TruePlay is iOS-only dus dat kan kloppen. Hadden ze wel even van tevoren mogen aangeven voor mensen die geen iPhone (meer) hebben.Harold_S schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:30:
Ik heb ook die nieuwe firmware geïnstalleerd en heb het idee dat het geluid niet beter is geworden. Dus ik op zoek naar Trueplay, ik dacht misschien staat het wel uit. Kan ik Trueplay toch niet meer vinden in mijn settings, heel de optie lijkt te zijn verdwenen.
Heb ondertussen ook wel afgelopen tijd een nieuwe Samsung S22 gekocht. Weet nou niet of het daardoor komt of door de firmware upgrade
Op mijn Samsung S8 had ik het wel gewoon in mijn menu staan, kon het aan en/of uitzetten. Calibreren ging inderdaad niet, maar dat heb ik met een iPhone van vriend gedaan.TruePlay is iOS-only dus dat kan kloppen. Hadden ze wel even van tevoren mogen aangeven voor mensen die geen iPhone (meer) hebben.
Ik zie echter dat de optie Trueplay ook daar is verdwenen en al even geen update van de software gedaan
[ Voor 15% gewijzigd door Harold_S op 23-07-2022 15:50 ]
Trueplay zit alleen in de iPhone - of iPad apps. Als je van een iPhone kwam voordat je naar de S22 ging dan is dat inderdaad de reden dat je Trueplay niet meer kunt vinden.Harold_S schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:30:
… Kan ik Trueplay toch niet meer vinden in mijn settings, heel de optie lijkt te zijn verdwenen.
Heb ondertussen ook wel afgelopen tijd een nieuwe Samsung S22 gekocht. Weet nou niet of het daardoor komt of door de firmware upgrade
Dank voor je reactie. Nee hiervoor had ik een Samsung Galaxy S8, een Android, en ik ben 100% zeker dat ik daar ook Trueplay op had. Maar ik kon er niet meer mee dat het aan en uit zetten. Met Iphone van vriend gekalibreerd. Was echt een verbetering en de optie stond altijd aan.Trueplay zit alleen in de iPhone - of iPad apps. Als je van een iPhone kwam voordat je naar de S22 ging dan is dat inderdaad de reden dat je Trueplay niet meer kunt vinden.
Nu is de optie weg uit het menu, van zowel de S8 als de S22.
Ik ga opnieuw iemand met Iphone zoeken, kijken of de optie weer terug komt in het menu.
Ik heb zojuist ergens gelezen dat wanneer je je setup aanpast dat de optie kan verdwijnen. Nu heb ik niets gewijzigd maar toch weg. Ik kan het proberen
Ja dat weet ikLejavh schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:23:
Weet iemand trouwens wat de reden is dat Trueplay iOS only is?
Daardoor is het voor Sonos mogelijk om voor de beperkt aantal profielen van Iphone wel Trueplay te configureren en voor Android niet.
Thanks! Duidelijk en begrijpelijk verhaal.Harold_S schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:31:
[...]
Ja dat weet ikApple gebruikt in al die jaren dat ze op de markt zijn maar 5 verschillende microfoons in hun telefoons, tablets of andere devices. Android daar in tegen gebruikt voor ieder merk, type device een andere microfoon met steeds andere eigenschappen.
Daardoor is het voor Sonos mogelijk om voor de beperkt aantal profielen van Iphone wel Trueplay te configureren en voor Android niet.
Staat gewoon op de website hoor: (copy paste)Frank schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:36:
[...]
TruePlay is iOS-only dus dat kan kloppen. Hadden ze wel even van tevoren mogen aangeven voor mensen die geen iPhone (meer) hebben.
"Trueplay
Deze software meet de akoestiek van je kamer en stemt de speaker af. Ondersteund iOS-apparaat vereist.
Meer informatie"
[ Voor 7% gewijzigd door Amos_x op 23-07-2022 17:21 ]
Niet bij de meest recente update die trueplay reset.Amos_x schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:20:
[...]
Staat gewoon op de website hoor: (copy paste)
"Trueplay
Deze software meet de akoestiek van je kamer en stemt de speaker af. Ondersteund iOS-apparaat vereist.
Meer informatie"
Als je device eenmaal ge-Trueplayed is op een iPhone,kun je de setting die daar uitkomt waarschijnlijk ook op een Android apparaat aan- en uitzetten. Na de update van deze week zijn de Arc’s niet meer ge-Trueplayed en dus vind je de instelling waarschijnlijk niet meer op je Samsung.
Update 14:12 is een flinke stap in de verkeerde richting. Sub g3 klinkt zwaar afgevlakt. Het klinkt net of de bas in stukken wordt gehakt. True-play maakt het ook nog eens slechter. Alsof al het geluid vanuit een buis naar je toe gericht wordt.
Voor nu heb ik true-play uit staan, sub op +8 (normaal +1) en EQ op bas+4 treble+6.
Setup Arc, sub g3, play one 2x
Voor nu heb ik true-play uit staan, sub op +8 (normaal +1) en EQ op bas+4 treble+6.
Ik lees er maar over maar hier 0 problemen na de update. Zit t niet tussen je oren na t lezen van de ervaringen?PEBRU88 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:54:
Update 14:12 is een flinke stap in de verkeerde richting. Sub g3 klinkt zwaar afgevlakt. Het klinkt net of de bas in stukken wordt gehakt. True-play maakt het ook nog eens slechter. Alsof al het geluid vanuit een buis naar je toe gericht wordt.
Owner of DBIT Consultancy
Welke ervaringen? Ik omschreef zojuist mijn eigen ervaring. Dan zit het niet tussen de orenDennusB schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:28:
[...]
Ik lees er maar over maar hier 0 problemen na de update. Zit t niet tussen je oren na t lezen van de ervaringen?
Bij het spelen van gt7 heb ik afgelopen dagen meerdere keren moeten checken of de sub het wel deed, gaf bijzonder weinig geluid. Naderhand kwam ik erachter dat het ging om een nieuwe update
[ Voor 22% gewijzigd door PEBRU88 op 24-07-2022 15:02 ]
Ik vind het geluid echt een stuk minder geworden en volume moet ook een stuk harder worden ingesteld. "Rallye schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:49:
Als je device eenmaal ge-Trueplayed is op een iPhone,kun je de setting die daar uitkomt waarschijnlijk ook op een Android apparaat aan- en uitzetten. Na de update van deze week zijn de Arc’s niet meer ge-Trueplayed en dus vind je de instelling waarschijnlijk niet meer op je Samsung.
Dit klopt wel met wat ik ook in de volgende URL heb teruggevonden. Pag.3 is wel heel duidelijk
Meer reacties https://en.community.sono...28995/patch-14-12-6872252
Dit bevestigd mijn luisterervaring.
[ Voor 31% gewijzigd door Harold_S op 24-07-2022 19:04 ]
Grappig dat je het zegt. Ik had exact hetzelfde. Ging met m’n hand de sub in om te voelen of deze nog trilde.PEBRU88 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:58:
[...]
Welke ervaringen? Ik omschreef zojuist mijn eigen ervaring. Dan zit het niet tussen de oren
Bij het spelen van gt7 heb ik afgelopen dagen meerdere keren moeten checken of de sub het wel deed, gaf bijzonder weinig geluid. Naderhand kwam ik erachter dat het ging om een nieuwe update
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Mwah..Harold_S schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:50:
[...]
Ik vind het geluid echt een stuk minder geworden en volume moet ook een stuk harder worden ingesteld. "
Dit klopt wel met wat ik ook in de volgende URL heb teruggevonden. Pag.3 is wel heel duidelijk![]()
Meer reacties https://en.community.sono...28995/patch-14-12-6872252
Dit bevestigd mijn luisterervaring.zonder het nog eerst van iemand anders te hebben vernomen.
Voelt een beetje als confirmation bias ditIMHO this is an excellent update. I have an Arc, Ones and Sub and have always found this quite poor with music - way too in your face and bass heavy. The tweaking of the arc in this newest update gives a WAY better overall sound. Instead of having bass at -3, treble at +3, loudness off, sub at -5...and still having the music thudding off my concrete walls, I now have well-balanced sound with bass at -1, treble at +1, loudness on and sub at 0. The arc has always been good for classical and jazz, but I found too intrusive for pop and rock. This update gets a big thumbs up from me.
YouTube: YouTube
Dit youtube kanaal ervaar ik als professioneel en grondig op het gebied van sonos tips en testing. Binnenkort zal er een video verschijnen met een test en kalibraties met de huidige software
Dit youtube kanaal ervaar ik als professioneel en grondig op het gebied van sonos tips en testing. Binnenkort zal er een video verschijnen met een test en kalibraties met de huidige software
Van Reddit:
TLDR: With 14.12, Trueplay has a bug where the sub EQ is not set the way it used to be, and the "Sub Audio" setting turns up the 60hz to 80hz and does not affect the 40hz and lower frequencies.
If you turn off Trueplay, you will get a sound that is more like what you are used to, but it will still not sound as good as what you are used to due to peaks and valleys in the frequency spectrum due to your room.
TLDR: With 14.12, Trueplay has a bug where the sub EQ is not set the way it used to be, and the "Sub Audio" setting turns up the 60hz to 80hz and does not affect the 40hz and lower frequencies.
If you turn off Trueplay, you will get a sound that is more like what you are used to, but it will still not sound as good as what you are used to due to peaks and valleys in the frequency spectrum due to your room.
Ik kan er niet echt een eenduidig antwoord op vinden, maar na járen Sonos (en ondertussen heb ik 10+ devices in huis staan) kom ik er eigenlijk nu pas achter dat Sonos niet echt heel zacht kan. Wij hebben allebei bijvoorbeeld een Play:1 bij onze werkplek staan, maar als je die op volume 1 zet is het eigenlijk nog steeds te hard.
Zijn er ooit bij Sonos geluiden geweest om dit (softwarematig?) aan te kunnen passen? Of (zal vast niet) zijn hier tweaks voor te bedenken? (behalve de Sonos in dempend materiaal inpakken?)
Zijn er ooit bij Sonos geluiden geweest om dit (softwarematig?) aan te kunnen passen? Of (zal vast niet) zijn hier tweaks voor te bedenken? (behalve de Sonos in dempend materiaal inpakken?)
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Na mijn eerste positieve ervaring met de officiele sonos refurbished shop (beam gen 1, eerder besproken) dacht ik dit weekend eens de shop leeg te trekken door een aantal One's te bestellen. (One en One SL)
Helaas niet voorradig.
Wel hebben ze nog steeds beams gen 1 voor wie geinteresseerd is.
Misschien maar goed ook, heb ze niet echt nodig, maar ik was in "shopping spree" gemoedstoestand.
Helaas niet voorradig.
Misschien maar goed ook, heb ze niet echt nodig, maar ik was in "shopping spree" gemoedstoestand.
Heb je een volumelimiet ingesteld op je Sonos speakers toevallig? Ik heb dat zelf wel gedaan, omdat ik vind dat ze op 100% veel te hard kunnen voor wat ik nodig heb en daardoor de volume-instelling ook niet echt handig werkt. De meeste speakers heb ik gelimiteerd op 40% waardoor de volume-instelling ook over die 40% verdeeld wordt. Misschien is dat iets voor jouw situatie?spaceboy schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:17:
Ik kan er niet echt een eenduidig antwoord op vinden, maar na járen Sonos (en ondertussen heb ik 10+ devices in huis staan) kom ik er eigenlijk nu pas achter dat Sonos niet echt heel zacht kan. Wij hebben allebei bijvoorbeeld een Play:1 bij onze werkplek staan, maar als je die op volume 1 zet is het eigenlijk nog steeds te hard.
Kan niet wachten op de nieuwe update. Dramatische update.knights16 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:51:
Van Reddit:
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik ga denk ik de Sonos auto-update maar uit zetten. Ik heb dan wel geen sub maar het hele gedoe met de surround dropouts/delay wat uiteindelijk 2 maanden heeft geduurd heeft wel een nare smaak achtergelaten. En nu dit weer.
Ik ben op zoek naar wat ervaringen betreft het luisteren van muziek op een Sonos set. Op dit moment heb ik een Denon versterker en twee Mordaunt-Short speakerzuilen. Het geluid hieruit is erg goed (vind ik), maar qua looks niet het meest mooie en op dit moment is het ook niet mogelijk om het aan te sluiten op mijn TV.
In verband met een nieuw huis ben ik daarom op zoek naar wat mooiers qua look en spreekt de handigheid/gebruiksvriendelijkheid/uitbreidbaarheid van Sonos mij wel aan. Sonos stond al lang op de radar, zo had ik een combinatie van de Arc, sub en twee One's in gedachten. De twee One's zou ik dan als achterspeakers gebruiken zodat ik ook "5.1" heb met films kijken. Nu heb ik afgelopen weekend bij iemand dit geluisterd en was ik nogal underwhelmed qua geluid toen we muziek gingen luisteren.
Zijn er mensen die een dergelijke switch ook hebben gemaakt? En zo ja: heb ik bijvoorbeeld nog twee One's extra nodig? Of een Five? De woonkamer straks is zo'n 50 m2 groot.
Alvast bedankt!
Mocht ik dit niet in het juiste topic hebben geplaatst hoor ik het ook graag!
In verband met een nieuw huis ben ik daarom op zoek naar wat mooiers qua look en spreekt de handigheid/gebruiksvriendelijkheid/uitbreidbaarheid van Sonos mij wel aan. Sonos stond al lang op de radar, zo had ik een combinatie van de Arc, sub en twee One's in gedachten. De twee One's zou ik dan als achterspeakers gebruiken zodat ik ook "5.1" heb met films kijken. Nu heb ik afgelopen weekend bij iemand dit geluisterd en was ik nogal underwhelmed qua geluid toen we muziek gingen luisteren.
Zijn er mensen die een dergelijke switch ook hebben gemaakt? En zo ja: heb ik bijvoorbeeld nog twee One's extra nodig? Of een Five? De woonkamer straks is zo'n 50 m2 groot.
Alvast bedankt!
Mocht ik dit niet in het juiste topic hebben geplaatst hoor ik het ook graag!
Lees ik hier een bericht van iemand die geen keuze kan of durft te maken en maar blijft vergelijken met YouTube filmpjes over beste soundbar[b]RBH in "Sonos ervaringen- en discussietopic"
Extra One's of Five heb je niet nodig met 50m2.
Hier ook 14.12 (automatisch) geïnstalleerd op mijn Arc/Sub/2*One.
Er zit totaal geen “oemph” meer in, sub lijkt helemaal afgevlakt en autotune aan of uit lijkt niets beter te maken.
Onbegrijpelijk dat een bedrijf als Sonos zich 2x in korte tijd zichzelf in z’n voet kan schieten.
Er zit totaal geen “oemph” meer in, sub lijkt helemaal afgevlakt en autotune aan of uit lijkt niets beter te maken.
Onbegrijpelijk dat een bedrijf als Sonos zich 2x in korte tijd zichzelf in z’n voet kan schieten.
Gewoon even sparren. Omdat ik het leuk vind om dingen te doortasten.
Ik heb;
Arc, met 2 SYMFONISK-lampen als surround en Sub
SYMFONISK-lamp
SYMFONISK-lijst
Roam
Ik sluit alles, behalve die laatste natuurlijk, aan met ethernet, maar ben nog niet zover. Daarom zit ik nu te spelen met onderlinge draadloze werking en mogelijke instellingen.
In de basis betekent WM 0 ethernet, en WM 1 wifi. Ik weet inmiddels dat ik wifi per speaker kan uitschakelen zodra deze met ethernet verbonden is.
Inmiddels snap ik ook dat dat niet alleen iets betekent voor die speaker, maar ook voor andere speakers waarop wifi ingeschakeld is. Die zou namelijk SonosNet kunnen gebruiken zolang minstens één bedrade speaker wifi ingeschakeld heeft.
Wat ik een beetje verwarrend vind, is dat dan ook WM 0 weergegeven wordt. Het zette mij op het verkeerde been omdat ik dacht dat er een kabel aangesloten was, maar de speaker niet meer werkte toen op alle andere bedrade speakers wifi uit ging.
Waarom zou Sonos ethernet en SonosNet op één hoop gooien? Iemand ideeën bij?
En zijn er ook nog mensen die zeggen, waarom zou je in een situatie met fatsoenlijk wifi, zo graag kabels willen aansluiten?
Geen concrete vragen of problemen, op zoek naar suggesties.
Ik heb;
Arc, met 2 SYMFONISK-lampen als surround en Sub
SYMFONISK-lamp
SYMFONISK-lijst
Roam
Ik sluit alles, behalve die laatste natuurlijk, aan met ethernet, maar ben nog niet zover. Daarom zit ik nu te spelen met onderlinge draadloze werking en mogelijke instellingen.
In de basis betekent WM 0 ethernet, en WM 1 wifi. Ik weet inmiddels dat ik wifi per speaker kan uitschakelen zodra deze met ethernet verbonden is.
Inmiddels snap ik ook dat dat niet alleen iets betekent voor die speaker, maar ook voor andere speakers waarop wifi ingeschakeld is. Die zou namelijk SonosNet kunnen gebruiken zolang minstens één bedrade speaker wifi ingeschakeld heeft.
Wat ik een beetje verwarrend vind, is dat dan ook WM 0 weergegeven wordt. Het zette mij op het verkeerde been omdat ik dacht dat er een kabel aangesloten was, maar de speaker niet meer werkte toen op alle andere bedrade speakers wifi uit ging.
Waarom zou Sonos ethernet en SonosNet op één hoop gooien? Iemand ideeën bij?
En zijn er ook nog mensen die zeggen, waarom zou je in een situatie met fatsoenlijk wifi, zo graag kabels willen aansluiten?
Geen concrete vragen of problemen, op zoek naar suggesties.
Huh? Nee, ik ben oprecht benieuwd of ik het huidige geluid kan repliceren of benaderen met Sonos in wat voor opstelling dan ook.Harold_S schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:58:
[...]
Lees ik hier een bericht van iemand die geen keuze kan of durft te maken en maar blijft vergelijken met YouTube filmpjes over beste soundbar![]()
Extra One's of Five heb je niet nodig met 50m2.
Ik vraag me af of de instellingen op de Sonos set die ik beluisterde verkeerd stond of dat het gewoon niet zo goed is met muziek als ik hoopte.
Zelf heb ik een compacte woonkamer met daarin een beam gen 2, 2x one sl en een sub g3. Kom vanaf een Sony receiver en twee Kef speakerzuilen. Geluidsbeleving is voor mij prima als ik muziek luister, maar of jij dat ook zo vindt kan ik niet garanderen. Je mag er vanuit gaan dat je met een Arc een nog beter geluid hebt. Muziek die ik luister is vooral de grote bands uit de 80’s, elektronisch en huidige muziek.RBH schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:30:
[...]
Huh? Nee, ik ben oprecht benieuwd of ik het huidige geluid kan repliceren of benaderen met Sonos in wat voor opstelling dan ook.
Ik vraag me af of de instellingen op de Sonos set die ik beluisterde verkeerd stond of dat het gewoon niet zo goed is met muziek als ik hoopte.
Ps, als je in de buurt van Nijmegen woont mag je best eens komen luisteren.
[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Freeze op 26-07-2022 08:16 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Thanks! En ook bedankt voor het aanbod, andere kant van het land helaas. Ik ga wel even in een winkel wat opstellingen nog luisteren.Mr. Freeze schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 06:28:
[...]
Zelf heb ik een compacte woonkamer met daarin een beam gen 2, 2x one sl en een sub g3. Kom vanaf een Sony receiver en twee Kef speakerzuilen. Geluidsbeleving is voor mij prima als ik muziek luister, maar of jij dat ook zo vindt kan ik niet garanderen. Je mag er vanuit gaan dat je met een Arc een nog beter geluid hebt. Muziek die ik luister is vooral de grote bands uit de 80’s, elektronisch en huidige muziek.
Ps, als je in de buurt van Nijmegen woont mag je best eens komen luisteren.
@Melvin.P Je kunt Sonos niet enkel op ethernet aansluiten: je krijgt altijd een Sonosnet als je een speaker bedraad aansluit. Als je dan “WiFi” uitzet (en het Sonosnet feitelijk uitzet), gaat alle draadloze verbindingen uit, dus ook Sonosnet en de dedicated 5Ghz-verbinding voor surround en Sub.
Sonos raadt overigens af om de Sub en de surrounds bedraad aan te sluiten - de kans op vertraging is dan veel groter als met de dedicated 5Ghz-verbinding die een Arc normaal aanmaakt.
Sonosnet geeft, ook bij “goeie wifi” minder kans op storingen. Misschien juist vooral als je een netwerk hebt met access points of mesh. Eén (liefst centraal gelegen) speaker bedraad aansluiten (of een Boost, maar niet een Sub of de surrounds) is een prima idee. Ik zie geen voordeel om alles bedraad aan te sluiten.
Sonos raadt overigens af om de Sub en de surrounds bedraad aan te sluiten - de kans op vertraging is dan veel groter als met de dedicated 5Ghz-verbinding die een Arc normaal aanmaakt.
Sonosnet geeft, ook bij “goeie wifi” minder kans op storingen. Misschien juist vooral als je een netwerk hebt met access points of mesh. Eén (liefst centraal gelegen) speaker bedraad aansluiten (of een Boost, maar niet een Sub of de surrounds) is een prima idee. Ik zie geen voordeel om alles bedraad aan te sluiten.
[ Voor 31% gewijzigd door Rallye op 26-07-2022 18:16 ]
Heb dit geprobeerd, dank voor je suggestie. Maar helaas. In de oude situatie (op 100% instelling):Phontana schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:12:
[...]
Heb je een volumelimiet ingesteld op je Sonos speakers toevallig? Ik heb dat zelf wel gedaan, omdat ik vind dat ze op 100% veel te hard kunnen voor wat ik nodig heb en daardoor de volume-instelling ook niet echt handig werkt. De meeste speakers heb ik gelimiteerd op 40% waardoor de volume-instelling ook over die 40% verdeeld wordt. Misschien is dat iets voor jouw situatie?
Volumestand 0 = uit
Volumestand 1 = net te hard
Nieuwe situatie (op 40% instelling):
Volumestand 0 = uit
Volumestand 1 = uit
Volumestand 2 = net te hard
Zo te horen verschuift de 'net te hard' dus gewoon een stapje naar rechts en het lijkt of de Sonos (heb het op de nieuwe Play Bar en Play 1 getest) gewoon niet écht zacht kan. Ik heb het dan over 'vlakbij de Play 1 op je laptop zitten en op laagste volume internetradio luisteren'.
Hebben jullie hier geen last van?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Jawel, is met ieder device van de Sonos Reeks. Bij supportdesk Sonos een known issue maar staat niet boven aan de lijst om op te lossen. Goed zoeken op Internet, dan kom je er meer meldingen van tegen.
Voorlopig zal je het dus nog even moeten accepteren en kenbaar maken bij de support van Sonos.
Ik heb het ook even geprobeerd, want ik zet de muziek nooit zo zacht normaal gesprokenspaceboy schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:25:
[...]
Zo te horen verschuift de 'net te hard' dus gewoon een stapje naar rechts en het lijkt of de Sonos (heb het op de nieuwe Play Bar en Play 1 getest) gewoon niet écht zacht kan. Ik heb het dan over 'vlakbij de Play 1 op je laptop zitten en op laagste volume internetradio luisteren'.
Hebben jullie hier geen last van?
Merk dat ik de laatste tijd steeds meer interesse krijg in de Sub. Heb tot dusver de boot afgehouden omdat ik in een appartement (bj 2007) woon en niet die buurman wil zijn die altijd een pokkeherrie maakt met zijn films/series. Momenteel heb ik de Arc en One SL surrounds wat opzich prima bevalt. Maar soms mis ik die low-end wel. De hernieuwde interesse komt eigenlijk omdat ik erachter ben gekomen dat de Arc blijkbaar veel beter tot zijn recht komt als die is 'vrijgemaakt' voor de medium/highs door een Sub te koppelen.
Ik heb nu dus enkele volume testjes gedaan door een film op 50 volume te zetten met bass +10 (normaal kijk ik altijd op volume 30 of 40 met +0 bass) en tot mijn grote verbazing was er niks te horen (of voelen) in zowel de hal en de berging direct onder de Arc. Alleen tijdens explosies/actie scenes hoorde je vaagjes geluid zonder trillingen o.i.d. Het enige dingetje is wellicht dat de Sub tussen mijn bank en een muur zou komen te staan die grenst aan slaapkamers van de buren. Maar zelfs 40 volume is doorgaans al overkill dus ik neem aan dat het niet zo'n probleem zou zijn als die op een acceptabel niveau staat ingesteld.
Maar ja, dat prijskaartje blijft een obstakel. Dat ding is bijna even duur als de Arc. Lastig lastig...
Ik heb nu dus enkele volume testjes gedaan door een film op 50 volume te zetten met bass +10 (normaal kijk ik altijd op volume 30 of 40 met +0 bass) en tot mijn grote verbazing was er niks te horen (of voelen) in zowel de hal en de berging direct onder de Arc. Alleen tijdens explosies/actie scenes hoorde je vaagjes geluid zonder trillingen o.i.d. Het enige dingetje is wellicht dat de Sub tussen mijn bank en een muur zou komen te staan die grenst aan slaapkamers van de buren. Maar zelfs 40 volume is doorgaans al overkill dus ik neem aan dat het niet zo'n probleem zou zijn als die op een acceptabel niveau staat ingesteld.
Maar ja, dat prijskaartje blijft een obstakel. Dat ding is bijna even duur als de Arc. Lastig lastig...
Dit is makkelijk zeggen vanaf deze kant, maar er gaat echt een wereld van geluid open als je een sub koopt. Ik vond m ook duur maar 1 van de beste aankopen van vorig jaar.Frank schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:58:
Merk dat ik de laatste tijd steeds meer interesse krijg in de Sub. Heb tot dusver de boot afgehouden omdat ik in een appartement (bj 2007) woon en niet die buurman wil zijn die altijd een pokkeherrie maakt met zijn films/series. Momenteel heb ik de Arc en One SL surrounds wat opzich prima bevalt. Maar soms mis ik die low-end wel. De hernieuwde interesse komt eigenlijk omdat ik erachter ben gekomen dat de Arc blijkbaar veel beter tot zijn recht komt als die is 'vrijgemaakt' voor de medium/highs door een Sub te koppelen.
Dat sentiment komt idd veel langs online. Het is echt verleidelijk als finishing touch van de hele setup. Ik denk dat ik eigenlijk op het punt ben dat ik al beslist heb om ‘m te kopen en mezelf nu probeer over te halenDennusB schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:40:
[...]
Dit is makkelijk zeggen vanaf deze kant, maar er gaat echt een wereld van geluid open als je een sub koopt. Ik vond m ook duur maar 1 van de beste aankopen van vorig jaar.
Ik heb jarenlang hetzelfde gehad. En gedacht. Ben pas over nu ik vrijstaand woon. Nu voel ik me er pas relaxed bij richting buren...Frank schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:58:
Ik woon ook in een appartement (uit 95), heb goed contact met de buren en ze hebben nergens last van. En de sub staat op +5
Scheelt dat ie trillingsvrij is, er is geen contact geluid!Jeoh schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:21:
Ik woon ook in een appartement (uit 95), heb goed contact met de buren en ze hebben nergens last van. En de sub staat op +5
Ik zet soms beneden de sub +8 bij gave films terwijl de baby boven slaapt. Buren klagen niet, baby wordt niet wakker. Huis uit 1980. Het voegt zo veel toe!Frank schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:02:
[...]
Dat sentiment komt idd veel langs online. Het is echt verleidelijk als finishing touch van de hele setup. Ik denk dat ik eigenlijk op het punt ben dat ik al beslist heb om ‘m te kopen en mezelf nu probeer over te halen
Jeoh schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:21:
Kijk dat geeft de burger moed! Je leest online zoveel horrorverhalen over overlast met de sub, maar 99 van de 100 keer blijkt het dan te gaan om Amerikanen die in een houten constructie wonen met gipsmurenAlekz87 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:57:
[...]
Ik zet soms beneden de sub +8 bij gave films terwijl de baby boven slaapt. Buren klagen niet, baby wordt niet wakker. Huis uit 1980. Het voegt zo veel toe!
Moet zeggen dat ik voor een appartement redelijk geïsoleerd zit. Ik heb aan één kant naast me buren, maar die zitten 2 kamers verderop (als ze al thuis zijn). Boven me zit een knakker die zelf ook altijd een pleurisherrie maakt, dus daar maak ik me niet druk omspaceboy schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:16:
[...]
Ik heb jarenlang hetzelfde gehad. En gedacht. Ben pas over nu ik vrijstaand woon. Nu voel ik me er pas relaxed bij richting buren...

[ Voor 25% gewijzigd door Frank op 27-07-2022 19:18 ]
Fijn om deze reacties te lezen...ik krijg eind van het jaar de sleutel van een nieuwbouw appartement, dat ik wil gaan "Sonosifiseren"....
Ga ervan uit dat (geluid)isolatie een stuk beter is nu...maar toch fijn om te lezen dat de overlast die je veroorzaakt als het goed is meevalt
Ga ervan uit dat (geluid)isolatie een stuk beter is nu...maar toch fijn om te lezen dat de overlast die je veroorzaakt als het goed is meevalt
Nou de Sub is binnen
Wat heb ik die lows gemist. Ik heb nog niet echt uitgebreid content gekeken, wel muziek geluisterd. Qua potentiële overlast zit het wel goed denk ik. Met volume 50 en Sub Audio/Bass beide op +5 hoor je alleen de actie scenes vaagjes als je er direct onder staat een verdieping lager. Op 40 moet het dan nog een stuk beter te doen zijn denk ik. Ga ongetwijfeld nog veel tweaken aan de settings om het helemaal naar m'n zin te krijgen.
Al met al is de Sub zeker een toegevoegde waarde. Toch kan ik me voorstellen dat genoeg mensen het geld er niet voor over hebben. Je moet wel echt een liefhebber zijn om €700+ voor de de Sub neer te tellen.
Al met al is de Sub zeker een toegevoegde waarde. Toch kan ik me voorstellen dat genoeg mensen het geld er niet voor over hebben. Je moet wel echt een liefhebber zijn om €700+ voor de de Sub neer te tellen.
[ Voor 4% gewijzigd door Frank op 28-07-2022 17:17 ]
Tip van de dag: Doe even een Trueplay sessie nu je je sub hebt staan! Is een verschil van dag en nachtFrank schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:15:
Nou de Sub is binnenWat heb ik die lows gemist. Ik heb nog niet echt uitgebreid content gekeken, wel muziek geluisterd. Qua potentiële overlast zit het wel goed denk ik. Met volume 50 en Sub Audio/Bass beide op +5 hoor je alleen de actie scenes vaagjes als je er direct onder staat een verdieping lager. Op 40 moet het dan nog een stuk beter te doen zijn denk ik. Ga ongetwijfeld nog veel tweaken aan de settings om het helemaal naar m'n zin te krijgen.
Klopt, dat is het eerste wat ik heb gedaanDennusB schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:51:
[...]
Tip van de dag: Doe even een Trueplay sessie nu je je sub hebt staan! Is een verschil van dag en nacht
zorg er wel voor dat je nog even niet update naar 14.12 want dan word je sub weer zo goed als nutteloos.
Is ook weer niet helemaal waar. Als je je sub volume beetje plust en je overall volume wat verhoogd heb je bijna hetzelfde als voorheen.rsint schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:18:
zorg er wel voor dat je nog even niet update naar 14.12 want dan word je sub weer zo goed als nutteloos.
Ik moet je wel toegeven dat het geen goede update is.
Oneens, als je het subvolume omhoog zet dan boost hij enkel de 60-80hz. Niet het echte laag daaronder. Het klinkt veel meer midbass.Alekz87 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:14:
[...]
Is ook weer niet helemaal waar. Als je je sub volume beetje plust en je overall volume wat verhoogd heb je bijna hetzelfde als voorheen.
Ik moet je wel toegeven dat het geen goede update is.
zie ook hier
https://en.community.sono...-14-12-sub-issues-6872492
Helaas al te laat hierrsint schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:18:
In dat geval staat je nog wat te wachten wanneer ze het gefixed hebben.Frank schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:32:
[...]
Helaas al te laat hierHeb na 14.12 auto-update pas uitgezet. Maar het was idd wel een ding waar ik ff bij stil stond toen de sub binnen kwam, dat de ervaring momenteel wellicht niet helemaal representatief is.. Maar aangezien ik nu al tevreden ben kan het alleen maar beter worden met bugfixes
Dan eerst even de opening van Edge of tomorrow draaien en Dune.
en dan gaan nadenken over een tweede sub.
Zelfde probleem ervaar ik ook. Ik vind ook dat mn Sonos set (Beam Gen1, 2x One, 1x Sub) niet zacht genoeg kan. Het is evenwel geen hardware beperking. Ben er achter gekomen dat als je via AirPlay iets streamt je het volume wel een stuk zachter kunt krijgen. Zelfs tot het niveau dat de muziek echt alleen nog hoorbaar is als je met je oor op de speaker zit.Rallye schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:49:
@Phontana @spaceboy Ik heb er ook geen last van maar op de Sonos-fora komt er wel af en toe iemand langs die vindt dat zijn Sonos niet zacht genoeg kan. Dit is al jaren zo.
Niet dat dat nog nuttig is, maar wel bewijs dat het dus softwarematig op te lossen is. De volume beperking in de Sonos app doet idd weinig.
Omdat ik bijna alleen maar Android devices heb zonder Airplay heb ik leren leven met volume op standje 2. Met de nieuwe 'hey Sonos' voice command is dat ook makkelijk in stellen.
Ontspan.
YouTube: Sonos! What did you do to the Arc with 14.12?!
Review en test van de nieuwe software. Dit gaat alleen om de Arc
Review en test van de nieuwe software. Dit gaat alleen om de Arc
[ Voor 8% gewijzigd door PEBRU88 op 29-07-2022 20:58 ]
Meh, One in de keuken, irriteer me aan die lange standaard kabel. Net voor 20 euro een korte kabel gekocht bij Sonos (0.5m). Toch veel beter dan die kabelmeuk. Maarja 20 euro. Loslaten, niet nadenken en bestellen.
Vebos.nl kan je ze goedkoper krijgen.Stimulate14 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 08:28:
Meh, One in de keuken, irriteer me aan die lange standaard kabel. Net voor 20 euro een korte kabel gekocht bij Sonos (0.5m). Toch veel beter dan die kabelmeuk. Maarja 20 euro. Loslaten, niet nadenken en bestellen.
Afknippen en een platte stekker aanzetten.Stimulate14 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 08:28:
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Fix voor de sub komt eraan
https://en.community.sono...8985/14-12-update-6872573
Please note, we have identified an issue for some users of Arc, Beam and Ray whose configuration includes a Sub (with or without surrounds), who may find their Sub output is lower than desired after performing a new Trueplay tuning.
Users with Beam or Ray bonded with Sub can increase the Sub level for a more powerful low-end response, however this won’t have the same impact for Arc users. Customers using Arc bonded with a Sub (and/or surrounds) who find their Sub output is lower than desired following performing a new Trueplay tuning, should temporarily disable Trueplay on Arc until this is addressed by an upcoming software update.
Vandaag met de €20,- kortingsbon bij Ikea de Symfonisk Frame gehaald. Ideaal voor aan de wand onder de overkapping.
Geen gedoe meer met airplayen naar een express of via een ChromeCast Audio (En dus iedere keer een switch om moeten zetten).
Vergroot meteen het netwerk waardoor de Roam het ook beter doet in de tuin.
Ik ben blij!
Geen gedoe meer met airplayen naar een express of via een ChromeCast Audio (En dus iedere keer een switch om moeten zetten).
Ik ben blij!
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Is zo’n Frame geschikt om hele jaar buiten te hangen? Ivm vocht/winter/regen.Serena schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:15:
Vandaag met de €20,- kortingsbon bij Ikea de Symfonisk Frame gehaald. Ideaal voor aan de wand onder de overkapping.
Ik ben blij!
Recentelijk verhuisd van een huurappartement naar een huurhuis, en begint nu toch wel te kriebelen om eindelijk een Sub aan te schaffen, voor mijn Arc. Durfde het voorheen nooit aan omdat ik de onderburen niet tot last wilde zijn. Nu heb ik enkel aan een kant buren (hoekwoning), en ik vermoed dat het geluid hier niet zo snel door de muren heen zal gaan. Ik zag bij de oosterburen aanbiedingen van rond de €680/690 voor de Sub 3, dus hopelijk krijgen we hier binnenkort ook nog wat aanbiedingen voor de Sub.
Slim idee. Ga ik inderdaad ook de korting voor gebruiken! ThanksSerena schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:15:
Ik ben blij!
Recentelijk heb ik de Sonos Ray gekocht, ik heb een kleine huiskamer dus dat gaat prima! Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor het kijken van films, games en hier en daar wat Youtube.
Maar nu m'n vraag, het valt me op dat bij de reclames van Youtube het geluid uit de Sonos Ray ineens 2-3x keer zo hard is. Hoe komt dit en wat kan ik hier aan doen?
Maar nu m'n vraag, het valt me op dat bij de reclames van Youtube het geluid uit de Sonos Ray ineens 2-3x keer zo hard is. Hoe komt dit en wat kan ik hier aan doen?
Niets, dat is een tactiek van YouTube om reclames op te laten vallen.Maart1992 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:56:
Recentelijk heb ik de Sonos Ray gekocht, ik heb een kleine huiskamer dus dat gaat prima! Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor het kijken van films, games en hier en daar wat Youtube.
Hangt echt diep onder de overkapping. Mijn boekenplankspeakers stonden ook al 6 jaar buiten zonder problemen.Alekz87 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:32:
[...]
Is zo’n Frame geschikt om hele jaar buiten te hangen? Ivm vocht/winter/regen.
TV laat ik ook in de winter hangen, heb ik een vuilniszak over gedaan. Maar kan hem natuurlijk ook heel eenvoudig weer naar binnen halen.
Ik check regelmatig de officiele refurbished store, https://www.sonos.com/nl-nl/shop/certified-refurbished, maar er zijn nooit One (SL) (gen1/gen2) op voorraad 
Er zijn wel nog steeds beam gen 1's op voorraad. Ik vermeld het maar na mijn erg positieve ervaring. 300 euro is een koopje voor dit soort speaker, als je niet per se de 'e' nodig hebt in eARC. (of 'atmos').
Zeer prettige speaker en toch 200 euro minder dan de beam gen 2. Ik geniet er van alvast.
Ik heb wel een zeer uitgesproken mening ivm de controverse over die laatste update. Als frisse sonos gebruiker maakt me dit wel zeer ongerust, en vind ik dat eigenlijk niet kunnen. Connected en smart prima, maar blijkt dus dat je eenzijdig een mindere ervaring kan opgedrongen worden, en er bijna niets aan kan veranderen.
Als iemand die steeds voornamelijk een (domme) amplifier had met 2 bookshelf speakers is dat wel even 'wennen'.
Er zijn wel nog steeds beam gen 1's op voorraad. Ik vermeld het maar na mijn erg positieve ervaring. 300 euro is een koopje voor dit soort speaker, als je niet per se de 'e' nodig hebt in eARC. (of 'atmos').
Zeer prettige speaker en toch 200 euro minder dan de beam gen 2. Ik geniet er van alvast.
Ik heb wel een zeer uitgesproken mening ivm de controverse over die laatste update. Als frisse sonos gebruiker maakt me dit wel zeer ongerust, en vind ik dat eigenlijk niet kunnen. Connected en smart prima, maar blijkt dus dat je eenzijdig een mindere ervaring kan opgedrongen worden, en er bijna niets aan kan veranderen.
Als iemand die steeds voornamelijk een (domme) amplifier had met 2 bookshelf speakers is dat wel even 'wennen'.
Er staat overigens wel een refurbished zwarte Sonos Move op nu.
Zo heb ik de mijne ook gekocht.
Serieus goede speaker, overweeg zelfs er tzt een stereopaar van te maken.
ik ook half jaartje geleden 2x Sonos Move refurb via Sonos zelf besteld. Een stereo pair Sonos Move (met TruePlay aan) klinkt echt heerlijk.rsint schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:35:
Ze staan binnen standaard op hun oplaadstation, pak ze zo op en neem ze mee naar de tuin of op m'n boot met een dagje varen.
Voor mij 1 van de betere Sonos speakers ooit.
Ik ben van de week toch overstag gegaan en heb toen de Sub Gen 3 besteld. Deze is vandaag binnen gekomen, heb hem toegevoegd aan de Arc en heb opnieuw Trueplay gedaan. Ik las iets over dat met deze update (14.12), de Sub niet optimaal werkt in combinatie met Trueplay, maar goed dat verschil zal ik dan merken wanneer ze dat gefixed hebben met de volgende update.
Iemand nog tips voor het aanpassen van de EQ en het Sub niveau?
Maakt het trouwens uit in welke oriëntatie ik de Sub heb staan? Als in de smalle kant naar voren gericht, of de brede kant met het gat naar voren gericht, of diagonaal? Of maakt dat totaal niet uit?
Maakt het trouwens uit in welke oriëntatie ik de Sub heb staan? Als in de smalle kant naar voren gericht, of de brede kant met het gat naar voren gericht, of diagonaal? Of maakt dat totaal niet uit?
Maakt niet uit. Die van mij staat “normaal” maar dan een halve meter naast me, naast de bank.Simone96 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 18:19:
Ik ben van de week toch overstag gegaan en heb toen de Sub Gen 3 besteld. Deze is vandaag binnen gekomen, heb hem toegevoegd aan de Arc en heb opnieuw Trueplay gedaan. Ik las iets over dat met deze update (14.12), de Sub niet optimaal werkt in combinatie met Trueplay, maar goed dat verschil zal ik dan merken wanneer ze dat gefixed hebben met de volgende update.
Ik heb nu de audio van de sub op +6 soms +7. EQ (bass) van de arc op +2. Maar heb t een tikkeltje hoger staan dan voorheen door de laatste update. Was niet helemaal blij hoe het geheel nu klonk. Normaliter laat ik alles op standaard (0) en gooi ik de sub hoger. Ik hou van wegtrillen.
Deze man geeft vaak goeie bruikbare tips. Is hier ook vaker voorbij gekomen zag ik.
https://youtube.com/c/PeterPee
[ Voor 6% gewijzigd door Alekz87 op 04-08-2022 18:56 ]
Ik zit te wachten op een witte.. Het gaat er nu echt van komen.rsint schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:35:
vorige week was de Sonos One (gen 2) terug op voorraad in de refurbished shop. Ik was op vakantie en had niet meteen m'n betaalgegevens bij de hand, dus heb het even opzij gelegd, en toen ik een tweetal dagen later keek, was 'ie al terug weg.
Ze komen dus soms terug op voorraad, zoveel is duidelijk, maar wel snel niet meer beschikbaar. You snooze, you lose
Ze komen dus soms terug op voorraad, zoveel is duidelijk, maar wel snel niet meer beschikbaar. You snooze, you lose
Toch wel benieuwd wanneer er een nieuwe update volgt voor de sonos. Sinds de vorige FW update heb ik noodgewongen trueplay uit moeten schakelen op m’n arc+sub want de bass is volledig verwoest.
Blijft gek, hier nergens last van. Ook niet na uitvoeren van nieuwe TruePlay. Vaag dat het probleem soms voorkomt en soms nietAlekz87 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:39:
Toch wel benieuwd wanneer er een nieuwe update volgt voor de sonos. Sinds de vorige FW update heb ik noodgewongen trueplay uit moeten schakelen open arc+sub want de bass is volledig verwoest.
Wellicht hoor je het niet. Maar de metingen liegen niet.DennusB schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:40:
[...]
Blijft gek, hier nergens last van. Ook niet na uitvoeren van nieuwe TruePlay. Vaag dat het probleem soms voorkomt en soms niet
YouTube: And it affects the Sonos Ray, Sonos Beam and Sonos Arc
Ik ook. Volgens de Apple changelogs hebben ze een releas cyclus van elke 4 weken. Dat zou deze week de 14.14 release betekenenAlekz87 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:39:
Toch wel benieuwd wanneer er een nieuwe update volgt voor de sonos. Sinds de vorige FW update heb ik noodgewongen trueplay uit moeten schakelen op m’n arc+sub want de bass is volledig verwoest.
Ik zit te denken om niet meer up te daten na een bepaalde fix. Maar vraag mij af of dat überhaupt kan. Ik vind het kwalijk dat mijn muziek apparatuur door hun toedoen anders klinkt dat toen ik hem kocht.knights16 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:55:
[...]
Ik ook. Volgens de Apple changelogs hebben ze een releas cyclus van elke 4 weken. Dat zou deze week de 14.14 release betekenen
Ik meen dat je als er nieuwere updates zijn geen Trueplay kan aanzetten. Dacht zoiets in een video van Peter Lee gehoord te hebben. Hij opteert ook voor een equalizer, zodat je zelf bepaald wat je prettig vindt qua geluid.Alekz87 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:19:
[...]
Ik zit te denken om niet meer up te daten na een bepaalde fix. Maar vraag mij af of dat überhaupt kan. Ik vind het kwalijk dat mijn muziek apparatuur door hun toedoen anders klinkt dat toen ik hem kocht.
Maar het is een afhankelijkheid, software updates. Wat dat betreft heeft 'ouderwetse' HiFi voordelen.
Zojuist een update verschenenknights16 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:55:
[...]
Ik ook. Volgens de Apple changelogs hebben ze een releas cyclus van elke 4 weken. Dat zou deze week de 14.14 release betekenen
14.14.
In this update:
Bug fixes and performance enhancements.
[ Voor 10% gewijzigd door Alekz87 op 23-08-2022 16:43 ]
Hoe krijg jij die meldingAlekz87 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:42:
[...]
Zojuist een update verschenen
14.14.
In this update:
Bug fixes and performance enhancements.
Elke dag refresh ik m’n iOS apps en kijk ik naar updates (uit gewoonte / verslaving?)Stimulate14 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:45:
[...]
Hoe krijg jij die melding? Of volg je hun socials ofzo?
En zie daar sonos tussen staan. En een app update betekent firmware update
Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met deze laatste update! Wat mij betreft was de voorgaande update trouwens perfect! Echter las ik dat dit niet bij iedereen de situatie is.
Je kunt ook op deze pagina kijken.Stimulate14 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:45:
[...]
Hoe krijg jij die melding? Of volg je hun socials ofzo?
Ik probeer bij mijn vader weer connectie te leggen met zijn Android telefoon met de Sonos installatie. Ik kies er voor om een nieuw systeem te installeren en krijg direct daarna bij het invullen van het e-mailadres direct de volgende melding:
Er is iets misgegaan. Controleer of je mobiele apparaat is verbonden met het internet en probeer het opnieuw. Heb al verschillende dingen geprobeerd zoals router en telefoon opnieuw starten, maar het lijkt erop dat hij geen verbinding met Sonos kan krijgen. Hebben meer mensen hier last van gehad?
Er is iets misgegaan. Controleer of je mobiele apparaat is verbonden met het internet en probeer het opnieuw. Heb al verschillende dingen geprobeerd zoals router en telefoon opnieuw starten, maar het lijkt erop dat hij geen verbinding met Sonos kan krijgen. Hebben meer mensen hier last van gehad?
Maar je maakt toch verbinding met een bestaande installatie?mattdice schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:27:
Ik probeer bij mijn vader weer connectie te leggen met zijn Android telefoon met de Sonos installatie. Ik kies er voor om een nieuw systeem te installeren en krijg direct daarna bij het invullen van het e-mailadres direct de volgende melding:
Klopt maar met het aansluiten op een bestaande installatie loop ik ook tegen problemen aan, dus vandaar dat ik het nu met een nieuwe installatie probeer. Ik heb hiervoor 1 van de speakers gereset, zodat ik die in ieder geval kan aansluiten.Serena schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:29:
[...]
Maar je maakt toch verbinding met een bestaande installatie?
EDIT: Het lijkt erop dat de sonos app geen verbinding naar buiten kan maken vanwege een Virusscanner of een VPN app die mogelijk ergens draait. Als je zelf Apple hebt is Android wel echt even andere koek.
EDIT2: Het bleek om de 5ghz verbinding te gaan. Deze heb ik uitgeschakeld en nu is het opgelost.
[ Voor 26% gewijzigd door mattdice op 24-08-2022 22:30 ]
Iemand enig idee hoe je de “crossfade” optie op speakers permanent kan aanzetten? De optie springt elke keer weer uit
Beste Tweakers, ik heb een vraag. sorry verkeerde vraag.
[ Voor 75% gewijzigd door rob19 op 27-08-2022 12:57 . Reden: verkeerde vraag ]
Herkenbaar ik heb dit probleem de laatste tijd erg veel. Eigenlijk sinds ik mijn playbar aan mijn ouders heb gegeven en deze daar heb geïnstalleerd op hun wifi netwerk.mattdice schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:31:
[...]
Klopt maar met het aansluiten op een bestaande installatie loop ik ook tegen problemen aan, dus vandaar dat ik het nu met een nieuwe installatie probeer. Ik heb hiervoor 1 van de speakers gereset, zodat ik die in ieder geval kan aansluiten.
EDIT: Het lijkt erop dat de sonos app geen verbinding naar buiten kan maken vanwege een Virusscanner of een VPN app die mogelijk ergens draait. Als je zelf Apple hebt is Android wel echt even andere koek.
EDIT2: Het bleek om de 5ghz verbinding te gaan. Deze heb ik uitgeschakeld en nu is het opgelost.
ik heb nu zowel bij hun als bij mij geregeld deze melding. maar hij is soms ook plots weg en ziet hij het systeem niet.
Ik twijfel of dit met 2,4 of 5Ghz te maken zou hebben aangezien ik deze al jaren zo heb draaien. Niets van Sonos is bedraad aangesloten, ze maken onderling gebruik van SonosNet
Waar stel je dit in?DennusB schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:34:
Iemand enig idee hoe je de “crossfade” optie op speakers permanent kan aanzetten? De optie springt elke keer weer uit
Permanent aanzetten kan niet. Als je ungrouped of bv een speler vd stroom af dan gaat deze optie weer op default uit.
Hoi mede Tweakers,
Een aantal jaar geleden heb ik om mijn Sonos serie 1 systeem 2 alarmen ingesteld.
Iemand een idee waar mijn alarmen zijn gebleven?
Ik kan nieuwe toevoegingen maar daar schiet ik niks mee op als ik de oude niet kan verwijderen.....
.... Ennnn laat maar.....
Als je dus bij de alarmen kijkt als ze 'actief' zijn, dan zie je ze dus wel
.... Vroeg opstaan is het dus in mijn geval
Een aantal jaar geleden heb ik om mijn Sonos serie 1 systeem 2 alarmen ingesteld.
- play 1 voor de badkamer
- play 5 voor de woonkamer

Iemand een idee waar mijn alarmen zijn gebleven?
Ik kan nieuwe toevoegingen maar daar schiet ik niks mee op als ik de oude niet kan verwijderen.....
.... Ennnn laat maar.....
Als je dus bij de alarmen kijkt als ze 'actief' zijn, dan zie je ze dus wel

.... Vroeg opstaan is het dus in mijn geval
[ Voor 14% gewijzigd door MrSparkels op 30-08-2022 06:35 . Reden: Oplossing is gevonden ]
Wat mij is opgevallen tijdens mijn zoektocht naar de juiste soundbar, is dat bij de Mediamarkt en Coolblue, de Arc erg slecht staat ingesteld. De Beam (gen2) heeft een beter geluid dan de Arc. Dit zou niet moeten kunnen begrepen wij. De verkoper die ons het liet horen vond het verschil ook erg raar. "Je mag er vanuit gaan dat de Arc minimaal hetzelfde geluid kan geven als de Beam." Dat zei hij. Bij de Correct in Rotterdam hebben wij dan ook het daadwerkelijke geluid kunnen horen. Dit was een mooi en vol geluid. Heeft iemand een idee hoe dit kan? Bij de Mediamarkt en Coolblue waren we er echt neit over te spreken, dat terwijl de verkoper aangaf dat de Arc de top van de top is.
Ik denk gewoon slecht ingesteld? Veel mensen/bezoekers lopen te rommelen met settings. Geen idee of iedereen daar zomaar bij kan, maar bij ons is de sonos hoek in de MM mager en is ook niet alles correct aangesloten. Boeit ze vrij weinig denk ik? Uiteindelijk ook bij Correct in Rotterdam gekocht! Super tevreden!Aalst13 schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:43:
Wat mij is opgevallen tijdens mijn zoektocht naar de juiste soundbar, is dat bij de Mediamarkt en Coolblue, de Arc erg slecht staat ingesteld. De Beam (gen2) heeft een beter geluid dan de Arc. Dit zou niet moeten kunnen begrepen wij. De verkoper die ons het liet horen vond het verschil ook erg raar. "Je mag er vanuit gaan dat de Arc minimaal hetzelfde geluid kan geven als de Beam." Dat zei hij. Bij de Correct in Rotterdam hebben wij dan ook het daadwerkelijke geluid kunnen horen. Dit was een mooi en vol geluid. Heeft iemand een idee hoe dit kan? Bij de Mediamarkt en Coolblue waren we er echt neit over te spreken, dat terwijl de verkoper aangaf dat de Arc de top van de top is.
Naast aansluiting ook misschien de opstelling? het maakt nogal uit wanneer die ARC in een woonkamer staat of ik een ontzettend grote ruimte met hogere plafonds etc etc.Aalst13 schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:43:
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
De medewerker van Coolblue in Rotterdam stond ons ook gek aan te kijken toen wij zeiden dat we de Beam beter vonden klinken. Ze lagen naast elkaar en hij probeerde ze beide. Hij snapte er niets van. Hij gaf aan dat Sonos de producten instelt en achterlaat en hij niks in de instellingen kon doen. Wij hoorde daar amper bass. Schel onzuiver geluid. Echt heel vreemd. Wij hoorde de Arc bij de Correct en schrokken echt van het verschil. Dat vonden we uiteraard wel erg mooi.Alekz87 schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:11:
[...]
Ik denk gewoon slecht ingesteld? Veel mensen/bezoekers lopen te rommelen met settings. Geen idee of iedereen daar zomaar bij kan, maar bij ons is de sonos hoek in de MM mager en is ook niet alles correct aangesloten. Boeit ze vrij weinig denk ik? Uiteindelijk ook bij Correct in Rotterdam gekocht! Super tevreden!
Wij begrepen van de MM en Coolblue dat er niks in de instellingen veranderd kan worden door hen. Bij de kleinere shops sluiten ze het zelf aan en kunnen ze je ook laten zien wat er in de app kan. Vreemd, want dat had bijna onze keuze doen vallen op een andere.
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.