Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 141 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalst13
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-08-2024
Kees_frl schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:02:
[...]

Naast aansluiting ook misschien de opstelling? het maakt nogal uit wanneer die ARC in een woonkamer staat of ik een ontzettend grote ruimte met hogere plafonds etc etc.
Dat begrijp ik zeker. Maar je mag verwachten dat als je een Beam hoort en een Arc, dat er mooier geluid uit de Arc komt. De Beam had een mooi vol geluid. De Arc schel en onzuiver geluid. Ze lagen in dezelfde ruimte.

Nu begreep ik dat je bij EQ in de app de bass kan schuiven. Maakt dit een groot en wezelijk verschil met als hij op 0 staat en als hij op 100 staat? Wij hebben er geen sub bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalst13
Als je bij de Sonos Arc twee Sonos speakers neemt om naast/achter je te zetten. Is dit prettig? Of dien je dan echt in het midden van de twee boxen te gaan zitten? Als ik samen met mijn vriendin een film kijk en zij zit aan de ene kant en ik aan de andere kant van de bank (dus beide dicht bij een speaker) wordt je dat neit zat, zoveel geluid dit in de buurt?

Ik kan me voorstellen dat alleen de Sonos Arc al meer dan voldoende is voor een mooie geluidservaring. Of bieden de speakers echt iets extra's? Wij kijken voornamelijk voetbal, tv en soms wat films. Waaronder Nederlandstalige films en af en toe een oorlogsfilm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 23:52
Aalst13 schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:28:
Als je bij de Sonos Arc twee Sonos speakers neemt om naast/achter je te zetten. Is dit prettig? Of dien je dan echt in het midden van de twee boxen te gaan zitten? Als ik samen met mijn vriendin een film kijk en zij zit aan de ene kant en ik aan de andere kant van de bank (dus beide dicht bij een speaker) wordt je dat neit zat, zoveel geluid dit in de buurt?

Ik kan me voorstellen dat alleen de Sonos Arc al meer dan voldoende is voor een mooie geluidservaring. Of bieden de speakers echt iets extra's? Wij kijken voornamelijk voetbal, tv en soms wat films. Waaronder Nederlandstalige films en af en toe een oorlogsfilm.
Persoonlijk zou ik voor de arc gaan en sparen voor een sub ipv 2 losse speakers achter. De arc kan zelf met bass ook verbeterd worden, maar sinds de sub hier staat wordt ik weggeblazen. Voor voetbal heb je er niet veel aan, maar films…wauw!

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Aalst13 schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:28:

Hier al een hele tijd een Arc + Sub gehad en sinds 2 maanden de surround speakers. Bizar verschil met films en series, eigenlijk echt wel een must.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalst13
Ik begrijp jullie standpunt zeker. Ik heb, net zoals vele, buren. Dat gedreun en getril vind ik persoonlijk erg vervelend. Bass vind ik mooi, maar het moet wel normaal blijven natuurlijk. Wij kijken een enkele keer een film. Wellicht in de toekomst meer en dan kan ik altijd nog de sub nemen.

Zijn de surrounds het waard of is het, zoals in mijn vraag beschreven, irritant en hard als je dichtbij de speaker zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Aalst13 schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:17:
Ik begrijp jullie standpunt zeker. Ik heb, net zoals vele, buren. Dat gedreun en getril vind ik persoonlijk erg vervelend. Bass vind ik mooi, maar het moet wel normaal blijven natuurlijk. Wij kijken een enkele keer een film. Wellicht in de toekomst meer en dan kan ik altijd nog de sub nemen.

Zijn de surrounds het waard of is het, zoals in mijn vraag beschreven, irritant en hard als je dichtbij de speaker zit?
Nee hoor, je kan ze helemaal instellen (die surrounds).
Naast die sub : Een goede sub dreunt en trilt niet, de Sonos sub is trillingsvrij ook en genereert dus alleen lage tonen via de lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:11

De surrounds en de sub voegen zeker wat toe. Al zet ik voor sommige films wel de stand "nachtgeluid" aan en vaak ook nog spraakversterking. Maar dat ligt meer aan de film dan aan Sonos.
Ik begrijp nog altijd niet waarom ze het geluid in films zo zetten dat het dialoog bijna onverstaanbaar is en je uit de stoel geblazen moet worden bij een explosie. In de bios erger ik mij er ook aan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-09 18:17

..Christiaan..

..zwll..

Volgens mij kun je de 'zitafstand' tot je speakers instellen. Hoe dichterbij je invult, hoe meer het geluid zich zal aanpassen.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
..Christiaan.. schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 07:28:
[...]

Volgens mij kun je de 'zitafstand' tot je speakers instellen. Hoe dichterbij je invult, hoe meer het geluid zich zal aanpassen.
Dat werkt als je alleen bent. Maar als je partner naast die speaker zit, hoort hij/zij t sowieso harder dan jij.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

"Sorry schat, je moet echt op schoot zitten voor de beste luisterervaring"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Alekz87 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:41:
[...]

Dat werkt als je alleen bent. Maar als je partner naast die speaker zit, hoort hij/zij t sowieso harder dan jij.
Volgens mij zitten ze beide dicht bij de speaker. Hij bij de ene en zij bij de andere. Minimale afstand instellen denk ik dan.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-06 14:55
Hi,

Wat is jullie ervaring met Trueplay? Probeer het nu al een paar keer, 2 verschillende iPhone's geprobeerd en elke keer krijg ik de melding, teveel omgevingsgeluid terwijl er geen geluid is in huis. Heel apart en hoor graag hoe ik ervoor kan zorgen dat ik wel Trueplay werkzaam kan krijgen.

Heb ook nog een 2 vraag, de Beam, wat voor muziek "soort" ondersteund die allemaal? Heb sinds een paar dagen een LG 65G2 en die ondersteund veel muziek soorten las ik. Vroeg mij af wat Beam allemaal aankan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Frid0 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:59:
Hi,

Wat is jullie ervaring met Trueplay? Probeer het nu al een paar keer, 2 verschillende iPhone's geprobeerd en elke keer krijg ik de melding, teveel omgevingsgeluid terwijl er geen geluid is in huis. Heel apart en hoor graag hoe ik ervoor kan zorgen dat ik wel Trueplay werkzaam kan krijgen.

Heb ook nog een 2 vraag, de Beam, wat voor muziek "soort" ondersteund die allemaal? Heb sinds een paar dagen een LG 65G2 en die ondersteund veel muziek soorten las ik. Vroeg mij af wat Beam allemaal aankan.
Herken die problemen niet.

Maar ik weet wel dat trueplay al 1-2 maanden “kapot” is voor bepaalde gebruikers met o.a een Arc. Slechte bass en matig geluid. Ik laat t dus al een tijdje uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 19:05

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Frid0 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:59:
Hi,

Ik heb het niet werkend gekregen in verschillende ruimtes met mijn iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aalst13
Alekz87 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:01:
[...]

Herken die problemen niet.

Maar ik weet wel dat trueplay al 1-2 maanden “kapot” is voor bepaalde gebruikers met o.a een Arc. Slechte bass en matig geluid. Ik laat t dus al een tijdje uit.
Gewoon Trueplay uitlaten, dan heb je dus wel gewoon mooi geluid met goede bass? Wellicht was dit het probleem bij de MM en Coolblue wat ik omschreef?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Aalst13 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:29:
[...]

Gewoon Trueplay uitlaten, dan heb je dus wel gewoon mooi geluid met goede bass? Wellicht was dit het probleem bij de MM en Coolblue wat ik omschreef?
Dat zou zeker kunnen!

En op dit moment klinkt idd de muziek en films beter als trueplay uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-09 16:08
Hallo allemaal,

Ik heb een Sonos Playbar en twee Sonos one speakers.
Deze staan in de woonkamer. De twee ONE-speakers heb ik als surroundspeaker aangesloten.

Nu heb ik binnenkort een feestje en ik wil het geluid gewoon uit alle drie de speakers (playbar en 2 x one) laten komen (dus geen surround)

Kan dit en hoe moet ik dat instellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 08:35
kuwerti schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:29:
Hallo allemaal,

Ik heb een Sonos Playbar en twee Sonos one speakers.
Deze staan in de woonkamer. De twee ONE-speakers heb ik als surroundspeaker aangesloten.

Nu heb ik binnenkort een feestje en ik wil het geluid gewoon uit alle drie de speakers (playbar en 2 x one) laten komen (dus geen surround)

Kan dit en hoe moet ik dat instellen?
Gewoon de audio van de surroundspeakers bij ‘Muziek afspelen’ op ‘Volledig’ zetten.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-09 16:08
Serena schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:43:
[...]

Gewoon de audio van de surroundspeakers bij ‘Muziek afspelen’ op ‘Volledig’ zetten.
bnedankt @Serena nog een andere vraag:
ik heb ook nog een Sonos Move. kan ik die ook als extra speaker aansluiten zodat ik mijn muziek kan afspelen op alle 4 de sonos speakers (playbar, 2xone en de sonos-move)?

moet ik er dan een kamer-paar ofzo van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Weet iemand of je kunt debuggen / nakijken of de sonos devices gebruik maken van het eigen sonosNET i.p.v. de wifi?

Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:32
kuwerti schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:02:
[...]

ik heb ook nog een Sonos Move. kan ik die ook als extra speaker aansluiten zodat ik mijn muziek kan afspelen op alle 4 de sonos speakers (playbar, 2xone en de sonos-move)?

Je weet dat er zoiets als google.nl bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Workaholic schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:47:
Weet iemand of je kunt debuggen / nakijken of de sonos devices gebruik maken van het eigen sonosNET i.p.v. de wifi?
https://bsteiner.info/articles/hidden-sonos-interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:21
Workaholic schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:47:
Dat vindt je in de app onder instellingen > systeem > over mijn systeem

WM: 0 is SonosNet (heet al een tijdje Boost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:56
Ik heb deze vraag al een jaar misschien maar heb destijds de oplossing niet kunnen vinden. Weet iemand misschien waardoor mijn beam dit gedrag vertoond?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyiNOW_gs7msoCte_es8SfXp38Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YR2WwTDwsXILar174N4hSCE5.png?f=fotoalbum_large

Sonos Beam
TC7210 Ziggo

Modem informatie
Modem standaard : DOCSIS 3.0
Hardware versie : 1.0
Software versie : STF0.76.13.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Dank - lijkt toch niet helemaal goed te gaan. Veel errors, STP blocking en ik zie ergens satelite staan ipv sonosnet).

Configuratie is :

- Woonkamer (arc) -> Netwerk verbonden (UTP), Wifi wel ingeschakeld via app (voor eigen sonosnet netwerk nodig neem ik aan?)
- Sub (met arc) -> Wifi - toegevoegd nadat Woonkamer was ingericht
- Haard (five) -> Wifi - toegevoegd nadat Woonkamer was ingericht
- Keuken (five) -> Wifi - toegevoegd nadat Woonkamer was ingericht
- Kantoor (five) -> Wifi - toegevoegd nadat Woonkamer was ingericht
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 07-09-2022 15:24 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Workaholic schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:18:
[...]

Dank - lijkt toch niet helemaal goed te gaan. Veel errors, STP blocking en ik zie ergens satelite staan ipv sonosnet).

Configuratie is :

- Woonkamer (arc) -> Netwerk verbonden (UTP), Wifi wel ingeschakeld via app (voor eigen wifi netwerk)
[Afbeelding]
Hoe heb je STP of RSTP dan ingericht op je switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:19:
[...]

Hoe heb je STP of RSTP dan ingericht op je switches?
Gewoon default Unify. Dat is RSTP meen ik. UDM SE -> Switch enterprise -> in Wall -> Wifi clients en alleen de ARC met UTP aangesloten (via een in wall)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:44
Workaholic schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:18:
[...]

Configuratie is :

- Woonkamer (arc) -> Netwerk verbonden (UTP), Wifi wel ingeschakeld via app (voor eigen sonosnet netwerk nodig neem ik aan?)
[Afbeelding]
Ik zou ze allemaal factory resetten, dat is een toetscombinatie en een powercord pull, welke toetsen etc moet je even goed nalezen.

Jouw matix is qua woorden in de linker kolom al anders dan die van mij. Je kunt na de reset van alle nodes, alle stekkers eruit en dan eens beginnen met je normale basis unit. Of in poging twee eens een andere node bedraad als basis neerzetten, misschien is jouw basis node niet helemaal OK.

Ik heb niets anders gedaan dan:
-alles gereset naar factory
-stekkers uit alles
-1x de BEEAM bedraad aangesloten en joined in de app
-daarna alle andere sonos speakers stuk voor stuk joined in de app, zonder dat hier UTP in zit.

Dan krijg je deze matrix, vanaf de BEEAM gezien nagenoeg alles groen qua verbinding.

https://support.sonos.com/s/article/3286?language=en_US

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Het lijkt er op dat de noise level niet zichtbaar is omdat ik andere sonos devices gebruik die dit niet supporten.

Resetten had ik al in zijn geheel gedaan en als ik kijk naar de andere info zie ik wel sonos net staan. Alleen de subwoofer geeft satelite aan.

Wat zie jij staan bij /proc/ath_rincon/status bij de diverse units? Sonosnet? Satelite? Zie mijn screenshot hierboven.

Misschien toch even met sonos support contact opnemen om nader te troubleshooten. Die errors beloven niet veel goeds.

Moet ook even kijken waar ik in de UDM SE + Enterprise 24 poe switch eventuele logging kan terugvinden over STP issues (zie nu niets in de algemene logging van het Unify console..)

[ Voor 78% gewijzigd door Workaholic op 07-09-2022 15:31 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-09 18:33
[...]

Je surroundset is een kamer en de Move ook. Die kamers kun je groeperen. Bij TV-geluid heb je dan wel enige vertraging op de Move.

@Workaholic Heb je eigenlijk een probleem met de Sonos devices?

[ Voor 6% gewijzigd door Rallye op 07-09-2022 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
[...]

Je vraag is in dit topic al heel vaak beantwoord. Het geniet wel de voorkeur om eerst eens te zoeken.

Maar je kunt ‘kamers’ groeperen zodat alles tegelijkertijd hetzelfde speelt.

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:11
Workaholic schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:20:
[...]

Gewoon default Unify. Dat is RSTP meen ik. UDM SE -> Switch enterprise -> in Wall -> Wifi clients en alleen de ARC met UTP aangesloten (via een in wall)
Trek de UTP kabel eruit en al je problemen zijn opgelost.
Ik heb ook veel problemen gehad door alles juist bedraad aan te sluiten maar op de een of andere manier krijgt Sonos dat niet lekker geregeld doordat er veel verkeer is tussen wifi en bedraad, zeker met meerdere speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik heb maar één device bedraad aangesloten zodat Sonos zijn eigen SONOSNET netwerk maakt en alle devices connecteren vervolgens hiermee. Dit zou de beste manier moeten zijn..

Wifi only zou men juist weer afraden omdat je nog meer (multicast) verkeer over je AP's krijgt.

Heeft iemand nog andere tips? Ik heb tijdens games en browsing.. en in de app staat dat alles met VM:0 is verbonden. Dus dat zou sonosnet moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 09-09-2022 15:25 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:40
Ik heb thuis een surroundopstelling met five's, sub en arc. Boven staat een move. Alle speakers zijn middels wifi verbonden. De accespoints zijn Unifi's. Ik moet zeggen dat ik nooit problemen heb met veel verkeer o.i.d..

• FateTrap
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-03 21:11
Mijn grootste probleem met Sonos is de geluidskwaliteit. Ik heb een F&D F550X nieuw aangekocht voor exact 69 EUR en het geluid is zoveel beter dan de duurste Sonos modellen.

Hier heb je een sound demo van mijn F&D F550X als ik nummers afspeel in FreeBSD via Audacious. Dit is opgenomen met een Hama P35 dus het klinkt in de realiteit nog vele malen beter.
https://drive.google.com/...AZFJhyaqw_NgRFBYMMo5/view

Maar de meeste Sonos klinken veel te belachelijk in vergelijking: YouTube: Sonos Beam Gen 2 Unboxing, Setup & Review + Sound Test

En mijn F&D F550X van 69 EUR heeft Bluetooth ondersteuning, USB ondersteuning, ingebouwde FM radio, en het heeft excellent design en neemt maar heel weinig plek..

[ Voor 4% gewijzigd door FateTrap op 10-09-2022 14:52 ]

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:40
FateTrap schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:50:
Mijn grootste probleem met Sonos is de geluidskwaliteit. Ik heb een F&D F550X nieuw aangekocht voor exact 69 EUR en het geluid is zoveel beter dan de duurste Sonos modellen.

Hier heb je een sound demo van mijn F&D F550X als ik nummers afspeel in FreeBSD via Audacious. Dit is opgenomen met een Hama P35 dus het klinkt in de realiteit nog vele malen beter.

Maar de meeste Sonos klinken veel te belachelijk in vergelijking: YouTube: Sonos Beam Gen 2 Unboxing, Setup & Review + Sound Test

En mijn F&D F550X van 69 EUR heeft Bluetooth ondersteuning, USB ondersteuning, ingebouwde FM radio, en het heeft excellent design en neemt maar heel weinig plek..
Excellent design is behoorlijk subjectief. Ik denk dat als ik thuis aankom met jouw set de WAF behoorlijk laag is. Mijn Sonossysteem speelt radio af d.m.v. TuneIn (hogere kwaliteit) en bluetooth heb ik nog nooit gemist (airplay/Spotify direct etc.).

Hetzelfde geldt voor geluidskwaliteit. De een wil van de bank trillen en de ander niet. Desondanks dat denk ik niet dat je de geluidskwaliteit als slecht kan omschrijven, al is dat net zo goed een mening :).

Dat Sonos (relatief) duur is zullen maar weinig mensen tegenspreken, denk ik. Voor mij persoonlijk is het ecosysteem een pluspunt en daarvoor wil ik best wat extra's betalen. Compenseert dat de meerprijs? Voor mij wel. Dat is natuurlijk een keuze die ieder voor zich kan maken.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Workaholic schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:25:
Ik heb maar één device bedraad aangesloten zodat Sonos zijn eigen SONOSNET netwerk maakt en alle devices connecteren vervolgens hiermee. Dit zou de beste manier moeten zijn..

Wifi only zou men juist weer afraden omdat je nog meer (multicast) verkeer over je AP's krijgt.

Heeft iemand nog andere tips? Ik heb tijdens games en browsing.. en in de app staat dat alles met VM:0 is verbonden. Dus dat zou sonosnet moeten zijn.
Houd wel rekening met de context van zo'n advies. Voor Jan met de Pet die zijn Ziggo modem in de meterkast heeft staan zal sonosnet allicht beter werken. Voor een Tweaker die geld en energie heeft gestoken in een robuust thuisnetwerk zal de wifi optie misschien toch wel de betere keuze zijn.

Je kunt de heatmap bekijken voor de verbindingsprestaties en gewoon eens de verschillende opties proberen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FateTrap
Genoeg zo. Het is duidelijk dat je helemaal weg bent van je F&D speakerset. Maar stop met in diverse topics (offtopic) je speakerset en YouTube link te spammen.

[ Voor 143% gewijzigd door FeaR op 10-09-2022 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Al die designs ogen goedkoop in mijn ogen. Het is net als Apple. Strak, simpel, past in ieder huis. Ik hoef geen kermis met rgb lichten ;). Ik wil een strak design waarvan die wegvalt in m’n interieur.

Heb veel geluidsetjes gehoord, maar de bass die de sonos sub produceert is in mijn ogen (oren) ongeëvenaard.

Je kan alles zelf instellen. Treble, bass, sub. Trueplay is ook echt een wereld van verschil! Helaas heeft laatste updates dat wat verpest.

[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 10-09-2022 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-09 20:32
FateTrap schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:50:

Wat je quote is een prima speakerset (denk ik), maar het speelt niets zelfstandig af, dat moet dan allemaal op je telefoon. Kortom, voor mij niet echt vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Gonadan schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:12:
[...]

Houd wel rekening met de context van zo'n advies. Voor Jan met de Pet die zijn Ziggo modem in de meterkast heeft staan zal sonosnet allicht beter werken. Voor een Tweaker die geld en energie heeft gestoken in een robuust thuisnetwerk zal de wifi optie misschien toch wel de betere keuze zijn.

Je kunt de heatmap bekijken voor de verbindingsprestaties en gewoon eens de verschillende opties proberen.
Ik heb zelfs al mijn sonos spul, op 1 apparaat na, allemaal bedraad aangesloten. Het ene ding (Ikea Symfonisk lamp gen 1) wat op Wifi zit is precies degene met altijd gedoe.

Ik was ook begonnen met de rears via wifi aansluiten (en ik heb vrij robuust wifi) en dat viel steeds weg. Gelukkig was er UTP in de buurt om de boel netjes stabiel te krijgen. Rears die tijdens een film steeds wegvallen en weer terug komen is... niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FateTrap
hier stond een offtopic bericht

[ Voor 94% gewijzigd door teacher op 11-09-2022 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Ik heb mijn Arc bedraad aangesloten en de rest via SonosNet. In combinatie met de UniFi spullen zo een stuk minder gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FateTrap
Alekz87 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:11:
[...]

Al die designs ogen goedkoop in mijn ogen. Het is net als Apple. Strak, simpel, past in ieder huis. Ik hoef geen kermis met rgb lichten ;). Ik wil een strak design waarvan die wegvalt in m’n interieur.

Heb veel geluidsetjes gehoord, maar de bass die de sonos sub produceert is in mijn ogen (oren) ongeëvenaard.

Je kan alles zelf instellen. Treble, bass, sub. Trueplay is ook echt een wereld van verschil! Helaas heeft laatste updates dat wat verpest.
In mijn mening kun je bij de meeste audio merken altijd iets vinden dat er heel gelijkaardig uitziet als bij Sonos.
Neem bvb deze specifieke Sonos: https://external-content....%26strip%3Dall&f=1&nofb=1
Deze ziet er erg gelijkaardig uit als deze F&D: https://external-content....v%3D1624697055&f=1&nofb=1

Dit is ook een populaire Sonos sound bar: https://external-content....v%3D1625174357&f=1&nofb=1
Het is visueel niet zo verschillend van deze F&D: https://external-content....L._SL1043_.jpg&f=1&nofb=1

Sonos maakt ook frequent minder mooie producten: Ikea and Sonos Are Back With a Less Ugly Lamp Speaker https://gizmodo.com/ikea-...y-lamp-speaker-1847754112
This time around, the companies are refreshing their Symfonisk table lamp speaker, and thank god it doesn’t look as hideous as the last one.

Om mijn algemene Sonos ervaring bondig samen te vatten:
1. Ze klinken significant minder goed dan sommige andere merken
2. Het design is niks speciaal, de meeste merken bieden zaken die dezelfde stijl hebben
3. Op gebied van prijs zijn ze vaak 2 tot 3 keer te duur.
4. Ze hebben vaak gewoon echte geluidsproblemen
5. Ze hebben een beperkte levensduur, wat je niet ziet bij de alternatieven waar ik veel minder geld aan betaald heb.
The Sonos outrage exposes the smart home's expensive flaw
https://www.wired.co.uk/a...s-outrage-legacy-speakers

*Knip*
Commentaar op moderatie gaat via DM.

[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 11-09-2022 15:41 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@FateTrap je hebt je zendtijd gebruikt. Ga je nu weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FateTrap

[ Voor 90% gewijzigd door teacher op 11-09-2022 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
sebastius schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:58:
[...]

Ik heb zelfs al mijn sonos spul, op 1 apparaat na, allemaal bedraad aangesloten. Het ene ding (Ikea Symfonisk lamp gen 1) wat op Wifi zit is precies degene met altijd gedoe.

Ik was ook begonnen met de rears via wifi aansluiten (en ik heb vrij robuust wifi) en dat viel steeds weg. Gelukkig was er UTP in de buurt om de boel netjes stabiel te krijgen. Rears die tijdens een film steeds wegvallen en weer terug komen is... niet ideaal.
De rears (en evt een Sub als je die hebt) worden in principe opgenomen in een eigen 5 GHz netwerkje vanuit de beam/arc/playbar. Dat staat los van je eigen WiFi netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87

[ Voor 98% gewijzigd door teacher op 11-09-2022 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Alekz87 ik heb mijn ervaring even bij trustpilot gemeld. Sonos komt er idd erg negatief uit. Is ook wel een dingetje dat mensen sneller reviewen na een slechte ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Wally2002 schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:21:
[...]

De rears (en evt een Sub als je die hebt) worden in principe opgenomen in een eigen 5 GHz netwerkje vanuit de beam/arc/playbar. Dat staat los van je eigen WiFi netwerk.
Hier niet. Ik heb Ikea Symfonisk gen1 blokjes als rears en die doen alleen 2.4ghz. En 2.4ghz is in mijn buurt bagger want teveel andere wifi van de buren. Vandaar dat ik gekozen heb alles te bedraden, werkt nu uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-05-2024
Even een vraag in de app kan je bij EQ bas en treble aanpassen.
Als je de bas aanpast is dat de bas van de arc of gaat de bas van de subwoofer dan ook mee.
Want je als ik bij de subwoofer audio kijkt in de app die blijft dan op nu staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
ben1303 schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:26:
Even een vraag in de app kan je bij EQ bas en treble aanpassen.
Als je de bas aanpast is dat de bas van de arc of gaat de bas van de subwoofer dan ook mee.
Want je als ik bij de subwoofer audio kijkt in de app die blijft dan op nu staan.
Voor zover ik kan horen gaat t alleen om de bass van de arc. Maar ik denk dat de subwoofer ook een gedeelte overneemt? Ook al staat de woofer op 0 geeft deze aardig was door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 11:01
sebastius schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:00:
[...]

Hier niet. Ik heb Ikea Symfonisk gen1 blokjes als rears en die doen alleen 2.4ghz. En 2.4ghz is in mijn buurt bagger want teveel andere wifi van de buren. Vandaar dat ik gekozen heb alles te bedraden, werkt nu uitstekend.
Ik ben vrij zeker dat dat niet klopt.

Sonos (behalve de move) kan niet verbinden met 5Ghz netwerken, dat klopt. Maar zodra je speakers als rear gebruikt als een home cinema dan wordt wél het 5Ghz in de Sonos gebruikt. Dus je 2 rears bedraden is niet nodig als het je gaat om de 2.4ghz verbinding. Ik vraag me sowieso af of die lan überhaupt gebruikt wordt als de apparaten in een Home Cinema setup staan... Van de master (playbar/base/arc/beam) met 5ghz naar de rear speakers is immers sneller dan naar de router en dan weer terug naar de rear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

ik kwam deze site tegen welke over de komende mini-sub schrijft. Mooi ding en ook wat compacter. Ze verwachten een prijs van €499. https://m.winfuture.de/news/131673

Wat duurder dan ik had verwacht en best dicht op de gewone sub.
Is het gezien de inflatie te verwachten dat Sonos bij de introductie van de mini sub, de prijs van de maxi sub meteen zal verhogen?

[ Voor 16% gewijzigd door bombadil op 12-09-2022 16:54 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
The Inquisitor schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:21:
[...]

Ik ben vrij zeker dat dat niet klopt.

Sonos (behalve de move) kan niet verbinden met 5Ghz netwerken, dat klopt. Maar zodra je speakers als rear gebruikt als een home cinema dan wordt wél het 5Ghz in de Sonos gebruikt. Dus je 2 rears bedraden is niet nodig als het je gaat om de 2.4ghz verbinding. Ik vraag me sowieso af of die lan überhaupt gebruikt wordt als de apparaten in een Home Cinema setup staan... Van de master (playbar/base/arc/beam) met 5ghz naar de rear speakers is immers sneller dan naar de router en dan weer terug naar de rear.
Daar ben ik dus ook zeker van: de master communiceert rechtstreeks met je rears, op 5 GHz, buiten je eigen wifi om. Omdat het om een home theatre setup gaat zullen de rears relatief dichtbij staan.
Ook al ondersteunen de rears niet je eigen 5 GHz netwerk.

Ik weet in ieder geval zeker dat het zo met de eigen sonos producten werkt. Ik kan alleen geen bron vinden dat het ook met Ikea spul zo werkt (of juist niet).
@sebastius wat is jouw bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-05-2024
Thanks Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@sebastius @The Inquisitor De Symfonisks doen wel 5Ghz, alleen bij surround worden ze via een dedicated 5Ghz verbinding aangesloten op de soundbar, die alleen 2,4Ghz doet (omdat het 5Ghz-deel van de wifi voor de dedicated verbinding klaarstaat). Je Symfonisks krijgen hun ip-adres via de soundbar, dus mogelijk geeft je router aan dat ze via 2,4Ghz zijn verbonden. Zie https://support.sonos.com/s/article/126?language=en_US

[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 12-09-2022 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Precies, dus dan blijft het feit dat de rear bekabelen geen nut heeft, laat staan voordelen opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 19:00
Ik zie de playbar er niet bij staan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

The Inquisitor schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:28:
Precies, dus dan blijft het feit dat de rear bekabelen geen nut heeft, laat staan voordelen opleveren
Wat een boude uitspraken, en ik mag duidelijk geen andere ervaring of mening hebben :)

Die rears heb ik eerst draadloos getest met mijn Amp (ik heb geen soundbar!) en dat werkte helemaal bagger. Wegvallend geluid tijdens films. Ik sluit ze aan op ethernet, zet de wifi uit, en HOPPA gewoon geen gedonder meer. Ook in de rest van het huis (nog twee symfonisk doosjes en een symfonisk lamp) werkt allemaal stukken beter sinds ik het bedraad heb aangesloten en de wifi functie uit heb gezet. Het verdere netwerk is een t-mobile router (voorheen ziggo) en Unifi accesspoints, en een Unifi controller op een raspberry pi.

Het spijt me hoor maar ik heb er wel wat moeite mee dat je me uit zit te maken voor leugenaar eigenlijk. Misschien zeg ik het niet helemaal goed, maar jouw uitspraken dat dingen niet beter werken klopt van geen kanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
Umm, maar een AMP kan toch niet dienen als HCS waarbij je rears kunt toevoegen?

Dat kan schijnbaar wel, maar ze schrijven zelf alleen over een tweede AMP toevoegen als rear: https://support.sonos.com/s/article/4717?language=en_US.

Een vraag: heb je echt via de Sonos app rears kunnen toevoegen aan je AMP als HCS?

En inhoudelijk: ik noem je geen leugenaar, we willen alleen geen misinformatie op het forum. Het is fijn dat het voor jou werkt, maar het tart de logica van het systeem. Een 5Ghz connectie tussen master-slave op 2-5 meter afstand is toch altijd sneller en stabieler dan de pakketjes van de slave naar de router en van de router naar de master te sturen.

Ik kan nog geen enkel artikel vinden waarbij aangegeven wordt dat het niet mogelijk is om rears te verbinden met LAN, maar ook niet dat het zinvol is. Het is en blijft een feit dat rear speakers met 5Ghz worden verbonden met de master, ik heb geen informatie kunnen vinden dat de home cinema informatie via draad kan worden verwerkt.

https://support.sonos.com/s/article/3209?language=en_US

In dit Sonos artikel wordt zelfs genoemd dat wanneer je overgaat op een wired connection je niet enkel een rear speaker mag bedraden (i.t.t. tot alle andere producten, waarbij 1 LAN kabel het hele systeem met SonosNET verbindt). Die uitspraak komt precies overeen met de logica waar wij het over hebben, een slave kun je niet verbinden met internet terwijl de master de coördinator is.

[ Voor 124% gewijzigd door The Inquisitor op 13-09-2022 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

The Inquisitor schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:57:
Umm, maar een AMP kan toch niet dienen als HCS waarbij je rears kunt toevoegen?

Dat kan schijnbaar wel, maar ze schrijven zelf alleen over een tweede AMP toevoegen als rear: https://support.sonos.com/s/article/4717?language=en_US.

Een vraag: heb je echt via de Sonos app rears kunnen toevoegen aan je AMP als HCS?
Jazeker. Werkt uitstekend. Nou ja de term HCS ken ik niet maar ik heb de Sonos app gebruikt om de twee symfoniskjes als rears toe te voegen aan de AMP.
En inhoudelijk: ik noem je geen leugenaar, we willen alleen geen misinformatie op het forum. Het is fijn dat het voor jou werkt, maar het tart de logica van het systeem. Een 5Ghz connectie tussen master-slave op 2-5 meter afstand is toch altijd sneller en stabieler dan de pakketjes van de slave naar de router en van de router naar de master te sturen.

Ik kan nog geen enkel artikel vinden waarbij aangegeven wordt dat het niet mogelijk is om rears te verbinden met LAN, maar ook niet dat het zinvol is. Het is en blijft een feit dat rear speakers met 5Ghz worden verbonden met de master, ik heb geen informatie kunnen vinden dat de home cinema informatie via draad kan worden verwerkt.

https://support.sonos.com/s/article/3209?language=en_US

In dit Sonos artikel wordt zelfs genoemd dat wanneer je overgaat op een wired connection je niet enkel een rear speaker mag bedraden (i.t.t. tot alle andere producten, waarbij 1 LAN kabel het hele systeem met SonosNET verbindt). Die uitspraak komt precies overeen met de logica waar wij het over hebben, een slave kun je niet verbinden met internet terwijl de master de coördinator is.
Bijzonder dat mijn setup die heerlijk werkt zo'n verwarring veroorzaakt :) Conclusie wat mij betreft is tweeledig: Sonos moet echt aan de bak met hun netwerkstack als het zoveel gedoe bij veel mensen oplevert, en hun documentatie is ook zeer onvolledig. Past wel bij een bedrijf dat er toch wel een 'move fast and break stuff' filosofie hanteert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-08 23:40

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-08 23:40
bombadil schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:23:
ik kwam deze site tegen welke over de komende mini-sub schrijft. Mooi ding en ook wat compacter. Ze verwachten een prijs van €499. https://m.winfuture.de/news/131673

Wat duurder dan ik had verwacht en best dicht op de gewone sub.
Is het gezien de inflatie te verwachten dat Sonos bij de introductie van de mini sub, de prijs van de maxi sub meteen zal verhogen?
Is nu ook officieel:

https://www.sonos.com/nl-be/shop/sub-mini

Gewone sub nu voor 849 euro te koop inderdaad

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Leuk voor de slaapkamer hier. In de woonkamer een normale sub, maar vind dat wat overkill voor de slaapkamer. Ben erg benieuwd naar de prestaties van de mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Had nog een 15% (upgrade) shop tegoed bij Sonos.

Sonos Sub Mini besteld voor €424.

Ben benieuwd. Verwachte levering: 6 oktober

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 13-09-2022 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Zie geen echte toegevoegde waarde nog voor de mini. Bass wil je toch beneden waar je altijd zit? En als je t dan goed wil ga je voor de gewone sub? (N=1 trouwens ;))

Vind m wel mooi !

[ Voor 15% gewijzigd door Alekz87 op 13-09-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 22:13
ik twijfel nog tussen 1 sub gen3 of 2x een mini.
De reviews hierover maar even afwachten.

Voordeel van 2 subs is bass vanuit meerdere plekken, maar een vollere bas is ook wat waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Exxus schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:15:
ik twijfel nog tussen 1 sub gen3 of 2x een mini.
De reviews hierover maar even afwachten.

Voordeel van 2 subs is bass vanuit meerdere plekken, maar een vollere bas is ook wat waard.
Ik las dat het gebruiken van 2 subs alleen mogelijk is met de Sub serie en niet met de Mini Sub.

Ik ben ook erg benieuwd naar de testresultaten, vooral of hij goed genoeg is voor een gemiddelde woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Verhoef
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 10:41
Net een update van de Sonos app in de playstore, vanavond maar eens kijken of er ook weer een update voor mijn speakers is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWPVDW
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:53
Ik heb hier een Beam gen 2 in combinatie met twee keer een Play 3 als rear.

Zou die ook compatible zijn met de Sub mini? De oude Play 3 staat niet in het lijstje met ondersteunde apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Arjan Verhoef schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:30:
Net een update van de Sonos app in de playstore, vanavond maar eens kijken of er ook weer een update voor mijn speakers is. :)
Nope…

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Is er iemand die met me mee wil denken over mijn setup op zolder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Pbb4f-SJ1l_HAWjCjrhW51MJHI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DeIykjUTf1MPbs02mirWVkBr.png?f=fotoalbum_large

Zojuist mijn 1e Sonos gekocht voor de TV op de werk/chill zolder! Het is een Sonos Playbar geworden omdat die S2 compatible is, lekker vol geluid geeft en prijstechnisch (2ehands) interessant is.
De TV wordt schuingedraaid (hangt ad muur0 en voor 80% gebruikt als extra scherm als ik ah werk ben (zie werkbureau). Bijv. sporten, nieuws, maar soms ook Youtube (clipjes) etc.
We kijken nu nog minder films en surround boven, want beneden al een aardige Atmos opstelling staan. Dat zou zomaar kunnen veranderen als bijv. de kinderen tegelijk iets willen kijken (of beneden wordt gegamed etc).
Op zich is het voldoende om te kijken maar ik zou graag de surroundervaring van Sonos willen. Dus 2 rearspeakers (zie rode kruizen)

Zoals hierboven al aangegeven ben ik vele op zolder maar voornamelijk om te werken achter mijn werkbureau. Ik heb hier al 2 actieve boxjes en subwoofer om mezelf te trakteren op mooi weids, vol stereogeluid.

Ik wil graag de Sonos ervaring uitbreiden zodanig dat als ik achter mijn werkplek zit vol geluid in de hele zolderruimte ervaar Maar ook als ik zin heb in een filmpje met surroundervaring. Ik denk aan 2 identieke boxjes. Of de Play1/One of de Play 3, daar ben ik nog uit. Ik heb geen behoefte aan een sub want dat wordt te gortig. Ik hou van vol geluid dus mijn 1e idee ging naar de Play 3. Maar is dat niet teveel en doen de Play 1 het niet ook prima samen met de Playbar?
Dit hangt natuurlijk erg samen met de plaatsing en hoe goed ze in mijn ruimte performen.

Optie 1: Als ik de Sonos setup wil beluisteren achter mijn werkplek, zou positie X3 en X4 ideaal zijn voor bijv. beide een Play 1/One. Of beide een Play 3.
Vraag 1: Kan ik eenvoudig de boxjes verplaatsen naar de zijkant van de bank (X1 en X2) en dan een ander profiel kiezen (surround) op de App en dan genieten van de film en daarna weer terug (X3 en X4). Als je makkelijk tussen deze profielen kan switchen ben ik eruit denk ik want dan heb ik best of both worlds.

Optie 2: Ik plaats de boxen op positie X1 en X3
Dit scheelt enorm veel gedoe met verplaatsen van de boxjes en aanpassen profiel.
vraag 2: Hoe is dan de beleving van de surround als ik op de bank zit? is dat te doen?

Vraag 3: is het überhaupt een goed idee om 2 boxjes NAAST me te hebben ipv achter me voor de surroundervaring?

Vraag 4: Qua ruimte en het vollen met een vol muzikaal geluid: zou je dan kiezen voor een Play1/One of een Play 3?

Boel vragen maar hopelijk is er een ervaringsdeskundige die me op weg kan helpen... ik speel hier al een week mee en kom er niet uit en blijf maar fora lezen die over net wat anders gaan...

• Alekz87
Denk een ios16 update.

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 18:03
Misschien iets te maken met die nieuwe mini subwoofer.

https://www.rtlnieuws.nl/...-draadloos-geluidssysteem

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• Aalst13
Wat is de reden dat jullie een subwoofer hebben? Ik heb nu mijn Sonos Arc en daar zit echt al een behoorlijke goede bass in. Een subwoofer erbij wordt toch teveel? Ik las iemand die zelfs een subwoofer in zijn slaapkamer wil hebben. Nu is geluid persoonlijk, dat weet ik, maar wat is de toegevoegde waarde? Met de EQ kan je de bass zelfs nog behoorlijk versterken. Zie ik nou iets over het hoofd?

Ik heb de ARC zowel met als zonder sub beluisterd in de winkel. Ik vond het zonder sub mooier. Puur omdat de bonkende bass wat altijd in subwoofers zit eruit was. De mooie bass bleef over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 09:48
Aalst13 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:02:
Wat is de reden dat jullie een subwoofer hebben? Ik heb nu mijn Sonos Arc en daar zit echt al een behoorlijke goede bass in. Een subwoofer erbij wordt toch teveel? Ik las iemand die zelfs een subwoofer in zijn slaapkamer wil hebben. Nu is geluid persoonlijk, dat weet ik, maar wat is de toegevoegde waarde? Met de EQ kan je de bass zelfs nog behoorlijk versterken. Zie ik nou iets over het hoofd?

Ik heb de ARC zowel met als zonder sub beluisterd in de winkel. Ik vond het zonder sub mooier. Puur omdat de bonkende bass wat altijd in subwoofers zit eruit was. De mooie bass bleef over.
Omdat ik bij mijn ARC en 2 surrounds graag een dikkere bas laag wilde in de woonkamer :) En dat doet ie meer dan prima. De bas van de Sub stel je gewoon goed af in de app en dan is dat niet overdreven maar een goede toevoeging plus dan kan de ARC zich focussen op de andere tonen.

Op de slaapkamer wil ik een sub mini (omdat we best veel daar ook film kijken) en omdat het kan :)

[ Voor 7% gewijzigd door tcviper op 14-09-2022 09:35 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23

Dan heb je waarschijnlijk de loudness aan staan. Dat geeft een aardige illusie van bass door midbass te boosten.....dat maakt de sub dus ook bonkerig.
als je dat uitzet en je luistert naar het echte laag zal je horen dat de arc niet kan tippen aan een sub kwa laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:54

Mr. Freeze

¡GO!

Dan stond die sub veel te hard, subtiel instellen is key bij een sub, je moet m eigenlijk niet opmerken en geluid moet 1 zijn met rest van de speakers.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 10:37
_Bailey_ schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:52:
Had nog een 15% (upgrade) shop tegoed bij Sonos.

Sonos Sub Mini besteld voor €424.

Ben benieuwd. Verwachte levering: 6 oktober
Thanks voor de tip. Ik had nog een kortingscode liggen van mijn ING rentepunten, maar die werkt niet (geldt niet voor nieuwe producten). Upgrade tegoed werkt wel.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zit ook te kijken naar de Sub Mini, Ik heb op dit moment een sonos beam v2 en 2 symofonisk surround speakers. Daar zit imho een prima geluid in, maar ik mis wat oempf bij films en bij gamen. Bij luisteren muziek of tv kijken vind ik het zo al helemaal prima.

Nu vraag ik mij af, kan ik de sub makkelijk in en uitschakelen in een systeem zonder hem helemaal te moeten verwijderen en later weer toe te voegen?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
knights16 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:06:
Zojuist een Sonos Sub Gen 3 gekocht.

Gokje genomen en via de website van Sonos een refurbished model gepakt en dit werkte in combinatie met Sonos 15% korting (ING rentepunten). Je kunt dus voor minder dan 600 euro een Gen 3 scoren met volledige garantie.
Is dit veranderd? Ik heb een rentepuntencode maar sonos site geeft aan dat de code geldig is maar niet product ( refurbished gen 3 sub) toegepast kan worden…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 10:14
boefje79 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:27:
[...]

Is dit veranderd? Ik heb een rentepuntencode maar sonos site geeft aan dat de code geldig is maar niet product ( refurbished gen 3 sub) toegepast kan worden…
Heb je daadwerkelijk je ING rentenpuntencode ingevoerd bij kortingscode op de Sonos bestelsite ?
Want ik alle omschrijvingen staat inderdaad dat het niet werkt maar bij mij werkte het gewoon.

Onderstaand even een copy paste van mijn bestelling toentertijd:

Subtotaal € 699,00
Korting
Code: ****************************************************** € -104,85
Verzending € 0,00
TOTAAL € 594,15

PVoutput

• boefje79
  • Nu online
knights16 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:30:
[...]

Heb je daadwerkelijk je ING rentenpuntencode ingevoerd bij kortingscode op de Sonos bestelsite ?
Want ik alle omschrijvingen staat inderdaad dat het niet werkt maar bij mij werkte het gewoon.

Onderstaand even een copy paste van mijn bestelling toentertijd:

Subtotaal € 699,00
Korting
Code: ****************************************************** € -104,85
Verzending € 0,00
TOTAAL € 594,15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmjOVAIND3mRcoG1XYtw1wC87vQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7fY6ZsqoEqaf2fMscLmCrgw.jpg?f=fotoalbum_large

De ING-code geeft deze melding…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 10:37
De ING code is niet bruikbaar op refurbished producten. Dat staat in de algemene voorwaarden.

'De code geeft geen korting op nieuwe producten tot 6 maanden na de introductie; de code geeft geen korting op gereviseerde items of limited editions.'

• boefje79
  • Nu online
ruudonline schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:40:
[...]

De ING code is niet bruikbaar op refurbished producten. Dat staat in de algemene voorwaarden.

'De code geeft geen korting op nieuwe producten tot 6 maanden na de introductie; de code geeft geen korting op gereviseerde items of limited editions.'
Dat las ik ook idd, maar zie bovenstaand lijkt het toch even gekund te hebben. Jammer maar helaas da beter een nieuwe voor €20 meer…

Hoe zijn jullie ervaringen met de sonos-site? Beetje snelle levering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
boefje79 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:44:
[...]

Dat las ik ook idd, maar zie bovenstaand lijkt het toch even gekund te hebben. Jammer maar helaas da beter een nieuwe voor €20 meer…

Hoe zijn jullie ervaringen met de sonos-site? Beetje snelle levering?
Klopt inderdaad, want mijn laatste ING code werkte ook op refurb (maar uiteindelijk niet gebruikt). Ik krijg hem alleen niet gevonden in mijn mail....

Sonos site levert prima, het is een tijdje geleden maar pakketje ging toentertijd via DHL en binnen een paar dagen in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@OmeRobbie

Optie 1 voor muziek kunnen de surrounds best worden verplaatst. Bij muziekweergave (van niet-TV bronnen) en Sonos ingesteld op “Volledig” heb je stereo van de Playbar en de surrounds. Je hoort dus wel ook de Playbar. Wisselen tussen surroundinstelling en stereo kan wel, maar dat is geen makkelijke opgave: ontkoppelen achterspeakers als surrounds, en weer koppelen als stereoset. Je grijpt namelijk diep in in het systeem omdat de aansturing van de speakers verandert. Bovendien verlies je elke keer de Trueplay-instellingen. Sonos kent hier geen presets voor.

Optie 2 zou ik niet doen. Surround is zo erg vreemd, of je moet elke keer Trueplay doen. Stereo is op je werkplek ook niet goed.

Vraag 3 Liever niet, maar Trueplay stelt de speakers daarop in.

Vraag 4 Play 3 zijn al wat ouder; de kans op technisch falen is dan groter. Op de bank zit je bovendien erg dichtbij de speakers, zodat je niets hebt aan het volume van de Play:3’s.

Eigenlijk zou ik beide gebruiksvormen willen scheiden. Dus een surroundopstelling (X1 en X2) én een stereo-opstelling (X3 en X4). Je zou, als geld een punt is, eens kunnen kijken naar de IKEA Symfonisks, al zijn die qua wifi in mijn ervaring wat storingsgevoeliger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 15:13

De belangrijkste reden voor mijzelf was niet om de bas te verbeteren maar om het geluid van de Beam gen 2 die ik heb te verbeteren. Dit komt omdat de Sub ervoor zorgt dat de Beam zich volledig kan focussen op de mids en highs en geen lagere tonen hoeft te boosten voor het idee van een goede bas. Het geluid uit de Beam is een wereld van verschil met of zonder Sub en ik zou echt niet meer zonder willen.

Een ander punt is dat de Sub extra beleving toevoegt aan zo'n beetje al het geluid dat uit de hele set. Zonder Sub is het uitstekend, met Sub is het wauw. Als je twijfelt kun je het beste bij iemand gaan luisteren die zo'n opstelling heeft. In de winkel geeft toch vaak een andere indruk dan in een opstelling waar alles afgestemd is op de ruimte en waar het voor bedoeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Nu online
Phontana schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:55:
[...]

De belangrijkste reden voor mijzelf was niet om de bas te verbeteren maar om het geluid van de Beam gen 2 die ik heb te verbeteren. Dit komt omdat de Sub ervoor zorgt dat de Beam zich volledig kan focussen op de mids en highs en geen lagere tonen hoeft te boosten voor het idee van een goede bas. Het geluid uit de Beam is een wereld van verschil met of zonder Sub en ik zou echt niet meer zonder willen.

Een ander punt is dat de Sub extra beleving toevoegt aan zo'n beetje al het geluid dat uit de hele set. Zonder Sub is het uitstekend, met Sub is het wauw. Als je twijfelt kun je het beste bij iemand gaan luisteren die zo'n opstelling heeft. In de winkel geeft toch vaak een andere indruk dan in een opstelling waar alles afgestemd is op de ruimte en waar het voor bedoeld is.
Nu nog meer voorpret! Vandaag de sub besteld om de beam gen 2 en rear ones te vergezellen…😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
Rallye schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:20:
@OmeRobbie

Optie 1 voor muziek kunnen de surrounds best worden verplaatst. Bij muziekweergave (van niet-TV bronnen) en Sonos ingesteld op “Volledig” heb je stereo van de Playbar en de surrounds. Je hoort dus wel ook de Playbar. Wisselen tussen surroundinstelling en stereo kan wel, maar dat is geen makkelijke opgave: ontkoppelen achterspeakers als surrounds, en weer koppelen als stereoset. Je grijpt namelijk diep in in het systeem omdat de aansturing van de speakers verandert. Bovendien verlies je elke keer de Trueplay-instellingen. Sonos kent hier geen presets voor.

Optie 2 zou ik niet doen. Surround is zo erg vreemd, of je moet elke keer Trueplay doen. Stereo is op je werkplek ook niet goed.

Vraag 3 Liever niet, maar Trueplay stelt de speakers daarop in.

Vraag 4 Play 3 zijn al wat ouder; de kans op technisch falen is dan groter. Op de bank zit je bovendien erg dichtbij de speakers, zodat je niets hebt aan het volume van de Play:3’s.

Eigenlijk zou ik beide gebruiksvormen willen scheiden. Dus een surroundopstelling (X1 en X2) én een stereo-opstelling (X3 en X4). Je zou, als geld een punt is, eens kunnen kijken naar de IKEA Symfonisks, al zijn die qua wifi in mijn ervaring wat storingsgevoeliger.
Allereerst: dank dat je de moeite hebt genomen en duidelijke antwoorden hebt gegeven!

Tjaa dat had ik niet verwacht dat antwoord op vraag 1 dat je niet eenvoudig kunt mixen en matchen tussen stereo en surround. Ik heb dit op zolder maar de meesten zullen dit beneden hebben en toch ook zones hebben waarin de surrounds dienst doen voor muziek en op een ander moment als surround box.
Ik dacht dat dat juist de kracht was van Sonos...

Uit jouw antwoord neig ik ernaar om de rears te laten . Als we dan een filmpje en surround of tv willen ervaren gaat dat alleen via de Playbar. Is ook prima geluid en meestal kijken we toch beneden...

Maar wat zou jij doen om voor de volle ruimte alsnog een situatie te creëren waarbij je de Playbar laat spelen met een aanvulling van 1 of 2 boxen?
Ik hoef geen echt stereo op mijn werkplek (heb al 2 mooie actieve boxjes en sub daarvoor die op mijn computer is aangesloten).
Ik heb vaak de hele dag TuneIn aanstaan als achtergrond en werkmuziek. Alleen de Playbar vind ik niet ruimtevullend genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Nu online
OmeRobbie schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:41:
[...]

Allereerst: dank dat je de moeite hebt genomen en duidelijke antwoorden hebt gegeven!

Tjaa dat had ik niet verwacht dat antwoord op vraag 1 dat je niet eenvoudig kunt mixen en matchen tussen stereo en surround. Ik heb dit op zolder maar de meesten zullen dit beneden hebben en toch ook zones hebben waarin de surrounds dienst doen voor muziek en op een ander moment als surround box.
Ik dacht dat dat juist de kracht was van Sonos...

Uit jouw antwoord neig ik ernaar om de rears te laten . Als we dan een filmpje en surround of tv willen ervaren gaat dat alleen via de Playbar. Is ook prima geluid en meestal kijken we toch beneden...

Maar wat zou jij doen om voor de volle ruimte alsnog een situatie te creëren waarbij je de Playbar laat spelen met een aanvulling van 1 of 2 boxen?
Ik hoef geen echt stereo op mijn werkplek (heb al 2 mooie actieve boxjes en sub daarvoor die op mijn computer is aangesloten).
Ik heb vaak de hele dag TuneIn aanstaan als achtergrond en werkmuziek. Alleen de Playbar vind ik niet ruimtevullend genoeg...
Die rears voegen wel echt wat toe hoor, je kan wellicht ook eens bij de refurbished kijken of bv de shelfs van ikea overwegen?

• OmeRobbie
boefje79 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:56:
[...]

Die rears voegen wel echt wat toe hoor, je kan wellicht ook eens bij de refurbished kijken of bv de shelfs van ikea overwegen?
Hi, ik begrijp dat die rears dan voornamelijk een surround rear functie vervullen maar niet per se een audiorol kunnen spelen?
Voor mijn film/tv ervaring is het nice als die rears dan kan inzetten om meer surround ervaring te geven maar grotendeels van de tijd gebruik ik ze als 'kamervullend audiogeluid".

Vandaar dat ik dacht aan verplaatsen: als ik filmpje wil kijken dan verplaats ik ze... dat gaat dus niet (eenvoudig) werken heb ik begrepen.

Eerlijk gezegd vind ik die Ikea dingen niet zo fraai en zijn ze 2e hands nog steeds 70-80euro... hoor ook veel klachten over Wifi-ontvangst... Leg ik liever enkele tientjes bij voor een 2e hands Play 1 of 3. Als ze maar op het S2 platform aansluiten. Ik hoef verder geen spraakherkenning of Airplay oid.
Hoofddoel is: kamervullend geluid in aanvulling op de Playbar die ik al heb en erg tevreden over ben.

Welk model zou jij aanraden?

• Aalst13
Ik vroeg me af hoeveel beter de Sonos One Sl's zijn tov de Ikea boekenplankspeaker. Ik wil ze gaan gebruiken als serround speakers op mijn ARC. voor 1 SL heb je 2 IKEA speakers. Ik kan me zo voorstellen dat daar dus een groot verschil in moet zitten?

• boefje79
  • Nu online
Aalst13 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:15:
Ik vroeg me af hoeveel beter de Sonos One Sl's zijn tov de Ikea boekenplankspeaker. Ik wil ze gaan gebruiken als serround speakers op mijn ARC. voor 1 SL heb je 2 IKEA speakers. Ik kan me zo voorstellen dat daar dus een groot verschil in moet zitten?
Ik heb ze allebei, los van uiterlijk (want smaak) zijn de one’s wel wat voller van geluid, ergens ook wel
logisch om niet hun eigen afzet te verkleinen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Nu online
OmeRobbie schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:14:
[...]

Hi, ik begrijp dat die rears dan voornamelijk een surround rear functie vervullen maar niet per se een audiorol kunnen spelen?
Voor mijn film/tv ervaring is het nice als die rears dan kan inzetten om meer surround ervaring te geven maar grotendeels van de tijd gebruik ik ze als 'kamervullend audiogeluid".

Vandaar dat ik dacht aan verplaatsen: als ik filmpje wil kijken dan verplaats ik ze... dat gaat dus niet (eenvoudig) werken heb ik begrepen.

Eerlijk gezegd vind ik die Ikea dingen niet zo fraai en zijn ze 2e hands nog steeds 70-80euro... hoor ook veel klachten over Wifi-ontvangst... Leg ik liever enkele tientjes bij voor een 2e hands Play 1 of 3. Als ze maar op het S2 platform aansluiten. Ik hoef verder geen spraakherkenning of Airplay oid.
Hoofddoel is: kamervullend geluid in aanvulling op de Playbar die ik al heb en erg tevreden over ben.

Welk model zou jij aanraden?
Klopt wel, die one’s zitten in een surround-configuratie met je beam/arc/playbar en dus kan je ze niet los als normale speaker selecteren bij muziek afspelen. Dan kan je alleen de hele surround-setup activeren.

Wil je dat niet, dan moeten de rears uit de surround setup en er later weer in. Eigenlijk best omslachtig idd in jouw use-case…

Een advies vind ik lastig. Elke keer in en uit de config halen lijkt mij irritant maar hangt er natuurlijk vanaf hoe vaak je dat gaat doen.

Zelf vind ik de one’s heel fijn en mooi maar die staan bij mij vast in de surround en zijn dus best “dure rears” en als ik muziek afspeel dan doet de beam gewoon lekker mee, maar meestal speel ik muziek elders af op de ikea-shelf of een homepod mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
boefje79 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:27:
[...]

Klopt wel, die one’s zitten in een surround-configuratie met je beam/arc/playbar en dus kan je ze niet los als normale speaker selecteren bij muziek afspelen. Dan kan je alleen de hele surround-setup activeren.

Wil je dat niet, dan moeten de rears uit de surround setup en er later weer in. Eigenlijk best omslachtig idd in jouw use-case…

Een advies vind ik lastig. Elke keer in en uit de config halen lijkt mij irritant maar hangt er natuurlijk vanaf hoe vaak je dat gaat doen.

Zelf vind ik de one’s heel fijn en mooi maar die staan bij mij vast in de surround en zijn dus best “dure rears” en als ik muziek afspeel dan doet de beam gewoon lekker mee, maar meestal speel ik muziek elders af op de ikea-shelf of een homepod mini
Ik denk dat ik met deze wetenschap (waarvoor dank!) niet per se ga voor 2 losse speakers, maar 1 losse stevige sonos luidspreker die samen met de Playbar de muziek bezorgt in de ruimte en voor film kijk ik dan alleen op de Playbar. Mijn usecase is dan idd: ruimtevullend geluid als ik bijv. ah werk ben en film alleen met de Playbar.

Zo kom ik telkens stapjes verder... de Move dacht ik eerst maar die is hartstikke duur en net ietsjes beter maar dan de One. De One is een optie maar alleen klinken ze minder dan duo lees ik overal.
De Five is of spotgoedkoop (ondersteunt alleen S1) of prijzig (die wel voor S2 geschikt zijn).

Vandaar dat ik op de Play 3 uitkom, ook al is die wat ouder..

• Wally2002
Aalst13 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:15:
Meeste ervaringen die je online leest geven aan dat Sonos ones net een tikje voller geluid geven, maar voor surround effecten zijn de boekenplankspeakers m.i. meer dan voldoende, zeker als je een ARC hebt. Het verschil is in ieder geval niet zodanig dat dat voor mij de meerprijs rechtvaardigde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boefje79
  • Nu online
Jemig, die sub erbij (had de beam en rear ones)…wat een wereld van verschil!

Zonder dat de hele kamer trilt, voel je het echt in je lijf, waanzinnig blij mee! (Al blijft het een smak geld)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
boefje79 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:59:
Jemig, die sub erbij (had de beam en rear ones)…wat een wereld van verschil!

Zonder dat de hele kamer trilt, voel je het echt in je lijf, waanzinnig blij mee! (Al blijft het een smak geld)
Toen ik m voor t eerst aansloot hoor je zo’n chime en dan die bass erbij. Schrok zelfs beetje, maar idd wat een intents gevoel!! Iedere dag blij mee

Pagina: 1 ... 141 ... 198 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.