Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 118 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Serena schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:04:
Ik kom dus net tot de ontdekking dat ik vanaf mijn Sonos speakers niet de Routines kan triggeren die ik in Google Home in heb gesteld. Meer mensen dit probleem?
klopt, op het starten van muziek, radio stations en podcasts enzo na, via de bekende 3 assistenten, ondersteund Sonos in z'n geheel geen verdere Home Automation dingen van Google Home, Amazon Alexa en noch van Apple HomeKit. Vind dat ook erg, erg jammer.

toch een beetje het gevoel dat men hiermee helaas mooie dingen laten liggen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
DaveFlash schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:08:
[...]

klopt, op het starten van muziek, radio stations en podcasts enzo na, via de bekende 3 assistenten, ondersteunt Sonos in z'n geheel geen verdere Home Automation dingen van Google Home, Amazon Alexa en noch van Apple HomeKit. Vind dat ook erg, erg jammer.

toch een beetje het gevoel dat men hiermee helaas mooie dingen laten liggen :-(
Ah, ik stelde vraag ook al in het Google topic. Dit vind ik toch wel heel vervelend aangezien hier overal Ones staan, maar niet overal Mini's of Hubs.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ja ze laten hier wat mij betreft een enorme steek vallen,

bijv het creëren van gezamenlijke ontwakingscene waarbij je lichten de wake up licht functie doen, je slimme gordijnen opengaan en er kalme muziek start, heb je sonos, dan pech, bij een echo van amzn of de google speakers of andere providers aan de homekit kant, kan het volgens mij allemaal. (al jaren zelfs)
om maar een voorbeeld te noemen

of een sensor op duren en ramen, en bij afwezigheid, poging tot inbraak, harde alarm geluiden op al je speakers, als de sensor wat registreert, kan ook al niet met sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
DaveFlash schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:15:
ja ze laten hier wat mij betreft een enorme steek vallen,

bijv het creëren van gezamenlijke ontwakingscene waarbij je lichten de wake up licht functie doen, je slimme gordijnen opengaan en er kalme muziek start, heb je sonos, dan pech, bij een echo van amzn of de google speakers of andere providers aan de homekit kant, kan het volgens mij allemaal. (al jaren zelfs)
om maar een voorbeeld te noemen

of een sensor op duren en ramen, en bij afwezigheid, poging tot inbraak, harde alarm geluiden op al je speakers, als de sensor wat registreert, kan ook al niet met sonos.
Dat laatste kan wel degelijk. Ik heb een volledig alarm ingesteld via HomeKit. Breek hier maar eens in, dan loopt zo ongeveer het bloed uit je oren door de herrie uit alle speakers in huis.
Heb ook een rookalarm over de speakers. Vergt uiteraard wat tweaking, maar het kan wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Serena schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:18:
[...]

Dat laatste kan wel degelijk. Ik heb een volledig alarm ingesteld via HomeKit. Breek hier maar eens in, dan loopt zo ongeveer het bloed uit je oren door de herrie uit alle speakers in huis.
Heb ook een rookalarm over de speakers. Vergt uiteraard wat tweaking, maar het kan wel degelijk.
met sonos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Yep! Er is een blogje in de maak waarin het summier uit probeer te leggen. Ik maak in het alarm in ieder geval gebruik van een geluiden album van Apple Music dat via AirPlay 2 naar de Sonos wordt gestreamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Serena schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:22:
[...]

Yep! Er is een blogje in de maak waarin het summier uit probeer te leggen. Ik maak in het alarm in ieder geval gebruik van een geluiden album van Apple Music dat via AirPlay 2 naar de Sonos wordt gestreamd.
ja, via airplay ipv direct via homekit dus, verschil is dan dat airplay bedoelt is als een kortstondige tijdelijke stream optie vanaf een apple apparaat ipv dat het een continue directe verbinding heeft zoals bijv bij het direct afspelen van muziek van apple music via de sonos app ipv de muziek app op iPhone het via airplay doet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
DaveFlash schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:23:
[...]

ja, via airplay ipv direct via homekit dus, verschil is dan dat airplay bedoeld is als een kortstondige tijdelijke stream optie vanaf een apple apparaat ipv dat het een continue directe verbinding heeft zoals bijv bij het direct afspelen van muziek van apple music via de sonos app ipv de muziek app op iPhone het via airplay doet
Mijn hemel, lees je eigen zin eens. Dat kan toch geen mens meer snappen? Punten en komma's doen wonderen... 8)7
Maar ik speel het niet vanaf een iPhone/iPad, maar vanaf een HomePod. Werkt feilloos...
Ik heb ook niet gezegd dat ik het alarm vanaf de Sonos instel, maar dat ik er gebruik van maak in HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

hmm, sonos is wel beetje wispelturig als het op DD 5.1 bitrate's aankomt via de optische/hdmi in, sommige van m'n muziek dvd/blu-rays geven fouten (geluid dat gaat digi-bliepen enzo), na lang onderzoek, sinds vanochtend 7u, blijkt het verschil in de bitrate van muziek dvd/bd tot de next, de boosdoener, met de computer wat rips gedaan en met ffmpeg verschillende bitrates gecodeerd, 448kbps lijkt de sweet spot, problemen als sneuw voor de zon weg, geen opstart problemen meer, geen vertraagde dialogen...

dit hele verhaal begon met mijn wens om o.a. Umoja van Bløf en Zien van Marco Borsato (beiden DTS DVD's Helaas) werkend te krijgen in surround...

hoop dus dat anderen er wat aan hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Serena schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:04:
Ik kom dus net tot de ontdekking dat ik vanaf mijn Sonos speakers niet de Routines kan triggeren die ik in Google Home in heb gesteld. Meer mensen dit probleem?
Ik kom er op terug! Schijnbaar een hiccup. Wat meer opties gegeven voor commando’s en nu werkt het prima! Routines kunnen dus WEL via Sonos getriggerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Burning_Tyre schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:32:
[...]

Op de tv zelf of via een ander apparaat (KPN ontvanger oid?)

Philips tv’s hebben last van een streamingsprobleem, waardoor je mogelijk geen HDR, 4k of Atmos via Netflix, Disney+ via tv zelf kunt ervaren, zie ook Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s
Helaas, de update van mijn toestel heeft er niet toe geleid dat ik nu Atmos heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46

spaceboy

Op grote hoogte

Ok, heeft iemand advies? Ik ben net verhuisd en mijn Sonos aangesloten. Heb 2 verschillende devices (Play:1) aangesloten. Gisteren kon hij via de app op de Android mijn Sonos systeem niet (meer) vinden. Toen kon ik dat fixen door de app te herstarten. Nu helpt dat ook niet meer. De Sonos zelf werkt nog wel (als ik op de Play:1 op de fysieke knop druk start internetradio weer op de zender waar hij op stond).

Maar in de app zelf kan ik ook na een reset "niet een bestaand Sonos systeem op mijn netwerk vinden". En dat terwijl ik wel op hetzelfde (en enige) SSID / netwerk zit.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-02-2024
Mijn subwoofer van mijn geliefde 5.1 systeem heeft het begeven. Nu denk ik aan de Sonos subwoofer als vervanger, mede met het oog op de toekomst, als ik mijn hele 5.1 systeem met Sonos speakers wil uitrusten.

Maar op dit moment wil ik nog geen afscheid nemen van mijn Sony STR-DA 2400ES Receiver en werkende 5.1 speakers. Dus zal een Sonos Port nodig zijn. Uit berichten in dit forum begrijp ik dat dit mogelijk is, alhoewel niet eenduidig:
Masimo schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:52:
De port en de rest van de Sonos groep zullen netjes in sync afspelen. Of je met een delay op de speakers van je Onkyo te maken krijgt, hangt van de signaalverwerking van de receiver. Als er veel DSP gedaan wordt krijg je zeker een delay. Als de receiver echter een "Direct" of "Pure sound" optie biedt, heb je kans dat de vertraging zo klein is dat je het niet hoort. Maar dat gaat mogelijk ten koste van de op de receiver ingestelde geluidsvoorkeuren.

Er is een "Works with Sonos" certificering voor versterkers en receivers, maar ik heb hier en daar gelezen dat dat niet per se sync problemen voorkomt.
Maar, aangenomen dat het mogelijk is, wat wordt nu het aansluitschema? Op dit moment lopen alle signalen via mijn receiver (HTPC, TV, etc.). Kan ik de Sonos Port op een uitgang van de Receiver aansluiten en zo de subwoofer aansturen volgens bijgaand schema?

Bij voorbaat dank voor reactie(s).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7Dcl34GKc0osN-QN7Y1urgVSkk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S9vkxoVmMpWcoNq9nqql6aBR.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
spaceboy schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:05:
...
Maar in de app zelf kan ik ook na een reset "niet een bestaand Sonos systeem op mijn netwerk vinden". En dat terwijl ik wel op hetzelfde (en enige) SSID / netwerk zit.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Heb je deze oplossing volgens Sonos al geprobeerd: Laat de App zoeken naar je Sonos systeem, en druk op "Meer info" ("Learn more") als je boxen niet gevonden worden. Daarna krijg je blijkbaar de mogelijkheid om het Sonos systeem aan het nieuwe Wifi netwerk te koppelen.

Zie ook: https://support.sonos.com/s/article/1061?language=en_US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben nieuw met Sonos en heb vorige week een Sonos Beam. Dit heb ik nu uitgebreid met een Ikea Symfonisk speaker (staat aan de andere kant van dezelfde kamer). Dat werkt goed en ik kan als ik muziek afspeel selecteren op welke speaker(s) ik het afspeel. Ik had echter verwacht dat beide speakers ook in een groep zouden staan (bijv. Woonkamer), zodat ik maar 1 speakerpaar hoef te selecteren ipv. de afzonderlijke speakers. In de app kan ik wel de kamer selecteren van de speaker, maar als ik de Symfonisk ook in 'Woonkamer' zet, dan krijgt die kamer de naam 'Woonkamer 2'.

Werkt dit niet zoals ik verwacht, of moet dit anders? Ik had verwacht dat je wel meerdere speakers in 1 kamer kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Palomar schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:11:
Ik ben nieuw met Sonos en heb vorige week een Sonos Beam. Dit heb ik nu uitgebreid met een Ikea Symfonisk speaker (staat aan de andere kant van dezelfde kamer). Dat werkt goed en ik kan als ik muziek afspeel selecteren op welke speaker(s) ik het afspeel. Ik had echter verwacht dat beide speakers ook in een groep zouden staan (bijv. Woonkamer), zodat ik maar 1 speakerpaar hoef te selecteren ipv. de afzonderlijke speakers. In de app kan ik wel de kamer selecteren van de speaker, maar als ik de Symfonisk ook in 'Woonkamer' zet, dan krijgt die kamer de naam 'Woonkamer 2'.

Werkt dit niet zoals ik verwacht, of moet dit anders? Ik had verwacht dat je wel meerdere speakers in 1 kamer kan hebben.
Een speakerpaar is iets anders dan een groep.
Een paar zijn twee dezelfde speakers die een linker- en rechterkanaal vormen. Een groep zijn diverse kamers samengevoegd.
Beam kan wel combineren met twee dezelfde Symfonisks als rears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Serena schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:17:
[...]

Een speakerpaar is iets anders dan een groep.
Een paar zijn twee dezelfde speakers die een linker- en rechterkanaal vormen. Een groep zijn diverse kamers samengevoegd.
Beam kan wel combineren met twee dezelfde Symfonisks als rears.
Maar hoe voeg je dan diverse kamers samen tot 1 groep? Ik heb uiteraard eerst even gezocht en kom bijv. op: https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL. Alleen stap 1 lukt al niet (ik gebruik Android met de nieuwste Sonos app). Dat vierkant met driehoek icoontje heb ik bijv. al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Palomar schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:41:
[...]Dat vierkant met driehoek icoontje heb ik bijv. al niet.
Dan heb je ook maar 1 kamer. Anders MOET je groepen kunnen maken. Op mijn Android toestel heb ik exact hetzelfde icoontje als op mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Palomar schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:41:
[...]

Maar hoe voeg je dan diverse kamers samen tot 1 groep? Ik heb uiteraard eerst even gezocht en kom bijv. op: https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL. Alleen stap 1 lukt al niet (ik gebruik Android met de nieuwste Sonos app). Dat vierkant met driehoek icoontje heb ik bijv. al niet.
Maak van de Symfonisks een stereopaar, dan worden ze als 1 kamer gezien, en is het geluid ook beter voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Serena schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:57:
[...]

Dan heb je ook maar 1 kamer. Anders MOET je groepen kunnen maken. Op mijn Android toestel heb ik exact hetzelfde icoontje als op mijn iPhone.
Thanks, volgens mij begin ik hem te begrijpen. Ik keek onder 'settings' -> 'systeem', maar het moet in het hoofdscherm onder 'systeem'. Dan krijg ik idd wel dat icoontje. Dat scherm lijkt meer op een 'Now playing'-scherm, dus niet goed naar gekeken. De naam van de groep is nu de 2 namen van de speakers achter elkaar, maar ik ga maar niet vragen hoe ik dat moet aanpassen :X Zie in het instellingenmenu ook dat sommige groep-instellingen pas werken bij systemen met 3 of meer kamers ( dat is bij mij nu uitgegrijsd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Palomar schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:09:
[...]

Thanks, volgens mij begin ik hem te begrijpen. Ik keek onder 'settings' -> 'systeem', maar het moet in het hoofdscherm onder 'systeem'. Dan krijg ik idd wel dat icoontje. Dat scherm lijkt meer op een 'Now playing'-scherm, dus niet goed naar gekeken. De naam van de groep is nu de 2 namen van de speakers achter elkaar, maar ik ga maar niet vragen hoe ik dat moet aanpassen :X Zie in het instellingenmenu ook dat sommige groep-instellingen pas werken bij systemen met 3 of meer kamers ( dat is bij mij nu uitgegrijsd).
Instellingen (rechtsonder), Systeem, selecteer 1 van de twee Symfonisks en kies "+ stereopaar instellen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Masimo schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:14:
[...]

Instellingen (rechtsonder), Systeem, selecteer 1 van de twee Symfonisks en kies "+ stereopaar instellen".
ik heb maar 1 symfonisk (en dus een beam), dus stereopaar gaat het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
@Palomar Anders als bijvoorbeeld bij Google, is een “ kamer” bij Sonos altijd 1 speaker of een vaste set speakers (een stereoset of een surroundset). Jij hebt twee speakers die samen geen set kunnen vormen en dus in de app zichtbaar zijn als twee kamers. Deze moeten te groeperen zijn via het vierkantje dat je ziet als je de speaker oproept.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTQEODB0FzFKd8vx0qt_-UQYjm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhI9WawIr4BSIa7O3JmXQD40.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Rallye op 14-12-2020 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Rallye schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:04:
@Palomar Anders als bijvoorbeeld bij Google, is een “ kamer” bij Sonos altijd 1 speaker of een vaste set speakers (een stereoset of een surroundset). Jij hebt twee speakers die samen geen set kunnen vormen en dus in de app zichtbaar zijn als twee kamers. Deze moeten te groeperen zijn via het vierkantje dat je ziet als je de speaker oproept.
[Afbeelding]
Thanks, duidelijk! :) (Dacht idd nog wat teveel in Google home ;))

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 14-12-2020 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 22:31
Rallye schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:04:
[Afbeelding]
offtopic: geweldig nummer in een heerlijke uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08 21:10
Palomar schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:11:

Ik vermoed dat sonos alle speakers in aparte kamers gezet hebben. Nadat je de beam ingesteld hebt staan kan je aangeven dat je achterspeakers wilt instellen of wil je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Flexiilex schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:31:
[...]

Ik vermoed dat sonos alle speakers in aparte kamers gezet hebben. Nadat je de beam ingesteld hebt staan kan je aangeven dat je achterspeakers wilt instellen of wil je dat niet?
Hehe, nee dat wil ik idd niet, want ik heb maar 1 symfonisk :) Die heb ik in een hoekje bij de eettafel neergezet, zodat je daar de muziek ook goed kunt horen. Het is me nu wel redelijk duidelijk hoe het werkte, ik moet gewoon elke keer als ik iets afspeel selecteren via welke speakers het gaat.

Wat me nog wel handig lijkt, en dat zit er nu volgens mij niet in, is dat je een default gedrag kunt instellen zodat muziek (spotify/radio etc.) altijd over beide speakers gaat en dat tv altijd default over alleen de Beam. Dat laatste gebeurt wel, maar als ik tv heb gekeken en daarna muziek wil luisteren moet ik eerst die andere speaker er ook bij selecteren, omdat alleen de Beam geselecteerd is. Op deze manier vergt het aanzetten altijd meerdere kliks/controles.
(</firstworldproblem>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:51:
... maar als ik tv heb gekeken en daarna muziek wil luisteren moet ik eerst die andere speaker er ook bij selecteren, omdat alleen de Beam geselecteerd is. ...
Je kan ook voorkomen dat de Beam uit de groep gaat als de TV aan gaat. Instellingen -> Systeem -> Kamer selecteren -> Onder "Thuisbioscoop" instelling "Uit groep bij Aut. afspelen" uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
JeppieW schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:56:
[...]

Je kan ook voorkomen dat de Beam uit de groep gaat als de TV aan gaat. Instellingen -> Systeem -> Kamer selecteren -> Onder "Thuisbioscoop" instelling "Uit groep bij Aut. afspelen" uitzetten.
Thanks, even geprobeerd, maar dan gaat (zoals ook wel te verwachten natuurlijk) de symfonisk ook meedoen als ik de tv aanzet. Dat wil ik ook weer niet. Wat ik dus wel zou willen is dat muziek altijd default over beide speakers gaat (ongeacht of de tv aan is geweest en de beam dus uit de groep is gegaan), maar dat is denk ik niet zoals het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Palomar schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:55:
[...]

Thanks, even geprobeerd, maar dan gaat (zoals ook wel te verwachten natuurlijk) de symfonisk ook meedoen als ik de tv aanzet. Dat wil ik ook weer niet. Wat ik dus wel zou willen is dat muziek altijd default over beide speakers gaat (ongeacht of de tv aan is geweest en de beam dus uit de groep is gegaan), maar dat is denk ik niet zoals het werkt.
Dat is juist het idee van Sonos. Kiezen op het moment dat je iets afspeelt. Bij meerdere kamers vraagt hij ook meteen op welke groep je iets af wil spelen (Als je deze aan hebt gemaakt).

• madvisionz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
Mannen (en vast ook wel dames), even een kort vraagje. Heb wat zitten bladeren door dit topic, maar kan het antwoord zo 123 niet vinden.

Ik heb momenteel een Denon X2200W die ik ga vervangen. Ben er blij mee, maar zo'n versterker is best groot en past niet (meer) in mn huidige meubel. En op het tv meubel ziet de vrouw niet zitten. :) Nu was ik eerst van plan om voor de compactere Marantz NR7711 versterker te gaan, maar diverse mensen adviseren mij nu eigenlijk een sonos arc met sub en rearspeakers. Mooi geluid en veel mogelijkheden waar ik eigenlijk ook wel gecharmeerd van ben. Ik kijk veel series en films vanaf mijn NAS via een ShieldTV. Heb een SamsungQE55Q90R aan de muur hangen. Nu las ik dat de arc geen DTS ondersteund, maar dit netjes omzet naar... Ik vind draadloos ook wel lekker eigenlijk en zomers eenvoudig een speaker in de tuin zetten zie ik ook wel zitten. Spotify wordt ook steeds meer gebruikt vanaf diverse devices.

Ga ik blij worden van de Sonos Arc of kan ik toch beter voor een receiver gaan? Ik wil gewoon een lekker geluid hebben, ik heb momenteel ook geen super dure speakers ofzo. Alvast bedankt

En werkt het allemaal lekker met Logitech Harmony?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
madvisionz schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:12:
Mannen (en vast ook wel dames), even een kort vraagje. Heb wat zitten bladeren door dit topic, maar kan het antwoord zo 123 niet vinden.

Ik heb momenteel een Denon X2200W die ik ga vervangen. Ben er blij mee, maar zo'n versterker is best groot en past niet (meer) in mn huidige meubel. En op het tv meubel ziet de vrouw niet zitten. :) Nu was ik eerst van plan om voor de compactere Marantz NR7711 versterker te gaan, maar diverse mensen adviseren mij nu eigenlijk een sonos arc met sub en rearspeakers. Mooi geluid en veel mogelijkheden waar ik eigenlijk ook wel gecharmeerd van ben. Ik kijk veel series en films vanaf mijn NAS via een ShieldTV. Heb een SamsungQE55Q90R aan de muur hangen. Nu las ik dat de arc geen DTS ondersteund, maar dit netjes omzet naar... Ik vind draadloos ook wel lekker eigenlijk en zomers eenvoudig een speaker in de tuin zetten zie ik ook wel zitten. Spotify wordt ook steeds meer gebruikt vanaf diverse devices.

Ga ik blij worden van de Sonos Arc of kan ik toch beter voor een receiver gaan? Ik wil gewoon een lekker geluid hebben, ik heb momenteel ook geen super dure speakers ofzo. Alvast bedankt
Halen die Arc. Ik had hier een Onkyo receiver met dikke Jamo vloerstaanders en een SVS Sub, verkocht en een Arc met Sub gehaald, SUPER blij mee. Het werkt zo fijn en t klinkt echt top <3

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:17

Verkopen die hifi meuk en ga lekker voor een Arc. Been there, done that. Van kabelspaghetti met een grote receiver, speakers all over en een dikke SVS sub gemigreerd naar SONOS en never looked back. Eerst een BEAM welke recent naar een kinderkamer is verhuisd naar nu de Arc (+2x5+SUB). Wife friendly, werkt altijd, mooi uitbreidbaar. En mocht je het desnoods willen verkopen dan staan ze voor je in de rij op marktplaats.

Werkt prima met Harmony ook, alles gaat via HDMI-CEC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

De ARC is zeker een aanrader qua looks en qua geluidskwaliteit.

Wel oppassen, DTS wordt niet door de ARC zelf omgezet maar moet gebeuren door de bron (bluray speler, Xbox, Plex, shield ...). Als dit niet kan krijg je geen geluid. Als de bron niet kan transcoden kan een extern apparaat zoals een HDFury Arcana (sorry, ik ben fan) soelaas bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madvisionz
Mn ShieldTV kan dit wel omzetten volgens mij...
Bij probleem gevallen is de HDFury Arcana idd een optie.... niet extreem duur ook zie ik. Thnx voor de tip.

Thnx mannen. Ik ga maar eens een ARC bestellen denk, beetje jammer dat deze pas ergens in januari worden geleverd. :(

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:19

DJT

Ook hier van een goede 5.1 set (losse voorversterker, losse eindversterker en 6 speakers, kabels, etc..) naar een ARC + ONE SL's gegaan en ben er heel blij mee, zowel klankmatig, de looks als de gebruiksvriendelijkheid. De Sub heb ik besteld en dat zal nog een flinke stap vooruit zijn.

• Palomar
  • Niet online
Ik heb nu een Beam en dat geeft voor films al een heel goed geluid (zoveel beter dan de ingebouwde tv speakers waarmee ik eerst altijd keek). Nu zat ik eens te kijken naar het plaatsen van 2 Ikea Symfonisk speakers als rears. Biedt dit voor films/series ook veel toegevoegde waarde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:19

DJT

Ja, zeker doen! Wel Trueplay gebruiken voor optimale afstemming tussen de speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Palomar schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:09:
Ik heb nu een Beam en dat geeft voor films al een heel goed geluid (zoveel beter dan de ingebouwde tv speakers waarmee ik eerst altijd keek). Nu zat ik eens te kijken naar het plaatsen van 2 Ikea Symfonisk speakers als rears. Biedt dit voor films/series ook veel toegevoegde waarde?
Uiteraard alleen als ze in Dolby of hoger worden uitgezonden. Maar als, dan is dat echt een wereld van verschil.

• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik zie op marktplaats allemaal aanbieders die kortingcode’s verkopen voor de officiële sonos website.

Iemand daar ervaring mee? Of is het gewoon ordinaire scam?

• DM3000
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:25
bounzzzzz schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:26:
Ik zie op marktplaats allemaal aanbieders die kortingcode’s verkopen voor de officiële sonos website.

Iemand daar ervaring mee? Of is het gewoon ordinaire scam?
Geen ervaring mee, maar lijkt me niet zo handig. Wij krijgen dezelfde korting vanuit werk via de personeelsvereniging. Kortingscode wordt gegenereerd na het inloggen op een portaal met een duidelijke disclaimer dat deze alleen voor eigen gebruik is.

Nou zal het weggeven van één code aan een bekende niet tot noemenswaardige problemen leiden, maar iemand die meerdere codes genereert en vergelijkbare producten door het land laat bezorgen valt natuurlijk wel op.

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Serena schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:36:
[...]
Uiteraard alleen als ze in Dolby of hoger worden uitgezonden. Maar als, dan is dat echt een wereld van verschil.
Mijn Philips TV geeft geen 5.1 vanaf Chromecast door aan de Beam, maar zelfs PCM 2.0 uit Disney+ van bv. Mandalorian of andere films wordt aardig goed (Dolby Pro Logic?) opgemixt naar 5.1 bij mij, je hoort wel surround effecten.

Met DD5.1 uit Blu-ray of Netflix via de KPN settopbox klinkt uiteraard nog fijner :)

NB. Heb helaas nog steeds geen goede manier gevonden om DD Plus 5.1 (Chromecast) of DTS (Sony Blu-ray) naar de Beam te krijgen, heb die strijd opgegeven. Als iemand goede tip heeft....

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:39

..Christiaan..

..zwll..

Nu las ik dat de arc geen DTS ondersteund, maar dit netjes omzet naar... Ik vind draadloos ook wel lekker eigenlijk en zomers eenvoudig een speaker in de tuin zetten zie ik ook wel zitten. Spotify wordt ook steeds meer gebruikt vanaf diverse devices.

Die dts is echt een dingetje. Als ik 1 minpunt moet noemen aan de Arc (sonos) is dat de dts ondersteuning er niet is, maar daar staat al zoveel over geschreven en ze hebben er ongetwijfeld over nagedacht. Verder is het gewoon subliem, hoewel de google assistent niet optimaal is.Ik heb geen vergelijking maar ze begrijpt mij niet altijd of kan de radio niet aanzetten...

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

• Rallye
@madvisionz @catchingfire Op mijn QE65Q90R maakt de TV van DTS stereo, op mijn oude Samsung bleef het inderdaad stil. Kodi op de Shield maakt van DTS DD 5.1.

@Canis Lupus De Beam kan geen DTS en geen DD+ aan. DTS naar DD kan via de Shield of de Xbox, DD+ weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madvisionz
@rallye thnx! Las ook al veel verhalen over de Samsung Connect Box en eArc update waar men al maanden op zit te wachten, wellicht dat dit nog voor audio verbetering zorgt (ALS die update er komt). Met mijn Denon versterker had ik in ieder geval geen enkel audio probleem (dat ik weet), dus heb ik dit onderwerp verder eigenlijk niet gevolgd.

Ik kijk TV met een Ziggo Nextbox, dit is volgens mij voornamelijk DD5.1. Dat lijkt me dan geen probleem, hoef daar ook niet perse DTS geluid, tenzij ik Netflix ga gebruiken op de Nextbox dan zou DTS toch wel fijn zijn als dat het audiospoor is. Vooralsnog kijk ik voornamelijk series en films via de Shield, wellicht moet ik nu content met Dolby Atmos gaan kijken (vanaf de Shield) om t beste eruit te halen?

En anders wellicht zo'n HDFury er tussen. Alhoelwel dat eigenlijk best bezopen is, zo'n dure tv en sonos systeem zou dat toch gewoon moeten kunnen zou je zeggen.

Een grote versterker wordt het sowieso niet meer voor mij, dus ik zal wel wat moet inleveren. Het is de Sonos Arc of de Marantz NR1711. Als je kijkt naar o.a. t gemak en features/veelzijdigheid dan springt Sonos er wel uit.

[ Voor 7% gewijzigd door madvisionz op 18-12-2020 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
DJT schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:14:
Ja, zeker doen! Wel Trueplay gebruiken voor optimale afstemming tussen de speakers.
Serena schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:36:
[...]

Ok thanks! Heb een extra IKEA speaker besteld (had er al een) voor de surround :) Daarnaast met een leuke aanbieding bij Coolblue nog een Sonos one SL erbij besteld ter vervanging voor de IKEA symfonisk die ik nu nog bij de eettafel heb staan. Vind de geluidskwaliteit van die IKEA symfonisk wel goed, maar is denk ik voor verbetering vatbaar in de vorm van een One SL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:10
Ik heb net de IKEA speakers aangesloten, en ik verbaasde me eigenlijk dat er niet gewoon een simpele line-in mogelijkheid is. Als Sonos er ooit mee kapt heb ik dus niks meer aan mijn speakers?

Mijn plan was eigenlijk om de speakers over de kabel aan te sluiten op mijn beamer, maar dat gaat nu niet lukken. Hoe kan ik het beste mijn mediaplayer, pc of beamer aansluiten op de speakers? De beamer zelf heeft enkel een line-out, dus dat gaat niet lukken. Maar over de pc zou het toch mogelijk moeten zijn, maar toch kan ik tot nu toe geen goede oplossing vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
abc874 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:58:
Ik heb net de IKEA speakers aangesloten, en ik verbaasde me eigenlijk dat er niet gewoon een simpele line-in mogelijkheid is. Als Sonos er ooit mee kapt heb ik dus niks meer aan mijn speakers?

Mijn plan was eigenlijk om de speakers over de kabel aan te sluiten op mijn beamer, maar dat gaat nu niet lukken. Hoe kan ik het beste mijn mediaplayer, pc of beamer aansluiten op de speakers? De beamer zelf heeft enkel een line-out, dus dat gaat niet lukken. Maar over de pc zou het toch mogelijk moeten zijn, maar toch kan ik tot nu toe geen goede oplossing vinden.
Misschien had je je van tevoren even in de materie moeten verdiepen?
Enkel de Five heeft een line-in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Enkel als je een Beam of Arc, of een Amp hebt kun je TV-geluid goed uit de Symfonisks krijgen, maar dan werken ze als surrounds. Bovendien hebben die allemaal HDMI-ARC nodig, wat op de meeste beamers niet zit.

Anders dan bij sommige andere soundbars sluit je bij een Sonos soundbar alle apparatuur aan op je TV, waarna die het doorgeeft aan de Beam of de Arc of de Amp......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:40
Ik ben nu zo'n 5 jaar eigenaar van de playbar, sub en 2 play 1's
Heerlijk geluid, super simpele installatie/bediening.

Waar ik mij wel steeds vaker over begin te irriteren (al is het de laatste maanden stil) is het constant vernieuwen/updaten van de sonos app.
Vaak nieuwe lay-outs en ze proberen de menu's te versimpelen wat ze blijkbaar maar niet lukt. Tenminste, ik moet nog steeds door 3/4 menu's heen om bij volume instellingen van mijn sub te komen.

Verder zou het leuk zijn als je playlists kunt delen met mede sonos gebruikers.

Voor de rest een top product!

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Herkz schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:01:
Ik ben nu zo'n 5 jaar eigenaar van de playbar, sub en 2 play 1's
Heerlijk geluid, super simpele installatie/bediening.

Waar ik mij wel steeds vaker over begin te irriteren (al is het de laatste maanden stil) is het constant vernieuwen/updaten van de sonos app.
Vaak nieuwe lay-outs en ze proberen de menu's te versimpelen wat ze blijkbaar maar niet lukt. Tenminste, ik moet nog steeds door 3/4 menu's heen om bij volume instellingen van mijn sub te komen.

Verder zou het leuk zijn als je playlists kunt delen met mede sonos gebruikers.

Voor de rest een top product!
Ik stoor me alleen aan het ontzettende lelijke icoon, dus dat heb ik maar weer vervangen door het oude icoon.
Maar even…
Playlists delen? Gebruik je daadwerkelijk een Sonos lijst dan? Dat werkt toch niet? Als ik Apple Music gebruik en jij Spotify kan het al niet.
Volgens mij moet je gewoon playlists volgen op het platform dat je als muziekdienst hebt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:40
Serena schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:11:
[...]

Ik stoor me alleen aan het ontzettende lelijke icoon, dus dat heb ik maar weer vervangen door het oude icoon.
Maar even…
Playlists delen? Gebruik je daadwerkelijk een Sonos lijst dan? Dat werkt toch niet? Als ik Apple Music gebruik en jij Spotify kan het al niet.
Volgens mij moet je gewoon playlists volgen op het platform dat je als muziekdienst hebt gekozen.
Ik gebruik Deezer als muziekdienst via de Sonos app en sla nummers op in mappen(afspeellijsten) in de Sonos app. Dus dat gaat nooit mogelijk zijn omdat iedereen verschillende muziekdiensten gebruikt?

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Herkz schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:25:
[...]

Ik gebruik Deezer als muziekdienst via de Sonos app en sla nummers op in mappen(afspeellijsten) in de Sonos app. Dus dat gaat nooit mogelijk zijn omdat iedereen verschillende muziekdiensten gebruikt?
Ik denk het niet. Je moet er tenslotte voor betalen…
Ik zou sowieso dan overstappen naar Apple Music of Spotify. Dat wordt door veeeeeel meer mensen gebruikt en heeft dus ook veel meer afspeellijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Laatst online: 23-07 15:15
Herkz schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:25:
[...]

Je slaat geen nummers op maar links naar de nummers vd betreffende music service, in jouw geval dus Deezer. Je kunt vanuit Deezer ook niet je playlist delen met iemand die Spotify gebruikt en bij Sonosplaylists kunnen de nummers zelfs van verschillende diensten zijn, dus nee het is hoogst onwaarschijnlijk dat dat ooit kan.

Als jij ooit je Deezer abo opzegt werken jouw playlists ook niet meer binnen Sonos.

[ Voor 6% gewijzigd door Damon op 18-12-2020 23:38 ]

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Herkz De Sonos-playlist is een shortcut voor de plek waar hetsysteem moet kijken voor de muziek. Overpoten van de ene muziekdienst naar de ander gaat dus niet.

@madvisionz Volgens mij gebruikt Netflix alleen DD (evt. +) nooit DTS.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damon
Rallye schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:41:

Klopt, geen enkele streamingdienst gebruikt DTS, dat is ook gelijk het hele punt bij Sonos, die zetten in op het gebruik van streamingdiensten (zie samenwerking met Disney+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:47
Rallye schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:41:
@Herkz De Sonos-playlist is een shortcut voor de plek waar hetsysteem moet kijken voor de muziek. Overpoten van de ene muziekdienst naar de ander gaat dus niet.

Exact, Netflix, Videoland maar ook Prime en Disney+ gebruiken allen DD en DD+ (en waar kan Atmos) nooit DTS, en DD+ pakt de sonos prima.

[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 19-12-2020 09:05 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madvisionz
En eventueel Dolby Atmos dan ook wellicht.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook (volgens mij) steeds minder DTS zie staan als audiospoor bij het kijken van films en series (KODI via mn Shield). Gisteren de Mandalorian ff gecheckt, deze stond ook op DD5.1-Atmos via mn huidige versterker
.
Met opgroeiende kids die niet zonder WIFI kunnen wordt de vraag naar streamingdiensten wel steeds meer en dit aanbod wordt ook steeds beter moet ik zeggen. Daarnaast speelt het gemak ook een rol, dus ik zal waarschijnlijk wel een keer de stap maken. Ik merk alleen dat datgene wat ik kijk verspreid staat over diverse platforms en ik heb (nog) geen zin om daarvoor diverse abbo's af te sluiten.

Ik heb de Sonos Arc maar gewoon besteld, dit sluit prima aan voor ons richting de toekomst. Met zoveel positieve gebruikers kan dit geen miskoop zijn. Ik ben ook geen audiofiel ofzo, die zullen waarschijnlijk nog kiezen voor een versterker met super dure speakers? Ik wil gewoon een lekker geluid horen en ik ben er van overtuigd dat dat met de Arc wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
tcviper schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:38:
[...]

Exact, Netflix, Videoland maar ook Prime en Disney+ gebruiken allen DD en DD+ (en waar kan Atmos) nooit DTS, en DD+ pakt de sonos prima.
Let op: alleen de Arc kan DD+ aan, de Beam niet. Daarom krijgen veel mensen geen 5.1 van een Chromecast op de Beam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:47
Rallye schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:35:
[...]

Let op: alleen de Arc kan DD+ aan, de Beam niet. Daarom krijgen veel mensen geen 5.1 van een Chromecast op de Beam.
Hmmm, indeed: https://support.sonos.com/s/article/4844?language=en_US

[ Voor 24% gewijzigd door tcviper op 19-12-2020 09:38 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:10
Ik heb even een paar vragen, waar iemand me vast bevestiging op kan geven of kan verhelderen. Had al even online gezocht, maar mijn vader heeft 2 Play 5's(gen 1) die hij wil upgraden naar de nieuwste Five's. Ik vraag me uberhaubt al af of dit nuttig is, want voor zover ik gezien heb kunnen de nieuwe five's t.o.v. de oudere play five's niks echt vernieuwends behalve Airplay 2 en wireless radio?

Nu mag ik de oude hebben, maar heb al 2 niewste Gen One's en een playbar en een sub. Ik ben nu benieuwd of het dan slim is om mijn one's te gaan vervangen voor de Play 5's(gen 1)wat betreft features en ik weet dat de 5's in de S1 app moeten en de playbar en sub in de S2. Maar kunnen ze allemaal in SonosNet bijvoorbeeld, want ik heb de one's niet bekabeld aangesloten en wifi in m'n nieuwbouw woning is niet super. Zijn er nog andere redenen om het wel of niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:38
Vraagje: Ik heb voor op de slaapkamer een nieuwe computer (Mac Mini) aangeschaft, alleen mist de audio nog. Nou vroeg ik mij af of de Sonos One SL ook geschikt is om YouTube filmpjes te bekijken ( wat zijn jullie ervaringen daar mee?). Is dit prima te doen, of gewoon bijna niet door de latency?

Ik zou hem deels willen gebruiken voor muziek streaming en dus ook om Youtube filmpjes te bekijken. Ik twijfel enorm tussen de Sonos en de iLoud Micro Monitor. Allebei lekker klein, maar het voordeel van de Sonos vind ik dat er weinig kabels voor nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
@DonRoger de Sonos one lijkt me dan niet de ideale keuze. Die kan nl op geen enkele manier rechtstreeks connecten met je Mac of welke andere externe bron dan ook. De Beam is dan een betere keus (heeft optische Line in), maar is ook veel duurder en groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
Palomar schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:53:
@DonRoger de Sonos one lijkt me dan niet de ideale keuze. Die kan nl op geen enkele manier rechtstreeks connecten met je Mac of welke andere externe bron dan ook. De Beam is dan een betere keus (heeft optische Line in), maar is ook veel duurder en groter.
Ja klopt, de Sonos is mooi klein, dat past precies op m'n bureau ( en dan heb ik nog ruimte over voor m'n ampjes en andere spulletjes ), maar als de latency inderdaad echt te heftig is moet ik het misschien maar laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
DonRoger schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:05:
[...]

Ja klopt, de Sonos is mooi klein, dat past precies op m'n bureau ( en dan heb ik nog ruimte over voor m'n ampjes en andere spulletjes ), maar als de latency inderdaad echt te heftig is moet ik het misschien maar laten.
Het gaat niet eens om latency, maar je kan helemaal niet het geluid van je Mac op een Sonos one krijgen. Het is geen bluetooth speaker.

Spotify zou nog enigszins kunnen via Spotify connect, maar het geluid van YouTube (video) bijvoorbeeld niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 19-12-2020 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
Palomar schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:28:
[...]

Het gaat niet eens om latency, maar je kan helemaal niet het geluid van je Mac op een Sonos one krijgen. Het is geen bluetooth speaker.
Ik dacht dat je via AirPlay 2 wel geluid op de Sonos kon krijgen. Goed dat ik dat weet, dan is dat uiteraard sowieso een no-go.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Masimo
@DonRoger Tuurlijk werkt Airplay 2 met de Sonos One i.t.t. wat Palomar beweert.

[ Voor 20% gewijzigd door Masimo op 19-12-2020 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Mijn nederige excuses, ik wist niet dat dat kon :X (heb zelf geen Apple). Qua latency zou ik dan wel uitzoeken of daar idd niet te hoog is. Blijft toch draadloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonRoger
Palomar schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:09:
Mijn nederige excuses, ik wist niet dat dat kon :X (heb zelf geen Apple). Qua latency zou ik dan wel uitzoeken of daar idd niet te hoog is. Blijft toch draadloos.
No problemo, kan natuurlijk gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
Kan iemand wat vertellen over de manier waarop je een Play5 gen2 of Five neerzet ? Ik lees wisselende berichten over het verticaal of horizontaal plaatsten. In verticale stand zou hij zelf switchen naar “stereo-modus” ? Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Het is een stereospeaker als hij horizontaal geplaatst wordt. Verticaal is hij mono. Als je er twee hebt en je zet ze verticaal neer, dan gaan ze samen als stereopaar verder. Zo heb ik het altijd begrepen.

https://www.sonos.com/en-us/shop/five.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Hoewel muziek bij mij prioriteit heeft twijfel ik tussen twee setups. Ik heb nu 2x one SL in stereo en een play 5 gen 2, maar ben niet helemaal tevreden met het geluid voor muziek en ik zou graag de tv eraan hangen zonder lip sync issues. Daarnaast moet er een LP speler aangesloten kunnen worden. Daardoor vallen veel andere opties van Sonos voor mij af.

Ik wil kiezen tussen het volgende:

Amp met bookshelf speakers. Dit geeft denk ik het beste geluid, maar is niet volledig draadloos en wat minder flexibel kwa plaatsing. Idealiter moet dit naast de tv maar dat is in mijn situatie niet zo praktisch. Voordeel is echter dat ik dan tv, lp speler en echt stereo geluid in één heb met de mogelijkheid tot uitbreiding.

Of 2x een play 5 / five en later een Beam toevoegen voor tv geluid. Voordeel vind ik hierbij dat je heel flexibel bent. De Fives kunnen als rear dienen wanneer ik een Beam aanschaf maar kan ik ook makkelijk herpositioneren voor beter geluid als ik met bezoek in mijn eetkamer zit bijvoorbeeld.

Ik neig naar de Amp. Beide opties kosten mij zon €1000 in totale aanschafwaarde en dat is nu even mijn max, ervan uitgaande dat ik de One SLs niet houd. Iemand hier een idee of mening over die mij kan helpen?

[ Voor 14% gewijzigd door Huppol op 20-12-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:05
Huppol schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:25:
Of 2x een play 5 / five en later een Beam toevoegen voor tv geluid. Voordeel vind ik hierbij dat je heel flexibel bent. De Fives kunnen als rear dienen wanneer ik een Beam aanschaf maar kan ik ook makkelijk herpositioneren voor beter geluid als ik met bezoek in mijn eetkamer zit bijvoorbeeld.

Ik neig naar de Amp. Beide opties kosten mij zon €1000 in totale aanschafwaarde en dat is nu even mijn max, ervan uitgaande dat ik de One SLs niet houd. Iemand hier een idee of mening over die mij kan helpen?
2x Five als rear in een surround setup is voor tv/film uiteraard super, maar houd er rekening mee dat ze dan wel gekoppeld zijn aan je Beam, als je er muziek op wil afspelen als stereopaar moet je ze steeds handmatig ontkoppelen en weer koppelen. Muziek op de surround incl rears afspelen kan uiteraard wel. Wel even de rears instellen dat ze dan op volle sterkte meedoen.

Persoonlijk vind ik de Play:5/five als rears overkill in een surroundset voor tv/film. Kun je beter de ones gebruiken die je al hebt.
Of voor een Sub gaan.
LP speler kun je wellicht op de line-in ingang van de Play:5 aansluiten?

Amp heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Huppol schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:25:
Hoewel muziek bij mij prioriteit heeft twijfel ik tussen twee setups. Ik heb nu 2x one SL in stereo en een play 5 gen 2, maar ben niet helemaal tevreden met het geluid voor muziek en ik zou graag de tv eraan hangen zonder lip sync issues. Daarnaast moet er een LP speler aangesloten kunnen worden. Daardoor vallen veel andere opties van Sonos voor mij af.

Ik wil kiezen tussen het volgende:

Amp met bookshelf speakers. Dit geeft denk ik het beste geluid, maar is niet volledig draadloos en wat minder flexibel kwa plaatsing. Idealiter moet dit naast de tv maar dat is in mijn situatie niet zo praktisch. Voordeel is echter dat ik dan tv, lp speler en echt stereo geluid in één heb met de mogelijkheid tot uitbreiding.

Ik ben het wel met @Wally2002 eens.
Ik zou idd voor de Beam de Ones als rear gebruiken en de platenspeler op de line-in van de Five aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:46
Ik ben van zinnens om na mijn verhuis opnieuw een platenspeler in de woonkamer te installeren. Dat moet dan wel aan mijn Sonos Beam+ 2 maal Sonos 3's installatie. De huidige oplossing is volgens mij te vinden in de vorm van de Sonos Port. Maar die vind ik te prijzig, voor het doel.

Als ik het goed begrijp kan ik ook toe met een tweedehands Sonos Connect (+/- 75,- euro) om een platenspeler op aan te sluiten. Kan ik die wel integreren in een systeem met modernere Sonos'en of werkt dat überhaupt niet en als het wel werkt, loop ik dan het risico dat de Connect bv zijn support verliest en niet meer samen wil werken met de rest?

[ Voor 8% gewijzigd door EvaluationCopy op 20-12-2020 19:32 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Als je naar S2 software wilt, dien je een Connect Gen2 te hebben. Alle Connects van na 2015 zijn Gen2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Wally2002 schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:59:
[...]

2x Five als rear in een surround setup is voor tv/film uiteraard super, maar houd er rekening mee dat ze dan wel gekoppeld zijn aan je Beam, als je er muziek op wil afspelen als stereopaar moet je ze steeds handmatig ontkoppelen en weer koppelen. Muziek op de surround incl rears afspelen kan uiteraard wel. Wel even de rears instellen dat ze dan op volle sterkte meedoen.

Persoonlijk vind ik de Play:5/five als rears overkill in een surroundset voor tv/film. Kun je beter de ones gebruiken die je al hebt.
Of voor een Sub gaan.
LP speler kun je wellicht op de line-in ingang van de Play:5 aansluiten?

Amp heb ik geen ervaring mee.
Je hebt gelijk kwa overkill als rears. Met mijn huidige setup zou enkel een beam toevoegen een mogelijkheid zijn. Echter vind ik de geluidskwaliteit voor muziek het belangrijkste. Wat dat betreft is 2x play 5 in stereo een must en een bonus dat dit als rears voor films kan dienen.

Het euvel doet zich voor dat ik een line-in nodig heb. Anders had ik gekozen voor one’s met een sub om vervolgens later een Beam toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damon
Huppol schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:07:
[...]

Je hebt gelijk kwa overkill als rears. Met mijn huidige setup zou enkel een beam toevoegen een mogelijkheid zijn. Echter vind ik de geluidskwaliteit voor muziek het belangrijkste. Wat dat betreft is 2x play 5 in stereo een must en een bonus dat dit als rears voor films kan dienen.

Het euvel doet zich voor dat ik een line-in nodig heb. Anders had ik gekozen voor one’s met een sub om vervolgens later een Beam toe te voegen.
Hou er rekening mee dat de line-in vd Play5/Five's niet beschikbaar is als ze als surrounds staan ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb een tweede IKEA speaker in bestelling staan (wordt door lockdown vertraging pas in januari geleverd ;(), zodat ik deze als surround kan instellen icm mijn Beam. Nu vroeg ik mij alleen af hoe dit bij 'gewone' tv-uitzendingen werkt. Ik was net bijvoorbeeld 1 tegen 50 op RTL4 aan het kijken en zag in de Sonos app dat dat als DD 5.1 wordt uitgezonden. Maakt zo'n uitzending dan ook gebruik van de achterste speakers of blijven die gewoonlijk stil? Ik hoop eigenlijk op dat laatste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
Palomar schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:25:
Ik heb een tweede IKEA speaker in bestelling staan (wordt door lockdown vertraging pas in januari geleverd ;(), zodat ik deze als surround kan instellen icm mijn Beam. Nu vroeg ik mij alleen af hoe dit bij 'gewone' tv-uitzendingen werkt. Ik was net bijvoorbeeld 1 tegen 50 op RTL4 aan het kijken en zag in de Sonos app dat dat als DD 5.1 wordt uitgezonden. Maakt zo'n uitzending dan ook gebruik van de achterste speakers of blijven die gewoonlijk stil? Ik hoop eigenlijk op dat laatste...
Dat ligt geheel aan hoe de audio is gemixt, maar ik verwacht dat je bijvoorbeeld applaus (de zaal dus) ook van
achter hoort. DD5.1 is 5+1 aparte "discrete" kanalen (Links voor, center, rechtsvoor en links- en rechtsachter + SUB), het is niet aan het audiosysteem wat je gebruikt hoe dat verdeeld wordt/is, maar aan de producent van het audiospoor. Als je dat bij dit soort uitzendendingen stoort kun je bij Sonos wel de achterspeakers tijdelijk uit of zachter zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:46
Rallye schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:55:
Als je naar S2 software wilt, dien je een Connect Gen2 te hebben. Alle Connects van na 2015 zijn Gen2.
Aha, vandaar de lage prijzen van de Connect, ze zijn niet eeuwig compatible met de software. Thanks!

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Damon schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:32:
[...]

Dat ligt geheel aan hoe de audio is gemixt, maar ik verwacht dat je bijvoorbeeld applaus (de zaal dus) ook van
achter hoort. DD5.1 is 5+1 aparte "discrete" kanalen (Links voor, center, rechtsvoor en links- en rechtsachter + SUB), het is niet aan het audiosysteem wat je gebruikt hoe dat verdeeld wordt/is, maar aan de producent van het audiospoor. Als je dat bij dit soort uitzendendingen stoort kun je bij Sonos wel de achterspeakers tijdelijk uit of zachter zetten.
Ja, ik doelde er eigenlijk ook meer op of het in de praktijk ook voorkomt dat de producent bij dergelijke uitzendingen (shows/quizes/talkshows/nieuws) gebruik maakt van de achterste kanalen.
Maar als je ze tijdelijk uit kunt zetten is dat natuurlijk ook prima :) (die opties zijn nu nog niet in de app zichtbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Palomar schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:40:
[...]

Ja, ik doelde er eigenlijk ook meer op of het in de praktijk ook voorkomt dat de producent bij dergelijke uitzendingen (shows/quizes/talkshows/nieuws) gebruik maakt van de achterste kanalen.
Maar als je ze tijdelijk uit kunt zetten is dat natuurlijk ook prima :) (die opties zijn nu nog niet in de app zichtbaar).
Je zet ze niet met een druk op de knop uit. Dan moet je ze echt in de instellingen tijdelijk zachter gaan zetten.
Ik vind het juist fijn, heb ze zelfs iets harder dan standaard staan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Serena schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:16:
[...]

Je zet ze niet met een druk op de knop uit. Dan moet je ze echt in de instellingen tijdelijk zachter gaan zetten.
Ik vind het juist fijn, heb ze zelfs iets harder dan standaard staan…
Ok thanks, als ik die andere speaker (ooit) binnenkrijg ga ik er wel eens even mee experimenten :)

Andere vraag. Ik heb mijn Spotify-account ingevoerd in de Sonos app. Daarna even op mijn vriendins telefoon gecheckt door de Sonos-app te downloaden, connecten naar een bestaand systeem en verder niet in te loggen op mijn sonos account. Je ziet dan de Sonos-speakers in ons huis, maar ze kan ook gewoon bij mijn Spotify. Is het inderdaad zo bedoeld dat iedereen op je wifi-netwerk zonder restricties in de Sonos app bij je Spotify playlists e.d. kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:13

Cliffie

Trompetslet

Sinds kort 2x een Sonos One SL gekocht, geconfigureerd als stereopaar. Als de Sonos Arc ooit nog eens beschikbaar komt, gaat die functioneren als soundbar voor bij de TV en de Sonos One SL als achterspeakers.

Installatie was niet zo moeilijk en Spotify werkt prima. Echter, er valt me iets op als ik Airplay gebruik. Een filmpje van Facebook via Airplay heeft echt een gigantische vertraging (1 a 2 sec), daar kan ik gewoon niet naar kijken.

Hoort dat zo, of is er iets niet goed ingesteld?

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Cliffie schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:33:
Sinds kort 2x een Sonos One SL gekocht, geconfigureerd als stereopaar. Als de Sonos Arc ooit nog eens beschikbaar komt, gaat die functioneren als soundbar voor bij de TV en de Sonos One SL als achterspeakers.

Installatie was niet zo moeilijk en Spotify werkt prima. Echter, er valt me iets op als ik Airplay gebruik. Een filmpje van Facebook via Airplay heeft echt een gigantische vertraging (1 a 2 sec), daar kan ik gewoon niet naar kijken.

Hoort dat zo, of is er iets niet goed ingesteld?
Van wat ik ervan begrijp gebruikt airplay je wifi-netwerk. Heb je al gecheckt of alle betrokken devices een goede verbinding hebben?
(maar dan nog weet ik niet of 2 seconden vertraging normaal is, omdat ik geen ervaring heb met airplay, kan iemand anders ws. beter beantwoorden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 21-09 15:30
Zie de Topic Warning.

[ Voor 77% gewijzigd door FeaR op 22-12-2020 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
Had toch nog een paar One SLs aangeschaft :P Tot mijn verbazing heb ik helemaal geen ( in ieder geval geen zichtbare) latency als ik Youtube filmpjes bekijk, dat is natuurlijk helemaal top!

Ik stap niet geheel over naar deze speakers omdat de studiomonitoren beneden toch wel wat beter zijn qua sq, maar des al niet te min ben ik er erg tevreden over!

Nog een pluspuntje, de Sonos speakers zijn een stuk eleganter dan de monitor's die beneden staan. Helemaal op een niet al te groot bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Damon schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:32:
[...]

achter hoort. DD5.1 is 5+1 aparte "discrete" kanalen (Links voor, center, rechtsvoor en links- en rechtsachter + SUB), het is niet aan het audiosysteem wat je gebruikt hoe dat verdeeld wordt/is, maar aan de producent van het audiospoor.
In zekere mate wel, allerhande DSP's and upscaling algoritmes bepalen wel degelijk hoe elk signaal tussen de aanwezige speakers en in elke (actieve) speaker weergegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Deef_K schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:08:
Zijn er al vooruitzichten wanneer de arc / arc sl beschikbaar komt?
Hij is bij diverse winkels gewoon op voorraad hoor.
Maar zoals al diverse keren gemeld. Dit topic gaat over de werking van Sonos, niet over levering/beschikbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Palomar Waarom zou het een probleem zijn als de surroundspeakers bij TV gewoon meedoen? Daar heb je toch voor? Juist surroundgeluiden (vogeltjes in een natuurprogramma, applaus bij een talkshow) zijn niet storend, maar vergroten (ongemerkt) de beleving. Ik vind het bijvoorbeeld erg jammer dat de Formule 1 op Ziggo niet in surround is (en niet in 4k, maar dat is voor een ander topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Rallye schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:44:
@Palomar Waarom zou het een probleem zijn als de surroundspeakers bij TV gewoon meedoen? Daar heb je toch voor? Juist surroundgeluiden (vogeltjes in een natuurprogramma, applaus bij een talkshow) zijn niet storend, maar vergroten (ongemerkt) de beleving. Ik vind het bijvoorbeeld erg jammer dat de Formule 1 op Ziggo niet in surround is (en niet in 4k, maar dat is voor een ander topic).
Klopt, in jouw voorbeeld is het prima (vogeltjes/applaus), maar waar ik minder op zit te wachten is dat door alle speakers precies hetzelfde klinkt. Bijv. als de bron niet afgemixt is naar alle kanalen, maar bijv. alleen links/rechts gebruikt en dat Sonos dit dan 'domweg' over alle speakers gooit. Hoor je bij Formule 1 dan alleen de frontspeakers? Of hoor je hetzelfde geluid ook door de achterspeakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 19:25
Sinds kort hebben wij een Sonos ARC en deze is aangesloten op een LG B8 (ARC ipv eARC) en daaraan een Nvidia shield TV Pro 2019. De LG B8 stuurt alle dolby audio door (passthrough) maar we merken met het afspelen van dolby atmos en dolby digital plus (DD+) content korte dipjes in het geluid.

Zijn er mede tweakers met dezelfde ervaring? Ligt het aan het missen van eARC bij de B8? Of is de Shield TV hier ondermaats? Heeft iemand een oplossing? ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Palomar schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:57:
[...]

Klopt, in jouw voorbeeld is het prima (vogeltjes/applaus), maar waar ik minder op zit te wachten is dat door alle speakers precies hetzelfde klinkt. Bijv. als de bron niet afgemixt is naar alle kanalen, maar bijv. alleen links/rechts gebruikt en dat Sonos dit dan 'domweg' over alle speakers gooit. Hoor je bij Formule 1 dan alleen de frontspeakers? Of hoor je hetzelfde geluid ook door de achterspeakers?
Dat gebeurt niet. Zelfs als er 2.0 wordt uitgezonden klinkt het alsof het 5.1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Palomar Dat doet hij bij TV-geluid ook niet. Als je 2.0 geluid hebt krijg je heel voorzichtig een soort surround over de achterspeakers. Maar de Nederlandse publiekrechtelijke zenders zijn (in ieder geval bij KPN en volgens mij ook bij Ziggo) 5.1.

Bij de Formule 1 hoor je nauwelijks iets over de surounds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:13

Cliffie

Trompetslet

Serena schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:33:
[...]

Hij is bij diverse winkels gewoon op voorraad hoor.
Maar zoals al diverse keren gemeld. Dit topic gaat over de werking van Sonos, niet over levering/beschikbaarheid.
Mag jij eens vertellen waar. Ik zie geen enkele winkel waar ze op voorraad zijn...

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Cliffie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:07:
[...]

Mag jij eens vertellen waar. Ik zie geen enkele winkel waar ze op voorraad zijn...
Kennis heeft er vandaag nog een gekocht bij een filiaal van EP. Maar nogmaals, dit topic is er niet om levertijden te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:29
a.boogerd schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:02:
Sinds kort hebben wij een Sonos ARC en deze is aangesloten op een LG B8 (ARC ipv eARC) en daaraan een Nvidia shield TV Pro 2019. De LG B8 stuurt alle dolby audio door (passthrough) maar we merken met het afspelen van dolby atmos en dolby digital plus (DD+) content korte dipjes in het geluid.

Zijn er mede tweakers met dezelfde ervaring? Ligt het aan het missen van eARC bij de B8? Of is de Shield TV hier ondermaats? Heeft iemand een oplossing? ;(
Dat zou niet zo moeten zijn, kijk eens of je ook dipjes krijg met de interne Netflix app van de LG.
Je kunt ook eens testen of je het ook heb met de toslink/spdif aansluiting die is meegeleverd.
zet die spraak assistent ook uit mocht deze aan staan, ik kreeg die dipjes ook en uitzetten was voor mij de oplossing.
sux6

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvanschayk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:30
Ik heb mijn Samsung KS7000 al een jaartje via HDMI Arc aan mijn beam gekoppeld. Op de overige hdmi-poorten waren aangesloten een Ziggo mediabox en een PS4. Altijd goed gewerkt, Beam schakelde prima in als ik de tv inschakelde en geluid direct via de Beam. Echter heb ik vorige week de PS4 weggehaald en een Chromecast in de HDMI poort van de PS4 gestopt en nu krijg ik de koppeling tussen de tv en de Beam niet meer werkend. Elke keer als de tv uit gaat, lijkt deze de instellingen kwijt te raken en schakelt terug naar de ingebouwde speakers. Ik heb de HDMI-kabel van de Beam al een keer opnieuw verbonden en de tv een paar minuten van de stroom gehad, allemaal zonder resultaat. Iemand enig idee hoe ik dit weer aan de gang krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Tomvanschayk Gaat het wel goed als je de Chromecast er weer uit haalt? Dan is evt. een CEC-killer een oplossing - al verlies je dan wel wat functionaliteit op de Chromecast.

@merlin1201 Dat zijn de dipjes van het “aanslaan” van de assistent, die wel eens op niets reageert.

[ Voor 23% gewijzigd door Rallye op 23-12-2020 14:02 ]

Pagina: 1 ... 118 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.