Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 138 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:37
De Move en mijn mesh netwerk blijft een enorm vervelende combinatie. Ik lees heel veel klachten met exact dezelfde beschrijving, maar helaas geen oplossing. Behalve dan de Move in de stekker aan houden, dan blijft hij het goed doen. Zonder stekker gaat hij na verloop van tijd uit en dan is hij daarna niet meer met de app op te roepen en moet hij gereset worden. Zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Serena schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 06:17:
[...]

Ik weet niet hoe ik het nog anders uit moet leggen.
Als het niet op automatisch staat wil ik dus Draaitafel kiezen. Ik krijg dan geen geluid omdat de Port uiteraard geen speaker is.
Ik wil dan groeperen met een speaker van eigen keuze. Dus bijvoorbeeld de One in de keuken omdat ik sta te koken, ik zeg maar iets. Maar dat werkt dus niet.
Hoe speel ik de draaitafel af en kies dan ACHTERAF op welke speaker hij speelt?
In de sonos app heb je twee verschillende dingen.
1. de port als apparaat, deze kan net als een speaker/kamer selecteren en er muziek op afspelen omdat deze een line out heeft die je aan een versterker kan hangen.
2. de line uitgang van de port, deze kan als geluidsbron selecteren voor je speakers. Dus als je de lijnuitgang wilt afsprelen dan moet je deze als bron (muzieknootje onderin de app) kiezen voor de speakers waarop je je draaitafel wilt horen.

Als je in je systeeminstellingen kijkt en je gaat naar de port dan kan je daar ook een aparte naam instellen voor je lijnuitgang en of deze automatisch afspeelt op een bepaald kamer/speaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
rsint schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:51:
[...]

In de sonos app heb je twee verschillende dingen.
1. de port als apparaat, deze kan net als een speaker/kamer selecteren en er muziek op afspelen omdat deze een line out heeft die je aan een versterker kan hangen.
2. de line uitgang van de port, deze kan als geluidsbron selecteren voor je speakers. Dus als je de lijnuitgang wilt afsprelen dan moet je deze als bron (muzieknootje onderin de app) kiezen voor de speakers waarop je je draaitafel wilt horen.

Als je in je systeeminstellingen kijkt en je gaat naar de port dan kan je daar ook een aparte naam instellen voor je lijnuitgang en of deze automatisch afspeelt op een bepaald kamer/speaker.
Dat muzieknootje had ik helemaal niet aan gedacht! Thanks daarvoor…
Heb hem nu idd op automatisch afspelen staan. Werkt perfect nu.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
En ineens is er een nieuwe interface voor Apple Music. Lijkt vele malen meer op de eigen app, veel meer keuze en veel duidelijker…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
Sinds ik verhuisd ben naar een grotere woning en dus woonkamer ben ik niet meer tevreden met mijn Sonos Beam. Geluidseffecten zijn al snel te hard en wanneer ik het volume daarom lager zet is de rest weer te zacht. In de instellingen Loudness al uitgezet en wat wezen spelen met EQ maar nog geen gewenst effect.

Hebben meer mensen ervaring mee? Hoe kan ik dit het beste oplossen? Rears? Sub? Arc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
dimmak schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:49:
Sinds ik verhuisd ben naar een grotere woning en dus woonkamer ben ik niet meer tevreden met mijn Sonos Beam. Geluidseffecten zijn al snel te hard en wanneer ik het volume daarom lager zet is de rest weer te zacht. In de instellingen Loudness al uitgezet en wat wezen spelen met EQ maar nog geen gewenst effect.

Hebben meer mensen ervaring mee? Hoe kan ik dit het beste oplossen? Rears? Sub? Arc?
Trueplay al gedaan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:00

Roozzz

Plus ultra

Hier staat al een tijdje een Sonos Move probleemloos zijn ding te doen. Nu dacht ik gisteren hem even mee te nemen naar mijn ouders om het wifi-signaal te testen voor een tuinfeestje. Krijg ik hem toch met geen mogelijkheid verbonden aan hun netwerk. De app blijft eindeloos zoeken naar apparaten na de keuze "nieuwe netwerk toevoegen" oid. Wifi draait op 2,4 ghz; een reboot van de speaker, app, telefoon en router mocht allemaal niet baten.

Online kwam ik dit probleem ook enkele keren tegen, waarbij de oplossing een volledige reset was. Daar heb ik voor die ene keer niet zoveel zin in, want dan kan ik dat thuis meteen ook weer doen. Iemand nog andere tips die ik zou kunnen proberen? Of doe ik iets hopeloos verkeerd?

Bluetooth werkte uiteraard wel prima en zodra ik hem thuis weer neerzette speelde ie ook weer direct via wifi. Tamelijk frustrerend...

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
Yes, had ook geen merkbaar effect helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Roozzz schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:01:
Hier staat al een tijdje een Sonos Move probleemloos zijn ding te doen. Nu dacht ik gisteren hem even mee te nemen naar mijn ouders om het wifi-signaal te testen voor een tuinfeestje. Krijg ik hem toch met geen mogelijkheid verbonden aan hun netwerk. De app blijft eindeloos zoeken naar apparaten na de keuze "nieuwe netwerk toevoegen" oid. Wifi draait op 2,4 ghz; een reboot van de speaker, app, telefoon en router mocht allemaal niet baten.

Online kwam ik dit probleem ook enkele keren tegen, waarbij de oplossing een volledige reset was. Daar heb ik voor die ene keer niet zoveel zin in, want dan kan ik dat thuis meteen ook weer doen. Iemand nog andere tips die ik zou kunnen proberen? Of doe ik iets hopeloos verkeerd?

Bluetooth werkte uiteraard wel prima en zodra ik hem thuis weer neerzette speelde ie ook weer direct via wifi. Tamelijk frustrerend...
Dat is toch precies de bedoeling?
Dat die thuis in je netwerk zit, dus koppelbaar is met andere Sonossen en dat je ‘onderweg’ gebruikt maakt van bluetooth?
Tenminste, zo heb ik het begrepen. Anders moet je toch ook een nieuw huis aanmaken en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 18-09 14:00

Roozzz

Plus ultra

Serena schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:01:
[...]

Dat is toch precies de bedoeling?
Dat die thuis in je netwerk zit, dus koppelbaar is met andere Sonossen en dat je ‘onderweg’ gebruikt maakt van WiFi?
Tenminste, zo heb ik het begrepen. Anders moet je toch ook een nieuw huis aanmaken en zo?
Van wat ik begrijp zou je 16 verschillende netwerken moeten kunnen toevoegen aan de move. Met de gedachte dat je deze daadwerkelijk heen en weer zou kunnen slepen tussen verschillende locaties.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Volgens mij is die reset alleen als er op de andere locatie al een Sonos systeem aanwezig is.

Zie https://en.community.sono...move-at-two-homes-6845013

Wat jij wilt zou naar het lijkt gewoon moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenv1
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-06 10:54
Dit is een quote van een tijd geleden. Maar is dit nog steeds het geval?
BasV. schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:21:
[...]

Dat is helaas niet mogelijk. Je zult steeds handmatig de Five's uit de groep moeten verwijderen, en later weer handmatig toevoegen als rears.
Ik luister momententeel muziek via mijn Five en wil binnenkort hier nog één van aanschaffen om in stereo te kunnen luisteren.

Ik ben echter ook van plan om op korte termijn een soundbar aan te schaffen (Beam gen 2). Om ook goed geluid te hebben tijdens het kijken van films en series, en de fives als rears gebruiken.

Zou ik echter elke keer wanneer ik muziek wil beluisteren via mijn fives (stereo), handmatig de beam er uit moeten gooien (is dit veel werk, moet je bijvoorbeeld trueplay opnieuw instellen)? Of kan ik de beam dan bijvoorbeeld ook muten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
coenv1 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:10:

[...]

Ik luister momententeel muziek via mijn Five en wil binnenkort hier nog één van aanschaffen om in stereo te kunnen luisteren.

Ik ben echter ook van plan om op korte termijn een soundbar aan te schaffen (Beam gen 2). Om ook goed geluid te hebben tijdens het kijken van films en series, en de fives als rears gebruiken.

Zou ik echter elke keer wanneer ik muziek wil beluisteren via mijn fives (stereo), handmatig de beam er uit moeten gooien (is dit veel werk, moet je bijvoorbeeld trueplay opnieuw instellen)? Of kan ik de beam dan bijvoorbeeld ook muten?
Ja, dit is nog steeds zo. Je kunt niet de Beam apart muten.
Maar waarom zou je dat willen? Die kan toch vrolijk meespelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenv1
Serena schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:48:
[...]

Ja, dit is nog steeds zo. Je kunt niet de Beam apart muten.
Maar waarom zou je dat willen? Die kan toch vrolijk meespelen?
Omdat de Fives dan fungeren als rears, en niet volledig tot hun recht komen. Toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
coenv1 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:26:
[...]
Omdat de Fives dan fungeren als rears, en niet volledig tot hun recht komen. Toch?
Je kan in de Sonos app opgeven hoe de rears zich gedragen als er muziek wordt afgespeeld: instellingen -> kamer met de surround setup -> audio van surroundspeakers -> muziek afspelen -> volledig.

Met die instelling doen de fives lekker mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 16:22

..Christiaan..

..zwll..

coenv1 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:10:

[...]

Ik heb een Arc, Sub en 2x Play1. De Arc, sub en play:1's zitten via een wifi schakelaar verbonden. Als ik normaal tv kijk gebruik ik alleen de Arc. Films en series met alles aan. Via mijn telefoon kan ik ze gewoon aan- en uitzetten. Scheelt ook best wat standby verbruik....

https://support.sonos.com/s/article/256?language=nl_NL

In mijn geval:
Arc: 4,4
Play1: 2x 3,8
Sub: 3,8

Totaal: 15,8w als het systeem niks staat te doen. Vind ik best veel als je nagaat dat een ledlamp in huis ongeveer 3 à 4w verbruikt als ie aanstaat.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
coenv1 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:26:
[...]

Je kunt kiezen voor achtergrond of volledig .
Hier spelen de Ones gewoon volledig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Meh, setup is eigenlijk compleet maar een One in de keuken misstaat niet. Is dit een verslaving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenv1
JeppieW schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:33:
[...]

Je kan in de Sonos app opgeven hoe de rears zich gedragen als er muziek wordt afgespeeld: instellingen -> kamer met de surround setup -> audio van surroundspeakers -> muziek afspelen -> volledig.

Met die instelling doen de fives lekker mee!
Serena schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:53:
[...]

Je kunt kiezen voor achtergrond of volledig .
Hier spelen de Ones gewoon volledig mee.
Wordt het heldere stereo geluid dan niet 'verpest' door de beam? Ik luister namelijk meer muziek dan ik TV kijk. Dit heeft dus ook prioriteit.
..Christiaan.. schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:22:
[...]

Ik heb een Arc, Sub en 2x Play1. De Arc, sub en play:1's zitten via een wifi schakelaar verbonden. Als ik normaal tv kijk gebruik ik alleen de Arc. Films en series met alles aan. Via mijn telefoon kan ik ze gewoon aan- en uitzetten. Scheelt ook best wat standby verbruik....

In mijn geval:

Totaal: 15,8w als het systeem niks staat te doen. Vind ik best veel als je nagaat dat een ledlamp in huis ongeveer 3 à 4w verbruikt als ie aanstaat.
Dat is ook nog het overwegen waard. Dan zou ik de beam aan een schakelaar kunnen hangen. Wanneer ik de beam weer zou aanschakelen zou die direct weer klaar zijn voor gebruik? En hoef ik 'm bijvoorbeeld niet opnieuw te linken of trueplay in te stellen?

Dank voor de feedback allen :). Jullie zijn fantastisch.

[ Voor 3% gewijzigd door coenv1 op 08-06-2022 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
Stimulate14 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:34:
Meh, setup is eigenlijk compleet maar een One in de keuken misstaat niet. Is dit een verslaving?
Een absoluut ernstige verslaving idd, ik heb gelukkig hetzelfde! :*)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:57

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Stimulate14 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:34:
Die staat inmiddels al in de keuken op het aanrecht.
En de roam op de keukentafel :$

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
coenv1 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:27:
[...]

[...]

Wordt het heldere stereo geluid dan niet 'verpest' door de beam? Ik luister namelijk meer muziek dan ik TV kijk. Dit heeft dus ook prioriteit.

[...]

Dat is ook nog het overwegen waard. Dan zou ik de beam aan een schakelaar kunnen hangen. Wanneer ik de beam weer zou aanschakelen zou die direct weer klaar zijn voor gebruik? En hoef ik 'm bijvoorbeeld niet opnieuw te linken of trueplay in te stellen?

Als je de fives als surrounds aan de beam koppelt dan gaan deze niet werken wanneer je de stroom van de beam afhaalt. Je kan wel in de app, de surround op plus 15 zetten voor muziek. Dan moet je alleen erg oppassen met je hoofdvolume wanneer je muziek aanzet maar dan zal de bijdrage van de beam aan muziek wel veel minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

coenv1 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:27:

Elke speaker moet even verbinden; 30 seconden ofzo maar geen probleem hoor. Ik heb het al jaren op deze manier en ik vind stroom verspillen nu eenmaal zonde. Tussen grofweg 23:30 en 06:30 slaap ik toch. 6 * 15w =
gemiddeld 75w per nacht maal 365 is toch zo'n 27 kWh. Dat zijn toch heel wat branduren voor mijn verlichting.

Wifischakelaar is btw ook makkelijk in te stellen op tijd hoor. Mijn Arc gaat doordeweeks altijd om 06:30 uur aan omdat ik dan het nieuws ga kijken.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@coenv1 Je Trueplay is inclusief de Beam gedaan, dus zonder de Fives klinkt hij niet zoals zou moeten.

@..Christiaan.. Voor jouw “oplossing” geldt hetzelfde. Ik vraag me overigens wel af waarom je de uit zou zetten bij TV kijken. Óf ze doen het (bij DD 5.1) en het voegt iets toe, óf ze doen het niet (PCM 2.0) en dan hoor je ze toch niet. En die wifischakelaars hebben geld gekost en verbruiken zelf ook stroom……..

Daarbij: Sonos is niet bedoeld om zo vaak opnieuw op te starten, dus mogelijk geven je speakes het daardoor eerder op.

[ Voor 12% gewijzigd door Rallye op 08-06-2022 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:46
Zondagskindje schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:46:
[...]

Die staat inmiddels al in de keuken op het aanrecht.
En de roam op de keukentafel :$
Hoe groot is jullie woonkamer/leefkeuken wel niet. Als ik de arc met woofer aanzet hoor ik die door het hele huis.

Vanaf hoeveel meter heeft het zin vanaf de bron (tv) om ones te gaan plaatsen. Ik heb woon in een gemiddeld rijtjes huis, niet klein, maar ook niet mega groot.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:51
Rallye schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:28:
@coenv1 Je Trueplay is inclusief de Beam gedaan, dus zonder de Fives klinkt hij niet zoals zou moeten.

@..Christiaan.. Voor jouw “oplossing” geldt hetzelfde. Ik vraag me overigens wel af waarom je de uit zou zetten bij TV kijken. Óf ze doen het (bij DD 5.1) en het voegt iets toe, óf ze doen het niet (PCM 2.0) en dan hoor je ze toch niet. En die wifischakelaars hebben geld gekost en verbruiken zelf ook stroom……..

Daarbij: Sonos is niet bedoeld om zo vaak opnieuw op te starten, dus mogelijk geven je speakes het daardoor eerder op.
Dat laatste zou ik denk ik een groter probleem vinden.
Ben het er mee eens dat Sonos vrij veel stroom verbruikt in standby, maar dat zal vermoedelijk alleen bij nieuwe apparaten worden teruggedrongen (zie Symfonisk/Roam).
Echter elke dag powercyclen? Ik moet er niet aan denken, ik denk dat m'n Sonos speakers het dan jaren eerder zullen begeven, wat vele malen duurder is dan die 27kWh die je op jaarbasis bespaart (€8?!). Dit klinkt als een dure 'oplossing', op de lange termijn tenminste.

Uiteindelijk is een Sonos gewoon een computer die een OS draait. Spontaan de stroom eraf halen, elke dag weer, kán niet bevordelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Alekz87 Ik heb mijn One’s voor surround, niet om de kamer te vullen met geluid, dus om extra beleving te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Alekz87 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:59:
[...]

Hoe groot is jullie woonkamer/leefkeuken wel niet. Als ik de arc met woofer aanzet hoor ik die door het hele huis.

Vanaf hoeveel meter heeft het zin vanaf de bron (tv) om ones te gaan plaatsen. Ik heb woon in een gemiddeld rijtjes huis, niet klein, maar ook niet mega groot.
Ik heb ook gewoon een tussenwoning en toch heb ik ervoor gekozen om naast mijn Arc+Ones+Sub een One achter de eettafel te zetten en eentje op de vensterbank in de keuken. Nu kan de muziek gewoon zachtjes en is die overal hoorbaar.
Wil niet staan koken en de muziek in de woonkamer op standje schreeuw hebben staan omdat ik het door de afzuigkap niet hoor. Vinden de buren ook niet leuk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Daarom heb ik inderdaad wel een One in de keuken….. en de badkamer.

[ Voor 14% gewijzigd door Rallye op 08-06-2022 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

En zo heb ik een Symfonisk bovenop de koelkast gemikt. Ideaal voor podcasts en youtube tijdens het koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-08 21:37
Ik heb al wat eerder problemen gehad met me Sonos systeem, ik heb nu beam gen 2 sub gen 3 en twee play:1 voor achter en nog een one in de keuken.

Echter heb ik een vraag, wanneer ik een update doe zegt hij bij het voltooien dat het niet is gelukt maar wanneer ik dan even kijk in me systeem is de update wel gewoon gelukt.
Echter moet ik me beam wel even van het stroom halen, anders connecten de surround boxen en sub niet meer.
Dat is al vreemd ik ben doodsbang voor updates haha.

Heb al een keer me netwerk (orbi) gereset want kreeg eerst me sub al niet verbonden met me systeem, dat is na lang klooien wel gelukt gelukkig.
Moest van alles toestaan in me orbi maar dat is nu gebeurt en zo staan de instellingen nog steeds.

Me beam zit overigens aan de kabel.
Om het nog maar leuker te maken me roam update gewoon prima zoals het hoort.

Wanneer iemand tips heeft of wanneer dit een veel voorkomend iets is hoor ik het graag!
Weet je toevallig een oplossing dat ben ik je eeuwig dankbaar :)

Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Vraagje. Ik heb een beam 2 gekocht en wil er eventueel 2 x one als rear. Heeft dat een goed effect voor het afspelen van muziek of werkt het alleen goed bij films kijken. ?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Erik1805 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:24:
Vraagje. Ik heb een beam 2 gekocht en wil er eventueel 2 x one als rear. Heeft dat een goed effect voor het afspelen van muziek of werkt het alleen goed bij films kijken. ?
Uit reacties hierboven kan ik geloof ik opmaken dat je kan kiezen hoe je rears werken. Met films fungeren ze als surround. Met alleen muziek kan je ze koppelen in stereo.

[ Voor 3% gewijzigd door Alekz87 op 08-06-2022 21:40 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Je mag kiezen tussen accenten of het hele geluid afspelen. Je muziek wordt er wat kamervullender mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zeker. Zelfs in de stand dat ie alleen accenten laat horen klinkt het al veel ruimtelijker. Gebruik ze zelf vnl voor tv kijken en de ruimtelijkheid/stereobeeld klinkt veel beter met de rears erbij. Toen ik laatst een storing had waardoor de rears niet meer werkten hoorde ik dat wel direct. Of het de 200 euro investering (voor IKEA speakers) of 400 euro (Sonos ones) waard is kun je uiteindelijk natuurlijk alleen zelf beoordelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 09-06-2022 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Alekz87 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:40:
[...]

Uit reacties hierboven kan ik geloof ik opmaken dat je kan kiezen hoe je rears werken. Met films fungeren ze als surround. Met alleen muziek kan je ze koppelen in stereo.
Dan doen ze als stereo mee met de soundbar die ook stereo doet (instelling “Volledig”). Bevalt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-08 21:37
Wat mij betreft is dat echt een hele goede toevoeging op je beam 2, wanneer het te veel geld is kijk even op marktplaats eventueel.
Het geluid is echt veel ruimtelijker zoals hierboven ook aangegeven.
Je muziek kan je inderdaad op sfeervol zetten of op volledig.
Sfeervol spelen ze een beetje mee op de achtergrond en bij volledig, ja het zegt het al.

Maar de echte toevoeging komt wat mij betreft bij films en games dat is echt van toegevoegde waarden zeker op de ps5 of de nieuwe Xbox.
Zet je boxen achter je bank eventueel op standaarden maar je kan ze natuurlijk ook aan de muur boren er zijn zat mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

En als kosten het grootste probleem zijn, dan zijn de Ikea Symfonisk rechthoekige blokjes zeker voor rear speakers een prima alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Rallye schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:28:

Daarbij: Sonos is niet bedoeld om zo vaak opnieuw op te starten, dus mogelijk geven je speakers het daardoor eerder op.
- 3x Sonoff schakelaar: € 12,-
- Stroomverbruik, geen idee maar zal zeker minder zijn dan een Sonos speaker.

Of het slechter is....tja. De meningen zijn erover verdeeld. Het jaarlijks stroomverbruik van die dingen is best hoog, maar vervangen nog duurder. Mijn beide Play:1 heb ik denk ik een jaar of 5 nu. Geen problemen en altijd pas aan als ik ze ga gebruiken.

@thaan ik las je reactie nadat ik bovenstaande had gepost. Wellicht hebben jullie gelijk, maar ik ben opgevoed met het idee dat als je iets niet gebruikt, je het uitzet. Nu zijn er idd steeds meer apparaten waarbij je het extra stroomverbruik beter voor lief kunt nemen dan ze uit te zetten (router, mijn oledtv). Misschien moet ik Sonos maar in dat rijtje toevoegen....

[ Voor 16% gewijzigd door ..Christiaan.. op 09-06-2022 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:57

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Alekz87 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:59:
[...]

3.60 bij 3.60, hoezo?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
sebastius schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:30:
En als kosten het grootste probleem zijn, dan zijn de Ikea Symfonisk rechthoekige blokjes zeker voor rear speakers een prima alternatief.
Kun je deze ook gewoon in de sonos app toevoegen dan?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Erik1805 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:27:
[...]

Kun je deze ook gewoon in de sonos app toevoegen dan?
Zeker!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Top dan ga ik die bestellen als rear, toch wat voordeliger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 12:51
..Christiaan.. schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:10:
[...]

- 3x Sonoff schakelaar: € 12,-
- Stroomverbruik, geen idee maar zal zeker minder zijn dan een Sonos speaker.

Of het slechter is....tja. De meningen zijn erover verdeeld. Het jaarlijks stroomverbruik van die dingen is best hoog, maar vervangen nog duurder. Mijn beide Play:1 heb ik denk ik een jaar of 5 nu. Geen problemen en altijd pas aan als ik ze ga gebruiken.

@thaan ik las je reactie nadat ik bovenstaande had gepost. Wellicht hebben jullie gelijk, maar ik ben opgevoed met het idee dat als je iets niet gebruikt, je het uitzet. Nu zijn er idd steeds meer apparaten waarbij je het extra stroomverbruik beter voor lief kunt nemen dan ze uit te zetten (router, mijn oledtv). Misschien moet ik Sonos maar in dat rijtje toevoegen....
Tell me about it, ik heb in al mijn stopcontacten Shelly's zitten, dus ik weet précies hoeveel alles gebruikt, in standby of tijdens gebruik. Ik schakel de stopcontacten waar dergelijke apparaten inzitten alleen uit tijdens vakantie oid, simpelweg omdat ik de €8,- energie per jaar niet een Sonos setup van een paar duizend wil hoeven vervangen door de jaren heen. Is me het risico of defecten simpelweg niet waard.

Ik heb ook sommige Sonos apparaten al járen, denk bijvoorbeeld Play:3's die al jaren niet meer gemaakt worden. Klinken beter dan de Symfonisks/Play:One's die ik heb, maar die zou ik niet eens meer kunnen vervangen behalve door Play:5's.

Neemt niet weg dat het mij ook irriteert, ik zou liever hebben dat ze wat minder verbruiken standby. Maargoed, uiteindelijk is elke Sonos speaker gewoon een computer die de hele dag standby staat te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Erik1805 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:55:
[...]

Top dan ga ik die bestellen als rear, toch wat voordeliger
Uit sommige testen van (tech)YouTubers komen ze zelfs beter uit de bus. Zeker gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:06
Ik zat met dezelfde vraag, mooi dat ik niet de enige ben. Heb de Arc nu staan, vind zelf de bas eigenlijk al heel fors (vooral bij films, muziek zou harder mogen) en overweeg twee One voor naast de bank als surround. Op wisselende hoogte wel. Heb alleen geen iPhone, dat is wel een beetje jammer voor de positionele audio instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Zebby schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:25:
Ik zat met dezelfde vraag, mooi dat ik niet de enige ben. Heb de Arc nu staan, vind zelf de bas eigenlijk al heel fors (vooral bij films, muziek zou harder mogen) en overweeg twee One voor naast de bank als surround. Op wisselende hoogte wel. Heb alleen geen iPhone, dat is wel een beetje jammer voor de positionele audio instellingen.
Ik heb zelf net 2 x symfonisk gen 2 besteld. Stuk goedkoper en ook erg goed qua reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:06
Erik1805 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:58:
[...]

Ik heb zelf net 2 x symfonisk gen 2 besteld. Stuk goedkoper en ook erg goed qua reviews
Ik vind de Sonos speakers wel mooier, maar het scheelt inderdaad fors. Ben benieuwd naar kwaliteitsverschil. Ik wacht wel ff op een aanbieding :D Veel plezier er mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@..Christiaan.. Hier meer over het verbruik van Sonos in stand by: https://support.sonos.com/s/article/256?language=en_US Volgens https://www.wifiweb.nl/slimme-stekker-kopen/ gebruiken slimme stekkers zo’n 0,2w per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:38
Serena schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:20:
En ineens is er een nieuwe interface voor Apple Music. Lijkt vele malen meer op de eigen app, veel meer keuze en veel duidelijker…
Ik hoopte n.a.v. jouw bericht dat de zoekmogelijkheden in Apple Music nu ook verbeterd zouden zijn, maar helaas is het nog steeds zo dat als ik bijvoorbeeld zoek op een artiest, de albums niet in chronologische volgorde getoond worden maar in een willekeurige volgorde. In de Apple Music app is dat wel in orde.
Nog iets vreemds: als ik een nummer afspeel en ik wil van daaruit naar de releases van die artiest, dan zie ik alleen de albums of nummers die ik als favoriet heb opgeslagen.
Met Spotify werkt dit allemaal perfect.
Ik heb wel nog de S1 app van Sonos vanwege een oude Connect die ik nog gebruik, maar de interface van een muziekservice zal er bij S2 hetzelfde uit zien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Dit is een vraag die ik stel voor iemand anders.

Setup, shield, Samsung tv, arc, sub en 2 x five.
Shield naar tv, tv earc naar arc.

Dolby etc. Lijkt gewoon te werken maar dts wordt omgezet naar PCM 2.0?

Komt dit omdat de Samsung tv (geen enkele na 2018 volgens Samsung website) nog dts kan doorsturen?

Zelf heb ik nog een antieke Samsung surround set incl BR player/receiver en heb geen enkel probleem na beetje uitproberen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
prutser001 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:16:
Dit is een vraag die ik stel voor iemand anders.

Setup, shield, Samsung tv, arc, sub en 2 x five.
Shield naar tv, tv earc naar arc.

Dolby etc. Lijkt gewoon te werken maar dts wordt omgezet naar PCM 2.0?

Komt dit omdat de Samsung tv (geen enkele na 2018 volgens Samsung website) nog dts kan doorsturen?

Zelf heb ik nog een antieke Samsung surround set incl BR player/receiver en heb geen enkel probleem na beetje uitproberen.
Ik heb dat probleem ook met mijn Xbox series X, en Samsung tv. DD 5.1 geraakt er door via EARC, DTS of Lossless niet.
Ik vind het toevoegen van twee One SL’s belangrijker dan de sub. De (in mijn geval) Beam gen 2 is een zeer goede soundbar maar je merkt dat hij zich pas echt kan concentreren op degelijk geluid wanneer je echte rear channels hebt. Zonder is het veel te virtueel vind ik. Misschien in een kleine kamer met goede akoestiek dat het wat beter meevalt.

In onze woonkamer staan ze op full range ingesteld waardoor ze ook met muziek de kamer veel beter vullen.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik begrijp dat een Sonos Amp met externe speakers geen Trueplay ondersteunt. Maar als je er nou een Sonos Sub aan toevoegt, kun je die dan wel inregelen met Trueplay?

Het lijkt misschien een rare vraag, maar bij andere systemen wordt roomcorrection soms ook alleen toegepast om een sub te integreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 21:26

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Mooie prijs voor de Arc vandaag op amazon. , 764 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Laatst online: 06:07
Ja en lekker betrouwbaar, Sorry hoor maar kijk altijd naar de verkoper, je weet niet of je een nieuw of refurbish model koopt.
Particuliere verkopers nemen het niet zo nauw

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@prutser001 Ligt inderdaad aan de TV. Recentere Samsungs en LG’s doen geen DTS, ook niet pass through. Evt. een HDFury Arcana ertussen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Rallye schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:38:
@prutser001 Ligt inderdaad aan de TV. Recentere Samsungs en LG’s doen geen DTS, ook niet pass through. Evt. een HDFury Arcana ertussen zetten?
Al aangeraden maar persoonlijk vindt ik dat erg duur. 240 euro ofzo?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:18
Bigs schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:59:
Ik begrijp dat een Sonos Amp met externe speakers geen Trueplay ondersteunt. Maar als je er nou een Sonos Sub aan toevoegt, kun je die dan wel inregelen met Trueplay?

Het lijkt misschien een rare vraag, maar bij andere systemen wordt roomcorrection soms ook alleen toegepast om een sub te integreren.
Nee niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Had redelijke hoge verwachtingen van de Sonos Ray, voor relatief kleine ruimtes en een niet te veeleisende audio set-up (gewoon een beetje degelijke muziek en film audio).

Maar na deze review van The Verge ga ik 'm toch laten staan denk ik. Toch net iets te beperkt, en het gemis van ARC gaat na een tijdje toch wel beginnen vervelen denk ik. Voor die prijs is het maar een kleine sprong naar een beam 2 (499) en dan lijkt me dat toch wel een betere keuze.

Ook al ben ik geen die hard audiofiel of zo. Ben al lang tevreden zolang de audio maar neutraal en gebalanceerd klinkt. Zonder al te veel bass gebooste EQ en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Goeie soundbar, maar geen HDMI. Dat weet je vantevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 20:49
..Christiaan.. schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:22:
[...]

In mijn geval:

Ter aanvulling: Volgens Shelly plug s trekt mijn Arc 3,9 watt in idle met voice assistant (google) aan.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Zou een (toekomstige) upgrade van een Beam gen 2 naar een Arc (Sonos sub en One SL’s surround aanwezig) volgende kunnen verbeteren;

Ik heb fantastisch geluid met name bij het bekijken van films en sfeervolle muziek, maar toch mis ik ergens vermogen bij het afspelen van muziek met iets meer pit. Vermoedelijk is de open leefruimte (6x6 en grote doorgang naar de keuken) met harde vloeren en grote ramen niet ideaal om echt gevuld te krijgen met geluid.

Zou de Arc hier soelaas kunnen bieden of moet ik eerder kijken naar een AMP met capabele front speakers?

[ Voor 10% gewijzigd door Darks op 12-06-2022 15:09 ]

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Rallye schreef op zondag 12 juni 2022 @ 00:42:
Goeie soundbar, maar geen HDMI. Dat weet je vantevoren.
Klopt, maar ik heb geen ervaringen met soundbars, dus erover lezen in de review maakt het allemaal toch wat inzichtelijker. Weet dus niet meteen wat de aandachtspunten zijn.

Vroeger had ik een tijdje een onkyo 5.1 AV-receiver (alles hmdi) met bijhorende speakers. Na verloop van tijd vond ik de hele setup gewoon 'te veel', voor het weinige dat ik er echt gebruik van maakte. (af en toe eens een film).

Daarna een tijdje een simpele stereo Onkyo 2.1 audio-receiver met 2 bookshelf speakers links en rechts van de tv, via optical. Dus ook volume regelen met de afstandsbediening van de receiver.

Dit zijn op zich wel goede, heldere speakers zoals ik ze graag heb (QAcoustics). Maar de meerwaarde tov een goede soundbar met duidelijke stereo separatie wordt dan wel heel erg klein.

Dus wou ik deze setup gewoon vervangen door een simpele soundbar. Nu ben ik wel bekend met volume apart regelen, maar dat verveelt na een tijdje ook wel weer. Dus eARC lijkt me wel een must.

Ik ben op een moment gekomen dat het allemaal wel wat eenvoudiger en 'plug and play' mag, zowel naar opstelling (zo weinig mogelijk extra kastjes, apparaten, losse speakers, en vooral kabels, zo ... veel... kabels...), en naar bediening.

Er wordt op tweakers vaak nogal neerbuigend gedaan over soundbars (en dat je best wel een heiden bent als je ze nog maar overweegt). Het hangt er maar net vanaf wat je net zoekt en tot welk compromis je bereidt bent.

Indien "complexiteit" gedeeld door 10 gaat, en geluidservaring gedeeld door 2 (om het maar even simpel te benoemen), vind ik dat onder de streep een goede deal. Zo vaak gebruik ik die setup toch niet. En dan maak ik ergens anders in huis wel een hoekje specifiek om naar muziek te luisteren (2.1 receiver + speakers)

Ga me even verdiepen in een beam gen. 2 (of eventueel een andere soundbar van yamaha. Die hebben ook een multicast systeem zoals sonos dat heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik ben van een Marantz/Tannoy 5.1 naar Sonos Beam One (SL) en Sub gegaan. Qua geluid enigszins een achteruitgang, qua connectivity en updates een grote plus.

Voor een eenvoudige set up (kleine ruimte, niet al te grote TV) is zo’n Ray best prima. Bij de meeste TV’s is optisch en dus het ontbreken van HDMI-ARC (vooral het CEC-protocol dat de doorgifte van signalen van de ab via de TV naar de soundbar regelt) geen probleem, hoewel het wel fijn zou zijn. Waarom het bij de Vizio van de tester wel niet werkt blijft onduidelijk - echt zijn best lijkt hij niet gedaan te hebben. Grootste voordeel is van de Ray dat je dan wel een Sonos hebt.

Jij lijkt, gezien je geschiedenis, al een level boven de Ray te zitten. Dan lijkt hij voor jou te eenvoudig.

Overigens: eARC is alleen nodig als je ongecomprimeerde Atmos, dus van een externe bron, wilt hebben. Anders is ARC genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
Ben van plan sonos beam gen2 te kopen. Zit nog zelf met oled c9 tv maar deze staan redelijk laag bij de voet .. hoe lossen jullie dit op ? Muurbeugel voor tv lukt niet voor deze set-up. Of komt de sonos beam er maar juist boven .. als iemand gelijkaardig situatie geeft let me know !

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• knights16
Zojuist een Sonos Sub Gen 3 gekocht.

Gokje genomen en via de website van Sonos een refurbished model gepakt en dit werkte in combinatie met Sonos 15% korting (ING rentepunten). Je kunt dus voor minder dan 600 euro een Gen 3 scoren met volledige garantie.

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

knights16 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:06:

Gokje genomen en via de website van Sonos een refurbished model gepakt en dit werkte in combinatie met Sonos 15% korting (ING rentepunten). Je kunt dus voor minder dan 600 euro een Gen 3 scoren met volledige garantie.
Goede keuze. Ik heb nu ruim een maand de sub staan en hij is niet meer weg te denken _/-\o_ . Al zou mijn vrouw hem zo buiten in de tuin willen zetten maar dat is een ander verhaal :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glider5
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-04 16:13
HifiKlubben biedt als enige 5 jaar garantie, daar voor gaan? Of 100 euro goedkoper via ING Rentepunten bij Sonos zelf bestellen?

En dan:
Beam gen 2 + Sub gen 3 óf alleen de Arc en dan sparen voor de Sub?
Wil later nog Symfonisk schilderijen of boekenkastspeakers toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
tommy50 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:01:
Ben van plan sonos beam gen2 te kopen. Zit nog zelf met oled c9 tv maar deze staan redelijk laag bij de voet .. hoe lossen jullie dit op ? Muurbeugel voor tv lukt niet voor deze set-up. Of komt de sonos beam er maar juist boven .. als iemand gelijkaardig situatie geeft let me know !
Heb ik. Mijn LG TV staat ook redelijk laag. De sonos ervoor gaat net. Komt niet voor het beeld in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
Erik1805 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:44:
[...]

Heb ik. Mijn LG TV staat ook redelijk laag. De sonos ervoor gaat net. Komt niet voor het beeld in mijn geval.
Heb jij ook de beam voor u oled tv staan ? Komt deze niet een cm boven het beeld ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
tommy50 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:10:
[...]

Heb jij ook de beam voor u oled tv staan ? Komt deze niet een cm boven het beeld ?
Zo staat die van mij. Past net 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MfY1FXNZkYp-R9WO3RMKXNWdHu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/41WwMpUUXDneemjQbtptDlt6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 09:55
Ben een leek wat betreft soundbars. Die Ray lijkt me wel leuk, ook in combinatie met een andere box van Sonos die we al hebben staan.
Maar zo'n soundbar gekoppeld aan je tv; gaat die automatisch aan en uit als 'ie wel of geen input krijgt? Of moet je dat ding handmatig aan en uit zetten elke keer als je tv gaat kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeppieW
  • Niet online
Black-Death schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:27:
[...]
Maar zo'n soundbar gekoppeld aan je tv; gaat die automatisch aan en uit als 'ie wel of geen input krijgt? Of moet je dat ding handmatig aan en uit zetten elke keer als je tv gaat kijken?
Als de TV aan gaat springt de Ray uit de slaapstand* en zal het vanzelf het TV geluid weergeven*. En als de TV uit gaat zal het na enige tijd weer in slaapstand gaan. Uit zetten kan je Sonos spullen niet zonder de stekker uit het stopcontact te trekken.

*Setting "TV Autoplay" kan dit gedrag veranderen, maar dit is het standaard gedrag van Sonos soundbars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Ik heb een vraag.

Vandaag mijn rear speakers ontvangen van Ikea. Als ik deze heb aangesloten moet ik dan trueplay opnieuw uitvoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeppieW
  • Niet online
Erik1805 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:55:
Ik heb een vraag.

Vandaag mijn rear speakers ontvangen van Ikea. Als ik deze heb aangesloten moet ik dan trueplay opnieuw uitvoeren?
Moeten: Nee.
Is het aanbevolen: Ja, ik zou het zeker doen. Het geluidsbeeld zal best veranderen met 2 rear speakers erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Rallye schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:58:
Ik ben van een Marantz/Tannoy 5.1 naar Sonos Beam One (SL) en Sub gegaan. Qua geluid enigszins een achteruitgang, qua connectivity en updates een grote plus.

Voor een eenvoudige set up (kleine ruimte, niet al te grote TV) is zo’n Ray best prima. Bij de meeste TV’s is optisch en dus het ontbreken van HDMI-ARC (vooral het CEC-protocol dat de doorgifte van signalen van de ab via de TV naar de soundbar regelt) geen probleem, hoewel het wel fijn zou zijn. Waarom het bij de Vizio van de tester wel niet werkt blijft onduidelijk - echt zijn best lijkt hij niet gedaan te hebben. Grootste voordeel is van de Ray dat je dan wel een Sonos hebt.

Jij lijkt, gezien je geschiedenis, al een level boven de Ray te zitten. Dan lijkt hij voor jou te eenvoudig.

Overigens: eARC is alleen nodig als je ongecomprimeerde Atmos, dus van een externe bron, wilt hebben. Anders is ARC genoeg.
Ik ben van een surroundreciever (onkyo) en redelijk goede speaker/sub overgestapt naar Sonos. Kon voor een mooie prijs ARC/Stereopaar One SL en Sub kopen. Ik vind het absoluut geen achteruitgang. Recent ben ik van een kleinere woonkamer verhuisd naar een grotere woonkamer (7x6) en heb het stereopaar one SL vervangen voor stereopaar Five en man o man. Wat een heerlijkheid.

Gisteren een James Bond film gekeken. Super mooi geluid. Maar ook via Spotify een heerlijke muziek weergave. Alle settings (woonkamer/keuken/badkamer) zijn door trueplay getuned en dat doet wel net even iets met je geluidsweergave.

Nu dus voor de woonkamer ARC/Sub en stereopaar play 5. Keuken stereopaar one SL. Badkamer Move. Er komt in de veranda nog een Sonos Amp met 2 buitenspeakers. Maar wat een heerlijkheid. Ik ben er meer dan tevreden over.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Zo die van Ikea zijn echt een toevoeging aan de beam 2 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Erik1805 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:32:
Zo die van Ikea zijn echt een toevoeging aan de beam 2 😊
Welke heb je? En heb je zo een beetje “mooi” kunnen wegwerken/plaatsen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Alekz87 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:47:
[...]

Welke heb je? En heb je zo een beetje “mooi” kunnen wegwerken/plaatsen
Ik heb de symfonisk gen 2 met standaard.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHRlGq0btrCWE8m6-SVnVALMGJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/snPRLeLciE3irGUSSRc1laX5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knights16
knights16 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:06:

Wat een wereld van verschil zeg. Een arc met of zonder subwoofer. Nu kost een sub natuurlijk een aanzienlijk bedrag relatief ten opzichte van de arc.

Maar als je het geld hebt voor een arc en sub, dan zou ik het zeker aanraden.

PVoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
knights16 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:21:
[...]

Wat een wereld van verschil zeg. Een arc met of zonder subwoofer. Nu kost een sub natuurlijk een aanzienlijk bedrag relatief ten opzichte van de arc.

Maar als je het geld hebt voor een arc en sub, dan zou ik het zeker aanraden.
Het is echt niet normaal wat die sub toevoegt. Als je voor de grap eens de sub op max zet tijdens een film of lekker setje hardstyle in mijn geval…..poah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:00
Onze opstelling is een Playbar onder de tv, een sub naast de bank en 2 one's aan de zijkant van de bank.
in ons vorige huis was de afstand tot de tv/playbar +/- 5 meter (de opstelling was toe hetzelfde).
In ons nieuwe huis is de afstand tot de tv/playbar 3.20mtr.
Ik heb het gevoel dat de one's minder bijdragen aan de 'surround' ervaring als in ons vorig huis. Zelfde na het af laten stemmen door Sonos met de ipone, is de ervaring minder.

Zouden jullie op de afstand van 3.20 mtr de one's behouden of is de sub met de playbar vodoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17-09 20:54
Erik1805 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:52:
[...]

Ik heb de symfonisk gen 2 met standaard.
[Afbeelding]
Mooi ! Is die standaard ook van Ikea ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Henkhuppelschot Eigenlijk zou je de surrounds niet waar moeten nemen. Je weet pas wat je mist als ze er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Henkhuppelschot schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:17:

Zouden jullie op de afstand van 3.20 mtr de one's behouden of is de sub met de playbar vodoende?
En als je ze een week uitschakelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:00
..Christiaan.. schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:37:
[...]

En als je ze een week uitschakelt?
Dat is wel een goeie inderdaad, dat gaan we eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
@Henkhuppelschot Ik heb een arc met sub en zit ook ongeveer 3,5 - 4 meter er vandaan. Heb bewust geen rears omdat ik het allemaal net ff te krap/klein vind ofzo voor nog meer speakers om mij heen. Heb helaas geen ervaring hoe het klinkt met. Maar door de sonos arc met dolby atmos voelt het soms alsof er naast me/achter me geluid vandaan komt. Het zal wellicht minder zijn dan een officiële 7.1 beleving maar ach. Voor m’n woonkamer helemaal tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
GertJan2012 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:46:
[...]

Mooi ! Is die standaard ook van Ikea ?
Ja zijn ook van Ikea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:17
Ik twijfel nog een beetje tussen de Sonos ARC of de Samsung Q950A.
Bij de Samsung ben ik voor rond de € 1000 klaar enbj Sonos begin ik dan pas:)

Ik kijk vooral films/series en games op mijn Xbox Series X. Multitroom geluid is meer een nice 2 have dan een pré. Belangrijkst vind ik "goed" geluid en idealiter een surround ervaring.

Een aantal jaar gelden heb ik een aantal weken kunnen spelen met de Sonos Playbar en 2 Sonos plays 1. Ik was hier niet echt overtuigd van. Bij zowel films als games vond ik het weinig indrukwekkend.

Zijn hier toevallig mensen die beiden hebben getest en daar een oordeel over geven?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
steefje schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:02:

Ik kijk vooral films/series en games op mijn Xbox Series X. Multitroom geluid is meer een nice 2 have dan een pré. Belangrijkst vind ik "goed" geluid en idealiter een surround ervaring.

Een aantal jaar gelden heb ik een aantal weken kunnen spelen met de Sonos Playbar en 2 Sonos plays 1. Ik was hier niet echt overtuigd van. Bij zowel films als games vond ik het weinig indrukwekkend.

Zijn hier toevallig mensen die beiden hebben getest en daar een oordeel over geven?
Ik twijfelde ook tot ik de Samsung soundbar zag. Ik vond hem persoonlijk te groot en echt hee erg lelijk. Omdat het dolby atmos betreft moet je m mega in het zicht plaatsen. Uiteindelijk gegaan voor de witte arc met witte sub. Met een goeie deal ben je idd rond de €1500 kwijt. Maar het hoeft niet in 1x. Je kan langzaam uitbreiden. Als ik over een jaar keer 2 surrounds koop als rears verspreid je de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Nieuwe firmware update uit. 14.10. Nog geen patchnotes helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
steefje schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:02:

Afgaande op je voorkeuren zou ik zeker weten voor de Q950A gaan (of zijn opvolger, de Q950B die er wat mooier uit ziet). Ik heb een maand of 3 de Q950A gebruikt voordat ik besloot te switchen naar de Arc + One SL rears ivm brakke software op iOS en uiterlijk. De surround performance was echt een stuk beter op de Q950A en de 'Atmos Bubble' was extreem goed i.t.t de Arc. De Arc heeft ook zo zijn sterke punten (muziek :)) maar puur voor surround performance moet je niet bij Sonos wezen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:31
Sinds enige weken een Sonos ARC in bezit. Bevalt allemaal prima, het enige wat me nog dwars zit is de delay die sommige bronnen hebben.

Wat ik opmerk is dat applicaties die op de tv zelf draaien (Android TV, Philips 55PUS8804) is er geen delay merkbaar. Wanneer ik echter een externe HDMI bron (KPN tv decoder, Rpi met Kodi) bekijk en daar een Dolby Digital signaal uitkomt er een delay is. PCM/Stereo output is dan weer zonder delay.

Hebben jullie hier ook last van? Lees dat dit veel vaker voorkomt en vaak combi van tv + soundbar de oorzaak is.

Probleem is dat er dus niet een constante delay is, en nog erger ik kan het geluid via Sonos en/of de KPN tv decoder alleen delayen, waardoor het verschil tussen beeld en geluid alleen maar groter wordt. Bij Kodi kan ik het geluid ook "ahead" zetten en geluid en beeld dus gelijk trekken.
KPN tv decoder kan ik forceren naar PCM/Stereo output, jammer maar dan iig geen delay. Kodi moet ik het bij elke video even aanpassen naar wens.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaring hiermee en of iemand een oplossing gevonden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:17
Frank schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:39:
[...]

Afgaande op je voorkeuren zou ik zeker weten voor de Q950A gaan (of zijn opvolger, de Q950B die er wat mooier uit ziet). Ik heb een maand of 3 de Q950A gebruikt voordat ik besloot te switchen naar de Arc + One SL rears ivm brakke software op iOS en uiterlijk. De surround performance was echt een stuk beter op de Q950A en de 'Atmos Bubble' was extreem goed i.t.t de Arc. De Arc heeft ook zo zijn sterke punten (muziek :)) maar puur voor surround performance moet je niet bij Sonos wezen denk ik.
Daar neigt mijn gevoel ook naar. Ga denk van het weekend eens kijken of ik ergens kan luisteren. Qua uiterlijk word ik weer iets blijer van Sonos

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 21:21
Denk dat mijn Playbar ineens de geest heeft gegeven. Net geen geluid meer via de TV, prima gebeurd wel eens vaker.. even stekker eruit en erin en we zijn er weer..
Nu doet dat helaas niets..
Symptonen; witte led brand continue, knippert niet eens tijdens het opstarten gaat gewoon direct aan op wit.
Resetten dmv play/pause knop werkt niet...

Iemand dit al eens meegemaakt?
Morgen maar even support bellen als ik een gaatje kan vinden

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Weet iemand of er een website is waar er wat gespeculeerd wordt over nieuwe features van de Sonos S2 software ?

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:21

Mr. Freeze

¡GO!

knights16 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:27:
Weet iemand of er een website is waar er wat gespeculeerd wordt over nieuwe features van de Sonos S2 software ?
https://www.reddit.com/r/sonos/

Als het hier niet staat……

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Freeze op 22-06-2022 01:33 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 15:16
14.10

Release date: 6/21/2022

In this update:

-Improvements around delayed audio with home theater surrounds and Subs, as well as audio dropouts due to delayed audio.
-Bug fixes and performance enhancements.

Ik ben benieuwd, zojuist ge-update. Als ik wat merk meld ik me weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:07
Lejavh schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:45:
14.10

Release date: 6/21/2022

In this update:

-Improvements around delayed audio with home theater surrounds and Subs, as well as audio dropouts due to delayed audio.
-Bug fixes and performance enhancements.

Ik ben benieuwd, zojuist ge-update. Als ik wat merk meld ik me weer.
Ik had ook 2x issues met mijn SUB (delay) en mijn Move had vaak connectie issues.
Ben benieuwd of dit nu beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Toevallig afgelopen week voor t eerst dat m’n sub later inschakelde dan de arc tijdens een film. Is 1 keer gebeurd

Pagina: 1 ... 138 ... 198 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.