Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 120 ... 200 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:10
Ik heb interesse in de Sonos arc maar moet mijn tv dan earc ondersteunen?

Ik heb een Philips the one 65 inch tv die wel atmos ondersteund maar naar mijn idee geen earc heeft

Ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:02:

Ik heb een Philips the one 65 inch tv die wel atmos ondersteund maar naar mijn idee geen earc heeft

Ik hoor het graag
Nee, voor Atmos wel, maar met normale ARC kan je ook gewoon audio terug sturen (maar geen Atmos).

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
MarioMark1541 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:02:

Ik hoor het graag
Let je op de levertijden? Ik wacht sinds eind december...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Deef_K schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:18:
[...]

Let je op de levertijden? Ik wacht sinds eind december...
Dus in feite heb ik niks aan atmos ondersteuning met de sonos dus eigenlijk heb je er niks aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:34:
[...] dus eigenlijk heb je er niks aan
Je hebt dan natuurlijk (als je rear speakers erbij neemt) nog steeds Dolby surround en een gebruikersvriendelijke soundbar. Da's niet niks. En je bent klaar voor je volgende TV, die wel earc heeft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:27
MarioMark1541 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:34:
[...]

Dus in feite heb ik niks aan atmos ondersteuning met de sonos dus eigenlijk heb je er niks aan
eARC is alleen nodig voor TrueHD met Atmos, via ARC kun je gewoon Atmos krijgen via DD+ wat oa Netflix gebruikt

[ Voor 50% gewijzigd door Damon op 25-01-2021 13:52 ]

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Damon schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:52:
[...]

eARC is alleen nodig voor TrueHD met Atmos, via ARC kun je gewoon Atmos krijgen via DD+ wat oa Netflix gebruikt
Oké alleen is de bar overal uitverkocht zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
[...]

Ik zie op internet wel splitters de arcana

Is het daarmee op te lossen door die te koppelen aan m’n Philips the one tv ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:27
@MarioMark1541 Dat hangt ervan af wat jij wilt. Wil je TrueHD van externe bronnen naar de Arc? Dan is de HDFury een uitkomst. Wil je Atmos uit een DD+ stream van een app (zoals Netflix) naar de Arc? Dan is de Arcana niet nodig omdat DD+ ook gewoon via HDMI-ARC loopt. Je bent wel afhankelijk van je TV: is de app op je TV Atmos capable en geeft je TV dat dan ook uit via HDMI-ARC? Mocht dat laatste niet zo zijn, dan komt wellicht de Arcana weer in beeld, gecombineerd met bijvoorbeeld een Nvidia Shield - al ben ik niet zeker of de pps daarop DD+ doorgeven naar de Arcana. Misschien dat anderen dat weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023
MarioMark1541 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Ik zie op internet wel splitters de arcana

Is het daarmee op te lossen door die te koppelen aan m’n Philips the one tv ?
Zoals al eerder te vinden in dit topic heb ik een arcana. Mijn tv is wel ouder (wel arc, maar geen atmos ondersteuning). Ik heb de arcana aangesloten via een goedkope aliexpress 4K switch en deze is dan verbonden met ps4, google chromecast 2020, bluray speler en digicorder.

Ik kijk vnl via de chromecast en krijg dan geluid (afhankelijk van de bron) in DD+ (5.1 of atmos) door. Werkt voor mij dus perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Thx.

Hebben degene die de Arc hebben er ook nog een losse sub ben 3 bij of is de bass in de arc voldoende ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietB51
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06:34
In onze kleine ruimte meer dan genoeg bass zonder sub samen met 2x one als surround speakers :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:18

..Christiaan..

..zwll..

[...]

Mijn tv (LGOLEDE8) heeft Arc, maar als ik een atmos signaal afspeel (bijv op Netflix) verschijnt in de app wel 'atmos'..... Is dit dus fake?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Nu online
..Christiaan.. schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:43:
[...]

Mijn tv (LGOLEDE8) heeft Arc, maar als ik een atmos signaal afspeel (bijv op Netflix) verschijnt in de app wel 'atmos'..... Is dit dus fake?
Atmos in een dd+ jasje. Dit is een lagere bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:30
Enkele posts naar Trashcan verplaatst. Allereerst is V&A op het forum niet toegestaan, ook slow chat die daar uit voorkomt niet. Ten tweede voor wat er in de Topic Warning staat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Ik ben op zoek naar een oplossing om mijn platenspeler aan te sluiten op Sonos.
Nu weet ik dat daar verschillende opties voor zijn, van doe het zelf tot een sonos connect of sonos 5.
Op dit moment heb ik een sonos beam en ben ik aan het wachten op de levering van een sonos arc.
Nu zat ik te denken, is het mogelijk om met deze phono pre-amp
https://www.project-audio...duct/optical-box-e-phono/
die een optical out heeft, i.c.m, het verloopje van optisch naar hdmi de platenspeler op de beam aan te sluiten.
Zijn hier technische bezwaren waarom dit niet zou kunnen werken?
De pre-amp doet PCM uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haydenen
  • Laatst online: 13-10 21:22
Ik heb zelf mijn platenspeler op een analog to digital converter (spdif out) aangesloten. Vervolgens heb ik die spdif out nog op een spdif switch aangesloten, zodat ik voor mijn Playbar handmatig kan schakelen tussen geluid van tv en platenspeler.

Een kennis van mij (met Sonos Beam ipv Playbar) heeft ook een analog to digital converter en daarna een verloopje van spdif naar HDMI maar daar werkte het niet goed. Hij is uiteindelijk voor de Connect gegaan waarbij het wel goed werkt. Waarom het niet werkte weet ik niet. Kan zijn dat het arc signaal niet goed werkt, of wellicht moet er nog een HDMI switch tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-10 21:05
Mede Sonos Arc bezitters die ook een Xbox Series X hebben? Zo ja dan is deze vraag voor jullie.

Ik heb dolby Atmos app aangeschaft voor de Xbox tijd terug dus ik kan games die gemaakt zijn met ondersteuning voor Atmos daar ook gebruik van maken.

Nou is bij mij alleen het volgende het geval. Stel je speelt een willekeurige game ( ook niet officieel ondersteunde Atmos games) en gaat dan in de app van Sonos kijken dan zie je dat hij dus bij mij met elke game Atmos door stuurt.. maar niet elke game heeft Atmos...

ben ik de enige waarbij dat het geval is, of is dat bij jullie ook zo?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Sinds vandaag de ARC in huis

Ik heb een probleem met toevoegen
Hij is zichtbaar in de app maar kan dan niet verbinden met netwerk
Krijg ook niet de melding dat ik de knop moet indrukken
Ben iOS gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23:25
cypress3d schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:01:
Zojuist mijn Arc met 2 One’s voorzien van Trueplay.

- met iPhone 11 ( schel en gewoon niet mooi)
- met iPhone se “1ste gen” ( stukken beter!)

Verwacht wel echt dat Sonos de “Bass” problemen op gaat lossen en wellicht dmv een update ook de balans in hoog en laag gaat aanpassen. Want leuk hoor dat het wel allemaal prima klinkt met een Sub erbij... dat geld heb ik zo even niet liggen, en weiger eigenlijk daaraan toe te moeten geven. Vond de investering van een Arc met 2x One al ruim voldoende...
Ik heb dit nu ook na het verhuizen van mijn stereo paar Play 5 2nd gen. Met iPhone 11 pro trueplay gedaan maar de bass is stuk minder voor men gevoel. Is dit ook de ervaring met een iPhone 8? Ik denk dat mijn vorige trueplay met een 6s was gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damon
MarioMark1541 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:54:

Ben iOS gebruiker
Er is een storing bij Sonos

https://status.sonos.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietB51
MarioMark1541 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:54:

Ben iOS gebruiker
Heb je een reset gegeven?

Sonos One Resetten

Haal de stekker van de Sonos One uit het stopcontact.
Houdt de Join Knop aan de achterkant van het apparaat ingedrukt en stop de stekker weer in het stopcontact.
Houdt de Join knop ingedrukt tot het lampje oranje en wit gaat knipperen.
Wanneer het lampje groen gaat knipperen dan is de reset gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 19-10 22:32
PietB51 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:58:
[...]

Heb je een reset gegeven?

Sonos One Resetten

Haal de stekker van de Sonos One uit het stopcontact.
Houdt de Join Knop aan de achterkant van het apparaat ingedrukt en stop de stekker weer in het stopcontact.
Houdt de Join knop ingedrukt tot het lampje oranje en wit gaat knipperen.
Wanneer het lampje groen gaat knipperen dan is de reset gelukt!
Zoals gezegd, is er een storing bij Sonos. Gaat op dit moment dus echt niet lukken.

Dus niet resetten @PietB51 !

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietB51
Nou, kan me herinneren dat ik exact hetzelfde had met een van mijn vorige soundbars waar net als bij Mark bij de installatie een vorige eigenaar zijn gegevens niet verwijderd had, reset was de oplossing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 21:09
MarioMark1541 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:03:
Thx.

Hebben degene die de Arc hebben er ook nog een losse sub ben 3 bij of is de bass in de arc voldoende ?
Ik had 2 Klipsch zuilen en center speaker staan, ben overgegaan naar Sonos Arc. Toen miste ik wel echt de sub, dus die heb ik nog aangeschaft. In mijn oren komt het de Arc ook echt ten goede, omdat de sub het zware werk van de Arc overneemt klinkt de Arc wat zuiverder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Thomas20 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:55:
[...]

Ik had 2 Klipsch zuilen en center speaker staan, ben overgegaan naar Sonos Arc. Toen miste ik wel echt de sub, dus die heb ik nog aangeschaft. In mijn oren komt het de Arc ook echt ten goede, omdat de sub het zware werk van de Arc overneemt klinkt de Arc wat zuiverder.
Inderdaad

Hier ook nu de sub
Kost wat maar dan heb je ook wat
Inmiddels kon ik de arc toevoegen
Was dus blijkbaar de storing

Nu een vraag mbt assistent
Kan ik de Sonos assistent van Google ook op niet storen zetten zodat bijvoorbeeld omroep berichten niet via de Sonos verlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat kan volgens mij in Sonos niet - bij Google heb ik dat ook nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Rallye schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:24:
Dat kan volgens mij in Sonos niet - bij Google heb ik dat ook nog niet gezien.
De niet storen functie zie ik niet staan

Probleem is dat nu ook de deurbel over Sonos klinkt

Kan hem ontkoppelen natuurlijk maar met spraak de radio aanzetten wil ik ook graag

Kan dat ook zonder koppeling en dan enkel bijvoorbeeld via m’n nest Hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Nu de sonos arc al een tijdje is verschenen heb ik een vraag over hoe goed deze klinkt met 2x de sonos one
En zonder subwoofer.
Hoe zijn jullie ervaringen kwa geluid film en muziek.

Ik heb nu de beosound stage maar ik ben meer van de films met dolby atmos dus ik neig toch richting de sonos arc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
MarioMark1541 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:24:
[...]

De niet storen functie zie ik niet staan

Probleem is dat nu ook de deurbel over Sonos klinkt

Kan hem ontkoppelen natuurlijk maar met spraak de radio aanzetten wil ik ook graag

Kan dat ook zonder koppeling en dan enkel bijvoorbeeld via m’n nest Hun
Ja, dan moet je alleen specifiek de naam van de Arc noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Damon schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:06:
[...]

Ja, dan moet je alleen specifiek de naam van de Arc noemen.
Moet ik de Sonos dan uit GH halen ? De Home app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 21:09
Hebben meer mensen hier last van? Ik kan op geen mogelijkheid een radio zender starten. Alleen Kink, die nog “open” stond kan ik zonder moeite afspelen door op Play te klikken (via het lijstje stations krijg ik dezelfde melding)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zb4tbtPuVClynPptk6XnzBIYtSk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OUsKiz10J6gti4ekEVUtwdAr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Laatst online: 12:42
Thomas20 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:23:
Hebben meer mensen hier last van? Ik kan op geen mogelijkheid een radio zender starten. Alleen Kink, die nog “open” stond kan ik zonder moeite afspelen door op Play te klikken (via het lijstje stations krijg ik dezelfde melding)

[Afbeelding]
Hier geen problemen met het opstarten van NPO Radio 1 en NPO Radio 2 via Juke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 17:13
Rallye schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:12:
@MarioMark1541 Dat hangt ervan af wat jij wilt. Wil je TrueHD van externe bronnen naar de Arc? Dan is de HDFury een uitkomst. Wil je Atmos uit een DD+ stream van een app (zoals Netflix) naar de Arc? Dan is de Arcana niet nodig omdat DD+ ook gewoon via HDMI-ARC loopt. Je bent wel afhankelijk van je TV: is de app op je TV Atmos capable en geeft je TV dat dan ook uit via HDMI-ARC? Mocht dat laatste niet zo zijn, dan komt wellicht de Arcana weer in beeld, gecombineerd met bijvoorbeeld een Nvidia Shield - al ben ik niet zeker of de pps daarop DD+ doorgeven naar de Arcana. Misschien dat anderen dat weten.
Wellicht stel ik een vraag die al vaker is gesteld maar hoe zit het met interne app (Plex) en het afspelen van TrueHD via eARC naar de Sonos Arc? Sinds kort in bezit van de LG CX en de Arc begin december besteld.
Huidige Beam transcode de stream omdat het geen eARC heeft maar kan de Arc dit wel?

Wat betreft de levering heb ik zojuist van Apollo bericht gekregen dat de levering sowieso niet binnen 5 weken is. Levering zou eerst half januari zijn, daarna half februari. Ze hebben helaas geen leverdatum van Sonos gekregen. Ik wacht geduldig af...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-10 21:05
Ben er schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:35:
Nu de sonos arc al een tijdje is verschenen heb ik een vraag over hoe goed deze klinkt met 2x de sonos one
En zonder subwoofer.
Hoe zijn jullie ervaringen kwa geluid film en muziek.

Ik heb nu de beosound stage maar ik ben meer van de films met dolby atmos dus ik neig toch richting de sonos arc
Voor games/films/series gebruik ik de Arc naar volle tevredenheid icm de One’s als surround. Ik mis de sub niet. Natuurlijk zal het voller en meer bassy klinken maar ik ben zeer tevreden met deze combi.

Voor muziek luisteren komt Sonos niet in de buurt van een set bestaande uit Klipsch Reference 5 aangesloten op een Unison Research s6 buizen versterker ❤️

Maar voor mij is de Arc met Ones ruim voldoende als ik aan het gamen ben of film kijk 😍

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@ceekah Ik denk niet dat de Beam of de Arc iets transcoden. Volgens mij geeft de speaker door aan de TV wat hij kan (DD, DD+ of True HD) de TV bepaalt dan wat wordt uitgestuurd, mogelijk “ in overleg” met de Plex server, dan wel de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
Rallye schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:09:
@ceekah Ik denk niet dat de Beam of de Arc iets transcoden. Volgens mij geeft de speaker door aan de TV wat hij kan (DD, DD+ of True HD) de TV bepaalt dan wat wordt uitgestuurd, mogelijk “ in overleg” met de Plex server, dan wel de app.
De ingebouwde Plex app transcode inderdaad en niet de speaker. De Sonos Arc ondersteund TrueHD en de TV heeft eARC. Dit zou naar mijn idee moeten werken met direct play maar twijfel of de ingebouwde Plex niet de bottleneck is. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Jarenlang heb ik Sonos op handen gedragen omdat je met één Spotify account door het hele huis naar verschillende dingen tegelijk kunt luisteren, prachtig want zo vaak gebeurt dat niet en een extra account was het mij niet waard.
Onderhand is m'n vriendin daadwerkelijk Spotify vaker gaan gebruiken en komen we dus vaker in de knel, tijd voor een duo account dus zou je zeggen.

Maar hoe werkt dat dan met Sonos? Je kunt natuurlijk maar één account koppelen, dus dat verandert niet. Je kunt wel spotify connect gebruiken en dan zelfs nog meerdere kamers tegelijk groeperen via de Sonos app. Alleen moet je dan dus wel heen en weer tussen de verschillende apps, lijkt mij niet ideaal.
Heeft iemand ervaring met deze constructie? Kan je dan daadwerkelijk twee accounts naar de speakers laten streamen en alsnog met groepen werken?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:55:
Jarenlang heb ik Sonos op handen gedragen omdat je met één Spotify account door het hele huis naar verschillende dingen tegelijk kunt luisteren, prachtig want zo vaak gebeurt dat niet en een extra account was het mij niet waard.
Onderhand is m'n vriendin daadwerkelijk Spotify vaker gaan gebruiken en komen we dus vaker in de knel, tijd voor een duo account dus zou je zeggen.

Maar hoe werkt dat dan met Sonos? Je kunt natuurlijk maar één account koppelen, dus dat verandert niet. Je kunt wel spotify connect gebruiken en dan zelfs nog meerdere kamers tegelijk groeperen via de Sonos app. Alleen moet je dan dus wel heen en weer tussen de verschillende apps, lijkt mij niet ideaal.
Heeft iemand ervaring met deze constructie? Kan je dan daadwerkelijk twee accounts naar de speakers laten streamen en alsnog met groepen werken?
Je kan gewoon meerdere spotify accounts koppelen aan je Sonos hoor :) Hebben wij thuis ook!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

DennusB schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:11:
Je kan gewoon meerdere spotify accounts koppelen aan je Sonos hoor :) Hebben wij thuis ook!
Echt? Hoe werkt dat dan met schakelen en streamen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeppieW
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:43:
[...]Echt? Hoe werkt dat dan met schakelen en streamen?
Elk account wordt apart toegevoegd en is apart te benaderen. In je Sonos app gebruik jij jouw account, en je vriendin die van haar. Dus je ziet je eigen playlists etc. Maar eventueel kan je dus ook haar playlists opzetten. Het werkt zonder grote leercurve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat klinkt dan wel goed. Ik zat op de support site te neuzen maar daar zijn de plaatjes stuk dus dat gaf niet echt een idee. :D

Maar dan ga ik gewoon eens duo proberen denk ik. Blijft mijn historie en aanbevelingen misschien ook eens verschoond van die takkeherrie. O-)

Edit:
Het kan gewoon al een jaar of zes zie ik. Ben ik even lang niet in die instellingen geweest.

[ Voor 15% gewijzigd door Gonadan op 30-01-2021 19:59 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Gonadan Nog een opmerking daarbij: de speaker onthoudt de laatste Spotify-account die erop gebruikt is. Als je vriendin dus niet vanaf haar telefoon maar via de knop op de speaker muziek afspeelt zit ze op de laatst gebuikte account. Dat kan dus ook de jouwe zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Rallye schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:23:
@Gonadan Nog een opmerking daarbij: de speaker onthoudt de laatste Spotify-account die erop gebruikt is. Als je vriendin dus niet vanaf haar telefoon maar via de knop op de speaker muziek afspeelt zit ze op de laatst gebuikte account. Dat kan dus ook de jouwe zijn.
Ja dat is nu in feite ook. Als je blind de knop gebruikt weet je nooit wat je te horen krijgt. Maar als je via de app wat anders wil kiezen kan je nog prima schakelen lijkt mij?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Yep. Je kunt in je app instellen welke Spotify account je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-10 17:49

Jeoh

blaat

ceekah schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:50:
[...]

Wellicht stel ik een vraag die al vaker is gesteld maar hoe zit het met interne app (Plex) en het afspelen van TrueHD via eARC naar de Sonos Arc? Sinds kort in bezit van de LG CX en de Arc begin december besteld.
Huidige Beam transcode de stream omdat het geen eARC heeft maar kan de Arc dit wel?

Wat betreft de levering heb ik zojuist van Apollo bericht gekregen dat de levering sowieso niet binnen 5 weken is. Levering zou eerst half januari zijn, daarna half februari. Ze hebben helaas geen leverdatum van Sonos gekregen. Ik wacht geduldig af...
De Arc kan dit prima. Bij twijfel kan je altijd in Sonos naar 'About My System' gaan om te checken wat ze binnenkrijgen qua audiostream.

Pro-tip voor jouw setup: In Plex kan je DTS uitzetten zodat 'ie dat altijd gaat transcoden. Ik zat een hele tijd moeilijk te doen met audio streams converten op m'n NAS, maar dit scheelde een hoop pijn en moeite.

Wie weet gaat Sonos dit decennium eindelijk eens de home cinema markt serieus nemen en DTS ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:18

..Christiaan..

..zwll..

Jeoh schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:19:
[...]

Pro-tip voor jouw setup: In Plex kan je DTS uitzetten zodat 'ie dat altijd gaat transcoden. Ik zat een hele tijd moeilijk te doen met audio streams converten op m'n NAS, maar dit scheelde een hoop pijn en moeite.

Wie weet gaat Sonos dit decennium eindelijk eens de home cinema markt serieus nemen en DTS ondersteunen...
Reken daar maar niet op.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
JeppieW schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:53:
[...]

Elk account wordt apart toegevoegd en is apart te benaderen. In je Sonos app gebruik jij jouw account, en je vriendin die van haar. Dus je ziet je eigen playlists etc. Maar eventueel kan je dus ook haar playlists opzetten. Het werkt zonder grote leercurve.
Goede tip, dat ga ik ook eens proberen. Blijft wel dat ik het vreemd vind dat je je account in de app niet kunt afschermen oid. Iedereen met de Sonos-app op jouw wifi-netwerk kan gewoon bij al je playlists. Niet dat ik nu zo'n bijzondere muzieksmaak heb waar mijn vriendin niet achter mag komen, maar het is toch een privacy-dingetje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rallye
Het standaard antwoord bij Sonos is dan dat je iemand die je op je netwerk laat voldoende vertrouwt om ook met je Sonos om te gaan - voor belangrijke wijzigingen moet je overigens inloggen.

Daar zit iets in, eerlijk gezegd. Ik heb een gastennetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:51
Thomas20 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:23:

[Afbeelding]
Had ik ook. Toen ik ging naar Bladeren -> Sonos Radio in de app, kreeg ik de melding dat ik opnieuw moest autoriseren en toen was het weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
Rallye schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:59:
Het standaard antwoord bij Sonos is dan dat je iemand die je op je netwerk laat voldoende vertrouwt om ook met je Sonos om te gaan - voor belangrijke wijzigingen moet je overigens inloggen.

Yep, heel belangrijk in een slim huis vind ik.
Ik heb een QR-Code in de woonkamer hangen die gasten mogen scannen voor het gastennetwerk.
Alleen IK, en uiteraard mijn apparaten, zit op de ‘gewone’ wifi.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rallye
@Serena Totaal off topic, maar: leuk idee! Heb er meteen één gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:49

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb regelmatig dat de Sonos radio-stations in mijn favorieten de melding geven 'Kan radiostation niet afspelen'. Als ik hetzelfde station probeer af te spelen via Tune-in (in de Sonos app) dan werkt het wel. Ik heb ze dus nu allemaal maar via Tune-in gekoppeld in mijn favorieten, maar wat kan hiervan de oorzaak zijn?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeppieW
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:44:
Ik heb regelmatig dat de Sonos radio-stations in mijn favorieten de melding geven 'Kan radiostation niet afspelen'. Als ik hetzelfde station probeer af te spelen via Tune-in (in de Sonos app) dan werkt het wel. Ik heb ze dus nu allemaal maar via Tune-in gekoppeld in mijn favorieten, maar wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Sonos Radio moet na elke update van de app weer "gekoppeld" worden. Het enige wat je daarvoor moet doen is naar de service instellingen gaan en akkoord te geven maar het is wel reuze irritant. Ik ben ondertussen ook weer terug bij TuneIn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:49

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

JeppieW schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:50:
[...]

Sonos Radio moet na elke update van de app weer "gekoppeld" worden. Het enige wat je daarvoor moet doen is naar de service instellingen gaan en akkoord te geven maar het is wel reuze irritant. Ik ben ondertussen ook weer terug bij TuneIn.
Verdraaid, thanks! Een duidelijke foutmelding met verwijzing naar deze instellingen is kennelijk teveel gevraagd -O-

Ik had uiteraard al Google geraadpleegd maar ik vond vooral een aantal 2-jaar-oude supporttopics die je hele netwerk gingen nalopen...

[ Voor 12% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 04-02-2021 08:54 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:57
Rallye schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:01:
@Serena Totaal off topic, maar: leuk idee! Heb er meteen één gemaakt.
Zeker goed idee. Heb er meteen stickertjes van laten maken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikashi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:26
Ik zie op reddit mensen kortingscodes verkopen voor Sonos. Iemand een idee of die werken? Waar die vandaan komen? Of het legaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Nu online
kikashi schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:12:
Ik zie op reddit mensen kortingscodes verkopen voor Sonos. Iemand een idee of die werken? Waar die vandaan komen? Of het legaal is?
Je hebt een soort renewal programma bij Sonos dat je tegen 15% korting een nieuw model kan aanschaffen. Heb je je producten geregistreerd bij Sonos? Log eens in op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikashi
Deef_K schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:20:
Heb je je producten geregistreerd bij Sonos? Log eens in op de site.
Ik heb een Sonos One, maar die zal nog te nieuw zijn waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Nu online
kikashi schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:34:
[...]

Ik heb een Sonos One, maar die zal nog te nieuw zijn waarschijnlijk.
Klopt. De play:1 doet bijvoorbeeld wel weer mee.
Waar ben je naar op zoek? Via de ING rentepunten is er 40€ kortingscode op een one of €60 op een beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikashi
Deef_K schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:24:
Waar ben je naar op zoek? Via de ING rentepunten is er 40€ kortingscode op een one of €60 op een beam
Was aan één of twee Five's aan het denken voor mijn kantoor. Dus zo'n 30% kortingscode zou wel de moeite zijn. Alleen een beetje jammer dat ze geen voice assistant supporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-10 17:00

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Rallye schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:59:

Gastennetwerk waar men niet op het interne netwerk mag komen. Op mijn Asus router is dat gelukkig mogelijk.

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
Miesjh schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:09:
[...]

Gastennetwerk waar men niet op het interne netwerk mag komen. Op mijn Asus router is dat gelukkig mogelijk.
Op mijn Google WiFi app kan ik voor het gastennetwerk aangeven welk apparaat de gasten wel mogen zien, dat kan ook 1 Sonos apparaat zijn, de gast ziet dus op zijn/haar Sonos app enkel die ene speler die ik heb aangewezen, super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Damon schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:01:
[...]

Op mijn Google WiFi app kan ik voor het gastennetwerk aangeven welk apparaat de gasten wel mogen zien, dat kan ook 1 Sonos apparaat zijn, de gast ziet dus op zijn/haar Sonos app enkel die ene speler die ik heb aangewezen, super handig.
En ziet dus toch al je accounts. En dat was nou net hetgeen dat we NIET willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39
Sinds de aanschaf (aantal maanden) zit ik met het volgende probleem mbt de overgevoeligheid van het triggeren van de Google Assistant op de Sonos Beam, vaak door het eigen geluid dat door de eigen Beam wordt uitgezonden. Ik heb google search gebruikt en in dit topic gekeken, maar heb het antwoord niet kunnen vinden of vergelijkbare ervaringen

Het gaat erom dat de Google Assistant op de Sonos Beam te pas en onpas tijdens tv kijken (en muziek/radio streams) wordt getriggerd door de tv of stream zelf, waardoor het geluid wordt onderbroken tijdens een serie/film/muziek/radio stream.

De Beam is aangesloten via Hdmi arc. Het is te vaak dat zonder enige aanleiding dat de voice command midden een stream wordt getriggerd door de tv zelf, zonder dat er ook het trigger woord Google is gezegd.

Ik lees in dit topic al dat meer mensen hinder hebben van de Assistant op de Beam met het bedienen van de voice control, daar heb ik ook last van, maar het probleem wat ik nu heb is de overgevoeligheid van het triggeren van de voice command door de Sonos beam zelf.

Ik heb al gekeken in de Google Home app en de Sonos Beam app voor sensitivity settings, maar ik zie nergens een setting om de sensitivity op de Sonos Beam aan te passen.

Ik weet dat er ook een optie bestaat om het onderbreken van de geluidsstream uitgezet kan worden, maar dat wil ik niet. Ik wil wel weten wanneer de Assistant getriggerd is en aan het opnemen is.

Iemand die dit ook heeft gehad? Het is zo hinderlijk dat ik soms de voice control gewoon uitzet, maar toch is het een feature die ik wel vaak en graag gebruik mits de trigger juist werkt.

Heb meerdere Google assistants op andere verdiepingen in huis en daar speelt dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:06
https://www.iculture.nl/n...einere-draagbare-speaker/

Nu is iCulture voor 90% een geruchtensite waar meestal niks van terecht komt, maartoch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

FranticDJ schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:15:
[...]

Google maar eens op Q95T Sonos Arc. Dan kom je genoeg tegen :X Maar idd ook een enkeling waar het wel gewoon bij werkt.

Voornamelijk dat Atmos dan niet werkt, maar zonder Atmos kan ik wel leven.
Is dit nu iets dat alleen speelt bij de combi Samsung+Sonos Arc/beam of speelt dit ook als je een Sonos Amp gebruikt via ARC? Heb tot nu toe zowel hier, op het Sonos forum en Samsung community alleen maar de combi Samsung met een Beam of Arc voorbij zien komen.

Toevoeging:
Heb ik het nu goed gezien dat deze problemen alleen spelen als er gebruik gemaakt wordt van eARC? Een AMP lijkt geen eARC te hebben, dus geen problemen? Ben mij bewust dat ik dan geen 5.1 en andere dingen heb, stereo vind ik prima.

[ Voor 18% gewijzigd door fenrir op 08-02-2021 19:36 . Reden: Zie toevoeging ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Ligt inderdaad aan eARC in combinatie met de Arc, naar het lijkt is de oplossing het uitschakelen (door Sonos) van de screensaver van de Arc. De Amp zou dit probleem niet moeten hebben.

De Amp geeft bij TV overigens geen stereo, maar maakt een “phantom center”. Geen 2.0, maar 3.0 dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Laatst online: 12:42
DCNY schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:22:
https://www.iculture.nl/n...einere-draagbare-speaker/

Nu is iCulture voor 90% een geruchtensite waar meestal niks van terecht komt, maartoch :)
Ik heb dat artikel gelezen, maar het is zowat een copy-paste van The Verge, waarbij de tekst tussendoor nog (door Google Translate) is vertaald:

https://www.theverge.com/...ortable-bluetooth-speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:02
rclahsen schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:21:
[...]

Ik heb dat artikel gelezen, maar het is zowat een copy-paste van The Verge, waarbij de tekst tussendoor nog (door Google Translate) is vertaald:

https://www.theverge.com/...ortable-bluetooth-speaker
ben ook wel geintereseert in de koptelefoon die in de link van dat artikel staat, maar daar heb ik verder ook nog niets van vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeppieW
  • Niet online
Ik zie de toegevoegde waarde van Sonos vooral als Multi-room geluidssysteem, daar is het perfect voor. In dat beeld past voor mij die koptelefoon niet. Als die er ooit komt ben ik benieuwd hoe ze die gaan positioneren in de markt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:06
Een Move mini zou wel welkom zijn. De huidige vind ik te groot en te duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Comment
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10 23:44
JeppieW schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:12:
Ik zie de toegevoegde waarde van Sonos vooral als Multi-room geluidssysteem, daar is het perfect voor. In dat beeld past voor mij die koptelefoon niet. Als die er ooit komt ben ik benieuwd hoe ze die gaan positioneren in de markt.
Op zich kan hier wel een markt voor zijn, zeker voor thuisgebruik als je reeds een Sonos-systeem hebt. Je zou dan de hoofdtelefoon als aparte "speaker" kunnen aansturen vanuit de Sonos app (als de hoofdtelefoon wifi zou hebben). Daarnaast zou je het d.m.v. bluetooth ook kunnen gebruiken onderweg.

Een beetje hetzelfde principe als de Sonos Move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatagwaan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2023
Zojuist een Beam aangesloten.
Ik had al in huiskamer 2x play 1 en een SUB.

Maar de Beam staat alleen in huiskamer 2.

Ik kan de sub wel naar huiskamer 2 verhuizen en samenvoegen met de Beam, maar dan is deze weg uit de huiskamer en heb daar met gewoon muziek spelen geen bas meer.

Is het Uberhaupt mogelijk om de Beam Play 1 en de Sub in een kamer te krijgen en dan ook nog gewoon muziek afspelen met de sub? En uiteraard beam met sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Nu online
Whatagwaan schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:57:
Zojuist een Beam aangesloten.
Ik had al in huiskamer 2x play 1 en een SUB.

Maar de Beam staat alleen in huiskamer 2.

Ik kan de sub wel naar huiskamer 2 verhuizen en samenvoegen met de Beam, maar dan is deze weg uit de huiskamer en heb daar met gewoon muziek spelen geen bas meer.

Is het Uberhaupt mogelijk om de Beam Play 1 en de Sub in een kamer te krijgen en dan ook nog gewoon muziek afspelen met de sub? En uiteraard beam met sub?
Surrounds verwijderen uit woonkamer en toevoegen in woonkamer 2. Zodra dit gelukt is word woonkamer 2 gewoon woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:08
ik heb een Sonos playbase daar wil ik 2 een Sonos one sl aan toevoegen. het samenvoegen ging niet helemaal goed en nu heb ik mijn playbase gereset en krijg na de reset ook netjes een knipperend groen lampje maar in mijn Sonos app S2 komt de playbase niet naar voren, de playbase is met ethernet aangesloten. voor de zekerheid heb ik mijn 5Ghz kanaal van de wifi uit gezet

De nieuwe Sonos one sl worden wel netjes gezien maar de playbase krijg ik maar niet aan de praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
Jeoh schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:19:
[...]

De Arc kan dit prima. Bij twijfel kan je altijd in Sonos naar 'About My System' gaan om te checken wat ze binnenkrijgen qua audiostream.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het niet kon. Ben eens verder gaan zoeken op het Plex forum en helaas blijkt het niet te werken met de interne Plex app van smart TV's. De Nividia shield is het enige device die dit momenteel kan doorsturen middels Plex. Misschien even afwachten of er nog andere devices bij komen. Alleen een Shield aanschaffen (~220 euro) voor TrueHD audio vindt ik wat veel.
Bron
Thanks voor de tip!
Hier liep ik inderdaad ook tegen, misschien scheelt het iemand anders hier wat tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door ceekah op 15-02-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:13
Meerdere keren per week geeft mijn Sonos app aan dat er geen verbinding is met het systeem.
De oplossing is dat ik steeds de ethernet kabel opnieuw moet loskoppelen en vervolgens weer koppel (1 seconde is al genoeg). Aangezien dit zo vaak voorkomt, hoop ik dat er iemand is die een oplossing voor dit probleem heeft.
Op dit moment heb ik een Arc aangesloten middels een ethernet kabel en twee losse One's, die met de WiFi zijn verbonden. De WiFi werkt gewoon op het moment dat ik de Sonos app open.
Voor de duidelijkheid heb ik hieronder twee foto's uit de Sonos app toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xc9GQjb7hCfHudJUY3g2rzBksK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ULYOn808wjkUq4Fqi9LS2kHS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGsCBptEKQoB46cZm0FOWxsfARQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FwNpmPioiFuzJjTx30vUQyEU.png?f=fotoalbum_large

Iemand die een permanente oplossing heeft voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Some0ne schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:58:
Meerdere keren per week geeft mijn Sonos app aan dat er geen verbinding is met het systeem.
De oplossing is dat ik steeds de ethernet kabel opnieuw moet loskoppelen en vervolgens weer koppel (1 seconde is al genoeg). Aangezien dit zo vaak voorkomt, hoop ik dat er iemand is die een oplossing voor dit probleem heeft.
Op dit moment heb ik een Arc aangesloten middels een ethernet kabel en twee losse One's, die met de WiFi zijn verbonden. De WiFi werkt gewoon op het moment dat ik de Sonos app open.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit heeft bijna 100% zeker met je wifi verbinding te maken. Heb je overal een fatsoenlijke dekking? Staat je router vrij, niet in een kastje of zo?
Misschien eens kijken naar mesh als je dit nog niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-10 17:49

Jeoh

blaat

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zijn de Ones verbonden via jouw WiFi, of via SonosNet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:42

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat voor router gebruik je? Heb je die onlangs geupdate?
Ik heb een soortgelijk issue gehad met Zenwifi XT8 in combinatie met de Sonos set.
De oplossing (sterker nog, Asus schrijft het zelfs voor 8)7 ) was een ‘back to factory default’ reset van de router NA de firmware upgrade.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Some0ne
  • Laatst online: 21:13
Serena schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:36:
[...]

Dit heeft bijna 100% zeker met je wifi verbinding te maken. Heb je overal een fatsoenlijke dekking? Staat je router vrij, niet in een kastje of zo?
Misschien eens kijken naar mesh als je dit nog niet hebt.
Ik verwacht dat het niet aan de WiFi verbinding ligt. Ik heb een mesh systeem (Netgear Orbi). Router staat in dezelfde kamer als de Sonos producten.
Jeoh schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:08: [...] Zijn de Ones verbonden via jouw WiFi, of via SonosNet?
Even opgezocht, als ik het goed begrijp zijn deze verbonden via WiFi (wm1 voor de Arc, wm2 voor de One's).
MGSNK schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:37:
[...]

Wat voor router gebruik je? Heb je die onlangs geupdate?
Ik heb een soortgelijk issue gehad met Zenwifi XT8 in combinatie met de Sonos set.
De oplossing (sterker nog, Asus schrijft het zelfs voor 8)7 ) was een ‘back to factory default’ reset van de router NA de firmware upgrade.
Netgear Orbi, zie nu wel dat er een update klaar staat. Zal die vanavond eens uitproberen. Mocht het daarna niet helpen, dan terug zetten naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Some0ne schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:53:
[...]

Ik verwacht dat het niet aan de WiFi verbinding ligt. Ik heb een mesh systeem (Netgear Orbi). Router staat in dezelfde kamer als de Sonos producten.

[...]

Even opgezocht, als ik het goed begrijp zijn deze verbonden via WiFi (wm1 voor de Arc, wm2 voor de One's).

[...]

Netgear Orbi, zie nu wel dat er een update klaar staat. Zal die vanavond eens uitproberen. Mocht het daarna niet helpen, dan terug zetten naar fabrieksinstellingen?
Dan werkt je ethernet niet goed. Als er eentje via ethernet is aangesloten zou SonosNet vanzelf opgezet moeten worden en zie je WM0 in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:42

Ik weet dat Asus een reset naar factory default voorschrijft voor firmware upgrades.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 20:31
Ik had bovenstaand probleem laatst ook. Na een update van de Sonos controller app (Google Play had dit blijkbaar een tijdje niet automatisch gedaan) was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1111
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-09 20:46
Ik had dit tot afgelopen vrijdag ook, zelfde symptomen en goed WiFi signaal. Meerdere keren per dag, heel irritant. Ik heb mijn WiFi kanaal in de router gewijzigd van 6 naar 11 en nu altijd direct verbinding met de speakers.

Dus ik zou een WiFi Channel analyzer downloaden en controleren welk kanaal het rustigst is en die instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:33
marc1111 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:09:
[...]

Ik had dit tot afgelopen vrijdag ook, zelfde symptomen en goed WiFi signaal. Meerdere keren per dag, heel irritant. Ik heb mijn WiFi kanaal in de router gewijzigd van 6 naar 11 en nu altijd direct verbinding met de speakers.

Dus ik zou een WiFi Channel analyzer downloaden en controleren welk kanaal het rustigst is en die instellen.
Probeer eens al je sonos speakers puur op wifi te zetten ipv 1 op lan 😀 dan werken ze denk ik wel goed.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1111
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-09 20:46

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:00

Als er WM:1 staat dan betekent dit dat je ARC via Wifi communiceert en niet alleen via Ethernet. Dat zou weleens Spanning-tree loops kunnen geven, omdat de ARC mogelijk zowel via Wifi als Ethernet communiceert. Zet eens Wifi op de ARC uit, dit kan je in app doen.

Mijn ervaring is dat het gebruik van meerdere soorten netwerken binnen Sonos niet altijd lekker werkt (Sonosnet, UTP en WiFi). In ons huishouden heb ik er daarom voor gezorgd dat alle Sonos apparatuur via Sonos-net met elkaar communiceert (WM:0 voor alle apparaten). Hierbij heb ik bewust geen Wifi-configuratie in de app opgenomen.

De meeste van mijn Sonos-apparaten zijn draadloos via Sonos-net gekoppeld, twee apparaten zijn bedraad aangesloten, waarbij ik in één geval voor de zekerheid het draadloze deel volledig heb uitgeschakeld, omdat deze Sonos Connect zowel via bedraad als draadloos verbinding via Sonos-net wilde gebruiken. Daarmee introduceerde het een spanning-tree, ondanks dat Sonos pretendeert dat ze het IEEE 802.1D protocol ondersteunen. In mijn geval werkte dat niet goed.
De draadloze interface volledig uitschakelen op een Sonos-apparaat kan je niet in de app doen, maar gaat via de volgende procedure: https://emfaware.ca/disabling-wifi-on-sonos-devices/

[ Voor 103% gewijzigd door MichelKlok op 18-02-2021 14:50 ]

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

• Pete2620
  • Laatst online: 18-09 10:53
Van de week ook issues gehad met mijn rear speakers - die gavend een krakend geluid en connectivity issues in de app. Bleek interferentie te zijn - aanpassen van het kanaal op de router (gebruik nu 11) fixt it.

• Damon
MichelKlok schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:48:
[...]

Als er WM:1 staat dan betekent dit dat je ARC via Wifi communiceert en niet alleen via Ethernet. Dat zou weleens Spanning-tree loops kunnen geven, omdat de ARC mogelijk zowel via Wifi als Ethernet communiceert. Zet eens Wifi op de ARC uit, dit kan je in app doen.

Mijn ervaring is dat het gebruik van meerdere soorten netwerken binnen Sonos niet altijd lekker werkt (Sonosnet, UTP en WiFi). In ons huishouden heb ik er daarom voor gezorgd dat alle Sonos apparatuur via Sonos-net met elkaar communiceert (WM:0 voor alle apparaten). Hierbij heb ik bewust geen Wifi-configuratie in de app opgenomen.

De meeste van mijn Sonos-apparaten zijn draadloos via Sonos-net gekoppeld, twee apparaten zijn bedraad aangesloten, waarbij ik in één geval voor de zekerheid het draadloze deel volledig heb uitgeschakeld, omdat deze Sonos Connect zowel via bedraad als draadloos verbinding via Sonos-net wilde gebruiken. Daarmee introduceerde het een spanning-tree, ondanks dat Sonos pretendeert dat ze het IEEE 802.1D protocol ondersteunen. In mijn geval werkte dat niet goed.
De draadloze interface volledig uitschakelen op een Sonos-apparaat kan je niet in de app doen, maar gaat via de volgende procedure: https://emfaware.ca/disabling-wifi-on-sonos-devices/
Je verhaal klopt niet helemaal; Als er WM:1 staat maakt ie gebruik van je eigen WiFi en niet via UTP/SonosNet, er kunnen dan ook geen loops ontstaan. Als er een kabel inzit maar hij geeft geen WM:0 dan is er eerder iets aan de hand met de UTP aansluiting.

SonosNet is een STP gebaseerd mesh netwerk, als je daarin loops krijgt betekent dat dat er iets in de STP niet goed gaat, bijvoorbeeld een switch of router die BPDU pakketjes blokkeert.

De WiFi van een Sonos apparaat kun je tegenwoordig gewoon in de app uitschakelen, maar zou ik niet doen op een Arc waar surrouonds mee verbonden zijn, die hebben namelijk de 5Ghz verbinding van de Arc nodig om te functioneren.

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:00
Klopt, bij WM:1 wordt inderdaad gebruikgemaakt van het eigen Wifi netwerk, dus niet SonosNet, dat is ook wat ik bedoelde.

Ik heb in mijn huidige netwerk weleens het probleem gehad dat mijn Sonos Connect WM:0 aangaf, omdat hij bedraad was aangesloten, maar tevens draadloos ging communiceren via mijn Wifi. Gevolg was alsnog een loop. Bij dat ding heb ik toen Wifi uitgeschakeld, omdat Wifi niet voldoende stabiel werkte. Met een bedrade Beam heb ik het probleem met een loop echter niet, ondanks dat Wifi op die speaker gewoon staat ingeschakeld.

Wifi uitschakelen is voor dit type speakers inderdaad niet aan te bevelen, want dan kunnen ze niet meer met je surroundspeakers communiceren.

Niettemin is mijn advies om de speakers in een huishouden zoveel mogelijk via Sonosnet (bedraad of draadloos) óf via Wifi te koppelen, maar niet een combinatie van Sonosnet én Wifi te gebruiken. Wellicht dat het in bepaalde situaties prima werkt, maar ik heb die ervaring niet.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damon
MichelKlok schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:57:
Klopt, bij WM:1 wordt inderdaad gebruikgemaakt van het eigen Wifi netwerk, dus niet SonosNet, dat is ook wat ik bedoelde.

Ik heb in mijn huidige netwerk weleens het probleem gehad dat mijn Sonos Connect WM:0 aangaf, omdat hij bedraad was aangesloten, maar tevens draadloos ging communiceren via mijn Wifi. Gevolg was alsnog een loop. Bij dat ding heb ik toen Wifi uitgeschakeld, omdat Wifi niet voldoende stabiel werkte. Met een bedrade Beam heb ik het probleem met een loop echter niet, ondanks dat Wifi op die speaker gewoon staat ingeschakeld.

Wifi uitschakelen is voor dit type speakers inderdaad niet aan te bevelen, want dan kunnen ze niet meer met je surroundspeakers communiceren.

Niettemin is mijn advies om de speakers in een huishouden zoveel mogelijk via Sonosnet (bedraad of draadloos) óf via Wifi te koppelen, maar niet een combinatie van Sonosnet én Wifi te gebruiken. Wellicht dat het in bepaalde situaties prima werkt, maar ik heb die ervaring niet.
Een Sonos apparaat kan niet tegelijk EN via SonosNet EN via je eigen wifi communiceren, sorry misschien had ik het iets duidelijker moeten verwoorden. Wat wel kan, en dat is het voorbeeld wat ik gaf, is dat in je eigen netwerk meerdere Sonos apparaten bekabeld zijn en dat via SonosNet een loop ontstaat (door de door mij beschreven mogelijke problemen). Er is 1 wifikaart (behalve de hometheater producten omdat die tegelijk op 2,4Ghz voor SonosNet OF eigen Wifi moeten kunnen communiceren en een 5ghz voor communicatie met de surrounds) en die doet dus OF SonosNet (WM:0) OF via eigen WiFi (WM:1).

Sonos adviseert sowieso om niet de twee mogelijkheden door elkaar te gebruiken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:57
WM:2 geeft aan dat het surround speakers zijn die direct verbonden zijn met de Arc. Dus niet met je WiFi netwerk. Dit is een directe eigen link op 5 GHz die Sonos zelf vanuit de speakers regelt helemaal los van je router.

Over WM:0 en en WM:1 is e.e.a. hiervoor al aangegeven.
Maar: als je setup in WM:0 draait, worden de surrounds als het goed is ook getoond als WM:0.
Als je dus WM:1 en WM:2 te zien krijgt, is in ieder geval duidelijk dat je Arc dus niet bedraad werkt/in SonosNet modus draait.

Lijkt mij dus een probleem met de bedrade verbinding (rotte kabel?)

Sonos spreekt zelf tegenwoordig over 'boost'mode i.p.v. 'SonosNet'.

• Damon
Wally2002 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:17:
[...]

WM:2 geeft aan dat het surround speakers zijn die direct verbonden zijn met de Arc. Dus niet met je WiFi netwerk. Dit is een directe eigen link op 5 GHz die Sonos zelf vanuit de speakers regelt helemaal los van je router.

Maar: als je setup in WM:0 draait, worden de surrounds als het goed is ook getoond als WM:0.
Als je dus WM:1 en WM:2 te zien krijgt, is in ieder geval duidelijk dat je Arc dus niet bedraad werkt/in SonosNet modus draait.

Klopt helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Wally2002 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:17:
[...]

Wat ik dus in het begin meteen al zei. Het ethernet werkt niet. Ik zou dus zeker even de kabel checken, of mogelijk de poort van de router/switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23:25
Iemand ervaring met Subsonic? Ik heb alles eigenlijk werkend, maar kan in de Sonos app niet inloggen naar Subsonic. Geeft een verbindingsfout aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierKoning
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-06-2023

BierKoning

Bier 4 Ever!!

Sinds gistermiddag in het bezit van een Sonos Beam. Doel was een verbetering qua geluid in series en muziek. Dit laatste ging nu nog via de Google nest, welke ik heb gekoppeld met Philips Hue. Ben verre van een audiofiel, heb geen heftige verwachtingen, wil gewoon dat het allemaal netjes doet.

Nou van dit laatste ben ik al terug gekomen, ik word er echt helemaal gek van om het netjes aan de praat te krijgen.

De setup:

Tv: Samsung ue48h6240 (zou op papier Dolby digital/ dts en HDMI ARC moeten supporter)
Verbonden met
- KPN decoder (via HDMI)
- Samsung blu Ray (via HDMI)
- Sonos Beam (eerst verbonden via HDMI ARC, nu via optische kabel/ HDMI verloop)

Probleem:
Ik krijg met geen mogelijkheid de tv setting op 'dolby'. Dolby is grijs in het menu, alleen PCM en Dolby Neo 2:5 is mogelijk.

Wat ik heb gedaan:
- Kpn decoder op geluidsbron 'dolby' gezet. Zodoende kreeg ik bij sommige zenders wél geluid. Dus gekeken in Sonos app: audio in: PCM 2.0. Settings in tv niet te wijzigen
- Een antieke Blu Ray (finding Nemo, van voor het bouwjaar van de tv.. Je weet het niet) en een recente (infinity war). Ik hoor (prima) geluid, maar de bron blijft 'pcm stereo' in Sonos. Tv opties niet te wijzigen.
- me suf gezocht op internet. Daaruit geleerd dat het type Samsung 'h' problemen heeft met HDMI passthrough' via ARC. Daarom optical geprobeerd.

Dit dus geprobeerd voor zowel HDMI ARC als optical. Zie ik nou iets onwijs over het hoofd? Ik las (oa via een review op Tweakers) dat wanneer Dolby geluidsinput mogelijk is dit een enorme verbetering is tov PCM.

Ik stem voor alcohol als 5e voedselgroep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
BierKoning schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:52:
Sinds gistermiddag in het bezit van een Sonos Beam. Doel was een verbetering qua geluid in series en muziek. Dit laatste ging nu nog via de Google nest, welke ik heb gekoppeld met Philips Hue. Ben verre van een audiofiel, heb geen heftige verwachtingen, wil gewoon dat het allemaal netjes doet.

Nou van dit laatste ben ik al terug gekomen, ik word er echt helemaal gek van om het netjes aan de praat te krijgen.

De setup:

Tv: Samsung ue48h6240 (zou op papier Dolby digital/ dts en HDMI ARC moeten supporter)
Verbonden met
- KPN decoder (via HDMI)
- Samsung blu Ray (via HDMI)
- Sonos Beam (eerst verbonden via HDMI ARC, nu via optische kabel/ HDMI verloop)

Probleem:
Ik krijg met geen mogelijkheid de tv setting op 'dolby'. Dolby is grijs in het menu, alleen PCM en Dolby Neo 2:5 is mogelijk.

Wat ik heb gedaan:
- Kpn decoder op geluidsbron 'dolby' gezet. Zodoende kreeg ik bij sommige zenders wél geluid. Dus gekeken in Sonos app: audio in: PCM 2.0. Settings in tv niet te wijzigen
- Een antieke Blu Ray (finding Nemo, van voor het bouwjaar van de tv.. Je weet het niet) en een recente (infinity war). Ik hoor (prima) geluid, maar de bron blijft 'pcm stereo' in Sonos. Tv opties niet te wijzigen.
- me suf gezocht op internet. Daaruit geleerd dat het type Samsung 'h' problemen heeft met HDMI passthrough' via ARC. Daarom optical geprobeerd.

Dit dus geprobeerd voor zowel HDMI ARC als optical. Zie ik nou iets onwijs over het hoofd? Ik las (oa via een review op Tweakers) dat wanneer Dolby geluidsinput mogelijk is dit een enorme verbetering is tov PCM.
Nouja het ligt aan de source die je kijkt, als jij veel blu-rays kijkt zou ik adviseren om de Beam lekker terug te brengen. De Beam is alleen geschikt voor streaming TV en consoles. Meestal betekend de grijze optie dat Dobly Digital niet beschikbaar is anders selecteerd de tv het automatisch.
Pagina: 1 ... 120 ... 200 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.