Aanrader voor de zomer!
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Sonos erg makkelijk met retourneren, top die 100 dagen retourservice!
Haters everywhere but I don’t really care
En moet ik ook weer trueplay opnieuw doen?
Beste is links of rechts van je arc of beam, hoek kan, en ja dan moet je true play opnieuw doen 😀Ben er schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:04:
Ik heb een nieuwe sonos subwoofer maak het uit waar ik hem neerzet.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Tijd om boekje / de app eens te lezen/volgen? Je stelt hier alleen maar vragen zonder zelf onderzoek te doenBen er schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:04:
Ik heb een nieuwe sonos subwoofer maak het uit waar ik hem neerzet.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Zou dat in de toekomst in de EQ app een ding zijn om dit ook harder en zachter te laten klinken
En ja heb het zelf geprobeerd en op Google gezocht dus niet gelijk in de aanval graag.
Je hebt (voor TV stand) voor de Arc en Beam en Spraakverbetering optie die je kunt aanzetten, dat werkt heel goed. Maar dat had je natuurlijk al inde handleiding gezien 😉Ben er schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:41:
Ik heb mijn nieuwe sonos set dus de arc en 2 x de sl en de subwoofer 3e generatie met trueplay in laten stellen.wat me dan opvald is dat Ik het stem geluid niet sterk vind overkomen
Zou dat in de toekomst in de EQ app een ding zijn om dit ook harder en zachter te laten klinken
En ja heb het zelf geprobeerd en op Google gezocht dus niet gelijk in de aanval graag.
Als het voor muziek is kun je wellicht nog wat met Treble spelen.
Zoals dat je wat meer keuzes had kunnen maken.
Zit er al een software update aan te komen of zijn er andere tips?
UpdateDe sonos amp zat onterecht nog op de wifi, kijken of het minder vervelend is op ethernet
[ Voor 14% gewijzigd door sebastius op 05-06-2021 12:52 ]
@Ben er Je zou nog eens een Trueplay kunnen doen. Ik heb zelf een Beam en daar geen klachten over de verstaanbaarheid, maar bij de Arc lees ik dit meer. Sonos is niet zo van het laten wijzigen van instellingen omdat het complexiteit oproept, waar het overgrote deel van de klanten niet op zit te wachten.
[ Voor 54% gewijzigd door Rallye op 06-06-2021 11:49 ]
Nee, Sonos doet niets met beeld. Alleen audio. ARC = Audio Return Channel, vanaf je TV dus.frankpaul1 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:03:
Misschien begrijp ik Airplay 2 op mijn Sonos Amp niet goed, maar ik was in de veronderstelling dat ik daar ook films naar toe kon streamen die dan via HDMI-ARC weer op mijn tv verschenen. Maar ik krijg enkel audio door als ik op het HDMI-kanaal van de Sonos Amp zit. Ik zie wel de zwart witte achtergrond, maar dus geen videobeelden. Wil ik teveel?
Dit is de laatste 2/3 weken heel aanwezig inderdaad! Daarvoor heb ik er ook nooit last van gehad.sebastius schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:41:
Ik heb zoals volgens mij velen ook dat spotify soms ineens een lied halverwege skipt naar het volgende nummer.
Net zoals het Atmos aanbod van Tidal, daarvoor zou je via een TV het Atmos signaal naar de Aard moeten brengen.
Spatial (het bewegen van je hoofd en het geluid wat mee draait) werkt niet op een Arc natuurlijk. Dolby Atmos muziek van Apple Music werkt wel (via Apple TV 4K -> TV -> ARC) en dat heb ik gisteren getest, daar was ik echt erg van onder de indruk. Er zit opeens enorm veel 'ruimte' in de muziek!Jeoh schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:28:
Hebben mensen al de Apple Music spatial audio getest op hun Sonos Arc++ setup? Ben heel benieuwd.
Die Sonos Amp ziet er wel interessant uit! Ik ben net van een zelf samengestelde 3.1 setup met receiver overgestapt op de Sonos Arc + Sub + 2 Symfonisk als rear. Ik ben behoorlijk tevreden met de Sub en Symfonisks, maar de Arc.. ik had wel wat vermindering van geluidskwaliteit verwacht, maar de Arc stelt me momenteel erg teleur.sebastius schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:37:
Ik moet wel zeggen dat ik als verstokt stereo-gebruiker (ik heb nooit een surround set gehad omdat ik dat eigenlijk onzin vond) met m'n Sonos Amp nu best blij ben met 2 Ikea Symfoniskjes in de rear. Het maakt het wel extra tof. Ik had graag gewild dat ik een symfonisk als center er ook bij kon hebben, maar 4.0 bevalt me prima. Ik twijfel nog of ik er een analoge of sonos sub bij wil zetten maar an sich komt er best wel wat laag uit m'n zuilen.
Ik mis bij de Arc enorm de middentonen, terwijl het hoog juist té veel aanwezig is.. het klinkt nogal metaalachtig en schel, vooral stemgeluid is bijzonder schel. Al redelijk lopen stoeien met de treble/bass verhouding, zelfs meerdere keren met 'True Tone' bezig geweest, maar ik twijfel er nu aan om de Arc retour te sturen naar Sonos.
Maar de Sonos Amp ziet er wel tof uit. Dan kan ik de 2 Symfonisk rears en Sonos Sub behouden terwijl ik 2 boekenplank speakers of vloerstaanders als fronts kan gebruiken. Lijkt een optimale combo tussen draadloos gemak (rear + sub) en 2 deftige front speakers.
Dit bevalt jou dus erg goed?
Noot: ik ben zeker geen audiofiel. De Amp bevalt mij met mijn specifieke oude low-budget zuilen die voor het geld (15 jaar terug iets van 200 euro voor een set). Die hebben best een tof midden-bereik dus voor mij voelen ze prima in balans. Ik heb ook geen subwoofer nodig, ik kan het beton goed laten meetrillenstin00 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:38:
[...]
Die Sonos Amp ziet er wel interessant uit! Ik ben net van een zelf samengestelde 3.1 setup met receiver overgestapt op de Sonos Arc + Sub + 2 Symfonisk als rear. Ik ben behoorlijk tevreden met de Sub en Symfonisks, maar de Arc.. ik had wel wat vermindering van geluidskwaliteit verwacht, maar de Arc stelt me momenteel erg teleur.
Ik mis bij de Arc enorm de middentonen, terwijl het hoog juist té veel aanwezig is.. het klinkt nogal metaalachtig en schel, vooral stemgeluid is bijzonder schel. Al redelijk lopen stoeien met de treble/bass verhouding, zelfs meerdere keren met 'True Tone' bezig geweest, maar ik twijfel er nu aan om de Arc retour te sturen naar Sonos.
Maar de Sonos Amp ziet er wel tof uit. Dan kan ik de 2 Symfonisk rears en Sonos Sub behouden terwijl ik 2 boekenplank speakers of vloerstaanders als fronts kan gebruiken. Lijkt een optimale combo tussen draadloos gemak (rear + sub) en 2 deftige front speakers.
Dit bevalt jou dus erg goed?
De rears met Symfonisk ben ik niet onverdeeld happy mee. Wifi is echt gewoon prut voor streaming van dingen. Ik weet niet waar het stokt (mijn AMP zit via ethernet, maar nog wel via een oude gigabit switch, de Symfoniskjes via een gloednieuw accesspoint dat er een meter van af hangt), ik snap het echt niet meer. En rears die tijdens een actiefilm soms wel soms geen geluid geven is echt echt heel naar voor de filmbeleving. Ik ga mogelijk ze alsnog gewoon met ethernet bedraden.
Huidige setup is dat de Arc via ARC is verbonden met de tv. Daarnaast een AppleTv & PlayStation 5 via de “normale” HDMI poorten. Werkt als een trein. Via Netflix krijg ik wel netjes Atmos te zien in de app maar daar blijft het ook bij. Grootste minpunt hier: geen eArc dus geen dolby atmos vanuit AppleTv en PS5.
Nu zit ik al een tijdje te puzzelen of er mogelijkheden zijn om zonder een nieuwe tv aan te schaffen toch netjes atmos richting de Sonos arc te krijgen. De tv is een Sony XF9505, te nieuw en te goed om al te vervangen vind ik zelf.
Een versterker ertussen misschien die alleen maar signaal doorgeeft? De versterker je hierbij dan de “hub” ipv de tv nu. Ik ben benieuwd of iemand een ander idee heeft? Een versterker zonder speakers lijkt ook weer wat overkill
Ik had hetzelfde probleem met mijn LG B8Electromonkey schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 05:10:
Ik zit een beetje te stoeien met aansluitingen en het krijgen van dolby atmos zonder eArc.
Huidige setup is dat de Arc via ARC is verbonden met de tv. Daarnaast een AppleTv & PlayStation 5 via de “normale” HDMI poorten. Werkt als een trein. Via Netflix krijg ik wel netjes Atmos te zien in de app maar daar blijft het ook bij. Grootste minpunt hier: geen eArc dus geen dolby atmos vanuit AppleTv en PS5.
Nu zit ik al een tijdje te puzzelen of er mogelijkheden zijn om zonder een nieuwe tv aan te schaffen toch netjes atmos richting de Sonos arc te krijgen. De tv is een Sony XF9505, te nieuw en te goed om al te vervangen vind ik zelf.
Een versterker ertussen misschien die alleen maar signaal doorgeeft? De versterker je hierbij dan de “hub” ipv de tv nu. Ik ben benieuwd of iemand een ander idee heeft? Een versterker zonder speakers lijkt ook weer wat overkill.
Opgelost met een HDFury Arcana.
Die splitst het signaal en geeft dan het atmos door aan je soundbar en het beeld door aan je tv. Daarnaast kan hij dus ook het Atmos dd+ signaal van je tv weer terug doorgeven aan je soundbar.
Werkt voor mij perfect, maar het is maar 1 input dus daar zou je even een hdmi switch voor moeten zetten.
Symfoniskjes hebben alleen 2.4Ghz volgens mij. En dat gaat volgens mij via het AP.Rallye schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:51:
@sebastius Rears zouden een eigen 5Ghz verbinding moeten hebben met de Arc. Dus niet via ap’s. Gaat het daar bij jou misschien fout?
Volgens een web pagina (die inmiddels weer verwijderd is) op de amerikaanse Ikea site gaat het om
een "picture frame with WiFi speaker" van 22 inches (56cm) hoog, 16 inches (40cm) breed en 2 inches (5cm) dik. Prijs die vermeld stond was 199 dollar.
Lijkt mij wel interessant om naast de TV aan de muur te hangen als front-speakers.
[ Voor 11% gewijzigd door remmuz op 10-06-2021 12:48 ]
Check, was al voorbij gekomenremmuz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:47:
IKEA heeft bevestigd dat vanaf 15 juni een nieuwe Symfonisk speaker te koop zal zijn.
Volgens een web pagina (die inmiddels weer verwijderd is) op de amerikaanse Ikea site gaat het om
een "picture frame with WiFi speaker" van 22 inches (56cm) hoog, 16 inches (40cm) breed en 2 inches (5cm) dik. Prijs die vermeld stond was 199 dollar.
Lijkt mij wel interessant om naast de TV aan de muur te hangen als front-speakers.
DCNY in "Sonos ervaringen- en discussietopic"
Maar ben benieuwd hoe je die als front speakers wil inzetten?
Alleen de Beam en Arc kunnen via HDMI toch een beetje praktisch voor TV geluid worden ingezet?
[ Voor 11% gewijzigd door Canis Lupus op 10-06-2021 14:17 ]
Hé dit is top! Super, dankjewel. Gelijk eentje bij Bol kunnen bestellen. Ik kijk eerst even hoe het werkt, las wel dat er af en toe dingen niet helemaal lekker gaan met HDMI-CEC.rsint schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:11:
[...]
Ik had hetzelfde probleem met mijn LG B8
Die splitst het signaal en geeft dan het atmos door aan je soundbar en het beeld door aan je tv. Daarnaast kan hij dus ook het Atmos dd+ signaal van je tv weer terug doorgeven aan je soundbar.
Werkt voor mij perfect, maar het is maar 1 input dus daar zou je even een hdmi switch voor moeten zetten.
Laat het hier nog weten. Dank!!
Nu begint de Move toch wel interessant te worden..
https://www.sonos.com/en/shop/certified-refurbished-2
Enkele weken terug heb ik m'n Sonos connect amp 1ste gen. vakkundig naar de knoppen geholpen. Ergens vroeg in de ochtend de spanningsswitch van 230V naar 110V verzet... call me stupid!
Zijn er hier mensen van wie dit nog voorgevallen is? Of iemand die vertrouwd is met het herstellen van deze apparaten? Of misschien een stuklijst van wat daar allemaal juist in zit?
Is dit volgens jullie te doen? Of helemaal zinloos?
thx!
Of het te repareren is, weet ik niet. Maar ik denk wel dat je voor een 1ste gen Connect 30% korting kan krijgen op nieuwe Sonos apparaten. Zie https://www.sonos.com/nl-nl/upgradeVerheye schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:15:
Is dit volgens jullie te doen? Of helemaal zinloos?
Ik krijg er maar weinig volume uit, dat zou natuurlijk echt hoger moeten kunnen...
(ik wil donderdag mn projector aan mijn macbook hangen om voetbal te kijken, maar het geluid via mijn Sonos streamen namelijk... via Ziggo Go / Chrome)
Ik heb op mn Play:5 zelfs nog analoog line in geprobeerd via de koptelefoonuitgang maar daar pikt ie helemaal niets van.
Any ideas? (zowel het volume van m'n Macbook als in de Sonos-app staat al op het hoogst).
edit: hebbes, gaat beter via Ziggo Go App... misschien toch iets met Chrome te maken.
[ Voor 16% gewijzigd door LuNaTiC op 15-06-2021 10:38 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Update: ondertussen is de Arcana binnen en geïnstalleerd, werkt echt super.rsint schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:11:
[...]
Ik had hetzelfde probleem met mijn LG B8
Ik had wel verwacht iets van verschil te horen maar het klinkt echt wel een stuk beter. De ruimte wordt echt gevuld met geluid en het verschil tussen front en rear geluid verwaterd een beetje. Succesvol dus.
Geluid vanuit de TV gaat ook weer netjes terug via ARC naar de Arcana richting de Arc. Thanks voor de tip!
Wel geinig, maar vooral leuk als je 'm over een stopcontact heen kunt hangen.Turralyon schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:23:
De IKEA frame speaker heeft verwisselbare art mogelijkheid.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Vanaf 15 juli te koop. (in de USA voor $199) De frontjes zijn vanaf september te krijgen
Ben benieuwd naar de geluidskwaliteit/bas
Of de draad in de muur frezen.
Haters everywhere but I don’t really care
Zeker als je idd met dat snoer zit.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Dit dus, hier heb ik ook last van. Spotify i.c.m. Sonos is de laatste maanden sowieso ruk.Toekejoeke schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:06:
Ervaar sinds kort een onluisterbare sonos setup. Heb een beam en een one verdeeld over de huiskamer en keuken. En speelde via de sonos app gekoppeld aan spotify altijd moeiteloos mijn favo playlist en/of nummers af. Nu start ik een nummer in en speelt deze een aantal seconden, stopt de muziek en gaat naar een volgend nummer of stopt helemaal. Soms switched hij random tussen de twee spekers? En vlak daarna stopt de muziek ook volledig. Krijg het gevoel of zit er iemand extern binnen mijn netwerk en is de boel aan het saboteren. Herkennen andere gebruikers ook dit probleem, of iemand een oplossing?
Is een bekend probleem wat speelt bij een hoop mensen. Wat helpt is niet de Sonos app gebruiken om Spotify streams te starten, maar rechtstreeks vanuit Spotify connectenToekejoeke schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:06:
Ervaar sinds kort een onluisterbare sonos setup. Heb een beam en een one verdeeld over de huiskamer en keuken. En speelde via de sonos app gekoppeld aan spotify altijd moeiteloos mijn favo playlist en/of nummers af. Nu start ik een nummer in en speelt deze een aantal seconden, stopt de muziek en gaat naar een volgend nummer of stopt helemaal. Soms switched hij random tussen de twee spekers? En vlak daarna stopt de muziek ook volledig. Krijg het gevoel of zit er iemand extern binnen mijn netwerk en is de boel aan het saboteren. Herkennen andere gebruikers ook dit probleem, of iemand een oplossing?
Voor wat het waard is;sebastius schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:14:
Ik heb alle Sonosjes (Sonos AMP + Ikea Symfonisk shelves + Ikea Symfonisk Lamp) via ethernet aangesloten ipv wifi en nog steeds blijven nummers skippen, en het maakt niet uit of het een enkele speaker is of een groep Intens frustrerend. Ik vermoed ook dat de sonosjes verantwoordelijk zijn voor een deel van m'n verziekte netwerkverkeer/wifi want daar gebeuren ook gekke dingen. Dat laatste kan ik niet hard maken, heb nog geen onderzoek gedaan.
Ik heb zelf ook enkele weken last gehad van dit fenomeen.
'Connectie met spotify verbroken' en nummers die skippen of zelfs niet starten.
Na wat onderzoek bleek dat pfBlockerNG (mogelijk ook met piHole) alles tegenhield, zonder ook maar enige log.
Nergens was er melding in de alerts. Ook als ik pfblockerng op disabled zette, ging de Sonos/Spotify niet lekker, dus ik dacht dat de oorzaak bij Sonos/Spotify lag.
Mijn oplossing:
De Sonos een vast DHCP adres gegeven (want op Sonos kan je geen fixed instellen) en via de pfsense geef ik deze nu een google dns (8.8.8.8).
Alles loopt weer zeer vlot.
Bovenstaande is voor mij een tijdelijke oplossing. Als ik wat meer tijd heb, zoek ik verder waarom pdblocker geen melding gaf.
Als je de SONOS speakers in hun eigen netwerk Sonos-Net wilt laten werken, mag er slechts één apparaat bedraad aangesloten zijn. Alternatief is het gebruik van een Boost. Die is dan de enige bedrade component in het Sonos systeem. De speakers communiceren vervolgens onderling via het STP-protocol (buiten je normale netwerk om).sebastius schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:14:
Ik heb alle Sonosjes (Sonos AMP + Ikea Symfonisk shelves + Ikea Symfonisk Lamp) via ethernet aangesloten ipv wifi en nog steeds blijven nummers skippen, en het maakt niet uit of het een enkele speaker is of een groep Intens frustrerend. Ik vermoed ook dat de sonosjes verantwoordelijk zijn voor een deel van m'n verziekte netwerkverkeer/wifi want daar gebeuren ook gekke dingen. Dat laatste kan ik niet hard maken, heb nog geen onderzoek gedaan.
Het probleem waar jij tegen aan loopt is waarschijnlijk wat STP bridge loops wordt genoemd. Dat verstoort je reguliere (wifi) netwerk. Ik ben niet op de hoogte van de exacte technische uitleg, maar als je googled op sonos en STP loops vind je genoeg "interessante" informatie.
Ik had hier in het begin ook wat (connectie) problemen met het Sonos systeem, maar die verdwenen als sneeuw voor de zon na installatie van een Boost.
Edit: zie in de app store wel meerdere recente klachten sinds de update..
[ Voor 8% gewijzigd door Toekejoeke op 17-06-2021 17:14 ]
Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? Heb de Ziggo ontvanger opnieuw opgestart en instellingen van 5.1 naar stereo gewijzigd zonder succes.....
De setup i.c.m. Playstation/Netflix e.d. geeft geen problemen en loppt alles synchroon.
PSN: IXI_BUDDHA_IXI
In de instellingen van je Arc kun je de audiovertraging instellen toch? En in de meeste Ziggo / KPN boxen kan je ook audiovertraging instellen.Buddha_ schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:45:
Mijn Sonos setup (Arc, Sub en 2 one SL) loopt niet syncroon met Ziggo TV..... met name bij praatprogramma's is het een nare ervaring.......
Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? Heb de Ziggo ontvanger opnieuw opgestart en instellingen van 5.1 naar stereo gewijzigd zonder succes.....
De setup i.c.m. Playstation/Netflix e.d. geeft geen problemen en loppt alles synchroon.
Edit: zie nu dat het alleen bij Ziggo is. Dan zou ik in de Ziggobox de audiovertraging aanpassen.
[ Voor 7% gewijzigd door Canis Lupus op 18-06-2021 07:49 ]
Doe geen moeite, is niet te fixen. Is al maaaaaaanden een klacht van Ziggo klanten.Buddha_ schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:45:
Mijn Sonos setup (Arc, Sub en 2 one SL) loopt niet syncroon met Ziggo TV..... met name bij praatprogramma's is het een nare ervaring.......
Enig oplossing is aansluiten via optisch ipv HDMI.
[ Voor 4% gewijzigd door Serena op 18-06-2021 08:31 ]
Hoe zo? Het werkt hier perfect samen met Ziggo? En daarnaast heb je gewoon lipsync instellingen in de Sonos app?Serena schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:30:
[...]
Doe geen moeite, is niet te fixen. Is al maaaaaaanden een klacht van Ziggo klanten.
Enig oplossing is aansluiten via optisch ipv HDMI.
Je kunt maar een kant op bijstellen en het moet juist de andere kant op. Ik kijk daarom niet meer via de Next maar via de app op de Apple TV. Via de Next is het onmogelijk het geluid synchroon te krijgen.DennusB schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:55:
[...]
Hoe zo? Het werkt hier perfect samen met Ziggo? En daarnaast heb je gewoon lipsync instellingen in de Sonos app?
Bovendien zijn de lipsync instellingen in de Sonos app voor alles en ik heb alleen problemen met Ziggo.
[ Voor 10% gewijzigd door Serena op 18-06-2021 09:32 ]
Zojuist hier ook weer last. Draai je toevallig Pi-Hole?juhet schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:56:
Ja, hier ook problemen met spotify. Bloedirritant! Na twee nummers slaat hij er vervolgens twee over. Ik heb dit al gedaan:
- sonos systeem (2x play:1) geüpgrade naar S2
- spotify opnieuw gekoppeld
- spotify overal uitgelogd, behalve op sonos
Maar geen verbetering.. heeft iemand nog een goede tip?
Nee, mijn post is al een jaar oud, maar het gebeurd nog steeds af en toe. Ik heb gewoon een standaard ziggo wifi netwerk draaienCloud_VII schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:09:
[...]
Zojuist hier ook weer last. Draai je toevallig Pi-Hole?
Ja hier nog eentje. Radio happert of valt gewoon compleet wegThomas20 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:48:
Spotify gebruiken via de Sonos App gaat hier prima, maar sinds de update/melding dat er nu Sonos HD Radio beschikbaar is kan ik niet zonder haperen meer luisteren naar Sonos Radio stations. Ervaren meer mensen dit?
Om te melden dat hij bijna leeg isbsmpower schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:14:
Ik heb sinds kort een Sonos Roam. Nu heb ik hem helemaal uit gezet (power knop lang indrukken, 3 piepjes). Ik zie echter nog steeds een knipperend oranje lampje. Waarschijnlijk dat ie bijna leeg is, maar uit is toch uit. Waarom toch dat lampje 🤔
Kan dat alleen als de huishoudens met hetzelfde mailadres zijn aangemaakt?
Heb een 5 tal speakers Soundpar + 2x Play:1 en 2 losse Sonos One's waarvan de playbar bedraad op het netwerk.
Nu al 3 keer gehad dat het de beide One's maar ook een enkele van het surround systeem niet meer beschikbaar zijn.
Hoewel het wifi bereik ondertussen door het hele huis prima geregeld is zou ik het bij de One's als plausibel zien dat die eventueel het signaal even kwijt zouden zijn, maar van de Play:1 welke onderdeel is van het surround systeem zou dat onverklaarbaar zijn.
Deze staan beide op dezelfde afstand van de router en de Playbar.
PSN: Flix20-NL
Had ik ook last van. Bleek dat mijn Sonos spullen het niet zo leuk vonden dat IPV6 (ik heb Ziggo) was aangezet. Nu ben ik van het issue af door alleen IPV4 toe te staan.Flix20 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:18:
Heb hier sinds een week of 2/3 ineens last van speakers die onvindbaar zijn in de Sonos app.
Heb een 5 tal speakers Soundpar + 2x Play:1 en 2 losse Sonos One's waarvan de playbar bedraad op het netwerk.
Nu al 3 keer gehad dat het de beide One's maar ook een enkele van het surround systeem niet meer beschikbaar zijn.
Hoewel het wifi bereik ondertussen door het hele huis prima geregeld is zou ik het bij de One's als plausibel zien dat die eventueel het signaal even kwijt zouden zijn, maar van de Play:1 welke onderdeel is van het surround systeem zou dat onverklaarbaar zijn.
Deze staan beide op dezelfde afstand van de router en de Playbar.
Overigens hielp dit bij mij ook om van het stotterende Spotify issue af te komen.
Serieus? IPv6 is voor mij redelijk essentieel om te hebben, dus als dat het is ga ik wel echt balen.U2maxi schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:27:
[...]
Had ik ook last van. Bleek dat mijn Sonos spullen het niet zo leuk vonden dat IPV6 (ik heb Ziggo) was aangezet. Nu ben ik van het issue af door alleen IPV4 toe te staan.
Overigens hielp dit bij mij ook om van het stotterende Spotify issue af te komen.
Yep. Op de ARC na heb ik wat 'ouder' Sonos spul. Wel voor de S2 app geschikt, maar op dat vlak misschien toch wat verouderd?sebastius schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:29:
[...]
Serieus? IPv6 is voor mij redelijk essentieel om te hebben, dus als dat het is ga ik wel echt balen.
Mee eens. Heb ik ook geen verklaring voor.Flix20 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:34:
Toch wel vreemd als het na 6 maanden goed werken ineens zo opspringt.
Ja, ik, op jouw aanradenSerena schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:19:
Zijn er hier meer mensen die de app ‘Lyd for Sonos’ gebruiken? Ik zou graag bij mijn vriendin wisselen van huishouden, maar krijg het niet voor elkaar.
Kan dat alleen als de huishoudens met hetzelfde mailadres zijn aangemaakt?
Nog steeds heel blij mee maar ben de enige Apple hier in huis dus ik kan je niet
verder helpen helaas
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Ik zou graag dat dit wat meer naar voren willen zetten in een equlizer.
Mis iets meer boost erin.
Mijn vriendin heeft ook Sonos speakers, uiteraard met haar eigen account.
Ik bedien MIJN Sonos met Lyd op de watch en zou meerdere huishoudens moet kunnen toevoegen.
Alleen krijg ik dat niet werkend.
Vraag me af of het alleen bestemd is voor huishoudens met hetzelfde mailadres.
Ik begrijp overigens dat de ontwikkelaars van Lyd best openstaan voor vragen: https://en.community.sono...yd-on-apple-watch-6842128
Tja, uiteraard heeft zij alles op haar eigen account. Zou een beetje raar zijn anders…Rallye schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:50:
Dat is wel de manier waarop Sonos dat doet: verschillende households op het zelfde account. Ik kan mij voorstellen dat Lyd daarbij aansluit - zeker omdat de app bij Sonos alleen een afstandsbediening is. Dan lijken dit soort afwijkingen van de standaard mij een te grote ingreep.
Ik begrijp overigens dat de ontwikkelaars van Lyd best openstaan voor vragen: https://en.community.sono...yd-on-apple-watch-6842128
Jammer, dan gaat het dus niet.
Die reageert niet op de mail…Rallye schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:12:
Dat is mijn inschatting, wellicht kun je nog navraag doen bij Lyd?
Kwam online tegen dat het in sommige gevallen helpt om wat image processing aan te zetten op je TV. Zelf dit toegepast omdat o.a. de Amazone Prime app hier veel last van had i.c.m. dolby atmos en vreemd genoeg verhielp dit mijn lipsync problemen.Serena schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:04:
[...]
Je kunt maar een kant op bijstellen en het moet juist de andere kant op. Ik kijk daarom niet meer via de Next maar via de app op de Apple TV. Via de Next is het onmogelijk het geluid synchroon te krijgen.
Bovendien zijn de lipsync instellingen in de Sonos app voor alles en ik heb alleen problemen met Ziggo.
SMB1 gecontroleerd, ook een nieuwe user aangemaakt. Helaas zonder resultaat.
NAS geeft de melding dat NTLMv1 not permitted is.
Iemand een suggestie?
DSM 7.0 by default disables NTLMv1 and enables NTMLv2 only, so SMB clients (e.g., Windows XP devices, media players, network printers, smart TVs, and IP cameras) won’t be able to access your Synology NAS. To restore the connection after the update, go to Control Panel > File Services > SMB > Advanced Settings > Others and enable NTLMv1 authentication.
Thnx… dat was ‘m inderdaad!roeru117 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:17:
Vanuit de releasenotes van DSM 7:
DSM 7.0 by default disables NTLMvq (…) and enable NTLMv1 authentication.
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
USB-C adapters moeten voldoen aan de volgende waardes: 12V/3A, 15V/3A, 20V/2.25A.
In deze forumpost zijn er meer mensen die problemen ervaren met laden via USB-C, vooral wanneer de accu van de Move helemaal leeg is, schijnt het onmogelijk te zijn deze via USB-C op te laden.
https://nl.community.sono...p-met-usb-c-lader-6770750
[ Voor 58% gewijzigd door doogster op 06-07-2021 12:32 ]
Ik heb deze en geprobeerd via de PD poort op te laden pricewatch: Anker PowerPort+5 met 1 USB-C en 4 USB Poortendoogster schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:28:
@Spam, check je lader.
USB-C adapters moeten voldoen aan de volgende waardes: 12V/3A, 15V/3A, 20V/2.25A.
In deze forumpost zijn er meer mensen die problemen ervaren met laden via USB-C, vooral wanneer de accu van de Move helemaal leeg is, schijnt het onmogelijk te zijn deze via USB-C op te laden.
Heb even naar die URL gekeken maar bij die mensen knippert er tenminste nog een lichtje. Bij mij helemaal niks…
[ Voor 7% gewijzigd door Spam op 06-07-2021 14:22 ]
Uit mijn hoofd is het een doodnormale C8 C7 kabel, dus je kunt elke universele gebruiken.Civic09 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:36:
Iemand nog een tip waar ik betaalbare netkabels koop voor de Play 1's die ik aan de muur wil hangen. Stopcontacten zitten er pal achter dus liefst zo kort mogelijke kabel. Flexson verkoopt ze voor belachelijk veel geld. Mensen die zelf iets hebben gefabriceerd d.m.v inkorten?
Goedkoper kan trouwens ook: https://www.amazon.nl/dp/...t_dp_AREHF3VZ58ZFM1EXDP7P
[ Voor 28% gewijzigd door Rallye op 06-07-2021 20:23 ]
Dat ligt aan de mount. De haakse C7 connector van de meeste alternatieve kabels zullen uit de Sonos One steken, waardoor 'ie niet meer in de mount past.The Inquisitor schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:33:
[...]
Uit mijn hoofd is het een doodnormale C8 C7 kabel, dus je kunt elke universele gebruiken.
Ik heb het zelf opgelost door de meegeleverde kabel op maat te knippen. Niet de fijnste oplossing, maar het werkt.
Ik heb de bijgeleverde kabels ook zelf ingekort voor de badkamer. Netjes solderen en voorzien van krimpkous. Prima oplossing vond ik zelf.Jeoh schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:02:
[...]
Dat ligt aan de mount. De haakse C7 connector van de meeste alternatieve kabels zullen uit de Sonos One steken, waardoor 'ie niet meer in de mount past.
Ik heb het zelf opgelost door de meegeleverde kabel op maat te knippen. Niet de fijnste oplossing, maar het werkt.
In de badkamer zou ik dat niet aandurven, ik heb daar het extra stuk kabel om de mount gewikkeldMasimo schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:06:
[...]
Ik heb de bijgeleverde kabels ook zelf ingekort voor de badkamer. Netjes solderen en voorzien van krimpkous. Prima oplossing vond ik zelf.
Heb het ook nog geprobeerd met een MacBook lader maar ook helemaal geen licht. Het ding lijkt gewoon helemaal dood. Echt klote ditdoogster schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:28:
@Spam, check je lader.
Een week of 2 geleden was ook mijn Move helemaal leeg. Hij moest toen echt 10 tot 20 minuten op de laad-ring voordat hij een teken van leven gaf (geen enkele led gaf licht). Ik ging er toen vanuit dat ie stuk was maar dat viel achteraf mee.
[ Voor 74% gewijzigd door doogster op 07-07-2021 19:05 ]
Helaas, je zal hem alleen weer aan de praat krijgen middels de laadringSpam schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:21:
[...]
Ik heb deze en geprobeerd via de PD poort op te laden pricewatch: Anker PowerPort+5 met 1 USB-C en 4 USB Poorten
Heb even naar die URL gekeken maar bij die mensen knippert er tenminste nog een lichtje. Bij mij helemaal niks…
I speak from experience
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
https://www.ikea.com/nl/n...i-speaker-zwart-50485764/
pers embargo is ook opgeheven:
[ Voor 14% gewijzigd door DaveFlash op 08-07-2021 16:02 ]
alleen is het nog niet in NL te koop (er is nog geen voorraad op de ikea nl website in alle vestigingen)DaveFlash schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:02:
breaking news: ikea's nieuwe colab symfonisk schilderij speaker is zojuist online verschenen: https://www.ikea.com/nl/n...ifi-speaker-wit-00485766/
https://www.ikea.com/nl/n...i-speaker-zwart-50485764/
pers embargo is ook opgeheven: [YouTube: Deze IKEA Sonos-speaker hang je aan de muur!]
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
:strip_exif()/f/image/r9tFbu58ltbpwvWDF4EubA2q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GBJEWV0ujOGHSpQhVLFsVPwA.gif?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/3HCUlPLZv7D0y3eMRRURCDvr.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/WP4MXM0PmonOj7cubs2RqqL1.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/LLKY4PjEqXoaLsRLTiENPAF7.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/vvKYQ6WaqbiO23rZTOBjZBXM.jpg?f=fotoalbum_tile)