Helaas heeft de Beam geen ingebouwde DTS of Atmos decoders, wat je nodig hebt is een bluray speler die dit on the fly decodeert. Vooral de laatste modellen samsung spelers zijn hier erg goed in, helaas is samsung gestopt met de verkoop maar op marktplaats zijn ze makkelijk te vinden. Een wat duurder alternatief vind je hier: https://hdfury.com/product/4k-arcana-18gbps/BierKoning schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:52:
Sinds gistermiddag in het bezit van een Sonos Beam. Doel was een verbetering qua geluid in series en muziek. Dit laatste ging nu nog via de Google nest, welke ik heb gekoppeld met Philips Hue. Ben verre van een audiofiel, heb geen heftige verwachtingen, wil gewoon dat het allemaal netjes doet.
Nou van dit laatste ben ik al terug gekomen, ik word er echt helemaal gek van om het netjes aan de praat te krijgen.
De setup:
Tv: Samsung ue48h6240 (zou op papier Dolby digital/ dts en HDMI ARC moeten supporter)
Verbonden met
- KPN decoder (via HDMI)
- Samsung blu Ray (via HDMI)
- Sonos Beam (eerst verbonden via HDMI ARC, nu via optische kabel/ HDMI verloop)
Probleem:
Ik krijg met geen mogelijkheid de tv setting op 'dolby'. Dolby is grijs in het menu, alleen PCM en Dolby Neo 2:5 is mogelijk.
Wat ik heb gedaan:
- Kpn decoder op geluidsbron 'dolby' gezet. Zodoende kreeg ik bij sommige zenders wél geluid. Dus gekeken in Sonos app: audio in: PCM 2.0. Settings in tv niet te wijzigen
- Een antieke Blu Ray (finding Nemo, van voor het bouwjaar van de tv.. Je weet het niet) en een recente (infinity war). Ik hoor (prima) geluid, maar de bron blijft 'pcm stereo' in Sonos. Tv opties niet te wijzigen.
- me suf gezocht op internet. Daaruit geleerd dat het type Samsung 'h' problemen heeft met HDMI passthrough' via ARC. Daarom optical geprobeerd.
Dit dus geprobeerd voor zowel HDMI ARC als optical. Zie ik nou iets onwijs over het hoofd? Ik las (oa via een review op Tweakers) dat wanneer Dolby geluidsinput mogelijk is dit een enorme verbetering is tov PCM.
Het testen via blu-ray was slechts om te kijken of de optie 'dolby digital' zou verschijnen.
Maar dit herinnert me aan de extra optie die ik heb geprobeerd.
- via Netflix de serie 'star trek Discovery' gestart. Bij geluid stond 'english 5.1' automatisch aangevinkt. Maar zowel de tv als de audio input op de Sonos bleef op 'pcm 2.0 stereo'.
Maar dit herinnert me aan de extra optie die ik heb geprobeerd.
- via Netflix de serie 'star trek Discovery' gestart. Bij geluid stond 'english 5.1' automatisch aangevinkt. Maar zowel de tv als de audio input op de Sonos bleef op 'pcm 2.0 stereo'.
Ik stem voor alcohol als 5e voedselgroep
Heb je Netflix vanaf de Samsung gedaan of via de KPN decoder? Ik zou het eens vanaf de TV proberen, want dan is er sprake van één geluidsbron zonder noodzaak van pass-through of iets dergelijks. Misschien is er dan nog wel steeds sprake van pass-through, maar ik probeer een suggestie te geven om dingen uit te kunnen sluiten.
Onze Beam werkt wel in de combinatie KPN decoder -> TV -> Sonos Beam via Dolby. Hier is de TV wel een Sony uit 2017 en geen Samsung.
De Sonos is hier via HDMI ARC gekoppeld aan de TV.
Onze Beam werkt wel in de combinatie KPN decoder -> TV -> Sonos Beam via Dolby. Hier is de TV wel een Sony uit 2017 en geen Samsung.
[ Voor 22% gewijzigd door MichelKlok op 20-02-2021 11:44 ]
Parkeren is een vak, geen twee vakken.
Verrek! Nu kon ik bij de tv instellingen 'dolby digital' aanvinken en staat Sonos op Dolby Digital 2.0! Bedankt voor de goede tip!MichelKlok schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:36:
Heb je Netflix vanaf de Samsung gedaan of via de KPN decoder? Ik zou het eens vanaf de TV proberen, want dan is er sprake van één geluidsbron zonder noodzaak van pass-through of iets dergelijks. Misschien is er dan nog wel steeds sprake van pass-through, maar ik probeer een suggestie te geven om dingen uit te kunnen sluiten.
Oke maar wat betekent dat nu dan? Dat alle content via mijn KPN decoder (waar ik 99.9% van alle content via kijk) alleen stereo geluid kan afspelen? Of dat ik een instelling verkeerd heb?
Ik ben een technisch leek, maar m'n tv kan schijnbaar met Dolby omgaan, de Beam snapt het ook. De verbinding tussen die 2 is dus nu oke. Alleen wanneer het via een 'derde partij' loopt gaat het mis. Dus dan kan het verbinding tussen tv en derde partij zijn, of het zenden van de derde partij (bij bv Netflix via de KPN decoder).
Weer een stapje verder in ieder geval!
Op de KPN decoder heb ik onder Geluid -> HDMI -> Geluidsprioriteit op Dolby staan. Dat is de enige instelling die ik destijds heb veranderd en daarmee heb ik zowel bij Netflix als de reguliere TV de melding Dolby Digital staan. Die melding geeft mijn TV en komt niet van de KPN decoder.
Mogelijk dat je in de TV ergens nog een instelling moet wijzigen. In mijn Sony TV zie ik verder geen andere aanpassingen.
Edit 1: wat gebeurt er als je nu een Blueray afspeelt?
Edit 2: probeer eens een andere HDMI kabel tussen de KPN decoder en de TV of tussen de Blueray speler en de TV. De kabel tussen de TV en Beam is goed, dat is zojuist bewezen.
Op de KPN decoder heb ik onder Geluid -> HDMI -> Geluidsprioriteit op Dolby staan. Dat is de enige instelling die ik destijds heb veranderd en daarmee heb ik zowel bij Netflix als de reguliere TV de melding Dolby Digital staan. Die melding geeft mijn TV en komt niet van de KPN decoder.
Mogelijk dat je in de TV ergens nog een instelling moet wijzigen. In mijn Sony TV zie ik verder geen andere aanpassingen.
Edit 1: wat gebeurt er als je nu een Blueray afspeelt?
Edit 2: probeer eens een andere HDMI kabel tussen de KPN decoder en de TV of tussen de Blueray speler en de TV. De kabel tussen de TV en Beam is goed, dat is zojuist bewezen.
[ Voor 35% gewijzigd door MichelKlok op 20-02-2021 12:45 ]
Hè shit, ik had m'n hoop gezet op een andere HDMI kabel tussen KPN en tv. Maar dat hielp niks.
Gekeken naar dezelfde serie op Netflix. Alleen dan via KPN. Alleen PCM.
Gekeken naar dezelfde serie op Netflix. Alleen dan via KPN. Alleen PCM.
Zou je eens kunnen kijken of je op je TV ergens kunt zien of hij vanuit de KPN decoder of de Bluray speler het Dolby signaal ziet?
Bij mijn Sony TV wordt dat telkens kort bovenin beeld getoond als ik van zender of bron wissel, maar ik ken het gedrag van een Samsung op dat punt niet. Mijn TV laat dan “Dolby Digital” zien.
Bij mijn Sony TV wordt dat telkens kort bovenin beeld getoond als ik van zender of bron wissel, maar ik ken het gedrag van een Samsung op dat punt niet. Mijn TV laat dan “Dolby Digital” zien.
Ik denk dat je je wel wat extra moeilijkheden op de hals haalt door via optisch te werken. Zowel qua bediening (geen CEC meer) als qua omzetting van het geluid (HDMI van KPN naar optisch) in je TV.
Als je alleen een Beam hebt lijkt me Dolby Digital ook minder belangrijk. Hoor je eigenlijk zelf verschil tussen PCM en Dolby? Anders wel vervelend dat je TV zo beperkt is. Wel herkenbaar: met mijn oude UE46D8000 had ik met de PS4 wat kunstgrepen nodig om surround te krijgen. Met min nieuwe QE65Q90 is dat niet zo. Sonos heeft zich erg afhankelijk gemaakt van TV-fabrikanten door maar één HDMI in de Beam te zetten.
Dat de Beam “niet geschikt” zou zijn voor blu ray vind ik onzin. - zeker als je enkel de Beam (dus geen surround) hebt is het ontbreken van DTS geen probleem.
Als je alleen een Beam hebt lijkt me Dolby Digital ook minder belangrijk. Hoor je eigenlijk zelf verschil tussen PCM en Dolby? Anders wel vervelend dat je TV zo beperkt is. Wel herkenbaar: met mijn oude UE46D8000 had ik met de PS4 wat kunstgrepen nodig om surround te krijgen. Met min nieuwe QE65Q90 is dat niet zo. Sonos heeft zich erg afhankelijk gemaakt van TV-fabrikanten door maar één HDMI in de Beam te zetten.
Dat de Beam “niet geschikt” zou zijn voor blu ray vind ik onzin. - zeker als je enkel de Beam (dus geen surround) hebt is het ontbreken van DTS geen probleem.
Zie ik iets over het hoofd, of ondersteunt Sonos enkel SMBv1 om muziek van een NAS te spelen? Het is 2021, SMBv1 is al sinds 2014 deprecated omdat het niet veilig is. <diepe zucht>
Als ik de berichten in de Sonos community zie, is er idd alleen support van v1 en geen officiële mededeling van Sonos of, en zo ja wanneer v2 of v3 ondersteund wordt.kikashi schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:46:
Zie ik iets over het hoofd, of ondersteunt Sonos enkel SMBv1 om muziek van een NAS te spelen? Het is 2021, SMBv1 is al sinds 2014 deprecated omdat het niet veilig is. <diepe zucht>
Klopt. Heeft met de Linux kernel te maken. Ik had ook gehoopt dat S2 dit (en de 64k limit) op zou lossen. Helaas (nog) niet.....
Dus eerst maar Plex.
Dus eerst maar Plex.
[ Voor 8% gewijzigd door Rallye op 21-02-2021 16:47 ]
Dat kun je hier checken: https://status.sonos.com/
En toch, ondanks het feit dat de service werkt volgens Sonos, blijft Spotify zich vreemd gedragen bij het afspelen via Sonos.Rallye schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:45:
Dat kun je hier checken: https://status.sonos.com/
Vanochtend regelmatig last gehad van nummers die werden geskipped, omdat ze 'verkeerd gecodeerd' waren of nummers die wel afgespeeld worden, maar abrupt gestopt worden.
De native-app van Spotify doet het prima.
Ik heb dit wel als ik spotify afspeel op mijn Sonos AMP.Yonix schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:23:
[...]
En toch, ondanks het feit dat de service werkt volgens Sonos, blijft Spotify zich vreemd gedragen bij het afspelen via Sonos.
Vanochtend regelmatig last gehad van nummers die werden geskipped, omdat ze 'verkeerd gecodeerd' waren of nummers die wel afgespeeld worden, maar abrupt gestopt worden.
De native-app van Spotify doet het prima.
Mijn Beam speelt netjes door maar de AMP stopt met spelen en gaat daarna weer verder.
Als ik Tune-in radio gebruik heb ik dit dan weer niet.
Dus er zit iets toch niet lekker met de spotify connectie lijkt het.
Klopt herkenbaar probleem.
Ik merk dat als een speakergroep een tijdje (enkele dagen) geen spotify connectie heeft gehad hij niet meer vanuit de Spotify app benaderbaar is. Speakers van de stroom halen en weer inschakelen lost het voor mij op.
Ik heb 2 groepen, woonkamer en zolder waarbij dit bij de zoldergroep voorkomt deze bestaat uit een Symfonisk stereo paar via WifFi aangesloten. Woonkamer heeft geen problemen, maar dat is een 5.1 opstelling met bar, sub en 2x one. Hierbij is de bar bedraad aangesloten.
Mogelijk is het ook een probleem in de WiFi aangezien ze erg slecht met Mesh netwerk lijken om te gaan (ondanks dat beide AP's bedraad zijn aangesloten)
Ik merk dat als een speakergroep een tijdje (enkele dagen) geen spotify connectie heeft gehad hij niet meer vanuit de Spotify app benaderbaar is. Speakers van de stroom halen en weer inschakelen lost het voor mij op.
Ik heb 2 groepen, woonkamer en zolder waarbij dit bij de zoldergroep voorkomt deze bestaat uit een Symfonisk stereo paar via WifFi aangesloten. Woonkamer heeft geen problemen, maar dat is een 5.1 opstelling met bar, sub en 2x one. Hierbij is de bar bedraad aangesloten.
Mogelijk is het ook een probleem in de WiFi aangezien ze erg slecht met Mesh netwerk lijken om te gaan (ondanks dat beide AP's bedraad zijn aangesloten)
Op de Sonos site staat nu een banner met: Groot nieuws | Er komt iets kleins en fijns aan. Komt er dan toch een nieuwe speaker van Sonos?!
Grote kans dat jouw probleem wordt veroorzaakt door de grote afstand tussen de Symfonisks op zolder en de opstelling in de woonkamer. Zodra je namelijk één Sonos apparaat (in jouw geval de Beam) aan de kabel hangt, gaat het Sonos systeem zijn eigen SonosNet opzetten. Daarbij gaan de speakers zich onderling met elkaar verbinden en maken ze geen gebruik van je AP's.sweetdude schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:37:
Klopt herkenbaar probleem.
Ik denk dat je het terug ziet in de network matrix.
Surf in je browser naar "IP-adres-Sonos":1400/support/review (en kies network matrix)
Dan vermoed ik dat de verbinding naar de speakers op zolder in het oranje of zelfs rood wordt weergegeven.
Sinds gisteren trotse eigenaar van een Beam, maar nog wel even aan het klooien met hoe alle settings nu overal moeten staan. Ik heb hem via HDMI (e)ARC verbonden met mijn LG CX tv. Waar mijn vraag concreet op neer komt: ga ik bepaalde geluiden missen als ik Dolby Digital 5.1 geluid laat afspelen op enkel een beam (die maar 3 kanalen heeft)? Of ‘converteert’ de beam dit automatisch correct waardoor ik alsnog alles goed hoor? En hoe moet ik dan mijn PS5 geluid instellen? Als ik bitstream gebruik is het geluid harder (niet per se beter volgens mij, maar scheelt weer volume bijstellen), maar is er wel merkbare delay. Is dat op te lossen of kan ik enkel PCM (=stereo?) gebruiken op mijn PS5? Dit laatste is inmiddels opgelost door geluid uitvoer op de tv op ‘passthrough’ te zetten
Edit: uiteindelijk wil ik uitbreiden naar een surround opstelling met 2 One’s, maar dat komt later. Ik vond dit leuk om alvast mee te beginnen. Maar mogelijk ligt daarin ook een deel van de oplossing?
Edit: uiteindelijk wil ik uitbreiden naar een surround opstelling met 2 One’s, maar dat komt later. Ik vond dit leuk om alvast mee te beginnen. Maar mogelijk ligt daarin ook een deel van de oplossing?
[ Voor 17% gewijzigd door Lynox op 28-02-2021 20:41 ]
Als je 5.1 voert aan een Beam zonder Sub of achterspeakers, wordt dit gedownmixed naar de 3.0 beschikbare speakers in de Beam zelf. De rear en LFE kanalen worden niet zomaar "gedropped".
Ben benieuwd! Hoop op een Move mini, zoals de geruchten. Maar hoop dan wel op een prijs van €150-€200,- ipv €300,-.. We gaan t zien!SLice88 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:33:
Op de Sonos site staat nu een banner met: Groot nieuws | Er komt iets kleins en fijns aan. Komt er dan toch een nieuwe speaker van Sonos?!
Zo, over twee weken komt mijn Arc binnen. Ik weet nog niet of ik dan mijn twee One's nog steeds als Surround ga instellen of alleen de Arc ga gebruiken.
De Beam komt bij de PlayStation, ook mooi geluidje daar. Blij mee!
De Beam komt bij de PlayStation, ook mooi geluidje daar. Blij mee!
Als je veel muziek gaat luisteren zou ik alleen de Arc gebruiken, maar voor films en series vind ik de koppeling wel erg prettig met surround. Ligt er natuurlijk ook aan waar je je One's hebt staan..KaiseRRuby schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:18:
Ik weet nog niet of ik dan mijn twee One's nog steeds als Surround ga instellen of alleen de Arc ga gebruiken.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Waarom?..Christiaan.. schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:32:
[...]
Als je veel muziek gaat luisteren zou ik alleen de Arc gebruiken, maar voor films en series vind ik de koppeling wel erg prettig met surround. Ligt er natuurlijk ook aan waar je je One's hebt staan..
Ook muziek klinkt heerlijk met de toevoegingen van de One's erbij, en als je het 'te veel' vindt kun je ofwel kiezen om de surround op sfeervol te zetten ipv volledig, ofwel je past het volume van de One's in verhouding tot de ARC aan als muziek speelt.
Wat een rare opmerking... Ik vind het juist top dat de Ones meedoen. Ik heb muziek op 'volledig' staan waardoor het veel ruimtelijker klinkt en ik dus het volume ietsje zachter kan zetten omdat van alle kanten geluid komt...Christiaan.. schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:32:
[...]
Als je veel muziek gaat luisteren zou ik alleen de Arc gebruiken, maar voor films en series vind ik de koppeling wel erg prettig met surround. Ligt er natuurlijk ook aan waar je je One's hebt staan..
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ik denk dat je 'muziek' moet onderverdelen in 'casual luisteren' en 'serieus luisteren'.
Muziek is opgenomen in stereo en speel je voor serieus luisteren ook af in stereo terwijl je zelf op de goede luisterafstand in het midden tussen de speakers zit. Voor casual luisteren is het natuurlijk prima om alle speakers mee te laten spelen voor een betere verdeling.
Voor zover je trouwens van serieus luisteren kunt spreken bij een soundbar want dat is toch behelpen met muziek. Ik vind het vooral heel jammer dat je twee One's niet tegelijk als rears en als stereo paar kunt gebruiken. Dan moet je telkens je hele set opnieuw instellen en inregelen.
Muziek is opgenomen in stereo en speel je voor serieus luisteren ook af in stereo terwijl je zelf op de goede luisterafstand in het midden tussen de speakers zit. Voor casual luisteren is het natuurlijk prima om alle speakers mee te laten spelen voor een betere verdeling.
Voor zover je trouwens van serieus luisteren kunt spreken bij een soundbar want dat is toch behelpen met muziek. Ik vind het vooral heel jammer dat je twee One's niet tegelijk als rears en als stereo paar kunt gebruiken. Dan moet je telkens je hele set opnieuw instellen en inregelen.
[ Voor 15% gewijzigd door DJT op 02-03-2021 15:33 ]
Nou, vraag waar ik niet uit kom.
Wij hebben:
Woonkamer:
1 Arc
2 Surround Sonos One
Studeerkamer
1 Beam
1 Playstation
1 Macbook
1 Chromebook
1 Monitor - benq ew3270u
Daar moet eigenlijk een soort hubje komen. Dus ik heb nu vrij eenvoudig, beam via optical connect met de Playstation. Als ik dan met de Macbook wil streamen gebruik ik gewoon Airplay.
Mooiste zou zijn natuurlijk om de Beam aan te sluiten op het scherm zodat via de USB-C aansluiting het geluid gewoon doorgegeven wordt. Maar ja, het scherm heeft geen optische aansluiting.
Is zoiets met de Chromebook ook nodig? Kan ik daar een appje op installeren oid die alles overpakt?
Wij hebben:
Woonkamer:
1 Arc
2 Surround Sonos One
Studeerkamer
1 Beam
1 Playstation
1 Macbook
1 Chromebook
1 Monitor - benq ew3270u
Daar moet eigenlijk een soort hubje komen. Dus ik heb nu vrij eenvoudig, beam via optical connect met de Playstation. Als ik dan met de Macbook wil streamen gebruik ik gewoon Airplay.
Mooiste zou zijn natuurlijk om de Beam aan te sluiten op het scherm zodat via de USB-C aansluiting het geluid gewoon doorgegeven wordt. Maar ja, het scherm heeft geen optische aansluiting.
Is zoiets met de Chromebook ook nodig? Kan ik daar een appje op installeren oid die alles overpakt?
Kan en mag je natuurlijk vinden, maar ik vind het niet mooi dat het geluid dat in stereo uit m'n soundbar komt net zo hard naast mijn oren komt als ik op de bank zit. Tijdens een film vind ik dit wel mooi omdat het surround is; geluid dat in de film van achteren komt, hoor je ook achter je. Maar het blijft smaak. Jammer dat jij het een rare opmerking vind.
@DJT
Ik had ook 't liefst nog 2 One's naast de Arc willen hebben; puur als stereo paar voor muziek te luisteren. Als ik de radio aanheb hoef ik dit niet achter mij te horen, maar 't is duur genoeg zo
[ Voor 21% gewijzigd door ..Christiaan.. op 04-03-2021 07:30 ]
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
:strip_exif()/f/image/YQIb6BkN8MQWB1B527ioD68R.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is het nieuwste product van Sonos, de Roam het is een bluetooth speaker. Dit zijn de afmetingen; 16,5 x 6 x 6 cm.
Batterij gaat 10u mee op een volle batterij, je kan hem opladen met meegeleverde usb-kabel of je kunt de dock aanschaffen.
De Roam is waterbestendig dus kan prima in de badkamer of in het zwembad.
Weet nog niet of ik hier enthousiast over ben. Had idd op een iets kleinere Move gehoopt voor de achtertuin. Maar dit is me weer iets TE ‘in je tas gooi-achtig’.heppe01 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:47:
[Afbeelding]
Dit is het nieuwste product van Sonos, de Roam het is een bluetooth speaker. Dit zijn de afmetingen; 16,5 x 6 x 6 cm.
Batterij gaat 10u mee op een volle batterij, je kan hem opladen met meegeleverde usb-kabel of je kunt de dock aanschaffen.
Misschien toch maar gewoon een Move overwegen dan.
Dat zou dan wel extra zijn - de Move kan niet als surround werken.
Hier meer: https://www.theverge.com/...und-swap-leak-specs-price
Hier meer: https://www.theverge.com/...und-swap-leak-specs-price
[ Voor 46% gewijzigd door Rallye op 07-03-2021 00:33 ]
Rare vraag maybe, maar iemand een idee in welke volgorde je eigenlijk een surround setup van Sonos moet doen ?
Heb onlangs 2 sonos One's, een sub en soundbar aangeschaft.
Ik weet dat je die als surround kan groepen ofzo, maar in welke volgorde moet je dat doen ( of maakt dat niet uit ) ?
Ik zou denken eerst de 2 One's pairen, dan de sub toevoegen en dan de playbar ?
Vind er niet direct iets van terug op de Sonos site.
Heb onlangs 2 sonos One's, een sub en soundbar aangeschaft.
Ik weet dat je die als surround kan groepen ofzo, maar in welke volgorde moet je dat doen ( of maakt dat niet uit ) ?
Ik zou denken eerst de 2 One's pairen, dan de sub toevoegen en dan de playbar ?
Vind er niet direct iets van terug op de Sonos site.
-| Hit it i would ! |-
De volgorde maakt niet echt uit. Ik heb eerst de soundbar gedaan, daarna de Sub, en daarna de twee Ones. Stereo Pair moet je volgens mij toch weer ongedaan maken als je een surround setup doet.
Soundbar heb ik toen eerst gedaan. Bedraad aangesloten en daarna de One's als surround aangesloten. Later heb ik de sub gekocht en die stapte naadloos in het netwerk.
Hmm, eerst maar eens de reviews afwachten. Hopelijk persen ze er een beetje een fatsoenlijk geluid uit..heppe01 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:47:
[Afbeelding]
Hoop dat het vergelijkbaar is met de One’sDCNY schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:50:
[...]
Hmm, eerst maar eens de reviews afwachten. Hopelijk persen ze er een beetje een fatsoenlijk geluid uit..
Ik vind het eigenlijk niet zo'n heel erg boeiend product. Word ook totaal niet warm of koud van eventuele Sonos koptelefoons. Zou veel liever de Sonos 3 weer in ere hersteld zien, of dedicated upfiring speakers.
De Move is de vervanger van de Play:3. Vele malen meer power dan een One.DCNY schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:02:
[...]
Dat is de Move al dacht ik, dus daar ga ik sowieso niet vanuit..
Hmm, interesting.. We wachten de reviews/specs rustig afSerena schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:38:
[...]
De Move is de vervanger van de Play:3. Vele malen meer power dan een One.
@DCNY Qua sound misschien, maar niet qua mogelijkheden (wel bluetooth, geen surround, geen Sonosnet).
@Falcon10 De soundbar is het begin van het systeem. De surroundverbinding loopt ook vanuit de soundbar (dedicated 5Ghz-verbinding). Die moet dus altijd eerst. De volgorde van de Sub en de surrounds zou niet uit moeten maken.
@Falcon10 De soundbar is het begin van het systeem. De surroundverbinding loopt ook vanuit de soundbar (dedicated 5Ghz-verbinding). Die moet dus altijd eerst. De volgorde van de Sub en de surrounds zou niet uit moeten maken.
[ Voor 55% gewijzigd door Rallye op 06-03-2021 11:31 ]
Ja, is dus gelukt.
Eerst de Playbar, dan de sub en dan de surroundspeakers.
Naadloze installatie via luidspreker toevoegen.
Eerst de Playbar, dan de sub en dan de surroundspeakers.
Naadloze installatie via luidspreker toevoegen.
-| Hit it i would ! |-
ik heb uiteindelijk een beam aangeschaft naast mijn al in bezit zijnde symfonisk boekenplank speakers.
de beam is aangesloten op de ARC poort op mijn tv (UE55F6400AK) en ik heb de twee symfonisk speakers ook gekoppeld in de Sonos app als surround speakers.
ik merk nu echter dat ik alleen PCM 2.0 heb. In de tv zie ik wel verschillende opties staan voor geluid en surround en dergelijke maar alleen PCM is te kiezen, de rest is greyed out. In de Sonos app staat ook bij de Beam als audio ingang Stereo PCM 2.0.
mis ik ergens iets wat ik in kan stellen of in moet stellen? Ik heb de beam al proberen aan te sluiten op de HDMI ARC poort en ook met het verloopstukje van optisch naar HDMI.
de beam is aangesloten op de ARC poort op mijn tv (UE55F6400AK) en ik heb de twee symfonisk speakers ook gekoppeld in de Sonos app als surround speakers.
ik merk nu echter dat ik alleen PCM 2.0 heb. In de tv zie ik wel verschillende opties staan voor geluid en surround en dergelijke maar alleen PCM is te kiezen, de rest is greyed out. In de Sonos app staat ook bij de Beam als audio ingang Stereo PCM 2.0.
mis ik ergens iets wat ik in kan stellen of in moet stellen? Ik heb de beam al proberen aan te sluiten op de HDMI ARC poort en ook met het verloopstukje van optisch naar HDMI.
Naar aanleiding van je vraag op het Sonos-forum had ik ook al zitten nadenken over waar dit aan kan liggen. Ik maak me zorgen over het feit dat de zaken waar je dit normaal mee regelt op een TV bij jou niet beschikbaar zijn. De vraag die bij mij opkomt is of dit bij bijvoorbeeld een andere bron ander is.
Gewoon een tip. Juke heeft sinds kort ook radiozenders die in HD uitzenden. Gratis…
Leek me wel de moeite van het vermelden waard.
Hoe bedoel je een andere bron? Hoe zou ik dat kunnen doen om te testen? Ik vind het vreemd omdat die opties er wel bij staan in het menu van de tv maar dus niet te selecteren zijn.Rallye schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:01:
Naar aanleiding van je vraag op het Sonos-forum had ik ook al zitten nadenken over waar dit aan kan liggen. Ik maak me zorgen over het feit dat de zaken waar je dit normaal mee regelt op een TV bij jou niet beschikbaar zijn. De vraag die bij mij opkomt is of dit bij bijvoorbeeld een andere bron ander is.
Oudere Samsung TVs willen nog wel eens heel kieskeurig zijn over of ze 5.1 überhaupt doorgeven over de optische of HDMI-ARC uitgang... Zie ook mijn reactie op het Sonos forum hierover. Welke opties krijg je te zien (al dan niet greyed-out)?
Overigens misschien wel handig om de discussie dan op 1 van 2 plekken voort te zetten
Overigens misschien wel handig om de discussie dan op 1 van 2 plekken voort te zetten
Ik zag je reactie daar inderdaad. Dank je daarvoor. Ik heb er op het Sonos forum op gereageerd 😊Sjoop1985 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:00:
Oudere Samsung TVs willen nog wel eens heel kieskeurig zijn over of ze 5.1 überhaupt doorgeven over de optische of HDMI-ARC uitgang... Zie ook mijn reactie op het Sonos forum hierover. Welke opties krijg je te zien (al dan niet greyed-out)?
Omdat er een nieuwe sonos amp uit is gekomen kan ik op internet niet makkelijk meer terug vinden wat een oude Sonos Connect:Amp gen 1 kan. En blijft kunnen...
Drie vragen kom ik niet echt achter:
- Als ik het goed zie kan ik die gewoon via Spotify Connect aansturen. Werkt hij ook met google home/multiroom?
- Kan ik de amp (en dus de passieve speakers) via een Nest mini ook laten ‘ontwaken’ en bedienen via Google Assistent?
- als ik ‘s avonds via een smart plug de stroom er af haal onthoud hij dan eventuele instellingen voor als de stroom er ‘s ochtends weer op gaat?
Drie vragen kom ik niet echt achter:
- Als ik het goed zie kan ik die gewoon via Spotify Connect aansturen. Werkt hij ook met google home/multiroom?
- Kan ik de amp (en dus de passieve speakers) via een Nest mini ook laten ‘ontwaken’ en bedienen via Google Assistent?
- als ik ‘s avonds via een smart plug de stroom er af haal onthoud hij dan eventuele instellingen voor als de stroom er ‘s ochtends weer op gaat?
Op volgorde: éénmaal nee en twee maal ja, volgens mij. Je kunt Sonos niet groeperen met andere devices dan van Sonos zelf, en niet via Google. Spotify Connect werkt via alle Sonos devices. De Gen 1 Connect:amp werkt enkel met de S1 app. Als je de stroom eraf haalt onthoudt hij zijn instellingen, maar als je meerdere Sonos devices hebt moet hij bij het opstarten wel alle verbindingen opnieuw opzetten. Het apparaat is bovendien niet voor bedoeld (maar als always on) en daarnaast gaan alle Sonos’ een paar minuten in een low energy-stand. Het is dus de vraag welke besparing je zou bereiken.
Dank!Rallye schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:29:
Op volgorde: éénmaal nee en twee maal ja, volgens mij. Je kunt Sonos niet groeperen met andere devices dan van Sonos zelf, en niet via Google. Spotify Connect werkt via alle Sonos devices. De Gen 1 Connect:amp werkt enkel met de S1 app. Als je de stroom eraf haalt onthoudt hij zijn instellingen, maar als je meerdere Sonos devices hebt moet hij bij het opstarten wel alle verbindingen opnieuw opzetten. Het apparaat is bovendien niet voor bedoeld (maar als always on) en daarnaast gaan alle Sonos’ een paar minuten in een low energy-stand. Het is dus de vraag welke besparing je zou bereiken.
De stroom gaat eigenlijk van ‘alles’ af via één stekkerdoos (tv, pc, laptop, monitoren, printer, jbl, ...), de ConnectAmp komt in de zelfde stekkerdoos omdat er geen ander stopcontact in de buurt is.
Op dit moment heb ik geen andere Sonos spullen in huis, alleen pioneer em jbl. Dus verbindingen hoeven ‘s ochtends niet hersteld.
Alleen jammer dat ik de Amp niet kan groeperen met andere speakers in mijn huis.
Verbruik in standby: https://support.sonos.com/s/article/256?language=nl_NLRallye schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:29:
Het apparaat is bovendien niet voor bedoeld (maar als always on) en daarnaast gaan alle Sonos’ een paar minuten in een low energy-stand. Het is dus de vraag welke besparing je zou bereiken.
In mijn geval kom ik op 15,8w standby verbruik. Mijn verlichting in de kamer is 4 maal 3w. Die laat ik toch ook niet dag en nacht aan?
Ik heb zo'n sonoff stekker tussen de speakers. Met de google assistent zet ik ze aan en uit. Arc = 1 sonoff; want als ik alleen radio luister of tv kijk gebruik ik alleen die. De 2x play:1 en sub gebruik ik alleen als ik film/serie kijk of aan het schoonmaken ben. Die zitten op de andere sonoff. Besparing per jaar zal geen schokkende cijfers geven, maar als je het afzet tegen je verlichting in huis....
[ Voor 0% gewijzigd door ..Christiaan.. op 08-03-2021 10:19 . Reden: domme typo ]
Ik maak al jaren met plezier gebruik van mijn Sonos setup (Playbar en 3 Play:1's) maar sinds de laatste app update (iOS, 11.2.5) krijg ik doorlopend de tekst in beeld van 'Het is tijd om te updaten naar Sonos S2'.
Alles werkt wel maar ik ervaar het gewoon als hinderlijk.
Uiteraard contact gehad met Sonos maar die geven aan er niks aan te kunnen doen en dat ik maar gewoon moet updaten.
Zijn er nog voor/nadelen om wel/niet te updaten?
Uiteraard contact gehad met Sonos maar die geven aan er niks aan te kunnen doen en dat ik maar gewoon moet updaten.
Waarom niet???hemiparo schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:33:
Ik maak al jaren met plezier gebruik van mijn Sonos setup (Playbar en 3 Play:1's) maar sinds de laatste app update (iOS, 11.2.5) krijg ik doorlopend de tekst in beeld van 'Het is tijd om te updaten naar Sonos S2'.
Sonos gaat je niet zitten pesten.
Heb zelf een playbar en de update naar S2 gaat soepel. Merk eigenlijk niks.
Het is puur dat oudere apparaten niet mee konden.
Je telefoon update je toch ook?
App geïnstalleerd in de Sonos app de Duke bij favorieten gezet. TuneIn verwijderd, maar toch blijft hij TuneIn als radio uitzenden als ik Google vraag om Radio538 af te spelen op Sonos.Serena schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:20:
Gewoon een tip. Juke heeft sinds kort ook radiozenders die in HD uitzenden. Gratis…
Iemand tips?
Op de wind van gister kan je niet zeilen
En als je vraagt ‘stream Radio 538 HD via Juke’?MillZ schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:00:
[...]
App geïnstalleerd in de Sonos app de Duke bij favorieten gezet. TuneIn verwijderd, maar toch blijft hij TuneIn als radio uitzenden als ik Google vraag om Radio538 af te spelen op Sonos.
Iemand tips?
Klopt van het updaten... maar... ik krijg binnenkort wellicht 2x een Play:5 en die kan niet met S2 overweg.kootje70 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:14:
[...]
Waarom niet???
Sonos gaat je niet zitten pesten.
Heb zelf een playbar en de update naar S2 gaat soepel. Merk eigenlijk niks.
Het is puur dat oudere apparaten niet mee konden.
Je telefoon update je toch ook?
En met 2 apps is ook onhandig.
@hemiparo Zit hier een oplossing voor je bij: https://nl.community.sono...de-wordt-gepushed-6773372?
@..Christiaan.. Jouw keus natuurlijk, waarbij je ook wat verbruik van zo’n slimme stekker terugkrijgt (de Osram-stekkers die ik heb verbruiken bijvoorbeeld zelf 0,3 watt). De vergelijking “ik laat mijn licht toch ook niet aanstaan” gaat voor mij niet op. Ik ga voor het comfort van een meteen klaarstaande speaker. Als gezegd: uitzetten is niet zoals Sonos de speakers ontworpen heeft en kan leiden tot storingen. Mij niet gezien, ook niet ter besparing van 27,4 watt.
Ik zie ook niet helemaal in waarom je speaker niet zou gebruiken. De Sub zou je buren nog kunnen storen. Maar wat geven surrounds nu voor overlast? Hoogstens geven ze extra beleving. De Trueplay lijkt mij bovendien bijvoorbeeld ingesteld op de hele set, dus qua geluid ga je er extra op achteruit. Maar nogmaals, het zijn jouw spullen.
@..Christiaan.. Jouw keus natuurlijk, waarbij je ook wat verbruik van zo’n slimme stekker terugkrijgt (de Osram-stekkers die ik heb verbruiken bijvoorbeeld zelf 0,3 watt). De vergelijking “ik laat mijn licht toch ook niet aanstaan” gaat voor mij niet op. Ik ga voor het comfort van een meteen klaarstaande speaker. Als gezegd: uitzetten is niet zoals Sonos de speakers ontworpen heeft en kan leiden tot storingen. Mij niet gezien, ook niet ter besparing van 27,4 watt.
Ik zie ook niet helemaal in waarom je speaker niet zou gebruiken. De Sub zou je buren nog kunnen storen. Maar wat geven surrounds nu voor overlast? Hoogstens geven ze extra beleving. De Trueplay lijkt mij bovendien bijvoorbeeld ingesteld op de hele set, dus qua geluid ga je er extra op achteruit. Maar nogmaals, het zijn jouw spullen.
[ Voor 84% gewijzigd door Rallye op 08-03-2021 19:20 ]
@Rallye Ik heb mijn systeem met Trueplay getuned. Als ik op de bank zit met de radio aan vind ik dat storend, helemaal als er gepraat word. Als ik een film kijk vind ik het geweldig. Mijn set (op Arc na) is nu zo'n 4 jaar oud en nog nooit storing gehad.
'ok google, sonos surround aan' en 20 seconden later werkt het. Prima voor mij.
Ik heb Sonos niet gekocht om 12 tot 20 uur/dag standby te zetten. En op de radio achteruit gaan door Trueplay.....je moet wel heel goede oren hebben om dat te merken denk ik. Ik in elk geval niet. Maar ieder z'n ding.
Oja, m'n LG Oled haal ik niet van de stroom hoor
'ok google, sonos surround aan' en 20 seconden later werkt het. Prima voor mij.
Ik heb Sonos niet gekocht om 12 tot 20 uur/dag standby te zetten. En op de radio achteruit gaan door Trueplay.....je moet wel heel goede oren hebben om dat te merken denk ik. Ik in elk geval niet. Maar ieder z'n ding.
Oja, m'n LG Oled haal ik niet van de stroom hoor
Gewoon om ervan te leren. Gepraat hoor je toch juist niet via de surrounds? Wat stoort er dan? De omgevingsgeluiden (vogeltjes, applaus, wegvliegende heli’s)? Die zou je nauwelijks moeten horen, dus zouden ze zeker niet moeten storen.
De sonos arc is bijna een jaar op de markt maar wat is er in die tijd verbeterd en is het nu echt een goede soundbar.
Ikzelf vind het lastig om een hele goede soundbar te vinden,zeker als het gaat om een goed geluid en zonder de eerste problemen
Het vald steeds meer op dat als er een soundbar word geïntroduceerd met alle toeters en bellen er toch weer een probleem optreedt.
Ik denk zelf dat toch een receiver weer de uitkomst biedt met losse speakers.
Welk merk je ook kiest kwa soundbars er is steeds een probleem,zelfs bij de duurdere merken.
Ikzelf vind het lastig om een hele goede soundbar te vinden,zeker als het gaat om een goed geluid en zonder de eerste problemen
Het vald steeds meer op dat als er een soundbar word geïntroduceerd met alle toeters en bellen er toch weer een probleem optreedt.
Ik denk zelf dat toch een receiver weer de uitkomst biedt met losse speakers.
Welk merk je ook kiest kwa soundbars er is steeds een probleem,zelfs bij de duurdere merken.
@Rallye zet maar eens een willekeurig radiostation aan. Wedden dat je door de surroundspeakers gewoon gepraat hoort?
Update van de app in de iOS Store en softwareversie 13.0 voor de speakers beschikbaar…
helaas nog niks te zien op https://support.sonos.com/s/article/3521?language=en_USSerena schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:50:
Update van de app in de iOS Store en softwareversie 13.0 voor de speakers beschikbaar…
Even wachten op de release notes.....
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Je hoeft nu niet maar naar About My System te switchen om te zien wat je Sonos-systeem binnenkrijgt qua audioformaat \o/ Dat zie je gewoon in Now Playing.
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Ik heb een nieuw Deco mesh netwerk systeem. Hoe maak ik verbinding met het nieuwe netwerk?
Staat de Deco op standje access point (standaard namelijk niet)?
Kun je dezelfde naam en wachtwoord gebruiken als op je oude router?
[ Voor 35% gewijzigd door Rallye op 09-03-2021 17:52 ]
@..Christiaan.. Heb je je surrounds op “Volledig” staan? Probeer eens “Sfeervol”.
@Rallye inderdaad minder hard, maar ik vind muziek in stereo gewoon veel mooier. Surround hoeft niet van mij. Dus ondanks dat sfeervol het geluid wat dempt vind ik het niet mooi.
Je kunt toch ergens instellen dat hij het niet meer moet vragen? Ik heb ook nog een Sonos Connect dus blijf gewoon S1 gebruiken zolang ik die niet vervangen heb.hemiparo schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:36:
[...]
Klopt van het updaten... maar... ik krijg binnenkort wellicht 2x een Play:5 en die kan niet met S2 overweg.
En met 2 apps is ook onhandig.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee het is een aparte naam met apart wachtwoord hebben mijn ouders niet echt slim over nagedachtRallye schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:51:
Staat de Deco op standje access point (standaard namelijk niet)?
Hoe zet ik Deco op standje access point ?
Roam is te pre-orderen. Levering 20 april.
[ Voor 29% gewijzigd door matthijst op 10-03-2021 00:58 ]
Haters everywhere but I don’t really care
In de Deco app naar de vierkantjes rechts onderin - geavanceerd - Bedrijfsmodus.heppe01 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:44:
[...]
Nee het is een aparte naam met apart wachtwoord hebben mijn ouders niet echt slim over nagedacht
Hoe zet ik Deco op standje access point ?
Gisteravond besteld met 15% korting 😊matthijst schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 00:58:
Roam is te pre-orderen. Levering 20 april.
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Kan alleen nog niet vinden of je de Roam ook als rear speakers zou kunnen gebruiken bij bijvoorbeeld een Arc. iemand enig idee?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Je weet dat je de music playback van de surrounds kan aanpassen naar Full in plaats van Ambient?..Christiaan.. schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:13:
@Rallye inderdaad minder hard, maar ik vind muziek in stereo gewoon veel mooier. Surround hoeft niet van mij. Dus ondanks dat sfeervol het geluid wat dempt vind ik het niet mooi.
Kunnen we svp stoppen met de discussie over de rears van @..Christiaan.. ???
Hij vindt het niet mooi, zowel met sfeervol als met volledig.
Ieder zijn mening, maar kunnen we er over ophouden en het weer over de producten hebben in plaats van over smaak?
Hij vindt het niet mooi, zowel met sfeervol als met volledig.
Ieder zijn mening, maar kunnen we er over ophouden en het weer over de producten hebben in plaats van over smaak?
[ Voor 3% gewijzigd door Serena op 10-03-2021 12:15 ]
Nee, je kan de Roam geen onderdeel maken van een surround setup. Wel met elkaar een stereo pair opzetten (over WiFi, niet over Bluetooth).DennusB schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:17:
Kan alleen nog niet vinden of je de Roam ook als rear speakers zou kunnen gebruiken bij bijvoorbeeld een Arc. iemand enig idee?
Eerste dagje met Sonos 13.0 en ik moet zeggen dat het allemaal wel een stuk sneller reageert. Voorheen duurde het wel even voordat ik geluid uit de speakers had (over HDMI of over AirPlay), dat is nu net een seconde. Top!
Ing code? Want die werkt inmiddels niet meer..
Wil iemand met een Sonos Arc en de originele muurbevestiging even kijken hoeveel centimeter er ruimte is voor kabel doorvoer in de breedte en diepte? Ik kan dit nergens vinden op de Sonos website.
Is het mogelijk de ARC draadloos te verbinden met de TV of TV geluid via de ARC te laten lopen?
Nee, er moet altijd een HDMI-kabel of een HDMI met SPDIF-verloopstukje verbonden zijn.Batsu schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:09:
Is het mogelijk de ARC draadloos te verbinden met de TV of TV geluid via de ARC te laten lopen?
[ Voor 4% gewijzigd door Serena op 10-03-2021 16:21 ]
@hemiparo @Gonadan Als je even de compatibility test doet zou de melding weg moeten gaan, mogelijk in elk geval tot de volgende update......
@Serena Die discussie ging wat mij betreft juist niet om smaak, maar uiteindelijk om te kijken of dit door een standaardinstelling op te lossen was.....
@Serena Die discussie ging wat mij betreft juist niet om smaak, maar uiteindelijk om te kijken of dit door een standaardinstelling op te lossen was.....
[ Voor 35% gewijzigd door Rallye op 10-03-2021 19:18 ]
Was niet in te stellen maar... vandaag is 11.2.6 uitgekomen en... tatadadaah: de melding is weg!Rallye schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:16:
@hemiparo @Gonadan Als je even de compatibility test doet zou de melding weg moeten gaan, mogelijk in elk geval tot de volgende update......
Helaas... de melding is er weer...
[ Voor 3% gewijzigd door hemiparo op 12-03-2021 14:50 ]
Waarom zou je dat doen? Ergens zit gewoon een instelling verstopt dat hij het niet meer vraagt. Weet alleen niet meer hoe ik daar ooit gekomen was.Rallye schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:16:
Ook na updates is hij niet meer terug gekomen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
nee upgrade vanwege play1pixels66 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:32:
[...]
Ing code? Want die werkt inmiddels niet meer..
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
@Gonadan Zie https://en.community.sono...-keeps-popping-up-6849919
Je hoeft de check niet te doen, alleen te klikken dat je door wilt gaan met S1.
Je hoeft de check niet te doen, alleen te klikken dat je door wilt gaan met S1.
Nou, niet zoals je bedoelt, maar met AirPlay 2 is het opzich mogelijk. Je kunt via o.a. een Apple TV je geluid streamen naar de ARC, en elke andere AirPlay2 enabled Sonos speaker.Batsu schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:09:
Het is niet de ideale setup, dus ik zou sowieso de hdmi/optical kabel aanraden, maar technisch gezien kan het.
Helaas, hij blijft TuneIn pakkenSerena schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:07:
[...]
En als je vraagt ‘stream Radio 538 HD via Juke’?
Op de wind van gister kan je niet zeilen
Morgen!
Mijn vriendin en ik hebben een nieuwe woning gekocht en zijn druk aan het verbouwen. Uiteraard nemen we onze Sonos 5.1 set straks ook weer mee naar deze woning alleen zit nu met de badkamer. Daar wil ik ook 1 of 2 Sonos speakers gaan installeren. Wat raden jullie aan en welke? Is eventueel die "sonos" speaker van Ikea ook een optie? Tevens ga ik er 1 plaatsen in de keuken, 1 is daarvoor wel genoeg lijkt mij.
Mijn vriendin en ik hebben een nieuwe woning gekocht en zijn druk aan het verbouwen. Uiteraard nemen we onze Sonos 5.1 set straks ook weer mee naar deze woning alleen zit nu met de badkamer. Daar wil ik ook 1 of 2 Sonos speakers gaan installeren. Wat raden jullie aan en welke? Is eventueel die "sonos" speaker van Ikea ook een optie? Tevens ga ik er 1 plaatsen in de keuken, 1 is daarvoor wel genoeg lijkt mij.
De Sonos One is 'Humidity resistant' en geschikt voor in de badkamer. De Ikea-speaker weet ik niet, maar het stoffen kapje lijkt me niet echt geschikt voor vochtige plekken. Vind die Ikea speaker ook wel iets minder geluid geven dan de Sonos One. Ik heb 2 Ikea's als rear-speaker in een surround-setup en dat is prima. Voor muziek bij de eettafel heb ik de Ikea toch maar omgewisseld voor een One. Klinkt toch beter.Frid0 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:08:
Morgen!
Wellicht is de nieuwe Roam een optie? Lijkt me dat die wel geschikt is hiervoor. En goed geprijsd.
[ Voor 13% gewijzigd door Palomar op 11-03-2021 10:15 ]
Ik heb een Play:1, die was geschikt voor de badkamer (en is ook netjes op te hangen).Frid0 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:08:
Morgen!
Heb hier een Play:1 in de badkamer, maar de One (of de One SL) kan ook.Frid0 schreef op Thursday 11 March 2021 @ 10:08:
Morgen!
@Frid0 hier ook een One op de badkamer.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Ik zou zelf nu een roam voor de badkamer kopen. Voordelen;
- geen stopcontact nodig (heb ik in iedergeval niet zo veel in de badkamer);
- goedkoper
- en mogelijkheid om makkelijk mee te nemen (of op de rand van het bad of zelfs letterlijk onder de douche ...
).
de Roam besteld!
Ideaal voor op de boot. En met nog een 15% kortingscode van Sonos NL eigenlijk een no brainer
Ideaal voor op de boot. En met nog een 15% kortingscode van Sonos NL eigenlijk een no brainer
Mjah, no brainer... ligt een beetje aan de reviews
Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.