Ik heb net een mail ontvangen van Spotify dat ze stoppen met unlimited. Je word automatisch overgezet naar gratis. Ik had het in de auto. Hoorde opeens reclame terwijl ik dit nooit had. Verplicht dus naar premium.Kalentum schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:52:
Ik kan er niets over vinden... maar het lijkt alsof mijn Spotify Unlimited abo nu hetzelfde werkt als Spotify Free op de Sonos. Ik kan niet meer de volledige bibliotheek gebruiken, als ik op een artiest zoek krijg ik alleen nog maar een shuffle optie.
Iemand anders nog met een Unlimited abonnement uit het stenen tijdperk die dit ook ziet?
Edit: upgrade naar Premium werkte. Ik denk dat ze er achter zijn gekomen.
Weet iemand of het vervangen van de hdmi kabel van de Sonos Arc door een HDMI 2.1 kabel een verbetering in geluid kan geven?
Ik heb sinds anderhalve maand nu de Sonos Arc, en gebruik daarbij de geleverde HDMI kabel (volgens mij een HDMI 1.4 kabel). Ik ben erg blij met het geluid maar vraag me af of bijvoorbeeld Atmos beter geluid zou geven met een betere HDMI kabel.
Heeft iemand dit al eens getest?
Ik heb sinds anderhalve maand nu de Sonos Arc, en gebruik daarbij de geleverde HDMI kabel (volgens mij een HDMI 1.4 kabel). Ik ben erg blij met het geluid maar vraag me af of bijvoorbeeld Atmos beter geluid zou geven met een betere HDMI kabel.
Het lijkt mij dat het geen verschil moet maken omdat de Arc een HDMI 2.0 poort heeft. Als het goed is laat Sonos het eARC gedeelte via ethernet lopen en kunnen ze op deze manier hetzelfde uit een 1.4 kabel halen als uit een 2.1 kabel. BronSimone96 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:18:
Weet iemand of het vervangen van de hdmi kabel van de Sonos Arc door een HDMI 2.1 kabel een verbetering in geluid kan geven?
Je “laat Sonos het eARC gedeelte via ethernet lopen” klinkt er houtje-touwtje. Volgens mij is dat standaard voor eARC, omdat niemand ethernet via HDMI (zoals voorzien in eerdere standaards) gebruikt.
Omdat het alleen om geluid gaat heeft de kabel inderdaad geen erg hoge doorvoer nodig - voor 8k HDR beeld bijvoorbeeld wel.
Omdat het alleen om geluid gaat heeft de kabel inderdaad geen erg hoge doorvoer nodig - voor 8k HDR beeld bijvoorbeeld wel.
Klopt, maar toch is dat letterlijk wat Sonos zelf zegt:Rallye schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:58:
Je “laat Sonos het eARC gedeelte via ethernet lopen” klinkt er houtje-touwtje. Volgens mij is dat standaard voor eARC, omdat niemand ethernet via HDMI (zoals voorzien in eerdere standaards) gebruikt.
As such technically the cable that comes with our products is a High Speed with ethernet, whereby the ethernet pins are used for eArc. One could refer to this as 1.4+
Binnenkort komen mijn Arc met sub en twee One SL’s binnen en ga ik ook eindelijk de Sonos familie joinen
.
Welke instellingen raden jullie aan? Ik zal het systeem voornamelijk voor films gaan gebruiken.
Tot dusver vond ik deze twee smaken instellingen, maar die liggen erg veel uit elkaar.
1: Peter Pee op YouTube
2: Iemand op Reddit
Welke instellingen raden jullie aan? Ik zal het systeem voornamelijk voor films gaan gebruiken.
Tot dusver vond ik deze twee smaken instellingen, maar die liggen erg veel uit elkaar.
De settings van Peter Pee zijn voor de big bucks setup (Arc, 2x Five, 2x Sub).Steven030 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:37:
Binnenkort komen mijn Arc met sub en twee One SL’s binnen en ga ik ook eindelijk de Sonos familie joinen.
Ik heb zelf gewoon Trueplay gebruikt en daarna de Heights op +5 gezet. De rest is toch echt je eigen smaak.
Thanks, duidelijk! En heb je music op ambient laten staan?Jeoh schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:16:
[...]
De settings van Peter Pee zijn voor de big bucks setup (Arc, 2x Five, 2x Sub).
Ik heb zelf gewoon Trueplay gebruikt en daarna de Heights op +5 gezet. De rest is toch echt je eigen smaak.
Nee, in mijn opstelling (grote kamer) was full beter.Steven030 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:17:
[...]
Thanks, duidelijk! En heb je music op ambient laten staan?
Inderdaad, gewoon TruePlay doen en gaan met die banaan. Het hele idee van Sonos is dat je juist geen settings individueel hoeft aan te passen. Vind je dat je toch iets mist na het luisteren dan kun je het alsnog aanpassen, maar ik zou het eerst lekker houden zoals het is.
Ambient vs Full is een persoonlijke kwestie.. beide hebben hun eigen charme. Ik gebruik zelf ook Full, maar vond Ambient ook zeker iets moois hebben. Het is ook afhankelijk van je kamer én opstelling. Als ik de surround speakers dicht bij de bank zou hebben én muziek zou luisteren terwijl ik op de bank zou zitten, dan kan full nogal overweldigend zijn bijvoorbeeld.
Ambient vs Full is een persoonlijke kwestie.. beide hebben hun eigen charme. Ik gebruik zelf ook Full, maar vond Ambient ook zeker iets moois hebben. Het is ook afhankelijk van je kamer én opstelling. Als ik de surround speakers dicht bij de bank zou hebben én muziek zou luisteren terwijl ik op de bank zou zitten, dan kan full nogal overweldigend zijn bijvoorbeeld.
Ik heb momenteel een opstelling met de sonos soundbar (oudste model) en 2 sonos1 speakers. Werkt prima. Nu zijn we aan het kijken of we dit moeten vernieuwen. Volgens mij ga ik er nergens op vooruit met de nieuwe producten, maar ik dacht toch even de vraag ook hier stellen. Wat zouden jullie doen?
Je hebt dus een Playbar en 2x Play:1? Daar is niets mis mee, als jij tevreden bent met het geluid dan is er inderdaad geen reden om iets te veranderen. De Beam is kleiner en biedt wat minder volume, de ARC is volgens mij iets groter en heeft Atmos, dus je zal daar wel iets op vooruitgaan. Maar dat is niet (althans, naar mijn mening) de prijs die je gaat betalen waard.
De Play:1 is praktisch hetzeflde als de One en One SL, dus ook daar heb je geen enkele reden om te vernieuwen, tenzij je perse het nieuwe design wil, want ze zijn wel mooier. Qua geluid is er geen reden in ieder geval.
De Play:1 is praktisch hetzeflde als de One en One SL, dus ook daar heb je geen enkele reden om te vernieuwen, tenzij je perse het nieuwe design wil, want ze zijn wel mooier. Qua geluid is er geen reden in ieder geval.
Ja, ik zou eerder een Sub Gen 2 halen dan je hele setup vervangen.
Vergeet niet de hoge marktplaatswaarde van de Playbar. Als die er nog goed uitziet en prima werkt kun je er denk ik nog 400/500 euro voor vangen. Ik heb voor de release van de Arc de Playbar verkocht voor € 600,-. Dan is het mooiere design en grootte prima te 'verantwoorden'.The Inquisitor schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:12:
de ARC is volgens mij iets groter en heeft Atmos, dus je zal daar wel iets op vooruitgaan. Maar dat is niet (althans, naar mijn mening) de prijs die je gaat betalen waard.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Moet je verbonden zijn met je WiFi netwerk om de roam te installeren heb hem op vakantie gekocht. Ik dacht dat werkt net zo makkelijk als een Bluetooth speaker maar helaas.
Dat kan, maar dan moet het wel daar om gaan. En niet met de verwachting dat je veel stappen omhoog gaat qua kwaliteit van het geluid...Christiaan.. schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:01:
[...]
Vergeet niet de hoge marktplaatswaarde van de Playbar. Als die er nog goed uitziet en prima werkt kun je er denk ik nog 400/500 euro voor vangen. Ik heb voor de release van de Arc de Playbar verkocht voor € 600,-. Dan is het mooiere design en grootte prima te 'verantwoorden'.
Dus het is een hele persoonlijke afweging of je dat het waard vindt, maar er is in ieder geval geen directe reden om aan vervanging te denken.
Het werkt net zo makkelijk, mits je hem de eerste keer activeert in de Sonos app, via WiFi inderdaadU2psv schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:52:
Moet je verbonden zijn met je WiFi netwerk om de roam te installeren heb hem op vakantie gekocht. Ik dacht dat werkt net zo makkelijk als een Bluetooth speaker maar helaas.
Aha, helaas krijg hem niet connect met de wifi van het hotel.The Inquisitor schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:53:
[...]
Het werkt net zo makkelijk, mits je hem de eerste keer activeert in de Sonos op, via WiFi inderdaad
Dus de vraag is hoe ik mijn roam kan laten werken zonder enig WiFi netwerk. We leven toch in een plug and play omgeving? Ik heb mijn sonos thuis geïnstalleerd en dat werkt prima. Maar als je zoals ik in het buitenland een roam koopt en hoopt het direct te kunnen laten werken is opeens een stuk lastiger. Ik daag iedereen uit om in fabrieksinstelling buiten een WiFi netwerk jou roam te laten spelen. Alleen Bluetooth en netwerk zou toch genoeg moeten zijn. Zoals ik al zei plug and play.
Wifi hotspot opzetten op je telefoon en verbinden maar 👍
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Leuk bedacht van je heb je het ook echt geprobeerd? Dat trukje werkt bij mij niet
Nee niet geprobeerd want ik heb geen roam.
Nee, dat verbaast me helaas niets. Bij dat soort wifi is dat meestal uitgeschakeld. Iets met multicast enzo, het fijne weet ik er niet van.U2psv schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:57:
[...]
Aha, helaas krijg hem niet connect met de wifi van het hotel.
Volgens mij kan het wel, maar de truc is om uit te loggen in de Sonos app en tijdelijk een nieuw account aan te maken. Je hebt dus wel een tweede telefoon nodig om de hotspot op te zetten, en dan 1 telefoon en de Roam ermee verbinden.Aartje82 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 19:46:
Leuk bedacht van je heb je het ook echt geprobeerd? Dat trukje werkt bij mij niet
Als het je eerste sonos product is, dan hoef je ook niet uit te loggen. Heb je thuis wel een Sonos systeem, dan zul je de melding blijven krijgen dat je niet bent verbonden met je sonos netwerk (wat ook klopt).
Dus, hotspot, verbinden, uitloggen, nieuw account maken, activeren.
Dat is een redelijke oplossing misschien. Wel omslachtig. Ga een poging wagen. Maar conclusie….it’s sheit! Hoop nog steeds op een makkelijke oplossing🤞
Bij Ikea een Symfonisk lamp opgepikt en na de aanloop issues veroorzaakt door de waardeloze Wifi (802.11g hoe verzin je t....) opgelost te hebben met een WiFi bridge een tweede gekocht om een stereo set te maken. Met geen mogelijkheid krijg ik een tweede gekoppeld, krijg de melding dat Sonos niet gevonden kan worden (terwijl AirPlay werkt en de speaker ook netjes pingbaar is....). Van armoede maar aangesloten op mijn switch beneden en het helpt niet.
Nu van armoede maar een Factory reset gedaan, nummer 1 knippert braaf groen maar de app geeft aan dat ie niet kan verbinden... Nummer 2 heb ik nu wel verbonden gekregen met de WiFi maar nummer 1 weigert nu dus volledig alle dienst
Ben dus na 3 uur kloten letterlijk even ver als eerst. Iemand een idee hoe ik dit werkend kan krijgen?
[Update]
Bijzonder, na 6-7 pogingen wilde nummer 1 spontaan weer werken (niet opnieuw gereset, wel app 5x opnieuw geïnstalleerd omdat alle opties Greyed out waren en de lamp paar kaar van stroom gehaald...)
[Update2]
Hij zou nu gekoppeld moeten zijn (want lampje brandt wit), hij zit op mijn WiFi en is bovendien ook pingbaar maar ik heb maar 1 lamp in mijn Sonos App. Iemand de gouden tip?
:fill(white):strip_exif()/f/image/tjXJWXQMbXubYygrhASVeRvv.png?f=user_large)
[Update3]
Na opnieuw een herstart van beide lampen eindelijk succes:
:strip_exif()/f/image/CsKQxh8OHAowJAnCfRU3tcfT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l254mibODrOkGoZa9qdhjX80.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yM7mOorJTmRPeCJBbRdZz6lZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een {#[<|*]^*{ systeem… gelukkig is de geluidskwaliteit over AirPlay 2 goed en ziet het er ook prima uit
[Update 4]
Jezus nu dit weer.. speakers terug verplaatst naar de slaapkamer en alles weer greyed out;
:strip_exif()/f/image/eXATUuVINa5pV6gB2RTBP7ZC.jpg?f=fotoalbum_large)
En als bonus zijn de speakers niet meer beschikbaar via AirPlay
ik geef t op, wat een ramp van een systeem dat Sonos….
Nu van armoede maar een Factory reset gedaan, nummer 1 knippert braaf groen maar de app geeft aan dat ie niet kan verbinden... Nummer 2 heb ik nu wel verbonden gekregen met de WiFi maar nummer 1 weigert nu dus volledig alle dienst
[Update]
Bijzonder, na 6-7 pogingen wilde nummer 1 spontaan weer werken (niet opnieuw gereset, wel app 5x opnieuw geïnstalleerd omdat alle opties Greyed out waren en de lamp paar kaar van stroom gehaald...)
[Update2]
Hij zou nu gekoppeld moeten zijn (want lampje brandt wit), hij zit op mijn WiFi en is bovendien ook pingbaar maar ik heb maar 1 lamp in mijn Sonos App. Iemand de gouden tip?
:fill(white):strip_exif()/f/image/tjXJWXQMbXubYygrhASVeRvv.png?f=user_large)
[Update3]
Na opnieuw een herstart van beide lampen eindelijk succes:
:strip_exif()/f/image/CsKQxh8OHAowJAnCfRU3tcfT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l254mibODrOkGoZa9qdhjX80.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yM7mOorJTmRPeCJBbRdZz6lZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een {#[<|*]^*{ systeem… gelukkig is de geluidskwaliteit over AirPlay 2 goed en ziet het er ook prima uit
[Update 4]
Jezus nu dit weer.. speakers terug verplaatst naar de slaapkamer en alles weer greyed out;
:strip_exif()/f/image/eXATUuVINa5pV6gB2RTBP7ZC.jpg?f=fotoalbum_large)
En als bonus zijn de speakers niet meer beschikbaar via AirPlay

[ Voor 71% gewijzigd door Tomba op 04-09-2021 15:59 ]
Sorry dat ik het zeg @Tomba… je kan wat mij betreft niet zo klagen over Sonos als je een WiFi bridge gebruikt er voor. Die dingen staan bekend als horror apparaten…
Fix je WiFi en try again zou ik zeggen
[ Voor 11% gewijzigd door DennusB op 04-09-2021 19:02 ]
Owner of DBIT Consultancy
Tegen 802.11g is niets opgewassen, hoe je anno 2021 nog technieken uit 2003 durft te leveren is mij een raadsel. Ik denk dat ik daar terecht over klaag, zeker gezien het feit dat Sonos zich afficheert als high end. Zelfs ESP8266 bordjes van 2-3€ komen met 802.11n…. Bovendien trekt 1 802.11g cliënt de rest van je netwerk sowieso qua snelheid naar beneden dus het is een enorme cheap out.DennusB schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:02:
Sorry dat ik het zeg @Tomba… je kan wat mij betreft niet zo klagen over Sonos als je een WiFi bridge gebruikt er voor. Die dingen staan bekend als horror apparaten…
:strip_exif()/f/image/7CJyIWUBl13VQ7RwuN5oSc6t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F8Ek1bOzpLyPo15S5IVOCUrq.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je ziet 100% ontvangst, desondanks pingpongende snelheid en (daardoor?) alleen hakkel de hakkel voor zover er al geluid uit komt. Als met een dergelijke ontvangst het apparaat al niet fatsoenlijk wil werken verwacht ik dat t nooit fatsoenlijk werkt.
Enige manier om AirPlay überhaupt werkend te krijgen is die wireless bridge er tussen te zetten:
:strip_exif()/f/image/WoJuMU4NZ7XFhRMZQWRDEgsZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Stuk sterkere ontvangst (op uiteraard exact dezelfde plek) en een continu speed.
Heb AirPlay btw weer vlot getrokken door 1 van de speakers los te trekken van de wireless bridge. Als ze beiden bekabeld verbonden zijn werkt AirPlay niet, mind blown….

[ Voor 11% gewijzigd door Tomba op 04-09-2021 19:44 ]
Klopt, maar die maken alleen de buitenkant en daar hoor je mij ook niet over klagen. Het moederbord en daarmee de WiFi chipset komt van Sonos. Tis schijnbaar gewoon het binnenwerk van een One. Ook het protocol/de software en de app zijn van Sonos.Jeoh schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:16:
Tja, je koopt een product van de Ikea.
Anyway na deze ervaring zal er echt nooit ook nog maar iets van Sonos in huis komen
Geluid is op zich best aardig (zeker voor de Ikea prijs) en door de lamp is het een ideaal nachtkast apparaat maar de onvolwassen software maar vooral het netwerk gedeelte is totaal ongeschikt. Hopelijk komt er snel een definitieve release van AirPort-sync met AirPlay 2 want mijn 3 raspberry’s (die allemaal gewoon 802.11n hebben voor een fractie van de prijs van een Sonos
[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 04-09-2021 20:27 ]
Tsjah... ik snap dat je het k*t vindt, maar anderzijds: het is een Sonos apparaat voor je Sonos eco-systeem. Dus 99% van de mensen koopt dat ding, activeert hem thuis, en neemt hem dan mee bij toekomstige reizen en vakanties. Het is niet echt bedacht op mensen die hem óp vakantie gaan kopen en meteen willen gebruikenAartje82 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:10:
Dat is een redelijke oplossing misschien. Wel omslachtig. Ga een poging wagen. Maar conclusie….it’s sheit! Hoop nog steeds op een makkelijke oplossing🤞
Mooi man. Succes ermee verderTomba schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:26:
[...]
Klopt, maar die maken alleen de buitenkant en daar hoor je mij ook niet over klagen. Het moederbord en daarmee de WiFi chipset komt van Sonos. Tis schijnbaar gewoon het binnenwerk van een One. Ook het protocol/de software en de app zijn van Sonos.
Anyway na deze ervaring zal er echt nooit ook nog maar iets van Sonos in huis komenHeb geen zin om alles nogmaals compleet te moeten resetten om überhaupt extra speakers te kunnen toevoegen.
Geluid is op zich best aardig (zeker voor de Ikea prijs) en door de lamp is het een ideaal nachtkast apparaat maar de onvolwassen software maar vooral het netwerk gedeelte is totaal ongeschikt. Hopelijk komt er snel een definitieve release van AirPort-sync met AirPlay 2 want mijn 3 raspberry’s (die allemaal gewoon 802.11n hebben voor een fractie van de prijs van een Sonosen die hebben ook veel beter geluid dankzij de HifiBerry DAC icm een echte versterker) doen het een stuk beter en dan kan ik eindelijk wel multiroom gaan. (Dat ondersteunt AirPlay 1 helaas niet vandaar ook deze test met de Sonos oplossing)
@Cloud_VII heb je meerdere accounts gekoppeld wellicht?
Daarvan zou je de resultaten niet tegelijk moeten zien…..
Nee. Heb Spotify al keer verwijderd en opnieuw toegevoegd. App verwijderd. Geen effectBeekforel schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:10:
@Cloud_VII heb je meerdere accounts gekoppeld wellicht?
Eind deze week krijg ik mijn Sonos Arc, sub en 2 Sonos Ones. Ik had de One SL besteld maar omdat die nu niet leverbaar zijn krijg ik kosteloos een upgrade naar de Ones met microfoon. Ik twijfel nu enorm, ben erg van de strakke looks en die dingen staan vlak naast de bank. Maakt die cirkel van de microfoon bovenop de speaker het nou minder fraai of zie je het verschil echt niet tot nauwelijks. Kan me geen voordeel bedenken wat de speech voor toegevoegde waarde heeft voor surround speakers. Twijfel of ik toch nog wat langer wil wachten en de One SL wil hebben. Iemand ideeën, suggesties o.i.d. die mij kunnen overtuigen?
Goede service zeg, waar had je besteld? Ik zou lekker bij de One blijven, die kan je altijd nog beter ergens anders in het huis inzetten zodra er ooit nieuwe upfiring rears uitkomenHarold_S schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:22:
Eind deze week krijg ik mijn Sonos Arc, sub en 2 Sonos Ones. Ik had de One SL besteld maar omdat die nu niet leverbaar zijn krijg ik kosteloos een upgrade naar de Ones met microfoon. Ik twijfel nu enorm, ben erg van de strakke looks en die dingen staan vlak naast de bank. Maakt die cirkel van de microfoon bovenop de speaker het nou minder fraai of zie je het verschil echt niet tot nauwelijks. Kan me geen voordeel bedenken wat de speech voor toegevoegde waarde heeft voor surround speakers. Twijfel of ik toch nog wat langer wil wachten en de One SL wil hebben. Iemand ideeën, suggesties o.i.d. die mij kunnen overtuigen?
Gewoon de One’s doen. Bij de Arc doen de microfoons het niet op de One’s (bij surround werkt alleen de microfoon op de Arc), dus op zich heb je er niets aan. Maar als nog eens wilt uitbreiden kun je de One’s zo vervangen door (goedkopere) One SL’s, eventueel zelfs eerst één en dan de andere. Ik heb bij mijn Beam ook een One en een One SL - toen ik mijn surroundset kocht bestond de SL nog niet. Één van de One’s staat inmiddels op de badkamer.
Is inderdaad een goede optie voor de toekomst die jullie me aangeven. Zo nog niet bekeken. Zat alleen maar te denken aan de looks van die dingen. Soms zie ik op afbeeldingen de ronde cirkel supergoed, bij de andere valt het amper op. Upfiring Sonos zou wel tof zijn. Hoop alleen niet dat ze komend jaar al komen. Zal mijn vrouw beetje gek van me worden
Nog meer voors of tegens? Dan hoor ik het graag. Het helpt me behoorlijk in mijn overtuiging
@Harold_S Nope, net zoals de rest zegt: Gewoon lekker doen. Ze hebben meer resell-waarde in het geval je ze ooit wil verkopen. Maar het is aannemelijker dat je nog maar Sonos koopt, en dan kun je deze gebruiken in een andere kamer in je huis, en vervang je deze surround idd voor de goedkopere SL's (of een eventueel nieuw model).
Het is een upgrade waar je nu niets aan hebt, maar in de toekomst kan het weer van pas komen. Ik heb zelf een witte One en de cirkel valt me eigenlijk nauwelijks tot nooit op.
Het is een upgrade waar je nu niets aan hebt, maar in de toekomst kan het weer van pas komen. Ik heb zelf een witte One en de cirkel valt me eigenlijk nauwelijks tot nooit op.
Dat is toch helemaal geen rare use case? Het lijkt mij veel meer op een mooie instapper in het Sonos ecosysteem waarbij alles gewoon zou moeten werken.The Inquisitor schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:30:
[...]
Tsjah... ik snap dat je het k*t vindt, maar anderzijds: het is een Sonos apparaat voor je Sonos eco-systeem. Dus 99% van de mensen koopt dat ding, activeert hem thuis, en neemt hem dan mee bij toekomstige reizen en vakanties. Het is niet echt bedacht op mensen die hem óp vakantie gaan kopen en meteen willen gebruiken
Als je instapper bent dan heb je alsnog wifi en kun je hem activeren. Geen probleem dus. De enige use case waar geen rekening mee is gehouden is wanneer je de Roam al OP vakantie koopt.Jeoh schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:18:
[...]
Dat is toch helemaal geen rare use case? Het lijkt mij veel meer op een mooie instapper in het Sonos ecosysteem waarbij alles gewoon zou moeten werken.
Hi,
Ik heb een Sonos Arc en 2 One`s SL. Nu heeft de Arc een ingebouwde Google Assistant (GA). Aangezien deze echt niet goed functioneert heb ik een Google Nest gekocht. Het is alleen niet mogelijk om de Sonos Arc als Output device in te stellen in de Nest. Ik zie vele devices maar geen Arc. Nu heb ik zelf eerst veel gezocht maar ik kan geen oplossing hiervoor vinden. Weet er misschien iemand of dit uberhoubt mogelijk is?
Ik heb een Sonos Arc en 2 One`s SL. Nu heeft de Arc een ingebouwde Google Assistant (GA). Aangezien deze echt niet goed functioneert heb ik een Google Nest gekocht. Het is alleen niet mogelijk om de Sonos Arc als Output device in te stellen in de Nest. Ik zie vele devices maar geen Arc. Nu heb ik zelf eerst veel gezocht maar ik kan geen oplossing hiervoor vinden. Weet er misschien iemand of dit uberhoubt mogelijk is?
Nee dat kan niet.Woppie1979 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:56:
Hi,
Owner of DBIT Consultancy
Ok thanks, dat is echt onwijs balen. Ik zie forums volstaat met de slechte functionaliteit van de ARC GA maar geen oplossing. Dit verklaart dus wel het een en ander. De Nest v2 werkt echt 100x beter met 3 microfoons. Dan moet ik helaas op zoek naar een andere set.
Je bedoelt: “hey google, speel muziek” en dat je dat zegt tegen je Nest en dat ie speelt op de Sonos?Woppie1979 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:52:
Ok thanks, dat is echt onwijs balen. Ik zie forums volstaat met de slechte functionaliteit van de ARC GA maar geen oplossing. Dit verklaart dus wel het een en ander. De Nest v2 werkt echt 100x beter met 3 microfoons. Dan moet ik helaas op zoek naar een andere set.
Ik heb een Beam en een Nest Hub, en dat werkt wel. Misschien dus testen met een Nest Hub.
Hi thanks voor je reply. Ik heb een nieuwe Nest Hub v2 gisteren binnengekregen.DCNY schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:14:
[...]
Je bedoelt: “hey google, speel muziek” en dat je dat zegt tegen je Nest en dat ie speelt op de Sonos?
Ik heb een Beam en een Nest Hub, en dat werkt wel. Misschien dus testen met een Nest Hub.
Dat is precies wat ik bedoel maar dat lukt niet. Ik heb gelezen dat je bij de audio output van de Nest Hub de Sonos kan toewijzen. Maar dit was inderdaad telkens alleen bij de Beam. In combinatie met Arc heb ik deze oplossing niet kunnen vinden. De Arc heeft een build-in GA maar die werkt voor geen meter vandaar dat ik dit zo wil opsplitsen. Maar nu kan ik niet meer via commando radio luisteren etc. en dat is balen.
Het is dus nu feitelijk zo dat je geen Nest hub kunt neerzetten in de woonkamer als je een Arc hebt en dus ontzettend veel functionaliteit mist die een Nest wel heeft zoals de smart interface etc.
[ Voor 10% gewijzigd door Woppie1979 op 07-09-2021 16:39 ]
Vreemd dat er verschil zit tussen de werking van een Beam en Arc.. Beide GA ingebouwd, dus daar zal t niet aan liggen. Heb je ze allebei in dezelfde ruimte gezet in de Google Home app?
De Spotify-integratie van Philips Hue werkt ook als je via Sonos afspeelt, via Google Assistant of de Spotify app.
Zie: YouTube: 20210907 Spotify integratie Philips Hue & Sonos
Zie: YouTube: 20210907 Spotify integratie Philips Hue & Sonos
[ Voor 10% gewijzigd door Rallye op 07-09-2021 20:54 ]
Ik heb zelf een Nest Mini staan in de woonkamer en daarmee werkt het wel gewoon icm Sonos. In de Google Home-app kan ik bij de optie ‘audio’ kiezen voor een standaardspeaker en daarbij staan ook al mijn Sonos speakers. Ik gebruik de Nest Mini ook altijd om bijvoorbeeld een radiozender aan te zetten via Sonos. Ik zou alleen niet weten of de Nest Hub qua instellingen dezelfde functionaliteit heeft.Woppie1979 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:19:
[...]
Hi thanks voor je reply. Ik heb een nieuwe Nest Hub v2 gisteren binnengekregen.
Dat is precies wat ik bedoel maar dat lukt niet. Ik heb gelezen dat je bij de audio output van de Nest Hub de Sonos kan toewijzen. Maar dit was inderdaad telkens alleen bij de Beam. In combinatie met Arc heb ik deze oplossing niet kunnen vinden. De Arc heeft een build-in GA maar die werkt voor geen meter vandaar dat ik dit zo wil opsplitsen. Maar nu kan ik niet meer via commando radio luisteren etc. en dat is balen.
Het is dus nu feitelijk zo dat je geen Nest hub kunt neerzetten in de woonkamer als je een Arc hebt en dus ontzettend veel functionaliteit mist die een Nest wel heeft zoals de smart interface etc.
Het vreemde is dat ik maar 1 device zie staan van Sonos in de Home app. Ik zie bijvoorbeeld niet de Arc of de SL`s staan.jordiv30 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:57:
[...]
Ik heb zelf een Nest Mini staan in de woonkamer en daarmee werkt het wel gewoon icm Sonos. In de Google Home-app kan ik bij de optie ‘audio’ kiezen voor een standaardspeaker en daarbij staan ook al mijn Sonos speakers. Ik gebruik de Nest Mini ook altijd om bijvoorbeeld een radiozender aan te zetten via Sonos. Ik zou alleen niet weten of de Nest Hub qua instellingen dezelfde functionaliteit heeft.
:strip_exif()/f/image/FElFiSuyR4PlXy2PziHIXuc1.jpg?f=fotoalbum_large)
En bij de audio output van de Nest staan ze er dus ook niet bij
:strip_exif()/f/image/UcxPQYmQh01AgVF1cDTmDzwS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Woppie1979 op 08-09-2021 09:22 ]
En je hebt je Arc wel in de Sonos app voorzien van GA?
Geen idee of het wat toevoegd, maar ik heb een Google mini en die werkt gewoon met m'n Arc...Woppie1979 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:19:
[...]
Hi thanks voor je reply. Ik heb een nieuwe Nest Hub v2 gisteren binnengekregen.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Ja, bij Armin van Buuren zie ik precies hetzelfde. Maar verder heb ik het nog nooit gezien.Cloud_VII schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:58:
Hebben meer mensen het "probleem" dat bij sommige artiesten een album van Spotify binnen de Sonos app meerdere keren in de lijst staat? Zoals hier bij Armin van Buuren bijvoorbeeld.
[Afbeelding]
When life gives you lemons, start a battery factory
Misschien een stomme vraag, maar hoe roep jij die dan aan? Hij is namelijk niet opgenomen in de Home app alszijnde device, alleen de Sonos tv control..Christiaan.. schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:31:
[...]
Geen idee of het wat toevoegd, maar ik heb een Google mini en die werkt gewoon met m'n Arc...
[ Voor 3% gewijzigd door Woppie1979 op 08-09-2021 15:44 ]
Het is eindelijk gelukt, ik heb de naam aangepast van de Sonos tv control. Met "hey google, speel radio 10 af in woonkamer" werkt het nu.
Ik zat zelf dus de hele tijd te falen. Ontzettend bedankt voor de hulp / reacties!
Ik zat zelf dus de hele tijd te falen. Ontzettend bedankt voor de hulp / reacties!
Ik kon 'm idd gewoon toevoegen. Als ik 'hey Google, speel radio 2' roep, dan pakt ie automatisch TuneIn.Woppie1979 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:07:
Het is eindelijk gelukt, ik heb de naam aangepast van de Sonos tv control. Met "hey google, speel radio 10 af in woonkamer" werkt het nu.
Fijn dat het gelukt is!
voor mensen met een Sonos Sub; luister het album Untrue (2007) van Burial.
Met dit album kan je Sub heerlijk aan het werk gaan
Klinkt erg fijn icm 2 rears (Play:1) en een Sonos Arc hier.
Zelfde setup alleen dan sl als rear gisteren stuk van star wars gekeken pod race niet normaal ik woon 3 hoog balkon deur open me vrouw liep beneden met de hond die hoorde het ook echt super geluid met dolby atmos_Bailey_ schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:55:
voor mensen met een Sonos Sub; luister het album Untrue (2007) van Burial.
is er binnen sonos een mogelijkheid om alleen geselecteerde apparaten te laten verbinden, en de rest dus niet?
Licht eens toe wat je wilt bereiken? Waarom zou je apparaten niet verbonden willen hebben?
[ Voor 42% gewijzigd door Rallye op 11-09-2021 19:03 ]
Je kunt toch groepen maken? Ik heb bovenverdieping, benedenverdieping en overal.pitchdown schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:57:
is er binnen sonos een mogelijkheid om alleen geselecteerde apparaten te laten verbinden, en de rest dus niet?
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
https://www.theverge.com/...ses-announce-september-12
Is per vandaag ook van kracht op de NL Sonos website, zo is de Roam nu EUR 199,-, de Five nu EUR 599,- en de Amp EUR 799,-. En de Arc is 999,-.
(Mijn opsomming is niet compleet btw.)
Ik ben erg tevreden over mijn One SL in de huiskamer en zou best graag een Amp willen voor de passieve speakers die ik nog heb voor op mijn werkkamer, maar de prijs is mij echt veeel te hoog.
Is per vandaag ook van kracht op de NL Sonos website, zo is de Roam nu EUR 199,-, de Five nu EUR 599,- en de Amp EUR 799,-. En de Arc is 999,-.
(Mijn opsomming is niet compleet btw.)
Ik ben erg tevreden over mijn One SL in de huiskamer en zou best graag een Amp willen voor de passieve speakers die ik nog heb voor op mijn werkkamer, maar de prijs is mij echt veeel te hoog.
[ Voor 6% gewijzigd door estorino op 12-09-2021 01:42 ]
https://www.strava.com/athletes/10490675
Ik bedoel hiermee dat alleen zelf bepaalde telefoons mogen verbinden.Serena schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:18:
[...]
Je kunt toch groepen maken? Ik heb bovenverdieping, benedenverdieping en overal.
Iemand die hier een oplossing voor weet?
Dan moet je er een Firewall tussen zetten; sonos in eigen Vlan en je devices ook, zie bijvoorbeeld deze howto voor FortiOs:pitchdown schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:19:
[...]
Ik bedoel hiermee dat alleen zelf bepaalde telefoons mogen verbinden.
Iemand die hier een oplossing voor weet?
https://www.reddit.com/r/...on_a_vlan_subnet_and_upnp
Een gastennetwerk? Mensen die je niet op je Sonos wilt, zou je ook niet op je eigen netwerk moeten willen hebben…..
Dit idd.Rallye schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:03:
Een gastennetwerk? Mensen die je niet op je Sonos wilt, zou je ook niet op je eigen netwerk moeten willen hebben…..
Als het gaat om muziek afspelen en Spotify, dan kan je ook een party aanmaken en via Spotify je Sonos laten afspelen
Yep, dit heb ik ook. Het gewone netwerk is voor mij, daar hebben gasten niets te zoeken. Er hangen op diverse plekken QR-codes die gasten kunnen scannen als ze internet willen.Rallye schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:03:
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Sonos introduceert een nieuwe Beam, met Atmos: https://nl.community.sono...-sonos-beam-gen-2-6774068
En kondigt DTS-ondersteuning aan voor beide generaties Beam, Playbar, Playbase, Amp en Arc!
Nu nog een einde aan SMBv1 en de 65k limit!
En kondigt DTS-ondersteuning aan voor beide generaties Beam, Playbar, Playbase, Amp en Arc!
Nu nog een einde aan SMBv1 en de 65k limit!
[ Voor 35% gewijzigd door Rallye op 14-09-2021 15:12 ]
Holy shit:Rallye schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:10:
Sonos introduceert een nieuwe Beam, met Atmos: https://nl.community.sono...-sonos-beam-gen-2-6774068
"Sonos komt later dit jaar met ondersteuning voor het decoderen van DTS Digital Surround Sound via het S2-platform voor Playbar, Playbase, Amp en beide generaties van Beam, en Arc."
EINDELIJK
Hier de press release: https://www.sonos.com/nl-nl/newsroom/sonos-unveils-beam
[ Voor 8% gewijzigd door Jeoh op 14-09-2021 15:13 . Reden: press release toegevoegd ]
Eindelijk DTS support en ondersteuning van Dolby Atmos! Hier nog wat meer info:
https://www.iculture.nl/nieuws/sonos-beam-2-dolby-atmos/
https://www.iculture.nl/nieuws/sonos-beam-2-dolby-atmos/
Ben benieuwd hoe de beam 2 gaat presteren met Atmos.
Helaas geen upfiring speakers zoals de Arc, maar toch erg benieuwd naar de reviews.
Helaas geen upfiring speakers zoals de Arc, maar toch erg benieuwd naar de reviews.
Nice! Maar het lijkt erop dat het niet DTS:X of DTS: HD betreft, slechts DTS 5.1
Ik vraag me af hoe de beam v2 zich gaat verhouden tot de arc
Eerst de 1,5 meter maatregel weg en nu Sonos die er even overheengaat met dts support! Sodeju wat een goed nieuws!
Vergeet niet de aangekondigde prijsverhoging.
De arc gaat slechts 999 euro kosten.
https://techpulse.be/nieu...anaf-nu-een-stuk-duurder/
[ Voor 37% gewijzigd door SteveV op 15-09-2021 11:48 ]
2 weken geleden de Arc gekocht voor de oude lagere prijs. Ik weet nu niet of ik blij moet zijn of verdrietig omdat de Beam2 een betere koop zou zijn geweest.
🤔
🤔
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Waarom zou die beam2 beter zijn? DTS komt daar ook naar toe en de Beam2 heeft geen up-firing speakers, dus ook geen echt atmosBoeryepes schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:58:
2 weken geleden de Arc gekocht voor de oude lagere prijs. Ik weet nu niet of ik blij moet zijn of verdrietig omdat de Beam2 een betere koop zou zijn geweest.
🤔
[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 15-09-2021 11:59 ]
Als je toch Atmos wilt, maar geen heel grote TV hebt? De Arc is best breed…..
De Arc heeft voor echt atmos ook achterspeakers nodig en de oude prijs vond ik al heel hoog.418O2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:58:
[...]
Waarom zou die beam2 beter zijn? DTS komt daar ook naar toe en de Beam2 heeft geen up-firing speakers, dus ook geen echt atmos
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Bizar dat ze gewoon de ARC met 100 EUR verhogen in prijs....SteveV schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:47:
Vergeet niet de aangekondigde prijsverhoging.

Maar dat wist je al toen je hem kocht, wat heeft de beam2 daar aan veranderd?Boeryepes schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:15:
[...]
De Arc heeft voor echt atmos ook achterspeakers nodig en de oude prijs vond ik al heel hoog.
(en stiekem zou ik sowieso wel achterspeakers fixen, voegt echt veel toe!)
De Beam was een oud model en de Arc klonk beter.418O2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:47:
[...]
Maar dat wist je al toen je hem kocht, wat heeft de beam2 daar aan veranderd?
(en stiekem zou ik sowieso wel achterspeakers fixen, voegt echt veel toe!)
Ik begin met de soundbar en bepaal dan wat ik evt. nog meer wil.
Ik vraag me af of je het verschil tussen die 2 beams gaat horen hoorBoeryepes schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:09:
[...]
De Beam was een oud model en de Arc klonk beter.
Dat is verstandig, maar ik kan je uit mijn ervaring vertellen dat het veel toevoegtIk begin met de soundbar en bepaal dan wat ik evt. nog meer wil.
Je kunt de Arc dan prima voor jouw aanschafprijs verkopen aangezien een nieuwe toch duurder is....En waarom de beam 2 beter?Boeryepes schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:58:
🤔
Duurdere materialen; dts aanpassing...redenen genoeg. En wellicht iets met vraag & aanbod? Als Apple een stuk minder populair word dan worden de nieuwe Iphones ook wel weer iets goedkoper schat ik. De Sonos Arc is meer dan 14 maanden slecht verkrijgbaar geweest terwijl de vraag enorm was.-Muncky- schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:16:
[...]
Bizar dat ze gewoon de ARC met 100 EUR verhogen in prijs....
Dat gaan we niet doen. Ik vond het geluid te mooi...Christiaan.. schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:53:
[...]
Je kunt de Arc dan prima voor jouw aanschafprijs verkopen aangezien een nieuwe toch duurder is....En waarom de beam 2 beter?
Na het upgraden van windows 10 naar 11 insider preview werkt de S2 app op windows niet goed meer. Hij kan het Sonos systeem niet meer vinden, Meer mensen last van?
Even de S2 app opnieuw downloaden en installeren. Heb ik ook gedaan nadat de app niet meer wilde werken in Windows.virtualjoe schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:35:
Na het upgraden van windows 10 naar 11 insider preview werkt de S2 app op windows niet goed meer. Hij kan het Sonos systeem niet meer vinden, Meer mensen last van?
Rob..
Wie heeft de sonos arc plus de sub en de sonos five als surround speakers
En hoe is deze ervaring.
Ik heb ook de hele set maar dan met de sonos one als surround.
Ik hoor graag wat evaringen.
En hoe is deze ervaring.
Ik heb ook de hele set maar dan met de sonos one als surround.
Ik hoor graag wat evaringen.
Ik heb in mijn netwerk een aantal sonos-producten.
TV: Beam + 2 X One SL
Keuken : 2 X One SL
Op 1 of andere manier is regelmatig de configuratie van de kamers weg.
Iemand die dit herkend en/of een oplossing hiervoor weet?
TV: Beam + 2 X One SL
Keuken : 2 X One SL
Op 1 of andere manier is regelmatig de configuratie van de kamers weg.
Iemand die dit herkend en/of een oplossing hiervoor weet?
Wat bedoel je met “de configuratie van de kamers”?
Ik weet niet of ik de enige ben die hier net achter komt, maar ik heb nu spotify opstaan via m'n LG c9 op m'n arc 5.1 systeem.
De LG spotify app stuurt dolby digital 2.0 naar m'n set en WOW wat een verschil! Het systeem knalt echt drie keer zo hard nu, ook een stuk mooier dan de eigen Sonos app. Dat is blijkbaar allemaal gewoon stereo pcm ofzo???
Anyway voor degenen die dit nog niet ontdekt hebben: probeer het eens!
De LG spotify app stuurt dolby digital 2.0 naar m'n set en WOW wat een verschil! Het systeem knalt echt drie keer zo hard nu, ook een stuk mooier dan de eigen Sonos app. Dat is blijkbaar allemaal gewoon stereo pcm ofzo???
Anyway voor degenen die dit nog niet ontdekt hebben: probeer het eens!
Je weet dat je de rears in de app afzonderlijk kan instellen voor tv en muziek in de sonos app?
2.0 blijft 2.0 maar veronderstel dat je rears “harder” staan op tv dan op muziek. En als je daarom via de tv app gaat meer volume ervaart.Maar misschien volg ik je niet goed….
2.0 blijft 2.0 maar veronderstel dat je rears “harder” staan op tv dan op muziek. En als je daarom via de tv app gaat meer volume ervaart.Maar misschien volg ik je niet goed….
[ Voor 11% gewijzigd door Yamahaa op 19-09-2021 12:38 ]
De kamers met sonos-apparatuur bestaan niet meer...Rallye schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:51:
Wat bedoel je met “de configuratie van de kamers”?
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.