Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 119 ... 200 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-10 18:29
merlin1201 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:34:
[...]

Dat zou niet zo moeten zijn, kijk eens of je ook dipjes krijg met de interne Netflix app van de LG.
Je kunt ook eens testen of je het ook heb met de toslink/spdif aansluiting die is meegeleverd.
zet die spraak assistent ook uit mocht deze aan staan, ik kreeg die dipjes ook en uitzetten was voor mij de oplossing.
sux6
De interne netflix (direct op de TV) doet atmos en dolby digital plus zonder problemen afspelen.

Vanaf de Nvidia Shield TV Pro lijkt erop dat bij dolby atmos content er geen dips zijn, maar alleen bij dolby digital plus 5.1. Ik gebruik hierop met name Kodi en Netflix.

Vanmorgen diverse dingen geprobeerd maar helaas zonder tevreden resultaat:
  • Spdif/toslink adapter
  • Andere HDMI kabel tussen TV en Sonos ARC
  • Andere HDMI kabel tussen TV en Shield
  • Een PC aangesloten met Kodi, VLC en Plex
  • Bestanden afspelen vanaf lokale bron
  • Netflix vanaf Shield
  • Plex vanaf Shield
De spraak assistent is trouwens niet ingesteld b.t.w.

[ Voor 2% gewijzigd door a.boogerd op 23-12-2020 20:55 . Reden: spraak assistent ]

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:54
Ik zit ff met een issue die ik maar niet gefixt krijgt.
Situatie is als volgt;
In woning A heb ik playbar +play:1(2x) in surround. .
Ondertussen is woning B erbij gekomen, daar heb ik een one en een one SL geïnstalleerd.

Nu heb ik de playbar en play1’s naar woning B gehaald. Deze direct in de router geprikt.
In mn sonos app vindt ie de playbar met surround en die werken gewoon.
Alleen als ik de One en de One SL wil Toevoegen, blijf ik maar foutmeldingen krijgen en lukt het gewoon niet.
Iemand een suggestie?

PSN: Flix20-NL

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-10 11:09
Beiden even resetten.

• Flix20
Mocht ook niet baten.
Systeem vind de One wel. Geeft aan dat het niet lukt, geeft vervolgens aan het dmv ethernet kabel te willen proberen dus dan sluit ik die aan en ook dan wil het niet lukken.

• Deef_K
Dan even contact opnemen met Sonos en uit laten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Nu een paar weken een sub bij mijn Sonos setje.
Heb de sub nu op -4 staan en is niet al te overheersend.

Nu met kerst een filmpje met de kinderen.
Ze kozen voor Jingle Jangle.
Maar bij deze film is bijna alle muziek en effects mega heftig.
Zelfs op -15 is het nog heftig.

Is de sub ook te filteren om niet al te lage frequenties weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:39
Crxtreem schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:42:

Ik vind de instellingen overzichtelijker als ik vanaf de computer op groot scherm mijn Sonos afstel.
Kijk ook naar je input device hoe die het geluid afleverde naar de Sonos. Daar zit vaak ook een equalizer in. Beste is alles naar fabrieksinstellingen te zetten en de nieuwe setup helemaal naar wens te fine-tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Heb je niet zoiets als night mode? Dat heeft de Beam iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 19-10 22:32
Palomar schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:11:
[...]

Heb je niet zoiets als night mode? Dat heeft de Beam iig wel.
Dat heeft iedere surround set van Sonos. Dus de Beam, Playbar, Playbase en Arc. Dat bestaat niet apart voor de Sub.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena

Je zou hem natuurlijk wel tijdelijk uit kunnen schakelen onder ‘Audio van de Sub’.
Maar ik heb de film ook gekeken en hier staat de Sub gewoon op 0. Niet harder dan bij andere films.
Heb je wel Trueplay uitgevoerd?
Ik merkte dat dat hier echt een wereld van verschil maakte…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Trueplay heb ik ook uitgevoerd.

Als de kerstboom weg is probeer ik de sub eens op een andere plek om te kijken of hij dan niet te veel kaatst in de hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Crxtreem schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:38:
Trueplay heb ik ook uitgevoerd.

Als de kerstboom weg is probeer ik de sub eens op een andere plek om te kijken of hij dan niet te veel kaatst in de hoeken.
Dat zou eigenlijk niets uit mogen maken. Raar hoor… Trueplay ‘hoort’ hoe je geluiden van de muren en meubels ‘stuiteren’ en past hier alles op aan.
Ik zou Trueplay een keer opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:02

..Christiaan..

..zwll..

Ik heb Greenland gepindakaasd en wat een effecten op m'n Sonos. Niet normaal. Het rolde gewoon de kamer in. Truehd werkte helaas niet (plex bleef bufferen) en dd5.1 deed het wel soepel, maar niet normaal wat een geluid.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Laatst online: 21-12-2024

Probeer eens het volgende : zet je sub op je luister plek. Speel iets af met sublaag. Loop door je ruimte. Noteer 3 plekken waar je sublaag goed kan horen. Kies 1 van die plekken, plaats sub daar. Ga zitten op luister plek. Speel zelfde scène af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midde036
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 00:33
Even over trueplay. Na een half jaar in het bezit van Sonos apparatuur. Super tevreden over.
  • 2 stuks Fives voor muziek luisteren
  • Arc, Sub en 2 stuks Ones SL voor films kijken
Dan toch maar met de iPhone 8 Plus van mijn dochter trueplay uitgevoerd. Maar gelijk er weer vanaf. Met trueplay klinkt het geluid veel minder vol! En bij films zijn de bassen veel minder voelbaar.

Voor mij liever geen trueplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvanschayk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:47
Ik heb nog een 30% kortingscode over van de actie voor zorgpersoneel van afgelopen mei. Ik heb zelf niets nodig maar het is zonde om de code te laten verlopen. Deze is nog tot 31 december geldig dus zou nog moeten werken. Heb je dus nog iets nodig, stuur even een pm.

Ik geef de code wel weg met het verzoek deze voor jezelf te gebruiken, niet om door te verkopen etc...

Code vergeven d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Tomvanschayk op 27-12-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Tomvanschayk schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:56:
Ik heb nog een 30% kortingscode over van de actie voor zorgpersoneel van afgelopen mei. Ik heb zelf niets nodig maar het is zonde om de code te laten verlopen. Deze is nog tot 31 december geldig dus zou nog moeten werken. Heb je dus nog iets nodig, stuur even een pm.

Ik geef de code wel weg met het verzoek deze voor jezelf te gebruiken, niet om door te verkopen etc...
Dm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:54

Haha dat ligt aan die film.. Heb nu een jaartje een sub. Nooit ergens last van gehad en bij Jingle Jangle knalden de ramen er zowat uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:23
DCNY schreef op zondag 27 december 2020 @ 06:59:
[...]

Haha dat ligt aan die film.. Heb nu een jaartje een sub. Nooit ergens last van gehad en bij Jingle Jangle knalden de ramen er zowat uit. ;)
Inderdaad het ligt aan het geluidsspoor wat meegegeven wordt bij de film of serie. De sub is over het algemeen niet overheersend bij luisteren van muziek of tv kijken. Maar kan wel lekker laag beuken bij het juiste materiaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Laatst online: 15:09
Werkt de Arc via normale arc wel met de Samsung Q95T en is het alleen via eARC dat die 'beloofde' firmware update voor de Q95T de issues op moet gaan lossen?

Zit er over te denken om deze setup te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:00

Ik gebruik er vaker de nachtmodus voor om de buren met kleine kids tot vriend te houden.
het ligt inderdaad vaak aan de film hoe die in elkaar gezet is. de regisseur kan het wel zo bedoeld hebben dat het dialoog bijna niet te volgen is en de geluidseffecten je met bank en al uit de kamer blazen. Maar prettig is het alles behalve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossiejwt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02 11:19
FranticDJ schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:54:
Werkt de Arc via normale arc wel met de Samsung Q95T en is het alleen via eARC dat die 'beloofde' firmware update voor de Q95T de issues op moet gaan lossen?

De optische kabel die erbij zit zorgt ervoor dat het gewoon werkt , alleen de Dolby atmos kan niet via optische kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:51
FranticDJ schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:54:

De Q95T werkt via ARC gewoon met de Sonos Arc. eARC werkt ook.
Welke issues bedoel je? 2019 Samsung TV's hebben een firmware update voor eARC nodig, die maar niet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Flix20 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:39:
Mocht ook niet baten.
Systeem vind de One wel. Geeft aan dat het niet lukt, geeft vervolgens aan het dmv ethernet kabel te willen proberen dus dan sluit ik die aan en ook dan wil het niet lukken.
Niet toevallig een firewall, adblocker of pihole aanstaan?

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:01
Meeh, een goedkope oplossing om een platenspeler binnen m'n sonos netwerk op te nemen lijkt er niet te bestaan. De oude Connect werkt niet binnen S2, de nieuwere Connect is er nauwelijks 2e hands te krijgen en de Port kost 450,-

Ik zie geen andere optie dan toch voor die Port te gaan... Enige waar ik nog mee zit: heb ik dan een platenspeler met voorversterker nodig of maakt dat niet uit?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 21:09
EvaluationCopy schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:25:
Meeh, een goedkope oplossing om een platenspeler binnen m'n sonos netwerk op te nemen lijkt er niet te bestaan. De oude Connect werkt niet binnen S2, de nieuwere Connect is er nauwelijks 2e hands te krijgen en de Port kost 450,-
Q
Ik zie geen andere optie dan toch voor die Port te gaan... Enige waar ik nog mee zit: heb ik dan een platenspeler met voorversterker nodig of maakt dat niet uit?
Af en toe komen er via marktplaats wel Connect S2’s naar boven. Gewoon een zoekopdracht instellen en geduld hebben. Ik had er 1 voor €200 binnen 2 weken op 20km afstand :)

Als je een Port wilt gebruiken heb je een platenspeler met voorversterker nodig óf een losse voorversterker. Bron: https://blog.sonos.com/nl/listening-to-vinyl-with-sonos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:41

Is mogelijk met een Raspberrypi met Icecast , darkice en een bijv. een Behringer ufo202 usb geluidskaartje. Zo heb ik het ook een tijdje gedaan. Werkt prima en geen platenspeler met ingebouwde phonopre nodig.

Uitgebreide instructie, kan prima op de cmdline geen display nodig.
https://www.instructables...Sonos-Using-Raspberry-Pi/

[ Voor 8% gewijzigd door pjeterinfo op 29-12-2020 10:46 ]

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
pjeterinfo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:41:
[...]

Is mogelijk met een Raspberrypi met Icecast , darkice en een bijv. een Behringer ufo202 usb geluidskaartje. Zo heb ik het ook een tijdje gedaan. Werkt prima en geen platenspeler met ingebouwde phonopre nodig.
Ik heb de handleiding gezien. Nu kan ik best wel iets op een pc, maar heb niet veel ervaring met Linux. Stapsgewijs zo'n handleiding volgen lukt me prima, maar als het ergens onderweg afwijkt dan moet ik dat hier weer allemaal komen vragen. Mocht je jouw setje verkopen dan heb ik wel interesse ;)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
  • Laatst online: 02-02 11:19
loyske schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:03:
[...]

Welke issues bedoel je? 2019 Samsung TV's hebben een firmware update voor eARC nodig, die maar niet komt.
Ik hoor dat jij 1 van de gelukkige bent zonder problemen dan zou ik even de Samsung en Sonos forum's bekijken met alle ellende.

Hier is het ook 1 groot drama , tv is uit september 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 11:02

mr_fragle

Don't forget the guide

Een goedkope oplossing is er volgens mij sowieso weinig met Sonos :) Liep tegen hetzelfde probleem aan als jou, maar heb gekozen voor een Five ipv een connect of Port. Port betaal je wel erg veel voor functionaliteiten die je niet nodig hebt. Daarnaast levert een Five beter geluid en kon ik een One laten vervallen. Een Five is natuurlijk niet goedkoper, maar verrekenen met een One + Port is een gunstige uitkomst (en beter geluid dan met een One en Port).

Nadeel vind ik dan weer dat de Five maar 1 ingang heeft. Dus met platenspeler en CD-speler weer een switch/selecter nodig (en die bestaan niet geautomatiseerd). Andere optie is om de DVD-speler voor weergave van CD's te gebruiken, maar dan moet de TV weer aan (DVD-TV-Sonos Arc)....

Het enige wat jammer is van Sonos is dat het lastig is om meer bronnen (CD/Plaat/SACD/Tape/Whatever) toe te voegen.

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frantic
loyske schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:03:
[...]

Google maar eens op Q95T Sonos Arc. Dan kom je genoeg tegen :X Maar idd ook een enkeling waar het wel gewoon bij werkt.

Voornamelijk dat Atmos dan niet werkt, maar zonder Atmos kan ik wel leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
mr_fragle schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:10:

Een goedkope oplossing is er volgens mij sowieso weinig met Sonos :) Liep tegen hetzelfde probleem aan als jou, maar heb gekozen voor een Five ipv een connect of Port. Port betaal je wel erg veel voor functionaliteiten die je niet nodig hebt. Daarnaast levert een Five beter geluid en kon ik een One laten vervallen. Een Five is natuurlijk niet goedkoper, maar verrekenen met een One + Port is een gunstige uitkomst (en beter geluid dan met een One en Port).
Die optie heb ik overwogen ja. Ik zie dat ze weinig afschrijven, anders was een 2e hands (gen 2):5 ook nog een idee geweest. Ik heb wel een soort van '2e deel woonkamer' waar die prima zou kunnen staan. Maar, als ik zo die Raspberry Pie handleiding zie durf ik dat toch wel aan. Het heeft toch allemaal weinig haast, leuk projectje voor straks in het nieuwe jaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjeterinfo
EvaluationCopy schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:45:
[...]
Mocht je jouw setje verkopen dan heb ik wel interesse ;)
Ik heb geen complete Raspberry over , ik gebruik hem nu met een Hifiberry Digi.

De Behringer is de moeite niet om over te nemen , deze zijn 25 euro incl verzenden.
https://www.thomann.de/nl/behringer_ufo_202.htm
Als er problemen bij de installatie laat maar weten, maar de link in mijn eerdere post is vrijwel "idiot-proof".

Ik heb zelf ook naar een oplossing met de 2 keer een Five gekeken, maar vond ik uiteindelijk toch aan de dure kant voor wat je er voor krijgt.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Volgens mij zit in de Port geen voor versterker.

En kijk eens hier:
YouTube: Sonos Port: Maak een Sonos Systeem van elke Stereo-Set of Soundbar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
pjeterinfo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:34:
[...]

Ik heb geen complete Raspberry over , ik gebruik hem nu met een Hifiberry Digi.

De Behringer is de moeite niet om over te nemen , deze zijn 25 euro incl verzenden.
https://www.thomann.de/nl/behringer_ufo_202.htm
Als er problemen bij de installatie laat maar weten, maar de link in mijn eerdere post is vrijwel "idiot-proof".

Ik heb zelf ook naar een oplossing met de 2 keer een Five gekeken, maar vond ik uiteindelijk toch aan de dure kant voor wat je er voor krijgt.
Werkt dat eigenlijk ook met het S2 sonos ecosysteem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjeterinfo
rsint schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:54:
[...]

Werkt dat eigenlijk ook met het S2 sonos ecosysteem?
Ja, je maakt eigenlijk gewoon een lokale radio zender die je afspeelt met Sonos.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
KabouterSuper schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:08:
[...]

Niet toevallig een firewall, adblocker of pihole aanstaan?
Meerdre malen resetten en aansluiten via utp heeft uiteindelijk de oplossing geboden.
Na 2 dagen werkte de speaker in de keuken niet meer, die bleek ineens geen bereik meer te hebben na 2 weken prima gewerkt te hebben, maar ook dat is na een kleine verplaatsing opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:51
FranticDJ schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:15:
[...]

Google maar eens op Q95T Sonos Arc. Dan kom je genoeg tegen :X Maar idd ook een enkeling waar het wel gewoon bij werkt.

Voornamelijk dat Atmos dan niet werkt, maar zonder Atmos kan ik wel leven.
Wat ik vooral zie zijn oude topics over oudere Samsung firmware. Ik heb het zelf ook gehad met een firmware toen ik de Q95T net had. Maar er kwam al snel een nieuwe firmware en sindsdien geen probleem meer.
Mijn Q95T hangt achter een killswitch, dus iedere nacht gaat hij van de spanning. Geen idee of dat bij jullie ook het geval is en misschien helpt?

De Sonos staat trouwens wel gewoon 24/7 aan hier!

[ Voor 3% gewijzigd door loyske op 30-12-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomPlant0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-10 20:38
Hoi,

Vraag. Ik heb een Sonos Beam en gebruik Alexa dagelijks meerdere keren. Sinds het nieuwe jaar werkt het ineens niet meer. Terwijl de locatie van mijn Sonos Account nog steeds op United Kingdom staat.

https://support.sonos.com/s/article/3516?language=en_US

Nu heb ik bovenstaande stappen uitgevoerd maar het issue blijft. Het microfoon lampje staat goed. Daar is niks mee aan de hand.

Iemand een suggestie?

Update; ik zie dat Alexa blijft aangeven in de app dat mijn Sonos Offline is. Zou dit er mee te maken kunnen hebben?

Solved: ik gebruik NextDNS. Toegang tot het domein a2z.com werd geblokkeerd. Dit domain is nodig voor toegang tot Alexa. Blijkbaar heeft NextDNS deze ineens toegevoegd aan haar blokkeer lijst.

[ Voor 27% gewijzigd door TomPlant0 op 02-01-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Ik wil met Sonos een setup gaan bouwen voor in 1e instantie muziek en daarna 5.1 met discrete kanalen.

Is dit überhaupt mogelijk?

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:25
Mij is niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met “discrete kanalen”. Een aparte speaker per kanaal? Dat is bij Sonos niet geheel mogelijk. Een 5.1-systeem begint bij Sonos meestal met een soundbar, de Beam of de Arc, die FL-Center-FR (en in het geval van de Arc de upfiring speakers voor Atmos) bevat. Als je een Amp gebruikt bestaat voor uit twee passieve speakers, waaruit de Amp een “phantom center” berekend. Surroundspeakers zijn wel aparte speakers (One’s of One SL’s of Five’s) of ook een Amp met twee passieve speakers. Een als surround gebruikte Amp verliest zijn subwoofer-uitgang. Voor de .1 kan een Sonos Sub zorgen of, als je een Amp voor voor gebruikt, een niet-Sonos subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartex
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 22:45
Goedenavond allen,

Ik ben even op zoek naar een Sonos surround expert, want ik kom er helaas niet uit. Ook de zoekfunctie bracht mij niet zo snel naar een mogelijke oplossing maar ik moet ook eerlijk toegeven, ik ben ook echt geen expert op dit gebied. Na 3 uur proberen hoop ik met jullie het probleem op te lossen.

Vandaag mijn nieuwe Sonos Arc binnen gekregen, hartstikke blij om deze aan te sluiten op mijn LG OLED65GX. Aangesloten op de HDMI 2 (eArc) en verbonden met 2 Sonos One's SL (achterspeakers).
Echter blijf ik volgens de app constant Stereo PCM 2.0 krijgen en geen 5.0

Settings:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AntBnGjm5RnUqfCQ2Pud_KilcSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uoMbPnTXYe4f3ufqsPP0xErl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UL7m_gvJsjx5CdpR6SP1iv_iYHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onmS2DRnGmzwGPDs2UCITpZW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1CegxOKpmlPfssbOsBV4v_UMcQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R1RafEsSXDboyve4FYtXsKqO.png?f=fotoalbum_large

Wat staat of doe ik precies verkeerd om netjes 5.0 werkend te krijgen?

PS: Let niet op de kabels, kabelgoot is onderweg om het netjes strak weg te werken.

[ Voor 22% gewijzigd door Spartex op 04-01-2021 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
Spartex schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:59:
Goedenavond allen,

Ik ben even op zoek naar een Sonos surround expert, want ik kom er helaas niet uit. Ook de zoekfunctie bracht mij niet zo snel naar een mogelijke oplossing maar ik moet ook eerlijk toegeven, ik ben ook echt geen expert op dit gebied. Na 3 uur proberen hoop ik met jullie het probleem op te lossen.

Vandaag mijn nieuwe Sonos Arc binnen gekregen, hartstikke blij om deze aan te sluiten op mijn LG OLED65GX. Aangesloten op de HDMI 2 (eArc) en verbonden met 2 Sonos One's SL (achterspeakers).
Echter blijf ik volgens de app constant Stereo PCM 2.0 krijgen en geen 5.0

Settings:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat staat of doe ik precies verkeerd om netjes 5.0 werkend te krijgen?

PS: Let niet op de kabels, kabelgoot is onderweg om het netjes strak weg te werken.
Probeer onderstaande eens:

Sound Out

HDMI ARC selected

Digital Sound Out set to Passthrough

eARC set to ON

Additional Settings

DTV Audio Setting set to Auto

HDMI Input Audio Format set to Bitstream.

En haal je serienummers van de Sonos even weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Een vraag over die "HDMI Input Audio Format" Setting. Op mijn C9 is die setting greyed out.
Ik heb voor de rest geen issues. Als ik 6 Undergroung afspeel zie ik in de Sonos app Dolby Atmos. De settings zijn zoals hier boven vermeld. V5.00.10
Op google kan ik niks vinden. Iemand misschien een idee?

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartex
Deef_K schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:06:
[...]

Probeer onderstaande eens:

Sound Out

HDMI ARC selected

Digital Sound Out set to Passthrough

eARC set to ON

Additional Settings

DTV Audio Setting set to Auto

HDMI Input Audio Format set to Bitstream.

En haal je serienummers van de Sonos even weg.
Werkend bedankt, je bent een held!

Nu resteert mij nog één vraag; welke settings gebruik ik voor de playstation 5 m.b.t. de audio?

HDMI-Apparaattype: AV-Versterker of Geluidsbalk
Audio-Indeling: Lineaire PCM / Bitstream (Dolby) / Bitstream (DTS)

@blavlaa Heeft volgens mij te maken met Netflix (tv app?), dan is die setting bij mij ook grijs. Speel ik op de PS5, kan ik hem wel aanpassen

[ Voor 10% gewijzigd door Spartex op 04-01-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
@Spartex Bedankt voor de tip. Heb mijn PS4 weer eens aangeslingert en toen kon ik hem voor de HDMI port waar die zit aangesloten idd wijzigen. Daar zag ik ook dat de rest van de HDMI ook op Bitstream staat.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
Spartex schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:40:
[...]

Werkend bedankt, je bent een held!

Nu resteert mij nog één vraag; welke settings gebruik ik voor de playstation 5 m.b.t. de audio?

HDMI-Apparaattype: AV-Versterker of Geluidsbalk
Audio-Indeling: Lineaire PCM / Bitstream (Dolby) / Bitstream (DTS)

@blavlaa Heeft volgens mij te maken met Netflix (tv app?), dan is die setting bij mij ook grijs. Speel ik op de PS5, kan ik hem wel aanpassen
Bitstream dolby, Sonos doet geen dts.

Kwestie van de juiste zoektermen op Google ;-)
Ik wacht nog op mijn Arc haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Je moet ook je dolby atmos op je tv naar links zetten anders krijg je geen dolby atmos over je sonos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartex
Deef_K schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:02:
[...]

Bitstream dolby, Sonos doet geen dts.

Kwestie van de juiste zoektermen op Google ;-)
Ik wacht nog op mijn Arc haha.
Top, ik ben er blij mee - heerlijk geluid zo!

@Ben er Niet helemaal waar - die optie is puur als je dolby atmosfeer via je tv wilt afspelen (en de interne tv speakers dus decoden). Daarnaast als je opties aan wilt zetten schuif je het balletje naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:39
blavlaa schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:56:
@Spartex Bedankt voor de tip. Heb mijn PS4 weer eens aangeslingert en toen kon ik hem voor de HDMI port waar die zit aangesloten idd wijzigen. Daar zag ik ook dat de rest van de HDMI ook op Bitstream staat.
Als ik hem op bitstream zet (5.1) PS4 pro heb ik last van enorme vertraging. Ik heb dit al eens gegoogled en zag dat dit een bekend probleem is.

Dan maar gamen met pcm2.0

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
loyske schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:33:
[...]

Wat ik vooral zie zijn oude topics over oudere Samsung firmware. Ik heb het zelf ook gehad met een firmware toen ik de Q95T net had. Maar er kwam al snel een nieuwe firmware en sindsdien geen probleem meer.
Mijn Q95T hangt achter een killswitch, dus iedere nacht gaat hij van de spanning. Geen idee of dat bij jullie ook het geval is en misschien helpt?

De Sonos staat trouwens wel gewoon 24/7 aan hier!
Ik kom anders nog volop topics van ver in december tegen hoor ;)

Maar goed, 'de' firmware update zou in het voorjaar moeten komen. Wacht het nog ff af iig. Eerst verhuizen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Tomvanschayk schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:38:
Ik heb mijn Samsung KS7000 al een jaartje via HDMI Arc aan mijn beam gekoppeld. Op de overige hdmi-poorten waren aangesloten een Ziggo mediabox en een PS4. Altijd goed gewerkt, Beam schakelde prima in als ik de tv inschakelde en geluid direct via de Beam. Echter heb ik vorige week de PS4 weggehaald en een Chromecast in de HDMI poort van de PS4 gestopt en nu krijg ik de koppeling tussen de tv en de Beam niet meer werkend. Elke keer als de tv uit gaat, lijkt deze de instellingen kwijt te raken en schakelt terug naar de ingebouwde speakers. Ik heb de HDMI-kabel van de Beam al een keer opnieuw verbonden en de tv een paar minuten van de stroom gehad, allemaal zonder resultaat. Iemand enig idee hoe ik dit weer aan de gang krijg?
Ik heb precies hetzelfde probleem met de Beam sinds ik een Chromecast Ultra heb aangesloten. Uiteindelijk wel weer werkend te krijgen door alles van het stroom te halen en de chromecast niet in te pluggen. Het lijkt ook wel beter te gaan als ik de chromecast via de USB van de tv aansluit, want dan start ie pas op als de tv aan gaat en lijkt de koppeling tussen tv en Beam meestal wel goed te gaan, maar soms start ie wel even met tv geluid of zowel tv geluid als Beam tegelijk. Ideaal is anders dus...

Ik heb al een HDMCI CEC killer besteld. Zou dat de oplossing zijn, of zijn er nog andere zaken te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvanschayk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:47
Palomar schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:06:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem met de Beam sinds ik een Chromecast Ultra heb aangesloten. Uiteindelijk wel weer werkend te krijgen door alles van het stroom te halen en de chromecast niet in te pluggen. Het lijkt ook wel beter te gaan als ik de chromecast via de USB van de tv aansluit, want dan start ie pas op als de tv aan gaat en lijkt de koppeling tussen tv en Beam meestal wel goed te gaan, maar soms start ie wel even met tv geluid of zowel tv geluid als Beam tegelijk. Ideaal is anders dus...

Ik heb al een HDMCI CEC killer besteld. Zou dat de oplossing zijn, of zijn er nog andere zaken te proberen?
Ik heb uiteindelijk de Beam maar via optical aangesloten, werd er gek van. Tot nu toe nog geen nadelen van ondervonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
Is het eventueel een idee om een aparte Sonos arc levertijden topic aan te maken?

Vanuit Sonos blijft het aardig stil. Ook de bestelling op hun site geeft geen verwachte leverdatum. Als je nu besteld hebben ze het al over Maart. Hun laatste Facebook post is van mei 2020. Al zie ik op Reddit wel wat arc sl voorbij komen maar niks over de arc zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 12:04
Palomar schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:06:
[...]

Ik heb een LG TV en heb ook af en toe dat de Beam geen geluid meer geeft.
Het ontkoppelen van de KPN 4K decoder, even wachten en dan weer aansluiten lost het probleem op.

Van wat ik zo een beetje op internet gevonden heb, zou het op te lossen kunnen zijn met andere kabels, maar daar ben ik nog niet aan begonnen...

Bij mij is het, volgens mij, begonnen nadat ik de 4K decoder kreeg.

Geen echte oplossing helaas...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:33
Krijgen er meer mensen reclame bij het aanzetten van een radiozender? Nu denk ik dat gemerkt te hebben bij zowel Kink en 100% NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
MRIdev schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:15:
Krijgen er meer mensen reclame bij het aanzetten van een radiozender? Nu denk ik dat gemerkt te hebben bij zowel Kink en 100% NL.
Jazeker. Over het algemeen alleen in bepaalde tijdvakken (ochtend) en ongeacht of het station via Sonos radio of TuneIn binnenkomt. Maar rond het hele en het halve uur juist weer niet .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:14
Tsja! Gratis is niet voor niks, blijkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Masimo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:31:
[...]

Tsja! Gratis is niet voor niks, blijkt weer.
Sonos apparatuur is verre van gratis.Vandaar mijn grote ergernis.
JeppieW schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:28:
[...]

Jazeker. Over het algemeen alleen in bepaalde tijdvakken (ochtend) en ongeacht of het station via Sonos radio of TuneIn binnenkomt. Maar rond het hele en het halve uur juist weer niet .....
Eerst dacht ik dat het inderdaad de gewone reclame is, maar helaas dus niet.

[ Voor 51% gewijzigd door MRIdev op 11-01-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomPlant0
Geen last van gehad. Hoe zet je de radio aan? Ik heb een beam en vraag Alexa om radio2 af te spelen. Dat start altijd zonder reclame.

Moet er wel bijzeggen dat ik NextDNS gebruik om in mijn netwerk van alles te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
JeppieW schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:28:
[...]

Is dat niet het verdienmodel van TuneIn, SonosRadio en andere radioaanbieders?
Ik weet niet of je rechtstreeks vanaf het station kunt streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
kootje70 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:45:
Ik weet niet of je rechtstreeks vanaf het station kunt streamen?
Dat kan. In de Sonos desktop app kan je "Add Radio Station" kiezen, waar je de juiste URL invoert.
Die zender komt dan in TuneIn onder "My Radio Stations" te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
TomPlant0 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:45:
[...]

Geen last van gehad. Hoe zet je de radio aan? Ik heb een beam en vraag Alexa om radio2 af te spelen. Dat start altijd zonder reclame.

Moet er wel bijzeggen dat ik NextDNS gebruik om in mijn netwerk van alles te blokkeren.
Via de Sonos App (s1) een radiostation toegevoegd bij mijn favorieten gezet en vanuit daar start ik ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:23
TomPlant0 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:45:
[...]

Ik heb zelfs de metrics vrijgeven in nextdns en tot op heden geen reclame meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomPlant0
MRIdev schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:21:
[...]

Via de Sonos App (s1) een radiostation toegevoegd bij mijn favorieten gezet en vanuit daar start ik ze.
Heb even gekeken en als ik het via de app starts (S2) krijg ik geen reclame. Maar zoals aangegeven kan dat door NextDNS komen. Al zie ik geen DNS verzoeken die geblokkeerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 19:54
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:53:
[...]

Ik heb een LG TV en heb ook af en toe dat de Beam geen geluid meer geeft.
Het ontkoppelen van de KPN 4K decoder, even wachten en dan weer aansluiten lost het probleem op.

Van wat ik zo een beetje op internet gevonden heb, zou het op te lossen kunnen zijn met andere kabels, maar daar ben ik nog niet aan begonnen...

Bij mij is het, volgens mij, begonnen nadat ik de 4K decoder kreeg.

Geen echte oplossing helaas...
Heb je onder General, additional settings, Quick Start+ uitgezet op je LG TV?

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
TomPlant0 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:50:
[...]

Heb even gekeken en als ik het via de app starts (S2) krijg ik geen reclame. Maar zoals aangegeven kan dat door NextDNS komen. Al zie ik geen DNS verzoeken die geblokkeerd worden.
Ik hou het de in de gaten aankomende dagen en deel het dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 12:04
MGSNK schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:11:
[...]

Heb je onder General, additional settings, Quick Start+ uitgezet op je LG TV?
Uhm... Ik dacht het wel... Maar dat moet ik vanavond even checken.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-10 18:44

icecreamfarmer

en het is

Via tuneIn of Sonos radio?

Ik heb er zelf al tijden last van. Mijn radio wordt opgestart door domoticz viaTuneIn.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
icecreamfarmer schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:18:
[...]

Via tuneIn of Sonos radio?

Ik heb er zelf al tijden last van. Mijn radio wordt opgestart door domoticz viaTuneIn.
Via de Sonos app dus op de stations zoeken, deze toevoegen aan de favorieten en via daar starten. Even goed gekeken en onder die favorieten staat inderdaad TuneIn-station. Is daar wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
TuneIn aggregeert de links. Dat doen ze niet voor niets. Je zou Juke eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:40
Rallye schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:59:
TuneIn aggregeert de links. Dat doen ze niet voor niets. Je zou Juke eens kunnen proberen.
Hebben ze geen re-noize op zitten. Dus dan maar tune-in weer. en reclame soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

MRIdev schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:36:
[...]
Sonos apparatuur is verre van gratis.Vandaar mijn grote ergernis.
Mijn LG Oled is ook verre van gratis, maar toch zie ik reclame op tv terwijl ik ook betaal om toegang tot de zenders te krijgen.... Dus omdat je Sonos hebt, moet TuneIn gratis doorgegeven worden?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik heb een Samsung Serif tv (met van die zwarte pootjes), nu wil ik m'n Sonos Beam áchter de tv aan de muur hangen, uit het zicht. De beugel heb ik al in huis maar ik twijfel over de geluidskwaliteit als ik de beam achter de tv hang.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRIdev
..Christiaan.. schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:08:
[...]

Mijn LG Oled is ook verre van gratis, maar toch zie ik reclame op tv terwijl ik ook betaal om toegang tot de zenders te krijgen.... Dus omdat je Sonos hebt, moet TuneIn gratis doorgegeven worden?
Ik ben er net pas achter dat het via TuneIn loopt, dus daar ga ik naar kijken hoe en of dat anders kan.

Het andere punt wat je aanhaalt is off topic, dus ik reageer even kort. Je krijgt dus reclame van de zender zelf waarmee je die betaalt en je betaalt KPN (of ander). Dan verwacht ik niet dat LG rr ook nog wat reclame instopt bij het starten van een zender en dat gevoel krijg ik nu wel bij Sonos

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:23:
Ik heb een Samsung Serif tv (met van die zwarte pootjes), nu wil ik m'n Sonos Beam áchter de tv aan de muur hangen, uit het zicht. De beugel heb ik al in huis maar ik twijfel over de geluidskwaliteit als ik de beam achter de tv hang.

Iemand hier ervaring mee?
Dat is natuurlijk funest voor je geluid, nooit achter iets hangen. Gewoon er onder.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
DennusB schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:13:
[...]

Dat is natuurlijk funest voor je geluid, nooit achter iets hangen. Gewoon er onder.
Ja klinkt logisch ook. Dan maar wat lager inderdaad, thanks. Ik ga het wel alsnog even uitproberen met een tafeltje, interessant om te horen hoe veel verschil het maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Hier geeft Sonos aan dat zij dit niet doen:

https://nl.community.sono...steren-via-tunein-6767732

Of 't waar is....geen idee. Het is al 2 jaar oud. Overigens heb ik nauwelijks reclame bij TuneIn. Als ik via Google Assistent radio aanzet is dat altijd via TuneIn. Sonos Radio kan ik alleen maar via de app aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomPlant0
..Christiaan.. schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:14:
Hier geeft Sonos aan dat zij dit niet doen:

https://nl.community.sono...steren-via-tunein-6767732

Of 't waar is....geen idee. Het is al 2 jaar oud. Overigens heb ik nauwelijks reclame bij TuneIn. Als ik via Google Assistent radio aanzet is dat altijd via TuneIn. Sonos Radio kan ik alleen maar via de app aanzetten.
Ik vind het echt bijzonder. Heb nog even goed nagedacht maar ook voor het gebruik van NextDNS (om reclame op dns niveau te blokkeren) had ik op mijn Sonos Beam ook geen reclame als ik een zender starte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Nee, je betaalt je internetverbinding (aan KPN), je betaalt je Sonos speaker (aan Sonos), je luistert naar reclame op de zender (van de zender zelf) en je luistert naar reclame vaan TuneIn (niet Sonos) omdat die de zenders voor je benaderbaar maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

TomPlant0 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:26:
[...]

Ik vind het echt bijzonder. Heb nog even goed nagedacht maar ook voor het gebruik van NextDNS (om reclame op dns niveau te blokkeren) had ik op mijn Sonos Beam ook geen reclame als ik een zender starte.
Ik heb er ook nauwelijks last van. Ik start Radio 2 of Qmusic altijd via google assistent. Echt zelden dat het begint met een reclameblok. Als Sonos dit zou doen, dan zou ik het ook bij bijv. Spotify horen of als ik zelf muziek stream vanaf m'n nas toch? Ik gebruik niks om reclame te blokkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik luister eigenlijk alleen 3FM, maar volgens mij nooit reclame (of het moet niet opvallen, omdat radio sowieso vaak reclame heeft ;)).
Herinner me wel toen ik mijn Sonos net had dat ik door de radiostations ging browsen en dat het me toen wel opviel dat er vaak reclame vooraf ging die niet bij de zender hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Palomar schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:02:
Ik luister eigenlijk alleen 3FM, maar volgens mij nooit reclame (of het moet niet opvallen, omdat radio sowieso vaak reclame heeft ;)).
Herinner me wel toen ik mijn Sonos net had dat ik door de radiostations ging browsen en dat het me toen wel opviel dat er vaak reclame vooraf ging die niet bij de zender hoorde.
LOL, je daalt ineens een beetje in mijn achting. 8)7
Maar ik heb ook niet altijd reclame. Ik gebruik Sonos Radio. Klinkt misschien stom, maar heb het al heel lang niet meer gehoord. Zou het komen omdat ik best wel veel speakers heb nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 16-10 11:37
Deze discussie is al meerdere keren voorgekomen, maar het feit blijft dat Sonos geen reclame in de streams stopt, het is de aanbieder.

Dus je hebt 2x reclame (als je pech hebt) 1x als je de stream start door de dienst (TuneIn vooral), en als je pech hebt direct weer reclame omdat je in een reclame-blok terecht komt van je zender.

Die reclame aan het begin van de stream is niet consequent, en daarom is het moeilijk te begrijpen waarom het de ene keer wel is en de andere keer niet. Heb je geen zin meer in reclame? Probeer dan even een andere radio-dienst, want TuneIn heeft naar mijn idee steeds meer reclame, je kunt Sonos Radio proberen (alhoewel dat volgens mij ook gewoon TuneIn is onder een andere naam) en Juke voor alle Nederlandse zenders en een paar internationale zoals BBC One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-10 18:29
merlin1201 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:34:
[...]

Dat zou niet zo moeten zijn, kijk eens of je ook dipjes krijg met de interne Netflix app van de LG.
Je kunt ook eens testen of je het ook heb met de toslink/spdif aansluiting die is meegeleverd.
zet die spraak assistent ook uit mocht deze aan staan, ik kreeg die dipjes ook en uitzetten was voor mij de oplossing.
sux6
Helaas was dit niet voor mij de oplossing.

Heb het nu opgelost met een HDFury Arcana er tussen. Geen dips meer in het geluid bij dolby digital plus streams (en ook het beeld lijkt vloeiender te lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
The Inquisitor schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:34:
Die reclame aan het begin van de stream is niet consequent, en daarom is het moeilijk te begrijpen waarom het de ene keer wel is en de andere keer niet. Heb je geen zin meer in reclame? Probeer dan even een andere radio-dienst, want TuneIn heeft naar mijn idee steeds meer reclame, je kunt Sonos Radio proberen (alhoewel dat volgens mij ook gewoon TuneIn is onder een andere naam) en Juke voor alle Nederlandse zenders en een paar internationale zoals BBC One.
Sonos Radio heeft idd ook reclame en helaas zonder regelmaat/logica.
Vanmorgen voor het eerst dit jaar weer een reclameblokje gehoord aan het begin, terwijl ik elke dag gebruik maar van. Er zijn zeker ergere dingen maar geeft wel een irritatiefactortje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-10 22:41

Nicap

Tsssk....

The Inquisitor schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:34:
Deze discussie is al meerdere keren voorgekomen, maar het feit blijft dat Sonos geen reclame in de streams stopt, het is de aanbieder.

Dus je hebt 2x reclame (als je pech hebt) 1x als je de stream start door de dienst (TuneIn vooral), en als je pech hebt direct weer reclame omdat je in een reclame-blok terecht komt van je zender.

Al tijden PiHole draaien en heb reclames in Tune-in nog nooit opgemerkt. Volgens mij haalt PiHole deze er ook uit. Wellicht daar ook eens naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 16-10 11:37
Nicap schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:02:
[...]

Al tijden PiHole draaien en heb reclames in Tune-in nog nooit opgemerkt. Volgens mij haalt PiHole deze er ook uit. Wellicht daar ook eens naar kijken?
Je quote de verkeerde denk ik. Ik leg alleen uit waar de reclames vandaan komen, maar heb er zelf weinig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd dat ik mijn geluid in de woonkamer en keuken niet meer goed krijg.
Ik heb in de woonkamer een 5.1 opstelling en in de keuken een Sonos amp.
De keuken is een open keuken en is hooguit een afstand van 5 Meter tussen de sets.

Voorheen was het geluid synchroon, maar nu hoor je vooral bij praten op radiozenders dat er een vertraging zit (dus een echo ontstaat).
Ik heb al bij beide geluidsvertraging geprobeerd, maar dit lijkt niets te doen lijkt het.

Iemand een idee om dit op de juiste manier wel weer synchroon te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Crxtreem schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:20:
Ik heb de laatste tijd dat ik mijn geluid in de woonkamer en keuken niet meer goed krijg.
De keuken is een open keuken en is hooguit een afstand van 5 Meter tussen de sets.

Voorheen was het geluid synchroon, maar nu hoor je vooral bij praten op radiozenders dat er een vertraging zit (dus een echo ontstaat).
Ik heb al bij beide geluidsvertraging geprobeerd, maar dit lijkt niets te doen lijkt het.

Wat is je source? Tunein? Of aux?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:24:
[...]

Wat is je source? Tunein? Of aux?
Tunein of misschien Sonos radio (maar die gaat ook volgens mij naar Tunein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Is de vertraging meer dan 70ms? Want dat is de standaard Sonos buffer bij groeperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• byob
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 09:41
Crxtreem schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:20:

Ik neem aan dat je de beide kamers groepeert en niet in beide kamers de stream los van elkaar opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdbrug
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-07-2021
Hallo allemaal,

Weet één van jullie misschien of ik ergens realtime kan zien of de Sonos DD+ of TrueHD afspeelt en hoeveel kanalen er worden gebruikt (5.1 of 7.1)?

In de app kun je namelijk alleen zien dat Dolby Atmos wordt afgespeeld, maar ik zou graag wat meer gedetailleerde informatie zien. Als ik bijvoorbeeld via de Shield Pro een film afspeel met Atmos TrueHD 7.1 via Kodi, dan zie ik in de app dat Dolby Atmos wordt gebruikt. Ik dacht alleen dat TrueHD niet werd ondersteund als de TV geen eARC-aansluiting heeft (ik heb en LG C7, dus geen eARC). Klein beetje verwarrend dus...

Groeten,
Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dan zit er dus ergens een omzetting naar DD+, die compressed Atmos wel mogelijk maakt? Wat zegt de app bij Systeem-Over mijn systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
  • Laatst online: 09:03
Weet niet of ik hier goed zit, maar kan geen goede oplossing voor mijn probleem vinden.

Mijn Sonos beam is via hdmi Arc aangesloten op mijn Samsung 55Q6FQLEDTV2018. Dat ging altijd goed, tot vandaag. Opeens 'ziet' mijn TV de beam niet meer als speaker. Hij herkent wel dat er een apparaat is aangesloten.

De beam functioneert verder prima voor streamen van muziek. Stekkers loshalen helpt niet. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Even Anynet+ op je TV aan en uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
Rallye schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:16:
Even Anynet+ op je TV aan en uit?
Dat ik daar niet zelf op gekomen ben. Het werkt weer. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Mooi. Goed dat je het ook even laat weten! En ik bedoelde eigenlijk uit en aan....... Om het vreselijke woord “toggelen”. Niet te gebruiken......

[ Voor 27% gewijzigd door Rallye op 20-01-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
Rallye schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:10:
Mooi. Goed dat je het ook even laat weten! En ik bedoelde eigenlijk uit en aan....... Om het vreselijke woord “toggelen”. Niet te gebruiken......
uit aan, aan uit, anyways: het is opgelost ;)
Pagina: 1 ... 119 ... 200 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.