Goed te lezen dat er meer mensen zijn die of overwegen, of zijn overgestapt van een meer traditionele setup.
Ik ben ook op zoek naar een systeem wat mijn oude audio systeem kan vervangen. We hebben de woning verbouwd en willen eigenlijk niet meer die grote staanders in de woonkamer, simpelweg omdat het eigenlijk niet past qua beschikbare ruimte en ik (of vooral mijn vriendin

) wil niet meer al die kabels langs de plinten enzo.
Ik wil dus mijn oude Marantz + Dali speakerset (2 zuilen voor, center speaker en 2 bookshelf surround speakers) vervangen door bijvoorbeeld Sonos.
Een andere die op mijn lijstje staat is Bluesound, dat ziet er ook veelbelovend uit.
Mijn setup is voor mij 'Music first' en 'Movies second'.
Daarnaast draai ik graag lp's, dus er moet ook weer een platenspeler op aangesloten worden.
Nu twijfel ik ernstig of een Sonos ARC icm de subwoofer en 2 one's als surround speakers mijn oude set kan evenaren qua geluid.
Hoe is jullie ervaring hierin en dat met name als het gaat om muziek luisteren, ik luister veel rock/blues/hardrock/metal. Muziek is voor mij echt een hobby, ben dus liefhebber en vind het erg belangrijk dat het goed klinkt.
Een andere optie die ik overweeg is de Sonos amp icm een paar nieuwe goede bookshelf speakers.
De Sonos Five (2 stuks in stereo) valt toch af denk ik aangezien die geen enkele manier bieden volgens mij om fatsoenlijk te gebruiken voor films (ik wil iets waar eArc op kan met HDMI).
Iemand tips / ervaringen ?