ik de naam Sonos Beam en Sonos Move. Waarschijnlijk heb ik dat aangepast omdat luidspreker mij te weinig zegt. Zo van: 'welke luidspreker. De Beam of de Move?'
Jij hebt trouwens een mooie verzameling 👍
Zit ongeveer 3,5m van de tv, heb een LG GX 65" hangen aan de muur. Het zit gedeelte is niet zo groot, denk 20 vierkante meter ongeveer? Aan de ene kant zit ik te denken aan de beam, maar die lijkt me dan ook zo klein weer onder de tv
k heb de ARC bij een kennis beluisterd die ook een GX65 heeft hangen, maar zijn zitafstand naar de tv is iets van 5,5m en daar viel t me reuze mee.
Ik wil t later swso uitbreiden met 2 ONE SL speakers bij de bank, maar eerst een beslissing over de soundbar nemen nog.
Ik zal de ARC in 1e instantie niet ophangen onder de tv, maar op de tv meubel dan plaatsen om te kijken hoe dat zal klinken. In ieder geval een mooie prijs nu.
[ Voor 10% gewijzigd door Musta op 20-11-2022 12:32 ]
NS FC: SW 2742 0448 8213
HIj neemt de hele groep over, Dus Arc + Ones + Sub is 'Luidspreker'. Neem aan dat je niet meerdere sets in 1 ruimte hebt staan. Degene die ik in Sonos een apparaatnaam als kamernaam heb gegeven verschijnen dus wel zo in HK, zoals de Port als draaitafel wordt weergegeven.GerCor schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:02:
@Serena
Straks als ik thuis ben even kijken naar Homekit. Jij hebt er luidspreker staan, ik de naam Sonos Beam en Sonos Move. Waarschijnlijk heb ik dat aangepast omdat luidspreker mij te weinig zegt. Zo van: 'welke luidspreker. De Beam of de Move?'
Jij hebt trouwens een mooie verzameling 👍
Heb er inmiddels nog een Frame bij onder de overkapping, dus is nog een beetje uitgebreid. I love Sonos!
Zeker geen overkill. Hier dezelfde overwegingen gehad maar dan 3m afstand icm 55” C1. Zelf dan kwam de Beam al iellig over (heb een ongebruikte Gen1 in huis om te testenMusta schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:31:
Ik heb de optie om de sonos ARC te kopen met wat cadeaubonnen + rond de 300 bijbetalen, alleen twijfel ik erover. Zou t overkill zijn voor mijn situatie?
Zit ongeveer 3,5m van de tv, heb een LG GX 65" hangen aan de muur. Het zit gedeelte is niet zo groot, denk 20 vierkante meter ongeveer? Aan de ene kant zit ik te denken aan de beam, maar die lijkt me dan ook zo klein weer onder de tv![]()
k heb de ARC bij een kennis beluisterd die ook een GX65 heeft hangen, maar zijn zitafstand naar de tv is iets van 5,5m en daar viel t me reuze mee.
Ik wil t later swso uitbreiden met 2 ONE SL speakers bij de bank, maar eerst een beslissing over de soundbar nemen nog.
Ik zal de ARC in 1e instantie niet ophangen onder de tv, maar op de tv meubel dan plaatsen om te kijken hoe dat zal klinken. In ieder geval een mooie prijs nu.
Voorganger van de Arc hier was zelfs minimaal groter dus al gewend aan het formaat, maar kwa beleving echt geen seconde het gevoel dat de Arc overkill is.
Icm One SL en mini Sub de ideale set.
Ik heb ook een GX65 en zit er 3/3,5 meter vanaf. Zeker geen overkill. Wij hebben als achterspeakers de Fives. Echt een genot. Dus zeker een aanrader👍🏻Musta schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:31:
Ik heb de optie om de sonos ARC te kopen met wat cadeaubonnen + rond de 300 bijbetalen, alleen twijfel ik erover. Zou t overkill zijn voor mijn situatie?
Zit ongeveer 3,5m van de tv, heb een LG GX 65" hangen aan de muur. Het zit gedeelte is niet zo groot, denk 20 vierkante meter ongeveer? Aan de ene kant zit ik te denken aan de beam, maar die lijkt me dan ook zo klein weer onder de tv![]()
Ik heb in Google Home en Homekit de namen Sonos Beam en Sonos Move weggehaald. In Homekit staat, zodra je de eigen naam weghaalt, 'Luidspreker' in het grijs. Dus zelf maar Luidspreker erin getypt.Serena schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:43:
[...]
HIj neemt de hele groep over, Dus Arc + Ones + Sub is 'Luidspreker'. Neem aan dat je niet meerdere sets in 1 ruimte hebt staan. Degene die ik in Sonos een apparaatnaam als kamernaam heb gegeven verschijnen dus wel zo in HK, zoals de Port als draaitafel wordt weergegeven.
Heb er inmiddels nog een Frame bij onder de overkapping, dus is nog een beetje uitgebreid. I love Sonos!
Kijken of dit iets oplevert of ik had het vanaf het begin niet moeten doen.
Ik had op jouw website gezien dat je een frame hebt. Zelf zou ik niet zo snel de IKEA versie van Sonos aanschaffen.
Je hoeft niks te typen, gewoon laten staan zoals het is.GerCor schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:46:
[...]
Ik heb in Google Home en Homekit de namen Sonos Beam en Sonos Move weggehaald. In Homekit staat, zodra je de eigen naam weghaalt, 'Luidspreker' in het grijs. Dus zelf maar Luidspreker erin getypt.
Kijken of dit iets oplevert of ik had het vanaf het begin niet moeten doen.
Ik had op jouw website gezien dat je een frame hebt. Zelf zou ik niet zo snel de IKEA versie van Sonos aanschaffen.
Voor buiten is die Frame echt prima, goed geluid.
Het is gewoon echt Sonos, muv die boekenplanken klinken ze allemaal prima.
Ik heb die boekenplanken als rears op de slaapkamer en daar zijn ze dan wel weer prima. Is tenslotte maar een kleine ruimte.
@anoniem987654 En dan sluit je de soundbar via de optische adapter aan? Misschien liever een nieuwe TV?
[ Voor 34% gewijzigd door Rallye op 20-11-2022 15:48 ]
Ik heb namen van de Sonos Beam en van Sonos Move hernoemd naar Luidspreker. En kijk nou eens wat er gebeurt in de Sonos app. Sonos noemt de kamer nu Luidspreker. In Google Home staat de Boost offline. In Homekit niet te vinden. Wat gebeurt er als ik alles van Sonos in Google Home ontkoppel?
Edit
Ik kon het niet afwachten. Sonos verwijderd uit Google Home en Homekit. In beide voegt Sonos niks toe. Nu alleen wel weer Google Assistent aan Sonos toevoegen maar dat doe ik later wel.
:strip_exif()/f/image/zv3WO5SkODry2QZHgrgBpT3C.jpg?f=fotoalbum_large)
Terwijl huiskamer aangevinkt staat
:strip_exif()/f/image/IcJKl30gnuNiWZ3e3CJmercC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door GerCor op 20-11-2022 16:44 ]
En je kunt de kamers niet in Homekit en Sonos gewoon dezelfde naam geven?
[ Voor 53% gewijzigd door Rallye op 20-11-2022 17:05 ]
Dat doe ik niet, dat heb ik aangepast in Homekit. Dus in Homekit een luidspreker in de Kamer Huiskamer. Een luidspreker in de Kamer Kantoor enz. En dan kijk ik in de Sonos app en dan noemt Sonos de Kamer..... Luidspreker. Ik heb de Sonos app niet aangeraakt.Rallye schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:03:
Waarom hebben ze allemaal dezelfde naam? Speakers of sets van speakers zitten in Sonos in een “Kamer” Alle “kamers” hetzelfde noemen is dan niet heel handig.
En je kunt de kamers niet in Homekit en Sonos gewoon dezelfde naam geven?
Maar goed. Ik heb Sonos losgekoppeld van Google Home en verwijderd uit Homekit.
Ik probeer het nog eens uit te leggen. Je noemt de kamers in Sonos hetzelfde als in HomeKit. (Behalve als je bijvoorbeeld een draagbare hebt zoals de Roam, noem die dan Roam)GerCor schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:55:
[...]
Dat doe ik niet, dat heb ik aangepast in Homekit. Dus in Homekit een luidspreker in de Kamer Huiskamer. Een luidspreker in de Kamer Kantoor enz. En dan kijk ik in de Sonos app en dan noemt Sonos de Kamer..... Luidspreker. Ik heb de Sonos app niet aangeraakt.
Maar goed. Ik heb Sonos losgekoppeld van Google Home en verwijderd uit Homekit.
Haal ze binnen in HK en wijzig NIKS aan de naam. Gewoon grijs laten dus (muv weer van die Roam).
Plaats ze via details in de juiste kamer en tadaa, alles werkt perfect.
Ik zit een beetje in dezelfde situatie als jou. Ook cadeaubon. Netto zou een upgrade van Beam naar Arc 125 euro kosten.Musta schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:31:
Woonkamer wel wat groter, afstand TV 2,5 meter.
Alleen heb ik al een Beam Gen 2 met 2 Ones.
Heb jij je keuze al gemaakt?
Ik ga het morgen proberen Serena. Het Sonos account staat op naam van mijn zoon en hij is tot vanavond laat aan het werk. Ik heb de inloggegevens niet van hem.Serena schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:58:
[...]
Ik probeer het nog eens uit te leggen. Je noemt de kamers in Sonos hetzelfde als in HomeKit. (Behalve als je bijvoorbeeld een draagbare hebt zoals de Roam, noem die dan Roam)
Haal ze binnen in HK en wijzig NIKS aan de naam. Gewoon grijs laten dus (muv weer van die Roam).
Plaats ze via details in de juiste kamer en tadaa, alles werkt perfect.
Moeten dan in plaats van mijn Dali Zensor vloerstaanders komen. Doe het niet zozeer voor beter geluid, maar ben een beetje klaar met die grote dingen in de kamer (al vind ik ze ook weer niet lelijk…)
Na toch verder te hebben gelezen en rond te hebben gekeken ziet het er naar uit dat de Trueplay functie eigenlijk wel essentieel is.
Wat is momenteel het goedkoopste appel product dat dit ondersteunt?
Want dat zou een Iphone 6/7 zijn, maar nu las ik al via diverse fora dat deze niet meer wordt ondersteunt wordt omdat deze niet de benodigde IOS update meer ontvangt (en dit wordt dus nergens duidelijk aangegeven bij Sonos, alleen welke producten het NIET ondersteunt, waar de 6 en 7 dus niet tussen staan...).
Ik wil het ook zonder proberen maar in de toekomst indien het bevalt wil ik daarvoor wel goedkoop een apple product op de kop tikken.
[ Voor 11% gewijzigd door Disker op 20-11-2022 19:41 ]
Of je vraagt een kennis met een iPhone even. Die hoeft maar de app te installeren. In principe doe je dat maar 1 keer namelijk.Disker schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:39:
Ik kan geen duidelijk antwoord vinden dus wil het hier even vragen.
Na toch verder te hebben gelezen en rond te hebben gekeken ziet het er naar uit dat de Trueplay functie eigenlijk wel essentieel is.
Want dat zou een Iphone 6/7 zijn, maar nu las ik al via diverse fora dat deze niet meer wordt ondersteunt wordt omdat deze niet de benodigde IOS update meer ontvangt (en dit wordt dus nergens duidelijk aangegeven bij Sonos, alleen welke producten het NIET ondersteunt, waar de 6 en 7 dus niet tussen staan...).
Ik wil het ook zonder proberen maar in de toekomst indien het bevalt wil ik daarvoor wel goedkoop een apple product op de kop tikken.
Heb het ook voor een vriend gedaan. Staat al een paar jaar te draaien op ‘mijn’ TruePlay.
Ditto maar dan 48” C1 op 2,5m. De Arc icm. Sub mini is echt een fijne ervaring. Zonder Sub ook ok, maar met Sub heel fijn.RambOo schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:46:
[...]
Zeker geen overkill. Hier dezelfde overwegingen gehad maar dan 3m afstand icm 55” C1. Zelf dan kwam de Beam al iellig over (heb een ongebruikte Gen1 in huis om te testen).
Voorganger van de Arc hier was zelfs minimaal groter dus al gewend aan het formaat, maar kwa beleving echt geen seconde het gevoel dat de Arc overkill is.
Icm One SL en mini Sub de ideale set.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Echter gebruikt iedereen die ik ken een androidSerena schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:44:
[...]
Of je vraagt een kennis met een iPhone even. Die hoeft maar de app te installeren. In principe doe je dat maar 1 keer namelijk.
Heb het ook voor een vriend gedaan. Staat al een paar jaar te draaien op ‘mijn’ TruePlay.
Ik weet niet hoeveel je uit wilt geven maar het kan ook met een iPad. Kosten, tweedehands, ook geen drol.Disker schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:39:
Ik kan geen duidelijk antwoord vinden dus wil het hier even vragen.
Volgens mij is het niet zo moeilijk. Sonos heeft iOS 14 of hoger nodig: https://support.sonos.com...le/sonos-app-requirements Liever recenter dus.Via google valt wel te gokken welke telefoon je dan moet hebben die waarschijnlijk nog het langst meegaat.
[ Voor 100% gewijzigd door BramViking op 21-11-2022 02:27 ]
Ik ga morgen nog ff de stad in om nogmaals de ARC te checken, maar denk dat ik hem ga halen,iig voor 99% zekerMrJvG13 schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:33:
[...]
Ik zit een beetje in dezelfde situatie als jou. Ook cadeaubon. Netto zou een upgrade van Beam naar Arc 125 euro kosten.
Woonkamer wel wat groter, afstand TV 2,5 meter.
Alleen heb ik al een Beam Gen 2 met 2 Ones.
Heb jij je keuze al gemaakt?
Als 't morgen nog dezelfde prijs is dan
Wil ook op termijn de sub (mini) en 2 rears, waarschijnlijk de one SL. De meerprijs voor de gewone One vind ik zonde als de ARC toch een mic heeft. Of vergis ik me daarin?
NS FC: SW 2742 0448 8213
Het gaat al mis in Google Home. Ik had Google Home verwijderd. In Homekit de speakers ook verwijderd. Ontkoppeld en nu geeft de Sonos app aan dat ik een spraakassistent kan toevoegen.
Als eerste de Sonos app zoals ik de Kamers heb genoemd. Tweede plaatje is Google Home, een deel ervan nadat ik de Beam in de Kamer Huiskamer heb geplaatst. Zoals je ziet staat er niet de naam van de speaker maar van de Kamer.
:strip_exif()/f/image/rBYR9u9BmhlOxn0HKpPSh9Qm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ce6IxFCK1Q7PI3vxbsSJDFBq.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik laat het zo want ik gebruik het toch niet in Google Home. En anders werkt Google Assistent niet op de beide Beams.
Je kunt in Google Home het apparaat aantikken en dan op de naam tikken en deze dan wijzigen.GerCor schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:01:
Zoals je ziet staat er niet de naam van de speaker maar van de Kamer.
Ik weet het. Maar het is de bedoeling dat Google Home de naam uit de Sonos app overneemt.Groentjuh schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:09:
[...]
Je kunt in Google Home het apparaat aantikken en dan op de naam tikken en deze dan wijzigen.
Wat er nu gebeurt:
In de Sonos app staat:
Beam in de Kamer Huiskamer.
Google Home maakt ervan:
Huiskamer in de Kamer Huiskamer.
Dus, als ik nou doe wat jij zegt: verander de naam in Google Home in Beam, want zo staat het ook in de Sonos app, dan zegt de Sonos app, oké dan verander ik het in:
Beam in de Kamer Beam.
Terwijl als je dan op de Kamer Beam klikt en het overzicht van alle Kamers krijgt, Huiskamer aangevinkt staat.
[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 20-11-2022 23:42 ]
Dat is nog wel een keer te doen eventueel.
En anders maar iemand zoeken die ik kan lastigvallen
Kan de telefoon wel als back-up houden indien nodig.
Nu even kijken voor een Beam (met later 2x een one SL),. Kleinere ruimte en prijsverschil is nog best groot voor de Arc.
Wordt vooral gebruikt voor gamen en als secundair voor films, dus denk dat ik dan op de Ps5 PCM moet gaan gebruiken gezien de games geen Atmos gebruiken.
Sony gebruikt hun eigen 3D audio dus ben benieuwd hoe dat zich uit op de Sonos.
Series X ondersteund wel Atmos dus dat zal wel leuk zijn als daar voor ooit games uitkomen die ik erop wil spelen. Nu staat het nog te verstoffen
[ Voor 69% gewijzigd door Disker op 21-11-2022 01:16 ]
Nee hoor, ik heb gewoon de naam aangepast en er is niks gewijzigd in de Sonos app.GerCor schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:20:
[...]
Ik weet het. Maar het is de bedoeling dat Google Home de naam uit de Sonos app overneemt.
Wat er nu gebeurt:
In de Sonos app staat:
Beam in de Kamer Huiskamer.
Google Home maakt ervan:
Huiskamer in de Kamer Huiskamer.
Dus, als ik nou doe wat jij zegt: verander de naam in Google Home in Beam, want zo staat het ook in de Sonos app, dan zegt de Sonos app, oké dan verander ik het in:
Beam in de Kamer Beam.
Terwijl als je dan op de Kamer Beam klikt en het overzicht van alle Kamers krijgt, Huiskamer aangevinkt staat.
/f/image/DQfs2niT7xnqBpBlwGfdUlTN.png?f=fotoalbum_large)
Laat weten wat je keuze is geworden!Musta schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:43:
[...]
Ik ga morgen nog ff de stad in om nogmaals de ARC te checken, maar denk dat ik hem ga halen,iig voor 99% zeker![]()
Als 't morgen nog dezelfde prijs is dan
Wil ook op termijn de sub (mini) en 2 rears, waarschijnlijk de one SL. De meerprijs voor de gewone One vind ik zonde als de ARC toch een mic heeft. Of vergis ik me daarin?
Wat betreft de One SL, dat klopt. Heeft geen meerwaarde gezien de Beam/Arc al een mic heeft.
Als je het als surround systeem instelt schakelt Sonos zelfs de mic uit van de Ones.
Ik heb de arc en sub en twijfel 2 one’s SL te halen als rear. Maar zou gewoon zo graag willen weten hoe dit klinkt met atmos of 5.1 of met stereo. Hebben fysieke winkels in de randstad zo’n setup?
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Zo ziet het er bij mij in Google uit:
/f/image/Tfu2KL1FJQkxwFG9lWFxEU24.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Rallye op 21-11-2022 08:24 ]
Ga ik dat gelijk proberen. Ik ga ze trouwens niet opnemen in Homekit want dat heeft geen enkele toegevoegde waarde.Serena schreef op maandag 21 november 2022 @ 07:42:
[...]
Nee hoor, ik heb gewoon de naam aangepast en er is niks gewijzigd in de Sonos app.
[Afbeelding]
@Rallye Zo ziet het er bij mij ook uit. Hetzelfde plaatje. Speakersymbool en de naam Huiskamer. Maar het is een Beam en ik plaats die in de kamer Huiskamer.
Maar ik snap de logica van jouw uitleg nu wel. 👍
Nu heb ik dit ervan gemaakt. Vind ik beter want duidelijker.
:strip_exif()/f/image/DN7eX3l0xAGCUVQQDYr1HuIv.jpg?f=fotoalbum_large)
@BramViking Ik hoorde vrijdag een verhaal van een collega van mij. Hij vertelde dat iemand bij een 'koeriersbedrijf' werkte. Hij moest dus bestellingen, zoals die van jou, bij mensen thuisbrengen. Maar hij vond het wel een goed plan computers e.d. te verkopen. Belde hij kennissen en verkocht het rechtstreeks uit de vrachtwagen. Werd natuurlijk ontslagen en werkt nu ......... bij een ander koeriersbedrijf. Ik zou dure dingen zoals Sonos nooit bestellen en laten brengen. Dan ga ik zelf naar de winkel. Kleine dingen, zoals vorige week lampjes voor mijn auto t.w.v. € 35, laat ik wel bezorgen.
@Alekz87 Ik heb de Beam gen 2, Sub gen 3 en 2 x One SL. Kijk, bij praatprogramma's op TV heb je niks aan de One SL. Ook niet aan de Sub. Bij gewoon muziek van TuneIn of Spotify doen de One SL gewoon mee en vult het dus meer de ruimte. Bij reclame op TV gaan de One al goed meedoen maar bij films van Netflix o.i.d. gaat alles los. Het is gewoon geweldig. En nu zijn ze relatief goedkoop.
[ Voor 76% gewijzigd door GerCor op 21-11-2022 09:15 ]
Na het neerzetten van het spul was ik nog niet direct onder de indruk, maar het uitvoeren van de Trueplay calibratie maakt wel een enorm verschil! Minpuntje is wel dat Trueplay nog niet werkt op een iPhone 14pro dus ik moest even op zoek naar een ander Apple device.
Muziek klinkt erg lekker, en tijdens het afspelen van een film zoals 6 Underground gaat het echt helemaal los. De sub heb ik maar even wat subtieler ingesteld om de beneden buren nog wat langer te vriend te kunnen houden
Al met al was het even slikken om in 1x zo'n bedrag uit te geven, maar ik ben wel erg onder de indruk van de kwaliteit en het bedieningsgemak. M'n vriendin is ook erg blij dat die dikke Jamo 608 zuilen nu eindelijk uit de woonkamer verdwenen zijn
Ik zit nu al te twijfelen of ik niet nog 2 extra One SL's wil gaan halen voor op m'n bureau... #SonosVirus
Ik zou het bij Coolblue bestellen. Kun je het altijd nog retourneren.Alekz87 schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:09:
Ik ken niemand met een volledig surround setup in m’n vriendenkring.
Ik heb de arc en sub en twijfel 2 one’s SL te halen als rear. Maar zou gewoon zo graag willen weten hoe dit klinkt met atmos of 5.1 of met stereo. Hebben fysieke winkels in de randstad zo’n setup?
[ Voor 7% gewijzigd door MrJvG13 op 21-11-2022 10:47 ]
Wedden dat ze niet retour gaan 😂MrJvG13 schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:39:
[...]
Ik zou het bij Coolblue bestellen. Kun je het altijd nog retourneren.
en net deze tegen gekomen - lijkt me de beste deal so far!
https://www.artencraft.be..._HPbmTwOJMhsaAgQfEALw_wcB
iemand ervaring met deze winkel?
[ Voor 5% gewijzigd door Alex-83 op 21-11-2022 11:08 ]
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.