Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 117 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 19:27
swhnld schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:18:
[...]

Heb je het linkje wel gelezen? Je moet iets aanpassen in de instellingen van je iPhone anders gaat het niet werken, dat komt door een verandering door Apple in iOS 14.

Doe het anders vanaf een laptop instellen.
Staat al aan;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oNmi1udc4XE_4mUX5V7O5r5Nj0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Izx1rUrrUvQ74boXYVbnY998.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
Chris89 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:33:
Even een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een Sonos Arc met 2 One SL's.

Deze heb ik aangesloten op mijn tv: Sony KDL-32R430B.
Volgens mij heeft deze een HDMI-Arc en een normale HDMI aansluiting.

Nu wil ik mijn Sonos Arc aansluiten op de HDMI-Arc poort van de tv en vervolgens mijn Ziggo Mediabox Xl aangesloten op de andere HDMI poort.
Alleen nu heb ik een poort te kort voor mijn Chromecast. Nu vraag ik mij af, hoe kan ik dit het beste oplossen?

Kan ik ergens iets doen met een splitter/switch? Zo ja welke splitter/switch heb je hier precies voor nodig?
Deze vraag hoort niet in dit topic thuis. Misschien even naar het Sony topic of zo switchen?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:05
Yeah ik heb mijn sub gen 3 binnen, mijn Sonos 5.1 setup is compleet *O*

Ondanks dat ik nog geen true play opnieuw heb uitgevoerd klinkt de sub echt geweldig. Dit is niet een sub wat je wel eens hoort bij een goedkoop surround setje. Deze sub kan laag, heel laag geluid produceren. Het geluid dat je voelt, laag in je onderbuik, zo laag :D
Het voegt echt iets toe aan de beleving tijdens het kijken van films al heb ik er pas één gekeken met de kids. De beam komt trouwens ook beter tot z’n recht. De lage tonen hoor je niet meer uit de beam komen en de hoge en midden hebben nu wat meer spreiding.

Het enige wat ik vermoed is dat ik straks wel de night modus nodig heb om niet het gehele huis wakker te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05:54
De sub van sonos is idd erg goed, en maakt het compleet.
Die onderbuik klanken is de LFE ;-)

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21
Miki schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:32:

Het enige wat ik vermoed is dat ik straks wel de night modus nodig heb om niet het gehele huis wakker te maken..
Dat is de enige reden dat ik hem nog niet heb gekocht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 19:29
Sinds kort heb ik een Arc onder mijn tv staan en een One in de keuken. Nu heb ik een paar vragen:

De keuken en woonkamer bestaan uit 1 fysieke ruimte, ze staan echter nu wel als 2 ruimtes binnen Sonos/Google Home gedefinieerd. Is dit correct? Ik heb het idee dat de muziek niet 100% in sync is als ik over alle speakers tegelijk afspeel. Kan dit kloppen, of verbeeld ik me dit?

Dan nog een paar vraagjes over de google assistent.

- Soms wanneer ik vraag om muziek af te spelen krijg ik keurig de reactie dat muziek wordt afgespeeld maar er gebeurt niks... Is hier een reden voor?

- Ik krijg het niet voor elkaar om muziek die afspeelt in de keuken uit te breiden naar keuken + woonkamer met een commando als: 'speel muziek ook af in de woonkamer'. Ik meen dat ik gelezen heb dat mogelijk moet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:39

..Christiaan..

..zwll..

Miki schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:32:
Yeah ik heb mijn sub gen 3 binnen, mijn Sonos 5.1 setup is compleet *O*

Deze sub kan laag, heel laag geluid produceren. Het geluid dat je voelt, laag in je onderbuik, zo laag :D
Bij mij trillen de deuren in de kozijnen als ik 'm lekker had aanzet. Machtig geluid.
Dat kan ik beamen. Ik krijg nu 's morgen wel eens de opmerking van mijn kids of het gamen een beetje lukte....Als ze slapen is het echt wel night mode on tijdens Valhalla :).

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:22
Xqlusive schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:55:

De keuken en woonkamer bestaan uit 1 fysieke ruimte, ze staan echter nu wel als 2 ruimtes binnen Sonos/Google Home gedefinieerd. Is dit correct? Ik heb het idee dat de muziek niet 100% in sync is als ik over alle speakers tegelijk afspeel. Kan dit kloppen, of verbeeld ik me dit?
Bij mij thuis precies dezelfde situatie. Muziek speelt bij mij 100% in sync. Echter het geluid van de tv loopt iets achter op die van de soundbar (het klinkt dan een beetje 'hol'). Dat is normaal, omdat de soundbar het geluid naar de andere speaker moet sturen, en dat kost een beetje tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 17:40
Er komt een nieuwe versie van de Sonos ARC, namelijk de ARC SL. Deze zou geen microfoons bevatten en voor 250 dollar minder op de markt komen. Het ding ligt zelfs al in de winkel in de US.
Hierbij het nieuwsartikel bij de buren:
https://nl.hardware.info/...variant-zonder-microfoons

Vooral de prijsdrop is wel interessant. Ik gebruik de slimme assistenten toch niet, en dan wordt het net wat interessanter om mijn Sonos Playbar een keer te vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door yorroy op 03-12-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLice88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:29
yorroy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:07:
Er komt een nieuwe versie van de Sonos ARC, namelijk de ARC SL. Deze zou geen microfoons bevatten en voor 250 dollar minder op de markt komen. Het ding ligt zelfs al in de winkel in de US.

Vooral de prijsdrop is wel interessant. Ik gebruik de slimme assistenten toch niet, en dan wordt het net wat interessanter om mijn Sonos Playbar een keer te vervangen.
Hier zat ik op te wachten! 250 euro verschil lijkt me wel wat veel maar zou heel mooi zijn.
Die assistenten zijn zo over-rated naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Andere website meldt slechts 50 dollar verschil: 799 vs 749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_JE
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 20:18

Zou het dan nog wel mogelijk zijn om via Google te vragen om muziek af te spelen op de soundbar?
Never Mind, nog wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Mijn assistent is een drama op de arc. Regelmatig moppert ze dat ze de radio niet aan kan zetten, maar na aandringen lukt het opeens wel. Ik zou voor 50 euro minder al voor een microfoonloze gaan. Misschien wil iemand de mijne (1e lichting) ruilen tegen een microfoonloze :)

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 23:12
Ik heb de opstelling;

1x Beam (aangesloten aan de eARC HDMI poort (C9) ) en 2x One SL.

Op 1 of ander manier loopt het beeld en geluid niet synchroon (als ik gebruik maak van YouTube/Videoland of Netflix) en ik heb geen idee waarom en hoe..

- Ik heb al een aantal keren verschillende kabels gebruikt omdat ik dacht dat het daaraan lag geen resultaat..
- Boxen opnieuw geconfigureerd, geen resultaat..
- Apps op de TV opnieuw geïnstalleerd, geen resultaat..

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki

Interessant maar dan ben in wel benieuwd of mijn Samsung tv uit 2018 (Q9FN) wel ondersteund gaat worden want anders kan ik beter bij de Beam blijven. Ondanks dat mijn tv DD+ kan uitsturen zit er geen eARC op naar mijn weten en haal je er niet uit wat erin zit met Dolby atmos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
@Miki Wat wil je er dan nog extra uithalen? Uncompressed Atmos van een BD-speler? Doet iemand dat nog? Als je DD+ incl. Compressed Atmos van je TV naar je Arc krijgt, heb je 90% van de gemiddelde use case binnen.

@Son Gohan Heb je beeldverbeteraars aan staan? Wat is het typenummer van je TV?

[ Voor 18% gewijzigd door Rallye op 03-12-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Rallye schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:28:
@Miki Wat wil je er dan nog extra uithalen? Uncompressed Atmos van een BD-speler? Doet iemand dat nog? Als je DD+ incl. Compressed Atmos van je TV naar je Arc krijgt, heb je 90% van de gemiddelde use case binnen.
Exact!
Ik heb hier een Philips tv zonder eArc en krijg keurig Atmos op de Arc (te zien in de app) vanuit bv de Netflix app op de (4k) KPN TV ontvanger.

In de tv heb ik audio op passthrough staan, heb het idee dat dat het beste werkt. Kan ook kiezen voor dolby digital, maar dan heb ik eerder last van lipsync issues.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Burning_Tyre schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:02:
[...]

Exact!
Ik heb hier een Philips tv zonder eArc en krijg keurig Atmos op de Arc (te zien in de app) vanuit bv de Netflix app op de (4k) KPN TV ontvanger.

In de tv heb ik audio op passthrough staan, heb het idee dat dat het beste werkt. Kan ook kiezen voor dolby digital, maar dan heb ik eerder last van lipsync issues.
Welk type tv heb je? Misschien moet ik dat ook eens aan gaan passen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 19:29
gabberjoost schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:15:
[...]

Bij mij thuis precies dezelfde situatie. Muziek speelt bij mij 100% in sync. Echter het geluid van de tv loopt iets achter op die van de soundbar (het klinkt dan een beetje 'hol'). Dat is normaal, omdat de soundbar het geluid naar de andere speaker moet sturen, en dat kost een beetje tijd.
Dankje, goed om te horen dat het zo ingesteld moeten worden.
Heb even wat harder afgespeeld en lijkt wel gewoon in sync te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 23:12

Ik heb de; LG OLED65C9PLA

Beeldverbeteraars :? Nog nooit van gehoord, dus dat zou best kunnen.. even zoeken waar dat staat in de instellingen.

Edit: Ahh... AI-Beeld, die staat al uit ja!

[ Voor 4% gewijzigd door Son Gohan op 03-12-2020 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Nu online
Serena schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:15:
[...]

Welk type tv heb je? Misschien moet ik dat ook eens aan gaan passen dan.
55POS9002

Overigens heeft volgens mij nog geen enkele Philips eArc.

Voor Netflix met Atmos heb je wel het hoogste abonnement nodig. Een goede test is bv. "Our Planet"

[ Voor 15% gewijzigd door Burning_Tyre op 03-12-2020 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Burning_Tyre schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:21:
[...]

55POS9002

Overigens heeft volgens mij nog geen enkele Philips eArc.

Voor Netflix met Atmos heb je wel het hoogste abonnement nodig. Een goede test is bv. "Our Planet"
Thanks, morgen eens testen. Heb idd het hoogste abo bij Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki

Volgende BF maar afwachten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Chris89 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:33:
Even een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een Sonos Arc met 2 One SL's.

Deze heb ik aangesloten op mijn tv: Sony KDL-32R430B.
Volgens mij heeft deze een HDMI-Arc en een normale HDMI aansluiting.

Nu wil ik mijn Sonos Arc aansluiten op de HDMI-Arc poort van de tv en vervolgens mijn Ziggo Mediabox Xl aangesloten op de andere HDMI poort.
Alleen nu heb ik een poort te kort voor mijn Chromecast. Nu vraag ik mij af, hoe kan ik dit het beste oplossen?

Kan ik ergens iets doen met een splitter/switch? Zo ja welke splitter/switch heb je hier precies voor nodig?
ik zou zeggen kijk eens op amazon voor hdmi switchen, deze bijv. https://www.amazon.nl/Tec...ondersteunt/dp/B0823SDNFP als het goed is schakeld deze automitsch, maar zelf geen ervaring mee, ik kom geen aansluitingen te kort momenteel ;_)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suzuki1200
  • Laatst online: 29-08-2023
Ik heb een oudere LG led tv dus zonder eArc (geen dolby digital plus en al zeker geen atmos).

Sinds deze week een HDfury Arcana er tussen geplaatst waardoor ik ten volle kan genieten van de capaciteiten van de Sonos Arc. Dolby Digital Plus, Atmos ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Chris89

https://www.kabelshop.nl/...475AT-i19418-t238643.html

[ Voor 178% gewijzigd door ..Christiaan.. op 04-12-2020 13:47 . Reden: verkeerd topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

suzuki1200 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:09:
Ik heb een oudere LG led tv dus zonder eArc (geen dolby digital plus en al zeker geen atmos).

Sinds deze week een HDfury Arcana er tussen geplaatst waardoor ik ten volle kan genieten van de capaciteiten van de Sonos Arc. Dolby Digital Plus, Atmos ...
hmm, wat doet zo'n kastje precies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Burning_Tyre schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:02:
[...]
Ik heb alleen
• Meerkanaals
• Dolby Digital Plus
• Stereo (Ongecomprimeerd)
• Meerkanaals (Bypass)

Heb nu de laatste optie gekozen, maar geen Atmos.
Ik heb de Philips 55PUS6482.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Vraagje, je kan geen play 1 en One in stereo pairen.

Is het wel mogelijk twee play 1’s die in stereo staan, in dezelfde ruimte uit te breiden met een One?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
SavageBrother schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:18:
Vraagje, je kan geen play 1 en One in stereo pairen.

Is het wel mogelijk twee play 1’s die in stereo staan, in dezelfde ruimte uit te breiden met een One?
Niet in dezelfde ruimte. Je kunt wel een fictieve extra ‘kamer’ maken, daar de extra One in zetten en ze groeperen, dan spelen ze toch samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Serena schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:23:
[...]

Niet in dezelfde ruimte. Je kunt wel een fictieve extra ‘kamer’ maken, daar de extra One in zetten en ze groeperen, dan spelen ze toch samen.
Ik krijg de melding dat functie ‘Groepen’ niet beschikbaar is op systemen met 3 of meer kamers. Echter heb in slechts 2 kamers ingesteld, namelijk de keuken en de woonkamer. Weet iemand hoe dit zit?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
SavageBrother schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:30:
[...]

Ik krijg de melding dat functie ‘Groepen’ niet beschikbaar is op systemen met 3 of meer kamers. Echter heb in slechts 2 kamers ingesteld, namelijk de keuken en de woonkamer. Weet iemand hoe dit zit?
Vreemd. Ik heb het hier net getest en ik kon 4 kamers in één groep stoppen.

Volgens mij werkt het groeperen zelfs pas vanaf 3 of meer beschikbare kamers.

[ Voor 8% gewijzigd door Masimo op 04-12-2020 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
[...]

Huh? Ik groepeer zelfs 6 kamers.
Speel eens de woonkamer af en houd dan de play-knop van de keuken eens langer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Nu online
Serena schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:51:
[...]

Ik heb alleen
• Meerkanaals
• Dolby Digital Plus
• Stereo (Ongecomprimeerd)
• Meerkanaals (Bypass)

Heb nu de laatste optie gekozen, maar geen Atmos.
Ik heb de Philips 55PUS6482.
Passthrough = bypass

Daarop heb ik hem ook staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Burning_Tyre op 04-12-2020 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Burning_Tyre schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:12:
[...]

Passthrough = bypass

Daarop heb ik hem ook staan.
Helaas, Our Planet speelt gewoon in 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
[...]

Nee, de melding is dat (vaste) groepen allen mogelijk zijn voor drie of meer kamers. Dat is een ander groepeermogelijkheid op S2 software. Gewoon groeperen doe je met deze knop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaVoj1jnIokcdoPKF-hMn_OnL-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBAZLe5YbTBGJJV4AfGF2XWO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 04-12-2020 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Even getest, ik maak hier zojuist gewoon een groep met maar twee kamers. Geen probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7f5ltLoMmt57X7rR6hEJwWvYQo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/70RdiJHMcJ5hGCOxN4ZZwYJF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Serena op 04-12-2020 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suzuki1200
  • Laatst online: 29-08-2023
DaveFlash schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:08:
[...]

hmm, wat doet zo'n kastje precies dan?
Het splitst het inputsignaal in twee kanalen. Video gaat naar de tv. Audio gaat rechtstreeks via earc aansluiting naar de sonos arc zodat je daar vb atmos doorkrijgt.
Ik was zelf sceptisch maar ben meer dan aangenaam verrast. Ook beeldkwaliteit lijkt (lichtjes) beter maar dat durf ik niet met zekerheid te stelllen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Nu online
Serena schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:35:
[...]

Helaas, Our Planet speelt gewoon in 5.1.
Op de tv zelf of via een ander apparaat (KPN ontvanger oid?)

Philips tv’s hebben last van een streamingsprobleem, waardoor je mogelijk geen HDR, 4k of Atmos via Netflix, Disney+ via tv zelf kunt ervaren, zie ook Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Burning_Tyre schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:32:
[...]

Op de tv zelf of via een ander apparaat (KPN ontvanger oid?)

Philips tv’s hebben last van een streamingsprobleem, waardoor je mogelijk geen HDR, 4k of Atmos via Netflix, Disney+ via tv zelf kunt ervaren, zie ook Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s
Hmmm, via de Apple TV.
Morgen maar eens via de tv zelf proberen…

Maar misschien dat die update voor mij ook soelaas biedt! Ik hoop het… 🤞🏼

[ Voor 7% gewijzigd door Serena op 04-12-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 19:27
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om de Boost te instaleren. Krijg een nieuw model mee van de hifi winkel, werkt ook niet.
Lampje knippert groen is aangesloten op de router maar gewoon niet vindbaar op de S2 app. Ik gebruik een IPhone 8 Plus en draai op de nieuwste IOS, wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Is iedereen tevreden over het geluid van de sonos arc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben er schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:56:
Enorm blij mee. Maar een Sub er bij is wel echt belangrijk

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Heerlijk geluid, maar idd, de sub en de rears maken het wel echt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:16
Volgens mij ben je niet echt blij met je stage? Het lijkt een beetje of je zoekende blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Ik ben wel blij maar mis toch nog de souround achterspeakers bij atmos en films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Heb vandaag bij mm toch even beluisterd naar de sonos arc
Is best lastig omdat je daar niet de gehele set kan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Kan ik niet iemand zijn sonos arc even lenen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
Ben er schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:54:
Kan ik niet iemand zijn sonos arc even lenen haha
100 dagen op proef bij Sonos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Masimo schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:58:
[...]

100 dagen op proef bij Sonos!
Jep zo heb ik t ook gedaan, en toen wit nog geruild voor zwart, gaat super soepel bij Sonos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

even een vraagje, iemand enig idee of je twee kleine sonos one (sl) of move ofzo kan toevoegen een de beam als surround links&rechts voor speakers, zodat de beam volledig als midden-voor surround speaker z’n werk kan doen? ivm betere seperate van kanalen bijk 5.1 of staat sonos dit niet toe?

en kan je met sonos ook 7.1 surround maken door link+rechts midden speakers toe te voegen aan een kamer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
DaveFlash schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:28:
even een vraagje, iemand enig idee of je twee kleine sonos one (sl) of move ofzo kan toevoegen een de beam als surround links&rechts voor speakers, zodat de beam volledig als midden-voor surround speaker z’n werk kan doen? ivm betere seperate van kanalen bijk 5.1 of staat sonos dit niet toe?

en kan je met sonos ook 7.1 surround maken door link+rechts midden speakers toe te voegen aan een kamer?
Heb je überhaupt al IETS gelezen in dit topic? Sorry hoor, maar die vraag is al tig keer beantwoord.
Zoekfunctie doet wonderen…

Maar nee, dat gaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DaveFlash schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:28:

Nee kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Serena schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:31:
[...]

Heb je überhaupt al IETS gelezen in dit topic? Sorry hoor, maar die vraag is al tig keer beantwoord.
Zoekfunctie doet wonderen…

Maar nee, dat gaat niet.
doe eens niet zo onaardig, ga toch niet 460+ pagina's terug lezen gekkie 8)7 . zo jaag je mensen weg bij sonos, zeker de wat minder ervaren zoals ik, dus vriendelijke waarschuwing: let op je toon O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

bedankt, was ik al bang voor, misschien toch de beam ruilen voor de arc dan, zodat links en rechts voor wat verder verwijderd zijn van de midden tweeters in dezelfde balk/lijn zoals bij de beam, waarbij alles redelijk dicht op elkaar zit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DaveFlash schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:34:
[...]

bedankt, was ik al bang voor, misschien toch de beam ruilen voor de arc dan, zodat links en rechts voor wat verder verwijderd zijn van de midden tweeters in dezelfde balk/lijn zoals bij de beam, waarbij alles redelijk dicht op elkaar zit! _/-\o_
Maar waarom? Wat voor probleem ervaar je dan met de beam? Want t klinkt als een spook probleem of een random reden om te upgraden naar de Arc (wat ik dan wel weer snap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

DennusB schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:36:
[...]

Maar waarom? Wat voor probleem ervaar je dan met de beam? Want t klinkt als een spook probleem of een random reden om te upgraden naar de Arc (wat ik dan wel weer snap).
ik gebruik de beam icm een iMac voor surround*, en de beam staat dus voor die mac opgesteld, gevolg is dus dat ik erg dicht op de beam zit en dat de surround speakers zich verder weg bevinden in dezelfde kamer, daarom zou ik losse speakers willen hebben die het linker en rechter geluid beter tot hun recht laten komen, ivm verstaanbaarheid van stemmen en beter hoor baar maken van de zgn scéne geluiden, ik heb nu het gevoel dat de stemmen overheersen en als ik verder naar achter zit de stemmen weg vallen in het geluid van de andere speakers.

(*ja dat kan gewoon; geen zin in apple bashers hier 8)7 ; apple ondersteund surround al jaren, zowel via optische out en via hdmi vanaf een display port aansluiting of op nieuwere macs** via thunderbolt/usb-c naar hdmi; **daar is optische out verwijderd dus hdmi de enige optie)

[ Voor 3% gewijzigd door DaveFlash op 05-12-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DaveFlash schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:49:
[...]

ik gebruik de beam icm een iMac voor surround*, en de beam staat dus voor die mac opgesteld, gevolg is dus dat ik erg dicht op de beam zit en dat de surround speakers zich verder weg bevinden in dezelfde kamer, daarom zou ik losse speakers willen hebben die het linker en rechter geluid beter tot hun recht laten komen, ivm verstaanbaarheid van stemmen en beter hoor baar maken van de zgn scéne geluiden, ik heb nu het gevoel dat de stemmen overheersen en als ik verder naar achter zit de stemmen weg vallen in het geluid van de andere speakers.

(*ja dat kan gewoon; geen zin in apple bashers hier 8)7 ; apple ondersteund surround al jaren, zowel via optische out en via hdmi vanaf een display port aansluiting of op nieuwere macs** via thunderbolt/usb-c naar hdmi; **daar is optische out verwijderd dus hdmi de enige optie)
Maar wat jij wil kan niet, je kan de beam of je 3 front channels laten doen, of je hebt geen beam/arc. Je kan helemaal geen 2 losse speakers links en rechts laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

DennusB schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:20:
[...]

Maar wat jij wil kan niet, je kan de beam of je 3 front channels laten doen, of je hebt geen beam/arc. Je kan helemaal geen 2 losse speakers links en rechts laten doen.
ok, jammer dan. misschien toch de arc nemen dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DaveFlash schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:23:
[...]

ok, jammer dan. misschien toch de arc nemen dan
De Arc is al helemaal niet gemaakt voor shortthrow geluid bij een pc ...

(En met de Arc zit links en rechts ook gewoon bijna naast elkaar)

[ Voor 12% gewijzigd door DennusB op 05-12-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben mij aan het oriënteren op een soundbar voor de tv. Ik kijk vnl. tv en series op netflix en ik merk dat het standaard geluid van mijn 40" Samsung tv wel voor verbetering vatbaar is.

Mijn budget was initieel zo'n 200-300 euro en ik kwam uit op een Samsung HW-T550/XN. Deze heeft een (draadloze) subwoofer en daarmee verwacht ik wel lekker geluid te krijgen. Deze heeft echter maar 2-kanaals geluid en geen center channel, wat qua meerwaarde van een soundbar misschien jammer is. Soundbars die wel een center channel hebben zijn meestal een stuk groter en worden dan breder dan mijn tv (+- 90cm), wat niet mooi staat.

Na nog wat meer orientatie kwam ik steeds vaker op een Sonos Beam uit. Deze is qua formaat prima en het geluid schijnt zeer goed te zijn. De prijs is natuurlijk wel een stuk hoger dan 300 euro, echter 450 heb ik er wel voor over als het geluid echt goed is en het een meerwaarde is tov. een goedkoper exemplaar. Mijn vragen:

1. Geeft zo'n Sonos Beam echt merkbaar beter geluid bijv. genoemde Samsung soundbar? Ondanks het ontbreken van een losse subwoofer? (ik hoef geen enorme bas, maar wel lekker geluid voor series/films). Een Sonos subwoofer zit er qua budget niet direct in (misschien later).

2. De Sonos Beam heeft een ingebouwde Google Assistant. Betekent dit automatisch dat je er ook audio naar kunt streamen dmv. Google Cast? (zoals een Chromecast Audio). Ik kan hierover nergens iets vinden, dus ik vermoed dat het niet kan..?

3. Mijn tv. hangt aan een zwenkbare Vogels wallmount. Dmv. een (third party) bevestigingssetje zou de Beam daar onder (of misschien wel erboven ivm. kleine kinderen) kunnen worden gemonteerd. Een andere optie is aan de muur monteren. Heeft dat laatste nog de voorkeur ivm. trillingen/resoneren of maakt dit niet uit?

Alvast bedankt voor reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatagwaan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2023
Wie heeft er een Sonos beam in gebruik en hoe klinkt deze t.o.v. het standaard TV geluid (LG 49 inch).
p.s. alleen de beam, niet in combinatie met andere speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Whatagwaan schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:28:
Wie heeft er een Sonos beam in gebruik en hoe klinkt deze t.o.v. het standaard TV geluid (LG 49 inch).
Philips 43 inch, een enorme verbetering.

Edit: de Beam is nu ook de standaard muziek-speler, en de bediener van de slimme lampen. Top-ding.

[ Voor 13% gewijzigd door zacht op 07-12-2020 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
De beam is gewoon een zeer goede aankoop als je je tv geluid wilt verbeteren. Menig 2.1 setje heeft het nakijken als het gaat om kwaliteit van het geluid en dan hebben we het niet gehad over het upgrade pad wat je hebt doordat je set uit kunt breiden met extra surrounds en een sub.

Je hebt alleen de boot flink gemist omdat Sonos en ook een flink aantal webshops een hele mooie korting hadden rondom Black Friday. Meestal heeft Sonos rond de kerst nog kortingsactie al was die vorig jaar flink minder dan de BF korting toen. Misschien kun je ook op de tweedehands markt kijken ivm wegdoen Beam ivm upgrade naar Arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Miki schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:54:
[...]

De beam is gewoon een zeer goede aankoop als je je tv geluid wilt verbeteren. Menig 2.1 setje heeft het nakijken als het gaat om kwaliteit van het geluid en dan hebben we het niet gehad over het upgrade pad wat je hebt doordat je set uit kunt breiden met extra surrounds en een sub.

Je hebt alleen de boot flink gemist omdat Sonos en ook een flink aantal webshops een hele mooie korting hadden rondom Black Friday. Meestal heeft Sonos rond de kerst nog kortingsactie al was die vorig jaar flink minder dan de BF korting toen. Misschien kun je ook op de tweedehands markt kijken ivm wegdoen Beam ivm upgrade naar Arc.
Ik heb hem ook net besteld. Idd wel Black Friday deals misgelopen, maar ik wilde me daar ook niet overhaast aan meedoen. Ik heb nu een tweedekans deal bij Coolblue voor 400 euro. Toch 50 euro goedkoper en als het alleen een beschadigde doos is (dat staat er tenminste bij) dan vind ik dat een goede deal ;) (tweedehands vond ik een wat te groot risico, ivm. dat ze toch vaak nog 300 euro vragen en dan heb je geen garantie).

De keuze vooor mij om voor de Beam te gaan kwam uiteindelijk toen ik even ging vergelijken bij de mediamarkt (voor zover dat daar objectief kan). Qua bas is het dan wel iets minder dan een setje met subwoofer, maar ik vraag me af hoe vaak ik dat vol open zet (zonder dat de kinderen wakker worden :P). Op normaal volume tv en series kijken doe ik veel vaker en daarvoor geeft de Beam volgens mij erg mooi geluid. En wat ik daarna zeker nog van plan ben is om het systeem uit te breiden. Bijv. met 2 Ikea-speakers in de boekenkast voor surround geluid (en neem aan dat je bij muziek luisteren ook alle speakers tegelijk kunt gebruiken?) en misschien op termijn die subwoofer.

Verder zit je ook altijd een beetje met de 'WAF'... ;) Ik heb een witte Beam besteld die ik op een witte muur ga monteren (boven de tv, veilig van kinderhandjes). Sowieso is de Beam niet zo groot, dus valt veel minder in het oog dan een brede zwarte soundbar die de meeste andere merken aanbieden.

[edit] Ik heb overigens deze muurbeugel besteld: https://nedis.nl/nl-nl/pr...-voor-sonos-beam-max-5-kg . Stuk goedkoper dan die van Sonos en het idee is volgens mij hetzelfde (een stukje metaal ;)). Of zijn er redenen om toch voor die van Sonos te gaan?? (resonantie of iets anders?)

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 08-12-2020 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
voor mensen met een Sonos setup incl een Sonos Sub; de muziek (playlist zowel via Apple Music of Spotify) van de serie Queen's Gambit, aanrader hoor!
Klinkt werkelijk prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
_Bailey_ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:05:
voor mensen met een Sonos setup incl een Sonos Sub; de muziek (playlist zowel via Apple Music of Spotify) van de serie Queen's Gambit, aanrader hoor!
Klinkt werkelijk prachtig!
En waarom alleen voor mensen met een Sonos, incl. Sub?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
maartend schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:13:
[...]

En waarom alleen voor mensen met een Sonos, incl. Sub?
wellicht omdat dit het Sonos topic is? :+

Maar het zal ongetwijfeld ook verbluffend klinken uit een speakertje van AliExpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
_Bailey_ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:15:
[...]

wellicht omdat dit het Sonos topic is? :+

Maar het zal ongetwijfeld ook verbluffend klinken uit een speakertje van AliExpress
Ik vermoed dat het op mijn Klipsch ook niet verkeerd klinkt. Mits ik de muziek goed zal vinden..

Maar ja, dat geldt voor elk stukje muziek dat ik daarop afspeel.

[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 08-12-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatagwaan
Ik heb nu tijdelijk een 2.1 surround set op de optische uitgang aangesloten, maar ik kan het volume niet regelen met mijn afstandbediening helaas.

Hoe zit dat met een beam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Whatagwaan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:54:
Ik heb nu tijdelijk een 2.1 surround set op de optische uitgang aangesloten, maar ik kan het volume niet regelen met mijn afstandbediening helaas.

Hoe zit dat met een beam?
Je beam luistert naar de remote van je TV dus je kan dan gewoon het volume aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatagwaan
Sluit je die optisch aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dat kan ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatagwaan
Ik heb nu de optische uitgang op een DAC en die verbonden op de 2.1 speakerset.
Maar ik kan het geluid niet instellen met de afstandbediening.
Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Whatagwaan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:09:
Ik heb nu de optische uitgang op een DAC en die verbonden op de 2.1 speakerset.
Maar ik kan het geluid niet instellen met de afstandbediening.
Is dit normaal?
Geen idee, maar dit is het Sonos topic dus graag bij dat onderwerp blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatagwaan
DennusB schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:12:
[...]

Geen idee, maar dit is het Sonos topic dus graag bij dat onderwerp blijven!
Prima!

Dan een Sonos vraag.
Ik heb een Sonos beam via HDMI ARC. Kan ik het volume met de afstandbediening van de tv bedienen?
En kan ik ook draadloos de SUB erop aansluiten voor wat meer laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Whatagwaan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:11:
[...]

Prima!

Dan een Sonos vraag.
Ik heb een Sonos beam via HDMI ARC. Kan ik het volume met de afstandbediening van de tv bedienen?
En kan ik ook draadloos de SUB erop aansluiten voor wat meer laag?
Heb je zelf al onderzoek gedaan? Want dit kan je super makkelijk op de Sonos site vinden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Whatagwaan Ja, maar je bedient niet rechtstreeks de Beam, maar de TV, die via HDMI-CEC de Beam bedient.

En de Sub is altijd draadloos.

[ Voor 13% gewijzigd door Rallye op 08-12-2020 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:47

DJT

Ik zie net op een vlog: Er schijnt een update te komen waarmee het mogelijk wordt om twee subs in één ruimte te gebruiken. Dus ook twee subs op één ARC!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

DJT schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:02:
Ik zie net op een vlog: Er schijnt een update te komen waarmee het mogelijk wordt om twee subs in één ruimte te gebruiken. Dus ook twee subs op één ARC!
nieuws: Sonos laat gebruikers tweede Sub aan soundbar toevoegen

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatagwaan
Rallye schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:56:
@Whatagwaan Ja, maar je bedient niet rechtstreeks de Beam, maar de TV, die via HDMI-CEC de Beam bedient.

En de Sub is altijd draadloos.
Dank voor je bericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Welke soundbar is geen verbetering voor het standaard tv geluid? Je moet wel een hele goede tv hebben als je geluid beter is dan van een soundbar. Ik heb een LG Oled met ingebouwde soundbar, maar ook dat klinkt bij een film of serie niet geweldig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Nu online
Ik zag dat er gisteren een update was naar 12.2.2 nadat de Sonos app op mijn (ios) telefoon geupdate was.

De Arc van mijn surround systeem heeft zich gelijk geupdate naar 12.2.2 maar de Sub en de rears (One SL) blijven hangen op 12.2.1. Elke keer als ik de update probeer uit te voeren mislukt deze.
Heb poort 4444 al geforward in m'n router voor deze units.

Als dit blijft gebeuren ze maar eens 1 voor 1 aan de router hangen (bedraad).

Meer mensen hier weleens problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn Beam binnengekregen. Erg tevreden mee. Omdat ik de tv aan de muur heb hangen zonder tv-meubel oid heb ik de Beam tijdelijk op een krukje gezet. Uiteindelijk wil ik hem aan de muur hangen. Het mooiste is denk ik eronder, maar omdat ik kleine kinderen heb hang ik hem liever boven de tv zodat ze er niet aan kunnen komen.

Zijn er geluidstechnisch ook bezwaren om hem boven de tv op te hangen ipv. eronder? De tv hangt nu op 'zithoogte' en de Beam wil ik dan vlak erboven ophangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09 22:55
Palomar schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:55:
Ik heb gisteren mijn Beam binnengekregen. Erg tevreden mee. Omdat ik de tv aan de muur heb hangen zonder tv-meubel oid heb ik de Beam tijdelijk op een krukje gezet. Uiteindelijk wil ik hem aan de muur hangen. Het mooiste is denk ik eronder, maar omdat ik kleine kinderen heb hang ik hem liever boven de tv zodat ze er niet aan kunnen komen.

Zijn er geluidstechnisch ook bezwaren om hem boven de tv op te hangen ipv. eronder? De tv hangt nu op 'zithoogte' en de Beam wil ik dan vlak erboven ophangen.
Je kan kinderen ook opvoeden, gewoon met je poten vanaf blijven. Werkt hier ook prima...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 00:13
Palomar schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:48:
Ik heb hem ook net besteld. Idd wel Black Friday deals misgelopen, maar ik wilde me daar ook niet overhaast aan meedoen. Ik heb nu een tweedekans deal bij Coolblue voor 400 euro. Toch 50 euro goedkoper en als het alleen een beschadigde doos is (dat staat er tenminste bij) dan vind ik dat een goede deal ;) (tweedehands vond ik een wat te groot risico, ivm. dat ze toch vaak nog 300 euro vragen en dan heb je geen garantie).
Mm 400 euro vind ik nog steeds aan de prijs. Met blackfriday was die nieuw 300 euro en ik heb hem op vriendendag(of iets wat daar op lijkt) en heb hem toen voor 400 en daarover nog 15% korting via cashback.
Palomar schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:48:
[edit] Ik heb overigens deze muurbeugel besteld: https://nedis.nl/nl-nl/pr...-voor-sonos-beam-max-5-kg . Stuk goedkoper dan die van Sonos en het idee is volgens mij hetzelfde (een stukje metaal ;)). Of zijn er redenen om toch voor die van Sonos te gaan?? (resonantie of iets anders?)
Als je TV al aan de muur hangt en je wilt geen extra gaten boren voor de Beam kan ik je de Sanus muurbeugel aanraden. Die heb ik en werkt perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel. op 09-12-2020 15:08 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Daniel. schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:07:
[...]

Mm 400 euro vind ik nog steeds aan de prijs. Met blackfriday was die nieuw 300 euro en ik heb hem op vriendendag(of iets wat daar op lijkt) en heb hem toen voor 400 en daarover nog 15% korting via cashback.

[...]
Ja, dat is wel jammer idd ;(
Als je TV al aan de muur hangt en je wilt geen extra gaten boren voor de Beam kan ik je de Sanus muurbeugel aanraden. Die heb ik en werkt perfect.
Zoiets heb ik idd ook overwogen, maar daarmee kan die niet boven de tv en aan de muur leek me ook wat degelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
hgwj1983 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:58:
[...]

Je kan kinderen ook opvoeden, gewoon met je poten vanaf blijven. Werkt hier ook prima...
We doen ons best :X (de jongste van net 2 kent helaas nog niet altijd het verschil tussen mag wel en mag niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
Palomar schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:15:
[...]

We doen ons best :X (de jongste van net 2 kent helaas nog niet altijd het verschil tussen mag wel en mag niet).
Je zet de beam vast met schroeven onderaan op de houder dus dat zou geen probleem moeten zijn.

• Burning_Tyre
  • Nu online
Burning_Tyre schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:18:
Ik zag dat er gisteren een update was naar 12.2.2 nadat de Sonos app op mijn (ios) telefoon geupdate was.

De Arc van mijn surround systeem heeft zich gelijk geupdate naar 12.2.2 maar de Sub en de rears (One SL) blijven hangen op 12.2.1. Elke keer als ik de update probeer uit te voeren mislukt deze.
Heb poort 4444 al geforward in m'n router voor deze units.

Als dit blijft gebeuren ze maar eens 1 voor 1 aan de router hangen (bedraad).

Meer mensen hier weleens problemen mee?
Om hier even op terug te komen.

Heb vanmorgen de componenten die niet te updaten waren 1 voor 1 bedraad aangesloten,update voor elk component gelukt nu.

• DJT

DJT

Als je de Beam boven je TV hangt heeft dat geluidstechnisch twee consequenties:
1. Je hebt minder last van de eerste reflectie van je meubel en/of de vloer, dat komt de geluidskwaliteit op de luisterpositie ten goede.
2. Hoe hoger de toon, hoe meer gebundeld hij de ruimte in wordt gestuurd; een subwoofer is omnidirectioneel en een gemiddelde tweeter heeft een spreiding van 15 graden met behoud van volume. Voor optimaal geluid moet je binnen die 15 graden zitten. Als je buiten die hoek komt kán het hoog behoorlijk afnemen waardoor het wat dof kan klinken. Dit kan mogelijk worden opgelost door Trueplay te gebruiken.

• Palomar
  • Niet online
DJT schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:51:
[...]

Als je de Beam boven je TV hangt heeft dat geluidstechnisch twee consequenties:
1. Je hebt minder last van de eerste reflectie van je meubel en/of de vloer, dat komt de geluidskwaliteit op de luisterpositie ten goede.
2. Hoe hoger de toon, hoe meer gebundeld hij de ruimte in wordt gestuurd; een subwoofer is omnidirectioneel en een gemiddelde tweeter heeft een spreiding van 15 graden met behoud van volume. Voor optimaal geluid moet je binnen die 15 graden zitten. Als je buiten die hoek komt kán het hoog behoorlijk afnemen waardoor het wat dof kan klinken. Dit kan mogelijk worden opgelost door Trueplay te gebruiken.
Aha ok. Mijn tv hangt ongeveer op de hoogte zoals je dat vaak in adviezen leest (ooghoogte in de bovenste helft van het scherm). De bank is zo'n 3 meter van de tv. Als ik het dan even in mijn hoofd visualiseer zou het dan gunstiger zijn om de Beam boven de tv te hangen, omdat je dan meer binnen die 15 graden zit. Begrijp ik dat goed?

• Palomar
  • Niet online
Daniel. schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:18:
[...]

Je zet de beam vast met schroeven onderaan op de houder dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Ik heb toch voor de zekerheid zo'n houder besteld om de Beam onderaan mijn tv muurbeugel te monteren :) Dan hoef ik idd niet direct te boren. Ik ga dan eerst kijken hoe dat bevalt (zowel qua geluid als kind-proofheid). Zo niet, dan monteer ik hem alsnog boven de tv aan de muur met die andere beugel.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 10-12-2020 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT

DJT

Palomar schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:14:
[...]

Aha ok. Mijn tv hangt ongeveer op de hoogte zoals je dat vaak in adviezen leest (ooghoogte in de bovenste helft van het scherm). De bank is zo'n 3 meter van de tv. Als ik het dan even in mijn hoofd visualiseer zou het dan gunstiger zijn om de Beam boven de tv te hangen, omdat je dan meer binnen die 15 graden zit. Begrijp ik dat goed?
Ja, zoals je het omschrijft is het voor jou dan een vrij gunstige positie. Beter dan plaatsen onder het scherm.

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08 21:10
Ik zou persoonlijk de beam niet boven je tv hangen. Vind je ook niet lelijk staan? Buiten dat zal je echt stukke minder genieten van het geluid wat eruit komt. De tweeter zit dan namelijk ook niet ook oog/ oorhoogte waardoor je de beam denk ik behoorlijk hard moet zetten

• Palomar
  • Niet online
Flexiilex schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:54:
Ik zou persoonlijk de beam niet boven je tv hangen. Vind je ook niet lelijk staan? Buiten dat zal je echt stukke minder genieten van het geluid wat eruit komt. De tweeter zit dan namelijk ook niet ook oog/ oorhoogte waardoor je de beam denk ik behoorlijk hard moet zetten
Ja idd, ik heb vandaag een mount ontvangen om hem onder mijn tv op te hangen (aan de tv muurbeugel). Die ga ik eerst proberen. Blijkt helaas wel dat de bevestigd moet worden tussen het frame van de tv-muurbeugel en de tv (maw. tv moet helemaal los), dus dat wordt toch wat meer werk dan ik dacht (ik dacht dat ik hem er zo onder kon schroeven).

Overigens zat ik nog wel te denken hoe dicht ik hem dan onder de tv kan plaatsen. Ik wilde hem eigenlijk met de bovenkant van de beam vlak tegen de onderkant van de tv (met 1 cm speling oid). Heeft dat nog negatieve invloed op bijv. die hello google microfoons? Stukje lager kan natuurlijk ook, maar dan zie je de kabeltjes lopen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 10-12-2020 16:01 ]

• Burning_Tyre
  • Nu online
Palomar schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:54:
[...]

Ja idd, ik heb vandaag een mount ontvangen om hem onder mijn tv op te hangen (aan de tv muurbeugel). Die ga ik eerst proberen. Blijkt helaas wel dat de bevestigd moet worden tussen het frame van de tv-muurbeugel en de tv (maw. tv moet helemaal los), dus dat wordt toch wat meer werk dan ik dacht (ik dacht dat ik hem er zo onder kon schroeven).

Overigens zat ik nog wel te denken hoe dicht ik hem dan onder de tv kan plaatsen. Ik wilde hem eigenlijk met de bovenkant van de beam vlak tegen de onderkant van de tv (met 1 cm speling oid). Heeft dat nog negatieve invloed op bijv. die hello google microfoons? Stukje lager kan natuurlijk ook, maar dan zie je de kabeltjes lopen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-qQhD_kO6zMQWbBr1hoy3J2qao=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CCdmoSyCWqnr6Mnm2G6zCnWM.jpg?f=user_large

• Daniel.
Ik heb hem gewoon strak tegen de TV aan staan. Mocht je hem lager willen kan je hem strak tegen aan zetten. Ik gebruik toch voornamelijk de spraak besturing en nooit de knopjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

of je zet in de instellingen van sonos, via de sonos app, de knopjes op de beam uit. probleem ook opgelost:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEUlRTQp5OxMzb49IOOimY6FwqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCQGHxRT6h8fwMzkiLv97HMG.jpg?f=fotoalbum_large

(Instellingen > Systeem > Producten > Beam >Scroll naar beneden)

...maar opvoeden lijkt me een beter idee :9~

tevens lijkt me het omdraaien van de muurbuegel ook geen goed idee, daarmee komt de beam boven de tv wel op z'n kop te zitten en draai je dus feitelijk je linker en rechter voor kanalen om. ook niet ideaal

[ Voor 29% gewijzigd door DaveFlash op 10-12-2020 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik kom dus net tot de ontdekking dat ik vanaf mijn Sonos speakers niet de Routines kan triggeren die ik in Google Home in heb gesteld. Meer mensen dit probleem?

Pagina: 1 ... 117 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.