Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 122 ... 202 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:36
_Bailey_ schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:18:
de Roam besteld!
Ideaal voor op de boot. En met nog een 15% kortingscode van Sonos NL eigenlijk een no brainer
de ING kortingscode werkt toch niet meer?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
makooy schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:23:
[...]

nee, ik had nog 2 kortingscodes van 15% van Sonos, ivm het zogeheten upgrade programma. Voor meer info zie hun eigen site.
Wellicht kom je er ook voor in aanmerking ;)

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
makooy schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:23:
[...]

Volgens de ING website nog wel :

code:
1
2
Sonos Arc en Sonos Roam zijn uitgesloten van de korting.
De code geeft geen korting op nieuwe producten tot 6 maanden na de introductie; de code geeft geen korting op gereviseerde items of limited editions.

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Helaas kan jouw oplossing niet op iPhone... wellicht wel op andere telefoon?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb mijn Beam via hdmi arc aangesloten op mijn Samsung tv. Alles werkt goed, alleen 'mute' via de afstandsbediening van de tv werkt soms een beetje buggy. Soms gaat ie even mute en een seconde later hoor ik weer geluid. En soms reageert ie helemaal niet op mute. Ik heb het idee dat als ik het volume verander en daarna mute doe dat het wel werkt zoals verwacht (op mute blijven dus).

Hebben meer mensen dit verschijnsel? En zou hier iets aan te doen zijn? Ik heb in de app al uitgezet dat de Beam naar IR commando's luistert (om uit te sluiten dat ie toch signaal dubbel binnenkrijgt oid).

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:24
Hebben meer mensen hier wel eens dat je bij Sonos Radio de melding ‘unable to play ‘ krijgt? leg dan maar eens uit aan je ouders hoe dat werkt 🙈 Zeer irritant dat je dan opnieuw moet authenticeren.

[ Voor 14% gewijzigd door tcviper op 13-03-2021 09:53 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-12-2025
tcviper schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:51:
Hebben meer mensen hier wel eens dat je bij Sonos Radio de melding ‘unable to play ‘ krijgt? leg dan maar eens uit aan je ouders hoe dat werkt 🙈 Zeer irritant dat je dan opnieuw moet authenticeren.
Nog nooit gehad.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:03
Laatste tijd geregeld bij meerdere stations zowel via tuneIn radio als bij Sonos radio stations.

unable to play stream
unknown format (of iets dergelijks)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik had dat vanochtend idd ook. Was even zoeken waar daar dat door kwam.

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
Palomar schreef op zondag 14 maart 2021 @ 08:30:
[...]

Ik had dat vanochtend idd ook. Was even zoeken waar daar dat door kwam.
Bekend waardoor het kwam/komt? Ik heb er hier ook regelmatig last van. Zeker met TuneIn en in minder mate met Juke. Ik speel soms de radio zelfs niet meer via de app maar via de tv-ontvanger. Eigenlijk onacceptabel want is weet dat het niet aan mijn netwerk ligt. Ter info, ik gebruik een Boost (WM:0) en de apparatuur staat op korte afstand. Verbinding is glas 500/500 en 100% stabiel. Ik gebruik een Beam en 2 Play1's. De Symfonisk voor het keukengedeelte heb ik afgelopen vrijdag retour gestuurd. Geluid is prima maar ontvangst bagger. 6m naar de Boost (zonder obstakels) is al te veel.

[ Voor 14% gewijzigd door Edje040 op 14-03-2021 09:46 ]

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De oplossing staat in dit topic, je moet in de Sonos app via de instellingen even opnieuw autoriseren voor Sonos Radio en dan werkt het weer een poosje.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2025

Jeoh

blaat

Ik weet niet of het door Sonos 13.0 komt, maar ik heb ook geen issues meer dat mijn Sonos Arc constant opnieuw verbinding maakt met mijn LG GX en daardoor dus de Bluetooth verbinding stopt. Kan weer gewoon 's nachts films kijken zonder boze buren \o/

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:53
Dat zou de oplossing zijn voor iets dat veel als probleem gezien werd.

Edit: Overigens wordt je ervaring hier weersproken: https://nl.community.sono...tid=16128211#post16128211

[ Voor 55% gewijzigd door Rallye op 16-03-2021 11:56 ]

• Rallye
Mijn normale opdracht om het licht (Hue) in een kamer uit te doen is “Hey Google, licht uit”. Normaal gaat dan het licht uit en zegt Google: “OK, ik doe twee lampen uit”. Antwoord sinds plusminus eergisteren op de Beam en op de One op zolder (maar niet op de One in de keuken en op de via de Nest Mini gecontroleerde Symfonisk, waar het oude commando nog werkt): “Het spijt me, ik heb het niet verstaan”. Maar “Hey Google, lampen uit” werkt wel. En als je het licht uit hebt, kun je het met “Hey Google, licht aan” weer aan krijgen.

Heeft iemand anders dit ook?

Edit: vanavond is alles weer OK.
Edit 2: gisterenavond ging het in de keuken mis, zolder is nu goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Rallye op 17-03-2021 09:06 ]

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
Frid0 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:08:
Morgen!
Mijn vriendin en ik hebben een nieuwe woning gekocht en zijn druk aan het verbouwen. Uiteraard nemen we onze Sonos 5.1 set straks ook weer mee naar deze woning alleen zit nu met de badkamer. Daar wil ik ook 1 of 2 Sonos speakers gaan installeren. Wat raden jullie aan en welke? Is eventueel die "sonos" speaker van Ikea ook een optie? Tevens ga ik er 1 plaatsen in de keuken, 1 is daarvoor wel genoeg lijkt mij.
Ik heb de Symfonisk al 2 jaar of zo probleemloos onder het meubel in mijn badkamer hangen waar het soms bijna een stoomcabine is. So far so good, ik zou het zo weer doen.

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:46
ja is een known issue, wordt aan gewerkt

• Serena
Gisteren bij Ikea een snelkoppelingsknop meegenomen. Uiteraard moet je de Trådfri gateway en volumeknop hebben, maar dan is er wel een geweldige optie toegevoegd.
Op het knopje duwen en mijn favo zender begint op alle speakers op de benedenverdieping te spelen op het gewenste volume.
Makkelijk en briljant…

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:39
Voor een bedrijfskantine, +- 80m2, willen we graag een Sonos uitbreiding installeren.

Nu dacht ik aan een Sonos AMP met 2 speakers. Ze mogen best fors zijn qua uiterlijk. Doel is wat achtergrond geluid en op den duur wat meer volume voor een feest.

Nu zat ik op baxshop (https://www.bax-shop.nl/producten.html?keyword=Luidsprekers) te kijken, maar weet iemand waar je rekening mee moet houden met de combinatie met de amp?

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:22
Mijn playbase heeft vandaag na 3,5 jaar ineens problemen. Vanmorgen werkte hij goed. Muziek uit. Ben gaan wandelen en bij terugkomst was hij niet meer geconfigureerd. Na een reset kon ik hem ook niet koppelen. De App vondt hem niet tijdens opnieuw toevoegen. Na een utp kabel te gebruiken kon ik hem weer vinden en toevoegen. Maar hij wilt niet meer werken zonder kabel. Dan is hij weer weg uit de App. Ik heb een sonos boost bekabeld dus de playbase zou zoals alle jaren gewoon draadloos moeten werken. Mijn stereo paar play 5 werkt nog wel gewoon. Ook zonder draad. Iemand ervaring met dit soort problemen?

• Yonix
  • Registratie: April 2004
sweetdude schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:16:
[...]

Laatste tijd geregeld bij meerdere stations zowel via tuneIn radio als bij Sonos radio stations.

unable to play stream
unknown format (of iets dergelijks)
Dit en niet alleen bij de radio, maar ook Spotify is het de laatste tijd raak. Gisteren werd, op een gegeven moment, de verkeerde informatie getoond tijdens het afspelen. De Sonos-app ging gewoon verder 'doortellen' (09:26 van 03:28 etc.) terwijl Spotify al drie nummers verder was.

Laatste tijd gaat het afspelen via Sonos niet zonder problemen. Is eigenlijk sinds de S2-app.

• Rallye
@ÜberWicked Waar denk je aan?

Hier is wat Sonos er zelf van zegt : “Kan Amp een set speakers van 6 ohm en een set speakers van 8 ohm versterken?
Nee, alle speakers moeten dezelfde impedantie hebben en parallel zijn aangesloten.”

https://www.sonos.com/nl-nl/shop/amp.html

@Cloud_VII De wifikaart van de Playbar wil wel eens stuk gaan. Ik zou een diagnose maken en eens bellen met Sonos.

[ Voor 17% gewijzigd door Rallye op 21-03-2021 13:37 ]

• Cloud_VII
Rallye schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:35:

Hier is wat Sonos er zelf van zegt : “Kan Amp een set speakers van 6 ohm en een set speakers van 8 ohm versterken?
Nee, alle speakers moeten dezelfde impedantie hebben en parallel zijn aangesloten.”

@Cloud_VII De wifikaart van de Playbar wil wel eens stuk gaan. Ik zou een diagnose maken en eens bellen met Sonos.
Die is inderdaad stuk. Ga morgen eens bellen. Denk dat bedraad aansluiten goedkoopste oplossing is. Wat ik dan niet snap is dat hoe de sub dan nu wel draadloos met de playbase kan verbinden. Bedraad werkt de playbase gelukkig nog.

• Rallye
Zou alleen het 2,4Ghz-deel stuk zijn? Dat lijkt me vreemd.

• Cloud_VII
Rallye schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:19:
Zou alleen het 2,4Ghz-deel stuk zijn? Dat lijkt me vreemd.
Vraag ik me ook af, ik zie nu de Playbase op een managed switch zit een grote hoeveelheid uitgaande data (upload). Dit is denk ik data wat naar de Sub wordt verzonden. Zal deze data dan naar mijn Boost worden verzonden en van mijn boost naar de Sub?

De Boost is in de network matrix verbonden met de rest van mijn speakers en sub. De Playbase heeft geen connectie in de matrix. Mogelijk wordt de verbinding op die manier in stand gehouden?

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:39
Rallye schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:35:

Ik zat bijvoorbeeld naar twee van deze te kijken: https://www.bax-shop.nl/p...watt-passieve-luidspreker

Zijn 8 ohm, kunnen wel heel wat meer wattage aan maar dat is wellicht voor de toekomst handig. Verder weet ik niet waar ik verder rekening mee moet houden.

• Rallye
Maar 8 Ohm kan dus wel voor twee speakers. Wat adviseert Bax?

@Cloud_VII Ik kan mij niet voorstellen dat de 5Ghz-signalen via de Boost naar de Sub worden verstuurd. Maar ik heb geen onderbouwing daarvoor. Toch eens bellen met Sonos/

[ Voor 59% gewijzigd door Rallye op 22-03-2021 12:50 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rallye schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:48:

@Cloud_VII Ik kan mij niet voorstellen dat de 5Ghz-signalen via de Boost naar de Sub worden verstuurd. Maar ik heb geen onderbouwing daarvoor. Toch eens bellen met Sonos/
5GHz loopt direct vanaf Arm/Beam/Playbar naar Sub/Rear's!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:16
De laatste tijd is google home vaak de verbinding kwijt met Homey.
Als ik b.v. zeg 'oke Google, boekenkast aan' dan zegt hij dan Homey offline is.
Als ik dat dan gelijk herhaal, dan doet hij het wel.

Ook in de homey app is deze 'gewoon' online.

Iemand meer met deze problemen?

• Cloud_VII
Rallye schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:48:

Gebeld met Sonos, mijn theorie klopt.
Ondanks dat hij 3,5 jaar oud is krijg ik gratis vervanging.
Super!

• Serena
Tip voor mensen met Apple.
Ik heb de app ‘Soro voor Sonos’ in gebruik voor het maken van shortcuts. Hiermee heb ik een soort scènes gemaakt voor mijn favo zenders.
Maakt een groep aan, zet het volume op de juiste sterkte en selecteert dan de zender.
Werkt echt feilloos. Ik roep alleen nog maar de naam van de zender naar Siri en alle speakers op de benedenverdieping worden gegroepeerd en beginnen te spelen.
Ideaal!!!

• Cloud_VII
Cloud_VII schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:00:
[...]

Gebeld met Sonos, mijn theorie klopt.
Ondanks dat hij 3,5 jaar oud is krijg ik gratis vervanging.
Super!
Die vervangende playbase heeft wel een heel anders design :*) O+ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRfSg0fHvZvxunaAWbuLXd_bBnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dCKg1mEOc7LT5SihmdO99amZ.jpg?f=fotoalbum_large

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:01
Vet! :D

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:01
Zijn er al reviews van de Sonos Roam te vinden?
Of heeft iemand hem al gehoord?

Vind er eigenlijk niks over buiten het launch event.

Of is er een bepaalde datum wanneer reviews naar buiten mogen?

• The Inquisitor
Cloud_VII schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:55:
[...]

[Afbeelding]
Zooo, dat is een prima regeling :)

• Piet Krediet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:43
frye schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:30:
Zijn er al reviews van de Sonos Roam te vinden?
Of heeft iemand hem al gehoord?

Vind er eigenlijk niks over buiten het launch event.

Of is er een bepaalde datum wanneer reviews naar buiten mogen?
Ik hoorde deze week in de podcast van ICulture, dat ze hem op het moment al aan het testen zijn. Reviews zullen binnenkort wel online verschijnen gok ik.

• _Bailey_
  • Niet online
Cloud_VII schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:55:
[...]

[Afbeelding]
damn! dat is nog eens een fijne vervanging en after sales van Sonos! _/-\o_

• Serena
Er lijken nieuwe Symfonisk speakers aan te komen. Sonos en Ikea hebben stories op Insta geplaatst.

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
Serena schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:11:
Er lijken nieuwe Symfonisk speakers aan te komen. Sonos en Ikea hebben stories op Insta geplaatst.
Ik kwam hem ook tegen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTxZLTew9jAQ_2nOiDL6iSNPwls=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/HoYc8MGaPdehFFDXluMME19x.gif?f=fotoalbum_large

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:58
De eerste Roam reviews zijn gedropt om 15:00 LT. Voor de liefhebbers oa.:

https://www.theverge.com/...h-speaker-review-features
https://9to5mac.com/2021/...-speaker-airplay-qi-more/

• DCNY
  • Registratie: November 2016
Iculture en Bright hebben hun review ook gepubliceerd.

• Serena
Vandaag een pre-order voor de Roam gedaan. Reviews zijn echt veelbelovend.
Ideaal voor badkamer en tuin!

• DePaul
Serena schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:10:
Tip voor mensen met Apple.
Ik heb de app ‘Soro voor Sonos’ in gebruik voor het maken van shortcuts. Hiermee heb ik een soort scènes gemaakt voor mijn favo zenders.
Maakt een groep aan, zet het volume op de juiste sterkte en selecteert dan de zender.
Werkt echt feilloos. Ik roep alleen nog maar de naam van de zender naar Siri en alle speakers op de benedenverdieping worden gegroepeerd en beginnen te spelen.
Ideaal!!!
Beetje late reactie maar ik heb 'm op jouw aangeven ook gekocht en in gebruik genomen. Werkt inderdaad prima :) Weer een leuk stukje integratiesoftware naast Lyd for Sonos :D

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• Serena
DePaul schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:26:
[...]

Beetje late reactie maar ik heb 'm op jouw aangeven ook gekocht en in gebruik genomen. Werkt inderdaad prima :) Weer een leuk stukje integratiesoftware naast Lyd for Sonos :D
Leuk om te horen!!!
Lyd gebruik ik ook. Staat in iedere watch face. Vind alleen de nieuwe look ietsje minder. Maar de broadcast functie in de app is zó leuk!!!

• DePaul
Ja, absoluut! Lyd vind ik nog handiger dan Soro voor Sonos eigenlijk, werkt echt flawless, en snel, heel snel. Maar hoe dan ook: mocht je nog meer handige stukjes software tegenkomen: laat 't weten :D

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

• Serena
Kan me niet voorstellen dat zoiets een succes wordt als ik eerlijk ben.
Alleen al bij het idee haak ik af…

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:04

..Christiaan..

..zwll..

IKEA verkoopt op dit moment al een boekenplank met ingebouwde speakers van Sonos.
Huh? De boekenplankspeaker ken ik wel.....maar die zet je er toch op?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Jeoh

Jeoh

blaat

..Christiaan.. schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:11:
[...]

Huh? De boekenplankspeaker ken ik wel.....maar die zet je er toch op?
Nee, je kan 'm ook letterlijk als plank gebruiken :D

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/symfonisk-wifi-boekenplankspeaker-zwart__0714503_pe730109_s5.jpg?f=g

edit: Je kan ook Symfonisk speakers op je Symfonisk speakers plaatsen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Jeoh op 08-04-2021 12:31 ]

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
Inmiddels reservering op mijn CC bij Sonos voor de Roam en op mijn account staat verzending bevestigd!
Dan komt hij veel eerder dan 20 april lijkt mij :)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben in afwachting van levering van een Sonos Arc. Ik heb wel al de beoogde rears, 2x IKEA Symfoniks, opgehangen. Is er een aangeraden instalatie volgorde (eerst Arc, dan rears of zo), of maakt dat allemaal niets uit?
Als het niet uitmaakt kan ik de Sonos app alvast installeren en daarin de Symfonics al koppelen.

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
tollo71 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:55:
Ik ben in afwachting van levering van een Sonos Arc. Ik heb wel al de beoogde rears, 2x IKEA Symfoniks, opgehangen. Is er een aangeraden instalatie volgorde (eerst Arc, dan rears of zo), of maakt dat allemaal niets uit?
Als het niet uitmaakt kan ik de Sonos app alvast installeren en daarin de Symfonics al koppelen.
Volgens mij moet je de rears koppelen aan de Arc. Maar je kan ze nu toch al gebruiken als je wil!?

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:50
Maakt niets uit. Ik had eerste een Play:1 in de woonkamer en een in de keuken los in gebruik. Vervolgens Beam gekocht en daarna de Play:1's daaraan gekoppeld. Gewoon vast gebruiken!

• BasV.
  • Registratie: September 2015
Maakt weinig uit, is heel makkelijk achteraf nog via de app te regelen.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:32
Ik was zeker in de markt voor deze roam (al is het maar omdat de Move zo'n €150 tot €200 te duur is), maar Ik zag vandaag het Bright filmpje, maar ik word niet erg enthousiast van het geluid, zeker niet als ik het verschil hoor met de goedkope JBL Flip (die ook nog eens op 1 speaker geplaatst wordt.

Al met al denk ik dat ik maar een IKEA boekenplank ga halen en af en toe een verlengsnoer uit leg naar de tuin. (Of gewoon de JBL Flip blijf gebruiken).

[ Voor 10% gewijzigd door Sahi_NL op 11-04-2021 22:54 ]

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
Sahi_NL schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:52:
[...]

Ik was zeker in de markt voor deze roam (al is het maar omdat de Move zo'n €150 tot €200 te duur is), maar Ik zag vandaag het Bright filmpje, maar ik word niet erg enthousiast van het geluid, zeker niet als ik het verschil hoor met de goedkope JBL Flip (die ook nog eens op 1 speaker geplaatst wordt.

Al met al denk ik dat ik maar een IKEA boekenplank ga halen en af en toe een verlengsnoer uit leg naar de tuin. (Of gewoon de JBL Flip blijf gebruiken).
Ik heb verder geen ervaring met deze speaker maar schiet je serieus een optie af op basis van geluid dat je hoort in een YouTube filmpje? 8)7 De microfoon gebruikt voor het opnemen, eventuele nabewerking en jouw eigen luidsprekers gebruikt tijdens het bekijken van dat filmpje hebben stuk voor stuk enorme invloed op hoe jij het ervaart wanneer je dat filmpje bekijkt...

Gewoon lekker bestellen, proberen, en als het echt niet bevalt stuur je het gewoon weer terug...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Als ik dat ding zo zie dan heb ik liever de JBL charge voor in de tuin. Dan maar geen wifi, wel veel beter geluid voor veel minder geld

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:04

..Christiaan..

..zwll..

@418O2 waarop baseer je dat?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:32
Robsta86 schreef op maandag 12 april 2021 @ 00:13:
[...]

Ik heb verder geen ervaring met deze speaker maar schiet je serieus een optie af op basis van geluid dat je hoort in een YouTube filmpje? 8)7 De microfoon gebruikt voor het opnemen, eventuele nabewerking en jouw eigen luidsprekers gebruikt tijdens het bekijken van dat filmpje hebben stuk voor stuk enorme invloed op hoe jij het ervaart wanneer je dat filmpje bekijkt...

Gewoon lekker bestellen, proberen, en als het echt niet bevalt stuur je het gewoon weer terug...
Ik weet hoe de JBL speaker in het filmpje in het echt klinkt. En als ik dan het verschil tussen die speaker en de Roam hoor in het filmpje, heb ik niet het vertrouwen om de Roam te bestellen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Modbreak:Enkele posts richting Trashcan verwezen. Zie de Topic Warning, dit is niet het topic om bestelstatussen te posten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Het formaat, daar durf ik wel uit af te lijden dat hij voor mij in elk geval niet 169 euro aan waarde vertegenwoordigt. Ik denk dat JBL en Sonos wel redelijk gelijk liggen qua geluidskwaliteit en volume in relatie tot inhoud van een speaker. En mijn charge is 3x zo groot

Ik zou dan eerder nog een one halen, want ik zou hem dan in de tuin gebruiken waar ik stroom heb.

Nogmaals, voor mijn situatie.

• The Inquisitor
Mjah, wellicht. Ik weet inderdaad niet of je Charge-level audio kan verwachten van een apparaat ter grootte van de goedkopere JBL Flip. Maar de Roam schijnt zichzelf te auto-tunen, wat weer kan bijdragen aan de kwaliteit van de audio, maar dan ga je denk ik niet het maximale volume en de punch behalen als met een grotere speaker.

Maar goed, ben benieuwd. Ik heb hem nog niet besteld, ik heb ook een JBL, dus ik twijfel nog

• Boinkie
  • Laatst online: 19:50
Waarom heeft Sonos geen speaker in de Three vorm meer? De Five vind ik te groot en de Three is geen Gen 2 waardoor die app blijft mekkeren. Dat wil ik niet :-(

• Jeoh

Jeoh

blaat

Boinkie schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:41:
Waarom heeft Sonos geen speaker in de Three vorm meer? De Five vind ik te groot en de Three is geen Gen 2 waardoor die app blijft mekkeren. Dat wil ik niet :-(
Volgens mij is de Move het equivalent van de Play:3 tegenwoordig.

• DennusB
  • Niet online
Jeoh schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:57:
[...]

Volgens mij is de Move het equivalent van de Play:3 tegenwoordig.
Jep, hier een Move staan, erg fijn ding en klinkt nog een stukje beter als een Play:3!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
ik heb de Sonos Roam in ieder geval wel besteld! Wordt mijn eerste Sonos product en tevens ook mijn eerste draadloze speaker, dus ben erg benieuwd!

Heb best veel reviews over de Roam gelezen de afgelopen dagen en die zijn allemaal positief tot zeer positief.

Edit: ik ga 'm gebruiken voor in de slaapkamer, badkamer en tuin en misschien ook wel voor in de woonkamer als die echt goed is.

[ Voor 20% gewijzigd door Terpstars op 13-04-2021 11:25 ]

• The Inquisitor
Dat zal niet lang duren... ;)

• _Bailey_
  • Niet online
voor mensen met MagSafe oplader(s) thuis; deze kan ook de Roam opladen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvT8IWSszPa_g__SVh3SLjxvy78=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/trZjDxvUYTIm9rxXYjuCQutp.jpg?f=fotoalbum_large

• knny
Mijn Roam is onderweg met DHL :)
Ik ben benieuwd naar het apparaat. Overal goede reviews

[ Voor 47% gewijzigd door knny op 16-04-2021 09:19 ]

• hemiparo
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbxiH7XPG5fG2sb4Sf2pEArjxZU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VySvfacUkUClu1J7GnpQMpj3.png?f=fotoalbum_large
Zouden de vervelende meldingen over S2 nu eindelijk stoppen?

• Rallye
Als je de test doet waarschijnlijk wel.

• hemiparo
  • Niet online
Rallye schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:26:
Als je de test doet waarschijnlijk wel.
Ik kan geen test doen... kreeg alleen deze melding in de app en bij een volgende stap kon ik aangeven dat ik S1 gebruikte.

• _Bailey_
  • Niet online
Zie de Topic Warning.

[ Voor 83% gewijzigd door FeaR op 18-04-2021 18:48 ]

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15
Hier ervaring van een Sub icm 2 keer play5? Voegt de sub veel toe?

• bubbelbart
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-12-2025
GoEV6 schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:47:
Hier ervaring van een Sub icm 2 keer play5? Voegt de sub veel toe?
Hier staan twee Fives icm met een Sub gen 3. De sub voegt naar mijn mening zeker wat toe, de bas is dieper en geeft hiermee overall een voller geluid.

• nill0r
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-11-2025
Sinds afgelopen vrijdag de eigenaar van de sonos arc,

Nu valt me op dat als ik dead center zit. De stemmen meer van links komen IPV het midden.
Zijn er meer die dit ervaren ( of ben ik zo gevoelig)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvX5sA1JEDpg19q3REplWei68ik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJOKjqaOoiD3lhXhj1IPBvcC.jpg?f=fotoalbum_large

Zie dus dat de tweeter niet precies in het midden zit.

[ Voor 56% gewijzigd door nill0r op 18-04-2021 22:47 . Reden: Foto toegevoegd ]

• Jeoh

Jeoh

blaat

nill0r schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:37:
Sinds afgelopen vrijdag de eigenaar van de sonos arc,

Nu valt me op dat als ik dead center zit. De stemmen meer van links komen IPV het midden.
Zijn er meer die dit ervaren
Heb je Trueplay al gebruikt?

• nill0r
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-11-2025
Jeoh schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:42:
[...]

Heb je Trueplay al gebruikt?
Ja al gebruikt, heb net mijn post geëdit.

De tweeter zit links van het midden. Zal trueplay opnieuw tunen, en meer rechts zitten

[ Voor 10% gewijzigd door nill0r op 18-04-2021 22:54 ]

• knny
Hier is de Roam binnen.

Moet zeggen dat het geluid mij niet tegenvalt voor zo'n kleine speaker. Tuurlijk als je het vergelijkt met de One en de Move, maargoed die zijn zijn minder draagbaar en niet waterdicht :)

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
Hier ook de Roam binnen vandaag. Geluid is wel OK voor zo'n formaat speaker, maar had wat 'scherper' geluid verwacht, hij is een beetje bonkig. In de EQ de Treble wat verhogen scheelt wel iets.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
Hoe verhoud de Roam zich tov de JBL Charge?

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Goedemorgen,

Afgelopen weekend ben ik verhuisd en nu kwam ik er gisteravond achter dat 1 van de grijze "spikes" van de standaard van een Play1 is afgebroken. De 4 rubberen grijze "spikes" zitten er nog wel in maar van 1 is het puntje zeg maar eraf waardoor de standaard niet meer stabiel staat. Weet iemand of die ergens los te koop zijn?

• _Bailey_
  • Niet online
-Muncky- schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:35:
Hier ook de Roam binnen vandaag. Geluid is wel OK voor zo'n formaat speaker, maar had wat 'scherper' geluid verwacht, hij is een beetje bonkig. In de EQ de Treble wat verhogen scheelt wel iets.
heb ook de treble een tikkie gegeven. Ben over het algemeen zeer tevreden met t geluid wat uit zo'n klein (portable) speakertje komt de.
1 Roam ga ik gebruiken voor op m'n sloep. Benieuwd hoe die klinkt op open water.

Verder; de Roam kan fungeren als bluetooth port naar de rest van je Sonos speakers.

bron: https://old.reddit.com/r/...roam_is_a_bluetooth_port/

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 20-04-2021 11:19 ]

• The Inquisitor
_Bailey_ schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:18:
[...]

Verder; de Roam kan fungeren als bluetooth port naar de rest van je Sonos speakers.
Nice, ideaal voor de mensen die bluetooth of AUX miste (alhoewel het niet alle toepassingen vervangt voor mensen die aux wilde, maar wel een deel). Opzich zie ik zelf weinig nut in, alles wat niet via de Sonos app gaat kan via AirPlay, maar wellicht komt het ooit van pas.

Edit: het is wel eindelijk een manier om je pc zonder veel latency aan de Sonos te verbinden 8)

[ Voor 9% gewijzigd door The Inquisitor op 20-04-2021 11:54 ]

• kikashi
  • Registratie: Juli 2013
-Muncky- schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:35:
Kijk eens in de app of loudness opstaat. Loudness afzetten + trueplay gebruiken was bij mijn (niet-Roam) apparaten een hele verbetering.

• Sjiefke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb zojuist een Roam besteld (kon toch niet meer wachten op reviews hier :) ). Helaas is de Docking niet (meer) verkrijgbaar (in het zwart).

Polestar 2, SRSM, Void, Pilot, Plus

• Serena
Ook hier vandaag de Roam ontvangen. Ik sta echt versteld van de hoeveelheid geluid die uit zo’n klein ding komt.
Hier ga ik heel veel plezier van hebben!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:08

BeaM-R

Powerrrrr

Dacht vandaag ook mijn Roam op te halen. Bleek het alleen de oplader te zijn :-(
De Roam is nog onderweg (deellevering)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2KriPKYL7r585Orudtj96pEV9s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aJdGIVhOAhCyc2i3OncamkKS.jpg?f=user_large

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb vandaag mijn Roam ontvangen.
Maar soms gaat die opeens aan?
Dit is mijn 1e sonos product, maar weet iemand waar dit aan kan liggen?

• Maurice_1984
  • Registratie: Juli 2018
Vanavond de Sonos Roam ontvangen. Het geluid valt mij gezien het formaat echt niet tegen. Ik gebruik ook een stereo paar Play 1 op de slaapkamer en het Ikea model van 99 euro in de keuken. Eigenlijk allemaal ondersteunende apparaten om een ruimte zonder veel gedoe van muziek te kunnen voorzien. Ik denk hiermee een ideale aanvulling op het bestaande systeem te hebben. Voor in de zomer buiten, in de badkamer of een klusje elders in huis. En daar waar kan te koppelen met het bestaande systeem. In mijn geval de keuken samen met de Roam laten spelen. Ik denk dat de Sonos Roam voor vele gebruikers een aanwinst kan zijn om een ruimte op een eenvoudige manier van muziek te kunnen voorzien. De prijs in ieder geval een stuk vriendelijker dan de move.

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08-2025
Ik ontdek zojuist dat ik de Tidal app op mijn LG B8 tv kan installeren en dan atmos muziek kan streamen naar mijn arc.
Ik moet zeggen dat ze inmiddels een aardige collectie hebben aan nummers.
Best leuk om eens te proberen als je nog een maandje gratis als mogelijkheid hebt.

• DennusB
  • Niet online
rsint schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:32:
Ik ontdek zojuist dat ik de Tidal app op mijn LG B8 tv kan installeren en dan atmos muziek kan streamen naar mijn arc.
Ik moet zeggen dat ze inmiddels een aardige collectie hebben aan nummers.
Best leuk om eens te proberen als je nog een maandje gratis als mogelijkheid hebt.
Er is ook gewoon Tidal integratie in de Sonos app! :)

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08-2025
DennusB schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:34:
[...]

Er is ook gewoon Tidal integratie in de Sonos app! :)
klopt, maar dan krijg je dus geen atmos muziek op je arc.
Heel bijzonder.

• DennusB
  • Niet online
rsint schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:35:
[...]

klopt, maar dan krijg je dus geen atmos muziek op je arc.
Heel bijzonder.
Ik ga het eens proberen straks, thanks voor de tip!

• Sjiefke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11-2024
BeaM-R schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:20:
Dacht vandaag ook mijn Roam op te halen. Bleek het alleen de oplader te zijn :-(
De Roam is nog onderweg (deellevering)

[Afbeelding]
Het aparte is, dat de Wireless Charger overal uitverkocht is en de speaker op veel plekken op voorraad is. Heb je jouw speaker ondertussen ontvangen?

Polestar 2, SRSM, Void, Pilot, Plus

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Modbreak:Enkele posts verwijderd. Zoals in de Topic Warning staat is dit niet een levertijden topic.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Terpstars
Ik heb de Roam ondertussen twee dagen in bezit. Zoals eerder al verteld mijn eerste Sonos apparaat. Heel gaaf en strak ding! En indrukwekkend geluid uit zo'n relatief kleine speaker.

Nu heb ik twee vragen:

1. Je kan 'm staand of liggend plaatsen. Wat heeft jullie voorkeur en waarom?
(maakt dat voor de kwaliteit van de muziek nog uit).

2. Misschien een gekke vraag maar waarom lees ik hier dat veel mensen de draadloze oplader erbij bestellen?

Is best een duur ding en je hebt er al een oplaadkabel bij. Is dat puur voor het gemak als je 'm op 1 vaste plek hebt staan?

• DennusB
  • Niet online
Terpstars schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:03:
Ik heb de Roam ondertussen twee dagen in bezit. Zoals eerder al verteld mijn eerste Sonos apparaat. Heel gaaf en strak ding! En indrukwekkend geluid uit zo'n relatief kleine speaker.

Nu heb ik twee vragen:

1. Je kan 'm staand of liggend plaatsen. Wat heeft jullie voorkeur en waarom?
(maakt dat voor de kwaliteit van de muziek nog uit).

2. Misschien een gekke vraag maar waarom lees ik hier dat veel mensen de draadloze oplader erbij bestellen?

Is best een duur ding en je hebt er al een oplaadkabel bij. Is dat puur voor het gemak als je 'm op 1 vaste plek hebt staan?
Over vraag 2, ik heb niet de Roam maar wel de Move, die staat ook op een "draadloze" dock. Is gewoon handig, als je dan de tuin in loopt trek je hem er gewoon af zonder met kabeltjes te moeten kutten :)

• Terpstars
DennusB schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:07:
[...]

Over vraag 2, ik heb niet de Roam maar wel de Move, die staat ook op een "draadloze" dock. Is gewoon handig, als je dan de tuin in loopt trek je hem er gewoon af zonder met kabeltjes te moeten kutten :)
Eigenlijk wel een goed punt, haha. Nu ik er zo over nadenk doe ik dat ook met m'n Nintendo Switch die altijd in een dock staat.

• The Inquisitor
Ik denk dat ik mijn collectie ook ga uitbreiden met een Roam, gewoon omdat het leuk is. In dat geval koop ik er, net zoals DennusB aangeeft, er meteen een oplader bij. Het kost relatief veel geld, maar je bent wel meteen klaar. Op het internet lees ik dat niet alle QI laders even lekker werken door de rubberen ring, en als je hem op één plek in huis wilt laten staan zien alle andere chargers er waarschijnlijk lelijk uit.

Over vraag 1, ik heb hem zelf niet, maar van wat ik heb gelezen werkt horizontaal goed omdat de tweeter dan in een klein hoek precies naar je oor blaast. Maar dat is dus afhankelijk waar je hem neer zet.

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:01
Ook vandaag de Roam ontvangen...
Best knap welk geluid er komt uit zo'n speaker!

Ik heb niet de officiële draadloze lader maar mijn 2 draadloze opladers (wekkerradio + xiaomi charging pad) werken niet met de Roam. Laad eventjes enkele seconde op en dan gaat het lampje uit. In de app staat hij wel dat hij aan het laden is maar na een uur nog steeds zelfde percentage.

Wat was nu het beste voor de batterij van een Roam?
Chargen vanaf dat hij onder 20% gaat?

Volledig opladen tot 100% of hem eerder tussen 20 en 80% houden?

Volgens officiele reactie op het sonos forum zou het niets uitmaken als hij tot 100% opgeladen wordt en ingestoken blijft.
Pagina: 1 ... 122 ... 202 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.