Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 137 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Serena schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:00:
[...]

Een Soundbar kun je niet inzetten als Rears.
De Rays waarschijnlijk wel!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
Serena schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:00:
[...]

Een Soundbar kun je niet inzetten als Rears.
Gebruikers kunnen de Ray inzetten als enige soundbar of als achterspeakers in samenwerking met een Arc of Beam. De Ray kan dan door middel van een standaard verticaal geplaatst worden, waardoor de drivers die aan de zijkanten van de soundbar zitten naar het plafond zijn gericht. Zo zouden ze helpen bij Atmos-weergave.
nieuws: 'Sonos-soundbar die 249 dollar kost, gaat Ray heten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 21:37
Ik zie het nu, maar dan moet je er dus wel twee hebben.
Lijkt me dat de Ones dan prijstechnisch een betere koop zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Serena op 05-05-2022 10:20 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:20
Oeh, maar dit is wel interessant! Misschien toch maar eens kijken of ik de twee Play: 1's kan vervangen door twee Rays.

De setup wordt dan: ARC + 2 x RAY + SUB. Ben benieuwd wat het met de Atmos-weergave gaat doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
Serena schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:17:
[...]

Ik zie het nu, maar dan moet je er dus wel twee hebben.
Lijkt me dat de Ones dan prijstechnisch een betere koop zijn.
Ah jammer. Had gehoopt dat ik dan met 1 Ray klaar was. Dan gaat het verhaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Alekz87 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:48:
[...]

Het kastje staat in een kastje? Tv bedienen zonder kastje? Ik volg je even niet. Sorry.

De Sonos arc heeft dmv HDMI een CEC verbinding. Dus ik bedien de tv met zijn eigen afstandsbediening en de Sonos gaat dan automatisch mee.
Het kastje bedoel ik de One Connect Box van samsung (meer informatie: https://www.coolblue.nl/a...sung-one-connect-box.html)

Die staat in een Ikea Besta kastje met de deur dicht.
sebastius schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:01:
[...]

Ik heb een The Frame 2020 en mijn Sonos Amp staat net zoals het receivertje van The Frame gewoon verstopt in de kast. De afstandsbediening wordt gewoon doorgeseind via ARC. Je kunt dat prima doorzetten dus.
Rallye schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:56:
@Xavier Mijn 2019 Samsung kan de KPN- decoder bedienen. De One Connect Box van Samsung stuurt een infrarood signaal uit naar de decoder die in hetzelfde vak van het TV-meubel staat. Zelfs geen CEC nodig (mijn decoder heeft dat ook niet).
Waarschijnlijk snap ik het niet. Maar mijn afstandbediening stuurt naar mijn weten geen IR signaal naar de Sonos Playbar.

Nog even in het kort. Ik heb alleen mijn televisie + one connect box + playbar. De Playbar is vervonden met een Optical kabel. Ik heb geen KPN/ziggo of wat dan ook maar gebruik apps met uitzending gemist ofzo.
Als ik mijn afstandbediening gebruik dan reageert de TV daar op. Behalve op het geluid. Dan zie ik wel op de TV dat het geluid harder en zachter gaat. Maar het geluid zelf veranderd helemaal niks aan.
Als ik het kastje open doe zodat ik de afstandsbediening op de One Connect Box kan richten, dan is er wel een aanpassing van het volume.

Na de opmerking van Sebastius dacht ik dat ik misschien vergeten was om de Sonos Playbar opnieuw in te stellen met de nieuwe afstandsbediening. Maar de app klaagt erover dat er geen signaal waargenomen wordt. Er valt dan weinig in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Xavier schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:32:
[...]
Na de opmerking van Sebastius dacht ik dat ik misschien vergeten was om de Sonos Playbar opnieuw in te stellen met de nieuwe afstandsbediening. Maar de app klaagt erover dat er geen signaal waargenomen wordt. Er valt dan weinig in te stellen.
Dingen om te checken:

- Goede moderne HDMI kabel tussen One Connect en Sonos Playbar
- De juiste HDMI poort op de One Connect gepakt (diegene waar ARC bij staat)
- One Connect goed ingesteld? (Instellingen, Geluidsuitvoer staat op HDMI, bij Expertinstellingen staat de HDMI eARC modus op auto, formaat op 'doorloop', bij 'Algemeen' heb je bij Beheer externe apparaten Anynet+ aanstaan)
- In je sonos app kun je vast ook nog de afstandsbediening instellen, dus doe dat ook nog maar.
- Ik gebruik nu de Samsung remote voor alles: volume, AppleTV bedienen en dus ook de TV.

Zo staat het bij mij en het werkt, notabene ook in een Besta met dichte deur!

[ Voor 4% gewijzigd door sebastius op 05-05-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
sebastius schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:29:
[...]

Dingen om te checken:

- Goede moderne HDMI kabel tussen One Connect en Sonos Playbar
- De juiste HDMI poort op de One Connect gepakt (diegene waar ARC bij staat)
- One Connect goed ingesteld? (Instellingen, Geluidsuitvoer staat op HDMI, bij Expertinstellingen staat de HDMI eARC modus op auto, formaat op 'doorloop', bij 'Algemeen' heb je bij Beheer externe apparaten Anynet+ aanstaan)
- In je sonos app kun je vast ook nog de afstandsbediening instellen, dus doe dat ook nog maar.
- Ik gebruik nu de Samsung remote voor alles: volume, AppleTV bedienen en dus ook de TV.

Zo staat het bij mij en het werkt, notabene ook in een Besta met dichte deur!
Je weet zeker dat je ook een Playbar hebt? Deze voor de zekerheid: pricewatch: Sonos Playbar
Want die van mij heeft geen HDMI aansluiting. Dus je eerste 2 punten gaan al niet op. En de derde eigenlijk ook niet.
De Sonos app kan ik qua afstandbediening niks instellen, die klaagt dat hij geen IR signaal ontvangt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Xavier schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:51:
[...]

Je weet zeker dat je ook een Playbar hebt? Deze voor de zekerheid: pricewatch: Sonos Playbar
Want die van mij heeft geen HDMI aansluiting. Dus je eerste 2 punten gaan al niet op. En de derde eigenlijk ook niet.
De Sonos app kan ik qua afstandbediening niks instellen, die klaagt dat hij geen IR signaal ontvangt...
Ooooh, nee ik heb een Sonos Amp. Ja inderdaad als je alleen optical hebt dan gaat dit allemaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
@Xavier Ik was ook wat verward door alle kastjes in je eerste post. Nu blijkt dat je een Playbar hebt. Die heeft geen HDMI en kan dus niet via CEC worden aangestuurd. Dan moet die dus het ir-signaal van de Connect Box krijgen. Moeilijk als de Connect Box ín de kast staat en de Playbar erop. Ik weet niet of deze handleiding dat oplost: https://support.sonos.com/s/article/3444?language=en_US Wellicht krijg je dan wel ir van de remote.

Een oplossing kan inderdaad een modernere soundbar zijn, bij Sonos de Arc of de Beam. Die ontvangen hun volume-opdrachten via HDMI-CEC, dus hoef je niets meer te doen met ir. De Playbar geeft een voller geluid dan de Beam, dus mogelijk ga je wel iets missen als je voor de Beam kiest.

Belangrijker: er waren/zijn communicatieproblemen tussen The Frame en Sonos HDM8-devices. Ik weet niet of die al opgelost zijn. Check daarvoor het engelstalige forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Rallye schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:02:
@Xavier Ik was ook wat verward door alle kastjes in je eerste post. Nu blijkt dat je een Playbar hebt. Die heeft geen HDMI en kan dus niet via CEC worden aangestuurd. Dan moet die dus het ir-signaal van de Connect Box krijgen. Moeilijk als de Connect Box ín de kast staat en de Playbar erop. Ik weet niet of deze handleiding dat oplost: https://support.sonos.com/s/article/3444?language=en_US Wellicht krijg je dan wel ir van de remote.

Een oplossing kan inderdaad een modernere soundbar zijn, bij Sonos de Arc of de Beam. Die ontvangen hun volume-opdrachten via HDMI-CEC, dus hoef je niets meer te doen met ir. De Playbar geeft een voller geluid dan de Beam, dus mogelijk ga je wel iets missen als je voor de Beam kiest.

Belangrijker: er waren/zijn communicatieproblemen tussen The Frame en Sonos HDM8-devices. Ik weet niet of die al opgelost zijn. Check daarvoor het engelstalige forum.
Bedankt voor de tips. We twijfelen al tussen een Arc en Beam. Zijn geen audiofielen. Maar wel al ruim 8 jaar de Playbar gewend.

De handleiding heeft helaas niks geholpen, wel het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Het is uiteindelijk toch gelukt na wat googlen. De methode is wat vreemd maar werkt wel.
https://en.community.sono...r-incl-workaround-6850331

Mijn Samsung One Connect stuurt nu ook IR uit en mijn playbar snapt het ook nog.
Dank @sebastius en @Rallye dat heeft me een hoop geld gescheeld door hints van jullie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Stimulate14 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:12:
Nou bedankt he nou moet ik geld uitgeven :P.
De Sub gen3 is besteld hoor :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16:39
Woensdag nieuwe aankondiging van producten.

Hier word je blij van
Als abonnee krijg je vanaf woensdag als eerste toegang tot splinternieuwe exclusieve producten.

[ Voor 58% gewijzigd door bestbeforeee op 09-05-2022 13:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:16
bestbeforeee schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:15:
Woensdag nieuwe aankondiging van producten.

Hier word je blij van
Als abonnee krijg je vanaf woensdag als eerste toegang tot splinternieuwe exclusieve producten.
Je doelt op de "Something Colorful is Coming" email?
Als je 'onderwater" naar de link in de email kijkt dan zie je "utm_campaign=roamcolors_teaser_owners"
Dus blijkbaar een Roam in verschillende kleuren.

(email kwam in mijn spam terecht en dan kijk ik voor de zekerheid even naar de inhoud voordat ik de mail naar mijn inbox verplaats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16:39
remmuz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:20:
[...]

Je doelt op de "Something Colorful is Coming" email?
Als je 'onderwater" naar de link in de email kijkt dan zie je "utm_campaign=roamcolors_teaser_owners"
Dus blijkbaar een Roam in verschillende kleuren.

(email kwam in mijn spam terecht en dan kijk ik voor de zekerheid even naar de inhoud voordat ik de mail naar mijn inbox verplaats)
Yes die mail kreeg ik: Er komt iets kleurrijks aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Een roze ONE, kan niet wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Sonos partnership met Razer, alles gevuld met RGB-verlichting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:16
Stimulate14 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:04:
Een roze ONE, kan niet wachten.
Helaas voor jou, alleen rood, blauw of groen.
En ook alleen de Roam

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALOWAWm25zXTiLmzW0kXkGHk63g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HnlyMiKclnmzbllqa32t0pZQ.jpg?f=user_large

[ Voor 54% gewijzigd door remmuz op 10-05-2022 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Alle Goden wat verschrikkelijk. Ik krijg JBL flashbacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 16:22

..Christiaan..

..zwll..

remmuz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:58:
[...]

En ook alleen de Roam

[Afbeelding]
Als dit soort dingen 'aangekondigd' worden dan weet je dat er voorlopig niks echt nieuws komt..

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:21
Een buurvrouw van me wil in haar nieuwe woning graag Sonos speakers, 2 in de woonkamer en 2 in de keuken. En het tegen het plafond opgehangen, in de hoeken.
Ik lees hier niet veel ervaringen van mensen die dit zo hebben aangepakt maar is dit een goed idee? Zou zelf geen One / Five speakers zo hoog boven me ophangen, heb het idee dat dat minder klink dan op oorhoogte maar goed ik ben dan ook meer iemand van de zuilspeakers dus wie weet kan het prima.

Oh en klopt het dat je een One of Five ook kan koppelen aan een sub, mocht je een diepere bas willen?

[ Voor 11% gewijzigd door musicfreak op 10-05-2022 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
remmuz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:58:
[...]

En ook alleen de Roam

[Afbeelding]
hopelijk komen ze niet met alleen deze slappe hap.

Give me my Sonos Sub Mini :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

musicfreak schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:51:
Een buurvrouw van me wil in haar nieuwe woning graag Sonos speakers, 2 in de woonkamer en 2 in de keuken. En het tegen het plafond opgehangen, in de hoeken.
Ik lees hier niet veel ervaringen van mensen die dit zo hebben aangepakt maar is dit een goed idee? Zou zelf geen One / Five speakers zo hoog boven me ophangen, heb het idee dat dat minder klink dan op oorhoogte maar goed ik ben dan ook meer iemand van de zuilspeakers dus wie weet kan het prima.

Oh en klopt het dat je een One of Five ook kan koppelen aan een sub, mocht je een diepere bas willen?
Volgens mij kan je ze gewoon koppelen. Ik kreeg zelf de optie op mijn Sub te koppelen aan de One in mijn badkamer, maar ik denk dat dat iets te veel van het goede is :+

Mijn Ones hangen ook vrij hoog in de woonkamer, ik heb ze iets naar beneden gedraaid voor wat directer geluid. Ze vullen de ruimte in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Van de Sonos site, https://www.sonos.com/nl-nl/shop/sub:

“Met welke producten kan Sub een stereopaar vormen?
Sub kan alleen een stereopaar vormen met versterkte, niet-draagbare Sonos-producten, waaronder soundbars, versterkers en speakers die aangesloten zijn op een stopcontact. Sub kun je niet als paar combineren met Move, Roam, Port of Connect.”

Een beetje vreemd verwoord (hoezo maak je een stereopaar met een Sub), maar duidelijk is dat de Sub alleen niet te koppelen is met de Roam en de Move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Oh daar heb ik helemaal overheen gelezen, suffig. Maar mooi dat een sub ook met een One of Five te combineren valt.
Nu kan ik me voorstellen dat voor een wat voller geluid de Fives in een woonkamer nog wat beter zijn dan de One maar misschien gaat een One + sub ook prima voldoen. Ik denk dat mijn buurvrouw gewoon eens moet gaan luisteren. Ze kunnen iig wel hoog opgehangen worden dus, mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
musicfreak schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:05:
Ze kunnen iig wel hoog opgehangen worden dus, mooi.
Ja, al zou dat ook niet mijn voorkeur hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:38
Ik zag hier dat je de sonos ray als surround kan instellen.
Nu kreeg ik van sonos een mail met de aankondiging van de sonos ray,maar kon hier niks over vinden dat je ze als rear speakers kan inzetten.
Of heeft iemand betere informatie hier over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ben1303 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:21:
Ik zag hier dat je de sonos ray als surround kan instellen.
Nu kreeg ik van sonos een mail met de aankondiging van de sonos ray,maar kon hier niks over vinden dat je ze als rear speakers kan inzetten.
Of heeft iemand betere informatie hier over.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqvrK3SMejA99mflq9k-TBWhl7g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XU0DTMVHqackjLJVf3JavWB9.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat was een idee van de schrijver van theverge. Wel jammer dat dat niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:38
Zeker jammer dan moet ik toch maar voor de five gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Rallye schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:54:
[...]
Ja, al zou dat ook niet mijn voorkeur hebben.
Nee waarschijnlijk klinkt het beter/directer als je je niet zo hoog ophangt. Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Zo hoog zou ik inderdaad liever niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Beschikbaarheid van de Beam G2 (zwart) is wel belabberd de laatste tijd.
Meerdere webshops geven aan hem voorlopig niet te kunnen leveren. Sommige weten zelfs helemaal geen levertijd te benoemen en houden het op eind juni of juli.

Ik stap pas net in de Sonos boot, maar is dit een bekend probleem? Of tijdelijk vanwege chip tekorten of de oorlog?

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Beta schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:49:
Meerdere webshops geven aan hem voorlopig niet te kunnen leveren. Sommige weten zelfs helemaal geen levertijd te benoemen en houden het op eind juni of juli.

Ik stap pas net in de Sonos boot, maar is dit een bekend probleem? Of tijdelijk vanwege chip tekorten of de oorlog?
Dit zijn idd gewoon de chiptekorten helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:46
Beta schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:49:

Ik heb ook maanden moeten wachten tot de Arc fatsoenlijk leverbaar was vorig jaar. Uiteindelijk pas een maand of 2 geleden gekocht.

Wat volgens mij ook gebeurt is dat mensen met kortingscodes de shops leegkopen en deze op MP aanbieden. Ik heb geleerd dat Sonos een upgrade programma heeft als je oude apparatuur hebt. Je krijgt dan tot 30% korting op nieuwe producten.

[ Voor 16% gewijzigd door Alekz87 op 16-05-2022 13:26 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Alekz87 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:25:
[...]

Ik heb ook maanden moeten wachten tot de Arc fatsoenlijk leverbaar was vorig jaar. Uiteindelijk pas een maand of 2 geleden gekocht.

Wat volgens mij ook gebeurt is dat mensen met kortingscodes de shops leegkopen en deze op MP aanbieden. Ik heb geleerd dat Sonos een upgrade programma heeft als je oude apparatuur hebt. Je krijgt dan tot 30% korting op nieuwe producten.
Ach heel veel haast heb ik niet.
En het Sonos upgrade programma geldt alleen voor bestaande Sonos apparatuur.
Ik zit met een ouderwetse 2.0 set waar ik vanaf moet.

Ik wacht het rustig af en worst case ga ik het pro actief monitoren.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Omdat de Ray zo prominent in beeld was op verschillende tech websites de voorbije weken, heb ik mezelf de nood aangepraat voor een kleine soundbar. :D :+

Ik heb een niet al te grote kamer met een tv, en daarop aangesloten een 2.0 versterker (optisch) met 2 bookshelf speakers. (QAcoustics)

Dit klinkt prima, maar is wel vaak iets te veel gedoe, en bijgevolg gebruik ik ze bijna nooit en gebruik dus vooral de ingebouwde tv-speakers.

Kortom, het scenario waar een (kleine!) soundbar prima wat frictie kan wegnemen. De Ray leek me ideaal.

Maar zijn er andere eenvoudige opties die jullie kunnen aanraden rond ongeveer hetzelfde prijspunt? 250-350 euro? Dit om eventueel te vermijden om me weer halsoverkop in een soort walled garden/ecosysteem te gaan investeren, en ik uiteindelijk toch weer een hoop tech/speakers ga bijkopen.

Dus een eenvoudige soundbar, mag optisch, maar wel graag een heldere/neutrale geluidskwaliteit. Geen gebooste bass want daar is de ruimte te klein voor....

Ik zag in de pricewatch een denon staan rond 300 euro. Is sonos te verkiezen? (nog even wachten dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Amos_x schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 18:16:
Omdat de Ray zo prominent in beeld was op verschillende tech websites de voorbije weken, heb ik mezelf de nood aangepraat voor een kleine soundbar. :D :+

Ik heb een niet al te grote kamer met een tv, en daarop aangesloten een 2.0 versterker (optisch) met 2 bookshelf speakers. (QAcoustics)

Dit klinkt prima, maar is wel vaak iets te veel gedoe, en bijgevolg gebruik ik ze bijna nooit en gebruik dus vooral de ingebouwde tv-speakers.

Kortom, het scenario waar een (kleine!) soundbar prima wat frictie kan wegnemen. De Ray leek me ideaal.

Maar zijn er andere eenvoudige opties die jullie kunnen aanraden rond ongeveer hetzelfde prijspunt? 250-350 euro? Dit om eventueel te vermijden om me weer halsoverkop in een soort walled garden/ecosysteem te gaan investeren, en ik uiteindelijk toch weer een hoop tech/speakers ga bijkopen.

Dus een eenvoudige soundbar, mag optisch, maar wel graag een heldere/neutrale geluidskwaliteit. Geen gebooste bass want daar is de ruimte te klein voor....

Ik zag in de pricewatch een denon staan rond 300 euro. Is sonos te verkiezen? (nog even wachten dan)
Dit gaat echt over Sonos. Als je iets anders wil zul je even in een ander topic moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Zijn er meer mensen met een ARC in combinatie met 2x of 1x Sub en/of 2x One waarbij de Subs en de Ones verbinding verliezen met de ARC?

Ik heb dit nu voor de 3e keer sinds ik ze heb (18 januari 2022). De enige oplossing om de verbinding te herstellen is de boel te rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Arc, Sub en 2x play:1. Altijd 's avonds stroom eraf en alleen als ik ze gebruik staan ze aan. Nooit problemen gehad. Heb Arc sinds de releasedatum. De rest al langer. De Ones als surround paar ingesteld.

[ Voor 10% gewijzigd door ..Christiaan.. op 17-05-2022 21:18 . Reden: Aanvulling ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Nieuwe software update. Als het goed is fixt dit het probleem met wegvallende rears en sub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Thanks, ik heb de update net gestart. Hopelijk lost dat de problemen inderdaad op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:31
Voor mijn niet zo heel grote woning ben ik op zoek naar een degelijk systeem om mijn huiskamer van geluid te voorzien. Ik heb een aantal wensen. Ik wil het systeem graag gebruiken met mijn computer, wil muziek kunnen afspelen vanaf mijn telefoon, en mijn domme TV met Playstation/Nintendo moet er op worden aangesloten. Daarnaast vind ik het belangrijk dat de ondersteuning van het systeem goed is, en niet dat het over X jaar niet meer bruikbaar is omdat software niet wordt geupdate o.i.d..
Nu overweeg ik een Sonos soundbar aan te schaffen. Het lijkt of het systeem makkelijk uit te breiden is, mocht je toch meer surround sound willen, en de reviews zijn over het algemeen goed. Ook is de beschikbaarheid goed t.o.v. andere systemen.
Ik heb alleen mijn twijfels of het systeem op mijn domme tv kan. Zijn er opties om toch via HDMI o.i.d. te verbinden? Ik lijk er weinig over te kunnen vinden, en hoop dat jullie me verder kunnen helpen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:18

Side-Kick

Timmy!

Emmavdv schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 07:53:
Voor mijn niet zo heel grote woning ben ik op zoek naar een degelijk systeem om mijn huiskamer van geluid te voorzien. Ik heb een aantal wensen. Ik wil het systeem graag gebruiken met mijn computer, wil muziek kunnen afspelen vanaf mijn telefoon, en mijn domme TV met Playstation/Nintendo moet er op worden aangesloten. Daarnaast vind ik het belangrijk dat de ondersteuning van het systeem goed is, en niet dat het over X jaar niet meer bruikbaar is omdat software niet wordt geupdate o.i.d..
Nu overweeg ik een Sonos soundbar aan te schaffen. Het lijkt of het systeem makkelijk uit te breiden is, mocht je toch meer surround sound willen, en de reviews zijn over het algemeen goed. Ook is de beschikbaarheid goed t.o.v. andere systemen.
Ik heb alleen mijn twijfels of het systeem op mijn domme tv kan. Zijn er opties om toch via HDMI o.i.d. te verbinden? Ik lijk er weinig over te kunnen vinden, en hoop dat jullie me verder kunnen helpen :)
Zowel de Beam als de Arc kun je verbinden middels HDMI.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Sub Gen 3 is binnen, vanavond aansluiten :9~ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hi,

Hebben er meer last van dat de "wekker" van Sonos gekoppeld aan een willekeurig radiostation vaak niet werkt? Ik heb ingesteld dat op elke werkdag de Sonos automatisch een vast radiostation afspeelt maar van 08/10 keer speelt die alleen een alarm af en geen radiostation. Of ik Sonos nu het radiostation van TuneIn of Sonos Radio zelf laat halen maakt helaas geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kikashi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:15
Frid0 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:46:
Hebben er meer last van dat de "wekker" van Sonos gekoppeld aan een willekeurig radiostation vaak niet werkt?
De laatste twee weken heb ik dat ook weer vaker. Vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Emmavdv Als je TV over HDMI-ARC beschikt kun je hem prima met een Beam of Arc combineren. Als je TV geen HDMI-ARC heeft kun je de optische aansluiting van de TV gebruiken; daarvoor levert Sonos bij de Beam (bij de Arc weet ik dat niet) een verloopstukje. Je moet dan wel wat extra instellingen doen om de ab van je TV de het volume van de soundbar te laten doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rallye op 18-05-2022 16:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Rallye schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:48:
@Emmavdv Als je TV over HDMI-ARC beschikt kun je hem prima met een Beam of Arc combineren. Als je TV geen HDMI-ARC heeft kun je de optische aansluiting van de TV gebruiken; daarvoor levert Sonos bij de Beam (bij de Arc weet ik dat niet) een verloopstukje. Je moet dan wel wat extra instellingen doen om de ab van je TV de het volume van de soundbar te laten doen.
Toevoeging, want ik heb namelijk vorige maand een ARC gekocht; ja, ook het verloopstukje zit in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
Emmavdv schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 07:53:
Ik twijfel of Sonos wel het juiste systeem voor je is. Ja, je kunt met een aantal Sonos apparaten met HDMI aansluiten, maar:

Ik wil het systeem graag gebruiken met mijn computer
Hoe had je dit in gedachten? Wat wil je laten horen van je computer?

Ik wil muziek kunnen afspelen vanaf mijn telefoon
Sonos is primair bedoeld om samen te werken met streaming diensten (Spotify/Deezer etc etc). Je kunt niet even je telefoon verbinden met Bluetooth. Wel kun je vanuit de Sonos app bestanden streamen die op je telefoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:42
Ik ben op zoek naar mensen die een Sonos Amp gebruiken in een 5.1 setup (feitelijk 4.1) waarbij twee stereo speakers gecombineerd worden met een Sonos Sub en 2x Sonos One (als rear).

Heden gebruik ik volgende setup als surround;

- Sonos Beam Gen 2
- Sonos Sub Gen3
- Sonos One SL (x2)

Dit levert een fantastisch resultaat en ben erg tevreden, doch voor muziek beluisteren zou er wat meer power mogen zijn. Nu las ik dat je met een Sonos Amp deze eigenlijk ook nog kunt gebruiken als surround voor films etc. (DD 5.1), dan zou bij mij dus de Beam vervangen worden door 2 stereo luidsprekers en de rest van de setup blijven zoals het is.

Is dit een setup die in de praktijk wenselijk is? Behandelt de Sonos amp werkelijk surround geluid op een goede manier? En wat schiet er over van de center channel door de phantom setup? Met name de kwaliteit van spraak vind ik een enorm pluspunt van mijn huidige Beam die ik niet zou willen missen.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:48
Darks schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:04:
Ik ben op zoek naar mensen die een Sonos Amp gebruiken in een 5.1 setup (feitelijk 4.1) waarbij twee stereo speakers gecombineerd worden met een Sonos Sub en 2x Sonos One (als rear).

Heden gebruik ik volgende setup als surround;

- Sonos Beam Gen 2
- Sonos Sub Gen3
- Sonos One SL (x2)

Dit levert een fantastisch resultaat en ben erg tevreden, doch voor muziek beluisteren zou er wat meer power mogen zijn. Nu las ik dat je met een Sonos Amp deze eigenlijk ook nog kunt gebruiken als surround voor films etc. (DD 5.1), dan zou bij mij dus de Beam vervangen worden door 2 stereo luidsprekers en de rest van de setup blijven zoals het is.

Is dit een setup die in de praktijk wenselijk is? Behandelt de Sonos amp werkelijk surround geluid op een goede manier? En wat schiet er over van de center channel door de phantom setup? Met name de kwaliteit van spraak vind ik een enorm pluspunt van mijn huidige Beam die ik niet zou willen missen.
Ik heb hier ook interesse in. Interessant topic: https://en.community.sono...-music-and-movies-6842812 (ps: DTS in intussen ook beschikbaar op de AMP als ik het goed heb).
Kijk zeker ook bij de related topics aan de rechterzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Comment
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:14
Hier gebruik ik de AMP met 2 Ones als rear en ik vind het resultaat heel erg bevredigend. Surround wordt heel goed verwerkt en weergegeven.

Alles hangt natuurlijk af van de opstelling en kwaliteit van de front luidsprekers. Als die juist staan, heb je een heel brede en krachtige soundstage. Ook het phantom center werkt goed, al is dat nooit hetzelfde als een aparte center speaker.

Als muziek minstens even belangrijk voor jou is als film, is de AMP zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Ik las in het verleden problemen met de battery drain van de Roam; hoe is dat nu met de laatste updates als je hem niet gebruikt en niet aan de lader zet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 18-09 11:21
wd200 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:50:
Ik las in het verleden problemen met de battery drain van de Roam; hoe is dat nu met de laatste updates als je hem niet gebruikt en niet aan de lader zet ?
Werkt voor mij eindelijk zoals ik het wilde :) Ik druk hem op standby en dan blijft hij in standby ipv dat hij telkens een wake-up doet wanneer ik de sonos app open (wat best vaak per dag is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Laatst online: 14:24
Hoe lang kun je hem in de praktijk op stand-by laten staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Ronvgs op 21-05-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 15:42
Is het iemand van jullie al gelukt om via de Roam bluetooth te streamen en deze dan over te nemen in de woonkamer naar het 5.1 systeem?
Ik had de roam eigenlijk aangeschaft voor de F1 om het live commentaar op GP radio te streamen.

Wat ik merk kun je wel de muziek van de standaard bronnen die je via de Sonos app naar de speakers kunt sturen wel oppakken of doorsturen of je van huis of naar huis gaat via de roam maar in bluetooth modus juist niet. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
sweetdude schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:20:
Wat ik merk kun je wel de muziek van de standaard bronnen die je via de Sonos app naar de speakers kunt sturen wel oppakken of doorsturen of je van huis of naar huis gaat via de roam maar in bluetooth modus juist niet. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik begrijp deze zin niet.

Volgens mij moet je Grand Prix Radio via bluetooth naar je Roam sturen en dan een handoff doen naar je Sonos, zie https://support.sonos.com/s/article/4990?language=nl_NL

Mij klinkt Airplay makkelijker, maar jij zult een Android gebruiker zijn?

Edit: met bluetooth kan dit juist niet.

Edit 2: maar met groeperen wel, zie https://en.community.sono...my-other-speakers-6858989

[ Voor 13% gewijzigd door Rallye op 24-05-2022 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:31
Ronvgs schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:00:
Hoe lang kun je hem in de praktijk op stand-by laten staan.
In principe onbeperkt, want die battery saver functie zorgt ervoor dat de Roam echt uit gaat ipv op stand-by met verbinding met WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Is het iemand van jullie al gelukt om via de Roam bluetooth te streamen en deze dan over te nemen in de woonkamer naar het 5.1 systeem?
Ik had de roam eigenlijk aangeschaft voor de F1 om het live commentaar op GP radio te streamen.

Dat kan prima! Ik verbind mijn platenspeler via BT met mijn Roam en deze groepeer ik met alle speakers op de benedenverdieping. Voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87

Ik heb een smart tv met viaplay app. Ik kan live f1 kijken en dan GP radio middels AirPlay over m’n arc streamen. Beetje tweaken met pauze en start en alles loopt synchroon.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Stimulate14 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:30:
Sub Gen 3 is binnen, vanavond aansluiten :9~ .
Oke WTF. Jullie hadden gelijk jongens, elke euro waard. Wat een absolute toevoeging is dit zeg.
De Sub3 kan ik iedereen aanraden, zeker als je vrijstaand woont :+ :D .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
Stimulate14 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:15:
[...]

Oke WTF. Jullie hadden gelijk jongens, elke euro waard. Wat een absolute toevoeging is dit zeg.
De Sub3 kan ik iedereen aanraden, zeker als je vrijstaand woont :+ :D .
De babymonitor boven gaat regelmatig af wanneer ik beneden wegtril :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Alekz87 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:26:
[...]

Ik heb een smart tv met viaplay app. Ik kan live f1 kijken en dan GP radio middels AirPlay over m’n arc streamen. Beetje tweaken met pauze en start en alles loopt synchroon.
Ik kijk via iptv Viaplay. Er zit bij mij veel vertraging in. Ik heb een standaard bt speaker voor de Arc staan die voor het geluid zorgt, want ik kan met de Sonosapp niet pauze doen. Alleen op 'stop' drukken. Ik heb geen Apple, alleen Android. Is er een manier om het toch te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 18-09 11:21
Serena schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:22:
[...]

Dat kan prima! Ik verbind mijn platenspeler via BT met mijn Roam en deze groepeer ik met alle speakers op de benedenverdieping. Voila!
Dit idd. Gewoon groeperen en je hebt in elke kamer het BT geluid van de Roam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 15:42
..Christiaan.. schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:52:
[...]

Ik kijk via iptv Viaplay. Er zit bij mij veel vertraging in. Ik heb een standaard bt speaker voor de Arc staan die voor het geluid zorgt, want ik kan met de Sonosapp niet pauze doen. Alleen op 'stop' drukken. Ik heb geen Apple, alleen Android. Is er een manier om het toch te kunnen?
Ja dat is dus waar ik ook op zoek naar was.
Maar de Sonos Roam is het antwoord als je die als BT speaker gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 13:00
Ik ben sinds enkele dagen de muziekbibliotheek op mijn oude Qnap TS119 NAS kwijt in de Sonos app (en kan dus geen muziek meer van de NAS afspelen).

Er is, voor zover ik weet, niets gewijzigd in mijn setup. Ik kan de NAS share nog wel toevoegen en laten scannen in de app, maar daarna is en blijft de bibliotheek helemaal leeg. Heb da NAS al een keer opnieuw gestart en op de PC was de share altijd gewoon te benaderen.

Iemand tips?

Laat maar. Na nog een keer opnieuw opstarten van de NAS doet hij het wel weer.... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Jab65 op 23-05-2022 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 11:57
The Inquisitor schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:16:
[...]

Dit idd. Gewoon groeperen en je hebt in elke kamer het BT geluid van de Roam.
Kan dat met de roam? Ik dacht juist dat de bluetooth verbinding niet te verbinden was. Als het inderdaad met de Roam kan dan is het een mooie toevoeging aan de Sonos collectie thuis.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Daniel. schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:14:
[...]

Kan dat met de roam? Ik dacht juist dat de bluetooth verbinding niet te verbinden was. Als het inderdaad met de Roam kan dan is het een mooie toevoeging aan de Sonos collectie thuis.
De roam kan als BlueTooth sink dienen ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 11:57
Ik zit nu ook wel te twijfelen voor de move. De refurbished prijs https://www.sonos.com/nl-nl/shop/move-b-stock is vrij goed. Iemand ervaring met refurbished van Sonos zelf?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Vandaag weer een update van de App en nieuwe Firmware.
Ik hoop dat mijn iOS App nu wat beter Verbindt met de speakers.
Ik moet regelmatig 5 a 10 seconden wachten voordat de app verbinding heeft.
De Sonos One zelf speelt zonder onderbreking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Als de app niet goed verbindt met de speakers ligt dat vaak aan je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Ben er al even mee bezig.
Dit kreeg ik van Sonos en staat allemaal goed.
Optie 4 heb ik niet kunnen vinden in m’n experia box 10A
WiFi Kanaal 2.4 Ghz staat nu op 11 en dat lijkt iets beter te gaan.

1) Check if 2.4GhZ Wifi is turned on.
2) If possible, give 5GhZ Wifi a different name than the 2.4GhZ variant. For example, add '-5G' to the name
3) Check if the Wifi is set to 'BGN'. Other options are BG and GN
4) The 'AP Isolation'(or 'Client Isolation') setting must be off. However, this setting is rarely available
5) Adjust the Wifi channel from automatic to a fixed channel, preferably channel 1 6 or 11.
6) Security mode must be set to WPA2 with AES Encryption
7) Enable UPNP if it is off.
8) Make sure the 2.4GhZ WiFi bandwidth is set to 20mhz. 20/40mhz or 40mhz is not supported.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Tja. Ik vraag me werkelijk af waarom je in een privénetwerk clients zou willen isoleren. Waarom heb je dan een netwerk. Maar goed, KPN vindt dit veilig.

Ik zou eens proberen om één Sonos (geen Sub of surround) bekabeld rechtstreeks op je router aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:21
Ik heb een probleem met mijn ARC+SUB+Rears setup.
De switch van de SUB in mijn app lijkt niet goed te werken, wanneer ik de switch "uit" zet werkt de SUB wel maar als ik de switch "aan" zet werkt de SUB juist niet... Heel erg raar.
Als ik de switch "uit" zet gaat ook het lampje op de SUB groen knipperen maar er komt dus wel geluid uit.

Wat ik al heb geprobeerd:
- app opnieuw gestart
- app opnieuw geïnstalleerd
- andere telefoon (inclusief bovenstaande stappen)
- SUB opnieuw toevoegen
- factory reset van de SUB
- complete set factory set gegeven en opnieuw ingericht

Iemand een idee? Thanks.

Appversie: 14.8.1 (iOS)
Sonos firmware: 14.8

[ Voor 12% gewijzigd door Lejavh op 26-05-2022 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Lejavh schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 17:15:
De switch van de SUB in mijn app lijkt niet goed te werken, wanneer ik de switch "uit" zet werkt de SUB wel maar als ik de switch "aan" zet werkt de SUB juist niet... Heel erg raar.
Als ik de switch "uit" zet gaat ook het lampje op de SUB groen knipperen maar er komt dus wel geluid uit.

- app opnieuw gestart
- SUB opnieuw toevoegen

Iemand een idee? Thanks.

Dat had ik ook! Na de update naar 14.8 was het bij mij opgelost! Maar die heb je al zie ik … zou support even contacten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Lejavh schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 17:15:

- app opnieuw gestart
- SUB opnieuw toevoegen

Iemand een idee? Thanks.

Dit is een bekend en lopend probleem van Sonos sinds 14.6 dat sonos niet echt lijkt te erkennen.
ZIe ook hier: https://en.community.sono...-sub-after-update-6868561
Zowel de sub als de rears vallen uit, het lijkt erop of het te maken heeft met het switchen van HDMI inputs.
Wat ik heb ontdekt is dat je je door de wifi op je Arc (of beam) uit en weer aan te zetten, je het probleem i.i.g. tijdelijk kan resetten. LET OP, je moet dan wel je arc of beam aan een ethernet verbinding hebben hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 13:00
Jab65 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:03:
Ik ben sinds enkele dagen de muziekbibliotheek op mijn oude Qnap TS119 NAS kwijt in de Sonos app (en kan dus geen muziek meer van de NAS afspelen).

Er is, voor zover ik weet, niets gewijzigd in mijn setup. Ik kan de NAS share nog wel toevoegen en laten scannen in de app, maar daarna is en blijft de bibliotheek helemaal leeg. Heb da NAS al een keer opnieuw gestart en op de PC was de share altijd gewoon te benaderen.

Iemand tips?

Laat maar. Na nog een keer opnieuw opstarten van de NAS doet hij het wel weer.... 8)7
Toch te vroeg gejuicht, ben ik bang. Ik krijg geen verbinding meer met mijn netwerk share. Ik kan de map wel benaderen in de app, geef de inlogggegevens op en krijg de meldding dat de boel gescand gaat worden. Daarna krijg ik na enige tijd de melding dat de share er niet meer is. Op mijn computer heb ik helemaal geen problemen met de share. Iemand suggesties wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Jab65 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:58:
[...]
Op mijn computer heb ik helemaal geen problemen met de share.
Dat kan best. Een share vanaf een computer werkt anders van vanaf een NAS.

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 28-05-2022 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001

OMX2000

By any means necessary...

Heeft iemand ervaring met de Sanus muurbeugel voor de Sonos Arc? Ik begrijp dat die ervoor zorgt dat de Sonos voor je tv uitsteekt, wat ervoor zou zorgen dat de omhooggerichte beter tot hun recht komen. Ding is alleen te koop via Sonos zelf, en 10 euro duurder dan die van Sonos zelf.

Verder vroeg ik me af of er ook standaarden zijn voor Sonos 1 speakers die precies in een hoek passen. Onze bank staat strak tegen de muur aan. Aan een kant zou ik een standaard naast de bank neer kunnen zetten, maar aan de andere kant valt de hoekbank precies in de hoek. Een beetje ruimte zouden we kunnen maken. Maar dan heb je wel een hele slanke voet nodig.

[ Voor 39% gewijzigd door OMX2000 op 28-05-2022 18:52 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
OMX2000 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:50:

Verder vroeg ik me af of er ook standaarden zijn voor Sonos 1 speakers die precies in een hoek passen. Onze bank staat strak tegen de muur aan. Aan een kant zou ik een standaard naast de bank neer kunnen zetten, maar aan de andere kant valt de hoekbank precies in de hoek. Een beetje ruimte zouden we kunnen maken. Maar dan heb je wel een hele slanke voet nodig.
Best passende oplossing is, denk ik, een klein plankje in de hoek maken. Beste richting bepalen voor het geluid, en dan plankje afronden in overeenstemming met de omtrek van de One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
In de hoek waarin de bank staat kun je toch gewoon een muursteun gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:48
Heeft iemand ervaring met de Sanus muurbeugel voor de Sonos Arc? Ik begrijp dat die ervoor zorgt dat de Sonos voor je tv uitsteekt, wat ervoor zou zorgen dat de omhooggerichte beter tot hun recht komen. Ding is alleen te koop via Sonos zelf, en 10 euro duurder dan die van Sonos zelf.

Ik heb de Sanus Muurbeugel voor de Arc hangen. De Arc steekt iets verder naar voren uit (als deze ingeklapt is). Bij mij hangt hij meteen onder de TV en omdat hij door deze beugel iets verder naar voren uitsteekt zijn de bovenste speakers vrij.
Bevalt prima zoals het gemonteerd is. Het naar voren halen van de speaker gebruik ik overigens nooit, hij is vooral gekocht zodat de Arc wat verder van de muur gemonteerd kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Scorpio_King schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:30:
[...]

Ik heb de Sanus Muurbeugel voor de Arc hangen. De Arc steekt iets verder naar voren uit (als deze ingeklapt is). Bij mij hangt hij meteen onder de TV en omdat hij door deze beugel iets verder naar voren uitsteekt zijn de bovenste speakers vrij.
Bevalt prima zoals het gemonteerd is. Het naar voren halen van de speaker gebruik ik overigens nooit, hij is vooral gekocht zodat de Arc wat verder van de muur gemonteerd kon worden.
Dat klinkt goed. Ik heb de kabels tussen tv, arc in de muur weggewerkt. Maar het gat voor de arc zit te hoog, want Sonos adviseert minimaal 10 cm onder de TV de ARC op te hangen.

Ik ga hem bestellen. Thx voor het delen van je ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Rallye schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:05:
In de hoek waarin de bank staat kun je toch gewoon een muursteun gebruiken?
Dat kan ook. Maar ik heb liefst een oplossing waarvoor ik niet in de muur hoef te boren. Maar dat zou zeker ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

De voet voor de standaard is vrij groot en rond. Past dus niet goed in de hoek. Ik heb de bank ook een beetje van de muur moeten afzetten maar het wordt er niet minder mooi door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
Stimulate14 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:04:
[...]

De voet voor de standaard is vrij groot en rond. Past dus niet goed in de hoek. Ik heb de bank ook een beetje van de muur moeten afzetten maar het wordt er niet minder mooi door.
Dat wordt zagen en vijlen voor @OMX2000 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Masimo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:22:
[...]

Dat wordt zagen en vijlen voor @OMX2000 :+
😂 Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Vraagje, vanaf vandaag de trotse bezitter van een Port.
Vreemde vind ik dat deze dus niet daadwerkelijk ‘speelt’.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pu9pnsGcVA5k5XNSu3pesKmgiro=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mX2336VI4uyX3uGG1idPzcBl.png?f=fotoalbum_large

En nog een vraagje. Waar hebben jullie het Volume van bron op ingesteld. Ik heb hem aangesloten met twee tulpjes. Is dat A/V component?
Op 10 speelt die inderdaad wezenlijk harder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRAxCWSJOqkN4oEHf0d7SSx-jLg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Rrg3DRmqlG8L3A5KpOBzy5aG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik begrijp niet wat bedoelt met “niet daadwerkelijk speelt”. Kun je dat verduidelijken?

Het volume van de bron is volgens mij wat de Port als volume binnenkrijgt. Als je hem op een voorversterkte platenspeler hebt aangesloten zou ik niveau 2 eens proberen. Is dat te zacht, dan kun je 8 proberen. Mijn Connect, aangesloten op een CD-speler staat op 2.

[ Voor 10% gewijzigd door Rallye op 31-05-2022 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Rallye schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:48:
Ik begrijp niet wat bedoelt met “niet daadwerkelijk speelt”. Kun je dat verduidelijken?
Kijk naar het screenshot. Wat speelt is Woonkamer + 3. Draaitafel staat er ‘los’ tussen. Ik kan niet Draaitafel selecteren en dan een kamer koppelen. Dan heb ik geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Maar je speelt toch de draaitafel? Mogelijk via “Automatisch afspelen”? Je groep zegt ook “Draaitafel”. Zo heb ik dit bij mijn Connect ingesteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQ-109l632OEEK3ixECWb5xqUtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aefquPXtK3yb5U5YomIvD2wG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Rallye op 31-05-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Rallye schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:01:
Maar je speelt toch de draaitafel? Mogelijk via “Automatisch afspelen”? Je groep zegt ook “Draaitafel”. Zo heb ik dit bij mijn Connect ingesteld.

[Afbeelding]
Ik weet niet hoe ik het nog anders uit moet leggen.
Als het niet op automatisch staat wil ik dus Draaitafel kiezen. Ik krijg dan geen geluid omdat de Port uiteraard geen speaker is.
Ik wil dan groeperen met een speaker van eigen keuze. Dus bijvoorbeeld de One in de keuken omdat ik sta te koken, ik zeg maar iets. Maar dat werkt dus niet.
Hoe speel ik de draaitafel af en kies dan ACHTERAF op welke speaker hij speelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Ik denk dat ik zojuist besef waarom de Port ook apart genoemd staat. Ik kan hem natuurlijk ook als OUT gebruiken voor andere speakers.
Het had even nodig voor dat dat besef indaalde… 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
Sonos Voice Control is nu beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Serena Net als ik gebruik je de Port (bij mij de Connect) dus maar half: alleen als bron voor Sonos. En niet ook nog als weergave-apparaat voor een receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ronvgs schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:42:
Sonos Voice Control is nu beschikbaar.
Alleen Apple Music en Sonos radio kan ik selecteren als default music service. Ik heb Spotify en Tidal. Helaas.

Straks na het werk even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Helaas niet in het Nederlands en niet in combinatie met GA. Wel met Alexa, dus als beiden in het Nederlands zouden komen stap ik over. Amazon heeft de eerste stap in het Nederlands gezet (mijn Firesticks kunnen sinds een paar weken in het Nederlands), dus Alexa verwacht ik op niet al te lange termijn. Nu SVC nog….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Rallye schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:49:
Helaas niet in het Nederlands en niet in combinatie met GA. Wel met Alexa, dus als beiden in het Nederlands zouden komen stap ik over. Amazon heeft de eerste stap in het Nederlands gezet (mijn Firesticks kunnen sinds een paar weken in het Nederlands), dus Alexa verwacht ik op niet al te lange termijn. Nu SVC nog….
Ik heb het ingesteld en het werkt echt verbazend goed! Zelfs een van mijn favo zenders (Decibel Greatest Hits) wordt zonder problemen afgespeeld.
Nog even ontdekken hoe ik groepeer naar een vooraf ingestelde groep.

Pagina: 1 ... 137 ... 198 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.