Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 129 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Viaxes schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:13:
We hebben hier in huis Q music op de achtergrond aan. Ik merk de laatste tijd dat - in toenemende mate- nummers worden onderbroken door reclame. Het station wordt afgespeeld via de TuneIn-dienst. Een tijd geprobeerd via Sonos radio, maar die maakt eveneens gebruik van TuneIn.

Is er een alternatieve dienst waar dit niet gebeurt?
Worden nummers echt onderbroken? Ik krijg ook reclame, maar alleen als de stream geopend wordt, nooit zomaar tussendoor.

Volgens mij moeten we hier mee leren leven en is er geen reclame vrij alternatief. Er is al veelvuldig over gesproken in dit forum.

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:30
We hebben hier in huis Q music op de achtergrond aan. Ik merk de laatste tijd dat - in toenemende mate- nummers worden onderbroken door reclame. Het station wordt afgespeeld via de TuneIn-dienst. Een tijd geprobeerd via Sonos radio, maar die maakt eveneens gebruik van TuneIn.

Probeer Juke eens. Ik had het met TuneIn ook heel vaak. Bij Juke komt het nog wel eens voor maar aanzienlijk minder dan bij TuneIn. Het ligt in ieder geval niet aan je Sonos of aan je netwerk maar aan de dienst zelf. Je bent helaas niet de enige die daar last van heeft.

• Viaxes
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
JeppieW schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:28:
[...]

Worden nummers echt onderbroken? Ik krijg ook reclame, maar alleen als de stream geopend wordt, nooit zomaar tussendoor.

Volgens mij moeten we hier mee leren leven en is er geen reclame vrij alternatief. Er is al veelvuldig over gesproken in dit forum.
Ja, ik vind een extra reclame geen (groot) probleem, maar als het nou echt in nummers gebeurd heb ik het wel vrij snel gezien.

• Viaxes
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
Excuus. Ik kon er natuurlijk vanuit gaan dat dit al breeduit was besproken.
Edje040 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:29:
[...]

Probeer Juke eens. Ik had het met TuneIn ook heel vaak. Bij Juke komt het nog wel eens voor maar aanzienlijk minder dan bij TuneIn. Het ligt in ieder geval niet aan je Sonos of aan je netwerk maar aan de dienst zelf. Je bent helaas niet de enige die daar last van heeft.
Juke heb ik inderdaad ook geprobeerd. Sterker nog... Die ben ik gaan gebruiken omdat het geluid beter zou zijn. Toen ik erachter kwam dat meermaals nummers werden onderbroken voor (veel hardere) reclames, ben ik weer overgestapt. Alleen lijkt het daar ook met de week erger te worden. Ik overwoog nog even een TuneIn abo te nemen, maar dat gaat me toch echt te ver.

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:12

..Christiaan..

..zwll..

Edit; was al beantwoord.

Ik denk dat je er niet aan ontkomt om te betalen voor de dienst..

[ Voor 16% gewijzigd door ..Christiaan.. op 08-11-2021 11:43 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JeppieW schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:28:
[...]

Ik had het pas een keer zo erg dat toen ik Slam wilde afspelen TuneIn alleen maar(!) reclames bleef spelen. Herhaling op herhaling ... 8)7

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-11-2025

Ik ervaar hetzelfde: al is het dan met Radio 10.

Ik heb ook Juke en daar lijkt het probleem zich niet voor te doen

“The greatest teacher, failure is”

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
..Christiaan.. schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:41:
[...]

Edit; was al beantwoord.

Ik denk dat je er niet aan ontkomt om te betalen voor de dienst..
Poeh, 10 euro p/m zie ik. Dat is stevig en niet eens het overwegen waard voor mij

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Steven030 voor mij ook niet hoor. Het schuurt natuurlijk omdat radio gewoon gratis te ontvangen is. Je betaalt puur voor de service en zij zullen natuurlijk een afdracht hebben, maar een tientje in de maand zal ik er nooit voor betalen.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:25

Ik heb thuis een Homey en gebruik deze om de directe link af te spelen van het radiostation.
Hierdoor heb ik nooit reclame m.u.v. de op de radio uitgezonden reclames.

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:36
Henkhuppelschot schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:16:
[...]

Ik heb thuis een Homey en gebruik deze om de directe link af te spelen van het radiostation.
Hierdoor heb ik nooit reclame m.u.v. de op de radio uitgezonden reclames.
Ga dit ook maar eens proberen om een radiostation toe te voegen via deze manier. Kijken of dat helpt. Eerste poging met Skyradio waar ik er vooral last van had.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-01 15:09
In principe zou je met TuneIn alleen reclame moeten krijgen bij het verbinden of na pauzeren. Niet tussendoor. Maar ik luister niet vaak radio,

N.B. Volgens mij werkt een betaald TuneIn account niet bij Sonos.

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-01 22:36
Rallye schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:54:
In principe zou je met TuneIn alleen reclame moeten krijgen bij het verbinden of na pauzeren. Niet tussendoor. Maar ik luister niet vaak radio,

N.B. Volgens mij werkt een betaald TuneIn account niet bij Sonos.
Klopt. Bij het toevoegen krijg je niet de mogelijkheid om een specifiek account toe te voegen…..dus al zou je het geld er voor over hebben lukt dit niet…..

• ZiMoNe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-12-2025
Vraag aan de experts:

Sonos arc of een Sonos beam G2 met 2 one SL speakers.

Ruimte is groot (keuken/living samen) en gebruik is voor films/Netflix en overdag voor fijne tunes op Spotify (alle genres). Toekomst gericht zou ik graag ook een turntables voor mijn trance LPs aansluiten op het Sonos systeem.

Wat is jullie advies... alvast hartelijk bedankt

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
ZiMoNe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:39:
Vraag aan de experts:

Ruimte is groot (keuken/living samen) en gebruik is voor films/Netflix en overdag voor fijne tunes op Spotify (alle genres). Toekomst gericht zou ik graag ook een turntables voor mijn trance LPs aansluiten op het Sonos systeem.

Eigenlijk vind ik en ook uit ervaring dat alles dat 'groot' is dus bijv een woonkamer (of woonkamer met keuken) een ARC het beste kan gebruiken met 2 one SL speakers. Ruimtes die bijv meer dan 7m bij 7m zijn, als je dus meer hebt om te vullen.

Voor een slaapkamer, hobbyruimte en bijv aanbouw-kantoor is een Beam prima.

Op beiden kun je geen Turntables aansluiten overigens, daar zijn ze niet voor. Dan kun je beter voor een Sonos AMP of Port kijken. Met een Port kun je van bestaande apparatuur (line in) een sonos 'speaker' maken en die audio ook naar andere sonos speakers in je huis sturen.

[ Voor 18% gewijzigd door tcviper op 12-11-2021 11:49 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Vraag aan de experts:

Bedoel je dit:
- Sonos Arc
of
- Sonos Beam G2 mét 2 one SL speakers ivm budget? En wil je deze dan in surround opstelling zetten?

Ik zou dan voor de Beam met speakers gaan. Als je twijfelt tussen een beam met speakers of arc met speakers dan zou ik de arc doen.

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2025
Cloud_VII schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:15:
Laatste week weer veel issues met spotify op sonos. Tracks die skippen of niet af kunnen spelen. Meer mensen hier last van?
Ik zie dat dit bericht een beetje ondergesneeuwd lijkt te zijn, maar ik heb hier inderdaad ook opeens weer last van de laatste weken. Daarvoor heel lang geen enkel issue. Heb deze week alweer in mijn Adguard settings gekeken of er misschien een URL geblokt werd die dit kon veroorzaken, maar niks gevonden. Heb zelfs al een aantal keren gehad dat een volledig album track na track geskipt werd.

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-01 22:58
Ik ben zelf een Sonos beam gen 2 aan het ‘testen’ (gekocht met 30 dagen retour mogelijkheid eigenlijk) ter vervanging van mijn 5.1 (reciever, bookshelves en eenvoudige sub).

Onze zithoek is 6x6 meter maar de ruimte is ook open verbonden met de keuken. Toch ben ik aangenaam verrast van hoe goed de Beam voor zijn formaat deze ruimte kan vullen met geluid. Mijn vriendin merkt (behalve de typische ‘hè wat leuk zo weinig luidsprekers’) op dat ze in films en tv-content een veel helderdere en beter verstaanbare spraak hoort t.o.v. vroeger.

Ik denk dat het een blijver is, mijn receiver werd weeral stilaan achterhaald op vlak van HDMI en codecs en dat ben ik ook een beetje zat.

Tot nu toe merk ik met name in games wel af en toe een vreemde vervorming in de audio (DD 5.1). Ik ben dan ook wel van plan om het systeem uit te breiden met 2x symfonisk of One SL.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• Steven030
Phontana schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:11:
[...]

Ik zie dat dit bericht een beetje ondergesneeuwd lijkt te zijn, maar ik heb hier inderdaad ook opeens weer last van de laatste weken. Daarvoor heel lang geen enkel issue. Heb deze week alweer in mijn Adguard settings gekeken of er misschien een URL geblokt werd die dit kon veroorzaken, maar niks gevonden. Heb zelfs al een aantal keren gehad dat een volledig album track na track geskipt werd.
Een nummer als volgend afspelen werkt bij mij ook niet, die wordt dan overgeslagen. Heel irritant

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
Vraag aan de experts:

Zou het nog een optie zijn om het in ettapes te doen? Wij hebben in een grote keuken/living samen eerst een Arc aangeschaft, en een jaar later dit aangevuld met 2 One SL's.

Persoonlijk vind ik de Arc een grote ruimte echt veel mooier vullen met geluid dan een Beam. Daarnaast vind ik een sub niet perse nodig met een Arc, daar de Arc ook aardig wat lage tonen kan produceren. In ieder geval een stuk meer dan de Beam. Maar dat is persoonlijk natuurlijk ;)

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@-Edwin- ik heb een Arc met sub en zou niet anders meer willen. Films en series krijgen zoveel meer bioscoopgeluid dan zonder. Ok, 't is duur, maar als je geluk hebt vind je op marktplaats een leuke voor weinig. Zo heb ik de mijne ook gekocht.

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:08
Gebruik ook de arc met een subwoofer en 2 x sl.
Ik zou echt niet zonder willen wat een geluid komt daar uit .
Maar ook met gamen klinkt het echt super de Xbox ondersteunt dolby atmos dus dat is top .
Misschien nog een tweede sub aanschaffen.

• ZiMoNe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-12-2025
Aan iedereen bedankt voor de reacties!

Mijn budget is 1000€. Na talloze YouTube vids bleek dat de arc minder nood had aan 2 ones door de speakers die naar boven gericht zijn. Daardoor twijfels met de beamg2 en 2onessl

Gezien de nieuwe gen blijkbaar enorm veel goede reacties heeft en ik met mijn budget 2 ones kan bijkopen leek het mij een goede oplossing.

Ik ben beide gaan beluisteren in een grote ekektrozaak die Sonos verkoopt, maar ik hoorde amper verschil tussen de beam G2 en arc.

Dus de beste oplossing: arc kopen... afwachten hoe hij het doet en dan eventueel ones bijkopen?

Ps: zou komen te hangen onder een 65 inch LG C1. Dus esthetisch is een arc knapper dan een beam ..

• Darks
@ZiMoNe De Beam ziet er natuurlijk super strak uit, een ARC imponeert het zicht veel meer. Hij kan natuurlijk ook een stuk meer maar persoonlijk vind ik het prijsverschil te groot om te rechtvaardigen.

Let wel. Elke ruimte is anders en je hoort pas echt hoe iets klinkt wanneer het in je woonkamer staat en goed werd afgesteld. Misschien kan kan je er ook eentje kopen met retourmogelijkheid?

Bij mij komen er denk ik vrij binnenkort 2 Symfonisk luidsprekers bij om te dienen als surround. Dat zou de Beam ook nog wat bevrijden van taken en dan zou hij vooraan nog wat beter klinken. Ervaring volgt.

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2025

Jeoh

blaat

Sonos-producten kan je binnen 100 dagen retourneren, dus als je wil kan je ook de Arc en de Beam kopen, allebei een maandje testen, en daarna je beslissing maken welke je wil behouden.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-01 14:58

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik overweeg een Samsung The Frame 2021 te combineren met een Arc. Heeft iemand deze combi probleemloos draaien? Dus met Dolby Atmos over eArc? Ik zie veel meldingen over problemen met oudere Frames.

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-01 12:12
Ik heb al een tijdje het probleem dat mijn Beam soms uit mijn netwerk "verdwijnt".
Enige om hem terug te krijgen is de stroom er even afhalen en dan er weer op.

De Beam zit op mijn "normale" Wifi netwerk, net als mijn twee Sonos Play:1's.

Maar na enige tijd verdwijnt hij dan weer.
Hebben meer mensen dit? Of hoe kan ik dit het beste oplossen?

Blog

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:29
Ben.Hahlen schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:43:
Ik heb al een tijdje het probleem dat mijn Beam soms uit mijn netwerk "verdwijnt".
Enige om hem terug te krijgen is de stroom er even afhalen en dan er weer op.

De Beam zit op mijn "normale" Wifi netwerk, net als mijn twee Sonos Play:1's.

Maar na enige tijd verdwijnt hij dan weer.
Hebben meer mensen dit? Of hoe kan ik dit het beste oplossen?
Is de software geupdate op je Beam naar de laatste versie?

Kun je 1 van de apparaten bekabeld aansluiten en de rest dan onderling via hun eigen wifi netwerk laten babbelen ipv je thuis netwerk gebruiken met mogelijke interferentie?

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-01 12:12
swhnld schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:21:
[...]
Is de software geupdate op je Beam naar de laatste versie?

Kun je 1 van de apparaten bekabeld aansluiten en de rest dan onderling via hun eigen wifi netwerk laten babbelen ipv je thuis netwerk gebruiken met mogelijke interferentie?
Ja, laatste software staat er op.

Dat bekabelen kan ik zeker ook doen, maar dat had ik een beetje als "last resort" staan.
Ga iig kijken, dank!

Blog

• Darks
Vandaag mijn Beam gen 2 uitgebreid met 2x One SL. Na dit topic door te lezen toch afgestapt van het idee om Symfonisk te gebruiken, en nog een 50 EUR korting via een cadeaucheque kunnen verzilveren om de pijn wat te verzachten.

Resultaat, zeer goed. Ik heb nog niet de tijd gehad om films te bekijken maar zelfs voor muziek wat meer open te trekken en de ruimte te vullen is het al een hele aanrader. Maar bij het spelen van Forza Horizon 5 was ik echt pas onder de indruk. Had het idee dat de 5.1 DD niet helemaal foutloos door de Beam kwam, maar met de 2 rears erbij is dit probleem helemaal weg, de immersie is super en de combinatie motorgeluid en muziek is veel mooier gekanaliseerd.

• Jeoh

Jeoh

blaat

Met de laatste update (13.4) ondersteunt Sonos nu ook DTS. Heb DTS-HD nog niet getest.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
Jeoh schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:00:
Met de laatste update (13.4) ondersteunt Sonos nu ook DTS. Heb DTS-HD nog niet getest.
Eindelijk 😀 Super!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04:55
En dan kom ik er nu pas achter dat mijn LG GX geen DTS ondersteund. Via de Shield TV krijgt ik DTS ook niet aan te praat (LG staat op passthrough)

• Steven030
Bij mij lijkt de update vast te lopen op de eerste stap “Aan de slag”. Iemand een tip over wat te doen? Er staat nadrukkelijk dat ik niet los mag koppelen

• Rallye
Rennie01 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:18:
[...]

En dan kom ik er nu pas achter dat mijn LG GX geen DTS ondersteund. Via de Shield TV krijgt ik DTS ook niet aan te praat (LG staat op passthrough)
Dat zou ook wel eens voor mijn 2019 Samsung kunnen gelden….

• Yamahaa
Steven030 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:19:
[...]

Bij mij lijkt de update vast te lopen op de eerste stap “Aan de slag”. Iemand een tip over wat te doen? Er staat nadrukkelijk dat ik niet los mag koppelen
Ik heb precies hetzelfde en de spelers knipperen wit oranje grrrr edit. Duurde weg lang maar toch gelukt.

[ Voor 5% gewijzigd door Yamahaa op 16-11-2021 22:57 ]

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 16:58
Yamahaa schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:48:
[...]

Ik heb precies hetzelfde en de spelers knipperen wit oranje grrrr
Op mijn Android toestel werd tijdens de update de wifi verbinding onderbroken. Na deze opnieuw te hebben verbonden ging de update verder.

• Yamahaa
Dank je wel wel. Het lijkt toch gelukt. Bijzonder lang en gekke ledcombinatie. Het lijkt te werken👍

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 16:58
Yamahaa schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:56:
Dank je wel wel. Het lijkt toch gelukt. Bijzonder lang en gekke ledcombinatie. Het lijkt te werken👍
Ondertussen kom ik er achter dat m'n Sonos Amp netjes is bijgewerkt maar de Sonos One modellen er niet bepaald veel zin in hebben. Die komen niet door de update heen en blijven vragen om een update (nadat er een time-out lijkt te zijn opgetreden).

• Rallye
Ik moest de update cyclus drie keer herhalen. Nu alles OK.

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03-2025
Zijn er ook mensen waarbij de laatste Sonos 13.4 update wel in 1 keer goed door liep? Ben met bovenstaande berichten beetje huiverig om te gaan updaten maar ik wil wel graag DTS :-)

• JeppieW
  • Niet online
Harold_S schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:34:
Zijn er ook mensen waarbij de laatste Sonos 13.4 update wel in 1 keer goed door liep? Ben met bovenstaande berichten beetje huiverig om te gaan updaten maar ik wil wel graag DTS :-)
Ja hoor, de update ging probleemloos bij mij.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik ben zo af en toe 'kamers' kwijt in m'n Sonos app(s). Iemand enig idee hoe ik die terugkrijg zonder een re-install te doen van die kamers? (vooral de Playbar is lastig opnieuw toe te voegen...)

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:25
Ging bij mij ook probleemloos.

Update brengt overigens meer dan alleen DTS
  • Sonos met DTS Digital Surround ondersteuning
  • Batterijbesparingsmodus op Roam en Move
  • EQ-instellingen op het afspeelscherm
Bron:
https://www.iculture.nl/nieuws/sonos-dts-digital-surround/

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:39
Ik zojuist getest, werkt prima. DTS-MA werkt helaas niet

• Steven030
-Muncky- schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:46:
Ik ben zo af en toe 'kamers' kwijt in m'n Sonos app(s). Iemand enig idee hoe ik die terugkrijg zonder een re-install te doen van die kamers? (vooral de Playbar is lastig opnieuw toe te voegen...)
Ik had dit totdat ik een Sonos Boost had, maar wellicht is er een makkelijkere oplossing

• Harold_S

Bron:
Vanmiddag dan ook snel maar eens updaten :P
Nu nog wachten op een update voor mijn Google tv A90J dat dat kreng ook 7.1 ondersteund met de geïnstalleerde apps (KODI) en niet maximaal 5.1 door kan geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Harold_S op 17-11-2021 10:28 ]

• Jeoh

Jeoh

blaat

Ja hoor, ging direct goed.

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:10
geen probleem met zowel een ARC als een Ikea Symphonic

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:14
Zeker. Eerst een algemene systeemupdate, daarna specifiek nog een voor de Beam + 2 Play:1's. Geen problemen, liep prima door.

• bubbelbart
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-12-2025
Zojuist uitgevoerd zonder enig probleem.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:36
Hij is bij mij vannacht ook automatisch goed gegaan (Beam, Sub en 2x One)

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OhndTYGZMUrA3rlI7mD0HvcSnZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mr2csQOosjXH79dekvhaA1YB.jpg?f=fotoalbum_large

En de update ging vlekkeloos. Dts HD speelt ook gewoon af, maar zie je niet op je telefoon.

• Simkin
  • Laatst online: 20:20

Simkin

Bzzzzz

Rennie01 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:18:
[...]

je zou kunnen overwegen om de HDFury Arcana er tussen te hangen (zelf gedaan)
shield --> Arcana --> Sonos ARC (eARC)
. . . . . . . . Arcana --> TV (ARC)

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb jammer genoeg maar één kabel via de kabelgoot naar mijn tv lopen en er past geen 2de bij. Voorheen geen issue want alles op een versterker met display functie (waar de tv op zat). Vervolgens daar de UPC/ziggo box en een Nvidia shield + switch gaming console.

Spijtig genoeg heeft de Sonos arc maar één hdmi port. Een hdmi switch zou denk ik de enige optie zijn, maar dit is denk ik weer zo omslachtig met een extra remote / handeling (voor onze kleine en de vrouw ingewikkeld).

Hoe lossen jullie dit op? HDMI switch lijkt mij de enige optie ? Ondersteunen deze ook auto switch van bron oid of het gebruik van één afstandsbediening ?

[ Voor 15% gewijzigd door Workaholic op 18-11-2021 09:59 ]

Mijn V&A

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Workaholic schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:58:
Ik heb jammer genoeg maar één kabel via de kabelgoot naar mijn tv lopen en er past geen 2de bij. Voorheen geen issue want alles op een versterker met display functie (waar de tv op zat). Vervolgens daar de UPC/ziggo box en een Nvidia shield + switch gaming console.

Spijtig genoeg heeft de Sonos arc maar één hdmi port. Een hdmi switch zou denk ik de enige optie zijn, maar dit is denk ik weer zo omslachtig met een extra remote / handeling (voor onze kleine en de vrouw ingewikkeld).

Hoe lossen jullie dit op? HDMI switch lijkt mij de enige optie ? Ondersteunen deze ook auto switch van bron oid of het gebruik van één afstandsbediening ?
Je TV heeft dus maar 3 HDMI aansluitingen? Je zou een HDMI auto switch tussen een van je HDMI poorten van je TV en je console/shield kunnen zetten. Switchen tussen inputs gaat dan automatisch, werkt volgens mij prima.

• zizou11
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11-2021
Goedemorgen, misschien een hele domme vraag. Maar als ik mijn Sonos soundbar op of in mijn tv kastje plaats, maakt dit verschil qua dolby atmos ervaring? Hierbij stuurt hij toch geluidssignalen naar het plafond, wat toch tegengehouden worden door de bovenkant van mijn tv kastje?
Bij plattetv geven ze aan dat dit gewoon kan, maar mij lijkt het heel sterk.

• Steven030
zizou11 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:33:
Goedemorgen, misschien een hele domme vraag. Maar als ik mijn Sonos soundbar op of in mijn tv kastje plaats, maakt dit verschil qua dolby atmos ervaring? Hierbij stuurt hij toch geluidssignalen naar het plafond, wat toch tegengehouden worden door de bovenkant van mijn tv kastje?
Bij plattetv geven ze aan dat dit gewoon kan, maar mij lijkt het heel sterk.
Beam of Arc? Beam heeft geen upfiring speakers, maar daar zou ik me meer zorgen maken om de zijkanten. Arc zou ik sowieso zoals je zelf zegt vanwege de upfiring speakers niet ergens onder zetten, los van dat ik net als bij de Beam de zijkanten niet zou blokkeren

[ Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 18-11-2021 10:36 ]

• zizou11
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11-2021
Steven030 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:35:
[...]

Beam of Arc? Beam heeft geen upfiring speakers, maar daar zou ik me meer zorgen maken om de zijkanten. Arc zou ik sowieso zoals je zelf zegt vanwege de upfiring speakers niet ergens onder zetten, los van dat ik net als bij de Beam de zijkanten niet zou blokkeren
De Arc inderdaad.
Dank je wel, laat ik m lekker op t kastje

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Simkin schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:09:
[...]

Je TV heeft dus maar 3 HDMI aansluitingen? Je zou een HDMI auto switch tussen een van je HDMI poorten van je TV en je console/shield kunnen zetten. Switchen tussen inputs gaat dan automatisch, werkt volgens mij prima.
TV heeft meerdere aansluitingen maar zoals aangegeven heb ik maar 1 kabel door de muur lopen.. en meer passen er niet bij :(. Vraag is of een hdmi switch dan wel gaat werken omdat de Arc op een e-arc TV moet aangesloten worden en niet werkt als een normale hdmi port..

Mijn V&A

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Mogelijk als je gebruik maakt van hele dunne kabels? e.g. https://www.amazon.com/Ca...re-Ethernet/dp/B011M32RLI

[ Voor 33% gewijzigd door Simkin op 18-11-2021 12:06 ]

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-01 20:48
Zijn er mensen met Tidal? Volgens de support pagina van Sonos moet ik net als met Spotify Connect direct kunnen casten naar mijn Sonos Beam vanuit de Tidal app, maar in de Tidal app komt eigenlijk alleen mijn Chromecast naar voren.

• Harold_S
Zojuist ook de update naar 13.4 gedaan en natuurlijk bij de laatste stap "voltooien" ging het mis, duurde te lang en eindigde met een probleemmelding. Systeem niet meer bereikbaar.
Sonos support gaf me aan alle onderdelen even stroomloos te maken. Na herstart werd alles netjes gekoppeld en was blijkbaar ook de update prima geïnstalleerd ;) DTS inderdaad beschikbaar, heerlijk _/-\o_

• merlin1201
  • Laatst online: 20:59
Hier ook geen problemen met 13.4 maar ik heb DTS niet kunnen proberen, geen idee hoe want inmiddels zijn alle dvd en blue ray spelers verdwenen.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• Burning_Tyre
  • Laatst online: 13-01 20:55
Op de een of andere manier mislukt de update hier ook altijd.
Ik heb een keer uitgevonden dat zodra ik de Sub bedraad aansluit het meteen goed gaat.

Systeem:
Arc
Sub
2x One SL

Wat voorheen gebeurde toen automatische updates aan stonden, de update mislukte, de Arc ging wel een versie hoger, de rest niet waardoor het systeem zonder Sub en Rears functioneerde. Vriendin merkt dit niet op...

Wat ik dus nu heb gedaan is:
  • automatische updates uit gezet
  • bij grote updates (bv 13.3 naar 13.4) sluit ik de sub even bedraad aan en voer ik de update handmatig uit

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• Harold_S
Burning_Tyre schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:02:
Op de een of andere manier mislukt de update hier ook altijd.
Ik heb een keer uitgevonden dat zodra ik de Sub bedraad aansluit het meteen goed gaat.

Systeem:
Arc
Sub
2x One SL

Wat voorheen gebeurde toen automatische updates aan stonden, de update mislukte, de Arc ging wel een versie hoger, de rest niet waardoor het systeem zonder Sub en Rears functioneerde. Vriendin merkt dit niet op...

Wat ik dus nu heb gedaan is:
  • automatische updates uit gezet
  • bij grote updates (bv 13.3 naar 13.4) sluit ik de sub even bedraad aan en voer ik de update handmatig uit
Heb precies dezelfde combi. Zou het waar zijn. Ik wacht het nog even af voordat ik steeds met kabel moet gaan rommelen. Thnx voor de tip!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:49

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik zit blijkbaar wel op 13.4 en denk dat ik sindsdien sync issues heb met m'n Playbar icm 2 x Play:1 setup. :(

Vorige keer was een drama met Sonos support, nu maar gewoon afwachten tot iemand het fixed denk ik...

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
update verliep prima sonos arc+sub en 2x sl speakers.

• Yamahaa
Wat ik vandaag merkte onder het Tabje mijn Sonos (links onder sterretje) dat mijn afspeellijsten verdwenen zijn….iemand ook deze ervaring? Edit IOS S2 13,4
Wat ik merkte als je een nummer aan afspeel lijst wil toevoegen dan werkt dat wel, dan kan je ook de afspeel lijsten zien en een nieuwe aanmaken maar verder kan je die allemaal niet opnieuw benaderen.

Als je bij mijn Sonos ook op wijzig klik heb ik alleen
Recent afgespeeld
Nummer
Stations

Ik snap er niks van ik ga alles eens opnieuw opstarten…..

[ Voor 58% gewijzigd door Yamahaa op 20-11-2021 10:28 ]

• Yamahaa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tSdda-EnYvKdpONC1y4c8wJSJA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fa2cm8ZmiprxXp4iViMF7OHn.png?f=fotoalbum_large
Helaassss. Ik ga vanavond verder kijken….

[ Voor 4% gewijzigd door Yamahaa op 20-11-2021 10:41 ]

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01 15:28
Mogelijk kan iemand over het volgende wat zinnigs zeggen:

Ik heb sinds een aantal weken een Sonos Roam permanent aan de stroom, deze is met het reguliere meegeleverde USB snoer aan een USB verlengkabel geknoopt en die zit weer in het stopcontact. Nu krijg ik regelmatig in de app de melding te zien dat de Roam niet voldoende voeding krijgt. Het USB blokje wat ik echter gebruik zou naar mijn idee ruim voldoende moeten zijn.

Nu heb ik rond gezocht en ik kwam de term spanningsval tegen. De USB kabel in kwestie is 5 meter lang. Zou dat inderdaad het probleem kunnen veroorzaken? Heb inmiddels wel de officiële Sonos USB oplader besteld maar vrees dat die dan tegen hetzelfde aanloopt

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• Yamahaa
Ik heb vergelijkbare issue gehad met ipad aan de muur. Ik heb toen meerdere verlengsnoeren (usb) 3 meter in mijn geval waarbij de ipad ook te weinig stroom kreeg. Uiteindelijk zwaarder lader er aan toen was het over. Dus kan me voorstellen dag de lengte en lader en kabel zeker een rol spelen hierin. En het “knopen” is weerstandvrij gedaan neem ik aan?

• DePaul
Yamahaa schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:18:
Ik heb vergelijkbare issue gehad met ipad aan de muur. Ik heb toen meerdere verlengsnoeren (usb) 3 meter in mijn geval waarbij de ipad ook te weinig stroom kreeg. Uiteindelijk zwaarder lader er aan toen was het over. Dus kan me voorstellen dag de lengte en lader en kabel zeker een rol spelen hierin. En het “knopen” is weerstandvrij gedaan neem ik aan?
Ehm, wat bedoel je met weerstandsvrij?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• Yamahaa
DePaul schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:02:
[...]

Ehm, wat bedoel je met weerstandsvrij?
Geknoopt klinkt in mijn oren geknutseld. Als die verbinding die je gemaakt hebt niet lekker/goed contact maakt plus de lage spanning plus de lengte zou samen ook net de storing kunnen bevorderen

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

USB verlengkabels geven inderdaad issues. Zeker als het van die goedkope (Action / Ali ;)) verlengkabels van een paar meter zijn, wel eens gezien wat voor aders daarin zitten? Aders kan je het niet eens noemen, meer dan een haartje is het niet. Daar kan, helemaal met dergelijke lengtes, nauwelijks stroom door (met geluk de data nog net wel). Heb dat zelf meermaals ervaren. :P

Dus: kortere kabel of degelijkere kabel zijn goede kandidaten om dit probleem op te lossen. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 20-11-2021 13:18 ]

• DePaul
Yamahaa schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:05:
[...]

Geknoopt klinkt in mijn oren geknutseld. Als die verbinding die je gemaakt hebt niet lekker/goed contact maakt plus de lage spanning plus de lengte zou samen ook net de storing kunnen bevorderen
Nee joh 😊 gewoon een Deltaco usb verlengkabel van vijf meter, dat is alles

• Cap
  • Niet online

Cap

Toch zijn die extra contactpunten door die verlengsnoeren niet optimaal, vermindert inderdaad al snel de oplaadprestaties, zelfde ervaring als Yamahaa. Probeer anders eens een enkele lange kabel ipv een verlengkabel.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 20-11-2021 14:08 ]

• DePaul
Da's het probleem, die bestaat niet zo lang. De Sonos Roam aansluiting op de Roam zelf is (volgens mij) niet standaard dus een langere kabel daarvoor is helaas niet mogelijk, ook Sonos zelf verkoopt ze niet. Maar als ik jullie zo lees dan denk ik dat ik het anders op moet gaan lossen.

Gekke is wel dat het af en toe optreedt, niet permanent.

• Rallye
De Roam heeft toch gewoon USB-C met een hoekje, zie https://www.sonos.com/nl-...Crf8QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Allekabels heeft er één van 3 meter.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:17
DePaul schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:27:
Da's het probleem, die bestaat niet zo lang. De Sonos Roam aansluiting op de Roam zelf is (volgens mij) niet standaard dus een langere kabel daarvoor is helaas niet mogelijk, ook Sonos zelf verkoopt ze niet. Maar als ik jullie zo lees dan denk ik dat ik het anders op moet gaan lossen.

Gekke is wel dat het af en toe optreedt, niet permanent.
De Roam heeft een standaard USB-C aansluiting en draadloze Qi laadmogelijkheid, ik weet niet wat je doet vermoeden dat het niet standaard is?

Ik heb zelf wel ervaring gehad (niet met Roam) met een langere, goedkope usb-c kabel waar je toch wel redelijk verlies in zag, gemeten met zo'n goedkope aliexpress dongle.

Dat het soms optreedt zou misschien te maken kunnen hebben dat je net rond het minimum ingangsvermogen aan zit?

Wellicht een betere kwaliteit USB-C kabel proberen met een lage interne weerstand?

• DePaul
@Rallye @Wally2002 Ik heb even goed gekeken en jullie hebben helemaal gelijk, het is idd een haakse USB-C aansluiting in de Roam, dat verandert de zaak wel een beetje, ik ga even op zoek naar een langere USB-C haaks verlengkabel bij alle kabels

Dank voor alle input zo ver :)

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Het valt me al een tijd op, dat het vrij lang duurt voordat een radiostream te beluisteren is.

Ik heb hiervoor TuneIn, Sonos Radio, en Juke gebruikt, maar dat duurt op z’n minst 10 seconden.

Snelste optie is als ik zelf een URL invoer…

Herkent iemand dit probleem, en is er eventueel een oplossing? Zal misschien een bufferprobleem zijn, maar op mijn netwerk / internetverbinding is niets aan te merken…

• Rallye
Lijkt toch een netwerkprobleem te zijn. Dat kan, ook als andere apparaten geen last hebben. Hoe ziet je netwerk eruit?

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ziggo modem in bridge modus, met een Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro erachter.
Ik heb hier de afgelopen maanden niet aan zitten rommelen...

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:54
Iemand ervaring met beam icm 2 play one achter? Is dit de moeite waard? Zit te twijfelen om 2 play one's erbij te halen mocht er een mooie aanbieding komen deze week.

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 21:14
nickdew schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:38:
Iemand ervaring met beam icm 2 play one achter? Is dit de moeite waard? Zit te twijfelen om 2 play one's erbij te halen mocht er een mooie aanbieding komen deze week.
Ja, ik heb precies deze set-up en dat bevalt uitstekend.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat het bij mij andersom ging: ik had al 2 Play:1's en heb daar de Beam bij gekocht, dus ik heb de Beam nooit zonder gebruikt.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@nickdew Volgens mij altijd een verbetering toch, behalve als je alleen tv kijkt en radio luistert via de beam.....Dan zou ik het niet doen. Muziek en mn films/series is het een mooie toevoeging.

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:54
..Christiaan.. schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:56:
@nickdew Volgens mij altijd een verbetering toch, behalve als je alleen tv kijkt en radio luistert via de beam.....Dan zou ik het niet doen. Muziek en mn films/series is het een mooie toevoeging.
Neem aan dat spotify ook via de play one gaat?

• Yamahaa
nickdew schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:05:
[...]

Neem aan dat spotify ook via de play one gaat?
Zelfs als je alleen radio/muziek luistert en je een redelijk woonkamer hebt ( en links achter op linksvoor zet als je je one toevoegt) is het een prachtige aanvulling. In de app kan je de “fader” voor muziek en TV afzonderlijk instellen waardoor je met enig afregelen een prachtig stereo vullend beeld in je woonkamer kan creeeren (afhankelijk natuurlijk van de opstelling) en tijdens TV van 5.0 of 5.1 kan genieten….als het kan zou ik het doen (en als het drama is terug sturen <100 dagen :)

• Rallye
Ik zou wel de One SL nemen in plaats van de One voor surround. Het verschil is de microfoon en die gebruik je niet bij surrounds. Ik heb de surrounds bij muziek op “ Volledig” ingesteld. Klinkt prima - overigens heb ik ook nog een Sub.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Yamahaa schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:49:
[...]

Zelfs als je alleen radio/muziek luistert en je een redelijk woonkamer hebt ( en links achter op linksvoor zet als je je one toevoegt) is het een prachtige aanvulling. In de app kan je de “fader” voor muziek en TV afzonderlijk instellen waardoor je met enig afregelen een prachtig stereo vullend beeld in je woonkamer kan creeeren (afhankelijk natuurlijk van de opstelling) en tijdens TV van 5.0 of 5.1 kan genieten….als het kan zou ik het doen (en als het drama is terug sturen <100 dagen :)
Radio luisteren in surround vind ik niks. Tijdens de muziek prima, maar als er stemmen (dj, reclame, nieuws) komen irriteer ik mij er alleen maar aan. Spotify wel prima in surround.

• Rallye
Is meer dubbel stereo dan surround overigens.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
nickdew schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:38:
Je kunt ook 2 stuks Sonos/Ikea Symfonisk's nemen: intern gewoon een Play:One minus de voice control (Play:One SL?). Dat heb ik icm met een Beam, heerlijk ruimtevullend voor zowel films/series als muziek.

• Yamahaa
..Christiaan.. schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:49:
[...]

Radio luisteren in surround vind ik niks. Tijdens de muziek prima, maar als er stemmen (dj, reclame, nieuws) komen irriteer ik mij er alleen maar aan. Spotify wel prima in surround.
Het is geen surround maar dubbel stereo. En als je het goed afregelt heb je subtiel een vullend geluid. Met je beam voor en je ones achter. Alles afhankelijk van je opstelling kamergrote ed. Is echt het proberen waard.

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:25
Scorpio_King schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:49:
[...]

Bron:
Ik heb ook 13.4 maar geen dts.
Is deze er nog niet voor de playbar?

• Rallye
Volgens mij op alle soundbars. Maar je TV moet het wel doorgeven - bij mij zit daar de bottle nek. Bij jou misschien ook (plus van HDMI naar optisch)?

• JeppieW
  • Niet online
Henkhuppelschot schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:27:
Ik heb ook 13.4 maar geen dts.
Is deze er nog niet voor de playbar?
DTS werkt ook op de Playbar via de optische verbinding. Ik heb het hier werkend.

De truuk is inderdaad om te zorgen dat DTS goed wordt doorgegeven aan de Playbar. En wat je kijkt moet natuurlijk wel DTS geluid bevatten, maar dat spreekt voor zich.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Yamahaa ik heb een kamer van 5,5 bij 5 ongeveer met een arc aan de ene kant en 2x One aan de andere kant als surround paar. Kan ik het zo regelen dat ik er achter alleen muziek door hoor en geklets alleen uit de Arc? Dan wil ik het wel proberen, mits ik ze dan ook gewoon kan gebruiken voor films en series.....

• Cap
  • Niet online

Cap

Je bedoelt van 1 bron (film) spraak en muziek scheiden? Dat gaat niet. Afwisselend los gebruiken bij verschillende bronnen natuurlijk wel.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:58
Die nieuwe Symfonisk lampen zijn inmiddels ook beschikbaar in NL:
https://www.ikea.com/nl/n...ement-buckets=DEPTH_16_17

Haters everywhere but I don’t really care

Pagina: 1 ... 129 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.