Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 144 ... 196 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 16:06
Je vergeet twee stappen. Eerst de speakers als stereopaar ontkoppelen, daarna opnieuw Trueplay doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:50
Subwoofer probleem en Trueplay is gefixed. (Aldus Peter Pee)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-07 08:26
Dit was niet de beste update van Sonos.

Gisteravond, na de update, deed mijn Sub gen 3 het niet meer. Even verwijderen in de app en weer toegevoegd.
Keek vanavond in de app, was de Beam gen 2 van mijn zoon verdwenen.

Dus, netwerkkabel aangesloten. Spanning eraf. Even wachten. Spanning er weer op. En de Beam is terug. Netwerkkabel er weer uit.

[ Voor 188% gewijzigd door GerCor op 19-10-2022 21:35 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Maar die is nu verhuisd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 20:15
Ik hoorde echt DUIDELIJK verschil na een nieuwe Trueplay. Sub weer gewoon op 0 ipv 5, alles is veel helderder nu.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48
Ik was eigenlijk net gewend aan trueplay uit met die lekkere bass erin. Het klopt toch dat de bass met trueplay aan net ff een tikkeltje later pas echt goed trilt of hoor ik het verkeerd? Ik heb gister trueplay aangehad maar sub level op +3 gezet alsnog.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
En ik vraag me af waar 'systeem' wordt geregistreerd/opgeslagen. Want zoals gemeld was ik gisteren de Beam van mijn zoon kwijt maar kon het terughalen door de Beam even spanningloos te maken. Ik hoefde de Beam niet opnieuw te installeren.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:06:
En ik vraag me af waar 'systeem' wordt geregistreerd/opgeslagen. Want zoals gemeld was ik gisteren de Beam van mijn zoon kwijt maar kon het terughalen door de Beam even spanningloos te maken. Ik hoefde de Beam niet opnieuw te installeren.
Elke Sonos speaker is een computer op zich en heeft de Sonos configuratie zelf opgeslagen. Net als elke andere computer kan er wel eens een bitje scheef zitten wat opgelost wordt door een herstart.

De Sonos app is alleen maar een veredelde afstandsbediening en houdt geen configuratie info vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
En dan nog wat opmerkelijks. Ik kan me herinneren dat wanneer je Trueplay hebt gedaan je niet de afstand van de surroundspeakers kon instellen. Maar ik kan dat nu wel.

Net Trueplay uitgevoerd met een iPad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmQ40JNQ4xu5uyh2GYCCSUcfAlU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8qFrpUIJFpWk9uBF56NZxRU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 20-10-2022 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:29:
En dan nog wat opmerkelijks. Ik kan me herinneren dat wanneer je Trueplay hebt gedaan je niet de afstand van de surroundspeakers kon instellen. Maar ik kan dat nu wel.

Net Trueplay uitgevoerd met een iPad.

[Afbeelding]
Wat voor setup heb je? Bij mij met Beam 2, Symfonisk en sub mini werkt dat iig niet. Niet dat het nodig is, alles staat binnen een straal van 3 meter.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Magic schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:04:
[...]

Wat voor setup heb je? Bij mij met Beam 2, Symfonisk en sub mini werkt dat iig niet. Niet dat het nodig is, alles staat binnen een straal van 3 meter.
Beam 2, 2x One SL en Sub 3.

Na de update hoor ik veel meer bass uit de Beam komen. Misschien even wennen....

Edit: dit zijn mijn instellingen die ik heb overgenomen van iemand die al heel veel Sonos heeft geïnstalleerd bij klanten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vETXMWLy2cmQw4m1sVEcn4Tj5Y4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ochdIPPDn1090VRM13qOAqdw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6FfFkmD-_tAtdZwJZQlsk-y4s4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3CGn1OVpuPAEO4WHoRvcdKGU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door GerCor op 20-10-2022 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-06 19:48
Na een dagje met met de sub mini te hebben geëxperimenteerd moet ik zeggen dat het me ontzettend tegen valt. Ik heb twee one's in de woonkamer staan en wilde dit met de sub mini aanvullen. Veel reviews gaven aan dat de mini vooral warmte en diepte aan de muziek toevoegt (zeker bij de kleine one speakers), maar ik merk hier nauwelijks wat. Pas als ik de sub mini op minimaal +10 zet, is het verschil duidelijk merkbaar. Alleen is de bas dan net te geforceerd aanwezig.

Zijn er meer mensen met een vergelijkbare opstelling of ervaring?

Ter info:
- Trueplay uitgevoerd
- versie 14.18
- Geen aanpassingen aan de EQ (0 treble en 0 bas)
- Loudness uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07 15:58
loudness uit? staat hier altijd aan.
Ik zou wel even wat experimenteren want 0 is wel heel weinig, plus 2 is hier de standaard. maar ik heb de gewone sub niet de mini kan me voorstellen dat je misschien wat moet bijstellen. Check ook eens YouTube wat daar wordt verteld.
Je moet de sub ook als toevoeging zien en moet niet overheersen maar je moet deze voelen.

[ Voor 14% gewijzigd door merlin1201 op 20-10-2022 16:54 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
En na de app update van vandaag zijn ook de ‘stipjes’ weer verdwenen. Bugje denk ik…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Klopt. Zei Sonos ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
vliegenmepper schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:23:
Na een dagje met met de sub mini te hebben geëxperimenteerd moet ik zeggen dat het me ontzettend tegen valt. Ik heb twee one's in de woonkamer staan en wilde dit met de sub mini aanvullen. Veel reviews gaven aan dat de mini vooral warmte en diepte aan de muziek toevoegt (zeker bij de kleine one speakers), maar ik merk hier nauwelijks wat. Pas als ik de sub mini op minimaal +10 zet, is het verschil duidelijk merkbaar. Alleen is de bas dan net te geforceerd aanwezig.

Zijn er meer mensen met een vergelijkbare opstelling of ervaring?

Ter info:
- Trueplay uitgevoerd
- versie 14.18
- Geen aanpassingen aan de EQ (0 treble en 0 bas)
- Loudness uit
De Sub mini komt het beste tot zijn recht in een kleine(re) ruimte, aangesloten op een Ray of Beam. Dus, meer voor TV/films kijken.

Ik heb zelf de Sub Gen 3 en ja, ik hoor het wel bij muziek maar ik heb er niks aan bij praatprogramma's. Kijk ik documentaires op NG of films, nou dan is de Sub echt aanwezig. Je hoort geluiden waarvan je het vermoeden niet eens had dat ze bestaan.

Helemaal geweldig. Ik zou niet meer zonder willen.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 21-10-2022 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:20
Die stippen waren me ook al opgevallen in de app, maar er verder niet bij stilgestaan of actie op ondernomen. Nu je het zegt @Serena bedenk ik me ineens dat ze er niet meer zijn

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Klein dingetje wat ik me afvraag. Ik heb mijn Beam, de 2 One SL en de Sub in een kamer gezet, Huiskamer. Althans, het is een surroundopstelling dus je plaatst de Beam in een kamer en dan gaat de rest mee.

Als ik in de instellingen kijk bij 'over mijn systeem' geeft de Beam aan: Beam Huiskamer. Dat geldt ook voor de beide One SL. Maar bij de Sub staat Huiskamer niet genoemd.

Werkt verder prima maar toch. Waarom staat het niet bij de Sub?

Edit. Update 14.18.1 schijnt ook beschikbaar te zijn. Ik kan het nog niet vinden. Op mijn iPad trouwens wel... Exclusief voor iOS?

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 22-10-2022 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:59

Mr. Freeze

¡GO!

GerCor schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:12:
[...]

Edit: dit zijn mijn instellingen die ik heb overgenomen van iemand die al heel veel Sonos heeft geïnstalleerd bij klanten.

[
Daar heb je toch niets aan, hoe een ander het instelt? Daar is het hele trueplay op gebaseerd, elke ruimte heeft z'n eigen akoestiek, dus unieke instellingen. Het scheelt nogal hoe groot een ruimte is, gestoffeerd of harde oppervlaktes. En dan heb je ook nog je persoonlijke voorkeur. Als het voor jou prima klinkt, mooi, maar een ander (ik bijvoorbeeld) heeft dingen toch wel anders staan.

edit; tip voor de Apple Watch gebruikers onder ons; Lyd for Sonos

Kan je je Sonos bedienen vanaf je pols, is al eerder genoemd in dit forum maar is alweer even geleden, misschien voor nieuwe gebruikers een leuke app. Zelf ben ik er ook nog maar kort geleden bekend mee geraakt.

[ Voor 27% gewijzigd door Mr. Freeze op 22-10-2022 15:22 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Mr. Freeze schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:41:
[...]

Daar heb je toch niets aan, hoe een ander het instelt? Daar is het hele trueplay op gebaseerd, elke ruimte heeft z'n eigen akoestiek, dus unieke instellingen. Het scheelt nogal hoe groot een ruimte is, gestoffeerd of harde oppervlaktes. En dan heb je ook nog je persoonlijke voorkeur. Als het voor jou prima klinkt, mooi, maar een ander (ik bijvoorbeeld) heeft dingen toch wel anders staan.
Of ik leg het niet goed uit of je begrijpt het niet.

Kijk, Sonos wordt door hem geïnstalleerd. Dan volgt Trueplay. Trueplay komt met een resultaat. Dat zie je in de instellingen helemaal nergens. Dus na Trueplay, waar de uitkomst voor elke kamer anders is, volgen de instellingen die hij de beste vindt.

En uiteraard is iedereen vrij om het anders te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

GerCor schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:33:
[...]

Of ik leg het niet goed uit of je begrijpt het niet.

Kijk, Sonos wordt door hem geïnstalleerd. Dan volgt Trueplay. Trueplay komt met een resultaat. Dat zie je in de instellingen helemaal nergens. Dus na Trueplay, waar de uitkomst voor elke kamer anders is, volgen de instellingen die hij de beste vindt.

En uiteraard is iedereen vrij om het anders te doen.
Ooo, trek het je niet aan hoor, ligt vast aan mij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Mr. Freeze schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:35:
[...]

Ooo, trek het je niet aan hoor, ligt vast aan mij :-)
Maar, heb je de genoemde instellingen al geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

GerCor schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:39:
[...]

Maar, heb je de genoemde instellingen al geprobeerd?
De treble komt vrij aardig overeen, maar ik heb de bas wel wat hoger staan (momenteel +3), maar ligt eigenlijk ook wel aan de bron, deze wil ik nog weleens bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
GerCor schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:38:
Klein dingetje wat ik me afvraag. Ik heb mijn Beam, de 2 One SL en de Sub in een kamer gezet, Huiskamer. Althans, het is een surroundopstelling dus je plaatst de Beam in een kamer en dan gaat de rest mee.

Als ik in de instellingen kijk bij 'over mijn systeem' geeft de Beam aan: Beam Huiskamer. Dat geldt ook voor de beide One SL. Maar bij de Sub staat Huiskamer niet genoemd.

Werkt verder prima maar toch. Waarom staat het niet bij de Sub?

Edit. Update 14.18.1 schijnt ook beschikbaar te zijn. Ik kan het nog niet vinden. Op mijn iPad trouwens wel... Exclusief voor iOS?
Mijn Beam heet gewoon Beam, de One’s hebben ook geen toevoeging. Dus bij jou is de Sub de gewone. Maar als alles functioneert, wat is dan het probleem?

De iOS-app 14.18 bevatte een foutje (grijze bolletjes onder de namen van kamers), de 14.18 voor Android niet. Dan zal alleen de iPhone app geüpdatet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:03:
[...]

Mijn Beam heet gewoon Beam, de One’s hebben ook geen toevoeging. Dus bij jou is de Sub de gewone. Maar als alles functioneert, wat is dan het probleem?
Het is een klein vraagje, geen probleem.

Ik heb mijn Beam gekoppeld aan de 2 x One SL en de Sub. Samen staan ze in de kamer: Huiskamer.
Ga ik nu in instellingen naar 'Over mijn systeem' dan zie ik de Beam en de beide One SL:

Beam: Huiskamer

Sonos One SL: Huiskamer RS
Sonos One SL: Huiskamer LS

Maar bij de Sub staat:

Sub: Sub.

Er staat niet Huiskamer bij.

En ik vroeg mij af waarom er bij de Sub niet de vermelding Huiskamer staat.

Ik heb mijn Beam in de kamer Huiskamer gezet omdat mijn zoon ook een Beam heeft en het soms niet duidelijk was welke Beam nou de mijne is en welke van hem als we beide TV kijken.

Zoals ik al eerder aangaf deed mijn Sub het niet meer na de update naar 14.18. Ik heb de Sub verwijderd en daarna weer toegevoegd aan de Beam. Misschien dat daarom de kamernaam ontbreekt?

Gewoon een vraag. Meer niet.
De iOS-app 14.18 bevatte een foutje (grijze bolletjes onder de namen van kamers), de 14.18 voor Android niet. Dan zal alleen de iPhone app geüpdatet zijn.
Blijkbaar. Dat van die grijze bolletjes, daar was ik inmiddels achter. Niet dat het alleen iOS betrof maar daar kwam ik achter nadat ik de versie op mijn iPad controleerde.

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 22-10-2022 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 11:57
Heeft de mini sub voldoende toegevoegde waarde bij de Arc voor tv/films volgens jullie?

[ Voor 9% gewijzigd door outlandos op 22-10-2022 21:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
@GerCor Ik kan alleen zeggen dat het bij mij niet voorkomt.

@outlandos Volgens Sonos zelf niet:

“Verdiep je luisterervaring voor tv, muziek en meer met krachtige bass wanneer je Sub Mini als paar koppelt met Beam, Ray, One of One SL.”

https://www.sonos.com/nl-...AkC6EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

[ Voor 7% gewijzigd door Rallye op 22-10-2022 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:00:
@GerCor Ik kan alleen zeggen dat het bij mij niet voorkomt.
Als ik jou goed begrepen heb, heb jij jouw systeem dan ook niet in een kamer geplaatst. Dan speelt dat inderdaad niet.

@outlandos

De Sub mini is inderdaad niet bedoeld om aan te sluiten op de Arc. Ik ken de Arc niet en de Sub mini ook nog niet. Maar ik denk dat het wel toegevoegde waarde kan hebben.

Toen ik mijn Sub (gen 3) kocht en installeerde kwamen we er snel achter dat ik de Sub achter de bank moest plaatsen. Op filmpjes en foto's zie je de Sub vaak naast de TV staan. Maar omdat de soundbar ook al voor je staat kregen we het idee dat alles van voren kwam. Nu de Sub zo'n anderhalve meter achter de bank staat geeft dat een meer neutraal gevoel. Als de Sub in actie komt vult het de hele kamer zonder dat je precies aan kunt geven waar de Sub staat. Ik zou het zelf wel doen, ook al had ik een Arc en zou ik eerder voor de grote broer kiezen. Maar dat schrijf ik omdat ik de Sub mini nog niet gehoord heb.

Daarnaast. Ik heb begrepen dat je de Sub mini, zoals bij alles van Sonos, ook terug kunt sturen zonder veel gezeur als het je niet bevalt.

[ Voor 61% gewijzigd door GerCor op 22-10-2022 22:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
@GerCor Ik heb mijn Beam, surrounds en Sub ingesteld als surroudset. Ze staan dus wel degelijk in één kamer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5oeckh7Phz-SPW4pPULuLhGopE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DAXonGvxBD00CBbJRqnL0Oi7.jpg?f=fotoalbum_large

De benaming zoals bij jouw speakers heb ik nog nooit gezien. Mogelijk heeft het systeem de oorspronkelijke kamernamen overgenomen voor de speakers. Vandaar dat het bij de Sub niet meer zo is?

In principe zou je de Sub niet moeten kunnen horen. Waar hij staat zou dan, zeker na een Trueplay, niets uit moeten maken. Maar ieders oren en gevoel zijn anders, dus als dit het beste bij jou past: prima.

@outlandos Als Sonos zelf al zegt dat de Sub Mini niet voor de Arc bedoeld is, zou ik het niet eens proberen. Even doorsparen dan maar.

[ Voor 30% gewijzigd door Rallye op 23-10-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:36:
De benaming zoals bij jouw speakers heb ik nog nooit gezien.
Even verder naar beneden srollen. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Leg eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 11:57
Rallye schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:36:
@GerCor Ik heb mijn Beam, surrounds en Sub ingesteld als surroudset. Ze staan dus wel degelijk in één kamer:

[Afbeelding]

De benaming zoals bij jouw speakers heb ik nog nooit gezien. Mogelijk heeft het systeem de oorspronkelijke kamernamen overgenomen voor de speakers. Vandaar dat het bij de Sub niet meer zo is?

In principe zou je de Sub niet moeten kunnen horen. Waar hij staat zou dan, zeker na een Trueplay, niets uit moeten maken. Maar ieders oren en gevoel zijn anders, dus als dit het beste bij jou past: prima.

@outlandos Als Sonos zelf al zegt dat de Sub Mini niet voor de Arc bedoeld is, zou ik het niet eens proberen. Even doorsparen dan maar.
Het is niet zozeer een kwestie van sparen, maar voor de grote sub heb ik hier (te) weinig ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Nee, laat maar. Je wilde laten zien dat ze wel in een kamer staan. Maar, blijft vreemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
@outlandos Als je een Sub Mini bestelt onder de voorwaarde dat je hem weer terug kunt sturen, kun je het misschien toch eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:52
Meer mensen last van low resolution album art in de app?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPLfP-OIMQSGnxx0rIm6NklvSLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o23mDpndA4eGe7Lv3OXDJwy7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phrenicsk
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-12-2023
Hey medetweakers!

Aangezien de woonkamer ruimte heringericht wordt (nieuw tv kast en wandkasten). Wil ik van dit moment gebruik maken om mijn Sonos setup te upgraden (indien bijvoorbeeld de playbar die aan de muur hangt vervangen dient te worden).
Concreet heb ik momenteel een playbar, een Sonos play 3 en een Sonos move. Ik had mijn oog laten vallen op de arc ter vervanging van de playbar, maar kan moeilijk inschatten of deze upgrade veel verandering gaat brengen. Is het uitbreiden naar een stereopaar beter? Zoja welke raad je aan? En/of een sub?
Budget is 1000 euro
Alvast bedankt !

Groeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:41
Yonix schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:26:

[Afbeelding]
Ik heb dat ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-07 14:28

[Afbeelding]
Ja, en alleen bij Spotify. Naar het schijnt komt het ook door Spotify: https://community.spotify...ated-on-Sonos/m-p/5448431

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

[Afbeelding]
Nope

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcOrU8LbrWtvgonzDCN7Wykv5nc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j5HQpBnOZlJ0KDVzssZUDmDa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-07 18:56

..Christiaan..

..zwll..

GerCor schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:57:
Iemand een idee? Ik heb een Sonos Beam aangesloten op mijn TV via eARC. Maar ik kan geen geïnstalleerde Bluetooth koptelefoon gebruiken. eARC gooit alles eruit. Pas al ik de stekker van de Sonos uit het stopcontact haal kan ik een Bluetooth device gebruiken. Doe ik de stekker er weer in pakt eARC de macht. Is dat iets van Sonos of maakt het niks uit wat je op eARC aansluit?

Ik heb volgens mij alle TV instellingen wel geprobeerd.
Heb ik ook last van met mijn Arc. Pas als ik de stroom onderbreek, kan ik bt headset gebruiken.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phrenicsk
Bump :-) - any input?
phrenicsk schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:41:
Hey medetweakers!

Aangezien de woonkamer ruimte heringericht wordt (nieuw tv kast en wandkasten). Wil ik van dit moment gebruik maken om mijn Sonos setup te upgraden (indien bijvoorbeeld de playbar die aan de muur hangt vervangen dient te worden).
Concreet heb ik momenteel een playbar, een Sonos play 3 en een Sonos move. Ik had mijn oog laten vallen op de arc ter vervanging van de playbar, maar kan moeilijk inschatten of deze upgrade veel verandering gaat brengen. Is het uitbreiden naar een stereopaar beter? Zoja welke raad je aan? En/of een sub?
Budget is 1000 euro
Alvast bedankt !

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Tsja, wat wil je gaan doen ermee; muziek , films, zo ja wat voor soort dan?
En wat wil je bereiken wat je nu mist in de huidige installatie?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Als je geen features mist dan zou ik het lekker zo houden. De playbar heeft flink meer bas dan de Arc, waardoor je op dat vlak een stuk gaat missen als je hem 1:1 gaat vervangen. Een logische upgrade zou zijn Arc + Sub, maar dan kom je met je budget niet uit.

Je kunt overwegen rears to te voegen, (volgens mij lukt dat niet met een play:3 en move als paar), maar zonder te weten waar je je setup voor gebruikt of waar je wat mist is dat gewoon gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phrenicsk
Magic schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:10:
[...]

Als je geen features mist dan zou ik het lekker zo houden. De playbar heeft flink meer bas dan de Arc, waardoor je op dat vlak een stuk gaat missen als je hem 1:1 gaat vervangen. Een logische upgrade zou zijn Arc + Sub, maar dan kom je met je budget niet uit.

Je kunt overwegen rears to te voegen, (volgens mij lukt dat niet met een play:3 en move als paar), maar zonder te weten waar je je setup voor gebruikt of waar je wat mist is dat gewoon gissen.
Ik gebruik het voornamelijk voor muziek & series.
Zou ik met de arc + sub nog rears missen? Ik vind losse play 1s namelijk niet mooi ogen in de woonkamer dus vandaar de vraag of dit een must is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:14
Heb hier een stereopaar One SLs staan die ik voor muziek luisteren gebruik. Zit te denken om hier een Sub mini bij te zetten. Is er iemand hier die deze combo ook thuis heeft staan en ervaringen kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:43
phrenicsk schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:30:
[...]

Zou ik met de arc + sub nog rears missen? Ik vind losse play 1s namelijk niet mooi ogen in de woonkamer dus vandaar de vraag of dit een must is?
Het ligt er denk ik maar net aan hoeveel waarde je hecht aan surround sound, persoonlijk vind ik het wel wat toevoegen ook aan series en documentaires.

Maar niet mooi ogen, kun je misschien oplossen met IKEA symfonysk en/of een losse cover voor deze of de play 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07 15:58
Nou het verschil is enorm met rear boxjes.
Alleen de Arc klinkt erg goed en de sub voegt heel veel toe, maar ga je rear boxjes toevoegen is dat verschil veel groter

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-06 11:47
Rears zijn inderdaad de toevoeging waar ik ook voor zou gaan. Heb zelf de budgetvariant met 2x Symfonisk Bookshelfs, maar dat voegt al enorm veel toe aan de beleving. Regelmatig even omkijken of er buiten iemand als een malloot langs komt rijden terwijl het in de serie is. En met gamen meteen horen vanaf welke kant je onder vuur wordt genomen.

Vond het idee van speakers zichtbaar achter de bank ook niets. Heb ze achter de gordijnen gehangen, nul hinder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:45
merlin1201 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:54:
Nou het verschil is enorm met rear boxjes.
Alleen de Arc klinkt erg goed en de sub voegt heel veel toe, maar ga je rear boxjes toevoegen is dat verschil veel groter
Hier haak ik even op in.

Ik heb een Arc en 2 rear One's. Tot nu toe zeer tevreden mee. Maar je bent geen echte Tweaker als het na een jaartje toch gaat kriebelen. Zeker met de Sub Mini. Ik wil deze dus toevoegen aan het systeem. Een Sub Gen 3 is echt te gek. Ook qua prijs. Ik ben benieuwd of er mensen zijn met een Sub Mini en de Arc combinatie. En kunnen aangeven of het in zijn geheel echt een toevoeging is. Niet zo zeer het Bass gedeelte, want dat vind ik dat de Arc al genoeg heeft. Meer of de Arc (nog) beter gaat klinken als de lage tonen worden verwerkt door een sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Toch maar even vermelden want hier zitten toch ook mensen die al Sonoscomponenten hebben maar het gevoel hebben iets te missen.

Als je componenten bestelt via de Sonos website mag je het 100 dagen uitproberen. Bevalt het niet dan komt Sonos het weer ophalen.

Wel even de voorwaarden lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:14
GerCor schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:41:
Toch maar even vermelden want hier zitten toch ook mensen die al Sonoscomponenten hebben maar het gevoel hebben iets te missen.

Als je componenten bestelt via de Sonos website mag je het 100 dagen uitproberen. Bevalt het niet dan komt Sonos het weer ophalen.

Wel even de voorwaarden lezen.
Bij de grote zweedse meubelboer mag dit zelfs een jaar (en als family member mag dat voor altijd blijkbaar xD )

Maar het nadeel is dat als je het in de hand hebt gehad dat je je ziel al verkocht hebt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
[...]

Niet helemaal jouw situatie, maar ik denk dat dit wel prima schaalt naar jouw setup. Ikzelf heb een Beam 2 met Symfonisk rears en een sub mini. Als ik moet kiezen wat voor mij de meeste waarde heeft, dan zijn het toch met afstand de rears (vooral als je bedenkt dat dat maar 2x100 euro kost). Zeker na de laatste update zorgt dit voor een veel breder stereobeeld dan dat de Beam in zijn uppie zou kunnen. Ik weet zeker dat dat ook icm een Arc een enorme meerwaarde heeft.

Waar de sub mini vooral tot zijn recht komt is met 5.1 content. Het verschil mbt muziek is wat mij betreft marginaal en geen 500 euro (of meer in geval van een Sub gen 3) waard. Daarbij moet wel gezegd worden dat de symfonisk rears in mijn geval een aanzienlijk deel van de bas op zich nemen in het geval van stereo content.

[ Voor 22% gewijzigd door Magic op 24-10-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
Magic schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:09:
[...]

Zeker na de laatste update zorgt dit voor een veel breder stereobeeld dan dat de Beam in zijn uppie zou kunnen.
Van wanneer is die update en hoe moet ik de verbeterde surround zien? Klinkt als weer even tijd nemen om de tv aan te slingeren en een goede serie aan te zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
R-R-L schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:28:
[...]

Van wanneer is die update en hoe moet ik de verbeterde surround zien? Klinkt als weer even tijd nemen om de tv aan te slingeren en een goede serie aan te zetten :D
18 oktober.

Settings voor de Sub weer op het niveau van voor 14.12 toen Sonos besloot het allemaal even anders te doen tot ongenoegen van veel gebruikers.

Wel weer even Trueplay toepassen.

[ Voor 23% gewijzigd door GerCor op 24-10-2022 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
R-R-L schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:28:
[...]

wat er precies is veranderd geen idee, de releasenotes zeggen er niet veel over, maar de consensus is dat de laatste update (14.18) iets veranderd heeft in de trueplay tuning wat door het gros als de beste update ooit wordt gezien. Je moet echter wel even opnieuw tunen.

Mijn vermoeden is dat ze ergens een grotere bug "per ongeluk" gefixed hebben dat verantwoordelijk was voor het issue met sub en arc.

wat dan wel weer typisch is voor de community, 2 weken geleden werd sonos nog vervloekt omdat de fix voor sub en arc zo lang op zich liet wachten, en nu worden ze opgehemeld voor "gratis upgrade".

[ Voor 23% gewijzigd door Magic op 24-10-2022 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Magic schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:40:
[...]

wat er precies is veranderd geen idee, de releasenotes zeggen er niet veel over, maar de consensus is dat de laatste update (14.18) iets veranderd heeft in de trueplay tuning wat door het gros als de beste update ooit wordt gezien. Je moet echter wel even opnieuw tunen.

Mijn vermoeden is dat ze ergens een grotere bug "per ongeluk" gefixed hebben dat verantwoordelijk was voor het issue met sub en arc.
Bizar het verschil tov 18.xx. M’n sonos klinkt weer heerlijk. Ik hou van bass. Dus de sub gen 3 staat sowieso altijd net ff wat harder/hoger. Ik tril graag van m’n bank af bij explosies en wil de film/serie voelen!

De oplossing hiervoor was trueplay uit, maar dan klinken dialogen en andere geluiden wat muffiger. Met trueplay klinkt het net even wat ruimtelijker. Maar alles is relatief. Eerder is hier al gezegd dat sommige mensen echt 0,0 verschil horen.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Alekz87 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:48:
[...]

Bizar het verschil tov 18.xx. M’n sonos klinkt weer heerlijk. Ik hou van bass. Dus de sub gen 3 staat sowieso altijd net ff wat harder/hoger. Ik tril graag van m’n bank af bij explosies en wil de film/serie voelen!

De oplossing hiervoor was trueplay uit, maar dan klinken dialogen en andere geluiden wat muffiger. Met trueplay klinkt het net even wat ruimtelijker. Maar alles is relatief. Eerder is hier al gezegd dat sommige mensen echt 0,0 verschil horen.
't is vooral de balans die het voor mij doet, eerder kon ik duidelijk de richting horen, maar als ik nu mijn ogen dicht doe, dan kan ik (bij stereo content) niet meer vertellen of er nu 2 grote staande speakers staan, of de setup die ik nu heb. :) Hele bizarre ervaring eigenlijk die ik nog niet eerder zo heb meegemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Magic op 24-10-2022 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Heb voor een soortgelijke keuze gestaan.

Je Playbar is nog steeds enorm capabel en zie (hoor :D) geen enkele reden om deze te vervangen.
Heb zelf als eerste twee Ones toegevoegd wat prettig is om een grote woonkamer wat beter te vullen met muziek, zeker op laag volume.
Daarna een Sub gen3 toegevoegd en dat is echt een wereld van verschil. Als je geen grote woonkamer hebt en/of muziek de hele dag op laag volume aan hebt staan zou ik zonder twijfel de sub toevoegen aan je systeem.
Ik ga de Playbar alleen vervangen als Sonos 'm eenzijdig obsolete verklaard. Hopelijk is dat moment nog heel ver weg.

Succes met de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
[...]

wat dan wel weer typisch is voor de community, 2 weken geleden werd sonos nog vervloekt omdat de fix voor sub en arc zo lang op zich liet wachten, en nu worden ze opgehemeld voor "gratis upgrade".
Het kan dus nóg beter? Ik had een paar weken terug een iPhone geleend om de TruePlay tuning te doen. Had toen net een nieuwe tv die nog even voor de Beam Gen2 op het kastje stond, voor de hoogte dus nog niet ideaal. Toch toen al een overduidelijke verbetering, maar hoor nu dat ik mijn ouders weer op de koffie kan vragen om het nog eens af te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dubrillion schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:32:
[...]

Hier haak ik even op in.

Ik heb een Arc en 2 rear One's. Tot nu toe zeer tevreden mee. Maar je bent geen echte Tweaker als het na een jaartje toch gaat kriebelen. Zeker met de Sub Mini. Ik wil deze dus toevoegen aan het systeem. Een Sub Gen 3 is echt te gek. Ook qua prijs. Ik ben benieuwd of er mensen zijn met een Sub Mini en de Arc combinatie. En kunnen aangeven of het in zijn geheel echt een toevoeging is. Niet zo zeer het Bass gedeelte, want dat vind ik dat de Arc al genoeg heeft. Meer of de Arc (nog) beter gaat klinken als de lage tonen worden verwerkt door een sub.
Sonos raadt de Sub Mini niet aan bij de Arc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
[...]
Nou, ik heb het anders begrepen. Sonos was wel degelijk op de hoogte van de ontevreden klanten en hun klachten en gaven direct al aan dat te zullen herstellen. Het was alleen voor niemand duidelijk bij welke update dat zou plaatsvinden. Het is 14.18 geworden zoals we nu kunnen vaststellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phrenicsk
Bedankt voor uw advies! Ik heb ondertussen 2 play 1s en een sub besteld. Zeer benieuwd of ik ze allen ga houden of er toch iets retour gaat :-).
Thefirstikke schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:06:
[...]

Heb voor een soortgelijke keuze gestaan.

Je Playbar is nog steeds enorm capabel en zie (hoor :D) geen enkele reden om deze te vervangen.
Heb zelf als eerste twee Ones toegevoegd wat prettig is om een grote woonkamer wat beter te vullen met muziek, zeker op laag volume.
Daarna een Sub gen3 toegevoegd en dat is echt een wereld van verschil. Als je geen grote woonkamer hebt en/of muziek de hele dag op laag volume aan hebt staan zou ik zonder twijfel de sub toevoegen aan je systeem.
Ik ga de Playbar alleen vervangen als Sonos 'm eenzijdig obsolete verklaard. Hopelijk is dat moment nog heel ver weg.

Succes met de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-07 15:56

Stimulate14

⭐⭐⭐

..Christiaan.. schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 08:46:
[...]

Heb ik ook last van met mijn Arc. Pas als ik de stroom onderbreek, kan ik bt headset gebruiken.
Ja, hier dus ook. Gisteravond Xbox aan, geen geluid. AppleTV, geen geluid. Muziek via de Sonos app, wel geluid. Alles aan en uit, overal weer geluid op.

Meh :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat je geen geluid op de met de TV verbonden BT-koptelefoon krijgt is een HDMI-CEC-dingetje. Sonos lijkt de focus van het geluid sneller terug te vragen dan andere speakers, maar binnen het CEC-protocol past dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:37:
Dat je geen geluid op de met de TV verbonden BT-koptelefoon krijgt is een HDMI-CEC-dingetje. Sonos lijkt de focus van het geluid sneller terug te vragen dan andere speakers, maar binnen het CEC-protocol past dit wel.
En past het ook binnen dat CEC-protocol dat wanneer ik op de TV HDMI-CEC uitschakel het binnen een seconde weer wordt ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:33:
[...]

En past het ook binnen dat CEC-protocol dat wanneer ik op de TV HDMI-CEC uitschakel het binnen een seconde weer wordt ingeschakeld?
Als je ARC gebruikt is CEC een vereiste (ARC is een onderdeel van de HDMI-CEC standaard), niet heel vreemd dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Magic schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:49:
[...]

Als je ARC gebruikt is CEC een vereiste (ARC is een onderdeel van de HDMI-CEC standaard), niet heel vreemd dus.
Op zich niks mee maar nergens wordt duidelijk dat wanneer je eARC gebruikt je Bluetooth niet kunt gebruiken. Het moet toch niet zo moeilijk zijn dat wanneer je Bluetooth wilt gebruiken de TV dat HDMI-CEC uitschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-07 22:31

Jeoh

blaat

Op mijn LG GX kan ik gewoon HDMI-CEC uitzetten, dan verdwijnt ook automagisch mijn Sonos Arc uit de lijst van audio devices en kan ik 'gewoon' Bluetooth gebruiken. Het ligt helaas een beetje aan de implementatie van de TV-fabrikant (fijn, standaarden /s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:12:
[...]

Op zich niks mee maar nergens wordt duidelijk dat wanneer je eARC gebruikt je Bluetooth niet kunt gebruiken. Het moet toch niet zo moeilijk zijn dat wanneer je Bluetooth wilt gebruiken de TV dat HDMI-CEC uitschakelt?
Welkom in de wondere wereld van televisies, waar standaarden als een keuzepallet zijn en specificaties uit de duim gezogen worden :P

ik vermoed dat als je eerst ARC uitschakelt, en dan HDMI-CEC uitschakelt dat het wel moet werken, maar als je eenmaal op dat punt bent dan is het wellicht makkelijker om gewoon de HDMI kabel van je ARC eruit te trekken :X

Daarnaast kunnen andere apparaten ook erg agressief zijn in het inschakelen van HDMI-CEC, indien je op bijvoorbeeld een AppleTV HDMI-CEC hebt ingeschakeld dan zal deze de TV pushen hem weer in te schakelen zodra de verbinding verbreekt. De meeste TV's geven daar gehoor aan. Ze verkopen niet voor niets adapters voor HDMI die pin 13 verbreekt.

[ Voor 19% gewijzigd door Magic op 25-10-2022 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Kortom, het gaat niet werken en dat verklaart wellicht ook waarom Sonos niet een Bluetooth hoofdtelefoon op de markt brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
GerCor schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:33:
[...]

Nee, dat lijkt typisch voor LG……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Rallye schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:43:
[...]

Nee, dat lijkt typisch voor LG……
Haha. Ja, LG oled. Perfect beeld maar de rest is prut. Maar zoals aangegeven. Ik heb de Bose 700 HP verwijderd uit de TV want elke keer als ik de Bose inschakel verschijnt er een Pop-UP op het TVscherm.

Verder geniet ik van de Sonos. Kleine tegenvaller, maar dat kan ook aan mijn gehoor liggen. Ik mis 'presents'. Geluid is mij net iets te ver weg. Kan natuurlijk ook aan de kwaliteit van TuneIn liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Heb je Trueplay gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Uiteraard. Maar het ligt denk ik aan mijn gehoor. Even mijn handen als extra oorschelpen gedaan. Klinkt een stuk beter. 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsja83
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-04 17:44
De eerste Black Friday deals zijn bekend en op zich mooie prijzen voor wie in wil stappen https://m.apollo.nl/nl/l/black-friday/

[ Voor 11% gewijzigd door Tsja83 op 28-10-2022 09:57 ]

PV-output | 5,32 kWp | platdak 13° | ZZW | regio 0299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Iedereen de Sonos nieuwsbrief gehad? Vanaf dit weekend kortingen.
Verdorie ik heb niets nodig maar je weet hoe dit gaat aflopen :D :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Tsja83 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:56:
De eerste Black Friday deals zijn bekend en op zich mooie prijzen voor wie in wil stappen https://m.apollo.nl/nl/l/black-friday/
Staan wel leuke acties tussen.
Ik moet, eigenlijk omdat het kan, nog een One hebben voor de slaapkamer, zolder en een Beam onder de nieuwe TV op de slaapkamer.

8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3YYdJpXYSh87itGEhUt1NaN8t8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GIsINOW5xWyqAM9oY55D9BuE.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enoxiz
  • Laatst online: 09-04 21:23
Heeft iemand een goeie tip om de sonos arc aan de muur te monteren? Ik krijg volgende week een nieuwe tv geleverd en wil graag de sonos eronder hangen, maar ik heb nog geen beugel besteld. Tips zijn welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Enoxiz schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:08:
Heeft iemand een goeie tip om de sonos arc aan de muur te monteren? Ik krijg volgende week een nieuwe tv geleverd en wil graag de sonos eronder hangen, maar ik heb nog geen beugel besteld. Tips zijn welkom!
https://www.sonos.com/nl-nl/shop/wall-mount-for-arc

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Enoxiz schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:08:
Deze is ook wel fijn, als je bijvoorbeeld beperkte ruimte onder je TV hebt (voor Dolby Atmos): https://www.sanus.com/nl_NL/products/speaker-stands/wssawm1/

Volgens mij moet je wel Trueplay gebruiken als je de Sonos mount gebruikt, omdat 'ie anders door middel van een magneet je EQ verziekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enoxiz
als ik deze onder de tv monteer komt die dan niet qua geluid tegen de onderkant van de tv aan? Moet ik niet iets hebben om de arc verder van de muur af te kunnen plaatsen juist? Of zal ik daar in praktijk niets van merken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Er zit een spacer bij de Sonos Arc die je kan gebruiken om de juiste afstand tussen de TV en de Arc te behouden, zodat er genoeg ruimte is voor de up-firing speakers om tegen je plafond ipv je TV het geluid te weerkaatsen. Ze raden geloof ik ~10cm aan, maar dat ligt ook aan hoe ver je TV vanaf de muur uitsteekt (ik heb zelf een LG GX, dus ik heb dat probleem niet echt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enoxiz
ah okay, ja ik krijg volgende week de nieuwe tv binnen dus ik weet niet precies hoe dicht die op de muur komt. Ik zal eens kijken of ik de spacer in de doos kan vinden. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Kan ook zijn dat 'ie in de doos van de Sonos Arc wall mount zit hoor, ik heb destijds alles gewoon uit de dozen gehaald en bij elkaar gelegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:41
Ik heb het een hele tijd niet meer gehad maar ongeveer vanaf de laatste update heb vaker last van het feit dat er nummers overgeslagen worden die ik van mijn NAS afspeel. Meldingen als nummer niet gevonden of foutief gecodeerd komen dan langs. Soms worden nummers ook niet volledig afgespeeld. Terwijl bij een volgende poging alles weer goed gaat. Lange tijd geleden hadden hier meer mensen last van ( ook via streamingsdiensten) maar nu heb ik het af en toe ook weer. Dus als je het ook (opnieuw) ervaart hoor ik het graag.

[ Voor 5% gewijzigd door Yamahaa op 28-10-2022 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Yamahaa schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:31:
Ik heb het een hele tijd niet meer gehad maar ongeveer vanaf de laatste update heb vaker last van het feit dat er nummers overgeslagen worden die ik van mijn NAS afspeel. Meldingen als nummer niet gevonden of foutief gecodeerd komen dan langs. Soms worden nummers ook niet volledig afgespeeld. Terwijl bij een volgende poging alles weer goed gaat. Lange tijd geleden hadden hier meer mensen last van ( ook via streamingsdiensten) maar nu heb ik het af en toe ook weer. Dus als je het ook (opnieuw) ervaart hoor ik het graag.
Bij Apple Music kom ik dit weleens tegen, bij Deezer tot dusver nog niet gemerkt gelukkig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
Meestal is dit een netwerkprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Zo'n Sonos Boost lijkt mij ook wel geinig. Kost niet de wereld. Alleen treurig beeld in de meterkast. Alle 230v aansluitingen worden gebruikt. Even nadenken wat ik daar ga opofferen.

Zijn van die hebbedingetjes.

[ Voor 120% gewijzigd door GerCor op 30-10-2022 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 22:34

NoTimeRemains

I know

Nou sinds zaterdag ook een Arc + Sub G3 + 2 * One SL er bij. Had al wat Play:1's en een Roam.
Fantastisch geluid. Moet alleen zeggen dat ik m'n TV "ineens" wat klein vind, maar das een ander topic.

Is het mogelijk om standaard de TV te laten starten met alleen de Arc en de rest uit te schakelen? Als ik 's ochtends het nieuws kijk hoeft de Sub niet bij de intro de andere huisgenoten wakker te maken.

Of echt alleen met de schuifjes in de app?

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
NoTimeRemains schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:12:
Nou sinds zaterdag ook een Arc + Sub G3 + 2 * One SL er bij. Had al wat Play:1's en een Roam.
Fantastisch geluid. Moet alleen zeggen dat ik m'n TV "ineens" wat klein vind, maar das een ander topic.

Is het mogelijk om standaard de TV te laten starten met alleen de Arc en de rest uit te schakelen? Als ik 's ochtends het nieuws kijk hoeft de Sub niet bij de intro de andere huisgenoten wakker te maken.

Nope, dan zou je iedere keer de rears en sub handmatig los moeten koppelen. Dat wil je echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 22:34

NoTimeRemains

I know

Serena schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:27:
[...]

Nope, dan zou je iedere keer de rears en sub handmatig los moeten koppelen. Dat wil je echt niet.
Nou ja zoals ik t nu heb gedaan is de Sub Audio en Surround Audio standaard uitgezet. Die kan ik als ik een film wil kijken dan wel weer aanzetten.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Wat ik me eigenlijk af vraag bij het denken of ik een Sonos One aan ga schaffen: hoe "future proof" zijn die smart speakers nou eigenlijk?

Er zit geen 3,5mm op bijvoorbeeld, dus is het qua smart-functionaliteit gewoon gedaan wanneer Sonos of Apple/Google het beu is? Het lijkt me dat ook dit soort apparaten updates nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:38

ja3

@Stefan22 Is het een hypothetische of een praktische vraag?
In ieder geval voor de praktijk kan ik zeggen dat alle Sonos speakers die ik heb gekocht rustig 7 jaar mee zijn gegaan (en sommige langer). Dit is veel als je het bekijkt als digitaal product naar mijn idee. Ze krijgen dan ook maandelijks update vanuit Sonos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
NoTimeRemains schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:30:
[...]

Nou ja zoals ik t nu heb gedaan is de Sub Audio en Surround Audio standaard uitgezet. Die kan ik als ik een film wil kijken dan wel weer aanzetten.
Ik snap niet goed waarom je het uit zou willen zetten. Je geeft een kapitaal uit aan speakers om ze het grootste deel van de tijd uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
NoTimeRemains schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:12:

Trueplay al aangehad? Dit zorgt ervoor dat de bass niet continu zo trilt bij t minste of geringste. Is mijn ervaring. Zeker bij het nieuws/journaal of goedemorgen Nederland etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Stefan22 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:43:
Wat ik me eigenlijk af vraag bij het denken of ik een Sonos One aan ga schaffen: hoe "future proof" zijn die smart speakers nou eigenlijk?

Er zit geen 3,5mm op bijvoorbeeld, dus is het qua smart-functionaliteit gewoon gedaan wanneer Sonos of Apple/Google het beu is? Het lijkt me dat ook dit soort apparaten updates nodig zijn?
Klopt. Lees het topic maar wat terug. Veel kopers (met verstand van IoT en 'smart' spul) zijn hierover terughoudend. Of je dat risico accepteert, en een levensduur van ongeveer 7 a 8 jaar moet je voor jezelf uitmaken. Het is natuurlijk een mooi product, 'slick', gemakkelijk in gebruik, en best wel cool. Mensen geven nu eenmaal graag geld uit voor gemak, comfort en stijl.

Hier ook, maar het is ook de reden die er mij van weerhoudt om hals over kop in het sonos eco-systeem te springen. Ik heb nu een beam gen 2 die me prima bevalt. Ook voor muziek een prima speaker. Ik wil ze graag uitbreiden met 2 sonos One, maar dat is niet dringen en daarvoor houd ik gewoon de sonos refurbished shop regelmatig in het oog.

@ja3 7 jaar is niet slecht voor een 'digitaal' product. En jij ziet dat zo, en wij ook wel denk ik. Maar de massa en de algemene consument die niet zo diep in tech zit, en gewoon een leuke speaker uitzoekt, ziet een sonos niet als een 'digitaal product'. Dat mag je dom vinden van die mensen, maar het is wel zo, en ik neem het ze niet kwalijk.

Een speaker is bij uitstek een 'analoog' product, al 80 jaar een 'dom' product ook. Ze staan er niet bij stil dat om alle connectiviteit en spotify direct en zo te draaien, er ook SoC en processing power nodig is. Die na x aantal jaar te traag bevonden kan worden, en dan achtergelaten wordt.

Vroeger kon je een setje kwaliteits speakers gewoon van vader op zoon doorgeven. Namelijk gewoon een conus die trilt bij wisselende spanning in een kastje. Worst case kon je ze nog steeds ergens een ander doel geven in de garage of op zolder.

Ik had ook liever gezien dat er een simpele jack ingang op zat. Al was het maar om e-waste te vermijden na 8 jaar, en zo dan ook gewoon nog ergens 'dom' te kunnen inzetten. Kan je de smarts er apart aanhangen, zoals je dat met een oudere tv en een google tv box ook kan.

Trouwens, waarom is dat positief dat er elke maand updates uitkomen voor een product? Ik ben die 'firmware update obsessie' wel grondig beu. En ik krijg meer en meer de indruk dat firmware updates een doel op zich is geworden voor veel gebruikers, en pas tevreden zijn als ze er elke 4 weken eentje zien. Beetje F5'en voor firmware updates. En wat verandert er dan? Vaak gewoon niets. Waarschijnlijk is het gewoon wat code opschonen, die verder nul effect heeft op het product. Het zit allemaal tussen de oren.

Ik heb een LG oled uit 2019 ongeveer. Sinds 'ie uit z'n doos kwam heeft 'ie nog nooit aan het internet gehangen. Natuurlijk maak ik dan ook geen gebruik van allerhande IoT functies op die tv, en is het gewoon een dom scherm. Maar hij doet het prima. Dat is met sonos uiteraard geen optie, dat begrijp ik ook wel, want die hangen gewoon in een smart netwerk en moeten up to date zijn om met elkaar en de app overweg te kunnen.

Ik heb alleen het gevoel dat een bedrijf die elke maand z'n shit moet updaten gewoon z'n zaakjes niet goed voor elkaar heeft. Wanneer is een product nu eens gewoon 'af' en stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Heel lang verhaal maar uit eigen ervaring weet ik dat ik na verloop van tijd overstap op nieuwe technologie. Begon ik met radiocassetterecorder. Toen overgestapt naar losse elementen waar ik me uren kon vermaken met de VU (heet dat zo) metertjes. Toen Bose erbij gekocht omdat er geweldig geluid uit die kleine boxen kwam. CD speler erbij. Videorecorder. Nou, niets van dat alles gebruik ik nog. Staat allemaal ergens op zolder.

Sonos is het in deze tijd. Prachtige integratie van een app, geluid, draadloos en streamen.

En als er over 10 jaar weer iets anders is dat aansluit op wat technologie dan te bieden heeft, stap ik weer over.

En, oja. Jij hebt jouw LG dan niet aan het internet hangen maar ook de TV krijgt regelmatig updates. Niemand weet altijd wat die updates inhouden, buiten bugs fixes en prestatieverbeteringen, en het resultaat bij Smart TV's is vaker dat bepaalde diensten of apps na een paar jaar niet langer ondersteund worden.

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 31-10-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Wat betreft levensduur van het product. Ik neem aan dat m’n sonos arc en sub gewoon blijven werken ook al stopt de ondersteuning? Hooguit worden nieuwe geluidstypen zoals (ik verzin maar wat) dolby atmos 2.0 over 10 jaar niet meer gepatcht op m’n huidige gen 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
GerCor schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:45:

Sonos is het in deze tijd. Prachtige integratie van een app, geluid, draadloos en streamen.
Daar ben ik het mee eens, ik heb al vaak het gemak en de integratie van sonos in de verf gezet. Ze zijn absoluut marktleider, en was ook 1 van de redenen dat ik (voorzichtig) ben ingestapt. Maar het blijft een keuze.

Integratie versus duurzaamheid/lange termijn. Hoe meer geintegreerd het is, hoe sneller het 'deprecated' wordt, of hoe sneller je te maken hebt met (al dan niet planned) obsolecence.

Tien jaar is voor mij ook prima, maar als je bvb pas na 2 jaar instapt, dan is dat al maar 8 jaar meer (beetje zoals een telefoon met 4 jaar ondersteuning na anderhalf jaar kopen)

Iedereen staat daar anders in, en dat respecteer ik. Misschien heb ik met 'audio' nog wel het meeste moeite om die veroudering te accepteren. Met pc's, telefoons, consoles is dat sinds jaar en dag de regel. Iedereen kent wel voorbeelden van 20 jaar oude hifi setups die nog prima werken (enkel de bronnen veranderen).

Hifi heeft dat imago en reputatie van duurzamer en 'low tech' te zijn. Door alles ineen te lijmen zet je dat op z'n kop. Voor mij is dit het moeilijkste segment om er zomaar in mee te stappen. Maar ik doe het toch en uiteindelijk zal alles wel vervangen worden door sonos. Om dan alles in 'golven' te blijven vernieuwen/updaten. :+
En, oja. Jij hebt jouw LG dan niet aan het internet hangen maar ook de TV krijgt regelmatig updates. Niemand weet altijd wat die updates inhouden
Kan me werkelijk niets schelen. Als die tv al drie jaar naar volle voldoening een voor mij perfect beeld geeft, waarom heb ik die 'updates' dan nodig. Dat ding moet niet meer doen dan een hdmi 4k60hz op te pakken en weer te geven. Einde verhaal.
Alekz87 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:30:
Wat betreft levensduur van het product. Ik neem aan dat m’n sonos arc en sub gewoon blijven werken ook al stopt de ondersteuning? Hooguit worden nieuwe geluidstypen zoals (ik verzin maar wat) dolby atmos 2.0 over 10 jaar niet meer gepatcht op m’n huidige gen 3
Tja, in principe wel. Ze kunnen alles 'afsplitsen' en onderbrengen in een oude app die niet meer ge-update wordt. Maar zolang je van de app afhangt (en dat doe je bij sonos aangezien ze niet op zichzelf in te stellen zijn via de hardware), zal je naarmate de tijd verloopt tegen steeds meer problemen aanlopen.

Het zal niet enkel zo zijn dat nieuwe geluidsstandaarden niet meer geimplementeerd worden. Na een tijdje zal spotify beslissen dat de SOC'jes in je speakers niet meer toereikend zijn om rechtstreeks naar te streamen. De app zal steeds verder in verval raken op nieuwe telefoon OS'en (iOS 20, android 20, ...) waardoor alles steeds brakker en gehandicapter zal worden.

Van zodra je bvb niet meer via je telefoon spotify naar sonos kan laten afspelen, is het einde verhaal voor muziek naar keuze bvb. Er zit namelijk geen bluetooth op je sonos. De meeste sonos speakers hebben ook geen 3,5 inch/AUX om het smart gedeelte 'extern' bij te werken.

Hoe meer modulair, hoe duurzamer je product. Hoe meer in elkaar gelijmd, en app- afhankelijk, hoe moeilijker dat wordt.

Nog een punt, als een van je speakers uit je sonos S2 setup het begeeft (een sonos One bvb) zal je in de periode van sonos S4 (bvb) ook geen vervanging, nieuwe compatibele speaker, of reparatie meer kunnen aankopen.

Dus zowel naar software, als het in leven houden van een 'deprecated' setup, zal het steeds verder aftakelen en zal je het steeds moeilijker krijgen. Waardoor je bij sonos S3 alles aan de kant schuift en weer helemaal opnieuw kan beginnen.
Pagina: 1 ... 144 ... 196 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.