Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 116 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Boschter
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-09-2024
Mbt one normaal vs SLs; is het niet toekomstbestendiger om voor normale One's te gaan ivm de geruchten rondom auto trueplay zoals in de move? Lijkt me een stuk accurater als het systeem dit straks zelf kan doen, helemaal gezien tegenvallende resultaten op recentere iOS modellen. Zou het zonde vinden als dit straks als functie wordt toegevoegd en ik er geen gebruik van kan maken omdat ik nu 20EU heb bespaart.

Benieuwd hoe mensen dat hier zien? Zelf niet echt zicht op hoe groot de impact van trueplay uberhaupt is (nog aan het twijfelen tussen one & SL)

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08 21:10
Boschter schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:31:
Mbt one normaal vs SLs; is het niet toekomstbestendiger om voor normale One's te gaan ivm de geruchten rondom auto trueplay zoals in de move? Lijkt me een stuk accurater als het systeem dit straks zelf kan doen, helemaal gezien tegenvallende resultaten op recentere iOS modellen. Zou het zonde vinden als dit straks als functie wordt toegevoegd en ik er geen gebruik van kan maken omdat ik nu 20EU heb bespaart.

Benieuwd hoe mensen dat hier zien? Zelf niet echt zicht op hoe groot de impact van trueplay uberhaupt is (nog aan het twijfelen tussen one & SL)
Mwah, ik denk zelf dat dit echt alleen bij de Move blijft omdat je die continue geplaatst kan worden en dus telkens trueplay gebruikt om aanpassingen te doen op de ruimte. De move neem je ook mee naar buiten natuurlijk. Zou dan raar zijn als hij minder bass geeft (omdat je kamer bijv klein is) en hij niet heel veel bass nodig heeft voor je kamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
Ik kom dus net tot de ontdekking dat de iPhone 12 Pro Max nog geen Trueplay Tuning ondersteunt. Da's toch ook raar?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Shit... tóch gezwicht... heb óók de Beam erbij besteld voor in de slaapkamer. Echt niet best als ik ondertussen bedenk wat ik thuis heb staan qua Sonos spul... Deze BF is volgens mij echt wel beter dan eerdere BF's, toch?

Zou bijna nog een paar One's bestellen, maar ik heb er al eh... 6.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
Serena schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:53:
Ik kom dus net tot de ontdekking dat de iPhone 12 Pro Max nog geen Truyeplay Tuning ondersteunt. Da's toch ook raar?
Waarom is dat dan? Dat het met Android niet werkt is bekend, maar met IOS devices wel toch?

• Serena
GertJan2012 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:56:
[...]

Waarom is dat dan? Dat het met Android niet werkt is bekend, maar met IOS devices wel toch?
Geen idee, ik heb maar even met de iPad lopen wapperen. Heel raar…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Ik kom dus net tot de ontdekking dat de iPhone 12 Pro Max nog geen Trueplay Tuning ondersteunt. Da's toch ook raar?
nee, dit komt omdat dit zo'n nieuw toestel is, dat de audio engineers van sonos nog niet de kans hebben gehad hun analyse te kunnen maken voor de calibratie van het veranderde microfoon ontwerp en audio profiel in deze iPhones, dat is ook de reden dat ze dus alleen iOS doen*, omdat de kwaliteit en bouw van de mics constant is bij Apple, maar dus wel kan veranderen bij de nieuwste toestellen, meestel is dit binnen een maand ofzo wel gefixt, want dan heeft sonos de nieuwe iPhone's ook wel binnen en de engineers de tijd gehad het werk te kunnen doen om voor die toestellen het audio profiel van de mic's te programmeren, analyseren/opbouwen etc.

*voor android, is dat begrijpelijker wijs, nog altijd onbegonnen werk daar er ieder jaar zowat 10.001 verschillende toestellen bij komen 8)7 , en is de kwaliteit op android vaak ook dramatisch / zeer wisselend.

[ Voor 5% gewijzigd door DaveFlash op 26-11-2020 17:09 ]

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:34
Kan iemand mij vertellen hoe lang de voedingskabel is van de One (SL)? Kan ik gek genoeg nergens vinden, of ik krijg advertenties van vervangende kabels.

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilles_DW
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-01-2021
Lynox schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:28:
Kan iemand mij vertellen hoe lang de voedingskabel is van de One (SL)? Kan ik gek genoeg nergens vinden, of ik krijg advertenties van vervangende kabels.
Ongeveer 180cm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
DaveFlash schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:07:
[...]

nee, dit komt omdat dit zo'n nieuw toestel is, dat de audio engineers van sonos nog niet de kans hebben gehad hun analyse te kunnen maken voor de calibratie van het veranderde microfoon ontwerp en audio profiel in deze iPhones, dat is ook de reden dat ze dus alleen iOS doen*, omdat de kwaliteit en bouw van de mics constant is bij Apple, maar dus wel kan veranderen bij de nieuwste toestellen, meestel is dit binnen een maand ofzo wel gefixt, want dan heeft sonos de nieuwe iPhone's ook wel binnen en de engineers de tijd gehad het werk te kunnen doen om voor die toestellen het audio profiel van de mic's te programmeren, analyseren/opbouwen etc.
Dat klinkt inderdaad wel heel logisch…

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 16:28
Ik kom dus net tot de ontdekking dat de iPhone 12 Pro Max nog geen Truyeplay Tuning ondersteunt. Da's toch ook raar?
Hier een iPad 8 die ook nog niet ondersteund werd..

Met een iPhone 11 krijg ik elke keer de melding dat er teveel (achtergrond) geluid aanwezig is, terwijl het verder helemaal stil is.. waardoor de tuning niet kan worden afgerond.
iemand daar nog een tip voor?

[ Voor 27% gewijzigd door Burning_Tyre op 26-11-2020 18:25 ]

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
Gewoon een tip!
Mocht je een Apple Watch bezitten, download dan de app Lyd. Je kunt er niet alleen je speakers mee bedienen, je kunt er ook spraakberichten mee naar je speakers sturen. Hoppa, je eigen intercom!
Graag gedaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 14:52

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Aangezien het Black Friday is wilde ik mijn Sonos systeem gaan uitbreiden. 😁

Ik wil in mijn woonkamer een Arc onder de tv gaan hangen en 2 rear speakers plaatsen een one gen2 (die ik al heb) en een move.
Weet iemand of deze combinatie goed gaat werken?

Waarom een move? Nou voor die keer dat ik in de tuin ook muziek wil dan kan ik hem pakken een meenemen. Iets permanents in de tuin kan/wil ik niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
MarcoKL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 07:19:
Aangezien het Black Friday is wilde ik mijn Sonos systeem gaan uitbreiden. 😁

Ik wil in mijn woonkamer een Arc onder de tv gaan hangen en 2 rear speakers plaatsen een one gen2 (die ik al heb) en een move.
Weet iemand of deze combinatie goed gaat werken?

Waarom een move? Nou voor die keer dat ik in de tuin ook muziek wil dan kan ik hem pakken een meenemen. Iets permanents in de tuin kan/wil ik niet.
Je bent wat laat ben ik bang. Nagenoeg alle BF deals zijn al uitverkocht.
En de Arc is wereldwijd al maanden bijna niet te krijgen, doet sowieso niet mee met BF.
Succes dus!!!

De combinatie op zich is trouwens prima…

Edit: Lees dat de Arc er weer gewoon is. Doen dus!

[ Voor 3% gewijzigd door Serena op 27-11-2020 08:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Serena schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 07:27:
[...]

Je bent wat laat ben ik bang. Nagenoeg alle BF deals zijn al uitverkocht.
En de Arc is wereldwijd al maanden bijna niet te krijgen, doet sowieso niet mee met BF.
Succes dus!!!

De combinatie op zich is trouwens prima…
De arc is gewoon overal te krijgen zelfs morgen nog als het moet hoor, PlatteTV, Mediamarkt, bol.com hebben ze gewoon liggen 😉

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 19:27
Toch nog twee One SL’s met die standaarden gekocht die ik eerder gepost hier had.. en nog een Boost omdat het internet boven mega slecht is.

Is het nou slim om eerst de boost te installeren en dan later de One’s? Of maakt dat geen fluit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Laatst online: 19-09 14:52

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Xqlusive schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:49:
[...]

Precies, daarom toch maar bij Bol.com besteld.
Je krijgt nu bij Bol een 50 euro kortingsbon bij de Arc.
Bestel regelmatig wat daar, dus zie het als toch nog 50 euro korting :)
Oke bol.com wordt het dan :+

Weke beugel heb je erbij?

//edit: ik zat aan deze te denken:
https://www.sonos.com/nl-...dable-wall-mount-arc.html

[ Voor 13% gewijzigd door MarcoKL op 27-11-2020 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
  • Laatst online: 20-09 10:24
MarcoKL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:53:
[...]

Oke bol.com wordt het dan :+

Weke beugel heb je erbij?

//edit: ik zat aan deze te denken:
https://www.sonos.com/nl-...dable-wall-mount-arc.html
Nog geen beugel, wil eerst eens kijken hoe het lijkt zonder.
Denk dat het in mijn geval weinig verschil maakt, de tv zit namelijk strak tegen de muur een cm of 12 boven het tv meubel. Daar kan ik prima de soundbar op/tussen plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:00

..Christiaan..

..zwll..

Nou kom op mensen; ik scroll mij suf door aankoop/korting/geen levering berichten. Hier is een shopping forum voor. 't Wordt een beetje irritant hoe erg ik mensen hun sonos met korting gun. Hou 't lekker in het black friday topic

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:40
Modbreak:Zoals in de Topic Warning staat en ook verzocht door anderen: dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Voor bestellingen, leveringen en dergelijke is dit niet de plek.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 21:08
edit:
Lezen 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door Flix20 op 27-11-2020 10:40 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

na aanleiding van de mod breek is er nu een nieuw topic geopend om die discussies voort te zetten,
je vind hem hier: DaveFlash in "Sonos BlackFriday aanbiedingen, ervaringen & discussietopic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
*knip* slowchat

[ Voor 88% gewijzigd door FeaR op 28-11-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 19:07
Ik heb een Sonos Beam met een Sonos sub. Nu wou ik twee Sonos One SL's aanchaffen voor een surround ervaring. Omdat het toch best weer wat geld is (300 euro) eerst getest met twee SYMFONISK boekenplankspeakers die ik nog had staan in de slaapkamers. Dit omdat ik wil weten of het echt wat toevoegt.

De speakers toegevoegd in de Sonos app en Trueplay zijn ding laten doen.

Eerst getest met Spotify, daar doen de speakers leuk mee om het zo te zeggen. Daarna heb ik getest met wat films op mijn Apple TV, maar dat viel wat tegen. Had niet het idee dat er echt geluidseffecten van achteren kwamen. Daarom als test met de YouTube app (zowel op Apple TV als Android TV) het volgende filmpje:

Dat was een duidelijk verhaal, het geluid wat van achter zou moeten komen, kwam van voren. Halverwege de test gaan wel de achterspeakers meedoen, dat is wel vaag.

Als ik dit filmpje gebruik als test:

Hoor je bij sommige scenes overduidelijk het surround effect.

Als ik andere 5.1 test filmpjes pak, dan hoor ik bij de achterspeakers duidelijk niks.

Wat heb ik al getest?

Ik heb de instellingen van mijn Philips TV (55OLED804) nagelopen, die staan zover ik kan zien allemaal op meerkanaals. Maar ik krijg geen surround effect uit de achterste speakers bij de test filmpjes.

Wat kan ik nog meer doen? Het schijnt dat je in de Sonos app kan zien welk materiaal er wordt afgespeeld, maar dat kan ik nergens ontdekken...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
kw_nl schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:47:
Wat kan ik nog meer doen? Het schijnt dat je in de Sonos app kan zien welk materiaal er wordt afgespeeld, maar dat kan ik nergens ontdekken...
Audio van de surround speakers harder zetten. Ik heb ze op +10 staan. Zo ingesteld NA Trueplay.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgR1VN6ibjL4S47PmeT7G2KRLKU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zkLakHokahbghJ718ZTHQDV8.png?f=fotoalbum_large

En bij ‘Over mijn systeem’ kun je zien wat er voor een geluidsspoor wordt aangeboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cl1UxC3oBl5jaQQKI_w7FYk0sd0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IDSNtu2i1P6YmxhsjzzcSB1x.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Serena op 27-11-2020 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
Serena schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:57:
[...]

Audio van de surround speakers harder zetten. Ik heb ze op +10 staan. Zo ingesteld NA Trueplay.

[Afbeelding]

En bij ‘Over mijn systeem’ kun je zien wat er voor een geluidsspoor wordt aangeboden.

[Afbeelding]
Dank je, volgens mij gaat het daar al mis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMZnyaz1uvFXwkAPwdnQDfPR7gA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tg6U3rRB3NIshviehbvkNkLQ.jpg?f=fotoalbum_large

Er staat dus 2.0

Zou het dan toch in m’n TV zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
kw_nl schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:03:
[...]

[Afbeelding]

Er staat dus 2.0

Ja, als het 2.0 is komt er idd niks uit je rears. Hoe heb je aangesloten, op de HDMI (Arc)? Probeer anders eens met de optische kabel…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 15:15

Eerst getest met Spotify, daar doen de speakers leuk mee om het zo te zeggen. Daarna heb ik getest met wat films op mijn Apple TV, maar dat viel wat tegen. Had niet het idee dat er echt geluidseffecten van achteren kwamen. Daarom als test met de YouTube app (zowel op Apple TV als Android TV) het volgende filmpje:

Dat was een duidelijk verhaal, het geluid wat van achter zou moeten komen, kwam van voren. Halverwege de test gaan wel de achterspeakers meedoen, dat is wel vaag.
5.1 testen met filmpjes van YT heeft geen zin, YT geeft alleen stereo door.
Aangezien ze het met Spotify gewoon doen zijn ze goed geinstalleerd, dus het ligt aan de bron (zoals je zelf al zag met 2.0 signaal).

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
kw_nl schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:03:
[...]

[Afbeelding]

Er staat dus 2.0

Het zit waarschijnlijk in je tv, je stuurt pcm uit. Kijk eens of je kunt kiezen om Dolby Digital uit te sturen ipv PCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 23:42
Vandaag ook de stap gemaakt! Lang gewacht maar denk dat het een goede keuze is.

Sonos Arc helaas pas leverbaar half januari
En 2x One SL.

Hier ga ik volgens mij heel veel plezier van hebben 😍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 17:10
YouTube is uitsluitend stereo 2.0
Als je goed wil testen zul je dat met een Netflix app die op je tv zit moeten doen, of een eigen film dmv de plex app als deze op je tv zit.
Evt een blue ray speler, of media player maar dan moet je wel zeker weten dat jou tv audio pass-true ondersteund want dat is zeker met oudere modellen vaak niet het geval en word 5.1 als 2.0 pcm doorgeven.
En mogelijk staan de instellingen op je tv niet juist.

Laat eens weten hoe jij gaat testen

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb de instellingen van mijn Philips TV (55OLED804) nagelopen, die staan zover ik kan zien allemaal op meerkanaals. Maar ik krijg geen surround effect uit de achterste speakers bij de test filmpjes.

Heb zelf ook een 55OLED804 + Beam + 2x One en die combinatie werkt in principe prima hoor.
Je hebt verschillende scenario's. Bij muziek staan ze allemaal even hard. Zoals hierboven al gemeld doet YouTube alleen maar stereo, dus dat helpt niet zoveel. Je hoort ze dan overigens wel, ze doen dan zachtjes mee met het algemene geluid.

Bij de Netflix app op je TV staat per serie aangeven of deze 5.1 is of niet. Daarmee kun je het goed testen.
Zelf heb ik ze in de app op volume +5 staan, anders hoorde je de rears bijna niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Tralapo op 27-11-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Edit: reageren zonder te realiseren dat er al eerdere replies waren |:(

[ Voor 79% gewijzigd door LuNaTiC op 27-11-2020 21:25 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kw_nl
Tralapo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:24:
[...]

Heb zelf ook een 55OLED804 + Beam + 2x One en die combinatie werkt in principe prima hoor.
Je hebt verschillende scenario's. Bij muziek staan ze allemaal even hard. Zoals hierboven al gemeld doet YouTube alleen maar stereo, dus dat helpt niet zoveel. Je hoort ze dan overigens wel, ze doen dan zachtjes mee met het algemene geluid.

Bij de Netflix app op je TV staat per serie aangeven of deze 5.1 is of niet. Daarmee kun je het goed testen.
Zelf heb ik ze in de app op volume +5 staan, anders hoorde je de rears bijna niet.
Nog een keer getest maar nu met de wetenschap hoe je kan zien wat voor audio stream wordt gebruikt. De AppleTV en Netflix laten dan inderdaad 5.1 zien. Nu de rears wat harder gezet. Dat lijkt inderdaad te helpen.

Thnx all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhesse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 15:52
Dit smaakt naar meer. Gisteren mijn Sonos Beam ontvangen en geïnstalleerd. Wat een vooruitgang ! Had uiteraard beter geluid verwacht maar is me toch nog beter bevallen dan gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
@kw_nl Al eens een Trueplay gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Ja, toen vond ik de rears vrij zacht.

Nu is mijn opstelling ook niet optimaal. Ze staan op amper een meter van elkaar vandaan. Dat kan helaas voor nu niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Vandaag m'n Sub Gen3 ontvangen en getuned met TruePlay.

Indrukwekkend, maar.... hij maakt een storende achtergrond toon? Hij knettert/bromt een beetje, misschien vergelijkbaar met het geluid van een LP / het geluid wat je soms kunt horen uit een oplader van bijvoorbeeld een telefoon. Misschien zelfs als een krekel.

Als je naast de Sub zit is het zéker niet te missen, maar ook aan de andere kant van de kamer hoor ik het gewoon door de muziek heen komen.

Zowel bij Spotify, TuneIn als bij output van de TV. Het blijft als ik TruePlay uitschakel/reset.

Iemand anders die dit ook wel eens gehad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik zou dit even googelen. Ik heb hier meer klachten over gehoord. Maar waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Inmiddels ook meer over ontdekt ja. Hij is ook al onderweg voor vervanging, maar heb er weinig vertrouwen in. Gek dat dit niet algemener bekend lijkt te zijn, want toch heel veel mensen lijken het te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik ga gewoon lekker schaamteloos het blogje spammen dat ik vandaag schreef…

Sonos Intercom & Bediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 15:37
Weet iemand of het mogelijk is om (misschien via een omweg?) Sonos Radio te stoppen zodra de laatste persoon het huis verlaat? Ik heb de volgende opties;
- Speel audio af
- Pauzeer audio
- Hervat audio
- Pas alleen volume aan

Hierbij lijkt audio alleen te wijzen op audio uit de Apple Music app, maar dit werkt niet samen met de Sonos App...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Laatst online: 23-07 15:15
Thomas20 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:48:
Weet iemand of het mogelijk is om (misschien via een omweg?) Sonos Radio te stoppen zodra de laatste persoon het huis verlaat? Ik heb de volgende opties;
- Speel audio af
- Pauzeer audio
- Hervat audio
- Pas alleen volume aan

Hierbij lijkt audio alleen te wijzen op audio uit de Apple Music app, maar dit werkt niet samen met de Sonos App...
Dit zou moeten kunnen met IFTTT

Hoewel "laatste persoon" mss wat lastiger is

[ Voor 7% gewijzigd door Damon op 28-11-2020 17:37 ]

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

over 5.1 surround gesproken, vandaag en gisteren ook bezig geweest dat werkend te krijgen vanaf een mac, uiteindelijk bleek de digitale/analoge combo jack vuil binnenin, er kwam nauwelijks optisch licht uit |:( , gisteren met busje perslucht, contactspray en afsluitent isowatchemecallit alcohol er ingespoten + weer perslucht, 24u laten drogen, en ja hoor eindelijk helder rood, mooi pulsend licht, optisch werkt nu heel mooi, via de mini-toslink-naar-normale toslink in de optische-naar-hdmi adapter van Sonos zelf, zo de Beam in, maar op de computer of Mac moet je dus wel opletten dat je in de software zoals iTunes/Muziek/TV/DVD/BD-player AC3 passthrough of een vergelijkbare setting aanvinkt en in bijv. VLC of de kabel tv app EyeTV ipv "Systeemgeluid-uitvoerapparaat" de audio op "ingebouwde uitgang (Gecodeerde uitvoer)" (voor VLC) of "Digitale uitvoer" (EyeTV) zet.

maar behalve die handelingen hoef je verder niet zoveel te doen, ik hoor duidelijk surround nu, en geluiden die ik nooit eerder hoorde bij bepaalde series/films... _/-\o_ .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBoWqSt__ng2GJ-QpQGN_sRmcDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70dFDIyXaoRII1tqWIqBMK7x.jpg?f=fotoalbum_large

ik twijfelde eerst nog of het echt surround was, maar naar aanleiding van de tip hier boven dat Sonos het in de sysinfo meldt of de invoer/uitvoer op dat moment ook 5.1 is, lijkt het nu te kloppen/werken, zoals je hier kunt zien, maar zet ik VLC ofzo op iets anders dan "ingebouwde uitgang (Gecodeerde uitvoer)" zegt Sonos doodleuk dat het 'Stereo PCM 2.0' is, dus de tip voor andere computer gebruikers, let goed op waarop je je software zet om alles werkend te krijgen. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tergiesen01
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik heb vrijdag een Sonos Sub 2.0 besteld bij de Mediamarkt. (Ophalen in de winkel) Nu blijkt het een showmodel te zijn. Hij kost op Blackfriday €550,-
Nu kan ik langskomen om de status te bekijken en heeft MM €50,- extra korting.
Wat is een schappelijke korting om mee akkoord te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 13:31

Res-q

Redder in nood?

Tsja, lastig om zo te beoordelen. Zelf hou ik er niet zo van met dit soort spullen en bedragen, en zou ik in dit geval liever een helemaal nieuwe hebben. Punt is dat je met dit soort dingen niet weet wat er mee is gebeurd en wie er allemaal aan heeft gezeten.
Vraag is wat het alternatief is. Een nieuwe thuis laten bezorgen, of een paar dagen extra wachten? We kunnen niet inschatten wat voor jou een passende oplossing zou zijn.
Bereid je ook voor op een scenario als je er niet mee akkoord gaat - wat zijn dan de opties die je hebt?

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

tergiesen01 schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:24:
Ik heb vrijdag een Sonos Sub 2.0 besteld bij de Mediamarkt. (Ophalen in de winkel) Nu blijkt het een showmodel te zijn. Hij kost op Blackfriday €550,-
Nu kan ik langskomen om de status te bekijken en heeft MM €50,- extra korting.
Wat is een schappelijke korting om mee akkoord te gaan?
Gezien je vraag niet in het Black Friday-topic thuishoorde, heb ik hem richting het algemene Sonos-topic verplaatst.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:05
jhesse schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:49:
Dit smaakt naar meer. Gisteren mijn Sonos Beam ontvangen en geïnstalleerd. Wat een vooruitgang ! Had uiteraard beter geluid verwacht maar is me toch nog beter bevallen dan gedacht
'Je had beter verwacht' vs. 'toch nog beter bevallen dan gedacht'.

Wat ... is... waarrrrrrr.... :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 18-09 11:21
voor €50 korting zou ik het zelf niet doen. Iedereen zit daar met zijn gore vingers aan, en de gemiddelde mediamarkt-bezoeker gaat nou ook niet al te voorzichtig om met de spullen die er liggen. Toen ik de PSVR wilde testen, bleek het al niet meer mogelijk te zijn omdat het draadje van de headset al 3x die week was gesneuveld, hoe krijg je het voor elkaar?

Als je hem voor 400 meekrijgt dan is het wel een leuk bedrag tho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhesse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 15:52
EvaluationCopy schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:04:
[...]

'Je had beter verwacht' vs. 'toch nog beter bevallen dan gedacht'.

Wat ... is... waarrrrrrr.... :+
Let me rephrase that :+

Het geluid is nog beter dan dat ik vooraf verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Met black friday een Sonos Beam gekocht.
Probeer deze nu met de bijgeleverde HDMI kabel aan te sluiten op mijn LG TV.

Maar ik krijg constant de melding dat HDMI Arc niet is gedetecteerd. Heb nu de stekker eruit, zo nog maar eens opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:10
@MikeyMan Welke LG TV? Misschien moet je ARC nog aanzetten in je TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Masimo schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:40:
@MikeyMan Welke LG TV? Misschien moet je ARC nog aanzetten in je TV!
Tis een 32 inch op de slaapkamer. 6300 pla.
Eens kijken of daar een aparte instelling voor is nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
Heb je dat dongeltje er al in gestopt die je erbij krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

heppe01 schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:22:
Heb je dat dongeltje er al in gestopt die je erbij krijgt ?
Dongeltje? Verloop naar optisch bedoel je? Dat lijkt me een mindere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
Je weet zeker dat je tv wel ARC ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

heppe01 schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:29:
Je weet zeker dat je tv wel ARC ondersteund?
Yup, HDMI 1 heeft arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
Ik heb dus een Boost gekocht moet ik dan de vorige apparaten die ik met mijn normale WiFi heb ingesteld omzetten in het netwerk van de boost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppiee
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 11:50
Ik beschik over een Sonos Beam en twee Sonos ones. De Sonos beam is via HDMI gekoppeld aan een Philips 55PUS9109 tv. Als ik in de SOnos app kijk zie ik dat de Sonos Stereo PCM 2.0 ontvangt.

Ik ben eens gaan Google maar volgens mij kan die tv geen 5.0 sturen? Omdat hij niet over ARC HDMI beschikt en niet over Dolby Digital out ? Klopt dit? Of kan ik iets doen om toch Home Cinema (5.1) uit te sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Guppiee schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:52:
Ik beschik over een Sonos Beam en twee Sonos ones. De Sonos beam is via HDMI gekoppeld aan een Philips 55PUS9109 tv. Als ik in de SOnos app kijk zie ik dat de Sonos Stereo PCM 2.0 ontvangt.

Ik ben eens gaan Google maar volgens mij kan die tv geen 5.0 sturen? Omdat hij niet over ARC HDMI beschikt en niet over Dolby Digital out ? Klopt dit? Of kan ik iets doen om toch Home Cinema (5.1) uit te sturen?
Volgens de handleiding heeft je tv wel HDMI ARC en wel over alle HDMI poorten

Check eens je instellingen
De indeling voor audio-uitvoer instellen...
1 - Druk op instellingen en druk op links voor Configuratie.
2 - Klik op Geluid > Geavanceerd en klik op Indeling voor audio-uitvoer.
3 - Klik op Meerkanaals.
4 - Druk zo nodig enkele malen op BACK om het menu te sluiten.

Kies vervolgens een echte DD5.1 bron zoals de Netflix, Amazon of Disney+ app op je tv en speel wat content af en check dan nog eens of de Sonos app nog steeds 2.0 weergeeft.

Overigens kun je je KPN tv box ook in dolby digital zetten als je even in de instellingen duikt. Alleen de zenders/ content die er echt gebruik van maken is zeer beperkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 29-11-2020 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppiee
Miki schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:09:
[...]

Volgens de handleiding heeft je tv wel HDMI ARC en wel over alle HDMI poorten

Check eens je instellingen
De indeling voor audio-uitvoer instellen...
1 - Druk op instellingen en druk op links voor Configuratie.
2 - Klik op Geluid > Geavanceerd en klik op Indeling voor audio-uitvoer.
3 - Klik op Meerkanaals.
4 - Druk zo nodig enkele malen op BACK om het menu te sluiten.

Kies vervolgens een echte DD5.1 bron zoals de Netflix, Amazon of Disney+ app op je tv en speel wat content af en check dan nog eens of de Sonos app nog steeds 2.0 weergeeft.

Overigens kun je je KPN tv box ook in dolby digital zetten als je even in de instellingen duikt. Alleen de zenders/ content die er echt gebruik van maken is zeer beperkt.
Wauw, die setting kon in niet vinden. Ik kan volgens mij die Beam niet aan de Ziggo mediabox koppelen omdat die maar 1 hdmi ingang heeft.

Ik gebruik altijd de apps van de mediabox. Zou Netflix dan op 5.1 moeten werken?

Of te wel
Mediabox Netflix > TV > Sonos 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Guppiee schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:58:
[...]

Wauw, die setting kon in niet vinden. Ik kan volgens mij die Beam niet aan de Ziggo mediabox koppelen omdat die maar 1 hdmi ingang heeft.

Ik gebruik altijd de apps van de mediabox. Zou Netflix dan op 5.1 moeten werken?

Of te wel
Mediabox Netflix > TV > Sonos 5.1?
De kans acht ik groot dat de Mediabox ook 5.1 output heeft voor de Netflix app. Maar let op dat je de Mediabox ook afstelt dat deze DD / meerkanaals uitzend.

Wat betreft aansluiten, alle apparatuur op je tv aansluiten. Je hebt HDMI Arc poorten dus audio wordt netjes door gelust. Het heeft geen zin om je Mediabox direct aan je beam te koppelen daarvoor is de setup niet bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 19:50
Vrijdag gekozen voor de Beam en gisteren aangesloten. Bevalt prima voor onze ruimte.
In de woonkamer nu een Beam en in de keuken 1 One.

Heeft het nog nut om 2x een One toe te voegen voor voller geluid bij muziek luisteren? Of gaan we dat niet merken/of niet de moeite waard?

[ Voor 44% gewijzigd door Eikkie op 28-12-2023 10:22 ]

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:11
Miki schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:16:
[...]

De kans acht ik groot dat de Mediabox ook 5.1 output heeft voor de Netflix app. Maar let op dat je de Mediabox ook afstelt dat deze DD / meerkanaals uitzend.

Wat betreft aansluiten, alle apparatuur op je tv aansluiten. Je hebt HDMI Arc poorten dus audio wordt netjes door gelust. Het heeft geen zin om je Mediabox direct aan je beam te koppelen daarvoor is de setup niet bedoeld.
Dan wordt de vraag toch of de TV wel aan DD 5.1 passthrough doet? Ik heb hier namelijk hetzelfde probleem met een Panasonic VT60, Beam (met One SL's) en Apple TV 4k (nee de VT60 is geen 4k :+). De VT60 heeft geen DD 5.1 passthrough zover ik heb kunnen vinden en ik krijg dus ook niets anders dan PCM 2.0 op de Sonos setup. Forceer ik de Apple TV naar DD 5.1 als output dan heb ik helemaal geen geluid.

Boven exact dezelfde setup (met Play:1's i.p.v. One SL's) maar dan met een LG C9 en daar werkt DD 5.1 wel omdat in de LG settings passthrough geactiveerd kan worden.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Eikkie Ja, hoor. Met de One’s op “Volledig” heb je mooi stereo. De One’s staan wel wat dicht op de bank, dus een Trueplay doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 30-11-2020 08:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guppiee
Miki schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:16:
[...]

Het werkt! Zojuist de settings omgezet en nu geeft de Sonos app bij de film op NPO1 “Dolby Digital 5.1” aan!

Mijn dank is groot, super !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Hoe is het geluid bij tv uitzendingen met de sonos arc
En hoe zit het met uitzendingen die geen dolby digital hebben
Is dat op de sonos ook een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:43:
[...]

Tis een 32 inch op de slaapkamer. 6300 pla.
Eens kijken of daar een aparte instelling voor is nog.
AFAIK staat ARC standaard uit bij LG TV's (en bij andere merken, ik heb geen idee waarom). Even in je TV-menu aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Kan HDMI-ARC uit? Of is dat HDMI-CEC? Volgens mij is ARC hardware (namelijk de verbinding tussen bepaalde polen op de aansluiting).

Beide was op mijn Samsungs overigens gewoon aan......

[ Voor 34% gewijzigd door Rallye op 30-11-2020 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb niet direct een instelling gevonden om ARC aan of uit te zetten. Maar lijkt erop dat ik gewoon ongeduldig was. Heb de verbinding verwijderd, met de HDMI stekker eruit.

Toen de HDMI weer aangesloten, en na 20 seconden ofzo, kwam ie zelf met de melding dat ie de Sonos gevonden had. Dank voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Bart schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:38:
[...]

Dan wordt de vraag toch of de TV wel aan DD 5.1 passthrough doet? Ik heb hier namelijk hetzelfde probleem met een Panasonic VT60, Beam (met One SL's) en Apple TV 4k (nee de VT60 is geen 4k :+). De VT60 heeft geen DD 5.1 passthrough zover ik heb kunnen vinden en ik krijg dus ook niets anders dan PCM 2.0 op de Sonos setup. Forceer ik de Apple TV naar DD 5.1 als output dan heb ik helemaal geen geluid.

Boven exact dezelfde setup (met Play:1's i.p.v. One SL's) maar dan met een LG C9 en daar werkt DD 5.1 wel omdat in de LG settings passthrough geactiveerd kan worden.
Heb zelf een VT30 en en een NVidia Shield en ik wist al voordat ik de Sonos Arc ging aanschaffen dat surround passthrough met mijn setup een issue was.
Was eerst van plan een andere TV aan te schaffen maar ik heb uiteindelijk maar een HDFury Arcana aangeschaft als tussen oplossing.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
MikeyMan schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:23:
[...]
HDMI ARC dan wel S/PDIF Out hebben puur kijkende naar geluid geen verschil. Punt van ARC is dat het veelal in combinatie met HDMI CEC gaat. Of dat een voor- of nadeel is hangt van de persoon af. Pas bij eARC wordt S/PDIF de "mindere" oplossing. Tussen aanhalingstekens want niet lang elke bron gebruikt de voordelen van eARC waarmee het dan ook niet direct een mindere oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FeaR schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:58:
[...]

HDMI ARC dan wel S/PDIF Out hebben puur kijkende naar geluid geen verschil. Punt van ARC is dat het veelal in combinatie met HDMI CEC gaat. Of dat een voor- of nadeel is hangt van de persoon af. Pas bij eARC wordt S/PDIF de "mindere" oplossing. Tussen aanhalingstekens want niet lang elke bron gebruikt de voordelen van eARC waarmee het dan ook niet direct een mindere oplossing is.
Volgens mij regelt ie nu wel het volume van de sonos met de AB van de TV.
In hoeverre dat nog veel uitmaakt is een volgende natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
MikeyMan schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:10:
[...]
Volgens mij regelt ie nu wel het volume van de sonos met de AB van de TV.
In hoeverre dat nog veel uitmaakt is een volgende natuurlijk ;)
Dat is HDMI CEC (wat ik reeds aanhaalde), of dat een voor- of nadeel verschilt per persoon. Al zal het vooral zijn of de implementatie tussen de aangesloten apparaten doet wat jij wilt of niet. Dat kan een dingetje zijn omdat HDMI CEC geen vast protocol is en elke fabrikant dit op hun eigen manier kan en mag implementeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossiejwt
  • Laatst online: 02-02 11:19
Hi Medetweakers,

Ik heb het niet nog niet echt voorbij zien komen, Samsung het hogere segment Q90/Q95 en eArc problemen met de Sonos Arc.

Is dat vanwege het feit dat het hier onder de Tweakers niet voor voor komt of omdat het hier gewoon niet besproken word.

Ik ervaar in ieder geval na uitzetten en volgende dag weer aanzetten dat de TV , dat misschien wel de Sonos of de TV het niet signaal niet meer duidelijk oppakt/verzend , "stotteren" van geluid.

Dan moet ik geluk hebben dat het de HMDI er uit halen en dan de TV en Sonos van het stroom halen het verhelpt.

Het Samsung forum staat er vol mee , maar daar ook nog niet de gouden tip voorbij zien komen :?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:49
Rossiejwt schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:41:
Hi Medetweakers,

Ik heb het niet nog niet echt voorbij zien komen, Samsung het hogere segment Q90/Q95 en eArc problemen met de Sonos Arc.

Is dat vanwege het feit dat het hier onder de Tweakers niet voor voor komt of omdat het hier gewoon niet besproken word.

Ik ervaar in ieder geval na uitzetten en volgende dag weer aanzetten dat de TV , dat misschien wel de Sonos of de TV het niet signaal niet meer duidelijk oppakt/verzend , "stotteren" van geluid.

Dan moet ik geluk hebben dat het de HMDI er uit halen en dan de TV en Sonos van het stroom halen het verhelpt.

Het Samsung forum staat er vol mee , maar daar ook nog niet de gouden tip voorbij zien komen :?

Gr.
Heb je de laatste firmware 1403.1 van de Samsung geinstalleerd? Heb hierna geen last meer ervan gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
loyske schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:46:
[...]

Heb je de laatste firmware 1403.1 van de Samsung geinstalleerd? Heb hierna geen last meer ervan gehad!
De tv is op de laatste firmware die via de TV geupgrade kan worden, of is dit een update die hier weer na komt maar niet via de TV gepushed word ?

*edit
Tv is inderdaad op 1403.1 :?

[ Voor 5% gewijzigd door Rossiejwt op 30-11-2020 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

MikeyMan schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:23:
[...]

nee is zeker niet minder hoor, gebruik het zelf ook naar de beam icm computer (iMac) die optische out heeft, toslink/spdif is een bewezen standaard, wel al ruim 37 jaar oud, maar dat betekent dat er weinig geks mee kan gebeuren en er niks meer veranderd eraan. mooiste is dat de implementaties van toslink, in moderne producten zoals bijv een computer of via de dongle van de beam, niet onderdoen voor audio via andere aansluitingen en dus 16- tot 24-bits en 32 tot 192 kHz audio ondersteund, enige wat niet kan is Dolby TrueHD, DTS-HD M-A of meer dan 2 PCM kanalen. maar die standaarden kom je in de praktijk toch al bijna niet meer tegen, alle studios gebruiken nu al een aantal jaar DD 5.1/7.1 surround of DTS als standaard* op bijv. Blu-Ray en streamingreleases, event. icm Dolby Atmos (wat de Beam sws al niet ondersteund in z'n huidige vorm), dus je gaat echt niks missen op dit vlak door hem optisch aan te sluiten naar mijn mening, *die eerdergenoemde standaarden werken prima via optisch. O+

tevens zenden de Full HD zenders van de NPO, RTL & SBS ook al jaren standaard uit in Dolby Digital 5.1.

ik heb bijv. ook niks hoeven aan te passen qua lipsync instelling in de sonos app, beeld an audio lopen gewoon gelijk met die optie uit.

[ Voor 16% gewijzigd door DaveFlash op 30-11-2020 21:23 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

jhesse schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:45:
[...]

Let me rephrase that :+

Het geluid is nog beter dan dat ik vooraf verwacht
heb nu zelf ook de beam sinds vrijdag, top geluid idd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

heppe01 schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:46:
Ik heb dus een Boost gekocht moet ik dan de vorige apparaten die ik met mijn normale WiFi heb ingesteld omzetten in het netwerk van de boost?
nee, de sonos boost gewoon installeren in je netwerk en een je bestaande sonos setup koppelen moet voldoende zijn, je sonos speakers zullen dan vanzelf ermee verbinden of je wifi blijven gebruiken naar gelang de conditie van je thuisnetwerk en de bandbreedte enzo. ofwel, alles schakelt dan vanzelf, je hoeft niet individuele speakers te gaan lopen resetten ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heppe01
DaveFlash schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:17:
[...]

nee, de sonos boost gewoon installeren in je netwerk en een je bestaande sonos setup koppelen moet voldoende zijn, je sonos speakers zullen dan vanzelf ermee verbinden of je wifi blijven gebruiken naar gelang de conditie van je thuisnetwerk en de bandbreedte enzo. ofwel, alles schakelt dan vanzelf, je hoeft niet individuele speakers te gaan lopen resetten ofzo.
Ah thanks, ik heb destijds best wel veel moeite gehad met mijn BEAM te installeren.. maar dat hoeft dus niet nog een keertje.
Is dat koppelen een beetje makkelijk te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Mijn Beam installeren was toch iets ingewikkelder dan ik dacht. Na verbinden met wifi zag de Sonos app de Beam wel en kon hem ook installeren. Daarna kreeg ik met geen mogelijkheid mijn setje Play 3's daar aan gekoppeld. Ik had voor de Beam locatie 'Woonkamer' gekozen, net als de 3's. Spotify was hier helemaal door in de war, zag 2 Woonkamers maar kon op geen van beide afspelen. Toevoegen van de 3's aan het beam netwerkje lukte niet via de app.

Na factory reset van de 3's (stroom aankoppelen met de play knop ingedrukt en dan nog een tijd inhouden) kon ik ze eenvoudig toevoegen aan de Woonkamer waar ze als L:R van de beam optraden.

Al met al amper 15 minuten werk, maar toch. Had het simpeler verwacht.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Rossiejwt schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:24:
[...]

De tv is op de laatste firmware die via de TV geupgrade kan worden, of is dit een update die hier weer na komt maar niet via de TV gepushed word ?

*edit
Tv is inderdaad op 1403.1 :?
Enige wat dan bij mij nog gebeurd, is dat de TV achter een killswitch hangt en dus iedere nacht van de spanning gaat. Met de wat oudere Samsung firmware heb ik dit probleem wel gehad. Maar zoals gezegd, nu niet meer.

Earc settings op de Samsung staat op Auto?

[ Voor 4% gewijzigd door loyske op 01-12-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
loyske schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:35:
[...]

Enige wat dan bij mij nog gebeurd, is dat de TV achter een killswitch hangt en dus iedere nacht van de spanning gaat. Met de wat oudere Samsung firmware heb ik dit probleem wel gehad. Maar zoals gezegd, nu niet meer.

Earc settings op de Samsung staat op Auto?
Ik heb nu de setting op Auto staan, maar heb ook al PCM geprobeerd.

Volgens het Samsung forum komt er een grote update met eARC in voorjaar 2021 :|

Tot die tijd maar even de Arc nog niet gebruiken met de TV :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Rossiejwt schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:09:
[...]

Ik heb nu de setting op Auto staan, maar heb ook al PCM geprobeerd.

Volgens het Samsung forum komt er een grote update met eARC in voorjaar 2021 :|

Tot die tijd maar even de Arc nog niet gebruiken met de TV :'(
Welke update bedoel je?

Ik gebruik mijn Arc namelijk met een Samsung Q95T en eARC werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 17:10
Het is al een tijdje bekend dat de Samsung modellen met een hdmi 2.0. en ik meen alle 2019 modellen. dat deze een update mogen verwachten die deze hdmi upgrade naar 2.1.
Echter wordt dit nu al bijna een jaar beloofd en was ook een verkoop punt, maar tot op heden is deze eArc update nog niet beschikbaar.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
Jongens ik heb mjjn nieuwe boost binnen gekregen kan hem alleen nergens vinden in de Sonos app.. what to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
Ik heb mijn vorige apparaten al terug gezet naar factory reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:19
heppe01 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:51:
Jongens ik heb mjjn nieuwe boost binnen gekregen kan hem alleen nergens vinden in de Sonos app.. what to do?
S1 of S2 app?
En via IP in de browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
swhnld schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:26:
[...]

S1 of S2 app?
En via IP in de browser?
S2 app via de app zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heppe01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADWKtHjgX7NPav49yl5B4y2uLJg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pbbHBhrIjQeyMXV29o6ov5wg.png?f=fotoalbum_large
Vind dit wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
loyske schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:35:
[...]

Welke update bedoel je?

Ik gebruik mijn Arc namelijk met een Samsung Q95T en eARC werkt!
De update 1404??? Geen idee welke dit zal gaan zijn of heten..
Een nieuwere versie dan de 1403.1 van nu..

Mij Samsung Q95T en Arc zijn beide van begin November.. Dus zou niet weten waarom het hier niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
Echt in de S2 app zelf van IOS, boost zelf knippert groen en zit netjes met een stekker en utpkabel aangesloten in de router/modem van Ziggo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

EvaluationCopy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:18:
Mijn Beam installeren was toch iets ingewikkelder dan ik dacht. Na verbinden met wifi zag de Sonos app de Beam wel en kon hem ook installeren. Daarna kreeg ik met geen mogelijkheid mijn setje Play 3's daar aan gekoppeld. Ik had voor de Beam locatie 'Woonkamer' gekozen, net als de 3's. Spotify was hier helemaal door in de war, zag 2 Woonkamers maar kon op geen van beide afspelen. Toevoegen van de 3's aan het beam netwerkje lukte niet via de app.

Na factory reset van de 3's (stroom aankoppelen met de play knop ingedrukt en dan nog een tijd inhouden) kon ik ze eenvoudig toevoegen aan de Woonkamer waar ze als L:R van de beam optraden.

Al met al amper 15 minuten werk, maar toch. Had het simpeler verwacht.
't is ook heel simpel, je moet een bestaand stereo paar in de kamer waar je de beam of arc gaat gebruiken unpairen als stereo paar, daarna kun je in de app onder de beam/arc de optie surround speakers toevoegen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
DaveFlash schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:56:
[...]

't is ook heel simpel, je moet een bestaand stereo paar in de kamer waar je de beam of arc gaat gebruiken unpairen als stereo paar, daarna kun je in de app onder de beam/arc de optie surround speakers toevoegen gebruiken.
Ja nu ik dat zo lees lijkt het heel logisch achteraf :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
heppe01 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 07:14:
[...]

Echt in de S2 app zelf van IOS, boost zelf knippert groen en zit netjes met een stekker en utpkabel aangesloten in de router/modem van Ziggo zelf.
Heb je het linkje wel gelezen? Je moet iets aanpassen in de instellingen van je iPhone anders gaat het niet werken, dat komt door een verandering door Apple in iOS 14.

Doe het anders vanaf een laptop instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 16:28
swhnld schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:18:
[...]

Heb je het linkje wel gelezen? Je moet iets aanpassen in de instellingen van je iPhone anders gaat het niet werken, dat komt door een verandering door Apple in iOS 14.

Doe het anders vanaf een laptop instellen.
Waarschijnlijk dat je de app toestemming moet geven voor toegang tot netwerkapparaten.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Rallye schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:08:
Kan HDMI-ARC uit? Of is dat HDMI-CEC? Volgens mij is ARC hardware (namelijk de verbinding tussen bepaalde polen op de aansluiting).

Beide was op mijn Samsungs overigens gewoon aan......
Geen idee of de naampjes in de menu's ook overeenkomen met de daadwerkelijke functies. Bij mijn Philips TV moest ik in het menu in ieder geval ARC aanzetten, en bij mijn oude Sony heette het dan weer HDMI Control of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 23:42
Even een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een Sonos Arc met 2 One SL's.

Deze heb ik aangesloten op mijn tv: Sony KDL-32R430B.
Volgens mij heeft deze een HDMI-Arc en een normale HDMI aansluiting.

Nu wil ik mijn Sonos Arc aansluiten op de HDMI-Arc poort van de tv en vervolgens mijn Ziggo Mediabox Xl aangesloten op de andere HDMI poort.
Alleen nu heb ik een poort te kort voor mijn Chromecast. Nu vraag ik mij af, hoe kan ik dit het beste oplossen?

Kan ik ergens iets doen met een splitter/switch? Zo ja welke splitter/switch heb je hier precies voor nodig?
Pagina: 1 ... 116 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.