voorraad zou deze week moeten komenMAdD schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:06:
[...]
alleen is het nog niet in NL te koop (er is nog geen voorraad op de ikea nl website in alle vestigingen)
Onze Bram is niet heel enthousiast. Leek me leuk voor op mn thuiswerkplek maar wacht eerst nog wat meer reviews af..DaveFlash schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:02:
breaking news: ikea's nieuwe colab symfonisk schilderij speaker is zojuist online verschenen: https://www.ikea.com/nl/n...ifi-speaker-wit-00485766/
https://www.ikea.com/nl/n...i-speaker-zwart-50485764/
pers embargo is ook opgeheven: [YouTube: Deze IKEA Sonos-speaker hang je aan de muur!]
Geluid uit het 'schilderij' klinkt mij een beetje 'blikkerig'.DaveFlash schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:02:
breaking news: ikea's nieuwe colab symfonisk schilderij speaker is zojuist online verschenen: https://www.ikea.com/nl/n...ifi-speaker-wit-00485766/
pers embargo is ook opgeheven: [YouTube: Deze IKEA Sonos-speaker hang je aan de muur!]
En ook wel een beetje jammer dat in de "review" duidelijk wordt dat hij niet eens weet hoe een woofer/basspoort werkt.
En geen woord over of de kwaliteit nog beter wordt met Trueplay……
Gisteren de Sonos Arc ontvangen. Fijne combinatie samen met mijn LG CX. Mij is alleen niet helemaal duidelijk hoe Trueplay nou precies werkt. Moet ik rondom het gebied van de TV en de bank lopen of moet ik door de hele woonkamer en keuken (open ruimte) lopen zodat hij weet waar het geluid naar toe kaatst?
Door je hele woonkamer 😉Simone96 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:42:
Gisteren de Sonos Arc ontvangen. Fijne combinatie samen met mijn LG CX. Mij is alleen niet helemaal duidelijk hoe Trueplay nou precies werkt. Moet ik rondom het gebied van de TV en de bank lopen of moet ik door de hele woonkamer en keuken (open ruimte) lopen zodat hij weet waar het geluid naar toe kaatst?
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
@Simone96 Van https://support.sonos.com/s/article/3251?language=nl_NL:
“Bestrijk een zo groot mogelijk gebied: Probeer tijdens het afstemmen van je Sonos-speaker een zo groot mogelijk deel van de kamer te bestrijken. De app laat je een video zien van hoe je vloeiende bewegingen moet maken met je apparaat van je hoofd tot je taille terwijl je rondloopt tijdens het tunen. Als je een speaker afstemt in een kleine kamer, gebruik dan de resterende tijd nadat je door de hele kamer bent gelopen om je te richten op de plekken waar je het vaakst naar Sonos luistert.”
“Bestrijk een zo groot mogelijk gebied: Probeer tijdens het afstemmen van je Sonos-speaker een zo groot mogelijk deel van de kamer te bestrijken. De app laat je een video zien van hoe je vloeiende bewegingen moet maken met je apparaat van je hoofd tot je taille terwijl je rondloopt tijdens het tunen. Als je een speaker afstemt in een kleine kamer, gebruik dan de resterende tijd nadat je door de hele kamer bent gelopen om je te richten op de plekken waar je het vaakst naar Sonos luistert.”
Sinds gisteren heb ik de Arc (aangesloten via HDMI op de 65 inch LG G1).
Bij de demo in de winkel (PlatteTV Utrecht) was ik zwaar onder de indruk van het ruimtelijke geluid.
Het geluid leek écht ook van achteren te komen.
Thuis is dat helaas een ander verhaal. Geluid lijkt alleen van voren te komen. We hebben vlakke plafonds op ongeveer 235cm hoogte. De soundbar staat op het tv meubel voor de G1.
In de so is app kun je het hoogtenivau aanpassen. Eerlijk gezegd hoor ik geen verschil tussen -10 en +10.
Verder klinkt het geluid van voren wel mooi vol. Ik hoor ook geen verschil voor en na Trueplay. Doe ik iets verkeerd? Herkennen meer mensen dit probleem? Ik zou zo graag die ruimtelijke ervaring van de winkel thuis willen.
Bij de demo in de winkel (PlatteTV Utrecht) was ik zwaar onder de indruk van het ruimtelijke geluid.
Thuis is dat helaas een ander verhaal. Geluid lijkt alleen van voren te komen. We hebben vlakke plafonds op ongeveer 235cm hoogte. De soundbar staat op het tv meubel voor de G1.
In de so is app kun je het hoogtenivau aanpassen. Eerlijk gezegd hoor ik geen verschil tussen -10 en +10.
Verder klinkt het geluid van voren wel mooi vol. Ik hoor ook geen verschil voor en na Trueplay. Doe ik iets verkeerd? Herkennen meer mensen dit probleem? Ik zou zo graag die ruimtelijke ervaring van de winkel thuis willen.
Heb je rears? Hadden ze bij PlatteTV rears?fendt schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:15:
Sinds gisteren heb ik de Arc (aangesloten via HDMI op de 65 inch LG G1).
Nee ik heb geen rears, die hadden ze bij PlatteTV ook niet. Ik begrijp dat de ervaring zonder rears anders is, maar ik snap niet waar het grote verschil met de winkel en thuis vandaan komt. Ik kijk Netflix/Disney+/AppleTV+ via de LG apps. In de app van Sonos zie ik wel dat ik Dolby Atmos heb. Maar geluid komt echt alleen van voren (links/rechts heeft ook een mooie verdeling) maar niets van boven of achter zoals in de winkel.
Ik merk ook absoluut niet dat het geluid van achter lijkt te komen, ook met Dolby Atmos niet. Ik heb niet zo'n ervaring als jij bij PlatteTV gehad, dus ik verwachtte het ook niet. En ondanks de mooie marketing betwijfel ik of het haalbaar is.fendt schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:13:
[...]
Nee ik heb geen rears, die hadden ze bij PlatteTV ook niet. Ik begrijp dat de ervaring zonder rears anders is, maar ik snap niet waar het grote verschil met de winkel en thuis vandaan komt. Ik kijk Netflix/Disney+/AppleTV+ via de LG apps. In de app van Sonos zie ik wel dat ik Dolby Atmos heb. Maar geluid komt echt alleen van voren (links/rechts heeft ook een mooie verdeling) maar niets van boven of achter zoals in de winkel.
Wel vind ik de Sonos Arc onze redelijk grote woonkamer/keuken echt prachtig vullen met geluid. Wat dat betreft zie ik daar al een enorme winst tegenover bijvoorbeeld een Beam of andere goedkopere soundbars.
Maar eenmaal een Arc, en de drang naar 2 One's en 1 Sub zijn niet meer te onderdrukken
Ik ben inmiddels iets verder gekomen. Als een film opstart staat er rechts boven in beeld alleen Dolby Vision, niet Dolby Atmos(wat met de interne tv luidsprekers wel het geval is)
Bij de instellingen van de TV kan ik Dolby Atmos niet aanzetten (lichtgrijs).
Ik heb geen idee hoe ik dit kan veranderen. Iemand ideeën?
Edit: als ik simplink uitzet krijg ik dolby Atmos, echter springt simplink na ongeveer 3 seconden weer aan?! Ik kan het niet uitzetten?
Bij de instellingen van de TV kan ik Dolby Atmos niet aanzetten (lichtgrijs).
Ik heb geen idee hoe ik dit kan veranderen. Iemand ideeën?
Edit: als ik simplink uitzet krijg ik dolby Atmos, echter springt simplink na ongeveer 3 seconden weer aan?! Ik kan het niet uitzetten?
[ Voor 18% gewijzigd door fendt op 09-07-2021 16:41 ]
Is er een manier om de delay aan te passen (S1 app) voor een Sonos Move? Gebruik hem soms in dezelfde ruimte met een Sonos Connect (hangt aan versterker). Ik merk dat het (logisch ook) niet in sync loopt, de Move loopt wat voor meen ik, maar ik zie in de app geen optie om ze in sync te krijgen.
Missen jullie nou de DTS ondersteuning van de ARC? Zelf heb ik een zware versterker en losse speakers (redelijk zwaar) maar merk dat wij meer muziek luisteren en zo nu een dan film. De versterker begint wat problemen te krijgen en ben dus aan het orienteren. Zelf erg blij met onze Sonos Play1's (2x), die zouden we dan als achterspeakers kunnen inzetten.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ik mis het absoluut, als filmliefhebber.Ankh schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:34:
Missen jullie nou de DTS ondersteuning van de ARC? Zelf heb ik een zware versterker en losse speakers (redelijk zwaar) maar merk dat wij meer muziek luisteren en zo nu een dan film. De versterker begint wat problemen te krijgen en ben dus aan het orienteren. Zelf erg blij met onze Sonos Play1's (2x), die zouden we dan als achterspeakers kunnen inzetten.
Hoi allemaal
Paar vragen die ik zo snel niet kan vinden
Ik ga verhuizen en zoals het er nu uitziet kan de arc niet geleverd worden voordat ik de sleuf achter m’n tv ga frezen. Ik wil de arc in principe ophangen.
Wat voor stekker ( hoe groot) zit erbij? Ik wil het gat uiteraard zo klein mogelijk maken zodat je het niet ziet achter de arc.
De stekker zit niet vast aan de arc neem ik aan. Ik vind wel Amerikaanse filmpjes maar wil even zeker weten of dat in Nederland ook zo is
Ik zie wisselende filmpjes over het ophangen met de Sonos beugel en dat dat negatief zou zijn voor de bass en geluid in algemeen. Bij anderen hoor ik juist weer dat ze het als positief ervaren. Wat is jullie mening?
Verder nog dingen waar ik aan moet denken? Vind het best spannend om een gat in m’n nieuwe muur te maken zonder dat ik precies kan meten😅
Dank je wel alvast
Ik ga verhuizen en zoals het er nu uitziet kan de arc niet geleverd worden voordat ik de sleuf achter m’n tv ga frezen. Ik wil de arc in principe ophangen.
Wat voor stekker ( hoe groot) zit erbij? Ik wil het gat uiteraard zo klein mogelijk maken zodat je het niet ziet achter de arc.
De stekker zit niet vast aan de arc neem ik aan. Ik vind wel Amerikaanse filmpjes maar wil even zeker weten of dat in Nederland ook zo is
Ik zie wisselende filmpjes over het ophangen met de Sonos beugel en dat dat negatief zou zijn voor de bass en geluid in algemeen. Bij anderen hoor ik juist weer dat ze het als positief ervaren. Wat is jullie mening?
Verder nog dingen waar ik aan moet denken? Vind het best spannend om een gat in m’n nieuwe muur te maken zonder dat ik precies kan meten😅
Dank je wel alvast
@fendt Je moet echt de app hebben om te zien of je Dolby Atmos hebt, niet watje TV (even) weergeeft. Heb je in de geluidsinstellingen van je TV naar passthrough gezocht?
Weet je het zeker? Toen ik in Utrecht was hadden ze wel 2x Sonos One achter (wel redelijk ver achterin, zeker 2 a 3 meter achter de bank). Misschien heeft de verkoper ze toch (per ongeluk) aan gehad en had je daardoor de surround ervaring?fendt schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:13:
[...]
De stekker zit niet vast en is gewoon een standaard europlug. Sowieso heb je genoeg ruimte achter de mount om het netjes weg te werken.-Rutger- schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:26:
Hoi allemaal
Dank je wel alvast
Teken alvast af hoe hoog je TV-meubel komt, en hoe hoog je TV / Arc gaan hangen. Ik heb de fout gemaakt dat ik mijn TV-meubel te laag had ingeschat waardoor het allemaal niet goed past
En hou rekening met de verplichte afstand tussen Arc en TV.
Klopt die stonden er toen ook. Heb er naar gevraagd (en bij geluisterd) maar ze stonden echt uit.bsmpower schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:15:
[...]
Weet je het zeker? Toen ik in Utrecht was hadden ze wel 2x Sonos One achter (wel redelijk ver achterin, zeker 2 a 3 meter achter de bank). Misschien heeft de verkoper ze toch (per ongeluk) aan gehad en had je daardoor de surround ervaring?
Bedankt voor je reactie. eARC ondersteuning staat aan, uitgang digitaal geluid staat op passeren en DTV audio instellingen staan op Automatisch. De app geeft aan dat ik een atmos signaal heb. Ik twijfel daar om de volgende redenen aan:Rallye schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:38:
@fendt Je moet echt de app hebben om te zien of je Dolby Atmos hebt, niet watje TV (even) weergeeft. Heb je in de geluidsinstellingen van je TV naar passthrough gezocht?
- het geluid heeft 0 hoogte of diepte, alleen stereo geluid.
- wanneer ik in de Sonos app de hoogte aanpas hoor ik geen verschil. Ook niet als ik van minimaal (-10) naar maximaal (+10) ga.
- de tv heeft bij de interne luidsprekers naast dolby vision ook het dolby atmos logo
- bij gebruik van de interne luidsprekers kan ik bij de LG instellingen wél dolby atmos aanzetten, met gebruik van de Sonos niet.
- het vreemde is dat ik alleen geluid van de arc op HDMI poort 2 heb, 1 en 3 herkennen de Sonos wel maar geven geen geluid.
- vreemd is ook dat als ik de arc op poort 2 heb en het beeld op poort 2 zet, ik zwart beeld krijg (opzich logisch) maar wanneer de arc op poort 3 zit en ik het beeld ook op poort 3 zet, ik dus geen geluid heb maar dan zie ik witte zebra achtige patronen in beeld.
Er lijkt dus iets niet helemaal in orde maar ik kan het niet duiden. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Ik heb hier ook in het LG OLed ervaringen topic een berichtje geplaatst, ik weet niet zeker of het probleem bij Sonos of LG zit. Ik begin het laatste te vermoeden…
Dank je wel voor je antwoord!Jeoh schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:29:
[...]
De stekker zit niet vast en is gewoon een standaard europlug. Sowieso heb je genoeg ruimte achter de mount om het netjes weg te werken.
Teken alvast af hoe hoog je TV-meubel komt, en hoe hoog je TV / Arc gaan hangen. Ik heb de fout gemaakt dat ik mijn TV-meubel te laag had ingeschat waardoor het allemaal niet goed past
Dus als ik een gat maak van drie cm hoog dan moet t goed komen lijkt me ( europlug is 14 mm zie ik en de beugel is 40 mm en daar valt de arc dan nog overheen)
En dan ergens tussen de 10 cm (minimaal) en 15 cm onder de tv? Ik krijg een 65 inch LG g1
Hebben jullie hem zelf ook hangen of staat hij? Klopt er iets van de berichten over het geluid als je hem ophangt of is het geluid naar jullie mening met de beugel ook goed?
Ik koop de sub er trouwens ook bij.
Wel zwaar aan het twijfelen over de kleur van de arc aangezien ik een wit tv meubel heb maar denk toch dat ik de arc zwart neem en de sub sowieso wit.
Lastige keuzes allemaal maar wel leuk om over na te denken😁
Nogmaals bedankt✌🏻
@fendt Als de app zegt dat je Atmos krijgt dan is dat zo. Maar niet alle films hebben een geluidsband die daar altijd de nadruk op legt. En het heeft ook met je verwachtingspatroon te maken. Dus zoek eens een film uit (van Prime, Disney of Netflix) met Atmos en veel explosies, overvliegende helikopters etc. Dan zou je (maar ik heb geen Arc) wel iets moeten horen, met name hoogte: over geluid van achteren zoals jij bij Platte TV gehoord hebt twijfel ik. Welke film heb je aan gehad bij Platte TV? Heb je een Trueplay gedaan?
Je wisselt nogal van HDMI-poorten: hebben al jouw poorten HDMI-(e)ARC? Dat heeft de Arc wel nodig.
Ik weet dat Sonos wat problemen heeft gehad (met name overigens bij Samsung) met eARC en de Sonos screensaver (de zebrapatronen). Het kan zij. Dat ze die hebben uitgezet bij HDMI-(e)ARC, maar niet bij niet-(e)ARC-HDMI-poorten, bij niet (e)ARC-poorten heb je dan dus wel de zebra, maar geen geluid.
Dat de TV geen Atmos-logo weergeeft (wel Dolby Vision, maar dat gaat over beeld) als de Arc het geluid doet is volgens mij normaal. Het kunnen aanzetten van Atmos bij de TV-luidsprekers lijkt mij bij gebruik van de Arc vervangen door de pass through.
Overigens: waar haal je je content vandaan? Apps op de TV (en zijn die allemaal Atmos-geschikt), een externe speler? Zo ja, welke?
Kortom: doe een Trueplay (eventueel met een geleende iPhone) en zoek een film uit die veel Atmos content zou moeten hebben. Probeer het dan nog eens?
Je wisselt nogal van HDMI-poorten: hebben al jouw poorten HDMI-(e)ARC? Dat heeft de Arc wel nodig.
Ik weet dat Sonos wat problemen heeft gehad (met name overigens bij Samsung) met eARC en de Sonos screensaver (de zebrapatronen). Het kan zij. Dat ze die hebben uitgezet bij HDMI-(e)ARC, maar niet bij niet-(e)ARC-HDMI-poorten, bij niet (e)ARC-poorten heb je dan dus wel de zebra, maar geen geluid.
Dat de TV geen Atmos-logo weergeeft (wel Dolby Vision, maar dat gaat over beeld) als de Arc het geluid doet is volgens mij normaal. Het kunnen aanzetten van Atmos bij de TV-luidsprekers lijkt mij bij gebruik van de Arc vervangen door de pass through.
Overigens: waar haal je je content vandaan? Apps op de TV (en zijn die allemaal Atmos-geschikt), een externe speler? Zo ja, welke?
Kortom: doe een Trueplay (eventueel met een geleende iPhone) en zoek een film uit die veel Atmos content zou moeten hebben. Probeer het dan nog eens?
Ik heb sinds twee dagen ook de Sonos Arc, in combinatie met een LG CX. Ik heb nog niet veel Atmos content gekeken maar heb niet de verwachting dat je echt achter je dingen gaat horen, zonder dat je een surround setup hebt.fendt schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:39:
[...]
Bedankt voor je reactie. eARC ondersteuning staat aan, uitgang digitaal geluid staat op passeren en DTV audio instellingen staan op Automatisch. De app geeft aan dat ik een atmos signaal heb. Ik twijfel daar om de volgende redenen aan:
- het geluid heeft 0 hoogte of diepte, alleen stereo geluid.
- wanneer ik in de Sonos app de hoogte aanpas hoor ik geen verschil. Ook niet als ik van minimaal (-10) naar maximaal (+10) ga.
- de tv heeft bij de interne luidsprekers naast dolby vision ook het dolby atmos logo
- bij gebruik van de interne luidsprekers kan ik bij de LG instellingen wél dolby atmos aanzetten, met gebruik van de Sonos niet.
- het vreemde is dat ik alleen geluid van de arc op HDMI poort 2 heb, 1 en 3 herkennen de Sonos wel maar geven geen geluid.
- vreemd is ook dat als ik de arc op poort 2 heb en het beeld op poort 2 zet, ik zwart beeld krijg (opzich logisch) maar wanneer de arc op poort 3 zit en ik het beeld ook op poort 3 zet, ik dus geen geluid heb maar dan zie ik witte zebra achtige patronen in beeld.
Er lijkt dus iets niet helemaal in orde maar ik kan het niet duiden. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Ik heb hier ook in het LG OLed ervaringen topic een berichtje geplaatst, ik weet niet zeker of het probleem bij Sonos of LG zit. Ik begin het laatste te vermoeden…
De Sonos Arc moet je in de 2e hdmi poort inpluggen, enkel die poort heeft eArc. Bij mij werkt dat prima en ik krijg ook gewoon de zebra achtergrond op die hdmi poort. Ik heb niet geprobeerd hem op andere poorten in te pluggen want dat heeft weinig zin omdat die poorten geen eArc hebben.
Je moet in de Sonos app zelf kijken om te zien wat voor een audio weergeeft bij het kijken van je serie/film. Die logo's op de TV kloppen niet omdat het om een externe soundbar gaat. Dat is ook de reden dat Atmos grijs is in de settings, maar dat betekent niet dat de Arc geen Atmos af kan spelen.
Ik heb zelf een PVC-buis van 40mm als kabelgoot gebruikt, zo wist ik zeker dat de kabels er makkelijk doorheen gingen. Dat past ook netjes achter de Arc-beugel. Je kan voor 32mm gaan als je zeker wil zijn dat de buis niet zichtbaar is.-Rutger- schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 07:48:
[...]
Dank je wel voor je antwoord!
Dus als ik een gat maak van drie cm hoog dan moet t goed komen lijkt me ( europlug is 14 mm zie ik en de beugel is 40 mm en daar valt de arc dan nog overheen)
En dan ergens tussen de 10 cm (minimaal) en 15 cm onder de tv? Ik krijg een 65 inch LG g1
Hebben jullie hem zelf ook hangen of staat hij? Klopt er iets van de berichten over het geluid als je hem ophangt of is het geluid naar jullie mening met de beugel ook goed?
Ik koop de sub er trouwens ook bij.
Wel zwaar aan het twijfelen over de kleur van de arc aangezien ik een wit tv meubel heb maar denk toch dat ik de arc zwart neem en de sub sowieso wit.
Lastige keuzes allemaal maar wel leuk om over na te denken😁
Nogmaals bedankt✌🏻
Ik gebruik een kanaal van circa 10 bij 5 cm. Aan iedere kant kan je een 90 graden hoek plaatsen die je dan de muur uit laat komenJeoh schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:32:
[...]
Ik heb zelf een PVC-buis van 40mm als kabelgoot gebruikt, zo wist ik zeker dat de kabels er makkelijk doorheen gingen. Dat past ook netjes achter de Arc-beugel. Je kan voor 32mm gaan als je zeker wil zijn dat de buis niet zichtbaar is.
(Misschien ook een tip voor anderen die last hebben van te grote stekkers)
Zoiets: https://www.karwei.nl/ass...10x55-mm-100-cm/p/B118051
Maar dan moet ik op de plaats waar de arc komt dus een stukje eruit slijpen van 3 cm
Wat moet de afstand zijn?Rallye schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:27:
En hou rekening met de verplichte afstand tussen Arc en TV.
Xbox Live: Miesjh NL
Hoe bevalt het? Ben benieuwd naar de ervaringen.Simone96 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:32:
[...]
Ik heb sinds twee dagen ook de Sonos Arc, in combinatie met een LG CX. Ik heb nog niet veel Atmos content gekeken maar heb niet de verwachting dat je echt achter je dingen gaat horen, zonder dat je een surround setup hebt.
De Sonos Arc moet je in de 2e hdmi poort inpluggen, enkel die poort heeft eArc. Bij mij werkt dat prima en ik krijg ook gewoon de zebra achtergrond op die hdmi poort. Ik heb niet geprobeerd hem op andere poorten in te pluggen want dat heeft weinig zin omdat die poorten geen eArc hebben.
Je moet in de Sonos app zelf kijken om te zien wat voor een audio weergeeft bij het kijken van je serie/film. Die logo's op de TV kloppen niet omdat het om een externe soundbar gaat. Dat is ook de reden dat Atmos grijs is in de settings, maar dat betekent niet dat de Arc geen Atmos af kan spelen.
Dit is toch verschrikkelijk inderdaad. Als je een paar van dergelijke leveranciers in je huis of omgeving hebt, kun je je netwerkkabel net zo makkelijk uit het raam hangen zo ondertussen.Jeoh schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:46:
Verbaast me echt hoeveel oude meuk Sonos nog gebruikt op de achtergrond. SMBv1, NTLMv1, hopeloos verouderd.
Hier de LG GX met een ARC, one's als surround en een sub; bevalt heel goed! Ik herken wel dat het Atmos effect niet heel erg overtuigend is, maar dat wijt ik vooral aan mijn kijkafstand van 4m in combinatie met een plafond van 3,4m. Amos staat bij mij op +8 nu. Overigens had ik überhaupt al niet erg hoge verwachtingen de hoogte effecten.kwdtje schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:12:
[...]
Hoe bevalt het? Ben benieuwd naar de ervaringen.
Mijn Sub kwam vandaag binnen \o/
Ik merk wel wat pops vanuit de Arc sinds ik de Sub heb toegevoegd, Trueplay heb ik nog niet uitgevoerd, zou er iets mis zijn met mijn Arc of moet ik gewoon even het Trueplay circus doorlopen?
Ik merk wel wat pops vanuit de Arc sinds ik de Sub heb toegevoegd, Trueplay heb ik nog niet uitgevoerd, zou er iets mis zijn met mijn Arc of moet ik gewoon even het Trueplay circus doorlopen?
Of de bassen op de ARC iets terug zetten en de sub dat werk laten doen (even spelen met de kantelfrequentie)… Trueplay kan je natuurlijk altijd proberen
Helaas is er niks te "kantelen" bij Sonos. De crossover frequentie wordt automatisch ingesteld zodra je een sub in de opstelling opneemt. Kun je zelf niks aan regelen.
Na Trueplay heb ik vandaag geen pops meer gehad. Misschien toeval, misschien niet. Wel flink lopen vloeken op de instabiliteit van de Spotify verbinding, uiteindelijk maar gewoon via Airplay gedaan wat wel stabiel was.
En natuurlijk Ford vs Ferrari gekeken om de Sub even te testen
De Arc staat hier sinds gisteravond en de eerste indrukken zijn goed! Naast het geluid valt me ook het gebruiksgemak op, het zit allemaal zo simpel in elkaar en dat is fijn. Daarnaast is het echt een plaatje om te zien.
Nog even de sub en een nieuwe OLED met eARC en ik kan weer jaren vooruit
Nog even de sub en een nieuwe OLED met eARC en ik kan weer jaren vooruit
Did Spotify issues komen vaak door een probleem met je lokale DNS server. Aanpassen naar Google DNS heeft bij mij het probleem opgelostJeoh schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:05:
Na Trueplay heb ik vandaag geen pops meer gehad. Misschien toeval, misschien niet. Wel flink lopen vloeken op de instabiliteit van de Spotify verbinding, uiteindelijk maar gewoon via Airplay gedaan wat wel stabiel was.
Owner of DBIT Consultancy
Ik heb zelf de sub gekoppeld aan mijn amp en die kan ik nog gewoon instellen…..Masimo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:58:
Helaas is er niks te "kantelen" bij Sonos. De crossover frequentie wordt automatisch ingesteld zodra je een sub in de opstelling opneemt. Kun je zelf niks aan regelen.
reviews: IKEA Symfonisk Schilderijlijst - Meer voor het oog dan voor het oorDaveFlash schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:02:
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Ze hebben wel gelijk dat je gelijk getriggerd word om meer te komen van Sonos. Afgelopen week de Arc gehaald (bevalt prima) maar alhoewel ik het niet van plan was, twijfel ik er nu toch aan om de sub en/of rearspeakers te halen.. Op internet lees je veel verschillende verhalen over wat de beste upgrade is. Misschien toch beiden maar halen:)
Beide kopen is sowieso de beste oplossing
Dat klinkt eenvoudig, maar ik heb geen idee hoe dat moet. Zou je het toe kunnen lichten?DennusB schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:54:
[...]
Did Spotify issues komen vaak door een probleem met je lokale DNS server. Aanpassen naar Google DNS heeft bij mij het probleem opgelost
AFAIK kan dat alleen wanneer je de Sub met een Amp gebruikt, vanwege het feit dat daar allerlei soorten passieve speakers aan kunnen hangen. Wanneer je de Sub koppelt met een actieve Sonos speaker (dus ook ARC of Beam), heb je die mogelijkheid niet en bepaalt het systeem dat zelf.Yamahaa schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:06:
[...]
Ik heb zelf de sub gekoppeld aan mijn amp en die kan ik nog gewoon instellen…..
Dank je wel. Ik wist dat niet. Idd net even de sub aan andere kamer gekoppeld en dan is bij de optie “audio van de sub” de mogelijkheid van het instellen vd kantel frequentie verdwenen. Je houd alleen de volume en 0-180 over. Suf is dat zeg…ik snap het wel maar toch suf…
Het wordt tijd dat Sonos zijn zaken op orde brengt, want ik word al enige (lees: jaren) geplaagd door het volgende probleem dat zich 'at random' voordoet:
:strip_exif()/f/image/NsFK9ZaHwpNAxCbpZxLyCdXR.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/9bzG2YIU5RtsJTyWGlASkDt6.jpg?f=fotoalbum_medium)
In het verleden had ik geen last van dit soort problemen, maar sinds de komst van de S2-app lijkt het erger te zij geworden. Zo erg, dat ik er serieus aan zit te denken om (na de verbouwing die hier vanaf augustus plaats gaat vinden) over te stappen op een ander merk.
:strip_exif()/f/image/NsFK9ZaHwpNAxCbpZxLyCdXR.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/9bzG2YIU5RtsJTyWGlASkDt6.jpg?f=fotoalbum_medium)
In het verleden had ik geen last van dit soort problemen, maar sinds de komst van de S2-app lijkt het erger te zij geworden. Zo erg, dat ik er serieus aan zit te denken om (na de verbouwing die hier vanaf augustus plaats gaat vinden) over te stappen op een ander merk.
Zou het niet een gevalletje zelfbescherming zijn?Yonix schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:08:
Het wordt tijd dat Sonos zijn zaken op orde brengt, want ik word al enige (lees: jaren) geplaagd door het volgende probleem dat zich 'at random' voordoet:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met zo’n muziekkeuze…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Mijn Sonos AMP met front-zuilen doen voor mij meer dan genoeg laag, ik was zelf wel heel blij met 2 Synfonisk boekenplankspeakertjes als rears op 3d-geprinte beugeltjes. Maar zo'n Arc heb ik nog niet eerder gehoord en ik kan me voorstellen dat die wel gebaat is bij wat laag.038Zwolle schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:25:
Ze hebben wel gelijk dat je gelijk getriggerd word om meer te komen van Sonos. Afgelopen week de Arc gehaald (bevalt prima) maar alhoewel ik het niet van plan was, twijfel ik er nu toch aan om de sub en/of rearspeakers te halen.. Op internet lees je veel verschillende verhalen over wat de beste upgrade is. Misschien toch beiden maar halen:)
@yonix Gebeurt mij ook wel eens, met name met de eerste uit een playlist. Ik zie meer mensen wijzen naar de S2 software op dit punt, waarbij valt aan te tekenen dat veel mensen bij de installatie S2 ook de Bridge hebben verwijderd. Dit lijkt een wifi-probllem en dat kan ook liggen aan de andere wijze van verbinden die je met S2 maakt als je eerder een Bridge had.
Voorheen (jaren geleden) maakte ik inderdaad gebruik van de Bridge, die ligt nog ergens op zolder. Na de verbouwing maar weer eens terugplaatsen dan, maar het is wel opvallend dat het probleem zich sinds de S2-app voordoet.Rallye schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:08:
@yonix Gebeurt mij ook wel eens, met name met de eerste uit een playlist. Ik zie meer mensen wijzen naar de S2 software op dit punt, waarbij valt aan te tekenen dat veel mensen bij de installatie S2 ook de Bridge hebben verwijderd. Dit lijkt een wifi-probllem en dat kan ook liggen aan de andere wijze van verbinden die je met S2 maakt als je eerder een Bridge had.
Smaak is subjectief, to each his own.Serena schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:40:
[...]
Zou het niet een gevalletje zelfbescherming zijn?
Met zo’n muziekkeuze…
Je moest de Bridge weghalen - die werkt niet met S2. Maar als je én S2 heb geïnstalleerd én over bent gegaan naar je eigen wifi, dan kan het dus ook aan het laatste liggen. Al eens geprobeerd een (enigszins centraal gepositioneerde) speaker bedraad aan te sluiten? Dan gaat het systeem van je wifi af. Meteen Boost (opvolger van de Bridge) ook.
Net mijn Sonos Arc binnen en gelijk al problemen... Op het moment dat de Sonos app de Arc ziet en ik hem wil toevoegen krijg ik de melding dat de app niet up-to-date is. Maar als ik naar de google store ga is er geen update. Heb de app ook al opnieuw geïnstalleerd. Wat nu???:strip_exif()/f/image/kx7FHI2xIKUE1m4v2AkVKglQ.jpg?f=fotoalbum_large)
EDIT: opgelost. Na een tijdje kwam ineens een update beschikbaar voor de app...
:strip_exif()/f/image/kx7FHI2xIKUE1m4v2AkVKglQ.jpg?f=fotoalbum_large)
EDIT: opgelost. Na een tijdje kwam ineens een update beschikbaar voor de app...
[ Voor 7% gewijzigd door bsmpower op 27-07-2021 21:59 ]
Bedoel je dat ineens andere muziek gaat afspelen?Serena schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:40:
[...]
Zou het niet een gevalletje zelfbescherming zijn?
Met zo’n muziekkeuze…
Zo ja, dan zou ik je adviseren om het wachtwoord van je Spotify account te veranderen.
Ik heb hetzelfde gehad. Mijn afspeellijsten veranderde en ik had muziek in mijn historie welke ik nooit heb afgespeeld.
Mijn account bleek te worden gebruikt door iemand in Egypte.
Je hebt duidelijk niet gezien wat voor muziek hij afspeelde.Kraz schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:37:
[...]
Bedoel je dat ineens andere muziek gaat afspelen?
Zo ja, dan zou ik je adviseren om het wachtwoord van je Spotify account te veranderen.
Het was een grapje… Zo jammer dit.
Tweakers op z'n kleinst...
Anyway, mijn sub is al verzonden! Ben benieuwd hoe het klinkt icm de ARC.
Sub + Arc is echt geweldig! Veel plezier er meekwdtje schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:06:
Tweakers op z'n kleinst...
Wat zal er voor de gebruikers hier nog toe te voegen zijn aan de sonos arc.
Zoals geluid of in de app of toevoeging en de equlizer.
Of is iedereen tevreden hoe het nu is.
Ik zo graag dat er dts word toegevoegd en dat je in de equlizer wat meer met het stem geluid kan stoeien.
Nu kan je het stemgeluid alleen aan en uit zetten.
Voor de rest ben ik best tevreden over de sonos arc.
Zoals geluid of in de app of toevoeging en de equlizer.
Of is iedereen tevreden hoe het nu is.
Ik zo graag dat er dts word toegevoegd en dat je in de equlizer wat meer met het stem geluid kan stoeien.
Nu kan je het stemgeluid alleen aan en uit zetten.
Voor de rest ben ik best tevreden over de sonos arc.
@Ben er Het stemgeluid aan of uitzetten? Versterken of niet versterken, toch?
Ja klopt versterken maar zou het willen dat het in de EQ app komt net als dat je hoogte kanaal kam instellen op een bepaald niveau.
Is nu versterken of niet,zou het een bepaald db zelf aan willen geven.
Is nu versterken of niet,zou het een bepaald db zelf aan willen geven.
Dag allen,
Ik heb best vaak dat mijn sonos spontaan alleen nog maar geluid afspeelt via de beam. Als ik dan in het systeem kijk worden de Sub en 2x ONE's aangegeven met vraagtekens??
Dit gebeurt gewoon spontaan, midden in n film/muziek/tv kijken.
Iemand enig idee wat dit is, en hoe ik het kan verhelpen?
dank alvast
edit: Sorry voor de massive foto
Ik heb best vaak dat mijn sonos spontaan alleen nog maar geluid afspeelt via de beam. Als ik dan in het systeem kijk worden de Sub en 2x ONE's aangegeven met vraagtekens??
dank alvast
edit: Sorry voor de massive foto
:strip_exif()/f/image/Mo6PwgBpkvibl9igcL5ECbaM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Loch op 04-08-2021 13:00 ]
Vervelend is dat. Ik heb dat heel soms, maar nooit tijdens het tv kijken (maar ook dat kan gewoon toeval zijn natuurlijk).Loch schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:59:
Dag allen,
dank alvast
edit: Sorry voor de massive foto![]()
[Afbeelding]
Heb je al deze apparaten al uit het stopcontact gehaald en één voor één weer opnieuw aangesloten? (beginnend bij de beam). Dat werkt normaal gesproken altijd
Heb je ze aangesloten via wifi of met een lan-kabel?Loch schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:59:
Dag allen,
dank alvast
[Afbeelding]
Dat laatste is echt het meest stabiele.
Dit heb ik een weekje of 2 geleden ook gehad. Bij mij gebeurde het continue; ook als er geen geluid werd afgespeeld. De one’s gaan dit knipperen wat aangeeft dat ze netwerk connectie zoeken. Ik dacht dat het te maken had met mijn overstap van 1 vaste router naar een mesh systeem.Loch schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:59:
Dag allen,
dank alvast
[Afbeelding]
Uiteindelijk is het bij mij opgelost door mijn router (s)op een ander kanaal te zetten. Ik vond die oplossing in dit topic. Sindsdien geen problemen meer mee.
Let us know of dit geholpen heeft
Ik denk dat je mij bedoelt. Waar schrijf ik dat hij zijn surrounds moet bedraden?Rallye schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:58:
@Anoniem: 464202 Sonos raadt af om surrounds bedraad aan te sluiten……
@Loch Van het Sonos-forum begrijp ik dat Sonos een probleem onderzoekt bij een bepaalde internetprovider. Toen iemand aangaf een KPN Experiabox v10a te hebben werd hij verzocht even te bellen met Sonos….
Ik vraag enkel of er via wifi of lan is gekoppeld.
Als je via lan koppelt doe je dat toch standaard middels de soundbar of een Boost?
Wat apart dat ze dat afraden. Sinds ik de mijne bedraad heb aangesloten heb ik veel minder ellende met mijn twee Symfoniskjes als rears. Echt een verschil van in een film elke paar minuten wel uitval hebben naar 100% perfect surround sound.Rallye schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:58:
@Anoniem: 464202 Sonos raadt af om surrounds bedraad aan te sluiten……
@Loch Van het Sonos-forum begrijp ik dat Sonos een probleem onderzoekt bij een bepaalde internetprovider. Toen iemand aangaf een KPN Experiabox v10a te hebben werd hij verzocht even te bellen met Sonos….
Via Reddit ontdekt dat de Roam sinds de update wel Google Assistent en TruePlay tegelijkertijd aan kan hebben staan.
Dus Google meteen geactiveerd. Nu kan ik ook op de badkamer en achter in de tuin commando’s geven.
Dus Google meteen geactiveerd. Nu kan ik ook op de badkamer en achter in de tuin commando’s geven.
Ja hoor, gaan we weer ... 'Verbinding met Spotify verbroken.' 
Sonos get your shit together of je gaat de deur uit!
Edit:
:strip_exif()/f/image/UtzXt49t72N7eoqTr6VzQ71u.jpg?f=fotoalbum_medium)
Dááág Sonos!
Sonos get your shit together of je gaat de deur uit!
Edit:
:strip_exif()/f/image/UtzXt49t72N7eoqTr6VzQ71u.jpg?f=fotoalbum_medium)
Dááág Sonos!

[ Voor 64% gewijzigd door Yonix op 06-08-2021 15:02 ]
Heb je dit alleen met de streamingsdienst of is (deze of andere spelers ) vaker “ niet bereikbaar. Maw zit het in de connectie Spotify <-> speler of hangen je spelers niet goed in het netwerk (wat vele oorzaken en dus oplossingen kan hebben).
Is er hier toevallig iemand met ervaring met zowel de Sonos Beam als Sonos Arc qua spraak in films/series?
Onze ervaring is dat stemmen bij series/films soms wat lastig te verstaan zijn met de Sonos Beam (spraakversterker via de app staat al aan) terwijl het volume hard genoeg staat.
Onze ervaring is dat stemmen bij series/films soms wat lastig te verstaan zijn met de Sonos Beam (spraakversterker via de app staat al aan) terwijl het volume hard genoeg staat.
PS5
Yes, ik heb de Beam hier op de slaapkamer en de Arc in de woonkamer. Bij beide eigenlijk nooit last van dat gesprekken slecht te verstaan zijn. Welke source gebruik je?kernie schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:55:
Is er hier toevallig iemand met ervaring met zowel de Sonos Beam als Sonos Arc qua spraak in films/series?
Mmm vaag, wij ervaren het met Netflix, Prime Video, Videoland en gewone TV (HDMI ARC)... (spraakgeluid van de Samsung HW-MS650 hiervoor was een stuk beter).DennusB schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:39:
[...]
Yes, ik heb de Beam hier op de slaapkamer en de Arc in de woonkamer. Bij beide eigenlijk nooit last van dat gesprekken slecht te verstaan zijn. Welke source gebruik je?
Misschien maar eens de Arc bestellen bij Sonos en vergelijken.
Thanks!
PS5
Exact hetzelfde probleem hier met S2 in combinatie met Sonos Connect (AMP). Zonder connect is het probleem "opgelost". Ik ga binnenkort de Connect proberen aansluiten met LAN en kijken of dat een oplossing is.Yonix schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:47:
Ja hoor, gaan we weer ... 'Verbinding met Spotify verbroken.'
@kernie Heb je een Trueplay gedaan? Welke vorm (stereo, DD) heeft je bronmateriaal? Heb je enkel de soundbar of ook surrounds?
Oei dat is een hele goede, dat heb ik nog niet gedaan! Enkel de soundbar btw.Rallye schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:47:
@kernie Heb je een Trueplay gedaan? Welke vorm (stereo, DD) heeft je bronmateriaal? Heb je enkel de soundbar of ook surrounds?
Ik zet van het weekend Trueplay even aan
PS5
Ik had dit probleem eerst ook. Ik had Trueplay toegepast, maar kwam er later achter dat Trueplay met een iPhone Xs redelijk slechte resultaten oplevert. Ik heb daarna Trueplay opnieuw toegepast met een iPad (een oudere iPhone (6/7/8) schijnt ook goed te werken maar die had ik niet meer liggen. Na Trueplayen met de iPad een verschil van dag en nacht. Wat ik me nog kan herinneren is dat het te maken lijkt te hebben met het waterproof maken van nieuwere iPhones en dat daardoor de microfoon zich ook anders gedraagt.kernie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:53:
[...]
Oei dat is een hele goede, dat heb ik nog niet gedaan! Enkel de soundbar btw.
Ik zet van het weekend Trueplay even aanthnx
Trueplayen met iPhone 12 gaat hier in ieder geval dikke primaPhontana schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:46:
[...]
Ik had dit probleem eerst ook. Ik had Trueplay toegepast, maar kwam er later achter dat Trueplay met een iPhone Xs redelijk slechte resultaten oplevert. Ik heb daarna Trueplay opnieuw toegepast met een iPad (een oudere iPhone (6/7/8) schijnt ook goed te werken maar die had ik niet meer liggen. Na Trueplayen met de iPad een verschil van dag en nacht. Wat ik me nog kan herinneren is dat het te maken lijkt te hebben met het waterproof maken van nieuwere iPhones en dat daardoor de microfoon zich ook anders gedraagt.
Dank! Ik ga het met een iPad Air doenPhontana schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:46:
[...]
Ik had dit probleem eerst ook. Ik had Trueplay toegepast, maar kwam er later achter dat Trueplay met een iPhone Xs redelijk slechte resultaten oplevert. Ik heb daarna Trueplay opnieuw toegepast met een iPad (een oudere iPhone (6/7/8) schijnt ook goed te werken maar die had ik niet meer liggen. Na Trueplayen met de iPad een verschil van dag en nacht. Wat ik me nog kan herinneren is dat het te maken lijkt te hebben met het waterproof maken van nieuwere iPhones en dat daardoor de microfoon zich ook anders gedraagt.
PS5
I'm a little late to the party, maar goede tip! Heb de app geïnstalleerd en dit is precies wat ik wilde hebben!Serena schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:32:
Gewoon een tip!
Mocht je een Apple Watch bezitten, download dan de app Lyd. Je kunt er niet alleen je speakers mee bedienen, je kunt er ook spraakberichten mee naar je speakers sturen. Hoppa, je eigen intercom!
Graag gedaan…
Het is niet dat het niet werkt, maar op oudere iPhone modellen schijnt het resultaat veel beter te zijn. Het heeft een hele tijd geduurd, maar toen ik er eenmaal achter was dat dat het probleem was met mijn setup heb ik het verschil zelf ook ervaren. Ik had de hele handel bijna teruggestuurd (Beam, One SL's en Sub). Voor meer informatie zie bijv. deze video.DennusB schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:47:
[...]
Trueplayen met iPhone 12 gaat hier in ieder geval dikke prima
[ Voor 39% gewijzigd door Phontana op 13-08-2021 10:26 ]
Hallo Kernie,
Ik had ook hier al aangegeven het stemgeluid in de equlizer te laten regelen,
Ik vind het ook wat middels als alleen aan en uit.
Je kan verders alles regelen behalve het center gedeelte.
En ik heb de sonos arc.
Ik had ook hier al aangegeven het stemgeluid in de equlizer te laten regelen,
Ik vind het ook wat middels als alleen aan en uit.
Je kan verders alles regelen behalve het center gedeelte.
En ik heb de sonos arc.
Vanuit het KPN glasvezel ervaringen topic (Rallye in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3") een verwijzing naar KPN en Sonos:
https://forum.kpn.com/thu...-maken-546051/index2.html
Vraagje
Als ik avonds de tv uitzet waar mijn ARC aan zit aangesloten dan blijft deze de state playing houden en gaat niet vanzelf op paused.
Is dit iets wat je ergens kan aanpassen ?
Ik probeer namelijk met Node-Red in de nacht het volume van de ARC als ie uit staat terug te zetten op een lager volume zodat als ik de volgende dag de radio aanzet deze niet ineens heel hart staat.
Maar kan dit niet heel makkelijk daar de status op playing blijft staan.
Weet iemand hier ene oplossing voor misschien?
Als ik avonds de tv uitzet waar mijn ARC aan zit aangesloten dan blijft deze de state playing houden en gaat niet vanzelf op paused.
Ik probeer namelijk met Node-Red in de nacht het volume van de ARC als ie uit staat terug te zetten op een lager volume zodat als ik de volgende dag de radio aanzet deze niet ineens heel hart staat.
Ik doe dit met de Olisto app op iOSkalmma schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:43:
Vraagje
* knip *
Vragen zoals deze horen thuis in Vraag & Aanbod
Vragen zoals deze horen thuis in Vraag & Aanbod
[ Voor 89% gewijzigd door S1NN3D op 23-08-2021 23:40 ]
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Precies dit heb ik nu ook.. sinds een week ongeveer echt super irritant. De ene keer werken de ones wel en de andere keer maar 1 of geen van beide.Loch schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:59:
Dag allen,
dank alvast
[Afbeelding]
Me router op een ander kanaal zetten heeft helaas niet werkt. Iemand anders toevallig een andere oplossing?
Ze zijn draadloos verbonden.
@Son Gohan Heb je toevallig een KPN V10a die is geüpdatet?Rallye schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:41:
Vanuit het KPN glasvezel ervaringen topic (Rallye in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3") een verwijzing naar KPN en Sonos:
Poh .... dat zal het waarschijnlijk zijn dan. Ik heb inderdaad KPN en zo'n 10a.Rallye schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:01:
[...]
@Son Gohan Heb je toevallig een KPN V10a die is geüpdatet?
De vraag alleen nu is, hoe ga ik dit oplossen.. morgen eens KPN bellen.
Ik heb met de klantenservice van Sonos contact gehad. En de enige oplossing die zij weten icm de KPN router (wat idd ook mijn probleem bleek te zijn) was om in mijn geval de beam met utp kabel te gebruiken. De rest gewoon draadloos.Son Gohan schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 01:36:
[...]
Poh .... dat zal het waarschijnlijk zijn dan. Ik heb inderdaad KPN en zo'n 10a.
De vraag alleen nu is, hoe ga ik dit oplossen.. morgen eens KPN bellen.
Dit heeft tot op hede voor mij goed gewerkt. Het scheelt dat mn router op anderhalve meter van mn beam staat
Is hier misschien iemand met een LG C1/G1, een Xbox Series X en een PS5? Ik heb deze apparaten en ik ben wil weten of de Sonos Arc (evt met sub en One SL) hier moeiteloos mee samenwerkt.
Veel soundbars, zoals de Samsung HW-Q950A en de LG DSP11RA, hebben veel problemen zoals audio delays en verschillende instellingen tussen Series X en PS5. Als op de Sonos Arc alles wel gewoon werkt, dan is mijn keuze voor de Sonos Arc gemaakt
Veel soundbars, zoals de Samsung HW-Q950A en de LG DSP11RA, hebben veel problemen zoals audio delays en verschillende instellingen tussen Series X en PS5. Als op de Sonos Arc alles wel gewoon werkt, dan is mijn keuze voor de Sonos Arc gemaakt
Hallo steven,
Ik heb de sonos arc en 2x de sonos sl en de subwoofer en heb de lg oled65cx en de Xbox x
En alles werkt naar behoren.
Dus je kan net met een gerust hart aanschaffen.
Ik heb de sonos arc en 2x de sonos sl en de subwoofer en heb de lg oled65cx en de Xbox x
En alles werkt naar behoren.
Dus je kan net met een gerust hart aanschaffen.
Dan zal bij ín de app bij 'Over mijn systeem' nu ook WM:0 staan i.p.v. eerder WM:1. Je gebruikt namelijk niet meer de wifi van de V10A maar SonosNet. Over kun je via het KPN forum de firmware laten downgraden. dat lost het probleem tijdelijk op. Totdat KPN het opnieuw verkloot (maar dat terzijdeLoch schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:22:
[...]
Ik heb met de klantenservice van Sonos contact gehad. En de enige oplossing die zij weten icm de KPN router (wat idd ook mijn probleem bleek te zijn) was om in mijn geval de beam met utp kabel te gebruiken. De rest gewoon draadloos.
Dit heeft tot op hede voor mij goed gewerkt. Het scheelt dat mn router op anderhalve meter van mn beam staat
Dat downgraden kun je in dit draadje aanvragen. Dan zie je gelijk dat je niet de enige bent haha:
https://forum.kpn.com/thu...een-surround-maken-546051
[ Voor 12% gewijzigd door Edje040 op 26-08-2021 11:10 ]
Ben Blij dat ik die experia box de deur uit heb gedaan.
Maak gebruik van mijn eigen router zonder irritante updates.
Maak gebruik van mijn eigen router zonder irritante updates.
Zijn er hier ervaringsdeskundigen die mij kunnen vertellen of de Arc storend kan zijn voor bovenburen? Met de speakers die het geluid via het plafond weerkaatsen kan ik mij namelijk voorstellen dat dit voor overlast kan zorgen bij de bovenburen. Dat wil ik uiteraard zoveel mogelijk voorkomen, maar ik wil natuurlijk wel een goede geluidservaring. Mijn vraag is dus of dat een beetje goed te combineren valt, kan ik bijvoorbeeld een goede actiefilm op een redelijk volume afspelen zonder dat mijn bovenburen daar last van hebben?
Nu is "redelijk volume" natuurlijk erg subjectief dus ik ben heel erg benieuwd wat voor ervaringen jullie hiermee hebben.
Nu is "redelijk volume" natuurlijk erg subjectief dus ik ben heel erg benieuwd wat voor ervaringen jullie hiermee hebben.
Volgens mij zou je je zorgen moeten maken om de lage tonen, die dringen overal door. Hogere tonen vaak niet. En voor lage tonen maakt het dan weer weinig uit of ze naar boven gericht zijn of niet. Die dringen toch wel door.
Precies. Het is de intentie dat de hoge tonen via het plafond weer naar beneden komen. Ze 'ketsen' zogezegd af. Dus geen overlast voor bovenburen.
Ik kan er niets over vinden... maar het lijkt alsof mijn Spotify Unlimited abo nu hetzelfde werkt als Spotify Free op de Sonos. Ik kan niet meer de volledige bibliotheek gebruiken, als ik op een artiest zoek krijg ik alleen nog maar een shuffle optie.
Iemand anders nog met een Unlimited abonnement uit het stenen tijdperk die dit ook ziet?
Edit: upgrade naar Premium werkte. Ik denk dat ze er achter zijn gekomen.
Iemand anders nog met een Unlimited abonnement uit het stenen tijdperk die dit ook ziet?
Edit: upgrade naar Premium werkte. Ik denk dat ze er achter zijn gekomen.
[ Voor 8% gewijzigd door Kalentum op 27-08-2021 20:04 ]
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.