Ben niet alleen gelukkig met dit probleem. (mocht iemand er tegenaanlopen hier is meer info: https://en.community.sono...justment-appcrash-6864786BurnerT schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:54:
Heeft er iemand een amp met een 3rd party sub ? Merkte op dat de app crasht als ik het sub niveau wil aanpassen. (Op meerdere android telefoons)
Ik heb mijn eerste Sonos one gekocht en ben er zeer tevreden over.
Maar vroeg me af of ik deze ook in een speaker groep op kan nemen samen met speaker bv een dot.
Of natuurlijk andersom via de alexa app de Sonos one toevoegen.
Wie weet kan iemand me helpen.
Alvast bedankt.
Groeten,
Nee, dat kan niet!timbe schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:52:
Hallo,
Maar vroeg me af of ik deze ook in een speaker groep op kan nemen samen met speaker bv een dot.
Wie weet kan iemand me helpen.
Alvast bedankt.
Groeten,
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Je kan alleen een Stereo Pair maken met twee van dezelfde speakers. Je zou dus een extra Sonos One moeten aanschaffen (volgens mij kan het ook als je een Sonos One SL koopt).timbe schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:52:
Als ik de TV aanzet, schakelt netjes de Beam in met de surround Ones. De extra One (keuken) doet dan niet mee. Het volume regel ik dan via de TV-afstandbediening. Als ik vervolgens de TV uitzet en muziek wil luisteren moet ik de 3e One handmatig weer aanvinken in de app én het volume aanpassen, omdat de surround opstelling het laatst ingestelde TV volume onthoudt.
Is er een mogelijkheid dat de app "herkent" welke toepassing ik gebruik (dus TV kijk of muziek luister) en bij muziek luisteren alle speakers gebruikt op gelijk volume of moet je altijd handmatig aanpassen?
Je kunt dan zelf aangeven welke boxen er worden gekoppeld en welke zender of streaming dienst.
tja wie weet
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Ook het (de)groeperen van Sonos Speakers dan?m_a_rnix schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:06:
Je kunt met shortcuts of ifttt best wat bereiken.
Even gekeken, loopt bij mij via het appje Soro. Daarmee kan je ook groeperen.Dennis Blomaard schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:33:
[...]
Ook het (de)groeperen van Sonos Speakers dan?
Dure app, maar de mensen die zoiets zoeken vast het geld waard! Leuk dat het kan in ieder geval; nog beter als het rechtstreeks via Sonos geregeld zou kunnen worden.m_a_rnix schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 02:09:
[...]
Even gekeken, loopt bij mij via het appje Soro. Daarmee kan je ook groeperen.
Bedankt. Zo te zien uitsluitend voor iOS beschikbaar🤔m_a_rnix schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 02:09:
[...]
Even gekeken, loopt bij mij via het appje Soro.
Iemand een tip voor Android?
Sinds de LPCM update voor de Beam/Arc heb ik juist het issue dat de Beam Multichannel 7.1 PCM audio krijgt van de Apple TV/LG, terwijl het DD 5.1(+) zou moeten zijn. De Apple TV staat hier ingesteld om alles als DD 5.1 uit te sturen, en idd soms zet ik handmatig de instelling op Dolby Atmos als ik er bewust gebruik van wil maken. Het lijkt een issue met passthrough op LG tv's te zijn, en Sonos is blijkbaar al ruime tijd bezig met een 'fix' aan hun kant om LPCM 7.1 te downmixen naar een correct 5.1 signaal zodat dit issue verholpen moet zijn. Ik volg dit topic op het Sonos forum voor updates mbt dit onderwerp.RnB schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:09:
Kan iemand met dezelfde apparatuur bevestigen dat het niet mogelijk is om zowel Dolby Atmos, als Dolby Digital 5.1 te kunnen krijgen zonder een handmatige actie in de instellingen van de Apple TV (Audio Format naar Auto voor Atmos, naar DD 5.1 voor DD 5.1)?
Apparatuur betreft een LG C9, Apple TV 4K, Sonos ARC, 2x Sonos One en 2x Sonos Sub.
Ik kan in dit topic helaas geen sluitend antwoord vinden en ook op het web lees ik vooral dat het niet mogelijk is door het ontbreken van Multi Channel LPCM van de ARC. Maar als ik hierop zoek, lees ik dat de ARC dit wel ondersteunt na een software update. I don’t get it.
Ik krijg sinds de update nu ook Multichannel PCM binnen, waar dit eerst Stereo PCM was. Voor mij goed nieuws, want krijg ik Dolby Atmos én Multichannel PCM binnen vanaf de Apple TV.
Ter verduidelijking: alle 5.1 content van bijvoorbeeld Netflix en Amazon Prime, komt op de Sonos binnen als 5.1 Multichannel PCM (en niet meer als Stereo PCM), waardoor ik kan genieten van de surround effecten en de LFE channel. Dolby Atmos content komt ook netjes als Dolby Atmos binnen.
Vreemd dat jij een 7.1 stream ontvangt en geen 5.1. Hoe heb je de audio instellingen van jou tv geconfigureerd? Ik heb zelf de volgende instellingen die voor mij dus prima werken:
:strip_exif()/f/image/sowBBzNwyNNSkokrxDLPmgj6.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee, dat is al een hele tijd geleden doorgevoerd blijkbaar. Ik weet zo uit mijn hoofd niet precies wanneer, maar ergens vorig jaar geloof ik. In het forum dat ik linkte is het wel terug te vinden. In ieder geval niet in 14.0.RnB schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:39:
@Phontana De LPCM update waar jij het over hebt, is dat de Sonos 14.0 update?
Ik krijg sinds de update nu ook Multichannel PCM binnen, waar dit eerst Stereo PCM was. Voor mij goed nieuws, want krijg ik Dolby Atmos én Multichannel PCM binnen vanaf de Apple TV.
Ik heb het hetzelfde ingesteld als jij, HDMI-output met passthrough en eARC enabled. Het enige verschil is dat jij een C9 hebt en ik een CX, voor zover ik kan zien. Misschien dat daar softwarematig nog een verschil in zit? Ik krijg inderdaad een 7.1 stream te zien in de Sonos app waar ik 5.1 verwacht, en gezien het gelinkte forum ben ik niet de enige.RnB schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:39:
Vreemd dat jij een 7.1 stream ontvangt en geen 5.1. Hoe heb je de audio instellingen van jou tv geconfigureerd?

Deze zaten voorheen beide op de wifi maar ben er afgelopen week achter gekomen wat SonosNet is, dus de Arc nu met een LAN kabel aangesloten op de router en de Wifi eruit gegooid via de sonos app. Heb het idee dat het geluid nu nog beter synchroon loopt, vooral de Sub had ik het idee dat deze soms wat uit de toom viel. Kan ook de verbeelding zijn, iemand hier ervaring mee?
Verder kan ik met mijn TV genieten van Dolby Atmos via Netflix, echter komt Disney+ niet verder dan Dolby Digital Plus, wat kan hier de reden van zijn? Ook in de Disney+ app geeft deze 5.1 aan wanneer ik een film zoek en geen Dolby Atmos, ligt dit aan mijn tv of aan de app? Mijn tv beschikt alleen over Arc, geen eArc.
Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Hele goeie, dat ga ik eens proberen. Eens kijken of de Arc dan wel Atmos signaal ontvangt.
Bedankt!
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Ja ik heb gisteren avond een titel gezocht die Atmos moet hebben, maar ik krijg deze binnen als Dolby Digital Plus, Netflix geeft wel gewoon Atmos. Misschien update Disney+ de app niet meer voor mijn model tv... geen flauw idee waar het aan ligt....Christiaan.. schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:27:
Tja, het signaal moet wel doorgegeven worden om afgespeeld te kunnen worden hè. Niet alles is in atmos.
Handige oplossing! Ik heb precies dezelfde uitdaging. De doek van de onderkant van de bank hangt in de opening van de sub. Als ik de doek aantrek haal ik 2cm ruimte.Sjoerd001 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:27:
[...]
Volgens Sonos kan de Sub onder een meubelstuk geplaatst worden. Ik zat wel met die 2,5cm. Dus nog even goed gekeken en ik zag dat het vooral de "losse doek" onder de bank is die erop ligt. Heb dus even snel wat gezaagd en geschroefd en heb nu een 'omgekeerde U' ondersteuning gemaakt zodat de sub een ruime 3cm vrij ligt
[Afbeelding]
Hoe bevalt je huidige opstelling?! Ivm jonge kinderen en de relatie met mijn buren (zet de sub liever niet tegen gezamenlijke muur ook al is het nieuwbouw) is onder de bank eigenlijk de enige optie.
Top! Mooi projectje om volgende week mee aan de slag te gaan. Wilde eerst een gat maken in doek, maar dat viel niet zo goed bij mijn vrouw. Een omgekeerde U in een driehoek neem ik aan? Dat is meest stabiel?Sjoerd001 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:10:
Bevalt hartstikke goed, ik vergeet vaak dat ik een Sub heb, tot ik een film of serie kijk en ik lekker op de bank weg aan het trillen ben
Wel jammer dat de bijgeleverde kabel maar 2 meter is. Dat wordt verlengen met een Plexon denk ik.
Krijg je/jullie wel eens klachten van buren met de sub?! Mijn buurman had een slecht afgestelde Logitech sub tegen onze muur aan staan, daar werd ik echt helemaal krankjorum van. Gelukkig wilde hij rekening met ons houden en staat zijn sub nu uit na 21.00 uur. Ik wil niet die guy zijn die nu dezelfde overlast veroorzaakt.
Edit; zoekfunctie topic gebruikt. Zal eens vragen of ze wat horen. Is ook altijd het beste.
[ Voor 14% gewijzigd door Elias2020 op 03-02-2022 16:33 ]
Ik weet niet of het van toepassing is, maar je moet de film dan wel op de juiste audio language zetten.Schuimpje schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:28:
[...]
Ja ik heb gisteren avond een titel gezocht die Atmos moet hebben, maar ik krijg deze binnen als Dolby Digital Plus, Netflix geeft wel gewoon Atmos. Misschien update Disney+ de app niet meer voor mijn model tv... geen flauw idee waar het aan ligt..
Ik heb bijvoorbeeld met onze kinderen wat films gezien in het Nederlands, waarbij DD5.1 doorgeven werd op de Arc, maar de film in het Engels wel Atmos doorgeeft op de Arc
Ik vermoed dat jij een Samsung tv hebt.Schuimpje schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:28:
[...]
Ja ik heb gisteren avond een titel gezocht die Atmos moet hebben, maar ik krijg deze binnen als Dolby Digital Plus, Netflix geeft wel gewoon Atmos. Misschien update Disney+ de app niet meer voor mijn model tv... geen flauw idee waar het aan ligt..
Ik heb een model uit 2019 en tot nu toe geeft alleen de Netfilx en AppleTV app Atmos door.
Disney en videoland gaan niet verder dan DD 5.1
Is idd superslecht en ligt aan de app makers
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Een Sony tv van 2018. Maar inderdaad heb veel verhalen voorbij zien komen dat de app makers de app niet compatible willen maken met de tv voor atmos..merlin1201 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:59:
[...]
Ik vermoed dat jij een Samsung tv hebt.
Ik heb een model uit 2019 en tot nu toe geeft alleen de Netfilx en AppleTV app Atmos door.
Disney en videoland gaan niet verder dan DD 5.1
Is idd superslecht en ligt aan de app makers
Jammer, kijk graag marvel films in dolby atmos haha!
Ik heb beam met rears. Als ik de Sub daar uit haal moet (en toevoeg) moet ik helaas weer true-play doen. Ik wacht dan ook met smart voor de mini sub om die hier er bij te zettenDennusB schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:58:
Weet iemand wat er gebeurt als je de Sub "verwijdert" van de Arc en later weer toevoegt? Moet je dan opnieuw true-playen? Of onthoud ie dat?
Ik verwacht dat Arc zelfde gedrag heeft…verwacht!
Ik wil heel graag een platenspeler, maar het hele huis staat vol met Sonos en wil dus niet zo’n ding met een lullig speakertje erin. Is het echt de moeite waard? Het is nogal een investering namelijk.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
@DennusB Dat hangt ervan af wat je met verwijderen bedoelt. Stekker eruit of via de app verwijderen? Het eerste beïnvloedt volgens mij Trueplay niet (maar je geluid is wel brak); het tweede wel.
[ Voor 28% gewijzigd door Rallye op 04-02-2022 13:15 ]
Ik ben heel blij met de 5 op mijn bureau. Maar je zou het ook met een Port kunnen doen.Serena schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:06:
Iemand hier in het bezit van een platenspeler met een Five buiten de ‘gewone’ tv setup.
Ik wil heel graag een platenspeler, maar het hele huis staat vol met Sonos en wil dus niet zo’n ding met een lullig speakertje erin. Is het echt de moeite waard? Het is nogal een investering namelijk.
Super dankjewel!Rallye schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:13:
@Schuimpje De Sub is en was met een dedicated 5Ghz verbinding verbonden met je Arc. Het bedraad aansluiten van je Arc verandert daar niets aan (en bedraad aansluiten van de Sub raadt Sonos af). Sonosnet is vooral voor als je meerdere “kamers” hebt.
@DennusB Dat hangt ervan af wat je met verwijderen bedoelt. Stekker eruit of via de app verwijderen? Het eerste beïnvloedt volgens mij Trueplay niet (maar je geluid is wel brak); het tweede wel.
Wellicht de sub iets minder aanwezig zetten dan, dreunt iets teveel door nu haha!
Heb je toevallig Loudness aan staan? Mijn ervaring is dat dat zeker icm met de Sub echt veel te veel aanwezig is. Sowieso hou ik niet zo van het geluid met Loudness aan - ik heb het op al mijn speakers uitgeschakeld.Schuimpje schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:23:
[...]
Super dankjewel!
Wellicht de sub iets minder aanwezig zetten dan, dreunt iets teveel door nu haha!
Die heb ik vanaf de eerste minuut al uitgezet haha! Denk toch eens met het bass en sub level spelen.Phontana schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:31:
[...]
Heb je toevallig Loudness aan staan? Mijn ervaring is dat dat zeker icm met de Sub echt veel te veel aanwezig is. Sowieso hou ik niet zo van het geluid met Loudness aan - ik heb het op al mijn speakers uitgeschakeld.
Interessant, dat had ik mijzelf ook niet gerealiseerd. Ik heb de Sub en Arc bedraad aangesloten, puur vanuit de gedachte om het netwerk minder te belasten (heb een Switch bij m’n tv meubel dus poorten genoeg). Ik had het idee dat bij radio spelen de Arc dusdanig veel van m’n netwerk vroeg, dat ik problemen kreeg met bijv de Teams verbinding als ik aan het werk was.Rallye schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:13:
@Schuimpje De Sub is en was met een dedicated 5Ghz verbinding verbonden met je Arc. Het bedraad aansluiten van je Arc verandert daar niets aan (en bedraad aansluiten van de Sub raadt Sonos af). Sonosnet is vooral voor als je meerdere “kamers” hebt.
Wordt Sonos Net ook gebruikt als ik enkel de Arc bedraad aansluit en de Sub van het netwerk haal? Of moet de Arc dan ook draadloos aangesloten worden?
Ik weet niet of het zo is, maar heb wel het idee dat sinds het plaatsen van onze Sub ik meer problemen heb met het Eufy netwerk voor mijn camera’s (cameras gaan weleens offline in de app, Homebase staat ook in de woonkamer bij het tv meubel op 1.5m van de Sub).
Internet verbinding van KPN is verder wel vrij stabiel heb ik het idee (geen problemen met gamen, of Netflix/Disney+) etc
Als je dus geen andere speakers hebt, heb je wel een Sonosnet, maar die wordt echt niet gebruikt. Reden dat Sonos het afraadt om om de Sub en surroundspeakers bedraad te verbinden is inderdaad de belasting van je netwerk en de mogelijke vertraging die dat oplevert voor de speakers.
Ik zou het gewoon eens proberen. Arc bedraad houden (wifi aan) en de Sub niet bedraad. Kijken of je dat inderdaad door overbelasting veroorzaakte storingen op je netwerk scheelt.
Bedankt!Rallye schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:47:
@Dennis Blomaard Als je een speaker bedraad verbindt en niet de wifi uitzet maakt hij een Sonosnet aan. Andere speakers (in andere Sonos-“kamers”) sluiten daarop aan. Surroundspeakers en de Sub staan in dezelfde Sonos-“kamer” (“bonded” zeggen ze in het Engels) en zijn met elkaar verbonden door die dedicated 5Ghz verbinding (tenzij je de Sub bedraad verbindt, zoals jij).
Als je dus geen andere speakers hebt, heb je wel een Sonosnet, maar die wordt echt niet gebruikt. Reden dat Sonos het afraadt om om de Sub en surroundspeakers bedraad te verbinden is inderdaad de belasting van je netwerk en de mogelijke vertraging die dat oplevert voor de speakers.
Ik zou het gewoon eens proberen. Arc bedraad houden (wifi aan) en de Sub niet bedraad. Kijken of je dat inderdaad door overbelasting veroorzaakte storingen op je netwerk scheelt.
Heb het aangepast en ga het even in de gaten houden of de prestaties beter worden!
Ja, ik begon met 1 five naast de platenspeler.Serena schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:06:
Iemand hier in het bezit van een platenspeler met een Five buiten de ‘gewone’ tv setup.
Die speaker klinkt echt fantastisch.
Inmiddels heb ik een stereo five (de play five) opstelling in de woonkamer en de platenspeler op een connect (gen2) aangesloten.
Een stereo set (play) 5 is echt fantastisch om muziek op te draaien, imho.
De Connect is natuurlijk ook een optie. Heb de volledige setup met Arc, Ones en Sub. Dus een Five is eigenlijk overkill.rsint schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:43:
[...]
Ja, ik begon met 1 five naast de platenspeler.
Die speaker klinkt echt fantastisch.
Inmiddels heb ik een stereo five (de play five) opstelling in de woonkamer en de platenspeler op een connect (gen2) aangesloten.
Een stereo set (play) 5 is echt fantastisch om muziek op te draaien, imho.
Het laag dat ze uit die speaker weten te pesten en de klank na trueplay is echt indrukwekkend.
Even mezelf quoten. Ik heb een Roam, ik kan dus gewoon een bluetooth platenspeler gebruiken. De opties zijn zojuist heel veel groter geworden.Serena schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:06:
Snap ik, maar met al 11 Sonossen in huis is dat echt een belachelijk dure investering.rsint schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:51:
Een stereo-set fives speelt de arc met of zonder sub wel echt onder de tafel waar het muziek betreft.
Het laag dat ze uit die speaker weten te pesten en de klank na trueplay is echt indrukwekkend.
Ben nog niet zo thuis in de Sonos wereld...
[ Voor 5% gewijzigd door musicfreak op 06-02-2022 11:57 ]
De Connect heeft bovendien 70ms vertraging op analoge bronnen. Niet alleen heb je dus geen surround, maar je geluid is ook nog deels out of sync. Voor Sonos surround is gewoon een soundbar of Amp nodig.
Via Spotify Connect is dit natuurlijk altijd makkelijk te bereiken, maar werkt dit ook goed met Google Assistant? Kan de assistent m'n stem herkennen en daaraan mijn Spotify account koppelen?
Maar dat kan alleen op een iPhone toch?..Christiaan.. schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:44:
Nee, je moet 1 Spotify account aan sonos koppelen. Die wordt dan gebruikt. Ik gebruik m'n eigen Spotify (m'n vrouw haar account op sonos) als ik muziek wil luisteren. Ik zet 'm aan op telefoon en stream het dan.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Wat een dealbreaker.. een slimme google assistant speaker die niet eens kan omgaan met verschillende mensen en accounts in één huishouden. Dan wordt mijn Spotify luistersessie dus ineens onderbroken omdat iemand in de keuken ook Spotify wil luisteren, want de assistant kent alleen mijn Spotify account..Christiaan.. schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:44:
Nee, je moet 1 Spotify account aan sonos koppelen. Die wordt dan gebruikt. Ik gebruik m'n eigen Spotify (m'n vrouw haar account op sonos) als ik muziek wil luisteren. Ik zet 'm aan op telefoon en stream het dan.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Maar werkt dit dan ook goed via Google Assistant? Ik weet dat het altijd via Spotify connect kan, je kan dan vanaf je eigen telefoon + spotify account streamen naar elk spotify connect apparaat in je netwerk. Maar ik wil het juist ook allemaal zónder apps en telefoon doen, alles puur via Google Assistant en dus spraak.Ankh schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:11:
@stin00 Je kan gewoon meerdere Spotify accounts aan de sonos hangen. Zo hebben wij het hier thuis ook gewoon. Daarnaast kan je vanuit je Spotify account streamen naar een speaker, maar je kan er ook voor kiezen om het via de sonos app te doen. Bij de laatste krijg je dan de optie met welk gekoppeld account je wilt luisteren.
Waarom was mijn spul dan zo hopeloos bagger aan het werken in de woonkamer (sonos amp + 2 symfonisk rears) toen het nog via wifi hing, en nu ik het bedraad heb het perfect werkt? (recent ook de sub erbij en ook bedraad aangesloten en wifi uitgezet). Het zou dus NOG beter werken als ik wifi aan laat?Rallye schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:47:
@Dennis Blomaard Als je een speaker bedraad verbindt en niet de wifi uitzet maakt hij een Sonosnet aan. Andere speakers (in andere Sonos-“kamers”) sluiten daarop aan. Surroundspeakers en de Sub staan in dezelfde Sonos-“kamer” (“bonded” zeggen ze in het Engels) en zijn met elkaar verbonden door die dedicated 5Ghz verbinding (tenzij je de Sub bedraad verbindt, zoals jij).
Ik vrees dat ik gewoon iets wil dat niet mogelijk is. Ik wil geen Spotify accounts delen of van anderen gebruiken, dat gaat namelijk ook invloed hebben op m'n Discovery Weekly en andere muziek suggesties van Spotify. Daarnaast wordt het wel erg lastig om je eigen playlists te bereiken als je op iemand anders z'n account zit. Lijkt erop dat ik dan een Google nest moet halen? Volgens Spotify kan je daar meerdere Spotify accounts toevoegen en via Voice Match je eigen Spotify account aanspreken. Wel gaar dat Sonos dit niet kan, de Sonos One klinkt stukken beter namelijk.Rallye schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:33:
De speaker pakt volgens mij ook met GA het laatste Spotify account dat op die speaker gebruikt is. Mocht dat niet zo zijn: Spotify merkt het niet als meerdere Sonos devices in net household gebruik maken van één Spotify account. Als de speaker in de keuken dus gebruik maakt van jouw Spotify account en een huisgenoot begint een sessie met hetzelfde account, dan houdt de keuken dus niet op met spelen.
@stin00 Volgens mij ondersteunt GA ook voice match, maar dat gebruik ik niet. Daar zou je eens mee kunnen experimenteren.
Nee hoor; ik heb zelf Android. Als ik een nummer aanzet, kan ik de Sonos kiezen als afspeelapparaat.
Spotify Connect bedoel je :Rallye schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:50:
Klopt. Sonos Connect, zoals deze functie heet, werkt zowel op iOS als op Android.
https://support.spotify.com/nl/article/spotify-connect/
Gisteren een Sony PS-LX310BT gekocht en middels de Sonos Roam gekoppeld aan de overige speakers hier in huis. Klinkt echt perfect over de Arc - Ones - Sub.
Vandaag twee mooie elpees gekocht en mijn dag kan niet meer stuk!!!
:strip_exif()/f/image/0bgdlId2Ua4FrEhEcxiHiXRJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5pTm7fyYdO8dnRf2uNVLqr9B.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh nee het was me helder dat mijn versterker niet met een surround signaal kan maar ik dacht dat als je de Symfonisk speakers aan de connect koppel dat je dan via de Sonos app wellicht aan kon geven dat die een surround signaal moesten krijgen. De connect zou dan een optisch signaal van de TV krijgen, en de uitgang van de connect wilde ik aansluiten op een line in van mijn stereo versterker voor de frontspeakers.Rallye schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:50:
Je wilt de Connect dan aansluiten op je versterker? Dat gaat niet werken. Surround is meer dan alleen maar speakers aansluiten. Je moet ook een surroundsignaal binnen krijgen en jouw versterker kan daar niets mee. Met jouw methode heb je dubbel stereo.
De Connect heeft bovendien 70ms vertraging op analoge bronnen. Niet alleen heb je dus geen surround, maar je geluid is ook nog deels out of sync. Voor Sonos surround is gewoon een soundbar of Amp nodig.
Maar goed, om surround te hebben bij Sonos heb je dus een soundbar of amp nodig, helder.
Nu kan dag alleen in dag en en nacht stand,ik zou het graag wat uitgebreider willen.
Dit gaat dan om de arc.
Je kunt toch de Treble hoger zetten?ben1303 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:21:
Zijn er meer mensen die graag het stem geluid via de EQ harder of zachter willen zetten.
Nu kan dag alleen in dag en en nacht stand,ik zou het graag wat uitgebreider willen.
Dit gaat dan om de arc.
Zou ook effect moeten hebben op de stemmen.
En je hebt zelfs nog een spraakversterking optie.
Niet door het alleen aan en uit te zetten
Moet toch niet te moeilijk zijn dit in de EQ te kunnen regelen.
En Bas treble kan je er toch ook in regelen.
(buizenbak met Klipsch Heresy's II)
Nu wil ik de meest hoogwaarde kwaliteit audio streamen die mogelijk is.
Spottify biedt de mogelijkheid om lossless te streamen.
Maar is dit wel mogelijk met de Sonos connect?
Wordt dit wel ondersteunt?
Sinds wanneer? Volgens mij komt juist steeds in het nieuws dat Spotify dat juist niet ondersteunt: nieuws: Spotify HiFi verscheen niet in 2021, maar komt 'in de toekomst' naar ...melly schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:11:
Spottify biedt de mogelijkheid om lossless te streamen.
Hier ook een zelfde situatie met een arc, sub en 2 one's. Ben ontzettend aan het stoeien met de instellingen voor muziek en film. Allereerst heb ik de volume limiet naar 30% gezet, want ik heb het gevoel dat ik dan meer controle heb over de EQ. En harder ga ik hier toch niet i.v.m. buren en slapende kinderen.cypress3d schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:44:
Ben benieuwd naar jullie settings met een arc, sub en 2 one’s
Ik heb net trueplay uitgevoerd op een iPhone 13. Op welk niveau staat bij jullie de sub voor films/games? 3 schijnt de sweetspot te zijn? En qua EQ settings daar de bass en treble ook aanpassen of die standaard laten?
Ik ben benieuwd naar jullie instellingen
Ik heb het idee dat bij muziek de sub 5 tikjes omhoog mag en bij film dan weer 3-5 tikjes omlaag. Bij muziek hoor ik pas bij 5 een toegevoegde waarde als ik sub aan/uit zet. Als ik een film kijk voel ik bij 2 de bank subtiel trillen (sub ligt eronder). De toegevoegde waarde van de sub lijkt bij films een stuk hoger. Bass staat op 0 en Treble op 2.
Een universele setting voor muziek en film heb ik nog niet gevonden. Ik heb nog een week om de sweetspot te tweaken en na te denken of ik de sub voldoende toegevoegde waarde vindt leveren. Anders gaat 'ie terug naar plattetv. Was een buitenkansje voor 650, dus dat zou wel pijn doen haha.
Ik kom van een Dali 3.1 set, dat geluidsbeeld was wel beter met veel meer instelmogelijkheden. Maar appels met peren vergelijken en gebruikersgemak en interieur spelen nu een belangrijkere rol. Hopelijk levert het tunen nog wat meer op. Het is wel leuke materie om over te lezen en mee bezig te zijn.
Ik lees ook dat dit dan CD-kwaliteit is en Sonos ondersteunt CD-kwaliteit. Geen probleem dus, maar wel wachten op Spotify.
Mee eens. Maar als ik muziek luister terwijl mijn sub op 0 staat, dan hoor ik geen verschil als ik hem aan en uit zet in een nummer. Dan levert hij dus geen toegevoegde waarde m.i.Rallye schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:13:
@Elias2020 @cypress3d Als je een Trueplay hebt gedaan blijft je Sub toch gewoon op nul? Ik heb nog nooit de behoefte gehad om dit aan te passen - daar is Trueplay nu juist voor.
Edit: heb loudness ook uit gezet, terwijl dat standaard aan staat. Dat voegt wel wat toe aan de sub, maar vind het zelf weer te bombastisch.
Wellicht heeft het ermee te maken dat hij onder de bank ligt. Ik heb nog één andere mogelijke plaats voor de sub, maar dat is tegen de muur van de buren. Die wil ik eigenlijk een beetje ontzien, aangezien ik eerder geklaagd heb over hun sub die ook eerst tegen de gezamenlijke muur stond.
[ Voor 8% gewijzigd door Elias2020 op 08-02-2022 12:52 ]
Ik had de indruk na het lezen van wat berichten dat dit al beschikbaar was. Maar nee, het is nog onderweg.
Ja volgens mij wel ja… alleen wat ik nog erg veel doe is veel die sub regelen van soms +2-3 maar ook zeker wel -1 soms afhankelijk van game film/serie. Maar het klinkt wel lekker hoor.Rallye schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:13:
@Elias2020 @cypress3d Als je een Trueplay hebt gedaan blijft je Sub toch gewoon op nul? Ik heb nog nooit de behoefte gehad om dit aan te passen - daar is Trueplay nu juist voor.
Ik lees dat sommigen zelfs Loudness uitzetten…. Maar dan haal je wel de “pit” uit de sub
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Loudness staat hier uit, persoonlijk vind ik het overkill en in mijn beleving staat een sub goed ingesteld als je hem niet hoort als ‘ie aanstaat, maar het wel hoort als ‘ie uitstaat.
Door de volume limiet lager te zetten heb ik, afhankelijk van wat ik kijk, meer controle over de EQ als ik wat wil aanpassen. Maar voorlopig hou ik de true play aan. Eens een tijdje proberen en kijken hoe dat bevalt, anders blijf ik bezig.
Wat ik uiteindelijk heb gedaan is beide fases zittend vanuit de sweet spot. Dan moet je in de rondloop fase dus blijven zitten maar wel genoeg bewegen om de app te overtuigen.
Als je wel rondloopt kan je het beste van de muur wegblijven aangezien daar de bas veel sterker klinkt dan in het midden van de ruimte.
Dat zal ik eens proberen, ben benieuwd!rsint schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:06:
En het wil ook nog wel verschillen hoe je de tru play uitvoert.
Wat ik uiteindelijk heb gedaan is beide fases zittend vanuit de sweet spot. Dan moet je in de rondloop fase dus blijven zitten maar wel genoeg bewegen om de app te overtuigen.
Als je wel rondloopt kan je het beste van de muur wegblijven aangezien daar de bas veel sterker klinkt dan in het midden van de ruimte.
Ik stream nu ook Tidal ipv Spotify, dat maakt ook een wereld van verschil. Bij Tidal is de muziek loseless en soms zelfs atmos. Er is nu een een mooie aanbieding om het 3 maanden te proberen voor twee euro.
Klopt, dit is by design. Met een sub erbij ingeschakeld kunnen de andere speakers hun volle vermogen benutten voor midden en hoog. De lage tonen worden 'geoffload' naar de sub.Elias2020 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:23:
Na een avondje tweaken en luisteren hoor ik nu dat de sub er bij muziek voor zorgt dat de mids en highs uit de arc en one's veel beter naar voren komen. Als ik hem aan en uit zet is dat het subtiele verschil. De lage tonen worden dan beter door de sub overgenomen en dat zorgt voor een beter overall geluidsbeeld. Heb nu de standaard true play instellingen overgenomen.
Hoe doe jij de audio input met de Roam? Ik zie geen line-in op dat ding?Serena schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:07:
Mensen, wat zit ik hier een partij te genieten!!!
Gisteren een Sony PS-LX310BT gekocht en middels de Sonos Roam gekoppeld aan de overige speakers hier in huis. Klinkt echt perfect over de Arc - Ones - Sub.
Vandaag twee mooie elpees gekocht en mijn dag kan niet meer stuk!!!
Oh wacht, jouw platenspeler heeft Bluetooth en dan gebruik je weer de BT input van de Roam! Gaaf!
[ Voor 9% gewijzigd door sebastius op 09-02-2022 22:00 ]
Gebruik je Spotify? https://support.spotify.com/us/article/group-session/ is hier wel een oplossing voorDennusB schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:26:
Misschien helemaal Sonos gerelateerd, maar misschien ook wel... wij hebben hier volgende week een feestje met een groepje vrienden thuis. In elke kamer staat Sonos dus dat gaat altijd prima. Maar vaak komen er op een gegeven moment allemaal verzoeknummertjes, en als ik iemand toegang geef tot Sonos dan is het 1 chaos, volume harder/zachter, nummers skippen enz. Iemand hier ervaring met een oplossing om gasten alleen verzoeknummertjes toe te laten voegen of zo?
Ja niet helemaal, want bij een group session mag dus iedereen in die group ook nummers verwijderen en/of skippenJeoh schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:41:
[...]
Gebruik je Spotify? https://support.spotify.com/us/article/group-session/ is hier wel een oplossing voor
Ik heb het wel eens met een iPad ingeregeld, incl. 'begeleide toegang' zodat je bepaalde functies kan uitschakelen (bijv. volumeknop in de Sonos app).DennusB schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:08:
[...]
Ja niet helemaal, want bij een group session mag dus iedereen in die group ook nummers verwijderen en/of skippen
Slim. Dat zou idd misschien nog een mogelijkheid zijn! Thanks. Ik ga er eens mee stoeien-Muncky- schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:26:
[...]
Ik heb het wel eens met een iPad ingeregeld, incl. 'begeleide toegang' zodat je bepaalde functies kan uitschakelen (bijv. volumeknop in de Sonos app).
Hoe kan je in de app dan zorgen dat volume bv niet aangepast gaat worden? Ik weet dat je op het toestel zelf de volume ed toegang kan uitschakelen maar voor de app nooit tegengekomen. Klinkt handig (ik heb S2)-Muncky- schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:26:
[...]
Ik heb het wel eens met een iPad ingeregeld, incl. 'begeleide toegang' zodat je bepaalde functies kan uitschakelen (bijv. volumeknop in de Sonos app).
Bose 700 bar + surround speakers + sub of een Sonos Arc + 2x Sonos One + sub.
Is het mogelijk om de losse Sonos One speakers als stereo speakers te laten spelen (elders in de woning) wanneer ze niet nodig zijn voor surround? En wanneer je film wil kijken zet je ze terug op de juiste plek voor surround sound? Is het dan qua instellingen een bepaalde actie in de app? Of moet je ze helemaal opnieuw installeren zodat ze fungeren als surround speakers?
Het is wel mogelijk, maar je moet ze dus inderdaad telkens (ont)koppelen.SX-Superfly schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:02:
Ik ben op zoek naar vervanging voor mijn Denon receiver, Kef eitjes en SVS sub. Het moet allemaal wat subtieler qua looks met minder kabels.
Bose 700 bar + surround speakers + sub of een Sonos Arc + 2x Sonos One + sub.
Is het mogelijk om de losse Sonos One speakers als stereo speakers te laten spelen (elders in de woning) wanneer ze niet nodig zijn voor surround? En wanneer je film wil kijken zet je ze terug op de juiste plek voor surround sound? Is het dan qua instellingen een bepaalde actie in de app? Of moet je ze helemaal opnieuw installeren zodat ze fungeren als surround speakers?
Persoonlijk vind ik dat te omslachtig.
Overigens vind ik de situatie die je schetst ook wat omslachtig om iedere keer met je Ones door het huis te sjouwen.
Ik kan je aanraden om gewoon wat extra speakers te kopen (desnoods Refurb via Sonos, daar heb ik zelf goede ervaring mee!)
Ja hoor dat werkt prima (is in onze situatie thuis ook met dezelfde setup)!SX-Superfly schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:30:
@Dennis Blomaard duidelijk dankjewel. Is het in de opstelling van soundbar + surrounds + sub wel mogelijk om muziek te luisteren (Spotify streamen) in stereo? Of doen de surrounds dan niet mee?
Surrounds doen gewoon mee in het geheel.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennis Blomaard op 12-02-2022 19:52 ]
Dan is het toch geen stereo meer?Dennis Blomaard schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:51:
[...]
Ja hoor dat werkt prima (is in onze situatie thuis ook met dezelfde setup)!
Surrounds doen gewoon mee in het geheel.
Een normaal volume met de TV input is tussen 10-13, 14 is gelijk een stuk harder.
Met de muziekservices moet ik het volume bijna twee keer zo hard zetten om een beetje geluid te hebben.
Dit is vooral een probleem als we van een muziekservice naar de TV input gaan, dan schrikken we van het harde geluid.
Ah op die manier. Smaken verschillen. Stereo is voor mij geluid uit 2 speakers wat aan de voorkant op je af komt.Rallye schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:16:
Jawel, maar meer “dubbel stereo”. Zowel de surrounds als de soundbarspelen in stereo als de surrounds op “Volledig” staan. Dit geldt alleen voor als je muziek streamt van Sonos-bronnen, dus niet als je streamt vanaf je TV.
Ik heb het juist andersom, als ik de tv uitzet en muziek aan, moet ik het volume zachter zetten.RnB schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:43:
Is het verschil in volume tussen de TV input en de muziekservices bij jullie ook zo groot?
Een normaal volume met de TV input is tussen 10-13, 14 is gelijk een stuk harder.
Met de muziekservices moet ik het volume bijna twee keer zo hard zetten om een beetje geluid te hebben.
Dit is vooral een probleem als we van een muziekservice naar de TV input gaan, dan schrikken we van het harde geluid.
nu zie ik wel nergens een volume waarde alleen een shuifje, dus weet niet of die van 0 tot 100 gaat of van 0 tot 20.
Het kan wel uit meer dan 2 speakers komen, maar dat vernaggelt het muzikale stereo beeld natuurlijk volledig. Bij een concert kijk je naar de spelende band en hoor je de muziek van voren, daar heb je dus je linker en rechter kanaal voor die van voren spelen. Het is raar als je naar een pianist kijkt terwijl je het geluid even hard van voren als van achteren hoort.Rallye schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:58:
@..Christiaan.. Nee, stereo is een tweekanaals signaal. Dit in tegenstelling tot een vijf- of meerkanaals signaal. Een tweekanaals signaal kan best uit meer speakers komen.
Maargoed, ieder z'n voorkeur. Als je keiharde techno of house knalt met veel mensen in huis dan snap ik meermaals stereo wel op Sonos speakertje, dan ga je volume pompen vanuit alle hoeken. Ik houd het zelf bij stereo vanuit 2 vloerstaanders.
Nou ik snap je redenatie maar deels hoeft dat niet op te gaan. Een mooi voorbeeld is mi je auto. Je hebt daar stereostin00 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 14:49:
[...]
Het kan wel uit meer dan 2 speakers komen, maar dat vernaggelt het muzikale stereo beeld natuurlijk volledig. Bij een concert kijk je naar de spelende band en hoor je de muziek van voren, daar heb je dus je linker en rechter kanaal voor die van voren spelen. Het is raar als je naar een pianist kijkt terwijl je het geluid even hard van voren als van achteren hoort.
Maargoed, ieder z'n voorkeur. Als je keiharde techno of house knalt met veel mensen in huis dan snap ik meermaals stereo wel op Sonos speakertje, dan ga je volume pompen vanuit alle hoeken. Ik houd het zelf bij stereo vanuit 2 vloerstaanders.
Ik heb de Marmitek 310 2.0 versie gekocht die volgends de specs Atmos zou moeten ondersteunen, maar als ik hem ertussen zet krijg ik alleen Dolby 5.1. Haal ik de Switch ertussenuit dan krijg ik wel Dolby Atmos in de Sonos app te zien.
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
HDFury maakt ook HDMI splitters, dat zou mijn eerste keuze zijn.Gommert69 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:56:
Heeft iemand ervaring met een HDMI switch (2 of 3 Ports) die gegarandeerd Dolby Atmos doorgeeft?
Ik heb de Marmitek 310 2.0 versie gekocht die volgends de specs Atmos zou moeten ondersteunen, maar als ik hem ertussen zet krijg ik alleen Dolby 5.1. Haal ik de Switch ertussenuit dan krijg ik wel Dolby Atmos in de Sonos app te zien.
Ik heb een maandje geleden een VAX04101 HDMI eARC Pass Switch van FeinTech besteld.Gommert69 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:56:
Heeft iemand ervaring met een HDMI switch (2 of 3 Ports) die gegarandeerd Dolby Atmos doorgeeft?
https://feintech.eu/colle...hdmi-earc-pass-switch-4x1
Erg tevreden over.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.