Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 142 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 22:30
Zelf ook de ARC en de Sub met 2 play 1's als surround. De SUB is wat mij betreft het geld ook zeker waard. Nu nog wachten op een update zodat ik weer met trueplay echt kan genieten van de SUB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
boefje79 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:59:
Jemig, die sub erbij (had de beam en rear ones)…wat een wereld van verschil!

Zonder dat de hele kamer trilt, voel je het echt in je lijf, waanzinnig blij mee! (Al blijft het een smak geld)
Ja, die sub is wel echt heel erg goed. Moet je eens voorstellen hoe dat klinkt met twee subs 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 22:30
rsint schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:29:
[...]

Ja, die sub is wel echt heel erg goed. Moet je eens voorstellen hoe dat klinkt met twee subs 8)
Wil ik me niet voorstellen :+
Zou me zomaar voor kunnen stellen dat ik dan perse een 2e SUB wil en dat is voor deze prijzen niet echt grappig. Gelukkig heb ik een kleine woonkamer en zou het ook overkill zijn vermoed ik......... hoop ik.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vraagje waar ik niet zo snel het antwoord op kon vinden: wij hebben een aantal Ikea/Sonos producten inmiddels en zijn daar erg tevreden over. Nu komt een soundbar om de hoek kijken en lijkt mij de Sonos Arc met evt. later nog een tweetal Sonos One's erbij wel wat.

Ik weet dat ze dan gegroepeerd kunnen worden en de Arc automatisch de achtergeluiden naar de One's stuurt om een Dolby Atmos achtige weergave te krijgen. Maar hoe zit het met audio via de Sonos app of Airplay? Zijn de One's dan altijd gekoppeld met de Arc en ook alleen als geheel aan te sturen of kan je juist voor muziek ook bijv. alleen de Arc of alleen de beide One's als stereopaar aansturen? Of is dit net iets teveel gevraagd van het Sonos systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:22

..Christiaan..

..zwll..

@MooDyBLueS wijs besluit :).

Als je je One's groepeert als surround dan heb je in de app de optie om het 'volledig' te laten klinken of 'sfeervol'. Dan is het iets zachter. Ik had eerder altijd alleen de Arc aan tijdens radio en speakers gewoon van de stroom af. Nu heb ik alles altijd aan en het klinkt echt prima. Is ook beter voor de speakers om ze aan de stroom te houden.....heel veel over te vinden hier.
De One's kun je óf als surround en dus gekoppeld aan de Arc óf als stereopaar en dan zijn ze (volgens mij) niet gekoppeld. Je kunt niet makkelijk switchen.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
..Christiaan.. schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:36:

Als je je One's groepeert als surround dan heb je in de app de optie om het 'volledig' te laten klinken of 'sfeervol'. Dan is het iets zachter. Ik had eerder altijd alleen de Arc aan tijdens radio en speakers gewoon van de stroom af. Nu heb ik alles altijd aan en het klinkt echt prima. Is ook beter voor de speakers om ze aan de stroom te houden.....heel veel over te vinden hier.
De One's kun je óf als surround en dus gekoppeld aan de Arc óf als stereopaar en dan zijn ze (volgens mij) niet gekoppeld. Je kunt niet makkelijk switchen.
Waarom is het precies beter om deze aan de stroom te houden? Ik haal mijn Beam elke avond van de stroom als ik naar bed ga en schakel hem pas weer in als ik 's avonds thuiskom van werk. Zag dat het idle gebruik iets van 6 watt is, vind ik nogal wat voor een apparaat wat 'niks' doet. In dit topic vind ik alleen maar hits dat mensen hun producten van de stroom halen als ze een probleem hebben en dan lost dit het weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Gebruik de zoekfunctie maar. Tijd terug heel veel over geschreven hier. Niet nodig om het allemaal te herhalen. Ik was een fervente 'uitschakelaar' maar ben er, dankzij veel tips, van teruggekomen en neem de extra stroom voor lief.

Nou vooruit.... Hier begint het ongeveer:
Rallye in "Sonos ervaringen- en discussietopic"

[ Voor 21% gewijzigd door ..Christiaan.. op 16-09-2022 16:54 . Reden: aardig zijn ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
..Christiaan.. schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:36:

Duidelijk verhaal. Het is dus óf de Arc+One's als geheel óf de One's als stereopaar. Ik had al zo'n vermoeden, maar jammer is het wel. Ik weet niet of ik behoefte heb aan audio uit alle speakers op deze manier, daarom leek me een One stereopaar wel fijn.

We hebben nu bijv. zo'n Ikea Symfonisk lamp+speaker in de hoek van de eettafel en dat werkt geweldig, prima gebalanceerd geluid en ook fijn dat het juist niet van alle kanten komt maar gewoon lekker achtergrondmuziekje aan tijdens het eten. In de avond op de bank is een muziekje erbij ook fijn en we hebben nu een eenvoudige 2.0 setup met vloerstaande speakers, op een laag volume doet dat ook prima z'n werk als achtergrondmuziek, maar ik heb dus een beetje mijn twijfels bij de complete Arc+2xOne, of dat niet te overweldigend wordt als je het als achtergrondmuziek wilt opzetten. Voor films en series is het natuurlijk weer geweldig, maar het zou ideaal zijn als het een het ander niet uitsluit. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Je kunt je surrounds best goed afstellen hoor. Ik heb ze nu altijd aan en totaal niet storend. Ik zit er 50cm vandaan en zo staat het ook in de app. Ik hoor echt wel verschil als ik 2m afstand invul. Hoe dichter bij; hoe zachter in verhouding tot de Arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
..Christiaan.. schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:00:
Je kunt je surrounds best goed afstellen hoor. Ik heb ze nu altijd aan en totaal niet storend. Ik zit er 50cm vandaan en zo staat het ook in de app. Ik hoor echt wel verschil als ik 2m afstand invul. Hoe dichter bij; hoe zachter in verhouding tot de Arc.
Dat klinkt positief. Bij ons zouden ze in de vensterbank achter de bank komen te staan op ca. 1 meter afstand, dus dan ga ik ervan uit dat het net zo goed in te regelen moet zijn. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:06
..Christiaan.. schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:41:
Gebruik de zoekfunctie maar. Tijd terug heel veel over geschreven hier. Niet nodig om het allemaal te herhalen. Ik was een fervente 'uitschakelaar' maar ben er, dankzij veel tips, van teruggekomen en neem de extra stroom voor lief.

Nou vooruit.... Hier begint het ongeveer:
Rallye in "Sonos ervaringen- en discussietopic"
Hier ook een 'uitschakelaar'. en in het verleden ook wel getracht te achterhalen of elke dag in- en uitschakelen nu heel slecht is, maar daar nooit echt betrouwbare info of ervaringen over gevonden.

na teruglezen van de posts die je linkt, plus nog wat recenters uit juni 2022, kom ik enkele redenen tegen waarom je het niet moet doen (niet perse de letterlijke quotes, maar wel de strekking):

- als de beam uit staat, maar de surrounds aan, werken die laatste niet (direct) omdat ze de home theatre groep verwachten. Terecht punt.
- Je moet wachten tot alles online is gekomen: terecht punt, voor mij geen probleem.
- Het is ontworpen om altijd aan te staan: dat klopt helemaal, maar dat sluit niet uit dat de apparatuur ook tegen dagelijks schakelen zou kunnen.
- Het standby-verbruik is gering > met de huidige energieprijzen is dat alweer een wat ander verhaal. Een beam doet iets meer dan 6 watt standby. Zit je zo aan de 25 euro per jaar.

Het enige argument dat ik online na een beetje google tegen kom is dat elektronica (in het algemeen) vooral bij in- en uitschakelen, door temperatuursverschillen, te lijden zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Wally2002 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:27:
[...]

Hier ook een 'uitschakelaar'. en in het verleden ook wel getracht te achterhalen of elke dag in- en uitschakelen nu heel slecht is, maar daar nooit echt betrouwbare info of ervaringen over gevonden.

na teruglezen van de posts die je linkt, plus nog wat recenters uit juni 2022, kom ik enkele redenen tegen waarom je het niet moet doen (niet perse de letterlijke quotes, maar wel de strekking):

- als de beam uit staat, maar de surrounds aan, werken die laatste niet (direct) omdat ze de home theatre groep verwachten. Terecht punt.
- Je moet wachten tot alles online is gekomen: terecht punt, voor mij geen probleem.
- Het is ontworpen om altijd aan te staan: dat klopt helemaal, maar dat sluit niet uit dat de apparatuur ook tegen dagelijks schakelen zou kunnen.
- Het standby-verbruik is gering > met de huidige energieprijzen is dat alweer een wat ander verhaal. Een beam doet iets meer dan 6 watt standby. Zit je zo aan de 25 euro per jaar.

Het enige argument dat ik online na een beetje google tegen kom is dat elektronica (in het algemeen) vooral bij in- en uitschakelen, door temperatuursverschillen, te lijden zou hebben.
Aanvulling: Een Arc en Sub Gen 3 doen samen 7 watt volgens mijn Shelly device. (3.5 watt ieders). Zou wel een energie stand willen, prima dat het connecteren/afspelen dan misschien initieel wat langer duurt.

[ Voor 4% gewijzigd door knights16 op 17-09-2022 07:49 ]

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
Wally2002 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:27:
[...]

Bij mij is de Beam (tot nu toe) mijn enige Sonos product, ik heb dus geen problemen met andere speakers. Dat het ontworpen is om altijd aan te staan zou juist een reden moeten zijn om een zo laag mogelijk energie verbruik te realiseren. 6 watt vind ik echt veel voor stand-by anno 2022. Mijn tv verbruikt 0.5 en die kan ik ook gewoon inschakelen via HomeKit en heeft dus een verbinding met de WiFi.

Opstartsnelheid vind ik wel echt een pluspunt. Ik zet de beam aan via m’n smartplug en 20 seconden later kan ik al verbinden via AirPlay. Met problemen had ik dingen verwacht die significant de levensduur zouden verkorten maar als dat niet het geval is haal ik ‘m gewoon elke avond van de stroom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 21:14
@JEROENrgfgf Een aanvulling op @..Christiaan.. Je koppelt speakers in een surround- (of stereo-) opstelling; een “kamer” in Sonos. Bij groeperen voeg je “kamers” samen die dan hetzelfde geluid geven.

Op het Engelstalige forum maken ze zelfs nog verschil tussen “pairing” (stereoset) en “bonding” (surround), naast “grouping” dus.

[ Voor 30% gewijzigd door Rallye op 18-09-2022 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik zou dus graag een Arc onder de tv willen hebben hangen. Sonos adviseert minimaal 10 cm tussen de tv en de soundbar. De arc is zelf 8,7 cm hoog. De tv staat nu op een meubel waarbij het midden van de TV op ooghoogte zit (als je op de bank zit). Als ik de maten aanhoud zou dat betekenen dat het midden van de TV 20 cm hoger gaat hangen dan ik gewend ben.

Als ik zo naar plaatjes van de Sanus en Cavus Sonos TV beugels kijk lijkt het me sterk dat de Arc 10 cm onder de TV hangt.

Mijn vraag is, is die 10 cm echt een vereiste of kan daar echt wel wat cm's vanaf.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:20
Mijn Philips Pos9002 TV doet het niet zo goed qua geluid. Voorheen had ik er een paar KEF LSX naast staan, maar die moeten nu elders in de woning hun werk gaan doen. Er moet daarom een soundbar komen. We zijn casual TV-kijkers, surround is niet nodig.

Met de ING rentepunten is de Beam Gen2 voor 425 euro te krijgen. Een refurbished Arc is voor 750 euro op te halen. Met dat refurbisched heb ik weinig moeite, maar is de meerprijs van 300 euro zonder meer de moeite waard? Of moet ik dan toch echt even bij de Hifi Klubben naar binnen om het verschil te ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

JoeZuCK schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:51:
Ik zou dus graag een Arc onder de tv willen hebben hangen. Sonos adviseert minimaal 10 cm tussen de tv en de soundbar.

Mijn vraag is, is die 10 cm echt een vereiste of kan daar echt wel wat cm's vanaf.
Bij mij is het ongeveer 5cm. Ik denk dat je gewoon wat ruimte moet houden voor de hoogtespeakers.
Wanne-B88 schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:30:
Mijn Philips Pos9002 TV doet het niet zo goed qua geluid. Voorheen had ik er een paar KEF LSX naast staan, maar die moeten nu elders in de woning hun werk gaan doen. Er moet daarom een soundbar komen. We zijn casual TV-kijkers, surround is niet nodig.
Waarom dan veel geld uitgeven voor Sonos? Er zijn prima soundbar die veel goedkoper zijn voor casual tv kijkers.

[ Voor 36% gewijzigd door ..Christiaan.. op 18-09-2022 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:04
JoeZuCK schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:51:
Ik zou dus graag een Arc onder de tv willen hebben hangen. Sonos adviseert minimaal 10 cm tussen de tv en de soundbar. De arc is zelf 8,7 cm hoog. De tv staat nu op een meubel waarbij het midden van de TV op ooghoogte zit (als je op de bank zit). Als ik de maten aanhoud zou dat betekenen dat het midden van de TV 20 cm hoger gaat hangen dan ik gewend ben.

Als ik zo naar plaatjes van de Sanus en Cavus Sonos TV beugels kijk lijkt het me sterk dat de Arc 10 cm onder de TV hangt.

Hier hangt die er redelijk strak onder. 1 cm? Hij steekt wel ver genoeg uit zodat de speaker niet door de tv wordt geblokkeerd.

Ik kan alleen slecht tot niet bij de knoppen op de arc, maar gebruik die ook niet.

Ik vond het zo lelijk die 10cm ertussen. Heb tijdens t monteren meerdere opties afgewogen. Maar ik moet er hele dag tegen aankijken thuis. Ga me daar te erg aan storen.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dus je koopt een dure soundbar met Atmos en hangt hem vervolgens zo dat je die Atmos in de weg zit? Tja.

Je zou hem inderdaad nog wat naar voren kunnen hangen, maar is dat wel mooi?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alekz87
Rallye schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:23:
Dus je koopt een dure soundbar met Atmos en hangt hem vervolgens zo dat je die Atmos in de weg zit? Tja.

Je zou hem inderdaad nog wat naar voren kunnen hangen, maar is dat wel mooi?
Zoals ik al zei zit die atmos niet in de weg.

Oordeel zelf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2EpKp0B94ss7RH3eTsxRcFCzwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IY4JFtxnt5G6fiCprlPlANg0.jpg?f=fotoalbum_large

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
@Alekz87 , Offtopic: mooie opstelling! :o

Zoiets wil ik op termijn ook naar toe (met een voorzetwand om allerhande bekabeling te kunnen wegwerken). Eventueel ga ik zelfs proberen om het volledige tv-meubel ook weg te laten.

Vroeger had zo'n ding z'n nut. Met grote en zware AV-apparaten (formaat hifi toren), luidsprekers, video cassette spelers, en natuurlijk ook alle video dragers (cassettes, dvd, blu ray doosjes, en games doosjes).

Tegenwoordig is dat bij een basis minimalistische oplossing een scherm, een soundbar (kan hangend aan de muur) en een externe player (als je niet de tv zelf gebruikt) zoals een apple TV (vind ik ook nog wel iets op). En dat is dan een mainstream setup die echt niet meer bijzonder is. Consoles kunnen dan via een lange hdmi uit het zicht links of rechts tegen de zijmuren.

De tv kastjes, als je die nog gebruikt, zijn dan vaak nog het grootste probleen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:37
Hallo ik wil mijn One speaker verwijderen uit mijn systeem heb hem verkocht hoe doe ik dat??
Want hij staat toch op mijn account en hoe verwijder ik die ??
Of kan ik de stekker eruit trekken en degene die hem kocht installeerd hem weer ??

Ik wil 2 van die Ikea schilderij als rear ophangen

Alvast bedankt voor de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@picosuma als je google had geraadpleegd had je 48 minuten geleden je antwoord gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picosuma
..Christiaan.. schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:36:
@picosuma als je google had geraadpleegd had je 48 minuten geleden je antwoord gehad.
Heb ik gedaan maar daar kom ik nog niet helemaal uit dat daarom de vraag hier gesteld
Bedankt voor je antwoord 😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
Toch maar een antwoord dan. De koper kan de speaker resetten (netjes is omdat zelf voorafgaand aan de verkoop te doen) en toevoegen aan zijn eigen system, dan wel een eigen systeem beginnen. Dan verdwijnt de speaker uit jouw lijst. Zet de koper de speaker na aankoop een paar maanden weg zonder hem in gebruik te nemen, dan blijft hij in jouw lijst staan. Hij eet daar overigens geen brood….. Kwaad kan het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
Zojuist nieuwe versie beschikbaar is de AppStore. En nieuwe firmware. 14.16

Op https://support.sonos.com/s/article/3521?language=en_US nog niks te vinden

Voor mensen met een nieuwe iPhone 14:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00PK4KbxAuwX6hbJlYeu560PNxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dT8YdbUt9XjZnxan2TZCianc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Alekz87 op 20-09-2022 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• picosuma
Rallye schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:24:
Toch maar een antwoord dan. De koper kan de speaker resetten (netjes is omdat zelf voorafgaand aan de verkoop te doen) en toevoegen aan zijn eigen system, dan wel een eigen systeem beginnen. Dan verdwijnt de speaker uit jouw lijst. Zet de koper de speaker na aankoop een paar maanden weg zonder hem in gebruik te nemen, dan blijft hij in jouw lijst staan. Hij eet daar overigens geen brood….. Kwaad kan het niet.
Bedankt het is prima gelukt zo heb hem zelf gereset 👍🏻

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Paniek! Sub (gen2) omgevallen tijdens verplaatsen ivm klussen. Nu doet ie niks meer. Geen lampje en onzichtbaar in de app. Ik lees dat de sub moeilijk zelf te openen is.
Laten reparen? Of verzekering? Ik heb geen bon meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

..Christiaan.. schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:51:
Paniek! Sub (gen2) omgevallen tijdens verplaatsen ivm klussen. Nu doet ie niks meer. Geen lampje en onzichtbaar in de app. Ik lees dat de sub moeilijk zelf te openen is.
Reparatie is waarschijnlijk nog wel de moeite waard, Gen 2 is nog steeds wat geld waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
..Christiaan.. schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:51:
Valt neem ik aan gewoon onder de inboedelverzekering. Wellicht wordt er gekeken naar de dagwaarde van het product? Ik zou gewoon even bellen met ze en uitleggen. Je kan hem altijd nog laten repareren en dan die bon indienen bij je verzekering, maar vraag dat op voorhand aan ze.

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:29
Iemand de nieuwe update al gedaan?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Ja, ik merk er niet veel van. Niets negatiefs in ieder geval.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:59
Ik heb sinds gisteren een nieuwe mesh-systeem (ASUS AiMesh AX6100 WiFick System router RT-AX92U 2 pack) geinstalleerd, aangestuurd door een Ziggo SmartWiFi modem.
Ik krijg echter, naast m'n Sonos Beam, geen enkele andere speaker meer aangesloten in de app (3x Sonos Play1, 1x Sonos One, 1x Sub, 1x PlayBar, 1x Roam).
Allen voorheen draadloos aangesloten op het netwerk en werkte altijd als een zonnetje.
Het systeem resetten, speakers v/d stroom afhalen etc werkt allemaal niet.

Help! :|

Edit: dit al geprobeerd, maar functie staat al voor de 2,4Ghz en 5Ghz band op 'Disabled' https://support.sonos.com/s/article/3668?language=en_US

[ Voor 12% gewijzigd door -Muncky- op 22-09-2022 12:13 ]

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08 09:26

WNT

Wij hebben op dit moment een Ikea Symfonisk (gen1 neem ik aan, want we hebben hem net na de introductie gekocht). Hij is al een poos onbruikbaar omdat hij constant verbinding verliest/helemaal verdwijnt uit de app/het netwerk. Nu lees is verschillende dingen over Sonos en 5Ghz (of het wel of niet gaat werken).
We willen eigenlijk een Sonos One Sl kopen en een Sonos Move. Denken jullie dat we van de regen in drup gaan qua verbinding of is alles inmiddels zoveel beter geworden dat dit goed gaat komen op ons 5Ghz netwerk? Als ik @-Muncky- lees begin ik al gelijk weer te twijfelen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
WNT schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:01:
Wij hebben op dit moment een Ikea Symfonisk (gen1 neem ik aan, want we hebben hem net na de introductie gekocht). Hij is al een poos onbruikbaar omdat hij constant verbinding verliest/helemaal verdwijnt uit de app/het netwerk. Nu lees is verschillende dingen over Sonos en 5Ghz (of het wel of niet gaat werken).
We willen eigenlijk een Sonos One Sl kopen en een Sonos Move. Denken jullie dat we van de regen in drup gaan qua verbinding of is alles inmiddels zoveel beter geworden dat dit goed gaat komen op ons 5Ghz netwerk? Als ik @-Muncky- lees begin ik al gelijk weer te twijfelen....
Volgens Sonos zelf ondersteund de symfonisk (boekenspeaker) gen 1 in ieder geval 5 GHz 802.11a maar geen 802.11n (2.4GHz and 5GHz).

Er zijn in dit topic volgens mij wel meer meldingen van een relatief slechte signaalontvangst bij de ikea symfonisk. Zelf heb ik dit in ieder geval wel gemerkt met een gen 1 boekenplank speaker, maar die is iets verplaatst en sindsdien geen problemen meer.

Je zou een One kunnen kopen via internet zodat je hem in het kader van de wet kopen op afstand binnen de zichttermijn weer terug kan sturen, mocht het ook niet lekker werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:20
WNT schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:01:
Heb je alleen een 5Ghz netwerk? Dan zal dat je probleem zijn.
De 5Ghz band wordt door Sonos onderling gebruikt in het SonosNet bij surround opstellingen. daardoor zie je ook over 5Ghz ondersteuning staan 8)7 .
-Muncky- schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:59:
Ik heb sinds gisteren een nieuwe mesh-systeem (ASUS AiMesh AX6100 WiFick System router RT-AX92U 2 pack) geinstalleerd, aangestuurd door een Ziggo SmartWiFi modem.
Ik krijg echter, naast m'n Sonos Beam, geen enkele andere speaker meer aangesloten in de app (3x Sonos Play1, 1x Sonos One, 1x Sub, 1x PlayBar, 1x Roam).
Allen voorheen draadloos aangesloten op het netwerk en werkte altijd als een zonnetje.
Het systeem resetten, speakers v/d stroom afhalen etc werkt allemaal niet.

Help! :|

Edit: dit al geprobeerd, maar functie staat al voor de 2,4Ghz en 5Ghz band op 'Disabled' https://support.sonos.com/s/article/3668?language=en_US
Welk systeem heb je gereset? probeer het eens in deze volgorde:
Alle sonos speakers uit (stekker uit stopcontact)
Alle Wifi mesh uit (stekker uit het stopcontact)
Ziggo modem van de stroom af en 5 minuten wachten en hem weer laten opstarten.

Pas als hij helemaal opgestart is!

Mesh wifi aanzetten, node voor node dus wachten dat de eerste helemaal operationeel is dan pas nummer 2 en 3 etc.
Sonos playbar aanzetten en helemaal laten opstarten
(eventueel nu de bij behordende surroundspeakers aanzetten en laten opstarten)
en één voor één de rest aanzetten en op laten starten.

Heb er zelf ook recent weer mee liggen klooien bij pa en ma. zo'n ziggo deco setje (deco M4) neer gezet daar. Alles werkte *O*
alleen de internet radio voor moeders op de strijkkamer niet -O-
pas na het herstarten van het ziggo modem en de deco nodes werkte het plots weer.

Geen idee waarom specifiek dit een modem herstart nodig heeft na het toevoegen van deco's in het netwerk. terwijl alle apparatuur gewoon werkte. 8)7
Maar goed moeders was weer blij :(:) en pa ook dat die geen gezeur meer hoorde :9B

[ Voor 50% gewijzigd door sweetdude op 23-09-2022 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Alekz87 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 06:27:
[...]

Valt neem ik aan gewoon onder de inboedelverzekering.
Zou kunnen maar lang niet iedereen heeft een all-risk inboedelverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
OmeRobbie schreef op woensdag 14 september 2022 @ 06:26:
Is er iemand die met me mee wil denken over mijn setup op zolder:
[Afbeelding]

Zojuist mijn 1e Sonos gekocht voor de TV op de werk/chill zolder! Het is een Sonos Playbar geworden omdat die S2 compatible is, lekker vol geluid geeft en prijstechnisch (2ehands) interessant is.
De TV wordt schuingedraaid (hangt ad muur0 en voor 80% gebruikt als extra scherm als ik ah werk ben (zie werkbureau). Bijv. sporten, nieuws, maar soms ook Youtube (clipjes) etc.
We kijken nu nog minder films en surround boven, want beneden al een aardige Atmos opstelling staan. Dat zou zomaar kunnen veranderen als bijv. de kinderen tegelijk iets willen kijken (of beneden wordt gegamed etc).
Op zich is het voldoende om te kijken maar ik zou graag de surroundervaring van Sonos willen. Dus 2 rearspeakers (zie rode kruizen)

Zoals hierboven al aangegeven ben ik vele op zolder maar voornamelijk om te werken achter mijn werkbureau. Ik heb hier al 2 actieve boxjes en subwoofer om mezelf te trakteren op mooi weids, vol stereogeluid.

Ik wil graag de Sonos ervaring uitbreiden zodanig dat als ik achter mijn werkplek zit vol geluid in de hele zolderruimte ervaar Maar ook als ik zin heb in een filmpje met surroundervaring. Ik denk aan 2 identieke boxjes. Of de Play1/One of de Play 3, daar ben ik nog uit. Ik heb geen behoefte aan een sub want dat wordt te gortig. Ik hou van vol geluid dus mijn 1e idee ging naar de Play 3. Maar is dat niet teveel en doen de Play 1 het niet ook prima samen met de Playbar?
Dit hangt natuurlijk erg samen met de plaatsing en hoe goed ze in mijn ruimte performen.

Optie 1: Als ik de Sonos setup wil beluisteren achter mijn werkplek, zou positie X3 en X4 ideaal zijn voor bijv. beide een Play 1/One. Of beide een Play 3.
Vraag 1: Kan ik eenvoudig de boxjes verplaatsen naar de zijkant van de bank (X1 en X2) en dan een ander profiel kiezen (surround) op de App en dan genieten van de film en daarna weer terug (X3 en X4). Als je makkelijk tussen deze profielen kan switchen ben ik eruit denk ik want dan heb ik best of both worlds.

Optie 2: Ik plaats de boxen op positie X1 en X3
Dit scheelt enorm veel gedoe met verplaatsen van de boxjes en aanpassen profiel.
vraag 2: Hoe is dan de beleving van de surround als ik op de bank zit? is dat te doen?

Vraag 3: is het überhaupt een goed idee om 2 boxjes NAAST me te hebben ipv achter me voor de surroundervaring?

Vraag 4: Qua ruimte en het vollen met een vol muzikaal geluid: zou je dan kiezen voor een Play1/One of een Play 3?

Boel vragen maar hopelijk is er een ervaringsdeskundige die me op weg kan helpen... ik speel hier al een week mee en kom er niet uit en blijf maar fora lezen die over net wat anders gaan...
Inmiddels heb ik één Sonos Play 1 via marktplaats aangeschaft. Dit omdat ik denk dat een surroundopstelling uiteindelijk met de Playbar, de losse speakertjes in huis (kinderen kamer, badkamer, tuin etc...) mij de meeste flexibiliteit geeft. En de investering valt enorm mee en wat ik begrijp het kwaliteitsverschil met een Sonos one ook.

Ik heb de Sonos Play 1 nu op positie X4 geplaatst en dacht even eenvoudig id Sonos app of via Google / tweakersforum uit te vinden hoe ik een fijn geluid krijg... Dat valt enorm tegen (kan ook aan mijn search-skills liggen...).

Dus dan maar even hier de vraag:
Hoe krijg ik nu lekker kamervullend geluid?

Het duurde even tot ik erachter kwam dat ik deze box een eigen ruimtenaam moest geven. (ik ben Heos gewend). Nu staat het te spelen als 2 speakers tegelijk. Ben niet echt tevreden met het geluid... ik blijf klooien met het volume van beide speakers... Trueplay stelt ie alleen af op de losse speaker (dacht die werkt voor de hele setup in een ruimte net als Audessey)...

De tweede Sonos Play komt eraan op termijn (geen haast), dus svp geen hint in die richting. Ik wil graag nu al met deze 2 speakers in deze ruimte toe naar een ruimtevullend geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
OmeRobbie schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:39:
[...]
... Trueplay stelt ie alleen af op de losse speaker (dacht die werkt voor de hele setup in een ruimte net als Audessey)...
Ik moet je even corrigeren: dit doet Sonos ook. Alleen heb jij nu 2 kamers, elk met 1 speaker. Zodra je de surround sound setup compleet hebt zal je merken dat niet 1 speaker maar de hele setup (van die kamer) afgesteld wordt door Trueplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Sonos heeft inderdaad een andere opvatting van “kamers” dan bijvoorbeeld Google: een kamer is een speaker of een vastgestelde (stereo- of surround) set van speakers. Daarom werkt Trueplay alleen per “kamer”. Omdat jij (nog) geen surroundset kunt vormen (je hebt immers maar één Play:1 in plaats van de benodigde twee) heb je twee kamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
JeppieW schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:54:
[...]

Ik moet je even corrigeren: dit doet Sonos ook. Alleen heb jij nu 2 kamers, elk met 1 speaker. Zodra je de surround sound setup compleet hebt zal je merken dat niet 1 speaker maar de hele setup (van die kamer) afgesteld wordt door Trueplay.
klopt, was te absoluut gesteld. Maar voor nu, hoe krijg ik het best kamervullend geluid?

[ Voor 28% gewijzigd door OmeRobbie op 25-09-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Rallye schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:27:
Sonos heeft inderdaad een andere opvatting van “kamers” dan bijvoorbeeld Google: een kamer is een speaker of een vastgestelde (stereo- of surround) set van speakers. Daarom werkt Trueplay alleen per “kamer”. Omdat jij (nog) geen surroundset kunt vormen (je hebt immers maar één Play:1 in plaats van de benodigde twee) heb je twee kamers.
Die 2e komt er aan (als ik op MP een goed aanbod zie) maar heb je voor nu een tip/advies voor kamervullend geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46

Mr. Freeze

¡GO!

@OmeRobbie om het overzicht te houden met m’n andere “slimme” apparaatjes heb ik zelf gewoon een kamer aangemaakt die “Sonos” heet en daar alle Sonos speakers in staan, spraak assistenten gebruik ik toch niet. Komt er in de toekomst een keer een aparte speaker bij zoals een move dan komt die wel in een andere ruimte.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
OmeRobbie schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:33:
[...]

klopt, was te absoluut gesteld. Maar voor nu, hoe krijg ik het best kamervullend geluid?
Wat heb je nu zelf al geprobeerd?
Je geeft aan dat je voorlopig geen nieuwe hardware erbij wil kopen, dan heb je m.i. twee opties om mee te spelen: de EQ instellingen zelf, en de locatie van de speakers.
(het trueplay verhaal is hiervoor al uitgelegd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
En volume natuurlijk….

Ik heb een Beam, Sub en twee One SL’s. Surround, dus in één kamer, maar zeker kamervullend.

[ Voor 67% gewijzigd door Rallye op 25-09-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik nu een Ziggo Mediabox Next voor apps als Netflix, Prime e.d. Deze is via mijn tv aangesloten op een Sonos Beam. Echter omdat de Mediabox Next niet zoveel apps ondersteunt (bijv. HBO Max) gebruik ik daarvoor een Chromecast. De combinatie Chromecast -> Sonos Beam zorgt er echter voor dat er geen 5.1 geluid wordt uitgezonden, wat ik voor sommige films toch wel jammer vind.

Weet iemand of er andere apparaten zijn waarbij 5.1 geluid wel goed uitgezonden wordt naar de Beam? Ik lees vaak over de nVidia Shield. Zou dit daarmee wel werken? Ik kan dat met Google niet goed terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Met de apps op de Shield gaat dat prima.

Waarschijnlijk vertaalt de Chromecast DD+ niet naar DD - en je TV dus ook niet. Ik had daar op met mijn vorige TV en mijn Beam (Gen 1) ook last mee. Overigens is de Beam (Gen 2) wel DD+ capable (https://support.sonos.com/s/article/4945?language=en_US). De huidige Beam naar Marktplaats en een nieuwe aanschaffen zou dus ook moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Als ik een Sonos Play 5 (1st gen) tweedehands koop, waar moet ik dan op letten in termen van connectivity? Ik kan me herinneren dat je voor de 'oude' speakers een soort van Sonos Bridge nodig had voor de speaker om te werken. Ik weet echter niet of dat ook voor een losse Play 5 geldt, i.e. of deze zonder adapter/Bridge ook werkt.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Bridge is niet nodig, cq. wordt afgeraden (de voeding faalt wat tot ontvangststoringen leidt).

Zou verder prima moeten werken. Voor eerste gebruik even resetten en de set up doen met de Sonos S1 controller (de witte app, niet de bruine). Je loopt de kans dat er in de nabije toekomst functies gaan vervallen, maar voorlopig zou alles nog moeten werken. Je kunt niet meer groeperen met S2 speakers.

Leuk om te weten of de speaker al is gebruikt voor korting op een nieuwe. Anders heb je het recht op 30% korting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Jedi_Pimp schreef op maandag 26 september 2022 @ 02:25:
Als ik een Sonos Play 5 (1st gen) tweedehands koop, waar moet ik dan op letten in termen van connectivity? Ik kan me herinneren dat je voor de 'oude' speakers een soort van Sonos Bridge nodig had voor de speaker om te werken. Ik weet echter niet of dat ook voor een losse Play 5 geldt, i.e. of deze zonder adapter/Bridge ook werkt.
Denk ook aan het hoge stand-by verbruik. 8 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Jedi_Pimp schreef op maandag 26 september 2022 @ 02:25:
Ik wou net een vraag stellen over (denk ik) dezelfde speaker (?)

https://www.sonos.com/nl-nl/shop/play5-b-stock

De One's zijn heel zelden beschikbaar in de sonos refurbished shop. Heb ze 1 keer beschikbaar gezien, en ik was er niet op tijd bij.

Nu ben ik niet zo gefixeerd op refurbished, maar een kleine korting is altijd leuk meegenomen, dus waarom niet. Ik ging dus kijken wat er wel nog beschikbaar is, en dat is dus deze play 5

Deze tabel op deze wiki pagina geeft aan dat er van de play 5 2 gens zijn:
Wikipedia: Sonos

Play:5 (Gen 1)[d] November 2009 November 20, 2015 $499 S1
Play:5 (Gen 2) November 20, 2015 June 8, 2020 ZonePlayer S5 $499 S1/S2

De tweede is nu 7 jaar oud, maar lijkt het wel nog te kunnen doen op S2? Geen idee wat de kwaliteit daarvan zal zijn (snelheid van de SOC, wifi, ...), maar in principe hoort het te werken.

Wat denken jullie, die refurbished play:5 uit de officiele store zal vast toch wel een model zijn van 2015+? Dat was alvast ook het geval bij de beam die ik daar heb gehaald, maar daar stond de gen duidelijk bij vermeld, dus was het duidelijk.

Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste. En een speaker die 2015 erg goed werd bevonden, is dat nu nog. Menselijke oren evolueren niet zo snel :+ Maar de vraag bij dit soort connected speakers is dus steeds weer software/SOC/ecosysteem. Wel een minpuntje toch wel. Daarom wil ik ook niet te hard hals over kop in sonos instappen. Maar het jeukt wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:27
Amos_x schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:00:
[...]

De One's zijn heel zelden beschikbaar in de sonos refurbished shop. Heb ze 1 keer beschikbaar gezien, en ik was er niet op tijd bij.

Nu ben ik niet zo gefixeerd op refurbished, maar een kleine korting is altijd leuk meegenomen, dus waarom niet. Ik ging dus kijken wat er wel nog beschikbaar is, en dat is dus deze play 5

De tweede is nu 7 jaar oud, maar lijkt het wel nog te kunnen doen op S2? Geen idee wat de kwaliteit daarvan zal zijn (snelheid van de SOC, wifi, ...), maar in principe hoort het te werken.

Wat denken jullie, die refurbished play:5 uit de officiele store zal vast toch wel een model zijn van 2015+? Dat was alvast ook het geval bij de beam die ik daar heb gehaald, maar daar stond de gen duidelijk bij vermeld, dus was het duidelijk.

Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste. En een speaker die 2015 erg goed werd bevonden, is dat nu nog. Menselijke oren evolueren niet zo snel :+ Maar de vraag bij dit soort connected speakers is dus steeds weer software/SOC/ecosysteem. Wel een minpuntje toch wel. Daarom wil ik ook niet te hard hals over kop in sonos instappen. Maar het jeukt wel :P
Aan de afbeelding te zien is het inderdaad Gen2. Google maar op Play: 5 gen 1, die ziet er heel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Met plaatje: https://en.community.sono...8989/play-5-gen-1-6862231

De Gen 2 is volkomen S2 capable, dus er zijn geen nadelen. Tenzij je later een Five koopt en een stereopaar wilt vormen: dat kan dus niet. Daar heb je twee dezelfde speakers voor nodig.

[ Voor 53% gewijzigd door Rallye op 26-09-2022 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Amos_x schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:00:
[...]

Zou jij zelf eerder voor een 5 (1st gen) of een 1SL gaan als je ze voor dezelfde prijs kon krijgen? :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
De Play:5 (Gen 1) is de betere speaker. Maar als je nog meer Sonos speakers wilt is S1 only een nadeel. Daarnaast is de Gen 1 al vrij oud. Kans op failure wordt dan groter. Ik zou voor de One SL gaan - de kans dat je meer speakers wilt als je eenmaal Sonos hebt is vrij groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:43
Ik zou zeker niet voor een Play:5 1st gen gaan... Precies zoals @Rallye zegt ben je dan gebonden aan S1, waardoor je wel goedkoop kunt uitbreiden overigens, maar dan wel met andere oude spullen. Als je je bedenkt, en ineens een Arc wil, of een Beam, of iets nieuws dat uitkomt, dan moet je je hele set-up op marktplaats zetten en opnieuw beginnen...het is het IMO niet waard om nu geld te besparen als je dat later weer verliest.

Als je graag een Play:5 wil en iets meer te besteden hebt, dan zou ik voor de refurb Gen2 gaan bij Sonos. Is dat geen optie, dan een 1 SL, en in de toekomst uitbreiden (want dat ga je toch wel willen ;) )

En daarnaast is de Gen1 lelijk :/ (maar over smaak valt niet te twisten natuurlijk)

[ Voor 6% gewijzigd door The Inquisitor op 29-09-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:12
Hmm
Vanochtend werd ik zoals altijd gewekt door sonos (radio 538)
Voordat de boel starte werd ik door Sonos eerst gewezen op een “limited time offer van sonos”.
Tweemaal zelfs voordat de radiostream werd gestart.

Ik was nog slaperig dus weet niet precies wat de reclame was. Maar ik vind het bezopen.
Ze maken het steeds lastiger om het een prettig product te vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door leonbong op 30-09-2022 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
leonbong schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 06:11:
Hmm
Vanochtend werd ik zoals altijd gewekt door sonos (radio 538)
Voordat de boel starte werd ik door Sonos eerst gewezen op een “limited time offer van sonos”.
Tweemaal zelfs voordat de radiostream werd gestart.

Ik was nog slaperig dus weet niet precies wat de reclame was. Maar ik vind het bezopen.
Ze maken het steeds lastiger om het een prettig product te vinden.
Ik heb 'm ook al een paar keer gehoord, zowel als je Sonos opstart als tussen door. Vind het om te :r
Als je nog niet genoeg geld uitgeeft aan Sonos

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik ben ook al keer heel boos geworden om advertenties in de app en permanent dat gezeur over het upgrade programma in de app.
Ik heb een sonos connect en sonos port kan eingelijk niks meer maar kost wel gewoon 350€ wat mijn oorspronkelijk connect ook al als prijs had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:12
Review van de Sub Mini op Hardware.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Lejavh schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:11:
Wat een bedroevend niveau heeft die 'review'.

Peter Pee heeft ook z'n video online gegooid. Goede vergelijking met de Sub. Jammer dat ze niet gepaired kunnen worden (2x Mini noch 1x Sub 1x Mini). Video: YouTube: Sonos Sub Mini full review and the Sub Gen 3 should be very afraid…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
Lejavh schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:11:
Vond het ook een erg matige review. Lijkt wel alsof de review is geschreven zonder dat het product ook maar daadwerkelijk getest is of dat ze vergeten waren dat dit artikel om stipt 3 uur online moest staan. Ook wordt er naar mijn idee vooral de vergelijking gemaakt met de gewone Sub. Natuurlijk is de grote Sub beter, dat ding is bijna 2x zo duur.

Ze hadden beter voorbeelden kunnen nemen waar de mini Sub daadwerkelijk voor bedoeld is. Pairen met een Ray of een Beam i.p.v. Ones en Five. Heeft ie dan veel toegevoegde waarde bij het kijken van films en series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Sub Mini onder m’n bed icm twee Symfonisk lijsten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:44
Hierbij een link naar iCulture met een recensie van de Sonos Sub Mini: https://www.iculture.nl/reviews/sonos-sub-mini-review/

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Jeoh schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:29:
Sub Mini onder m’n bed icm twee Symfonisk lijsten >:)
Rare plek om die lijsten onder je bed te leggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Alekz87 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:23:
[...]

Rare plek om die lijsten onder je bed te leggen :+
Dan zie je de kabels niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@leonbong Misschien is het duidelijker als je kunt aangeven bij welke muziekservice je die reclame krijgt. TuneIn start bij elke nieuwe stream bijvoorbeeld met reclame. Dat is niet nieuw…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Voor mij was het voor het eerst sinds ik sonos heb (2009).
Dat ik voor het starten van radio eerst reclame kreeg.
Sinds ik sonos heb gebruik ik het als wekker op mijn slaapkamer dus het zou mij echt eerder zijn opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
TuneIn dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Na aardig wat reviews gelezen/gezien te hebben van de Sonos Sub mini ben ik tot de conclusie gekomen dat die perfect is voor mijn situatie en wensen (niet te grote woonkamer, Beam gen.2 en 2 symfonisk bookshelf als rear).

Nu wil ik hem donderdag graag ophalen bij een winkel (mediamarkt of lokale witgoed-boer), hoe groot is de kans dat hij daadwerkelijk op voorraad zal zijn? Via sonos zelf bestellen geeft een verzending van 13 oktober aan, zal hij uitverkocht zijn zonder preorder?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 14:54

sn0ww

Goet is niet goed.

Magic schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:28:
Na aardig wat reviews gelezen/gezien te hebben van de Sonos Sub mini ben ik tot de conclusie gekomen dat die perfect is voor mijn situatie en wensen (niet te grote woonkamer, Beam gen.2 en 2 symfonisk bookshelf als rear).

Nu wil ik hem donderdag graag ophalen bij een winkel (mediamarkt of lokale witgoed-boer), hoe groot is de kans dat hij daadwerkelijk op voorraad zal zijn? Via sonos zelf bestellen geeft een verzending van 13 oktober aan, zal hij uitverkocht zijn zonder preorder?
Ik zal even de glazen bol erbij pakken...................... :?

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46

Mr. Freeze

¡GO!

@Magic je kan hem toch reserveren bij bol.com? Kan je hem ophalen bij afhaalpunten in je buurt.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
sn0ww schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:19:
[...]
Ik zal even de glazen bol erbij pakken...................... :?
Misschien zijn er mensen die ervaring hebben met eerdere launches van Sonos producten? Of misschien wel insiders bij een mediamarkt oid?
Mr. Freeze schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:25:
@Magic je kan hem toch reserveren bij bol.com? Kan je hem ophalen bij afhaalpunten in je buurt.
Helaas, Bol (en coolblue o.a.) bezorgd de sub niet bij een afleverpunt, enkel aan de deur. Andere leveranciers net zo, of leveren op een voor mij zeer ongunstige locatie, of leveren vrijdag/zaterdag pas.

[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 03-10-2022 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Wat mij opvalt is dat er veel verkopers op marktplaats Sonos apparatuur nieuw in doos verkopen tegen forse korting tov de Sonos.com prijzen. Bijv sub g3 voor €700 ipv €849 of een Arc voor €800-€850 ipv €999.
Ook verkopers die al wat langer bestaan en goede reviews hebben dus niet gegarandeerd oplichters.

Nu moeten deze verkopers op een of andere manier erg goedkoop kunnen inkopen. Studentenkorting is 15% dus dan kom je nog niet op deze prijzen. ING rentepunten lijkt ook niet genoeg. Gebruiken ze codes voor renewal? Zit daar ook het risico dat als je hier koopt dat ze de codes van de apparatuur zelf gebruiken voor renewal?
Of speelt er iets anders? Chinese namaak?

[ Voor 9% gewijzigd door bombadil op 04-10-2022 23:30 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
Ik heb de Sub Mini bij HelloTV besteld en kreeg daar 40 euro korting. Dat kan via de 'vraag naar korting' link op de productpagina. Vervolgens wordt je gemaild door een verkoper die je wat vragen stelt en een servicecontract aanbiedt. Ik heb daarvoor bedankt en kreeg vervolgens een link toegestuurd vanaf waar ik de Sub Mini voor €469 kon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@bombadil als het te mooi om waar te zijn lijkt...

Ik heb een tijd geleden ook actief wat gezocht naar Sonos via Marktplaats en bij een goede aanbieding stuurde ik bericht dat ik het wilde ophalen. Waren opvallend veel advertenties hier rondom (ik woon in Noord Nederland) in kleine dorpjes.

Kreeg meestal nooit reactie terug, en een week later oid bericht van MP dat je contact gehad hebt met een mogelijke frauduleuze verkoper. En ja, ook accounts die al jaren actief zijn met 5* etc. Dat zijn meestal gestolen accounts.

Maar als het wel lukt zie ik er geen risico in. Behalve dat het mogelijk heling is en je medeplichtig wordt als je het dan toch koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
bombadil schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:22:
Wat mij opvalt is dat er veel verkopers op marktplaats Sonos apparatuur nieuw in doos verkopen tegen forse korting tov de Sonos.com prijzen. Bijv sub g3 voor €700 ipv €849 of een Arc voor €800-€850 ipv €999.
Ook verkopers die al wat langer bestaan en goede reviews hebben dus niet gegarandeerd oplichters.

Nu moeten deze verkopers op een of andere manier erg goedkoop kunnen inkopen. Studentenkorting is 15% dus dan kom je nog niet op deze prijzen. ING rentepunten lijkt ook niet genoeg. Gebruiken ze codes voor renewal? Zit daar ook het risico dat als je hier koopt dat ze de codes van de apparatuur zelf gebruiken voor renewal?
Ik weet het niet. Maar het zijn er zoveel dat ik vermoed dat er misschien wel een bepaald model is waarbij er meer dan 15% korting gekregen wordt en mensen dit resellen..

Zelf heb ik rentepunten gepakt icm een refurbised model (wat niet meer lijkt te werken). Paar die 50-100 euro verschil tov marktplaats met risico, weet ik het wel.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@bombadil mijn sub is kaduuk. Bij Sonos kreeg ik mogelijkheid om 'm op te sturen in ruil voor een 30% kortingsvoucher. De sub kost mij dan nieuw 650,-. Alles is te hacken dus misschien dat een paar jojo's een stapel codes te pakken hebben gekregen.... Zeg het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 15:06

Bij de mediamarkt in Duitsland is die arc "maar" 829.99https://www.mediamarkt.de/de/product/_sonos-arc-2655850.html mogelijk zakelijk zonder btw import ofzo je weet maar nooit hoe sommige mensen hun centjes zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:20

Aldmar

Niks...

Ik heb het een keer gevraagd aan iemand via marktplaats. Hij maakte gebruik van het upgrade programma van Sonos vertelde hij. Volgens mij werkt het op deze manier:

Een oud model kopen, upgraden via Sonos en je krijgt een korting tot 30%, afhankelijk van wat je inlevert, op een nieuw model. Indien je dus goedkoop een 'waardevol' oud model kan inkopen kan je een nieuw model met korting via Sonos kopen en weer doorverkopen via marktplaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikashi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 14:47
Aldmar schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:06:
[...]
Een oud model kopen, upgraden via Sonos en je krijgt een korting tot 30%, afhankelijk van wat je inlevert, op een nieuw model.
Sterker nog: die 30% geldt op een hele bestelling van meerdere toestellen.

Op r/sonos werden die kortingscodes verhandeld. Dat mag nu al een tijdje niet meer.

edit: toch nog maar eens gecheckt en volgens https://www.sonos.com/en/legal/upgrade-terms krijg je de korting op 1 product; niet op meerdere. Gek, want ik ben zeker dat er op reddit vroeger kortingscodes werden aangeboden voor een volledige winkelmand.

[ Voor 24% gewijzigd door kikashi op 05-10-2022 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 21:21
Eens. Dat is wat ze doen. Via MP hardware S1 kopen die vervolgens recht heeft op 30% korting in de Sonos store. Ik had ook bijna via zo’n MP aanbieder een Arc set gekocht toen bleek dat ik zelf nog een oude Zoneplayer had waarop ik 30% korting kreeg op een nieuwe set.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 22:12
Op dit moment zijn weer veel refurbished speakers en subs beschikbaar bij Sonos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Vroeger gold de korting ook voor samengestelde sets. Nu niet meer volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 15:16
iRob schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:11:
Op dit moment zijn weer veel refurbished speakers en subs beschikbaar bij Sonos!
Yes, ik heb een refurbished Sub gen 2 weten te kopen voor €449,-. Ben benieuwd hoe het bevalt, ik ga hem gebruiken met 2 Play:5 gen 2s, voornamelijk voor muziek.
Iemand anders hier met deze (of vergelijkbare) setup?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:02

Een groot deel van het Sonos personeel krijgt ieder jaar 1 of meerdere kortingscodes waarmee voor € 2500,- aan Sonos spullen besteld kunnen worden tegen 50% korting. Ik heb zelf via via een aantal van deze codes gekregen een aantal jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:42

robhof

Lembongan view

emcore schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:18:
[...]

Yes, ik heb een refurbished Sub gen 2 weten te kopen voor €449,-. Ben benieuwd hoe het bevalt, ik ga hem gebruiken met 2 Play:5 gen 2s, voornamelijk voor muziek.
Iemand anders hier met deze (of vergelijkbare) setup?
Ik, een soort van. ;) In de keuken heb ik een ietwat afwijkende set-up door de indeling van de ruimte: een Play:5 Gen 2, een Play:1 en de Sub Gen 2 (en een Move, maar die gebruik ik sporadisch in de keuken). Het geluid is, wat mij betreft, fantastisch. En de bas... écht een feestje!

Goede aankoop voor deze prijs hoor! Ik twijfel zelf ook over de refurbished Gen 2, omdat ik m'n receiver en KEF-set in de woonkamer wil vervangen door de Arc en de Sub Mini/Gen 2 (en rears). De Sub Mini naar de keuken en m'n huidige Gen 2 naar de woonkamer zou ook nog kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand hier de Sub Mini al binnen? Zie op Reddit al best wat gebruikers die hem hebben staan !

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 23:23
Klein dilemma.. net verhuisd, had voorheen een leuke KEF speakerset staan met 2xXQ40, 2xXQ30 en XQ50c aan een Marantz receiver. Als ik nu een Sonos Arc, Sub en 2x One of Play 5 ophang als surround set, ga ik dan heel verdrietig worden van de geluidskwaliteit tov wat ik gewend was? Het stond nooit heel hard, maar was wel mooi 'vol' geluid. Lees heel wisselende ervaringen over de Arc surround setup.

[ Voor 8% gewijzigd door THM0 op 06-10-2022 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
THM0 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:25:
Klein dilemma.. net verhuisd, had voorheen een leuke KEF speakerset staan met 2xXQ40, 2xXQ30 en XQ50c aan een Marantz receiver. Als ik nu een Sonos Arc, Sub en 2x One of Play 5 ophang als surround set, ga ik dan heel verdrietig worden van de geluidskwaliteit tov wat ik gewend was? Het stond nooit heel hard, maar was wel mooi 'vol' geluid. Lees heel wisselende ervaringen over de Arc surround setup.
Je kan altijd nog een Sonos AMP gebruiken om je fronts (en evt rears) gewoon te kunnen blijven gebruiken, terwijl je dan wel in het Sonos ecosysteem zit.
Anyways : Ik heb Arc + 2x One SL + Sub Gen 3 en mega blij mee, ook vergeleken met m'n set met Jamo vloerstaanders aan m'n Denon receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
THM0 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:25:
Ik ben ooit van deftige HIFI naar Sonos surround en terug naar deftige HIFI gegaan.

Subjectief: bij Sonos word je blij van het makkelijke installeren en gelikte design. Geluid bij films is acceptabel, maar bij muziek ga je inderdaad heel erg verdrietig worden als je liefhebber bent van fatsoenlijk geluid. Ook vond ik stemgeluid niet goed/duidelijk/helder.

Na 1 maand stond de Sonos setup (arc + sub + surrouns) op Marktplaats en waren de vloerstaanders weer terug. Maar dat is slechts mijn ervaring, hier genoeg ervaringen van mensen die zeer positief en blij zijn met Sonos :)

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 06-10-2022 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Ik hoor graag wat de bevindingen zijn met een Sonos Sub Mini in een relatief grote kamer (ca 50m2). Ik vind de Sub Gen 3 best een lomp ding en wat overkill. Ik zoek een ondersteuning voor mijn Beam Gen1.

[ Voor 10% gewijzigd door mattdice op 06-10-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:02

s3n

Magic schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:28:

Mocht je het nog willen weten, ik zag er in Den Bosch net meerdere staan. Zowel in wit als zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
s3n schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:53:
[...]

Mocht je het nog willen weten, ik zag er in Den Bosch net meerdere staan. Zowel in wit als zwart.
Thanks, ik heb hem maar besteld uiteindelijk, ik hoop dat ik de postbode nog kan treffen, anders wordt het helaas morgen pas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:10
DennusB schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:26:
Iemand hier de Sub Mini al binnen? Zie op Reddit al best wat gebruikers die hem hebben staan !
Ja, ik heb hem gisteren ontvangen. Deze ochtend even snel geinstalleerd. Dat was in ieder geval, zoals je van Sonos verwacht, super simpel. Ik heb hem gekoppeld aan mijn beam (gen 1) icm 2 One's surround speakers. Vanavond wat beter testen/ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik heb hem gister ook binnengekregen, gisteravond flink wat geprobeerd zonder teveel moeite te steken in het afstemmen. Aangesloten en trueplay gedaan.

Situatie is een niet te grote woonkamer, 1 sonos beam gen2 en 2 symfonisk speakers als surround. Daar komt nu de Sub mini bij dus.

Aantal nummers via airplay gespeeld, moet zeggen dat het effect daar niet zo groot was als ik verwacht had. De meeste bas blijft voornamelijk wel uit de beam en symfonisk speakers komen (speel stereo in full op de surrounds). Pas op het diepere eind merk ik dat de sub pas mee gaat doen. Ik denk dat de symfonisk speakers door hun ported ontwerp daar ook zonder sub voldoende bas gaven.

Daarnaast nog even een paar luide filmscenes bekeken in 5.1 en atmos, daar merk ik zeker dat de sub een enorme toegevoegde waarde heeft. Dat was ook het punt wat mij de overweging waard was om een sub aan te schaffen, muziek vond ik eigenlijk al wel perfect, maar ik mistte de impact bij films en series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Magic schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:21:
Ik heb hem gister ook binnengekregen, gisteravond flink wat geprobeerd zonder teveel moeite te steken in het afstemmen. Aangesloten en trueplay gedaan.

Situatie is een niet te grote woonkamer, 1 sonos beam gen2 en 2 symfonisk speakers als surround. Daar komt nu de Sub mini bij dus.

Aantal nummers via airplay gespeeld, moet zeggen dat het effect daar niet zo groot was als ik verwacht had. De meeste bas blijft voornamelijk wel uit de beam en symfonisk speakers komen (speel stereo in full op de surrounds). Pas op het diepere eind merk ik dat de sub pas mee gaat doen. Ik denk dat de symfonisk speakers door hun ported ontwerp daar ook zonder sub voldoende bas gaven.

Daarnaast nog even een paar luide filmscenes bekeken in 5.1 en atmos, daar merk ik zeker dat de sub een enorme toegevoegde waarde heeft. Dat was ook het punt wat mij de overweging waard was om een sub aan te schaffen, muziek vond ik eigenlijk al wel perfect, maar ik mistte de impact bij films en series.
Heb je trueplay aan of uit staan? Reviews gezien namelijk dat de mini voor 70-80% de frequenties haalt die de gen3 ook kan. Dus hij zou behoorlijk moeten klinken. Trueplay uit en de sub bass verhogen naar +6 ofzo zou toch aardig wat getril moeten opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Alekz87 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:30:
[...]

Heb je trueplay aan of uit staan? Reviews gezien namelijk dat de mini voor 70-80% de frequenties haalt die de gen3 ook kan. Dus hij zou behoorlijk moeten klinken. Trueplay uit en de sub bass verhogen naar +6 ofzo zou toch aardig wat getril moeten opleveren?
Waarom moet dat het doel zijn? Als ie films het missende stukje "impact" toevoegt is het toch juist prima?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Alekz87 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:30:
[...]

Trueplay staat aan, maar ik heb verder nog niks aan balans of EQ instellingen geprobeerd. Mijn ervaring is dat het geluidsprofiel toch de eerste dagen wat veranderd doordat de speakers vanaf de fabriek nog wat stug zijn.

Zoals @DennusB ook aangeeft, met muziek mistte ik niks aan bas, dus daar mis ik nu ook niks in. Ik had wel het idee dat de crossover wat hoger zou liggen, en eventueel de Beam het daardoor makkelijker zou krijgen, wellicht wat winst in de midden en hoge tonen zou geven, maar dat heb ik vooralsnog niet gemerkt. Ik denk dat de beam bij muziek al "geholpen" werd door de symfonisk speakers, dus dat daar voor mij al wat minder winst te halen viel. Maar zoals gezegd, op het muziekvlak had ik geen wensen.

Bij films en series is het extra diep er wel, en daar ben ik zeer blij mee :)

Pagina: 1 ... 142 ... 198 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.