Ik moet heel eerlijk zeggen dat het stereobeeld van een enkele five voor mij niet echt werkte, een stereopaar daarentegen is echt meesterlijk.Eiríkr schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:02:
[...]
Ja, liggen is hier helaas geen optie. Hij moet dan rechtop en dan ontkom je niet aan 2 voor een mooi stereo beeld.
Toch maar eens kijken naar een setje One of Bluesound PULSE FLEX 2i.rsint schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:49:
[...]
Ik moet heel eerlijk zeggen dat het stereobeeld van een enkele five voor mij niet echt werkte, een stereopaar daarentegen is echt meesterlijk.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Of een setje play five (g2) via marktplaats
Mijn nieuwe systeem is er! Ik heb een Sonos Amp met Bowers & Wilkins 606s2 gekocht. De Amp dient als vervanging van mijn Playbase die voor de tweede keer problemen vertoonde met het aansturen van de Sub en Play1s achter (was al eens vervangen). Sonos bood aan hem weer te willen vervangen, maar hier ben ik niet mee akkoord gegaan, omdat ik het vertrouwen in het product kwijt ben geraakt. De Hifi Klubben waar ik hem had gekocht wilde hem wel omruilen met 100 euro bijbetaling voor een Sonos Amp. Dit na 4 jaar! Echt goede service. Ik heb toen een mooie set 606s2’s erbij gekocht, na meerdere luistersessies. Daarnaast de Argon Prime silver kabels erbij genomen met Audioquest 100s banaanstekkers.
De set klinkt goed, maar moet ook nog even inspelen. Ik heb Loudness uit staan, de crossover van de Sub op 80hz, volume van de Sub op 0 en de Play1s achter bij Tv kijken op + 5. Geluid is echt veel beter dan de Playbase, mede door stereobeeld en geweldige weergave van hoge tonen.
Tot slot ben ik ook van Spotify overgestapt op Tidal Hifi deze week. Wilde graag naar CD kwaliteit en af van de naar mijn mening erg drukke interface van Spotify waarbij podcast een dominante factor zijn geworden. Tot nu toe valt het mij niet tegen. De mixes zijn goed, Tidal connect werkt goed (iets minder dan Spotify, doordat je niet makkelijk vanaf een ander apparaat verder kunt gaan) en ik vind dat er meer rust in de muziek zit dan Spotify als ik ze back to back luister (ook blind valt mij dat op). De integratie met de Sonos app is ook fijn. Kortom: ik ben blij met de nieuwe opstelling tot nu toe!
De set klinkt goed, maar moet ook nog even inspelen. Ik heb Loudness uit staan, de crossover van de Sub op 80hz, volume van de Sub op 0 en de Play1s achter bij Tv kijken op + 5. Geluid is echt veel beter dan de Playbase, mede door stereobeeld en geweldige weergave van hoge tonen.
Tot slot ben ik ook van Spotify overgestapt op Tidal Hifi deze week. Wilde graag naar CD kwaliteit en af van de naar mijn mening erg drukke interface van Spotify waarbij podcast een dominante factor zijn geworden. Tot nu toe valt het mij niet tegen. De mixes zijn goed, Tidal connect werkt goed (iets minder dan Spotify, doordat je niet makkelijk vanaf een ander apparaat verder kunt gaan) en ik vind dat er meer rust in de muziek zit dan Spotify als ik ze back to back luister (ook blind valt mij dat op). De integratie met de Sonos app is ook fijn. Kortom: ik ben blij met de nieuwe opstelling tot nu toe!
@Spurlie Simplink/HDMI-CEC staat aan? Gebeurt dit ook als je de KPN-decoder niet aangesloten hebt?
Vraagje:
Mijn bank staat met z’n rug tegen een muur aan. Ik kan hier niet in boren ivm steenstrips. Als ik naast de bank 2 rears plaats, wat is dan de beste locatie? Ik kan ze dus niet achter me plaatsen.
Mijn bank staat met z’n rug tegen een muur aan. Ik kan hier niet in boren ivm steenstrips. Als ik naast de bank 2 rears plaats, wat is dan de beste locatie? Ik kan ze dus niet achter me plaatsen.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Naast de bank op een standaard:Alekz87 schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:38:
Vraagje:
https://www.google.nl/sea...yoKHRiXBm0Q_AUoAXoECAEQAQ
Kon je zelf toch ook verzinnen?
Naast de bank is geen rear meer.kootje70 schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:16:
[...]
Naast de bank op een standaard:
https://www.google.nl/sea...yoKHRiXBm0Q_AUoAXoECAEQAQ
Kon je zelf toch ook verzinnen?
Ok, dan zijn er nog 2 opties:
óf plankje tegen de muur en hem daar op zetten.
óf gat in de muur maken en hem daarin zetten

Dan de bank naar voren schuiven, of de indeling van de kamer veranderen.
Hoe je het wend of keert, blijkbaar moeten er wel concessies gedaan worden…
Volgens mij in een officiele 5.1 setup, komen de rears dus juist schuin van achter. Dus naast de bank in de achterhoek is nog steeds rear. Zo staan ze hier ook!
En met TruePlay wordt dat prima aangepast. Hier staan ze ook schuin naast de bank.loyske schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:26:
[...]
Volgens mij in een officiele 5.1 setup, komen de rears dus juist schuin van achter. Dus naast de bank in de achterhoek is nog steeds rear. Zo staan ze hier ook!
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Goedenavond,
Ik ben sinds een week bezig met een Game/filmkamer op 1 van mijn slaapkamers.
Ik heb hier een Tv met een Beam Gen 2 staan. De Beam 2 klinkt behoorlijk goed al mis ik in bepaalde gevallen iets laag.
Vandaag dus de Sub Gen 3 binnen gehad. Ik vind de Sub eerlijk gezegd wat tegenvallen. Ik hoor wel iets verschil, maar niet echt het 700euro verschil.
Iemand hier tips voor om het te verbeteren? Wat voor EQ settings draaien jullie hier?
Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om het systeem in te stellen op de ruimte via Trueplay aangezien ik zelf een Android gebruiker ben. Zou het daar in kunnen zitten? Oftwel maakt Trueplay een wereld van verschil of zou je via handmatig instellen tot eenzelfde resultaat kunnen komen?
Alvast bedankt!
Ik heb hier een Tv met een Beam Gen 2 staan. De Beam 2 klinkt behoorlijk goed al mis ik in bepaalde gevallen iets laag.
Vandaag dus de Sub Gen 3 binnen gehad. Ik vind de Sub eerlijk gezegd wat tegenvallen. Ik hoor wel iets verschil, maar niet echt het 700euro verschil.
Iemand hier tips voor om het te verbeteren? Wat voor EQ settings draaien jullie hier?
Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om het systeem in te stellen op de ruimte via Trueplay aangezien ik zelf een Android gebruiker ben. Zou het daar in kunnen zitten? Oftwel maakt Trueplay een wereld van verschil of zou je via handmatig instellen tot eenzelfde resultaat kunnen komen?
Alvast bedankt!
Het maakt een wereld van verschil.Mick3112 schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:20:
Goedenavond,
Alvast bedankt!
Onze instellingen heb jij niets aan, want je kamer is anders ingericht. En daar past TruePlay zich dus volledig op aan.
Ik heb een Sub gen 3 naast m'n 2 zuilen gezet (Sonos Amp) en hoewel ik al blij was met m'n zuilen: wereld van verschil en ik heb de sub nogal teruggedraaid notabene (-5 ofzo?).Mick3112 schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:20:
Goedenavond,
Alvast bedankt!
En ook gecalibreerd via Trueplay neem ik aan?sebastius schreef op maandag 4 april 2022 @ 22:33:
[...]
Ik heb een Sub gen 3 naast m'n 2 zuilen gezet (Sonos Amp) en hoewel ik al blij was met m'n zuilen: wereld van verschil en ik heb de sub nogal teruggedraaid notabene (-5 ofzo?).
Als ik hem op -5 heb staan hoor ik nauwelijks verschil als dat ik het geluid alleen via de Beam 2 speel.
Amp doet geen TruePlay, dus ik heb het allemaal op gehoor gedaan. Audio van de sub staat op -4 (soms overdag wel iets harder maar ik hoef geen ruzie) en de crossover op 60hz.Mick3112 schreef op maandag 4 april 2022 @ 23:09:
[...]
En ook gecalibreerd via Trueplay neem ik aan?
Als ik hem op -5 heb staan hoor ik nauwelijks verschil als dat ik het geluid alleen via de Beam 2 speel.
Ik zou beginnen met de beste plaats voor je sub te zoeken, dit doet het meest. Ik heb mijn sub ook 3x moeten verplaatsen voordat hij goed begon te klinken.
Dat je met trueplay je sub op elke willekeurige plek kan neerzetten is gewoon niet waar.
Dat je met trueplay je sub op elke willekeurige plek kan neerzetten is gewoon niet waar.
Weet iemand of er bij Sonos toevallig nog korting is voor docenten? Zie zelf alleen wat staan voor studenten volgens mij?
Dat lijkt er niet op: https://www.myunidays.com...ccount/teacher-restricted
Echt wel, even een account maken met je werkmail op myunidays.nl en dan heb je 15% korting. Maar officieel voor studenten, officieus kun je prima ook meedoen. Spotify en Youtube Premium ook trouwens.daroy schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:28:
Weet iemand of er bij Sonos toevallig nog korting is voor docenten? Zie zelf alleen wat staan voor studenten volgens mij?
of als je bij de ING zit, kan je rentepunten inleveren.... levert ook 15% korting.... (helaas niet op de allernieuwste producten, zoals een arc)sebastius schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:13:
[...]
Echt wel, even een account maken met je werkmail op myunidays.nl en dan heb je 15% korting. Maar officieel voor studenten, officieus kun je prima ook meedoen. Spotify en Youtube Premium ook trouwens.
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Ik wil de kabel van mijn Sonos move langer maken , denken jullie dat ik de kabel gewoon kan doorknippen en kan verlengen met een standaard elektriciteitskabel ?
Lijkt mij wel toch ?
Lijkt mij wel toch ?
Op marktplaats zijn er mensen die voor 10 of 15 euro kortingscodes hebben die ook op een ARC van toepassing zijn. Het klonk mij wat ongeloofwaardig in de oren, maar het klopte allemaal.MAdD schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:58:
[...]
of als je bij de ING zit, kan je rentepunten inleveren.... levert ook 15% korting.... (helaas niet op de allernieuwste producten, zoals een arc)
Sommige delen ook eerst de code en vragen je daarna te betalen.
Ik heb uiteindelijk een Sonos Arc bij Apollo besteld. Daar was hij 100 Euro goedkoper dan bij alle andere webshops op dit moment en heb ik nog de mogelijkheid om hem terug te sturen mocht het niet bevallen.
Aansluitend op de Sub vraag, zijn er mensen in een appartement die de sub hebben en wat zijn de ervaringen hiermee?
Of beter gezegd, wat zijn de ervaringen van de (onder) buren van de sub
Zit in een jaren 60 complex welke best gehorig is.
Ik zou absoluut een sub willen maar wil ook zeker geen overlast veroorzaken.
Of beter gezegd, wat zijn de ervaringen van de (onder) buren van de sub
PSN: Flix20-NL
Ik woon in een jaren 90 complex en ik heb mijn buren niet horen klagen. Mijn sub staat op +5. Maar ik zet ook night mode netjes aan na 10 uur 's avonds.Flix20 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:37:
Aansluitend op de Sub vraag, zijn er mensen in een appartement die de sub hebben en wat zijn de ervaringen hiermee?
Of beter gezegd, wat zijn de ervaringen van de (onder) buren van de sub![]()
Zijn er hier mensen die vanaf een normale setup (5.1 met versterker) zijn over gegaan naar een Sonos ARC met surrounds en subwoofer? En zo ja wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik heb een aantal jaren geleden de hele setup gekocht, maar was toen niet echt te spreken over het geheel.
Wachten... in "Sonos ervaringen- en discussietopic"
Je kon geen tweede subwoofer toevoegen (nu kan dat wel) DTS werd niet ondersteund (nu wel) Ik had toen geen tv die alles via passthrough door kon geven (nu wel)
Kortom de setup etc. was toen totaal anders, en ben dus benieuwd wat de ervaringen nu zijn met alle updates die zijn doorgevoerd.
Ik had hier wat ervaringen gedeeld (onder en boven deze post) en mijn huidige setup omschreven.
Ik hoop dat iemand zijn ervaring kan delen, want de muziek draaien we hier wel over Sonos speakers, en het stond toen wel heel clean allemaal.
Één van de ergernissen die ik ook had was met de subwoofer, dat ding wat niet onder controlle te krijgen in vergelijken met mijn SVS subwoofer.
Ik heb een aantal jaren geleden de hele setup gekocht, maar was toen niet echt te spreken over het geheel.
Je kon geen tweede subwoofer toevoegen (nu kan dat wel) DTS werd niet ondersteund (nu wel) Ik had toen geen tv die alles via passthrough door kon geven (nu wel)
Kortom de setup etc. was toen totaal anders, en ben dus benieuwd wat de ervaringen nu zijn met alle updates die zijn doorgevoerd.
Ik had hier wat ervaringen gedeeld (onder en boven deze post) en mijn huidige setup omschreven.
Ik hoop dat iemand zijn ervaring kan delen, want de muziek draaien we hier wel over Sonos speakers, en het stond toen wel heel clean allemaal.
Één van de ergernissen die ik ook had was met de subwoofer, dat ding wat niet onder controlle te krijgen in vergelijken met mijn SVS subwoofer.
[ Voor 10% gewijzigd door Wachten... op 11-04-2022 12:58 ]
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Ik ben overgegaan van Marantz/Tannoy 5.1 naar Sonos Beam (Gen 1), Sub en One’s. Geen Arc dus. Ik vond de geluidskwaliteit van mijn oude opstelling beter meer gedetailleerd, met name voor muziek - met de Beam dus. Maar ik geniet van de veel betere connectivity. Ik zie in je vorige berichten dat je graag instellingen zelf doet. Sonos is daar gewoon niet voor. Sonos heeft Trueplay en dat is het. Het Sonos-publiek is vooral: het moet plug en play zijn. Wel geld, geen kennis (en geen wil om zich erin te verdiepen).
Edit: DTS is just that. Geen modernere versies. En aangezien alles via je TV moet: geeft die DTS door? Recentere Samsungs en LG’s bijvoorbeeld niet…..
Edit: DTS is just that. Geen modernere versies. En aangezien alles via je TV moet: geeft die DTS door? Recentere Samsungs en LG’s bijvoorbeeld niet…..
[ Voor 13% gewijzigd door Rallye op 11-04-2022 19:35 ]
Had hier ook een 5.1 set van Dali staan icm Onkyo versterker. Geluid van deze set was beter, zowel voor muziek en film. Met name de eerste week van de overgang was het echt wennen.
Een paar maanden verder ben ik heel tevreden met het geluid van mijn Sonos Arc, Ones en Sub, zowel voor muziek als film. Ben vergeten hoe de oude set klinkt. Connectivity en uiterlijk hebben grote rol in de aanschaf gespeeld, woonkamer is nu een stuk rustiger. En happy wife, happy life.
En DTS, tsja… Ik heb een LG uit 2019, die geeft DTS door. Maar Sonos speelt geen DTS:X van mijn blue rays af, dus uncompressed 5.1 it is. Dat gebruik ik ook voor gamen; atmos en dts hebben in games last van lag.
Een paar maanden verder ben ik heel tevreden met het geluid van mijn Sonos Arc, Ones en Sub, zowel voor muziek als film. Ben vergeten hoe de oude set klinkt. Connectivity en uiterlijk hebben grote rol in de aanschaf gespeeld, woonkamer is nu een stuk rustiger. En happy wife, happy life.
En DTS, tsja… Ik heb een LG uit 2019, die geeft DTS door. Maar Sonos speelt geen DTS:X van mijn blue rays af, dus uncompressed 5.1 it is. Dat gebruik ik ook voor gamen; atmos en dts hebben in games last van lag.
Ik heb zelf een set gehad van KEF met 4 zuilen, center van Tannoy, een sub van Sony op een denon versterker.
Ben overgestapt op arc, 2 one's en een sub, ik heb wel ingeleverd op "power", detail en diverse codecen maar dat is geen gemis. extreem hard dat doe je alleen om te pronken als er iemand was om het eventjes te laten zien.
maar veel ruimte over in de woonkamer, geen zuilen meer, arc past onder de TV en Tannoy stond in de kast er onder samen met de receiver van Denon waardoor kastje altijd open moest staan en het bijzet tafeltje alla SUB-woofer is ook weg.
Inderdaad al ruim schoot vergeten hoe het was en klinkte en de connectiviteit met Sonos en dergelijke gaan boven alles.
Ben overgestapt op arc, 2 one's en een sub, ik heb wel ingeleverd op "power", detail en diverse codecen maar dat is geen gemis. extreem hard dat doe je alleen om te pronken als er iemand was om het eventjes te laten zien.
maar veel ruimte over in de woonkamer, geen zuilen meer, arc past onder de TV en Tannoy stond in de kast er onder samen met de receiver van Denon waardoor kastje altijd open moest staan en het bijzet tafeltje alla SUB-woofer is ook weg.
Inderdaad al ruim schoot vergeten hoe het was en klinkte en de connectiviteit met Sonos en dergelijke gaan boven alles.
Teteringen
Wat een geweldige ervaring! Ik wil meer, bijvoorbeeld de Sub!
Of is dat overkill
@Stimulate14 als je alleen het journaal en talkshows kijkt is het wellicht overkill
, maar als je films, series en muziek luistert is het een enorme toevoeging!
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Wat dacht je van 2 subs?Stimulate14 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:54:
[...]
Wat een geweldige ervaring! Ik wil meer, bijvoorbeeld de Sub!
Of is dat overkill?
Vraag me echt werkelijk af wat dat toevoegt .. had liever gezien dat je nog 2 one's zou kunnen toevoegen voor links en rechts voor aan de ARC setup (Arc/Sub/2x play1)
In mijn geval voegt de tweede sub extra bass en een meer gelijke spreiding van de bass door de kamer.
1 sub deed het prima op een bepaalde zitplek in de kamer, maar op een andere zitplek deed het werkelijk niks. Nu met een tweede sub, hebben we op alle zitplekken een fijne bass.
1 sub deed het prima op een bepaalde zitplek in de kamer, maar op een andere zitplek deed het werkelijk niks. Nu met een tweede sub, hebben we op alle zitplekken een fijne bass.
Ik ben inmiddels in de nieuwbouw woning aan het orienteren op een nieuwe geluids installatie. Ik gebruik nu altijd een receiver met een surround setup maar wil toch eens kijken naar sonos. Nu weet ik dat het prima werkt met video en muziek maar hoe doet een arc surround setup het met gaming op een PS5? Ik kan niet heel veel vinden maar lees op het sonos forum wat issues met lag. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie hier problemen mee ervaren of juist helemaal niet. Mijn idee zou zijn om de Arc, 2x SL one en een sub te plaatsen.
Thnx, wat jij beschrijft is mijn leven...Christiaan.. schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:59:
@Stimulate14 als je alleen het journaal en talkshows kijkt is het wellicht overkill, maar als je films, series en muziek luistert is het een enorme toevoeging!
Interessant, hier ga ik zeker over nadenken. Hoeft natuurlijk niet allemaal in 1x aangeschaft te worden. Het blijft wel duur spuljimmya3 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:39:
[...]
Vraag me echt werkelijk af wat dat toevoegt .. had liever gezien dat je nog 2 one's zou kunnen toevoegen voor links en rechts voor aan de ARC setup (Arc/Sub/2x play1)
Ik heb inmiddels wat jij wilt, incl het nieuwbouw huis. De combi met de PS5 is echt legendarisch en ik ontdek geen lag ik het geluid. Twijfel zoals je wellicht hebt gelezen over het extra aanschaffen van de Sub. Al moet ik zeggen dat ik de Arc nog niet heb getweaked (wel TruePlay).TiMMieJ schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:16:
Ik ben inmiddels in de nieuwbouw woning aan het orienteren op een nieuwe geluids installatie. Ik gebruik nu altijd een receiver met een surround setup maar wil toch eens kijken naar sonos. Nu weet ik dat het prima werkt met video en muziek maar hoe doet een arc surround setup het met gaming op een PS5? Ik kan niet heel veel vinden maar lees op het sonos forum wat issues met lag. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie hier problemen mee ervaren of juist helemaal niet. Mijn idee zou zijn om de Arc, 2x SL one en een sub te plaatsen.
@Arie26 @Elias2020 @Rallye
Dank voor jullie reactie, en was al een klein beetje bang voor dit antwoord.
Zoals gezegd is mijn setup ook zeker weer niet het duurste wat er is, maar het klinkt wel gewoon goed (3.1 setup):
Er zijn een aantal redenen waarom ik toch wel de ARC overweeg:
Kortom het blijft nog een dilemma. Kost het nou 500 euro, dan neem ik het risico wel, maar dit is toch een flinke investering!
@Rallye Maar kun je dan voor je surround opstelling ook niet zeggen of je rechts of links achter harder of zachter wilt hebben?
Dank voor jullie reactie, en was al een klein beetje bang voor dit antwoord.
Zoals gezegd is mijn setup ook zeker weer niet het duurste wat er is, maar het klinkt wel gewoon goed (3.1 setup):
- Q acoustic speakers
- SVS subwoofer
- Marantz NR1607 versterker
Er zijn een aantal redenen waarom ik toch wel de ARC overweeg:
- Minder speakers
- Subwoofer kan uit het zicht (onder de bank o.i.d.)
- Vrije ruimte in een kast waar nu de versterker staat
- Surround sound (is nu 3.1 omdat ik geen kabels etc makkelijk kan trekken naar achter)
Kortom het blijft nog een dilemma. Kost het nou 500 euro, dan neem ik het risico wel, maar dit is toch een flinke investering!
@Rallye Maar kun je dan voor je surround opstelling ook niet zeggen of je rechts of links achter harder of zachter wilt hebben?
[ Voor 4% gewijzigd door Wachten... op 12-04-2022 19:07 ]
@Wachten... Ja, dat kan wel, maar daarmee tast je de mix van de film aan. Niet-TV-geluid kan zelfs volledig op de surrounds en de soundbar.
Ik snap je reactie nog niet helemaal eigenlijk.Rallye schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:10:
@Wachten... Ja, dat kan wel, maar daarmee tast je de mix van de film aan. Niet-TV-geluid kan zelfs volledig op de surrounds en de soundbar.
Wat ik namelijk heb is dat de speakers heel dicht naast de bank staan. Als ik ergens een hekel aan heb met surrounds. Is dat deze overheersen tijdens films e.d.
Ik zou het bijna raar vinden als ik deze niet wat harder of zachter kan zetten...
je kunt dit gewoon in de app instellen hoe hard/zacht ze moeten spelen.Wachten... schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:52:
[...]
Ik snap je reactie nog niet helemaal eigenlijk.
Wat ik namelijk heb is dat de speakers heel dicht naast de bank staan. Als ik ergens een hekel aan heb met surrounds. Is dat deze overheersen tijdens films e.d.
Ik zou het bijna raar vinden als ik deze niet wat harder of zachter kan zetten...
Ja klopt, maar dit geldt voor beide speakers tegelijk toch? Hier staat de ene speaker op 1meter afstand en de andere op 3 meter afstand van de luister positie.jimmya3 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:20:
[...]
je kunt dit gewoon in de app instellen hoe hard/zacht ze moeten spelen.
Volgens mij is er geen mogelijkheid om afstanden op te geven in de Sonos app toch?
En ik weet je met trueplay dingen kunt doen, maar wij hebben geen Apple apparaten in huis. Ik wil dus graag handmatig afstanden in kunnen stellen.
Ik kan in mijn (iPhone) Sonos app de 'afstand van de surround speakers' per speaker instellen:Wachten... schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:32:
[...]
Ja klopt, maar dit geldt voor beide speakers tegelijk toch? Hier staat de ene speaker op 1meter afstand en de andere op 3 meter afstand van de luister positie.
Volgens mij is er geen mogelijkheid om afstanden op te geven in de Sonos app toch?
En ik weet je met trueplay dingen kunt doen, maar wij hebben geen Apple apparaten in huis. Ik wil dus graag handmatig afstanden in kunnen stellen.
* 0.6-3m
* >3m
In de praktijk zit op een gemiddelde bank sowieso maar 1 persoon perfect in het midden, dus ik zou me er niet zo druk over maken.
Ja ik zat het net inderdaad ergens voorbij komen. Raar dat ik dan vanmorgen Sonos heb gebeld en daar werd mij verteld dat dit niet mogelijk was..... Ze weten zelf weer lekker goed hoe hun systemen werkensebastius schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:24:
[...]
Ik kan in mijn (iPhone) Sonos app de 'afstand van de surround speakers' per speaker instellen:
* 0.6-3m
* >3m
In de praktijk zit op een gemiddelde bank sowieso maar 1 persoon perfect in het midden, dus ik zou me er niet zo druk over maken.
Maar voor mij is het zeker belangrijk z'n functie, want anders klinkt het echt voor geen meter als geluid te laat of te vroeg aankomt. Ik ben daar zelf redelijk gevoelig/allergisch voor (helaas).
Weer iemand overigens toen de ARC net uit was. Of je toen al de cross over in kon stellen in de app? Want dit is dan nog het enige waar ik tegenaan loop. Dat de Subwoofer echt veel te boomie was en soms extreem hard was en dan weer bijna niet aanwezig.
Kortom is er nu meer controlle over de subwoofer dan aan het begin? Dat is dan nog het enige waar ik echt tegenaan loop. De SVS die ik nu heb is zo strak en gecontroleerd. En wij (zelfs mijn vriendin) irriteerde zich aan de subwoofer toen de tijd.
Zou toch kijken of je van iemand een Apple Device kan lenen voor trueplay, dat scheelt een hele hoop en deze stelt ook meteen de afstanden in. Ik had gelukkig nog een oude Iphone 6 liggen waarmee ik het kon uitvoeren.Wachten... schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:47:
[...]
Ja ik zat het net inderdaad ergens voorbij komen. Raar dat ik dan vanmorgen Sonos heb gebeld en daar werd mij verteld dat dit niet mogelijk was..... Ze weten zelf weer lekker goed hoe hun systemen werken![]()
Maar voor mij is het zeker belangrijk z'n functie, want anders klinkt het echt voor geen meter als geluid te laat of te vroeg aankomt. Ik ben daar zelf redelijk gevoelig/allergisch voor (helaas).
Weer iemand overigens toen de ARC net uit was. Of je toen al de cross over in kon stellen in de app? Want dit is dan nog het enige waar ik tegenaan loop. Dat de Subwoofer echt veel te boomie was en soms extreem hard was en dan weer bijna niet aanwezig.
Kortom is er nu meer controlle over de subwoofer dan aan het begin? Dat is dan nog het enige waar ik echt tegenaan loop. De SVS die ik nu heb is zo strak en gecontroleerd. En wij (zelfs mijn vriendin) irriteerde zich aan de subwoofer toen de tijd.
Ik ben net even in een winkel geweest waar ze de volledige opstelling hadden staan.Rev! schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:31:
[...]
Zou toch kijken of je van iemand een Apple Device kan lenen voor trueplay, dat scheelt een hele hoop en deze stelt ook meteen de afstanden in. Ik had gelukkig nog een oude Iphone 6 liggen waarmee ik het kon uitvoeren.
Ik zit toch erg in twijfel hoor. Ik vond de subwoofer erg resoneren (kan ook door de positie komen)
en ook erg boomerig. Het is echt bij lange na niet zo straks als de SVS die ik thuis heb.
Ik heb ook even in de instellingen gekeken of ik er nog wat aan kon doen, maar blijkbaar kun je helemaal geen crossover instellen. Ik had gehoopt dat dit inmiddels wel kon, maar helaas.
Hier thuis is het zo dat als ik iets afspeel, dat je echt goed lage tonen voelt, en het lijkt alsof het uit al mijn speakers komt. Je kunt de subwoofer bij mij dus echt niet lokaliseren aan de hand van gehoor. Bij de opstelling daar kon ik hem (ondanks we hem lager hebben gezet) echt heel makkelijker lokaliseren. Dit alles heeft vaak te maken met positie en instellingen (o.a. crossover) maar dat is dus gewoon niet te doen in de app.
Ik heb echter een Sonos one thuis, en die klinkt voor muziek niet echt heel veel slechter dan mijn set. Dit komt mede omdat de Sonos ruimte vullend is, en mijn set echt gebouwd is op luister positie.
Kortom, het blijft een lastig verhaal. Voor muziek geloof ik het op zich wel en klinkt mijn Sonos one ook echt al prima omdat het echt ruimtevullend is. Maar voor de ARC ben ik nog niet zo zeker, zeker omdat ik dus niet echt vind dat de subwoofer en ARC daar zo samen werkte dat het lijkt alsof het één geheel is. De subwoofer en ARC waren echt los van elkaar bezig (zo klonk het voor mij). Dit heeft dus o.a. te maken met dat je de sub kunt lokaliseren aan de hand van gehoor (wat niet hoort).
[ Voor 7% gewijzigd door Wachten... op 13-04-2022 16:32 ]
Dit komt vooral dat ze graag overdimensioneren om zo te laten zien wat het in zijn mars heeft, redelijk foute verkoop techniek maar geeft wel aan wat het kan.Wachten... schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:28:
[...]
Ik ben net even in een winkel geweest waar ze de volledige opstelling hadden staan.
Ik zit toch erg in twijfel hoor. Ik vond de subwoofer erg resoneren (kan ook door de positie komen)
en ook erg boomerig. Het is echt bij lange na niet zo straks als de SVS die ik thuis heb.
Bovenstaande is toch echt een stukje afstellen en persoonlijk maken, dit kan heel goed met Iphone via de app, iets van trueplay (of zoiets)Wachten... schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:28:
[...]
Kortom, het blijft een lastig verhaal. Voor muziek geloof ik het op zich wel en klinkt mijn Sonos one ook echt al prima omdat het echt ruimtevullend is. Maar voor de ARC ben ik nog niet zo zeker, zeker omdat ik dus niet echt vind dat de subwoofer en ARC daar zo samen werkte dat het lijkt alsof het één geheel is. De subwoofer en ARC waren echt los van elkaar bezig (zo klonk het voor mij). Dit heeft dus o.a. te maken met dat je de sub kunt lokaliseren aan de hand van gehoor (wat niet hoort).
ik heb thuis ook 1 nadeel dat mijn ARC precies in een meubel ligt, geluid uit de zijkanten botst tegen wanden. Maar zelfs dit is geen echt probleem.
ik zou rondkijken of je niet bij iemand thuis kunt luisteren en wat kan spelen met settings en dergelijke.
hier voor als nog na 5 maanden geen moment spijt gehad.
eigenlijk alleen maar voordelen ondervonden.
Teteringen
Goedemorgen! Ik ben ook een blije bezitter van ARC, 2x Sonos One en sub. Ook nog een Sonos Move voor in de keuken/tuin.
Even een vraag mbt de One's als achter speaker. Is het ook mogelijk om de Sonos 5 als achterspeaker te gebruiken?
Even een vraag mbt de One's als achter speaker. Is het ook mogelijk om de Sonos 5 als achterspeaker te gebruiken?
Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti
Ja, maar als je een niet te grote ruimte hebt is dat een beetje overkill. En als je toch voor surrounds gaat: niet de One maar de One SL nemen. Het verschil is de microfoon, die bij een surround niet gebruikt wordt.
Ja dat klopt hoor. Ze zetten dat ding ook altijd zo achterlijk hard. Alsof ik op die manier naar films kijkArie26 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:07:
[...]
Dit komt vooral dat ze graag overdimensioneren om zo te laten zien wat het in zijn mars heeft, redelijk foute verkoop techniek maar geeft wel aan wat het kan.
[...]
Bovenstaande is toch echt een stukje afstellen en persoonlijk maken, dit kan heel goed met Iphone via de app, iets van trueplay (of zoiets)
ik heb thuis ook 1 nadeel dat mijn ARC precies in een meubel ligt, geluid uit de zijkanten botst tegen wanden. Maar zelfs dit is geen echt probleem.
ik zou rondkijken of je niet bij iemand thuis kunt luisteren en wat kan spelen met settings en dergelijke.
hier voor als nog na 5 maanden geen moment spijt gehad.
eigenlijk alleen maar voordelen ondervonden.

Maar je hebt misschien wel gelijk. Misschien moet ik eens bij iemand thuis de boel horen voor een betere indruk.
Iemand toevallig die in de omgeving leiden woont?
@Wachten... Als ik je topics zo lees kun je beter bij je huidige set blijven. Je ziet/hoort elke keer weer nadelen tov je huidige set. Sonos is high end, maar toch grotendeels toegespitst op gebruiksgemak en niet voor iemand die alles tot in detail wil kunnen afstemmen.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
@Wachten...
Sonos: Gratis retourneren tot 100 dagen
Geen liefde op het eerste gehoor? Retourneren kan zonder problemen.
Sonos: Gratis retourneren tot 100 dagen
Geen liefde op het eerste gehoor? Retourneren kan zonder problemen.
Haters everywhere but I don’t really care
Ja klopt enigszins wel hoor. Maar stel dat het toch wel echt beter klinkt bij iemand thuis (door betere afstemming en plaatsing e.d.) dan zie ik wel de voordelen. Onze zithoek is erg klein en heeft niet makkelijk een optie voor surround geluid. Daarnaast scheelt het weer kastruimte...Christiaan.. schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:37:
@Wachten... Als ik je topics zo lees kun je beter bij je huidige set blijven. Je ziet/hoort elke keer weer nadelen tov je huidige set. Sonos is high end, maar toch grotendeels toegespitst op gebruiksgemak en niet voor iemand die alles tot in detail wil kunnen afstemmen.
Dus kortom, ik weet dat ik iets op geluid inlever, maar een sub die resoneert en/of niet strak en te aanwezig is heb ik wel echt een hekel aan.
Maar het eerste punt is dat ik er toch steeds over blijf denken en het graag wil horen ergens waar het goed is afgesteld.
@matthijst
Klopt, maar ik kan betere deals krijgen via iemand, maar waarvan die 100 dagen retour niet meer aanwezig is.
Naja, testen bij Sonos en terugsturen evt
Haters everywhere but I don’t really care
Ik geef nog een beetje om het milieu als je het niet erg vindt
@Wachten... Ikzelf had echt geen zin in een soundbar. Je kan me een hoop vertellen maar ieniemienie speakertjes, ook al zijn het er 35, gaan nooit het geluid leveren van een goede set zuilen. Dus ik heb een Sonos Amp aangeschaft voor mijn bestaande set. Okee ik heb geen 7.1 weet ik wat ultradirectioneel filmgeluid, maar het klinkt wel enorm tof! Later heb ik er twee ikea symfonisks aan toegevoegd als surround en een Sonos Sub als fundering eronder.
Ik had niet in kunnen schatten van te voren wat de sub nog zou doen, dus ik had eerst een random sub geleend en op de AMP aangesloten. Toen kwam ik er achter dat mijn zuilen nog beter gingen klinken als ze iets minder laag voor hun kiezen kregen.
De sub staat hier behoorlijk geknepen omdat ik geef om mijn buren maar al met al heb ik een behoorlijk kamervullende geluidservaring. Resoneren valt hier mee, maar de sub KAN het wel. En in de winkel verkoop je ook aan mensen die BASSSSS heel belangrijk vinden en het willen voelen in hun bibs.
Als je nog niks hebt staan, en TVspeaker geluid gewend bent, dan zijn soundbars echt top. Maar als je een setje fatsoenlijke speakers hebt, dan zou ik niet naar een soundbar overgaan. Ja het is makkelijk, en ja het neemt VEEL minder ruimte in, maar ik vind (en dat is persoonlijk) mijn zuiltjes echt leuker.
Ik had niet in kunnen schatten van te voren wat de sub nog zou doen, dus ik had eerst een random sub geleend en op de AMP aangesloten. Toen kwam ik er achter dat mijn zuilen nog beter gingen klinken als ze iets minder laag voor hun kiezen kregen.
De sub staat hier behoorlijk geknepen omdat ik geef om mijn buren maar al met al heb ik een behoorlijk kamervullende geluidservaring. Resoneren valt hier mee, maar de sub KAN het wel. En in de winkel verkoop je ook aan mensen die BASSSSS heel belangrijk vinden en het willen voelen in hun bibs.
Als je nog niks hebt staan, en TVspeaker geluid gewend bent, dan zijn soundbars echt top. Maar als je een setje fatsoenlijke speakers hebt, dan zou ik niet naar een soundbar overgaan. Ja het is makkelijk, en ja het neemt VEEL minder ruimte in, maar ik vind (en dat is persoonlijk) mijn zuiltjes echt leuker.
[ Voor 6% gewijzigd door sebastius op 14-04-2022 10:35 ]
Welke zuilen heb je? Dat is misschien wel belangrijk om te vermelden. Je hebt namelijk zuilen van 100 euro en van 5000 eurosebastius schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:34:
@Wachten... Ikzelf had echt geen zin in een soundbar. Je kan me een hoop vertellen maar ieniemienie speakertjes, ook al zijn het er 35, gaan nooit het geluid leveren van een goede set zuilen.
Ja dit is alleen geen optie voor mij, want zonder center speaker klinkt het voor mij voor geen meter. Zeker omdat de afstand naar de tv maar 2.6 meter is (heel dichtbij dus). Wij hebben een langwerpige smalle zithoek.Dus ik heb een Sonos Amp aangeschaft voor mijn bestaande set. Okee ik heb geen 7.1 weet ik wat ultradirectioneel filmgeluid, maar het klinkt wel enorm tof! Later heb ik er twee ikea symfonisks aan toegevoegd als surround en een Sonos Sub als fundering eronder.
Klopt dit is ook het idee van een subwoofer. Je geeft hiermee ruimte aan de speakers, Daarom zou ik ook heel graag de crossover in willen kunnen stellen, maar dit kan niet bij Sonos (zonder AMP dan).Ik had niet in kunnen schatten van te voren wat de sub nog zou doen, dus ik had eerst een random sub geleend en op de AMP aangesloten. Toen kwam ik er achter dat mijn zuilen nog beter gingen klinken als ze iets minder laag voor hun kiezen kregen.
Hier gaat het dus vaak fout. Bij mij tril je van de bank af in vette scenes bij bijvoorbeeld Gravity, of Inception, maar resoneren doet het niet. Het is echt alsof het letterlijk in je ruimte gebeurt en uit alle speakers komt. Zodra een subwoofer gaat resoneren, kun je over het algemeen ook horen waar de subwoofer staat. Dit hoort dus absoluut niet.De sub staat hier behoorlijk geknepen omdat ik geef om mijn buren maar al met al heb ik een behoorlijk kamervullende geluidservaring. Resoneren valt hier mee, maar de sub KAN het wel. En in de winkel verkoop je ook aan mensen die BASSSSS heel belangrijk vinden en het willen voelen in hun bibs.
Nogmaals ben ik erg benieuwd welke zuilen je hebtAls je nog niks hebt staan, en TVspeaker geluid gewend bent, dan zijn soundbars echt top. Maar als je een setje fatsoenlijke speakers hebt, dan zou ik niet naar een soundbar overgaan. Ja het is makkelijk, en ja het neemt VEEL minder ruimte in, maar ik vind (en dat is persoonlijk) mijn zuiltjes echt leuker.
Misschien nog een subwoofer tip voor de rest
Het is vast al vaker vernoemd hier, maar het mooie van een Sonos sub, is dat je de crawl techniek heel goed toe kunt passen.
Plaats de subwoofer op de bank/luisterpositie. Zet nu muziek op en ga op je knieën luisteren op de plekken waar je de subwoofer allemaal kunt plaatsen. Waar de muziek het beste klinkt. Dat is de plek waar je je subwoofer wilt hebben. Je draait hiermee de rollen als het waren om. Je kunt ook op de grond gaan liggen (op je rug) dit vind ik zelf altijd ontspannender luisteren en dan kun je echt even een paar nummers beluisteren. Het enige wat belangrijk is, is dat je oren op de hoogte zijn van waar je subwoofer straks komt te staan.
Het is dus belangrijk dat het lijkt alsof de bas overal vandaan komt en dat deze strak met je speaker afrolt/afkapt en niet door blijft trillen/resoneren.
@Phontana
Ik zag jouw eerdere bericht over de crawl techniek. Echter geldt dit voor alle subwoofers. Bij normale subwoofers heb je namelijk ook een soort Trueplay (dat nog geavanceerder is als trueplay) Echter heeft dit voornamelijk te maken met resoneren van de ruimte. Trueplay gaat anders gewoon de sub lager zetten (wat je niet wilt). Een ideale plek vinden is dus voor iedere subwoofer van toepassing.
[ Voor 20% gewijzigd door Wachten... op 14-04-2022 12:52 ]
@Wachten... Mijn eerdere opmerking over het aanpassen van het volume van de achterspeakers was bedoeld na Trueplay. Dan wijk je én af van de instelling én van de mix van de film.
De Amp maakt een “phantom” center aan. Dat doet hij naar verluidt best goed, dus voor je deze oplossing aan de kant zet zou ik weer even luisteren.
Die crawl-methode werkt vast prima, maar bij Sonos zul je bij elke wijziging je Trueplay moeten aanpassen. Dat houdt dus niet op. Als je per sé alles met de hand wilt instellen, is Sonos misschien niet voor jou. Het kan wel (behalve wellicht de crossover, dat weet ik niet) maar voor mij is Sonos set (via Trueplay) and forget.
De Amp maakt een “phantom” center aan. Dat doet hij naar verluidt best goed, dus voor je deze oplossing aan de kant zet zou ik weer even luisteren.
Die crawl-methode werkt vast prima, maar bij Sonos zul je bij elke wijziging je Trueplay moeten aanpassen. Dat houdt dus niet op. Als je per sé alles met de hand wilt instellen, is Sonos misschien niet voor jou. Het kan wel (behalve wellicht de crossover, dat weet ik niet) maar voor mij is Sonos set (via Trueplay) and forget.
Ik wil nog even snel inhaken op je verhaal, voordat er verkeerde informatie rond gaat. Je hebt zeker gelijk dat je de crawl methode niet moet doen na een kalibratie. Waar de crawl techniek voor bedoelt is, is om de plek te bepalen voor de sub, waar de minste resonantie ontstaat/het beste klinkt. Als Trueplay namelijk veel resonantie ontdekt, dan MOET hij dat op een manier gaan compenseren (iets wat je niet wilt). Trueplay en kalibratie software zijn leuk, maar het is niet iets wat magisch iets kan toevoegen of laten verdwijnen.Rallye schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:32:
@Wachten...
Wat wij altijd doen is dus speakers plaatsen en daarna:
- Geen kalibratie doen en de crawl techniek toepassen en luisteren waar de bas het fijnst klinkt
- Kalibreren
Ja ik las sowieso dat de AMP toch wel wat andere instellingen heeft, en had gehoopt dat deze ook op de ARC zaten, zoals het instellen van een crossover. Dit is alleen niet mogelijk.Mijn eerdere opmerking over het aanpassen van het volume van de achterspeakers was bedoeld na Trueplay. Dan wijk je én af van de instelling én van de mix van de film.
Is het instellen van crossover op de Amp ook bij de (Sonos) Sub? Of alleen bij third party subwoofers?
Haha ik zit nog wat daaronder. Ik heb een setje 15 a 20 jaar oude US-Blaster speakers van toendertijd 200 euro per paar. Zou nu overeenkomen met jouw 250 vermoed ik.Wachten... schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:10:
[...]
Welke zuilen heb je? Dat is misschien wel belangrijk om te vermelden. Je hebt namelijk zuilen van 100 euro en van 5000 euro
[...]
Nogmaals ben ik erg benieuwd welke zuilen je hebtMijn speakers (Q acoustics 3020) kosten 250 per paar, dus zeker geen dure maar wel goede speakers.
Sonos heeft een Event gepland voor 25 Mei.
Laat die Mini Sub (rond de €450 gok ik zo) maar komen!!
[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 15-04-2022 17:28 ]
Nee bij beide kant het als het goed is.Rallye schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:36:
Is het instellen van crossover op de Amp ook bij de (Sonos) Sub? Of alleen bij third party subwoofers?
Én die koptelefoon niet te vergeten!_Bailey_ schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:27:
Sonos heeft een Event gepland voor 25 Mei.
In de Sonos-update die ik vandaag voorgeschoteld kreeg in de app zie ik de optie staan om van de Beam (gen 2) de hoogtekanalen te kunnen aanpassen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar wellicht interessant voor Beam (gen 2) eigenaren hier.
Is de crawl techniek ook toe te passen met 2 subwoofers? Zet je eerst 1 op de juiste plek en ga je dan nog een keer de crawl toepassen voor de plaatsing van de tweede?Wachten... schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:19:Misschien nog een subwoofer tip voor de rest
Het is vast al vaker vernoemd hier, maar het mooie van een Sonos sub, is dat je de crawl techniek heel goed toe kunt passen.
Plaats de subwoofer op de bank/luisterpositie. Zet nu muziek op en ga op je knieën luisteren op de plekken waar je de subwoofer allemaal kunt plaatsen. Waar de muziek het beste klinkt. Dat is de plek waar je je subwoofer wilt hebben. Je draait hiermee de rollen als het waren om. Je kunt ook op de grond gaan liggen (op je rug) dit vind ik zelf altijd ontspannender luisteren en dan kun je echt even een paar nummers beluisteren. Het enige wat belangrijk is, is dat je oren op de hoogte zijn van waar je subwoofer straks komt te staan.
Het is dus belangrijk dat het lijkt alsof de bas overal vandaan komt en dat deze strak met je speaker afrolt/afkapt en niet door blijft trillen/resoneren.
@Phontana
Ik zag jouw eerdere bericht over de crawl techniek. Echter geldt dit voor alle subwoofers. Bij normale subwoofers heb je namelijk ook een soort Trueplay (dat nog geavanceerder is als trueplay) Echter heeft dit voornamelijk te maken met resoneren van de ruimte. Trueplay gaat anders gewoon de sub lager zetten (wat je niet wilt). Een ideale plek vinden is dus voor iedere subwoofer van toepassing.
Je doet gewoon hetzelfde (met 1 subwoofer) en zoekt dan met de crawl techniek de 2 beste plekken.RnB schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:55:
[...]
Is de crawl techniek ook toe te passen met 2 subwoofers? Zet je eerst 1 op de juiste plek en ga je dan nog een keer de crawl toepassen voor de plaatsing van de tweede?
De 2 beste plekken zullen overigens niet altijd de meest gewenste zijn. Dus zoek naar plekken die EN goed klinken EN waar je de subwoofers kwijt zou willen.
Idealiter staan de subwoofers (geloof ik) gekruist t.o.v. van elkaar. Je hebt ze dus nooit beide achterin of voorin staan. Ik weet het alleen niet meer volledig zeker, maar Audioholics (op YouTube) hebben het hier enorm veel over.
[ Voor 17% gewijzigd door Wachten... op 20-04-2022 10:10 ]
Zolang ze maar niet tegenover elkaar staan is het prima, toch?
Mensen misschien tips/tricks om de Ikea speaker (a la Sonos one) op een standaard te plaatsen? Hij staat nu op m’n nachtkastje. Maar wil wel eens een 2e aanschaffen en deze dan beneden als rears gebruiken zo nu en dan.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Zijn er Tweakers die een connect hebben vervangen door een port? Biedt dat überhaupt voordelen als je S2 kunt gebruiken?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Gonadan Als je Connect nu al S2 heeft verlies je de optische uitgang. Bovendien schijnt de volumeregeling van de Port op de analoge uitgang niet lekker te werken. Als je dus ook nog die volumeregeling nodig hebt verlies je twee keer. Wat je wint weet ik eigenlijk niet.
Die van mij heeft geen S2, dus dat is nu al coaxiaal? Optisch vooruit me niet zo maar ook vind de S1 app log en traag en ben wel benieuwd of S2 wel beter wordt.Rallye schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:45:
@Gonadan Als je Connect nu al S2 heeft verlies je de optische uitgang. Bovendien schijnt de volumeregeling van de Port op de analoge uitgang niet lekker te werken. Als je dus ook nog die volumeregeling nodig hebt verlies je twee keer. Wat je wint weet ik eigenlijk niet.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Sorry, dat had duidelijker en beter gekund. Ik zei eigenlijk twee dingen in één zin, en maakte een fout:
- als je Connect:amp nu al op S2 is er geen voordeel ten opzichte van de Amp (waarbij ik ervan uitga dat S2 voor jou een voordeel is);
- nadeel van de Amp is dat hij geen optische aansluiting heeft - maar ook de Connect:amp heeft die niet. Ik haalde de Connect:amp en de Connect door elkaar.
De Amp heeft wel duidelijk meer power. Over verschil tussen de S1 en de S2 app kan ik niets zeggen omdat ik ze nooit naast elkaar gebruikt heb. Problemen met de snelheid van de app kunnen ook aan je netwerk liggen.
- als je Connect:amp nu al op S2 is er geen voordeel ten opzichte van de Amp (waarbij ik ervan uitga dat S2 voor jou een voordeel is);
- nadeel van de Amp is dat hij geen optische aansluiting heeft - maar ook de Connect:amp heeft die niet. Ik haalde de Connect:amp en de Connect door elkaar.
De Amp heeft wel duidelijk meer power. Over verschil tussen de S1 en de S2 app kan ik niets zeggen omdat ik ze nooit naast elkaar gebruikt heb. Problemen met de snelheid van de app kunnen ook aan je netwerk liggen.
[ Voor 21% gewijzigd door Rallye op 22-04-2022 10:56 ]
Een Connect is altijd S1 toch?
Ik heb ook nog twee oudere Connect's. Doen het prima alleen geen updates meer. En ik blijf die irritante melding in de app houden, hoe vaak je die ook weg klikt. Maar met upgraden schiet ik volgens mij niks op, dat is geld weggooien buiten het feit dat je naar S2 kunt (waarvan de voordelen mij niet duidelijk zijn).
Mijn Connect's zijn trouwens optisch verbonden.
Overigens vind ik de kwaliteit bij Sonos er sowieso niet beter op geworden. De integratie met Apple Music is behoorlijk slecht. De standaard playlists (van Apple zelf) worden maar half overgehaald of zijn soms leeg. Of onvindbaar terwijl ik ze in de Apple Music app wel zie. Probleem zit er al jaren in en het enige wat Sonos doet is naar Apple wijzen. Ik vind het echt matig gezien de prijzen die ze vragen. Primaire functie is muziek afspelen en integreren met verschillende diensten, zorg dan ook dat dat goed werkt.
Ik heb ook nog twee oudere Connect's. Doen het prima alleen geen updates meer. En ik blijf die irritante melding in de app houden, hoe vaak je die ook weg klikt. Maar met upgraden schiet ik volgens mij niks op, dat is geld weggooien buiten het feit dat je naar S2 kunt (waarvan de voordelen mij niet duidelijk zijn).
Overigens vind ik de kwaliteit bij Sonos er sowieso niet beter op geworden. De integratie met Apple Music is behoorlijk slecht. De standaard playlists (van Apple zelf) worden maar half overgehaald of zijn soms leeg. Of onvindbaar terwijl ik ze in de Apple Music app wel zie. Probleem zit er al jaren in en het enige wat Sonos doet is naar Apple wijzen. Ik vind het echt matig gezien de prijzen die ze vragen. Primaire functie is muziek afspelen en integreren met verschillende diensten, zorg dan ook dat dat goed werkt.
[ Voor 39% gewijzigd door Tom op 22-04-2022 11:41 ]
Vrij zeker dat er ook een Connect is die compatibel is met S2..Tom schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:38:
Een Connect is altijd S1 toch?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Klopt, ik heb er zelf eentje op S2 draaien thuis.DennusB schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:11:
[...]
Vrij zeker dat er ook een Connect is die compatibel is met S2..
Het gaat om een een 2e generatie van die connect die meer geheugen heeft.
Moet van na 2015 zijn geloof ik.
Mooi, met de update wordt nu ook keurig weergegeven met welk BT apparaat de Roam verbonden is. Zag ineens de naam van mijn platenspeler in beeld.
Netjes!
Netjes!
Klopt. Zo’n S2 capable Connect heb ik ook.rsint schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:51:
[...]
Klopt, ik heb er zelf eentje op S2 draaien thuis.
Het gaat om een een 2e generatie van die connect die meer geheugen heeft.
Moet van na 2015 zijn geloof ik.
Hallo
Ik heb de sonos arc en de sub en 2x de one.
Is het mogelijk nog 2 keer de one in dezelfde ruimte erbij te plaatsen zodat je een 7.1 systeem heb.
En kan deze dan ook meegaan in de surround opstelling.
Ik hoor graag de bevindingen.
Is het mogelijk nog 2 keer de one in dezelfde ruimte erbij te plaatsen zodat je een 7.1 systeem heb.
Nee dat kan niet.ben1303 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 16:52:
Hallo
Een Sonos “kamer” is een vaste set van surround- of stereospeakers. Sonos gaat to maximaal 5.2; 7.1 is dus niet mogelijk. De twee extra speakers in dezelfde fysieke ruimte plaatsen kan wel, maar dan heb je extra stereospeakers en geen 7.1. Bij groeperen met TV-geluid bovendien 70ms vertraging (met muziek niet).
Is die sub nou een toegevoegde waarde?ben1303 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 16:52:
Hallo
Ja, echt een wereld van verschil! Zou niet meer zonder willen
Toen ik die sub voor het eerst hoorde was ik meteen verkocht thuis. Nooit meer zonder. Ik hou van bass. Films en series mogen “gevoeld” worden. De arc klinkt nu ook beter, omdat de lage tonen meer naar de sub toe gaan.
Nou bedankt he nou moet ik geld uitgeven
.
Al jaren gebruik ik de Sonos Soundbar en door het huis staan wat losse speakers.
Maar sinds dat we een Samsung Frame 2021 hebben staan irriteer ik me een beetje aan de soundbar.
Want het kastje van de Frame staat in een kastje weggewerkt. De TV kan ik gewoon bedienen zonder het kastje op te zetten, behalve het geluid. Want daarvoor moet het Infrarood signaal aankomen bij het kastje die weer de Soundbar kan aansturen.
Nu wil ik hem dus eigenlijk vervangen. Maar welke eigenschap heeft een nieuwe dan nodig? En kan ik dan af met de goedkopere Beam (gen 2) ?
Maar sinds dat we een Samsung Frame 2021 hebben staan irriteer ik me een beetje aan de soundbar.
Want het kastje van de Frame staat in een kastje weggewerkt. De TV kan ik gewoon bedienen zonder het kastje op te zetten, behalve het geluid. Want daarvoor moet het Infrarood signaal aankomen bij het kastje die weer de Soundbar kan aansturen.
Nu wil ik hem dus eigenlijk vervangen. Maar welke eigenschap heeft een nieuwe dan nodig? En kan ik dan af met de goedkopere Beam (gen 2) ?
Het kastje staat in een kastje? Tv bedienen zonder kastje? Ik volg je even niet. Sorry.Xavier schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:23:
Al jaren gebruik ik de Sonos Soundbar en door het huis staan wat losse speakers.
De Sonos arc heeft dmv HDMI een CEC verbinding. Dus ik bedien de tv met zijn eigen afstandsbediening en de Sonos gaat dan automatisch mee.
Ik heb een The Frame 2020 en mijn Sonos Amp staat net zoals het receivertje van The Frame gewoon verstopt in de kast. De afstandsbediening wordt gewoon doorgeseind via ARC. Je kunt dat prima doorzetten dus.Xavier schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:23:
Ik zou 2 One's kopen om in te zetten als rears voor mijn Beam. Maar die Ray soundbar zou veel beter binnen de inrichting passen. Ik heb namelijk nog een kast achter mijn bank staan waar deze mooi in zou passen. Is dit een goed idee en kan ik dus beter even wachten op die Ray?
@Xavier Mijn 2019 Samsung kan de KPN- decoder bedienen. De One Connect Box van Samsung stuurt een infrarood signaal uit naar de decoder die in hetzelfde vak van het TV-meubel staat. Zelfs geen CEC nodig (mijn decoder heeft dat ook niet).
Een Soundbar kun je niet inzetten als Rears.dimmak schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:39:
Ik zou 2 One's kopen om in te zetten als rears voor mijn Beam. Maar die Ray soundbar zou veel beter binnen de inrichting passen. Ik heb namelijk nog een kast achter mijn bank staan waar deze mooi in zou passen. Is dit een goed idee en kan ik dus beter even wachten op die Ray?
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.