Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 128 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Pete2620
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-01 16:42
Yamahaa schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:36:
Je weet dat je de rears in de app afzonderlijk kan instellen voor tv en muziek in de sonos app?
2.0 blijft 2.0 maar veronderstel dat je rears “harder” staan op tv dan op muziek. En als je daarom via de tv app gaat meer volume ervaart.Maar misschien volg ik je niet goed….
Klopt, geluid rears staat harder op TV, maar er komt ook veel meer volume uit de Arc en met name de sub met dolby digital 2.0. Ik heb de buren al op de stoep gehad haha - dat had ik hiervoor niet.

Ik merk het ook aan de volumebalk van de sonos app: als ik de app zelf gebruik kan ik rustig richting de 50% zonder het als te hard te ervaren. Via de tv kan ik amper voorbij de 20% en dan wordt het al erg hard...

[ Voor 16% gewijzigd door Pete2620 op 19-09-2021 15:31 ]

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:42
@pitchdown Het lijkt erop dat de app je systeem niet meer ziet…..

Dit kan voorkomen na een update, die standaard ‘s nachts plaatsvindt. Dan starten je Sonos devices allemaal tegelijk op, wat je router kan verwarren bij het uitdelen van ip-adressen. Je zou kunnen proberen om je Sonos devices eens elk een eigen ip-adres kunnen geven.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-01 12:27
Rallye schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:10:
@pitchdown Het lijkt erop dat de app je systeem niet meer ziet…..

Dit kan voorkomen na een update, die standaard ‘s nachts plaatsbpvindt. Dan starten je Sonos devices allemaal tegelijk op, wat je router kan verwarren bij het uitdelen van ip-adressen. Je zou kunnen proberen om je Sonos devices eens elk een eigen ip-adres kunnen geven.
Een static ip vanaf de dhcp-server zou moeten werken?

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03-2025
Pete2620 schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:58:
Ik weet niet of ik de enige ben die hier net achter komt, maar ik heb nu spotify opstaan via m'n LG c9 op m'n arc 5.1 systeem.

De LG spotify app stuurt dolby digital 2.0 naar m'n set en WOW wat een verschil! Het systeem knalt echt drie keer zo hard nu, ook een stuk mooier dan de eigen Sonos app. Dat is blijkbaar allemaal gewoon stereo pcm ofzo???

Anyway voor degenen die dit nog niet ontdekt hebben: probeer het eens!
Ik ervaar precies hetzelfde met mijn Sony A90J. Via de tv app is het geluid veel voller. Ook met de app TuneIn. Snappen doe ik het ook niet, maar ik herken wat je zegt. Dus tv aan, app met muziek opstarten en beeld eventueel weer uit. Heb je meteen een prima afstandsbediening zonder je mobiel :P

• Rallye
@pitchdown Probeer het eens!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Pete2620 schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:58:
Ik weet niet of ik de enige ben die hier net achter komt, maar ik heb nu spotify opstaan via m'n LG c9 op m'n arc 5.1 systeem.

De LG spotify app stuurt dolby digital 2.0 naar m'n set en WOW wat een verschil! Het systeem knalt echt drie keer zo hard nu, ook een stuk mooier dan de eigen Sonos app. Dat is blijkbaar allemaal gewoon stereo pcm ofzo???

Anyway voor degenen die dit nog niet ontdekt hebben: probeer het eens!
Bij afspelen via spotify app op mijn LG GX geeft hij
ipv dolby digital 2.0 aan dat hij ‘Dolby multichannel 2.0 PCM’ afspeelt.. mis ik ergens een instelling of is dit hetzelfde? :)

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-01 14:18
De eerste vraag die in mij opkomt is: Is dit echt te wijten aan Spotify en/of de TV? Want ik vermoed dat het door Sonos komt omdat 'hij denkt' dat je TV kijkt en dus een eigen 5.1 'sausje' er van maakt. Net zoals wanneer je 2.0 content kijkt.

• Harold_S
Ik probeer de demo Dolby Amaze ATMOS TrueHD te p streamen vanaf mijn NAS via KODI op mijn Sony A90J. Maar de SONOS surround komt niet verder dan 2.0 geluid hoe ik het ook instel.
Meerdere versies gedownload maar zonder succes.
Ik weet nou niet waar de bottleneck zit, configuratie van tv, beperkte KODI of is het streamen van NAS het probleem?

Alle overige media gaat wel goed zolang het geen TrueHD Atmos is.
Ik heb aangesloten met HDMI2.1 op earc aansluiting.

Iemand tips of gaat dit gewoon niet werken?

• Harold_S
Harold_S schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:35:
Ik probeer de demo Dolby Amaze ATMOS TrueHD te p streamen vanaf mijn NAS via KODI op mijn Sony A90J. Maar de SONOS surround komt niet verder dan 2.0 geluid hoe ik het ook instel.
...............

Iemand tips of gaat dit gewoon niet werken?
Vanavond de oplossing gevonden in KODI. System - Sound - Expert modus - Audio Passtrough (onderaan) .Alles aanzetten behalve DTS en DTS plus. Deze kan over een aantal maanden hopelijk ook aan :P

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-01 15:13
Vraagje.
M'n tv, redelijk oud, kan geen Dolby doorsturen via de ARC-poort.
Ik heb al m'n apparaten op een Hue Sync zitten. Als ik de uitgang van de Hue Sync aansluit op deze adapter en daar de uitgang van naar de TV en de optische aansluiting van deze adapter op de Beam, zou dat werken dat ik wel Dolby kan luisteren als de source dat stuurt?

https://www.amazon.nl/Ten...?pd_rd_i=B07F7343FV&psc=1

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-01 13:09
Rallye schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:47:
@kernie Heb je een Trueplay gedaan? Welke vorm (stereo, DD) heeft je bronmateriaal? Heb je enkel de soundbar of ook surrounds?
Dit bleek DE Fix te zijn! Spraak nu aanzienlijk duidelijker.
Thanks! _/-\o_

PS5

• Harold_S
Veel trailers staat ATMOS in de bestandsnaam. Echter in de informatie via KODI zie ik Dolby TrueHD 7.1.
Deze media speelt hij af als Dolby Digital 5.1 wanneer ik mijn SONOS app mag geloven en geen ATMOS.
Is dit een verkeerde instelling nog steeds in KODI of klopt dit gewoon??

Films waarin Dolby ATMOS staat in de informatie volgens KODI speelt de SONOS surround set wel af als Dolby ATMOS.

Wie kan mij helpen aan informatie.

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:09
@Harold_S Lijkt erop dat de trailers ook een dd 5.1 bron hebben. Als truehd/atmos niet afgespeeld kan worden zou je pcm 7.1 moeten krijgen. (https://kodi.wiki/view/Audio_quickstart_guide). Kijk ff tijdens het afspelen of je kan switchen.

• Harold_S
Laagheim schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:26:
@Harold_S Lijkt erop dat de trailers ook een dd 5.1 bron hebben. Als truehd/atmos niet afgespeeld kan worden zou je pcm 7.1 moeten krijgen. (https://kodi.wiki/view/Audio_quickstart_guide). Kijk ff tijdens het afspelen of je kan switchen.
Gisteren heb ik nieuwe informatie gevonden die mogelijk ook al ergens in dit topic staan.

https://ap.community.sony...lt-in-apps?language=en_US

Kodi op de A90J GoogleTV geïnstalleerd vertaald TrueHD 7.1 ATMOS blijkbaar naar DD 5.1 geluid. De Google apps op de tv ondersteunen blijkbaar niet beter.
Flinke tegenvaller waar ik weinig informatie over kan terug vinden op bijv. YouTube..

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-01 23:06
Categorie stomme vragen, sorry...

Ik heb een Beam van de eerste generatie en ben geïnteresseerd in de opvolger vanwege Dolby Atmos en mooiere afwerking. Nu stuitte ik op het Upgrade-programma en ik heb zojuist 15% korting verdiend.

Na alles gelezen te hebben, snap ik nog steeds niet of ik na ontvangst van de nieuwe, mijn huidige Beam moet terugsturen. Is het nou een waardeloze inruil waarbij ik zo'n 70 euro voor mijn huidige Beam terugkrijg, of krijg ik gewoon 15% korting om mij te motiveren een nieuwe te kopen?

[ Voor 7% gewijzigd door Melvin.P op 02-10-2021 17:41 ]

• The Inquisitor
Melvin.P schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:40:
Categorie stomme vragen, sorry...

Ik heb een Beam van de eerste generatie en ben geïnteresseerd in de opvolger vanwege Dolby Atmos en mooiere afwerking. Nu stuitte ik op het Upgrade-programma en ik heb zojuist 15% korting verdiend.

Na alles gelezen te hebben, snap ik nog steeds niet of ik na ontvangst van de nieuwe, mijn huidige Beam moet terugsturen. Is het nou een waardeloze inruil waarbij ik zo'n 70 euro voor mijn huidige Beam terugkrijg, of krijg ik gewoon 15% korting om mij te motiveren een nieuwe te kopen?
Dat laatste.

Eerst was het korting krijgen en je oude apparaat werd onklaar gemaakt. Nu is het korting krijgen en.... dat was het. Je krijgt gewoon korting omdat Sonos de boel heeft teruggedraaid.
Zie het als 'cadeau' omdat je een trouwe klant bent die weer opnieuw koopt.

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-01 23:06
Kijk aan. Nou, daar zouden ze dan best wel eens gelijk in kunnen hebben. ;-)

• mokkalokka
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik had even een vraag wat ik nergens duidelijk kan vinden. Waarschijnlijk weet ik het antwoord wel maar toch even checken.

Als je een sonos product 2e hands koopt en de verkoper heeft al gebruikt gemaakt van inruil korting en jij registreert dit op je eigen account je dan nog van deze inruil korting gebruik maken? Zal wel niet hè

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-01 19:11
mokkalokka schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:17:
Ik had even een vraag wat ik nergens duidelijk kan vinden. Waarschijnlijk weet ik het antwoord wel maar toch even checken.

Als je een sonos product 2e hands koopt en de verkoper heeft al gebruikt gemaakt van inruil korting en jij registreert dit op je eigen account je dan nog van deze inruil korting gebruik maken? Zal wel niet hè
Kan niet inderdaad.

• The Inquisitor
Het gaat op serienummer, dus er is geen mogelijkheid om het een tweede keer te gebruiken.

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:18

..Christiaan..

..zwll..

The Inquisitor schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:58:
De eerste vraag die in mij opkomt is: Is dit echt te wijten aan Spotify en/of de TV? Want ik vermoed dat het door Sonos komt omdat 'hij denkt' dat je TV kijkt en dus een eigen 5.1 'sausje' er van maakt. Net zoals wanneer je 2.0 content kijkt.
Ik heb ook DD2.0 als ik de Spotify App op m'n tv installeer. Gaat echt een stuk harder, maar blijft in mijn oren wel zuiver.

https://en.community.sono...-outputs-pcm-only-6855881

Denk wel dat je gelijk hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door ..Christiaan.. op 11-10-2021 08:07 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21
Dacht dat die nw Ikea sonos vandaag zou komen?
https://www.ikea.com/us/e...ss-shade-white-s79478292/

Wel in de US, zie 'm nog niet op nl website.
Iets minder lelijk dan de vorige.

Haters everywhere but I don’t really care

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:08
Zijn er meer mensen bij wie de Sonos app geen verbinding meer kan krijgen?

Edit: zo plotseling als het stopte met werken, zo plotseling werkt het nu weer 😎

[ Voor 37% gewijzigd door theblindman op 13-10-2021 12:49 ]

• The-Eagle_2007
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Even een vraag met betrekking tot een Sonos setup.

Sonos bied mooie surround setups aan met de Beam (gen2) in combinatie met Sub (gen3) en 2* One SL als surround.
Zijn deze 2 One SL te vervangen voor de SYMFONISK, Picture frame with Wi-Fi speaker.

Heeft iemand al ervaring hiermee..
Een speaker aan de wand achter mij heeft meer de voorkeur dan 2 losse One SL op standaard.. (iets met kleine kinderen etc)

Ik kan de speakers wel afzonderlijk beluisteren en dan klinkt het allemaal prima, maar ik heb geen idee als ik de One SL in de totale setup vervange voor 1 (of 2) Ikea speakers voor surround.

Hoor graag julliie ervaring?/mening

Bla Bla Bla

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
The-Eagle_2007 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:13:
Even een vraag met betrekking tot een Sonos setup.

Sonos bied mooie surround setups aan met de Beam (gen2) in combinatie met Sub (gen3) en 2* One SL als surround.
Zijn deze 2 One SL te vervangen voor de SYMFONISK, Picture frame with Wi-Fi speaker.

Heeft iemand al ervaring hiermee..
Een speaker aan de wand achter mij heeft meer de voorkeur dan 2 losse One SL op standaard.. (iets met kleine kinderen etc)

Ik kan de speakers wel afzonderlijk beluisteren en dan klinkt het allemaal prima, maar ik heb geen idee als ik de One SL in de totale setup vervange voor 1 (of 2) Ikea speakers voor surround.

Hoor graag julliie ervaring?/mening
Ja, je kan het vervangen met een Symfonisk speaker: https://support.sonos.com/s/article/4807?language=en_US

• The-Eagle_2007
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
@Walkman , Dank voor je link. Duidelijk dat de mogelijkheden er zijn.
Hoop dat er iemand op het forum is die ook de ervaring reeds heeft met de SYMFONISK speakers in de setup.

Bla Bla Bla

• Zantiath
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-11-2025
Zit er aan te denken om dit jaar een Sonos Beam (gen1) aan te gaan schaffen, maar twijfel of mijn TV daar niet te oud voor is om op aan te sluiten? LG 47LB670V (2014) Hij beschikt wel over HDMI ingangen maar of dat de juiste zijn die ondersteund worden kan ik nog niet ergens vinden. Please help me out! ❤

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-12-2025
The-Eagle_2007 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:28:
@Walkman , Dank voor je link. Duidelijk dat de mogelijkheden er zijn.
Hoop dat er iemand op het forum is die ook de ervaring reeds heeft met de SYMFONISK speakers in de setup.
Als je dit topic doorleest zul je zien dat er heel veel mensen zijn die de Symfonisk als surrounds gebruiken. Ik had ze zelf in de woonkamer staan, maar vond ze eigenlijk te groot. Deze vervangen voor de One en hiervan is het geluid iets mooier als ik eerlijk ben.
De Symfonisks staan nu op de slaapkamer als surround voor de Beam en voor een kleine ruimte zijn ze prima.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Rallye
@Serena De vraag van @Verwijderd gaat specifiek over de Symfonisk picture frame. Daar heb ik nog niet veel ervaringen mee gezien, ook niet als surrounds.

@Zantiath Voor de Beam is HDMI-ARC of optisch nodig. ARC werkt fijner. Volgens blz. 17 van je handleiding (te vinden via https://www.lg.com/nl/ond...?csSalesCode=47LB670V.AEU) is HDMI 1 de HDMI-ARC op je TV.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-12-2025
Rallye schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:49:
@Serena De vraag van @Verwijderd gaat specifiek over de Symfonisk picture frame. Daar heb ik nog niet veel ervaringen mee gezien, ook niet als surrounds.
Je hebt helemaal gelijk.

Ik heb ze laatst bekeken bij Ikea en ben geen fan.
Ze zijn dik, en je zit weer te kijken met een kabel die over je muur loopt.
Ik heb mijn Ones echt weg laten vallen in het interieur, je moet ze bijna zoeken.
Na TruePlay werkt het geluid toch prima.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nz_ZlzbFew-wce3oB-mz3hVmH2Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xCAnl1JvVoO7X6sQcc1RR5ra.jpg?f=user_large

Zo heb ik mijn surrounds netjes gemaakt (ik had eerder al 3d geprinte beugeltjes gepost maar ik was niet tevreden over de kabelsalade). 4 besta kastjes waarvan de meest linker vooral een huisje is voor een verdeel-doos, een switch en een accesspoint, en de rechter vooral een punt is voor de kabels van de rechter symfonisk en wat assorti meuk. Gaatjes geboord, kabels achter de achterwandjes van de kastjes getrokken en het zo best netjes afgewerkt.

• Rallye
Netjes, al lijken ze op de foto een beetje laag geplaatst.

• Zantiath
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-11-2025
Rallye schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:49:

@Zantiath Voor de Beam is HDMI-ARC of optisch nodig. ARC werkt fijner. Volgens blz. 17 van je handleiding (te vinden via https://www.lg.com/nl/ond...?csSalesCode=47LB670V.AEU) is HDMI 1 de HDMI-ARC op je TV.
ahhhh i see. Super bedankt! _/-\o_ Gen 2 ondersteund dat ook dus misschien is dat dan slimmer gezien mijn TV niet altijd houdbaar blijft. Voorlopig gelukkig nog wel 8)

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Heel blij met mijn Sonos Arc. Weg blikkerig tv geluid, hallo lekker vol geluid en voldoende bas.

Alle draden weggewerkt achter en onder het meubel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_aLeoO0HuW-Vujq91vU1dxs2wUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGT0qj2iRfCka3ANYvIE7Rlm.jpg?f=fotoalbum_large

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• sebastius

sebastius

Rallye schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:48:
Netjes, al lijken ze op de foto een beetje laag geplaatst.
Klopt, ze liggen relatief laag maar ik heb daar geen last van. Klinkt prima.

• Rallye
Hihi. Mijn One’s zitten dan weer wat hoog. Ook geen problemen…….

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb laatst 2 IKEA Symfonisk bookshelfs gehaald, maar in tegenstelling tot de Five en de Arc (met Sub en 2 One’s) vallen deze de hele tijd uit. Ook uit groepen en de S2 app waarna alleen de stekker eruit en erin tijdelijk lijkt te helpen.
Klinkt dit bekend en weet iemand een oplossing?

• sebastius

sebastius

Steven030 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:02:
Ik heb laatst 2 IKEA Symfonisk bookshelfs gehaald, maar in tegenstelling tot de Five en de Arc (met Sub en 2 One’s) vallen deze de hele tijd uit. Ook uit groepen en de S2 app waarna alleen de stekker eruit en erin tijdelijk lijkt te helpen.
Ik had het niet 'de hele tijd' behalve bij film kijken (bij mij zijn 2 van die dingen de rear speakers). Ik heb overal ethernet bekabeling gelegd want ik was het zat.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:02
Ik heb het vermoeden dat de ingebouwde wifi van de symfonisk bookshelfs net wat minder is.
Hier een bookshelf die heel af en toe ook wat problemen geeft, hiervoor had ik op die plek een Play:1 waar ik nooit problemen mee had. Ik draai overigens een Boost-netwerk (voorheen heette dat Sonosnet) dus daar kan het niet aan liggen.

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-01 19:55
Gents, wat ik graag wil is af en toe wat YouTube muziek via mijn iPhone streamen over speakers. Dit kan niet met een Sonos oplossing toch?

• sebastius

sebastius

tatata schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:18:
Gents, wat ik graag wil is af en toe wat YouTube muziek via mijn iPhone streamen over speakers. Dit kan niet met een Sonos oplossing toch?
Echt wel, de Sonos ondersteunt Airplay 2, dus je kunt zoveel speakers als je wilt aansturen vanaf je iPhone. Doe ik bijna dagelijks :)

• Rallye
Zo lang je het scherm maar niet sluit…..

• sebastius

sebastius

Rallye schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:45:
Zo lang je het scherm maar niet sluit…..
tja het blijft Youtube... kansloze toko.

• The Inquisitor
tatata schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:18:
AirPlay

Of de app Sonostube aanschaffen

Verwijderd

Hier ook een Beam Gen 2 besteld op Coolblue voor in de hobby/game kamer.
Dan nog even afwachten op black friday om dealtje te scoren voor 2x One :)

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-01 16:55
Wally2002 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:00:
[...]

Ik heb het vermoeden dat de ingebouwde wifi van de symfonisk bookshelfs net wat minder is.
Hier een bookshelf die heel af en toe ook wat problemen geeft, hiervoor had ik op die plek een Play:1 waar ik nooit problemen mee had. Ik draai overigens een Boost-netwerk (voorheen heette dat Sonosnet) dus daar kan het niet aan liggen.
sebastius schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:40:
[...]

Ik had het niet 'de hele tijd' behalve bij film kijken (bij mij zijn 2 van die dingen de rear speakers). Ik heb overal ethernet bekabeling gelegd want ik was het zat.
Erg herkenbaar. probleem werd bij mij erger bij het 2de symfonisk stereopaar die naast de 5.1 setup (soundbar - sub 2x one) draaide.
Na wat zoeken (zoek op "sonos network flooding") blijkt het probleem in het netwerk te zitten en het iet wat verouderde protocol wat SONOS gebruikt STP (spanning tree protocol) voor de multicast.

Mochten jullie dus gebruik maken van de populaire TP-Link TL-SG108E of 5 poorts managed switch dan kun je deze problemen ervaren. Ik merk dat de unmanaged variant er minder/ geen last van heeft. Mogelijk zijn er nog genoeg andere netwerk producten die hier ook problemen mee hebben. Dus mocht iemand een gegarandeerd werkende hebben hoor ik het graag :+ _/-\o_

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
sweetdude schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:04:

Erg herkenbaar. probleem werd bij mij erger bij het 2de symfonisk stereopaar die naast de 5.1 setup (soundbar - sub 2x one) draaide.
Na wat zoeken (zoek op "sonos network flooding") blijkt het probleem in het netwerk te zitten en het iet wat verouderde protocol wat SONOS gebruikt STP (spanning tree protocol) voor de multicast.

Mochten jullie dus gebruik maken van de populaire TP-Link TL-SG108E of 5 poorts managed switch dan kun je deze problemen ervaren. Ik merk dat de unmanaged variant er minder/ geen last van heeft. Mogelijk zijn er nog genoeg andere netwerk producten die hier ook problemen mee hebben. Dus mocht iemand een gegarandeerd werkende hebben hoor ik het graag :+ _/-\o_
Inderdaad herkenbaar, maar ik geloof niet dat de Symfonisk een mindere wifi module heeft.
Bij mij hadden alle Sonos speakers er last van.
Uiteindelijk toch maar 100 euro geinvesteerd in een Sonos Boost. Daarna waren alle connectiviteits problemen voorgoed verdwenen.

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-01 15:05

Canis Lupus

Vosbot

remmuz schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:15:
[...]
Inderdaad herkenbaar, maar ik geloof niet dat de Symfonisk een mindere wifi module heeft.
Bij mij hadden alle Sonos speakers er last van.
Uiteindelijk toch maar 100 euro geinvesteerd in een Sonos Boost. Daarna waren alle connectiviteits problemen voorgoed verdwenen.
Daarnaast hoorde ik gisteren van een vriend die dit probleem ook al heel lang heeft een oplossing die werkt; GEEN van de Sonos apparaten bedraad aansluiten, maar allemaal op de Wifi. Was een tip via de Sonos Helpdesk.
Verhielp het flooding probleem en uitvallende internetverbindingen op het netwerk.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2025

Jeoh

blaat

Ik heb zelf alleen de Sonos Arc bedraad aangesloten en de rest via SonosNet. Die poort waarop de Sonos Arc is aangesloten wat STP-magie toegepast en sindsdien gaat het goed.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jeoh schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:51:
Ik heb zelf alleen de Sonos Arc bedraad aangesloten en de rest via SonosNet. Die poort waarop de Sonos Arc is aangesloten wat STP-magie toegepast en sindsdien gaat het goed.
STP uitgezet op die poort ? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• sweetdude
Canis Lupus schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:18:
[...]
Daarnaast hoorde ik gisteren van een vriend die dit probleem ook al heel lang heeft een oplossing die werkt; GEEN van de Sonos apparaten bedraad aansluiten, maar allemaal op de Wifi. Was een tip via de Sonos Helpdesk.
Verhielp het flooding probleem en uitvallende internetverbindingen op het netwerk.
Dat gaat in mijn geval niet aangezien die soundbar bedraad aangesloten moet zijn.
Jeoh schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:51:
en dat is...?

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

sweetdude schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:35:
[...]
Dat gaat in mijn geval niet aangezien die soundbar bedraad aangesloten moet zijn.
[...]
Je kan elke soundbar toch ook op Wifi in plaats van Ethernet aansluiten? Het proberen waard lijkt me.

• Boeryepes
  • Niet online
Ik heb geprobeerd om 2 van mijn headsets via Bluetooth te koppelen aan de Sonos Arc. Dat lukt maar 2 seconden later valt het geluid weg op de headsets en speelt het geluid verder op de Arc.

Eea. gedaan via settings-geluid-koppel Bluetooth speaker.

De Arc is via eArc verbonden en aan die settings wijzig ik niets.

Ik meen eerder hier iets te hebben gelezen daarover maar kon het niet terugvinden.

Iemand enig idee?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Rallye
Ja, dat is de werking van HDMI-CEC, die in ieder geval bij Sonos (naar verluidt bijvoorbeeld anders dan Bose) snel terugschakelt naar de soundbar en dus je bluetooth-verbinding verbreekt. Enige oplossing is om in de instellingen van je TV HDMI-CEC tijdelijk uit te zetten voor zolang als je Bluetooth wilt gebruiken. Wordt meer over geklaagd, zie https://en.community.sono...tooth-how-to-stop-6824548

• Boeryepes
  • Niet online
Rallye schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:05:
Ja, dat is de werking van HDMI-CEC, die in ieder geval bij Sonos (naar verluidt bijvoorbeeld anders dan Bose) snel terugschakelt naar de soundbar en dus je bluetooth-verbinding verbreekt. Enige oplossing is om in de instellingen van je TV HDMI-CEC tijdelijk uit te zetten voor zolang als je Bluetooth wilt gebruiken. Wordt meer over geklaagd, zie https://en.community.sono...tooth-how-to-stop-6824548
Dankjewel. Ik vermoedde al zoiets

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Kan ik eigenlijk mijn sonos speakers elke dag hard uit en aan zetten of vinden ze dat niet zo tof?

Ik wil eigenlijk om te besparen alle speakers achter een tijdschakelaar zetten zodat alles 's nachts en bij afwezig zijn uit te zetten.

Schijnt dat de speakers in slaapstand toch nog aardig wat energie verbruiken.

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:53
Crxtreem schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:36:
Kan ik eigenlijk mijn sonos speakers elke dag hard uit en aan zetten of vinden ze dat niet zo tof?

Ik wil eigenlijk om te besparen alle speakers achter een tijdschakelaar zetten zodat alles 's nachts en bij afwezig zijn uit te zetten.

Ik heb al mijn Sonos spul (arc, Sub, 2xplay1) achter Smart plugs zitten en via mijn domotica gaan die allemaal uit na het slapen gaan of als ik weg ga. Nog nooit problemen gehad met iets.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh v153.216 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:13
blavlaa schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:39:
[...]

Ik al mijn Sonos spul (arc, Sub, 2xplay1) achter Smart plugs zitten en via mijn domotica gaan die allemaal uit na het slapen gaan of als ik weg ga. Nog nooit problemen gehad met iets.
ik doe hetzelfde.. idd nog geen problemen mee gehad....

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

• Crxtreem
  • Niet online
Ok bedankt, dan gaan ze mooi mee in de flow van mijn huis.

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:11
blavlaa schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:39:
[...]

Ik heb al mijn Sonos spul (arc, Sub, 2xplay1) achter Smart plugs zitten en via mijn domotica gaan die allemaal uit na het slapen gaan of als ik weg ga. Nog nooit problemen gehad met iets.
Starten ze snel op als de spanning weer aangaat of zet je domotica ze al eerder aan?

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

MAdD schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:53:
[...]
ik doe hetzelfde.. idd nog geen problemen mee gehad....
Ik doe hetzelfde. Enige nadeel wat ik heb ervaren is dat de "Crossfade" option standaard op uit staat na een powercycle. Maar goed, als dat de problemen zijn...

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:02
Crxtreem schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:36:
Sonos geeft van al hun modellen keurig het verbruik in standby aan.

• Crxtreem
  • Niet online
Wally2002 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:41:
[...]

Sonos geeft van al hun modellen keurig het verbruik in standby aan.
Dan heb ik toch dik 24W standby verbruik. -O-

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:53
loyske schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:37:
[...]

Starten ze snel op als de spanning weer aangaat of zet je domotica ze al eerder aan?
Ze gaan weer aan zodra ik binnen mijn geofence kom (125m) dus als ik het huis binnen kom dan is alles weer opgestart. Ook bij het opstaan geen problemen als ik beneden kom dan zijn ze klaar voor gebruik.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh v153.216 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• sebastius

sebastius

blavlaa schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:13:
[...]

Ze gaan weer aan zodra ik binnen mijn geofence kom (125m) dus als ik het huis binnen kom dan is alles weer opgestart. Ook bij het opstaan geen problemen als ik beneden kom dan zijn ze klaar voor gebruik.
Ik ga hier ook maar even mee pielen, een tradfri schakelaar van 10 euro verdien je in een jaar terug kennelijk :) (en ik heb 5 symfonisken staan + een amp, dus dat gaat best rap)

[ Voor 6% gewijzigd door sebastius op 20-10-2021 01:02 ]

• Rallye
Op de Sonos-fora wordt het uitzetten van de Sonos-devices wel afgeraden overigens, met als achtergrond dat ze er niet ontworpen zijn om steeds aan een uit te gaan. Dit zou tot snellere slijtage leiden.

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-01 23:26
Ik heb net een 3-maanden proef abonnement genomen op Apple Music. Ik wil deze nu toevoegen aan Sonos als muziek service. Maar na de keuze of ik al een abonnement heb, of proefperiode wil, blijft het scherm wit. Ongedacht de keuze die ik maak. Ik kan dus niet inloggen of iets. Meer mensen die dit probleem hebben gehad en hoe je het oplost?

Edit: uiteindelijk gelukt om via het starten van een trial versie door te gaan. Na het inloggen herkende ie dat ik al een abonnement had, maar kreeg toen de melding "of ik zeker weet dat ik de nieuwste versie van Apple Music gebruik". Ja dat moet wel, heb hem vers gedownload vandaag. Vaag allemaal...

[ Voor 35% gewijzigd door bsmpower op 20-10-2021 15:55 ]

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

sebastius schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 01:01:
[...]

Ik ga hier ook maar even mee pielen, een tradfri schakelaar van 10 euro verdien je in een jaar terug kennelijk :) (en ik heb 5 symfonisken staan + een amp, dus dat gaat best rap)
Ik gebruik de Sonoff (geen verbastering van Sonos btw) wifi schakelaars van Ali. Stekkerdoossnoer doorknippen en schakelaar ertussen; 2x Sonos Play:1 en Sub in de stekkerdoos en via Google assistent (of Ewelink App) gaan ze aan en uit wanneer ik het zeg. Gebruik ik al een aantal jaar. Alles netjes uit het zicht achter de bank.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• sebastius

sebastius

..Christiaan.. schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:01:
[...]

Ik gebruik de Sonoff (geen verbastering van Sonos btw) wifi schakelaars van Ali. Stekkerdoossnoer doorknippen en schakelaar ertussen; 2x Sonos Play:1 en Sub in de stekkerdoos en via Google assistent (of Ewelink App) gaan ze aan en uit wanneer ik het zeg. Gebruik ik al een aantal jaar. Alles netjes uit het zicht achter de bank.
Ja ik ken Sonoff nog van de tijd dat die dingen onstabiel waren en elektrisch ook behoorlijk onveilig. Als ik dit ga doen dan kies ik wel voor een stabiel merk zoals Ikea.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@sebastius een merk kan niet innoveren? Natuurlijk zijn er tig andere merken in omloop die in principe hetzelfde doen. Ik heb ze nu denk ik 2,5 jaar en nog nooit vervangen.

• sebastius

sebastius

..Christiaan.. schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:08:
@sebastius een merk kan niet innoveren? Natuurlijk zijn er tig andere merken in omloop die in principe hetzelfde doen. Ik heb ze nu denk ik 2,5 jaar en nog nooit vervangen.
Dat zeg ik ook niet, ik heb diverse overwegingen gemaakt toen en ik ben bewust voor Tradfri gegaan als 'ecosysteem' thuis omdat ik het langdurig wil kunnen inzetten en vooral er niet over na wil denken. Ik zeg niet dat het NU slecht is. Het was toen ronduit gevaarlijk en dan zet ik een merk in m'n hoofd gewoon 'uit'.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met een Sonos arc i.c.m. een hdmi switch? Ik heb te weinig ruimte voor meer kabels naar de TV en dit was eerder geen issue omdat ik een versterker had waar alles op aangesloten zat.

Nu aan het downgraden/ruimte maken voor de kleine en een simpele soundbar te pakken + monteren op de muur. Redelijk babyproof maar dus wel even een uitdaging met de aansluting op de tv (heb een nintendo switch en een nvidia shield).

Weet dat ze technisch wel werken - maar gaat dit ook nog goed met de sonos, alle geluidsformaten en eArc? Wil het liefst met één afstandsbediening werken.

[ Voor 20% gewijzigd door Workaholic op 21-10-2021 16:08 ]

Mijn V&A

• Steven030
Ik heb een Arc+Sub+One’s en ik was de Saving Private Ryan blu ray met Atmos soundtrack aan het kijken via de PS5. De meeste explosies klonken geweldig met de sub, maar soms zat er een explosie tussen dat voor geen meter klonk. Dan was er slechts een krakende explosie zonder bass dat uit de Arc zelf leek te komen. Heeft iemand toevallig een zelfde ervaring? Ik hoop niet dat het een defect is

[ Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 21-10-2021 16:21 ]

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09:48
Laatste week weer veel issues met spotify op sonos. Tracks die skippen of niet af kunnen spelen. Meer mensen hier last van?

• DennusB
  • Niet online
Steven030 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:17:
Ik heb een Arc+Sub+One’s en ik was de Saving Private Ryan blu ray met Atmos soundtrack aan het kijken via de PS5. De meeste explosies klonken geweldig met de sub, maar soms zat er een explosie tussen dat voor geen meter klonk. Dan was er slechts een krakende explosie zonder bass dat uit de Arc zelf leek te komen. Heeft iemand toevallig een zelfde ervaring? Ik hoop niet dat het een defect is
Klinkt eerder als een raar afgemixte soundtrack bij die film. Was het een originele blu-ray? Of een rip?

• DennusB
  • Niet online
Workaholic schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:07:
Heeft iemand ervaring met een Sonos arc i.c.m. een hdmi switch? Ik heb te weinig ruimte voor meer kabels naar de TV en dit was eerder geen issue omdat ik een versterker had waar alles op aangesloten zat.

Nu aan het downgraden/ruimte maken voor de kleine en een simpele soundbar te pakken + monteren op de muur. Redelijk babyproof maar dus wel even een uitdaging met de aansluting op de tv (heb een nintendo switch en een nvidia shield).

Weet dat ze technisch wel werken - maar gaat dit ook nog goed met de sonos, alle geluidsformaten en eArc? Wil het liefst met één afstandsbediening werken.
Heb je al een model gevonden waar je naar aan het kijken bent? Want ik ga dit mogelijk binnenkort ook nodig hebben haha

• Steven030
DennusB schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:29:
[...]

Klinkt eerder als een raar afgemixte soundtrack bij die film. Was het een originele blu-ray? Of een rip?
De originele blu-ray uit de VS. Expres de blu-ray via Amazon besteld omdat zover ik weet geen streamingdienst de Atmos soundtrack aanbiedt. Overigens gebeurt het dus slechts sporadisch. Van de openingsscène op het strand met honderden explosies waren er maar ongeveer 3 zo krakend.

Ik denk ook dat het aan de soundtrack ligt omdat ik er verder geen last van heb gehad en ik het geluid fenomenaal vind. Anderzijds heb ik de Arc nog nooit zonder subwoofer gebruikt en zou het ook kunnen dat op die momenten de subwoofer niet werkte en dit is hoe mijn Arc altijd klinkt en moet ik eens zonder sub gaan testen. Maar misschien heeft iemand de blu-ray toevallig ook liggen en/of heeft dezelfde ervaringen

• DennusB
  • Niet online
Steven030 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:50:
[...]

De originele blu-ray uit de VS. Expres de blu-ray via Amazon besteld omdat zover ik weet geen streamingdienst de Atmos soundtrack aanbiedt. Overigens gebeurt het dus slechts sporadisch. Van de openingsscène op het strand met honderden explosies waren er maar ongeveer 3 zo krakend.

Ik denk ook dat het aan de soundtrack ligt omdat ik er verder geen last van heb gehad en ik het geluid fenomenaal vind. Anderzijds heb ik de Arc nog nooit zonder subwoofer gebruikt en zou het ook kunnen dat op die momenten de subwoofer niet werkte en dit is hoe mijn Arc altijd klinkt en moet ik eens zonder sub gaan testen. Maar misschien heeft iemand de blu-ray toevallig ook liggen en/of heeft dezelfde ervaringen
Ik denk dat je "storing" vrij snel kan uitsluiten, als het elke keer op exact hetzelfde moment is dan lijkt het me heeeeel sterk dat het aan je Sonos setup ligt. En ik heb de Arc wel 2 weekjes zonder sub gehad, veel minder laag, maar kraken doet ie echt niet.

• Steven030
DennusB schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:58:
[...]

Ik denk dat je "storing" vrij snel kan uitsluiten, als het elke keer op exact hetzelfde moment is dan lijkt het me heeeeel sterk dat het aan je Sonos setup ligt. En ik heb de Arc wel 2 weekjes zonder sub gehad, veel minder laag, maar kraken doet ie echt niet.
Ja, daar heb je zeker een punt en het is inderdaad op exact dezelfde momenten. Zoals op 19:30, ik heb het even opgenomen. Dan moet het wel aan de soundtrack liggen. Bij al die andere explosies tril ik zowat van de bank af, maar deze doen slechts pijn aan de oren 😬

[ Voor 8% gewijzigd door Steven030 op 22-10-2021 09:14 ]

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Herkent iemand deze melding?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cb3j9FKpZno9dP2xE8wooFLXfbg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zRswPUXYS8f7VWwdupC1yutK.png?f=fotoalbum_large

Ik heb thuuis een Asus aimesh netwerk met een aantal Asus Lyra Trio’s.

Deze melding heb ik sinds ik een van de trio’s (die als de router fungeerde) heb vervangen door een echte Asus-router.

Best irritant dat ik die melding nu steeds krijg terwijl mn setup eerst niet echt heel anders was volgens mij.

NB: mijn Sonos Beam hangt al via ethernet aan mn router.

[ Voor 4% gewijzigd door LuNaTiC op 29-10-2021 09:18 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:24

henri8096

BIM is not a software!

Ik heb er al wat zoektermen op losgelaten maar kan het niet vinden, ook niet in dit topic. Dus dan maar even hier vragen.

Ik wil voor in onze stacaravan een Sonos One aanschaffen, nu is er de One en de One SL.
Ik weet wat het verschil tussen deze twee is (SpeechLess).
Wat ik echter niet kan terugvinden, heeft de One een meerwaarde ten opzichte van de One SL,
als je volledig in het apple ecosysteem zit.

Want zover ik heb kunnen terugvinden kan je de SL ook gewoon in homekit gooien en met siri aansturen.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:24

TheVMaster

Moderator WOS
henri8096 schreef op Friday 29 October 2021 @ 11:05:
Ik heb er al wat zoektermen op losgelaten maar kan het niet vinden, ook niet in dit topic. Dus dan maar even hier vragen.

Ik wil voor in onze stacaravan een Sonos One aanschaffen, nu is er de One en de One SL.
Ik weet wat het verschil tussen deze twee is (SpeechLess).
Wat ik echter niet kan terugvinden, heeft de One een meerwaarde ten opzichte van de One SL,
als je volledig in het apple ecosysteem zit.

Want zover ik heb kunnen terugvinden kan je de SL ook gewoon in homekit gooien en met siri aansturen.
Volgens mij niet, maar ik kan me voorstellen dat mocht Sonos ooit Siri kunnen toevoegen (Apple heeft dat volgens mij vrijgegeven aan 3rd parties), dan kan dat niet op de SL natuurlijk. :-)

Als dat niet boeit, dan zou ik zeggen dat het niet uitmaakt, aangezien de voice assistant het enige verschil is volgens mij.

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:24

henri8096

BIM is not a software!

TheVMaster schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:23:
[...]
mocht Sonos ooit Siri kunnen toevoegen (Apple heeft dat volgens mij vrijgegeven aan 3rd parties), dan kan dat niet op de SL natuurlijk. :-)
Vooralsnog is er een homepod of een homepod mini nodig voor 3rd party Siri.
Dan weet ik genoeg, een SL is voldoende. thanx

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• Crxtreem
  • Niet online
Om mijn 2 play 1 achterspeakers op 1 stopcontact te zetten ziek ik een langer snoer voor de play 1 speakers.
Nu zie ik dat er voor de Symphonik speakers een snoer is van 3,5 meter.
https://www.ikea.com/nl/n...r-textiel-zwart-50492321/
Weet iemand of die snoeren uitwisselbaar zijn?

• QuZyX
  • Laatst online: 12-01 14:11
Goedemorgen iedereen.

Om even met de deur in huis te vallen, ik ben op zoek naar een nieuw audio systeem voor aan te sluiten op mijn PC (omdat ik alles stream vanop PC -> muziek/games/films/series dus het hele multimedia gebeuren).

Graag had ik een soort van wireless systeem verdeeld over mijn living.

Mijn bureau staat links (daar staat een 2.1 van Logitech), mijn TV staat in het midden. Dus als ik in mijn zetel zit (in het midden, rechtover de TV), komt het geluid alleen van "links".. Wat niet zo leuk is natuurlijk.

Heeft Sonos hier een oplossing voor ? Of zit ik te zoeken in het verkeerde merk ?

Dank voor jullie advies! :)

• Rallye
Je sluit het audiosysteem toch niet aan op je bron (de PC) maar op je TV? Dan kan een een Arc of Beam (met twee One SL’s en een Sub) prima. Mits de TV HDMI-ARC heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Rallye op 06-11-2021 22:12 ]

• QuZyX
Rallye schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:11:
Je sluit het audiosysteem toch niet aan op je bron (de PC) maar op je TV? Dan kan een een Arc of Beam (met twee One SL’s en een Sub) prima. Mits de TV HDMI-ARC heeft.
Daar zit bij mij de uitdaging, alles naar mijn TV stream ik via mijn PC :)

• MJWe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
QuZyX schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:00:
[...]

Daar zit bij mij de uitdaging, alles naar mijn TV stream ik via mijn PC :)
Maar het geluid komt nu uit de tv neem ik aan?
Door dan aan te sluiten op de tv via de HDMI ARC poort gaat het geluid ipv over de tv speaker naar wat je op de ARC poort aansluit.
Beetje hetzelfde als met bv de box horizon box van ziggo, de box stuurt het signaal naar de tv, en de tv stuurt het signaal door naar de sonos beam die op HDMI ARC is aangesloten.
Bij streamen naar je tv vanaf een pc zal dit net zo gaan.

iRacing Profiel

• QuZyX
MJWe schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:22:
[...]

Maar het geluid komt nu uit de tv neem ik aan?
Door dan aan te sluiten op de tv via de HDMI ARC poort gaat het geluid ipv over de tv speaker naar wat je op de ARC poort aansluit.
Beetje hetzelfde als met bv de box horizon box van ziggo, de box stuurt het signaal naar de tv, en de tv stuurt het signaal door naar de sonos beam die op HDMI ARC is aangesloten.
Bij streamen naar je tv vanaf een pc zal dit net zo gaan.
Neen, ik gebruik de boxen van mijn PC (2.1). Dus ik zou bv. naar een 5.1 (draadloos) willen gaan: 2 boxen aan de PC, 2 aan de TV en dan 1 rechts van mijn zetel.. Zodoende ik een "surround' kan creëren. Of in een simpelere oplossing; voor een draadloze 2.1 gaan waar ik mijn boxen kan verzetten indien gewenst ? De vraag is, hoe lang blijf je dat doen...

• sweetdude
Crxtreem schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 10:12:
Om mijn 2 play 1 achterspeakers op 1 stopcontact te zetten ziek ik een langer snoer voor de play 1 speakers.
Dat is een goeie vraag en ik heb het voor je getest. De stekker past, echter steekt de symfonisk stekker wel ongeveer 1cm uit, waardoor hij niet meer netjes op de pootjes staat. Mogelijk op te lossen door creatief te zijn met een houten plankje waar je een sleufje in zaagt waar de stekker dan kan invallen

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Er zijn gewoon originelen te koop van 3,5 meter, maar wel behoorlijk prijzig.

Er zijn vast ook meer dan genoeg alternatieven te vinden die goedkoper zijn.

• sweetdude
QuZyX schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:52:
[...]

Neen, ik gebruik de boxen van mijn PC (2.1). Dus ik zou bv. naar een 5.1 (draadloos) willen gaan: 2 boxen aan de PC, 2 aan de TV en dan 1 rechts van mijn zetel.. Zodoende ik een "surround' kan creëren. Of in een simpelere oplossing; voor een draadloze 2.1 gaan waar ik mijn boxen kan verzetten indien gewenst ? De vraag is, hoe lang blijf je dat doen...
Hoe stream je van je pc naar je tv? heb je de tv gewoon als monitor aangesloten op de tv met HDMI?
Dat verklaart voor mij waarom je het geluid uit je logitech boxen krijgt.

• QuZyX
sweetdude schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:27:
[...]

Hoe stream je van je pc naar je tv? heb je de tv gewoon als monitor aangesloten op de tv met HDMI?
Dat verklaart voor mij waarom je het geluid uit je logitech boxen krijgt.
Ja, TV is aangesloten via HDMI op mijn PC en ik heb zo ingesteld het de boxen van mijn Logitech 2.1 moet gebruiken.

Wat ik concreet zoek, is een oplossing (speakers) die ik zowel op mijn PC kan aansluiten als kan gebruiken voor wanneer ik TV kijk (via HDMI / PC). :)

• Rallye
Je streamt dus niet naar je TV, maar je speelt af op je TV. Gezien de verschillende plaatsing denk ik echt dat je moet kiezen. De Logitech set voor de PC en voor de TV (plus surround) een Sonos soundbar(met satellieten en een Sub).

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Tralapo schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:26:
[...]

Er zijn gewoon originelen te koop van 3,5 meter, maar wel behoorlijk prijzig.

Er zijn vast ook meer dan genoeg alternatieven te vinden die goedkoper zijn.
Hoe weet je dat die 3.5m is? Ik zie dat nergens staan in de summiere beschrijving van Sonos.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2025

Jeoh

blaat

NiMu83 schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:42:
[...]

Hoe weet je dat die 3.5m is? Ik zie dat nergens staan in de summiere beschrijving van Sonos.
Je kan verschillende maten selecteren.

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Jeoh schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:47:
[...]

Je kan verschillende maten selecteren.
Inderdaad thx, die selector werd niet goed getoond in de browser die ik gebruikte.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• sebastius

sebastius

https://www.onlinekabelsh.../iec-c7-c8-8-vormige-plug

Genoeg alternatieve plugjes en plugvormen om het passend te krijgen op de lengte die jij wilt.

• Viaxes
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
We hebben hier in huis Q music op de achtergrond aan. Ik merk de laatste tijd dat - in toenemende mate- nummers worden onderbroken door reclame. Het station wordt afgespeeld via de TuneIn-dienst. Een tijd geprobeerd via Sonos radio, maar die maakt eveneens gebruik van TuneIn.

Is er een alternatieve dienst waar dit niet gebeurt?
Pagina: 1 ... 128 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.