Als er WM:1 staat dan betekent dit dat je ARC via Wifi communiceert en niet alleen via Ethernet. Dat zou weleens Spanning-tree loops kunnen geven, omdat de ARC mogelijk zowel via Wifi als Ethernet communiceert. Zet eens Wifi op de ARC uit, dit kan je in app doen.
Mijn ervaring is dat het gebruik van meerdere soorten netwerken binnen Sonos niet altijd lekker werkt (Sonosnet, UTP en WiFi). In ons huishouden heb ik er daarom voor gezorgd dat alle Sonos apparatuur via Sonos-net met elkaar communiceert (WM:0 voor alle apparaten). Hierbij heb ik bewust geen Wifi-configuratie in de app opgenomen.
De meeste van mijn Sonos-apparaten zijn draadloos via Sonos-net gekoppeld, twee apparaten zijn bedraad aangesloten, waarbij ik in één geval voor de zekerheid het draadloze deel volledig heb uitgeschakeld, omdat deze Sonos Connect zowel via bedraad als draadloos verbinding via Sonos-net wilde gebruiken. Daarmee introduceerde het een spanning-tree, ondanks dat Sonos pretendeert dat ze het IEEE 802.1D protocol ondersteunen. In mijn geval werkte dat niet goed.
De draadloze interface volledig uitschakelen op een Sonos-apparaat kan je niet in de app doen, maar gaat via de volgende procedure:
https://emfaware.ca/disabling-wifi-on-sonos-devices/
[
Voor 103% gewijzigd door
MichelKlok op 18-02-2021 14:50
]
Parkeren is een vak, geen twee vakken.