Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 130 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:51
..Christiaan.. schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:23:
@Yamahaa ik heb een kamer van 5,5 bij 5 ongeveer met een arc aan de ene kant en 2x One aan de andere kant als surround paar. Kan ik het zo regelen dat ik er achter alleen muziek door hoor en geklets alleen uit de Arc? Dan wil ik het wel proberen, mits ik ze dan ook gewoon kan gebruiken voor films en series.....
Nee dat kan je niet instellen.

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:43

..Christiaan..

..zwll..

Cap schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:40:
Je bedoelt van 1 bron (film) spraak en muziek scheiden? Dat gaat niet. Afwisselend los gebruiken bij verschillende bronnen natuurlijk wel.
Nee, als ik radio luister dan hoef ik de dj niet achter en voor mij te horen, maar alleen voor mij.....Dat is de reden dat ik nooit surround radio luister. Een film geeft wel het juiste geluidsspoor zodat stemmen óf voor óf achter mij klinken als dat nodig is.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2025

Jeoh

blaat

..Christiaan.. schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:01:
[...]

Nee, als ik radio luister dan hoef ik de dj niet achter en voor mij te horen, maar alleen voor mij.....Dat is de reden dat ik nooit surround radio luister. Een film geeft wel het juiste geluidsspoor zodat stemmen óf voor óf achter mij klinken als dat nodig is.
Als het goed is heb je de volgende drie opties:

Ambient Mode - Subtle, low volume audio from surrounds with a limited frequency range. This is the default setting for surround speakers during music playback.
Full Mode - Full range audio for surrounds at the same volume as the home theater speaker
Main Home Theatre device only (Arc/Beam etc.) - No audio from surrounds, which you may toggle ‘off’ in room settings .

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-01 18:50
@..Christiaan.. Dat is dus geen surround, maar dubbel stereo…….. Je krijgt stereo van de soundbar en hetzelfde van de surrounds. Daarom hoor je de presentator ook van de achterspeakers.

Ju kunt de achterspeakers wel un-bonden als je er echt stereo van wilt, maar dat is beste een werkje en je raakt telkens je Trueplay kwijt.

Ik vraag me wel af of je dit ook van een klassieke surroundset zou vragen…..

[ Voor 36% gewijzigd door Rallye op 23-11-2021 14:25 ]

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:44
JeppieW schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:01:
[...]

DTS werkt ook op de Playbar via de optische verbinding. Ik heb het hier werkend.

De truuk is inderdaad om te zorgen dat DTS goed wordt doorgegeven aan de Playbar. En wat je kijkt moet natuurlijk wel DTS geluid bevatten, maar dat spreekt voor zich.
Ik heb hem ook optisch aangesloten.

Als ik een DTS 'cd' afspeel via de Sonos app, geeft hij niets weer qua formaat (dts, 5.1, stereo e.d.) bij Systeem-->playbar.

Als ik het via de TV afspeel geeft hij DD 5.1 aan, maar zie net dat mijn TV geen DTS ondersteund (Samsung QE65Q90.
Dat is dus jammer....

• Rallye
Klopt. alle Samsungs vanaf 2018 ondersteunen geen DTS,, ook niet via pass through….

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Rallye schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:23:
@..Christiaan.. Dat is dus geen surround, maar dubbel stereo…….. Je krijgt stereo van de soundbar en hetzelfde van de surrounds. Daarom hoor je de presentator ook van de achterspeakers.

Ju kunt de achterspeakers wel un-bonden als je er echt stereo van wilt, maar dat is beste een werkje en je raakt telkens je Trueplay kwijt.

Ik vraag me wel af of je dit ook van een klassieke surroundset zou vragen…..
Nee hoor; ik heb er ook geen problemen mee. Ik heb Sonos voornamelijk voor films en series. Radio is gewoon stereo en zo hoort het vind ik. Mijn Sonos staat ook niet 24/7 aan; ik heb er wifi schakelaars tussen dus als ik radio luister zet ik alleen de Arc aan.
En idd bij een klassieke surroundset zou ik mij daar aan gaan ergeren.... :)

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-01 19:07

Crowmeister

Stop!.... Continue

Het lukt mij nog niet om DTS (of DTS-MA) aan de praat te krijgen op mijn Sonos. Ik heb een Playbar, Sub en twee ONE's met de 13.4 firmware. Daarnaast gebruik ik een Nvidia Shield en een LG C9 TV. Shield met HDMI naar TV. TV met optisch naar playbar

Wat ik gedaan heb:
- TV op passthrough (Mijn TV ondersteund DTS en Dolby 5.1 (maar denk dat dat eigenlijk niet eens nodig is))
- In Android (Shield) de codecs passthrough toegestaan
- In Kodi bij audio settings laat ik DTS en DTS-MA passthrough doen

Maar met deze instellingen heb geen geen geluid voor DTS. Ik heb wat test filmpjes van DTS website gedownload en die hebben met deze instellingen helemaal geen geluid.
Als ik DTS en DTS-MA passthrough uitzet in Kodi dan heb ik alleen Stereo PCM, dat lijkt me prima.
Dolby 5.1 werkt trouwens prima! Met deze instellingen werkt dat precies zoals het moet dus ik denk daarom dat ik het goed doe.

Hebben jullie nog tips?

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06-2025
Ik zit er aan te denken om mijn harman kardon sabre sb35 in te ruilen voor een Beam Gen2 (eventueel met een One erbij). De Hk heeft een sub draadloos erbij maar de Beam niet. Ik wil voornamelijk gaan voor een multiroom opstelling dus verder uitbreiden in de toekomst. De Harman kardon is helaas geen multi room en heb niet echt goede ervaringen met Harman Kardon ondersteuning. Is de Beam een waardige opvolger ?

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Crowmeister schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:11:
Het lukt mij nog niet om DTS (of DTS-MA) aan de praat te krijgen op mijn Sonos. Ik heb een Playbar, Sub en twee ONE's met de 13.4 firmware. Daarnaast gebruik ik een Nvidia Shield en een LG C9 TV. Shield met HDMI naar TV. TV met optisch naar playbar

Wat ik gedaan heb:
- TV op passthrough (Mijn TV ondersteund DTS en Dolby 5.1 (maar denk dat dat eigenlijk niet eens nodig is))
- In Android (Shield) de codecs passthrough toegestaan
- In Kodi bij audio settings laat ik DTS en DTS-MA passthrough doen

Maar met deze instellingen heb geen geen geluid voor DTS. Ik heb wat test filmpjes van DTS website gedownload en die hebben met deze instellingen helemaal geen geluid.
Als ik DTS en DTS-MA passthrough uitzet in Kodi dan heb ik alleen Stereo PCM, dat lijkt me prima.
Dolby 5.1 werkt trouwens prima! Met deze instellingen werkt dat precies zoals het moet dus ik denk daarom dat ik het goed doe.

Hebben jullie nog tips?
Ik heb geen C9 dus daar kan ik je niet mee helpen maar ik zal vanavond eens kijken naar de instellingen op mijn Shield met MrMC.
DTS-HD zal ik uit laten staan in Kodi, ik kan me herinneren dat bij mij dat resulteerde in geen geluid.

Edit:

Net getest met Kodi 19.3 en onder instellingen/systeem/geluid/ -bij audiodecoder het aantal kanalen op 2.0 houden en bij audio doorvoer alles aanvinken behalve DTS-HD.

Bij de Nvidia Shield instellingen onder apparaatvoorkeuren/display & sound/advanced sound settings/indeling selecteren/ -laat je de instelling op automatisch staan.

Hier krijg gewoon netjes DTS 5.1 mee ook met DTS-HD

[ Voor 13% gewijzigd door Earzz op 25-11-2021 19:57 ]

XboxLive: Dave 130R

• Rallye
@Crowmeister Ondersteunt je LG pass through van DTS van HDMI naar optisch?

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Rallye schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:34:
@Crowmeister Ondersteunt je LG pass through van DTS van HDMI naar optisch?
Oeh, goede vraag. Hoe kom ik daar achter?

In de specs zie ik dat mijn LG C9 zelf DTS codec (niet DTS-MA denk ik dan) ondersteund.
Earzz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:41:
[...]

Ik heb geen C9 dus daar kan ik je niet mee helpen maar ik zal vanavond eens kijken naar de instellingen op mijn Shield met MrMC.
DTS-MA zal ik uit laten staan in Kodi, ik kan me herinneren dat bij mij dat resulteerde in geen geluid.
Dank je. Ik denk dat ik het goed doe omdat DD5.1 wel werkt. In Kodi pass through toelaten plus instelling op TV plus instelling op Shield.

[ Voor 43% gewijzigd door Crowmeister op 25-11-2021 19:56 ]

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Crowmeister schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:55:
[...]

Oeh, goede vraag. Hoe kom ik daar achter?

In de specs zie ik dat mijn LG C9 zelf DTS codec (niet DTS-MA denk ik dan) ondersteund.

[...]

Dank je. Ik denk dat ik het goed doe omdat DD5.1 wel werkt. In Kodi pass through toelaten plus instelling op TV plus instelling op Shield.
Ik heb net ff mijn vorige post bewerkt.

XboxLive: Dave 130R

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:18
Vraag je, ik heb een nieuwe Tv gekocht LG G1. Hier zit aardig geluid in, dus heb ik mijn versterker en bijhorende grote speaker er uit gegooid. alleen mis ik het radio en muziek luisteren in de woonkamer. zou ik dan aan een Sonos one gen 2 genoeg hebben of kan ik beter voor de Sonos Beam gen 2 soundbar gaan. wel zou ik graag Alexa er in gebruiken.

Alvast bedankt voor jullie advies.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@timbe

Met een beam krijg je stereogeluid je woonkamer in. Met 1 One niet. Bovendien....waar zet je 1 speaker neer? Ik zou altijd een paar kopen mocht je voor een one gaan.

• PietB51
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-11-2025
timbe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:50:
Vraag je, ik heb een nieuwe Tv gekocht LG G1. Hier zit aardig geluid in, dus heb ik mijn versterker en bijhorende grote speaker er uit gegooid. alleen mis ik het radio en muziek luisteren in de woonkamer. zou ik dan aan een Sonos one gen 2 genoeg hebben of kan ik beter voor de Sonos Beam gen 2 soundbar gaan. wel zou ik graag Alexa er in gebruiken.

ik heb dit ook gedan, voor radio enz. gebruik ik een losse Google nest hub, prima geluid voor een kleine kamer

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Earzz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:59:
[...]

Ik heb net ff mijn vorige post bewerkt.
Thanks, ik krijg het niet werkend met deze methode. :( Enige wat ik me kan bedenken is TV of HDMI ondersteuning.

Maar ik denk dat ik Dolby Digital (AC3) transcoding zonder problemen kan gebruiken. Deze setting transcodeert alles naar DD5.1 voor mij; DTS5.1, AAC5.1, FLAC5.1, DD7.1, zelfs DD6.1 worden allemaal DD5.1 gemaakt.

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03-2025
timbe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:50:

Mijn ervaring, wanneer je SONOS koppelt aan je nieuwe tv, dan kan je niet schakelen tussen geluid van tv of geluid via de SONOS. Wanneer ik zelf dan tv selecteer, springt hij automatisch direct weer terug naar de SONOS. Dus je LG G1 met mooie geluid wordt dan een LG G1 met mooi beeld maar zonder gebruik van je geluid van je tv 8)

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:20
NeP2013 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:16:
Ik zit er aan te denken om mijn harman kardon sabre sb35 in te ruilen voor een Beam Gen2 (eventueel met een One erbij). De Hk heeft een sub draadloos erbij maar de Beam niet. Ik wil voornamelijk gaan voor een multiroom opstelling dus verder uitbreiden in de toekomst. De Harman kardon is helaas geen multi room en heb niet echt goede ervaringen met Harman Kardon ondersteuning. Is de Beam een waardige opvolger ?
Ik ben vorig jaar van een harman Kardon soundbar + subwoofer(iets goedkoper model dan de jouwe) overgestapt op een beam met twee One SL als rear speakers. Ik mis de sub totala niet. Die zou ik er best graag nog bij willen hebben. Maar vind het momenteel de prijs nog niet waard.

Ik gebruik die set overigens voornamelijk voor tv / series / films kijken. Ik heb nog een Move erbij gekocht die ik voornamelijk als music player gebruik en voor buiten in de tuin.

Voor mij nooit meer HK. Best prima geluid, zo veeleisend ben ik niet, maar qua gebruiksgemak was het gewoon 10 stappen terug. Misschien dat hun nieuwer spul wel beter is maar ik hoef niks anders meer dan Sonos, voornamelijk vanwege gebruiksgemak.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:00
Hi, sinds enkele dagen maakt mijn playbase een trillend geluid bij zware stemmen op TV.
Het viel op bij gewoon tv, Ned 1, journaal, persconferentie.

Playbase optisch aan m’n LG tv aangesloten.
Kabels opnieuw ingestoken.
Gisteren playbase gereset en opnieuw gekoppeld, maar na ong. 60 min. Is het trillende geluid weer terug.
(Het is na de resetten dus even weg geweest)
Het lijkt erop dat bij radio geen probleem is.
Playbase staat samen met twee One speakertjes gekoppeld.

Ik heb geen instellingen gewijzigd, niet op de tv en niet aan de sonos kant.

Iemand die dit herkend en tips heeft hoe dit op te lossen?

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06-2025
bolleh schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:58:
[...]

Ik ben vorig jaar van een harman Kardon soundbar + subwoofer(iets goedkoper model dan de jouwe) overgestapt op een beam met twee One SL als rear speakers. Ik mis de sub totala niet. Die zou ik er best graag nog bij willen hebben. Maar vind het momenteel de prijs nog niet waard.

Ik gebruik die set overigens voornamelijk voor tv / series / films kijken. Ik heb nog een Move erbij gekocht die ik voornamelijk als music player gebruik en voor buiten in de tuin.

Voor mij nooit meer HK. Best prima geluid, zo veeleisend ben ik niet, maar qua gebruiksgemak was het gewoon 10 stappen terug. Misschien dat hun nieuwer spul wel beter is maar ik hoef niks anders meer dan Sonos, voornamelijk vanwege gebruiksgemak.
Thanks! Ja gebruiksgemak van de oude HK is niet best. Heb overigens 1 speaker van HK die wel multiroom is maar daarvan is het gebruiksgemak net zo slecht. Moet hem ongeveer wekelijks resetten.

Hoe groot is je ruimte? Ik zat te denken aan 1 one in de woonkamer en een one in de keuken, en dan de beam bij de tv. Voornamelijk om in de hele ruimte dezelfde muziek te hebben en tijdens films wat beter geluid dan met tv speaker

• Rallye
@Harold_S Waarom zou je nog geluid van je TV willen als je een (toch niet goedkope) Sonos hebt. Ik begrijp daar echt niets van…… Let op: als je regelmatig met een koptelefoon luistert is dit wel een probleem - op te lossen door CEC (en bij een LG ook eARC tijdelijk uit te zetten.

@NeP2013 Je hebt dan drie aparte speakers, geen surroundopstelling. Bij TV-geluid zullen de One’s iets achterlopen op de Beam. Afhankelijk van je gevoeligheid daarvoor en de afstand tussen de speaker kun je dat als storend ondervinden.

@timbe Een Beam bij de TV is altijd mooi, maar als je het geluid van je TV goed genoeg vindt zou ik voor muziek gewoon een stereoset One’s (een One en een One SL - je wilt immers Alexa en die werkt maar op één speaker in een stereoset) neerzetten. Ze zijn nog in de aanbieding ook (al zijn de aanbiedingen slechter dan vorig jaar). Je hebt dan een beter stereobeeld bij muziek als op een Beam, waar de speakers dicht bij elkaar zitten: goed bij een soundbar, maar voor muziek is dat minder.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:20
NeP2013 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:36:
[...]

Thanks! Ja gebruiksgemak van de oude HK is niet best. Heb overigens 1 speaker van HK die wel multiroom is maar daarvan is het gebruiksgemak net zo slecht. Moet hem ongeveer wekelijks resetten.

Hoe groot is je ruimte? Ik zat te denken aan 1 one in de woonkamer en een one in de keuken, en dan de beam bij de tv. Voornamelijk om in de hele ruimte dezelfde muziek te hebben en tijdens films wat beter geluid dan met tv speaker
Onze woonkamer / keuken is ongeveer 8x4 met een stukje van 4x3 extra breedte bij de open keuken. Move staat in de keuken en staat eigenlijk altijd met muziek aan, kan de hele kamer vullen of gewoon als achtergrond draaien.

Resetten met Sonos eigenlijk vrijwel nooit nodig geweest. Wel een tijdje dat de Sonos radio wat buggy was, even in de app opnieuw autoriseren was de oplossing.

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-01 19:38
Simkin schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:52:
[...]

je zou kunnen overwegen om de HDFury Arcana er tussen te hangen (zelf gedaan)
shield --> Arcana --> Sonos ARC (eARC)
. . . . . . . . Arcana --> TV (ARC)
Dank je. Is dit zoals dit plaatje weergegeven?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uaxPpjJnBP5IWr3wL97DK-p0YJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ps8rECC1CIoNJ4thSxo8wleg.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn LG GX heeft nl. wel een eARC poort. Gaat de Arcana dan naar de eARC op de LG TV?

Ik heb ook ook nog een ziggo decoder rechtstreeks op de tv aangesloten (via HDMI), waarbij ik geluid ook beluister via de Sonos. Gaat deze dan ook de Arcana in en heb ik dan nog een extra HDMI switch nodig?

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-01 20:20

Simkin

Bzzzzz

Rennie01 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:41:
[...]

Dank je. Is dit zoals dit plaatje weergegeven?
[Afbeelding]

Mijn LG GX heeft nl. wel een eARC poort. Gaat de Arcana dan naar de eARC op de LG TV?

Ik heb ook ook nog een ziggo decoder rechtstreeks op de tv aangesloten (via HDMI), waarbij ik geluid ook beluister via de Sonos. Gaat deze dan ook de Arcana in en heb ik dan nog een extra HDMI switch nodig?
De Arcana <--> TV verbinding sluit je idd aan bij de TVs (e)ARC poort. Via deze verbinding geeft de TV het geluid door/terug (naar de Sonos ARC) zoals je gewend bent (of het nu consoles/decoders zijn aangesloten op de TVs HDMI poorten of embedded Apps (Netflix, Plex, ..). Geen extra splitter nodig dus

edit: je hebt tabellen waarin je kan checken welke codec passthrough limitatie je TV heeft en waarbij het zin heeft om de bron (Shield, AppleTV, ..) rechtstreeks op de Arcana aan te sluiten ipv TV passthrough.
https://www.rtings.com/tv...urround-audio-passthrough

[ Voor 11% gewijzigd door Simkin op 27-11-2021 15:05 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
iemad op Reddit heeft onderstaande foto geplaatst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQdMIZ6GRF1hTm6cUZ_wphPAqcM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NAxzQtkaZFT8c7e0WbWVCQHv.png?f=fotoalbum_large.

Ziet er naar uit dat er op korte termijn een Sub Mini aankomt welke kleiner is dan de huidige Sub.

• timbe
  • Laatst online: 14:18
@timbe Een Beam bij de TV is altijd mooi, maar als je het geluid van je TV goed genoeg vindt zou ik voor muziek gewoon een stereoset One’s (een One en een One SL - je wilt immers Alexa en die werkt maar op één speaker in een stereoset) neerzetten. Ze zijn nog in de aanbieding ook (al zijn de aanbiedingen slechter dan vorig jaar). Je hebt dan een beter stereobeeld bij muziek als op een Beam, waar de speakers dicht bij elkaar zitten: goed bij een soundbar, maar voor muziek is dat minder.
[/quote]

Stel ik koop 2 One SL kan ik deze dan met mijn Echo Dot aansturen?
Of moet de Alxa echt in de Sonos one zitten?

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:09
timbe schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:39:

Stel ik koop 2 One SL kan ik deze dan met mijn Echo Dot aansturen?
Of moet de Alxa echt in de Sonos one zitten?
Je kan een Sonos apparaat zonder ingebouwde microfoon (Sonos One) of Sonos algemeen, bedienen via een Alexa apparaat. Zie hier.
Of je gebruikt een Sonos apparaat met ingebouwde microfoon en spreekt Alexa rechtstreeks aan. Zie hier.

• estorino
  • Laatst online: 04-12-2025
Heb bij Wifimedia vorige week Sonos Connect Gen2 gekocht voor 279.-*. Heb 2x One SL hier in huis, maar kan nu ook streamen naar mijn NAD versterker met B&W boekenplankluidsprekers. En ook belangrijk voor mij, ik kan straks mijn cd speler en/of platenspeler integreren in mijn Sonos setup.
Ik had vantevoren ff bij ze gecheckt of het wel de Gen2 betreft (dat was het geval), want de Gen1 is niet compatibel met de S2 app.

Hij is vandaag nog te koop voor die prijs. Stukje goedkoper dan de spirituele opvolger, de Sonos Port.

*: Gewoon nieuw, volledige garantie.

Klein bonusje; ik logde in op sonos.com en zag dat ik 'recht' heb op 15% korting omdat mijn net gekochte Connect oud en achterhaald is... 8)

[ Voor 19% gewijzigd door estorino op 29-11-2021 17:23 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Rallye
Ha, zo één heb ik ook. Zit niet aan een versterker, maar enkel aan de CD-speler.

• RednasXCIII
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-01 22:37
_Bailey_ schreef op zondag 28 november 2021 @ 04:27:
iemad op Reddit heeft onderstaande foto geplaatst:

[Afbeelding].

Ziet er naar uit dat er op korte termijn een Sub Mini aankomt welke kleiner is dan de huidige Sub.
Zou fantastisch zijn. :) Ik wil heel graag een sub voor bij mijn Beam + 2 Ones, maar kan het niet over mijn hart verkrijgen daar 800 euro voor neer te leggen. :X En aangezien ik in een flat woon is een kleinere versie sowieso een betere optie.

Als hij rond de 4 á 500 euro gaat kosten koop ik hem meteen. :D

• MeTooPV
  • Nu online
Spotify family samen met Sonos, hoe dan?

Ik kom er niet uit. We hebben 4 kinderen met een sonos one op hun kamer en een sonos 5 in de woonkamer.
Dit is 1 systeem, met mijn account.
Nu is er ook spotify family, waarbij iedereen een eigen account heeft.
Hoe koppel ik die spotify accounts aan hun sonos? Ik zie slechts de mogelijkheid voor 1 spotify account in de sonos app.
Moet ik het systeem opbreken en elke kamer een eigen account geven, waarbij de woonkamer tot meerdere mensen behoort? Is er niet een simpelere oplossing?

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2025
MeTooPV schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:13:
Spotify family samen met Sonos, hoe dan?

Ik kom er niet uit. We hebben 4 kinderen met een sonos one op hun kamer en een sonos 5 in de woonkamer.
Dit is 1 systeem, met mijn account.
Nu is er ook spotify family, waarbij iedereen een eigen account heeft.
Hoe koppel ik die spotify accounts aan hun sonos? Ik zie slechts de mogelijkheid voor 1 spotify account in de sonos app.
Moet ik het systeem opbreken en elke kamer een eigen account geven, waarbij de woonkamer tot meerdere mensen behoort? Is er niet een simpelere oplossing?
Je kunt in de Sonos app meerdere Spotify accounts toevoegen en deze een naam geven, via Instellingen - Services en stem - Service toevoegen.

Is dat wat je zoekt? Je hebt het namelijk over ‘Spotify koppelen aan hun Sonos’, maar je kunt geen service aan een specifieke speaker koppelen. Je kunt wel meerdere Spotify accounts koppelen aan een Sonos-systeem.

• MeTooPV
  • Nu online
In de ios app kan ik geen 2e spotify account toevoegen, maar heb nu ook de windows versie van sonos geïnstalleerd en daar lijkt dat inderdaad wel te kunnen. Vraag me wel af welke account de speaker dan kiest als je een voice commando geeft.

• Rallye
De Spotify account die met GA gekoppeld is. Dit gaat helemaal buiten Sonos om - tegelijk (een beetje off topic) overigens ook de reden dat de Hue-Spotify koppeling ook met Sonos (via GA) werkt…..

Wel vreemd dat je via de app geen extra Spotify account kunt koppelen. Ik heb dat via de app op de iPhone gewoon kunnen doen, zie ook https://nl.community.sono...account-toevoegen-6766455

[ Voor 45% gewijzigd door Rallye op 30-11-2021 22:51 ]

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@MeTooPV

Wij hebben ook 4 accounts, maar ik stream altijd via mijn telefoon. Of ik nu de Sonos app opstart en daarna Spotify of Spotify en streamen....maakt toch niet zoveel uit?

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2025
MeTooPV schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:30:
In de ios app kan ik geen 2e spotify account toevoegen, maar heb nu ook de windows versie van sonos geïnstalleerd en daar lijkt dat inderdaad wel te kunnen. Vraag me wel af welke account de speaker dan kiest als je een voice commando geeft.
Goed dat het met Windows wel gelukt is. In de iOS app kan het ook, want die heb ik er zelf ook voor gebruikt en daarin heb ik gisteravond nog even gespiekt hoe ik dat ook alweer gedaan had. :)

• Rennie01
  • Laatst online: 15-01 19:38
Simkin schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:50:
[...]

De Arcana <--> TV verbinding sluit je idd aan bij de TVs (e)ARC poort. Via deze verbinding geeft de TV het geluid door/terug (naar de Sonos ARC) zoals je gewend bent (of het nu consoles/decoders zijn aangesloten op de TVs HDMI poorten of embedded Apps (Netflix, Plex, ..). Geen extra splitter nodig dus

edit: je hebt tabellen waarin je kan checken welke codec passthrough limitatie je TV heeft en waarbij het zin heeft om de bron (Shield, AppleTV, ..) rechtstreeks op de Arcana aan te sluiten ipv TV passthrough.
https://www.rtings.com/tv...urround-audio-passthrough
En heb Arcana vandaag binnengekregen en geïnstalleerd conform jouw instructie en werkt prima. Dank 🙏.
DTS-HD wordt niet ondersteund op de Sonos Arc, toch?

• Rallye
Nee, alleen DTS (sinds vorige week).

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-01 14:18
MeTooPV schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:30:
Als het goed is staat er 1 account geregistreerd als 'hoofdaccount'. Ook wanneer je zoekt en een song kiest om te spelen, wordt het standaard via dat account afgespeeld. In het zoekmenu kun je dan ook het alternatieve account aanklikken.

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-01 14:58
Ik ben op zoek naar een enigszins compacte set met een goed geluid voor in de woonkamer.
Mijn primaire focus ligt op muziek luisteren, ik heb nu een goede set met Marantz versterker en grote Dali zuilspeakers.

In de nieuwe inrichting kunnen we eigenlijk de grote speakers niet goed kwijt, dus ik ben op zoek naar iets wat mijn geliefde Dali speakers kan vervangen.

Bij Sonos zit je dan aan stereo paar Sonos five's.
Sowieso vraag ik me af of deze five's in de buurt kunnen komen van de Dali, maar afgaand op de recensies lijkt dat aardig mee te vallen.

Nu zit ik echter met het volgende, ik wil een AppleTV aansluiten via HDMI voor Apple Music, Films, Series etc en daarnaast een platenspeler.
In plaats van de apple tv zou ik ook de optische uitgang van de one-connect box van mijn tv kunnen aansluiten of de eArc HDMI output.

Op 2 losse five's gaat dit niet lukken volgens mij, dus ik zou dan naar een Sonos AMP moeten denk ik?

Wat zouden jullie aanraden in het geval van een Sonos AMP? 2 goede maar compacte losse passieve speakers? Of de AMP in combinatie met 2 five's als frontspeakers? (Kan dit überhaupt?)
Losse compacte speakers mogen dan max zo'n 500 per stuk kosten. Iemand de gouden tip voor mijn situatie?

• Rallye
De Amp niet worden gecombineerd met twee Five’s “als frontspeakers”. De Amp stuurt zelf twee frontspeakers aan, die samen een “phantom center” maken. Dan heb je geen Five’s als front meer nodig en het systeem kan ze niet als zodanig aansturen.

Als je echt van stereo muziek wilt genieten zou je de speakers van de Amp wellicht wat verder uit elkaar willen hebben als voor TV-gebruik. Je krijgt dus een compromis. Een goed compromis, maar daar dien je wel bewust voor te kiezen.

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 08:21
Ik ben voornemens om over te stappen op Sonos, momenteel maak ik gebruik van een
Denon AVR -x1200
4 stuks kef q60 speakers (front en rear)
1 center Tannoy
1 sub Sony
Een allegaartje maar klinkt lekker en heeft zeker voldoende power, alleen gaat de grote van de speakers ons wat tegen staan.
nu twijfel ik tussen een volledige set, center, sub en rears (one SL) tussen de Arc en de beam.
wij hebben namelijk een tv meubel van 120cm breed en hier past de arc net in, ben bang dat de speakers aan de zijkanten niet goed tot hun recht komen.
maar met de beam ben ik weer bang dat ik "power en dynamiek" mis.

zie foto onder hier komen de zij speakers +/- 2.5cm vanaf te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJCLnqjs0w65zJI9gZm5urpHKaw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JoE738GyW55BnxMXPkL2Qi0S.jpg?f=user_large

waar ben ik nu beter mee af ?
beam, die goed past maar iets minder is, of een ARC, niet niet lekker past.

ik zit overigens ongeveer 3.3 meter vanaf het scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYrsEk6Ow73L6qbzmQVJVZOoelk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qj7ZLeeMFDhowdC0EWVmNw4B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Arie26 op 03-12-2021 12:14 ]

Teteringen

• kikashi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:37
RFdeGroot schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:33:
Bij Sonos zit je dan aan stereo paar Sonos five's.
Sowieso vraag ik me af of deze five's in de buurt kunnen komen van de Dali, maar afgaand op de recensies lijkt dat aardig mee te vallen.
Ik heb een paar five's in mijn kantoor (5x7, 4m hoog) en die klinken daar prima. Maar als ik die in mijn woonkamer zet (12x7, 4m hoog) dan komen ze niet in de buurt van het oude kaduuke paar B&W DM630's dat daar staat.

• Rallye
@Arie26 Volgens mij heeft de Arc (in tegenstelling tot de Beam) geen speakers die naar de zijkant afstralen. Voor de zijkant wordt ook geen afstandsadvies gegeven., zie https://content.abt.com/d...341/MOVE1US1BLK_Guide.pdf, blz. 40. De Arc moet wel minstens 102mm onder je TV.

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 08:21
Rallye schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:26:
@Arie26 Volgens mij heeft de Arc (in tegenstelling tot de Beam) geen speakers die naar de zijkant afstralen. Voor de zijkant wordt ook geen afstandsadvies gegeven., zie https://content.abt.com/d...341/MOVE1US1BLK_Guide.pdf, blz. 40. De Arc moet wel minstens 102mm onder je TV.
Dat heeft de arc juist wel, zie onderstaande afbeelding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqflQuepsrvKKMba_5NGH2aPpr0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G0q1oQYje636q8otMVEoizc8.jpg?f=user_large

Deze speakers zitten dan vrijwel tegen de zijkanten aan

Teteringen

• Rallye
Je hebt gelijk, sorry. Dan wordt het moeilijk inderdaad. Wel gek dat er voor de afstand tot de zijkant geen advies geldt dan.

Een Beam is ook niet gek, overigens. Ik heb er zelf één.

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-01 17:48
RednasXCIII schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:58:
[...]

Zou fantastisch zijn. :) Ik wil heel graag een sub voor bij mijn Beam + 2 Ones, maar kan het niet over mijn hart verkrijgen daar 800 euro voor neer te leggen. :X En aangezien ik in een flat woon is een kleinere versie sowieso een betere optie.

Ik heb ook een beam en 2 ones, waar zou jij de sub dan voor gaan gebruiken?

• Rallye
Ik heb de gewone Sub bij de Beam en twee One (SL)’s. Klinkt goed, maar een minder dure Sub zou misschien bij de Beam ook passend zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 04-12-2021 11:50 ]

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:17
RednasXCIII schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:58:
[...]

Of even toch goed rond kijken, ik heb vorig jaar met de black friday een gen3 voor 599 bij bol kunnen scoren.
Belachelijk veel geld nog steeds. Maar wat gaat de setup met Playbar en 2 ones leven. Nooit spijt van gehad en nog iedere keer genieten.

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:25
Weet er toevallig iemand hoe je een receiver automatisch kan laten opstarten met een Sonos Port? De Port heeft een 12V output, maar probleem is dat mijn receiver (NAD t747) ook een output heeft, dus die zijn niet connecteerbaar. Een universele afstandsbediening heb ik liever niet.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

sweetdude schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:45:
[...]

Of even toch goed rond kijken, ik heb vorig jaar met de black friday een gen3 voor 599 bij bol kunnen scoren.
Belachelijk veel geld nog steeds. Maar wat gaat de setup met Playbar en 2 ones leven. Nooit spijt van gehad en nog iedere keer genieten.
Ik heb mijn sub 4(?) jaar geleden voor dat geld op marktplaats weten te scoren. Nog geen dag spijt van gehad.

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-01 20:09
Sinds ik mijn Sonos setup heb in de woonkamer (Beam Gen2 + 2x One SL) merkte ik wat vertraging op de Wi-Fi, in het bijzonder tijdens het gebruiken van Airplay voor de F1 stream van mijn MacBook Pro naar mijn Samsung Q80T.

Na wat opzoekwerk heb ik het probleem (vermoedelijk interferentie) quasi opgelost door volgende stappen te ondernemen;

- Wifi 2.4Ghz van de router op kanaal 1 vast te zetten i.p.v. auto.
- Sonos Beam met ethernet aangesloten zodat hij nu een Sonosnet maakt (kanaal 6) met de overige speakers.

Wat mij wel verrast is dat wanneer ik de Macbook verbind met het 5Ghz Wifi-netwerk, de verbinding slechter is. Ik ben me bewust van de verschillen tussen 2.4Ghz en 5Ghz, maar met meerdere apparaten meet ik in principe hogere snelheden op deze locatie in huis op het 5Ghz netwerk (7 meter van de router zonder muren, bijzondere deuren of andere stoorzenders).

Kan Sonosnet een 5Ghz Wifi-netwerk verstoren? Ik dacht toch dat dit totaal verschillende frequenties zouden moeten zijn of ben ik hierin fout?

Alvast bedankt :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:41

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:58
eindelijk smbv2 / smbv3 support vanuit Sonos:

code:
1
2
3
4
5
6
Release date: 12/07/2021

In this update:
* Amazon Music Unlimited subscribers can now play Amazon Music Ultra HD audio and Dolby Atmos Music through supported Sonos products.
* Sonos products can now connect to local music library shares using SMBv2 and SMBv3.
* Bug fixes and performance enhancements.

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MAdD schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:57:

code:
1
2
3
4
5
6

In this update:
* Amazon Music Unlimited subscribers can now play Amazon Music Ultra HD audio and Dolby Atmos Music through supported Sonos products.
* Sonos products can now connect to local music library shares using SMBv2 and SMBv3.
Fijne release :) Ze zijn de laatste tijd lekker bezig

[ Voor 3% gewijzigd door DennusB op 08-12-2021 09:03 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Burning_Tyre
  • Laatst online: 13-01 20:55
DennusB schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:03:
[...]

Fijne release :) Ze zijn de laatste tijd lekker bezig
Waar vind je deze release notes?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2025

Jeoh

blaat

code:
1
2
3
4
5
6

In this update:
Het heeft een paar jaar geduurd...

• Harold_S
Jeoh schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:09:
[...]

Het heeft een paar jaar geduurd...
Maar dan heb je ook wat :P ;)

• PROnline
  • Laatst online: 17:31

code:
1
2
3
4
5
6

In this update:
Zo gelijk SMBv1 uit m'n NAS gesloopt. Was de enige rede dat ik dat nog aan had gezet.

• bsmpower
  • Laatst online: 13-01 23:26

code:
1
2
3
4
5
6

In this update:
Vol enthousiasme een gratis 3 maanden trial Amazon Unlimited aangezet. Maar nu krijg ik de connectie met Sonos op geen enkele manier aan de praat. Via de Sonos app zie ik Amazon er niet tussen staan als service. Via de Amazon Music app heb ik geen stream mogelijkheden naar mijn Sonos set. Is iemand dit toevallig al gelukt, en zo ja hoe?

• bsmpower
  • Laatst online: 13-01 23:26
Arie26 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:09:
Ik ben voornemens om over te stappen op Sonos, momenteel maak ik gebruik van een
Denon AVR -x1200
4 stuks kef q60 speakers (front en rear)
1 center Tannoy
1 sub Sony
Een allegaartje maar klinkt lekker en heeft zeker voldoende power, alleen gaat de grote van de speakers ons wat tegen staan.
nu twijfel ik tussen een volledige set, center, sub en rears (one SL) tussen de Arc en de beam.
wij hebben namelijk een tv meubel van 120cm breed en hier past de arc net in, ben bang dat de speakers aan de zijkanten niet goed tot hun recht komen.
maar met de beam ben ik weer bang dat ik "power en dynamiek" mis.

zie foto onder hier komen de zij speakers +/- 2.5cm vanaf te zitten.

[Afbeelding]

waar ben ik nu beter mee af ?
beam, die goed past maar iets minder is, of een ARC, niet niet lekker past.

ik zit overigens ongeveer 3.3 meter vanaf het scherm.

[Afbeelding]
Ik heb ergens gelezen dat de speakers die naar buiten richten (dus naar links en rechts) worden uitgeschakeld als je surround speakers achter aansluit. Want de enige reden voor die zijspeakers zou zijn voor het surround effect. Bij mij staat de Arc ook redelijk dicht bij een muurtje aan 1 kant, maar omdat ik ook achter speakers heb (One's) doen die toch niks. Ik heb deze info even niet paraat maar dat kan je vast vinden als je er op zoekt :)

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Google:
When using surround speakers with an Arc, the side speakers aren’t disabled but they stop producing the dedicated rear surround channels and shift to support the left and right sounds. The surround audio production on those channels for the Arc is turned off, but the speakers themselves don’t go silent.

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-01 07:27
Hallo. Iemand ervaring met het probleem dat een Sonos Amp verbonden aan Samsung QN93 (2021 model) via HMDI arc het geluid altijd terugswitched naar de Sonos? Ook al selecteer ik tv speakers of bluetooth, na 1-2 sec switch ie weer terug naar HDMI uitvoer.

De oplossing van Samsung zelf haalt niets uit:: https://www.samsung.com/u...-switching-with-ir-remote

Enige manier is het tijdelijk uitzetten van AnyNet+, maar btje omslachtig om dit elke keer te moeten doen als ik via bluetooth of gewoon de tv-luidsprekers wil afspelen.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@EvtK waarom zou je de arc uitzetten tijdens tvgeluid? Als ik bluetooth kopetelefoon wil, moet ik de arc idd uitzetten anders blijft hij schakelen.

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-01 07:27
@..Christiaan.. thanks, misschien was ik niet duidelijk genoeg. Als ik Anynet+ heb ingeschakeld en ik de Samsung heb verbonden via HDMI arc aan mijn Sonos Amp, dan kan ik dus niet een andere uitvoer selecteren dan HMDI-uitvoer bij de geluidsopties. Ja het kan wel, maar het springt vanzelf weer terug.

Waarom wil ik kunnen switchen?

- omdat ik op de sonos muziek wil afspelen terwijl de tv aanstaat (theorie)
- omdat ik het geluid van de tv wil afspelen op bluetooth koptelefoon, zonder hiervoor via diepweggestopte instellingen eerst AnyNet+ moet uitschakelen.

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

dawauz

XboX live : DaWauZ

Wat heb ik thuis?
Ziggo modem in passtrough, Netgear R7000 als router / wifi punt.
2.4 + 5ghz, niet al mijn apparaten kunnen op 5ghz. Telefoons zitten doorgaans wel op 5ghz.
Beam gen 2 met netwerkkabel aangesloten want een punt dichtbij.

Ik sinds pas heel blij met mijn beam gen 2, werkt perfect op me tv in de huiskamer.

Heb er 2 symfonisk speakers later bij gekocht voor boven in studeerkamer en slaapkamer.
En begon het een beetje te jeuken. Brandnetels.
Symfonisk toegevoegd aan systeem, maar tijdens eerste afspelen stotteren en uit systeem verdwenen. Reset gedaan nog een keer toegevoegd, maar het was al laat, voglende dag verder.
Ze bestonden nog in het systeem. Halve dag in de studeerkamer op kunnen streamen via de sonos app, radiozender, dikke prima.(ik heb een android telefoon)
Savonds vrouw thuis,apple telefoon, streamen in de studeerkamer, stotter en weg uit de sonos app.
Wat gezocht, en het kanaal van 6 naar 11 gezet, nog een keer weer toegevoegd prima. Dag later hetzelfde repeteert. Symfonisk weg uit sonos, maar as we speak een uur later er weer vanzelf bij. Heb alleen maar stekker eruit gedaan en in gedaan uur geleden meer niet.

Ik zie dat er een nieuwe update klaar staat, misschien gaat die iets bieden maar geen idee. Staat op automatisch snachts, krijgen alle speakers dan een update vanzelf? (mits beschikbaar natuurlijk)

Helaas heb ik op de plekken waar de symfonisks staan geen netwerkbekabeling helaas. In beide ruimtes eigenlijk niet.

Zijn er optimalisaties nodig om het wat stabieler te krijgen of 50km rijden naar de ikea om ze terug te brengen?

XboX live : DaWauZ

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

@dawauz ik heb al mijn symfonisken via ethernet aangesloten want ik werd er gek van bij sommige speakers in huis.

• Masimo
De Symfonisk maakt nog gebruik van Wifi-3 (ofwel 802.11g á 54 Mbps).
Dat maakt ze heel gevoelig voor verstoringen / interferentie. Verder moet je router / accesspoints zodanig worden ingesteld dat ze "legacy" clients ondersteunen.

Als er een Sonos apparaat aan een kabel hangt dan wordt SonosNet geactiveerd, en dan wordt de afstand tussen de speakers onderling iets om rekening mee te houden i.p.v. de afstand tot je wifi-router of accesspoint.
Nu weet ik eerlijk gezegd niet of de Symfonisks ook in het Sonos netwerk worden opgenomen.

Wat ik wél uit eigen ervaring kan zeggen is dat een centraal geplaatste Boost in veel gevallen een goeie oplossing is en zorgt voor een stabiel Sonos newerk.

• Rallye
Ik heb inderdaad het idee dat de ene Symfonisk in huis gevoeliger is voor storing dan de One (SL)’s die ik ook heb.

• Masimo
Rallye schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:26:
Ik heb inderdaad het idee dat de ene Symfonisk in huis gevoeliger is voor storing dan de One (SL)’s die ik ook heb.
Ja, kan kloppen. Wifi-4 (n) voor de Ones vs Wifi-3 (g) voor de Symfonisk.

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-01 20:09
Zo, de sub gen 3 staat er en nu mag ik me dan ook een echte Sonos snob beginnen noemen. Van geen enkel product naar een Beam Gen 2, dan 2x One SL voor surround en nu de sub erbij, op een goede maand tijd.

Ik ben nog een beetje onder de indruk hoe snel ik ben opgegaan in het Sonos-verhaal. Alsof het dé uitweg was na maandenlang opzoeken en vergelijken, of ik mijn oude 5.1 setup nog maar eens ging upgraden, weeral een receiver op pensioen plaatsen..

Dit is toch wel de limiet wat ik van geld wil spenderen aan audio, dus ik hoop nu ook op jarenlange degelijke ondersteuning.

De ervaring met de complete set inclusief sub volgt binnen een paar dagen.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:47
Darks schreef op donderdag 9 december 2021 @ 00:32:
Zo, de sub gen 3 staat er en nu mag ik me dan ook een echte Sonos snob beginnen noemen. Van geen enkel product naar een Beam Gen 2, dan 2x One SL voor surround en nu de sub erbij, op een goede maand tijd.

Ik ben nog een beetje onder de indruk hoe snel ik ben opgegaan in het Sonos-verhaal. Alsof het dé uitweg was na maandenlang opzoeken en vergelijken, of ik mijn oude 5.1 setup nog maar eens ging upgraden, weeral een receiver op pensioen plaatsen..

Dit is toch wel de limiet wat ik van geld wil spenderen aan audio, dus ik hoop nu ook op jarenlange degelijke ondersteuning.

De ervaring met de complete set inclusief sub volgt binnen een paar dagen.
Benieuwd naar je ervaring. Ik heb een arc en ga uitbreiden naar sub en 2x rear maar dan van Ikea. M’n vriendin vind het absurd veel geld. Dus ik probeer daarin wat tegemoet te komen door “goedkopere” rears de kopen die gelijk dienen als lamp. Ach…ik ben al blij dat ik haar zover gekregen heb

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Alekz87 het was juist mijn vrouw die een aantal terug opperde om de Playbar als soundbar te kopen :) Ik stond nog bij de speakers en versterker te kijken.....Nu al jaren een tevreden gebruiker en ondanks dat het afgeraden word, schakel ik mijn speakers altijd uit als ik ze niet gebruik. Standby verbruik vind ik te hoog.

• miles
Hi, klein kickje van m'n eigen post van twee weken geleden.

Ik kan me niet voorstellen dat niemand hier niet eerder zo'n probleempje heeft gehad en dit niet heeft kunnen oplossen.
Is er iemand die mij richting een oplossing kan helpen?
Ondertussen nogmaals playbase gereset. Geluid tv helemaal naar laag, geluid playbase helemaal naar laag. Op de tv (LG OLED 55C8PLA) zijn verder geen instellingen mogelijk om bas ed te regelen.
Het trillen blijft (klinkt alsof het apparaat te hard staat)
miles schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 06:55:
Hi, sinds enkele dagen maakt mijn playbase een trillend geluid bij zware stemmen op TV.
Het viel op bij gewoon tv, Ned 1, journaal, persconferentie.

Playbase optisch aan m’n LG tv aangesloten.
Kabels opnieuw ingestoken.
Gisteren playbase gereset en opnieuw gekoppeld, maar na ong. 60 min. Is het trillende geluid weer terug.
(Het is na de resetten dus even weg geweest)
Het lijkt erop dat bij radio geen probleem is.
Playbase staat samen met twee One speakertjes gekoppeld.

Ik heb geen instellingen gewijzigd, niet op de tv en niet aan de sonos kant.

Iemand die dit herkend en tips heeft hoe dit op te lossen?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:23
Ik weet niet wat je met trillen bedoelt... Kan je het opnemen? Of een luidspreker is gescheurd, of zit los en trilt in de behuizing

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:23
Alekz87 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:50:
[...]

Benieuwd naar je ervaring. Ik heb een arc en ga uitbreiden naar sub en 2x rear maar dan van Ikea. M’n vriendin vind het absurd veel geld. Dus ik probeer daarin wat tegemoet te komen door “goedkopere” rears de kopen die gelijk dienen als lamp. Ach…ik ben al blij dat ik haar zover gekregen heb
Ik wil niet meer zonder de Sub :)

• miles
418O2 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:28:
Ik weet niet wat je met trillen bedoelt... Kan je het opnemen? Of een luidspreker is gescheurd, of zit los en trilt in de behuizing
Het geluid klinkt overstuurd.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb sinds een dag of 2 problemen met mijn Sonos (S2) app op iOS (iPhone).
De app blijft leeg en geeft niks weer.. Zojuist op de iPad gecheckt en daar hetzelfde euvel.
Modem resetten geeft geen fix .. Iemand een idee?

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:59
Echt waar ... Wat is het toevoegen van bestaande speakers aan een nieuw netwerk toch een f*cking drama bij Sonos. Om te huilen gewoon. :')

Gisteren mijn router ertussenuit gehaald met als gevolg dat ik nu gebruikmaak van het WiFi-netwerk van mijn internetmodem. De Sonos-speakers vinden dit maar lastig en ze weigeren gewoon verbinding te maken. Bij één van de drie speakers is het gelukt en bij de andere twee lukt het gewoon niet. Waarschijnlijk moeten die gereset worden - maar daar heb ik nu echt geen zin in.

Dit moet toch makkelijker kunnen? :(

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-01 14:18
Het is geen drama bij Sonos, het is schijnbaar een drama bij jou. Normaal gesproken kun je een nieuw network configureren en dan geldt dat voor alle speakers.

[ Voor 73% gewijzigd door The Inquisitor op 10-12-2021 09:25 ]

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-12-2025
-Muncky- schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:06:
Ik heb sinds een dag of 2 problemen met mijn Sonos (S2) app op iOS (iPhone).
De app blijft leeg en geeft niks weer.. Zojuist op de iPad gecheckt en daar hetzelfde euvel.
Modem resetten geeft geen fix .. Iemand een idee?
Fixed. Netwerkkabel uit m'n Playbar gehaald. Blijkbaar geeft dat ding wel vaker storingen nu. Zonder netwerkkabel kwam alles weer terug in de app. :-(

• Rallye
@EvtK Dat terugschakelen is gewoon voor Sonos. Sonos lijkt vaker de CEC te checken dan andere soundbars. CEC uit is inderdaad de enige mogelijkheid.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:59
The Inquisitor schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:24:
Het is geen drama bij Sonos, het is schijnbaar een drama bij jou. Normaal gesproken kun je een nieuw network configureren en dan geldt dat voor alle speakers.
Agree to disagree, want dit is niet de eerste keer dat ik met dit probleem te maken krijg. Afgelopen zomer een soortgelijk probleem meegemaakt.

Het probleem is dat de wizard en daarmee de opties die je als user voorgeschoteld krijgt, naar mijn mening, zéér 'user unfriendly' zijn. Als de wizard namelijk, om wat voor een reden dan ook, onderbroken wordt krijg je als user niet zo snel meer de mogelijkheid om hem opnieuw te initiëren.

Voorheen leek het allemaal wat makkelijker te zijn, maar sinds de komst van de S2-app is het toch echt een drama - in ieder geval voor mij als gebruiker: Spotify-integratie laat te wensen over (was vroeger beter), het hierboven beschreven probleem met wizards en het wegvallen van speakers. Hoewel ik dit laatste ook best wil toeschrijven aan die ene Symfonisk-speaker die in mijn setup is opgenomen, want zodra ik deze uit mijn configuratie haal lijkt het allemaal wat stabieler te zijn.

Ik heb jarenlang met plezier gebruikgemaakt van Sonos-producten, maar de laatste twee jaren worden toch wel echt gekenmerkt door vage problemen / bugs die de ervaringen niet in positieve zin beïnvloeden; het is zuur als je voor ruim twee duizend euro aan audioapparatuur hebt staan wat niet altijd even goed werkt, omdat de software moeilijk doet. :S

Maar goed, het zal wel aan mij liggen, want stel je voor dat het probleem toch echt bij Sonos lijkt te liggen ... Phoe hé, da's vloeken in de kerk hier! |:(

• Rallye
Als het goed is kun je eerst een nieuw netwerk toevoegen (sinds de Move kan Sonos meer netwerken onthouden) en dan het oude weghalen. En je kunt natuurlijk ook gewoon de hele Sonos van je wifi halen. Overigens is in mijn netwerk ook de Symfonisk de zwakke broeder.

Wat is er dan met S2 veranderd aan de Spotify-integratie?

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:11
Hoe kan het dat de Arc nergens te krijgen is behalve bij Sonos zelf ?

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
So_Surreal schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:14:
wereldwijde chiptekorten

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

The Inquisitor schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:24:
Deze toon helpt niet echt he?

Wat (denk ik) het probleem is is dat het oude netwerk al down is, zodat de sonosjes niet aan elkaar kunnen doorgeven dat er een nieuw netwerk in huis is.

Los daarvan is Sonos' netwerkstack nou niet echt briljant. Dus het kan ook echt gewoon aan Sonos liggen, ook al is jouw ervaring heel goed. Of aan de combinatie in die in huis is qua wifi, muren, modem, router, etc.

• Rtoo
  • Laatst online: 23-12-2025

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

So_Surreal schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:14:
Expert heeft voorraad (beperkt). Gister nog een opgehaald!

• Harold_S
Rtoo schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:25:
[...]

Hebben ze ook nog ergens een SONOS Move Black voordat de Top2000 start :D ??

• So_Surreal
  • Laatst online: 20:11
Rtoo schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:25:
[...]

Aah die zijn op zondag gesloten zag ik, dus dat maakte niet uit.
Ik heb er nu eentje op Sonos.nl besteld, die zal dinsdag wel binnenkomen dan.

Hoe is de service via Sonos direct, heeft iemand daar ervaring mee ?

Ik ga van een Harman Kardon 2.1 setje, maar de receiver en de sub beginnen kuren te vertonen na een jaar of 10.
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen.
Ik heb al wel een losse Sonos One SL in de keuken staan, wellicht haal ik daar nog een tweede bij.

• stewiegriffin
  • Laatst online: 06-01 10:25
Ik heb een probleem met mijn Sonos sub gen 3, toen ik hem week of 3 geleden kocht had ik hem zo aangesloten geen enkel probleem.

Maar afgelopen week viel me het in eens op dat ik me sub niet meer zag staan in me S2 app, ik heb dus de sub verwijderd om hem vervolgens weer aan te sluiten.
Echter zonder succes (zie foto’s)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSf8Gqn-G155Oh9u-DeDkRT9sfc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVdvSLFtzIlA5JdZ0iI0gNHc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQNnRIScKaSDTd6Xae8v3LsAslU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LIn3Agcm34abTkWHGrvgX7RM.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik heb meerdere Sonos speakers en die heb ik allemaal gereset maar die connecten wel weer op de normale manier.
Ik ben beetje ten einde raad.
Ben ook naar de winkel terug geweest en u raad het al daar Connect de sub wel.
Ook met de melding dat hij niet is systeem word weergeven maar goed hij deed het.

Als ik de internet kabel uit me beam gen 1 haal dat is hij wel te zien maar dan kan ik de sub niet registreren en dus doet de sub niets (zie foto).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aODUOAb5-Z_64YZGPjdAKB3VUsI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fDEZBS30pFGetR3BHTzgQkaP.jpg?f=fotoalbum_large

WiFi heb ik er ook al een keertje uitgegooid, gebruik overigens netgear orbi.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
stewiegriffin schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:32:
Ik heb een probleem met mijn Sonos sub gen 3, toen ik hem week of 3 geleden kocht had ik hem zo aangesloten geen enkel probleem.

Maar afgelopen week viel me het in eens op dat ik me sub niet meer zag staan in me S2 app, ik heb dus de sub verwijderd om hem vervolgens weer aan te sluiten.
Echter zonder succes (zie foto’s)
[Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb meerdere Sonos speakers en die heb ik allemaal gereset maar die connecten wel weer op de normale manier.
Ik ben beetje ten einde raad.
Ben ook naar de winkel terug geweest en u raad het al daar Connect de sub wel.
Ook met de melding dat hij niet is systeem word weergeven maar goed hij deed het.

Als ik de internet kabel uit me beam gen 1 haal dat is hij wel te zien maar dan kan ik de sub niet registreren en dus doet de sub niets (zie foto).
[Afbeelding]

WiFi heb ik er ook al een keertje uitgegooid, gebruik overigens netgear orbi.
Schakel Sonos support gewoon even in :) Die zijn echt heel behulpzaam!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• stewiegriffin
contact met Sonos support gehad, echter kwam die er ook niet uit aangezien aan hun kant alles er prima uitzag maar inderdaad het toevoegen van de sub lukte niet, dat konden hun ook zien.
omdat de sub niet juist word herkend?

ik heb een netgeer orbi rbr 50.
iemand mogelijke oplossingen hiervoor? alles is welkom op dit moment ;).

overigens kan alleen me sub niet worden geregistreerd.
dus de installatie afronden mislukt keer op keer.

[ Voor 14% gewijzigd door stewiegriffin op 13-12-2021 15:05 ]

• stewiegriffin
ik heb zelf wat lopen stoeien in me settings van me orbi, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

enige verklaring die ik heb is dat ik mijn roam moest toestaan in me orbi instellingen.
3 dagen bezig mee geweest ongelofelijk, maar goed misschien is dit een bug, misschien licht het echt aan mijn specifieke systeem.

Edit : me raam moet zijn mijn roam excuus

[ Voor 9% gewijzigd door stewiegriffin op 13-12-2021 21:52 . Reden: Wijziging ]

• Masimo
stewiegriffin schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:37:
....
enige verklaring die ik heb is dat ik me raam moest toestaan in me orbi menu.
...
Wat is "me raam"?

• Rallye
En wat is “me”?

• stewiegriffin
Oh excuus bedoelde mijn roam

• Masimo
Mmmh, apart. Je voegt dus op een of andere manier je Roam toe aan je Orbi set-up, en vervolgens kun je je Sub wél connecten?
Pagina: 1 ... 130 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.