Miki schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:54:
[...]
De beam is gewoon een zeer goede aankoop als je je tv geluid wilt verbeteren. Menig 2.1 setje heeft het nakijken als het gaat om kwaliteit van het geluid en dan hebben we het niet gehad over het upgrade pad wat je hebt doordat je set uit kunt breiden met extra surrounds en een sub.
Je hebt alleen de boot flink gemist omdat Sonos en ook een flink aantal webshops een hele mooie korting hadden rondom Black Friday. Meestal heeft Sonos rond de kerst nog kortingsactie al was die vorig jaar flink minder dan de BF korting toen. Misschien kun je ook op de tweedehands markt kijken ivm wegdoen Beam ivm upgrade naar Arc.
Ik heb hem ook net besteld. Idd wel Black Friday deals misgelopen, maar ik wilde me daar ook niet overhaast aan meedoen. Ik heb nu een tweedekans deal bij Coolblue voor 400 euro. Toch 50 euro goedkoper en als het alleen een beschadigde doos is (dat staat er tenminste bij) dan vind ik dat een goede deal

(tweedehands vond ik een wat te groot risico, ivm. dat ze toch vaak nog 300 euro vragen en dan heb je geen garantie).
De keuze vooor mij om voor de Beam te gaan kwam uiteindelijk toen ik even ging vergelijken bij de mediamarkt (voor zover dat daar objectief kan). Qua bas is het dan wel iets minder dan een setje met subwoofer, maar ik vraag me af hoe vaak ik dat vol open zet (zonder dat de kinderen wakker worden

). Op normaal volume tv en series kijken doe ik veel vaker en daarvoor geeft de Beam volgens mij erg mooi geluid. En wat ik daarna zeker nog van plan ben is om het systeem uit te breiden. Bijv. met 2 Ikea-speakers in de boekenkast voor surround geluid (en neem aan dat je bij muziek luisteren ook alle speakers tegelijk kunt gebruiken?) en misschien op termijn die subwoofer.
Verder zit je ook altijd een beetje met de 'WAF'...

Ik heb een witte Beam besteld die ik op een witte muur ga monteren (boven de tv, veilig van kinderhandjes). Sowieso is de Beam niet zo groot, dus valt veel minder in het oog dan een brede zwarte soundbar die de meeste andere merken aanbieden.
[edit] Ik heb overigens deze muurbeugel besteld:
https://nedis.nl/nl-nl/pr...-voor-sonos-beam-max-5-kg . Stuk goedkoper dan die van Sonos en het idee is volgens mij hetzelfde (een stukje metaal

). Of zijn er redenen om toch voor die van Sonos te gaan?? (resonantie of iets anders?)
[
Voor 9% gewijzigd door
Palomar op 08-12-2020 08:54
]