Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 133 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-08 11:12

Schuimpje

Couch Warrior

Sinds Zaterdag ook onderdeel van de Sonos familie geworden, een mooie Sonos Arc aangeschaft.
Vanavond komt daar nog een Sub Gen 3 bij, thanks btw vrije dagen _/-\o_ !

Even kijken waar ik de Sub neer moet gaan zetten, iemand hier nog tips? Ik zou hem graag langs de bank neer willen zetten rechts van me, of moet een sub rechts of links voor je staan?

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:58

..Christiaan..

..zwll..

Stevige deal hoor. Gebeurt niet vaak bij Mediamarkt. Mijn sub staat rechts van onze bank die tegen de muur staat; tegenover de tv. Volgens mij maakt het niet zoveel uit waar je die plaatst. Hier dreunt het lekker door de bank heen met een goeie film.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
..Christiaan.. schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:06:
Stevige deal hoor. Gebeurt niet vaak bij Mediamarkt. Mijn sub staat rechts van onze bank die tegen de muur staat; tegenover de tv. Volgens mij maakt het niet zoveel uit waar je die plaatst. Hier dreunt het lekker door de bank heen met een goeie film.
idd stevige deal... alleen zij ze nu overal uitverkocht (de sub 3 dan)....
erg jammer..zit er ook naar te kijken

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Klopt, wilde er eigenlijk nog even mee wachten maar zag deze aanbieding nu voorbij komen dus kon het echt niet laten haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annokill
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-09 03:04
MAdD schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:24:
[...]

idd stevige deal... alleen zij ze nu overal uitverkocht (de sub 3 dan)....
erg jammer..zit er ook naar te kijken
Geen idee of ik mag linken dus doe het voor de zekerheid niet, maar er is een webshop die de prijs van de mediamarkt matcht en gewoon bestelt bij Sonos (3-4 dagen levertijd), met goede reviews en garantie.... mogelijk nog een optie ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Schuimpje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:57:
Sinds Zaterdag ook onderdeel van de Sonos familie geworden, een mooie Sonos Arc aangeschaft.
Vanavond komt daar nog een Sub Gen 3 bij, thanks btw vrije dagen _/-\o_ !

Even kijken waar ik de Sub neer moet gaan zetten, iemand hier nog tips? Ik zou hem graag langs de bank neer willen zetten rechts van me, of moet een sub rechts of links voor je staan?
Ik heb hem onder de bank liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Net de sub geïnstalleerd en de arc samen met de sub getuned, wat een beleving!

Klopt het dat ik mijn bass level van de arc nu op 0 kan laten? En klopt het dat de arc nu nog beter klinkt of verbeeld ik me dat? Heb het gevoel dat het mid en hoog bereik nu veel beter klinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
annokill schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:02:
[...]

Geen idee of ik mag linken dus doe het voor de zekerheid niet, maar er is een webshop die de prijs van de mediamarkt matcht en gewoon bestelt bij Sonos (3-4 dagen levertijd), met goede reviews en garantie.... mogelijk nog een optie ? 8)7
Kan je mij een pm sturen?

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Schuimpje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:00:

Klopt het dat ik mijn bass level van de arc nu op 0 kan laten? En klopt het dat de arc nu nog beter klinkt of verbeeld ik me dat? Heb het gevoel dat het mid en hoog bereik nu veel beter klinkt!
Ligt denk ik ook een beetje aan je persoonlijke voorkeur, ik heb de bass sowieso iets lichter staan.

Ik weet niet of het met de sub kan, maar surround speakers hebben een optie in de app om deze met een switch uit of aan te zetten. Misschien kun je daarmee eens testen.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Bas arc staat hier op +1. Geen idee waarom eigenlijk. Sub op -3. Heel bewust gekozen aangezien wij altijd films kijken als de kinderen op bed liggen.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Schuimpje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:00:

Ja, de sub neemt veel van het werk van de arc in het laag over. Daardoor zijn de drivers vrij om meer in het mid te spelen.
Als je een mediaspeler oid hebt dan kan je hier nog leuke testdemo's downloaden.
https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

rsint schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:43:
[...]

Ja, de sub neemt veel van het werk van de arc in het laag over. Daardoor zijn de drivers vrij om meer in het mid te spelen.
Als je een mediaspeler oid hebt dan kan je hier nog leuke testdemo's downloaden.
https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/
Morgen eens proberen, ben benieuwd!

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:32
De laatste dagen zijn opeens enorm veel Spotify songs grijs als ik deze toevoeg om af te spelen middels de Sonos app.

In de Spotify app zelf zijn deze songs gewoon af te spelen.

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit (eenvoudig) is op te lossen?
Heb de Spotify service al verwijderd en opnieuw toegevoegd aan Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:18
FastForwardNL schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:34:
De laatste dagen zijn opeens enorm veel Spotify songs grijs als ik deze toevoeg om af te spelen middels de Sonos app.

In de Spotify app zelf zijn deze songs gewoon af te spelen.

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit (eenvoudig) is op te lossen?
Heb de Spotify service al verwijderd en opnieuw toegevoegd aan Sonos.
Hoorde net op de radio dat o.a. Neil Young hun muziek van Spotify halen omdat Spotify veel geld zou hebben betaald voor exclusieve podcasts, volgens de artiesten, corona zouden ontkennen.

Misschien zitten jou artiesten/nummers hier ook tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:32
Henkhuppelschot schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:50:
[...]

Hoorde net op de radio dat o.a. Neil Young hun muziek van Spotify halen omdat Spotify veel geld zou hebben betaald voor exclusieve podcasts, volgens de artiesten, corona zouden ontkennen.

Misschien zitten jou artiesten/nummers hier ook tussen?
Zou kunnen. Zijn er wel heel veel. Als ik de songs opnieuw toevoeg aan de Spotify playlist zijn ze wel weer wit beschikbaar in Sonos, kom ik net achter.
Heb alleen geen zin om al mijn playlists (>25.000 songs) na te lopen... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb recent ook maar een Sub3 erbij aangeschaft als vroeg verjaardagskado, met de korting voor onderwijs direct bij Sonos. Met onderwijskorting kwam ik uit op 721 euro wat vergelijkbaar was met de marktplaats-hosselaars. Helaas had ik de Mediamarkt actie niet gezien, had weer wat tientjes gescheeld (of ik had een Gen2 kunnen doen).

Wat wel echt lastig is is de boel in te stellen. Wat is een zinnige cross-over frequentie? Hoe bepaal ik het 'sub-niveau'? Mijn zuilen konden al best laag, ik merk wel een extra dimensie nu met de sub! Maar... ik wil ook de buren niet heel boos maken, hij dendert lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sebastius schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:02:
Ik heb recent ook maar een Sub3 erbij aangeschaft als vroeg verjaardagskado, met de korting voor onderwijs direct bij Sonos. Met onderwijskorting kwam ik uit op 721 euro wat vergelijkbaar was met de marktplaats-hosselaars. Helaas had ik de Mediamarkt actie niet gezien, had weer wat tientjes gescheeld (of ik had een Gen2 kunnen doen).

Wat wel echt lastig is is de boel in te stellen. Wat is een zinnige cross-over frequentie? Hoe bepaal ik het 'sub-niveau'? Mijn zuilen konden al best laag, ik merk wel een extra dimensie nu met de sub! Maar... ik wil ook de buren niet heel boos maken, hij dendert lekker...
Gewoon truplay draaien? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
Hij heeft denk ik een sonos amp.
Dan werkt trueplay alleen wanneer je de speakers als rear surrounds inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
rsint schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:13:
[...]

Hij heeft denk ik een sonos amp.
Dan werkt trueplay alleen wanneer je de speakers als rear surrounds inzet.
Ah ja, dan gaat dat wat lastiger worden inderdaad. Dat was me niet helemaal duidelijk uit z'n post, sorry!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

@rsint en @DennusB : Inderdaad een Amp. Beetje flauw eigenlijk dat je die niet kunt TruPlay'en. Misschien eens kijken of dat dat te hacken valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
sebastius schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:17:
@rsint en @DennusB : Inderdaad een Amp. Beetje flauw eigenlijk dat je die niet kunt TruPlay'en. Misschien eens kijken of dat dat te hacken valt :P
Volgens mij kan het wel als je aan je Amp van die officiele Sonos speakers hebt hangen ... idd vrij bijzonder haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
Je kan een arc kopen en de zuilen als surrounds instellen.
Met muziekspelen kan je deze dan gewoon volwaardig stereo laten spelen samen met de arc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

rsint schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:18:
Je kan een arc kopen en de zuilen als surrounds instellen.
Met muziekspelen kan je deze dan gewoon volwaardig stereo laten spelen samen met de arc.
Dat zou, gezien het geluidsgeweld (en kwaliteit) dat ik nu heb, echt dood en doodzonde zijn :P Daarnaast vind ik soundbars nog lelijker dan gewoon twee zuilen hebben staan naast de TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

DennusB schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:18:
[...]

Volgens mij kan het wel als je aan je Amp van die officiele Sonos speakers hebt hangen ... idd vrij bijzonder haha
Jup, dus uitvogelen wat die anders doen dan mijn zuilen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:19
sebastius schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:21:
[...]

Dat zou, gezien het geluidsgeweld (en kwaliteit) dat ik nu heb, echt dood en doodzonde zijn :P Daarnaast vind ik soundbars nog lelijker dan gewoon twee zuilen hebben staan naast de TV.
Dat dacht ik ook ooit ;) En toch heb ik nu een ARC met Sub en 2 achter speakers van Sonos en dat doet absoluut niet onder aan de set die ik voorheen had staan met 2 dikke zuilen ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
Ik heb een arc voor de films en twee play: 5 in stereo voor de muziek.
Die 5's (2de gen) zijn echt fantastische speakers moet ik zeggen. Die hebben geeneens per se een sub nodig. Die spelen zo veel lager dan je zou verwachten van twee van die kleine speakers. En de plaatsing van het stereo beeld en het mid klinkt ook echt heel goed, zeker na tru play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:48
Het kriebelt wel hoor, om nu een Arc + Sub + twee Ones te kopen...

Maar ik kan voor mezelf nog niet helemaal verantwoorden om zoveel geld uit te geven terwijl ik eigenlijk gewoon ook een prima setje heb staan. Enige echte reden zou zijn dat ik dan Spotify kan luisteren zonder dat de TV aan hoeft... maar om daarvoor nou € 1850 uit te geven...

Wat was voor jullie de reden om wel over te stappen van losse speakers naar Sonos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• annokill
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-09 03:04
migchiell schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:57:

Maar ik kan voor mezelf nog niet helemaal verantwoorden om zoveel geld uit te geven terwijl ik eigenlijk gewoon ook een prima setje heb staan. Enige echte reden zou zijn dat ik dan Spotify kan luisteren zonder dat de TV aan hoeft... maar om daarvoor nou € 1850 uit te geven...

Wat was voor jullie de reden om wel over te stappen van losse speakers naar Sonos?
Het begint bij Sonos vaak bij een simpele eerste aankoop, daarna ben je snel om :)

Ik had nog geen geluidsinstallatie en wilde voor goed geluid en gemak, dus de keuze was snel gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online

De toegevoegde waarde van Sonos voor mij is het "Multi room" aspect: het simultaan afspelen van dezelfde muziek in meerdere ruimtes. Dat gebruik ik elke dag, bij het opstaan bijvoorbeeld. Douchen en aankleden in verschillende ruimtes zonder een seconde van de muziek te missen. Hier is Sonos erg goed in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Ik was flabbergasted toen ik de set van mijn stiefpa hoorde, bestaande uit een ARC, sub en 2x One.
Had een prima Hi-Fi setje staan die in de loop der jaren is opgebouwd en me veel te veel geld heeft gekost en die deed het met muziek wel wat beter, maar de ervaring met films, series en games is bizar goed.

Deze set uiteindelijk ingeruild voor een ARC, 2 subs en 2 Ones en ik hoef niet meer terug. Wat een fantastische set, qua geluid en qua gebruikersgemak. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsint

Het begon met de beam, ik had wel een surroundset maar was alle snoeren beu en ging verhuizen.
Toen wilde ik daar twee surrounds bij en kwamen die ikea lampen net uit. Die kon ik mooi plaatsen achter de bank dus dat kwam ook mooi uit.
Toen las ik dat de sub fantastisch was, dus die volgde. Toen kocht ik een boekenplank symfonisk voor bij de eettafel, toen wilde ik er nog een.
Vervolgens was er een korting voor zorgmedewerkers waarna ik overstapte op de arc. Ik wilde al een aantal jaar weer platen gaan spelen, daar kocht is dus een five voor die bij mijn inmiddels vast werkplek thuis (de eettafel) wilde plaatsen. De symfonisk plankjes gingen naar de kinderen. Een enkele five is fantastisch maar twee fives vast beter, ergo die kwam er ook. Vervolgens had ik nog een 30% kortingscode die ik voor het einde van vorig jaar moest uitgeven dus kwam er een tweede sub. De fives staan inmiddels naast de arc in de woonkamer, dus ik moest voor de platenspeler een connect hebben.
Dit was in ongeveer twee jaar lockdown. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Ik ben van vloerstaanders etc. ooit overgestapt naar een Arc + sub + 2 surrounds. Hoewel het geluid prima klonk bij games en TV was ik alles behalve omvergeblazen. Muziek klonk erg matig en ook stemgluid was niet goed. Ik heb de boel na 3 weken weer retour gestuurd en ben terug naar lompe vloerstaanders. Ik kan me voorstellen dat Sonos voor velen echt fantastisch is, maar aan mij was het niet besteed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-09 11:34

Afhankelijk van wat je hebt staan kan je ook enkel je receiver vervangen voor iets dat wel kan streamen. De nieuwere Denons bijvoorbeeld, of een Sonos Amp. Of je koopt een losse streamer. Maar het ligt eraan wat je nu hebt staan, natuurlijk.

Edit: Wat betreft ervaringen met Sonos. Evenals @stin00 heb ik mijn Sonos set retour gestuurd, omdat de kwaliteit met muziek minder goed was. Ik had dan wel de Beam, geen Arc.

[ Voor 10% gewijzigd door purplevendetta op 27-01-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
sebastius schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:17:
Je kunt waarschijnlijk de Amp met niet-Sonos speakers niet Trueplayen omdat Sonos de geluidskarakteristiek van de speakers niet kent en dus niet weet wat de Amp moet aanpassen. Dezelfde reden waarom Trueplay niet op Android werkt: daar zijn het de microfoons waarvan men de karakteristiek niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
purplevendetta schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Afhankelijk van wat je hebt staan kan je ook enkel je receiver vervangen voor iets dat wel kan streamen. De nieuwere Denons bijvoorbeeld, of een Sonos Amp. Of je koopt een losse streamer. Maar het ligt eraan wat je nu hebt staan, natuurlijk.

Edit: Wat betreft ervaringen met Sonos. Evenals @stin00 heb ik mijn Sonos set retour gestuurd, omdat de kwaliteit met muziek minder goed was. Ik had dan wel de Beam, geen Arc.
Ik heb een Onkyo TX-SR313 versterker en een JBL SCS200 5.1 setje staan. Hangt aan mn tv waarop ik Spotify afspeel. Werkt prima, geluid is ook goed genoeg voor mij, alleen moet in deze constructie dus de tv aan om Spotify te kunnen luisteren.

Kan een nieuwe versterker kopen die zelf kan streamen, die beginnen bij € 600 ongeveer. Sonos Amp zou ook kunnen, die is wat duurder.

Simpelste oplossing is waarschijnlijk een Chromecast in mn versterker prikken en daar naartoe streamen. Enige wat me dan weer minder handig lijkt is dat ik op de versterker van bron moet schakelen tussen tv en chromecast.

Alternatief zou nog zijn om een losse Sonos One (of een setje van 2) te kopen alleen voor Spotify.

Maar ik ben wel een klein probleem aan het oplossen met een grote en dure oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:35

Adjo

my first vectrex...

Vraag: ik heb de sonos arc (+ 2 surround Sonos One) aangesloten via earc op mijn LG tv. Klinkt geweldig!

Mijn HK DVD/cd speler is ook aangesloten via arc HDMI op de LG. Echter, als ik een cd of dvd start, komt het geluid uit de boxen van de HK. Kan ik ook zorgen dat het geluid uit de Sonos komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:22

Ankh

|true

Adjo schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:11:
Vraag: ik heb de sonos arc (+ 2 surround Sonos One) aangesloten via earc op mijn LG tv. Klinkt geweldig!

Mijn HK DVD/cd speler is ook aangesloten via arc HDMI op de LG. Echter, als ik een cd of dvd start, komt het geluid uit de boxen van de HK. Kan ik ook zorgen dat het geluid uit de Sonos komt?
Volgens mij moet je bij een LG per input aangeven hoe het geluid moet lopen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-09 11:34
migchiell schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:20:
[...]

Ik heb een Onkyo TX-SR313 versterker en een JBL SCS200 5.1 setje staan. Hangt aan mn tv waarop ik Spotify afspeel. Werkt prima, geluid is ook goed genoeg voor mij, alleen moet in deze constructie dus de tv aan om Spotify te kunnen luisteren.

Kan een nieuwe versterker kopen die zelf kan streamen, die beginnen bij € 600 ongeveer. Sonos Amp zou ook kunnen, die is wat duurder.

Simpelste oplossing is waarschijnlijk een Chromecast in mn versterker prikken en daar naartoe streamen. Enige wat me dan weer minder handig lijkt is dat ik op de versterker van bron moet schakelen tussen tv en chromecast.

Alternatief zou nog zijn om een losse Sonos One (of een setje van 2) te kopen alleen voor Spotify.

Maar ik ben wel een klein probleem aan het oplossen met een grote en dure oplossing :)
Tja, dat zijn geen grote vloerstaanders oid. Ik denk dat je er qua geluid en gemak er goed op vooruit gaat met Sonos Arc + Sub + Surrounds (kan ook Ikea Symfonisk zijn). Maar als je eigenlijk alleen muziek wilt luisteren zonder dat de TV aan staat, dan is dat inderdaad wel een beetje met een kanon op een mug schieten, ja :P

Als je al een Raspberry Pi hebt rondslingeren zou je er ook een Hifiberry Dac op kunnen prikken, en dan heb je met Volumio ook een Spotify streamer. Of iets minder knutselen en meer flashy: https://www.hifiklubben.n...systeem/argstream2mmk2bk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
purplevendetta schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:30:
[...]

Tja, dat zijn geen grote vloerstaanders oid. Ik denk dat je er qua geluid en gemak er goed op vooruit gaat met Sonos Arc + Sub + Surrounds (kan ook Ikea Symfonisk zijn). Maar als je eigenlijk alleen muziek wilt luisteren zonder dat de TV aan staat, dan is dat inderdaad wel een beetje met een kanon op een mug schieten, ja :P

Als je al een Raspberry Pi hebt rondslingeren zou je er ook een Hifiberry Dac op kunnen prikken, en dan heb je met Volumio ook een Spotify streamer. Of iets minder knutselen en meer flashy: https://www.hifiklubben.n...systeem/argstream2mmk2bk/
Tsja het gemak is nu op zich ook prima; ik zet de TV aan en de versterker springt automatisch ook aan, volume gaat via de afstandsbediening van de TV. Zo bekeken is het ook wel weer handig om ook Spotify juist wel via de TV te laten lopen.

Volgens mij heb ik mezelf overtuigd dat mijn probleem niet groot genoeg is om ruim € 1800 tegenaan te gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Erhnam schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:52:
[...]

https://support.sonos.com/s/article/4786?language=en_US

De play 1 is volgens mij gewoon compatible. Het gaat met name om de Zone Players, CR200, 1ste gen Bridge, Connect (Gen 1), Connect:Amp (Gen 1) en Play:5 (Gen 1).
Werkt die CR200 nog met s1 apparatuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:35

Adjo

my first vectrex...

Ankh schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:12:
[...]

Volgens mij moet je bij een LG per input aangeven hoe het geluid moet lopen.
Nee, dat was het niet, maar je bracht me wel op het idee om in de instellingen van de HK te kijken. Daar het geluid ingesteld op HDMI pcm uit en het werkte. Dus dank voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Krijg je met PCM wel surround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 10:31
Ben benieuwd naar jullie settings met een arc, sub en 2 one’s

Ik heb net trueplay uitgevoerd op een iPhone 13. Op welk niveau staat bij jullie de sub voor films/games? 3 schijnt de sweetspot te zijn? En qua EQ settings daar de bass en treble ook aanpassen of die standaard laten?

Ik ben benieuwd naar jullie instellingen :)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik heb mijn subs op +5 (want anders te weinig laag) en mijn surrounds op -10 voor tv en muziek (want anders is het geluid niet in balans, er komt te veel geluid van achter). De rest heb ik op 0 gelaten.

Dit lijkt mij voor iedere kamer en oren anders. ;)
Dus houd hem vooral op de instellingen zoals jij het het mooist vind klinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@RnB mijn sub op 5 gaat 'm niet worden hier. Dan kunnen wij geen film meer kijken als de kinderen op bed liggen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypress3d
..Christiaan.. schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:47:
@RnB mijn sub op 5 gaat 'm niet worden hier. Dan kunnen wij geen film meer kijken als de kinderen op bed liggen haha
Hahaha hier net zo! Standje 3 is al erg aanwezig… gaat echt testen worden de komende tijd. 30m2 woonkamer hier. Merk nu al dat games veel minder hard zijn met bass dan films of series…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
RnB schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:06:
Ik heb mijn subs op +5 (want anders te weinig laag) en mijn surrounds op -10 voor tv en muziek (want anders is het geluid niet in balans, er komt te veel geluid van achter). De rest heb ik op 0 gelaten.

Dit lijkt mij voor iedere kamer en oren anders. ;)
Dus houd hem vooral op de instellingen zoals jij het het mooist vind klinken.
+5!?!?

Wow, daar moet ik echt niet aan denken.
Zit je niet gewoon in een bass null? Ik heb dat als ik mijn sub rechtsvoor in mijn kamer plaats.
Overal bas behalve op de sweet spot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB

RnB

Grappig dat +5 bij jullie zo hard is, hier is het wel aangenaam zo.
Als ik de setting lager zet, is het geluid ook prima, maar dan mis ik wel de beleving bij goede films, series en games. Ook op lage volumes klinkt het zo prachtig, lekker vol.
Vandaar ook mijn opmerking dat ieder huis en oor anders is en zo'n setting dus niet te gebruiken is voor anderen. Hier moet zo'n 132m3 aan lucht bewogen worden door beide subs, misschien is dat bij jullie minder.

Mijn referentie is mijn vrouw die naar wordt van een te harde bass, die vind het nu nog goed. :P

Wat betreft de plaatsing: ik heb er 1 in de hoek van de kamer en 1 diagonaal hiervan, naast de bank. Ik heb overal in de kamer de lekkere volle bass die we ook op de zitplaatsen ervaren.

[ Voor 6% gewijzigd door RnB op 28-01-2022 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 22:48
Ik heb de Sub ook op +5, lager is echt te weinig voor mij in onze situatie.

Je kunt ook “loudness” aanzetten.
Zou er voor moeten zorgen dat er ook een goede balans is bij lagere volumes

iRacing Profile | My Rig | Twitch Account

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
@cypress3d Waarom zou je niet gewoon eens een poosje het geluid doen zoals de Trueplay dat aangeeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:59
Ja dat vraag ik me ook af, bij mijn geeft true play de beste geluid's instelling. Het is enkel dat ik de hoogte audio wat hoger zet omdat ik deze bijna niet waarneem.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Heren en dames, ik zit ff met een klein dingetje. Ik heb een oude eerste generatie sonos play5. Nu heb ik daar al een tijdje het probleem mee dat de muziek (maakt niet uit welk moment, welk liedje) op willekeurige momenten niet afgespeeld wordt. Liedje loopt wel door, komt alleen gewoon geen muziek uit. Na een sec. of 10 werkt het weer. Nu ben ik het zat en wil ik er vanaf en mijn 30% korting inzetten voor of een move, of een nieuwe 5. Echter, de nieuwe 5 is ook alweer een behoorlijk tijdje op de markt en om te voorkomen dat als ik dat ding net heb, over een maand (bij wijze van..) een nieuwe 5 weer uitkomt, vraag ik het aan jullie; weten jullie of er een nieuwe 5 of zo in ontwikkeling is en wanneer het uitkomt?

Of is het gewoon prima moment om nu nog een nieuwe 5 te kopen?

Bij de Move is dit probleem er denk ik niet, die is een stuk recenter volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Rallye schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:45:
@cypress3d Waarom zou je niet gewoon eens een poosje het geluid doen zoals de Trueplay dat aangeeft?
Dat ben ik ook van plan. Wil alleen niet dat de sub teveel doordreund naar de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:05
Ik heb zojuist een nieuwe LG DSP11RA geïnstalleerd, maar het geluid bij muziek valt me toch behoorlijk tegen.

Nu zat ik te denken om de set in te leveren / om te ruilen voor een Sonos Arc, icm 2 oude Sonos Ones die ik nog heb.
Gaat mij dit voor muziek een betere setups opleveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:37
Sinds deze week ben ik in het bezit van een Beam gen.2.
Het is nu al twee keer gebeurd dat de Beam opeens een onwijs hard geluid laat horen. Enige oplossing voor mij is dan om de stekker eruit te trekken. Doordat het nu al twee keer is gebeurd en ik me echt kapot schrik laat ik het voor nu maar even uitgeschakeld.

Heeft iemand hier ook dit probleem (gehad)?
Ik zag dat er wel al een topic over was bij de Sonos site zelf, maar helaas nog geen oplossing of oorzaak:
https://en.community.sono...e-hammering-sound-6863847

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
goldmemberf1 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:30:
Ik heb zojuist een nieuwe LG DSP11RA geïnstalleerd, maar het geluid bij muziek valt me toch behoorlijk tegen.

Nu zat ik te denken om de set in te leveren / om te ruilen voor een Sonos Arc, icm 2 oude Sonos Ones die ik nog heb.
Gaat mij dit voor muziek een betere setups opleveren?
Ik ken de LG set niet die je noemt, maar kan enkel zeggen dat ik zelf erg tevreden ben over mijn Sonos Arc (icm Ones en Sub).

Het mooie bij Sonos is dat je de producten 100 dagen kunt proberen, dus doe dat zou ik zeggen 🙂

[ Voor 0% gewijzigd door Dennis Blomaard op 30-01-2022 00:35 . Reden: icm ipv ivm 😉 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Dennis Blomaard schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:35:
[...]

Ik ken de LG set niet die je noemt, maar kan enkel zeggen dat ik zelf erg tevreden ben over mijn Sonos Arc (icm Ones en Sub).

Het mooie bij Sonos is dat je de producten 100 dagen kunt proberen, dus doe dat zou ik zeggen 🙂
Nice! De LGDSP11RA. De sub en rearspeakers zitten hier al bij, maar ik overweeg toch om hem om te ruilen voor de Arc. De Sonos Ones heb ik namelijk al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
goldmemberf1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:40:
[...]

Nice! De LGDSP11RA. De sub en rearspeakers zitten hier al bij, maar ik overweeg toch om hem om te ruilen voor de Arc. De Sonos Ones heb ik namelijk al.
Prima om mee te starten hoor!
Ik ben met een losse Arc gestart, niet veel later volgden de Ones, wat ik al echt een goede toevoeging vond!
En sinds een paar weken de Sub erbij maakt het feest compleet 🥳

Ik weet niet hoe groot je kamer en/of budget zijn, anders kun je een Beam Gen2 overwegen en een gedeelte van het budget gebruiken voor een Sub.

Ik heb zelf een Arc genomen onder het mom van; staat mooier bij m’n tv en als ik het doe, doe ik het goed (niet in de zin dat een Beam minderwaardig is hoor). Ik kwam van een Logitech Z-5500 —> TV geluid 15 jaar oude LCD TV —> LG G1 met genoemde Sonos combi 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Reckoner Uit de berichten op het Sonos forum lijkt er iets fout te gaan bij het weergeven van Atmos. Een beetje zonde om de Beam te laten liggen. Ik zou toch maar eens met Sonos bellen, eventueel wachten tot het zich weer voordoet en dan een diagnose maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:37
Rallye schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:33:
@Reckoner Uit de berichten op het Sonos forum lijkt er iets fout te gaan bij het weergeven van Atmos. Een beetje zonde om de Beam te laten liggen. Ik zou toch maar eens met Sonos bellen, eventueel wachten tot het zich weer voordoet en dan een diagnose maken.
Ja, ik ga morgen contact met ze opnemen. Tot die tijd gebruik ik hem niet.

Het komt echt op willekeurige momenten en op vol volume, is echt niet prettig. De eerste keer was toen ik op de Switch aan het spelen was, de tweede keer was toen ik iets op Netflix keek.
De enige oplossing is om de stekker eruit te halen. Volgens mij heeft een diagnose maken dan geen zin. Ik zit er ook niet echt op te wachten om het nog een keer te laten gebeuren. Ik denk dat de buren er zelfs van schrikken wanneer het gebeurt, zo hard klinkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayz25
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:30
goldmemberf1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:40:
[...]

Kijk even of je soundbar de laatste software heeft dit is namelijk nogal een verschil in geluid en experience en vergeet de app niet. En deze soundbar werkt het beste met een 2021 c over hoger ai9 chip tv de soundbar gebruikt dan de chip van tv om super mooi geluid weer te geven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Reckoner schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:03:
[...]

Ja, ik ga morgen contact met ze opnemen. Tot die tijd gebruik ik hem niet.

Het komt echt op willekeurige momenten en op vol volume, is echt niet prettig. De eerste keer was toen ik op de Switch aan het spelen was, de tweede keer was toen ik iets op Netflix keek.
De enige oplossing is om de stekker eruit te halen. Volgens mij heeft een diagnose maken dan geen zin. Ik zit er ook niet echt op te wachten om het nog een keer te laten gebeuren. Ik denk dat de buren er zelfs van schrikken wanneer het gebeurt, zo hard klinkt het.
Ben benieuwd of het geluid uit de tv komt. Dagje zonder HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuanG
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 08:58
Deze week de Sonos ARC + Sub + 2 one's aangeschaft.

Wanneer ik het geluid van de TV of Spotify uit zet, hoor ik een ruis bij de One's en Sub komen.
Ik moet wel echt mijn hoofd er naast houden om het te horen. Is dit normaal?

Reset heb ik al uitgevoerd en bij de ARC hoor ik dit niet.

Wellicht ligt het aan het stroomnetwerk. Ik zal het nog moeten testen in een andere woning. (interferentie?)
Online kan ik hier verder niet zoveel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Rayz25 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Kijk even of je soundbar de laatste software heeft dit is namelijk nogal een verschil in geluid en experience en vergeet de app niet. En deze soundbar werkt het beste met een 2021 c over hoger ai9 chip tv de soundbar gebruikt dan de chip van tv om super mooi geluid weer te geven 8)
Via de app idd de laatste software geïnstalleerd, maar volgens mij gaat jouw verhaal over de voorganger.

Als jullie trouwens muziek afspelen, schakelen jullie dan de Sonos Arc uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Giel schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:28:
Heren en dames, ik zit ff met een klein dingetje. Ik heb een oude eerste generatie sonos play5. Nu heb ik daar al een tijdje het probleem mee dat de muziek (maakt niet uit welk moment, welk liedje) op willekeurige momenten niet afgespeeld wordt. Liedje loopt wel door, komt alleen gewoon geen muziek uit. Na een sec. of 10 werkt het weer. Nu ben ik het zat en wil ik er vanaf en mijn 30% korting inzetten voor of een move, of een nieuwe 5. Echter, de nieuwe 5 is ook alweer een behoorlijk tijdje op de markt en om te voorkomen dat als ik dat ding net heb, over een maand (bij wijze van..) een nieuwe 5 weer uitkomt, vraag ik het aan jullie; weten jullie of er een nieuwe 5 of zo in ontwikkeling is en wanneer het uitkomt?

Bij de Move is dit probleem er denk ik niet, die is een stuk recenter volgens mij.
De Five is minder dan 2 jaar uit, da's echt niet lang in Sonos-termen. De vorige Play 5 (gen 2) is bijvoorbeeld bijna 5 jaar in roulatie geweest.
Ik verwacht geen nieuw model, maar Sonos kondigt nieuwe modellen toch pas op het allerlaatste moment aan, dus het is altijd koffiedik kijken.

Ik zou in alle geval geen Move kopen enkel omdat er (misschien) een nieuw model van de Five komt. Het is een totaal ander product, met andere toepassingen. Als je geen draagbare speaker nodig hebt, neem dan gewoon een Five.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Giel schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:28:

Mogelijk is het verkopen van de intacte Play5 op marktplaats veel toffer dan de 30% korting, maar ik ken de markt voor oude Sonos'en niet.

Het stoppen van muziek klinkt als een wifi probleem, doet ie dit ook met bedraad netwerk? Je zou kunnen overwegen de boel even na te lopen: sonos resetten, dichter bij accesspoint zetten, wifi-scan uitvoeren en kijken of je wifi wel op een zinnig kanaal zit en eventuele andere settings in je wifi nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 23:45
LuanG schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:01:

Wanneer ik het geluid van de TV of Spotify uit zet, hoor ik een ruis bij de One's en Sub komen.

Wellicht ligt het aan het stroomnetwerk. Ik zal het nog moeten testen in een andere woning. (interferentie?)
Ja, heb ik op mijn One ook. Had ‘m op mijn nachtkastje staan maar weggedaan om precies deze reden. Maar van een afstand is het eigenlijk niet te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

LuanG schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:01:

Ik denk dat alle Sonos'en dit hebben, de versterker wordt in- en uitgeschakeld naar behoefte en er is altijd ruis. Als het goed is zet ie de versterker uit na enige tijd na het stoppen van geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuanG
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 08:58
Fuwor schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:21:
[...]

Ja, heb ik op mijn One ook. Had ‘m op mijn nachtkastje staan maar weggedaan om precies deze reden. Maar van een afstand is het eigenlijk niet te horen.
Thnx voor de reactie.
sebastius schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Ik denk dat alle Sonos'en dit hebben, de versterker wordt in- en uitgeschakeld naar behoefte en er is altijd ruisl Als het goed is zet ie de versterker uit na enige tijd na het stoppen van geluid.
Oke, fijn dat mijn gevoel is bevestigd. Toch voelt het raar haha.
Scheelt weer een ritje terug naar de winkel om het daar te testen.
Het klopt dat de ruis weg is na X aantal minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

LuanG schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:37:
[...]

Thnx voor de reactie.

[...]

Oke, fijn dat mijn gevoel is bevestigd. Toch voelt het raar haha.
Scheelt weer een ritje terug naar de winkel om het daar te testen.
Het klopt dat de ruis weg is na X aantal minuten.
Als ze direct na het stoppen van muziek de versterker uitzetten dan wordt het heel snel onwijs vervelend, want het inschakelen veroorzaakt soms ook een plopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
mathias82 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:11:
[...]

De Five is minder dan 2 jaar uit, da's echt niet lang in Sonos-termen. De vorige Play 5 (gen 2) is bijvoorbeeld bijna 5 jaar in roulatie geweest.
Ik verwacht geen nieuw model, maar Sonos kondigt nieuwe modellen toch pas op het allerlaatste moment aan, dus het is altijd koffiedik kijken.

Ik zou in alle geval geen Move kopen enkel omdat er (misschien) een nieuw model van de Five komt. Het is een totaal ander product, met andere toepassingen. Als je geen draagbare speaker nodig hebt, neem dan gewoon een Five.
Daar ben ik inderdaad ook achter gekomen dat de laatste versie idd pas 2 jaar oud is. Heb gisteren de Five met 30% korting gekocht dus we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
sebastius schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:17:
[...]

Mogelijk is het verkopen van de intacte Play5 op marktplaats veel toffer dan de 30% korting, maar ik ken de markt voor oude Sonos'en niet.
Kan allebei toch :) Ik hoef de oude Play5 niet in te ruilen en terug te sturen. Dus nu 30% en wellicht verkopen inderaad.
sebastius schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:17:
[...]

Het stoppen van muziek klinkt als een wifi probleem, doet ie dit ook met bedraad netwerk? Je zou kunnen overwegen de boel even na te lopen: sonos resetten, dichter bij accesspoint zetten, wifi-scan uitvoeren en kijken of je wifi wel op een zinnig kanaal zit en eventuele andere settings in je wifi nalopen.
In overleg met Sonos klantenservice heb ik dit ook al eens gedaan maar mocht niet helpen met draad. Probleem bleef. Na de diagnoselogs te hebben gestuurd hebben ze bij Sonos gezegd dat het een softwareprobleem is bij de Legacy speakers waar nog geen update voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Giel schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:52:
[...]

Kan allebei toch :) Ik hoef de oude Play5 niet in te ruilen en terug te sturen. Dus nu 30% en wellicht verkopen inderaad.
[...]
Ah ik lees net dat de legacy devices niet meer gebrickt worden zoals ze eerst deden. Dan is het natuurlijk prima. Ik had enkel een bezwaar op meer e-waste genereren omdat Sonos een pokkebedrijf is. Fijn dat dat niet meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Giel schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:45:
[...]

Daar ben ik inderdaad ook achter gekomen dat de laatste versie idd pas 2 jaar oud is. Heb gisteren de Five met 30% korting gekocht dus we gaan het zien :)
Mag ik vragen waar? :-) (de sonos 5s met korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
goldmemberf1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:23:
[...]

Dat is de inruilkorting die je krijgt als je oude Sonos componenten hebt die niet naar S2 kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
goldmemberf1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:23:
[...]

Op de site van sonos zelf: https://www.sonos.com/nl-nl/upgrade
Heb hem gisteren besteld voor 420 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Giel op 30-01-2022 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:18
Heeft er iemand een amp met een 3rd party sub ? Merkte op dat de app crasht als ik het sub niveau wil aanpassen. (Op meerdere android telefoons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
Hi allen. Ik heb een Sonos Beam onder mijn TV hangen en ik zou wel willen dat ik ook geluid aan de achterkant hoor. Ik heb een rechthoekige kamer, mijn TV + beam hangt aan de rechter muur, mijn bank staat zo'n 3m voor de TV en ik wil 2 One's in de hoeken van de linker muur plaatsen. De kamer is zo'n 9m lang. Is dit een gewenste situatie of kan ik beter een andere positie zoeken? In deze situatie zouden ze ook de eettafel mee kunnen pakken voor muziek wanneer nodig dus dat zou wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
dimmak schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:01:
Hi allen. Ik heb een Sonos Beam onder mijn TV hangen en ik zou wel willen dat ik ook geluid aan de achterkant hoor. Ik heb een rechthoekige kamer, mijn TV + beam hangt aan de rechter muur, mijn bank staat zo'n 3m voor de TV en ik wil 2 One's in de hoeken van de linker muur plaatsen. De kamer is zo'n 9m lang. Is dit een gewenste situatie of kan ik beter een andere positie zoeken? In deze situatie zouden ze ook de eettafel mee kunnen pakken voor muziek wanneer nodig dus dat zou wel fijn zijn.
Misschien kun je beter even een schetsje delen van je situatie.
Ik denk dat het toevoegen van surround speakers wel wat toevoegt hoor in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik snap hem ook niet helemaal. Kamer is 9 meter, je zit 3 meter van je tv, blijft er 6 meter achter je over? Als de rears 6 meter achter je komen te staan is misschien wel wat te ver om het goed te horen (onderscheid links/rechts).

Het voegt iig wel veel toe. Ook met gewoon stereogeluid doen de rears subtiel mee, waardoor het het geluid veel voller wordt. Had laatst een storing waardoor de rears waren uitgevallen. Ik merkte dat ook bij gewoon tv kijken direct.

[ Voor 33% gewijzigd door Palomar op 31-01-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-01 16:04
Hi all, sinds vorige week eigenaar geworden van een Arc (+2 one's achter). Raden jullie aan de Arc op te hangen onder de tv? Ik heb zo'n 20CM tussen m'n tv en tv-meubel, dus niet perse nodig. Tenzij het een verbeterd geluid geeft uiteraard. Graag jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Jerry- schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:26:
Hi all, sinds vorige week eigenaar geworden van een Arc (+2 one's achter). Raden jullie aan de Arc op te hangen onder de tv? Ik heb zo'n 20CM tussen m'n tv en tv-meubel, dus niet perse nodig. Tenzij het een verbeterd geluid geeft uiteraard. Graag jullie ervaringen!
Ik zou eigenlijk niet weten waarom dit sonische voordelen oplevert. Voor atmos moet er sowieso voldoende ruimte zijn tussen de upward speakers en het plafond, dus hoger lijkt me eerder een nadeel dan een voordeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arthur-94
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-09 15:10
Weet niet of het voor of nadelig is maar toevallig zelf afgelopen week de Arc opgehangen. Ziet er wel vet uit vind ik :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4fS03HRbk8iforNx-2MlzeWPQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZClMaNYl2MJ58LBgtFOBJa9n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Arthur-94 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:04:
[...]

Weet niet of het voor of nadelig is maar toevallig zelf afgelopen week de Arc opgehangen. Ziet er wel vet uit vind ik :)
[Afbeelding]
Vet, maar hier heb je bij het frezen aan de voorkant al rekening mee gehouden neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qaPFv0FmEt85AXrs2pX32rh5uOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MGvgxmJVF3QBBV3wtMAFc6eA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de Arc ook opgehangen, maar slechts 5cm onder de tv. Idee van de 10cm die Sonos opgeeft is ook meer om de upfiring speakers niet tegen de tv de laten “blazen”, maar aangezien ik een G1 heb is dat geen enkel issue.

Ik heb zelf gebruik gemaakt van een kabelgoot, welke op een witte muur niet echt opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Zie mijn post hierboven.
Niet noodzakelijk om te doen, maar ik vind het persoonlijk rustiger ogen en mooier in verhouding tot het dressoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry-
Arthur-94 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:04:
[...]

[Afbeelding]
Nice, ziet er strak uit. Hoeveel CM heb je 'm onder je TV gehangen en zie je het gat naar je kabelgoot niet van bovenaf? Ik heb ook een kabelgoot achter het stucwerk, maar moet 'm er nog wel enigszins netjes doorheen prikken. Een uitschieter zie je al snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry-
Dennis Blomaard schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:39:
[Afbeelding]

Ik heb de Arc ook opgehangen, maar slechts 5cm onder de tv. Idee van de 10cm die Sonos opgeeft is ook meer om de upfiring speakers niet tegen de tv de laten “blazen”, maar aangezien ik een G1 heb is dat geen enkel issue.

Ik heb zelf gebruik gemaakt van een kabelgoot, welke op een witte muur niet echt opvalt.
Goed om te weten, thanks. Ik heb ook een G1, dus dat betekent dat die 10CM ook voor mij niet geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur-94
goldmemberf1 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:07:
[...]

Vet, maar hier heb je bij het frezen aan de voorkant al rekening mee gehouden neem ik aan?
Ja klopt! Even passen en meten maar dan heb je ook wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur-94
Jerry- schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:20:
[...]

Nice, ziet er strak uit. Hoeveel CM heb je 'm onder je TV gehangen en zie je het gat naar je kabelgoot niet van bovenaf? Ik heb ook een kabelgoot achter het stucwerk, maar moet 'm er nog wel enigszins netjes doorheen prikken. Een uitschieter zie je al snel..
Thanks! 5 cm onder de tv. Nee gat zie je niet, mede omdat die dichter naar boven zit dan onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
Dennis Blomaard schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Misschien kun je beter even een schetsje delen van je situatie.
Ik denk dat het toevoegen van surround speakers wel wat toevoegt hoor in ieder geval.
Palomar schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:20:
Ik snap hem ook niet helemaal. Kamer is 9 meter, je zit 3 meter van je tv, blijft er 6 meter achter je over? Als de rears 6 meter achter je komen te staan is misschien wel wat te ver om het goed te horen (onderscheid links/rechts).

Het voegt iig wel veel toe. Ook met gewoon stereogeluid doen de rears subtiel mee, waardoor het het geluid veel voller wordt. Had laatst een storing waardoor de rears waren uitgevallen. Ik merkte dat ook bij gewoon tv kijken direct.
Zie hier mijn paintskills. De de One's wil ik dus bij achter mijn keukentafel en in de keuken plaatsen zodat ik ze ook kan gebruiken voor muziek bij bezoek en tijdens koken bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
dimmak schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:01:
[...]

[...]

Zie hier mijn paintskills. De de One's wil ik dus bij achter mijn keukentafel en in de keuken plaatsen zodat ik ze ook kan gebruiken voor muziek bij bezoek en tijdens koken bijvoorbeeld.
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou het als volgt doen:
- 2x Ones als surround nagenoeg direct achter de bank plaatsen en testen hoe dit bevalt.
- Indien niet voldoende: Extra One (of Roam) in Keuken plaatsen indien nodig en gewoon als aparte kamer aanmaken in je systeem.

Even er vanuitgaande dat je de ones als surround wilt gebruiken! Indien als los stereopaar kun je het doen zoals je zelf voorstelt. Als surrounds denk ik dat je namelijk op de getekende posities totaal niet het gewenste geluid krijgt met alles wat het geluid dan in de weg zit.

[ Voor 17% gewijzigd door Dennis Blomaard op 01-02-2022 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:41
EvtK schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:30:
@..Christiaan.. thanks, misschien was ik niet duidelijk genoeg. Als ik Anynet+ heb ingeschakeld en ik de Samsung heb verbonden via HDMI arc aan mijn Sonos Amp, dan kan ik dus niet een andere uitvoer selecteren dan HMDI-uitvoer bij de geluidsopties. Ja het kan wel, maar het springt vanzelf weer terug.

Waarom wil ik kunnen switchen?

- omdat ik op de sonos muziek wil afspelen terwijl de tv aanstaat (theorie)
- omdat ik het geluid van de tv wil afspelen op bluetooth koptelefoon, zonder hiervoor via diepweggestopte instellingen eerst AnyNet+ moet uitschakelen.
Dat laatste is ook precies waarom ik met smart op die koptelefoon zit te wachten. Ik kan niet van m'n dochtertje verwachten dat ze diep in het submenu van Samsung duikt omdat uit (maar na afloop ook weer aan) te zetten. Nu is het dus iedere keer gekl**t met een hdmi stekkerverbinding die ik achter m'n beam heb liggen.

Iemand enig idee wanneer die koptelefoon wordt verwacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
RF1000 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:08:
[...]

Er wordt al jaren over een Sonos koptelefoon gespeculeerd maar die is er nog steeds niet. Ik denk (totaal ongefundeerd) dat die er ook nooit gaat komen. Waarom denk ik dat: Sonos is opgezet als multi-room sound-systeem. Een koptelefoon past totaal niet in dat plaatje.

Edit: Altijd leuk om anderhalf uur na het geven van je mening alweer bakzijl te moeten halen: https://tweakers.net/nieu...thtechnologiebedrijf.html

Zou het dan toch nog zover komen?

[ Voor 17% gewijzigd door JeppieW op 01-02-2022 15:15 . Reden: Al is je mening nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
JeppieW schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:30:
[...]

Er wordt al jaren over een Sonos koptelefoon gespeculeerd maar die is er nog steeds niet. Ik denk (totaal ongefundeerd) dat die er ook nooit gaat komen. Waarom denk ik dat: Sonos is opgezet als multi-room sound-systeem. Een koptelefoon past totaal niet in dat plaatje.
Ik denk dat de use-case er wel is voor video, maar dat het voor muziek een beetje raar gaat zijn om dit te streamen 'op de hoofdtelefoon'. Verbindt die dan via wifi en gaat ie zelf streamen? Daar gaat je battery life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

RF1000 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:08:
[...]

Dat laatste is ook precies waarom ik met smart op die koptelefoon zit te wachten. Ik kan niet van m'n dochtertje verwachten dat ze diep in het submenu van Samsung duikt omdat uit (maar na afloop ook weer aan) te zetten. Nu is het dus iedere keer gekl**t met een hdmi stekkerverbinding die ik achter m'n beam heb liggen.

Stroom van de arc halen dmv smart plug?

[ Voor 7% gewijzigd door ..Christiaan.. op 01-02-2022 13:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Giel
Zojuist is mijn 5 geleverd. Het is al een hele experience om de doos uit te pakken...

Mooie unit, wat me opvalt is dat ie fors dikker is dan de oude Play5 die hij nu vervangt. Aansluiten/installeren is een eitje. Kwaliteit is ook beduidend beter dan de eerste generatie. Ik vind het mooier, dieper geluid wat eruit komt. Denk dat ik er wel erg blij mee ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Dennis Blomaard Ik zou de Sub nog iets meer vrij van de kast plaatsen. Dan kan hij de lucht beter bewegen.

@RF1000 Moet je dochter die koptelefoon op, of jij?

[ Voor 20% gewijzigd door Rallye op 01-02-2022 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
..Christiaan.. schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:03:
[...]

Stroom van de arc halen dmv smart plug?
Hé das idd ook een goed idee. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
Rallye schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:30:

@RF1000 Moet je dochter die koptelefoon op, of jij?
Dochter #hysterischenetflixseries 😆
Pagina: 1 ... 133 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.