Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 131 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik sta op het punt om een nieuwe soundbar te kopen en ik heb de Sonos ARC op het oog. Wat voor mij het allerbelangrijkste is is dat een soundbar haarscherp laat horen uit welke richting het geluid vandaan komt. Hoe zit dat bij deze soundbar. Ik heb nu een Samsung MS650, en daar komt het geluid (hoe goed ook) echt enkel van voren. Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen. Kun je daadwerkelijk als je YouTube, Netflix of tv aan het kijken bent horen uit welke richting het komt. Links en rechts moet daarin echt hoorbaar zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door BramViking op 13-12-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:47
BramViking schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:30:
Ik sta op het punt om een nieuwe soundbar te kopen en ik heb de Sonos ARC op het oog. Wat voor mij het allerbelangrijkste is is dat een soundbar haarscherp laat horen uit welke richting het geluid vandaan komt. Hoe zit dat bij deze soundbar. Ik heb nu een Samsung MS650, en daar komt het geluid (hoe goed ook) echt enkel van voren. Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen. Kun je daadwerkelijk als je YouTube, Netflix of tv aan het kijken bent horen uit welke richting het komt. Links en rechts moet daarin echt hoorbaar zijn.
Ik heb de Arc nu een jaar en ja dat geluid komt waar het vandaan moet komen wat mij betreft. Je hoort duidelijk van welke kant.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
tcviper schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:33:
[...]

Ik heb de Arc nu een jaar en ja dat geluid komt waar het vandaan moet komen wat mij betreft. Je hoort duidelijk van welke kant.
Dat is wel goed om te horen. Valt me alleen op dat men dat ding nu voor €999 aanbiedt terwijl de adviesprijs €899,- moet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
BramViking schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:42:
[...]

Dat is wel goed om te horen. Valt me alleen op dat men dat ding nu voor €999 aanbiedt terwijl de adviesprijs €899,- moet zijn.
Die prijs van €999,- klopt hoor. Sonos heeft een tijdje terug de prijzen van alle speakers verhoogd. Vanwege de globale chip-tekorten. Zie hier. Een paar voorbeelden:

Arc: 899 --> 999 euro (+100)
Sub: 799 --> 849 euro (+ 50)
Five: 579 --> 599 euro (+ 20)

[ Voor 8% gewijzigd door Masimo op 13-12-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-08 21:37
@Masimo
Ja, ik zat even in de instellingen te kijken van me orbi en daar werd de roam geweigerd op een of andere manier.
Wanneer ik de roam toestemming gaf kon ik me sub wel weer aansluiten.
Heel erg vreemd.

@BramViking wanneer je al Sonos producten heb kan je in aanmerking komen voor upgrade korting dat scheelt toch weer 15%.

[ Voor 24% gewijzigd door stewiegriffin op 14-12-2021 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
stewiegriffin schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:58:
@Masimo
Ja, ik zat even in de instellingen te kijken van me orbi en daar werd de roam geweigerd op een of andere manier.
Wanneer ik de roam toestemming gaf kon ik me sub wel weer aansluiten.
Heel erg vreemd.

@BramViking wanneer je al Sonos producten heb kan je in aanmerking komen voor upgrade korting dat scheelt toch weer 15%.
Dus ik zou een Sonos one kunnen kopen en daarna de ARC met 15% korting? Is dat via de website van Sonos?

[ Voor 3% gewijzigd door BramViking op 14-12-2021 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stewiegriffin
BramViking schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:52:
[...]

Dus ik zou een Sonos one kunnen kopen en daarna de ARC met 15% korting? Is dat via de website van Sonos?
Ik durf zo niet te zeggen welke boxen er in aanmerking komen voor die upgrade korting, zou je even moeten opzoeken.
Ik heb het gekregen bij 2x play 1 en bij me beam maar goed daar zijn dan ook nieuwere versies van beschikbaar.
Heb nu 3x 15% korting uiteraard kan je deze niet tegelijk gebruiken.

Weet niet of je al surround heb maar anders voldoen die play 1 zeker daarvoor.
Koop je er daar twee van en daarna de arc.

Dit is puur mijn mening, maar ik denk dat het zonde is als je alleen de arc heb, echter moet dit wel in je budget passen maar ik vind het echt wereld van verschil maken met of zonder surround boxen.

Begrijp me niet verkeerd de arc is een fantastische soundbar, als je geen geld heb of ruimte voor surround sound heb, zou ik zeker alsnog de arc kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
stewiegriffin schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:29:
[...]

Ik durf zo niet te zeggen welke boxen er in aanmerking komen voor die upgrade korting, zou je even moeten opzoeken.
Ik heb het gekregen bij 2x play 1 en bij me beam maar goed daar zijn dan ook nieuwere versies van beschikbaar.
Heb nu 3x 15% korting uiteraard kan je deze niet tegelijk gebruiken.

Weet niet of je al surround heb maar anders voldoen die play 1 zeker daarvoor.
Koop je er daar twee van en daarna de arc.

Dit is puur mijn mening, maar ik denk dat het zonde is als je alleen de arc heb, echter moet dit wel in je budget passen maar ik vind het echt wereld van verschil maken met of zonder surround boxen.

Begrijp me niet verkeerd de arc is een fantastische soundbar, als je geen geld heb of ruimte voor surround sound heb, zou ik zeker alsnog de arc kopen.
De upgrade korting is alleen van toepassing op oudere soundbars. Daarnaast is geld geen probleem, anders zou je überhaupt niet naar een soundbar van €1000,- euro moeten kijken :+. Bij mij gaat het erom dat ik een hekel heb aan kabels. Dus ik zoek naar de beste surround oplossing met de minste kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
BramViking schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:16:
[...]

De upgrade korting is alleen van toepassing op oudere soundbars. Daarnaast is geld geen probleem, anders zou je überhaupt niet naar een soundbar van €1000,- euro moeten kijken :+. Bij mij gaat het erom dat ik een hekel heb aan kabels. Dus ik zoek naar de beste surround oplossing met de minste kabels.
Whaha touché, heb je een goed punt.
Ja ik kan je dan alleen maar Sonos aanraden.
Wanneer je het aanschaf zorg dat je tv op de goede geluid settings staat want dat maakt een wereld van verschil, dat had ik dus ook whaha oeps.

Kan je de sub ook echt aanraden echter is die ook niet goedkoop, maar een arc met 2 boxen achter en sub is wel erg mooi hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:56

dawauz

XboX live : DaWauZ

sebastius schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:00:
@dawauz ik heb al mijn symfonisken via ethernet aangesloten want ik werd er gek van bij sommige speakers in huis.
Ik ook nu 1, die geeft het nu door aan de draadloze in de badkamer.

Heb dit staatje, echt ze staan 6 meter uit elkaar, 2 deuren dat wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bf-VM5W9aoTa3LoO4GwFdMiiIMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8KvHgBGnFzMw3ZAl6IiQrWh.jpg?f=fotoalbum_large

Een dag later trouwens geel en rood

XboX live : DaWauZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:39

..Christiaan..

..zwll..

BramViking schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:16:
[...]

Dus ik zoek naar de beste surround oplossing met de minste kabels.
Ik heb hier al een aantal jaren surround incl sub. Eerst met playbar en sinds 1,5 jaar de Arc. In fases aangeschaft maar de uitgave dubbel en dwars waard. In mijn opstelling zie je alleen van de beide play1's een kabelgootje over de muur naar beneden lopen.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Laatst online: 19-09 10:48
Ik heb de Arc gisteren binnen gekregen ter vervanging voor mijn Harmon Kardon setje.
Maar ik vind de Arc toch een stuk leger klinken, waarschijnlijk ook niet helemaal eerlijk gezien de Harman Kardon een subwoofer had.

Nu vind ik 721-, voor een Sonos subwoofer nogal een investering als ik net 999-, uitgegeven heb voor de Arc.
Ik heb in de keuken al een Sonos One staan, als ik die er bij schakel bij muziek klinkt het al een stuk beter.

Raden jullie aan om een tweede Sonos One er bij de kopen en deze als rears te gebruiken.
Of moet ik toch voor een sub gaan ?

Waar zal je meer winst in geluidkwaliteit mee krijgen gezien de investering ?

Een sub zal zo'n 721-, zijn (met 15% korting via ING) .
Een Sonos one (195-,) met twee standaards (118-,) en langere stroomkabels ongeveer (30-.,) bij elkaar zo'n 343-, euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:52

Ankh

|true

So_Surreal schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:09:
Ik heb de Arc gisteren binnen gekregen ter vervanging voor mijn Harmon Kardon setje.
Maar ik vind de Arc toch een stuk leger klinken, waarschijnlijk ook niet helemaal eerlijk gezien de Harman Kardon een subwoofer had.

Nu vind ik 721-, voor een Sonos subwoofer nogal een investering als ik net 999-, uitgegeven heb voor de Arc.
Ik heb in de keuken al een Sonos One staan, als ik die er bij schakel bij muziek klinkt het al een stuk beter.

Raden jullie aan om een tweede Sonos One er bij de kopen en deze als rears te gebruiken.

Een Sonos one (195-,) met twee standaards (118-,) en langere stroomkabels ongeveer (30-.,) bij elkaar zo'n 343-, euro.
Dat is voor mij ook een lastige.. ik heb nu een zware Onkyo versterker (zonder eARC) met een zware home cinema set. M'n versterker begint oud te worden en ik ben bang dat de geluidskwaliteit onvoldoende is.. zonde van het geld dan :(

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kikashi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:12
Nu vind ik 721-, voor een Sonos subwoofer nogal een investering
Volgend jaar zou er een sub mini uitkomen. Wellicht wel wat goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:19

DJT

Heb je al een Trueplay calibratie gedaan bij de Arc? Het is mijn ervaring dat twee One's wel iets van laag toevoegen (het lijkt erop dat de .1 naar alle beschikbare speakers toe wordt gestuurd indien er geen sub aanwezig is). Anders echt de sub.

En Harman Kardon staat er wel bekend om dat het vrij 'boomerig' afgestemd is, dus wellicht moet je even wennen aan het andere geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ankh schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:45:
[...]

Dat is voor mij ook een lastige.. ik heb nu een zware Onkyo versterker (zonder eARC) met een zware home cinema set. M'n versterker begint oud te worden en ik ben bang dat de geluidskwaliteit onvoldoende is.. zonde van het geld dan :(
Ik ben hier gegaan van een hele dikke Denon receiver met Jamo vloerstaanders naar een Arc + Sub. Ik zou nooit meer teruggaan. Het geluid (zeker met de sub) is echt top. Het gebruiksgemak is subliem.

Sowieso een sub. Aan hoog en mid geen gebrek uit de Arc, maar je mist gewoon een stuk laag en dat "vult" het geluidsbeeld. Die Ones zijn geinig maar gaan je probleem niet oplossen.
Je kan altijd nog kijken naar een 2e hands sub ergens natuurlijk!

[ Voor 36% gewijzigd door DennusB op 15-12-2021 14:12 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• So_Surreal
Bedankt voor de antwoorden !

Mijn vrouw is nu alleen juist blij dat we zijn overgegaan van een receiver + 2 speakers en een sub naar 1 soundbar haha.
Ze vindt rearspeakers niet mooi en een sub ook niet, wellicht even afwachten of ik ga wennen aan het geluid.
Anders inderdaad even kijken wat de reviews, prijs & afmetingen van de mini sub worden.

Ik heb de trueplay tuning inderdaad al uitgevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:52
So_Surreal schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:18:
Bedankt voor de antwoorden !

Mijn vrouw is nu alleen juist blij dat we zijn overgegaan van een receiver + 2 speakers en een sub naar 1 soundbar haha.
Ze vindt rearspeakers niet mooi en een sub ook niet, wellicht even afwachten of ik ga wennen aan het geluid.
Anders inderdaad even kijken wat de reviews, prijs & afmetingen van de mini sub worden.

Ik heb de trueplay tuning inderdaad al uitgevoerd :)
Ik ben vorige maand van een receiver met 5.1 (wel een betaalbare setup, geen extreme dingen) overgestapt naar een Beam Gen 2, enkele weken later 2x One SL toegevoegd en vorige week een Sub.

Zodra ik de hele setup eens grondig langdurig heb kunnen testen ga ik meer uitgebreide ervaringen neerpennen, maar voorlopig kan ik dit al delen:

- Eerst enkel de Beam, heeft me positief verrast bij gewoon Tv-geluid, vooral spraak kwam er precies veel klaarder uit dan in mij oude setup, dit werd ook direct bevestigd door mijn vriendin. Ook om muziek te spelen eigenlijk best aardig afhankelijk van je verwachtingen (extreem luid of dikke bas ontbreekt dus, maar wie luistert dat continu?). Van de virtuele surround was ik echter (zoals verwacht) teleurgesteld. In films was de algemene kwaliteit erg goed, maar geluiden die echt van achter zouden moeten komen waren daar niet. In games vond ik zelfs dat de Dolby Digital 5.1 gewoon slecht eruit gemixt kwam, alsof de Beam niet goed wist wat naar waar sturen. Bijvoorbeeld in Forza 5, het spelgeluid was best oké, maar de in-game muziek eroverheen klonk vreselijk schel en misplaatst.

- Plus 2x One SL dan; De twee grote minpunten van hierboven waren direct opgelost. Terug echte surround in films en games, en je merkt dat de Beam zich dan plots kan concentreren op de voorste kanalen. Bij het afspelen van muziek vind ik het wel leuk dat je sfeervol kan selecteren zodat de One's de ruimte mee vullen.

- Plus Sub; Heb ik eerlijk gezegd nog niet heel veel kunnen testen. Wel al even écht genoten van een film (Django Unchained) en Halo Infinite, waarbij je uit je stoel geblazen wordt door de punch van de bas. Ook bij de muziek die wat rijker in bas is, voegt het wel een meerwaarde toe. Ik heb ook nooit een hele dure sub gehad in mijn vorige setup, en je merkt wel dat de Sonos Sub voor zijn prijs wel kwaliteit is. Zoals ik zei levert hij een degelijke punch, maar geen gerammel zoals je dat soms hebt bij goedkoper subs. Als er dan een nadeel is, hij neemt een pertinente plaats in het interieur (voor mij geen probleem, madam had het er wat moeilijker mee) en bij gewoon Tv of radio voegt het amper iets toe als je op een beschaafd volume kijkt of luistert.

Om samen te vatten, ik vond de stap naar de 2 One SL's het meest noodzakelijk omdat ik me enorm stoorde aan de slechte virtuele surround. De sub is meer een verhaal van niet weten wat je mist tot je hem hebt. :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
Ik vraag mij sterk af of Sonos als je enkel een Soundbar hebt wel aan “virtuele surround” doet. Volgens mij is dat enkel als de uitzending stereo is en je wel surround speakers hebt. Die doen dan een beetje mee.

@So_Surreal Even opletten dat je One SL’s als achterspeakers koopt. Aan de microfoon van de One (het enige verschil met de SL) heb je in surround niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
Rallye schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:54:
Ik vraag mij sterk af of Sonos als je enkel een Soundbar hebt wel aan “virtuele surround” doet. Volgens mij is dat enkel als de uitzending stereo is en je wel surround speakers hebt. Die doen dan een beetje mee.

@So_Surreal Even opletten dat je One SL’s als achterspeakers koopt. Aan de microfoon van de One (het enige verschil met de SL) heb je in surround niets.
Ik heb juist bewust NIET de SL’s gekocht. Mocht er ooit een andere setup komen, dan heb ik in ieder geval al speakers die klaar zijn voor stembediening.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal

Ik heb er al eentje met microfoon, als ik wist dat ze er ook zonder waren had ik die gekocht.
Ik hou niet zo van die systemen ivm de privacy, ik heb het op de One SL en Arc dus ook uitgeschakeld staan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:31
edit: spuit 11. Zoekfunctie is brak blijkbaar.

[ Voor 103% gewijzigd door Tommiiee op 15-12-2021 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
Vanaf dat een toestel meer kanalen simuleert dan dat er werkelijk fysiek aanwezig zijn, spreek je toch van virtual surround dacht ik? Hij gebruikt m.a.w zijn 3.0 speakers om 5.1 te simuleren in de ruimte. Of ben ik daar fout in :)

Ik denk dat deze techniek enkel goed werkt als je in een vierkante kamer van beperkt formaat zit met goede akoestiek, zodat alles perfect kan weerkaatsen zoals de soundbar dat poogt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
Zijn er veel mensen hier die overgestapt zijn van redelijke 5.1 installatie met "ouderwetse" zuilen als speakers naar Sonos.
Zelf heb ik momenteel een dergelijke installatie, maar de laatste tijd krijg ik steeds meer keuren dat het net niet lekker loopt.
Maar ben ook erg bang dat ik op kwaliteit ga ik leveren, zodra ik overstap. Al lijken de berichten hier anders.
huidige set :
Denon avr-1200X
4 stuks Kef quality Q65
1 Sub Sony 400RMS
1 center van Tannoy.

Teteringen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Arie26 het blijft persoonlijk. Zelf denk dat ik zo'n set niet in staat is om Sonos te evenaren qua geluid. The bigger the better gaat toch zeker wel op. Ga je gebruiksgemak mee laten wegen dan is Sonos echt wel koploper.
Ook vind ik het cool dat Sonos zo dicht in de buurt weet te komen dat veel mensen gaan twijfelen. Wellicht is er een Tweaker in de buurt van Breda waar je even kunt komen luisteren. Bij mij (Zwolle) ben je van harte welkom hoor om het te ervaren.

[ Voor 8% gewijzigd door ..Christiaan.. op 16-12-2021 12:31 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie26
..Christiaan.. schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:30:
@Arie26 het blijft persoonlijk. Zelf denk dat ik zo'n set niet in staat is om Sonos te evenaren qua geluid. The bigger the better gaat toch zeker wel op. Ga je gebruiksgemak mee laten wegen dan is Sonos echt wel koploper.
Ook vind ik het cool dat Sonos zo dicht in de buurt weet te komen dat veel mensen gaan twijfelen. Wellicht is er een Tweaker in de buurt van Breda waar je even kunt komen luisteren. Bij mij (Zwolle) ben je van harte welkom hoor om het te ervaren.
THX, ben ook al een keer geweest bij Technica Nova in Breda, maar dat is zo'n afgesteld ruimte en vond het minder prettig die manier waar op er mee om gegaan werd met mijn vragen.
Maar jullie ideeën en meningen hoor ik natuurlijk het graag ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Arie26 op 16-12-2021 13:44 ]

Teteringen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosterh
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:00
Arie26 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:04:
Zijn er veel mensen hier die overgestapt zijn van redelijke 5.1 installatie met "ouderwetse" zuilen als speakers naar Sonos.
Zelf heb ik momenteel een dergelijke installatie, maar de laatste tijd krijg ik steeds meer keuren dat het net niet lekker loopt.
Maar ben ook erg bang dat ik op kwaliteit ga ik leveren, zodra ik overstap. Al lijken de berichten hier anders.
huidige set :
Denon avr-1200X
4 stuks Kef quality Q65
1 Sub Sony 400RMS
1 center van Tannoy.
Ik heb zelf vijf KEF speakers gehad (2x Q7, 2xQ1 en een Q900C) met een BK XXLS 400 sub, aangestuurd door een Denon X1600H en ben overgegaan op Sonos (Arc, twee Ones SLS en de sub). Nog geen moment spijt gehad. Het Sonos geluid kan de concurrentie met mijn vorige set echt wel aan. Bovendien is het bedieningsgemak veel groter en heb ik geen kabels hoeven trekken naar mijn surround boxen. Heb wel ervaren dat de sub erg plaatsingsgevoelig is. Ben verhuisd en in mijn nieuwe huis klinkt de sub veel beter dan in mijn vorige woning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Serena Ik heb inmiddels één van de One’s die ik als surround heb vervangen door een SL - maar toen ik mijn set kocht waren er nog geen SL’s.

@Darks Maar waar haal jij vandaan dat de Beam 5.1 (en dus geluid van achteren) probeert te doen met drie speakers?

@..Christiaan.. Ik had een Marantz receiver met Tannoy speakers en heb het idee dat ik, met nu een Beam, Sub en One’s) wel iets ingeleverd heb op geluidskwaliteit, met name met muziek. Dit wordt echter voor mij gecompenseerd door de veel betere connectivity van Sonos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:07
huidige set :
Denon avr-1200X
4 stuks Kef quality Q65
1 Sub Sony 400RMS
1 center van Tannoy.
Ik had ooit een 4.0 set van Quad (zuilen voor, center en boekenplank achter) icm een Marantz versterker. Mooi spul maar nam behoorlijk wat ruimte in en laat staan al die kabels 😱

O.a. door kinderen overgegaan op een simpele, cleane 2.1 set met KEF LS50W en later de LSX en een B&W subwoofer (8 inch). Erg mooi geluid maar miste het surround teveel.

Sonos eerder nooit overwogen, leek me meer marketing dan kwaliteit, en die prijzen... Maar door een inruilactie (30%), vrouwvriendelijke factor (clean, bijna geen kabels, simpele bediening) toch de gok genomen. Absoluut heel tevreden met mijn Arc, Sub3 en One SL achter. Gebruik de set bij lange na niet op de max (volume vaak rond de 30%, sub op 0, soms 2). Heel gebruiksvriendelijk, tv aan en de Sonos set gaat ook aan. Streamen via Spotify werkt altijd. Vanuit Spotify streamen en dan de tv aan, en hups, Sonos schakeld automatisch naar het tv kanaal voor geluid. Geluid past zich aan de kamer aan via Trueplay, wat echt verschil maakt bij ons.

Om dit lange verhaal af te ronden. De man die mijn KEF speakers kocht geloofde ook niet zo in Sonos, en al helemaal niet in muziek luisteren in 5.1 (ipv stereo). Toen een demo gegeven en je hij moest toch wel toegeven dat het zo slecht niet was. Een pure muziekpurist die een Tidal account heeft zal Sonos maar niet kiezen. Maar verwacht dat het gemiddelde thuishouden meer dan tevreden zal zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:19

DJT

Ik kom ook van een set met losse kwaliteitscomponenten. Puur op geluidskwaliteit haalt Sonos het daar niet bij maar het scheelt niet veel. Wat Sonos wel véél beter doet:
- Algehele geluidsbeleving, de surround bubble is gewoon heel erg goed en ik heb nooit meer de neiging om instellingen te tweaken.
- Eenvoudig afstellen, trueplay voegt dan ook echt iets toe.
- Gebruiksgemak, gaat automatisch aan/uit, goed werkende app, automatische updates.
- Multiroom is makkelijk te regelen zonder kabels trekken.

Ik heb overigens de ARC, One SL's en een Sub.

[ Voor 5% gewijzigd door DJT op 17-12-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
DJT schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:25:
Ik kom ook van een set met losse kwaliteitscomponenten. Puur op geluidskwaliteit haalt Sonos het daar niet bij maar het scheelt niet veel. Wat Sonos wel véél beter doet:
- Algehele geluidsbeleving, de surround bubble is gewoon heel erg goed en ik heb nooit meer de neiging om instellingen te tweaken.
- Eenvoudig afstellen, trueplay voegt dan ook echt iets toe.
- Gebruiksgemak, gaat automatisch aan/uit, goed werkende app, automatische updates.
- Multiroom is makkelijk te regelen zonder kabels trekken.

Ik heb overigens de ARC, One SL's en een Sub.
Ik zit nu toch nog vaak te spelen, met de settings, wilt toch anders geluid met het journaal als met een James Bond Film.
Hoe gaat SonoS hier mee om ?
Hebben die presets ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
Goed te lezen dat er meer mensen zijn die of overwegen, of zijn overgestapt van een meer traditionele setup.

Ik ben ook op zoek naar een systeem wat mijn oude audio systeem kan vervangen. We hebben de woning verbouwd en willen eigenlijk niet meer die grote staanders in de woonkamer, simpelweg omdat het eigenlijk niet past qua beschikbare ruimte en ik (of vooral mijn vriendin ;) ) wil niet meer al die kabels langs de plinten enzo.

Ik wil dus mijn oude Marantz + Dali speakerset (2 zuilen voor, center speaker en 2 bookshelf surround speakers) vervangen door bijvoorbeeld Sonos.
Een andere die op mijn lijstje staat is Bluesound, dat ziet er ook veelbelovend uit.

Mijn setup is voor mij 'Music first' en 'Movies second'.
Daarnaast draai ik graag lp's, dus er moet ook weer een platenspeler op aangesloten worden.

Nu twijfel ik ernstig of een Sonos ARC icm de subwoofer en 2 one's als surround speakers mijn oude set kan evenaren qua geluid.

Hoe is jullie ervaring hierin en dat met name als het gaat om muziek luisteren, ik luister veel rock/blues/hardrock/metal. Muziek is voor mij echt een hobby, ben dus liefhebber en vind het erg belangrijk dat het goed klinkt.

Een andere optie die ik overweeg is de Sonos amp icm een paar nieuwe goede bookshelf speakers.

De Sonos Five (2 stuks in stereo) valt toch af denk ik aangezien die geen enkele manier bieden volgens mij om fatsoenlijk te gebruiken voor films (ik wil iets waar eArc op kan met HDMI).

Iemand tips / ervaringen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de Beam Gen2 opgehaald bij Coolblue, die dingen zijn constant uitverkocht maar toevallig kunnen reserveren.

Het geeft toch weer die extra ervaring in de game room, mooi spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:10
Ik krijg de laatste paar dagen bij nummers op spotify, die ik via de Sonos app wil starten de melding dat er een probleem is met de Codec en daardoor het nummer niet gestart kan worden.
Hebben andere hier ook last van?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:31
Flix20 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:22:
Ik krijg de laatste paar dagen bij nummers op spotify, die ik via de Sonos app wil starten de melding dat er een probleem is met de Codec en daardoor het nummer niet gestart kan worden.
Hebben andere hier ook last van?
Vooral veel keer "kan niet verbinden" met Spotify. Super irritant als je er notabene voor betaald.
Wel iets van de laatste tijd.
Knap waardeloos. M'n Deezer account heeft er geen last van gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Yihaaa Spotify kan er niks aan doen hè. Ik heb btw nog nooit problemen gehad met Spotify op Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosterh
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:00
Arie26 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:20:
[...]

Ik zit nu toch nog vaak te spelen, met de settings, wilt toch anders geluid met het journaal als met een James Bond Film.
Hoe gaat SonoS hier mee om ?
Hebben die presets ?
Als je een Iphone of Ipad hebt kan ik de SonoSequencr daarvoor aanbevelen. Met die app kun je verschillende sequences maken, bijvoorbeeld één voor muziek en één voor film. Die zijn daarna met één handeling te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:47
huidige set :
Denon avr-1200X
4 stuks Kef quality Q65
1 Sub Sony 400RMS
1 center van Tannoy.
Yes, had vantevoren een Pioneer AVR met losse zuil speakers, sub etc en heb nu sinds een jaar een Arc, One x2 als surrounds en een sub. Ik ga in ieder geval niet meer terug, het gemak, integratie en hoe alles werkt is super en geluid is meer dan prima 👍

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis_88
  • Laatst online: 18-09 22:29
Sinds een maand mijn Pioneer incl JBL satellietspeakers de deur uitgedaan. Reden was dat ik de bedrading wel zat was en ik zocht meer ''gemak en eenvoud''. Geluidskwaliteit in het diepe detail hoor ik toch niet.

Ik heb een complete set Sonos inmiddels een paar weken in huis staan;
  • Sonos ARC
  • Sonos Sub GEN3
  • 2x Sonos One SL
Ik moet zeggen ik ben zeer tevreden. Nadeel vind ik de prijs, maar daarentegen heb ik gevoelsmatig wel het idee een stukje kwaliteit in huis te hebben gehaald.

De Sonos S2 app ook zeer eenvoudig.

Films kijken via diverse streamingsplatformen is leuker geworden nu het geluid na mijn inziens beter tot zijn recht komt dan mijn oude set. Hoewel ik hier wel wil opmerken dat mijn oude set niet de allerbeste speakers zaten.

Middels de TruePlay functie het geluid een beetje laten kalibreren en het klonk hierna iets natuurlijker.

Kortom, voor 2021 de beste aanschaf (wel duur :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@RFdeGroot Als je je floorstanders wegdoet ga je er altijd op achteruit. Daar moet je je gewoon bij neerleggen. Als echte muziekliefhebber zou ik dan muziek en homecinema scheiden.

@Arie26 Ik heb nog nooit de behoefte aan ander geluid gehad voor journaal als James Bond. Wat zou je willen veranderen dan? Sonos is in principe “set and forget”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
Rallye schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:39:
@RFdeGroot Als je je floorstanders wegdoet ga je er altijd op achteruit. Daar moet je je gewoon bij neerleggen. Als echte muziekliefhebber zou ik dan muziek en homecinema scheiden.
Daar was ik al bang voor :p
Muziek en home cinema scheiden vind ik ook weer lastig aangezien er dan nog meer speakers bij komen...

Vandaar mijn idee om bijvoorbeeld een sonos Amp aan te schaffen en daar gewoon heel goede bookshelf speakers op.

Eigenlijk zou ik gewoon wat dingen willen vergelijken, alleen nu weer alle winkels dicht enzo... daar word het ook niet makkelijker op..

Hier niemand die Sonos AMP aanwezig toevallig? Zo ja, bevalt dat goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Ik weet niet sinds welke update het kan, maar mijn iPhone 13 Pro kan nu weer TruePlay'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Rallye schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:39:
@Arie26 Ik heb nog nooit de behoefte aan ander geluid gehad voor journaal als James Bond. Wat zou je willen veranderen dan? Sonos is in principe “set and forget”.
Film iets meer bass en surroundgeluid, extra.
Journaal of talkshow, meer de center.
Ik snap wat je bedoelt, geluid is zoals het is en het wordt mee geleverd. Maar net dat extra maakt het wat meer een ervaring elke keer maar weer. Dat heb ik nu eenmaal graag zelf in de hand.

Teteringen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

RFdeGroot schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:07:
[...]

Daar was ik al bang voor :p
Muziek en home cinema scheiden vind ik ook weer lastig aangezien er dan nog meer speakers bij komen...

Vandaar mijn idee om bijvoorbeeld een sonos Amp aan te schaffen en daar gewoon heel goede bookshelf speakers op.

Eigenlijk zou ik gewoon wat dingen willen vergelijken, alleen nu weer alle winkels dicht enzo... daar word het ook niet makkelijker op..

Ik heb de Sonos AMP, met twee flinke units aan vloerstaanders, en twee Ikea Symfonisken als 'rear' speakers. Met wat trucjes alles netjes weggewerkt qua kabels (en apparatuur) en ik ben er intens tevreden mee. Ik mis wel een beetje een center-kanaal maar... eigenlijk niet echt. Het kan behoorlijk luid en blijft toch best lang mooi op volume.

Ik zou bij Bookshelfs nog wel kijken naar een bijpassende subwoofer. De AMP heeft een sub-uitgang voor een actieve sub, en je kunt natuurlijk de hillarisch geprijsde Sonos Sub aanschaffen als je echt geldpest hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door sebastius op 19-12-2021 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik ben aan het rondkijken voor een SONOS Arc met Sub en 2x OneSL. Nu worden deze als nieuwe set met garantie van Sonos aangeboden op Marktplaats voor flink lagere prijzen. Set kost dan rond de 1900 euro (ipv 2350). Het is bij mij in de buurt dus ik kan afhalen en de boel checken

Iemand ervaring met dit soort aanbiedingen?
Weet iemand hoe het zit met de garantie. Is dat overdraagbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
caroden schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:35:
Ik ben aan het rondkijken voor een SONOS Arc met Sub en 2x OneSL. Nu worden deze als nieuwe set met garantie van Sonos aangeboden op Marktplaats voor flink lagere prijzen. Set kost dan rond de 1900 euro (ipv 2350). Het is bij mij in de buurt dus ik kan afhalen en de boel checken

Iemand ervaring met dit soort aandiedingen?
Krijg je er ook de “factuur” bij ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
Ja, de factuur wordt gemaild, kreeg ik te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
Bij nader inzien koop ik toch liever in een winkel. je geeft redelijk wat geld uit en dan is zekerheid wel zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
caroden schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:41:
Ja, de factuur wordt gemaild, kreeg ik te horen.
Die staat waarschijnlijk op een leveranciers naam waar jij indien nodig je garantie kan claimen, indien nodig.
Helemaal safe weet ik zo net nog niet.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

caroden schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:35:

Niet alle garantie is overdraagbaar. Neem Carglass als voorbeeld. Levenslang garantie op reparatie zolang jij de auto bezit. Leuk pr stuntje. Als je 7 jaar Kia garantie hebt, heb je die alleen als 1e eigenaar. Geen idee hoe de verkopende partij (dus de naam op de factuur) hierover denkt. Ik zou het vooral even vragen. Just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
Ja, dat van Carglass had ik al eens vernomen. Bij KIA is de garantie overigens wel overdraagbaar mits de auto volgnes het boekje (aantoonbaar) onderhouden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Oja, dealer onderhouden ja. Dat was 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
Arie26 schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:50:
[...]

Die staat waarschijnlijk op een leveranciers naam waar jij indien nodig je garantie kan claimen, indien nodig.
Helemaal safe weet ik zo net nog niet.
Ja, precies! Daar ben ik ook bang voor. Misschien na een jaar niet meer te bereiken en dan mag je maar hopen dat Sonos iets voor je doet. Dus toch maar bij een dealer kopen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Je koopt eigenlijk voor € 450 misschien je garantie af. Dilemma. Maar....als verkopende partij failliet gaat, heb je toch altijd nog fabrieksgarantie?

Site Sonos: https://www.sonos.com/nl-nl/legal/terms?#return-policy

En daar staat....
De Sonos-garantie is overdraagbaar aan derden, dus als je het Sonos-product tijdens de garantieperiode aan een derde geeft of verkoopt, is de garantie nog steeds geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:56
RFdeGroot schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:07:
[...]
Hier had ik voorheen een Marantz NR1607, ben dus terug gegaan van surround naar stereo met een subwoofer.

Ik gebruik speakers in formaat boekenplank. Qua gebruikersvriendelijk is het zo fijn, minder is dat ik (naar m'n gevoel) het geluid minder hoor loskomen van de speakers. Dat kan zijn omdat de Marantz een calibratie tool had en Sonos AMP geen truplay biedt met 3rd party speakers.

De door Sonos gecreëerde pseudo-center speaker werkt boven verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 14:03
MeTooPV schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:13:
Spotify family samen met Sonos, hoe dan?

Ik kom er niet uit. We hebben 4 kinderen met een sonos one op hun kamer en een sonos 5 in de woonkamer.
Dit is 1 systeem, met mijn account.
Nu is er ook spotify family, waarbij iedereen een eigen account heeft.
Hoe koppel ik die spotify accounts aan hun sonos? Ik zie slechts de mogelijkheid voor 1 spotify account in de sonos app.
Moet ik het systeem opbreken en elke kamer een eigen account geven, waarbij de woonkamer tot meerdere mensen behoort? Is er niet een simpelere oplossing?
Inmiddels heb ik het werkend. Punt was dat ze de Sonos met hun stem bedienen, en dan wordt de muziek opgestart vanuit het google home account dat aan sonos gekoppeld is.
Sonos verwees me naar dit artikel "Control Sonos with the Google Assistant" https://support.sonos.com/s/article/3490?language=en_US
Dan leer je google de gebruikers aan hun stem te herkennen.
Ik heb gekozen voor een andere oplossing. Alle Sonos systemen als losse systemen op dezelfde wifi geplaatst, met een eigen google home account, waaraan het eigen Spotify account is gekoppeld.
Er zitten nu dus 5 afzonderlijke Sonos systemen op de wifi, en dat werkt tot nu toe prima. Het installeren moest ik bij de laatste boxen wel bedraad worden gedaan , anders bleef het hangen. Maar nu werkt alles draadloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Maar.... op je telefoon spotify starten en via Sonos afspelen was niet eenvoudiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
Ondanks Trueplay tuning heb ik het gevoel dat mijn Sub toch wat afwezig klinkt. Met name bij muziek op een beschaafd volume zoals hier 's avonds wel veel speelt komen er amper lage tonen door. Wanneer ik in de app de Sub uitschakel, neemt de Beam over en produceert meteen een opmerkelijke zachte warme bas.

Misschien dat ik wat verwend was door de lage tonen van de Beam voordat ik de Sub had, en is dit meer 'natuurlijk'. Of zijn er hier nog die hun niveau Sub een heel stuk hoger hebben staan dan wat Trueplay er van maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 15:30
Darks schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:08:
Ondanks Trueplay tuning heb ik het gevoel dat mijn Sub toch wat afwezig klinkt. Met name bij muziek op een beschaafd volume zoals hier 's avonds wel veel speelt komen er amper lage tonen door. Wanneer ik in de app de Sub uitschakel, neemt de Beam over en produceert meteen een opmerkelijke zachte warme bas.

Misschien dat ik wat verwend was door de lage tonen van de Beam voordat ik de Sub had, en is dit meer 'natuurlijk'. Of zijn er hier nog die hun niveau Sub een heel stuk hoger hebben staan dan wat Trueplay er van maakt?
Lastig te zeggen. Kan plaatsing zijn. Trueplay resultaten verschillen ook per serie iPhones. De sub staat bij mij in de EQ op 0.

Ik ben wel van mening dat de sub beter tot zijn recht komt bij films dan muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry Bouman
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 21:18
Ik heb nog een Sonos play1. Kan ik deze verbinden met een Google hub?

Dat zou voor mij de reden zijn om deze hub aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firemen1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-04-2023
Ik vraag eigenlijk van: Hey Google, play Nick cave & the bad seeds on spotify on sonos huiskamer (naam van onze sonos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@firemen1 Wat bedoel je met je mededeling?

@Ferry Bouman Wat wil je met die verbinding bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry Bouman
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 21:18
Rallye schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:03:

Dat ik alles via m’n hub kan aansturen, zowel m’n Google producten als deze van Sonos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:18
Ferry Bouman schreef op maandag 20 december 2021 @ 00:56:
Ik heb nog een Sonos play1. Kan ik deze verbinden met een Google hub?

Dat zou voor mij de reden zijn om deze hub aan te schaffen.
Je kan je Sonos account toevoegen aan Google, hiermee kun je de Sonos producten spraakgestuurd aansturen via een Google hub/home.
Als je in je google account kiest voor een Sonos als basis speaker, speelt hij de radio/spotify af op die speaker (groep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:47
Zitten hier mensen in het beta programma? Ik kan me niet aanmelden vanwege een site fout, maar ik wilde daar even rondneuzen om te kijken of er iets te vinden is van aankomend DTS-HD Master Audio ondersteuning.

Leuk apparaat, die Arc, maar voor dat geld mag er ook wel ondersteuning voor alle gangbare formaten inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Ik heb inmiddels een surround set compleet-ish; arc, sub en twee keer een one. Ik kom van niks, dus dit klinkt natuurlijk goddelijk.

Is een 'shortcut' mogelijk om met zo min mogelijk handelingen van volledige surround setup om te schakelen naar bijvoorbeeld alleen de arc? Het is een beetje overkill om het NOS journaal om 07.30 met surround sound te kijken. Schakelen op TV luidsprekers is even geen optie (die heeft zijn eigen issues).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:29
Franco10 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:16:
Ik heb inmiddels een surround set compleet-ish; arc, sub en twee keer een one. Ik kom van niks, dus dit klinkt natuurlijk goddelijk.

Is een 'shortcut' mogelijk om met zo min mogelijk handelingen van volledige surround setup om te schakelen naar bijvoorbeeld alleen de arc? Het is een beetje overkill om het NOS journaal om 07.30 met surround sound te kijken. Schakelen op TV luidsprekers is even geen optie (die heeft zijn eigen issues).
Dan moet je handmatig onderdelen verwijderen of uitzetten, das geen doen.
Wij hebben altijd de Arc aan als de tv aangaat en hebben daar nooit last van dat het overkill zou zijn, sterker de tv uitzendingen zijn of gewoon stereo of DD 5.1 maar dat is toch anders als een film natuurlijk.
Dus gewoon zo laten

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
Fred_Perry schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:08:
Zitten hier mensen in het beta programma? Ik kan me niet aanmelden vanwege een site fout, maar ik wilde daar even rondneuzen om te kijken of er iets te vinden is van aankomend DTS-HD Master Audio ondersteuning.

Leuk apparaat, die Arc, maar voor dat geld mag er ook wel ondersteuning voor alle gangbare formaten inzitten.
Geen DTS-HD. alleen gewoon DTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Franco10 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:16:
Ik heb de beide play1's en de sub op een sonoff wifi schakelaar. De Arc op een andere. Werkt perfect met Google Assistent. 'hey google, zet sonos surround aan'. De arc springt 's morgens vanzelf aan om 06:30 en gaat om 0:00 uur weer uit. Overdag is toch altijd radio aan of tv. Daar heb ik surround of sub niet voor nodig.

edit:
ik heb m'n dure Sonos kabels niet doorgeknipt hè. Stekkerdoos ertussen :)

[ Voor 5% gewijzigd door ..Christiaan.. op 20-12-2021 16:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

In aanvulling van de Beam2 van vrijdag heb ik ook maar nog 2 One’s opgehaald + staander :p

Nu is het genoeg (voor dit jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firemen1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-04-2023
Rallye schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:03:

Hu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Ferry Bouman Als je via voice commands muziek wilt kiezen of de Hub en die af wilt laten spelen op de Play:1, dan moet dat kunnen. Ik heb een IKEA Symfonisk (lijkt op een Play:1) gekoppeld met een Nest Mini.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CamelKnight
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 13:05
Ik heb gisteren eindelijk m'n Sonos Arc, Sub en 2x One SL binnengekregen en aangesloten maar ik merk een paar probleempjes:
- geluid valt soms ineens helemaal weg of wil niet aan (aangesloten op een Philips 55Oled706)
- tv lijkt ineens een stuk minder goed te reageren op de AB van de tv

De TV zit met netwerkkabel aangesloten, de Arc niet. Zou dat een oplossing kunnen geven (Arc ook aansluiten met UTP)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
CamelKnight schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:15:
Ik heb gisteren eindelijk m'n Sonos Arc, Sub en 2x One SL binnengekregen en aangesloten maar ik merk een paar probleempjes:
- geluid valt soms ineens helemaal weg of wil niet aan (aangesloten op een Philips 55Oled706)

De TV zit met netwerkkabel aangesloten, de Arc niet. Zou dat een oplossing kunnen geven (Arc ook aansluiten met UTP)?
Geluid gaat niet over UTP maar over HDMI, dus het aansluiten van UTP gaat het niet oplossen. Laatste update op je TV geïnstalleerd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CamelKnight schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:15:

IR functie in de Sonos app uit zetten voor een betere respons hielp bij mij i.c.m. Apple TV remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Ik heb na anderhalf jaar m'n Sonos Arc aan de muur gehangen met de wall mount van Sonos. TruePlay weer gedaan... en ik versta geen reet meer van m'n films. Heeft iemand dezelfde ervaring (en wellicht een oplossing)? Ik lees dingen over magneten in de wall mount die ik moet verwijderen, maar hoop dat er een betere oplossing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelKnight
DennusB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:24:
[...]

Geluid gaat niet over UTP maar over HDMI, dus het aansluiten van UTP gaat het niet oplossen. Laatste update op je TV geïnstalleerd ?
Yes, die is volledig up to date. Arc/Sub/One SL's ook. Aparte is dat muziek afspelen probleemloos gaat, alleen TV is dus niet lekker.
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:35:
[...]

IR functie in de Sonos app uit zetten voor een betere respons hielp bij mij i.c.m. Apple TV remote.
Geen idee wat die IR functie doet eigenlijk. Ik heb 'm uitgezet, kijken of dat wat doet. Thnx voor het advies :)

[ Voor 30% gewijzigd door CamelKnight op 22-12-2021 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
CamelKnight schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:47:
[...]

Yes, die is volledig up to date. Arc/Sub/One SL's ook. Aparte is dat muziek afspelen probleemloos gaat, alleen TV is dus niet lekker.

[...]

Geen idee wat die IR functie doet eigenlijk. Ik heb 'm uitgezet, kijken of dat wat doet. Thnx voor het advies :)
Al een andere HDMI kabel geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CamelKnight
DennusB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:54:
[...]

Al een andere HDMI kabel geprobeerd?
Nope, ik heb deze kabel voorheen ook gebruikt maar dat zou ook nog wel een optie kunnen zijn. Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb (zat meer te denken in instellingen en afstelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:50
Jeoh schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:41:
Ik heb na anderhalf jaar m'n Sonos Arc aan de muur gehangen met de wall mount van Sonos. TruePlay weer gedaan... en ik versta geen reet meer van m'n films. Heeft iemand dezelfde ervaring (en wellicht een oplossing)? Ik lees dingen over magneten in de wall mount die ik moet verwijderen, maar hoop dat er een betere oplossing is...
Ik heb een Playbar, maar moest bij eerste installatie aangeven of hij lag of hangt. Ik weet niet of dat met de Arc ook zo is? Maar misschien een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

kootje70 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:01:
[...]

Ik heb een Playbar, maar moest bij eerste installatie aangeven of hij lag of hangt. Ik weet niet of dat met de Arc ook zo is? Maar misschien een optie.
Nee, er zitten magneten in de wall mount waardoor de Arc detecteert dat 'ie hangt. Ik zal eens in de app kijken of ik dat uit kan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Positief verrast: ik zette net mijn Xbox Series S beneden op 7 jaar oude Philips TV, zag ik in de app dat die gewoon DTS 5.1 doorgaf op mijn Beam... (terwijl dat volgens handleiding niet zou moeten).

Later maar eens uitproberen of het bij mijn Sony Bluray speler ook werkt :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merlin1201
Heb je de laatste update gemist ;-). deze heeft DTS toegevoegd

[ Voor 27% gewijzigd door merlin1201 op 28-12-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

merlin1201 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:29:Heb je de laatste update gemist ;-). deze heeft DTS toegevoegd
Nee, die had ik niet gemist, had die wel voorbij zien komen en beetje hoop door gekregen.
Echter, in de handleiding van mijn (7 jaar oude) Philips TV staat letterlijk dat DTS via HDMI/ARC niet wordt ondersteund, en ik had geen zin om met optische kabels te gaan rommelen.

Vandaar dat ik verbaasd was dat mijn Sonos app DTS 5.1 aangaf doen de Xbox Series S eraan hing.
Met de Bluray moet ik nog proberen, maar in dit gevalletje een meevaller van Philips :)

NB. Nog wel steeds frustrerend dat het Dolby Digital Plus signaal van mijn (externe) Chromecast in diezelfde TV naar Stereo PCM wordt teruggeschaald. Ook als ik de Chromecast naar AC3 forceer, verandert dit niets...

Update: Dus Beam (gen1) heeft nu wel DTS, maar geen DD+ 5.1 support? Lees ik het goed dat dit in Gen 2 is opgelost?

[ Voor 6% gewijzigd door Canis Lupus op 29-12-2021 09:20 . Reden: DD+ 5.1 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Hmm. Opgelost? Nee, toegevoegd. Waarschijnlijk omdat de Gen 2 Beam ook Atmos doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:41
Momenteel heb ik een Play5 (g2) in de huiskamer staan. Ben verliefd op dat ding, vooral op de bass.

We zijn momenteel een nieuw huis aan het bouwen en ik zit eraan te denken om de Play5 te verkopen en 2 One’s terug te kopen. Op die manier heb ik in de toekomst weer opties om te upgraden voor bijv. TV Surround gebruik.

Het zitgedeelte (+- 32m2) heeft een open verbinding naar de keuken. De ruimte totaal is +- 80m2.
Kunnen 2 One’s het zitgedeelte vullen met muziek? Twijfel of het geen downgrade is…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
FastForwardNL schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:57:
Momenteel heb ik een Play5 (g2) in de huiskamer staan. Ben verliefd op dat ding, vooral op de bass.

We zijn momenteel een nieuw huis aan het bouwen en ik zit eraan te denken om de Play5 te verkopen en 2 One’s terug te kopen. Op die manier heb ik in de toekomst weer opties om te upgraden voor bijv. TV Surround gebruik.

Het zitgedeelte (+- 32m2) heeft een open verbinding naar de keuken. De ruimte totaal is +- 80m2.
Kunnen 2 One’s het zitgedeelte vullen met muziek? Twijfel of het geen downgrade is…
Denk dat dat wel kan, maar dat je laag gaat missen. Subje er bij? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Waarom heb je dan meer opties voor surround? Dat kan met die Play 5 toch ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastForwardNL
Rallye schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:10:
Waarom heb je dan meer opties voor surround? Dat kan met die Play 5 toch ook?
Ja, maar dat wordt een beetje prijzig en is minder subtiel aanwezig (WAF). Zat meer te denken aan een Beam (en Sub in de verdere toekomst).
DennusB schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:04:
[...]

Denk dat dat wel kan, maar dat je laag gaat missen. Subje er bij? :)
Was ik al bang voor.. denk dat ik toch de Play 5 maar hou. Beter voor de portemonnee..

[ Voor 30% gewijzigd door FastForwardNL op 30-12-2021 11:33 ]

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Dus je geluid in de kamer komt maar uit 1 speaker? Waar heb je die staan dan? Lijkt mij best wel raar luisteren.

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05:57
Een aantal weken heb ik een HDFury Arcana aangeschaft. Ik gebruik deze in combinatie met een Sonos ARC (+ surround set), een Nvidia Shield TV Pro en een Harmony remote + harmony hub.

Sinds ik de Arcana gebruik is het al meerdere keren (4 of 5x) gebeurd dat ik "spontaan" het volume van mijn LG tv niet meer kan bedienen (ik krijg op de TV een pictogrammetje te zien dat volume van TV 'vast' zit.

Stroom van de tv en Arcana afhalen en sonos arc opnieuw aan TV koppelen helpt in de meeste gevallen, soms zit ik hier echter vrij lang mee te klooien.
De Arcana staat op de default settings en heeft de laatste firmware.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Update: in de tussentijd weer 2x voorgevallen.Zeer irritant. Iemand met hetzelfde issue?

[ Voor 10% gewijzigd door Rennie01 op 03-01-2022 17:18 ]

• FastForwardNL
..Christiaan.. schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:41:
Dus je geluid in de kamer komt maar uit 1 speaker? Waar heb je die staan dan? Lijkt mij best wel raar luisteren.
Klopt, de Play5 staat op een lage kast gericht op het zitgedeelte. Op volume klinkt het best OK, maar is natuurlijk geen stereo.

Daarom twijfel ik ook over verkoop en aanschaf van One’s. Dan heb ik stereo en kan ik er later een Beam/Arc bij kopen voor bij de TV (en daarna een Sub). Twijfelde alleen of die One’s het zitgedeelte zouden kunnen vullen. Sonos zegt kleine-middelgrote kamers. Maar geen idee over hoeveel m2 je het dan hebt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Je hebt toch 100 dagen retourrecht bij Sonos? Ik zou het zeker doen. Ik vind dat de play:1 een best bereik heeft. Als ze gebruikt om dagelijks naar muziek/radio te luisteren zou ik het gewoon proberen. Als 't niet bevalt stuur je ze toch terug? Ik heb in een paar jaar mijn set bij elkaar gespaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:02
FastForwardNL schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:34:
[...]

Klopt, de Play5 staat op een lage kast gericht op het zitgedeelte. Op volume klinkt het best OK, maar is natuurlijk geen stereo.

Daarom twijfel ik ook over verkoop en aanschaf van One’s. Dan heb ik stereo en kan ik er later een Beam/Arc bij kopen voor bij de TV (en daarna een Sub). Twijfelde alleen of die One’s het zitgedeelte zouden kunnen vullen. Sonos zegt kleine-middelgrote kamers. Maar geen idee over hoeveel m2 je het dan hebt..
Ik heb de Play 5 gen2 gehad, deze had merkbaar meer volume, bass en “punch” in vergelijking met een koppeltje ones. Maar zoals je zelf al aangeeft mis je het stereo gevoel, het heeft mij nooit gestoord, wat je ook neemt, ik kan mij niet voorstellen dat het teleurstelt.

Ik heb nu zelf de ARC icm ones als surround speakers. Dik tevreden mee.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
@FastForwardNL Ah, je hebt maar één Play 5. Dat had ik mij niet gerealiseerd.

Is overigens (voor de anderen) wel een stereospeaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles werkte perfect in mijn beam + surround setup tot deze morgen :s Als ik via Hey Google iets aanvraag op Spotify krijg ik de melding: Sorry ‘Woonkamer’ kan niet gevonden worden, controleer de verbinding met internet etc…

Ik heb alles eens opnieuw opgestart en via de Spotify app kan ik wel direct streamen maar via de Beam zelf iets aanvragen werkt niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Stiekempjes zijn er nieuwe IKEA Symfonisk boekenplankspeakers (Gen 2). Enige verschil dat ik tot nog toe kan vinden is een lager standbyverbruik (van 5.5W naar 2.15W!). Linkje: https://www.ikea.com/nl/n...eaker-wit-gen-2-50506587/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
Jeoh schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:24:
Stiekempjes zijn er nieuwe IKEA Symfonisk boekenplankspeakers (Gen 2). Enige verschil dat ik tot nog toe kan vinden is een lager standbyverbruik (van 5.5W naar 2.15W!). Linkje: https://www.ikea.com/nl/n...eaker-wit-gen-2-50506587/
Scherp. Jammer dat dit de enige wijziging is. Gemiste kans als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
GertJan2012 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:47:
[...]

Scherp. Jammer dat dit de enige wijziging is. Gemiste kans als je het mij vraagt.
De knopjes en het lampje zijn ook net anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
GertJan2012 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:47:
[...]

Wat had je nog meer gewijzigd willen zien dan?
Pagina: 1 ... 131 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.