Is er iemand die met me mee wil denken over mijn setup op zolder:
Zojuist mijn
1e Sonos gekocht voor de TV op de werk/chill zolder! Het is een
Sonos Playbar geworden omdat die S2 compatible is, lekker vol geluid geeft en prijstechnisch (2ehands) interessant is.
De TV wordt schuingedraaid (hangt ad muur0 en voor 80% gebruikt als extra scherm als ik ah werk ben (zie werkbureau). Bijv. sporten, nieuws, maar soms ook Youtube (clipjes) etc.
We kijken nu nog minder films en surround boven, want beneden al een aardige Atmos opstelling staan. Dat zou zomaar kunnen veranderen als bijv. de kinderen tegelijk iets willen kijken (of beneden wordt gegamed etc).
Op zich is het voldoende om te kijken maar ik zou graag de surroundervaring van Sonos willen. Dus 2 rearspeakers (zie rode kruizen)
Zoals hierboven al aangegeven ben ik vele op zolder maar voornamelijk om te werken achter mijn werkbureau. Ik heb hier al 2 actieve boxjes en subwoofer om mezelf te trakteren op mooi weids, vol stereogeluid.
Ik wil graag de Sonos ervaring uitbreiden zodanig dat als ik achter mijn werkplek zit vol geluid in de hele zolderruimte ervaar Maar ook als ik zin heb in een filmpje met surroundervaring. Ik denk aan 2 identieke boxjes. Of de Play1/One of de Play 3, daar ben ik nog uit. Ik heb geen behoefte aan een sub want dat wordt te gortig. Ik hou van vol geluid dus mijn 1e idee ging naar de Play 3. Maar is dat niet teveel en doen de Play 1 het niet ook prima samen met de Playbar?
Dit hangt natuurlijk erg samen met de plaatsing en hoe goed ze in mijn ruimte performen.
Optie 1: Als ik de Sonos setup wil beluisteren achter mijn werkplek, zou positie X3 en X4 ideaal zijn voor bijv. beide een Play 1/One. Of beide een Play 3.
Vraag 1: Kan ik eenvoudig de boxjes verplaatsen naar de zijkant van de bank (X1 en X2) en dan een ander profiel kiezen (surround) op de App en dan genieten van de film en daarna weer terug (X3 en X4). Als je makkelijk tussen deze profielen kan switchen ben ik eruit denk ik want dan heb ik best of both worlds.
Optie 2: Ik plaats de boxen op positie X1 en X3
Dit scheelt enorm veel gedoe met verplaatsen van de boxjes en aanpassen profiel.
vraag 2: Hoe is dan de beleving van de surround als ik op de bank zit? is dat te doen?
Vraag 3: is het überhaupt een goed idee om 2 boxjes NAAST me te hebben ipv achter me voor de surroundervaring?
Vraag 4: Qua ruimte en het vollen met een vol muzikaal geluid: zou je dan kiezen voor een Play1/One of een Play 3?
Boel vragen maar hopelijk is er een ervaringsdeskundige die me op weg kan helpen... ik speel hier al een week mee en kom er niet uit en blijf maar fora lezen die over net wat anders gaan...