Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 135 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 17:54
Ik gebruik zelf de cabledecon cdmi switch 2.1 .
aangesloten op de lg g1 en de Nvidia shield als ik uhd films kijk dan geeft de sonos dolby atmos door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 22:35
Bedankt voor de suggesties. Uiteindelijk ga ik wel een keer naar een tv met eArc en Dan zal ik de switch niet meer nodig hebben, dus ik zoek geen dure oplossing.
Die Cabledecon is betaalbaar en zou ik tussen mijn bronnen en HDFury Arcana kunnen aansluiten, alleen heeft hij zo te zien alleen een handmatige switch en geen IR. Dat is wat lastiger….
Switch hij automatisch als een bron aangaat?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 17:54
Nee ik druk op een knopje om te switchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 22:35
Ik baal alleen dat ik de doos van die Marmitek al heb weggegooid. De specs vermelden zelfs Atmos, dus dat zou een reden zijn om terug te sturen…

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb in de woonkamer de volgende setup staan:

Denon AVR-X3400H
2x Monitor Audio Silver 6 fronts (zuilen)
BK Gemini subwoofer

Opzich niet heel spannend, maar ik ben er blij mee want het klinkt goed.

Echter sinds we een kleine hebben, zijn de zuilen een beetje een gevaar geworden en wil de vrouw ze liever weg hebben.

Ik ben aan het denken over een soundbar, en kom bij Sonos uit, meer specifiek de Beam 2. Deze valt later nog te complementeren met kleine fronts en een sub zie ik. Maar in eerste instantie zou ik voor de soundbar willen gaan.

Hier heb ik wat vraagjes over:

- Als ik hier zoek op GoT over Sonos over het algemeen lees ik wat problemen met Ubiquiti Unifi netwerkspul. Toeval wil dat ik dat in huis heb, gaat me dit problemen opleveren?
- Kan ik op de soundbar een platenspeler (met pre-amp) aansluiten? Ik zie alleen een HDMI eARC aansluiting? Hoe doen mensen dit normaal, of gewoon niet?
- Als de Denon weggaat mis ik een HDMI switch.. welke wordt over het algemeen geadviseerd hiervoor?

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sp33dFr34k op 13-02-2022 21:29 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
De Beam kun je combineren met twee rears, niet met fronts - de Beam is immers geen center maar een soundbar, dus van zichzelf FL-Center-FR. Voor verbinden met een platenspeler heeft Sonos de Port (geen speaker), de Five (met speaker) of de Amp (waar je speakers bij moet kopen. Zo heb ik voor mijn CD-speler de voorganger van de Port, de Connect.

Met HDMI switches heb ik geen ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:10
Sp33dFr34k schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:27:
...
- Als ik hier zoek op GoT over Sonos over het algemeen lees ik wat problemen met Ubiquiti Unifi netwerkspul. Toeval wil dat ik dat in huis heb, gaat me dit problemen opleveren?
...
Ik heb volop Sonos in huis en heb een full Ubiquity Unifi set-up. Geen problemen, maar ik heb voor de Sonos wél een Sonos Boost in gebruik. Dan heeft Sonos zijn eigen netwerk dat SonosNet heet.
SonosNet kan ook zonder Boost opgezet worden door één (!) van de speakers van een netwerkkabel te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 16:10

NoTimeRemains

I know

kan iemand me uitleggen waarom op Marktplaats zoveel Sonos goedkoop, nieuw in doos, met bon én garantie wordt aangeboden? Ik snap even niet zo goed waar deze mensen de speakers vandaan halen.

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

NoTimeRemains schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:33:
kan iemand me uitleggen waarom op Marktplaats zoveel Sonos goedkoop, nieuw in doos, met bon én garantie wordt aangeboden? Ik snap even niet zo goed waar deze mensen de speakers vandaan halen.
Handeltje met kortingcodes, of op studentenaccounts goedkoop inkopen en weer ietsje duurder verkopen denk ik? Ik vind het echt onzinnig maar het scheelt significant. Ik heb zelf maar een onderwijsaccount aangemaakt want ik sta voor de klas en dan mag je wel eens een voordeeltje hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Masimo schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:31:
[...]

Ik heb volop Sonos in huis en heb een full Ubiquity Unifi set-up. Geen problemen, maar ik heb voor de Sonos wél een Sonos Boost in gebruik. Dan heeft Sonos zijn eigen netwerk dat SonosNet heet.
SonosNet kan ook zonder Boost opgezet worden door één (!) van de speakers van een netwerkkabel te voorzien.
Hier het hele huis vol zonder Boost. Alleen even opletten dan je (R)stp settings op je switches goed staan.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@sebastius Waar heb je dat account aangemaakt als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Rallye schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:21:
@sebastius Waar heb je dat account aangemaakt als ik vragen mag?
https://www.myunidays.com/NL/nl-NL

Sonos 15% korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 15:48
Wij hebben een sonos move waarbij af en toe de bass niet lijkt te werken. Het geluid is dan stil en erg schel.

Als we hem dan een of meerdere keren uit/aan zetten doet hij het weer.
Zijn hier meer mensen die dit hebben en/of zou dit een garantie gevalletje zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:00

..Christiaan..

..zwll..

Euh, als meer mensen dit hebben accepteer je het euvel? Als je nog garantie hebt zou ik er rap gebruik van maken.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 15:48
..Christiaan.. schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:04:
Euh, als meer mensen dit hebben accepteer je het euvel? Als je nog garantie hebt zou ik er rap gebruik van maken.
nee maar dan kon het misschien een bekende bug zijn welke nog gefixed zou worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ook dat zou ik liever van de klantenservice horen dan hier....

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-09 14:41

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Via plattetv heb ik een sub gen 3 op de kop weten te tikken als tweedekansje. Zou alleen open doos zijn, maar er zit helaas ook een klein krasje op de bovenkant. De komende 5 jaar ligt de sub in ieder geval onder de bank, dus kan er wel mee leven. Mogelijk krijgt ‘ie daarna wel een prominentere plek.

Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van een krasje van de pianolak van de sub? Ik lees dat tandpasta en een dun polijstmiddel wellicht werken, maar wil eerst zeker weten dat ik de boel niet erger maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Elias2020 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:49:
Via plattetv heb ik een sub gen 3 op de kop weten te tikken als tweedekansje. Zou alleen open doos zijn, maar er zit helaas ook een klein krasje op de bovenkant. De komende 5 jaar ligt de sub in ieder geval onder de bank, dus kan er wel mee leven. Mogelijk krijgt ‘ie daarna wel een prominentere plek.
Onder de bank? Dat dempt toch ENORM de geluiden van je sub? Heeft het dan wel zin? Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

DennusB schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:52:
[...]

Onder de bank? Dat dempt toch ENORM de geluiden van je sub? Heeft het dan wel zin? Haha
Het wordt door Sonos zelf als optie gegeven, als je maar een paar cm ruimte lucht erboven hebt zitten voor circulatie. Ik voel de trillingen letterlijk door de bank heen en sub aan/uit maakt wel degelijk een significant verschil in geluid. In vergelijk met een andere plaats in mijn ruimte weet ik niet wat het verschil is, dat heb ik niet geprobeerd omdat het niet tot de mogelijkheden behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Elias2020 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:55:
[...]

Het wordt door Sonos zelf als optie gegeven, als je maar een paar cm ruimte lucht erboven hebt zitten voor circulatie. Ik voel de trillingen letterlijk door de bank heen en sub aan/uit maakt wel degelijk een significant verschil in geluid. In vergelijk met een andere plaats in mijn ruimte weet ik niet wat het verschil is, dat heb ik niet geprobeerd omdat het niet tot de mogelijkheden behoort.
Oh oke, ik wist niet dat Sonos het als optie gaf. Interessant. Dat kan ik hier dan ook nog wel eens proberen :) Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

DennusB schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:58:
[...]

Oh oke, ik wist niet dat Sonos het als optie gaf. Interessant. Dat kan ik hier dan ook nog wel eens proberen :) Thanks!
Ben benieuwd naar je bevindingen en of het verschil groot is met een plek in de open ruimte.

From Sonos:

”If you place the Sub horizontally on the floor, don’t put anything on top of it. Leave at least 1" clearance along the top of the Sub if placing under furniture.”

Wordt de geluidskwaliteit beïnvloed als je Sub op zijn kant neerlegt?

Lagere frequenties zijn omnidirectioneel. Dit houdt in dat de richting of plaatsing van Sub geen noemenswaardige invloed heeft op het geluid. Als je Sub in een te krappe ruimte plaatst, kan dit wel van invloed zijn op de verspreiding van het geluid en dus op de luisterbeleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

DennusB schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:58:
[...]

Hier staat ie rechtop tegen zijkant van de bank aan. Trilt prima door de bank heen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
..Christiaan.. schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:39:
[...]

Hier staat ie rechtop tegen zijkant van de bank aan. Trilt prima door de bank heen
Maar het gaat niet echt om het trillen toch? Het gaat juist om die hele lage, hoorbare tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ook die zijn prima hoorbaar. Hiervoor stond de sub naast de kast van de tv. Bas vult de hele kamer, maar naast de bank is dit een prima neveneffect tijdens films.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masimo
Positie van een sub heeft zeker invloed op hoe je de bastonen ervaart. Lage frequenties zijn inderdaad omnidirectioneel, maar je kan wel "last" hebben van staande golven in een ruimte. Daardoor is de bas op sommige posities in die ruimte minder "aanwezig". Google maar eens op subwoofer crawl. Dat is een procedure om de beste plek voor de sub te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:31
Masimo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:24:
Positie van een sub heeft zeker invloed op hoe je de bastonen ervaart. Lage frequenties zijn inderdaad omnidirectioneel, maar je kan wel "last" hebben van staande golven in een ruimte. Daardoor is de bas op sommige posities in die ruimte minder "aanwezig". Google maar eens op subwoofer crawl. Dat is een procedure om de beste plek voor de sub te vinden.
Ik kan me voorstellen dat dit voor een normale subwoofer verschil kan maken, maar heeft Sonos hiervoor niet juist Trueplay om alles correct op elkaar af te stemmen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Phontana schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:56:
Ik kan me voorstellen dat dit voor een normale subwoofer verschil kan maken, maar heeft Sonos hiervoor niet juist Trueplay om alles correct op elkaar af te stemmen?
Voor veel golflengtes kan je wel spelen met een equalizer, timing, fase, etc om het wat af te stemmen. Voor het echte laag is positionering ook een belangrijke factor en trueplay kan nu eenmaal niet zoveel aan de fysieke eigenschappen van de ruimte veranderen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazuzi
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik krijg als cadeau binnenkort de Arc, heb momenteel de playbar met de gen1 sub, dat is gewoon compatibel maar wat is nou echt het verschil tussen de generaties sub?

Daarbij heb ik nog een vraag, heb een LG c7 met alleen een arc aansluiting, haal ik dan nog het beste uit de sonos arc of is dit een goed excuus om de tv ook weer up te graden

[ Voor 35% gewijzigd door Pazuzi op 26-02-2022 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:48
Pazuzi schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:56:
Ik krijg als cadeau binnenkort de Arc, heb momenteel de playbar met de gen1 sub, dat is gewoon compatibel maar wat is nou echt het verschil tussen de generaties sub?

Daarbij heb ik nog een vraag, heb een LG c7 met alleen een arc aansluiting, haal ik dan nog het beste uit de sonos arc of is dit een goed excuus om de tv ook weer up te graden
Kleine verschillen in Hardware.
Alle generaties Sub zullen in ieder geval wel met je Arc werken.

iRacing Profile | My Rig | Twitch Account

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
De Gen 1 Sub was volgens mij mat zwart, terwijl de Gen 2 en 3 enkele glanzend maar ook in wit leverbaar zijn. Verder zit het hem vooral in de hoeveelheid geheugen (zie https://en.community.sono...ub-gen-2-vs-gen-3-6840563 ) en het feit dat de Sub Gen 3 alleen op S2 software loopt.

Je heb alleen HDMI-ARC en dus geen eARC. Of dat uitmaakt hangt van je gebruik af. Het verschil zit hem in de Atmos. Je kunt Atmos op twee manieren versturen: compressed en uncompressed. Uncompressed kan alleen via eARC, compressed ok via Arc. Apps op je TV gebruiken alleen compressed Atmos en externe spelers (Apple TV, PS5, BD-speler) uncompressed. Als je geen externe speler maakt het dus in principe niet uit datje geen eARC hebt. Tenzij zou blijken dat bijvoorbeeld de apps op je TV geen Atmos doen omdat je TV te oud is - dan kun je eens kijken naar een nieuwe TV als Atmos belangrijk voor je is.

De handigste manier om je Playbar te vervangen door de Arc is door je surrounds en Sub in de app uit de Playbar “kamer” ter verwijderen en ze even stroomloos te maken. Vervolgens verander je de naam van die “kamer”. Daarna rol je de Arc uit met de oorspronkelijke naam van je surround-“kamer” en sluit je via app de surrounds en de Sub weer aan op de Arc. Ik ga ervan uit dat je systeem al op S2 draait, anders moet je eerst upgraden naar S2 voor je de Arc uitrolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:48
Wat ik nog vergat toe te voegen.
Sub Gen1/2 werken met S1/S2.
Sub Gen3 is enkel voor S2

iRacing Profile | My Rig | Twitch Account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazuzi
Top bedankt mannen, ik krijg het vanmiddag binnen en ben benieuwd wat voor verschil het zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazuzi
Heb de arc aangesloten en stuk voller geluid te horen dan de bar.

* knip *
Je advertentie promoten, is niet de bedoeling.

[ Voor 51% gewijzigd door S1NN3D op 28-02-2022 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
Sinds ik verhuisd naar een andere woning heb ik het gevoel dat het geluid van mijn Beam niet meer goed klinkt. Mijn vrouw klaagt regelmatig dat het geluid te hard is, terwijl ik het gevoel heb dat ik anders sommige geluiden niet goed kan horen. Kan trueplay mij hier nog wat in helpen, of heeft dit alleen nut als er ook surround speakers zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
dimmak schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:12:
Sinds ik verhuisd naar een andere woning heb ik het gevoel dat het geluid van mijn Beam niet meer goed klinkt. Mijn vrouw klaagt regelmatig dat het geluid te hard is, terwijl ik het gevoel heb dat ik anders sommige geluiden niet goed kan horen. Kan trueplay mij hier nog wat in helpen, of heeft dit alleen nut als er ook surround speakers zijn?
Nee hoor, Trueplay zeker even uitvoeren :) Werkt ook met alleen een beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 09:28
DennusB schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:15:
[...]

En sterker nog verschillende Trueplay uitvoeringen kunnen ook nog verschillende resultaten hebben. Dus idd als je ontevreden bent kunnen (meerdere) TP acties de moeite waard zijn….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masimo
Yamahaa schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:42:
[...]

En sterker nog verschillende Trueplay uitvoeringen kunnen ook nog verschillende resultaten hebben. Dus idd als je ontevreden bent kunnen (meerdere) TP acties de moeite waard zijn….
En je kan ook nog met verschillende iPhone generaties tunen.
Dat schijnt ook verschillende resultaten op te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
DennusB schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:15:
[...]

Top, dan moet ik even een iOS apparaat lenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
Wat ben ik momenteel blij met mijn kleine Roam.
Sinds ik een platenspeler met BT heb aangeschaft zorgt deze kleine krachtpatser ervoor dat ik mijn vinyl gewoon op alle speakers op de benedenverdieping af kan spelen.
Ooit komt er nog wel een Port, maar op dit moment kan ik die kosten gewoonweg niet rechtvaardigen.
Maar dus echt de tip voor mensen die een platenspeler willen aanschaffen en hun speakers willen blijven gebruiken.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
Voor die 20 euro zou ik absoluut voor de gewone gaan. Dan heb je sowieso automatisch Trueplay.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Serena schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 06:42:
[...]

Voor die 20 euro zou ik absoluut voor de gewone gaan. Dan heb je sowieso automatisch Trueplay.
De mensen die de versie zonder microfoon kopen zouden die waarschijnlijk ook kopen als hij 20 euro dúúrder was (geen vertrouwen dat er niet afgeluisterd wordt of op een plek waar een microfoon niet mag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Blijft wel grappig, dat soort overwegingen bij een device dat je met je smartphone bedient…….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Vandaag een radiozender aan staan op de woonkamer en keuken gecombineerd.
Nu hoor ik in de keuken waar ik een Sonos Amp heb een chirp om de zo veel tijd.

Heeft iemand dat we eens meegemaakt?
Net zo’n geluid wat je vroeger op een radio had als hij tussen stereo en mono schakelde bij een fm radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Runningman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:54
Een meedenkvraag: Stel ik zou een roam bluetooth koppelen aan mijn telefoon in huis. Kan ik de roam dan vervolgens ook weer samenvoegen met de rest van mijn installatie in huis?

Reden dat ik dit vraag is Formule 1 O-). Als ik commentaar van Olav Mol op GPradio luister en ik zou hem via de roam alsnog over mijn installatie kunnen laten komen, zou dat een overweging zijn om een roam te kopen.

Of denk ik nu te makkelijk (of te ingewikkeld en is er een veel eenvoudigere manier).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Afgezien van mogelijke syncproblemen zou dit moeten kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rallye op 20-03-2022 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
the Runningman schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:04:
Een meedenkvraag: Stel ik zou een roam bluetooth koppelen aan mijn telefoon in huis. Kan ik de roam dan vervolgens ook weer samenvoegen met de rest van mijn installatie in huis?

Reden dat ik dit vraag is Formule 1 O-). Als ik commentaar van Olav Mol op GPradio luister en ik zou hem via de roam alsnog over mijn installatie kunnen laten komen, zou dat een overweging zijn om een roam te kopen.

Of denk ik nu te makkelijk (of te ingewikkeld en is er een veel eenvoudigere manier).
GP Radio zit ook op tune-in en juke, twee diensten die je nu al op de sonos hebt.
Zo heb ik gisteren ook de quali gekeken.
Vandaag kwam ik er niet tussen maar dat zal vast met de volgende race opgelost zijn.
Beetje hannesen met de video stream om het te syncen maar dat ging best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21
the Runningman schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:04:

Zoals @Rallye al aangeeft kan dit gewoon. Net zoals dat je een line-in input van een Play:5 kan gebruiken om bijv. een LP speler op je hele systeem te laten horen kan dat ook met de bluetooth van de Roam. Ik heb het een paar keer geprobeerd om hem met BT te verbinden met de pc en te gamen, maar door de vertraging wordt je bij shooters helemaal gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik sta op het punt om een Arc en 2 One's te bestellen, ik heb alleen op de TV te weinig HDMI poorten. Gaat een 4K UDH HDMI switch met arc ondersteuning goed werken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 22:26
Stimulate14 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:34:
Ik sta op het punt om een Arc en 2 One's te bestellen, ik heb alleen op de TV te weinig HDMI poorten. Gaat een 4K UDH HDMI switch met arc ondersteuning goed werken?
Waarom niet je Arc direct in de (e)-arc poort van de TV stoppen en je andere apparaten via de HDMI switch aansluiten? Het lijkt me dat je de Arc altijd beschikbaar wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

iMick schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:48:
[...]

Waarom niet je Arc direct in de (e)-arc poort van de TV stoppen en je andere apparaten via de HDMI switch aansluiten? Het lijkt me dat je de Arc altijd beschikbaar wilt hebben?
Ja, eigenlijk wel. Misschien was mijn vraag ook verkeerd of onduidelijk :).

Dus dan bijv;

LG TV met ARC > HDMI > SONOS ARC > HDMI SWITCH > Apple TV, KPN, PS5 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Runningman
rsint schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:35:
[...]

GP Radio zit ook op tune-in en juke, twee diensten die je nu al op de sonos hebt.
Zo heb ik gisteren ook de quali gekeken.
Vandaag kwam ik er niet tussen maar dat zal vast met de volgende race opgelost zijn.
Beetje hannesen met de video stream om het te syncen maar dat ging best.
Waarom ik dit zou willen is juist om de sliderfunctie met geluidvertraging. Dat kan niet in Juke en TuneIn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Stimulate14 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:09:
[...]

Ja, eigenlijk wel. Misschien was mijn vraag ook verkeerd of onduidelijk :).

Dus dan bijv;

LG TV met ARC > HDMI > SONOS ARC > HDMI SWITCH > Apple TV, KPN, PS5 etc.
Inderdaad onduidelijk. Je zou het in principe zo moeten aansluiten

Apple TV, KPN, PS5 etc. > TV/(deel via de switch als je niet genoeg poorten hebt)
TV > Arc

Of je switch eARC heeft maakt dan niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:33:
Zat even op MP te kijken voor een sub, maar ik vind ze juist opvallend duur daar. Vaak duurder als nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:13
The Inquisitor schreef op maandag 21 maart 2022 @ 06:52:
[...]

Zoals @Rallye al aangeeft kan dit gewoon. Net zoals dat je een line-in input van een Play:5 kan gebruiken om bijv. een LP speler op je hele systeem te laten horen kan dat ook met de bluetooth van de Roam. Ik heb het een paar keer geprobeerd om hem met BT te verbinden met de pc en te gamen, maar door de vertraging wordt je bij shooters helemaal gek.
Even voor de F1 fans hier, is dit de enige optie om via een Roam te koppelen?
vanuit de sonos app GrandPrix radio starten kan alleen als je live mee volgt niet als je iets later inschakelt toch?
Of werkt dat ook niet als je een Roam hebt en een half uur later start met kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Rev! schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:37:
[...]

Zat even op MP te kijken voor een sub, maar ik vind ze juist opvallend duur daar. Vaak duurder als nieuw.
Ik zie hele sets, arc, sub en twee one sl nieuw in doos en verzegeld, voor minder staan dan ik een arc en een sub zou kopen in de winkel.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
20% korting codes misschien?
Zelf nog een paar 15% in m'n account staan.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:31
sweetdude schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:02:
[...]

vanuit de sonos app GrandPrix radio starten kan alleen als je live mee volgt niet als je iets later inschakelt toch?
Of werkt dat ook niet als je een Roam hebt en een half uur later start met kijken?
Als ik je goed begrijp is je vraag of je, als je een half uur later start met kijken, alsnog GP Radio kunt syncen? Want volgens mij kan dat niet, je kunt geen half uur terugspoelen in de radio stream, via geen enkele bron volgens mij.

Een andere optie is (voor iPhone gebruikers) om de audio via AirPlay naar de Sonos te sturen bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Runningman
sweetdude schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:02:
[...]

Het is niet mogelijk om geluid met terugwerkende kracht te syncen voor zover ik weet. Hoewel GP Radio nu wel het hele raceverslag ook nog beschikbaar heeft, dus mogelijk dat hier wel wat in komt?

Ik heb ook een andere oplossing nu om geluid over mijn Sonos te laten lopen. Ik heb hiervoor een Logitech Draadloze Bluetooth Audio Ontvanger besteld. Die zou ik moeten kunnen (vol twijfeltaal, want hij is nog niet in huis) koppelen aan mijn Connect.

Dat zou dus betekenen dat ik het geluid van mijn telefoon alsnog bluetooth kan sturen naar de Sonos en daarvoor geen Roam hoef aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:13
Phontana schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:34:
[...]

Als ik je goed begrijp is je vraag of je, als je een half uur later start met kijken, alsnog GP Radio kunt syncen? Want volgens mij kan dat niet, je kunt geen half uur terugspoelen in de radio stream, via geen enkele bron volgens mij.

Een andere optie is (voor iPhone gebruikers) om de audio via AirPlay naar de Sonos te sturen bijv.
Misschien heb ik de vraag wat onhandig geformuleerd. Grandprix Radio bied nu het F1 race commentaar van Olav en Jack (de oude ziggo presentatoren) aan en via hun app kun je middels een slider functie het geluid naast het TV beeld syncen.
zie ook op de website:
https://grandprixradio.nl...dio-app-met-sliderfunctie

Ze hebben blijkbaar er ook al veel vragen over gekregen aangezien ze nu ook met een race gemist functie komen:
https://grandprixradio.nl...av-mol-terug-te-luisteren

Helemaal mooi natuurlijk, alleen voor de Sonos gebruikers lastig want de app werkt niet met een sonos systeem samen. Waardoor de slider functie of race gemist optie niet werkt.
Zoals hierboven al werd geschreven kun je hem wel live starten, maar daarna is het een beetje gehannes om het beeld en geluid wat met elkaar te syncen.

Vooralsnog lijkt het dus alleen een optie te zijn om bluetooth functionaliteit toe te voegen aan het sonos ecosysteem, hetzij via een beam of een connect met BT dongel.
the Runningman schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:42:
[...]

Het is niet mogelijk om geluid met terugwerkende kracht te syncen voor zover ik weet. Hoewel GP Radio nu wel het hele raceverslag ook nog beschikbaar heeft, dus mogelijk dat hier wel wat in komt?

Ik heb ook een andere oplossing nu om geluid over mijn Sonos te laten lopen. Ik heb hiervoor een Logitech Draadloze Bluetooth Audio Ontvanger besteld. Die zou ik moeten kunnen (vol twijfeltaal, want hij is nog niet in huis) koppelen aan mijn Connect.

Dat zou dus betekenen dat ik het geluid van mijn telefoon alsnog bluetooth kan sturen naar de Sonos en daarvoor geen Roam hoef aan te schaffen.
Ik ga het commentaar van viaplay komend weekeinde nog eens aanhoren en kijken of ik er €170 voor over heb om ervanaf te komen ;)
Ik heb geen connect hier staan dus dan is de roam voor mij de goedkopere oplossing. Mits ik deze kan koppelen aan mijn HT setup (playbar, sub 2x Play1)

Mocht iemand nog een andere optie hebben, ik hoor ze graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:07
NoTimeRemains schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:25:
[...]

Ik zie hele sets, arc, sub en twee one sl nieuw in doos en verzegeld, voor minder staan dan ik een arc en een sub zou kopen in de winkel.
Komt door t inruil programma wat Sonos heeft lopen, waardoor je een account kan hebben met 30 procent korting.

Zelf ook gehaald, kreeg een account met 30 procent korting en hierdoor dikke korting op de gehele set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:13
Rokz schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:11:
[...]

Komt door t inruil programma wat Sonos heeft lopen, waardoor je een account kan hebben met 30 procent korting.

Zelf ook gehaald, kreeg een account met 30 procent korting en hierdoor dikke korting op de gehele set!
Sorry maar die snap ik even niet

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
Valt weinig aan te snappen: sommige mensen hebben ws. kortingscodes in hun account staan. Zo was er met corona 30% korting voor zorgwerkers.
Koop een ARC van 900 voor 630 en verkoop door voor 800. Zoiets.

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 24-03-2022 23:46 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik heb ook 2 kortings code's in mijn account staan, alleen is het me niet helemaal duidelijk wat er met je oude product gebeurd? Moet je die naar Sonos opsturen of mag je die houden?

Uit de voorwaarden:
Bekijk de producten die staan geregistreerd op je account in het tabblad Systeem. Producten die in aanmerking komen voor het Upgradeprogramma worden duidelijk aangeduid in je account, waarbij wordt aangegeven hoeveel kortingstegoed zal worden toegepast op je toekomstige aankoop. Ga naar het tabblad Upgraden in je account en volg de aanwijzingen voor elk in aanmerking komend product. Je wordt doorverwezen om deze voorwaarden te accepteren, zodat je je kortingstegoed kunt ontvangen.
Hier uit begrijp ik dat je dus gewoon een kortings code ontvangt

Alleen verderop in de voorwaarden staat weer:
Klanten die een CR200, PLAY:5 GEN1-product of bepaalde CONNECT- (inclusief de ZP80 en ZP90) of CONNECT:AMP- (inclusief de ZP100 en ZP120) modellen inwisselen ontvangen een kortingstegoed gelijk aan 30% korting op één (1) niet-afgeprijsd product op sonos.com, waarbij een aantal productbeperkingen gelden zoals hieronder aangegeven. Klanten die een BEAM GEN1-, ONE GEN1-, PLAY:1-, PLAY:3-, PLAY:5 GEN2-, PLAYBAR-, PLAYBASE-product of bepaalde CONNECT- of CONNECT:AMP-modellen inwisselen ontvangen een kortingstegoed gelijk aan 15% korting op één (1) niet-afgeprijsd product op sonos.com, waarbij een aantal productbeperkingen gelden zoals hieronder aangegeven
Inwisselen impliceert weer dat je de producten terug doet naar Sonos en omwisseld voor een kortingscode..?

Overigens vandaag een Sub gen 3 besteld, ben benieuwd hoe die mijn Playbar en One's aanvult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik ben zelf erg blij met de MyUnidays kortingcodes, de 15% doet al best leuk. En ook docenten hebben toegang tot die site.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door sebastius op 25-03-2022 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Rev! schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 00:00:
Ik heb ook 2 kortings code's in mijn account staan, alleen is het me niet helemaal duidelijk wat er met je oude product gebeurd? Moet je die naar Sonos opsturen of mag je die houden?

Uit de voorwaarden:

[...]

Hier uit begrijp ik dat je dus gewoon een kortings code ontvangt

Alleen verderop in de voorwaarden staat weer:

[...]

Inwisselen impliceert weer dat je de producten terug doet naar Sonos en omwisseld voor een kortingscode..?

Overigens vandaag een Sub gen 3 besteld, ben benieuwd hoe die mijn Playbar en One's aanvult.
Sonos is heel erg nat gegaan op hun 'recycle voor een korting' programma. Dan werd je oude apparaat keihard gebrickt en kreeg je korting. Dat was nogal genant. Na heel veel wereldwijde ophef is alles geloof ik ont-brickt en hoef je niet je apparaat weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-08 21:37
sebastius schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 00:47:
[...]

Sonos is heel erg nat gegaan op hun 'recycle voor een korting' programma. Dan werd je oude apparaat keihard gebrickt en kreeg je korting. Dat was nogal genant. Na heel veel wereldwijde ophef is alles geloof ik ont-brickt en hoef je niet je apparaat weg te doen.
Ik heb de code gebruikt voor de beam gen 2, je hoeft niks in te leveren of wat dan ook.
Je gebruikt gewoon die code om een product te kopen die je wilt, overigens kan je niet alles kopen met die korting, volgens mij wanneer je beam gen 1 heb krijg je korting op de gen 2 of een arc.
Moet je zelf maar even uit puzzelen.
Maar bij mij werkte het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Aanvulling: de devices die gedurende de korte “brick” periode gebrickt zijn, zijn niet meer bruikbaar. Er is niets ge-unbrickt. Volgens Sonos kon dat niet. Periode was gelukkig niet heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ben er nog niet helemaal uit wat ik van de sub moet vinden, ja het is aanvulling maar voor mijn gevoel ging mijn vorige sub wat dieper en klonk die ook wat meer "punchy" (was een rel sub).

Maar goed veel meer keus heb je ook niet als je alles vervangt door Sonos :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
sindskort 2 Sonos Move's in stereo opstelling voor in de (grote) woonkeuken in mijn nieuwe woning.

In stereo opstelling toch wel echt héérlijk geluid, zeker met TruePlay actief.
Bijkomende voordelen zijn dat ik er eentje zo kan meenemen voor in de tuin (of tijdens een tuinfeestje allebei :+ ) of als ik ga varen met m'n bootje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Rev! schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:58:
Ben er nog niet helemaal uit wat ik van de sub moet vinden, ja het is aanvulling maar voor mijn gevoel ging mijn vorige sub wat dieper en klonk die ook wat meer "punchy" (was een rel sub).

Maar goed veel meer keus heb je ook niet als je alles vervangt door Sonos :P
Je kan op zich nog wel een actieve sub aansluiten op de line-out van een connect bijvoorbeeld, maar met trueplay moet ik zeggen dat de sub wel echt heel goed integreert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

_Bailey_ schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:25:
sindskort 2 Sonos Move's in stereo opstelling voor in de (grote) woonkeuken in mijn nieuwe woning.

In stereo opstelling toch wel echt héérlijk geluid, zeker met TruePlay actief.
Bijkomende voordelen zijn dat ik er eentje zo kan meenemen voor in de tuin (of tijdens een tuinfeestje allebei :+ ) of als ik ga varen met m'n bootje.
ik heb een Roam, echt een super apparaat. De afwisseling tussen in huis en in de tuin is fantastisch.

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
rsint schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:33:
[...]

Je kan op zich nog wel een actieve sub aansluiten op de line-out van een connect bijvoorbeeld, maar met trueplay moet ik zeggen dat de sub wel echt heel goed integreert.
Ja alleen wou ik juist van alle losse speakers af. ;)

Ik heb nu trueplay nog een keert uitgevoerd, en ik heb nu een paar rondjes rondom de salontafel gelopen ipv de hele woonkamer(tip las ik ergens in dit topic). Klinkt nu al een stuk beter.

Heb nu de Playbar + 2 one's + sub en dat geeft toch wel een mooie ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:25
Ik had een Apple HomePod maar vond hem niet fijn werken dus heb hem weg gedaan voor een Citation 300, maar miste hierin de bass die in de HomePod (de grote) wel zit.

Ik twijfel nu of ik voor een Five moet gaan of 2x een One (of Move). Het is voor een benedenverdieping. De homepod stond halverwege in de erker.

Wat zouden jullie tips zijn?
Waarom de homepod er ook is uitgegaan is dat Siri Spotify niet goed kan bedienen en de kinderen Google leuker vinden kwa reacties. Heb een kleine Google speaker die ik eventueel kan gebruiken voor spraakoproepen en dan doorzetten naar de Sonos.

[ Voor 26% gewijzigd door Daros op 30-03-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Als je bas wilt zou ik de Five pakken. Die kun je aanwijzen als preferred speaker voor de Google speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-08 21:37
Daros schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:00:
Ik had een Apple HomePod maar vond hem niet fijn werken dus heb hem weg gedaan voor een Citation 300, maar miste hierin de bass die in de HomePod (de grote) wel zit.

Ik twijfel nu of ik voor een Five moet gaan of 2x een One (of Move). Het is voor een benedenverdieping. De homepod stond halverwege in de erker.

Wat zouden jullie tips zijn?
Waarom de homepod er ook is uitgegaan is dat Siri Spotify niet goed kan bedienen en de kinderen Google leuker vinden kwa reacties. Heb een kleine Google speaker die ik eventueel kan gebruiken voor spraakoproepen en dan doorzetten naar de Sonos.
Wanneer je echt lekkere harde bass wilt zou ik voor de five gaan zit wel echt beter geluid in dan de one (wat logisch is).
Maar wanneer je wat grotere kamer heb of twee kamers (keuken met woonkamer bijvoorbeeld) kan je de ones allebei om in een andere hoek te zetten en hetzelfde te laten afspelen.
Move heb ik zelf niet maar me ervaring is wel erg positief.
Zit ook goed geluid in en is super praktisch omdat je hem kan meenemen natuurlijk.
Weet zo alleen niet hoe het zit met batterij duur.

Ik zou persoonlijk voor de 2x one gaan en eventueel en move of de goedkopere roam (het kleine broertje van de move)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Wij kijken TV/film/series via Apple TV en luisteren muziek via Spotify op iPhone/Mac/iPad oftewel AirPlay, AirPlay en nog eens AirPlay.

De huiskamer is niet groot en ik vraag me af of een Five voor ons gebruik goed geluid produceert als hij rechtop staat. Ik heb geen plek om 2x Five te plaatsen en de Five kan ook niet horizontaal liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door ericafterdark op 30-03-2022 14:47 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Eiríkr schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:46:
Wij kijken TV/film/series via Apple TV en luisteren muziek via Spotify op iPhone/Mac/iPad oftewel AirPlay, AirPlay en nog eens AirPlay.

De huiskamer is niet groot en ik vraag me af of een Five voor ons gebruik goed geluid produceert als hij rechtop staat. Ik heb geen plek om 2x Five te plaatsen en de Five kan ook niet horizontaal liggen.
De Five kan echt serieus hard, zonder in te leveren op kwaliteit. Ik zou er gewoon 1 bestellen en het in jouw situatie proberen, je hebt 14 dagen retourrecht zonder vragen. Maar ik denk dat het je niet gaat tegenvallen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:46

Ongetwijfeld zal de Five goed klinken. Is er een reden waarom je niet voor een Beam Gen 2 gaat? Of misschien is in dit geval twee keer een HomePod (Mini) ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:24

Ik vraag me af of het geluid bij een Five dan ook niet heel mono klinkt, bij bijvoorbeeld een film of serie.
Zou dan een Beam niet een betere optie zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
DwightKSchrute schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:02:
[...]

Ongetwijfeld zal de Five goed klinken. Is er een reden waarom je niet voor een Beam Gen 2 gaat? Of misschien is in dit geval twee keer een HomePod (Mini) ook een optie?
De HomePod mini heeft echt heel erg weinig body. Ook in stereo. Heb ze hier nu staan en ik denk dat ze retour gaan.
yorroy schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:03:
[...]

Ik vraag me af of het geluid bij een Five dan ook niet heel mono klinkt, bij bijvoorbeeld een film of serie.
Zou dan een Beam niet een betere optie zijn?
Dat is precies wat ik me ook afvraag. Een Beam past ook niet dus het alternatief is twee One's in stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ga je TV-geluid ook Airplayen naar de Five?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Rallye schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:53:
Ga je TV-geluid ook Airplayen naar de Five?
Ja. Ik kijk TV met NLZIET op Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:46
Eiríkr schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:08:
[...]

De HomePod mini heeft echt heel erg weinig body. Ook in stereo. Heb ze hier nu staan en ik denk dat ze retour gaan.
Daar sta ik echt van te kijken. De meeste reviews zijn lovend, zeker als stereopaar. Toch blij dat ik er uiteindelijk dus niet voor gekozen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
DwightKSchrute schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:54:
[...]

Daar sta ik echt van te kijken. De meeste reviews zijn lovend, zeker als stereopaar. Toch blij dat ik er uiteindelijk dus niet voor gekozen heb.
Klopt, ze stellen echt teleur. Sterker nog, ik vind het geluid best flets. Eigenlijk helemaal niet prettig om muziek op te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:11

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Eiríkr schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:11:
[...]

Klopt, ze stellen echt teleur. Sterker nog, ik vind het geluid best flets. Eigenlijk helemaal niet prettig om muziek op te luisteren.
Ik deel je mening niet. Ik heb ook de mini's in stereo staan en ik vind het best redelijk goed geluid voor dit formaat speakertje.
Okee, het is niet het niveau van Sonos. Maar om het echt slecht te noemen, nee.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
Eiríkr schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:11:
[...]

Jammer, maar dat kan eigenlijk ook niet anders met die kleine apparaatjes.
Ik gebruik een Google audio voor wat muziek voor er bij in de keuken. Best oké. Maar moet er niet aan denken om er hier 2 van in stereo te zetten om eens echt lekker muziek te gaan luisteren. Is dat spul gewoon niet goed genoeg voor.

[ Voor 25% gewijzigd door Hulleman op 31-03-2022 14:01 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Zondagskindje schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:25:
[...]

Ik deel je mening niet. Ik heb ook de mini's in stereo staan en ik vind het best redelijk goed geluid voor dit formaat speakertje.
Okee, het is niet het niveau van Sonos. Maar om het echt slecht te noemen, nee.
Hulleman schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:00:
[...]

Jammer, maar dat kan eigenlijk ook niet anders met die kleine apparaatjes.
Het is natuurlijk altijd persoonlijk en de ruimte speelt ook een rol. Maar ik kan het niet mooier maken. Je mist vooral een klankkast en als je dat gewend bent, is dit karig.

Ik denk overigens wel dat een setje in stereo uitstekend zal functioneren op je bureau, naast je beeldscherm(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
Eiríkr schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:02:
[...]
Het is natuurlijk altijd persoonlijk en de ruimte speelt ook een rol. Maar ik kan het niet mooier maken. Je mist vooral een klankkast en als je dat gewend bent, is dit karig.
Het blijft gewoon natuurkunde. Een kleine speaker heeft weinig oppervlak om lucht te kunnen verplaatsen en is niet in staat om lage tonen weer te geven op een goed hoorbaar volume/geluidsdruk wat jij ervaart als 'body'.

Dat hoeft niet erg te zijn, maar het is natuurlijk wat je er van verwacht. En inderdaad, akoestiek en de grootte van de ruimte speelt altijd mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 31-03-2022 14:25 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:11

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Eiríkr schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:02:
[...]

[...]

Ik denk overigens wel dat een setje in stereo uitstekend zal functioneren op je bureau, naast je beeldscherm(en).
Ze staan beide gekoppeld aan een Apple TV in de slaapkamer. En daar klinken ze best redelijk.
En inderdaad, het is persoonlijk.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:13
Deze week een sub gen 3 gekoppeld aan m’n arc. Heb m’n vrouw aardig moeten overhalen om de sub erin te krijgen. Maar na 2 min was ze verkocht. Ze schrok van de bass en moest lachen.

Wat een genot om zo films te kijken. Het voegt een hele nieuwe dimensie toe.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 09:28

Bedoel je dat de 5 bij jou niet kan liggen ivm ruimte? Want de 5 doet het in single opstelling juist prima horizontaal. En met kanaalscheiding ( Stereo). Ik heb bv een 5 op zolder en hij kan een aardige ruimte vullen!

[ Voor 4% gewijzigd door Yamahaa op 01-04-2022 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Yamahaa schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:45:
[...]

Bedoel je dat de 5 bij jou niet kan liggen ivm ruimte? Want de 5 doet het in single opstelling juist prima horizontaal. En met kanaalscheiding ( Stereo). Ik heb bv een 5 op zolder en hij kan een aardige ruimte vullen!
Ja, liggen is hier helaas geen optie. Hij moet dan rechtop en dan ontkom je niet aan 2 voor een mooi stereo beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:56
We hebben een sonos beam aangesloten op de hdmi arc poort (hdmi 2) van een LG C9 tv. TV kijken gaat sinds gisteren via een KPN box (zwarte 4k boxje) die met hdmi weer aangesloten is op hdmi 1 van de LG tv.

Op het moment dat ik de TV aan zet komt er geen geluid uit de Beam, wel zie ik dat de beam aanslaat (ledje gaat van groen naar wit) en als ik op volume omhoog/omlaag duw dan knippert het witte ledje ook (zoals ie dat normaal ook doet als je het volume wijzigt).
Workaround is om dan via tv instellingen de interne tv speaker te kiezen, vervolgens springt de tv in een seconde tijd weer automatisch naar de hdmi arc uitgang en komt er wel geluid uit de Beam.

Erg vervelend, aangezien we de LG en kpn box met de kpn afstandsbediening bedienen en je met deze workaround steeds de LG afstandsbediening erbij moet pakken (los daarvan is het gewoon heel vervelend voor vrouw en kind).

Dit probleem was er eerst icm de ziggo ci++ module ook wel eens, maar dat was maar zo zeldzaam dat ik er verder geen aandacht aan besteed heb.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen? Vrouw en kind zijn de Beam nu liever kwijt dan rijk :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Vandaag komt mijn Arc en 2x One :9~ O+ !!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Alekz87 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:42:
Deze week een sub gen 3 gekoppeld aan m’n arc. Heb m’n vrouw aardig moeten overhalen om de sub erin te krijgen. Maar na 2 min was ze verkocht. Ze schrok van de bass en moest lachen.

Wat een genot om zo films te kijken. Het voegt een hele nieuwe dimensie toe.
Als je van F1 houdt dan is Drive To Survive op Netflix een leuke om te testen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

..Christiaan.. schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:22:
[...]

Als je van F1 houdt dan is Drive To Survive op Netflix een leuke om te testen :)
Thnx voor de tip, maar ik heb helemaal niets met F1. Ik zit te denken aan de trailer van de nieuwe Top Gun O+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Stimuka vikings is ook een goede serie voor je sonos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Runningman
Spurlie schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:19:
We hebben een sonos beam aangesloten op de hdmi arc poort (hdmi 2) van een LG C9 tv. TV kijken gaat sinds gisteren via een KPN box (zwarte 4k boxje) die met hdmi weer aangesloten is op hdmi 1 van de LG tv.

Op het moment dat ik de TV aan zet komt er geen geluid uit de Beam, wel zie ik dat de beam aanslaat (ledje gaat van groen naar wit) en als ik op volume omhoog/omlaag duw dan knippert het witte ledje ook (zoals ie dat normaal ook doet als je het volume wijzigt).
Workaround is om dan via tv instellingen de interne tv speaker te kiezen, vervolgens springt de tv in een seconde tijd weer automatisch naar de hdmi arc uitgang en komt er wel geluid uit de Beam.

Erg vervelend, aangezien we de LG en kpn box met de kpn afstandsbediening bedienen en je met deze workaround steeds de LG afstandsbediening erbij moet pakken (los daarvan is het gewoon heel vervelend voor vrouw en kind).

Dit probleem was er eerst icm de ziggo ci++ module ook wel eens, maar dat was maar zo zeldzaam dat ik er verder geen aandacht aan besteed heb.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen? Vrouw en kind zijn de Beam nu liever kwijt dan rijk :|
Misschien handig om dit te controleren in de sonos-app:

Systeem, dan naar je Beam en vervolgens onder het kopje Thuisbioscoop controleren of 'Automatisch afspelen TV' aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:56
the Runningman schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:39:
[...]

Misschien handig om dit te controleren in de sonos-app:

Systeem, dan naar je Beam en vervolgens onder het kopje Thuisbioscoop controleren of 'Automatisch afspelen TV' aanstaat.
Ja die staat gewoon aan
Pagina: 1 ... 135 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.