Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 147 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
Alex-83 schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:03:
Ik ben ook in de markt voor een Arc & Sub box setup.
en net deze tegen gekomen - lijkt me de beste deal so far!

https://www.artencraft.be..._HPbmTwOJMhsaAgQfEALw_wcB

iemand ervaring met deze winkel?
Al verschillende maal bij gekocht, in orde. Vorige week daar een ONE en Beam gekocht, in orde.

Heb nog extra cashback gehad via Mobile Vikings (moest je daar bij zitten als GSM provider). Mss werkt Earnieland of iets dergelijks ook met die site.

Betrouwbaar dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
@GerCor Ik koop alles online. Nooit problemen mee gehad tot nu. Anyway de verkoper heeft het inmiddels al opgelost door mijn geld terug te storten. Aangezien ik niet echt een multiroom setup nodig heb, en enkel opzoek ben naar het beste geluid / waar voor je geld combo, heb ik zojuist de uitvoering: Samsung Cinematic Q-series HW-Q930B voor €599,- gekocht. Zal misschien qua gebruiksgemak minder zijn, maar qua surround ervaring is deze nog beter. Scheelt me ook nog eens een kleine €340 ten opzichte van de Sonos Arc + One sl setup.
https://www.rtings.com/soundbar/reviews/best/soundbar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55
Toch maar even snel naar de Media Markt. 2 x One's SL gescoord. Toegevoegd aan de verzameling. Geïnstalleerd als stereopaar in het kantoor. Misschien ooit verplaatsen naar de slaapkamer als ik een Arc koop en de Beam ook naar de slaapkamer gaat. Dit was het wat Black Friday betreft. Wel nog even de Flexson tafelbeugel bestellen. Media Markt had er maar 1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJdVCUs5V6lc2Oe4cfy6IbltEZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1hg5ecSBVUnAtTLQ6lp1tTiz.jpg?f=fotoalbum_large

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
BramViking schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:10:
@GerCor Ik koop alles online. Nooit problemen mee gehad tot nu. Anyway de verkoper heeft het inmiddels al opgelost door mijn geld terug te storten. Aangezien ik niet echt een multiroom setup nodig heb, en enkel opzoek ben naar het beste geluid / waar voor je geld combo, heb ik zojuist de uitvoering: Samsung Cinematic Q-series HW-Q930B voor €599,- gekocht. Zal misschien qua gebruiksgemak minder zijn, maar qua surround ervaring is deze nog beter. Scheelt me ook nog eens een kleine €340 ten opzichte van de Sonos Arc + One sl setup.
https://www.rtings.com/soundbar/reviews/best/soundbar
Oh hemel, een Samsung. Ik had een surround set die na 2 jaar de geest gaf. Vriendin had een soundbar die na anderhalf jaar de geest gaf. Hier komt niets meer van Samsung het huis in. Hoop dat je er geen spijt van gaat krijgen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Serena schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:46:
[...]

Oh hemel, een Samsung. Ik had een surround set die na 2 jaar de geest gaf. Vriendin had een soundbar die na anderhalf jaar de geest gaf. Hier komt niets meer van Samsung het huis in. Hoop dat je er geen spijt van gaat krijgen.
Mijn huidige Samsung soundbar gaat al 5 jaar mee ;). Wilde dit jaar voor Sonos gaan, maar de webshop was mijn pakket kwijtgeraakt (denk gewoon aan iemand anders vergeven). Dus deze buitenkansje voor 30% minder, met daarbij een betere Surround, kon ik niet links laten liggen. Sonos is vooral super als je in alle kamers een speaker wilt hebben. Daar heb ik zelf geen behoefte aan, het gaat mij vooral om een goede soundbar met speakers (bonus met subwoofer) voor in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 14:09

Mr. Freeze

¡GO!

Dit weekend een extra One SL gekocht om te gebruiken in andere ruimte. Deze one werkt nu draadloos en werkt prima, maar ik vraag me af hoe hij aan het draadloze signaal komt? Volgens mij staat hij buiten bereik van de woonkamer setup, maar ik heb nooit de wifi sleutel hoeven invoeren in de Sonos app. De beam in de woonkamer is bekabeld aangesloten, geeft hij die wifi sleutel automagisch door ofzo? In de Fritzbox kan ik zien dat de nieuwe One is verbonden met 1 van de Mesh repeaters bovenverdieping.

Ik vraag het me gewoon af...

[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Freeze op 22-11-2022 13:25 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zojuist heb ik een beam en sub mini besteld. Zoals anderen hier heb ik ernstig getwijfeld over de arc, maar uiteindelijk is dat 'm niet geworden. De belangrijkste reden is de grootte. Hoewel mijn tv meubel 160 cm breed is en mijn tv 122 cm, vind ik de arc te groot om er voor te liggen. Door de lompe voet van mijn tv zal een soundbar ook nog eens zo'n 12 cm voor de tv komen te liggen. Ook is ie een stuk hoger dan de beam, zit ik ook niet persé op te wachten.

Normaal ben ik wel van het 'koop het beste binnen je budget', maar het oog wil ook wat in dit geval.

Wel de sub mini meteen meebesteld, want ze zullen ook een bijdrage moeten leveren aan het afspelen van muziek. Dat is veel metal en rock, iets van een sub is dan winst. Plus: met het offloaden van lage tonen van beam naar sub, zal het geluid daarvan hopelijk ook beter worden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 22-11-2022 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Roam besteld :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Mr. Freeze schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:22:
geeft hij die wifi sleutel automagisch door ofzo?

_/-\o_ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Bij Flexson zelf ook nog Black Friday deals. En aangezien mijn vrouw voor mij een Kerstcadeau wil kopen haar onder druk gezet deze rap te bestellen anders doe ik zelf.

En dat werkt 😂😂😂😂

Ze heeft ze zojuist besteld. Doe ik wel of ik er niks van weet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEYmiyvpPh5GSEPlqAeahPdl3Qw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQYMe4Bh986SgYPR6Qv4Roif.jpg?f=fotoalbum_large

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
GerCor schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:06:
Bij Flexson zelf ook nog Black Friday deals. En aangezien mijn vrouw voor mij een Kerstcadeau wil kopen haar onder druk gezet deze rap te bestellen anders doe ik zelf.

En dat werkt 😂😂😂😂

[Afbeelding]
Goeie tip! Ik vind die namelijk heel fijn…
Maar door die lage prijs wel ineens verzendkosten. Da’s minder…

[ Voor 4% gewijzigd door Serena op 22-11-2022 15:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor
Serena schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:14:
[...]

Goeie tip! Ik vind die namelijk heel fijn…
Maar door die lage prijs wel ineens verzendkosten. Da’s minder…
Ik zou het niet weten. Het is immers een verrassing 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 10:12
Musta schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:43:
[...]

Ik ga morgen nog ff de stad in om nogmaals de ARC te checken, maar denk dat ik hem ga halen,iig voor 99% zeker :)
Als 't morgen nog dezelfde prijs is dan :p
En heb je m?
Ik ben er toch voor gegaan. Wereld van verschil met de Beam 2. Veel wijder en mooier geluid. Ben er erg tevreden over wat ik er nu toe mee heb geluisterd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BramViking
Ik vind het design van de sub mini in het wit echt gorgeous.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.pocket-lint.com/r/s/970x/assets/images/162807-speakers-review-sonos-sub-mini-review-image6-euqz4zbrpi.jpg

Ik heb voor de zekerheid (voordat de prijzen omhoog gaan) naast de Samsung die morgen binnen komt ook opnieuw de Sonos Arc + twee One SL's besteld. :'). Gelukkig makkelijk financieel te bekostigen, maar wil ze de komende twee weken goed uittesten, en dan gaat één setje terug. Dit keer in het wit overigens, na deze foto gezien te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RvxjfzQm/RDT-20221122-2312051328265753904675766.webp
To be continued...

[ Voor 12% gewijzigd door BramViking op 22-11-2022 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@BramViking Qua 'looks' ligt Sonos al ver voor. Ik heb de One SL ook in het wit en vind ze echt prachtig ontworpen. Daar kunnen die Samsung 'rears' niet aan tippen. Maar het gaat natuurlijk ook om de kwaliteit geluid.

GerCor geniet nu even van NPO FunX.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 23-11-2022 00:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:13
GerCor schreef op woensdag 23 november 2022 @ 00:06:
@BramViking Qua 'looks' ligt Sonos al ver voor. Ik heb de One SL ook in het wit en vind ze echt prachtig ontworpen. Daar kunnen die Samsung 'rears' niet aan tippen. Maar het gaat natuurlijk ook om de kwaliteit geluid.

GerCor geniet nu even van NPO FunX.
Maakt niet uit bij wie ik thuis kom. Mijn sonos thuis klinkt echt altijd beter. Maar denk dat veel mensen amper hun setje “tweaken” naar de juiste geluidsinstellingen.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb nu een Beam met 2 Ikea Symfoniks als rears. Nu met die Black Friday deals is de One SL wel erg interessant geprijsd. Ik heb al een One SL staan die ik eigenlijk niet gebruik. Ik hoef er dan nog 1 bij te kopen om ze als rears te gebruiken. Zou ik daarmee iets opschieten? Vind de One SL individueel wel wat beter klinken dan de Ikea's, maar ik twijfel of het als rear iets uit gaat maken voor de beleving..... Is dan toch weer 135 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 23-11-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:11
Palomar schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:12:
Ik heb nu een Beam met 2 Ikea Symfoniks als rears. Nu met die Black Friday deals is de One SL wel erg interessant geprijsd. Ik heb al een One SL staan die ik eigenlijk niet gebruik. Ik hoef er dan nog 1 bij te kopen om ze als rears te gebruiken. Zou ik daarmee iets opschieten? Vind de One SL individueel wel wat beter klinken dan de Ikea's, maar ik twijfel of het als rear iets uit gaat maken voor de beleving..... Is dan toch weer 135 euro.
Zonde van je geld indd als je ze alleen als rears gebruikt. Dan kan je beter investeren in een Sub mini en die ene One SL verkopen als je 'm toch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
X2X2X schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:18:
[...]

Zonde van je geld indd als je ze alleen als rears gebruikt. Dan kan je beter investeren in een Sub mini en die ene One SL verkopen als je 'm toch niet gebruikt.
ok thanks. Ja, de sub mini staat wel op mijn lijstje, maar is me nog iets te prijzig helaas. Vind de bas uit de Beam ook al sterk genoeg overigens bij films, dus kan ik die aanschaf niet geheel verantwoorden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:00

..Christiaan..

..zwll..

Palomar schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:21:
[...]

Vind de bas uit de Beam ook al sterk genoeg overigens bij films, dus kan ik die aanschaf niet geheel verantwoorden ;)
Heb je het verschil wel eens gehoord?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• X2X2X
Palomar schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:21:
[...]

ok thanks. Ja, de sub mini staat wel op mijn lijstje, maar is me nog iets te prijzig helaas. Vind de bas uit de Beam ook al sterk genoeg overigens bij films, dus kan ik die aanschaf niet geheel verantwoorden ;)
De sub mini laat het geheel nog een stuk beter klinken. Je weet niet wat je mist.
De beam kan met de sub mini ook meer op mids focussen. Heb m hier bij een stereopaar One SL's staan. Voegt precies hetgene toe wat ik voorheen miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Laatste tijd vaak dat het geluid weg valt als ik DD 5.1 afspeel. Even switchen naar een andere app met stereo geluid (zoals KPN) en dan weer terug naar Netflix/Prima/HBO lost het op, maar het begint wel irritant te worden. Kan ook goed aan mijn TV liggen maar ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben.

Setup:

Samsung QN92A
Playbar
Sub gen 3
2x One's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
X2X2X schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:38:
[...]

De sub mini laat het geheel nog een stuk beter klinken. Je weet niet wat je mist.
De beam kan met de sub mini ook meer op mids focussen. Heb m hier bij een stereopaar One SL's staan. Voegt precies hetgene toe wat ik voorheen miste.
,
Heb zelf de Arc en Sub mini en zonder twijfel een must have. Niet alleen klinkt de Arc beter (meer mid) maar ook geeft de Sub mini een bioscoop ervaring op lage frequenties - heerlijke 'vibraties' - die de Arc je niet geeft.

Ben nu opnieuw Star Wars aan het kijken en als er zo'n star destroyer voorbij komt dan voel je dat gewoon.

Enne ook met de buren gecheckt maar die merken er niets van >:)

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 14:55

UTADDICT

NERF

Iemand ervaringen met de Sub Mini icm een Arc? Ik weet dat Sonos vaag doet over de effectiviteit, van de FAQ's op de site:

"Ja. Sub Mini werkt het beste met Arc in een kleinere kamer en bij een laag tot gemiddeld volume. Is je ruimte groter of ben je van plan bij hogere geluidsniveaus te luisteren? Dan biedt Sub een betere beleving."

Iemand een gevoel gekregen bij de accuraatheid van dit statement van Sonos?

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
UTADDICT schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:37:
Iemand ervaringen met de Sub Mini icm een Arc? Ik weet dat Sonos vaag doet over de effectiviteit, van de FAQ's op de site:

"Ja. Sub Mini werkt het beste met Arc in een kleinere kamer en bij een laag tot gemiddeld volume. Is je ruimte groter of ben je van plan bij hogere geluidsniveaus te luisteren? Dan biedt Sub een betere beleving."

Iemand een gevoel gekregen bij de accuraatheid van dit statement van Sonos?
zie hierboven :P (mijn beneden ruimte is >50m2)

Ps. deze videoreviews vond ik insightful https://www.youtube.com/w...R4Q-l9I46Y&themeRefresh=1 en https://www.youtube.com/watch?v=sk8YwmeWjG4

Qua volume zet ik hem nu iets hoger dan zonder sub mini omdat het zo goed klinkt

[ Voor 19% gewijzigd door Boeryepes op 23-11-2022 12:45 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 16:08

Halfkakkende

Vandring

Hi, ik ben met de huidige aanbiedingen nogal aan het twijfelen of ik niet een SUB 3 aan wil schaffen.

De situatie:
- 1 zone (voorkamer) met een Amp:Connect en 2 bowers & wilkins m1 speakers
- 1 zone (huiskamer) met een Amp en 2 bowers & wilkins m1 speakers
- 1 Roam (voornamelijk in de keuken)
Bij elkaar is de ruimte ~90 m² en de zones worden eigenlijk altijd samen gebruikt (tenzij de kleine dikkie dik wil luisteren natuurlijk ;)).

Ik ben niet perse ontevreden over het geluid. De M1 speakers klinken op zich prima, maar mis vooral (logischerwijs) wat laag. Ik ben echter bang dat een sub 3 dat probleem niet direct gaat verhelpen en 2 subs aanschaffen vind ik geen optie (Euro wise, maar ook esthetisch wise niet).

Iemand die mij kan voorzien van advies (al is het maar: DOEN!!)

[ Voor 5% gewijzigd door Halfkakkende op 23-11-2022 15:07 ]

MUZIEK!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Halfkakkende schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:28:
Hi, ik ben met de huidige aanbiedingen nogal aan het twijfelen of ik niet een SUB 3 aan wil schaffen.

De situatie:
- 1 zone (voorkamer) met een Amp:Connect en 2 bowers & wilkins m1 speakers
- 1 zone (huiskamer) met een Amp en 2 bowers & wilkins m1 speakers
- 1 Roam (voornamelijk in de keuken)
Bij elkaar is de ruimte ~90 m² en de zones worden eigenlijk altijd samen gebruikt (tenzij de kleine dikkie dik wil luisteren natuurlijk ;)).

Ik ben niet perse ontevreden over het geluid. De M1 speakers klinken op zich prima, maar mis vooral (logischerwijs) wat laag. Ik ben echter bang dat een sub 3 dat probleem niet direct gaat verhelpen en 2 subs aanschaffen vind ik geen optie (Euro wise, maar ook esthetisch wise niet).

Iemand die mij kan voorzien van advies (al is het maar: DOEN!!)
Zone? Dat klinkt Belgisch. 😉

Laat ik maar kort zijn. Die 90 m2 worden gewoon opgevreten door de Sub 3.

Twee Sub 3 vind ik persoonlijk een commercieel verhaal. Maar misschien heb ik het mis.

Ik heb zelf de Sub 3 en ik vind het geweldig. Maar je kunt het toch gewoon proberen? Is het niet wat je ervan verwacht hebt, stuur je de Sub terug.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Mr. Freeze schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:22:
Dit weekend een extra One SL gekocht om te gebruiken in andere ruimte. Deze one werkt nu draadloos en werkt prima, maar ik vraag me af hoe hij aan het draadloze signaal komt? Volgens mij staat hij buiten bereik van de woonkamer setup, maar ik heb nooit de wifi sleutel hoeven invoeren in de Sonos app. De beam in de woonkamer is bekabeld aangesloten, geeft hij die wifi sleutel automagisch door ofzo? In de Fritzbox kan ik zien dat de nieuwe One is verbonden met 1 van de Mesh repeaters bovenverdieping.

Heb je een speaker bedraad aangesloten? Dan zit het systeem op Sonosnet en niet op je wifi.

Wel op de wifi? Dan maakt de nieuwe speaker bij de set up contact met de oude speakers die je wifi-gegevens al hebben……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 15:40
Denk dat ik de knoop ga doorhakken vandaag, kan nu voor 600 euro een beam (versie 2.0) en 2x een one SL kopen.

Is een kleine gameruimte en indien nodig kan ik in de toekomst wel een sub mini kopen.

Indien het bevalt koop ik wel een goedkope 2dehands ios product erbij voor de room correctie.

• GerCor
Deze had ik nog niet eerder gezien. 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_BZrbybDLCEiahqcRUbXpgh9hg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FOYkzM8Em716WPAP2jOcE0SX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Even de bezem door het topic gehaald want de laatste reacties waren allemaal off-topic. Het draait hier om Sonos. Niet over Black Friday speculaties, levertijden of economie.

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:26
Versie 14.19.1 is uit. Nog geen release notes :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38
* knip *
Nee, het is niet handig dat iedereen hier gaat posten dat men iets besteld heeft of voornemens is om iets te bestellen. Aanbiedingen kun je delen in andere topics.

[ Voor 85% gewijzigd door S1NN3D op 25-11-2022 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Musta
  • Laatst online: 23:09
MrJvG13 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:30:
[...]

En heb je m?
Ik ben er toch voor gegaan. Wereld van verschil met de Beam 2. Veel wijder en mooier geluid. Ben er erg tevreden over wat ik er nu toe mee heb geluisterd.
Heb het ook net besteld, krijg het volgende week in huis. Denk dat ik t in eerste instantie op de tv meubel plaats om t te testen en als ik t wat minder druk heb hang ik t op onder de LG :)
Had met een vriend de beam 2 ook geluisterd, zou waarschijnlijk genoeg zijn voor mij situatie maar toch in in 1x goed en en de ARC halen.

Veel plezier ermee!

[ Voor 12% gewijzigd door Musta op 24-11-2022 19:22 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hgwj1983 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:07:
Versie 14.19.1 is uit. Nog geen release notes :(
Mijn systeem was een aardige tijd bezig met updaten. Na de update een melding dat er iets fout gegaan was. Selecteer 'opnieuw'. Dat doe ik en de update is direct klaar. Geen nieuwe update beschikbaar.

Versie 14.19 Geen 14.19.1 dus. 🤔

Fout 1101. Even de spanning van de modem/router.

Dit gedaan. Sonos blijft erbij: versie 14.19, geen update beschikbaar. Maar die had ik al.... voor de update. ;w

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 25-11-2022 02:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
GerCor schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 01:22:
[...]

Mijn systeem was een aardige tijd bezig met updaten. Na de update een melding dat er iets fout gegaan was. Selecteer 'opnieuw'. Dat doe ik en de update is direct klaar. Geen nieuwe update beschikbaar.

Versie 14.19 Geen 14.19.1 dus. 🤔

Fout 1101. Even de spanning van de modem/router.

Dit gedaan. Sonos blijft erbij: versie 14.19, geen update beschikbaar. Maar die had ik al.... voor de update. ;w
De versie zegt inderdaad 14.19 maar alle apparaten zeggen 14.19.1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEfcrYXXKnI3gX3ZDI-cNjW5uVY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SSQHZFF3Sb61OdFWPN31IJi7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Top @Serena

Ik kwam vannacht om 01:00 uur thuis van het werk en ik had al gelezen dat er een update naar 14.19.1 was. Dus, direct installeren. Toen kreeg ik die foutmelding 1101. Daar een uur mee bezig geweest. En dan ga je toch niet lekker slapen.

Dan is het toch fijn wakker worden nu jij aangeeft hoe het zit.

Even schrikken want ik kreeg altijd de nummers van de versies XX.XX.X en nu dus niet.

Opgelost.

Ps trouwens. Geinige printscreen 😉

Edit: en weer alle namen van de Kamers op Luidspreker behalve de 2 nieuwe One SL die ik als laatste heb toegevoegd in de Kamer Kantoor. Dat handmatig verwijderen uit Homekit heeft dus geen nut gehad. O, Well. Het is niet anders. In een paar seconden weer aangepast.

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 25-11-2022 12:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alekz87
Shit. Toch gezwicht vandaag en 2x sonos one SL + standaard besteld als rear voor m’n arc+sub setup. Van het weekend even mee spelen!

Ik zit met m’n bank zo goed als tegen de muur aan. 15 cm ongeveer ruimte. Iemand een guide of tips waar ik m’n rears het beste op kan richten? M’n oren of iets meer richting de woonkamer….

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Doe wat jij proefondervindelijk het beste vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@GerCor Misschien toch eens een diagnose maken en bellen met Sonos als het weer gebeurt. Ik heb nu vier jaar Sonos en bij mij is dit nog nooit gebeurd - al heb ik nooit iets met Homekit gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:37
Alekz87 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:42:
Shit. Toch gezwicht vandaag en 2x sonos one SL + standaard besteld als rear voor m’n arc+sub setup. Van het weekend even mee spelen!

Ik zit met m’n bank zo goed als tegen de muur aan. 15 cm ongeveer ruimte. Iemand een guide of tips waar ik m’n rears het beste op kan richten? M’n oren of iets meer richting de woonkamer….
Ook net twee gekocht - tsja :)

Wel wit, voorkeur vriendin. Bij jullie ook de vrouwen voorkeur wit en de mannen zwart of valt dat wel mee

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:53:
@GerCor Misschien toch eens een diagnose maken en bellen met Sonos als het weer gebeurt. Ik heb nu vier jaar Sonos en bij mij is dit nog nooit gebeurd - al heb ik nooit iets met Homekit gedaan.
Blijkbaar heb ik de Sonos luidsprekers van het scherm van Homekit gehaald. Ik vroeg mijn vrouw net of ze Homekit nog in haar Apple Watch had staan. Ze kijkt en ja hoor, de luidsprekers staan er gewoon. Dus op naar de iPad en onder het item Luidsprekers en TV's stonden ze nog gewoon. Daar nu ook verwijderd.

Sonos bellen is ook een optie maar ik vrees dat ze niks doen met software van derden.

Nu afwachten of Google Home tegen Homekit zegt: ik heb nog wat Sonos speakers. Iets voor jou?

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 25-11-2022 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
GerCor schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:12:
[...]

@Kees_frl

Het maakt mijn vrouw helemaal niks uit. Het boeit haar totaal niet. Daar staat tegenover dat zij graag voetbal kijkt, zoals op dit moment Nederland Ecuador. En dat boeit mij weer niet.

[ Voor 79% gewijzigd door GerCor op 25-11-2022 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

1 one sl zwart gekocht voor in de keuken...

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Situatie nu: arc, sub en 2x one als surround.

Kan ik naast de arc nog 2x een one als stereopaar neerzetten, puur voor muziek? Volgens mij klinken de ones mooier met muziek dan de arc. Heb nu een one sl in de keuken en hetg geluid verbaasd mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
..Christiaan.. schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:00:
Situatie nu: arc, sub en 2x one als surround.

Kan ik naast de arc nog 2x een one als stereopaar neerzetten, puur voor muziek? Volgens mij klinken de ones mooier met muziek dan de arc. Heb nu een one sl in de keuken en hetg geluid verbaasd mij...
Jep. Dat kan. Moet je helemaal zelf weten natuurlijk. Die 2 One SL hebben namelijk niks met de surroundspeakers te maken. Ze zitten in een andere Kamer als je er een stereopaar van maakt.

Dan heb je
Kamer Arc, Sub en 2 x One's SL.
Kamer One SL

En daar komt bij:

Kamer 2 x One's SL in stereopaar.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 25-11-2022 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@GerCor dat bedoel ik ook. Niet om toe te voegen aan het systeem naa als apart stereopaar. Ik ga ze denk ik nog ff snel bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:49
Alekz87 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:42:

Hier zelfde setup voor de rears. Staan naast de bank, zo ver mogelijk naar de muur en dan schuin richting mijn luisterplek zoals voorgeschreven bij een 5.1 opstelling volgens dolby. Moet je even googlen voor een plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 07:37
trabuca schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:41:
[...]

Hij had hiervoor de grotere sub, ik denk dat dat de Gen 3 was (half jaar terug nieuw aangeschaft). Die vond hij te groot ogen en te aanwezig en boomerig klinken, zelfs met sub op standje -10. Hij is meer tevreden met de mini. Genoeg power en iets bescheidener. Ik vind het nog steeds boomerig, maar dat ligt deels ook aan de locatie van de sub.

Je moet mij niet vragen of het een aanrader is, ik ben geen soundbar fan en het kan mij niet bekoren. Je kunt beter geluid krijgen met losse speakers + AVR, maar dat moet je (of je ega) wel willen. Mijn zwager is er zeer tevreden mee, hij kwam van een Q acoustics 3050/3010 5.1 set met marantz AVR. Dat klonk beter, maar het oog en gebruiksgemak won het in deze kwestie. Het verschil is met een atmos film minder groot dan bij stereo muziek. Dus allemaal afhankelijk van smaak en voorkeur.
Is hij naar enkel de ARC gegaan, of naar een volledige 5.1 set van Sonos? En klinkt het dan met Films bijna net zo goed of klinkt het echt wel aanzienlijk minder?

Nu dat DTS wordt ondersteund, ben ik weer eens opnieuw aan het kijken naar een Sonos set. het enige wat mij voornamelijk tegen houd is de subwoofer. Ik heb hier een SVS SB1000 staan, en dat ding klinkt zo heerlijk strak en nooit boomerig. Dit is wel iets wat ik meer hoor van de Sonos Sub.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
Wachten... schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:13:
[...]

Is hij naar enkel de ARC gegaan, of naar een volledige 5.1 set van Sonos? En klinkt het dan met Films bijna net zo goed of klinkt het echt wel aanzienlijk minder?

Nu dat DTS wordt ondersteund, ben ik weer eens opnieuw aan het kijken naar een Sonos set. het enige wat mij voornamelijk tegen houd is de subwoofer. Ik heb hier een SVS SB1000 staan, en dat ding klinkt zo heerlijk strak en nooit boomerig. Dit is wel iets wat ik meer hoor van de Sonos Sub.
Hij speelt met ARC + sub mini + 2x one als rear. LCR doet de soundbar dus 5.1 wil ik het niet noemen. Stereo separatie wat L+R speakers qua geluid kunnen halen ga je met een soundbar niet halen.

De SVS speelt vele malen strakker dan de Sonos mag je zeker aannemen. Wat dat betreft zou ik kijken naar een soundbar met sub out gezien je al een goede sub hebt. Een mooie Sennheiser Ambeo bijvoorbeeld, maar daarvoor zitten we hier in een verkeerd topic.

[ Voor 9% gewijzigd door trabuca op 26-11-2022 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 07:37
trabuca schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:22:
[...]

Hij speelt met ARC + sub mini + 2x one als rear. LCR doet de soundbar dus 5.1 wil ik het niet noemen. Stereo separatie wat L+R speakers qua geluid kunnen halen ga je met een soundbar niet halen.

De SVS speelt vele malen strakker dan de Sonos mag je zeker aannemen. Wat dat betreft zou ik kijken naar een soundbar met sub out gezien je al een goede sub hebt. Een mooie Sennheiser Ambeo bijvoorbeeld, maar daarvoor zitten we hier in een verkeerd topic.
Maar dan praat je weer over een compleet ander prijskaartje. (Plus dat ik de senheiser echt niet mooi vind)

Al was hij wat eleganter en het prijskaartje wat lager, dan was het zeker een optie geweest. Het is en blijft gewoon lastig als je een SVS subwoofer hebt gehad. Bijna alles lijkt tegen te vallen (in hetzelfde formaat)

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:06

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik ben wat aan het spelen met wat settings in Plex (op een NVIDIA Shield) op een LGC2 OLED en een Sonos Arc (met sub).

Klopt het dat je geen icoontje ziet rechtsboven op je TV als je Atmos content afspeelt (terwijl het wel Atmos is)? Ik zie alleen een HDR icoontje op Nvidia Shield of Dolby Vision icoontje op Google TV4K (terwijl ik volgens mij daar wel een Atmos icoontje zag).

[ Voor 51% gewijzigd door JoeZuCK op 26-11-2022 13:08 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
JoeZuCK schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:17:
Ik ben wat aan het spelen met wat settings in Plex (op een NVIDIA Shield) op een LGC2 OLED en een Sonos Arc (met sub).

Als ik The Matrix afspeel dat TRUEHD 7.1 (Atmos 7.1) aangeeft, laat hij in de Sonos app alleen stereo PCM zien. Laad ik in deze zelfde film de AC3 5.1 stream laat hij in de Sonos app Dolby Digital 5.1 zien.

Ga ik naar een andere film (Soul) wat alleen een AC3 5.1 stream heeft laat hij wel Atmos zien.

Ligt het dan puur aan de film en hoe het geluid in de container zit? En klopt het dat je geen icoontje ziet rechtsboven als je Atmos content afspeelt (terwijl het wel Atmos is)? Ik zie alleen een HDR icoontje op Nvidia Shield of Dolby Vision icoontje op Google TVT4K.
Allemaal heel moeilijk -voor mij- maar ik heb The Matrix op HBO Max gezien, ook op een LG oled, en de Sonos app geeft aan dat het geluid Dolby Atmos is en de TV geeft aan dat het beeld Dolby Vision is.

Weet je dat in ieder geval. Ik weet niet of je er iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@JoeZuCK Dat hangt ook van je TV af. Veel TV’s zeggen niets over het geluidsformat als een soundbar via HDMI is aangesloten. Je kunt altijd het beste kijken wat Sonos zelf zegt - in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
Waar vind ik nu een gedegen lijst van iphones en ipads waarmee ik mijn Sonos kan calibreren voor Trueplay.
Als niet kenner van iPhone heb ik geen idee welke modellen er nu wel en niet voldoen.
Krijg nu een 6S aangeboden met IOS12.
Uuhh...hier word ik niet echt wijzer van:
https://support.sonos.com...evices-and-sonos-products

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Als je op de link op die pagina klikt zie je deze: https://support.sonos.com...le/sonos-app-requirements

Daar staat “ iOS 14 and higher” voor de S2 app. En voor S1 (hele oude modellen) “iOS 12 and higher”. Heb je moderne spullen dan is het dus iOS 14 of hoger. Die 6S gaat hem dan dus niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Harold_S schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:22:
Waar vind ik nu een gedegen lijst van iphones en ipads waarmee ik mijn Sonos kan calibreren voor Trueplay.
Als niet kenner van iPhone heb ik geen idee welke modellen er nu wel en niet voldoen.
Krijg nu een 6S aangeboden met IOS12.
Uuhh...hier word ik niet echt wijzer van:
https://support.sonos.com...evices-and-sonos-products
Actueelste iOS voor 6s is 15.7.1. Loopt 1 major achter (en zal dat altijd blijven).

Edit: waarschijnlijk betreft het dan een 6 non-s, die zit nog op 12.X

[ Voor 5% gewijzigd door RambOo op 27-11-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
Heb een S2 systeem. Maar met een IOS update zou het dus moeten kunnen. Is dat zelf te doen zoals bij een android, updaten en gaan?
De URL ook gezien, dank voor het aangeven. Nogmaals gekeken. Maar volgens mij is dat het OS waarop de app draait. En ik moet alleen maar trueplay ijken, volgens mij is dat toch een andere app? Android staat nl. ook in het lijstje :)

[ Voor 47% gewijzigd door Harold_S op 27-11-2022 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Nee, Trueplay gaat via de gewone Sonos app. Bij Android ontbreekt die mogelijkheid, al kun je bij een eenmaal ge-Trueplayed systeem de Trueplay-wijzigingen wel met Android uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:44:
Nee, Trueplay gaat via de gewone Sonos app. Bij Android ontbreekt die mogelijkheid, al kun je bij een eenmaal ge-Trueplayed systeem de Trueplay-wijzigingen wel met Android uitzetten
Trueplay komt helemaal niet voor bij Android. Dus hoe kun je dat dan uitschakelen?

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 27-11-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
GerCor schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:56:
[...]

Trueplay komt helemaal niet voor bij Android. Dus hoe kun je dat dan uitschakelen?
Na Trueplay tuning met een IOS apparaat kun je op een Android apparaat Trueplay uit zetten en ook weer aanzetten. Zo doe ik het hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
X2X2X schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:59:
[...]

Na Trueplay tuning met een IOS apparaat kun je op een Android apparaat Trueplay uit zetten en ook weer aanzetten. Zo doe ik het hier ook.
Waar dan? Ik kom Trueplay nergens tegen in de Sonos app. .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X2X2X
GerCor schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:03:
[...]

[URL="https://tweakers.net/i/iQAtpJztPWodJWhoxguXxZSTDjo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fJni34RpNC02hKkeK3P6HH30.jpg?f=user_large",,"1"]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8V1RQvDAR__FDbhrBnjDILIALJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJni34RpNC02hKkeK3P6HH30.jpg?f=fotoalbum_large[/URL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Nou ja zeg. Ik zie tot mijn stomme verbazing dat Trueplay helemaal niet is uitgevoerd in mijn Huiskamer maar wel in het Kantoor. En ik weet toch zeker dat ik het met de de iPad heb gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDKaw91Ngz8ueI5GuuRafrLX8l0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xEVxHjXVojnkza8SurETBG6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4lGkK8MxJ4cmSafgxSa6i5jjC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZRiItq24AGqGRZeJ2DU7wdZg.jpg?f=fotoalbum_large

Nog maar een keer dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xEza4GHa0HHClgkWL0GZMjgsZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmcuuxk2BCF3SNQP74BSgSlw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 27-11-2022 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-09 13:44
Hier ook twijfels. Opstelling: beam gen1 en 2x one achter. Ik twijfel over de Sub mini en arc. De arc is de aanbieding en heb nog een aantal waardebonnen van bol en ik verkoop dan de beam.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjuuls92 op 27-11-2022 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sjuuls92 schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:32:
Hier ook twijfels. Opstelling: beam gen1 en 2x one achter. Ik twijfel over de Sub mini en arc. De arc is de aanbieding en heb nog een aantal waardebonnen van bol en ik verkoop dan de beam.
Wat zijn je twijfels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
De meerwaarde van de arc tegenover de beam gen 1. Of het dan juist verstandiger is om de sub mini te kopen ipv de arc . Woonkamer van mij is gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
Sjuuls92 schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:50:
[...]

De meerwaarde van de arc tegenover de beam gen 1. Of het dan juist verstandiger is om de sub mini te kopen ipv de arc . Woonkamer van mij is gemiddeld. Tv LG C9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Woonkamer gemiddeld? En wat is gemiddeld? Ik zag gisteren een filmpje van Expert. De Sub Mini is geschikt voor ruimtes tot 30 m2. Daarboven de Sub gen 3. Aldus Sonos, volgens de meneer van Expert.

De aanbieding van de ARC is een echt mooie aanbieding. De aanbieding van de Sub Mini is nauwelijks een aanbieding te noemen. Waarschijnlijk omdat de Sub Mini nog relatief nieuw is in het assortiment.

Dus, mijn advies is de ARC. Ga je naar van gen 1 naar gen 2 en de ARC is geschikt voor Dolby Atmos. En dan volgend jaar bij Black Friday maar eens kijken wat een Sub Mini dan nog moet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
GerCor schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:03:
[...]

Klopt inderdaad dat je het niet tegenkomt wanneer je nog nooit trueplay hebt uitgevoerd. Wanneer je dat wel een keer hebt gedaan, dan wordt het toegevoegd aan je menu, ook op een android.

Zojuist een prima deal gesloten voor de 6S met IOS 14. nog iets. Geen gezeur meer met lenen van telefoon bij een ander. Blij mee :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Harold_S schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:11:
[...]

Klopt inderdaad dat je het niet tegenkomt wanneer je nog nooit trueplay hebt uitgevoerd. Wanneer je dat wel een keer hebt gedaan, dan wordt het toegevoegd aan je menu, ook op een android.
Daar was ik inmiddels ook achter, vandaar mijn printscreens. Ik had trouwens Trueplay uitgevoerd toen ik de Beam kocht. Daarna toen ik de beide One SL kocht. Wederom toen ik de Sub gen 3 kocht en de meest recente Trueplay na de 14.18 update. Vandaar mijn verbazing dat ik Trueplay niet tegenkwam bij de Kamer Huiskamer.
Zojuist een prima deal gesloten voor de 6S met IOS 14. nog iets. Geen gezeur meer met lenen van telefoon bij een ander. Blij mee :-)
Kun je nagaan wat Sonos met je doet. Koop je een iPhone om Trueplay te kunnen doen. :)F

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 27-11-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Het blijft jammer dat je de Roam niet kan gebruiken voor TruePlay van andere kamers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
GerCor schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:06:

En dat werkt 😂😂😂😂

[Afbeelding]
Bedankt nog voor deze tip.
Ik een tafelstandaard en mijn vriendin een lange kabel zodat deze netjes weggewerkt kan worden. En korting en geen verzendkosten…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@GerCor Heb je iets aan je “kamer” veranderd? Apparaten toegevoegd of verwijderd? Dan verdwijnt de Trueplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjuuls92
GerCor schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:11:
Woonkamer gemiddeld? En wat is gemiddeld? Ik zag gisteren een filmpje van Expert. De Sub Mini is geschikt voor ruimtes tot 30 m2. Daarboven de Sub gen 3. Aldus Sonos, volgens de meneer van Expert.

De aanbieding van de ARC is een echt mooie aanbieding. De aanbieding van de Sub Mini is nauwelijks een aanbieding te noemen. Waarschijnlijk omdat de Sub Mini nog relatief nieuw is in het assortiment.

Dus, mijn advies is de ARC. Ga je naar van gen 1 naar gen 2 en de ARC is geschikt voor Dolby Atmos. En dan volgend jaar bij Black Friday maar eens kijken wat een Sub Mini dan nog moet kosten.
Thx! Heb de arc besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:09:
@GerCor Heb je iets aan je “kamer” veranderd? Apparaten toegevoegd of verwijderd? Dan verdwijnt de Trueplay.
Het enige wat ik kan bedenken dat mogelijk invloed op de Kamer Huiskamer zou kunnen hebben gehad is de toevoeging van de Sonos Boost. Na de 14.18 update geïnstalleerd. We hebben ook 4 x One SL toegevoegd maar die hebben nooit in de Kamer Huiskamer gestaan.

naast dat verrekte HomeKit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Vreemd……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
GerCor schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:38:
[...]

Het enige wat ik kan bedenken dat mogelijk invloed op de Kamer Huiskamer zou kunnen hebben gehad is de toevoeging van de Sonos Boost. Na de 14.18 update geïnstalleerd. We hebben ook 4 x One SL toegevoegd maar die hebben nooit in de Kamer Huiskamer gestaan.

naast dat verrekte HomeKit
Een update in juli of augustus heeft trueplay gereset voor iedereen. Of speelt dit pas sinds kort bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Alekz87 schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:12:
[...]

Een update in juli of augustus heeft trueplay gereset voor iedereen. Of speelt dit pas sinds kort bij jou?
Na de 14.18 update had ik opnieuw Trueplay gedaan. Ik had al een paar keer gemeld dat ik de afstand van de surroundspeakers kon instellen. Dat kan, normaal gesproken, niet bij Trueplay.

Ik denk zelf dat Homekit, en het feit dat ik Sonos speakers een naam heb gegeven in Homekit zodat Homekit mijn kamernamen steeds veranderende in Luidspreker, problemen heeft veroorzaakt. Ik heb Sonos nu uit Homekit verwijderd dus ik hoop dat het nu allemaal stabiel blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Sonos Move nu dik in de aanbieding bij MediaMarkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01 09:47
Hi,

Ik ben in dubio door de nieuwe Sub Mini aanbieding (450 EUR).

Ik heb momenteel een Beam Gen 1 + Twee SL surround opstelling op ongeveer 30m2 en ik twijfel of de sub mini de moeite waard is. Het klinkt nu ook vrij aardig maar dat komt omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb :)

Mijn afweging:
- is dit logisch icm een verouderde Beam Gen 1? (lastig om hier tests van te vinden in deze opstelling)
- een oudere sub Gen 2 op de kop tikken?
- toch meer uitgeven voor de Sub Gen 3?
- uberhaupt de Beam Gen 1 eerst vervangen voor bv een Arc?

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21
@laurson
- is dit logisch icm een verouderde Beam Gen 1? (lastig om hier tests van te vinden in deze opstelling)
Waarom niet? De Beam Gen 2 en Gen 1 verschillen niet zoveel van elkaar hoor, dus daar hoef je verder geen twijfels over te hebben.
Ja, goed idee, zeker als je goedkoper uitkomt dan de mini.
Nee, brengt geen meerwaarde t.o.v. Gen2.
Kan ook, maar ligt eraan wat je mist. Als je extra laag wil dan kun je voor datzelfde geld beter een mini kopen. Vind je het geluid in zijn algemeen te weinig voor jouw woning, dan kun je een Arc overwegen.

Je kunt een sub kopen en thuis ervaren, als je niet tevreden bent kan hij terug naar Sonos. Dan weet je zeker wat het toevoegt en of je het waard vindt.

[ Voor 8% gewijzigd door The Inquisitor op 28-11-2022 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:17
laurson schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:28:
Hi,

Ik heb momenteel een Beam Gen 1 + Twee SL surround opstelling op ongeveer 30m2 en ik twijfel of de sub mini de moeite waard is. Het klinkt nu ook vrij aardig maar dat komt omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb :)

Mijn afweging:

Ik ben een Sonos fan vanaf de Play5 gen 1.
Daarna Play5 gen 2 gehad en diverse andere speakers voor elders in huis.

Afgelopen week een Beam (gen 2) + 2 SL gekocht en mijn Play 5 verkocht op Marktplaats. Idee was om de speakers ook voor de TV te kunnen gebruiken.

Ik merkte dat de opstelling minder laag had t.o.v. de Play 5. Daarom afgelopen weekend ook maar een Sub Mini gehaald. Ik vind de opstelling nu perfect en de Sub Mini meer dan voldoende. Gewoon doen als je het geld kunt missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
laurson schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:28:
Hi,

Mijn afweging:

Precies dezelfde vraag werd een dag eerder ook al gesteld. Dus even teruglezen. Daar staat mijn advies en wat er vervolgens mee gedaan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 14:14
Ben in afwachting van oplevering van een nieuwbouw appartement. Woonkamer wordt redelijk ruim (9,5m x 8m).
Nu wil ik graag in deze ruimte drie "virtuele" Sonos kamers maken:

Keukenhoek: 2x One (stereopaar)
Eethoek: 2x One (stereopaar)
Zit/TV hoek: Arc, Sub en 2x One. De one's niet als surround maar als frontals links- en rechts-boven naast de TV. Deze vier het liefst in één groep.

Kan dit (met name voor de zit/TV hoek)?

De Sonos apparatuur heb ik al aangeschaft tijdens de "zwarte vrijdag" actie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
robv73 schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:50:
Ben in afwachting van oplevering van een nieuwbouw appartement. Woonkamer wordt redelijk ruim (9,5m x 8m).
Nu wil ik graag in deze ruimte drie "virtuele" Sonos kamers maken:

Keukenhoek: 2x One (stereopaar)
Eethoek: 2x One (stereopaar)
Zit/TV hoek: Arc, Sub en 2x One. De one's niet als surround maar als frontals links- en rechts-boven naast de TV. Deze vier het liefst in één groep.

Kan dit (met name voor de zit/TV hoek)?

De Sonos apparatuur heb ik al aangeschaft tijdens de "zwarte vrijdag" actie! :)
De ARC en de Sub in een kamer en dan de 2 One -stereopaar- in een andere kamer en daar dan een groep van maken.

Ik meen te weten dat je dan iets van lip sync krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 28-11-2022 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
GerCor schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:16:
[...]

De ARC en de Sub in een kamer en dan de 2 One -stereopaar- in een andere kamer en daar dan een groep van maken.

Ik meen te weten dat je dan iets van lip sync krijgt.
Nee, het is mijn bedoeling de Arc, Sub, 2x One in één groep/kamer te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik heb de volgende opstelling:
Arc, 2x play:1 (rears) en een sub in de kamer (genoemd: tvkamer) en met trueplay getuned.

Nu heb ik 2x een one sl gekocht om als stereopaar puur voor muziek/radio in dezelfde kamer. Dit stereopaar heb ik 'woonkamer' genoemd.

Kan ik de sub aan beide 'kamers' toewijzen? Ik wil met muziek eigenlijk wel ondersteuning van de sub maar tijdens tv kijken ook en, logisch, dat doe ik niet tegelijkertijd.

Ik vind wat oudere topic waarin men aangeeft dat het niet kan maar in de toekomst wellicht wel.

[ Voor 4% gewijzigd door ..Christiaan.. op 28-11-2022 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:30
Serena schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:27:
Sonos Move nu dik in de aanbieding bij MediaMarkt!
Zag de aanbieding ook bij Bol.com langskomen. Heb toevallig vorige week daar een Roam SL gekocht. Die gaat nu dus mooi retour, want de Move is zojuist besteld. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
robv73 schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:48:
[...]

Nee, het is mijn bedoeling de Arc, Sub, 2x One in één groep/kamer te zetten...
Maar zo werkt het niet. Je moet eerst even de begrippen Kamer en Groep snappen. Ik leg het je uit.

Als jij straks de eerste speaker installeert dan is die speaker een Kamer. Installeer jij de tweede speaker dan is dat ook weer een Kamer.

Laten we zeggen dat jij 2 ONE hebt geïnstalleerd, dan heb je dus al 2 Kamers. Zeg je dan, bijvoorbeeld zoals jij wilt in de keuken: ik wil dat ze een stereopaar vormen, dan worden die 2 Kamers 1 Kamer

Zoals jij het opgeschreven hebt en wil gaan doen, komt het er als volgt uit te zien:

ARC en SUB = Kamer
2 x ONE in stereopaar links en rechts naast de TV = Kamer
2 x ONE in stereopaar in de keuken = Kamer
2 x ONE in stereopaar in eethoek = Kamer

Nu wil jij dat de 2 x ONE meedoen met de ARC en Sub, dan maak je een Groep

Edit:

@..Christiaan..

Dan bij deze: NIEUW .... wat jij wilt kan niet.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 28-11-2022 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@GerCor technisch zou het wel mogelijk moeten zijn lijkt mij. Misschien in de toekomst nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
..Christiaan.. schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:48:
@GerCor technisch zou het wel mogelijk moeten zijn lijkt mij. Misschien in de toekomst nog eens.
Wat je wel zou kunnen doen. Als je muziek wilt luisteren met de Sub erbij dan haal je de Sub uit de Kamer (tvkamer). En vervolgens stop je de Sub in de Kamer (woonkamer).

Ben je wel Trueplay in tvkamer en woonkamer kwijt. Maar goed, klinkt beter en het is technisch wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@GerCor komt het gebruiksgemak van Sonos niet ten goede. Ik laat het zo. Men zei ook dat dts niet mogelijk was en dat is uiteindelijk ook toegevoegd 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
GerCor schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:18:
[...]

Uitleg......

Zoals jij het opgeschreven hebt en wil gaan doen, komt het er als volgt uit te zien:

ARC en SUB = Kamer
2 x ONE in stereopaar links en rechts naast de TV = Kamer
2 x ONE in stereopaar in de keuken = Kamer
2 x ONE in stereopaar in eethoek = Kamer

Nu wil jij dat de 2 x ONE meedoen met de ARC en Sub, dan maak je een Groep
Dank voor de uitleg en het wegwijs maken van een Sonos n00b, much appreciated!! :)

Ik kan dus een kamer "Zithoek TV" maken met daarin de Arc en Sub en een kamer "Zithoek Muziek" met daarin de twee One's. Als ik op alle vier muziek zou willen spelen dan maak ik een groep van beide kamers?!

Is het nog mogelijk om een Sub-mini te koppelen aan de twee One's voor de "Eethoek"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
robv73 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 07:54:
[...]

Dank voor de uitleg en het wegwijs maken van een Sonos n00b, much appreciated!! :)

Ik kan dus een kamer "Zithoek TV" maken met daarin de Arc en Sub en een kamer "Zithoek Muziek" met daarin de twee One's. Als ik op alle vier muziek zou willen spelen dan maak ik een groep van beide kamers?!
Dat klopt. Sonos is een multiroomsysteem. Je kunt van alle Kamers een Groep maken. Jij hebt straks 4 Kamers. Daar kun je 1 Groep van maken.
Is het nog mogelijk om een Sub-mini te koppelen aan de twee One's voor de "Eethoek"?
Uiteraard. Maar je kunt niet zeggen: ik heb de Arc gekoppeld aan de Sub in de Kamer Zithoek TV maar als ik muziek wil luisteren dan wil ik niet dat de Arc meedoet aan de Kamer Zithoek muziek maar wel de Sub. Je maak van Kamers een Groep. Niet van onderdelen uit een Kamer

Je kunt wel een extra Sub (mini) aanschaffen en die koppelen aan de beide One's in de Kamer Zithoek muziek. M.a.w. in elke Kamer kun je een Sub toevoegen.

In een Kamer kan maximaal:

Surroundopstelling: 1 Soundbar, 2 Subs (waarbij 1 van de Subs de Sub gen 3 moet zijn) en 2 achterluidsprekers). Je kunt niet 2 x de Sub Mini in een Kamer hebben of de Sub Mini met de Sub 3 combineren)

Stereo-opstelling: 2 dezelfde speakers + 2 Subs (waarbij je de ONE en de ONE SL kunt combineren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
GerCor schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:43:
Ik ben even uitgegaan van wat je hebt aangeschaft en graag wil. Niet van wat er allemaal wel en niet mogelijk is per Kamer binnen het Sonossysteem.

Maar als je straks alles hebt geïnstalleerd wijst het zich vanzelf.

[ Voor 90% gewijzigd door GerCor op 29-11-2022 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik heb de Roam nu een paar dagen in bezit, valt een beetje tegen qua geluid. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Stimulate14 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:39:
Ik heb de Roam nu een paar dagen in bezit, valt een beetje tegen qua geluid. Jammer.
Ervaring ivm JBL speaker(s)?

Kan een roam meedoen met m’n woonkamer tv setup als we bijvoorbeeld een feestje geven welke ook buiten in de tuin plaatsvind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Stimulate14 Geluid “valt een beetje tegen” geeft nou niet bepaald mogelijkheden om te reageren……

@Alekz87 Je kunt de Roam (mits op wifi) gewoon groeperen met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Is de Arc 'pop' in combinatie met de AppleTV echt een ding? Lees daar meerdere berichten over. Iemand die ze beide heeft en daarover wat meer kan vertellen.
Pagina: 1 ... 147 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.