Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 132 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
Rallye schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Wat had je nog meer gewijzigd willen zien dan?
Voor mijzelf geen specifieke zaken, maar als je alleen het stroom verbruik aanpakt en niet kijkt naar bijvoorbeeld de WiFi verbinding (waar veel klachten over zijn) , andere kleuren of verbetert geluid, dan voelt het toch als een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
Wat er verder veranderd is, volgens mij nog onbekend. Ik heb ff gezocht, maar kom niet echt verder. Ik heb inderdaad minder goede wifi-ervaringen met de Symfonisk (gen 1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
FastForwardNL schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:57:
Momenteel heb ik een Play5 (g2) in de huiskamer staan. Ben verliefd op dat ding, vooral op de bass.

We zijn momenteel een nieuw huis aan het bouwen en ik zit eraan te denken om de Play5 te verkopen en 2 One’s terug te kopen. Op die manier heb ik in de toekomst weer opties om te upgraden voor bijv. TV Surround gebruik.

Het zitgedeelte (+- 32m2) heeft een open verbinding naar de keuken. De ruimte totaal is +- 80m2.
Kunnen 2 One’s het zitgedeelte vullen met muziek? Twijfel of het geen downgrade is…
De snelste manier om TV/Films een boost te geven is met een soundbar. Als de beurs dat toe laat zou ik daar rekening mee houden. Je zou voor Sonos termen de koningsopstelling kunnen krijgen met twee x een 5 rechtop als surround speaker.

Twee keer een One (sl) kost bijna net zo veel als een 5 er bij, zou sowieso daar voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:39

..Christiaan..

..zwll..

@Franco10 + de soundbar hè :). Dus er komt dan ook nog € 400 - € 1000 bij, naast de 5ive.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

FastForwardNL schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:57:
Momenteel heb ik een Play5 (g2) in de huiskamer staan. Ben verliefd op dat ding, vooral op de bass.

We zijn momenteel een nieuw huis aan het bouwen en ik zit eraan te denken om de Play5 te verkopen en 2 One’s terug te kopen. Op die manier heb ik in de toekomst weer opties om te upgraden voor bijv. TV Surround gebruik.

Het zitgedeelte (+- 32m2) heeft een open verbinding naar de keuken. De ruimte totaal is +- 80m2.
Kunnen 2 One’s het zitgedeelte vullen met muziek? Twijfel of het geen downgrade is…
Ik zou zeker de play5 houden, zelf nog 2 gen 1 en de one kan niet op tegen de 5.

Heb ze zelf als stereo paar ingesteld en dat is genoeg om een woonkamer van 11 bij 4,5 goed van geluid te voorzien.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
Let op: een Five en een Play 5 kunnen niet samen een stereoset vormen of samen als surround. Dat moeten gelijke speaker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
Rallye schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:18:
Let op: een Five en een Play 5 kunnen niet samen een stereoset vormen of samen als surround. Dat moeten gelijke speaker zijn.
Daar zijn apps voor. Sonos Sequence of zoiets kan dat wel. Weet de naam niet precies.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat klopt, sonosequencer (https://apps.apple.com/nl/app/sonosequencr/id967043604) schijnt dit te kunnen. Of je het zou moeten willen is een andere vraag. Maar het zou een optie voor de vragensteller kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWPVDW
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 15:56
Sinds vandaag heb ik een Sonos Beam Gen 2! Nu vraag ik me af hoe ik hier Dolby Digital geluid mee kan krijgen.

TV: Samsung UE32EH6030 (9 jaar oud)
Geen HDMI ARC, dus aangesloten met optical verloopstukje

Ik kijk vooral streaming diensten (Netflix, NPO Start) en video's vanaf mijn NAS (Plex) via mijn Chromecast. Maar daarmee krijg ik alleen PCM (stereo) geluid.

Ik heb al gevonden dat een Chromecast Dolby Digital+ (DD+) uitzendt en dat signaal kan mijn TV waarchijnlijk niet verwerken. Wel lijkt het TV-menu aan te geven dat gewoon Dolby Digital (DD) wel zou werken, alleen is die optie nu grijs dus die kan ik niet kiezen.

Zou het zin hebben om een Apple TV (4K 2021) aan te schaffen? Ik lees dat die wel het DD+ signaal van streaming diensten kan omzetten naar DD, wat mijn TV aan zou moeten kunnen. Zou ik daarmee wel Dolby Digital krijgen ipv PCM Stereo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWx77AjHXyoBbI9kpLqVTi2x-NI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCyuHA6wLhmpsNuSLDTEsMM7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JWPVDW schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:43:
Sinds vandaag heb ik een Sonos Beam Gen 2! Nu vraag ik me af hoe ik hier Dolby Digital geluid mee kan krijgen.

Ik kijk vooral streaming diensten (Netflix, NPO Start) en video's vanaf mijn NAS (Plex) via mijn Chromecast. Maar daarmee krijg ik alleen PCM (stereo) geluid.

Ik heb al gevonden dat een Chromecast Dolby Digital+ (DD+) uitzendt en dat signaal kan mijn TV waarchijnlijk niet verwerken. Wel lijkt het TV-menu aan te geven dat gewoon Dolby Digital (DD) wel zou werken, alleen is die optie nu grijs dus die kan ik niet kiezen.

Zou het zin hebben om een Apple TV (4K 2021) aan te schaffen? Ik lees dat die wel het DD+ signaal van streaming diensten kan omzetten naar DD, wat mijn TV aan zou moeten kunnen. Zou ik daarmee wel Dolby Digital krijgen ipv PCM Stereo?

[Afbeelding]
Je TV kan er nu idd niet lekker mee overweg, ook niet bij een TV van 9 jaar. Ik zou eerder kijken naar een nieuwe TV met ARC, dan heb je ook nog support voor Atmos geluid als je geluk hebt ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21
JWPVDW schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:43:

[Afbeelding]
Nee, helaas is er een makkelijke verklaring waarom het niet werkt: Samsung doet niet aan passthrough van dolby vanaf externe bronnen. Met andere woorden: Alles dat via HDMI is aangesloten, gaat NIET Dolby uitsturen aan de spdif poort.

Er zijn 3 oplossingen:
1) Koop een nieuwe tv.... nee grapje. Maar je kunt de ingebouwde apps van de tv gebruiken, deze sturen wél Dolby Digital uit. Probeer het maar eens. Ik kan me echter goed voorstellen dat je dat niet wilt, want die smart apps zijn zo traag als stront.
2) Koop een HDMI extractor, waarbij een HDMI signaal wordt gesplitst in een nieuwe HDMI signaal én een SPDIF. Dit schijnt meestal wel te werken, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
3) Het kost wat moeite en gedoe en je moet het 'aandurven', maar jouw samsung model is te 'hacken'. Ik heb dit succesvol gedaan op het F model, maar H model is ook supported:

https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?t=8748

Je moet eerst de TV rooten (zie linkjes in dat topic) en uiteindelijk deze app erop zetten via ssh. Daarna zul je zien dat Dolby Digital ineens wél te selecteren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:52
Met kerst eindelijk mijn setup compleet. Arc, Sub en 2 play one's. Ik had eerst alleen een playbar en 2 play 1's, maar wat een verschil! Arc zit in het tv meubel(Spectral) dus mooi weggewerkt.
Nu nog even een goede afstelling vinden kwa bas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SP8T6h4mjLOPdnXsHNpwoY0yOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7bmNUWEcjtjoeLiPjsnfsWfZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
U2psv schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 05:20:
Met kerst eindelijk mijn setup compleet. Arc, Sub en 2 play one's. Ik had eerst alleen een playbar en 2 play 1's, maar wat een verschil! Arc zit in het tv meubel(Spectral) dus mooi weggewerkt.
[Afbeelding]
Misschien niet de beste oplossing om deze IN het meubel te leggen. Nu komen de speakers die zijwaarts en omhoog het geluid produceren totaal niet tot hun recht. Atmos kan zo al helemaal niet.
Je Arc moet rondom echt vrij zijn van obstakels om goed zijn werk te kunnen doen.
Ik zou hem OP het meubel leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

@Serena Daarnaast gaat het naar mijn idee redelijk resoneren..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Op Reddit staat een post met meer informatie (inclusief een teardown) van de nieuwe IKEA Symfonisk boekenplankspeaker: https://www.reddit.com/r/...ges_ikea_sonos_symfonisk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05:54
[Afbeelding]
Mooi weggewerkt maar zinloos, zoals eerder gezegd resoneren en op deze manier hoor je alleen de front speakers, R/L en Up speakers vallen weg. gewoon er bovenop.
Wat is die trouwens breed? tijd voor een grotere TV ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4d7mhJ_oPliOprIC_nUTD8j9n7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6hKUFkJyX2w0wDVYYsH3Eo2.jpg?f=fotoalbum_large

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
Serena schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:09:
[...]

Misschien niet de beste oplossing om deze IN het meubel te leggen. Nu komen de speakers die zijwaarts en omhoog het geluid produceren totaal niet tot hun recht. Atmos kan zo al helemaal niet.
Je Arc moet rondom echt vrij zijn van obstakels om goed zijn werk te kunnen doen.
Ik zou hem OP het meubel leggen.
Spectral zegt dat ze daar een oplossing voor hebben, zie https://www.spectral.nl/sonos-arc-tv-meubel/:

“Dolby Atmos geluid op de juiste hoogte vanuit het soundbar tv-meubel.

Het klinkt geweldig en Spectral bewijst het met de mooiste soundbar tv-meubels, zodat jij een thuis kunt genieten van Dolby Atmos effecten met een Sonos Arc tv-meubel. Adembenemend geluid zonder zichtbare soundbar veilig verborgen achter de klep bespannen met akoestische stof.

Je plaatst de Sonos Arc of Beam op de universele soundbar adapter van Spectral. De adapter zorgt ervoor dat je de soundbar op de juiste hoogte in het soundbar meubel kunt plaatsen. Hiermee komen de Dolby Atmos geluidseffecten samen met de Trueplay™ tuning-technologie van Sonos helemaal tot zijn recht.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:55
Mooi! Totdat je ziet wat het moet kosten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWPVDW
The Inquisitor schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Nee, helaas is er een makkelijke verklaring waarom het niet werkt: Samsung doet niet aan passthrough van dolby vanaf externe bronnen. Met andere woorden: Alles dat via HDMI is aangesloten, gaat NIET Dolby uitsturen aan de spdif poort.

Er zijn 3 oplossingen:
1) Koop een nieuwe tv.... nee grapje. Maar je kunt de ingebouwde apps van de tv gebruiken, deze sturen wél Dolby Digital uit. Probeer het maar eens. Ik kan me echter goed voorstellen dat je dat niet wilt, want die smart apps zijn zo traag als stront.
2) Koop een HDMI extractor, waarbij een HDMI signaal wordt gesplitst in een nieuwe HDMI signaal én een SPDIF. Dit schijnt meestal wel te werken, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
3) Het kost wat moeite en gedoe en je moet het 'aandurven', maar jouw samsung model is te 'hacken'. Ik heb dit succesvol gedaan op het F model, maar H model is ook supported:

https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?t=8748

Je moet eerst de TV rooten (zie linkjes in dat topic) en uiteindelijk deze app erop zetten via ssh. Daarna zul je zien dat Dolby Digital ineens wél te selecteren is.
Dankjewel voor je reactie! Goed om te weten dat het probleem dus zit in de tv, die überhaupt geen Dolby Digital wil doorgeven vanaf externe bronnen..

Het 'hacken' van de tv zie ik niet meteen zitten, en m'n vriendin wil voorlopig nog niet aan een nieuwe tv (vanwege duurzaamheid: waarom vervangen als ie het nog prima doet?), dus ik heb eerst maar zo'n HDMI audio extractor besteld. Twee tientjes op Amazon, dat valt me mee.

Maar na het bestellen realiseerde ik me dat over een optische kabel alleen een DD-signaal gaat, en geen DD+ signaal. En als de Chromecast dan een DD+ signaal doorgeeft (zoals bij Netflix), vraag ik me af of dit als 5.1 doorkomt op de Sonos Beam .. Op Reddit lees ik wat topics dat dit bij Google TV's niet werkt. (En op Fire Sticks/Apple TV wel omdat die DD+ zouden kunnen omzetten naar DD). Ik ga het uitproberen in elk geval..!

(en intussen lobby'en voor een nieuwe TV :P)

Aanvulling: via de Plex-app is het gelukt om vanaf mijn Chromecast v2 Dolby Digital 5.1 geluid te krijgen op mijn Sonos Beam! Plex transcodeert vanzelf EAC3 naar AC3 zie ik.

Andere apps zoals Netflix geven inderdaad helaas alleen Stereo PCM door, ook met de HDMI Extractor. Jammer, maar voor nu ben ik al heel blij dat Plex het doet in Dolby Digital. Klinkt geweldig, met achter twee Play:3's! :)

[ Voor 8% gewijzigd door JWPVDW op 08-01-2022 19:20 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
hgwj1983 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:33:
Mooi! Totdat je ziet wat het moet kosten ;)
Ik heb er ook over gedacht toen ik mijn Beam aanschafte en we een nieuwe TV-kast wilden. Wat mij tegenhield was, naast de prijs, ook het feit dat de kast erg verbonden lijkt met het type speaker dat aanschaft. Zeker bij een connected speaker gaat de kast mogelijk langer mee dan de speaker……. Maar goed, ik heb dat niet meer nageplozen omdat ik niet over het eerste nadeel (de prijs) heen kwam. Uiteindelijk hebben we bij Hülsta iets gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSOg-B1A0S0APFlbftUkmAXRzv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crtpwO2AL4E7hrnVTkn9Q8GK.jpg?f=fotoalbum_large

Maar @U2psv zijn opstelling ziet er mooi uit! Ik ben benieuwd naar zijn ervaringen.

[ Voor 21% gewijzigd door Rallye op 08-01-2022 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
[Afbeelding]
Wat zonde van het prachtige geluid dat uit je Arc komt! Hoe mooi het er ook uitziet, je verprutst de geluidskwaliteit enorm…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
De link werkt niet hier, maar dit lijkt me een mooi stukje marketing. Het is een gegeven dat geluid niet door een meubel heen kan. De ARC is zo gebouwd dat speakers zijwaarts en opwaarts “stralen” om zo den surround effect te creëren, en dit draai je dus de nek om door hem in een meubel te plaatsen.

Verbeter me gerust als ik fout zit, maar volgens mij is dit een gegeven en kun je hier niet omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:51
EValentino schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:20:
[...]

De link werkt niet hier, maar dit lijkt me een mooi stukje marketing. Het is een gegeven dat geluid niet door een meubel heen kan. De ARC is zo gebouwd dat speakers zijwaarts en opwaarts “stralen” om zo den surround effect te creëren, en dit draai je dus de nek om door hem in een meubel te plaatsen.

Verbeter me gerust als ik fout zit, maar volgens mij is dit een gegeven en kun je hier niet omheen.
Zit een fout in die link zo te zien, maar dan krijg je o.a. deze afbeelding te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9o5zzHy13A7KbHe8UwS5C_4sHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UmxabdgQGoyliDMNb1mmsWaY.jpg?f=fotoalbum_large

Dit model lijkt dus eigenlijk de soundbar ietwat naar voren te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
renegrunn schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:26:
[...]

Zit een fout in die link zo te zien, maar dan krijg je o.a. deze afbeelding te zien:

[Afbeelding]

Dit model lijkt dus eigenlijk de soundbar ietwat naar voren te plaatsen?
Dan nog krijg je niet alle potentie uit een soundbar die het toch al moet hebben van "truucjes" om surround en/of Atmos eruit te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

EValentino schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:05:
[...]

Dan nog krijg je niet alle potentie uit een soundbar die het toch al moet hebben van "truucjes" om surround en/of Atmos eruit te persen.
Op deze manier gaat dat prima? De soundbar heeft geen obstakels aan de boven- / zijkant, dus doet 'ie gewoon wat 'ie moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Jeoh schreef op zondag 9 januari 2022 @ 23:26:
[...]

Op deze manier gaat dat prima? De soundbar heeft geen obstakels aan de boven- / zijkant, dus doet 'ie gewoon wat 'ie moet doen.
Het is al beter dan als hij achterin staat inderdaad, maar van wat ik kan zien op de foto is het nog steeds niet zoals ik het zelf graaf zou willen, maar ieder z'n ding natuurlijk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• merlin1201
Tja, om nou het kastje open te zetten om een film te kijken, net als met je kofferdeksel open de snelweg op, tis geen gezicht en daarbij de Arc mag gezien worden vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik denk dat de stof van het kastje het geluid wel doorlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
Rallye schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:03:
[...]

Spectral zegt dat ze daar een oplossing voor hebben, zie https://www.spectral.nl/sonos-arc-tv-meubel/:

“Dolby Atmos geluid op de juiste hoogte vanuit het soundbar tv-meubel.

Het klinkt geweldig en Spectral bewijst het met de mooiste soundbar tv-meubels, zodat jij een thuis kunt genieten van Dolby Atmos effecten met een Sonos Arc tv-meubel. Adembenemend geluid zonder zichtbare soundbar veilig verborgen achter de klep bespannen met akoestische stof.

Je plaatst de Sonos Arc of Beam op de universele soundbar adapter van Spectral. De adapter zorgt ervoor dat je de soundbar op de juiste hoogte in het soundbar meubel kunt plaatsen. Hiermee komen de Dolby Atmos geluidseffecten samen met de Trueplay™ tuning-technologie van Sonos helemaal tot zijn recht.”
Daarom juist voor Spectral gekozen weggewerkt en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
Ankh schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:22:
@Serena Daarnaast gaat het naar mijn idee redelijk resoneren..
Totaal niet door dat de Arc hangt in de meubel heb je daar geen last van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQRaeG6UykYf7My592MFKDF1pNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eGAworoBnsw079c6yORy57o2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door U2psv op 11-01-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Laatst online: 15-09 21:31
Als jullie zouden moeten kiezen tussen een Arc of een Beam gen 2 + twee Sonos One's. Wat zou dan jullie voorkeur hebben?

TV heeft HDMI 2.0a (ARC) zonder eARC. Woon in appartement met een relatief kleine woonkamer. Kijken aardig wat films en series. Zou hem ook gebruiken voor gamen (PS5). En regelmatig podcasts en dagelijks muziek via Spotify.

[ Voor 8% gewijzigd door LeBrun op 11-01-2022 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
LeBrun schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:38:
Als jullie zouden moeten kiezen tussen een Arc of een Beam gen 2 + twee Sonos One's. Wat zou dan jullie voorkeur hebben?

TV heeft HDMI 2.0a (ARC) zonder eARC. Woon in appartement met een relatief kleine woonkamer. Kijken aardig wat films en series. Zou hem ook gebruiken voor gamen (PS5). En regelmatig podcasts en dagelijks muziek via Spotify.
In een kleine woonkamer zou ik waarschijnlijk gaan voor een Beam + 2x One, want de surround speakers geven veel extra volume en laten het geluid ook veel groters klinken. Als je graag films en series kijkt is het eigenlijk wel een must om surround speakers te hebben.

Maar is nu een Arc kopen en later 2x One's kopen geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
The Inquisitor schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:15:
[...]

In een kleine woonkamer zou ik waarschijnlijk gaan voor een Beam + 2x One, want de surround speakers geven veel extra volume en laten het geluid ook veel groters klinken. Als je graag films en series kijkt is het eigenlijk wel een must om surround speakers te hebben.

Maar is nu een Arc kopen en later 2x One's kopen geen optie?
Dank voor het meedenken!

Arc + 2x One zou inderdaad nog beter zijn. Maar dat zou voor nu iets te ver gaan qua wat we eraan willen uitgeven. Als het in de smaak valt en we op een gegeven moment groter wonen zal ik daar zeker naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
LeBrun schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:39:
[...]

Dank voor het meedenken!

Arc + 2x One zou inderdaad nog beter zijn. Maar dat zou voor nu iets te ver gaan qua wat we eraan willen uitgeven. Als het in de smaak valt en we op een gegeven moment groter wonen zal ik daar zeker naar kijken.
Dan ga je met een Beam2x One ook zeker geen miskoop doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 22:48
The Inquisitor schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Dan ga je met een Beam2x One ook zeker geen miskoop doen :)
Dat denk ik ook!
Zou dit voor de omschreven situatie ook durven aanbevelen als het budget nog enigszins beperkt is (wel een Beam Gen2 nemen dan).

Ik heb zelf een Arc, maar wel een iets grotere woonkamer. Daarbij wilde ik het gewoon in 1x goed doen + de Arc oogt bij ons ook mooier icm de 55" OLED TV.

Het toevoegen van de 2x Ones als rears vond ik echt een goede toevoeging.
Als je wat budget issues hebt kan ik zeker aanbevelen om refurbished Ones direct bij Sonos te halen!

Sinds deze week hebben we er nog een Sub bij zelfs.. dat maakt het helemaal af.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis Blomaard op 11-01-2022 13:54 ]

iRacing Profile | My Rig | Twitch Account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
Goed om te horen! Ben erg benieuwd hoe het klinkt. Vast beter dan m'n Onkyo 5.1 setje van 11 jaar oud:
pricewatch: Onkyo HT-BD3415

En een flinke sprong in gebruiksgemak :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
WTF, vraag ik aan de Sonos bij een net iets te hard liedje via Spotify, Oké Google, wat is het volume?
Google antwoord me:"het volume is momenteel 8". Oké Google, zet het volume op 10.
Nou :( :( ik sprong na Google zijn hulpvaardigheid met mijn Arc + 2 One's en de Sub bijna tegen het plafond 8)7 , en de hond die sprong door de kamer van ellende. Wat een pleuris lawaai. Dat ding staat blijkbaar met volume 10 op maximaal. Gillen met Google zet volume uit of stil of zacht, doe iets....snel....
In paniek naar de Arc en op uit geduwd. Gelukkig zit daar nog wel een touchtoets voor op dat ding. Vanaf buiten met deuren dicht en hond in de tuin, de Sonos weer aangezet :-)
Goeie grutten het was weer rustig, nu wilde ik het volume op 12 procent zetten (oké Google..). Zegt Google dat hij het niet goed heeft verstaan. Ik durf bijna niet meer, Google help me :P
Geef me een draaiknop op dat ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik gebruik bijna altijd 'hey google, volume omhoog'....gaat prima. En anders de volumeknoppen bovenop...

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harold_S
..Christiaan.. schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:45:
Ik gebruik bijna altijd 'hey google, volume omhoog'....gaat prima. En anders de volumeknoppen bovenop...
Dat zou toch te verstaan moeten zijn zonder problemen. Ga ik daarna vragen op hoeveel procent hij staat. Ben benieuwd wat de stapjes zijn waarin hij dan stijgt. Thnx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik zeg altijd “10% harder”. Of meer…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Harold_S schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:48:
[...]

Dat zou toch te verstaan moeten zijn zonder problemen. Ga ik daarna vragen op hoeveel procent hij staat. Ben benieuwd wat de stapjes zijn waarin hij dan stijgt. Thnx voor de tip.
Ja, moet werken. Ik zeg ook weleens procenten, maar vaker hele getallen. 10 = 100%, dus de schaal loopt maar van 0-10, waarbij 0 mute is.

Maar ik vraag me af of je set al op 8 stond, want 80% is ook knetterhard, en dan zou je niet eens zo erg schrikken van 100% :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
Om deze reden heb ik het volume van de Soundbar / Sub combinatie beperkt in de app op 65%.. Dat is hard genoeg trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 14:48
Sinds eind december Sonos Arc (750 euro nieuw op vraag en aanbod Tweakers), Sub Gen 3 (768 euro Art&Craft) en 2 one SLs (368 euro Art&Craft) gekocht.

Erg tevreden met de geluidskwaliteit! Klinkt net iets boomier (bass op -3 en geluid sub wat lager gezet) dan mijn voorgaande losse Jamo speakers, Klipsch 100sw sub en Yamaha receiver.
Maar wat een ongelooflijk goede soundstage en gewoon degelijk geluid. Een grote meerwaarde voor TV, Series en Films. Ik ben alvast fan.

Enige probleem: Deze loopt naar mijn Sony XE9005 TV die enkel HDMI-ARC ondersteund. De Sony native apps Netflix, Disney+ en youtube werken goed (Inclusief Atmos over DD+) - geen tot weinig audio delay - maximum 10-30ms, bijna niet waarneembaar.

De aangesloten Apple TV 4k (HDMI naar Sony) daarentegen.. Deze veroorzaakt enorme lipsync issues (Infuse, Netflix, Disney+) met een typische audio delay van 100-250ms. Na uren en uren troubleshooting en tweaken van alle mogelijke settings, kabels, etc, heb ik het voorlopig opgelost door de audiodelay via de alternatieve mediaplayer app MrMC aan te passen. Afhankelijk van gebruikte codecs binnen de mediafiles moet ik deze dan soms nog wat adjusten, maar bij de meeste files is het rond de 240ms. Andere Apple TV media apps die geen aanpasbare audio delay hebben, zijn helaas niet meer nuttig.

Mijn hoop is dat dit probleem helemaal van de baan zal zijn bij aankoop van een eARC TV in de komende jaren. Voorheen, toen mijn Apple TV nog aangesloten was op de Yamaha receiver, had ik helemaal geen probemen lipsync issues.

Indien iemand een goede eARC TV kan aanraden die probleemloos samenwerkt met deze Sonos setup, hoor ik het graag. Lichte voorkeur voor Sony wegens superieure motion in film en serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Ik heb deze complete set in combinatie met een LG G1 en alles werkt naar behoren 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Waarez schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:05:

Indien iemand een goede eARC TV kan aanraden die probleemloos samenwerkt met deze Sonos setup, hoor ik het graag. Lichte voorkeur voor Sony wegens superieure motion in film en serie.
Wat je ook kan doen is deze er tussen plaatsen.
https://hdfury.com/product/4k-arcana-18gbps/
Daarmee kan je het signaal van apple tv rechtstreeks naar de Sonos sturen terwijl het audio return channel ook actief blijft.
Dus je kan en truehd content die je lokaal hebt staan streamen met de ATV en je tv geluid incl de apps naar de sonos sturen.
Het werkt bij mij uitsteken met mijn LG B8 en Shield Tv naar de Sonos arc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waarez
rsint schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:15:
[...]

Wat je ook kan doen is deze er tussen plaatsen.
https://hdfury.com/product/4k-arcana-18gbps/
Daarmee kan je het signaal van apple tv rechtstreeks naar de Sonos sturen terwijl het audio return channel ook actief blijft.
Dus je kan en truehd content die je lokaal hebt staan streamen met de ATV en je tv geluid incl de apps naar de sonos sturen.
Het werkt bij mij uitsteken met mijn LG B8 en Shield Tv naar de Sonos arc.
Yes, word inderdaad overal aangehaald als 'plijster' oplossing tot je een eARC TV hebt. Misschien zal ik maar eens overgaan tot de aankoop daarvan. Of ik kies voor de FeinTech VAX04101A - deze is toch wat goedkoper (159 vs 224 euro) en heeft ook ingebouwde switch.

Ik lees wel dat er af en toe problemen voorkomen met zulke apparaten. Denk aan sound hiccups (disconnect en restart om het op te lossen), geen beeld voor enkele seconden, HDMI-CEC die niet altijd goed de ATV uitschakelt bij uitschakeling TV. Verloopt dit bij jou steeds vlekkeloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Waarez schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:31:
[...]

Yes, word inderdaad overal aangehaald als 'plijster' oplossing tot je een eARC TV hebt. Misschien zal ik maar eens overgaan tot de aankoop daarvan. Of ik kies voor de FeinTech VAX04101A - deze is toch wat goedkoper (159 vs 224 euro) en heeft ook ingebouwde switch.

Ik lees wel dat er af en toe problemen voorkomen met zulke apparaten. Denk aan sound hiccups (disconnect en restart om het op te lossen), geen beeld voor enkele seconden, HDMI-CEC die niet altijd goed de ATV uitschakelt bij uitschakeling TV. Verloopt dit bij jou steeds vlekkeloos?
Je moet voor jezelf goed nagaan op welke termijn je een andere TV wilt en wat je budget is.
Een apparaatje als dit wordt straks overbodig en gaat weer ten koste van je budget.

Heb je overigens ook de audio delay settings van Sonos ook gecheckt en aangepast waar mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
Dennis Blomaard schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:45:
[...]

Je moet voor jezelf goed nagaan op welke termijn je een andere TV wilt en wat je budget is.
Een apparaatje als dit wordt straks overbodig en gaat weer ten koste van je budget.

Heb je overigens ook de audio delay settings van Sonos ook gecheckt en aangepast waar mogelijk?
Jaja, letterlijk alle combinaties geprobeerd zowel op Apple TV alsop de Sony TV - uren en uren en uren aan gespendeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Waarez schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:58:
[...]

Jaja, letterlijk alle combinaties geprobeerd zowel op Apple TV alsop de Sony TV - uren en uren en uren aan gespendeerd.
Oké, vandaar dat ik het even vroeg.
Je gaf enkel Apple TV en Sony TV aan, dus wist niet in hoeverre je in de Sonos app ook al met de vertraging gespeeld had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
Dennis Blomaard schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:39:
[...]

Oké, vandaar dat ik het even vroeg.
Je gaf enkel Apple TV en Sony TV aan, dus wist niet in hoeverre je in de Sonos app ook al met de vertraging gespeeld had
:-). Het is een gedoe allemaal. Maar oplossing is in ieder geval in zicht en de tussenoplossingen doen hun werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
Waarez schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:31:
[...]

Behalve een vertraging soms met het inschakelen van beeld als ik 4k hdr met true-hd stream is het allemaal stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:04
Wij zijn van plan om thuis een cinewall te (laten) bouwen en de TV en haard daarin te verwerken. Tot op heden gebruik ik een Heos soundbar (DHT-S716H) i.c.m. twee Heos 1 als rears. Dit geeft eigenlijk best een goed geluid. Echter neig ik nu toch naar wat anders. Met name omdat:
  • Het inbouwen van een soundbar is niet optimaal. Eigenlijk ongeacht welk merk, maar vaak hebben ze speakers die naar boven of de zijkant gericht zijn.
  • De app etc van Heos is gebrekkig. Op een paar andere plekken in huis heb ik later Sonos gekocht en dat werkt erg prettig.
Als we dan zo'n cinewall maken zit je toch een flink aantal jaar vast aan de apparatuur die je kiest, omdat je alles om maat inbouwt. Vandaar dat ik nu toch zit te kijken een Sonos Amp i.c.m. twee in-wall speakers die ik dan bedraad inbouw in de cinewall. De frontjes zijn te spuiten met de juiste lak, dus dan vallen ze niet echt op. Voor achter en het surround geluid zou ik dan twee Sonos 1 of 3 willen ophangen. Echter moeten deze dan wel draadloos werken. Zo heb ik nu mijn huidige Heos set ook.

We luisteren niet of nauwelijks muziek, het gaat vooral om TV geluid. Verder gebruken we een AppleTV voor het signaal van Netflix, NlZiet, etc. En hebben een LG Oled TV uit 2019.

Is deze opstelling een haalbaar en handig idee of hebben jullie andere suggesties?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik heb 2 'plankjes' van IKEA als rears. Dat is wel mooi als je toch met muren en zo bezig bent. Geen draden zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
Ik heb al een ARC en ik weet niet betrouwbaar dit is, dus op eigen risico, maar een witte sonos ARC voor 530 euro op amazon.de voor wie nog zoekt.
https://www.amazon.de/-/n...?pd_rd_i=B0883M3PJB&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
wel heel goedkoop. tip gebruik een creditcard dan is het verzekerd
Overigens zijn deze gebruikt

[ Voor 18% gewijzigd door merlin1201 op 14-01-2022 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
GAEvakYD schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:49:
Wij zijn van plan om thuis een cinewall te (laten) bouwen en de TV en haard daarin te verwerken. Tot op heden gebruik ik een Heos soundbar (DHT-S716H) i.c.m. twee Heos 1 als rears. Dit geeft eigenlijk best een goed geluid. Echter neig ik nu toch naar wat anders. Met name omdat:
  • Het inbouwen van een soundbar is niet optimaal. Eigenlijk ongeacht welk merk, maar vaak hebben ze speakers die naar boven of de zijkant gericht zijn.
  • De app etc van Heos is gebrekkig. Op een paar andere plekken in huis heb ik later Sonos gekocht en dat werkt erg prettig.
Als we dan zo'n cinewall maken zit je toch een flink aantal jaar vast aan de apparatuur die je kiest, omdat je alles om maat inbouwt. Vandaar dat ik nu toch zit te kijken een Sonos Amp i.c.m. twee in-wall speakers die ik dan bedraad inbouw in de cinewall. De frontjes zijn te spuiten met de juiste lak, dus dan vallen ze niet echt op. Voor achter en het surround geluid zou ik dan twee Sonos 1 of 3 willen ophangen. Echter moeten deze dan wel draadloos werken. Zo heb ik nu mijn huidige Heos set ook.

We luisteren niet of nauwelijks muziek, het gaat vooral om TV geluid. Verder gebruken we een AppleTV voor het signaal van Netflix, NlZiet, etc. En hebben een LG Oled TV uit 2019.

Is deze opstelling een haalbaar en handig idee of hebben jullie andere suggesties?
Klinkt zeker haalbaar, maar ik vraag me af wat je verstaat onder draadloze rears. De One heeft sowieso een voedingskabel nodig en optioneel een ethernet kabel.

Je Heos 1 is daarom wel beter in jouw gewenste situatie, want dan kun je een accu pack aansluiten (het telkens opladen etc zou mij overigens vrij snel tegen gaan staan, maar dat is ieder voor zich)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Dennis Blomaard schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:37:
[...]

Klinkt zeker haalbaar, maar ik vraag me af wat je verstaat onder draadloze rears. De One heeft sowieso een voedingskabel nodig en optioneel een ethernet kabel.

Je Heos 1 is daarom wel beter in jouw gewenste situatie, want dan kun je een accu pack aansluiten (het telkens opladen etc zou mij overigens vrij snel tegen gaan staan, maar dat is ieder voor zich)
Ja ik bedoel draadloos voor het signaal. Ik heb op hoogte twee buisjes uit de muur komen waar nu de stroom voor de Heos 1 uitkomt. Daar kan ik voor de Sonos 1 of 3 een ook een stroomkabel intrekken.

Maar ik kan die twee draadloze Sonos 1/3 dus wel verbinden aan de Sonos AMP en daarmee een surround set vormen?

AppleTv -->
LG TV -->
Sonos Amp -->
-twee bedrade In-wall boxen en
-twee Sonos 1/3 via Wifi.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
GAEvakYD schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:33:
[...]

Ja ik bedoel draadloos voor het signaal. Ik heb op hoogte twee buisjes uit de muur komen waar nu de stroom voor de Heos 1 uitkomt. Daar kan ik voor de Sonos 1 of 3 een ook een stroomkabel intrekken.

Maar ik kan die twee draadloze Sonos 1/3 dus wel verbinden aan de Sonos AMP en daarmee een surround set vormen?

AppleTv -->
LG TV -->
Sonos Amp -->
-twee bedrade In-wall boxen en
-twee Sonos 1/3 via Wifi.
Had je al wel op de site van Sonos gekeken?
Daar staat namelijk gewoon wat de mogelijkheden zijn 🙂 incl surround

https://www.sonos.com/nl-nl/shop/amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Dennis Blomaard schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:36:
[...]

Had je al wel op de site van Sonos gekeken?
Daar staat namelijk gewoon wat de mogelijkheden zijn 🙂 incl surround

https://www.sonos.com/nl-nl/shop/amp
Yes en niet direct het antwoord gevonden. Maar ik zal straks nog eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

rsint schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:10:
Ik heb al een ARC en ik weet niet betrouwbaar dit is, dus op eigen risico, maar een witte sonos ARC voor 530 euro op amazon.de voor wie nog zoekt.
https://www.amazon.de/-/n...?pd_rd_i=B0883M3PJB&psc=1
Even gekeken maar hij staat er al niet meer. Om nu voor 899 een 2e hands Arc op Amazon te kopen...+ een par tientjes verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb vandaag een Sonos Beam gen 2 toegevoegd aan m'n Sony tv. Aangesloten op de ARC HDMI poort en dat werkt in principe goed. Ik zie alleen niet bij Netflix (bv. Okja) en bij m'n Xbox Series X geen Dolby Atmos. Kwam bij dit artikel op Sonos dit tegen: https://support.sonos.com/s/article/4844?language=nl_NL

En de tv heeft geen eARC, maar zou toch nog wel Atmos verwachten. Is er nog iets dat ik kan checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Walkman schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:44:
Heb vandaag een Sonos Beam gen 2 toegevoegd aan m'n Sony tv. Aangesloten op de ARC HDMI poort en dat werkt in principe goed. Ik zie alleen niet bij Netflix (bv. Okja) en bij m'n Xbox Series X geen Dolby Atmos. Kwam bij dit artikel op Sonos dit tegen: https://support.sonos.com/s/article/4844?language=nl_NL

En de tv heeft geen eARC, maar zou toch nog wel Atmos verwachten. Is er nog iets dat ik kan checken?
Heb je op je televisie ook gekeken naar de Passthrough opties en staan die juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 14:54

sn0ww

Goet is niet goed.

Walkman schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:44:

En ondersteund je TV ook Dolby Atmos?

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
sn0ww schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:23:
[...]

En ondersteund je TV ook Dolby Atmos?
DD+ doorgifte is genoeg toch?
Voor de atmos van streaming video wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
rsint schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:49:
[...]

DD+ doorgifte is genoeg toch?
Voor de atmos van streaming video wel in ieder geval.
Heb een Sony KD-55XF9005 en lees dat Atmos via DD+ mogelijk zou moeten zijn. Zojuist nog de geluidsinstellingen gecontroleerd op de ARC HDMI en dat staat op DD+.

[ Voor 21% gewijzigd door Walkman op 18-01-2022 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
Neem ik even aan dat je streamings abbo binnen de juiste tier valt (4k en atmos), en dat je een film kiest met atmos.
Wat staat er als je in de sonos app naar instellingen > systeem > over mijn systeem , gaat en dan kijkt wat er bij de Beam staat wanneer je een atmos film streamt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Walkman schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:06:
[...]

Heb een Sony KD-55XF9005 en lees dat Atmos via DD+ mogelijk zou moeten zijn. Zojuist nog de geluidsinstellingen gecontroleerd op de ARC HDMI en dat staat op DD+.
Heb je ook een optie om deze setting op Automatisch te zetten? En evt al geprobeerd? Ter aanvulling van de bovenstaande post om te checken welk signaal in de Sonos App weergegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Ik heb van Netflix inderdaad niet het abbonement met 4K en Atmos, maar heb daarnaast ook Disney+ en Prime. Heb op die apps zitten zoeken, maar kan geen enkele film met Atmos vinden. Nu las ik op avforums dat dat eind vorig jaar een probleem was met de Disney+ app (liet alleen 5.1 zien en dat lijkt bij mij nog steeds het geval) en in de Prime app zie ik ook 5.1 content. Dus vraag me af of het misschien met de firmware van de TV te maken zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Walkman schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:10:
Ik heb van Netflix inderdaad niet het abbonement met 4K en Atmos, maar heb daarnaast ook Disney+ en Prime. Heb op die apps zitten zoeken, maar kan geen enkele film met Atmos vinden. Nu las ik op avforums dat dat eind vorig jaar een probleem was met de Disney+ app (liet alleen 5.1 zien en dat lijkt bij mij nog steeds het geval) en in de Prime app zie ik ook 5.1 content. Dus vraag me af of het misschien met de firmware van de TV te maken zou kunnen hebben.
https://hd-report.com/list-of-movies-tv-shows-on-disney/

Om nog wat verder te zoeken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Walkman kun je niet één van deze afspelen?

https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Die lijst heb ik gebruikt, maar bij Aladdin staat gewoon 5.1

Zal één van de Dolby Trailer downloaden en proberen om te zien wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 07:24
Noob-vraag:

Klopt het dat, als ik mijn Sonos Playbar vervang door een Sonos ARC, alsnog geen Dolby Atmos krijg (via bijv Netflix 4K abo/source) omdat mijn OLED (LG 65C8) de bottleneck is vanwege het niet hebben van HDMI eARC?

Huidige opstelling nu: Playbar, 2x Play1s, Sub G1

[ Voor 10% gewijzigd door -Muncky- op 19-01-2022 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
In principe is dat een LG-vraag. Van welke bron wil je Atmos hebben? Want als je alleen apps op je TV gebruikt, is HDMI-ARC genoeg - zie hierboven: je krijgt dan compressed Atmos via een DD+ stream. Geen idee of je TV (of de apps daarop) dat wel kunnen.
Speel je vanaf een externe bron, zoals een BD-speler, die uncompressed Atmos geeft, dan heb je wel eARC nodig (of een HDFury Arcana).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:46

RnB

Kan iemand met dezelfde apparatuur bevestigen dat het niet mogelijk is om zowel Dolby Atmos, als Dolby Digital 5.1 te kunnen krijgen zonder een handmatige actie in de instellingen van de Apple TV (Audio Format naar Auto voor Atmos, naar DD 5.1 voor DD 5.1)?

Apparatuur betreft een LG C9, Apple TV 4K, Sonos ARC, 2x Sonos One en 2x Sonos Sub.

Ik kan in dit topic helaas geen sluitend antwoord vinden en ook op het web lees ik vooral dat het niet mogelijk is door het ontbreken van Multi Channel LPCM van de ARC. Maar als ik hierop zoek, lees ik dat de ARC dit wel ondersteunt na een software update. I don’t get it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
RnB schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:09:
Kan iemand met dezelfde apparatuur bevestigen dat het niet mogelijk is om zowel Dolby Atmos, als Dolby Digital 5.1 te kunnen krijgen zonder een handmatige actie in de instellingen van de Apple TV (Audio Format naar Auto voor Atmos, naar DD 5.1 voor DD 5.1)?

Apparatuur betreft een LG C9, Apple TV 4K, Sonos ARC, 2x Sonos One en 2x Sonos Sub.

Ik kan in dit topic helaas geen sluitend antwoord vinden en ook op het web lees ik vooral dat het niet mogelijk is door het ontbreken van Multi Channel LPCM van de ARC. Maar als ik hierop zoek, lees ik dat de ARC dit wel ondersteunt na een software update. I don’t get it.
Snap nog niet helemaal wat je bedoelt.. als je TV op Auto Passthrough staat en je Apple TV ook, dan moet het toch automatisch goed komen? Heb zelf geen Apple TV, wel een G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:46

RnB

Nope, dan gaat het dus mis.
Dolby Atmos materiaal komt goed binnen, maar DD 5.1 komt binnen als Stereo PCM.
Verander ik de Auto setting naar DD 5.1 op de Apple TV, dan komt DD 5.1 goed binnen, maar heb ik geen Dolby Atmos meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
-Muncky- schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:44:
Noob-vraag:

Klopt het dat, als ik mijn Sonos Playbar vervang door een Sonos ARC, alsnog geen Dolby Atmos krijg (via bijv Netflix 4K abo/source) omdat mijn OLED (LG 65C8) de bottleneck is vanwege het niet hebben van HDMI eARC?

Met mijn LG B8 werkt dat inderdaad gewoon via de native apps en DD+ Atmos, dus ja dat zou met een C8 ook moeten werken.
Voor True HD atmos zoals op blu-ray's moet je eArc hebben of het signaal splitsen met een hdfury arcana oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

-Muncky- schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:44:
Noob-vraag:

LGOLED55E8 met alleen hdmi arc via netflix.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVtznxReUtZIi2fHtip8qSZaEVA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p3eybtriDY4tkko6RQ3xY0Qu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
Bewaren jullie de dozen van de Sonos speakers.
Het is best een verzameling van een hoop karton, zeker de sub en Arc, maar ze zijn eigenlijk te mooi om weg te gooien :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Harold_S schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:46:
Het is best een verzameling van een hoop karton, zeker de sub en Arc, maar ze zijn eigenlijk te mooi om weg te gooien :-)
Gewoon bij het oud papier gekiept. Neemt veel te veel plek in. Zie zelfs mensen die ze op Marktplaats zetten. Wat moet je er in hemelsnaam nog mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zou ze alleen de eerste 14 dagen bewaren (bedenktijd) of als je iemand bent die heel snel weer wisselt van audio opstelling en hem dus inclusief originele doos weer wil verkopen. Komt de tweedehands waarde altijd wat ten goede.

Anders gewoon wegflikkeren, lomp grote dozen waar je echt niks aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Serena schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:48:
[...]

Gewoon bij het oud papier gekiept. Neemt veel te veel plek in. Zie zelfs mensen die ze op Marktplaats zetten. Wat moet je er in hemelsnaam nog mee?
Kun je een paar dozen voor 50 euro kopen en op social media net doen alsof je een hele Sonos-setup hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
Jeoh schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:25:
[...]

Kun je een paar dozen voor 50 euro kopen en op social media net doen alsof je een hele Sonos-setup hebt gekocht.
Zal toch niet waar zijn mag ik hopen. Dat is wel heel triest. 8)7 :P
Maar voor 50 euro wil ik ze best wegdoen. Z.g.a.n. :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Als je de ruimte hebt (op zolder, achter de schuine kant). Toen ik mijn oude Marantz set up incl. speakers verkocht heb was het erg handig dat ik de dozen nog had. Maar TV-dozen gooi ik wel weg……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:10
Aangezien ik niet goed weet waar ik het kwijt moet en het toch gericht op Sonos is.
Ik sta op het punt een Sonos cinema set te bestellen, maar ik twijfel tussen HiFi Klubben en MediaMarkt.

De MediaMarkt vind ik persoonlijk een rot winkel, aangezien het dozen schuiven en geen service winkel is, maar ik heb er wel ervaringen mee.

HiFi Klubben daarentegen geeft 5 jaar garantie, maar heb hier geen ervaringen mee. Ik zie wel bij de reviews dat de klantenservice niet per se uitstekend is.

Ik neig het meeste naar HiFi Klubben, allereerst vanwege het niet hoeven kopen bij MediaMarkt, maar daarnaast ook door de 5 jaar garantie. Maar ben benieuwd of er mensen hier ervaringen hebben verder. Via het zoeken kwam ik niet gek veel tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
reputatio schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:19:
Aangezien ik niet goed weet waar ik het kwijt moet en het toch gericht op Sonos is.
Ik sta op het punt een Sonos cinema set te bestellen, maar ik twijfel tussen HiFi Klubben en MediaMarkt.

De MediaMarkt vind ik persoonlijk een rot winkel, aangezien het dozen schuiven en geen service winkel is, maar ik heb er wel ervaringen mee.

HiFi Klubben daarentegen geeft 5 jaar garantie, maar heb hier geen ervaringen mee. Ik zie wel bij de reviews dat de klantenservice niet per se uitstekend is.

Ik neig het meeste naar HiFi Klubben, allereerst vanwege het niet hoeven kopen bij MediaMarkt, maar daarnaast ook door de 5 jaar garantie. Maar ben benieuwd of er mensen hier ervaringen hebben verder. Via het zoeken kwam ik niet gek veel tegen.
Dan lekker bij Hifi Klubben doen. Je beantwoord wel een beetje je eigen vraag haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reputatio
DennusB schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:25:
[...]

Dan lekker bij Hifi Klubben doen. Je beantwoord wel een beetje je eigen vraag haha
Zeker waar haha. Het is natuurlijk altijd zo dat mensen slechte verhalen hebben over bepaalde winkels.
Wilt niet altijd iets zeggen, maar met zo'n grote aankoop neem je altijd het zekere voor het onzekere.

Maar aangezien MediaMarkt er sowieso vrij bekend om staat, zou je bijna zeggen dat het alleen maar beter kan (don't want to jinx it)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JWPVDW

Vorige maand een Sonos beam 2nd gen besteld bij Hifi Klubben voor 499 euro, inderdaad ook voor de 5 jaar garantie, wel zo prettig. Nu is die daar ineens 412 euro. Net via WhatsApp een berichtje gestuurd en het verschil storten ze terug, lieten ze meteen weten. Hele snelle en fijne klantenservice in mijn ervaring. De bezorging kan wel soms langer duren omdat ze veel versturen vanuit Denemarken. (Dat staat dan wel bij het artikel aangegeven)

Shopreview ook gezien?
https://tweakers.net/shop...hifi-klubben/shopreviews/

[ Voor 3% gewijzigd door JWPVDW op 24-01-2022 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik bewaar ze omdat Sonos net zoals Apple best wel resale-value heeft. En ik heb de ruimte ervoor. Ik heb de sub doos gevuld met de Amp doos. De Ikea dingen bewaar ik niet de doos van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Heb je een electronicazaak om de hoek die je kunt supporten? Zo heb ik mijn set ook bij elkaar gespaard. Wellicht kun je wat garantie bijdingen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reputatio
..Christiaan.. schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:12:
[...]

Heb je een electronicazaak om de hoek die je kunt supporten? Zo heb ik mijn set ook bij elkaar gespaard. Wellicht kun je wat garantie bijdingen?
Ook een goed idee inderdaad, echter zit hier geen lokale elektronicazaak met deze producten.
De dichtstbijzijnde is de MediaMarkt :+, en dan gun ik het HiFI Klubben meer.
JWPVDW schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:31:
[...]

Vorige maand een Sonos beam 2nd gen besteld bij Hifi Klubben voor 499 euro, inderdaad ook voor de 5 jaar garantie, wel zo prettig. Nu is die daar ineens 412 euro. Net via WhatsApp een berichtje gestuurd en het verschil storten ze terug, lieten ze meteen weten. Hele snelle en fijne klantenservice in mijn ervaring. De bezorging kan wel soms langer duren omdat ze veel versturen vanuit Denemarken. (Dat staat dan wel bij het artikel aangegeven)

Shopreview ook gezien?
https://tweakers.net/shop...hifi-klubben/shopreviews/
Klinkt goed! Shopreviews inderdaad ook gezien, maar het waren er niet veel en blij klantenservice stonden bij de meeste niet hoge cijfers. Vandaar dat ik ging twijfelen.

Inmiddels besteld bij HiFi Klubben en afwachten. Ben erg benieuwd naar de set (vooral de Arc, ouders hebben de oude Playbar).

Mochten trouwens meerdere ook bestellen bij HiFi Klubben, vanochtend stond op de website dat de Arc een langere levertijd had. Dat is inmiddels niet meer zo, maar ik kan bevestigen dat na bestelling je toch een mail krijgt dat hij vertraagt is en het 3-5 werkdagen kan duren :+. Voor mij geen probleem, maar misschien voor anderen wel.

[ Voor 61% gewijzigd door reputatio op 24-01-2022 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Stuk beter dan de 3 maanden die het een jaar geleden duurde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:34
Afgelopen week de twee IKEA speakertjes naar de woonkamer verhuisd voor de gein, om aan te sluiten als surrounds bij de Beam.

Ze staan wat maf opgesteld door een creatieve indeling van de woonkamer (linker speaker staat achter me en de rechter speaker staat hoeks rechts naast me), maar dat mocht de pret niet drukken bij de film Interstellar. Wowie.

Die blijven daar lekker staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Nero22 op 24-01-2022 22:11 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nero22 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:10:
Afgelopen week de twee IKEA speakertjes naar de woonkamer verhuisd voor de gein, om aan te sluiten als surrounds bij de Beam.

Ze staan wat maf opgesteld door een creatieve indeling van de woonkamer (linker speaker staat achter me en de rechter speaker staat hoeks rechts naast me), maar dat mocht de pret niet drukken bij de film Interstellar. Wowie.

Die blijven daar lekker staan.
Ja voor rears zijn die ikea dingen echt dikke prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Vandaag de Five´s binnen gekregen, klinkt een stuk mooier dan de play 1.
Zit best een beetje power is, wat wel opvalt is dat de sub minder aanwezig is dan met de play 1.
Die ga ik een ander plekje in de kamer geven.

Voor de five´s wil ik een standaard aanschaffen (wit) heb een beetje zitten google-en en kwam deze tegen https://vebos.nl/vebos-st...ve-wit-set-verticaal.html
Zijn er tweakers die ervaring met deze of andere standaards hebben?

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:37

Saven

Administrator

reputatio schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Ook een goed idee inderdaad, echter zit hier geen lokale elektronicazaak met deze producten.
De dichtstbijzijnde is de MediaMarkt :+, en dan gun ik het HiFI Klubben meer.
Voor de 5 jaar garantie zou ik niet per se voor Klubben kiezen. Ik ben bang dat die winkel niet nog 5 jaar bestaat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Sonos 14.0 is uit. Op het eerste gezicht geen grote wijzigingen, ook niet in de release notes. Beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 08:48
Jeoh schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:26:
Sonos 14.0 is uit. Op het eerste gezicht geen grote wijzigingen, ook niet in de release notes. Beetje raar.
Ik zag het ja, enige dat ze zeggen is;
You can now initiate the account deletion process from the Sonos S2 app for iOS.
Bug fixes and performance enhancements.

Maar misschien komt er dan binnenkort nog iets bij en is dit de eerste stap? 😛

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:25

OMX2000

By any means necessary...

Is er nog een kans dat de zwarte Arcs ergens op voorraad gaan komen voor 825 euro? Ik was weer eens te laat met reageren.

My bad, hoort niet hier thuis.

[ Voor 15% gewijzigd door OMX2000 op 26-01-2022 08:27 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Pagina: 1 ... 132 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.